UhuhGBTW schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:03:
[...]
Je zat in de nieuwste vid van Royal Jordanian![]()
[video]
Ik moet na 18K nieuwe bandjes hebben voor m'n NC700X. Iemand nog iets anders aan te raden dan er gewoon Bridgestone onder te leggen? Ik was zelf wel tevreden over moet ik zeggen, maar iets beters is altijd welkom
Als jij nu banden nodig hebt, rij je dus ook in de niet-zomerse omstandigheden.
Ik wil niet meer zonder Michelin Pilot Roads, inmiddels al 6 banden opgereden.
Ik wil niet meer zonder Michelin Pilot Roads, inmiddels al 6 banden opgereden.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Voor dagelijks 'normaal' gebruik Michelin Pilot Road 3 (4?) of de Dunlop Roadsmart 2 (3?).
Bridgestone's uit die klasse ben ik persoonlijk geen fan van ivm de slechte grip in de regen.
Bridgestone's uit die klasse ben ik persoonlijk geen fan van ivm de slechte grip in de regen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Helemaal mee eens. Heb zelf ook de Michelin Pilot Road 3.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Thnx voor de tip van de Michelin banden, ik ben geen groot fan van rijden door de regen. Alles wat ik kan meepakken van grip is daarom welkom
Wie houdt daar wel van als motorrijder.. ik ben hem nog niet tegengekomen.
Maar met Michelin banden moet ik hard mijn best doen om het rubber te doen slippen in de regen (zelfs keihard trappen op de achterrem geeft niet direct een slippend achterwiel).
Maar met Michelin banden moet ik hard mijn best doen om het rubber te doen slippen in de regen (zelfs keihard trappen op de achterrem geeft niet direct een slippend achterwiel).
_Apache_ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:39:
(zelfs keihard trappen op de achterrem geeft niet direct een slippend achterwiel).
Nope. FZS600. Voorkant duikt, en naarmate er gewicht naar voren komt begint langzaam het achterwiel te slippen. Maar kan verbazingwekkend hard remmen met alleen achter imho
Iemand hier nog een adresje voor kuipdelen?
Vanmiddag na monteren van nieuwe ketting tandwielen en bandjes een ritje gemaakt.
Reed weg, 5meter later kwam de achterband voorbij en daar lag ik..
Bandenspanning wilde ik checken bij de pomp, zover kwam ik dus niet eens..
Bandenboer had er 3.1 ingedaan.. Icm nieuwe (gladde) band + grind op straat = auw
Rechter zijschern en onderkuip beschadigd (ookal was het 5km/h) en pols gekneusd..
Lekker begin
Vanmiddag na monteren van nieuwe ketting tandwielen en bandjes een ritje gemaakt.

Bandenboer had er 3.1 ingedaan.. Icm nieuwe (gladde) band + grind op straat = auw

Rechter zijschern en onderkuip beschadigd (ookal was het 5km/h) en pols gekneusd..
Lekker begin

[ Voor 8% gewijzigd door GewoonDennis op 28-02-2014 18:56 ]
Als 3,1 bar echt te veel is (verschilt per motor en band, natuurlijk), zou je zelfs die bandenwinkel aansprakelijk kunnen stellen.
Da's weer mooi K*TGewoonDennis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:54:
Lekker begin
Je zou eens kunnen kijken op www.2ehandsonderdelen.nl (motorparts-online is dat).
@XBL: Die bandenboer ziet je aankomen

Koud asfalt + koude band -> verminderde grip (net zoals los grind dat doet).
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 28-02-2014 19:45 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Das wel echt sund dan.GewoonDennis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:54:
Lekker begin
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Oh, crap... da's balen... jammer. Ook al ging je niet snel, plastic beschadigt meteen....GewoonDennis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:54:
Lekker begin

Je moet idd altijd rustig doen, was ik ook want was nog geen 10m van huiswimmel_1 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:14:
[...]
Da's weer mooi K*T
Je zou eens kunnen kijken op www.2ehandsonderdelen.nl (motorparts-online is dat).
@XBL: Die bandenboer ziet je aankomen. 2.9 is normaal en 3.1 is niet echt een grote afwijking, sowieso moet je met nieuwe en/of koude banden altijd voorzichtig zijn (ook met de Continentals waar ik bijvoorbeeld mee rijd en waarbij géén siliconen gebruikt worden om de band uit de mal te lossen bij fabricage).
Koud asfalt + koude band -> verminderde grip (net zoals los grind dat doet).
Die site had ik gekeken maar niks helaas..
2.9 is veel trouwens, VTwins achter 2.4/2.5
Maar idd, 0 bewijs bij een dealer en was ik ool niet van plan, 't is gewoon fucked
Voor mijn SV is 2.9 achter normaal. Ik rij eigenlijk altijd met 2.8. Heb een tijdje met 2.5 gereden maar toen was de achterband wel erg snel op.
2.2 achter met een duo, anders 2.0
voor 1.8
voor 1.8
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wtf?
Wie heeft je dat verteld òf wat voor motor heb je het over

GewoonDennis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:22:
Wtf?![]()
Precies dat dus, 12inch minispul.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Meer gas geven dan gaat die vanzelf_Apache_ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:39:
Wie houdt daar wel van als motorrijder.. ik ben hem nog niet tegengekomen.
Ik rijdt met 2.5 voor en 2.9 achter, daardoor blijven de banden ook mooi rond en valt die redelijk aggresief de bocht in.
Reed ik vanavond even door de stad, rijdt er weer zo'n slome voor je te sukkelen met 40, dus ffe volgas. Staat parkeerbeheer net langs de kant te kijken

Edit, met nieuwe banden hard rijden is vragen om problemen, je moet ze eerst even "inrijden".
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 28-02-2014 23:44 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Gewoon dat tupperware spul eraf laten en er een dikke streetfighter van makenGewoonDennis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:54:
Lekker begin
Ter inspiratie
Hier ook 2.5/2.9 met een V2. Bandjes zijn alleen wel vlak, omdat ik de laatste jaren bijna alleen maar snelweg gereden heb.
Hoor hier dus betere ervaring met Michelin Pilot Road dan met Bridgestone? Ben op zich een mooi weer rijder, maar soms ook met regen als het moet. Grip is een must, er zijn hier in de buurt veel kleine weggetjes met veel korte en haarspeldbochen.
Hoor hier dus betere ervaring met Michelin Pilot Road dan met Bridgestone? Ben op zich een mooi weer rijder, maar soms ook met regen als het moet. Grip is een must, er zijn hier in de buurt veel kleine weggetjes met veel korte en haarspeldbochen.
Banden spanning heeft helemaal niets met je merk/type motor te maken. Maar van het merk/type band.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oooooh haha. Ja zo lang lees ik hier nog niet mee
Thanks, but no thanksVerwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:28:
[...]
Gewoon dat tupperware spul eraf laten en er een dikke streetfighter van maken
Ter inspiratie
[video]
^Tylen schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:35:
Banden spanning heeft helemaal niets met je merk/type motor te maken. Maar van het merk/type band.
[ Voor 25% gewijzigd door GewoonDennis op 01-03-2014 09:04 ]
-dubbel-
[ Voor 95% gewijzigd door GewoonDennis op 01-03-2014 09:04 ]
Dat begrijp ik, ik wilde ook alleen maar mee doen met info verstrekkenTylen schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:35:
En verder kijken of er nog tips zijn voor een V-twin wbt nieuwe banden.
De S20's rijden (na inrijden..
) echt heerlijk iig
Mijn Bridgestone BT-45 hebben een zachte compound aan de zijkant en hard op het midden en ik rij met 2.5 voor en 2.9 achter. Maar bij mij zien ze na verloop van tijd er uit als een kruising tussen U en V. De zijkanten zijn niet rond maar egaal/recht geworden. En middenop begint het rubber te scheuren bij het profiel
Ik rij redelijk vlot op m'n K100, maar om nou te zeggen dat ik op de grens rijd
Redelijk vergelijkbaar met dit, maar dan zie je op die hoekjes waar het rubber omhoog komt het rubber scheuren

Je ziet het hier beter:
Redelijk vergelijkbaar met dit, maar dan zie je op die hoekjes waar het rubber omhoog komt het rubber scheuren

Je ziet het hier beter:

[ Voor 34% gewijzigd door MailMan op 01-03-2014 10:07 ]
Hebben de oude BT016's ook last van, raar slijtpatroon door verschillende compounds.
Huidige multi compound banden hebben er geen last meer van.
Edit na je foto: Dat heet cuppen, heeft een bt45 veel last van.
Het scheuren ken ik niet, maar als het oude bandjes zijn misschien uitdroging?
Huidige multi compound banden hebben er geen last meer van.
Edit na je foto: Dat heet cuppen, heeft een bt45 veel last van.
Het scheuren ken ik niet, maar als het oude bandjes zijn misschien uitdroging?
[ Voor 33% gewijzigd door GewoonDennis op 01-03-2014 10:10 ]
dat heet cuppen. valt mij nog mee dat je de scheidingslijn tussen de compounds nog niet ziet.MailMan schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:51:
Mijn Bridgestone BT-45 hebben een zachte compound aan de zijkant en hard op het midden en ik rij met 2.5 voor en 2.9 achter. Maar bij mij zien ze na verloop van tijd er uit als een kruising tussen U en V. De zijkanten zijn niet rond maar egaal/recht geworden. En middenop begint het rubber te scheuren bij het profiel![]()
[afbeelding]
Je ziet het hier beter:
[afbeelding]
Zijn niet mijn foto's maar wel vergelijkbaar. Vind het een gek idee dat het rubber gaat scheuren op die plekken, maar merk er onder het rijden niet veel van.
Had alleen het idee dat cupping alleen gebeurde aan de zijkanten van de band, maar dat is dus niet waar.
Had alleen het idee dat cupping alleen gebeurde aan de zijkanten van de band, maar dat is dus niet waar.
Kan best leuk zijn zo'n crashfietsVerwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:28:
[...]
Gewoon dat tupperware spul eraf laten en er een dikke streetfighter van maken
Ter inspiratie
[video]

Hoe doe je dat dan? Volgas geven ofzo?GewoonDennis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:54:
Het onderwerp is al meerdere malen voorbij gekomen, en ja, een nieuwe band moet je altijd een beetje voorzichtig mee doen, maar het wordt in de verhalen altijd vreselijk overdreven. Het is natuurlijk niet zo dat ie met olie is ingesmeerd en dat ie 0,0 grip heeft. Het heeft misschien meer met het grind te maken dan met een nieuwe band. Op grind heb je eigenlijk nooit echt veel grip natuurlijk (afhankelijk van hoe dik het er ligt).
Ik heb tot nu toe iedere keer het geluk dat het gaat regenen als ik bij de bandenboer ben geweest en dan moet ik langs industrieterreinen (Geldermalsen) via 2 rotondes weer naar de snelweg. En het zijn van die 'enge' rotondes waar veel vrachtwagens rijden. Dat ziet er altijd heel glag uit in de regen. En dan inderdaad met samengeknepen billen over het natte wegdek met de nieuwe bandjes. Maar niets...het rijdt gewoon. Ja, ik moet niet met mijn ellebogen over de weg hangen natuurlijk, maar zolang je 'normaal' doet is er gewoon helemaal niets aan de hand met nieuwe banden. Zo glad als het altijd wordt voorgesteld zijn ze gewoon niet.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Diablo heb ook achter, maar 1,9 achter bij een warme band?? Das wel erg zacht.Tylen schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:37:
[...]
Voor 2.1 en achter 1.9 hier. Wel als ze al rond de 80 graden zijn. Koud is het zo'n 0,3 minder. (Pirelli diablo supercorsa sc2)
Wat voor scooter heb je het over?
Overigens merk ik het meteen als voor de spanning ook maar iets zakt, sturen gaat dan meteen compleet anders.
Ik rijd motorscooter, een Vespa 250 die voorzien is van slechts 12inch wieltjes.GewoonDennis schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:57:
[...]
Oooooh haha. Ja zo lang lees ik hier nog niet mee
Na een tripje over de Alpen krijg je dan dit:

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 01-03-2014 13:48 . Reden: foto bij het praatje ]
Haha voorzover ik weet rijd Tylen niet op een scootahBommes schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:45:
[...]
Diablo heb ook achter, maar 1,9 achter bij een warme band?? Das wel erg zacht.
Wat voor scooter heb je het over?
Overigens merk ik het meteen als voor de spanning ook maar iets zakt, sturen gaat dan meteen compleet anders.
[...]
Ik rijd motorscooter, een Vespa 250 die voorzien is van slechts 12inch wieltjes.
Na een tripje over de Alpen krijg je dan dit:
[afbeelding]

Vanochtend mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
Mooiste model R1 ooit gemaaktTheRecklezz schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:56:
[afbeelding]
Vanochtend mijn nieuwe aanwinst opgehaald.

Supercorsa sc2 rijd lekker op 2,1 voor en 1,9 achter. Zo had ik ze altijd. Als de banden warm zijn worden ze iets harder. Zo heb je genoeg oppervlak op het asvalt. En icm een goed afgestelde voorvork/achterschokdemper heb je veel grip en een mooi slijtage beeld.Marc Rademaker schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:05:
[...]
Haha voorzover ik weet rijd Tylen niet op een scootahEerder een race-motor. Vond zelf ook weinig, maar mogelijk heeft dat met racen te maken, warmen ze lekker snel op of zo?
Edit: Hier een oude foto van mij, zie je de achterband?
Erg oude foto. Heb veel geleerd in al die jaren

[ Voor 12% gewijzigd door Dacuuu op 01-03-2014 17:53 ]
Verwijderd
Ik ben volgens mij een van de weinige mensen die Streetfighter hayabusa's heel gaaf vind. Ik zou er graag eentje als tweede motor bij willen hebben
gewoon als naked. die "streetfighter" konten vind ik verschrikkelijk lelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:10:
[...]
Ik ben volgens mij een van de weinige mensen die Streetfighter hayabusa's heel gaaf vind. Ik zou er graag eentje als tweede motor bij willen hebben
Ik zou ook wel gewoon een hayabusa willen hebben
Zo lelijk is die niet en lijkt mij ideaal touren als je eens flinke afstanden moet afleggen. Daarbij is die ook best goedkoop tegenwoordig, vooral het eerste type met non radiale remmen
Asus Zenbook i7 256gb
Ah, nog iemand die graag bij Sabra zijn banden haalt. Klinkt precies zoals ik wegrijdt bij hun met nieuwe banden.mphilipp schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:48:
[...]
Ik heb tot nu toe iedere keer het geluk dat het gaat regenen als ik bij de bandenboer ben geweest en dan moet ik langs industrieterreinen (Geldermalsen) via 2 rotondes weer naar de snelweg. En het zijn van die 'enge' rotondes waar veel vrachtwagens rijden. Dat ziet er altijd heel glag uit in de regen. En dan inderdaad met samengeknepen billen over het natte wegdek met de nieuwe bandjes. Maar niets...het rijdt gewoon. Ja, ik moet niet met mijn ellebogen over de weg hangen natuurlijk, maar zolang je 'normaal' doet is er gewoon helemaal niets aan de hand met nieuwe banden. Zo glad als het altijd wordt voorgesteld zijn ze gewoon niet.
Als jij het weet, weet ik het..mphilipp schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:48:
[...]
Hoe doe je dat dan? Volgas geven ofzo?
Het onderwerp is al meerdere malen voorbij gekomen, en ja, een nieuwe band moet je altijd een beetje voorzichtig mee doen, maar het wordt in de verhalen altijd vreselijk overdreven. Het is natuurlijk niet zo dat ie met olie is ingesmeerd en dat ie 0,0 grip heeft. Het heeft misschien meer met het grind te maken dan met een nieuwe band. Op grind heb je eigenlijk nooit echt veel grip natuurlijk (afhankelijk van hoe dik het er ligt).
Ik gaf namelijk nog geen gas, door het extra voorzichtig doen icm kou/nieuwe band/klinkers liet ik alléén de koppeling opkomen

Lullige samenloop van omstandigheden dus.
Verwijderd
Klopt, ik vind hayabusa's ook niet lelijk. Schijnen ook erg goede sport toer motoren te zijn als ik alle reviews mag geloven. Hayabusa's hebben gewoon een slechte naam omdat er op fora zoals motor-forum.nl een paar azijnpissers zijn waar de rest als domme schapen achteraan loopt.Ghostrider schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:02:
Ik zou ook wel gewoon een hayabusa willen hebbenZo lelijk is die niet en lijkt mij ideaal touren als je eens flinke afstanden moet afleggen. Daarbij is die ook best goedkoop tegenwoordig, vooral het eerste type met non radiale remmen
Verwijderd
Ik kom met enige regelmaat in Duitsland en ben verschillende hayabusa's tegengekomen met allemaal normale motorrijders. Nu is zo'n ding daar ook ideaal gezien de Autobahnen en afstanden. In Nederland kom je wellicht wat vaker foute types op dit soort motoren tegen.XBL schreef op zondag 02 maart 2014 @ 04:21:
Nouja, het volk wat ik ken op Busa's, daar hoef ik mij ook niet mee te associëren...
hayabusa gadverdamme wat een lelijke hokken zijn dat.
daar wil je toch niet op gezien worden.....

daar wil je toch niet op gezien worden.....
Die knotsgekke Amerikanen maken er vaak zo'n lange achterbrug op...waar dat nou weer goed voor is. Misschien een nationale hobby: probeer een motor zo onrijdbaar mogelijk te maken. Ze doen dat ook met die zogenaamde customs; ziet er geinig uit, maar absoluut horror om mee te rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Klinkers (als je van die kinderkopjes bedoelt) kunnen wel gemeen zijn, in ieder geval in mijn hoofd...in Nederland kom je ze gelukkig niet zo veel meer tegen, maar ik heb altijd het idee dat het spiegelglad is. Vaak is het in werkelijkheid minder erg dan je denkt. Maar met de auto rij je er ook zo overheen (niet hard natuurlijk). Maar ja, als alles samenkomt, kan het wel eens fout gaan.GewoonDennis schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:09:
[...]
Als jij het weet, weet ik het..
Ik gaf namelijk nog geen gas, door het extra voorzichtig doen icm kou/nieuwe band/klinkers liet ik alléén de koppeling opkomen
Lullige samenloop van omstandigheden dus.
In Amsterdam (en andere steden met trams) heb je ook van die fijne kruispunten waar de rails over de weg lopen en het een zodanige weg is dat je daar met enige snelheid overheen moet. Dat is best spannend als het regent, maar uiteindelijk zie je dat het best kan. Net als putdeksels. Soms kun je ze gewoon niet ontwijken, tenzij je vooraf weet waar ze liggen, dan pas je je lijn aan. Maar het is in ieder geval niet zo dat je altijd op je bek gaat als je erover heen rijdt.
Wat betreft die putdeksels hier in NL: Ik kan niet volgen waarom ze hier nog steeds volmetalen deksels gebruiken. Als je bijv. in DLD kijkt dan zie je daar metalen putdeksels waar een laagje beton/asfalt in gestort zit zodat ze niet glad zijn/worden tijdens een buitje regen.
Steek je zoveel moeite in een custom, sloop je er 1 remschijf aan de voorkant af waardoor er nog een ongebruikt bevestingingspunt uit de voorvork steekt... Beetje jammermphilipp schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:54:
Die knotsgekke Amerikanen maken er vaak zo'n lange achterbrug op...waar dat nou weer goed voor is. Misschien een nationale hobby: probeer een motor zo onrijdbaar mogelijk te maken. Ze doen dat ook met die zogenaamde customs; ziet er geinig uit, maar absoluut horror om mee te rijden.
[afbeelding]
Dat ding is trouwens niet echt platgegaan aan zijn achterband te zien. Wat een mietje
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik snap ook niet waarom ze er soms 3 in 1 bocht leggenwimmel_1 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:20:
Wat betreft die putdeksels hier in NL: Ik kan niet volgen waarom ze hier nog steeds volmetalen deksels gebruiken. Als je bijv. in DLD kijkt dan zie je daar metalen putdeksels waar een laagje beton/asfalt in gestort zit zodat ze niet glad zijn/worden tijdens een buitje regen.

Zo, eindeljk eens tijd gehad om naar het electragedoe van de Mille te kijken...: (c/p van wat ik op het apriliaforum gemikt heb, maar misschien heeft iemand hier ook een nuttige mening)
Zo, eindelijk de tijd gehad om hier verder naar te kijken...
Met een accu die 2 weken aan de kader gehangen heeft startte de boel in ieder geval, dat scheelt. Laadspanning lijkt met de motor op iets verhoogd stationair prima, zo'n 14.2 volt. De verhoogdstationair-schuif helemaal dichtdraaien waardoor hij <1000 rpm draait (koud na een tijdje stilstaan, warm stationair is gewoon rond de 1300-1500), doet de laadspanning tot 14.6 stijgen.
Na de boel even op hebben laten warmen wat meer gas gegeven, vanaf 8k RPM begint het in te zakken, en als ik in de buurt van de toerenbegrenzer kom stortte het in tot rond de 10V. Daarna klapte zekering D (dashboard/achterlicht e.d.).
Spanningsregelaar dus maar losgehaald, en in de Haynes vond ik een doormeetschema dat de weerstanden aangeeft die tussen de diverse aansluitingen moet zitten:

Hier gave alle weerstanden van de Y-draden met de R/W draden maar zo'n 12kOhm aan ipv >2 MOhm, en R/W met G oneindig. Lijkt me niet goed dus...
Ik heb overigens ook even de lekspanning gemeten als de motor niet op contact staat (-pool van de accu loshalen en de amperemeter tussen de -pool op de accu en de kabel die je net losgehaald hebt hangen), zodra ik de meter aansluit loopt er kort 66 mA, en hoor ik de relais tikken die normaal ook te horen zijn als de accu aangesloten word. Daarna zakt het naar 1.9 mA om daar stabiel te blijven. Is 1.9 milliamps een normale lekspanning, of is dat te hoog?
Met een accu die 2 weken aan de kader gehangen heeft startte de boel in ieder geval, dat scheelt. Laadspanning lijkt met de motor op iets verhoogd stationair prima, zo'n 14.2 volt. De verhoogdstationair-schuif helemaal dichtdraaien waardoor hij <1000 rpm draait (koud na een tijdje stilstaan, warm stationair is gewoon rond de 1300-1500), doet de laadspanning tot 14.6 stijgen.
Na de boel even op hebben laten warmen wat meer gas gegeven, vanaf 8k RPM begint het in te zakken, en als ik in de buurt van de toerenbegrenzer kom stortte het in tot rond de 10V. Daarna klapte zekering D (dashboard/achterlicht e.d.).
Spanningsregelaar dus maar losgehaald, en in de Haynes vond ik een doormeetschema dat de weerstanden aangeeft die tussen de diverse aansluitingen moet zitten:

Hier gave alle weerstanden van de Y-draden met de R/W draden maar zo'n 12kOhm aan ipv >2 MOhm, en R/W met G oneindig. Lijkt me niet goed dus...
Ik heb overigens ook even de lekspanning gemeten als de motor niet op contact staat (-pool van de accu loshalen en de amperemeter tussen de -pool op de accu en de kabel die je net losgehaald hebt hangen), zodra ik de meter aansluit loopt er kort 66 mA, en hoor ik de relais tikken die normaal ook te horen zijn als de accu aangesloten word. Daarna zakt het naar 1.9 mA om daar stabiel te blijven. Is 1.9 milliamps een normale lekspanning, of is dat te hoog?
M'n 'winterstop' (
) is sinds gisteren eindelijk officieel voorbij. Tijd om m'n slaapkamer uit te rollen en het stoflaagje eraf te rijden

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Een weekje later dan gehoopt maar ik kan in de loop van deze week mijn motor ophalen:

2014 KTM EXC300
(2 stuks want mijn broer heeft ook een nieuwe 300 gekocht).
In 2007 gestopt met crossen vanwege een schouderblessure (opgelopen een aantal jaren ervoor). Heb nu (bijna) 10 jaar mijn motorrijbewijs en dit is mijn 1e motor met kenteken
.
Hoop binnenkort dus de eerste offroad rit te kunnen rijden.

2014 KTM EXC300
In 2007 gestopt met crossen vanwege een schouderblessure (opgelopen een aantal jaren ervoor). Heb nu (bijna) 10 jaar mijn motorrijbewijs en dit is mijn 1e motor met kenteken
Hoop binnenkort dus de eerste offroad rit te kunnen rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 02-03-2014 14:35 ]
Ontzettend leuke fietsjes, die KTM 300's 
Vandaag de brommer ook maar even uitgelaten waarbij 't ding voor 't eerst dit jaar weer helemaal compleet in elkaar gezet was
Een SS in d'r natuurlijke habitat

Vandaag de brommer ook maar even uitgelaten waarbij 't ding voor 't eerst dit jaar weer helemaal compleet in elkaar gezet was

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-03-2014 15:56 ]
Spierpijn van het zwaaien vandaag, er was weer een blik choppers opengetrokken waar je u tegen zegt.
Zo, ongelooflijk inderdaad, wat een motoren op de weg vandaag. Maar geef ze groot gelijk, was prima rijden!Erasmo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:43:
Spierpijn van het zwaaien vandaag, er was weer een blik choppers opengetrokken waar je u tegen zegt.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
1.9 mA, is niet extreem hoog. Ook niet echt laag, maar die mille's staan er om bekend dat het dashboard vrij veel stroom gebruikt als het uit staat.Chakotay schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:25:
Zo, eindeljk eens tijd gehad om naar het electragedoe van de Mille te kijken...: (c/p van wat ik op het apriliaforum gemikt heb, maar misschien heeft iemand hier ook een nuttige mening)
[afbeelding]
No signature required.
Mooi hoorwimmel_1 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:32:
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Eergister al heerlijk gereden (na het ''oepsje''
) en vandaag nog maar weer 

[ Voor 12% gewijzigd door GewoonDennis op 02-03-2014 18:56 ]
Hamburgertje wezen eten???wimmel_1 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:32:
[afbeelding]
Wij waren met de camper een nachtje weg, niet kunnen rijden gisteren dus daarom vandaag toch maar ff een kort rondje gereden. Net te laat eigenlijk, begon al weer bewolkt te worden had het wel wat fris toen ik thuis kwam.
Kan wel aan het sleutelen trouwens.
Uitlaat raakt plaat deel bij maximaal inveren , wat met duo er op erg vaak gebeurd dus dat moet ik ff oplossen.
Contactslot is iets mis mee: op contact aan stand kan ik nog en paar mm door draaien (met de klok mee) en dan valt de complete spanning weg.
Als de motor eenmaal draait valt hij niet terug uit maar het is wel eerst even wat freubelen voordat het contactslot in de juiste stand staat.
Vraag me af of dat het aan het elektrische deel of mechanische deel ligt.
@ Bommes: Uiteraard even een uitsmijtertje aan't eten geweest in Esbeek. Hamburgers zijn zó 2013 .... 
Wat betreft je contactslot: Zo'n ding moet iets verder kunnen draaien dan bedoeld maar vanuit daar weer automagisch terugvallen in de bedoelde stand dus het lijkt me iets mechanisch. Waarschijnlijk vuiligheid dus je zou het slot eens kunnen proberen te spoelen (met iets van WD40/Lampolie, in ieder geval iets wat vettigheid vloeibaar maakt) en 't daarna weer smeren met grafietpoeder. Andere smeermiddelen trekken alleen maar vuiligheid aan én houden het vervolgens vast.
Wat betreft je contactslot: Zo'n ding moet iets verder kunnen draaien dan bedoeld maar vanuit daar weer automagisch terugvallen in de bedoelde stand dus het lijkt me iets mechanisch. Waarschijnlijk vuiligheid dus je zou het slot eens kunnen proberen te spoelen (met iets van WD40/Lampolie, in ieder geval iets wat vettigheid vloeibaar maakt) en 't daarna weer smeren met grafietpoeder. Andere smeermiddelen trekken alleen maar vuiligheid aan én houden het vervolgens vast.
1x olie/wd40 is voor de rest van de duur van het universum dikke vette prut uit je contactslot krijgen!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Die brug is toch dat smalle ding met het houtendek vlak bij Postel??wimmel_1 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:41:
@ Bommes: Uiteraard even een uitsmijtertje aan't eten geweest in Esbeek. Hamburgers zijn zó 2013 ....
Mijn contact sloot veert niet echt terug, het verder draaien is ook maar en paar graden maar net in die paar graden valt de spanning weg. Geen contact dus. En paar graden voor de contact stand is er ook geen spanning, er blijft dus maar en heel klein stukje "contact" over. Das knap klote...
Is de oude militaire brug aan de Heersdijk/de Rijt te Oirschot -> Klikje. Dat bruggetje bij de Abdij welke jij bedoeld lijkt er inderdaad wel wat/veel op

Toch wel iets anders:wimmel_1 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:01:
Is de oude militaire brug aan de Heersdijk/de Rijt te Oirschot -> Klikje. Dat bruggetje bij de Abdij welke jij bedoeld lijkt er inderdaad wel wat/veel op
https://www.google.nl/map...ERtEdZysNALoL2Q!2e0?hl=nl
Die uit jou link kende ik nog niet, is toch niet heel ver van mij vandaan.
Schan-Dal-LigBommes schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:19:
[...]
Toch wel iets anders:
https://www.google.nl/map...ERtEdZysNALoL2Q!2e0?hl=nl
Die uit jou link kende ik nog niet, is toch niet heel ver van mij vandaan.
Maar we kunnen hier in de regio wel eens een keer rondje gaan rijden met een stel van hier. Ik heb 't nadeel dat ik "vroegâh" altijd verplicht met Pa & Ma op zondag mee moest gaan fietsen (onder 't motto van: we gaan een ijsje eten.... JA PA... die verkopen ze hier om de hoek óók dus ik wíl helemaal niet mee (had alleen niets te willen). Ik ben m'n ouders er nú dankbaar voor, weinig/geen wegen die ik hier in de regio niet ken (en we gingen dus ook wel eens op de fiets naar Postel)
Haha 3 woorden jonguh
Ge-Wel-Dig.
Ritje met een lokaal groepje is wel een leuk idee, zolang je niet uit zijn 1 schakelt met die kruisraket van jou maak ik nog enigszins kans om je bij te houden.
Voor de mensen die hier óók uit de buurt komen en welke wel eens wat spelen met "off-road" spul: Ze zijn er toch achter gekomen dat er mensen zijn welke graag met een crosser "rijden" en dat er inmiddels te weinig banen in de regio waren waardoor de "Oirschotse Heide" (Militair terrein) én de natuurgebieden hier in de regio misbruikt werden .....
Er ligt een nieuwe (tijdelijke?) baan in Oirschot tégen de A58 aan, op nog geen 10 Km. van de Lansard
.
Er ligt een nieuwe (tijdelijke?) baan in Oirschot tégen de A58 aan, op nog geen 10 Km. van de Lansard
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-03-2014 21:24 ]
Gisteren avond nog maar even verder gezocht naar de oorzaak van mijn contact slot storing.
Oorzaak zou het elektrische gedeelte moeten zijn volgens de vespa kenners op het modernvespa forum.
Meteen naar even besteld. (18 euro valt wel mee dus)
Meteen nieuwe remblokken, malossi sinter blokjes, een nieuw logo embleempje en een uitlaatpakking bus. Die laatste kost dan gewoon weer 20 euro, dat valt niet mee vind ik dan.
Oorzaak zou het elektrische gedeelte moeten zijn volgens de vespa kenners op het modernvespa forum.
Meteen naar even besteld. (18 euro valt wel mee dus)
Meteen nieuwe remblokken, malossi sinter blokjes, een nieuw logo embleempje en een uitlaatpakking bus. Die laatste kost dan gewoon weer 20 euro, dat valt niet mee vind ik dan.
Ik heb net een nieuwe spanningsregelaar en gelijk ook maar een olie- en luchtfilter besteld op aprilia-parts.nl. Tijdens het rondklikken daar kwam ik ook de mogelijkheid tegen om een gebruikt oliefilter te bestellen... Waarom zou je dat nou weer willen

wtf
wat kost een oliefilter nieuw nou..15 euro/20 euro max
Vaak bu'j te bang!
Tussen de 8 en 11 euro voor deze... Die gebruikte was ook 8 euro, nuttig
Die lange achterbrug is om dat ding stabiel te houden en dat je niet achterover slaat - de vele pk's die die dingen hebben.mphilipp schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:54:
[afbeelding]

Zo stabiel ook dat ie geen bocht meer door te krijgen is. Maar ja, in de us of a heb je dat toch niet nodig.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Voeten recht naar voren is dan zeker ook om te voorkomen dat je niet achteroverslaat?Jolke schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Die lange achterbrug is om dat ding stabiel te houden en dat je niet achterover slaat - de vele pk's die die dingen hebben.Hebben ze overgenomen uit de dragraces.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De achterband was ook alleen maar op het midden gereden, dus bochtjes nemen ho maar met die dingen. Die uitlaten aan de voorkant zijn dan wel weer cool gedaan...
Zo, handschoenen en motorschoenen gekocht afgelopen weekend:
Rev'It Pro Touch H20

Büse City Limit, waterdicht

Nu nog maar één nachtje slapen voor de eerste les, spannend!
Rev'It Pro Touch H20

Büse City Limit, waterdicht

Nu nog maar één nachtje slapen voor de eerste les, spannend!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Afgelopen zomer tijdens de vakantie naar Honagarije m'n ketting vergeten genoeg te smeren. Nu komt er donderdag een nieuwe ketting op. Ik wilde dan maar gelijk gaan voor zo'n automatisch smeerapparaat.
De ScottOiler was best nog duur, 100 euro. Nu kwam ik LoobMan tegen, super simpel en voor een pond of 21 verder ligt hij op de deurmat :-) Ik ga hem vanavond bestellen, de reviews zijn gewoon goed.
De ScottOiler was best nog duur, 100 euro. Nu kwam ik LoobMan tegen, super simpel en voor een pond of 21 verder ligt hij op de deurmat :-) Ik ga hem vanavond bestellen, de reviews zijn gewoon goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Elect op 03-03-2014 13:35 ]
Een motortopic op Tweakers! Dat wist ik niet 
Even melden hier dan maar; trotse eigenaar van een blauwe Honda Hawk en een rode Honda VTR1000 (die binnen afzienbare tijd het veld moet ruimen voor een KTM 990 SMT
)
Even melden hier dan maar; trotse eigenaar van een blauwe Honda Hawk en een rode Honda VTR1000 (die binnen afzienbare tijd het veld moet ruimen voor een KTM 990 SMT

Welkom Kirishima 
Wat een prachtige rode VTR ... heb zelf de matzwarte versie hiervan
Bokt ie van jou ook tussen 3-4000 toeren?

Hm, ziet er nuttig uit! 21 pond is niets vergeleken wat de rest van de oilers kost...Elect schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:35:
Afgelopen zomer tijdens de vakantie naar Honagarije m'n ketting vergeten genoeg te smeren. Nu komt er donderdag een nieuwe ketting op. Ik wilde dan maar gelijk gaan voor zo'n automatisch smeerapparaat.
Als ik het goed begrijp is het gewoon een flesje olie met een slangetje? Wat me niet helemaal duidelijk is, is hoe vaak je dan in het flesje moet knijpen... Voor elke rit? Tussendoor ook nog? Beetje vaag.Elect schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:35:
Wel handig, zeker als je zoals ik niet makkelijk ff je ketting kan invetten voor of na een ritje, omdat je je motor niet in de buurt van je olie parkeert (zoals ik).
Ik heb er niet heel veel mee gereden, (voor een goede prijs overgenomen met wat werk) maar dat bokken komt me wel bekend voor ja, en het irritante is dat dat toerental precies rond de snelheidslimieten in een bepaalde versnelling zitJolke schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:08:
Welkom Kirishima
Hij liep toen ik hem kreeg echt beroerd, maar na verdere inspectie bleek het membraan van de benzinepomp gescheurd, die vervangen (duur!) dat hielp enorm natuurlijk. Ook knalt ie een beetje uit de uitlaat, het achterste aanzuigrubber lekt wat door, die moet ik nog vervangen.
Als ie helemaal goed is en goed loopt gaat ie helaas wel weg, zo'n model motor is niks voor mij, vandaar ook naar de SMT straks.
Ik heb zelf een Pro-Oiler. Deze heeft een magneetje bij het voorwiel, zodat hij het aantal omwentelingen kan registreren. Om de zoveel omwentelingen komt er dan een drupje olie vrij. In combinatie met een 150ml reservoir onder mijn zadel betekent dit dat ik maar eens per jaar olie hoef bij te vullen oid om mijn ketting goed gesmeerd te houden.XBL schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:17:
[...]
Als ik het goed begrijp is het gewoon een flesje olie met een slangetje? Wat me niet helemaal duidelijk is, is hoe vaak je dan in het flesje moet knijpen... Voor elke rit? Tussendoor ook nog? Beetje vaag.
Wel handig, zeker als je zoals ik niet makkelijk ff je ketting kan invetten voor of na een ritje, omdat je je motor niet in de buurt van je olie parkeert (zoals ik).
ScottOiler werkt volgens mij met een aantal drupjes per tijdseenheid. Als je een tijdje langzaam rijd heb je dan te veel olie op je ketting, en als je veel snel rijd wat te weinig.
Die Loobman lijkt inderdaad alleen een busje met olie met een knop/schuifje om wat olie te doseren. Dan heb je het wel altijd bij je, maar moet je er nog wel zelf aan denken om de ketting wat olie te gunnen
LoobMan is inderdaad zeer simpel, je moet er wel even zelf aan denken om hem erin te knijpen voor, na of tijdens de rit
Maar goed, voor 25 euro inclusief verzendkosten kan dat ook niet anders..
Die Pro-Oiler is wel mooi, maar 200 euro is dan ook wel aan de prijs!
Die Pro-Oiler is wel mooi, maar 200 euro is dan ook wel aan de prijs!
Precies! Vaak rond de 80 (of 100 hier) op lokale wegen in 4/5e versnelling. Op lange rechte stukken is het irritant. Ook in de stad merk ik het, maar daar is genoeg afleiding en op de snelweg is het helemaal geen probleem meer, bij een cruise-snelheid van 140-150 zijn er andere storingsfactorenKirishima schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:18:
[...]
Ik heb er niet heel veel mee gereden, (voor een goede prijs overgenomen met wat werk) maar dat bokken komt me wel bekend voor ja, en het irritante is dat dat toerental precies rond de snelheidslimieten in een bepaalde versnelling zit
[...]
samen bestellen?Elect schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:35:
[ Voor 22% gewijzigd door Maegrim op 03-03-2014 15:20 ]
rsv mille 2001 gekocht ^^
Donderdag ophalen, beeldmateriaal volgt wel dan
Oeh, veel plezier ermee! Welke kmstand en wat heb je ervoor betaald? Ik ben benieuwd hoeveel ze nog opbrengen tegenwoordigPiekartz87 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:53:
rsv mille 2001 gekocht ^^
De advertentie staat nog online 
Heeft alleen een nieuwe achterband nodig binnenkort.
http://www.autoscout24.nl...35286928140000000&asrc=st
Heb er ietsje minder voor betaald.
Heeft alleen een nieuwe achterband nodig binnenkort.
http://www.autoscout24.nl...35286928140000000&asrc=st
Heb er ietsje minder voor betaald.
Dit topic is gesloten.