Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.614 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:54:
[...]
>:) Moet je je ook nooit door laten verleiden, wordt je houdbaarheids-datum langer door ;)
Ik vind het wel leuk om er een uit te lokken en dan zelf heel kalm wegrijden... :+

Maar die hele licht motoren zijn voor Nederland idd niet echt geschikt. Dat is eigenlijk hetzelfde verhaal als de Smart en scooters. Het land is te groot en de steden zijn te klein. En alles zit te dicht op elkaar. Die regels zijn ook in Europees verband bedacht en dan heb je altijd het risico dat iets voor het ene land onhandig uitpakt. Maar in de grotere Europese landen zijn lichte motoren, scooters en piepkleine auto's weer veel populairder dan in Nederland. Als ik in Parijs of London zou wonen, had ik misschien ook wel een scooter of een lichte motor voor erbij gehad. Veel handiger om je mee voort te bewegen. Maar in Nederland willen we er meteen mee de snelweg op en dat is weer een beetje lastig met die dingen. Net als de BMW C1, ideaal ding voor in de (grote) stad en lokaal verkeer, maar snelweg is een toer...het ding kan net 125. Voor Nederland dus onhandig, maar Nederland is maar klein; in de rest van Europa zijn ze er blij mee/ hebben ze die regelingen al jaren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Wat nou niet op de snelweg kunnen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-T9d46Hrxw1w/UTR9_6cYIAI/AAAAAAAAAlY/3DMmR9-96xg/w960-h720-no/12273_493347984059155_1619220296_n.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kunnen is iets anders dan dat het prettig rijd. Ik moet er niet aan denken dat ik 120 rij en ik niet binnen een paar sec 160 kan rijden Laat staan die 160 niet eens kunnen halen. Voor wegen tot 80 vind ik zo'n ding prima, de snelweg wil er niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:02:
Wat nou niet op de snelweg kunnen:
Ach...als je met een Harley de snelweg op kan, kan het eigenlijk met alles :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:35:
[...]

Ik vind het wel leuk om er een uit te lokken en dan zelf heel kalm wegrijden... :+

Maar die hele licht motoren zijn voor Nederland idd niet echt geschikt. Dat is eigenlijk hetzelfde verhaal als de Smart en scooters. Het land is te groot en de steden zijn te klein. En alles zit te dicht op elkaar. Die regels zijn ook in Europees verband bedacht en dan heb je altijd het risico dat iets voor het ene land onhandig uitpakt. Maar in de grotere Europese landen zijn lichte motoren, scooters en piepkleine auto's weer veel populairder dan in Nederland. Als ik in Parijs of London zou wonen, had ik misschien ook wel een scooter of een lichte motor voor erbij gehad. Veel handiger om je mee voort te bewegen. Maar in Nederland willen we er meteen mee de snelweg op en dat is weer een beetje lastig met die dingen. Net als de BMW C1, ideaal ding voor in de (grote) stad en lokaal verkeer, maar snelweg is een toer...het ding kan net 125. Voor Nederland dus onhandig, maar Nederland is maar klein; in de rest van Europa zijn ze er blij mee/ hebben ze die regelingen al jaren.
Het is maar net wat je 'geschikt' vind, met een SS kan je je prima vermaken in Nederland :P Alleen je loopt rijbewijs- en boetetechnisch gezien nogal wat risico :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:08:
Kunnen is iets anders dan dat het prettig rijd. Ik moet er niet aan denken dat ik 120 rij en ik niet binnen een paar sec 160 kan rijden Laat staan die 160 niet eens kunnen halen. Voor wegen tot 80 vind ik zo'n ding prima, de snelweg wil er niet mee op.
Mijn auto haalt ook niet binnen de paar seconden de 160, ik zou ook niet weten waarom ik dat nodig zou hebben of zou willen.
Ik zal de laatste zijn om toe te geven dat de top van 130 niet echt overhoud op de snelweg maar dat het 160 moet kunnen of zo vind ik nergens voor nodig. Als ik met een aanhanger onderweg ben of met onze camper rijd ik ook gewoon of 90 of 100 km/u dan is het ook geen probleem zie niet zo waarom dat met een motor of scooter wel een probleem zou zijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik een auto inhaal zit ik er liever geen 20 sec naast. Dan even gas geven en er binnen 2 sec voorbij zijn vind ik een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dan haal ik niet in..of ga er die 20 seconden langs zitten.. 8)
Misschien helpt het dat ik veel werk kilomters met een aanhanger heb gereden en als we op vakantie gaan we met de camper gaan en k dan niet boven de 110km/u uit kom.
Ik heb niet zo een moeite met iets langer links rijden, of gewoon niet inhalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:14:
[...]
Het is maar net wat je 'geschikt' vind, met een SS kan je je prima vermaken in Nederland :P Alleen je loopt rijbewijs- en boetetechnisch gezien nogal wat risico :+
Ik heb het over hele lichte motoren, 125/250cctjes. Een SS is geen lichte motor in mijn boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:09
Daarom ben ik ook zo blij dat de A2 tussen Utrecht en Amsterdam maar 100 km/u is. Kan ik op mijn kleine Ninja nog wel bijhouden. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Alexji

Leuke dingetje, nu nog een paar fatsoenlijke banden ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Winkiller

De Mopperpot

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:35:
Maar in Nederland willen we er meteen mee de snelweg op en dat is weer een beetje lastig met die dingen.
Hier ben ik het helaas niet mee eens, ik rij 99,9% uitsluitend binnenwegen. Mocht ik het zelf niet weten dan vraag ik het sinds kort de Garmin Zumo via de onroute motormap, en als het dan nog niet kan tja dan een klein stukje snelweg uit pure noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:34:
Misschien helpt het dat ik veel werk kilomters met een aanhanger heb gereden en als we op vakantie gaan we met de camper gaan en k dan niet boven de 110km/u uit kom.
Ik heb niet zo een moeite met iets langer links rijden, of gewoon niet inhalen. :+
Vaak genoeg dat ik achter een auto zit waarvan de persoon zit te bellen, waarvan de persoon net boven het stuur uit kan komen en 80+ is, of constant als een malloot over de lijnen zit. Daar wil ik gewoon niet achter zitten en ik wil er ook geen 20 sec naast zitten. Dan vind ik die extra pk's wel prettig om er binnen 3 sec langs te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 25-02-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 140 km/h op mijn motor eigenlijk genoeg, daarboven wordt het allemaal heel oncomfortabel. Heb wel eens 185 km/h op een naked gereden en toen had ik het gevoel dat ik in een windtunnel voor straaljagers zat. Overigens die 140 km/h limiet helpt niet echt want ik rij vaak te hard :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Gewoon lekker je nekspieren trainen, voor je het weet is 140km/u ook niet zo boeiend meer :P (ik ben nog niet zo ver... 140km/u is voor mij ook wel het maximum qua comfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:31:
Ik vind 140 km/h op mijn motor eigenlijk genoeg, daarboven wordt het allemaal heel oncomfortabel. Heb wel eens 185 km/h op een naked gereden en toen had ik het gevoel dat ik in een windtunnel voor straaljagers zat. Overigens die 140 km/h limiet helpt niet echt want ik rij vaak te hard :P :X
Dat windtunnel verhaal is afhankelijk van je kuipruit en van je helm. Met de scorpion exo helm had ik idd megaturbulentie op de gsx600f. Met mijn Schubert op de sv1000 was 200 km/h prima te doen :p

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:05:
[...]
Hier ben ik het helaas niet mee eens, ik rij 99,9% uitsluitend binnenwegen. Mocht ik het zelf niet weten dan vraag ik het sinds kort de Garmin Zumo via de onroute motormap, en als het dan nog niet kan tja dan een klein stukje snelweg uit pure noodzaak.
Oh, gaf ik de indruk dat ik voor iedereen sprak?
Ik ga met de motor ook liever niet de snelweg op, maar dat geldt niet voor iedereen. In het algemeen willen 'we' hier met een voertuig alles kunnen doen. Daarom is een Smart hier nooit echt een doorslaand succes geworden, maar zie je ze in andere (echt) grote steden in Europa veel meer. Idem voor scooters en lichte motoren. In Parijs of London heb je daar ook veel meer aan en zien de mensen het ook vaak puur als vervoermiddel. Net als het gros van de (motor)scooterrijders hier. Niet allemaal natuurlijk (voordat ik weer iemand anders op mijn dak krijg) maar de meesten gebruiken de scooter (of zo'n mp3) puur als woon/werkezel en doen er geen plezierritjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:34:
Naar mijn mening zit er nogal een verschil tussen 100 rijden en erg langzaam inhalen met een grote zichtbare camper of aanhangercombinatie, of datzelfde doen met een klein motortje dat snel over het hoofd gezien word.

Ik vond een geluidsloze Zero DS die praktisch gezien niet boven de 90-100 uitkomt niet prettig aanvoelen in druk verkeer en de snelweg.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
XBL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:10:
Gewoon lekker je nekspieren trainen, voor je het weet is 140km/u ook niet zo boeiend meer :P (ik ben nog niet zo ver... 140km/u is voor mij ook wel het maximum qua comfort).
Het ís wel zo inderdaad.
Rij op 60 en 80 wegen gewoon "netjes" 70 en 90 maar op snelweg vaak wel 130, en op de Autobahn rijden we vaak 160+ maar dat rij je op de duur ook gewoon met 1 arm op de tank bij lange afstanden :+

Op naked iets anders, oké, maar toch :P

[ Voor 4% gewijzigd door GewoonDennis op 26-02-2014 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:42:
[...]

Ik heb het over hele lichte motoren, 125/250cctjes. Een SS is geen lichte motor in mijn boekje.
Ah, ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat er 'lichting' stond, en dat je over Supersports sprak.

Het is gewoon een keuze die je maakt, met zo'n lichte motor moet je imo ook niet de snelweg op willen. Mijn bamidax heeft ook een motorkenteken, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om er serieus snelweg mee te gaan rijden :P (ja, mss op een zondagochtend, ff een stukje van afslag tot afslag)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 10:31
Ghostrider schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:51:
@Alexji

Leuke dingetje, nu nog een paar fatsoenlijke banden ;)
Tips/suggesties? Heb zelf helemaal geen verstand van goede (semi) offroad banden. Het moet ook nog te doen zijn om stukken asfalt te betreden :P. Binnenkort maar eens even gaan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beerkeeper schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:16:
[...]

Dat windtunnel verhaal is afhankelijk van je kuipruit en van je helm. Met de scorpion exo helm had ik idd megaturbulentie op de gsx600f. Met mijn Schubert op de sv1000 was 200 km/h prima te doen :p
Laat die kuipruit maar weg, ik rij een naked bike zonder leren powerranger pakje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:20
Tot 160km/h is prima te doen op een naked, als toersnelheid. Veel harder vind ik niet zo heel prettig als ik het langer dan 10 minuten moet volhouden.

Accu is trouwens weer opgeladen dankzij Tankiej. Volgende (zomer)-winter schroef ik de accu eruit, mag ie lekker droog en warm binnen overwinteren.

Wel leuk eerste ritje aan overgehouden, meteen staande gehouden door vriendelijke motoragent. Die zag / hoorde me het gas opentrekken. Daarna gedroeg ik me voorbeeldig (altijd in BBK) en dus kreeg ik het advies: volgende keer nog iets beter om je heen kijken voordat je het gas opentrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik heb ooit in 2011 een XR1100 (Shoei helm) gekocht, maar ben het toch zat dat er telkens water naar binnen sijpelt als het regent.
Vizier al op verschillende manieren gesteld, maar krijg het niet voor elkaar om die spleet boven mijn ogen dicht te houden op alles-sneller-dan-woonwijk-snelheid.
Officiële Shoei dealer krijgt het ook niet voor elkaar.

Nu ik ook een nieuw vizier + pinlock vizier + wangkussentjes nodig heb, zit ik te kijken naar een nieuwe helm.
Toevallig een actie op de Scorpion EXO-1000; heeft iemand daar ervaringen mee?

mbt garantie oid; de huidige verkoper is failliet, en heb in 2011/2012 en begin 2013 nooit in echt veel regen gereden. (medio 2013 pas besloten om een regenpak aan te schaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:20
Deshmir schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:39:
Ik heb ooit in 2011 een XR1100 (Shoei helm) gekocht, maar ben het toch zat dat er telkens water naar binnen sijpelt als het regent.
Vizier al op verschillende manieren gesteld, maar krijg het niet voor elkaar om die spleet boven mijn ogen dicht te houden op alles-sneller-dan-woonwijk-snelheid.
Officiële Shoei dealer krijgt het ook niet voor elkaar.

Nu ik ook een nieuw vizier + pinlock vizier + wangkussentjes nodig heb, zit ik te kijken naar een nieuwe helm.
Toevallig een actie op de Scorpion EXO-1000; heeft iemand daar ervaringen mee?

mbt garantie oid; de huidige verkoper is failliet, en heb in 2011/2012 en begin 2013 nooit in echt veel regen gereden. (medio 2013 pas besloten om een regenpak aan te schaffen).
Kun je niet direct bij Shoei regelen? Denk dat de eerste de beste Shoei-dealer je ook wel wilt helpen hoor. Geen idee wat die helm gekost heeft, maar lijkt me toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:56
Helm was €549, maar nu 25000 km mee gereden.
Het heeft ook een beetje iets van "tijd voor iets nieuws".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 14:14
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/2014-02-25161507_zpsba913a52.jpg
Van dit

Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/2014-02-25162203_zpse1bb535f.jpg
Via dit

Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/2014-02-25164358_zpsba50d5e6.jpg
Naar dit

Van een standaard ruitje naar een double bubble smoked ruitje :)

[ Voor 2% gewijzigd door AlterMann op 26-02-2014 11:40 . Reden: Beetje groot :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:20:
Oh, gaf ik de indruk dat ik voor iedereen sprak?
Ik ga met de motor ook liever niet de snelweg op, maar dat geldt niet voor iedereen. In het algemeen willen 'we' hier met een voertuig alles kunnen doen.
Nee hoor, mijn reactie was dan ook meer gebaseerd op het feit dat (de meeste) motorrijders in Nederland hun bike gebruiken voor recreatie doeleinden en daarnaast maar een klein beetje voor woon/werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:42

bakvis

Tweakers.Nerd

AlterMann schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:38:
[afbeelding]
Van dit

[afbeelding]
Via dit

[afbeelding]
Naar dit

Van een standaard ruitje naar een double bubble smoked ruitje :)
Waar heb je deze ergens besteld? Ik ben nog op zoek naar een soortgelijk ruitje voor mijn SV650 s. Ik vind alleen 80-100 euro voor een Puig of een Zero Gravity ruitje wel erg prijzig!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ebay! Ik heb voor mijn donkere double bubble ruitje rond de 15 euro betaald ofzo.
Ik twijfel er weer aan om 'm er op te zetten. Vorig jaar had ik mijn normale ruitje weer gemonteerd, maar die zit behoorlijk onder de gebruikerssporen. Voordeel is wel dat ik wat minder last van de wind heb met dat lage ruitje (wind komt op de borstkast i.p.v. op de helm) en als ik m'n GoPro op de tank monteer, kan je vooruit kijken :P
Een zwart double bubble ruitje ziet er alleen 10x vetter uit, en als je op flink illegale snelheid rijdt is het wel fijner

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
bakvis schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Waar heb je deze ergens besteld? Ik ben nog op zoek naar een soortgelijk ruitje voor mijn SV650 s. Ik vind alleen 80-100 euro voor een Puig of een Zero Gravity ruitje wel erg prijzig!
motoronderdelen.cc :) 45 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:29:
[...]

Nee hoor, mijn reactie was dan ook meer gebaseerd op het feit dat (de meeste) motorrijders in Nederland hun bike gebruiken voor recreatie doeleinden en daarnaast maar een klein beetje voor woon/werk verkeer.
Er zijn behoorlijk veel woon/werk verkeer motorrijders in Nederland hoor, wel zullen ze altijd een minderheid onder de motorrijders vormen maar in totaal zijn het er toch nog heel wat.

Overigens in dit topic is het aantal woon/werk verkeer motorrijders niet gering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Hmm, daar hebben ze geen ruitjes voor de SV650 S... Toch maar eens e-bay afstruinen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Die is niet duur :) even browsen voor leuk spul (ja, salaris is weer binnen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb er dan 1 van voor m'n GSXR-600 K4, pasvorm heb ik niks te klagen over. Past allemaal perfect en spanningsvrij, ook de afwerking is keurig. Geen rare gietnaden o.i.d., ik zie niet in waarom ik 6 of 7 keer zo veel voor een merkruit zou moeten betalen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

-tom-562 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:54:
[...]

Ik heb er dan 1 van voor m'n GSXR-600 K4, pasvorm heb ik niks te klagen over. Past allemaal perfect en spanningsvrij, ook de afwerking is keurig. Geen rare gietnaden o.i.d., ik zie niet in waarom ik 6 of 7 keer zo veel voor een merkruit zou moeten betalen
Thnx, zojuist besteld. Voor die 13,92 euro ga ik niet lopen zeuren :)!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Er zijn behoorlijk veel woon/werk verkeer motorrijders in Nederland hoor, wel zullen ze altijd een minderheid onder de motorrijders vormen maar in totaal zijn het er toch nog heel wat.

Overigens in dit topic is het aantal woon/werk verkeer motorrijders niet gering ;)
Hoeveel van die mannen/vrouwen rijden dan ook bewust snelwegen.....eigenlijk probeer ik te zeggen dat het gros van de motorrijders (zoals ik het bekijk) het liefst de snelwegen overslaan ook tijdens woon/werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Winkiller schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:33:
[...]

Hoeveel van die mannen/vrouwen rijden dan ook bewust snelwegen.....eigenlijk probeer ik te zeggen dat het gros van de motorrijders (zoals ik het bekijk) het liefst de snelwegen overslaan ook tijdens woon/werk verkeer.
Puur uit interesse, waarom is dat? Voor de recreatieritjes kan ik het me voorstellen maar voor woon/werk verkeer weer niet :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Ik ga wel eens binnendoor van/naar werk op een mooie dag, maar meestal ga ik gewoon over de snelweg... Met als enige argument dat het minder tijd kost en ik vooral zolaat mogelijk m'n bed uit en zo snel mogelijk weer thuis wil zijn :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bakvis schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Hmm, daar hebben ze geen ruitjes voor de SV650 S... Toch maar eens e-bay afstruinen.
Ruitje voor mijn SV1000S heb ik ook via Ebay besteld. Was iets van 25 euro inclusief verzendkosten. Ruitje van de SV650S is gelijk aan die van de SV1000S.

Heb er toen gelijk 2 besteld. Door die 2de te verkopen had ik de mijne gratis en een klein beetje winst. 80 euro wat ze hier in NL vragen gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

kom eens met me mee rijden eens kijken hoelang het duurd voordat je huilend de snelweg opduikt >:)

>1000km op een dag binnendoor zonder 5 preekstops. succes. het kan zeker. maar gemiddeldes van 130km/u zijn ook weleens lekker.

tourritje van 550km? leuk doen. waar starten we? zolder Belgie. o dat word dan 1156 km . zin om dat allemaal zonder snelweg te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Er staat ook "het liefst" niet verboden.. :+ In zo'n geval dus wel snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:22:
[...]

kom eens met me mee rijden eens kijken hoelang het duurd voordat je huilend de snelweg opduikt >:)

>1000km op een dag binnendoor zonder 5 preekstops. succes. het kan zeker. maar gemiddeldes van 130km/u zijn ook weleens lekker.

tourritje van 550km? leuk doen. waar starten we? zolder Belgie. o dat word dan 1156 km . zin om dat allemaal zonder snelweg te doen?
Ja, maar wat jij doet vinden een hoop mensen (inclusief mijzelf) onverantwoord ;)
Ik vermijd de snelweg zoveel mogelijk. De keren dat ik naar m'n werk ga (enkele rit 25 km) ga ik op de heenweg via de heide en de snelweg (immer gerade aus), en terug altijd via de dijkjes hier in de buurt (en dan plak ik er nog een stuk van +/- 30 km achteraan), dit is ook meestal op vrijdag.

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2014 18:10 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:07:
[...]

Ja, maar wat jij doet vinden een hoop mensen (inclusief mijzelf) onverantwoord ;)
Ik vermijd de snelweg zoveel mogelijk. De keren dat ik naar m'n werk ga (enkele rit 25 km) ga ik op de heenweg via de heide en de snelweg (immer gerade aus), en terug altijd via de dijkjes hier in de buurt (en dan plak ik er nog een stuk van +/- 30 km achteraan), dit is ook meestal op vrijdag.
stukje training en ontdekken :Y waardoor het nu veiliger is om 2000km met de motor te rijden op een dag dan in de ochtent in koekblik naar amsterdam te rijden (55km) _O-

dan heb je waarschijnlijk ook meteen door waarom ik dag en nacht, dorp of snelweg met mijn vizier oprijd _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 26-02-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier toevallig iemand ervaring met het uitboren van gasdichte popnagels welke in een einddemper zitten (en dus tips aangaande do's en don'ts voordat ik dadelijk het zaakje écht sloop waardoor de remedie eigenlijk erger is dan 't probleem)? Waar ik bang voor ben is dat de kop van de nagel méé gaat draaien met m'n boor.
Normale popnagels zijn nooit een probleem vanwege de zachtheid van 't metaal, dus als 't eens fout loopt dan sla je ze er alsnog af met een houtbeitel, maar met RVS vertrouw ik die manier van werken niet helemaal bij een titanium huls :P

Ik heb een nieuw carbon eindkapje voor m'n Akra en dat ding zit uiteraard gemonteerd met gasdichte (RVS) nagels. De nieuwe nagels bevestigen is geen probleem, heb zo'n lompe professionele popnageltang te beschikking alleen het uitboren van die krengen .... (NIEUW metaalboortje van 5 mm heb ik ook nog wel liggen, dus dat zou scherp moeten zijn én blijven bij lage toeren).

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 26-02-2014 20:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Kijken of je eerst even een centerpuntje in kunt slaan.
RVS inderdaad boor snelheid laag houden en iets gebruiken om te smeren.
Veel nmeer blijft er dan niet over om het toch geweeon te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Chakotay schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:22:
Ik ga wel eens binnendoor van/naar werk op een mooie dag, maar meestal ga ik gewoon over de snelweg... Met als enige argument dat het minder tijd kost en ik vooral zolaat mogelijk m'n bed uit en zo snel mogelijk weer thuis wil zijn :P
Hahahaha precies dit!

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
vandaag iets nieuw pak gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-KTKpS31KprU/Uw4-iUq21YI/AAAAAAAABjQ/7jl6lQMt_wc/s800/IMG_1178.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-spy6E6RIHGM/Uw4bbS95nLI/AAAAAAAABjA/pByCPoyaVnc/s800/844518903.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erg mooi pak ! Al dat wit op de borst en schouders zorgt helaas wel voor wat veel schoonmaakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:35:
Erg mooi pak ! Al dat wit op de borst en schouders zorgt helaas wel voor wat veel schoonmaakwerk.
Valt best wel mee, Louis.de heeft daar spul voor (vast ook wel elders te verkrijgen) en dat spul houdt het leer ook nog eens in een goede conditie.

EFFAX LC1 staat er op de verpakking en 't werkt érg fijn/goed.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DECOY88 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Uitzonderingen zoals jij daargelaten natuurlijk....motorrijden is voor mij geen noodzaak maar een ontspanning en die vindt ik niet op snelwegen. Ik kan mij nog een vakantie herinneren naar zuid Frankrijk, geen snelweg gereden kan ik je vertellen...gewoon meer tijd en overnachtingen inplannen voor de rit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:45:
Hier toevallig iemand ervaring met het uitboren van gasdichte popnagels welke in een einddemper zitten (en dus tips aangaande do's en don'ts voordat ik dadelijk het zaakje écht sloop waardoor de remedie eigenlijk erger is dan 't probleem)? Waar ik bang voor ben is dat de kop van de nagel méé gaat draaien met m'n boor.
Normale popnagels zijn nooit een probleem vanwege de zachtheid van 't metaal, dus als 't eens fout loopt dan sla je ze er alsnog af met een houtbeitel, maar met RVS vertrouw ik die manier van werken niet helemaal bij een titanium huls :P

Ik heb een nieuw carbon eindkapje voor m'n Akra en dat ding zit uiteraard gemonteerd met gasdichte (RVS) nagels. De nieuwe nagels bevestigen is geen probleem, heb zo'n lompe professionele popnageltang te beschikking alleen het uitboren van die krengen .... (NIEUW metaalboortje van 5 mm heb ik ook nog wel liggen, dus dat zou scherp moeten zijn én blijven bij lage toeren).
Heb ik me ook eens flink op verkeken, 2 boren gesloopt (als in, boor kreeg dezelfde radius, maar dan inverse, als de popnagel :P en het werd echt bijna witheet :P), later een splinternieuwe cobalt boor en veel snijolie gebruikt, toen ging het wel.
DECOY88 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:22:
[...]

stukje training en ontdekken :Y waardoor het nu veiliger is om 2000km met de motor te rijden op een dag dan in de ochtent in koekblik naar amsterdam te rijden (55km) _O-

dan heb je waarschijnlijk ook meteen door waarom ik dag en nacht, dorp of snelweg met mijn vizier oprijd _/-\o_
Tja, oefenen of niet, maar 2000 km zelfs in een auto is zwaar onverantwoord imo :X (en ik kan me niet voorstellen dat dat gezond voor je lichaam en geest is)

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2014 21:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Erg mooi pak!

Ik moet binnenkort ook weer kijken naar iets nieuws, maar helaas laat mijn budget het niet toe :-(

Dus toch nog even wachten :P

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Valt best wel mee, Louis.de heeft daar spul voor (vast ook wel elders te verkrijgen) en dat spul houdt het leer ook nog eens in een goede conditie.

EFFAX LC1 staat er op de verpakking en 't werkt érg fijn/goed.
Misschien moet ik dat spul dan maar eens halen. Mijn pak is ook zwart met wit, alleen iets minder wit. Na een ritje op een dijk zitten er 100 vliegjes op. Ik maak het pak na zo'n rit eigenlijk altijd schoon met een zacht sponsje en daarna met een handdoek droog maken. Kost maar 2 minuten werk gelukkig, maar dat vind ik wel een nadeel van wit.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
ephymerous schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:16:
[...]

Puur uit interesse, waarom is dat? Voor de recreatieritjes kan ik het me voorstellen maar voor woon/werk verkeer weer niet :)
Bij m'n vorig werkgever:
Binnendoor was 3km langer dan snelweg en mooier en leuker. :)

Bij m'n huidige werkegever:
Via snelweg is al 154km en daar doe ik net geen 2 uur over met verkeer. Binnendoor is dus niet te doen, of ik moet rond 4 uur 's morgens vertrekken.

bij m'n (per Maandag 3 Maart) nieuwe werkgever; Moet ik nog uitzoeken. Is 76km over de snelweg, incl verkeer ongeveer anderhalf uur. Zonder snelweg 84km, in principe ook anderhalf uur maar ik weet niet wat verkeer doet over dat traject en traject omvat wel centrum Amsterdam. =/
Misschine moet ik het gewoon proberen voor shits 'n giggles bij mooi weer, kijken wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga ook beginnen met lessen :9 Maar nu wil ik in elk geval wel eigen handschoenen kopen (de rest heeft de rijschool). Volgens een vriend van me is Held of Rev'it een goede keus. Nu zit er langs de A4 Motorkledingcenter dus daar kan ik wel eens langs om te passen en proberen. Aankomend weekend ga ik bij mijn ouders langs en dan kunnen we ook naar Motozoom in Amsterdam.
Zijn er mensen met ervaring bij deze twee winkels qua prijzen en service? Ik ga er sowieso niet alleen heen dus heb de nodige backup van vrienden expertise.

Het gaat dus om de fysieke winkels, ik ga handschoenen liever niet online bestellen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/ANxI4K.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VwVHRdj.jpg
Vandaag even de nieuwe bandjes en vering instellingen geprobeert. Rijdt echt super. Nu de schaamranden er ffe afrijden, met een 55 band moet dat iets platter :P

Motozoom voert alles wat louis.de ook heeft, gewoon passen en niet teveel luisteren naar verkopers. Jij bent degene die voelt wat lekker zit. En voor alles op de motor geld eigenlijk dat het enkel lekker zit op de motor zelf. Ik heb zelf een keer een miskoop gedaan met winter handschoenen, eigenlijk zitten die dingen altijd ruk. Ik rijdt dus enkel met zomerhandschoenen met daarbij een setje binnenhandschoenen, gewoon meerdere merken passen.

Let wel even op dat je handschoenen over je jas heengaan, is dit niet het geval dan tocht dit behoorlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 26-02-2014 22:47 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Dankjewel :) Ik dacht aan in elk geval winterhandschoenen en dan met een redelijke col, dus tot ver over mijn polsen. Vandaag was het mooi weer maar je zal zien dat als ik straks de eerste les heb het steenkoud is en met bakken uit de lucht komt vallen.
Jij hebt twee handschoenen over elkaar heen? Heb je dan nog wel genoeg gevoel zeg maar?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MotoZoom is erg goed :) Aan de straat zelf (Jarmuiden) zit ook iets verderop Motorcity, qua motoren een kutzaak vind ik zelf, maar qua kleding wel erg behulpzaam.

Qua handschoenen: niet te strak, waterdicht, lang en groot genoeg om over je jas heen te kunnen. Spendeer er niet teveel geld aan, maar let wel op de veiligheid. Je gaat in de loop der jaren (in het begin: maanden :+ ) meerdere handschoenen kopen vermoed ik zo.

Mijn set: 1 dun en geperforeerd voor in de zomer, 1 strakke met harde knokkels voor race weekenden, 1 winterhandschoen van GoreTex met extra vulling, 1 set all-year GoreTex, 1 reserve setje waterdicht maar niet te warm.

Maar daar komen deze nog bij: Held Twin Gore-Tex 2-in-1 - puur voor het hele jaar door, en het werkt fijn samen met handvatverwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik rijdt in principe dus altijd met mijn race handschoenen. En in de winter doe ik daar een setje binnen handschoenen in. Dit geeft vele malen meer gevoel dan winterhandschoenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lnmoto.cn/bbs/data/attachment/forum/201209/01/220646txkdnxvkztdakfx7.jpg
Mijne lijken erg op deze. Deze werken goed omdat het achterste gedeelte over je jas komt. Zoals vandaag heb ik van half2 tot 19uur gereden met zomerhandschoenen.(zonder binnenhandschoenen) Geen centje pijn. Winterhandschoenen geven altijd vele malen minder gevoel.

Voor binnen handschoenen heb ik de:
Halvarssons Silk Inner Gloves
http://www.bykebitz.co.uk...ns-silk-inner-gloves.html

[ Voor 23% gewijzigd door Ghostrider op 26-02-2014 23:09 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
PilatuS schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:35:
dank u! ach schoonmaken dat zien we dan wel weer :+

• XBL

XBL

Motozoom in Amsterdam vind ik een prima winkel. Verkopers zijn relax en helpen graag, maar je moet ze wel ff vragen (vind ik zelf een plus). Of ze ook allemaal evenveel weten is de vraag, ik kom er meestal met een behoorlijk idee van wat ik zoek, dus dan is het makkelijk.

Hun assortiment komt voor een groot deel overeen met louis.de, maar ze hebben ook spul van andere merken. Als ik daar ga passen vind ik het wel zo netjes om het daar ook te kopen. Ze zijn al behoorlijk goedkoop en hebben fysieke winkels in Nederland. Service is daarbij ook nog eens netjes (ontbrak een dingetje van m'n helm, kon het direct ophalen zonder vragen of checken of het echt ontbrak). Ik wil dat wel graag houden, dus geef ik m'n geld daar uit :).

• Tylen
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:45:
[...]

Misschien moet ik dat spul dan maar eens halen. Mijn pak is ook zwart met wit, alleen iets minder wit. Na een ritje op een dijk zitten er 100 vliegjes op. Ik maak het pak na zo'n rit eigenlijk altijd schoon met een zacht sponsje en daarna met een handdoek droog maken. Kost maar 2 minuten werk gelukkig, maar dat vind ik wel een nadeel van wit.
Het zwart word net zo vies als het wit hoor. Vliegjes hebben geen voorkeur.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
Jawel, jôh... vliegjes gaan eerder op het wit af!
En uiteindelijk is je hele pak grijs/zwart :)

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 10:31
Heeft iemand hier misschien ervaring met "1-piece" textielen motorpakken zoals http://www.aerostich.com/roadcrafter-one-piece-suit.html en http://www.motorcycle-sup...-one-piece-mesh-tech-suit ?

Vooral het gemak en de zeer goede waterdichtheid lijkt mij wel wat. Looks zijn misschien niet perfect ;) Maar ik rij geen motor om bekeken te worden.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Da's een mooi huidje! Mij nu te koud met dit weer. :P
En idd direct vliegen eraf halen en regelmatig invetten dan blijft ie goed. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vliegen krijg je er na een half jaar ook wel af hoor :P Sponsje en lauw/warm water gaat perfect. Ik poets mijn pak ergens halverwege de zomer, en als ik 'm weer weg hang in de herst

Vaak bu'j te bang!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Met Nivea werkt prima voor het invetten en wassen met lauw water en wat melk.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aveenhuysen schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:57:
[...]

Lol daar heb ik nog nooit van gehoord haha. :D Ik gebruik zelf leer vet van gliptone waar ik ook een leren interieur mee doe. En schoonmaken idd met een spons en lauw water. :)

• aveenhuysen
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Lol daar heb ik nog nooit van gehoord haha. :D Ik gebruik zelf leer vet van gliptone waar ik ook een leren interieur mee doe. En schoonmaken idd met een spons en lauw water. :)
Las het op een belgisch forum ;)

Heb ook een wit pak ga het ook maar weer zomerklaar maken 8)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Alexji schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:17:
Heeft iemand hier misschien ervaring met "1-piece" textielen motorpakken zoals http://www.aerostich.com/roadcrafter-one-piece-suit.html en http://www.motorcycle-sup...-one-piece-mesh-tech-suit ?

Vooral het gemak en de zeer goede waterdichtheid lijkt mij wel wat. Looks zijn misschien niet perfect ;) Maar ik rij geen motor om bekeken te worden.
Wel eens gepast, maar het is meer werk dan een losse broek en jas aantrekken. Daarbij zitten er weinig protectoren in. Het leek mij destijds handig als je woon-werk doet, maar dat viel tegen.

Asus Zenbook i7 256gb

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
aveenhuysen schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:57:
[...]

Daarna even met de prei droogmaken? :') Of even afwerken met banaan?

• aveenhuysen
Piekartz87 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Daarna even met de prei droogmaken? :') Of even afwerken met banaan?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:29:
[...]

Tja, oefenen of niet, maar 2000 km zelfs in een auto is zwaar onverantwoord imo :X (en ik kan me niet voorstellen dat dat gezond voor je lichaam en geest is)
lekker blijven bewegen op de motor. rij stukken zittend en stukken staand. al was het vanaf de A/DE grens tot de nederlandse grens voorover staand. ondertussen heb ik het maar de schansspringer genoemd :+ je staat tegen de wind in waardoor er geen druk op de armen zit.

lekkere muziek op. af en toe even voluit proberen mee te zingen. maar gelukkig zijn de auto's goed geisoleerd.

blijven drinken. camelbak met 3L o.r.s. oftewel water met suiker en zout. on breekbare concentratie. zo heb ik ook weleens moeiteloos dagen van 16 uur gewerkt terwijl ik de dag ervoor blij was dat de 8 uurtjes erop zaten.

blijven eten. gewoon wat lekker uit het schap trekken bij het tankstation. ook al wil ik nog eens testen met een tanktas met boterhammen :9

je doodgewoon ontiegelijk blijven verbazen hoe enorm snel de tijd maar vooral de afstand gaat. voor je het doorhebt ben je alweer thuis.

en lekker met je vizier open rijden. om een of andere reden is dat hetgeen wat het meeste verschil maakt. vizier dicht en ik dut in (ook met rondje om de kerk). en met vizier open nergens last van behalve dat ik met een zwarte waffel het hotel instap.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ik moet zeggen dat ik de keuze heb voor binnendoor en over snelweg op mijn dagelijkse 60+km enkele reis.
9 van de 10 keer pak ik de snelweg. zeker in donker bij slecht weer.
Is sneller en imho ook veiliger..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• joshje
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:03:
[...]

mij is het momenteel ook te koud hoor haha. ik heb gister alleen een stukje gereden en dat was redelijk te doen maar wel aan de frisse kant. pak zit her en der nog beetje strak maar dat komt vanzelf wel :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

joshje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:23:
[...]

mij is het momenteel ook te koud hoor haha. ik heb gister alleen een stukje gereden en dat was redelijk te doen maar wel aan de frisse kant. pak zit her en der nog beetje strak maar dat komt vanzelf wel :)
Een keer in de regen rijden, pak aanhouden tot het droog is en het is écht een tweede huid. :Y
Mijn pak was in het begin ook niet in te komen, bang om de rits of iets te breken maar is nu zo relax om aan te hebben, alleen ik heb het echt snel koud erin. Ik rijd zelfs rond de 20-25 graden nog met thermo ondergoed aan. :$

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:54:
[...]

Een keer in de regen rijden, pak aanhouden tot het droog is en het is écht een tweede huid. :Y
Mijn pak was in het begin ook niet in te komen, bang om de rits of iets te breken maar is nu zo relax om aan te hebben, alleen ik heb het echt snel koud erin. Ik rijd zelfs rond de 20-25 graden nog met thermo ondergoed aan. :$
wat voor thermo ondergoed :+ heb een setje waar het spontaan 10 graden kouder voelt als je hem aan hebt.

• joshje
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:54:
[...]

ja ken het haha mijn oude pak was in het begin ook best strak maar na een tijdje rijden zat het als gegoten dus daar ben ik niet bang voor. maar heb jij volledig geperoreerd ofzo dat je het zo koud hebt?

• Tylen

Tylen

-tom-562 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:17:
Vliegen krijg je er na een half jaar ook wel af hoor :P Sponsje en lauw/warm water gaat perfect. Ik poets mijn pak ergens halverwege de zomer, en als ik 'm weer weg hang in de herst
Of gewoon in de regen rijden. Ik maak mijn race pak nooit schoon. Meestal is 1 regen sessie genoeg om hem weer netjes te krijgen ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Alleen mijn pak krijgt nooit regen te zien :P

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DECOY88 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:03:
[...]

wat voor thermo ondergoed :+ heb een setje waar het spontaan 10 graden kouder voelt als je hem aan hebt.
Beetje het degelijke outdoor gebeuren, spul waarmee als je daarmee op de bank gaat zitten je binnen een kwartier het zweet dik op de kop heb staan. :+
joshje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:14:
[...]

ja ken het haha mijn oude pak was in het begin ook best strak maar na een tijdje rijden zat het als gegoten dus daar ben ik niet bang voor. maar heb jij volledig geperoreerd ofzo dat je het zo koud hebt?
Ik heb van die stofstukken erin zitten voor verluchting of wat dan ook, laat iig genoeg 'wind' door. :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik draag eigenlijk altijd sowieso een thermobroek. Tijdens warm weer voert 't zweet af, en plakt m'n pak niet zo (plus ik ben wat kilo's afgevallen, en met thermo zit 't fijner :P)

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Thermo is me echt veeeel te warm in de zomer!

Wel heb ik een onderpak, en dat is een totaal andere stof dan m'n thermo.

Dit idee (al heb ik dan een los shirt en broek en een veeel lekkeredere kont natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xHQkK5S.jpg

Bijkoment voordeel is dat je daadwerkelijk uit je pak kunt komen na een dag lang zweten :D

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 27-02-2014 21:41 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die heb ik ook. Top ding. En inderdaad kom je er veel makkelijker mee uit je pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 22:18

talin

ES-MA

is alleen maar gewicht! ;)

tja vroeger moest mn vriendin helpen trekken aan de mouwen om die verekte koe weer uit te krijgen!
leverde altijd leuke reacties op:
- vanavond weer?
- heb je regen gehad onderweg?
- laat maar zitten, moet morgen toch weer aan!

ze hangen er nog steeds! 1 helemaal aan flarden geknipt in een ziekenhuis.
weet zeker dat ik er nu niet meer in pas... :|

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
steveman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:40:
Thermo is me echt veeeel te warm in de zomer!

Wel heb ik een onderpak, en dat is een totaal andere stof dan m'n thermo.

Dit idee (al heb ik dan een los shirt en broek en een veeel lekkeredere kont natuurlijk)

[afbeelding]

Bijkoment voordeel is dat je daadwerkelijk uit je pak kunt komen na een dag lang zweten :D
Gewaagd hoor, hier zo'n foto van jezelf te posten :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

talin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:18:
is alleen maar gewicht! ;)

tja vroeger moest mn vriendin helpen trekken aan de mouwen om die verekte koe weer uit te krijgen!
leverde altijd leuke reacties op:
- vanavond weer?
- heb je regen gehad onderweg?
- laat maar zitten, moet morgen toch weer aan!

ze hangen er nog steeds! 1 helemaal aan flarden geknipt in een ziekenhuis.
weet zeker dat ik er nu niet meer in pas... :|
Lol, eerst paar jaar had ik dat ding ook niet en idd altijd die opmerkingen. En gewicht pffff man met meeste is te behalen bij mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Krijg zojuist klachten van een collega, die gister onderuit is gegaan op op de Goudsestraatweg (afrit A12, richting Bodegraven/n11). https://maps.google.nl/?l...ZCQ&cbp=12,20.36,,0,-3.86

Andere motorrijder stopte, hielp hem overeind en vertelde dat hij in de buurt bij een garage werkte, hij (die collega die gevallen was) was al de 4e in korte tijd die exact daar onderuit is gegaan.

Reden zou gladheid zijn, wat precies is nog niet duidelijk, maar let op jongens.

Geen letsel gelukkig, maar wel een FJR1300 die naar de garage kan. :X

[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 28-02-2014 10:29 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
_Apache_ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:26:
Krijg zojuist klachten van een collega, die gister onderuit is gegaan op op de Goudsestraatweg (afrit A12, richting Bodegraven/n11). https://maps.google.nl/?l...ZCQ&cbp=12,20.36,,0,-3.86

Andere motorrijder stopte, hielp hem overeind en vertelde dat hij in de buurt bij een garage werkte, hij (die collega die gevallen was) was al de 4e in korte tijd die exact daar onderuit is gegaan.

Reden zou gladheid zijn, wat precies is nog niet duidelijk, maar let op jongens.

Geen letsel gelukkig, maar wel een FJR1300 die naar de garage kan. :X
:( Jammer voor D. Ik heb daar al over de jaren heen menig testrijder van motoren van Goedhart op hun muil zien gaan, ook één compleet zien afschrijven toen die uit de bocht vloog daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
_Apache_ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:26:
hij [...] was al de 4e in korte tijd die exact daar onderuit is gegaan.

Hmm.
Dit lijkt op:
Met een SLK die voor mn neus achterstevoren ging op de af/oprit A7 -> A8.
Inmiddels ben ik iets wijzer over de situatie dankzij verzekering (Heb geen nieuwe helm nodig blijkt) en collega's die daar ook uit het niets onderuit zijn gegaan.

Blijkbaar is dat stukje weg nogal bekend bij de verzekering en collega's. Ik zelf heb het tot afgelopen zaterdag niet mogen zien of ervaren maar de verzekering wist me te vertellen dat dat stukje weg al meermaals is onderzocht door verschillende partijen omdat daar een hoger aantal voertuigen zonder duidelijke oorzaak weg glijden dan normaal. De uiteindelijke uitkomst van deze onderzoeken komen dan ook met lege handen terug. Wél kreeg ik de informatie mee dat wordt overwogen door rijksverkeer en waterstaat om opdracht uit te zetten om deze, samen met meerdere "slip hotspots", opnieuw te asfalteren. Een duidelijk beweegreden of tijdvak kreeg ik niet mee.
Lijkt me stug dat ze voor niks en zonder aanwijsbare reden meerdere stukken weg opnieuw gaan behandelen alleen om te testen of dat het was.

Nja - gelukkig heeft je collega nergens last van. Jammer van de FJR maar beter de fiets de garage in dan de collega het ziekenhuis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Tilburg hebben ze ook een leuke rotonde in de Reeshof die met een klein beetje regen in een ijsbaan verandert. Geen idee wat er met het asfalt aan de hand is daar maar dat er iets niet klopt is vrijwel zeker :(

http://goo.gl/maps/2TvC0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:34:
Hier in Tilburg hebben ze ook een leuke rotonde in de Reeshof die met een klein beetje regen in een ijsbaan verandert. Geen idee wat er met het asfalt aan de hand is daar maar dat er iets niet klopt is vrijwel zeker :(

Bekende rotonde inderdaad, ben er met het lessen overheen gereden maar voelde hem ook wel klein beetje wegglijden.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:34:

Zo heb je meerdere stukken afvalt, ook hier bij mij in de buurt. Met droog goed op te rijden, maar met nat is het altijd spiegel glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:42
Wootlock schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Bekende rotonde inderdaad, ben er met het lessen overheen gereden maar voelde hem ook wel klein beetje wegglijden.
+2 Nog een reden om de Reeshof te mijden. :>

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Nieuw filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Je zat in de nieuwste vid van Royal Jordanian 8)

Pagina: 1 ... 37 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.