Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.608 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

XBL, je gaat video gaat behoorlijk viral! Nu zelfs op een vrij grote auto website Carthrottle.com en een facebookpagina; Car memes!

[ Voor 36% gewijzigd door -tom-562 op 21-02-2014 14:15 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

-tom-562 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:14:
XBL, je gaat video gaat behoorlijk viral! Nu zelfs op een vrij grote auto website Carthrottle.com en een facebookpagina; Car memes!
Ha, cool, nu ga ik zelfs internationaal viral :P. Moet zeggen dat ik die carthrottle.com site niet ken, maar te zien aan het aantal facebook-shares gaat dat best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34

_Apache_

For life.

fredkroket schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:41:
. Vind het zelf soms nogal dubieus, sommige stands laten dan hun product promoten door een meid, waarbij het voor haar al een hele opgave zal zijn om te kijken welke kant van de kraan warm of koud water is, die eigenlijk gewoon haar mond moet houden en enkel lief moet lachen.
En dat is toch prima.. :+
Is bij bijvoorbeeld de MotoGP niet anders..
YouTube: Most beautiful Paddock Girls of 2013 - Brunettes Edition

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 21-02-2014 14:57 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Heb je Adsense aan staan? Kan je geld verdienen met je video :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

-tom-562 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:57:
Heb je Adsense aan staan? Kan je geld verdienen met je video :P
Nope, ik heb liever dat mensen kunnen kijken zonder reclames. Daarnaast sprak ik een tijdje terug met iemand en die aangaf dat-ie twee keer zoveel subscribers zag op een kanaal zonder reclame, dan op eentje met. En sowieso schijnt het niet super veel op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Helaas, het is hier geen marktplaats. Een linkje in je Sig kan bijvoorbeeld wel

[ Voor 89% gewijzigd door PWM op 23-02-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Wat een ontzettend gave fiets :D Die kleuren, zo gruwelijk retro! :D I LIKE! :D

Helaas geen rijbewijs dus i pass :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Leuk dingetje, maar ik geloof dat ze niet echt bekend staan om hun betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Nope, ik heb liever dat mensen kunnen kijken zonder reclames. Daarnaast sprak ik een tijdje terug met iemand en die aangaf dat-ie twee keer zoveel subscribers zag op een kanaal zonder reclame, dan op eentje met. En sowieso schijnt het niet super veel op te leveren.
Ten eerste: heftig filmpje, kom je mooi mee weg! :)

Maar youtube can best wat opleveren. een vriend van me had een fotocollage filmpje op youtube gezet van een anaconda die hij in zuid america had gevonden (en met 6 man optilt). Na een poosje kreeg hij een email van youtube of hij er geen reclame op wou zetten aangezien het erg populair was. Al met al heeft hij er iets van £1000 mee verdient (£100 per maand ofzo)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is iets van tussen de 50 cent en 2 dollar per 1000 views. Voor het gemak zeg 1 dollar per 1000 views. Genoeg mensen die video's uploaden met een miljoen views, dan word het toch wel een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
XBL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:57:
Leuk dingetje, maar ik geloof dat ze niet echt bekend staan om hun betrouwbaarheid.
Al +- al 20 jaar in ons bezit, Niet altijd van mij persoonlijk gweest, aangezien ik zelf ook uit '88 kom :9 Maar hij is al 20 jaar betrouwbaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 21-02-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:00:
[...]
En met mijn adblocker zie ik ze toch niet :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van een 3 uur lange offroad rit,... ben echt KAPOT (serieus, dat is dus echt vermoeiend)

samen met een vriend hij op zijn ouwe Tenere uit 86 of zo (in rood wit, ziet er nog keurig uit) en ik op zijn DRZ400 uit 2000 of zo...

sommige stukken waren welliswaar meer rotsblok dan weg, maar die stukjes maar gewoon slow and steady gedaan

gisteren wat geregent dus hier en daar een plas, mocht de pret niet drukken.
een tiental echte sprongen gemaakt (das dus beide bandjes in de lucht en niet een klein hopje of zo) en ik kan niet beschrijven hoe groot de kick is die dat geeft... adrenaline pompt nog steeds na! en met 70 Kmh spring je echt veel verder dan je denkt! haha

kwam mooi extratje nog bij dat ik nu barcelona vanuit een heel ander perspectief heb gezien, vanaf de toppen van diverse bergen hier... echt adembenemend... nu eens douchen en een paar biertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:47:
Net terug van een 3 uur lange offroad rit,... ben echt KAPOT (serieus, dat is dus echt vermoeiend)

samen met een vriend hij op zijn ouwe Tenere uit 86 of zo (in rood wit, ziet er nog keurig uit) en ik op zijn DRZ400 uit 2000 of zo...

sommige stukken waren welliswaar meer rotsblok dan weg, maar die stukjes maar gewoon slow and steady gedaan

gisteren wat geregent dus hier en daar een plas, mocht de pret niet drukken.
een tiental echte sprongen gemaakt (das dus beide bandjes in de lucht en niet een klein hopje of zo) en ik kan niet beschrijven hoe groot de kick is die dat geeft... adrenaline pompt nog steeds na! en met 70 Kmh spring je echt veel verder dan je denkt! haha

kwam mooi extratje nog bij dat ik nu barcelona vanuit een heel ander perspectief heb gezien, vanaf de toppen van diverse bergen hier... echt adembenemend... nu eens douchen en een paar biertjes!
Ik ga volgende week kijken bij een Honda XR250 voor d'r bij. Wil graag wat offroad ervaring op doen en zo'n licht oud 1 cilindertje lijkt mij wel grappig. Moet even uitzoeken waar je hier in Overijssel eigenlijk offroad kan en mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Alexji schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:21:
[...]

Ik ga volgende week kijken bij een Honda XR250 voor d'r bij. Wil graag wat offroad ervaring op doen en zo'n licht oud 1 cilindertje lijkt mij wel grappig. Moet even uitzoeken waar je hier in Overijssel eigenlijk offroad kan en mag.
IJs van Co halen, of even in de omgeving van putten rijden, daar is wel wat te vinden :).

Gezien er wel wat allroads zijn hier kan daar misschien wel een ritje voor gemaakt worden over een paar maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

XBL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:57:
Thuis maar eens even je filmpje kijken, heb mezelf de link gemaild. Ben nu op het werk en kan geen youtube kijken :(

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
Gisteravond ook even naar de beurs geweest met 2 vrienden.
Leuke dingen gezien zowel motoren als kleding en wat leuk spul erom heen, zoals zelf gemaakte olieverf doeken van de bekende coureurs.

Nog geslaagd voor een motorpak die ik dit jaar toch wilde gaan kopen.
Het makkelijke op zo'n beurs is dan dat alle stands dicht bij elkaar staan en je zo bij de 1 kan vergelijken en bij de andere.

Uiteindelijk geslaagd bij Damen.

Afbeeldingslocatie: http://www.damenleathers.nl/artikelen/silverstone-overall-red_img.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Yamy_Daffy op 22-02-2014 11:19 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Aardschok

Fotos!??!
Moet wel redelijk licht gaan op een DRZ vergeleken met een Tenerere. Hier mijn fotos van gister tijdens een ritje in de buurt van norg:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XHZdd0I.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hnZUlI5.jpg
Alexji schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:21:
[...]

Zijn prima motoren om mee te beginnen, zolang je maar niet op zaterdag en zondag gaat rijden of tijdens vakanties kan je meestal wel leuk rijden. Wel even goede banden monteren dat scheelt en hoop. En gaan staan op de stepjes ;)

Anders kan je wel eens mee met ons, als je wil :P

[ Voor 65% gewijzigd door Ghostrider op 22-02-2014 12:37 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Ha, cool, nu ga ik zelfs internationaal viral :P. Moet zeggen dat ik die carthrottle.com site niet ken, maar te zien aan het aantal facebook-shares gaat dat best hard.
Ik zag je filmpje op facebook ook al langs komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:24:
[...]

Ik zag je filmpje op facebook ook al langs komen!
Ik word beroemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag ook maar weer eens even wat kilometers op de teller gezet. Was weer érg lekker om even dat gejank van een 600cc aan te horen })

Jammer dat ik onderweg aangesproken werd door een agent die me er, volledig terecht overigens, op wees dat er ergens iets niet goed zat in 't elektrisch gedeelte van m'n brommer doordat m'n knipperlicht achter te snel knipperde zónder te kijken naar de voorkant :o

Kuipwerk én de knippers vóór lagen nog thuis omdat ik eigenlijk alleen van plan was om 't spul even goed schoon te maken (én 't niet kon laten om even een paar kilometers te rijden). LED knippers zijn voorzien van weerstanden en bewust niet van een lastonafhankelijk relais omdat ik toch graag de mogelijkheid behoud om op 't dashboard te zien dat er ergens iets "stuque" is.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2i1pjip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2h2qmb5.jpg

Maar 't speelgoed is inmiddels ook weer schoon én ik mocht gewoon door rijden van de vriendelijke agent als ik maar netjes m'n hand uit stak als ik ergens ging veranderen van richting.

Morgen de rest van 't "Tupperware" spul maar weer terug zetten en dan kan 't wat mij betreft weer zomer gaan worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-02-2014 18:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

@offroad dudes: ik had goede ervaringen met Michelin T63. Misschien niet de goedkoopste banden, maar wel zo'n beetje de meest extreme allroadband wat noppen betreft. En doet het ook best goed op asfalt. Ik ben ermee naar Marokko gereden (bijna 3000km snelweg) en heb daar gewisseld naar Michelin Desert, maar de T63 geven je in ieder geval niet het wasbordgevoel als je op asfalt rijdt en ze smelten dus ook niet onder je kont weg. Echte offroad (dus niet streetlegal) zijn net roomboter op asfalt, maar daar is de prijs dan ook naar.

Ik ben vanmiddag nog even een kijkje gaan nemen bij mijn half gespoten (Plastidip) kuipdelen. Die liggen bij een vriend van me die een plek heeft waar ik kan spuiten. In eerste instantie door materiaalgebrek (misrekening in de pigmentenhoeveelheden) en de (dacht ik) naderende winter ben ik gestopt met spuiten vorig jaar. Aangezien de winter niet gekomen is en de temps weer omhoog gaan, kan ik binnenkort weer verder. Ik heb weer 50g Pearl Blue besteld en dat is inmiddels in bezit. Ik kan over 4 weken weer aan de gang (er wordt eerst nog even een nieuwe vloer gestort in die schuur), dus dan wil ik tegen die tijd weer verder gaan.
Ik heb ook Ventureshield besteld. Dat is van die transparante folie om je auto/motor te beschermen tegen steenslag enzo. Ik heb alleen de tank-kit besteld. Plastidip is nl een rubberding, dus als je steeds met je knieën en je jas tegen de tank aan schuurt, krijg je doffe plekken. Ik wil met dat Ventureshield op die plekken kijken of ik die schade kan inperken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@wimmel_1

Mooie motor, maar het kettingspanmechanisme ziet er echt niet uit. Had dat nou niet anders gekunt door yamaha.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Ik rij nu al weer een weekje met plezier rond op mijn nieuwe schoonheid. Toch weer een Honda CBF600 SA uit 2011, net als mijn vorige :) Het geld van de verzekering is nog redelijk vlot terecht gekomen en het koekblik op 4 wielen kon dus weer snel terug naar mijn ouders :w

Eigenlijk ben ik er - ondanks de aanrijding - alleen maar op vooruit gegaan. Bonus: 5000km minder op de teller (~20k km), handvatverwarming, buddykoffer en geheel nieuwe achterband (Bridgestone T30). De nog redelijke jonge voorband (ook T30), plus beide remblokken van mijn oude motor zijn overgezet, omdat deze beter waren dan wat er in eerste instantie opzat. Verder geen extra kosten.

* MandaloR zat al na enkele seconden weer met een brede glimlach op het zadel :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1933564/tweakers/IMG_0851_t.jpg
Klik voor vergroting

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooi dat het allemaal goed gekomen is. Fiets ziet er zeker netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
@wimmel

nu nog andere bochtenset zodat die koelkast weg kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

joshje schreef op zondag 23 februari 2014 @ 01:16:
@wimmel

nu nog andere bochtenset zodat die koelkast weg kan :+
Daar win ik niks mee, en 't merendeel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Gisteren met de vriend van mijn zusje naar Utrecht geweest in de hoop een paar fijn zittende motorlaarzen voor het lessen te kopen en motoren te passen. In april of mei wil ik namelijk gaan lessen. Wat betreft laarzen en kleding viel het ons erg tegen, we zijn beiden namelijk ruim 2 meter lang (daar kregen we ook de nodige opmerkingen over).

Motoren wordt ter zijne tijd ook nog wat. Als beginner van 2m en langer is er voor mij geen fatsoenlijk passende beginnersmotor. Een Tuono, CB1300, VFR800 of R1200R zitten erg goed maar zijn denk ik te vermogend. Een Tuono valt hoe dan ook af, veel te zenuwachtig wat ik overal hoor. De andere motoren verschillen de meningen nogal over. Hoe zijn de meningen hier?

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 23-02-2014 13:24 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:40

DaWin

beep boop

Klinkt als een bekend probleem, had ik ook last van bij mijn eerste motor. Uiteindelijk was ik met mijn 1.99 m voor een VFR 750 gegaan, maar een maat van me die net zo lang is vond het veel te krap zitten. Ik zit er prima op, dus het is ook vrij persoonlijk.

Je zou ook kunnen kijken naar meer touring of dual-sport motoren zoals de Honda Deauville of een Suzuki V-Strom. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor iets je wilt rijden, maar er valt meestal wel iets passends te vinden :)

Altijd goed om te doen: veel uitproberen! Zoek een motorzaak in de buurt met flink veel motoren en ga er gewoon op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

DaWin schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:35:
Klinkt als een bekend probleem, had ik ook last van bij mijn eerste motor. Uiteindelijk was ik met mijn 1.99 m voor een VFR 750 gegaan, maar een maat van me die net zo lang is vond het veel te krap zitten. Ik zit er prima op, dus het is ook vrij persoonlijk.

Je zou ook kunnen kijken naar meer touring of dual-sport motoren zoals de Honda Deauville of een Suzuki V-Strom. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor iets je wilt rijden, maar er valt meestal wel iets passends te vinden :)

Altijd goed om te doen: veel uitproberen! Zoek een motorzaak in de buurt met flink veel motoren en ga er gewoon op zitten.
En daar is de Motorbeurs nou weer uitstekend geschikt voor, alles.
Ben zelf trouwens ook 1,90 met lange benen en de Deauville zit prima, ook op lange afstanden. Een Honda TA is ook een motor die geschikt is voor lange mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Erasmo op 23-02-2014 14:35 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:23:
Gisteren met de vriend van mijn zusje naar Utrecht geweest in de hoop een paar fijn zittende motorlaarzen voor het lessen te kopen en motoren te passen. In april of mei wil ik namelijk gaan lessen. Wat betreft laarzen en kleding viel het ons erg tegen, we zijn beiden namelijk ruim 2 meter lang (daar kregen we ook de nodige opmerkingen over).

Motoren wordt ter zijne tijd ook nog wat. Als beginner van 2m en langer is er voor mij geen fatsoenlijk passende beginnersmotor. Een Tuono, CB1300, VFR800 of R1200R zitten erg goed maar zijn denk ik te vermogend. Een Tuono valt hoe dan ook af, veel te zenuwachtig wat ik overal hoor. De andere motoren verschillen de meningen nogal over. Hoe zijn de meningen hier?
Een Tuono V4 APRC is alleen maar de beste motor op dit moment... (daar zit zoveel electronica in dat zelfs een regelrechte mongool kan rijden, gyro aangestuurde TC, ABS, selecteerbare engine maps, anti wheely en zelfs launch control)

hoe dan ook, die motor is "te goed" voor een beginner en iets langzamers is wellicht verstandiger...

Kwa lengte merk je wel dat er weinig is waar je lekker op kan zitten met 2m, motoren worden nu eenmaal gemaakt voor het gros van de wereld dat ergens tussen 170/180 zit.

ga er ook even voor het gemak van uit dat jullie geen KW beperking probleem hebben.
Dus kijk eens naar all roader types (of heb je al een stijl voor ogen?)
die bieden vaak meer ruimte

Dus Suz V-storm´s, Yamaha TDM´s, Triumph´s 800 tiger, BMW F800GS, Kawa versys 1000. etc etc.

Overigens zou je best kunnen beginnen op je genoemde motoren, raad je wel aan om de Tuono de eerste duizend of zo kms in de Rain setting laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren naar de motorbeurs geweest, heb niks gekocht, echt goedkoop was het allemaal niet ofzo. Ik had wel wat mooie retro motorjacks gezien (daar ben ik naar op zoek), maar daar zat dan een prijskaartje aan van 350 euro :X Beetje veel voor een jack wat voornamelijk gedragen wordt tijdens ritjes waarbij het tempo gemiddeld niet hoger ligt dan 50 km/h :P (voor m'n bamidax en mijn FS1 brommer).
Heb wel proefgezeten op een aantal motoren, ik denk dat m'n volgende motor een SM wordt, en dan bij voorkeur een KTM o.i.d., had ook proef gezeten op een Yamaha XT660X, maar die is toch wel een stuk lomper dan b.v een KTM SMC 690
Ricepuppet schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Heb je de beurs niet voor nodig hoor met die woekerprijzen :)

Voor een prachtige prijs te bestellen!
Iemand enig idee waar je in Nederland Oxford kleding kan kopen? Ik vind dit jack er erg goed uit zien voor het geld (naar zoiets ben ik ook op zoek).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34

_Apache_

For life.

Zijn de VRO's om gegooid of heb ik iets gemist?

http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursusaanbod-KNMV/

Voorheen was het VRO-1, 2, etc..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Afgaande op de inhoud herken ik terug:
VRO1 heet nu op maat denk ik... die is wel wat anders: nat wegdek en filerijden ken ik daar niet van.
VRO-2 heet nu Expert
VRO-3 heet nu Bochten ... BOCHTEN!

Da's niet helemaal waar, noodstop bij 160km/h was een onderdeel daarvan geloof ik.

Screw it, ja het is op de schop genomen :D

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 23-02-2014 16:09 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ricepuppet schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Heb je de beurs niet voor nodig hoor met die woekerprijzen :)

Voor een prachtige prijs te bestellen!
-tom-562 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:09:

[...]

Iemand enig idee waar je in Nederland Oxford kleding kan kopen? Ik vind dit jack er erg goed uit zien voor het geld (naar zoiets ben ik ook op zoek).
Oxford is van origine een UK merk. Ik betwijfel of je in NL iets van Oxford (nieuw) gaat vinden.

Ik heb al 4x besteld van Ghostbikes. Ideale gasten, werken snel ook. Meestal zijn mijn spullen binnen 4-5 dagen in huis en hun klantenservice beantwoord binnen 24 uur je vragen (soms sneller) via de mail.

Daarnaast zijn de prijzen een stuk lager in de UK en is het EU gebied; dus geen gezeik met de Douane.

[ Voor 29% gewijzigd door Ricepuppet op 23-02-2014 16:17 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retro spul is ook erg smaak gevoelig, ga eens motorkleding outlets langs.

wellicht dat je oude collectie kan vinden van alpinestars of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Met het bestellen heb ik opzich geen probleem, maar ik zou wel willen weten of de jas goed past :P
Ik zit met kleding tussen M en L in, en dan net iets meer richting L :P ~1,83, rond de 83 kg (in de zomer wat minder zwaar, omdat ieder jaar in januari/februari weer fanatiek begin met sporten, en meestal kakt dat in na de zomermaanden/vakanties :'))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
DaWin schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:35:
Dat ga ik ook zeker doen, heb nog tijd genoeg :)
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Een Tuono V4 APRC is alleen maar de beste motor op dit moment... (daar zit zoveel electronica in dat zelfs een regelrechte mongool kan rijden, gyro aangestuurde TC, ABS, selecteerbare engine maps, anti wheely en zelfs launch control)

hoe dan ook, die motor is "te goed" voor een beginner en iets langzamers is wellicht verstandiger...

Kwa lengte merk je wel dat er weinig is waar je lekker op kan zitten met 2m, motoren worden nu eenmaal gemaakt voor het gros van de wereld dat ergens tussen 170/180 zit.

ga er ook even voor het gemak van uit dat jullie geen KW beperking probleem hebben.
Dus kijk eens naar all roader types (of heb je al een stijl voor ogen?)
die bieden vaak meer ruimte

Dus Suz V-storm´s, Yamaha TDM´s, Triumph´s 800 tiger, BMW F800GS, Kawa versys 1000. etc etc.

Overigens zou je best kunnen beginnen op je genoemde motoren, raad je wel aan om de Tuono de eerste duizend of zo kms in de Rain setting laten staan ;)
Zonder te ver op de feiten vooruit te willen lopen (moet immers nog beginnen met lessen) denk ik dat ik eerst niet veel meer als 3 a 4000 euro wil uitgeven. De kans is er namelijk ook dat het toch minder leuk is dan verwacht of dat er te weinig tijd is ;)

In ieder geval, een naked vind ik persoonlijk het mooist. De genoemde motoren zijn er niet binnen het budget. Misschien toch maar een Bandit 600 of 1200 (zijn ze hetzelfde qua grootte?) aanpassen zodat mijn lange benen passen.

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 23-02-2014 19:24 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Gisteren met een maat van me naar de motorbeurs geweest, per motor natuurlijk. Was wel tof, leuk slenteren, brommers kijken, info inwinnen over toekomstige aankoop.
Heenweg had een spannend tintje.

Hier. (Overgang van A7 -> A8 ri. A'dam)Maat van me reed voor, ik achter. Voor ons reed een nogal mooie Merc SLK. We reden links (waren vrachtwagen aan het inhalen) en opeens ging de SLK een mooie pirouhet maken en heeft zich met een km of 70 de vangrail in geboord. Maat van me wijkt uit, mist de SLK op een metertje na, ik kon niet uitwijken door vrachtwagen maar dankzij een lief engeltje op mn schouder hoefde ik het alleen af te leggen met een wolk aan stukjes bumper, lamp en rubber. Bestuurder van de SLK en ik hadden oog contact op het moment dat hij achterstevoren de vangrail in ging.

God. Damn. Wat. Is. Dat. Eng.

Gelijk de motoren langs de kant stil gezet met het idee dat we een man uit een wrak gingen trekken maar wonder boven wonder reed de SLK nog. Meneer is achter ons stil gaan staan, stapte uit en zijn eerste vraag: "Gaat het goed met jullie?"

De auto vond ie jammer, maar stond in het niet bij het feit dat wij met z'n drieen nog leefden. telefoon nummers uitgewisseld, meneer is naar de ESSO gereden om de ANWB te bellen voor een sleep wagen, wij naar de esso om koffie te scoren.

Waar ik nogal van baalde: Niemand stopte. Zeker 20 koekblikken, een busje en een motor of 10 en niemand stopte. Dat was voordat de SLK zichzelf uberhaupt uit de vangrail had bevrijd.
Daarna genoeg verkeer gezien, niemand stopte.
Ik verwacht geen peleton of halve leger aan stilstaande voertuigen, maar 1tje had toch wel fijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:56:
Met het bestellen heb ik opzich geen probleem, maar ik zou wel willen weten of de jas goed past :P
Nou ja dat dus.
Vind het een leuke prijs voor een jasje voor er bij, maar zonde van het geld als het niet goed past.
Model is wel echt tof, in tegenstelling tot de echt antieke meuk die op Mp 2de hands te vinden is. Van die rommel met franjes en harley tekens en zo die voor de hoofd prijs te koop staan. :F
Kreeg een tijdje terug een kunst leren jasje van de Hema van mijn vrouw, ziet er precies zo uit als ik wens, pasvorm is goed maar ja kunst leer en geen protectie dus niet echt een aanrader tijdens het rijden.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-d_hOQ78iLh8/UwpHPiLI0LI/AAAAAAAABxI/zTa-wZo5Tps/w343-h349-no/Knipsel.JPG

Edit:
@ hier boven.. gelukkig ben jij en je maat er heel van af gekomen.. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 23-02-2014 20:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zit met kleding tussen M en L in, en dan net iets meer richting L :P ~1,83, rond de 83 kg (in de zomer wat minder zwaar, omdat ieder jaar in januari/februari weer fanatiek begin met sporten, en meestal kakt dat in na de zomermaanden/vakanties :'))
Dan zou ik aan ze vragen hoe de maatvoering is. Sommige merken zijn altijd iets groter, de ander valt weer strakker. Als ze hele duidelijke richtlijnen kunnen geven over de borstomvang, armlengte e.d. dan zou het allemaal goed moeten gaan. Maar het blijft altijd een gok. Je hebt ook nog zoiets als pasvorm. Dus ook al is de maat goed, kan ie nog altijd niet lekker zitten bij jou.
Echt passen is altijd aan te bevelen. Maar wie weet hebben ze wel goede return policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ze hebben goede maatvoering op hun site als je kijkt bij de jassen.
Flink wat maten er bij, borstomvang, binnen arm lengte, rug lengte dat soort zaken maar dan wel in inches maar dat is makkelijk om te rekenen.
Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2189/I/58/Oxford-Buddy-Leather-Motorcycle-Jacket-Size-Guide-2.jpg

Maar dan nog, voor mijn vrouw vorige week een motorpak gekocht, jas bij het rek XL begonnen, niets paste eigenlijk, geen enkele rits ging dicht. Nou is mijn vrouw niet super slank maar kom op ze is niet tonnetje rond.
Uit eindelijk een komt de verkoper aan met een jas in maat xl, die ergens ander hing, die zat te ruim. Maatje L ook te ruim, maatje M, enz enz nu uit eindelijk heeft ze maatje S die paste perfect..
Kom op zeg hoe duidelijk is je maat voering dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 23-02-2014 20:15 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jezus man, dat is heftig. Hoezo raakte die Mercedes in de slip?

En met dat stoppen van mensen: ik heb het idee dat mensen niet stoppen als ze zelf niet echt betrokken zijn geweest. Bij mij stopte niet eens ff een jogger om te kijken hoe het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GenjiBlade schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:09:
Gisteren met een maat van me naar de motorbeurs geweest, per motor natuurlijk. Was wel tof, leuk slenteren, brommers kijken, info inwinnen over toekomstige aankoop.
Heenweg had een spannend tintje.

Hier. (Overgang van A7 -> A8 ri. A'dam)Maat van me reed voor, ik achter. Voor ons reed een nogal mooie Merc SLK. We reden links (waren vrachtwagen aan het inhalen) en opeens ging de SLK een mooie pirouhet maken en heeft zich met een km of 70 de vangrail in geboord. Maat van me wijkt uit, mist de SLK op een metertje na, ik kon niet uitwijken door vrachtwagen maar dankzij een lief engeltje op mn schouder hoefde ik het alleen af te leggen met een wolk aan stukjes bumper, lamp en rubber. Bestuurder van de SLK en ik hadden oog contact op het moment dat hij achterstevoren de vangrail in ging.

God. Damn. Wat. Is. Dat. Eng.

Gelijk de motoren langs de kant stil gezet met het idee dat we een man uit een wrak gingen trekken maar wonder boven wonder reed de SLK nog. Meneer is achter ons stil gaan staan, stapte uit en zijn eerste vraag: "Gaat het goed met jullie?"

De auto vond ie jammer, maar stond in het niet bij het feit dat wij met z'n drieen nog leefden. telefoon nummers uitgewisseld, meneer is naar de ESSO gereden om de ANWB te bellen voor een sleep wagen, wij naar de esso om koffie te scoren.

Waar ik nogal van baalde: Niemand stopte. Zeker 20 koekblikken, een busje en een motor of 10 en niemand stopte. Dat was voordat de SLK zichzelf uberhaupt uit de vangrail had bevrijd.
Daarna genoeg verkeer gezien, niemand stopte.
Ik verwacht geen peleton of halve leger aan stilstaande voertuigen, maar 1tje had toch wel fijn geweest.
gelukkig kwam het goed af. als ik het optijd zie en wat kan betekenen(E.H.B.T.P. :Y ) en een veilige stop kan maken.

vaak is het als de eerste 10 auto's doorgaan dat daarna het tempo weer dusdanig hoog is dat je niet veilig kan stoppen om te helpen op de snelweg. of je moet het optijd zien en van te voren op de vluchtstrook kunnen duiken. maar je moet er ook rekening mee houden dat als je niet meer nodig bent weg moet kunnen komen. dus dat houd in dat je erna pas stopt. het is vrij lastig plannen en alleen goed te doen als je het ruim optijd ziet.

in het geval van xbl heb je geen reden om door te gaan. als jij hem stilzet valt dat de achterliggers ook op. en er waren onderling beste gaten. waardoor het veilig kon. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
XBL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:30:
[...]

Jezus man, dat is heftig. Hoezo raakte die Mercedes in de slip?

En met dat stoppen van mensen: ik heb het idee dat mensen niet stoppen als ze zelf niet echt betrokken zijn geweest. Bij mij stopte niet eens ff een jogger om te kijken hoe het ging.
Weten we alle drie niet. We reden 70 - 80, maat en ik slipten niet. hij remde niet, hij versnelde niet, was inene van stabiel 70 - 80 een bochtje door naar complete blik drama.

En ye - had je filmpje gezien, enige wat wel stopte (op film dan) was dat rode busje. Inmiddels is die jogger van je vid ook half facebook door gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Haha, ja, die jogger kreeg er wel ff van langs o.a. op Geenstijl :P.

Er stopte trouwens vlak erna nog iemand (achter het rode busje). Uiteindelijk stonden we er met 3 omstanders, dus dat was wel een aardige score :). Politie was er ook rete snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:09:
[...]

Nou ja dat dus.
Vind het een leuke prijs voor een jasje voor er bij, maar zonde van het geld als het niet goed past.
Model is wel echt tof, in tegenstelling tot de echt antieke meuk die op Mp 2de hands te vinden is. Van die rommel met franjes en harley tekens en zo die voor de hoofd prijs te koop staan. :F
Kreeg een tijdje terug een kunst leren jasje van de Hema van mijn vrouw, ziet er precies zo uit als ik wens, pasvorm is goed maar ja kunst leer en geen protectie dus niet echt een aanrader tijdens het rijden.
[afbeelding]

Edit:
@ hier boven.. gelukkig ben jij en je maat er heel van af gekomen.. :o
Zoiets vergelijkbaars verkopen ze nu ook bij 'the Sting', ze hebben daar nu een merk geïnspireerd op het hele caferacer/custom bike gebeuren (beetje zoals Deus Ex), mooi 'motorjasje' maar dan van kunstleer :P dat gaat 'm niet worden.
Deze http://www.thesting.com/pu-biker-jacket-bruin-277104
Overigens ziet die matentabel er goed uit, toch maar eens ff vragen of 1 van mn huisgenoten mij even wilt opmeten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik ga zondag een mooie rsv mille kijken :)
Accu voor mijn huidige motor is ook onderweg. Deze week nog maar even genieten van mijn FZR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
ephymerous schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:23:

Ik heb een RSV Mille (zelfde blok) en het "zenuwachtig/bokkerig" is vaak een opmerking van iemand die een 4cilinder gewend is.. Ben van mening dat het juist niet zenuwachtig rijdt, rijdt alleen 100% anders dus is wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
GewoonDennis schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:10:
[...]
het "zenuwachtig/bokkerig" is vaak een opmerking van iemand die een 4cilinder gewend is..
Dit ^

Ik rij zelf een 4cil maar mag af en toe een Duc en/of een Shadow rijden.
Het "bokkerig" is gewenning, daar waar je 4cil aanvoelt als een elektro motor, zacht en geleidelijk kan een 2cil die "niet op de juiste manier" wordt gereden idd als zenuwachtig over komen. Duurt helemaal niet lang voor je het door hebt en je je eraan hebt aangepast.

Andersom geldt ook; Heb gelest op een 2cil, de duc van mn maat was er eerder dan mijn GPz en de Shadow was er enkele jaren eerder, toen ik voor het eerst de GPz reed kon ik niet in woorden uitdrukken hoe anders het was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:09:

Heb wel proefgezeten op een aantal motoren, ik denk dat m'n volgende motor een SM wordt, en dan bij voorkeur een KTM o.i.d., had ook proef gezeten op een Yamaha XT660X, maar die is toch wel een stuk lomper dan b.v een KTM SMC 690
XT660X heeft ook behoorlijk minder vermogen, en veel meer gewicht :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja klopt, een KTM weegt 140 kg met 70pk, terwijl de Yamaha op 185kg zit met 45 pk. Opzich wel een groot verschil nu ik het zo naast elkaar zie :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mja, vooruitgang bij Yamaha, 1986 XT600 = 27 tm 44pk, 2014 XT660 =45pk Nou kan je met 45pk ook wel plezier hebben hoor, maar met de 690 kan je supersport rijders makkelijk wegrijden :P Behalve als het rechtuit gaat of boven de 150.

Die dingen rijden gewoon erg gemakkelijk, het vergt meer uitdaging om bochten hard te pakken met mijn GSXR :)

Wikipedia: Yamaha XT 600

[ Voor 30% gewijzigd door Ghostrider op 24-02-2014 11:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tja, van een 120 pk SS naar een 45 pk (zware net niet) SM gaat mij denk ik tegenvallen. Dus nog ff sparen :P zo'n KTM SMC is nog wel een stuk prijziger als een Yamaha. Volgend jaar wordt 't dan denk ik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ben zelf een 4 cil gewend maar ik ken ook de v-twin van mijn vriendin, (sv650s)
De 4 cil heeft lichtelijk mijn voorkeur maar ik vind het geluid van de RSV mille zo mooi dat ik graag overstap.
Op de wat tragere wegen lijkt mij de 2-cil wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Het is jammer dat hij niet in mijn maat is (M) anders had ik hem wel besteld en hier tentoon gesteld. Ik heb een gangbare lichaamsmaat, zowat alles past mij met 1 keer passen :P

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 10:07
ephymerous schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:23:
[...]

Dat ga ik ook zeker doen, heb nog tijd genoeg :)

[...]

Zonder te ver op de feiten vooruit te willen lopen (moet immers nog beginnen met lessen) denk ik dat ik eerst niet veel meer als 3 a 4000 euro wil uitgeven. De kans is er namelijk ook dat het toch minder leuk is dan verwacht of dat er te weinig tijd is ;)

In ieder geval, een naked vind ik persoonlijk het mooist. De genoemde motoren zijn er niet binnen het budget. Misschien toch maar een Bandit 600 of 1200 (zijn ze hetzelfde qua grootte?) aanpassen zodat mijn lange benen passen.
Ik meet 1.90 en ik zou toch ook eens naar een Z750 vanaf 2007 kijken prima motor en comfortabel en hoge zithoogte. Denk dat jouw dat best wel bevalt.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Ik heb een RSV Mille (zelfde blok) en het "zenuwachtig/bokkerig" is vaak een opmerking van iemand die een 4cilinder gewend is.. Ben van mening dat het juist niet zenuwachtig rijdt, rijdt alleen 100% anders dus is wennen :)
Kort (maar wel m'n snelste ritje ooit) op gemaakt toen ik nog op een eencilinder reed, ik vond het blok juist soooeeepel!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 1 cilinders gesproken, zit nu te snuffelen naar enduro´s
(dat offroad ritje smaakte naar meer)

nu ben ik alleen niet helemaal thuis in de enduro/offroad (het echte werk, dus licht en klein) wereld.
echter, wat is nu een goede beginners enduro motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:23:
Haha, ja, die jogger kreeg er wel ff van langs o.a. op Geenstijl :P.

Er stopte trouwens vlak erna nog iemand (achter het rode busje). Uiteindelijk stonden we er met 3 omstanders, dus dat was wel een aardige score :). Politie was er ook rete snel.
linkje naar geenstijl?

YouTube: My top 3 of transport in Amsterdam - Extra #7
@0:28 dat is mijn oude kantoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

http://www.geenstijl.nl/m...ouringcar_redt_leven.html
Ah, je zat bij de politie? Ik woon er naast, in dat appartementencomplex wat ergens in 2007 gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:11:
[...]

http://www.geenstijl.nl/m...ouringcar_redt_leven.html

[...]

Ah, je zat bij de politie? Ik woon er naast, in dat appartementencomplex wat ergens in 2007 gebouwd is.
Nee, de toren links waar je tegenaan loopt als je door de tunnel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:12:
[...]

Nee, de toren links waar je tegenaan loopt als je door de tunnel komt.
Oh, dat. Geen idee wat daar zat... tegenwoordig is het leeg en zijn ze bezig met de boel verbouwen.

Maar goed, lekker off-topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:14:
[...]

Oh, dat. Geen idee wat daar zat... tegenwoordig is het leeg en zijn ze bezig met de boel verbouwen.

Maar goed, lekker off-topic ;).
Idd vrij off topic, maar zat vroeger een aantal bedrijven in (o.a. PeopleSoft) wij hadden 'slechts' een paar verdiepingen.
stukje S112 was ook een trip down memory lane ;) Ik woonde in Weesp dus reed dat elke dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Dat geldt voor heel veel dingen (ook vooral buiten het motorrijden), maar is een Tuono volgens jou geschikt om om te leren rijden? Zelf heb ik daar vanwege de verhalen behoorlijk twijfels over :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:42:
over 1 cilinders gesproken, zit nu te snuffelen naar enduro´s
(dat offroad ritje smaakte naar meer)

nu ben ik alleen niet helemaal thuis in de enduro/offroad (het echte werk, dus licht en klein) wereld.
echter, wat is nu een goede beginners enduro motor?
Lichter is meestal beter, met mijn 690 is het aardig zwaar op een crossbaan. Als ik iets zou kiezen zou het een Honda CRF250 of CR250. Als beginner iig tussen de 250 en 450cc is prima. Als je low budget wilt gaan zou ik een XR of XL kiezen, die kosten niet veel en doen het altijd.

Nadeel van de echte crossers is dat het behoorlijk onderhouds intensief is. En je noppen smelten onder je kont vandaan als je eenmaal de weg op rijdt..Dat gezegt, vermijdt alle dual/twinduro semi offroad banden, het is allemaal crap offroad. KTM kan je ook doen, maar dat is bij mij nog nooit betrouwbaar uitgevallen :P

http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=

Nadeel van crossen vind ik altijd dat je eerst een teringstuk over de weg moet rijden voordat je eenmaal legaal wat offroad kunt rijden. Nou kan je dat wel verhelpen met een trailer maar das ook niet alles.

[ Voor 17% gewijzigd door Ghostrider op 24-02-2014 15:18 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van me heeft deze in de 610 uitvoering (maar dan tot SM ongebouwd)

http://motos.coches.net/o...-en-barcelona-5542895.htm

Die CRF is cross toch? ik wil liever iets minder extreem en voor enduro gaan zodat er tenminste een kenteken plaat op zit.
en gelukkig hoef ik niet ver te rijden om echt offroad te gaan (dat ritje wat ik afgelopen week deed was het onverhard letterlijk 100 meter verwijderd van de garage)

even op googlemaps nagekeken, het is 130 meter, mijn excuses

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:58
Afgelopen vrijdag motor (VTR) een (kleine) beurt gehad; olie ververst. ketting spannen etc. verder niet veel spectaculairs... wel even bijna 300 euro voor 2 uurtjes werk staan aftikken - dat was in Oost-Duitsland toch een stukkie goedkoper. Personeelskosten waren daar 100 euro (!) minder.

Opgemerkt dat de banden nog 2.2 mm profiel hebben. Nog even nagekeken, maar heb zowel voor (BT-016) als achter (BT-020) er 10000 km ermee gereden. Klinkt weinig, maar ze zitten er alweer ruim 6 jaar op...
* Jolke gaat een Sabra-achtig zaakje ten zuiden van Frankfurt zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
ephymerous schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:24:
[...]

Dat geldt voor heel veel dingen (ook vooral buiten het motorrijden), maar is een Tuono volgens jou geschikt om om te leren rijden? Zelf heb ik daar vanwege de verhalen behoorlijk twijfels over :)
Waar staat dat in mijn tekst dan? Ik zeg alleen dat als je ''van horen zeggen'' hebt dat zoiets bokkerig rijdt, je dat eerst zelf moet gaan ondervinden ;)
Ik zeg helemaal niks over dat het een goeie beginnersfiets is, dat zou ik juist afraden.. eerst maar meters maken met minder vermogen denk ik :Y

Zoiezo fietsen zwaar afvoeren tot beginnersfiets is een niet al te slim plan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan en mag ook niet zelfs :)

maar moet je met een beperkt vermogen machine beginnen?

Fijne motoren tegen gunstige prijs.
Honda Hornet
Kawa ER6
Yahama FZ6
Suz SV650

om er maar een paar te noemen waar je prima mee kan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Moeten, moeten..
Maar ik ben zelf van mening dat het zeker helpt om op een ''lichte'' fiets te beginnen.
Laat ik voorop stellen dat ik die 11/25/35 whatever kw regeling fucking bullshit vind.

Iedere jongere moet het, maar als je op je 30e begint mag je meteen op een Panigale 1199 stappen _O-
(het ''whoei! ik ben jong en ik kan de wereld aan!'' gehalte buiten beschouwing gelaten)
Maar een ex buurvrouw van mn ouders haalde op de 40e dr rijbewijs, en lag er na een maandje 2 keer af..

Ik vind inderdaad een Hornet, CBR600F, Er6 etc super beginnersfietsen.
Niet maar 25kw (soms zelf gevaarlijk, ik kon niet eens inhalen op de snelweg omdat 'ie maar 125km'h haalde _O- ) maar gewoon +- 80/90 pk en geen max vermogen onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

GewoonDennis schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:21:
Iedere jongere moet het, maar als je op je 30e begint mag je meteen op een Panigale 1199 stappen _O-
(het ''whoei! ik ben jong en ik kan de wereld aan!'' gehalte buiten beschouwing gelaten)
Maar een ex buurvrouw van mn ouders haalde op de 40e dr rijbewijs, en lag er na een maandje 2 keer af..
Maar daarom is die regel er precies. Ik weet niet hoe ze bedacht hebben dat (tegenwoordig) 24 de juiste leeftijd is waarop je wel verantwoordelijk(er) bent. Wellicht hebben ze gekeken naar ongevalscijfers. Maar zelfs als die leeftijd arbitrair gekozen is, staat het buiten kijf dat jongeren vaker brokken maken. Dat jouw buurvrouw nou net er niets van bakt zegt helemaal niets, het gaat allemaal om gemiddeldes.

Ik moet zeggen dat ik die 11kw/125cc beperking ook wel erg karig vind, op de snelweg is het gewoon heel lastig meekomen. Maar dat er een beperking is, is imo wel goed. Jammer voor de mensen die verantwoordelijk zijn en passende eerste motor kopen (of normaal kunnen doen op een zware), maar dat is dan dikke pech voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ik snap een regeling ook wel, maar er wordt helemaal NIET nagedacht over gevolgen/hoe zo'n regel toegepast moet worden.
Wordt gewoon gedacht ''oke 35pk klinkt weinig, dat zou wel veilig zijn''.. daar gaat het een beetje mis vind ik :P
En dat ze kijken naar gemiddeldes weet ik, dat doen ze bij verzekeringsmaatschappijen ook en daarom ik bij een lagere leefdtijd je premie ook hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:07:

Die CRF is cross toch? ik wil liever iets minder extreem en voor enduro gaan zodat er tenminste een kenteken plaat op zit.
en gelukkig hoef ik niet ver te rijden om echt offroad te gaan (dat ritje wat ik afgelopen week deed was het onverhard letterlijk 100 meter verwijderd van de garage)

Ga hier maar snuffelen met je enduro info

http://www.motor-forum.nl...ics/8/OffAllroads-SM.html

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
XBL schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:47:
[...]

Maar daarom is die regel er precies. Ik weet niet hoe ze bedacht hebben dat (tegenwoordig) 24 de juiste leeftijd is waarop je wel verantwoordelijk(er) bent. Wellicht hebben ze gekeken naar ongevalscijfers. Maar zelfs als die leeftijd arbitrair gekozen is, staat het buiten kijf dat jongeren vaker brokken maken. Dat jouw buurvrouw nou net er niets van bakt zegt helemaal niets, het gaat allemaal om gemiddeldes.

Ik moet zeggen dat ik die 11kw/125cc beperking ook wel erg karig vind, op de snelweg is het gewoon heel lastig meekomen. Maar dat er een beperking is, is imo wel goed. Jammer voor de mensen die verantwoordelijk zijn en passende eerste motor kopen (of normaal kunnen doen op een zware), maar dat is dan dikke pech voor hun.
Mijn ervaring: Weinig pk's = hard trappen en dan moet je meer uit de kast halen om wat uit de motor te halen.
Mijn 1e motor was een R6 uit '99. Lekkere fiets. Maar te veel vermogen? Nee hoor. Dat ding reed veel fijner als iets heel lichts, wat je echt moet opfokken om een beetje normaal mee te komen.

En ja met een lichte fiets kan je ook elk denkbare overtreding maken. Binnen bebouwde of buiten, maakt niet uit.
$$$. Daar draait hem om. Alles in de wereld draait om centjes. Mensen levens? Dat boeit de overheden en de leiders van onze aardkloot helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^^

Probleem met een "SS" is de smalle "powerband" waarin 't apparaat z'n, zeer explosieve, max. koppel levert. Je zit met dat bereik vaak in de eerste versnelling al vér boven de invorderingsgrens van je rijbewijs én dus ook de maximum snelheid als je alleen binnen de bebouwde komt rijd. Kom je buiten de bebouwde kom dan ben je in de tweede versnelling ook niet echt veilig als je ziet dat een 600cc daar op de toerenteller 1/1 loopt met de snelheidsmeter (8000Rpm = 80 Km/h, 10000Rpm = 100Km/h). Bij de 10000 Rpm's wordt 't ding Ein-De-Lijk pas écht wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:02:
[...]

Mijn ervaring: Weinig pk's = hard trappen en dan moet je meer uit de kast halen om wat uit de motor te halen.
Mijn 1e motor was een R6 uit '99. Lekkere fiets. Maar te veel vermogen? Nee hoor. Dat ding reed veel fijner als iets heel lichts, wat je echt moet opfokken om een beetje normaal mee te komen.

En ja met een lichte fiets kan je ook elk denkbare overtreding maken. Binnen bebouwde of buiten, maakt niet uit.
$$$. Daar draait hem om. Alles in de wereld draait om centjes. Mensen levens? Dat boeit de overheden en de leiders van onze aardkloot helemaal niks.
Ik heb ook altijd zoiets, als je een 25pk fiets hebt waarme je ALTIJD overal volgas kan, en je dan na 2 jaar ineens op een dikke duizend stapt, de kans er dan ook is dat je volgas inééns voor een verrassing komt te staan _O-

(Zo ben ik niet, maar je hebt ze ertussen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
wimmel_1 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:16:
^^

Probleem met een "SS" is de smalle "powerband" waarin 't apparaat z'n, zeer explosieve, max. koppel levert. Je zit met dat bereik vaak in de eerste versnelling al vér boven de invorderingsgrens van je rijbewijs én dus ook de maximum snelheid als je alleen binnen de bebouwde komt rijd. Kom je buiten de bebouwde kom dan ben je in de tweede versnelling ook niet echt veilig als je ziet dat een 600cc daar op de toerenteller 1/1 loopt met de snelheidsmeter (8000Rpm = 80 Km/h, 10000Rpm = 100Km/h). Bij de 10000 Rpm's wordt 't ding Ein-De-Lijk pas écht wakker.
Dit gaat op voor nieuwe 600's inderdaad.. een R6 van 2006 enz, maar met een zx6 of een cbr600F2/3/4 begint de lol al bij 5500/6000 rpm en binnen de rbw-houden-grens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:07:

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Zoiets niks?

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/iVgAAOxyYSdTAKeR/$_85.JPG

Ja, honda CRF kan je net als de KTM EXC met of zonder kenteken aanschaffen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die 11kw zooi is echt niet een verbetering ten opzichte van de oude 25kw regeling.
De lichtste klasse is ook precies dat: te licht
Dat maakt het rijden instabiel en op hogere snelheden gevaarlijk.
Ja ik rijd ook maar met 16kw met een top van slechts 130km/u maar mijn Vespa weegt wel 150kg waar van het merendeel erg laag zit.
Nee het is geen snelheids monster of tourbuffel, maar 120 op de snelweg is niet echt probleem. En dan is er nog een restje over om in te halen.

Ik heb de oplossing ook niet maar de huidige regeling is bedacht door iemand die nog nooit op en motor heeft gezeten.... Wacht ik denk niet eens op een brommer. De huidige 11kw fietsen zijn vergelijkbaar met mijn oude MT, of de NSR met een 70cc kitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

GewoonDennis schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:27:
[...]

Dit gaat op voor nieuwe 600's inderdaad.. een R6 van 2006 enz, maar met een zx6 of een cbr600F2/3/4 begint de lol al bij 5500/6000 rpm en binnen de rbw-houden-grens :P
Moet je eens op een 400cc 4-pitter rijden, dikke pret :Y In z'n 1 vol de begrenzer inknallen bij 13.000/14.000 toeren ofzo, en dan 65 km/h rijden
* -tom-562 mist stiekem zijn oude GSX400X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
-tom-562 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:02:
[...]

Moet je eens op een 400cc 4-pitter rijden, dikke pret :Y In z'n 1 vol de begrenzer inknallen bij 13.000/14.000 toeren ofzo, en dan 65 km/h rijden
* -tom-562 mist stiekem zijn oude GSX400X
Dude, tell me about it 8) <3

CBR400RR NC29

Zòveel lol gehad op die fiets! Past circuitdagen op gedaan nog 8-)

[ Voor 8% gewijzigd door GewoonDennis op 24-02-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Een oude GSX-R400 leek me wel leuk
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1993/1993_GSX-R400R_SP_450.jpg
Misschien dat me vriendin dan ook sneller haar RBW gaat halen :P Anders koop ik wel een TL1000S of R erbij, die zijn echt spotgoedkoop tegenwoordig.

Ah verrek er staat nog een tekoop ook :*)

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 24-02-2014 21:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
vandaag de motor opgehaald en meteen een ritje gedaan :D
laat de zomer maar komen!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ed1D7bMBuWI/UwuDszqLDoI/AAAAAAAABiw/1hhK8dUJttQ/s800/377895145.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Onder die GSX-R400 ligt hetzelfde blok als onder mijn oude GSX400X (alleen hadden de latere GSX-R400 modellen 4 losse carburateurs i.p.v. 2 2-in-1 carburateurs). Alleen zat het blok onder een naked geschroefd moet een stuk beroerdere wegligging :P (wat het wel weer spannend maakte).
Een TL1000R/S staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje van motoren om te hebben, ze zijn idd spot goedkoop, ik heb er ook nog ff naar gekeken voordat ik mijn GSX-R600 kocht, maar dat leek me als redelijke motorn00b niet echt een goede motor om fatsoenlijk mee te leren rijden :P

@Joshje, Posbank? Je doet dus in Arnhem autotechniek?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Volgens mij ook Posbank. Die stenen op de parkeerplekken zijn echt rot met de motor :P

Vuilverbrander Duiven op de achtergrond ?

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
is inderdaad op de Posbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:02:
[...]
Ligt aan die motor denk ik eerder. Dat bankstel van mij heeft ook maar iets van 70pk, maar kan prima meekomen. Nee, ik moet geen stoplichtsprint met een R1 aangaan, maar al bij een relatief laag toerental heb ik bijna al mijn koppel al. Maar traag is ie zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:48:
[...]

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Zoiets niks?

[afbeelding]

Ja, honda CRF kan je net als de KTM EXC met of zonder kenteken aanschaffen ;)
thx voor de tip, dacht dat die alleen zonder kenteken kwamen, ga ik zeker mee overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:10:
[...]

Ligt aan die motor denk ik eerder. Dat bankstel van mij heeft ook maar iets van 70pk, maar kan prima meekomen. Nee, ik moet geen stoplichtsprint met een R1 aangaan, maar al bij een relatief laag toerental heb ik bijna al mijn koppel al. Maar traag is ie zeker niet.
70 pk is leuk om mee te rijden. Ik praat over 20/30 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik heb gelukkig nooit 25kw hoeven te rijden. Lijkt me wel handig om wat vermogen te hebben om vervelende situaties voor te zijn. En om bumperklevers weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:09:
[...]

thx voor de tip, dacht dat die alleen zonder kenteken kwamen, ga ik zeker mee overwegen
Vaak komen ze echter zonder knipperlichten en spiegels, vaak word je door boa's daar op bekeurd omdat ze dan niks anders kunnen vinden. Aldus de verhalen....

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn hier volgens mij een stuk relaxter kwa crossen/greenlaning
maar de wegen die we bereden zijn compleet vervallen zandpaden (meer rots dan pad) die vroeger naar de wijngaarden gingen.
Nu mischien nog gebruikt door de boeren in de regio. Je komt echter geen wandelaars of autos tegen, je valt dus eigenlijk ook niemand lastig... wellicht dat de politie er daarom ook niets om geeft

Ik ga nog een keer deze vrijdag, zal dit maal eens een paar fotos nemen (is met crappy telefoon maar toch) ;) om uitzicht te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ghostrider schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:45:
[...]

Vaak komen ze echter zonder knipperlichten en spiegels, vaak word je door boa's daar op bekeurd omdat ze dan niks anders kunnen vinden. Aldus de verhalen....
Alleen als ze er niet opzitten, kunnen ze niet bekeuren.
Als ze erop zitten maar niet werken, dán wel ;)

Zelf gehad -> kreeg uiteindelijk waarschuwing :)
Spiegel links is volgens mij zoiezo verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja, nou moet je geen false informatie gaan geven. Op een 2009 motor moet je wel dergelijk spiegels en knipperlichten hebben. Op een oudere motor is een linkerspiegel en geen knipperlichten voldoende.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dan moeten we van de zomer eens een stukje gaan sturen (is je 25kW kitje er af? Die zat er vorig jaar met de GoT rit toch op? :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
-tom-562 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:03:
[...]

Dan moeten we van de zomer eens een stukje gaan sturen (is je 25kW kitje er af? Die zat er vorig jaar met de GoT rit toch op? :P)
ja is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Nadat de afspraak voor de Honda XL250 niet doorging, afgelopen weekend wezen kijken (en kopen) bij een Kawasaki KLR250 voor d'r bij. Echt leuk om op te rijden, is toch wel iets anders dan een BMW K1100 ;) Nou hier in de buurt eens wat offroad zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tyT8rJc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:10:
Nee, ik moet geen stoplichtsprint met een R1 aangaan.
>:) Moet je je ook nooit door laten verleiden, wordt je houdbaarheids-datum langer door ;)
Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.