Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:01

Baggeraar

Wat een gebagger..

Zilver heeft wel wat hoor, staat goed met de zilveren bestickering:
Afbeeldingslocatie: http://i282.photobucket.com/albums/kk258/stevewrighty2k/IMG_3842.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Mooi voorbeeld, kon ik dus niet vinden :P Eigen motor?
Zilver it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:47:
We gaan volgende week of de week erop proefrijden op een F800ST :)

Ze is toch wel nieuwsgierig geworden naar deze motor.

Thanks voor de bijdrage.
no problem, en je bent niet de enige die deze motor over het hoofd heeft gezien.
is een behoorlijk ondergewaardeerde machine.

Voordelen zijn lekker brandstof verbruik (wel kleine tank) en tandriem aandrijving (F800R en GS hebben ketting) en BMW ABS is de betere in de klasse (Kawa versies zijn bijvoorbeeld maar 500euro meerprijs maar grijpen gevoelsmatig veel te vroeg in, vooral op de GTR1400)
mocht ze iets sportiever willen zitten dan kun je de S proberen.
ietsjes rechter dan de ST is de GT, maar die maken ze pas sinds 2010 en zal ook iets duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30
Bah, gisteren dacht ik even de motor aan te slingeren, want deze week wilde ik wel weer eens met de motor naar het werk. Maar helaas, accu leeg. Zat nog wel wat spanning op, maar bij lange na niet genoeg.

Heb geen drupellader en ook geen auto om startkabels het werk te laten doen. En aanlopen heb ik nog nooit gedaan / voel ik me ook niet super comfortabel bij. Heb het wel eens geprobeerd (werd aangeduwd) maar dat lukte destijds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:29:
Bah, gisteren dacht ik even de motor aan te slingeren, want deze week wilde ik wel weer eens met de motor naar het werk. Maar helaas, accu leeg. Zat nog wel wat spanning op, maar bij lange na niet genoeg.

Heb geen drupellader en ook geen auto om startkabels het werk te laten doen. En aanlopen heb ik nog nooit gedaan / voel ik me ook niet super comfortabel bij. Heb het wel eens geprobeerd (werd aangeduwd) maar dat lukte destijds niet...
Niet iemand in de buurt die een lader voor je te leen heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Tankiej schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:33:
[...]

Niet iemand in de buurt die een lader voor je te leen heeft? :)
Heb ook geen schuur/garage. Dan zou ik hem buiten neer moeten zetten terwijl ik met verlengsnoeren een kabel uit mijn keukenraam hang, haha :P Ik zou het nog overwegen, misschien toch maar zo'n ding aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Zit er een houdbaarheidsdatum op een accu als die gewoon niks doet?/ in opslag staat?
Als je alleen afhankelijk bent van je motor zou je kunnen overwegen om een accu als backup in voorraad te hebben?

@marc rademaker, je kan ook gewoon de accu eruit halen ipv constructies maken met verlengsnoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:32
Marc Rademaker schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:29:

Ik weet niet precies waar je woont, maar als dat in de buurt is van de Achterhoek kun je mijn Optimate rustig een tijdje gebruiken. De ZX6R heeft de accu ondertussen wel weer vol zitten dus ik kan hem best een paar weekjes missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Heb ook geen schuur/garage. Dan zou ik hem buiten neer moeten zetten terwijl ik met verlengsnoeren een kabel uit mijn keukenraam hang, haha :P Ik zou het nog overwegen, misschien toch maar zo'n ding aanschaffen...
Piekartz87 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:41:
Zit er een houdbaarheidsdatum op een accu als die gewoon niks doet?/ in opslag staat?
Als je alleen afhankelijk bent van je motor zou je kunnen overwegen om een accu als backup in voorraad te hebben?

@marc rademaker, je kan ook gewoon de accu eruit halen ipv constructies maken met verlengsnoeren :P
Wat hij zegt :+
UTwizard schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:44:
[...]

Ik weet niet precies waar je woont, maar als dat in de buurt is van de Achterhoek kun je mijn Optimate rustig een tijdje gebruiken. De ZX6R heeft de accu ondertussen wel weer vol zitten dus ik kan hem best een paar weekjes missen :)
En als het ergens tussen Utrecht en Apeldoorn is (mag uiteraard ook verder, ligt eraan hoe ver je wil rijden :+ ), mag je mijn optimate best lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
UTwizard schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:44:
[...]
Bedankt voor het aanbod :) Ik woon alleen in Utrecht, dat is helaas niet echter in de Achterhoek..
Tankiej schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:48:
[...]

[...]

Wat hij zegt :+

[...]

En als het ergens tussen Utrecht en Apeldoorn is (mag uiteraard ook verder, ligt eraan hoe ver je wil rijden :+ ), mag je mijn optimate best lenen :P
Ai, Utrecht ligt ook niet tussen Utrecht en Apeldoorn :P

De accu eruit halen is overigens lastig bij een Hornet, zo lees/hoor ik. Hoe lang duurt het om de accu van een beetje prik te voorzien met een optimate? Zou wel cool zijn als ik hem even kon lenen, en meteen excuus om stukje te rijden om hem terug te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor het aanbod :) Ik woon alleen in Utrecht, dat is helaas niet echter in de Achterhoek..

[...]

Ai, Utrecht ligt ook niet tussen Utrecht en Apeldoorn :P

De accu eruit halen is overigens lastig bij een Hornet, zo lees/hoor ik. Hoe lang duurt het om de accu van een beetje prik te voorzien met een optimate? Zou wel cool zijn als ik hem even kon lenen, en meteen excuus om stukje te rijden om hem terug te brengen :)
Ik werk in Utrecht, kom daar 4 dagen per week :P
Geen idee hoe lang het duurt, die van mij is nog nooit leeg geweest :+

PM/DM wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:46:
[...]

Volgens mij werd het al genoemd maar bij de VFR denk ik dat het meer aan de algemene houding ligt. Heb zelf behoorlijk lange stelten en zit toch heerlijk!
Daarnaast kun je veel zeggen van CBR600F'jes maar saai lijkt me er daar geen van. Juist een extreem fijne, lichte uit-de-wind scheur-knoepert! Daarnaast vrijwel hetzelfde gewicht en vermogen als de Street Triple.
De CBR600F vinden wij beide een enorm saaie fiets. Ja hij rijd soepel, maar het vermogen is dermate linear dat je geen idee hebt wat er gebeurd behalve dat de km teller omhoog loopt.
Fijne fiets, maar geen beleving
Volgens mij heb jij het niet makkelijk thuis :P
Dit is het enigste waar ze moeilijk in is, dus dat scheelt enorm :P
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:06:
[...]

no problem, en je bent niet de enige die deze motor over het hoofd heeft gezien.

Voordelen zijn lekker brandstof verbruik (wel kleine tank) en tandriem aandrijving (F800R en GS hebben ketting) en BMW ABS is de betere in de klasse (Kawa versies zijn bijvoorbeeld maar 500euro meerprijs maar grijpen gevoelsmatig veel te vroeg in, vooral op de GTR1400)
ietsjes rechter dan de ST is de GT, maar die maken ze pas sinds 2010 en zal ook iets duurder zijn.
Ja we zijn beide nogal anti BMW, zij vanwege haar ervaring op de 1150GS en ik vind de techniek erg slecht van het boxerblok, de electronische benodigde computer om remmen te kunnen ontluchten, etc.
Dus de F800 was ons totaal niet opgevallen, word nu wel een kans hebber.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blok komt van rotax... nog een pluspunt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluspunt? Alle F800 S/ST's met het oude zilveren blok krijgen speling op het bovenste punt van de zuiger, en gaan klapperen.

Als je een tweedehands F800 S/ST koopt, dan a.u.b. of een nieuwe met het zwarte blok, of een oudere met het blok vervangen (voor een zwart blok). Het is een bekend probleem, en dus ook erkend door BMW, google f800 piston slap.

Zelf een F800 GS gereden ~40k, heel tevreden, daarvoor een 650GS met rotax 1 cil blok ~120k, heel tevreden :)

Overigens, over je ervaring met de 1150GS remontluchting, er zijn maar bepaalde motoren (soms zelfs bepaalde jaartallen) bij BMW met servo brakes (=rembekrachtiging), die wil je gewoon vermijden, tis inderdaad meer gedoe dan het waard is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Zo, de accu hangt aan de Optimate, met dank aan Tankiej!

Hij is alleen wel zijn bier vergeten, Delirium nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Danmnit, vorige week VRO expert geboekt. Blijkt er op de motorbeurs 30 euro korting te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:58:
Overigens, over je ervaring met de 1150GS remontluchting, er zijn maar bepaalde motoren (soms zelfs bepaalde jaartallen) bij BMW met servo brakes (=rembekrachtiging), die wil je gewoon vermijden, tis inderdaad meer gedoe dan het waard is.
Is het niet dat integrale remsysteem dat de 'boosdoener' is? Ik weet dat ze vanaf de 1150 met zoiets begonnen zijn.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik 'de laatste' goede BMW te pakken heb. Qua serie bedoel ik dan. Geen CANbus, dus geen gelazer met accesoires waar je de canbus uitvoering moet hebben, niet teveel electronica en hij blijft het gewoon doen. In de Motoplus stond een poosje terug al iets over de kinderziektes met de nieuwste GS, en hoewel ze inmiddels zijn opgelost, wordt je er niet vrolijk van. En dan kunnen ze de onderdelenleverancier uit China de schuld geven (lijkt het antwoord op alle problemen te zijn) maar dat is geen excuus natuurlijk. Ik had het idee dat ze hun QC/QA wel op orde hadden. Ooit is een collega op de fabriek geweest en daar lopen ze te pochen dat ze om de 25 stuks (auto's) 1 exemplaar van de band halen om helemaal te controleren. Zo kunnen ze problemen in de assemblage voor zijn. Nou liggen de GS problemen niet in de assemblage, maar volgens mij in het ontwerp (wie maakt er nou een drukstift voor de koppeling te kort?), dus dat vinden ze niet op die manier.

Op zich zijn het verder prima fietsen, alleen ben je veroordeeld tot de dealer voor je onderhoud met zo'n nieuwe BMW en dan kom je aan de beurt...letterlijk. Laat mij maar lekker aanrommelen op die ouwe RT. Die heeft me voorlopig nog 0 problemen gegeven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

+1, oude meuk is stukken beter :) Ik vind bij mijn RSV Mille de electra-issues al irritant, en dat zijn dan nog simpele dingen als startrelais en voltageregulatoren... Een een van de redenen dat ik een MX-5 als koekblik heb, betrouwbare jaren80-techniek, lekker simpel en wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:13:
Zo, de accu hangt aan de Optimate, met dank aan Tankiej!

Hij is alleen wel zijn bier vergeten, Delirium nog wel...
:o !

Ik kan binnenkort nog wel eens langsrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met alle motoren die steeds complexer worden kan je altijd beter wachten met kopen. Wat er de eerste 2 jaar soms aan problemen bovenkomt wordt je niet blij van. Dan beter even wachten en kopen als de kinderziektes er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:06:
[...]

Ik heb zelf een dagje op een F800GT mogen rijden (leenmotor die ik van de dealer meekreeg terwijl mijn K75RT onderhouden werd) en ik kan je vertellen dat die motor maar 2 echte nadelen heeft:

[list]
• Windschermpje is meer voor de sier -- de wind staat vol in je bakkes (in ieder geval voor mij @ 1.80m). Hoger aftermarket windschermpje lijkt me een must als je net zoals ik gewoon met open vizier wilt rijden met een muziekje op via de bluetooth helm :P
• Riemaandrijving i.p.v. cardanaandrijving. Iets meer onderhoud aan de eindaandrijving dus, maar wel weer het voordeel dat je op een veel lichtere motor rijdt (213kg rijklaar -- mijn K75RT doet 260kg :))

Ben zelf heel serieus aan het overwegen om zelf over een paar jaar een nieuwe F800GT te kopen wanneer mijn K75RT "op" is. Juist door o.a. het sportievere karakter van de F800GT en het relatief lage gewicht stuurt het echt als een speer i.t.t. een relatief lompe K75. Ik was in ieder geval heel onder de indruk van de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:58:

Die zijn juist het makkelijkste te verversen vanwege de servo motor. Die zonder bekrachtiging zijn en crime. Mijne met bekrachtiging is echt binnen 20 ververst en ontlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:04:
[...]
Die zijn juist het makkelijkste te verversen vanwege de servo motor. Die zonder bekrachtiging zijn en crime. Mijne met bekrachtiging is echt binnen 20 ververst en ontlucht.
Dan zit het zeker een stuk beter bereikbaar dan bij de 1100RT. Die van mij (850RT, identiek aan de 1100) heeft ABS en dan is het verversen van de remvloeistof een karwei op zich. Ik heb het mogen aanschouwen toen ze bij mij de rvs remleidingen monteerden. Sowieso moest de tank eraf omdat de ABS toestand daaronder zit verstopt, anders kom je er niet bij. Bij de GS zijn een aantal zaken iets makkelijker bereikbaar merk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tank heb je bij een gs1200 binnen 5 min eraf. Stuk makkelijker als een rt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, dan moet eerst alle tupperware eraf. Ik ben er inmiddels bedreven in en kan - als het moet - binnen 15 minuten de zijkappen en neus eraf hebben. Ze hebben alleen een vreselijke fout gemaakt met het ontwerpen van die zwarte zijplaatjes. Als je niet uitkijkt (en zelfs dan) breek je heel makkelijk de tabjes af waarmee ie vastzit. Heel irritant. Echt niet slim gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Gister en vandaag een beetje aan m'n motordax lopen pielen, het wordt nu al een echte motor :P
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t35/1606397_10152310619268968_1547614507_o.jpg?oh=02ea5d8215fd67e2d3bf4a29be183cb9&oe=53059BAE&__gda__=1392879288_73a3d30c1627cc0f432537828eef7f7c

Originele stuur vervangen voor een setje stuurklemmen + doorgezakt M-stuur, windruitje gemonteerd en een stuurdemper (tegen de tankslappers en speedwobbles natuurlijk :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

-tom-562 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:20:
Gister en vandaag een beetje aan m'n motordax lopen pielen, het wordt nu al een echte motor :P
[afbeelding]

Originele stuur vervangen voor een setje stuurklemmen + doorgezakt M-stuur, windruitje gemonteerd en een stuurdemper (tegen de tankslappers en speedwobbles natuurlijk :P)
Dit is het grote motor topic he. :p

Stoere dingen die daxen. _/-\o_

Ik trek het wel weer ff recht.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8119/8689100453_82a02d3555_z.jpg
Goldwing GL1500 aspencade by Flaggr, on Flickr

Tis toch ook een lelijk hok eigenlijk. :+

ps mocht je een keer panne krijgen kom ik je wel ff halen die dax verdelen we wel over de koffers. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 18-02-2014 21:56 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Flagg schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:50:
[...]
Maakt het uit, als je rijdt, kijk je toch alleen naar de weg. Een mooie motor is om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

Dit is het grote

ps mocht je een keer panne krijgen kom ik je wel ff halen die dax verdelen we wel over de koffers. :D
Pas maar op je dynamo >:) Kost je een week om die uit te graven :+
Rijden wel heerlijk trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 18-02-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Dit is het grote motor topic he. :p

Stoere dingen die daxen. _/-\o_

Ik trek het wel weer ff recht.

[afbeelding]
Goldwing GL1500 aspencade by Flaggr, on Flickr

Wel tof om een keer een foto van m'n bamidax naast een Goldwing o.i.d. te maken ja :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:41:
[...]

Wel tof om een keer een foto van m'n bamidax naastonder een Goldwing o.i.d. te maken ja :P
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat een rijdende wegversperring, Flagg :)
Wel een mooie diep rode kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Iemand nog tips over wat een goede (lees: veilig m.b.t. doorslijten, pasvorm en comfort is natuurlijk per persoon verschillend) motorjeans is tegenwoordig? Er zijn testen online te vinden, maar die zijn al een paar jaar oud en zowat alle fabrikanten hebben inmiddels nieuwe modellen en uitvoeringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kijk iig even naar het percentage van die kevlar achtige stof. Bij sommige broeken is dat minder dan 3%.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
woelders schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:18:
Iemand nog tips over wat een goede (lees: veilig m.b.t. doorslijten, pasvorm en comfort is natuurlijk per persoon verschillend) motorjeans is tegenwoordig? Er zijn testen online te vinden, maar die zijn al een paar jaar oud en zowat alle fabrikanten hebben inmiddels nieuwe modellen en uitvoeringen...
Daar ben ik ook voor aan het kijken.
Kwam bij dit merk uit: https://www.dragginjeans....=com_virtuemart&Itemid=82

Een recente test van diverse broeken heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
woelders schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:18:
Ik heb deze vorige week gekocht.

Zien er net als echte jeans uit, je ziet in eerste instantie het verschil niet. Echter, de stof is wel 3x dikker dan een normale H&M jeans en een stuk warmer.

Ook voel ik, dat als ik zou glijden, de broek in elk geval niet 1 word gesmolten met mijn lichaam. Komt ook met neopreen knie beschermers die je zo eruit kan halen (voor het wassen van de broek)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ik heb het al op een paar plekken gespamt, maar jullie vinden het vast ook interessant.

Ik reed vandaag op de N202 richting IJmuiden. Voor mij een touringcar, achter mij nog wat auto's. Plots komt uit het niets een tegenligger mijn rijstrook op, vlak voor de touringcar. De touringcar kan nog wel wat uitwijken, maar kan niet voorkomen dat de tegenligger op zijn achterkant klapt. Op dat moment vliegen de brokstukken rond m'n helm. De auto achter mij wijkt uit naar links, maar kan ook niet voorkomen dat de tegenligger op zijn achterkant klapt. De tegenligger komt uiteindelijk aan de rechterkant (mijn perspectief) van de weg tegen een boom tot stilstand. De persoon achter mij komt links in de berm tot stilstand.

Ik zat dus precies tussen de betrokken voertuigen, maar ben er gelukkig zonder schade vanaf gekomen. De man achter mij stapte zonder kleerscheuren uit (z'n auto was wel helemaal naar de klote) en de tegenligger zag er ook nog wel redelijk OK uit (kon zelfstandig zitten, maar is wel meegenomen in een ambulance). Uit een blaastest ter plekke zou zijn gebleken dat de man gedronken had. Ik heb ze wel de blaastest zien afnemen, maar van iemand anders (de bestuurder van de Renault) gehoord dat-ie ook echt gedronken had. Hij zag er iig wel bezopen uit.

Als die touringcar een normale auto was geweest of als ik er iets minder dicht op zat, dan had het voor mij een stuk anders afgelopen. Maar goed, dat is allemaal als, als, als.

Het staat (uiteraard) op film:

Meer foto's: http://www.kovanleeuwen.n...sterdamseweg-velsen-zuid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-tom-562 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:41:
[...]

Wel tof om een keer een foto van m'n bamidax naast een Goldwing o.i.d. te maken ja :P
Nou als je van de zomer een keer in de buurt van apeldoorn bent. Hij is nu te stoffig om op de foto te mogen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Acid_Burn

uhuh

Zo Jogm, dat was een aardige klapper. Daar ben je echt goed weggekomen. Wel vreemd dat die bus doorgereden is.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Acid_Burn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:56:
Zo Jogm, dat was een aardige klapper. Daar ben je echt goed weggekomen. Wel vreemd dat die bus doorgereden is.
Die bus parkeerde iets na mij in een bushalte (meen ik) en is later gekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Acid_Burn

uhuh

Ah in het artikel stond dat deze was doorgereden, vandaar...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Acid_Burn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:04:
Ah in het artikel stond dat deze was doorgereden, vandaar...
Die kwam ook veel later terug en het was niet overduidelijk dat-ie schade had. De politie had in eerste instantie ook zoiets van "touringcar :? ". Die fotograaf heb ik wel rond zien lopen, maar wellicht heeft die ook maar een half verhaal gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
O gawd, die snelheid.

Daar zou ik niet door aangereden willen worden, zwaar geluk gehad! Anders had je zeker wel 10 meter de lucht in gevlogen.

Altijd weer interessant om te zien hoe mensen gewoon voorbij het ongeval rijden en doen alsof hun neus bloed. Ongelooflijk eigenlijk.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

XBL schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:45:
Ik heb het al op een paar plekken gespamt, maar jullie vinden het vast ook interessant.

[...]
Damn wat een geluk XBL!.
Wel mooi om te zien hoe chill die gast die Renault uitklimt en op het eind nog ff omkijkt naar het stuk schroot dat het nu is... 8)7

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• XBL

XBL

Yellowneck schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:37:
[...]

Damn wat een geluk XBL!.
Wel mooi om te zien hoe chill die gast die Renault uitklimt en op het eind nog ff omkijkt naar het stuk schroot dat het nu is... 8)7
We hebben nog even staan praten, verklaring aan de politie gegeven, etc (filmpje vanavond ook naar ze gemailt). Hij was de hele tijd behoorlijk rustig. Ik heb vanavond nog even contact gehad, maar gaat zo te horen allemaal prima met hem. Hij maakte zich vooral druk over de verzekeringskwestie ;).

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:40

DaWin

beep boop

Wow, wat een klap! Denk dat je nog geluk had dat die touringcar voor je reed, anders had de tegenligger je frontaal geraakt en had je dit niet zo na kunnen vertellen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joo, best heftig! Volgens mij had die tegenligger er een aardige vaart in! Je hebt iig bewijs op film, dat moet het voor de verzekering ook makkelijker maken. Die megane ziet er totalled uit...

Vaak bu'j te bang!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:00

Phreak

KTM SuperDuke

Dat is een beste klapper zeg :X
Gelukkig dat hij net langs je heen ging anders had het wel eens naar af kunnen lopen wauw.

Afgelopen weekend nog even een tourtouchtje gedaan met een paar man door Duitsland, ongeveer 250km gereden.
Binnenkort toch maar eens afspraak maken bij de motorzaak voor een beurt.
Onderhouds interval van de kawa zit op 6k kilometers, heb inmiddels al 8.5k erop zitten :P

Noobmeter WoT: Froekie

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Wow wat een klapper zeg, die Renault is dan wel totall loss, hij heeft wel gedaan waar ie voor gemaakt is: De inzittenden beschermd. Maar wat een geluk die auto (mondeo toch?) jou niet geraakt heeft op de motor!

• Piekartz87
Die Renault heeft dan ook wel geluk gehad. Head on en je komt er in een auto ook niet best vanaf.
Die hardloper loopt ook gewoon vrolijk door :') alsof er niks gebeurt is.

Oja, aso mondeorijders! :+ (kuch heb precies dezelfde)

[ Voor 14% gewijzigd door Piekartz87 op 20-02-2014 09:30 ]

• Jolke
  • Nu online
Holy shit... en dat nog vastgelegd op camera. Wat een ongeluk, XBL, daar heb je zelf heel veel geluk gehad!

Het is op zich wel vreemd dat mensen doorlopen/rijden na een ongeluk, maar om daar met 100 man te gaan staan kijken, helpt ook niets. Ik kijk/vraag altijd of er hulp nodig is en als je merkt dat er genoeg man is, dan gewoon doorgaan - tenzij je natuurlijk als getuige kunt dienen voor het ongeluk zelf.

• Piekartz87
Helemaal met je eens. Maar die hardloper (van wat ik kan zien) checkt helemaal niks en loopt gewoon door, er staat dan nog niemand bij. Als je er toch 10m vanaf loopt kan je best wel even checken of er niemand dodelijk gewond is (zou zo maar kunnen, nekletsel)

• XBL

XBL

Piekartz87 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:29:
Die Renault heeft dan ook wel geluk gehad. Head on en je komt er in een auto ook niet best vanaf.
Die hardloper loopt ook gewoon vrolijk door :') alsof er niks gebeurt is.

Oja, aso mondeorijders! :+ (kuch heb precies dezelfde)
De Renault bestuurder vertelde mij dat hij dus uitweek naar links, desnoods de sloot/greppel in. Anders was het inderdaad frontaal geweest.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat is schrikken, damn... Gelukkig zelf nergens last van.
Niet gelijk 112 gebeld?

[ Voor 26% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-02-2014 11:30 ]

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:07
Zeker mazzel gehad zeg. Gozer was of straalbezopen en in te dutten of druk bezig met zijn telefoon....of whatever............

Als ie die bus niet raakt komt ie recht op je af...........

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Mijn 1e reactie: Wat was de auto denkende? Volgens mij iemand die de weg niet kent, en niet op zat te letten door [Insert rede hier. Maar misschien is dit een iets te voorbarige conclusie. Maar geluk had die wel, 't was leven of dood..

En wachten tot dat iemand hem op dumpert post natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 20-02-2014 12:10 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je staat zelfs op Geenstijl.nl :D

Vaak bu'j te bang!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Dacuuu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:07:
Mijn 1e reactie: Wat was de auto denkende? Volgens mij iemand die de weg niet kent, en niet op zat te letten door [Insert rede hier. Maar misschien is dit een iets te voorbarige conclusie. Maar geluk had die wel, 't was leven of dood..

En wachten tot dat iemand hem op dumpert post natuurlijk.
Volgens het artikel had hij gezopen. Dat soort figuren mogen echt permanent hun rijbewijs inleveren van mij. Als die touringbus er niet had gereden was de motorrijder én de megane rijder er gewoon geweest.

• Piekartz87
Op geenstijl is het een opel.

• XBL

XBL

D'r was niet eens een Opel bij betrokken. Iig, volgens mij is het een Renault en Ford. Naja, lekker belangrijk.

• Piekartz87
XBL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:43:
[...]

D'r was niet eens een Opel bij betrokken. Iig, volgens mij is het een Renault en Ford. Naja, lekker belangrijk.
Ja dat weet iedereen behalve diegene die zonder al te veel leeswerk/onderzoek het bericht op geenstijl geplaatst heeft.
Grappig om te zien hoe snel zulke fouten erin komen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Echt wow! Daar kom je echt heel goed mee weg zeg!

Zonder die touringcar.....

Wise enough to play the fool

• Jolke
  • Nu online
Comment #3 op geenstijl (je rijdt motor en gaat 500 meter teruglopen), dat vroeg ik me eigenlijk ook af :)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:32
Jolke schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:22:
Comment #3 op geenstijl (je rijdt motor en gaat 500 meter teruglopen), dat vroeg ik me eigenlijk ook af :)
Over het fietspad? Dat is toch verboden? Of bedoel je gewoon weer omkeren op de weg waar nu trouwens een file staat door het ongeluk en de weg wellicht nu vol ligt met brokstukken :+ . Ik vind dat XBL top heeft gereageerd op het ongeluk.

Edit: en je zou sowieso niet mogen keren, doorgetrokken streep :).

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 20-02-2014 16:34 ]

• XBL

XBL

Jolke schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:22:
In eerste instantie dacht ik dat het 10 meter achter me was gebeurd. Maar dat bleek iets verder weg. Toen dacht ik er niet bij na dat ik de motor kon pakken... zal wel de schrik zijn geweest.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

XBL schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:45:

Ik reed vandaag op de N202 richting IJmuiden. Voor mij een touringcar, achter mij nog wat auto's. Plots komt uit het niets een tegenligger mijn rijstrook op, vlak voor de touringcar. De touringcar kan nog wel wat uitwijken, maar kan niet voorkomen dat de tegenligger op zijn achterkant klapt. Op dat moment vliegen de brokstukken rond m'n helm. De auto achter mij wijkt uit naar links, maar kan ook niet voorkomen dat de tegenligger op zijn achterkant klapt. De tegenligger komt uiteindelijk aan de rechterkant (mijn perspectief) van de weg tegen een boom tot stilstand. De persoon achter mij komt links in de berm tot stilstand.

Ik zat dus precies tussen de betrokken voertuigen, maar ben er gelukkig zonder schade vanaf gekomen. De man achter mij stapte zonder kleerscheuren uit (z'n auto was wel helemaal naar de klote) en de tegenligger zag er ook nog wel redelijk OK uit (kon zelfstandig zitten, maar is wel meegenomen in een ambulance). Uit een blaastest ter plekke zou zijn gebleken dat de man gedronken had. Ik heb ze wel de blaastest zien afnemen, maar van iemand anders (de bestuurder van de Renault) gehoord dat-ie ook echt gedronken had. Hij zag er iig wel bezopen uit.

Als die touringcar een normale auto was geweest of als ik er iets minder dicht op zat, dan had het voor mij een stuk anders afgelopen. Maar goed, dat is allemaal als, als, als.

Het staat (uiteraard) op film:
[video]

Meer foto's: http://www.kovanleeuwen.n...sterdamseweg-velsen-zuid/
Als dat geen "OH FUCK ME" momentje is weet ik het ook niet meer. Goed dat je er zo vanaf ben gekomen. _/-\o_

Lijkt er wel op dat die touringcar zo'n beetje je redding is geweest.... geeft je te denken.

• XBL

XBL

Vanmiddag nog even een TV interview gedaan met RTV Noord-Holland, best geinig. Item zat ook in hun nieuwsuitzending van vanavond (zullen vast wel 10 mensen naar kijken!).

http://www.rtvnh.nl/nieuws/137065/

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Haha cool dat zo'n video meteen overal gepost wordt :).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
XBL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:33:
Vanmiddag nog even een TV interview gedaan met RTV Noord-Holland, best geinig. Item zat ook in hun nieuwsuitzending van vanavond (zullen vast wel 10 mensen naar kijken!).

Leuk stukje!

Wise enough to play the fool

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verbaast me dat je niet "watch it bitch" riep :P Reken maar dat die dronken malloot behoorlijk mag betalen, en terecht.

Vandaag ook het eerste ritje met de GSXR van dit jaar gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/1900165_10203136443880315_876775084_n.jpg
Regen-regen-regen en modder :( Op de terugweg even nieuwe bandjes laten monteren. Helaas zijn de remblokken ook op, a 2x 57euro voor brembo's :(

[ Voor 58% gewijzigd door Ghostrider op 20-02-2014 19:12 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:07

Fraai stukje en gelijk een gezicht bij je naam ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Had een gieter meegenomen dan ofzo :P

And it goes BRAAAAAPP!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
XBL - goed te lezen, horen en zien dat je er zo goed vanaf bent gekomen.

Vanaaf maar voor het eerst sinds een paar weken de GPz geprobeerd te starten. Of nja, geprobeerd. Wist dat er bar weinig in de tank zat dus maar over op reserve, choke vol aan en hatsa, 0 problemen.
Druppellader, schuur, verwarming, dekentje.... Nergens voor nodig, 2 maanden onbeschermd buiten laten heeft geen kwaad gedaan _/-\o_ :9
Al zal ik in de toekomst, net zoals voorgaande jaren, wel dankbaar gebruik maken van mn druppellader, schuur, verwarming en dekentje.... :X

Kort rondje in de buurt gereden, even de remschijven ontroesten en lampies controleren. Getankt, motor geparkeerd, morgen retourtje Rotterdam, zaterdag retourtje Motorbeurs. :D

Seizoen is weer begonnen hoor! :Y)

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:41

OT: RTV N-H heeft een dagbereik van ong. 13%, dwz dat er dagelijks bijna 200.000 mensen een keer er naar kijken..... Valt wel mee met die 10, dus....

Verwijderd

mijn motor nu weer voorzien van vers rubber (michelin PR3), setje HH+ in de remklauwen vooraan... en net een nieuwe ketting set gemonteerd (1 tandje minder vooraan) nooit gedacht dat het zo goed te merken zou zijn.

ga morgen in de middag eens aan de tand voelen...

en grappig filmpje, weten we meteen hoe Jochem aka Jogm aka XBL er uit ziet...

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vandaag naar de motorbeurs geweest. Spullen aangeschaft dus ben klaar voor die eerste les a.s. zaterdag ;-)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img841/6765/hvn2.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Altijd fijn een goede set kleding om te gaan lessen. Nu alleen nog even de bovenkant van de helm een stuk richting je ogen doen :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Niet lullig bedoelt, maar zit je helm niet erg hoog, of heb je zo'n groot voorhoofd :P

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://d2g1ipz1mlnygi.cloudfront.net/media/catalog/product/b/l/blue-power-rangers-morphsuit-1.jpg

Mooi pakkie, helm ffe goed naar beneden trekken!. Volgens mij is je jas wel wat ruim.

Asus Zenbook i7 256gb

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Die helm heb ik ff vlug opgedaan ;-).
Die jas zit goed hoor.

Ik hoor zaterdag wel hoe alles moet :*)

[ Voor 26% gewijzigd door MrMarcie op 20-02-2014 22:20 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou ik wél even al die stickers van je vizier halen :P Maar serieus: Have FUN!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

En niet de hele tijd met je duim omhoog houden... Flauw gedoe hier! :-D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

en als je ooit een leren mono aankoopt met passende kleur helm
NOOIT super sentai / power range style poseren ivm willekeurig exploderend gras
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/08/power-rangers-making-grass-explode.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
aveenhuysen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:15:
[...]

Fraai stukje en gelijk een gezicht bij je naam ;)
"With stupid"
Leuk stukje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ghostrider schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:10:

Vandaag ook het eerste ritje met de GSXR van dit jaar gemaakt.
zeg jij nou serieus dat jij ieder jaar een andere GSXR hebt?
:?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:27:
Zou ik wél even al die stickers van je vizier halen :P Maar serieus: Have FUN!!
Oh, ik dacht dat zijn ingebouwde HUD was!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:09:
[...]

Volgens mij bedoelt hij het eerste ritje van het jaar (met de GSXR). Het type op de foto is iig geen 2013 model....
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-wRywJ6E2qE4/UUK4zZlNWEI/AAAAAAAABSY/KqmssXEdSWo/s640/2013+Suzuki+GSX+600+photo%2527s.jpg

Ik heb vorige week mijn eerste ritje van het jaar gemaakt. De motor had wel onder een zeiltje gestaan, maar verder geen speciale behandeling gekregen. Bij mij was het een kwestie van choke vol open en even doorstarten om de brandstofleiding weer vol te trekken, en dan gaan met de banaan. Vorige week was het wel veel beter weer dan nu, dus ik ga morgen maar met de trein naar de motorbeurs.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 21-02-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ik dacht dat je een nieuwe motor had, Gwystyl :)

Heb net ook weer het eerste ritje gemaakt: de berg af laten rollen naar de benzinepomp, tank was bijna leeg, en meteen door naar de dealer om een kleine beurt te laten doen. Kijken wat dat hier zo moet kosten, vanmiddag ophalen.
Bandjes zitten op 2,3 en 2,2 mm profiel (voor en achter, resp.)... de norm hier zou minstens 1,6 mm zijn, dus daar kom ik de TüV wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Euh nee hoor, en als ik wat anders koop is het eerder minder sportief dan sportiever dan wat ik nu heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo gisteren naar de motorbeurs geweest, ik weet eigenlijk alweer waarom het voldoende is om eens in de zoveel jaar te gaan.

Ik moest zelf nog laarzen hebben, en ben uiteindelijk geslaagd met de Alpinestars SMX-4 (€ 119, niet slecht). Ik heb ook nog de SMX-5 geprobeerd, maar deze waren echt voor mijn voeten minder prettig. Daarnaast nog diverse andere laarzen geprobeerd, maar ik kon er weinig van maken.

Voor mijn helm nog op zoek geweest naar een vizier (Scorpion Exo-750), maar uiteindelijk maar 1 stand gevonden met deze helmen, maar de vizieren hadden ze net niet los bij. Idem met motorhoezen, amper aanbod en degene die ook maar iets bij hadden vroegen er meteen dik geld voor (veelal rond de € 50, ook nog wel voor € 30/€35).

Verder vond ik dat er op het gebied van accessoires (stuurgewichtjes, knipperlichten, dat soort dingen) gewoon niet zoveel was. 4 jaar geleden was er gewoon meer op dat gebied. Ik wil eigenlijk nog een nieuwe jas hebben, maar ik ga eerst maar eens kijken hoe vaak de stalen ros dit jaar uit de schuur gaat komen.

Verder was Honda eigenlijk de enige fabrikant die wat aan eye candy had gedaan met de beursbabes :). De jurkjes van de dames waren kort en het decolleté erg open (en erg veel push up). Misschien moeten de tweakers die nog gaan even een foto posten, zodat men weet wat er bedoeld wordt :). Vind het zelf soms nogal dubieus, sommige stands laten dan hun product promoten door een meid, waarbij het voor haar al een hele opgave zal zijn om te kijken welke kant van de kraan warm of koud water is, die eigenlijk gewoon haar mond moet houden en enkel lief moet lachen. Al zullen er ook zat mannen zijn die al kwijlend de pinpas door de gleuf (...) trekken en het daar(door) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
fredkroket schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:41:
[...]

Verder was Honda eigenlijk de enige fabrikant die wat aan eye candy had gedaan met de beursbabes :). De jurkjes van de dames waren kort en het decolleté erg open (en erg veel push up). Misschien moeten de tweakers die nog gaan even een foto posten, zodat men weet wat er bedoeld wordt :). Vind het zelf soms nogal dubieus, sommige stands laten dan hun product promoten door een meid, waarbij het voor haar al een hele opgave zal zijn om te kijken welke kant van de kraan warm of koud water is, die eigenlijk gewoon haar mond moet houden en enkel lief moet lachen. Al zullen er ook zat mannen zijn die al kwijlend de pinpas door de gleuf (...) trekken en het daar(door) kopen.
Dus naast de motoren, heb je ook nog leuke 'jongens' kunnen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
fredkroket schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:41:
Zo gisteren naar de motorbeurs geweest, ik weet eigenlijk alweer waarom het voldoende is om eens in de zoveel jaar te gaan.

[...]

Verder vond ik dat er op het gebied van accessoires (stuurgewichtjes, knipperlichten, dat soort dingen) gewoon niet zoveel was. 4 jaar geleden was er gewoon meer op dat gebied. Ik wil eigenlijk nog een nieuwe jas hebben, maar ik ga eerst maar eens kijken hoe vaak de stalen ros dit jaar uit de schuur gaat komen.

[...]
Dit vind ik toch best opmerkelijk om te horen. Meeste mensen hoor ik juist klagen dat er teveel standjes met accesoires en kleding zijn (in ieder geval voorgaande jaren, over dit jaar nog weinig mensen gehoord). Heel veel willen graag motoren zien en niet de zoveelste stand met accesoires, waar ze toch bijna allemaal hetzelfde hebben.

Ik ga er morgen heen, zal eens kijken wat er allemaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Heeft iemand hier ervaring met een RSV mille uit 2001 en ouder?
Waarom zijn die dingen relatief goedkoop vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:36:
Heeft iemand hier ervaring met een RSV mille uit 2001 en ouder?
Waarom zijn die dingen relatief goedkoop vraag ik me af.
o/, 2001 hier. Ze zijn relatief goedkoop omdat mensen 2ehands Italiaanse motoren vaak eng vinden. Er hangt echter een Rotax-blok in dat aardig bulletproof is. Ik heb de mijne sinds 2011 van 32k naar 75k kilometers gereden zonder grote kosten eraan gehad te hebben.

De voornaamste issues zijn electra (te zwakke accu en startrelais voornamelijk), maar dat valt preventief te vervangen door zwaarder spul. Daarnaast is de achterrem echt een Italiaans ontwerp, door de positionering van het spul blijft lucht makkelijk in de leiding hangen, waardoor je na een tijdje erg gedreven word in het ontluchten van het ding.

Het rijdt verder erg fijn, en alles zit erg prettig in elkaar als er onderhoud nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dankje, ik herken je nick trouwens wel van motor-forum. Daar scrolde ik gister ff doorheen. :P

Als het even kan ga ik er 1 uitproberen binnenkort. Moet sowieso nog sparen en mijn huidige weg doen.
Iemand interesse in een Yamaha fzr 600 1992? O-)

Oja, ik ben benieuwd naar het verbruik. Op mijn huidige motor is het 220 km rijden en 20 euro betalen.
9 cent de kilometer dus. Weet je zo hoe dat zit bij jou?

[ Voor 25% gewijzigd door Piekartz87 op 21-02-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en let goed op de start koppeling, enige zwakke punt dat ik ken, is wanneer je probeert te starten op een zwakke accu. hierdoor heeft je start koppeling flink te leiden

als gevolg. nieuwe start koppeling a 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:09:
[...]

In tegenstelling tot mijn KTM gaat mijn suzuki nooit defect :9

Ik ga me nu wel eens verdiepen in de vering, heb de voorkant gemeten en die komt tijdens een ritje nauwelijks verder dan de helft van de veerweg :X Het stuitert behoorlijk iig. Maar op strak asfalt is het net als op rails superstrak :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:38:
en let goed op de start koppeling, enige zwakke punt dat ik ken, is wanneer je probeert te starten op een zwakke accu. hierdoor heeft je start koppeling flink te leiden

als gevolg. nieuwe start koppeling a 300 euro
Hoe let ik op de startkoppeling? Ratelend geluid tijdens het starten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Hoe let ik op de startkoppeling? Ratelend geluid tijdens het starten toch?
Klopt, ratelen / hard klikken. Zolang de accu & startrelais echter in orde zijn en je niet langdurig startpogingen doet als ze wel rot zijn zal het echter geen probleem zijn.

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.