Auto is 12 volt en die van een motor ,zover ik weet, 6 volt.
Lijkt me geen goed idee
Lijkt me geen goed idee
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De meeste motoren hebben ook 12V. 24V auto-accu's komen wel voortlpeter schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:06:
Auto is 12 volt en die van een motor ,zover ik weet, 6 volt.
Lijkt me geen goed idee
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dan heb ik het misChakotay schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:13:
[...]
De meeste motoren hebben ook 12V. 24V auto-accu's komen wel voor
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat kun je wel compenseren door een setje dunne en lange kabels te gebruiken.EgoPro schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:47:
Denk erom dat als je een auto-accu en een auto met draaiende motor over je motoraccu zet dat er behoorlijk grote stromen gaan lopen. De interne weerstand van een accu is bijna niks. Op die manier verleng je de levensduur van je accu niet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Asus Zenbook i7 256gb
Vaak bu'j te bang!
Als het goed is gaat je optimate nadat hij hem opgeladen heeft in 'maintain' mode waar hij niet continu blijft laden..-tom-562 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:57:
Hmm which reminds me, morgen ff de druppellader (optimate blablabla) afkoppelen van de GSX-R, die hangt al meer als een maand aan de lader. Ik haal 'm er een week of 4 af, en dan sluit ik 'm weer aan. Voor m'n gevoel is dat beter als continu aan de druppellader
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
hoe zit die mount aan de helm vast?Ricepuppet schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:16:
[afbeelding]
Andere manier van construeren proberen wat betreft de SJ1000 action cam. Zat eerst bovenop, maar ving een hoop wind.
Vanmiddag bedacht; een stekkerplug uit elkaar halen - zodat deze zo licht mogelijk word - en dan met outdoor 3M tape vastmaken. De houder van de action cam in de stekkerplug geboord en een veiligheidstouw vastgemaakt aan de plug en ergens aan een ring in de helm.
Van de week maar eens kijken hoe het rijd
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik gok met outdoor 3M tape
Nice!Spiller schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:22:
Deze in plaats van de Transalp
[afbeelding]
Xenon, hutkoffer (met led achterlicht), verstelbaar ruitje, handvatverwarming
[ Voor 102% gewijzigd door XBL op 14-02-2014 19:37 ]
En de terreinwagens van defensie.Jolke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:17:
24V hebben ook vrachtwagens.
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
It's funny. But not ha-ha funny.
Als ik m'n bril zou afzetten (nuja, draag meestal contactlenzen), dan zou ik volgens mij nooit levend thuis komenNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:36:
Gister trouwens ook voor het eerst in de regen gereden. 's Avonds... Ik schrok er van hoe weinig je ziet als je het vizier dicht hebt of als je een bril op hebt met vizier open. Heb mijn bril maar af gedaan en ben met open vizier gaan rijden. Stukkie minder comfortabel, maar wel een heel stuk veiliger!
In de regen rijden is inderdaad heel vervelend, niet omdat je nat wordt, maar omdat je zicht gewoon echt zwaar beperkt. Doe mij maar lekker zonnigNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:36:
Gister mijn kleine Ninja opgehaald! De eerste paar meter zat ik met zweethandjes aan het stuur, haha, maar het reed erg fijn! Mooie omweg naar huis gereden achter mijn vader (in de auto) aan. Vandaag nog maar eens een stukje rijden om wat te wennen voordat ik hem mee naar de studie ga nemen.
Gister trouwens ook voor het eerst in de regen gereden. 's Avonds... Ik schrok er van hoe weinig je ziet als je het vizier dicht hebt of als je een bril op hebt met vizier open. Heb mijn bril maar af gedaan en ben met open vizier gaan rijden. Stukkie minder comfortabel, maar wel een heel stuk veiliger!
35KW en snel gaan niet samen in 1 zinDomih schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:13:
Vandaag weer lekker met de motor naar het werk geweest, was heel mooi weer sinds een aantal dagen. Ik hunker naar de zomer!! Dan ben ik ook 20 geworden en mag ik op voor mijn 35KW rijbewijs op gaan. Wil dan gaan voor een snelle, sportieve maar niet te dure motorfiets. Iemand advies
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is maar wat je persoonlijk snel vindt. Een R1 is snel. Alleen kan een GS500 met 35KW door een ander ook als snel ervaren. GS500 is een volgens velen een betrouwbaar fietsje, redelijk goedkoop aan te komen en veel onderdelen beschikbaar.
Nou...een brommertje met 46pk is best snel. Ik zou wel een scootmobiel willen hebben met zoveel vermogen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En nu ook met wat lijmpistool lijm aan de randen. Hij heeft in elk geval de storm van vanochtend ook overleefd, dus dat ding zit vast genoeg iig
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Sterkte.Spiller schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:22:
Deze in plaats van de Transalp
[afbeelding]
Xenon, hutkoffer (met led achterlicht), verstelbaar ruitje, handvatverwarming
Heb je wel een pinlock op je vizier zitten? Is anders wel aan te raden. Ik reed nooit met open vizier terwijl het regende, en heb daar overigens ook nog nooit last van gehad. Het zicht wordt vooral door de regen minder.Nero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:36:
Gister mijn kleine Ninja opgehaald! De eerste paar meter zat ik met zweethandjes aan het stuur, haha, maar het reed erg fijn! Mooie omweg naar huis gereden achter mijn vader (in de auto) aan. Vandaag nog maar eens een stukje rijden om wat te wennen voordat ik hem mee naar de studie ga nemen.
Daar ben ik het mee oneens, vooral omdat snel een relatief begrip is. Voor mij is 180km/u al snel, omdat ik een 125CC motor heb die 115 haalt met wind mee zeg maar
Care to explain?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Inderdaad een beetje rare reactie
Ik heb een F800GS uit 2012 met 28000km en ben er niet blij mee, balhoofdlagers elke 10000 km, motor valt elke keer uit als je koppeling in knijpt bij het terug schakelen (nu eindelijk dat een beetje weg met een pc5), wiellagers al vervangen en het verbruik is bagger.
Einstein zei toch al dat snelheid relatief is...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
o interessantYellowneck schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:15:
Ik hoorde van een maat van mij dat hij hoorde (jaja) dat er op MotorBeurs nieuwe navigatiesystemen worden aangekondigd. Heeft iemand dit ook gehoord, kan er zo niets over terugvinden, maar aangezien ik in de markt ben voor een navigatiesysteem ben ik we benieuwd hiernaar
Ik heb inderdaad een pinlock op mijn vizier. Helaas niet op mijn bril. Gister was gewoon een beetje onhandig uitgewerkt van mij. Eerst vizier dicht/bril op > bril beslaat. Vizier open > bril wordt nat . Vizier weer dicht/bril af > binnenkant vizier is nat.Marc Rademaker schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:07:
[...]
Heb je wel een pinlock op je vizier zitten? Is anders wel aan te raden. Ik reed nooit met open vizier terwijl het regende, en heb daar overigens ook nog nooit last van gehad. Het zicht wordt vooral door de regen minder.
vizier open bril nat werkt voor mij het beste.Nero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:43:
[...]
Ik heb inderdaad een pinlock op mijn vizier. Helaas niet op mijn bril. Gister was gewoon een beetje onhandig uitgewerkt van mij. Eerst vizier dicht/bril op > bril beslaat. Vizier open > bril wordt nat . Vizier weer dicht/bril af > binnenkant vizier is nat.![]()
Leermomentje, haha. Net als de wind van vanmiddag. Daaaaaamn.
Meeste vizieren kunnen ook een stukje open (en dan bedoel ik eigenlijk net niet dicht). Doe ik meestal in de regen op lagere snelheid om de boel niet te laten beslaan. Op hogere snelheden meestal nergens last vanNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:43:
[...]
Ik heb inderdaad een pinlock op mijn vizier. Helaas niet op mijn bril. Gister was gewoon een beetje onhandig uitgewerkt van mij. Eerst vizier dicht/bril op > bril beslaat. Vizier open > bril wordt nat . Vizier weer dicht/bril af > binnenkant vizier is nat.![]()
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Asus Zenbook i7 256gb
Maar... Ik had er al een paar uur mee gereden en had even pauze genomen. Nou ja, zal wel goed komen dan. Thanks!Ghostrider schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:56:
Beetje vliegroest, rem je er zo af.
Mooi ding, JaloersNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:56:
Meteen een vraagje. Ik heb vanmiddag wat fotootjes gemaakt, en nu zie ik dat mijn voorste remschijf bruin/oranje is. Ze hebben er afgelopen week nieuwe remblokjes opgezet. Is dit daar een gevolg van?
Het is een groot plaatje, dus klik: http://i.imgur.com/bkvOJWq.jpg
Thanks. Ik ben er helemaal happy mee!
[ Voor 5% gewijzigd door Nero22 op 15-02-2014 17:13 ]
Haha, ik rijd nu zo'n 5 maanden, en heb er al 10k+ kilometer opzittenNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:04:
[...]
Thanks. Ik ben er helemaal happy mee!Leuk ook om van andere motorrijders gewoon een "zwaai" te krijgen. Ja, ik ben helemaal nieuw in het gebeuren dus dat is heel wat.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik geloof het niet. Moet wel zeggen dat ik lekker rustig heb gereden en nauwelijks hard heb hoeven remmen en dat het dus best roest kan zijn. Het zal allemaal wel meevallen. Ik schrok er net gewoon even van.Ghostrider schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:17:
Goudkleurig kan ook oververhitte remmen zijn. Lopen ze ook aan? Vliegroest is er namelijk met één keer remmen wel vanaf.
[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 15-02-2014 17:26 ]
Ik zou oppassen met WD40 in de buurt van je remschijvenNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Ik geloof het niet. Moet wel zeggen dat ik lekker rustig heb gereden en nauwelijks hard heb hoeven remmen en dat het dus best roest kan zijn. Het zal allemaal wel meevallen. Ik schrok er net gewoon even van.
WD40 is de oplossing van alles toch?
Uiteraard ten overvloede, maar toch omdat 'ie leuk blijft:Nero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Ik geloof het niet. Moet wel zeggen dat ik lekker rustig heb gereden en nauwelijks hard heb hoeven remmen en dat het dus best roest kan zijn. Het zal allemaal wel meevallen. Ik schrok er net gewoon even van.
WD40 is de oplossing van alles toch?
Thedr schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:47:
[...]
Uiteraard ten overvloede, maar toch omdat 'ie leuk blijft:
[afbeelding]
if it cant be fixed with duct tape, WD40, or a hammer, you're obviously not using enough.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hij is nu in de aanbieding bij Ter Haar voor €440, dus de helm alleen valt wel mee tegenwoordig.Jolke schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 09:01:
En hoe bevalt de C3? Ik kijk ook nog steeds naar een Schuberth, maar vind ze wel erg duur. Welke communicatie opties heb je erin?
Contactlenzen nemenNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:43:
[...]
€440 valt idd wel mee... wel veel geld. Waar zijn die twee losse pluggen voor?Erasmo schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:31:
[...]
Hij is nu in de aanbieding bij Ter Haar voor €440, dus de helm alleen valt wel mee tegenwoordig.
Ik heb de SRC gekocht:
[afbeelding]
Nekkraag eruit, SRC erin en klaar. Past perfect in de helm, zit een FM-radio en bluetooth in en je kan met andere Cardo gebruikers lullen.
[...]
Goudkleurig en te warm? Nee.. Dan worden ze blauwGhostrider schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:17:
Goudkleurig kan ook oververhitte remmen zijn. Lopen ze ook aan? Vliegroest is er namelijk met één keer remmen wel vanaf.
De C2 heeft al een externe antenne in de helm zitten. Die ander is een usb-plug, zo kun je oa de firmware van je helm updaten(het blijft Tweakers hier heJolke schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:12:
[...]
€440 valt idd wel mee... wel veel geld. Waar zijn die twee losse pluggen voor?
Verwijderd
pin me er niet op vast,GewoonDennis schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:24:
[...]
Goudkleurig en te warm? Nee.. Dan worden ze blauw
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 22:01 ]
Apart kleurtje... Vliegroest is meestal niet zo mooi egaal, en is er na 3x remmen inderdaad weer vanaf. Oververhitting door te enthousiast inremmen van nieuwe blokjes worden ze meer blauwig van, heb ik ook wel eens gehad. Heeft het nog wel fatsoenlijke remkracht, of voelt het wat vaag aan?Nero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:56:
Meteen een vraagje. Ik heb vanmiddag wat fotootjes gemaakt, en nu zie ik dat mijn voorste remschijf bruin/oranje is. Ze hebben er afgelopen week nieuwe remblokjes opgezet. Is dit daar een gevolg van?
Het is een groot plaatje, dus klik: http://i.imgur.com/bkvOJWq.jpg
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zo ja, is het gewoon wat troep? Ik heb ook helemaal niet gekeken hoe het eruit zag aan het begin of het einde van de rit. Het viel me pas op toen ik de foto zag. Gek ook dat het niet op de achterkant zit... Zou het dan toch het nieuwe blokje zijn? Die foto is gemaakt nadat ik al een uur of 2 gereden had.wimmel_1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:05:
Kun je die koperkleurige laag van je schijf wegpoetsen met iets van een goedkope lampolie?
[ Voor 6% gewijzigd door Nero22 op 15-02-2014 23:17 ]
maak morgen eens wat foto's van dichterbijNero22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:12:
[...]
Zo ja, is het gewoon wat troep? Ik heb ook helemaal niet gekeken hoe het eruit zag aan het begin of het einde van de rit. Het viel me pas op toen ik de foto zag. Gek ook dat het niet op de achterkant zit... Zou het dan toch het nieuwe blokje zijn? Die foto is gemaakt nadat ik al een uur of 2 gereden had.
Asus Zenbook i7 256gb
inderdaad. lampenolie laat een vettig laagje achter ideaal voor je velgen en achterbrug. aangezien de bende niet meer kan hechten. maar je remblokken glijden er ook over.Ghostrider schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:56:
Lampolie???!!! Serieus gebruik enkel remmenreiniger.
Als er al kopervet op een remschijf zit .... Maar ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoelDECOY88 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:12:
[...]
inderdaad. lampenolie laat een vettig laagje achter ideaal voor je velgen en achterbrug. aangezien de bende niet meer kan hechten. maar je remblokken glijden er ook over.
tuurlijk wel. maar anders moet je alsnog met remmenreiniger erachteraan.wimmel_1 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:25:
[...]
Als er al kopervet op een remschijf zit .... Maar ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
leeg
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ga het nou niet aan andere mensen vragen, want dan krijg je weer 40.000 dingen waar je niets aan hebt. Voor zoiets is dan die motorbeurs weer uitermate geschikt; daar staat van alles opgesteld en kun je zien/ruiken/voelen hoe je is.Capo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:57:
Misschien zijn er hier mensen met ideeën voor ik op Motor-forum ga posten ( that is a long long time ago... )
Gezocht, een motor voor mijn vriendin...
Klopt, en met 1.74 kan je op zo goed als elke motor terecht. De meeste populaire "grote" fietsen kan je vaak ook een heel stuk verlagen. Gewicht lijkt me imho ook niet zoveel uitmaken zolang je maar met 2 voeten aan de grond kan. Eens je rijdt merk je er toch niks van. In je voorbeeld boven bijvoorbeeld, die FJR. Als je er op de parkeerplaats mee bezig bent lijkt hij inderdaad heel zwaar, maar zodra hij aan het rollen is stuurt die als een veertje.mphilipp schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:22:
[...]
Ga het nou niet aan andere mensen vragen, want dan krijg je weer 40.000 dingen waar je niets aan hebt. Voor zoiets is dan die motorbeurs weer uitermate geschikt; daar staat van alles opgesteld en kun je zien/ruiken/voelen hoe je is.
Als ze zo precies weet wat ze niet wil, moet ze zelf maar langs al die motoren gaan lopen om te zien wat haar dan wel/niet bevalt. Aan anderen vragen is nooit een oplossing. Ze weet waarschijnlijk zelf wel wat ze wil, laat het haar dan ook uitzoeken. Simpel zat.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
And it goes BRAAAAAPP!
Zelf rijd ik met mijn 1,74m lengte (wel met korte beentjesCapo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:57:
Misschien zijn er hier mensen met ideeën voor ik op Motor-forum ga posten ( that is a long long time ago... )
....
Zelf heb ik ook een VFR800Fi en met mijn 1,93 m en lange benen heb ik nergens last van, dus dit snap ik niet zo goed. Een Blackbird daarentegen is voor mij te klein, daar zat ik klem tegen de kuip met mijn knieën en toen had ik zelfs nog geen motorbroek aan met bescherming. Eventueel een iets hoger zadel of aftermarket steps kunnen wel een oplossing zijn naar de gewenste houding.Capo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:57:
- Ze wil slechts een klein beetje voorover leunen, de VFR800i was net iets te veel op de polsen.
( bochten gingen super, vertrouwen was super, etc. )
- Ze wil iets meer been ruimte, ze kreeg wat last van haar knieen op de VFR800i. Dit is op te lossen met het verzetten van pedalen, maar dat is op de vfr niet echt te doen.
...
5.5kDinX schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:19:
Belangrijkste vraag: budget?
Misschien komen andere mensen met motoren aangedragen waar we zelf niet aan gedacht hebben. Simpel zat.mphilipp schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:22:
[...]
Ga het nou niet aan andere mensen vragen, want dan krijg je weer 40.000 dingen waar je niets aan hebt. Voor zoiets is dan die motorbeurs weer uitermate geschikt; daar staat van alles opgesteld en kun je zien/ruiken/voelen hoe je is.
Als ze zo precies weet wat ze niet wil, moet ze zelf maar langs al die motoren gaan lopen om te zien wat haar dan wel/niet bevalt. Aan anderen vragen is nooit een oplossing. Ze weet waarschijnlijk zelf wel wat ze wil, laat het haar dan ook uitzoeken. Simpel zat.
Die F650 moet ze toch eens proberen inderdaad.empy schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:03:
[...]
Zelf rijd ik met mijn 1,74m lengte (wel met korte beentjes) en iets minder dan 60 kilo heerlijk op mijn F650CS. Ik vind 'm prettiger rijden dan mijn lesmotor (cbf500) of de pc800 van mijn stiefvader.
Het stuurt makkelijk en is niet zo log, en het is een van de fietsen waar ik fatsoenlijk met mijn voeten bij de grond kan.
Toevallig vanmorgen zitten kijken wat we aan de vfr kunnen doen, stepjes kunnen omlaag inderdaad.Youk schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:04:
[...]
Zelf heb ik ook een VFR800Fi en met mijn 1,93 m en lange benen heb ik nergens last van, dus dit snap ik niet zo goed. Een Blackbird daarentegen is voor mij te klein, daar zat ik klem tegen de kuip met mijn knieën en toen had ik zelfs nog geen motorbroek aan met bescherming. Eventueel een iets hoger zadel of aftermarket steps kunnen wel een oplossing zijn naar de gewenste houding.
Ook wat betreft het voorover leunen valt de VFR goed mee vind ik, maar hier kunnen mijn lange armen natuurlijk een grote rol in spelen. Met een SBK kit kan je rechtop zitten, maar als ik je goed snap is dat dan weer te recht. Voor de VFR zijn ook wel hogere clipons te vinden, dan kom je tussen beide uit, misschien wel ideaal.
[ Voor 42% gewijzigd door Capo op 16-02-2014 12:21 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
vermogen te weinig? koop een leuke 650 v-twin zijn er in vele soorten en maten. dan kan je in de hoogste versnelling gewoon vanaf 3500 rpm doortrekken.Capo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:16:
[...]
5.5k
[...]
Misschien komen andere mensen met motoren aangedragen waar we zelf niet aan gedacht hebben. Simpel zat.
En het enigste waar de motorbeurs nog leuk voor is, is voor gezinnen, om daar met hun kinderwagen in de weg te lopen terwijl de vader naar motoren kijkt die hij van moeders de vrouw niet meer mag rijden en dankzij de kinderen niet kan betalen. Neuken en genaaid worden of motor rijden. Klote beurs.
[...]
Die F650 moet ze toch eens proberen inderdaad.
Ook de ER6F moet ze eens op proefzitten
Probleem word denk ik vermogen te weinig ( op de snelweg 2x terug moeten schakelen etc )
[...]
Toevallig vanmorgen zitten kijken wat we aan de vfr kunnen doen, stepjes kunnen omlaag inderdaad.
Superbike stuur was een no go maar hogere clipons misschien wel. Wist niet dat die bestonden.
Snap ik, maar dit soort vragen komen 10.000x langs en ik heb nog nooit het idee gehad dat het iemand dichter bij een oplossing bracht. Hooguit 100 nieuwe opties erbijCapo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:16:
[...]
Misschien komen andere mensen met motoren aangedragen waar we zelf niet aan gedacht hebben. Simpel zat.
Inderdaad, maar er staan ook zo'n beetje alle motoren die er te koop zijn. En waarom de andere mensen er lopen laat me koud. Als ik een motor zou zoeken en geen idee had welke, zou ik daar gaan struinen. Alleen IK kan beslissen wat IK leuk vind, niet een ander. Iedereen heeft zijn eigen overwegingen, dus krijg je steeds een welles/nietes spelletje bij elke suggestie die iemand doet.En het enigste waar de motorbeurs nog leuk voor is, is voor gezinnen, om daar met hun kinderwagen in de weg te lopen terwijl de vader naar motoren kijkt die hij van moeders de vrouw niet meer mag rijden en dankzij de kinderen niet kan betalen. Neuken en genaaid worden of motor rijden. Klote beurs.
Verwijderd
F800S ST of GT. GT zo´n beetje de beste concurent voor de VFR800 en komt het meeste overeenCapo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:57:
- Ze wil slechts een klein beetje voorover leunen, de VFR800i was net iets te veel op de polsen.
( bochten gingen super, vertrouwen was super, etc. )
- Ze wil iets meer been ruimte, ze kreeg wat last van haar knieen op de VFR800i. Dit is op te lossen met het verzetten van pedalen, maar dat is op de vfr niet echt te doen.
- Ze wil niet zo recht op zitten als op haar Bandit 1200 en Bandit 600 want de wervelingen zijn niet fijn en door het flexibele frame en/of het ver van het voorwiel af zitten is er weinig vertrouwen met sturen.
- Ze is verliefd op de Street triple 675, laag zwaarte punt, fijn karakter van de motor etc maar vol in de wind.... ( Zo ook de superduke 990, maar die is iets te bokkerig voor der )
- Ze heeft een hekel aan hoogtoerig jakkeren, de 800, de 675, de 1200 reden prima, 600cc 4 cylinder is 10x niets....
- BMW boxer blok vind ze niets
Ik heb het opgegeven![]()
( nee geen gold wing etc. FJR is te groot/lomp , etc. ze is 1.74 met minder als 60kg dus moet geen aan-het-stuur-hang-fladder-fiets worden) Mijn GSXR1000k5 vond ze te klein en te snel. 1000RR07 teveel op de polsen, etc. GSXR750 van 2001 vond ze fijn maar teveel op de polsen, teveel race, te weinig toer gericht.
CBR600F van 2003 ofzo vond ze te saai qua motor karakter.
Zucht LOL
Die twee cilinder kan niet op tegen die 4 cilinder in V. Ik zou voor de VFR gaan uniek in zijn klasse en een heerlijke sport-toer motor ook nog eens.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:39:
[...]
F800S ST of GT. GT zo´n beetje de beste concurent voor de VFR800 en komt het meeste overeen
geen idee welke prijs klasse je overweegt, maar een S of ST zijn al langer in omloop dus wellicht te vinden binnen budget.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
de VFR was net iets te sportieve zit voor zijn vriendin,aveenhuysen schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:59:
[...]
Die twee cilinder kan niet op tegen die 4 cilinder in V. Ik zou voor de VFR gaan uniek in zijn klasse en een heerlijke sport-toer motor ook nog eens.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 20:40 ]
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Volgens mij werd het al genoemd maar bij de VFR denk ik dat het meer aan de algemene houding ligt. Heb zelf behoorlijk lange stelten en zit toch heerlijk!Capo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:57:
- Ze wil iets meer been ruimte, ze kreeg wat last van haar knieen op de VFR800i.
CBR600F van 2003 ofzo vond ze te saai qua motor karakter.
Heeft iemand hier ook echt kaartjes gekocht of worden ze aan iedereen gratis weggegeven?-tom-562 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:08:
Hoppa, aankomend weekend naar de motorbeurs, ik heb 2 kaartjes gewonnen via de prijsvraag op MF
4 zelfs gekochtJoolee schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:08:
[...]
Heeft iemand hier ook echt kaartjes gekocht of worden ze aan iedereen gratis weggegeven?
Waar kan je ze krijgen? Wij gaan zaterdag even kijkenJoolee schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:08:
[...]
Heeft iemand hier ook echt kaartjes gekocht of worden ze aan iedereen gratis weggegeven?
XXXVI
Koud?! Valt wel mee toch... heb dit jaar/deze winter nog niet een keer echt koude handen gehad, laat staan voor de rest koud. En heb all-season handschoenen en geen handvatverwarming/handkappen oidAlterMann schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:27:
Zo, vanmorgen op de motor naar het werk gegaan. Best koud nog om 7 uur
Als je een beetje contacten hebt met een dealer is dat vaak wel te regelen. Dit wordt voor mij de 3e keer, en ik heb nog nooit kaartjes gekocht. 2 jaar geleden via de vriendin van een maat van me kaartjes gekregen (die werkte bij de jaarbeurs) en een jaar of 6 geleden via m'n studie.ephymerous schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:14:
[...]
Waar kan je ze krijgen? Wij gaan zaterdag even kijken
Vaak bu'j te bang!
Ik heb voor elke dag een mooi bandjeJoolee schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:08:
[...]
No signature required.
Heb je de beurs niet voor nodig hoor met die woekerprijzen-tom-562 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:44:
[...]
Ik ga eens kijken of ik goedkoop een mooie cafe-racer achtig jack kan krijgen.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq