Regen Regen Regenrgarretsen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:25:
Vandaag nieuw speeltje gekochtZaterdag kan ik hem ophalen, zal ik ook gelijk wat fatsoenlijke foto's maken.
[afbeelding]
Moet nog even geduld hebben, hopelijk zit het weer Zaterdag / Zondag een beetje mee
Nero22 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:13:
Ik zit alweer een tijdje mee te neuzen en ik heb besloten ook maar te gaan posten op dit/deze forum, want vandaag heb ik ook mijn eerste motor gekocht. Een Kawasaki Ninja 250R uit 2010. Een groene.![]()
[afbeelding]
Donderdag rijbewijs ophalen (A2) en vrijdag de brommert!
Ik volg trouwens ook XBL zijn filmpjes. Volgens mij was ik je 100e subscriber, haha! Leuk om Amsterdam te zien. Je komt regelmatig waar ik straks ook rond ga rijden, rond het Rembrandtpark.
Sommige mensen hier zullen we wel kennen van een ander forum.
Gore-tex heeft op de motor een levensduur van circa 100.000km, h2out van spidi bv. rond de 60.000km.MailMan schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:36:
Even een pluim in de staart van Gore-Tex:
De vraag is natuurlijk nog wel hoe lang die Gore-Tex voering het vol blijft houden, maar er zit bij normaal gebruiken levenslange garantie op het waterdicht zijn van de voering.
Als je het regelmatig wast gaat het wel een tijd mee, doe je dit niet dan gaan de poriën verstoppen en gaat het alsnog lekken. Eerste waar ik aan merk dat het gewassen moet worden is dat dan mijn kont nat word
Kan ik me in vinden, maar het leuke aan de eerste was dat ze bijzonder slecht voorbereid waren (wat was het? 30kg teveel in de koffers?) en de spontaniteit van het duo. Bij de tweede begonnen de scheurtjes als voordat ze weg waren omdat Ewan's vrouw zo nodig mee moest. Daar was Charley het heel duidelijk niet mee eens (en ik ook niet). Dat mokkel kon nog niet eens motorrijden. En de reis was ook niet echt leuk, ze moesten in het begin haasten en zo leek het een georganiseerde reis waar je van punt naar punt reist. Erg jammer. Net als die andere avonturenreeksen met Charley. Alles staat klaar en je gaat van attractie naar attractie. Niets aan, weinig avontuur.Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:35:
heb die tweede eigenlijk nooit gezien, alleen die eerste...
maar ik neem ze niet kwalijk dat ze het proberen te melken, er word namelijk veel te weinig grootschalig gedaan op het gebied van motorrijden en daardoor word je niet echt gestraft voor het melken (er is immers geen echt alternatief)
Dat is altijd zois haast onmogelijk om een docu te maken die iedereen aanspreekt.
Als je 'm koopt, steun je de man die het gemaakt heeft. Dit is geen grote Hollywood productie nl... Ik ben braaf geweest en heb 'm gekocht.Thx for the tip ga die binnen kort eens van het net plukken en kijken, trailer is vermakelijk
[video]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zonder wasmiddel, niet centrifugeren en alleen dat Sentz erbij?charrel schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:15:
[...]
Gore-tex heeft op de motor een levensduur van circa 100.000km, h2out van spidi bv. rond de 60.000km.
Als je het regelmatig wast gaat het wel een tijd mee, doe je dit niet dan gaan de poriën verstoppen en gaat het alsnog lekken. Eerste waar ik aan merk dat het gewassen moet worden is dat dan mijn kont nat word
Ben er toch een beetje huiverig om zo eenvoudig een motorjas in de machine te gooien.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Long way round is leuk om 1 a 2 keer te kijken. Het is behoorlijk veel herhaling tussendoor. Race 2 dakar is al helemaal een flop van hun naar mijn mening
Verder is
-Mondo Enduro
-From dust to glory
-The world fastest indian'
-Terra circa
-Fast bikes mach (2 from calais to cannes)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XGUcP75yJVM]
-Stu-pid riding
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WNK2VlJksDc]
Erg leuk om te kijken, vooral Fast bikes, veel humor en erg gek doen
En daarbij natuurlijk uit de tijd dat de eerste motorfietsen de 300km/h konden passeerden.

Verder is
-Mondo Enduro
-From dust to glory
-Terra circa
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XGUcP75yJVM]
-Stu-pid riding
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WNK2VlJksDc]
Erg leuk om te kijken, vooral Fast bikes, veel humor en erg gek doen
[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 08-02-2014 12:32 ]
Asus Zenbook i7 256gb
The Motorcycle Diaries (Diarios de motocicleta) ook niet vergeten. Niet een pure motorreisfilm natuurlijk, maar wel mooi 
En Mondo Enduro is natuurlijk geweldig
Voor de enduroliefhebbers is er dan nog On Any Sunday
En Mondo Enduro is natuurlijk geweldig
Voor de enduroliefhebbers is er dan nog On Any Sunday
Ook nog zo'n pareltje ja!-tom-562 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:09:
TT3D: Closer to the Edge vond ik echt tof. Ik had alleen vaak wel moeite om Guy Martin te verstaan
[ Voor 65% gewijzigd door Exigence op 08-02-2014 13:11 ]
TT3D: Closer to the Edge vond ik echt tof. Ik had alleen vaak wel moeite om Guy Martin te verstaan
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
ja, praat beetje snel met iets wat lastig accentje maar went wel.
en anders ondertitels aan zetten.
maar TT3D was echt wel goed
en anders ondertitels aan zetten.
maar TT3D was echt wel goed
Ik gooi elk jaar mijn leren pak ook in de wasmachine. Beetje BMW wasmiddel erbij (zal wel onzin zijn, maar goed...). Prima te doen. Niet centifugeren en meteen ophangen en laten drogen. Gek genoeg is dat leren pak van mij zo droog. Het is behandeld zodat het maar 10% van zijn eigen gewicht aan water op kan nemen, dus dat scheelt een boel._Apache_ schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:28:
[...]
Ben er toch een beetje huiverig om zo eenvoudig een motorjas in de machine te gooien.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vandaag mijn eerste rijles gehad, aangezien ik nog nooit op een schakelbrommer oid had gereden was de eerste les vooral koppeling leren bedienen (wat me overigens 100% meeviel) en schakelen, wegrijden en bochten maken. Ging op zich best aardig alleen even wat scooter gewoontes afleren (handen op de handvaten houden ipv boven de hendels) en ik zocht me elke keer rot naar het schakelpedaal
omlaag schakelen ging wel maar omhoog was even zoeken elke keer. Kwam ook omdat ik nieuwe motorlaarzen aanhad die nog zo stijf als een strijkplank waren.
Deed me wel een beetje aan mijn eerste lessen autorijden denken, veel dingen tegelijk!
Instructeur vond het volgens mij wel goed gaan en vond dat ik het goed beheerst deed
Dinsdag de 2e les
Deed me wel een beetje aan mijn eerste lessen autorijden denken, veel dingen tegelijk!
Instructeur vond het volgens mij wel goed gaan en vond dat ik het goed beheerst deed

Helaas wel..... Dus maar niet als een malloot naar huis gereden, wel met een dikke smile natuurlijk
Enige waar ik echt nog een beetje aan moet wennen is de zeer lichte koppeling, en het gas hendel wat wel heel lichtjes gaat, en mede daardoor het aan/uit effect. Maar dat wordt nog wel beter met meer ervaring op deze motor.
Maar wat een trekkracht onderin vergeleken met me Suz.
Het is in iedergeval geen regenmachine, rug en reet zeiknat
Snel even met een crappy telefoon camera genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door rgarretsen op 08-02-2014 15:16 ]
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Punt is een beetje dat de jas nu ook echt goed waterdicht is en dat ik zo graag zo houden. De druppels blijven nu (na een jaar lang intensief gebruikt) nog steeds als witte bolletjes op de jas liggen en glijden er met een zacht windje vanaf.mphilipp schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:22:
[...]
Ik gooi elk jaar mijn leren pak ook in de wasmachine. Beetje BMW wasmiddel erbij (zal wel onzin zijn, maar goed...). Prima te doen. Niet centifugeren en meteen ophangen en laten drogen. Gek genoeg is dat leren pak van mij zo droog. Het is behandeld zodat het maar 10% van zijn eigen gewicht aan water op kan nemen, dus dat scheelt een boel.
Maar de jas is vies, de vriendelijke vrouw in de kledingwinkel heeft me opzich wel overtuigd, en de jas tolt nu rond in de machine. Maar ik moest wel even 2x nadenken om een jas van 500eur, die prima functioneert erin te knikkeren.
Ik vind het ook een gek/eng idee... mijn jas/broek was ik ook nooit.._Apache_ schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:24:
[...]
Punt is een beetje dat de jas nu ook echt goed waterdicht is en dat ik zo graag zo houden. De druppels blijven nu (na een jaar lang intensief gebruikt) nog steeds als witte bolletjes op de jas liggen en glijden er met een zacht windje vanaf.
Maar de jas is vies, de vriendelijke vrouw in de kledingwinkel heeft me opzich wel overtuigd, en de jas tolt nu rond in de machine. Maar ik moest wel even 2x nadenken om een jas van 500eur, die prima functioneert erin te knikkeren.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@Apache,
Dat is een goretex jas?
Dat is een goretex jas?
Asus Zenbook i7 256gb
Fast Bikes is vooral gaaf met dat droge kalme commentaar eronderGhostrider schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:30:
Long way round is leuk om 1 a 2 keer te kijken. Het is behoorlijk veel herhaling tussendoor. Race 2 dakar is al helemaal een flop van hun naar mijn mening![]()
Verder is
-Mondo Enduro
-From dust to glory
-Terra circa
[video]
-Stu-pid riding
[video]
Erg leuk om te kijken, vooral Fast bikes, veel humor en erg gek doenEn daarbij natuurlijk uit de tijd dat de eerste motorfietsen de 300km/h konden passeerden.

''Fastest''
''The doctor, The Tornado and The Kentucky Kid''
Twist of the Wrist (1/2)
[ Voor 4% gewijzigd door GewoonDennis op 08-02-2014 16:47 ]
Ik maak hem 1 in het jaar schoon met wat warm water met een klein beetje zeepsop (als er echt veel vliegen opzitten), daarna vet ik 'm weer in met ledervetToolkiT schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:29:
[...]
Ik vind het ook een gek/eng idee... mijn jas/broek was ik ook nooit..
Vaak bu'j te bang!
Ik ga op je letten!MailMan schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:16:
Wist trouwens niet dat je zoveel door Amsterdam rijdt. Mocht je ooit een gele K100 tegenkomen dan wil ik graag playtime in de compilatie
[afbeelding]
Geniet van je Duc, netjes warm rijden en gaan met die banaan. En hopelijk veel veilige KM'srgarretsen schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:58:
[...]
Helaas wel..... Dus maar niet als een malloot naar huis gereden, wel met een dikke smile natuurlijk.
Enige waar ik echt nog een beetje aan moet wennen is de zeer lichte koppeling, en het gas hendel wat wel heel lichtjes gaat, en mede daardoor het aan/uit effect. Maar dat wordt nog wel beter met meer ervaring op deze motor.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi ding, manNero22 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:13:
Ik zit alweer een tijdje mee te neuzen en ik heb besloten ook maar te gaan posten op dit/deze forum, want vandaag heb ik ook mijn eerste motor gekocht. Een Kawasaki Ninja 250R uit 2010. Een groene.![]()
[afbeelding]
Donderdag rijbewijs ophalen (A2) en vrijdag de brommert!
Ik volg trouwens ook XBL zijn filmpjes. Volgens mij was ik je 100e subscriber, haha! Leuk om Amsterdam te zien. Je komt regelmatig waar ik straks ook rond ga rijden, rond het Rembrandtpark.
Sommige mensen hier zullen we wel kennen van een ander forum.
100ste subscriber zou goed kunnen. Daarna ging het plots heel rap, in één dag 10% meer subscribers.
Zal ook op jou letten, maar d'r zijn nogal veel groene Ninja's
[ Voor 5% gewijzigd door XBL op 08-02-2014 18:43 ]
zwaar besluit zekerNero22 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:13:
Ik zit alweer een tijdje mee te neuzen en ik heb besloten ook maar te gaan posten op dit/deze forum, want vandaag heb ik ook mijn eerste motor gekocht.
Mooi hoor, genieten maar!!!!rgarretsen schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:58:
[...]
Helaas wel..... Dus maar niet als een malloot naar huis gereden, wel met een dikke smile natuurlijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Over wassen enzo:
Ik heb goede ervaringen met dit spul:
http://www.grangers.co.uk...ct.cfm?cat=12&productid=4
Het is een wasmiddel voor technische stoffen. Werkt prima op 30 graden.
Daarna... De droger in. Hierdoor activeer je een soort van coating die waterafstotend maakt.
Ik heb goede ervaringen met dit spul:
http://www.grangers.co.uk...ct.cfm?cat=12&productid=4
Het is een wasmiddel voor technische stoffen. Werkt prima op 30 graden.
Daarna... De droger in. Hierdoor activeer je een soort van coating die waterafstotend maakt.
Wise enough to play the fool
Toevoegingen en aanbeveling, deel één is echt te grappig van polsdraai, twee is relevanterGewoonDennis schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:42:
[...]
Fast Bikes is vooral gaaf met dat droge kalme commentaar eronder
"Faster"
''Fastest''
''The doctor, The Tornado and The Kentucky Kid''
Twist of the Wrist 2
On Any Sunday (alleen deel 1 kijken)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Met vloeibaar wasmiddel, niet veel. Gewoon een klein beetje, en daarna gewoon in de centrifuge. Niet op heet maar wel warm, dat activeert ook juist weer het membraam._Apache_ schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:28:
[...]
Zonder wasmiddel, niet centrifugeren en alleen dat Sentz erbij?
DIT GELD WEL ALLEEN BIJ GORETEX

Van de site:
Welke wascyclus kan ik gebruiken om mijn GORE-TEX® kledingstuk te wassen?
Gebruik een mild programma waarbij het kledingstuk met een lage snelheid wordt gecentrifugeerd. Bij een lagere centrifugestand wordt het kledingstuk minder mechanisch belast, doordat de trek- en drukkrachten zwakker zijn.
Mag ik zowel waspoeder als vloeibaar wasmiddel gebruiken?
Voor de beste resultaten kunt u beter vloeibaar wasmiddel gebruiken in plaats van waspoeder.
Mag ik een droger gebruiken voor mijn GORE-TEX® kledingstuk?
Als u een droger gebuikt, adviseren we een milde cyclus met een gemiddelde temperatuur. Aangezien moderne, superefficiënte drogers automatisch stoppen zodra een bepaalde droogtegraad is bereikt, dient u de cyclus nog 20 minuten te verlengen om de DWR-werking van de bovenstof van het kledingstuk te reactiveren.
Oppassen ook met hard centrifugeren, dan blijft er weinig van over. Vond een vriend van me uit met zijn 800€ dure RUKKA broek.....Werd wel weer keurig gemaakt door Rukka, gratis.
[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 08-02-2014 21:46 ]
Ik neem aan dat je van te voren wel even alle protectoren eruithaalt 
Zojuist me leren pak maar even ingevet, scheelt toch een klein beetje tijdens een regenbui
Zojuist me leren pak maar even ingevet, scheelt toch een klein beetje tijdens een regenbui
Asus Zenbook i7 256gb
Dat leek me wel voor zich spreken
[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 08-02-2014 22:36 ]
Ik heb vandaag even een rondje op de ('99) R1 van mijn zwager die hier voor wat klein onderhoud staat, best een verschil nog met mijn RSV Mille... Ik mis vooral de motorrem bij gas loslaten 
De toerenteller van het ding doet het overigens niet, hij schiet na het starten naar de 5000 en blijft daar hangen tot hij weer uitgaat. Bij hoge toeren gaat het een beetje wiebelen, maar blijft dan alsnog tussen de 4 en 6k. Iemand toevallig enig idee waar dat aan kan liggen? Ik zou denken aan een losse stekker, maar aangezien hij wel naar 5000 gaat ipv onderin te blijven hangen gaat er blijkbaar wel iets van signaal heen...
De toerenteller van het ding doet het overigens niet, hij schiet na het starten naar de 5000 en blijft daar hangen tot hij weer uitgaat. Bij hoge toeren gaat het een beetje wiebelen, maar blijft dan alsnog tussen de 4 en 6k. Iemand toevallig enig idee waar dat aan kan liggen? Ik zou denken aan een losse stekker, maar aangezien hij wel naar 5000 gaat ipv onderin te blijven hangen gaat er blijkbaar wel iets van signaal heen...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Je kunt natuurlijk ook even op de site van Goretex zelf kijken voor schoonmaakinstructie. Als iemand het moet weten, zijn zij het wel zou je zeggen. Alleen geven zij geen tips over een bepaald merk wasmiddel. Voor wie te lui is om te klikken:
Fuck it...er is ook een Nederlandse website... klik
Machine wash on a warm permanent press cycle (105º F/40º C) using a small amount of liquid detergent. Rinse twice, minimize spinning to reduce creasing. Do not use powder detergents or any products that contain fabric softeners, conditioners, stain removers or bleach as they will affect garment performance. Do not wash with heavily soiled clothing.
Line dry your garment, or tumble dry it on a warm, gentle cycle. Once it is dry, tumble dry your garment for 20 minutes to reactivate the durable water-repellent (DWR) treatment on the outer fabric.
If unable to tumble dry, iron the dry garment on gentle setting (warm, no steam) by placing a towel or cloth between the garment and the iron. This will help reactivate the DWR treatment on your garment’s outer fabric.
De waterafstotende werking hoort dus automagisch terug te keren na het wassen. Pas als het niet meer werkt, zou je een waterafstotend goedje toe moeten passen.When the factory applied treatment can no longer be reactivated, apply a new water-repellent treatment available as a pump-spray or wash-in product to the garment's outer fabric.
Fuck it...er is ook een Nederlandse website... klik
Een '99 R1 geeft met de toerenteller een foutcode aan. Ik zou niet veel verder meer gaan zoeken en éérst die code op zoeken in de fabrieksmanual (en dus niet in een haynes boek!!).Chakotay schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:48:
Ik heb vandaag even een rondje op de ('99) R1 van mijn zwager die hier voor wat klein onderhoud staat, best een verschil nog met mijn RSV Mille... Ik mis vooral de motorrem bij gas loslaten
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Is ook erg goed, net weer mee begonnen:)199 lives the travis pastrana story
Asus Zenbook i7 256gb
Ah, goed om te wetenwimmel_1 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:57:
[...]
Een '99 R1 geeft met de toerenteller een foutcode aan. Ik zou niet veel verder meer gaan zoeken en éérst die code op zoeken in de fabrieksmanual (en dus niet in een haynes boek!!).
Hij gaat overigens pas naar 5k direct na het starten en blijft daar dan ook, niet bij het op contact zetten of in een herhalend patroon. Is het dan wel een foutcode?
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 09-02-2014 12:10 ]
Mijn FZS600 heeft ook foutcodes via de teller. De codes worden een aantal keer herhaald, daarna valt de naald terug naar de nul voor een paar seconde, waarna hij weer het daadwerkelijke rpm aangeeft.Chakotay schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:46:
[...]
Ah, goed om te wetenIk heb alleen de manual van een '98 gevonden, die geeft alleen 3k, 7k en 8k als errorcode aan... Op zoek naar een '99 manual dan maar.
Hij gaat overigens pas naar 5k direct na het starten en blijft daar dan ook, niet bij het op contact zetten of in een herhalend patroon. Is het dan wel een foutcode?
Bij mij was de foutcode "Possible defaultive speedometer", de snelheidsmeter was inderdaad defect, al een week.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Geweldig hoor!!! Respect!!!Bommes schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:07:
Yeah ik heb de hall of fame al vast gehaald...![]()
http://www.motoravonturist.nl/fotowedstrijd/
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Iemand ervaring met dempers van het merk MIVV?
Nee helaas niet. Alleen QD ExhaustYouk schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:36:
Heb er eentje op mijn 600F gehad, een GP. Was een leuke demper met beschaafd doch sportief geluid.Youk schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:36:
Niet persoonlijk, wel het e.e.a. over uitgezocht omdat ik er bijna 1 had gekocht. De Mivv GP zonder dB-killer schijnen echt een gigantisch kabaal te makenYouk schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:36:
Vaak bu'j te bang!
Kwaliteit is wat minder dan Akra's edg maar geluid schijnt verder wel goed te zijn. Betaalbare optie iig.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb sinds een half jaar een MiVV Suono onder mijn SV 650, mooi geluid en met DB killer meer dan luid genoeg! Zonder DB killer wordt het hooligan niveau...Youk schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:36:
Mooi afgewerkte demper voor een mooie prijs.
Verwijderd
Als ik even een quote van de webshop van een van de motor-forum moderators af mag halen:Youk schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:36:
Mivv is een Italiaanse uitlatenfabrikant met meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van uitlaatdempers. Mivv beschikt over de nieuwste productie en testmethoden en levert schitterende uitlaten. Meer en meer worden Mivv uitlaten gebruikt als eerste montageproduct bij motorfietsfabrikanten. Qua design doen sommige modellen zeker niet onder voor Akrapovic.
http://www.bolski.nl/motoruitlaten.htm
Zo.. hij is eindelijk thuis.
Sinds de aanschaf stond hij bij mijn ouders in de garage.
Maar ik heb nu sinds een week een eigen garage.
Wat was het eerste wat er in stond?
Precies:
Sinds de aanschaf stond hij bij mijn ouders in de garage.
Maar ik heb nu sinds een week een eigen garage.
Wat was het eerste wat er in stond?
Precies:

Mooi ding hoor. Veel plezier ermeergarretsen schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:58:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit ook te denken om mijn 999 in te ruilen voor een Hyper. Is dit de 1100 of de lichtere?
Zelf zie ik de 796 wel zitten, vooral omdat ik veel meer lol heb op mijn DR-Z op het moment dan op mijn 999. Die liter machines gaan mij veel te snel veel te hard.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Zoals beloofd deze week zouden we een datum vast leggen, hierbij is het zondag 23 maart geworden omdat hier de voorkeur naar uit gaat. Ik laat de planner open voor eventuele extra aanmeldingen, datum zal niet meer wijzigen.
Voorjaarsrit
We spreken af om 09:30 bij Hotel de Witte Bergen
Doen we nog bakje koffie en gaan tegen 10:00 rijden. Tank even af voordat je parkeert op het terrein ( tankstation is naast het hotel, je kan om de slagboom heen en dan parkeren). Met lunch moet het mogelijk zijn om uiterlijk om 17:00 weer bij het hotel te zijn. Dan nog even bak koffie en gaan we weer naar huis. Route is nu de onderstaande.
adres: Rijksweg 2
3755 MV Eemnes (Laren)
Lunch lokatie is Eetcafe de halve maan, als de groep groot is zal ik even dag ervoor bellen / reserveren.
Er zitten geen pondjes in deze route maar neem wel wat munten / papier geld mee voor de koffie en lunch, dat gaat sneller dan iedereen voor zich pinnen.
Route in gpx
[ Voor 3% gewijzigd door GBTW op 10-02-2014 19:05 ]
Hopen dat het weer een beetje lekker is dan, is goed voor de opkomst
Behoorlijk grote groep wordt het als iedereen komt....
Behoorlijk grote groep wordt het als iedereen komt....
Top! Ik ga het vrij regelen.GBTW schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:04:
Zoals beloofd deze week zouden we een datum vast leggen, hierbij is het zondag 23 maart geworden omdat hier de voorkeur naar uit gaat.
Leuk, ik heb het genoteerd, en tegen die tijd (lees: zondagochtend
) beslis ik wel of ik mee ga (vorig jaar was het me goed bevallen)
Vaak bu'j te bang!
Zelfs scooter rijders waren welkom tijdens de vorige GOT -motormeet
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
How low can you go....?
Ja iedereen is welkom, we hadden al een aanbieder voor voorrijden. Ik zal ergens halverwege rijden voor de "langzamere groep", gaat het te snel voor de mensen achter mij dan gaat het tempo iets naar beneden en zien we elkaar bij de lunch weer.
Nice, ik ben erbij =)
Mijn ervaring met toerritjes is dat juist de snellere beter achterin kunnen rijden, de langzame personen moet je juist voorop laten rijden.GBTW schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:08:
Ja iedereen is welkom, we hadden al een aanbieder voor voorrijden. Ik zal ergens halverwege rijden voor de "langzamere groep", gaat het te snel voor de mensen achter mij dan gaat het tempo iets naar beneden en zien we elkaar bij de lunch weer.
Vaak bu'j te bang!
Correct als het binnen dezelfde groep is. Bij 2 losse groepen werkt de langzame groep erachteraan laten rijden wel, dit voorkomt dat de complete groep ingehaald moet worden. Het heeft alleen wel als consequentie dat de snelle groep even op de langzame moet wachten bij de lunch e.d.-tom-562 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:03:
[...]
Mijn ervaring met toerritjes is dat juist de snellere beter achterin kunnen rijden, de langzame personen moet je juist voorop laten rijden.
Verwijderd
Maar in het groepje zelf val iets te zeggen voor beide opties.
Met de snelste vooraan, en langzaamste achteraan, kun je als invidu het lekkerste doorrijden (want je eigen tempo)
Het nadeel is dan wel dat de langzamen wat achter gelaten worden
Andersom, langzaamste voorop houd de hele groep bij elkaar, niet leuk voor het doorrijden in je eigen tempo, maar wel het "gezelligste" in groepsverband
Kwa veiligheid maakt het geen verschil, "langzaam" rijden voor de snellere rijder is funest voor de concentratie. andersom is "snel" rijden voor de langzame gevaarlijk omdat die zijn niveau overschat en mischien fouten maakt / ten val komt
Met de snelste vooraan, en langzaamste achteraan, kun je als invidu het lekkerste doorrijden (want je eigen tempo)
Andersom, langzaamste voorop houd de hele groep bij elkaar, niet leuk voor het doorrijden in je eigen tempo, maar wel het "gezelligste" in groepsverband
Kwa veiligheid maakt het geen verschil, "langzaam" rijden voor de snellere rijder is funest voor de concentratie. andersom is "snel" rijden voor de langzame gevaarlijk omdat die zijn niveau overschat en mischien fouten maakt / ten val komt
Ik weet niet of het idee is om mensen die zelf met navigatie rijd te 'markeren', dat als een groepje mocht opbreken, ze zelfstandig kunnen doorrijden met die 'navigator'
Verwijderd
je moet zowiezo de gouden regel, "wachten bij een afslag tot de groep compleet is" handhaven
raak je elkaar eigenlijk nooit kwijt
Ned want als je achteraan rijdt, rij je zoiezo al sneller als vooraanVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:14:
Maar in het groepje zelf val iets te zeggen voor beide opties.
Snelle mensen vooraan is imo nooit slim want je wordt als "langzamere" bijna gedwongen sneller te rijden òf achter te blijven.
Bij dat laatste heeft het geen zin om met een groep te gaan rijden, als je toch alleen rijdt
Als je in een groep rijdt pas je het tempo gewoon aan, òf je gaat met 2 apparte groepen.
Is het veiligste en wel zo gezellig

Verwijderd
het hangt natuurlijk ook van het snelheid verschil af.
In mijn clubje zitten we redelijk dichtbij elkaars niveau, je loopt hooguit een paar 100 meter of zo uit.
Echter als ik achter een brommer moet rijden die net de 120 haalt en er komt een mooi stukje bochten werk aan waar ik normaliter lekker mijn knie aan de grond zet met 150 en er vervolgens met 60 doorheen ga ivm mijn voorligger,... dan heb je toch echt een heel saai/frustrerend ritje...
daarmee wil ik zeggen, voor beide manieren valt iets te zeggen.
In mijn clubje zitten we redelijk dichtbij elkaars niveau, je loopt hooguit een paar 100 meter of zo uit.
Echter als ik achter een brommer moet rijden die net de 120 haalt en er komt een mooi stukje bochten werk aan waar ik normaliter lekker mijn knie aan de grond zet met 150 en er vervolgens met 60 doorheen ga ivm mijn voorligger,... dan heb je toch echt een heel saai/frustrerend ritje...
Maar als je met een grote groep gaat rijden ga je geen bochtjes met knietje aan de grond over het algemeenVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:26:
het hangt natuurlijk ook van het snelheid verschil af.
Als wij met vrienden gaan rijden gaat het inderdaad ook wat harder, omdat we dat van elkaar weten.
Ik een groep die je niet kent, pas je je gewoon aan imo
Met dit soort ritjes wil je de langzamere gewoon voor in de groep hebben. Achterin rij je altijd harder, dus no way dat de langzamere daar moeten zitten. Als je als snellere je snelheid niet kan aanpassen moet je misschien niet meerijden in groepsritten met grote verschillen in ervaring cq snelheid.
EDIT: twee groepen, met de langzamere groep achteraan is natuurlijk wel logisch.
EDIT: twee groepen, met de langzamere groep achteraan is natuurlijk wel logisch.
[ Voor 12% gewijzigd door XBL op 11-02-2014 12:30 ]
Verwijderd
Om de langzame rijders alvast een beetje te helpen. Als je dit onder de knie hebt ben je al een stuk minder langzaam maar wel op een veilige manier
Voor meer info google maar eens op "bend limit point" en je zult zien dat pro rijders (politie agenten bijv.) deze techniek ook leren
Voor meer info google maar eens op "bend limit point" en je zult zien dat pro rijders (politie agenten bijv.) deze techniek ook leren
Helemaal mee eens en werkt perfect!!!Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:18:
je moet zowiezo de gouden regel, "wachten bij een afslag tot de groep compleet is" handhaven
+1 , dit gaat vaak mis. Als iedereen dit netjes doet is er niets aan de hand. Altijd even in je spiegels kijken bij een afslag dus!Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:18:
Voor die die zich afvragen hoe de toer eruit ziet, gpx in kmz bouwen en in google maps gooien:

Uiteraad ben ik van de partij, wordt waarschijnlijk één van de laatste ritjes op de GPz.

Uiteraad ben ik van de partij, wordt waarschijnlijk één van de laatste ritjes op de GPz.
Je plaatje is stuk...
EDIT: of netwerk op de uni...
EDIT: of netwerk op de uni...
[ Voor 44% gewijzigd door XBL op 11-02-2014 19:12 ]
Ik merk juist vaak dat er een hoop mensen zijn die toch gaan inhalen bij groepjes als er een langzame het vooraan niet kan bijbenen, vandaar de dubbele groepen. Gezien de lengte en snelheid op de stukken weg in de ochtend zal dit verschil niet al te groot zijn, in de middag met de Lekdijk er een veel groter verschil zijn
.
Plaatje ziet er goed uit
Fijn dat de lunch zichtbaar is, als je daar aankomt moet je even goed kijken waar je parkeert, er is niet super veel ruimte, je zou links naast het eetcafe op de zijweg kunnen parkeren.
Plaatje ziet er goed uit
[ Voor 24% gewijzigd door GBTW op 11-02-2014 14:47 ]
Verwijderd
jullie zijn met 17 (indien er niemand zich verslaapt, of afmeld, ik zou echt graag hebben mee gedaan maar is iets ver omrijden voor mij)
2 van 6 and 1 groep van 5 (op de een of andere reden is 6 het magische getal naar mijn mening, groter is het overzicht veel lastiger voor degene voorop)
dan moet je wel redelijk goed groepjes kunnen maken op ervaring (mits jullie je eigen kunnen goed in kunnen schatten)
ik zie de fotos wel verschijnen in het topic !
2 van 6 and 1 groep van 5 (op de een of andere reden is 6 het magische getal naar mijn mening, groter is het overzicht veel lastiger voor degene voorop)
dan moet je wel redelijk goed groepjes kunnen maken op ervaring (mits jullie je eigen kunnen goed in kunnen schatten)
ik zie de fotos wel verschijnen in het topic !
Ervaring inschatten is wel een dingetje. Ik heb afgelopen zomer m'n rijbewijs gehaald en een paar ritjes met anderen gedaan. En nu zit er ook nog eens een winter tussen waar ik eigenlijk alleen maar woon-werk enzo heb gedaan, niet echt serieus dijkjes e.d. Naja, zien we tzt wel.
Zo lang jij je daar al van bewust bent ben je al een heel eind. Ga gewoon niet boven je eigen kunnen rijden; geen haantjesgedrag dus. Dan komt alles vanzelf goed.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Ik ken er genoeg met meer dan genoeg km´s onder de kont, maar die nog steeds niet lekker de juiste versnelling kiezen, voor de bocht remmen, vervolgens de bocht goed doorkijken en op het juiste moment acceleren.
Zoals Drivin hierboven zegt, verreweg het belangrijkste is die realisatie.
de rest komt vanzelf
en verreweg het belangrijkste, plezier hebben!
Zoals Drivin hierboven zegt, verreweg het belangrijkste is die realisatie.
de rest komt vanzelf
en verreweg het belangrijkste, plezier hebben!
als je wil doorrijden in je eigen tempo ga je toch lekker in je eentje toeren

Ja das echt crap, de voorste voelen zich opgejaagt en de snellere ergeren zich dood. Beter de langzamere achterin, die kunnen dan ook goed afkijken. Bijtrekken gebeurt wel op het rechte en anders even wachten, of iets minder op het rechte. Op het rechte wil je sowieso niet al te hard ivm al de controles. Verder misschien handig dit keer wat vaker te stoppen. Niet iedereen is gewend om flinke tijd achterelkaar door te bikkelen. Kijk maar naar de crash de vorige meeting. Verder: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/groepsrijden/-tom-562 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:03:
[...]
Mijn ervaring met toerritjes is dat juist de snellere beter achterin kunnen rijden, de langzame personen moet je juist voorop laten rijden.
Zijn er nog meer die vanaf het noorden willen oprijden, ik rijd vanaf Leeuwarden.
[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 11-02-2014 20:30 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Misschien was de lengte van de rit in combinatie met de zeer hoge temperatuur en de relatief hoge gemiddelde snelheid de vorige keer niet zo'n succes 
Snelle rijders voorin heb ik ook de beste ervaring mee. Als er maar regelmatig gewacht wordt.
Snelle rijders voorin heb ik ook de beste ervaring mee. Als er maar regelmatig gewacht wordt.
Met een eerdere rit van ons reed ik achteraan en heb ik op dijkjes snelheden gehaald waarmee ik geen rijbewijs meer zou hebben als ermee gepakt was. Dit dus met achteraan rijden en soms filnk moeten gassen om weer bij te komen. De persoon die toen voor reed was op een langzame motor. Wat dat betreft kan je beter de langzame voor laten rijden en de snelle achter.
Verwijderd
wat ook kan, test het eens uit.
start met de snelle vooraan, en na de koffie pitstop de langzamere vooraan...
kun je dat ook meteen eens beoordelen
start met de snelle vooraan, en na de koffie pitstop de langzamere vooraan...
kun je dat ook meteen eens beoordelen
Moet die discussie nou echt voor elk ritje opnieuw?
Gewoon lekker rijden, merk je dat je harder wil haal dan op een gepast moment je voorganger in. Zit je ook niet telkens geirriteerd te drukken in de bocht. Ik bedoel, tijdens circuit dagen rijdt je ook achter een sneller persoon aan, zodat je zijn techniek kunt afkijken. Houdt je het niet bij tijdens de GoT rit dan merkt je voorganger dat wel en die zal wel op je wachten.No offence maar voorin werd ook wel eens fors fiscaal te hard gereden, maar dat heb je nu eenmaal sinds alle wegen buiten de bebouwde kom zijn gebombardeerd naar 60km/h. Ik bedoel in duitsland mag je op dezelfde wegen 90km/h.Chakotay schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:06:
[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 11-02-2014 21:14 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Yup, Snelle vooraanChakotay schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:06:
Ik voeg in op de A6 vanaf Lelystad (Kom vanaf Enkhuizen -> Houtribdijk)Ghostrider schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:15:
Zijn er nog meer die vanaf het noorden willen oprijden, ik rijd vanaf Leeuwarden.
+1Chakotay schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:06:
Snelle vooraan en bij belangrijke rotonde of afslag even wachten op de rest en zodra de laatste aansluit weer door.
Je weet dat er ook nog iets bestaat als overig verkeer? Zeker bij rotondes word het dan een puinzooi als er elke keer een kudde motoren op elkaar staat te wachten...aveenhuysen schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:29:
[...]
+1![]()
Snelle vooraan en bij belangrijke rotonde of afslag even wachten op de rest en zodra de laatste aansluit weer door.
Dus daarom kan je beter de snelle achteraan laten rijden, omdat het tempo achteraan veel hoger ligt
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Achteraan rijden heeft wel de meeste voordelen 
- geen geneuzel met met allerlei navigatie apparatuur want je rijdt lekker achter de meute aan.
- je hebt minder druk (te langzaam/te snel).
- je hebt een mooi overzicht van het veld voor je, ziet dus leuk de lijntjes die iedereen rijdt.
- je kan lekker van het landschap genieten.
- minder kans op een boete bij een snelcontrole (de anderen merken die wel op).
/me zou gezien de bovenstaande voordelen lekker voor het achteraan rijden kiezen
- geen geneuzel met met allerlei navigatie apparatuur want je rijdt lekker achter de meute aan.
- je hebt een mooi overzicht van het veld voor je, ziet dus leuk de lijntjes die iedereen rijdt.
/me zou gezien de bovenstaande voordelen lekker voor het achteraan rijden kiezen
Ik wacht even af wat er deze keer uit de discussie komt, en kijk aan de hand daarvan of ik meega
Daarom wil ik meestal ook achteraan rijden bij ritjesVerwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:13:
Verwijderd
Woeeeeei super goed nieuws voor de liefhebbers van naked bikes
Goed nieuws voor de fans van Suzuki's Bandit familie: na enkele jaren van afwezigheid heeft de Nederlandse importeur de Bandit weer in haar programma opgenomen. Bovendien zijn ze ook nog eens enorm scherp geprijsd.
Wat de exacte beweegreden is geweest om de Bandit uit het gamma te nemen is niet meer interessant, belangrijker is dat de Bandit weer in het gamma is opgenomen en bovendien voor een behoorlijk scherpe prijs. De goedkoopste Bandit 650A gaat voor € 6.499 over de toonbank, terwijl voor z'n van tophalf voorziene tweelingbroertje Bandit 650SA € 6.999 moet worden neergelegd.
Echt geen geld voor deze gave en erg betrouwbare naked bike

Goed nieuws voor de fans van Suzuki's Bandit familie: na enkele jaren van afwezigheid heeft de Nederlandse importeur de Bandit weer in haar programma opgenomen. Bovendien zijn ze ook nog eens enorm scherp geprijsd.
Wat de exacte beweegreden is geweest om de Bandit uit het gamma te nemen is niet meer interessant, belangrijker is dat de Bandit weer in het gamma is opgenomen en bovendien voor een behoorlijk scherpe prijs. De goedkoopste Bandit 650A gaat voor € 6.499 over de toonbank, terwijl voor z'n van tophalf voorziene tweelingbroertje Bandit 650SA € 6.999 moet worden neergelegd.
Echt geen geld voor deze gave en erg betrouwbare naked bike

Oeiii slecht nieuws voor de XJ6 en CB600.
El Bandito Was m'n lesmotor
(Maar dan met zo'n aarslelijke orginele Suzuki schoorsteen ipv een Arrow)
CB600 niet in de 2014 line up? Slecht nieuws voor de XJ6 dan
El Bandito Was m'n lesmotor
[ Voor 51% gewijzigd door steveman op 12-02-2014 11:59 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Pfff... en hier ben ik druk bezig met het invoeren van mijn motor. Bureaucratie is groot geworden in Duitsland
...
* Jolke wordt van kastje naar muur gestuurd... van TüV, naar Nederlandse verzekering, Zulassungsantrag, naar RdW ... etc...
Ik hoop dat ik voor 1 april weer mag rijden
* Jolke wordt van kastje naar muur gestuurd... van TüV, naar Nederlandse verzekering, Zulassungsantrag, naar RdW ... etc...
Ik hoop dat ik voor 1 april weer mag rijden
Vorig jaar ging prima naar mijn idee, toen reed ik vrij veel achteraan (jij volgens mij ook), behalve toen we de autobahn op draaideChakotay schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:37:
Ik wacht even af wat er deze keer uit de discussie komt, en kijk aan de hand daarvan of ik meega
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Het mooie van zo'n Bandit vind ik altijd, oerbetrouwbaar, ouderwetse degelijke techniek, en leuke motorblokjes met veel fun.steveman schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:56:
Oeiii slecht nieuws voor de XJ6 en CB600.
El Bandito Was m'n lesmotor(Maar dan met zo'n aarslelijke orginele Suzuki schoorsteen ipv een Arrow)
Het nadeel: mindere afwerking dan bijv. Honda, zwaar qua gewicht, ouderwetse techniek.
/me heeft een zwak voor Bandits
@ steveman: De CB600F (aka Hornet) zit vanaf 2014 niet meer in het modellengamma van Honda. Hiervoor is de CB650 in de plaats gekomen. Het spijtige daaraan is dat dit een A2 motor is. Daarnaast hebben ze de styling van de Hornet overboord gezet, terwijl de CB500 wél op deze styling is gebaseerd. De motor is dus dusdanig veranderd dat deze niet eens in de buurt komt van de Hornet.
Het sportievere van de Hornet is daarmee dus verloren gegaan. Hopelijk komt er wel weer een Hornet-opvolger. Wat mij betreft hoeven ze daarmee niet de concurrentie te volgen om alle blokken op te boren (FZ6 --> FZ8, Z750 -> Z800, GSR600 -> GSR750), maar de massa zal daar vast anders over denken.
Het sportievere van de Hornet is daarmee dus verloren gegaan. Hopelijk komt er wel weer een Hornet-opvolger. Wat mij betreft hoeven ze daarmee niet de concurrentie te volgen om alle blokken op te boren (FZ6 --> FZ8, Z750 -> Z800, GSR600 -> GSR750), maar de massa zal daar vast anders over denken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Eindelijk iemand met een zinnige toevoegingVerwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:13:
+1 dus
Minder druk achter? Ik ervaar juist meer druk, omdat je continue een gat moet dichtrijden door het harmonica-effect.Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:13:
Ja, en dáárom rijden dus de 'snelle' rijders achteraan
Vaak bu'j te bang!
Je hoeft het gat niet dicht te rijden, je rijdt gewoon door in je eigen tempo en je geniet zoals Stacheldraht al zegt en ze wachten toch wel op je bij een belangrijke afslag of rotonde.Jolke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:46:
[...]
Minder druk achter? Ik ervaar juist meer druk, omdat je continue een gat moet dichtrijden door het harmonica-effect.
De laatste rit waar ik bij was, werd er ook keurig gewacht elke keer op de langzamere deelnemers, even een babbeltje en weer door. Ja de 2 Ducati´s 848 verdwenen meteen...............
Dit topic is gesloten.