Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.598 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Veel navraag levert inderdaad op dat geen enkele test of iets dergelijks (CBR biedt meerdere opties aan) verplicht is, niet wettelijk in ieder geval.

De verzekeraar geeft wel aan dat het slim is om van een arts een verklaring te vragen dat je weer mag auto- of motorrijden. Verzekeringstechnisch praktisch, maar ook wettelijk niet verplicht. Verder is gezond verstand leidend.

Best vreemd eigenlijk, om eerlijk te zijn. Ik word duizelig bij een bepaalde stimulans, mijn inschattingsvermogen is licht gereduceerd, zoals XBL zegt: mijn concentratie is momenteel aangetast. Het zou zomaar kunnen dat, als ik ging rijden nu, ik mij compleet focus op een rare gedachte, en vervolgens een zebrapad negeer...

Zou mijns inziens wel praktisch zijn om sommige mensen (mijzelf included) voor herintreden in het verkeer te toetsen of ze hiertoe in staat gaan zijn, of niet. Al was het maar een rij-instructeur die gedurende een half uur rijden aangeeft of ik een gevaar ben voor anderen, of niet...

Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Dan is het dus puur iets voor de verzekering.

Wat betreft terug komen in het verkeer: je kan natuurlijk altijd een lesje nemen bij een auto- of motorrijschool om te zien hoe je het doet. Zeker als je zelf nog onzeker bent kan dat helpen. Maar ik zou vooral eerst herstellen tot het punt waarop jijzelf en je dokter zeggen dat je weer kan rijden (weet niet hoe ver je nu bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zou voor de gein de documentaire "The Crash Reel" over Kevin Pearce eens moeten bekijken. Gaat over een Amerikaanse top freestyle/halfpipe snowboarder die een paar maanden vóór de Olympische winterspelen van 2010 een vrij heftige klapper maakt tijdens z'n training. Kevin Pearce was de grote kanshebber op meerdere malen goud voor de US destijds.

Heeft misschien niet veel met motorrijden te maken maar het zet je wel aan het denken over dát wat de effecten zijn van een hersenbeschadiging.

En misschien heeft 't juist wel veel met motorrijden te maken. Je ziet de klapper die hij maakte "live" in beeld en kunt daar uit opmaken hoe belangrijk een goed passende helm is tijdens sporten/bezigheden waarbij snelheid een grote factor van het geheel uitmaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 05-02-2014 19:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Deshmir schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:14:
Ik baal nog steeds dat ik winterstop heb.
Zijn er nog verzekeraars die dat doen? Scheelt het dan zoveel? Toen ik ooit begon met motorrijden waren een aantal verzekeraars die dat hadden, maar het verschil was zodanig dat ik het links heb laten liggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In combinatie met een, in de volksmond genoemde "all-risk" dekking (WA-Casco) is het vaak nog wel mogelijk en voordelig. Je betaald dan ongeveer de premie voor een WA verzekering gedurende die periode terwijl de dekking wel voor volledig casco blijft gelden (je mag alleen niet op de openbare weg gaan rijden). Houderschap belasting mág je ook schorsen tijdens die periode, overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-02-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Morgen ga ik naar Charley Boorman avond... als er nog mensen met vragen voor hem hebben geef dan maar door :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:38:
[...]

En volgende keer wel knietje aan de grond, hè! :)
Dat is nog niet zo maar gedaan met die kleine wieltjes.. De jiffy krijg ik wel aan de grond waar ik overigens nog steeds van verschiet als ik het hoor. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:07:
In combinatie met een, in de volksmond genoemde "all-risk" dekking (WA-Casco) is het vaak nog wel mogelijk en voordelig. Je betaald dan ongeveer de premie voor een WA verzekering gedurende die periode terwijl de dekking wel voor volledig casco blijft gelden (je mag alleen niet op de openbare weg gaan rijden). Houderschap belasting mág je ook schorsen tijdens die periode, overigens.
Mijn eerste brommerd was een nieuwe en ik had geloof ik geen all-risks dekking maar WA+. Geloof ik, het is al lang geleden. Maar ik begon al op een hoge trede omdat ik toen (al) 27 was, dus misschien dat het daaraan lag. Maar ik vond het niet aantrekkelijk genoeg om mezelf te beperken in mijn mogelijkheden.

Ik weet wel dat ik een verzekering had die geen stop had, maar wel een lager tarief berekende. Ze gingen ervan uit dat je in de wintermaanden sowieso minder rijdt (het aantal doorrijders is vrij laag) dus zaten zij volgens mij qua prijs tussen de wel/niet winterstoppers.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat ik ontdekte is dat all risk soms zelfs goedkoper is dan WA... Maar dat geld mogelijk alleen bij bepaalde leeftijden (ik val onder de getrouwde 40ers die in een goede buurt woont en een saaie kantoorbaan heeft -> goedkope premie : ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WA+ is (IMHO) de meest interessante manier van verzekeren. Je betaald per maand maar een paar Euro meer dan bij een standaard/verplichte WA verzekering maar je fiets is wél tegen o.a. diefstal verzekerd.

Misschien niet helemaal van toepassing op de meeste motorrijders hier maar je moet voor de grap eens de premiebedragen voor een Supersport opvragen en de verschillen tussen WA, WA+ & WA-Casco bekijken. Een SS WA-Casco verzekeren staat ongeveer gelijk aan het nogmaals betalen van de fiets qua aanschafwaarde aan premie, uitgesmeerd over een paar jaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 05-02-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:59
Gaat om een nieuwe GSXR600 L1 inclusief nieuwwaarde polis. Leeftijd van 24 en omgeving Utrecht helpt dan niet echt mee. Ook al heb ik sinds mijn 21ste mijn rijbewijs. (en die 0 schade vrije jaren; ik hou auto en motor liever apart, scheelt gedoe bij mogelijke schade).
VRO3 geeft dan nog 5% extra, maar we hebben het over bedragen van ~1500 / jaar.
Zonder winterstop komt er dan nog ~200 bij...

Wel grappig om te zien dat in 3 jaar tijd de verzekering van All-risk van 1800 / jaar naar 650 / jaar is gegaan terwijl halverwege het belastingtarief is verhoogd.
*zucht* was ik maar wat ouder ....

[ Voor 9% gewijzigd door Deshmir op 05-02-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:59:
WA+ is (IMHO) de meest interessante manier van verzekeren. Je betaald per maand maar een paar Euro meer dan bij een standaard/verplichte WA verzekering maar je fiets is wél tegen o.a. diefstal verzekerd.
Klopt. Voor de Beemer doe ik het niet. Naar mijn idee is de dagwaarde van dat ding te laag om de extra premie te verantwoorden. En ik geloof niet dat iemand dat bankstel wil hebben :+

Voor mijn auto (op je 48ste je eerste auto kopen, humor) heb ik het wel gedaan. WA+ was maar een klein beetje duurder, dus dan is het de moeite waard. En ik heb van de leasemaatschappij een verklaring gekregen dat ik 8 jaar schadevrij heb gereden, dus ik betaal maar iets van €35/mnd. Dat ben ik voor de motor per jaar kwijt (ietsje meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SS WA-Casco verzekeren staat ongeveer gelijk aan het nogmaals betalen van de fiets qua aanschafwaarde aan premie, uitgesmeerd over een paar jaar.
Mijn SV heb ik iets van 2 jaar all-risk gehad puur omdat ik nog moest leren rijden. Ik betaalde er iets van 600 euro per jaar voor. Voor een motor van 4k is dat nogal een hoop geld. Ben toen een keer onderuit gegaan en na het uitkeren hiervan de motor WA+ gedaan.

Misschien dat ik met een motor van meer dan 10k nog all-risk zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En je mag dan meteen weer de volle mep dokken.

Als ze bij mij een ruitje inslaan bv is het nog maar de vraag of het slim is te claimen. Als je het officiëel doet, kost het een bak geld en je gaat meteen weer x treden terug. In sommige gevallen is het handiger om te kijken of je niet iets op de sloop kunt vinden en het zelf doen of door een beunerd.
Met de motor idem dito. Als ik een schuiverd zou maken, heb je voornamelijk kuipschade. Voordeel van die ouwe lijken is dat er altijd wel eentje op eBay of Marktplaats gesloopt wordt voor onderdelen. Als ik dat dan nog de moeite waard zou vinden. Ik zou zeggen van wel, zolang het frame nog recht is en de motor nog goed (op de onvermijdelijke kopschade bij boxers). Dat plastic kost 'm de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik verbaas me over de prijzen die jullie betalen voor motorverzekeringen.

Dat zei ik in het vorige motortopic ook al. Ik ben 100~+ nog wat kwijt voor een heel jaar WA+.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ricepuppet schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:48:

Dat zei ik in het vorige motortopic ook al. Ik ben 100~+ nog wat kwijt voor een heel jaar WA+.
Jouw fiets is ook géén nieuwe "SS". Ik kan een nieuwe Fazer (I.E.) ook verzekeren tegen een premie van een paar tientjes per jaar (42 jaar oud/jong en een No-Claim van 80% op ál m'n voertuigen). Met een "SS" wordt je automagisch een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ricepuppet schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:48:

Hangt heel erg af van leeftijd en soort motor. Op je 24ste een 1000cc SS motor verzekeren is wel even iets anders als op je 48ste een 500cc CB500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jup, de bedragen worden vrij specifiek bepaald op hoeveel risico je statistisch loopt. Als je toevallig een brave jongen bent van 21, dan ben je gewoon zwaar de lul omdat je leeftijdsgenoten gemiddeld niet zo braaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
XBL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:12:
Dan is het dus puur iets voor de verzekering.

Wat betreft terug komen in het verkeer: je kan natuurlijk altijd een lesje nemen bij een auto- of motorrijschool om te zien hoe je het doet. Zeker als je zelf nog onzeker bent kan dat helpen. Maar ik zou vooral eerst herstellen tot het punt waarop jijzelf en je dokter zeggen dat je weer kan rijden (weet niet hoe ver je nu bent).
Ik laat het aan mijn revalidatieartsen over. Die kunnen mijn symptomen op waarde inschatten, ikzelf niet. Tot die tijd ga ik niet rijden in ieder geval. Blij toe dat het winter is ;)
wimmel_1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:57:
Je zou voor de gein de documentaire "The Crash Reel" over Kevin Pearce eens moeten bekijken. Gaat over een Amerikaanse top freestyle/halfpipe snowboarder die een paar maanden vóór de Olympische winterspelen van 2010 een vrij heftige klapper maakt tijdens z'n training. Kevin Pearce was de grote kanshebber op meerdere malen goud voor de US destijds.

Heeft misschien niet veel met motorrijden te maken maar het zet je wel aan het denken over dát wat de effecten zijn van een hersenbeschadiging.
Thanks :) Hij staat op Netflix (NL) dus ik ga hem morgen eens bekijken! Sowieso erg interessant om te zien hoe lotgenoten (klinkt zo zwaar zeg, damn..) omgaan met hun problemen.
En misschien heeft 't juist wel veel met motorrijden te maken. Je ziet de klapper die hij maakte "live" in beeld en kunt daar uit opmaken hoe belangrijk een goed passende helm is tijdens sporten/bezigheden waarbij snelheid een grote factor van het geheel uitmaakt.
Zonder mijn skihelm was ik hersendood of gewoon dood geweest, dat ding heeft absoluut mijn leven gered... en als ik het verhaal van Kevin Pearce zo snel lees kijk hij daar ook over meepraten.

Dit hele voorval doet me in ieder geval een stuk dieper denken over veiligheid op de motor. Niet dat ik bang ben geworden (ik skydive ook nog, alleen dit jaar even niet denk ik :+ ) maar damn. Een rugbeschermer klinkt opeens wel erg interessant bijvoorbeeld. Of zo'n rol tegen het breken van je nek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Rugbeschermer moet je ff de stats van bekijken, valt best tegen hoeveel bescherming ze bieden. Maar ik ga er desondanks wel eentje aanschaffen, ivm extra steun in de rug.

En parachutespringen is hartstikke veilig. Als het mis gaat, dan ben je meestal gewoon vies de lul ;). Wel gave hobby... ik heb ooit eens een tandemsprong gedaan en overwogen om zo'n cursus te doen om helemaal zelf te springen. Maar ja, hoe vaak doe je het dan en is dat de kosten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zolang je maar niet denkt dat een backprotector iets doet om je te beschermen tegen een dwarsleasie is het goed. Het ding kan geen kwaad en kan natuurlijk bij een val of aanrijding met relatief lage snelheid voorkomen dat er een stuk van je ruggewervel afbreekt (wat volgens mij niet zo gevaarlijk is), maar als je met hoge snelheid tegen een paal aan schuift, maar het niet uit...dan breekt je rug als een twijgje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:10:
Zolang je maar niet denkt dat een backprotector iets doet om je te beschermen tegen een dwarsleasie is het goed. Het ding kan geen kwaad en kan natuurlijk bij een val of aanrijding met relatief lage snelheid voorkomen dat er een stuk van je ruggewervel afbreekt (wat volgens mij niet zo gevaarlijk is), maar als je met hoge snelheid tegen een paal aan schuift, maar het niet uit...dan breekt je rug als een twijgje.
leuk om de klap op het asfalt op te vangen maar tegen paaltjes doen ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Prima toch, dan heb je dat risico al in mindering gebracht. Ik ga er wss op de motorbeurs 1 aanschaffen. Een goede vriend van me is afgelopen jaar met snowboarden lelijk gevallen. Hij had wat scheurtjes in 2 van z'n ruggenwervels. Als 'ie geen backprotector had aangehad was hij wss nu verlamd geweest aldus de doktor.
Over verzekeringen, ik betaal volgens mij 13 euro per maand voor WA+ (zonder winterstop) voor een GSX-R600 uit 2004. Mijn verzekeringsagent vroeg nog of ik 'm niet all-risk wilde, maar ik zie 't meer zo, alles wat WA+ niet dekt is toch mijn eigen schuld :P Plus wat Wimmel zegt, als je het over de hele periode bekijkt dat ik m'n motor zou hebben (ik denk dat ik er in totaal 4 jaar mee doe), zou ik een groot gedeelte van de aanschafwaarde als premie betaald hebben.
VOor mijn motor-Dax betaal ik overigens nog geen 3 euro per maand :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PilatuS schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:54:
[...]

Hangt heel erg af van leeftijd en soort motor. Op je 24ste een 1000cc SS motor verzekeren is wel even iets anders als op je 48ste een 500cc CB500.
Probeer eens bij unive, ik was voor mijn GSXR-1100 "97 niet super veel kwijt op WA+ toen was ik 22 geloof ik. Nu met mijn 1000 k3 krijg ik wel redelijk wat korting sinds ik 25+ ben. All risk is ook niet handig als je geen schadevrije jaren hebt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 06-02-2014 08:47 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb mijn motor bewust wel als all-risk verzekerd. (Via Hema, uiteindelijk is het gewoon een Achmea verzekering)
Maar daarbij heb ik als hoofdreden dat schade op de motor nou eenmaal meer impact heeft dan wat blikschade in de auto. Dan vind ik het fijn om direct contact op te kunnen nemen met de verzekeraar/Eurocross en 't ding te laten afslepen.
Daarnaast, ik heb die motor nieuw gekocht. Mijn verzekering biedt de mogelijkheid van aankoopgarantie, de eerste 3 jaar. Geen gedoe met dagwaardes; gewoon het volledige bedrag uitkeren.
En dat heeft me dus ook al geweldig geholpen toen ik mijn vorige motor iets te hard neerlegde. Na één telefoontje werd mijn motor afgesleept en naar mijn dealer gebracht.
Daarna heb ik het wrak verkocht aan de dealer, en er een nieuwe voor teruggekocht. Het "wrak" is opgelapt, doorverkocht (en nog een paar keer doorverkocht) en rijdt nu weer rond... En is in onderhoud bij diezelfde dealer. :P
En dat alles zonder morren van de verzekering. Het enige dat me wel stoorde is dat een spoedbetaling bij een verzekeringsmaatschappij na de toezegging dat ze direct gaan uitbetalen (anders kreeg ik mijn nieuwe motor niet mee) alsnog 3 weken duurt.

Gek genoeg ben ik er in premie maar 8 euro per maand op achteruit gegaan, dus dat viel me reuze mee.

Na die eerste 3 jaar ga ik natuurlijk wel vergelijken of het nog loont om all-risk te verzekeren. Waarschijnlijk niet. ;)

Mijn voordeel is wel dat ik geen SS heb, en dat ik al boven de 24 ben. Ik val dus niet direct in de groep met hoge risico's.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:59
Ghostrider schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:47:
[...]

Probeer eens bij unive, ik was voor mijn GSXR-1100 "97 niet super veel kwijt op WA+ toen was ik 22 geloof ik. Nu met mijn 1000 k3 krijg ik wel redelijk wat korting sinds ik 25+ ben. All risk is ook niet handig als je geen schadevrije jaren hebt ;)
Na 4 vergelijkingssites was net onder de 1800 het goedkoopst. Direct bij verzekeraar was zelfs duurder o.O.

Als ik hem nu verzeker (ergo, na mijn 27ste verjaardag), dan ben ik voor WA+ maar 180 / jaar kwijt. (met +3 jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
mphilipp schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:31:

[...]

Voor mijn auto (op je 48ste je eerste auto kopen, humor) heb ik het wel gedaan.

[...]
Ow... dan zou ik nog een paar jaartjes zonder auto door het leven kunnen, ben nu *pas* 34 :)
Helaas moet ik er deze zomer toch echt aan geloven om een auto aan te moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:47:
[...]

Ik zit bij Unive. Altijd daar gezeten ook. Sinds mijn eerste brommer ben ik daar verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik zit ook bij Unive, heb mn motor WA+ voor zo ongeveer alles verzekerd (behalve casco, maar wel tegen vandalisme, brandstichting, natuurrampen etc.) en ben net geen 200eu per jaar kwijt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:10:
Prima toch, dan heb je dat risico al in mindering gebracht. Ik ga er wss op de motorbeurs 1 aanschaffen. Een goede vriend van me is afgelopen jaar met snowboarden lelijk gevallen. Hij had wat scheurtjes in 2 van z'n ruggenwervels. Als 'ie geen backprotector had aangehad was hij wss nu verlamd geweest aldus de doktor.
Een ski/snowboardongeval is geen motorongeval.

Dit is een quootje van wikipedia, maar de stats komen rechtstreeks uit het MAIDS report (al eens eerder opgezocht):
The introduction to EN 1621-2 states that approximately 13% of motorcyclists injured in road accidents have an injury to this back region. However, only 0.8% of the injured riders suffer a fracture of the spine and less than 0.2% of injured riders have a serious back injury resulting in neurological damage. This is supported by evidence from the MAIDS Report (2004), the most comprehensive in-depth data currently available for Powered Two-Wheelers (PTWs) accidents in Europe.
Vergelijk dit met fietsers, waar van de zwaargewonden (kon niet zo snel het statistiekje van alle gewonden vinden) 29% hoofd- of hersenletsel oplopen (SWOV fietshelmen). Toch denk ik dat jij zeer waarschijnlijk geen fietshelm draagt en dat ook niet van plan bent.

Ik wil niet zeggen dat je geen back protector moet dragen, maar ben je wel bewust welke risico's je écht loopt en maak dan een goede afweging. Iets te veel mensen laten zich helemaal gek maken en willen elk risico afdekken, maar de enige die daar van profiteren zijn verzekeraars en makers van beschermingsmaterialen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 20:23
Widow schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:21:
Ik zit ook bij Unive, heb mn motor WA+ voor zo ongeveer alles verzekerd (behalve casco, maar wel tegen vandalisme, brandstichting, natuurrampen etc.) en ben net geen 200eu per jaar kwijt.
Geen vandalisme, wel een paar andere dingen inderdaad. Heb deze verzekering ook.

http://www.unive.nl/parti...ngsoverzicht_motor_06.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we het hier over een losse back protector (die onder je kleding draagt), of z'n plaat in de jas? Of maakt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Binnenkort nieuwe accu, luchtfilter en misschien de olie en dan de motor maar weer uit de schuur :)
Het is warm zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

XBL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Een ski/snowboardongeval is geen motorongeval.

Dit is een quootje van wikipedia, maar de stats komen rechtstreeks uit het MAIDS report (al eens eerder opgezocht):

[...]

Vergelijk dit met fietsers, waar van de zwaargewonden (kon niet zo snel het statistiekje van alle gewonden vinden) 29% hoofd- of hersenletsel oplopen (SWOV fietshelmen). Toch denk ik dat jij zeer waarschijnlijk geen fietshelm draagt en dat ook niet van plan bent.

Ik wil niet zeggen dat je geen back protector moet dragen, maar ben je wel bewust welke risico's je écht loopt en maak dan een goede afweging. Iets te veel mensen laten zich helemaal gek maken en willen elk risico afdekken, maar de enige die daar van profiteren zijn verzekeraars en makers van beschermingsmaterialen ;).
Tja, maar waarom zou je 'm niet dragen denk ik dan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:07:
Hebben we het hier over een losse back protector (die onder je kleding draagt), of z'n plaat in de jas? Of maakt dat niet?
Als de back protector in je jas (wel zo'n CE gekeurde) goed past, dan maakt het niets uit. Worden volgens dezelfde standaarden getest (je hebt wel twee levels).
-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:22:
Tja, maar waarom zou je 'm niet dragen denk ik dan.
Wellicht zit het ongemakkelijk, of kost het te veel geld, of zoiets. Het gaat om 0,8% van de ongevallen met letsel waar je iets oploopt aan je rug. Minder dan 1 op de 100 ongevallen met letsel. Dan moet je je ook nog eens afvragen in hoeveel van die ongevallen een back protector helpt, want zoveel kunnen ze niet hebben.

Maar goed, daarom ook de vergelijking met de fietshelm: waarom draag je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

XBL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Als de back protector in je jas (wel zo'n CE gekeurde) goed past, dan maakt het niets uit. Worden volgens dezelfde standaarden getest (je hebt wel twee levels).

[...]
Dat lijkt me toch sterk... Zo'n protector in je jas is niet veel meer dan een losse plaat stevig schuim over een beperkt gedeelte van je rug, een losse protector is een contructie van harde stukken plaatwerken die als een soort schubben over elkaar heen vallen van je nek totaan je stuitje. Ik zou het erg apart vinden als dat het vergelijkbaar niveau van protectie geeft.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Chakotay schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:32:
[...]

Dat lijkt me toch sterk... Zo'n protector in je jas is niet veel meer dan een losse plaat stevig schuim over een beperkt gedeelte van je rug, een losse protector is een contructie van harde stukken plaatwerken die als een soort schubben over elkaar heen vallen van je nek totaan je stuitje. Ik zou het erg apart vinden als dat het vergelijkbaar niveau van protectie geeft.
Ze worden getest met dezelfde tests, dus daarin zijn ze vergelijkbaar. Ik heb verder geen idee hoe de protectie daadwerkelijk is, dat zou je moeten opzoeken. Of je moet maar geloven dat iets een zekere bescherming biedt, want daar gaat het uiteindelijk vooral om (subjectieve veiligheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Meestal wordt letsel aan de rug ook niet veroorzaakt door een directe inslag op de rug maar meestal via de schouders of heupen. Backprotectors zijn alleen handig voor sportieve motorrijders die wel eens vaker van de motor vallen en dan met hoge snelheid op hun rug door glijden. De backprotector zelf kan niet heel veel opvangen. Backprotectors zijn in het algemeen wat prijziger en veel mensen zien de toegevoegde waarde ervan niet echt.

Bij een valpartij is het meestal gewoonlijk dat de meeste schade wordt aangericht aan je handen want daarmee probeer je de val te stoppen, vlak daarna komen meestal de heupen en schouders en daarna volgt de rest. Er zijn overigens genoeg andere scenario's waar je op een andere manier land maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Joepie, vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer een rit gemaakt. Maanden bleef de motor ongebruikt staan en de afgelopen tijd ben ik vooral bezig geweest met het onderhoud.

Ik heb een Virago 1100 en na een paar maanden stilstand was het volgende loos:

- Banden dienden te worden voorzien van extra lucht.
- Remmen schoonmaken
- Cardanolie verschonen
- Motorolie verschonen
- Corrosie van cylinders verwijderen
- Accu opladen (was leeg)
- Carburateurs opnieuw afstellen

Meteen een lijst gemaakt van de zaken die vervangen moeten worden (banden, bougies etc.) wat zal neerkomen op een kleine €300,- waar ik binnenkort een afspraak voor ga maken aangezien ik de banden niet zelf doe.

Het afstellen was vrij lastig deze keer aangezien dit een winter is waar geen pijl op valt te trekken maar uiteindelijk ervoor gekozen om een mengsel te hebben die wat meer brandstof bevat. Oké, het loopt niet zo mooi en het verbruikt wat meer maar als het zometeen echt koud wordt dan start het ding wel in één keer.

Vandaag dus een flink stuk gereden om het gevoel weer terug te krijgen want het rijden verleer je niet maar je vergeet wel snel hoe het is om per ongeluk teveel gas te geven in een bocht. Het bestond voornamelijk uit rijden en wat oefeningen ála rijles op een grote parkeerplaats.

Erg prettig om te weten dat het apparaat weer rijklaar is en dat ik erop kan rijden wanneer ik wil. :)

Ohja, worden de Bridgestone BT45 of BT55 banden nog ergens verkocht? Deze wil ik graag onder mijn motor hebben maar deze zijn blijkbaar opgevolgd en worden niet meer verkocht. Ik wil graag de 'oude' gezien de prettige ervaring onder winterse en natte omstandigheden. Ik wil geen banden hebben waar ik geen ervaring mee heb want dat kleine rubberen raakvlak met de weg is nogal belangrijk.

Mocht iemand een andere band weten dan zie ik het graag.

Voorwaarden is dat de waterafvoer goed is, ze het onder winterse omstandigheden goed doen en geschikt zijn om onder een chopper te hangen. Ik heb op een vrij laag toerental al veel vermogen beschikbaar en het is echt irritant als je doorschakelt naar twee dat de band alsnog begint te spinnen.

Edit:
Over die rugprotectors, de meeste mensen komen ten val omdat de achterkant uitbreekt of omdat het voorwiel blokkeert na een heftige remactie. In de meeste gevallen ga je dus zijwaarts onderuit en is de eerste klap die je maakt op heupen en armen.

Als je over de rug glijdt dan heb je meer aan een stevig pak die deze belasting lang genoeg kan verdragen. Een protector is dan meer om de hobbeltjes op te vangen tijdens het glijden. Het zal niet vaak voorkomen dat je zodanig valt dat je rug een groot deel zal opvangen. Is een mening maar ik geef liever mijn geld uit aan een goed pak dan aan een losse rugbeschermer.

[ Voor 12% gewijzigd door bazs2000 op 06-02-2014 11:53 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik denk eerder dat een backprotector er voor is om je rug stevigheid te bieden, dus om recht te houden, niet zozeer om de (eerste) klap op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Vlak voor de winter had die van mij (yamaha fzr 600) een startprobleem. Denk dat de accu sowieso aan vervanging toe is. Dat maar eens als eerste proberen.

Zit ook te denken aan een andere motor maar dat is financieel nog niet echt haalbaar.
Of een wat oudere Honda fireblade of een Suzuki SRAD 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

XBL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Ze worden getest met dezelfde tests, dus daarin zijn ze vergelijkbaar. Ik heb verder geen idee hoe de protectie daadwerkelijk is, dat zou je moeten opzoeken. Of je moet maar geloven dat iets een zekere bescherming biedt, want daar gaat het uiteindelijk vooral om (subjectieve veiligheid).
Vergelijkbaar ja, als je alleen de minimale eisen meeneemt in een vergelijking... Volgens jou stelling is een systeemhelm van 5 tientjes net zo goed als een integraal helm van van Arai á 700 o.i.d., want ze worden getest met dezelfde tests ;)

@bazs2000
Volgens mij wordt de BT45 nog steeds verkocht!

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 06-02-2014 12:11 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

cyntax schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:43:
Meestal wordt letsel aan de rug ook niet veroorzaakt door een directe inslag op de rug maar meestal via de schouders of heupen. Backprotectors zijn alleen handig voor sportieve motorrijders die wel eens vaker van de motor vallen en dan met hoge snelheid op hun rug door glijden. De backprotector zelf kan niet heel veel opvangen. Backprotectors zijn in het algemeen wat prijziger en veel mensen zien de toegevoegde waarde ervan niet echt.

Bij een valpartij is het meestal gewoonlijk dat de meeste schade wordt aangericht aan je handen want daarmee probeer je de val te stoppen, vlak daarna komen meestal de heupen en schouders en daarna volgt de rest. Er zijn overigens genoeg andere scenario's waar je op een andere manier land maar dat terzijde.
Ik gebruik het ding inderdaad voornamelijk op het circuit, vaak is het daar ook verplicht.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:10:
[...]

Vergelijkbaar ja, als je alleen de minimale eisen meeneemt in een vergelijking... Volgens jou stelling is een systeemhelm van 5 tientjes net zo goed als een integraal helm van van Arai á 700 o.i.d., want ze worden getest met dezelfde tests ;)
Als-ie goed past, dan is-ie qua impact opvangen waarschijnlijk vergelijkbaar. Duurdere helmen kunnen niet veel meer hebben dan goedkopere (want dan zou de de duurdere helm ook veel meer materiaal hebben).

Wat heel belangrijk is dat-ie goed past. En ook zeker niet onbelangrijk: dat de helm comfortabel is (dus stil, geen drukpunten, etc), want dat voorkomt ongelukken (minder afleiding). Daar win je veel meer mee dan meer geld er tegenaan smijten. Overigens zijn het vaak wel weer de duurdere helmen die daar aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
bazs2000 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:48:
Ohja, worden de Bridgestone BT45 of BT55 banden nog ergens verkocht? Deze wil ik graag onder mijn motor hebben maar deze zijn blijkbaar opgevolgd en worden niet meer verkocht. Ik wil graag de 'oude' gezien de prettige ervaring onder winterse en natte omstandigheden. Ik wil geen banden hebben waar ik geen ervaring mee heb want dat kleine rubberen raakvlak met de weg is nogal belangrijk.

Mocht iemand een andere band weten dan zie ik het graag.

Voorwaarden is dat de waterafvoer goed is, ze het onder winterse omstandigheden goed doen en geschikt zijn om onder een chopper te hangen. Ik heb op een vrij laag toerental al veel vermogen beschikbaar en het is echt irritant als je doorschakelt naar twee dat de band alsnog begint te spinnen.
Ik heb een setje of 3 BT45's versleten op m'n K100 en rijd er nog steeds mee. Volgens mij zijn die nog gewoon te bestellen?
Volgens mij heeft Bridgestone ook een nieuwe band met rubber dat 'uniek' is qua grip bij lage temperatuur. Zou even moeten zoeken, maar sluit aan bij de vraag die je hebt.
Edit:
Over die rugprotectors, de meeste mensen komen ten val omdat de achterkant uitbreekt of omdat het voorwiel blokkeert na een heftige remactie. In de meeste gevallen ga je dus zijwaarts onderuit en is de eerste klap die je maakt op heupen en armen.

Als je over de rug glijdt dan heb je meer aan een stevig pak die deze belasting lang genoeg kan verdragen. Een protector is dan meer om de hobbeltjes op te vangen tijdens het glijden. Het zal niet vaak voorkomen dat je zodanig valt dat je rug een groot deel zal opvangen. Is een mening maar ik geef liever mijn geld uit aan een goed pak dan aan een losse rugbeschermer.
Ik vraag me af of de back protector die ik heb in de praktijk meer doet dan glijschade verminderen. Als ik erover lees zou ik denken dat een impact, door b.v. raken van een paal, significant verminderd wordt en kan voorkomen dat je je wervels breekt. Aan de andere kant, is misschien alleen maar marketing geleut

http://www.revzilla.com/product/revit-sas-tec-back-protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
XBL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:40:
Rugbeschermer moet je ff de stats van bekijken, valt best tegen hoeveel bescherming ze bieden. Maar ik ga er desondanks wel eentje aanschaffen, ivm extra steun in de rug.
Nou, impact van een object op je rug is dan sowieso schadelijk bij een valpartij lijkt me, maar ik zie het zo: als je op je rug over de grond schuift wil je liever geen depot worden voor glasscherven, takjes, en ander rotzooi wat op een random grondbodem kan liggen :)
En parachutespringen is hartstikke veilig. Als het mis gaat, dan ben je meestal gewoon vies de lul ;). Wel gave hobby... ik heb ooit eens een tandemsprong gedaan en overwogen om zo'n cursus te doen om helemaal zelf te springen. Maar ja, hoe vaak doe je het dan en is dat de kosten waard.
Heb zelf een AFF cursus gedaan, je eerste sprong is dan al compleet los van anderen (hoewel 2 instructeurs je wel handmatig vasthouden de eerste 3 sprongen). Zelf doe ik het een paar keer per jaar, en het is gewoon een heerlijke shock adrenaline gevolgd door heel veel rust. Zodra je een A-licence hebt (volgens mij) zitten er weinig eisen meer aan. Al spring je 1 keer per 5 jaar, whatever floats your boat ;) Ik trok gewoon 100 Euro uit voor een dagje springen, soms iets meer, soms iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo'n backprotector helpt voornamelijk (punt) energie uit te spreiden naar een groter oppervlak. Impact wordt zo wel dergelijk vermindert.

Mocht je een pak aanschaffen zit daar vaak een schuimpje in als backprotector. Dus het is in principe altijd aan te bevelen. Ook zit er wel degelijk verschil in protectoren bij de verschillende prijsklasses. Mijn RevIt heeft veel betere protectie voor het sleutelbeen dan mijn goedkope textiel kloffie.

Afbeeldingslocatie: http://www.motostorm.it/images/protezioni/track_vest.jpg
Track vest van Alphinestars
of"
Afbeeldingslocatie: http://www.jafrum.com/AlpinestarsBionic2ProtectionJacket-back.jpg
Ik gebruik enkel een backprotector onder me pak :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik noem het liever: body armour :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

He, dat A* Track-vest lijkt mij wel wat!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:05:
Ik heb nog een Acerbis Koerta liggen in maatje L:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1732/koerta07ey8.jpg

Weet niet of het je wat lijkt, maar ik rij geen motocross meer, en ik ga ook niet in MX kleding op een straatmotor rijden. Als je wilt mag je hem overnemen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:05:
Ja mij ook, maar ik heb me geld al uitgegeven aan een backprotector van alphinestars. Ben benieuwd hoe die bevalt als je hem koopt, want hij is dacht ik niet veel duurder dan enkel de backprotector.

Die Acerbis Koerta past niet onder het leer, die A* Track-vest wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 06-02-2014 13:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:54:
[...]

Jouw fiets is ook géén nieuwe "SS". Ik kan een nieuwe Fazer (I.E.) ook verzekeren tegen een premie van een paar tientjes per jaar (42 jaar oud/jong en een No-Claim van 80% op ál m'n voertuigen). Met een "SS" wordt je automagisch een risico.
Ik heb even gekeken uit nieuwsgierigheid. Ik wist niet in wat voor categorie een SS zou vallen - ook helemaal niet mijn type motoren b.t.w. - dus even snel een berekening gemaakt via Europeesche Verzekeringen.

Eerste de beste adviseur gepakt en de gegevens van deze fiets (Ducati Monster) ingevuld.

Aan de hand van het kenteken via RDW de gegevens erbij gepakt en berekent, aan de hand van mijn gegevens. Dan kom ik op dit uit;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Onzin/MOTOR_zps170d95e4.png

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een simpele Yamaha R6 uit 2012 All-Risk (en néé, ik heb helaas geen toeslag vanwege m'n leeftijd)..

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/ou4phk.jpg

Da's dus de rede dat mijn fiets WA+ verzekerd is wat me ongeveer 20% van dat bedrag op jaarbasis kost ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 06-02-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

wimmel_1 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:27:
Een simpele Yamaha R6 uit 2012 All-Risk (en néé, ik heb helaas geen toeslag vanwege m'n leeftijd)..

[afbeelding]

Da's dus de rede dat mijn fiets WA+ verzekerd is wat me ongeveer 20% van dat bedrag op jaarbasis kost ;)
Dan is dat gewoon een hele slechte deal / dure verzekeringsmaatschappij :P

Voor mijn motor (Ducati Streetfighter 848, nieuw aangeschaft in juni 2013) ongeveer 64 euro per maand aan premie: WA All risk. Dit inclusief kleding/helm/accessoires tot 2500 euro, rechtsbijstand en winterstop (15 december t/m 1 maart). Ik ben 25 jaar en heb 3 schadevrije jaren, dus nog redelijk in de 'risicogroep' volgens de verzekeraars.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ga eens met een SS onderuit, of met jou Ducati. Ik weet wel welke er meer schade heeft :P
Widow schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:07:
[...]

Ik heb nog een Acerbis Koerta liggen in maatje L:

[afbeelding]

Weet niet of het je wat lijkt, maar ik rij geen motocross meer, en ik ga ook niet in MX kleding op een straatmotor rijden. Als je wilt mag je hem overnemen :)
Ik rij op een SS, dus crossen wordt een beetje lastig :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over backprotectoren. Leuk dat dat onderwerp ter sprake is gekomen want ik denk al een tijdje over de aanschaf van een goede backprotector na :)

Ik heb een toerjas van rev'it met daarin een backprotector, het probleem is dat ik de huidige backprotector in deze jas maar simpel stukje schuim vindt waar ik weinig vertrouwen in heb.

Het liefst zou ik een losse backprotector onder deze toerjas dragen.

Wat is jullie ervaring hiermee, gaat dat werken de combinatie de standaard backprotector uit de jas en vervangen door een combinatie van een losse backprotector met toerjas. Of zijn losse backprotectoren alleen geschikt voor het dragen onder leren race kleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:27:

[afbeelding]

Met een 2013 GSX-R600 zit ik bij unigarant (all risk) op 941 euro per jaar, met 8 schade vrije jaren.
Met rechtsbijstand en no-claimbeschermer zit ik op 1019 euro per jaar.
Ter vergelijking alleen maar... ik heb helaas geen 2013 GSX-R600 in de garage staan :P

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 06-02-2014 13:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:47:
Ik heb een toerjas van rev'it met daarin een backprotector, het probleem is dat ik de huidige backprotector in deze jas maar simpel stukje schuim vindt waar ik weinig vertrouwen in heb.
Is dat niet gewoon het standaard stukje schuim wat er in zit? Dat is namelijk geen back protector, maar opvulling. Doet helemaal niets als je crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:47:
Nog een vraagje over backprotectoren. Leuk dat dat onderwerp ter sprake is gekomen want ik denk al een tijdje over de aanschaf van een goede backprotector na :)

Het liefst zou ik een losse backprotector onder deze toerjas dragen.

Wat is jullie ervaring hiermee, gaat dat werken de combinatie de standaard backprotector uit de jas en vervangen door een combinatie van een losse backprotector met toerjas. Of zijn losse backprotectoren alleen geschikt voor het dragen onder leren race kleding?
Mja, kwestie van passen in de winkel. Kijken of het nog comfortabel zit.
Mijn textielen jas (en leren jas ook) heeft een speciaal compartiment waar een backprotector in kan, maar daardoor zit de jas wel direct een stuk strakker en zit de halssluiting ook wat strakker dan zonder backprotector erin.
XBL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:52:
[...]

Is dat niet gewoon het standaard stukje schuim wat er in zit? Dat is namelijk geen back protector, maar opvulling. Doet helemaal niets als je crasht.
Mja, kheb liever dat stukje schuim in een jas dan helemaal niets. De goedkopere jassen hebben namelijk helemaal niets de qua bescherming in de rug (behalve stof van de jas zelf).

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 06-02-2014 14:03 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Je kan eventueel ook nog een protector in de rugzak doen, zowel kriega als alpinestars hebben een tas die daar geschikt voor is. De vraag is alleen of dat net zo goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

GBTW schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:38:
Je kan eventueel ook nog een protector in de rugzak doen, zowel kriega als alpinestars hebben een tas die daar geschikt voor is. De vraag is alleen of dat net zo goed werkt :)
Als ik m'n eigen Kriega R25 zie (zonder hun rugprotector) gaat dat net zo goed zitten als een "echte" rugprotector. Die rugzak beweegt geen mm. Zou zelfs durven zeggen dat het vaster zal zitten dan een echte. Die zitten vaak toch met van die elastisch banden rond je schouders. Zo'n Kriega zit echt straks tegen je lijf gespannen, dikke riemen over je borst heen,...

De bescherming die Kriega aanbiedt om erin te steken is er ook van de beste kwaliteit (Forcefield)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
DinX schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Als ik m'n eigen Kriega R25 zie (zonder hun rugprotector) gaat dat net zo goed zitten als een "echte" rugprotector. Die rugzak beweegt geen mm. Zou zelfs durven zeggen dat het vaster zal zitten dan een echte. Die zitten vaak toch met van die elastisch banden rond je schouders. Zo'n Kriega zit echt straks tegen je lijf gespannen, dikke riemen over je borst heen,...

De bescherming die Kriega aanbiedt om erin te steken is er ook van de beste kwaliteit (Forcefield)
Ik rij ook met een rugzak hoor, maar ik vroeg me meer af is het feit dat je op je rug valt met troep die je vervoerd geen groter negatief effect. Zitten af en toe dingen in waar je niet op wil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Als je hard genoeg op je kont valt dan knakt je ruggengraat ook wel.

Lijkt me handig dat je er over nadenkt/oefent hoe je moet vallen. En zorgen dat je lichaam tegen een stootje kan. Nog beter is dat je er voor zorgt dat je nooit valt :P

En als je een boom raakt met 100 km/u dan maakt het allemaal helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Vandaag weer een nieuw filmpje van wat ik de laatste tijd allemaal heb meegemaakt.

Voor je enquête hoor je vooraf toestemming te vragen aan de moderators van het forum waar je hem wil plaatsen, niet achteraf. Zie ook het forumbeleid :)

[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 08-02-2014 17:39 . Reden: Enquête zonder toestemming verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Lifters => Hitchhikers.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:37
XBL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:46:
Vandaag weer een nieuw filmpje van wat ik de laatste tijd allemaal heb meegemaakt.

[video]

Ik wil deze post ook meteen even aangrijpen om jullie te vragen mee te doen aan een onderzoek in het kader van mijn scriptie. Het onderzoek gaat over wat mensen van Netflix vinden (je hoeft zelf geen Netflix te hebben). Onder de deelnemers worden enkele bol.com cadeaubonnen van €25 verloot. Maar ook niet onbelangrijk: je helpt mee om te zorgen dat ik kan afstuderen.

De enquête vind je hier: https://uvafeb.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_eKVk2odWu31I2KF

Alvast bedankt.
De baas heeft weer genoten >:) Altijd leuk die filmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tip voor goedkope rugbeschermer: Aldi/Lidl heeft soms motorspul, waaronder backprotectors die schijnen ook nog vrij goed uit de test te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Piekartz87 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:41:
Als je hard genoeg op je kont valt dan knakt je ruggengraat ook wel.

Lijkt me handig dat je er over nadenkt/oefent hoe je moet vallen. En zorgen dat je lichaam tegen een stootje kan. Nog beter is dat je er voor zorgt dat je nooit valt :P

En als je een boom raakt met 100 km/u dan maakt het allemaal helemaal niks uit.
_/-\o_ schijnt dat mijn judo in mijn vroegere leven al veel schade bespaard heeft. hoe kan je anders van 80 naar 0 remmen zonder fiets en zonder enige bescherming. alleen me kop goed het asfalt geraakt als in flink door elkaar geschud maar echte schade was er na 5 dagen niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Frontysco schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:09:
[...]

De baas heeft weer genoten >:) Altijd leuk die filmpjes!
Top!

De baas z'n tijd kan je vast ook wel besteden aan m'n enquête ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Had erg het gevoel dat ik 40 langdradige vergelijkingen invulde waar +/-6 min-max sliders + 1-10 waarden hetzelfde effect zouden zijn (wat is een aanvaardbaar niveau + hoe belangrijk is dit deel voor jou). Maar goed, ingevuld, hopelijk ben je d'r wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:47:
[...]

Hmm. Had erg het gevoel dat ik 40 langdradige vergelijkingen invulde waar +/-6 min-max sliders + 1-10 waarden hetzelfde effect zouden zijn (wat is een aanvaardbaar niveau + hoe belangrijk is dit deel voor jou). Maar goed, ingevuld, hopelijk ben je d'r wat mee :)
Bedankt!

Het waren er overigens 20. De methode heet Choice Based Conjoint Analysis. Dit pas ik nu toe in een andere context dan normaal. Veel meer kan ik (nog) niet over verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

[video]
'High-Fiving lifters'

nope nope nope _O-

*schaterlach*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Thnx, fixed.
Ricepuppet schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:56:
[...]

'High-Fiving lifters'

nope nope nope _O-

*schaterlach*
Ze snapten het volgens mij niet helemaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:10:
Als 'ie geen backprotector had aangehad was hij wss nu verlamd geweest aldus de doktor.
Dat soort claims zijn hoogst dicutabel. Die arts heeft niet gezien hoe hij precies gevallen is en wat die protector precies heeft gedaan. Maar een dwarsleasie komt iig niet door breken, buigen of barsten, maar van verdraaien. En daar doet ie precies niets tegen. Dat wil niet zeggen dat ie niets doet, maar de vermeende heilzame werking is op zijn zachtst gezegd overdreven. En de fabrikanten varen er wel bij. Die zeggen liever niets over wat dat ding nou precies wel of niet doet. Dus ja: het heeft waarschijnlijk wel nut in een aantal gevallen, maar nee: het is niet nodig om de duurste te kopen, want die speelt alleen maar in op een vals gevoel van veiligheid.
Je zou wat dat betreft meer hebben aan een nekbrace. Die voorkomt dat je nek (snel en hard) overstrekt. Want dáár krijg je eerder verlamming van dan van hard op je rug vallen. Overstrekken en draaien, dát is gevaarlijk. Barsten en breuken overleven mensen meestal wel met wat revalidatie.

Ik kan het verhaal nergens meer vinden, maar een Australisch onderzoek kwam met dat verhaal over die backprotectors. Helaas zijn er nog veel artsen die roepen dat je zonder zo'n ding verlamd zou zijn, en dat kan ie gewoon niet zeggen. Ook al is ie nog zó ervaren. Dan moet je op zijn minst metingen hebben gedaan ten tijde van het ongeval en van alle kanten de zaak hebben bekeken. Een hoogst onwetenschappelijke uitlating van iemand die beter zou moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
ToolkiT schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:15:
Tip voor goedkope rugbeschermer: Aldi/Lidl heeft soms motorspul, waaronder backprotectors die schijnen ook nog vrij goed uit de test te komen..
Louis.de
Duitse kwaliteit met een "ik ben Hollander" prijs :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
XBL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:38:
[...]

Top!

De baas z'n tijd kan je vast ook wel besteden aan m'n enquête ;).
Pcies, done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:35:
[...]

Dat soort claims zijn hoogst dicutabel. Die arts heeft niet gezien hoe hij precies gevallen is en wat die protector precies heeft gedaan. Maar een dwarsleasie komt iig niet door breken, buigen of barsten, maar van verdraaien. En daar doet ie precies niets tegen. Dat wil niet zeggen dat ie niets doet, maar de vermeende heilzame werking is op zijn zachtst gezegd overdreven. En de fabrikanten varen er wel bij. Die zeggen liever niets over wat dat ding nou precies wel of niet doet. Dus ja: het heeft waarschijnlijk wel nut in een aantal gevallen, maar nee: het is niet nodig om de duurste te kopen, want die speelt alleen maar in op een vals gevoel van veiligheid.
Je zou wat dat betreft meer hebben aan een nekbrace. Die voorkomt dat je nek (snel en hard) overstrekt. Want dáár krijg je eerder verlamming van dan van hard op je rug vallen. Overstrekken en draaien, dát is gevaarlijk. Barsten en breuken overleven mensen meestal wel met wat revalidatie.

Ik kan het verhaal nergens meer vinden, maar een Australisch onderzoek kwam met dat verhaal over die backprotectors. Helaas zijn er nog veel artsen die roepen dat je zonder zo'n ding verlamd zou zijn, en dat kan ie gewoon niet zeggen. Ook al is ie nog zó ervaren. Dan moet je op zijn minst metingen hebben gedaan ten tijde van het ongeval en van alle kanten de zaak hebben bekeken. Een hoogst onwetenschappelijke uitlating van iemand die beter zou moeten weten.
Tja, wie ben ik om zijn oordeel in twijfel te trekken? Hij heeft er allicht meer verstand van als mij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:44:
[...]
Tja, wie ben ik om zijn oordeel in twijfel te trekken? Hij heeft er allicht meer verstand van als mij
Ja, van genezen, maar niet van ongelukken.

Denk er nou eens over na: hoe kan hij nou weten wat er gebeurt was als...als....als? Dat kan toch niet?
Als je zo zou kunnen redeneren, had je ook geen botsproeven meer nodig. Vraag het gewoon aan de wonderdokter en je hebt je antwoord. Nee, meten is weten, dat geldt ook voor ongevallen. Het verschil tussen leven en dood (of verlamd) is vaak heel klein. Je kunt ook van een keukentrapje lazeren en nooit meer opstaan en anderen krijgen in hun ondergoed op de motor een ongeluk en hebben niet (veel). Dus ja, zeg het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Vandaag nieuw speeltje gekocht O-) Zaterdag kan ik hem ophalen, zal ik ook gelijk wat fatsoenlijke foto's maken.

Afbeeldingslocatie: http://my2013.it/wp-content/uploads/2013/01/scarico-alto-hypermotard-2013.jpg

Moet nog even geduld hebben, hopelijk zit het weer Zaterdag / Zondag een beetje mee :9

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Leuk ding, net te zwaar voor een supermotard. Ondanks dat kan je veel plezier mee hebben. Had je niet liever een Husqvarna Nuda genomen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 06-02-2014 21:57 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Bewust voor gegaan eigenlijk, wil er ook langere ritten op kunnen maken en dat zag ik me op een echte supermotard niet doen. Dit is een mooie middenweg, soort van sportnaked/supermotard.

Ik rijd het hele jaar door (mits het niet echt winters glad is), dus de extra's op de duc, zoals traction control en 3l meer tankinhoud, en de looks gaven de doorslag.

Persoonlijk vind ik op de nuda de voorkant niet zo mooi.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1560688_10153815854070088_1461341321_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ben jij Charley Boorman ergens tegen gekomen?

iets lost weten te peuteren over een 3de "Long way around"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
"Long Way Up" zou dat toch worden, van Zuid-Amerika naar Alaska. Lijkt me een prachtige rit en ook documentaire om te zien.
"Long Way Around" vond ik overigens een stuk beter dan de "Long Way Down"... de tweede leek meer gemaakt dan de eerste serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Tof :). Kwam er nog wat zinnigs uit em?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan

[video]

Ik wil deze post ook meteen even aangrijpen om jullie te vragen mee te doen aan een onderzoek in het kader van mijn scriptie. Het onderzoek gaat over wat mensen van Netflix vinden (je hoeft zelf geen Netflix te hebben). Onder de deelnemers worden enkele bol.com cadeaubonnen van €25 verloot. Maar ook niet onbelangrijk: je helpt mee om te zorgen dat ik kan afstuderen.

De enquête vind je hier: https://uvafeb.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_eKVk2odWu31I2KF

Alvast bedankt.
Dat moment dat je naar reserve moet, voor een stoplicht, dat op groen gaat, en een politiebusje dat toevallig ook staat te wachten :+ :D
Het had mij kunnen overkomen :P

Tijdens het eerste ritje dat ik m'n vriendin meeneem achter op de motor ging het ook mis. Eindelijk ontspant ze een beetje, laat ik de motor vallen bij een stoplicht omdat ik net m'n voet zet in een ingesleten gedeelte van de weg bij de stoplichten. Tel later lagen we beide op de grond. Komt er natuurlijk ook een politieauto aan:
- Alles ok?
- Ja... (nee) :'(

Wist trouwens niet dat je zoveel door Amsterdam rijdt. Mocht je ooit een gele K100 tegenkomen dan wil ik graag playtime in de compilatie :P

Afbeeldingslocatie: http://tudl1348.home.xs4all.nl/SANY2900.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

rgarretsen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:25:
Vandaag nieuw speeltje gekocht O-) Zaterdag kan ik hem ophalen, zal ik ook gelijk wat fatsoenlijke foto's maken.

[afbeelding]

Moet nog even geduld hebben, hopelijk zit het weer Zaterdag / Zondag een beetje mee :9
Wha, lekker hoor :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:03:
Waar ben jij Charley Boorman ergens tegen gekomen?

Was bij een 'evening with Charley' event bij lokale BMW dealer.
Hij had het er wel over dat hij meer van Zuid Amerika etc zou willen zien en een bepaald stuk in midden america dat de trans atlantic highway in 2en snijd wil gaan doen.
Maar Trans America long way down verwacht ik niet snel... maar wat niet is kan nog komen..
XBL schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:48:
[...]

Tof :). Kwam er nog wat zinnigs uit em?
Vooral veel goede/sterke verhalen (en zijn party-trick met zijn nep-bal (hij heeft teelbalkanker gehad en nog maa 1 bal..)
Hij vertelde ook wat meer over zijn jeugd waar ik niet zoveel van wist..
Vermakelijke avond igg.
En als bonus stond de BMW R100 van Captain Slow ook nog eens in de showroom.

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 07-02-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[video]

Alvast bedankt.
Leuk filmpje weer :) Misschien moet ik ook maar eens een Gopro op de helm plakken, op de Antwerpse ring gebeurt altijd wel wat :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:14
Ik zit alweer een tijdje mee te neuzen en ik heb besloten ook maar te gaan posten op dit/deze forum, want vandaag heb ik ook mijn eerste motor gekocht. Een Kawasaki Ninja 250R uit 2010. Een groene. <3
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1779992_686063248104809_270850779_n.jpg

Donderdag rijbewijs ophalen (A2) en vrijdag de brommert!

Ik volg trouwens ook XBL zijn filmpjes. Volgens mij was ik je 100e subscriber, haha! Leuk om Amsterdam te zien. Je komt regelmatig waar ik straks ook rond ga rijden, rond het Rembrandtpark. ;)

Sommige mensen hier zullen we wel kennen van een ander forum.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Een Ninja hoort groen te zijn :)
Overigens precies 30 jaar geleden kwam de Ninja voor het eerst op de markt.[bron]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Jolke schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:44:
Een Ninja hoort groen te zijn :)
Overigens precies 30 jaar geleden kwam de Ninja voor het eerst op de markt.[bron]
hoeft niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:14
Maar het is wel sneller! :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:03:
Zitten we daar echt op te wachten? Die tweede was al veel minder interessant dan de eerste. Het spontane, de verwondering enzo was er helemaal vanaf. Een derde rit wordt echt gemaakt om 'm te kunnen verkopen en dan is er wat mij betreft in ieder geval geen zak meer aan. Dat ze volgwagens hebben vind ik niet eens zo erg, dat heb je nu eenmaal als je het mooi wilt documenteren en ook echt wil aankomen. Maar de Long Way Round was volgens mij ook echt een plan dat ze samen gesmeed hadden. Die tweede is alleen gedaan omdat de eerste zo lekker verkocht. En dan is het leuke eraf.

Ik vond Somewhere Else Tomorrow wat dat betreft vele malen leuker/interessanter. Een heel ander uitgangspunt en ook qua docu heel anders.

Het zal ook wel aan mij liggen; ik ben niet zo van de eeuwige herhalingen. En die Boorman vind ik ook niet zo'n leuke vent. Klaagt mij iets teveel en aangezien ie nooit echt aangeslagen is als acteur speelt ie nu de action hero. Iemand noemde 'Road to Dakar' van Boorman al de 'Moan to Dakar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb die tweede eigenlijk nooit gezien, alleen die eerste...
maar ik neem ze niet kwalijk dat ze het proberen te melken, er word namelijk veel te weinig grootschalig gedaan op het gebied van motorrijden en daardoor word je niet echt gestraft voor het melken (er is immers geen echt alternatief)

maar met motor docu´s of films over motoren in het algemeen vind ik het nooit echt goed overkomen.
iedereen beleefd motorrijden net iets anders neem dit forum bijvoorbeeld.
We hebben Bommes op de brommer, XBL die filmpjes maakt, Wimmel die ONK rijd (was toch ONK?) mphilipp op een bankstel maar ook met ervaring in het zand...

is haast onmogelijk om een docu te maken die iedereen aanspreekt.
De TT3D vond ik bijvoorbeeld super, en die long way around ook, ik vind Ghost rider geniaal (kom maar op met de flamewar) maar ik zal niet snel kijken naar iemands leven met een Deauville (of andere haast karakterloze machine, sorry deauville eigenaren)

Thx for the tip ga die binnen kort eens van het net plukken en kijken, trailer is vermakelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Even een pluim in de staart van Gore-Tex:

Ik reed voorheen altijd met een 'waterdichte' Revit broek die bij mijn kruis altijd nat werd na een lange rit in de regen. Het zadel van mijn motor heeft een klein kluiltje in het midden waardoor er altijd een plasje water blijft staan. Blijkbaar kon de inhouse regenvoering van Revit dat niet aan. Ik zweerde altijd bij Gore-Tex als ik het kon betalen, en heb recentelijk dan ook een Revit broek aangeschaft met Gore-Tex. Afgelopen vrijdag lang in een flinke bui gezeten, maar met een kurkdroog kruis thuis aangekomen :)

De vraag is natuurlijk nog wel hoe lang die Gore-Tex voering het vol blijft houden, maar er zit bij normaal gebruiken levenslange garantie op het waterdicht zijn van de voering.

Volgens mij zijn er inmiddels tientallen soorten regenvoering, maar Gore-Tex heeft mij nog nooit teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mooie van gore-tex is dat het goed ademt.
ze meten dat met water kolom (ik geloof dat het de correcte term is)

we hadden een irritante klant die altijd zei hoe er spullen bestonden die veel beter waren in het stoppen van water (dikke laag rubber ofzo bijvoorbeeld) maar kregen die kerel het nooit aan het verstand gepraat dat het moet ADEMEN om comfortabel te zijn

Maar gore is inderdaad prima spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:08
rgarretsen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:25:

[afbeelding]

Ik vnd hem prachtig!!! Getest toen hier demo dagen waren, wat een genot daarop te rijden!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.