blij dat vandaag mijn valbeugels en kofferrek er weer opzitten. zonder moite alle kanten op met de motor door de garage.
Ik vrees dat we niet willen weten hoe de wanden en kozijnen van een garage/poort er uitzien nadat jij langs bent geweest 
Ik parkeer m'n fiets hier in een inpandige berging waarvan alleen het (kunststof) deurkozijn waarschijnlijk al méér kost dan dat wat een AT nog waard is.
Ik parkeer m'n fiets hier in een inpandige berging waarvan alleen het (kunststof) deurkozijn waarschijnlijk al méér kost dan dat wat een AT nog waard is.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-02-2014 20:20 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Moet je wel de ruimte hebbenwimmel_1 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:55:
[video]
Werkt per-fect
Zo smeer ik bij mijn R6 ook de ketting als ik geen paddockstand bij me heb, je kunt in je eentje/alleen het wiel dan draaien én met een spuitbusje de ketting smeren.
Vaak bu'j te bang!
€4kwimmel_1 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:18:
Ik vrees dat we niet willen weten hoe de wanden van een garage/poort er uitzien nadat jij langs bent geweest

Dát bedoel ik!! Ga maar eens wat kozijnen/deuren in je huis/berging/garage laten vervangen door goede kunststof spullen (RVS kozijnen met daaromheen een laagje plastic).DECOY88 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:21:
[...]
€4kmaar ik kan met de beugels zonder moeite de voor of achterkant optillen. daardoor kan ik het strak tegen de muur parkeren. of de bende om zijn as te tillen als het moet.
Thnx, wel naar gekeken, maar beetje lastig te vinden als cheapo bike.
Thnx, zet em op m'n lijstje. Kickstart blijft toch wel een nadeel... ik toch wel moe worden van elke keer moeten inspannenGhostrider schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:56:
Honda XL 600r de eerste offroad motor die onroad ook goed rijdt. Als je electrisch wilt starten zijn die er ook, eventueel als Honda Dominator. Anders Suzuki DR650.
http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=
[afbeelding]
Ik heb tijden met plezier op een afgetrapte versie gereden, ding liet me nooit in de steek. Kickstarter werkt bij dit type zeer gebruiksvriendelijk. Heeft namelijk een automatische decompressie systeem.
En een dry weight van 143kg, das bijna net zo zwaar als mijn 09 KTM 690 enduro.
Als je meer power wilt kan je ook naar een KTM 620 kijken, die is echter op de weg bijzonder oncomfortabel door het ontbreken van een balansas. http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=
Beide motoren zijn prima te starten met DC's, ook in de winter weet ik uit eigen ervaring. Als je een electrische start wil betaal je gelijk mega, doordat eigenlijk niemand een kickstart wil.
NX250 heeft net aan genoeg power om in de stad mee te komen. Veel meer was ik er niet van plan op, daarvoor heb ik m'n Bandit.Ghostrider schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:12:
Valt wel mee, hier is een goedkope:
http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=
Je moet alleen verder kijken dan marktplaats, omdat aanbieders moeten betalen op marktplaats wijken ze uit naar speurders e.d. Daarbij is een NX250 ook niet echt exciting, met een XL/XR kan je nog goed meekomen in het verkeer.
Een maatje van mij had laatst een XL600r gekocht met nieuwe banden en kleine olie lekkage voor 450euro. Prima ding bleek later. Wel wat aan verbeunt maar dat is inmiddels opgelost.
Thnx iig
Nicewimmel_1 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:55:
[video]
Werkt per-fect
Zo smeer ik bij mijn R6 ook de ketting als ik geen paddockstand bij me heb, je kunt in je eentje/alleen het wiel dan draaien én met een spuitbusje de ketting smeren.
Ik moet ook een paar keer steken om mijn motor vanuit het achterpad de tuin in te draaien. Daarbij moet ik beide spiegels inklappen, en ik haal het liefst ook even de topkoffer eraf voor wat meer manouvreerruimte. Gelukkig gaat het nu 10 centimeter naar beneden; toen het achterpad nog niet opgehoogd was, moest ik een stukje naar boven. De tuin uit kan gelukkig wel in één keer (wel met ingeklapte spiegels).
Deze lente wil ik de poort verbreden en de tuin ophogen, zodat ik dan niet zo moeilijk hoef te manouvreren. Met de Bandit gaat het nu nog, maar ik moet er niet aan denken om het met een langere motor te moeten doen.
Deze lente wil ik de poort verbreden en de tuin ophogen, zodat ik dan niet zo moeilijk hoef te manouvreren. Met de Bandit gaat het nu nog, maar ik moet er niet aan denken om het met een langere motor te moeten doen.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Om mijn tuin in te komen moet ik ook en keer steken, ik rijd wel achteruit de tuin in trouwens.
Vooruit lukt niet.
Achter buurman met en dikke Harley heeft zijn schutting gewoon aan poort scharnieren gehangen, nu heeft hij dus en poort van 1,5 meter breed.
Vooruit lukt niet.
Achter buurman met en dikke Harley heeft zijn schutting gewoon aan poort scharnieren gehangen, nu heeft hij dus en poort van 1,5 meter breed.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Komt bekend voor, mijn motor past op 5cm niet door de deur van het fietsenhokAlterMann schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:47:
Zo, vandaag is mn ZX10R afgeleverdIk dacht dus leuk dat monster de achtertuin in te rijden via de steeg, past het niet
Kan de bocht steeg > tuin niet maken. Dus nu staat ie voor de deur, met z'n hoesje

Bump voor LCR 
Voorjaarsrit
We spreken af om 09:30 bij Hotel de Witte Bergen
Doen we nog bakje koffie en gaan tegen 10:00 rijden. Tank even af voordat je parkeert op het terrein ( tankstation is naast het hotel, je kan om de slagboom heen en dan parkeren). Met lunch moet het mogelijk zijn om uiterlijk om 17:00 weer bij het hotel te zijn. Dan nog even bak koffie en gaan we weer naar huis. Route is nu de onderstaande.
adres: Rijksweg 2
3755 MV Eemnes (Laren)
Lunch lokatie is Eetcafe de halve maan, als de groep groot is zal ik even dag ervoor bellen / reserveren.
Er zitten geen pondjes in deze route maar neem wel wat munten / papier geld mee voor de koffie en lunch, dat gaat sneller dan iedereen voor zich pinnen.
Route in gpx
Mijn project voor deze week is ook m'n schutting zodanig te verbouwen dat ik wat meer ruimte heb. Even kijken of ik dat ga doen met een dubbele deur, of gewoon de hele steeg-kant van de schutting aan een scharnier
He Gunnar!
Doe ook graag mee... all weekends green.
Kwakboy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:14:
He Gunnar!
[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 02-02-2014 00:20 ]
Nah, wordt de Zeer Rooie Xantippe denk.GBTW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:19:
[...]
Gezien wie er mee gaan heb je niet veel keus en zal het idd de groene machine worden
Kost mijzelf minder moeite met die extra pondjes, hahaha.
Al een idee wanneer je definitief een datum gaat prikken? Ivm vrij vragen (maart is al aardig dichtbij).
Heb voor mij maar even alles op rood gezet. Als ik tegen die periode terug kan rijden denk ik niet dat het een goed idee is om 175 km heen + 180 km rit + 175 km terug te doen op één dag. Jammer maar eerst moet mijn arm terug heel zijn.
Heb gisteren al even gekeken (passen lukt nog niet) om mijn motorkledij te vernieuwen, kom ik rond de 2000 € uit. De verzekering moet mijn kledij nog bekijken, dus nog geen idee wat dat wordt. De expert is wel al langs geweest bij de Viffer, maar hij vreesde voor een financiële total loss, eerst moest hij de prijzen eens goed bekijken.
motor is nu zogoed als rijdbaar. dus dat moet wel lukken tegen die tijd.
en voor maximaal 20 liter moet je in je blote reet de shop binnen.
met een busje kan je rustig 3000 liter wegpompen.
http://www.omroepbrabant....+zit+een+luchtje+aan.aspx
met een busje kan je rustig 3000 liter wegpompen.
http://www.omroepbrabant....+zit+een+luchtje+aan.aspx
Werkt ideaal, maar niet als je 'm op die manier IN je huis wil manouvreren.. vind de laminaatvloer héél leukAlterMann schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:13:
[...]
NiceUiteindelijk heb ik het cm voor cm gedaan, beetje vooruit, beetje achteruit, achterwiel optillen en schuiven.. niet iets wat ik elke dag wil gaan doen in ieder geval
Maar goed, ze staat binnen. Slaap ik vannacht toch weer iets fijner
Ik wou de week van de10e februari aanpakken om de definitieve datum vast te stellen, maar we hebben op dit moment een duidelijke voorkeur voor 23 maart. Tenzij iedereen dat nu gaat omgooien zal dat de keuze zijn.XBL schreef op zondag 02 februari 2014 @ 08:27:
[...]
Al een idee wanneer je definitief een datum gaat prikken? Ivm vrij vragen (maart is al aardig dichtbij).
Niets gaan forceren daar zijn we allemaal niet geholpen en daarbij als je tijdens de rit er door de spanning of stress af ligt dan eindigt de dag alleen maar naar.Youk schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Heb voor mij maar even alles op rood gezet. Als ik tegen die periode terug kan rijden denk ik niet dat het een goed idee is om 175 km heen + 180 km rit + 175 km terug te doen op één dag. Jammer maar eerst moet mijn arm terug heel zijn.
Heb gisteren al even gekeken (passen lukt nog niet) om mijn motorkledij te vernieuwen, kom ik rond de 2000 € uit. De verzekering moet mijn kledij nog bekijken, dus nog geen idee wat dat wordt. De expert is wel al langs geweest bij de Viffer, maar hij vreesde voor een financiële total loss, eerst moest hij de prijzen eens goed bekijken.
Al een tijd niet meer gezien, blijft het een leuke motor vindenKwakboy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:31:
[...]
Nah, wordt de Zeer Rooie Xantippe denk.![]()
Kost mijzelf minder moeite met die extra pondjes, hahaha.
[ Voor 59% gewijzigd door GBTW op 02-02-2014 13:36 ]
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ie niet gebruikt wordt.GBTW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:33:
Al een tijd niet meer gezien, blijft het een leuke motor vinden
Had vorig weekend net een setje banden omgelegd, moest ik constateren dat ook de radiator vervangen moest worden.
Helaas een niet te repareren lek...
Paar honderd euri armer, maar hij rolt weer op nieuwe bandjes en met een nagelnieuwe radiator.
Toen ik laatst banden heb laten omleggen heeft die monteur niet eens even gemeld dat de remblokken achter helemaal versleten waren. Gezien er niks meer in het potje zat aan de achterkant ook maar even nieuwe erop gezet, opeens zat er weer remvloeistof in het potjeKwakboy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:11:
[...]
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ie niet gebruikt wordt.![]()
Had vorig weekend net een setje banden omgelegd, moest ik constateren dat ook de radiator vervangen moest worden.
Helaas een niet te repareren lek...![]()
Paar honderd euri armer, maar hij rolt weer op nieuwe bandjes en met een nagelnieuwe radiator.

Net een stukje wezen rijden, 2 februari en gewoon + 10 graden op de thermometer.
Even vanuit Eindhoven binnendoor naar de Bockenrijder gereden, daar bij de open haard opgewarmd en weer terug naar huis.
Op de terug weg nog een stukje N2 bij Eindhoven mee gepakt, op zich niet zo bijzonder maar mijn vrouw zat achterop en die is als de dood op alles wat ook maar lijkt op een snelweg.
Dan is de N2 bij Eindhoven een mooie weg om te leren dat er niets engs aan is. Het ziet er uit als een snelweg maar je mag er maar 80.
Plaatje bij het praatje:
Even vanuit Eindhoven binnendoor naar de Bockenrijder gereden, daar bij de open haard opgewarmd en weer terug naar huis.
Op de terug weg nog een stukje N2 bij Eindhoven mee gepakt, op zich niet zo bijzonder maar mijn vrouw zat achterop en die is als de dood op alles wat ook maar lijkt op een snelweg.
Dan is de N2 bij Eindhoven een mooie weg om te leren dat er niets engs aan is. Het ziet er uit als een snelweg maar je mag er maar 80.
Plaatje bij het praatje:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
En rijd dat dan nog met een vrouw achterop? Zeker als ze bang is.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je mag er idd maar 80, maar ik ken en zie ook vrijwel niemand die zich daaraan houdt
Vaak bu'j te bang!
vandaag de eerste testrit gedaan. met noppen heb je opeens wel grip in de bagger vergeleken met allroadbandjes.
DECOY88 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:43:
vandaag de eerste testrit gedaan. met noppen heb je opeens wel grip in de bagger vergeleken met allroadbandjes.

Ja hoor, ze blijft netjes stil zitten, was dus een goede test.Joopieboy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:38:
En rijd dat dan nog met een vrouw achterop? Zeker als ze bang is.
Ze had nu ook goede kleding aan, dus een betere test dan afgelopen zomer toen we ineens een snelweg op reden in Italië in onze korte broeken en slippertjes..

Nee niet echt, reed net onder de 100 nu.-tom-562 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:41:
Je mag er idd maar 80, maar ik ken en zie ook vrijwel niemand die zich daaraan houdt
Ik heb het wel eens geprobeerd, gewoon 80 op de cruise (tom tom snelheid 80) maar ik werd letterlijk van de weg gedrukt door een of andere vrachtwagen.
Jammer voor hem dat het van een lokale transporteur was (van spreuvel) en dat hun tel nummer achter op zijn bak stond.
Ik ben normaal niet zo van het klikken maar dit sloeg echt nergens op, hij kon er makkelijk voorbij (het was rustig) maar meneertje vond het nodig om eerst een paar minuten op nog geen halve meter achte mijn caddy te blijven drukken met grootlicht aan en vervolgens na het inhalen met behoorlijk af te snijden.
Dat heb ik dus maar ff aan zijn planner medegedeeld, niet dat het zin heeft waarschijnlijk maar toch.
[edit]
Iemand nog een goede tip voor een fatsoenlijke motor navi..??
Ik gebruikte tot nu toe een oude gsm met tom tom, een versie die nog wel de route planner kende, dus oude kaarten en een klein display.
Op zich erg tevreden over maar ik denk dat die telefoon nu kapot is, batterij is 2 keer zo dik ineens..

Ik dnek niet dat ik bereid ben om 300 euro aan een nieuwe garmin of tom tom uit te geven dus een refurbished of een 2de hands is ook goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 02-02-2014 16:57 ]
viel mij mee met de grip op straat. alleen met flink terug schakelen hoor ik hem even slippen maar verder heeft hij nog geen stap opzij gezet.GBTW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:49:
[...]
Raar he, reken wel op dat je stuk minder grip hebt op het asfalt nu. Metzler Karoo3's bleef maar elke keer uitbreken op het asfalt, zeker als het nat was (
en ik vol gas weg trok)
Voor wat betreft de navi nog een aanvulling:
Ik heb een goed werkende HTC Desire HD, okay ding is ook alweer een paar jaar oud maar ik gebruik hem nu in de auto met een vrij recente Tom tom versie.
Maar de kent dus niet meer de optie (zoals tom tom dat vroeger had) om geplande routes in te laden.
Ik heb er volgens mij ook nog een wat oudere versie van sygic op zitten, denk nu 2 jaar oud, dus met wat verouderd kaart materiaal.
Op zich is dat geen punt maar ik heb dus geen idee hoe ik daar routes op kan krijgen die ik bijvoorbeeld in tyre maak.
Ik heb een goed werkende HTC Desire HD, okay ding is ook alweer een paar jaar oud maar ik gebruik hem nu in de auto met een vrij recente Tom tom versie.
Maar de kent dus niet meer de optie (zoals tom tom dat vroeger had) om geplande routes in te laden.
Ik heb er volgens mij ook nog een wat oudere versie van sygic op zitten, denk nu 2 jaar oud, dus met wat verouderd kaart materiaal.
Op zich is dat geen punt maar ik heb dus geen idee hoe ik daar routes op kan krijgen die ik bijvoorbeeld in tyre maak.
Als je Sygic gebruikt kan je ITN to ITF converter gebruiken. Hier te downloaden: Klik
Daarmee kan je de ITN file die je in tyre maakt converteren naar de ITF file voor sygic. De ITF file sla je op in sygic/res/itinerary.
Het is wat minder praktisch dan een 'echte' motor navigatie m.b.t. de bediening omdat je telkens je handschoenen uit moet doen. Vooral vervelend als je een slecht geplaatst routepunt wil verwijderen.
Daarmee kan je de ITN file die je in tyre maakt converteren naar de ITF file voor sygic. De ITF file sla je op in sygic/res/itinerary.
Het is wat minder praktisch dan een 'echte' motor navigatie m.b.t. de bediening omdat je telkens je handschoenen uit moet doen. Vooral vervelend als je een slecht geplaatst routepunt wil verwijderen.
Dat is een van de zaken die je voor de eigen veiligheid altijd zelf behoort te doen, vindt ik...GBTW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:22:
[...]
Toen ik laatst banden heb laten omleggen heeft die monteur niet eens even gemeld dat de remblokken achter helemaal versleten waren. Gezien er niks meer in het potje zat aan de achterkant ook maar even nieuwe erop gezet, opeens zat er weer remvloeistof in het potje
BRAVOK, weet je wel?
Maar je zou het van een monteur gewoon mogen verwachten dat deze het meldt inderdaad.
Als ik met dit stuk schroot Bravok moet doen elke dag dan kom ik nooit aan rijden toeKwakboy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:04:
[...]
Dat is een van de zaken die je voor de eigen veiligheid altijd zelf behoort te doen, vindt ik...![]()
BRAVOK, weet je wel?
Maar je zou het van een monteur gewoon mogen verwachten dat deze het meldt inderdaad.
LOL, klaagt Thomas daar ook al niet over? (NT8)GBTW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:10:
[...]
Als ik met dit stuk schroot Bravok moet doen elke dag dan kom ik nooit aan rijden toe
Onderhoud plegen kost tijd, het echter aan een dealer overlaten nog veel meer tijd en een hele hoop extra geld.
De ex-bmw dealer had trouwens mooie mail gestuurd daar over, zijn van hun dealer status af omdat BMW vindt dat er te veel in de regio zijn, dus nu kan er 20 procent af van arbeidsloon en kopen ze minder BMW onderdelen en komt het vanaf nu direct van leverancier waardoor er ook wat van de prijs af kan
.
@hierboven
Garmin Zumo, kan ook routes inladen.
Vandaag even gereden met een maatje, stukjes offroad gepakt. Eenmaal in de friesche hoofdstad, ffe een tweetal treuzelaars inhalen tussen twee rotondes in, daarna "rustig" naar me huis gereden. Gelijk popo achter ons aan. Gelukkig geen meting poef..
Vlak daarvoor door een bejaarde op snelweg bijna de vangrail ingedrukt omdat die voorang wou geven aan een invoeger
En bijna door de bestuurders deur naar binnen bij een klapmongool die hem er voor gooide
Toen was er natuurlijk nergens powlitie...
Garmin Zumo, kan ook routes inladen.
Vandaag even gereden met een maatje, stukjes offroad gepakt. Eenmaal in de friesche hoofdstad, ffe een tweetal treuzelaars inhalen tussen twee rotondes in, daarna "rustig" naar me huis gereden. Gelijk popo achter ons aan. Gelukkig geen meting poef..
Vlak daarvoor door een bejaarde op snelweg bijna de vangrail ingedrukt omdat die voorang wou geven aan een invoeger
Asus Zenbook i7 256gb
Ook een observatie die Thomas rijker is geworden.GBTW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:17:
De ex-bmw dealer had trouwens mooie mail gestuurd daar over, zijn van hun dealer status af omdat BMW vindt dat er te veel in de regio zijn, dus nu kan er 20 procent af van arbeidsloon en kopen ze minder BMW onderdelen en komt het vanaf nu direct van leverancier waardoor er ook wat van de prijs af kan.
Met het merk koop je tegenwoordig alleen nog een naam voor een hoop extra geld.
Voor dezelfde kwaliteit en service kun je willekeurig ieder andere (merk)-dealer kiezen, veel van hen deugen namelijk ook vaak niet.
@hierboven
Ik heb ook lang lopen twijfelen tussen de Garmin Zumo en TomTom Rider maar het is uiteindelijk de Garmin geworden omdat die simpelweg meer features heeft. Daarnaast vind ik ze echt zwaar overpriced maar afgelopen vrijdag toch nog de Zumo 350LM kunnen scoren met 70 euro korting bij de Media Markt!
Ik heb ook lang lopen twijfelen tussen de Garmin Zumo en TomTom Rider maar het is uiteindelijk de Garmin geworden omdat die simpelweg meer features heeft. Daarnaast vind ik ze echt zwaar overpriced maar afgelopen vrijdag toch nog de Zumo 350LM kunnen scoren met 70 euro korting bij de Media Markt!

Dat zie en hoor je steeds meer, toch wel jammer.Ghostrider schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:17:
Vlak daarvoor door een bejaarde op snelweg bijna de vangrail ingedrukt omdat die voorang wou geven aan een invoegerEn bijna door de bestuurders deur naar binnen bij een klapmongool die hem er voor gooide
Toen was er natuurlijk nergens powlitie...
Thanks, die ITN converter had ik al ooit eerder geïnstalleerd op mijn pc.Toth70 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:59:
Als je Sygic gebruikt kan je ITN to ITF converter gebruiken. Hier te downloaden: Klik
Dat is misschien dan wel een alternatief voorlopig.
Voor wat betreft de Garmin kenner:
Kunnen alle garmins overweg met custom kaarten (bijvoorbeeld stafkaarten o.i.d.) en kunnen ook alle garmins overweg met route bestanden zoals de motor versies dat kunnen..??
Ik moet nog een nieuwe navigatie aanvragen voor mijn werk namelijk en aangezien k toch meestal met goed weer motor rijd is een auto navi (garmin) ook wel te gebruiken op de motor. Maar dan natuurlijk alleen als deze de routes kan laden en weergeven zoals de motor versies van garmin dat kunnen.

Oxford heeft weer een sale op verschillende producten.
http://www.ghostbikes.com...st/Weekly-Offers-On-Road/
Aantal uitblinkers zijn de Oxford Bone Dry Switch deze heb ik zelf ook. Ideale allround broek (niet als het extreem heet is)
Of deze leren jas. En als extraatje voor dit slechte weer
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik ben dus voor de laatste optie gegaan.. alles voor de motorAlterMann schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:45:
Mijn project voor deze week is ook m'n schutting zodanig te verbouwen dat ik wat meer ruimte heb. Even kijken of ik dat ga doen met een dubbele deur, of gewoon de hele steeg-kant van de schutting aan een scharnier
Vriendinlief heeft er gelukkig begrip voor en helpt braaf mee
Mijn vriendin wil haar fiets stallen, met een tweetal motoren moet ik maar eens kijken of dat wel mogelijk is...
Asus Zenbook i7 256gb
Wat een mooie zonnige dag vandaag! 
Beeld materiaal

http://youtu.be/NTUEiVSwba0

Beeld materiaal

http://youtu.be/NTUEiVSwba0
[ Voor 11% gewijzigd door GewoonDennis op 02-02-2014 20:59 ]
zou wel zonde zijn als ie tijdens een onverwachte regenbui overlijdtBommes schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:26:
[...]
Thanks, die ITN converter had ik al ooit eerder geïnstalleerd op mijn pc.
Dat is misschien dan wel een alternatief voorlopig.
Voor wat betreft de Garmin kenner:
Kunnen alle garmins overweg met custom kaarten (bijvoorbeeld stafkaarten o.i.d.) en kunnen ook alle garmins overweg met route bestanden zoals de motor versies dat kunnen..??
Ik moet nog een nieuwe navigatie aanvragen voor mijn werk namelijk en aangezien k toch meestal met goed weer motor rijd is een auto navi (garmin) ook wel te gebruiken op de motor. Maar dan natuurlijk alleen als deze de routes kan laden en weergeven zoals de motor versies van garmin dat kunnen.

Verwijderd
Ik keek gisteren even op het nieuws naar de voorspelling voor vandaag, 8 graden en droog. Nou dat heb ik vanmorgen geweten toen ik de garage uit reed, glad en ijskoud...
Hopelijk warmt het in de loop van de dag nog even wat op zodat ik vanmiddag weer zonder bevroren handen thuis kom.
Hopelijk warmt het in de loop van de dag nog even wat op zodat ik vanmiddag weer zonder bevroren handen thuis kom.
Check, vanmorgen gleed het voorwiel toch wat verder door de bocht dan verwacht. En een collega heeft dezelfde bocht op de scooter vanuit een lager standpunt kunnen bekijken, die hield de glimmende kant niet bovenVerwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:17:
Ik keek gisteren even op het nieuws naar de voorspelling voor vandaag, 8 graden en droog. Nou dat heb ik vanmorgen geweten toen ik de garage uit reed, glad en ijskoud...
Verder viel het wel mee qua frisheid, handjes waren wat koud, maar er zijn ergere dagen geweest!
@Bommes: Toch wel even een uitsmijter "In Den Bockenreyder" genuttigd, hè
En het is officieel, de Viffer wordt total loss verklaard.
Nu nog zien te achterhalen welk prijskaartje er tegenover wordt geplaatst.
Verwijderd
Een bekende motorrijders fout die ik elk motorseizoen verschillende keren zie gebeuren ook hier eens op video
Haal dan ook niet gvd in bij een kruising / zijweg / afslag / parkeerplaats ...

Haal dan ook niet gvd in bij een kruising / zijweg / afslag / parkeerplaats ...
Heeft iemand hier toevallig een eerste generatie R1? Ik ga a.s. weekend voor mijn zwager zo'n ding een oliebeurtje geven, ik ben benieuwd of er nog iets opvallends is dat ik moet weten 
@Youk: meh
@Youk: meh

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 03-02-2014 14:50 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nog een geluk dat hij daar de ruimte heeft om uit te wijken. Maar beetje domme actie inderdaadVerwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:48:
Een bekende motorrijders fout die ik elk motorseizoen verschillende keren zie gebeuren ook hier eens op video![]()
Haal dan ook niet gvd in bij een kruising / zijweg / afslag / parkeerplaats ...![]()
[video]
Yamaha MT-09
Lekker weer hier, zometeen maar even een stukje rijden
Alleen jammer van die pekel overal. Tenminste, bij mij in de gemeente zijn alle wegen wit, vooral omdat ze alle bruggen heel enthousiast strooien iedere nacht.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Klopt, overal witte wegen.
Gisteren heb ik ook een uurtje of 2 rond gereden en je kan wel zien dat het op de motor blijft zitten.
Heb geen tijd meer gehad om hem te wassen na het rijden, dus dat moet ik deze week nog proberen te doen.
Het begon al donker te worden, tja.. en daar sta je dan met je emmertje
Gisteren heb ik ook een uurtje of 2 rond gereden en je kan wel zien dat het op de motor blijft zitten.
Heb geen tijd meer gehad om hem te wassen na het rijden, dus dat moet ik deze week nog proberen te doen.
Het begon al donker te worden, tja.. en daar sta je dan met je emmertje
Noobmeter WoT: Froekie
Want 's ochtens vroeg is het even warm als om 13:00 's middags?Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:17:
Meestal met dit soort dagen. In de ochtend zeer koud en overdag met de zon goed te doen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Rij je 50cc ofzo?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nope, we waren na ons zondag ontbijtje vertrokken dus de buik zat nog vol.wimmel_1 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:12:
@Bommes: Toch wel even een uitsmijter "In Den Bockenreyder" genuttigd, hè
Gewoon kopje koffie en een cola. Het was er wel mega druk en natuurlijk zat er weer iemand vast met zijn auto ergens in een plasje water. (Was nog een grand vitara met 4x4 ook, prutser xl dus)
Het mag van mij trouwens wel weer wat warmer worden buiten, krijg mijn schuurtje nu niet warm genoeg om het spuit werk af te maken.
Transmissie cover moet nog zwart en dan op zoek naar en setje leuke kleine zwarte spiegeltje. Staan er genoeg op Louis.de maar wil toch wel FF zien wat ik koop.
Was laatst bij een grote motorzaak in Venlo die had precies wat ik zocht maar toen had ik net wat dagen over en banksaldo te kort
Neuh F800GS maar ze voegen wel wat frontaal oppervlak toe aan de voorkant van de motorAcid_Burn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:38:
Rij je 50cc ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door GBTW op 03-02-2014 17:58 ]
We komen daar regelmatig (ook met de knollen) en kan me niet heugen dat 't er óóit rustig is geweest op dagen dat 't lekker weer isBommes schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
[...]
Nope, we waren na ons zondag ontbijtje vertrokken dus de buik zat nog vol.
Gewoon kopje koffie en een cola. Het was er wel mega druk en natuurlijk zat er weer iemand vast met zijn auto ergens in een plasje water. (Was nog een grand vitara met 4x4 ook, prutser xl dus)
Het mag van mij trouwens wel weer wat warmer worden buiten, krijg mijn schuurtje nu niet warm genoeg om het spuit werk af te maken.
Transmissie cover moet nog zwart en dan op zoek naar en setje leuke kleine zwarte spiegeltje. Staan er genoeg op Louis.de maar wil toch wel FF zien wat ik koop.
Was laatst bij een grote motorzaak in Venlo die had precies wat ik zocht maar toen had ik net wat dagen over en banksaldo te kort
Altijd wel lekker om daar even in de bossen te zijn, alleen jammer dat 't niet echt "SS" waardig terrein is. Heb daar op de weg er naar toe (die laatste Kilometer) met m'n SS wel eens wat All Terrain motoren voorbij gestoken onder 't motto van "Gang is ALLES"..... Dan zie je die gasten achteraf op 't terrasje toch wel vreemd naar je kijken.
Hier staat de fiets nu ook tijdelijk als "Naked" in de berging (op de vloerverwarming) dus klussen is goed te doen

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 03-02-2014 18:22 ]
Dat zijn geen handkappen, dat zijn parachuttes!GBTW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:56:
[...]
Neuh F800GS maar ze voegen wel wat frontaal oppervlak toe aan de voorkant van de motor, met ging hij maar tot 160, nu 200
![]()
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bij mij ging er meteen "get in the ring" door mijn hoofd..ToolkiT schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:24:
[...]
Dat zijn geen handkappen, dat zijn parachuttes!
[YouTube: http://youtu.be/1afXZslc9w8]
Naar aanleiding van Toolkit z'n reactie had ik onderstaande nummer eerder in gedachten....
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FUJJ1cc4Pto]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FUJJ1cc4Pto]
Lekker nummertje he
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mij ontgaat even de link tussen 'get in the ring' (goed nummer overigens) en parachutes...
bokswantenJolke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:00:
Mij ontgaat even de link tussen 'get in the ring' (goed nummer overigens) en parachutes...

Mocht er iemand ook van die gevallen willen, je kan ze bij RoyalJordanian winnen. Hoef je enkel je handen langer dan 30 minuten in een bak ijs te houden
.
https://www.facebook.com/..../451238658310312/?type=1
http://youtu.be/LaXjUorjTnw
https://www.facebook.com/..../451238658310312/?type=1
http://youtu.be/LaXjUorjTnw
Kaartjes voor de motorbeurs zijn binnen. Ik ga op zaterdag een poging doen er doorheen te komen...
Dat kan je met goed fatsoen geen handkappen meer noemenGBTW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:56:
[...]
Neuh F800GS maar ze voegen wel wat frontaal oppervlak toe aan de voorkant van de motor, met ging hij maar tot 160, nu 200
![]()
[afbeelding]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Die van RJ zijn crappy, de http://www.hippohands.com/ worden niet meer gemaakt helaas.
Hey wat een mooie fiets! Lekker zo laten zou ik zeggenwimmel_1 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:18:
[...]
We komen daar regelmatig (ook met de knollen) en kan me niet heugen dat 't er óóit rustig is geweest op dagen dat 't lekker weer is
Altijd wel lekker om daar even in de bossen te zijn, alleen jammer dat 't niet echt "SS" waardig terrein is. Heb daar op de weg er naar toe (die laatste Kilometer) met m'n SS wel eens wat All Terrain motoren voorbij gestoken onder 't motto van "Gang is ALLES"..... Dan zie je die gasten achteraf op 't terrasje toch wel vreemd naar je kijken.
Hier staat de fiets nu ook tijdelijk als "Naked" in de berging (op de vloerverwarming) dus klussen is goed te doen
[afbeelding]
Bevestigingspunten voor de extra kappen eraf slijpen en laten zo! Ziet er prima uitMarc Rademaker schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:18:
[...]
Hey wat een mooie fiets! Lekker zo laten zou ik zeggen
Verwijderd
Leuk, enjoy de drukte!gwystyl schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:27:
Kaartjes voor de motorbeurs zijn binnen. Ik ga op zaterdag een poging doen er doorheen te komen...
Vorig jaar met mijn vader er doorheen gelopen en hij is na 20 jaar weer overstag gegaan de motor te pakken, afgelopen jaar al een paar keer met mijn motor op stap gegaan en overweegt er nu weer zelf een aan te schaffen. Dit jaar heb ik de donderdag vrij genomen en loop er dan met vrienden rond, de zaterdag is mij echt iets te.
Ik had het er afgelopen weekend over met mn motorvrienden, dit jaar skippen we de motorbeurs
het is al tijden hetzelfde, we hebben niet echt iets nodig, en we hebben toch geen geld
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Achja, wel leuk rondkijken, maar de moeite van de reis waard... tja.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Net eindelijk maar besloten om 10 euro per foto af te tikken voor 2 foto's van mij gemaakt afgelopen zomer op de Col de Galibier door griffe foto's.
Er zijn er een stuk of 4 of 5 per zijde van de Galibier gemaakt van mij en ondanks dat ik er wel meer zou willen hebben vond ik 20 euro voor 2 foto bestandjes van 1600 bij 1066 wel al genoeg.
3888 HR file is ook te krijgen maar dan 20 euro per stuk, maar ik weet niet eens wat een HR file is dus daar heb ik de 20 euro niet voor over..

Heb al weer zin in de zomer..!!!!
Er zijn er een stuk of 4 of 5 per zijde van de Galibier gemaakt van mij en ondanks dat ik er wel meer zou willen hebben vond ik 20 euro voor 2 foto bestandjes van 1600 bij 1066 wel al genoeg.
3888 HR file is ook te krijgen maar dan 20 euro per stuk, maar ik weet niet eens wat een HR file is dus daar heb ik de 20 euro niet voor over..

Kiek 'm goan!
wel een hoop geld voor zo'n foto ja

Vaak bu'j te bang!
Heb ik twee jaar geleden ook gekocht. Geen spijt van gehad, zijn leuke foto's van Griffe 
(staat HR niet gewoon voor High Resolution?
)
(staat HR niet gewoon voor High Resolution?
Gave foto's idd!
Wat een winter ook! (eigenlijk vind ik het niet eens zo heel erg
), nu kan ik tenminste lekker blijven rijden.
Beetje pekel is ook geen probleem (overdag boven 0 dus je kunt gewoon wassen).
Nu vind ik alleen de SS niet zo geweldig onder deze omstandigheden, en ook niet super voor elke dag woon werk. Dus moet er maar een tweede machine komen! Mijn oog is gevallen op de KTM 690 SMC-R, al eens mogen test rijden en ik was helemaal verkocht.
Ding is echt geweldig sturen op de binnenwegen in de achterhoek, en bij normaal gebruik nog zuinig ook!
Beetje prijzig qua aanschaf, maar had gelukkig al redelijk gespaard voor een nieuwe motor.
Nu vind ik alleen de SS niet zo geweldig onder deze omstandigheden, en ook niet super voor elke dag woon werk. Dus moet er maar een tweede machine komen! Mijn oog is gevallen op de KTM 690 SMC-R, al eens mogen test rijden en ik was helemaal verkocht.
Ding is echt geweldig sturen op de binnenwegen in de achterhoek, en bij normaal gebruik nog zuinig ook!
Beetje prijzig qua aanschaf, maar had gelukkig al redelijk gespaard voor een nieuwe motor.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Een mogelijk rare vraag... Maar ik heb een hersenkneuzing opgelopen in een zwaar ski-ongeluk ongeveer 2 maand terug. Nu komt op dit moment rijden nog veel te vroeg, maar met het oog op de lente, concreet de vraag:
Hoe kom ik erachter wanneer het weer veilig en legaal is om te rijden? Het gaat me dan ook om mijn verzekering bijvoorbeeld. Mijn arts vertelde me dat ze mogelijk niets dekken als ze kunnen aantonen dat ik hersenschade heb.
De RDW en ook mijn verzekering kunnen me niks interessants vertellen hierover. Maar ik ben toch echt niet de eerste motorrijder die een flinke hersenschudding heeft gehad. Waar vind je dit soort informatie?
Hoe kom ik erachter wanneer het weer veilig en legaal is om te rijden? Het gaat me dan ook om mijn verzekering bijvoorbeeld. Mijn arts vertelde me dat ze mogelijk niets dekken als ze kunnen aantonen dat ik hersenschade heb.
De RDW en ook mijn verzekering kunnen me niks interessants vertellen hierover. Maar ik ben toch echt niet de eerste motorrijder die een flinke hersenschudding heeft gehad. Waar vind je dit soort informatie?
niet. de een is snel hersteld en de ander houd altijd wat over. gewoon goed op jezelf letten en niks overhaasten.Blue-eagle schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:46:
Een mogelijk rare vraag... Maar ik heb een hersenkneuzing opgelopen in een zwaar ski-ongeluk ongeveer 2 maand terug. Nu komt op dit moment rijden nog veel te vroeg, maar met het oog op de lente, concreet de vraag:
wat doet ktm tegenwoordig aan onderhoudsintervallen? ook wel een leuke pom mee te nemen in de vergelijkingrgarretsen schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:35:
Wat een winter ook! (eigenlijk vind ik het niet eens zo heel erg), nu kan ik tenminste lekker blijven rijden.
Volgens mij verschilt dat per model, bij de 1190 is het 15.000 km.
Pre 2013 was het 7.500, nu 10.000.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Wat betreft "legaal": Is het niet zo dat nu je eigen verklaring ongeldig is? Of wel: je moet bij het CBR een testje laten afnemen (of een verklaring van de dokter inleveren) om te checken of je weer veilig de weg op kan. Ik zou dus eens bij het CBR informeren, volgens mij zijn die de partij die er over gaan.Blue-eagle schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:46:
Wat betreft "veilig": lijkt mij dat dat helemaal aan jou en je dokter is. Uiteindelijk ben jij de gene die kan beoordelen of je weer veilig in het verkeer kan deelnemen, los van alle testjes.
KloptDECOY88 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:48:
[...]
niet. de een is snel hersteld en de ander houd altijd wat over. gewoon goed op jezelf letten en niks overhaasten.
Goed idee, thanks. CBR nu via de mail gevraagd, als ze niet reageren zal ik ze bellen. Zodra ik weer ga rijden wil ik het veilig doen, maar ook op een manier dat ik mezelf (of anderen) niet enorm in de vingers snijd, mocht ik een ongeluk veroorzaken of meemaken.XBL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:23:
[...]
Wat betreft "legaal": Is het niet zo dat nu je eigen verklaring ongeldig is? Of wel: je moet bij het CBR een testje laten afnemen (of een verklaring van de dokter inleveren) om te checken of je weer veilig de weg op kan. Ik zou dus eens bij het CBR informeren, volgens mij zijn die de partij die er over gaan.
Wat betreft "veilig": lijkt mij dat dat helemaal aan jou en je dokter is. Uiteindelijk ben jij de gene die kan beoordelen of je weer veilig in het verkeer kan deelnemen, los van alle testjes.
En volgende keer wel knietje aan de grond, hè!Bommes schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:52:
Net eindelijk maar besloten om 10 euro per foto af te tikken voor 2 foto's van mij gemaakt afgelopen zomer op de Col de Galibier door griffe foto's.
3888 HR file is ook te krijgen maar dan 20 euro per stuk, maar ik weet niet eens wat een HR file is dus daar heb ik de 20 euro niet voor over..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie al dat het te laat is, maar ik zou GEEN contact opnemen met het CBR. Als het CBR eenmaal besluit dat je een herkeuring nodig hebt kom je in een molen terecht waar je echt niet in wil komen.XBL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:23:
[...]
Wat betreft "legaal": Is het niet zo dat nu je eigen verklaring ongeldig is? Of wel: je moet bij het CBR een testje laten afnemen (of een verklaring van de dokter inleveren) om te checken of je weer veilig de weg op kan. Ik zou dus eens bij het CBR informeren, volgens mij zijn die de partij die er over gaan.
Het CBR is ook het probleem niet, zo lang je rijbewijs niet is ingetrokken. Je verzekering is het probleem.
Ik zou zorgen dat ik een doktersverklaring had. Mocht de verzekering moeilijk gaan doen kun je daar altijd op terugvallen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat rijbewijs heb je ooit gekregen op de basis van een eigen verklaring over je medisch verleden. Dat is nu veranderd, dus zou het best kunnen betekenen dat je rijbewijs niet geldig is. En op dat moment ben je gewoon de lul als je een ongeluk veroorzaakt.DrivinUCrazy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:52:
[...]
Ik zie al dat het te laat is, maar ik zou GEEN contact opnemen met het CBR. Als het CBR eenmaal besluit dat je een herkeuring nodig hebt kom je in een molen terecht waar je echt niet in wil komen.
Het CBR is ook het probleem niet, zo lang je rijbewijs niet is ingetrokken. Je verzekering is het probleem.
Ik zou zorgen dat ik een doktersverklaring had. Mocht de verzekering moeilijk gaan doen kun je daar altijd op terugvallen.
Ik heb het verder nooit meegemaakt, vandaar mijn tip om even te informeren bij het CBR. Zolang ze niet weten wie je bent, kunnen ze moeilijk een herkeuring starten. Ze kunnen wel zeggen of een doktersverklaring voldoende is. Eigenlijk zou je verzekeraar dat ook moeten bevestigen... raar dat ze daar niets van weten.
Deze winter begint belachelijk te worden, wat een weertje! Zon & glimlach op het gezicht en nooit meer stoppen met rijden
Ik baal nog steeds dat ik winterstop heb.
Helaas is het me niet waard om voor 1 maand dit op te zeggen aangezien ik nog een 3-jaar-nieuw-waarde-all-risk heb en het nogal prijzig wordt dan
.
Volgend seizoen gewoon WA+ en all-year-dekking =)
Helaas is het me niet waard om voor 1 maand dit op te zeggen aangezien ik nog een 3-jaar-nieuw-waarde-all-risk heb en het nogal prijzig wordt dan
Als je dokter verklaart dat je weer volledig functioneert en fysiek in staat bent om weer te rijden, dan lijkt me dat voldoende.XBL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:51:
[...]
Dat rijbewijs heb je ooit gekregen op de basis van een eigen verklaring over je medisch verleden. Dat is nu veranderd, dus zou het best kunnen betekenen dat je rijbewijs niet geldig is. En op dat moment ben je gewoon de lul als je een ongeluk veroorzaakt.
Ik heb het verder nooit meegemaakt, vandaar mijn tip om even te informeren bij het CBR. Zolang ze niet weten wie je bent, kunnen ze moeilijk een herkeuring starten. Ze kunnen wel zeggen of een doktersverklaring voldoende is. Eigenlijk zou je verzekeraar dat ook moeten bevestigen... raar dat ze daar niets van weten.
Dan is er in je medische status ook niets veranderd: je bent immers weer gezond.
Praktijkvoorbeeldje: ik heb eens mijn knie zwaar geblesseerd gehad. Ik was op dat moment fysiek niet in staat om auto te rijden. Enkele weken na de operatie heb ik een nacontrole gehad, en daarbij de arts een krabbeltje laten zetten op een papiertje waaruit bleek dat mijn knie weer naar behoren functioneerde, dat ik niets blijvends had overgehouden, en dat ik weer normaal kon autorijden.
Contact gehad met de verzekering (Interpolis), die zeiden alleen "bedankt voor het melden" en het was klaar.
Een hersenschudding vind ik nog steeds een vrij veelvoorkomende blessure. Ik zou daarom ook echt niets melden aan het CBR.
Het wordt wat anders als je er wél duidelijk iets blijvends aan over hebt gehouden, of dat je nog steeds continu geneesmiddelen slikt. Maar dan had die arts ook nooit dat papier getekend.
Maar jouw verzekering had tenminste een antwoord... Ik zou er niet zomaar op vertrouwen dat een briefje van de dokter voldoende is. Als je verzekeraar het niet eens is, kan dat tot een hoop gezeik leiden op precies een moment dat je er geen zin in hebt (namelijk vlak na een ongeluk).
Verder heeft Blue-eagle een hersenkneuzing... dat is zeg maar een hersenschudding waarbij je hersenen niet meer volledig herstellen (vergelijkbaar met een zware hersenschudding). Problemen die je krijgt na een hersenschudding die kunnen dus in bepaalde mate blijven. En zelfs met een "simpele" hersenschudding zou ik al heel voorzichtig zijn, want op het moment dat je je lichamelijk weer prima voelt, kunnen de effecten van de hersenschudding nog even aanhouden. Denk aan concentratieverlies e.d., waarmee je eigenlijk nog geen motor moet gaan rijden.
Anyhow, ik zou bij het CBR en de verzekering informeren. Het CBR kan je niet zomaar laten testen zolang ze nog niet weten wie je bent, maar ze kunnen je er wel informatie over verstrekken. Ik meen ooit eens een verhaal gelezen te hebben van iemand die gratis een simpele herkeuring heeft laten doen, dus of het echt zo'n ramp is, betwijfel ik.
Bij de verzekering zou ik informeren omdat die uiteindelijk gaan bepalen of ze wel bij eventuele schade uitkeren (of eigenlijk: of ze het op jou gaan verhalen, want uitkeren doen ze sowieso). Het zal voor hun vast niet de eerste keer zijn dat ze iets als dit meemaken. Gewoon ff doorzagen bij dat call center, dan kom je vanzelf bij een tweede of derde lijn terecht
.
Verder heeft Blue-eagle een hersenkneuzing... dat is zeg maar een hersenschudding waarbij je hersenen niet meer volledig herstellen (vergelijkbaar met een zware hersenschudding). Problemen die je krijgt na een hersenschudding die kunnen dus in bepaalde mate blijven. En zelfs met een "simpele" hersenschudding zou ik al heel voorzichtig zijn, want op het moment dat je je lichamelijk weer prima voelt, kunnen de effecten van de hersenschudding nog even aanhouden. Denk aan concentratieverlies e.d., waarmee je eigenlijk nog geen motor moet gaan rijden.
Anyhow, ik zou bij het CBR en de verzekering informeren. Het CBR kan je niet zomaar laten testen zolang ze nog niet weten wie je bent, maar ze kunnen je er wel informatie over verstrekken. Ik meen ooit eens een verhaal gelezen te hebben van iemand die gratis een simpele herkeuring heeft laten doen, dus of het echt zo'n ramp is, betwijfel ik.
Bij de verzekering zou ik informeren omdat die uiteindelijk gaan bepalen of ze wel bij eventuele schade uitkeren (of eigenlijk: of ze het op jou gaan verhalen, want uitkeren doen ze sowieso). Het zal voor hun vast niet de eerste keer zijn dat ze iets als dit meemaken. Gewoon ff doorzagen bij dat call center, dan kom je vanzelf bij een tweede of derde lijn terecht
Winterstop had ik ook de eerste twee jaar.Deshmir schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:14:
Ik baal nog steeds dat ik winterstop heb.
Helaas is het me niet waard om voor 1 maand dit op te zeggen aangezien ik nog een 3-jaar-nieuw-waarde-all-risk heb en het nogal prijzig wordt dan.
Vrij nutteloos in Nederland, gezien de afgelopen jaren toch wel aardig waren met maar een paar echte dagen sneeuw.
Die 11 euro (mijn verzekering dan) die ik extra kwijt was, betaalde ik dan ook graag voor die paar maanden.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dit topic is gesloten.