Ik denk meer dat het is omdat het Honda's laatste serieuze allroad is. Ondanks dat het segment enorm is gegroeid de laatste jaren is niks eigenlijk net zo geschikt om mee te offroaden. Inclusief dat stuk ongeluk wat ik heb.
Ik ga morgen of maandag richting België(340km), intentie is om met de motor te gaan maar als het sneeuwen zal onderweg vrees ik dat ik toch met het koekblik moet...BlackLabel01 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:08:
Vanavond van Leeuwarden naar Groningen gereden met de motor, en dit was de eerste keer dat ik onderweg dacht: dit is niet verantwoord. Voor en in Groningen is het echt spekglad door de sneeuw, bij 2 kruispunten al rodeo-end mijn Fazer rechtop moeten houden![]()
Maar goed, niet gevallen en weer een ervaring rijker; niet altijd zo eigenwijs zijn
Het sneeuwt alleen in het noorden, de laatste keer dat ik keek is België de andere kant opErasmo schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:29:
[...]
Ik ga morgen of maandag richting België(340km), intentie is om met de motor te gaan maar als het sneeuwen zal onderweg vrees ik dat ik toch met het koekblik moet...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nu ja maar ik moet aan het einde van de week ook nog terugChakotay schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:35:
[...]
Het sneeuwt alleen in het noorden, de laatste keer dat ik keek is België de andere kant op
Dit is overigens de nieuwe aanwinst:

Nice, vele veilige kilometers!
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Het allerlaatste filmpje van de beste motorrijder van youtube 
Trouwens wat een lekker geluid heeft die CB500
Groenevelt motoren komt mijn motorfiets vandaan. Vind het daar niet helemaal oprecht gaan, ze houden zich niet aan de afspraken die gemaakt zijn. Ik zelf laat nu al mijn onderhoud doen bij MP Veldhoven, erg oprecht personeel! Ik raad MP aan. ( motoport, niet marktplaats)Bommes schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:54:
Vandaag nog ongepland een lekker rondje gereden.
Naar Groenevelt motoren in Son, toen naar Hurkx motoren en scooters in Eindhoven en daarna door naar Motoport in Veldhoven.
Die hurkx is echt compleet boutwat een rommel motoren voor prijzen die 3 tot 4 keer boven MP liggen.
Natuurlijk moet het bedrijf ook draaien maar bordjes met mee neem prijzen die nergens op slaan op motoren die echt uitgewoond zijn..
Even goed lekker gereden, niet koud gehad en dit moet ik vaker doen.
Als je niet rijd vergeet je bijna hoe tof dat is, zelfs met 6 graden buiten temp
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Vorige week naar het autosalon geweest en natuurlijk langer tussen de motoren gelopen dan tussen de auto's. Zo'n Yamaha TM-07 is wel een mooi ding! En al helemaal in "racing blu" uitvoering. Motor zat heel aangenaam, en lijkt me een fijn blok zo'n twin.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Tja ik ben bevooroordeeld, de oude eigenaar van groenevelt Ernie Groen is mijn (stief)oom ze kunnen daar dus wel een potje breken bij mij..Domih schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:52:
[...]
Groenevelt motoren komt mijn motorfiets vandaan. Vind het daar niet helemaal oprecht gaan, ze houden zich niet aan de afspraken die gemaakt zijn. Ik zelf laat nu al mijn onderhoud doen bij MP Veldhoven, erg oprecht personeel! Ik raad MP aan. ( motoport, niet marktplaats)
Rob (de nieuwe eigenaar) heb ik nog niet gesproken, daar kan ik dus geen oordeel over vellen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Herkenbaar, had ik een paar weken geleden hier ook..BlackLabel01 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:08:
Vanavond van Leeuwarden naar Groningen gereden met de motor, en dit was de eerste keer dat ik onderweg dacht: dit is niet verantwoord. Voor en in Groningen is het echt spekglad door de sneeuw, bij 2 kruispunten al rodeo-end mijn Fazer rechtop moeten houden![]()
Maar goed, niet gevallen en weer een ervaring rijker; niet altijd zo eigenwijs zijn
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ik heb daar een jaartje gewerkt.Domih schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:52:
[...]
Groenevelt motoren komt mijn motorfiets vandaan. Vind het daar niet helemaal oprecht gaan, ze houden zich niet aan de afspraken die gemaakt zijn. Ik zelf laat nu al mijn onderhoud doen bij MP Veldhoven, erg oprecht personeel! Ik raad MP aan. ( motoport, niet marktplaats)
Wieger (de eigenaar daar) is een hele eerlijke zaken man.
Daarmee bedoel ik, hij heeft een grote tent draaiende te houden dus winst nodig.
maar draait je geen poot uit. (beter veel verkopen met minder marge en mensen die terug komen voor goede service, onderhoud accesoires en kleding. Dan 1x verkopen en nooit meer terug zien)
Onderhoud houdt een zaak draaiende, niet de verkoop.
De omloopsnelheid is ondertussen ook dermate laag dat de boek- inruilwaarde ruim hoger liggen dan de evt. verkoopwaarde.
Ik zou nu geen eigen zaak willen hebben.
De omloopsnelheid is ondertussen ook dermate laag dat de boek- inruilwaarde ruim hoger liggen dan de evt. verkoopwaarde.
Ik zou nu geen eigen zaak willen hebben.
Wise enough to play the fool
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:59:
Het allerlaatste filmpje van de beste motorrijder van youtube
[video]
spoiler:
"Goddamit Heisenberg" 
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ik ben mij aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden van een motortrailer en de kans bestaat dat ik er zelf een ga maken. wij hebben namelijk nog een ongebruikte aanhanger over.
wat is de beste manier op de motor in te stallen
1. een klem

2. een goot

3. een combinatie van beide ?
een goot met aan het einde een wielklem
graag jullie ervaringen
1. een klem

2. een goot
graag jullie ervaringen
2 steady stands (inruiklemmen) werkt het beste imo.
Dan kan je ook gewoon zelf je motor opladen en heb je geen hulp nodig met erop duwen/rijden en vasthouden
Dan kan je ook gewoon zelf je motor opladen en heb je geen hulp nodig met erop duwen/rijden en vasthouden
Dat "alleen opspannen" lukt met zo'n aanhanger met goten ook wel als ze (zoals op de afbeelding) voorzien zijn van inrijd stukken/beugels op het eind.
Voordeel van dat type goot is dat de klem met de goot mee verschuift als je meerdere goten hebt/plaatst (en de aanhanger geschikt is gemaakt voor meerdere goten).
Wat voor een aanhanger welke als basis gaat dienen praten we eigenlijk over? Vaak wordt bij eigenbouw het onderstel van een travelsleeper gebruikt als basis en daarmee kun je eigenlijk beide kanten in.
Op dat eerste aanhangertje zou ik op de manier zoals 't ding er op de foto bij staat overigens géén "SS" willen parkeren. Vrees dat de fiets aan de onderkant ergens gaat aanlopen bij het oprijden
Voordeel van dat type goot is dat de klem met de goot mee verschuift als je meerdere goten hebt/plaatst (en de aanhanger geschikt is gemaakt voor meerdere goten).
Wat voor een aanhanger welke als basis gaat dienen praten we eigenlijk over? Vaak wordt bij eigenbouw het onderstel van een travelsleeper gebruikt als basis en daarmee kun je eigenlijk beide kanten in.
Op dat eerste aanhangertje zou ik op de manier zoals 't ding er op de foto bij staat overigens géén "SS" willen parkeren. Vrees dat de fiets aan de onderkant ergens gaat aanlopen bij het oprijden
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 28-01-2014 19:37 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Geef me een seintje als je 'm klaar hebt, dan kan je 'm testen met mijn brommer. Die moet eerdaags naar de mekanieker...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
de basis wordt een smalle aanhanger voor 1 motor, hij is niet breed genoeg voor 2 motoren en ik zal voorlopig ook niet weten waarom ik 2 motoren wil meenemen ;-) het verstellen is voor mij geen harde eis.wimmel_1 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:35:
hij zal ook worden uitgerust met een oprijplank.
[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 28-01-2014 19:44 ]
Wat heeft Uwes uitgespookt dat dat niet meer (zelf) rijdend kan?mphilipp schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:37:
Geef me een seintje als je 'm klaar hebt, dan kan je 'm testen met mijn brommer. Die moet eerdaags naar de mekanieker...
Die staat al een tijdje met een stukke koppeling. Ik stelde het steeds uit vanwege die spuitwerkzaamheden, en toen zou het winterseizoen aanbreken (dat is ook uitgesteld lijkt het) dus had ik ook geen haast, dus strak mag ie eindelijk onder het mes.
De seizoenen zijn ook zo in de war. Het werd te koud om te spuiten, maar uiteindelijk is het wel warm genoeg geweest om het af te maken. Dat is dus wel een nadeel als het spul niet bij je thuis staat. Ik moet het echt plannen en dat is een beetje lastig als je niet weet wat het weer gaat doen. Nou ja...moet ik het komend seizoen maar inhalen door extra veel te rijden. Met mijn nieuwe koppeling...
De seizoenen zijn ook zo in de war. Het werd te koud om te spuiten, maar uiteindelijk is het wel warm genoeg geweest om het af te maken. Dat is dus wel een nadeel als het spul niet bij je thuis staat. Ik moet het echt plannen en dat is een beetje lastig als je niet weet wat het weer gaat doen. Nou ja...moet ik het komend seizoen maar inhalen door extra veel te rijden. Met mijn nieuwe koppeling...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
als je voor een goot kiest zit je wel vast aan of 2 motoren of 1 motor opstellingwd200 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16:
ik ben mij aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden van een motortrailer en de kans bestaat dat ik er zelf een ga maken. wij hebben namelijk nog een ongebruikte aanhanger over.
1. een klem
[afbeelding]
2. een goot
[afbeelding]
graag jullie ervaringen
met klemmen heb je wat meer vrijheid met indeling (een goot is namelijk niet 1,2,3 te verplaatsen, een klem wel)
Wij hebben een kar, zonder goten en met 2 losse voorwiel klemmen zoals jij op foto 1 laat zien. Paar spanbanden er aan en klaar is kees. Verder hebben we om de kar heen schotten op gebouwd zodat er ook andere dingen met de kar vervoerd kunnen worden.wd200 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16:
1. een klem
[afbeelding]
2. een goot
[afbeelding]
graag jullie ervaringen
ik heb zelf een aanhanger met goot maar ik ga hem ombouwen naar eentje met klem. goot werkt wel maar een klem geeft meer vertrouwen vind ik. in de klem blijft de motor zelf al mooi rechtop staan en kan je hem daarna goed vastklemmen met 2 spanbanden. bij de goot gaat dat helaas niet zo makkelijkwd200 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16:
1. een klem
[afbeelding]
2. een goot
[afbeelding]
graag jullie ervaringen
Dit is bijvoorbeeld een leuke combi zelfbouw project met een goot en een soort van klem voorop.wd200 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16:
Vandaag maar met de auto naar werk, ging gister zitten op de motor zitten. draaide de sleutel om..prrrrr-t-t-t-t-t-tt-t-t
ANWB gebeld, en de conclusie getrokken dat de accu dood is. ANWB heeft hem gestart zodat ik hem naar huis kon rijden, maar tijdens stationair draaien schommelde het voltage van 9.5 naar 13,5. Kortom, die accu heeft zijn beste tijd gehad.

ANWB gebeld, en de conclusie getrokken dat de accu dood is. ANWB heeft hem gestart zodat ik hem naar huis kon rijden, maar tijdens stationair draaien schommelde het voltage van 9.5 naar 13,5. Kortom, die accu heeft zijn beste tijd gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 29-01-2014 08:46 ]
toen ik begon met wegrace had ik een dichte aanhanger om daar de 2 racemotoren in te zetten had ik alleen 2 ogen op de grond gemaakt.wd200 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16:
1. een klem
[afbeelding]
2. een goot
[afbeelding]
graag jullie ervaringen
2 op maat gemaakte sjorbandjes aan de clip ons en een ty wrap om de voorrem.
daar ben ik vooral in de eerste jaren heel Nederland mee door geweest en de voorjaarstrainingen in Frankrijk en Spanje ook geen probleem.
later kochten we een vrachtwagentje waar we de racers meer in onderdelen dan als complete motor mee namen.
er was toch wel iets van trilling te voelen in die zachte compound slicks als je donderdags de motor al in de aanhanger zette en de boel in de veren trok met de sjorbanden.
dus zetten we dan frame met blok eronder in speciale houder in de vrachtwagen.
rest van de motor bouwden we dan in pitbox op circuit wel op, dat was geen uren werk.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Als ik ooit eens een trailer bouw om de motor op te zetten komt er zeker weten een inrijklem op. Maar, ik zou er ook iets op maken waarmee ik het achterwiel vast kan zetten. Bijvoorbeeld 2 balkjes die na het oprijden naast het achterwiel geklikt worden zodat het achterwiel niet zijwaarts weg kan. Zo heb je het beste van 2 werelden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hoe slecht is het eigenlijk om je motor in z'n veren te trekken d.m.v. spanbanden. Ik lees daar nogal een hoop wisselende verhalen over.
Ik trek m'n motoren/brommers altijd in de veren. Eigenlijk staat hij vaak met 2 spanbandjes (1 over het kroonstuk/clipons en 1 ergens over het subframe achter) al muurvast.
Ik trek m'n motoren/brommers altijd in de veren. Eigenlijk staat hij vaak met 2 spanbandjes (1 over het kroonstuk/clipons en 1 ergens over het subframe achter) al muurvast.
Vaak bu'j te bang!
Waar bestellen jullie je olie, filters e.d.? Ik zat op ebay te kijken voor mijn SV1000, maar de verzendkosten zijn natuurlijk weer torenhoog bij de goedkopere aanbieders.
Kan ik hem binnenkort servicen zodat hij weer rijklaar is komend seizoen
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Olie + filter haalde ik meestal lokaal. Niet de goedkoopste, maar meestal wel als je geen verzendkosten hebt.
Als je weet welke olie je precies nodig hebt valt het verschil in kwaliteit ook weg tussen de verschillende verkopers.
Maar nu word het gedaan als ie voor een beurtje gaat. Als er dan toch het eea gecontroleerd word is olie + filter kleine moeite voor de monteur.
Als je weet welke olie je precies nodig hebt valt het verschil in kwaliteit ook weg tussen de verschillende verkopers.
Maar nu word het gedaan als ie voor een beurtje gaat. Als er dan toch het eea gecontroleerd word is olie + filter kleine moeite voor de monteur.
Bij de Suzuki dealer zelf, is niet veel duurder als online bestellen imo (als je verzenden meerekend), plus die heeft het eigenlijk altijd op voorraad.
Vaak bu'j te bang!
Ik vervoer maandelijks een paar keer lesmotoren (CB500) met mijn pa in een VW Transporter; wij spannen ze altijd aan met spanbanden.-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:
Hoe slecht is het eigenlijk om je motor in z'n veren te trekken d.m.v. spanbanden. Ik lees daar nogal een hoop wisselende verhalen over.
Ze worden vaak genoeg nagekeken (paar keer in de maand) en wij horen er nooit wat over. Nou moet ik ook zeggen dat de ritjes nog geen 30 minuten per keer duren.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
heb het daar wel eens over gehad met Stamsneijder de WP man die mijn vering altijd deed.-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:
de veren worden constant onder een niet normale druk aangespannen als je het met spanbanden vervoerd dus echt ok was het niet ( daarom later ok het frame met blok in speciale houders om dat te voorkomen )
en daar zijn die veren niet op berekend, dat je er wel met 250+ vol mee in de ankers kan en ze dan ook wel eens "bottomen" was mijn probleem.
in de beginjaren vergde ik nog niet 110% van mijn motor daarna wel.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dit kan wel kloppen, echter, als je willekeurige klep van 'iets' openhoud voor een langere periode, vertoont deze uiteindelijk ook slijtage.talin schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:51:
[...]
heb het daar wel eens over gehad met Stamsneijder de WP man die mijn vering altijd deed.
de veren worden constant onder een niet normale druk aangespannen als je het met spanbanden vervoerd dus echt ok was het niet
Alles met mate, dan moet het geen probleem zijn (net als met eten etc. etc.)
Je moet die veren gewoon niet al te lang aanspannen - dagenlang b.v. - dan moet het geen probleem zijn.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik heb hem op de kar in de voor bok staan.-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:

En dan zo'n setje aan de clipons, en echt net aangetrokken. De motor bounct nog wel als je over hobbels heen rijd.

Het achterwiel zet ik netjes vast met 2 spanbanden.
Motor gaat nergens heen en kan toch vrij bewegen.
zelfde als de ty wrap om de voorrem, aangezien ik zwevende schijven gebruikte stond de buiten schijf wel kenttervast maar door ook de achteruitgaande beweging die de motor maakt als ie zo vast staat kwamen er krachten op de schijf die je met rijden niet zou hebben.Ricepuppet schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:58:
[...]
Dit kan wel kloppen, echter, als je willekeurige klep van 'iets' openhoud voor een langere periode, vertoont deze uiteindelijk ook slijtage.
Alles met mate, dan moet het geen probleem zijn (net als met eten etc. etc.)
Je moet die veren gewoon niet al te lang aanspannen - dagenlang b.v. - dan moet het geen probleem zijn.
beste oplossing voor vervoer is gewoon zelf rijden op een kar een complete motor is altijd goed nadenken wat je doet, je belast dingen op een wijze waar ze niet voor bedoelt zijn.
als je em met een sjorband vast zet trek je de boel vast in de veren en druk je de banden in elkaar.
zet je hem in een klem komen er krachten op de velg waar ze niet op berekend zijn.
alles ( behalve gas geven ) met mate!
https://www.martijnsmotorwebshop.eu/n2/14323/43166/Olie.htmBeerkeeper schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:21:
Waar bestellen jullie je olie, filters e.d.? Ik zat op ebay te kijken voor mijn SV1000, maar de verzendkosten zijn natuurlijk weer torenhoog bij de goedkopere aanbieders.
4l valvoline met oliefilter(Hiflo) voor 45 euro incl. verzending.
Tot 2 x toe gehad met de circuitfiets dat de voorvork keerring lek was op de dag van de circuitdag, terwijl 'ie de avond ervoor nog heel was.-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:19:
Mijn mening: savonds heeeel losjes spannen, liefst los, en pas bij vertrek spannen
banden warmers erom. en op de rechte stukken een gasbrander op je band
Ik heb me vanmiddag maar eens aangemeld voor een circuitdag.
Pirelli heeft een special via CRT die me 'maar' €160 kost.
Keertje oefenen bij minder ervaren, en dan later met een collega (die ONK rijd) een keer vrij rijden proberen met 2 GoPro's.
Keertje oefenen bij minder ervaren, en dan later met een collega (die ONK rijd) een keer vrij rijden proberen met 2 GoPro's.
Zelf had ik voor MSL of MSH gekozen, maar nice!
wanneer en waar? en alvast heel veel plezier! daar gaat het om die dag, plezier hebben!Deshmir schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:56:
Ik heb me vanmiddag maar eens aangemeld voor een circuitdag.
+1, CRT is meer 'daar is de baan, tot over 20 minuten, succes!' Niet ideaal voor een eerste keer naar mijn mening.GewoonDennis schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:01:
Zelf had ik voor MSL of MSH gekozen, maar nice!
Mag je tijdens die circuitsessies (bij MSL) je GoPro monteren eigenlijk?
Vaak bu'j te bang!
Zolang het degelijk vast zit en er geen live display op zit doen ze er niet moeilijk over.-tom-562 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:21:
Mag je tijdens die circuitsessies (bij MSL) je GoPro monteren eigenlijk?
18 April op de TT.talin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:50:
[...]
wanneer en waar? en alvast heel veel plezier! daar gaat het om die dag, plezier hebben!
Het lijkt me gewoon leuk om een keer te doen; ik hoef niet de nieuwe Rossi te worden, en grenzen geef je altijd zelf aan (ook al rij je in een groep).
Ik hoop er gewoon een leuke dag te hebben; en als ik er wat van op steek is dat altijd mooi meegenomen
CRT in de beginners groepen is juist hele goede begeleiding.Chakotay schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:19:
[...]
+1, CRT is meer 'daar is de baan, tot over 20 minuten, succes!' Niet ideaal voor een eerste keer naar mijn mening.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zuignap en zelf nog geborgd met een touwtje (het is toch jammer als je GoPro er af stuitert met +100 km/hChakotay schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:22:
[...]
Zolang het degelijk vast zit en er geen live display op zit doen ze er niet moeilijk over.
Vaak bu'j te bang!
ik ( en volgens mij Tylen ook ) heb wel eens mogen Marshallen tijdens circuitdagen.Deshmir schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:34:
[...]
18 April op de TT.
Het lijkt me gewoon leuk om een keer te doen; ik hoef niet de nieuwe Rossi te worden, en grenzen geef je altijd zelf aan (ook al rij je in een groep).
Ik hoop er gewoon een leuke dag te hebben; en als ik er wat van op steek is dat altijd mooi meegenomen.
dat is best leuk werk en als je de progressie van sommige rijders ook ziet en de lol die ze hebben als ze weer de pits in rijden.
het gaat er die dag niet om zo hard mogelijk maar zo constant en netjes mogelijk te rijden.
de lijnen zoeken die voor jou het beste werken en zo de motor beter te leren kennen, hoe alles samenwerkt en hoe hard je zelf ook moet werken tijdens een sessie, onderschat dat niet.
Hmz, toch wel? Dan ben ik misschien in de war met een andere club...Tylen schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:03:
[...]
CRT in de beginners groepen is juist hele goede begeleiding.
Dit is inderdaad mijn planningtalin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:29:
[...]
ik ( en volgens mij Tylen ook ) heb wel eens mogen Marshallen tijdens circuitdagen.
dat is best leuk werk en als je de progressie van sommige rijders ook ziet en de lol die ze hebben als ze weer de pits in rijden.
het gaat er die dag niet om zo hard mogelijk maar zo constant en netjes mogelijk te rijden.
de lijnen zoeken die voor jou het beste werken en zo de motor beter te leren kennen, hoe alles samenwerkt en hoe hard je zelf ook moet werken tijdens een sessie, onderschat dat niet.
Als ik hard wil rijden ga ik wel om middernacht de A2 op (na utrecht ri zuiden).
Het is ook meer dat ik minder gevoel heb met de L1, dan met mijn K5 destijds; en hoop met zo'n dag, als extra, dus wat meer feeling met mijn fiets te krijgen.
Collega rijd die dag ook voor ONK training; wilde eigenlijk samen, maar is niet leuk voor hem haha.
Iemand ervaring met de spanbanden (voor de aankomende trailer) van datona, volgens mij een prima prijs of kan ik beter 2 losse nemen ?
http://www.datona.nl/span...-met-tankbescherming.html
yo weet iemand in regio zuid holland een bedrijf dat ijzer kan draaien en anodiseren?
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
ik heb tientallen motoren vervoerd met soortgelijke band, werkt prima.wd200 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:22:
Iemand ervaring met de spanbanden (voor de aankomende trailer) van datona, volgens mij een prima prijs of kan ik beter 2 losse nemen ?
YO!ROFLASTC schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:28:
yo weet iemand in regio zuid holland een bedrijf dat ijzer kan draaien en anodiseren?
Goudengids al geprobeerd?
http://www.ccengineering.nl/ zou je kunnen proberen.Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:27:
[...]
ik heb tientallen motoren vervoerd met soortgelijke band, werkt prima.
[ Voor 13% gewijzigd door GBTW op 30-01-2014 17:35 ]
Gisteren is mijn rode Honda CBF600sa uit 2011 total loss verklaart
Ze heeft 25k km gelopen en is nog geen 1 jaar, 3 weken en 5 dagen in mijn bezit geweest. Fijn als zo'n koekblik op vier wielen met randebiel achter het stuur je "over het hoofd" ziet op een kruising
We rijden allebei vanuit stilstaande positie rechtdoor, maar meneer vond het nodig om linksaf te slaan en mij vol van linksvoren te ramen. Onder het mom van "om nog even snel achter een collega aan te kunnen rijden"… Hierdoor val ik en schuif ook nog eens 2 à 3 meter naar achter. Tupperware kapot, frame deels krom en een hoop krassen door de schuiver. Gelukkig heb ik er zelf niks aan over gehouden. Een dag ervoor had ik het er nog met collega's over dat je tegenwoordig beter in een tank kunt rijden…*irony*
jB
Het zinnetje waar ik naar zocht.MandaloR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:22:
Gelukkig heb ik er zelf niks aan over gehouden.
De rest is zwaar vervelend, maar gelukkig bijzaak!
Succes met de afhandeling

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Flink balen mandalor, maar het mooie van japanners is, er zijn er zat van! Er even van uitgaande dat je een motor in dezelfde staat kunt kopen, is het vooral jammer dat je nu even niet kunt rijden
Overigens kun je meteen iets rechtzetten. Als je de letters CBF600 namelijk ietsiepietsie anders neerzet, CB600F, dan heb je tenminste een echt toffe motor
Overigens kun je meteen iets rechtzetten. Als je de letters CBF600 namelijk ietsiepietsie anders neerzet, CB600F, dan heb je tenminste een echt toffe motor
Wees blij dat je zelf niks hebt, maar beste klapper geweest dan.
Succes...

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hoogstwaarschijnlijk dezelfde motor (stond toevallig bij de dealer te koop). Zelfde bouwjaar, 20k km op de teller, alleen dan in de kleur zwart. Ze zal hoofdzakelijk voor woonwerk gebruikt worden. Heel misschien kijken naar iets anders, een CBF1000 ofzo…daar is aankomend weekend voor. Maar budget technisch zit er niet zo heel veel extra spelling in atm.Marc Rademaker schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:45:
Er even van uitgaande dat je een motor in dezelfde staat kunt kopen […]
* MandaloR heeft een half jaar geleden namelijk zijn eigen woning gekocht.
Het leek alsof de tegenligger 50km/u reed (het zal eerder 20km/u zijn geweest, want we reden beide net aan). En ik zat overigens nog geen 2 minuten op de motor, aangezien het op nog geen 20 meter van mijn werk is gebeurdJoopieboy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:33:
Wees blij dat je zelf niks hebt, maar beste klapper geweest dan. [...]

[ Voor 29% gewijzigd door MandaloR op 30-01-2014 22:42 ]
jB
Doe het nog steeds. Dit jaar voor het zesde jaar. Vorig jaar nog voor drie organisaties (the race academy, racecracks en vabene). Nu nog voor twee (racecracks en vabene). Leukste bijbaan die er istalin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:29:
[...]
ik ( en volgens mij Tylen ook ) heb wel eens mogen Marshallen tijdens circuitdagen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zuur man. Weet je al wat je gaat krijgen? Vergeet ook niet schade aan kleding enzo te claimen.MandaloR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:22:
Gisteren is mijn rode Honda CBF600sa uit 2011 total loss verklaartZe heeft 25k km gelopen en is nog geen 1 jaar, 3 weken en 5 dagen in mijn bezit geweest. Fijn als zo'n koekblik op vier wielen met randebiel achter het stuur je "over het hoofd" ziet op een kruising
We rijden allebei vanuit stilstaande positie rechtdoor, maar meneer vond het nodig om linksaf te slaan en mij vol van linksvoren te ramen. Onder het mom van "om nog even snel achter een collega aan te kunnen rijden"… Hierdoor val ik en schuif ook nog eens 2 à 3 meter naar achter. Tupperware kapot, frame deels krom en een hoop krassen door de schuiver. Gelukkig heb ik er zelf niks aan over gehouden. Een dag ervoor had ik het er nog met collega's over dat je tegenwoordig beter in een tank kunt rijden…*irony*
Verwijderd
als je echt voornamelijk woonwerk gaat rijden,MandaloR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:37:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk dezelfde motor (stond toevallig bij de dealer te koop). Zelfde bouwjaar, 20k km op de teller, alleen dan in de kleur zwart. Ze zal hoofdzakelijk voor woonwerk gebruikt worden. Heel misschien kijken naar iets anders, een CBF1000 ofzo…daar is aankomend weekend voor. Maar budget technisch zit er niet zo heel veel extra spelling in atm.
* MandaloR heeft een half jaar geleden namelijk zijn eigen woning gekocht.
[...]
Het leek alsof de tegenligger 50km/u reed (het zal eerder 20km/u zijn geweest, want we reden beide net aan). En ik zat overigens nog geen 2 minuten op de motor, aangezien het op nog geen 20 meter van mijn werk is gebeurdHet enige voordeel dat ik me die vrijdagavond kon bedenken, was dat ik niet in de (beginnende) regen naar huis hoefde te rijden
overweeg een F800st, haal je makkelijk 1 op 24 mee en lekker blok.
maar gunstigste (voor woon werk dan) geen ketting want tandriem (geen stellen en smeren iedere week)
en die vind je vast wel binnen budget
^^
Zwaar ondergewaardeerde fiets van BMW (IMHO) én 't ding is ook érg leuk om mee in de Eifel (óf elders waar ze bochten met hoogteverschillen hebben) mee te gaan spelen.
Zwaar ondergewaardeerde fiets van BMW (IMHO) én 't ding is ook érg leuk om mee in de Eifel (óf elders waar ze bochten met hoogteverschillen hebben) mee te gaan spelen.
Verwijderd
daarom zei ik het ook, BMW heeft er nooit veel promotie voor gedaan (waren te druk bezig met de introductie van de nieuwe boxer lijn)
maar verreweg de grootste en leukste verrassing in de BMW line up was juist die F800.
Gelukkig veel uitgebreid in de tussentijd en de ST is vevangen door GT en een R is toegevoegd.
Maar voor woonwerk? S of ST zijn echt de beste keuze in mijn ogen (plus de hoge zit maakte voor nederlanders niet heel veel uit)
maar verreweg de grootste en leukste verrassing in de BMW line up was juist die F800.
Gelukkig veel uitgebreid in de tussentijd en de ST is vevangen door GT en een R is toegevoegd.
Maar voor woonwerk? S of ST zijn echt de beste keuze in mijn ogen (plus de hoge zit maakte voor nederlanders niet heel veel uit)
Echt nietMarc Rademaker schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:45:
Flink balen mandalor, maar het mooie van japanners is, er zijn er zat van! Er even van uitgaande dat je een motor in dezelfde staat kunt kopen, is het vooral jammer dat je nu even niet kunt rijden
Zulk soort ongelukken kun je helaas bijna niet voorkomen. Je kunt wel proberen de vierwielers om je heen in de gaten te houden, vaak geven ze wel enige indicatie door al licht die kant op te sturen of op een bepaalde kant te focussen.
Damn, heftig hoor! Erg goed dat je er niets aan overgehouden - dat is het belangrijkste! Succes met het vinden van een nieuwe motor. Dat en dat je niet door de regen naar huis hoefde te rijden: ieder nadeel heeft zijn voordeelMandaloR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:37:
[...]
Het leek alsof de tegenligger 50km/u reed (het zal eerder 20km/u zijn geweest, want we reden beide net aan). En ik zat overigens nog geen 2 minuten op de motor, aangezien het op nog geen 20 meter van mijn werk is gebeurdHet enige voordeel dat ik me die vrijdagavond kon bedenken, was dat ik niet in de (beginnende) regen naar huis hoefde te rijden
Enne... 'we reden beide net aan' is hier een mooie (doch zure) woordspeling, wellicht alleen te begrijpen voor de zuidelingen des landes.
Ik had al een tijdje last dat ik mijn motor lastig in zijn neutraal kreeg, maar toen bij stoplichten hij ook nog zachtjes ging wandelen als ik de koppeling in had wist ik dat hij opnieuw afgesteld moest worden!
Helaas bij een nadere inspectie bleek dat er meer aan de hand was dan enkel speling in de kabel:

Vanavond in een half uurtje de kabel vervangen en de kunststof bus in de hendel die helemaal versleten was en zo voor veel speling zorgde. Voor iemand die nog niet eerder aan zijn motor gesleuteld had toch weer een prestatie! Nu dit weekend nog een moment vinden om 'm even goed uit te proberen
Helaas bij een nadere inspectie bleek dat er meer aan de hand was dan enkel speling in de kabel:

Vanavond in een half uurtje de kabel vervangen en de kunststof bus in de hendel die helemaal versleten was en zo voor veel speling zorgde. Voor iemand die nog niet eerder aan zijn motor gesleuteld had toch weer een prestatie! Nu dit weekend nog een moment vinden om 'm even goed uit te proberen
Ben er uit over de prijs voor de Honda CB waar ik op had geboden.
Nog niet gezien maar op voorhand al wel flink wat van de prijs gekregen.
De motor loopt nu niet, accu is leeg en de motor staat al 1,5 jaar stil.
Hij staat op een uur van mijn woonplaats, dus wat te doen???
Met de trein met een nieuwe accu in een tasje en maar hopen dat het ding aanslaat en dan naar huis rijden..
Of een aanhanger regelen en het ding niet eens reanimeren met een nieuwe accu maar gewoon opladen en weg wezen.
Met de trein met een nieuwe accu in een tasje en maar hopen dat het ding aanslaat en dan naar huis rijden..
Of een aanhanger regelen en het ding niet eens reanimeren met een nieuwe accu maar gewoon opladen en weg wezen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Klinkt eerder als een aanhanger regelen, je weet immers niet wat er nog meer aan de hand is na 1.5 jaar stilstaan.
Het is inderdaad een van de moeilijkst te voorkomen ongelukken én meteen de grootste killer van motorrijders. Vaak letterlijk. En het is geen onwil ofzo van de automobilisten. Het schijnt gewoon een variant op polderblindheid te zijn. Het enige dat je er aan zou kunnen doen is als je een tegenligger ziet die staat te wachten om af te slaan, is slingeren. Dat schijnt een verstoring in het beeld op te leveren en presto: ineens staan we op de radar! Maar ja, je moet er wel aan denken en als je zoals Sylvia Stuurman een bocht uit komt, ben je alsnog bekeken. Bovendien zijn er ook nog mensen die inderdaad gewoon niet kijken. Dan kun je brandend op je motor zitten, maar dat helpt dan ook niets.Joolee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:35:
[...]
Zulk soort ongelukken kun je helaas bijna niet voorkomen. Je kunt wel proberen de vierwielers om je heen in de gaten te houden, vaak geven ze wel enige indicatie door al licht die kant op te sturen of op een bepaalde kant te focussen.
Als je de analyse van het ongeluk van Sylvia bekijkt, zie je dat in haar geval je helemaal niets anders had kunnen doen om het te voorkomen. Haar tegenligger keek niet. Dus we moeten maar gewoon bidden dat het ons niet overkomt...

Ik zou juist een accu meenemen. Als 'ie start is het ding goed. Als hij niet start zou ik er goed over nadenken. Wie weet wat voor ellende je in huis haalt. Bij dat soort verhalen denk ik altijd, als het echt de accu is dan vervang je die toch voor de verkoop? Kost je als verkoper een paar tientjes, maar je motor wordt er wel enkele honderden euro's meer waard doorJolke schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:05:
Klinkt eerder als een aanhanger regelen, je weet immers niet wat er nog meer aan de hand is na 1.5 jaar stilstaan.
Vaak bu'j te bang!
Ook dat ja, of de prijs moet er naar zijn (lees: paar honderd euro)
Vaak bu'j te bang!
Bedankt voor het delen van deze link.mphilipp schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:03:
[...]
Maar ja, je moet er wel aan denken en als je zoals Sylvia Stuurman een bocht uit komt, ben je alsnog bekeken.
Met veel bewondering gelezen. Zeker omdat het mij ook precies zo is overkomen, inclusief de revalidatie tijd.
Hetgeen waar ik het meest van schrik in dit verhaal, was het stukje over de verzekering en de agressieve tegenpartij; ik herken mij er volledig in.
Wat een verschrikkelijke periode was dat met dat juridisch getouwtrek en 'semi' bedreigingen over uitbetalingen van de verzekeraar van de tegenpartij
Ik heb het net als Sylvia opgelost; gewoon een letselschade bedrijf in hand genomen. Nooit spijt van gehad.
Alleen kopen als je niet vies bent van een beetje sleutelen en het risico op weggegooid geld durft te nemen.
Je kan ook zeggen, koop hem alleen als hij loopt of voor nog minder als hij niet loopt.
Ben het verder eens met tom, waarom regelt de verkoper zelf niet even een accu?
Je kan ook zeggen, koop hem alleen als hij loopt of voor nog minder als hij niet loopt.
Ben het verder eens met tom, waarom regelt de verkoper zelf niet even een accu?
Het is een vreselijk verhaal, en het ergste is ook dat ze helemaal niets anders had kunnen doen om het te voorkomen. Ja, stil gaan staan bij elke bocht, maar dan kun je beter thuisblijven.Ricepuppet schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Bedankt voor het delen van deze link.
Met veel bewondering gelezen. Zeker omdat het mij ook precies zo is overkomen, inclusief de revalidatie tijd.
Verzekeraars zijn tuig. Het eerste dat ze proberen bij elke claim is kijken of ze wel moeten betalen. Bij twijfel gaan ze tot de aanval over, ook al is er iets vreselijks met iemand gebeurd. Goed om in het hoofd te houden als je ooit zoiets overkomt om dan zo'n specialist in te huren die die spelletjes kent en voor jou kan spelen.Hetgeen waar ik het meest van schrik in dit verhaal, was het stukje over de verzekering en de agressieve tegenpartij; ik herken mij er volledig in.
Slingeren doe ik inderdaad ook weleens, met name bij kruisingen. Ik kan nog niet zeggen of het werkt of niet want ik ben gelukkig nog niet in de desbetreffende situatie gekomen. Wel merk ik dat mensen die mij kennen en mij toevallig zien slingeren, het maar vooral heel asociaal vinden. Als ik ze vervolgens uitleg waarom snappen ze het wel (en geven zij ook aan dat het wel opvalt), maar helaas zal het voor sommige mensen dus ook asociaal overkomen.mphilipp schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:03:
[...]
Het enige dat je er aan zou kunnen doen is als je een tegenligger ziet die staat te wachten om af te slaan, is slingeren. Dat schijnt een verstoring in het beeld op te leveren en presto: ineens staan we op de radar!
heren ik overweeg meer woon-werk te gaan doen op de motor.
75 km enkele reis waarvan 30 provincaal en 40 snelweg.
ik heb nu een gs500 en ben eigenlijk op zoek naar een motor met een nog betet3 zit , eentje die zuinig is (1:18 minimaal) met iets meer vermogen en bij voorkeur met abs.
hiervoor heb ik een budget van 2000 euro.
naar welke type kan ik het beste kijken naar de oer bmw's en de xj900.
ik heb nu een gs500 en ben eigenlijk op zoek naar een motor met een nog betet3 zit , eentje die zuinig is (1:18 minimaal) met iets meer vermogen en bij voorkeur met abs.
BMW F650GS ABS, uit 2006, van de dealer dus geen gekke dingen waar je achteraf achter komt. Het kost iets meer dan je budget maar daar krijg je dus wel ABS en zijkoffers voor. Er zijn reviews waarin ze claimen dat de F650 1 : 30 rijdt dus dat zit ook wel goed.wd200 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:29:
heren ik overweeg meer woon-werk te gaan doen op de motor.
Precies.-tom-562 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:15:
Ook dat ja, of de prijs moet er naar zijn (lees: paar honderd euro)
Mijne is vorig jaar ook verkocht zonder proefrit, kon 'm niet eens starten om te laten zien dat 'ie liep
Heb zelf ook een motor gekocht die al lange tijd stil stond. Op 2,5 uur rijden van mijn woonplaats. Was een gok, met de trein en geen accu mee. Motor daar gestart (met moeite) met de startkabels van de eigenaar en toen in 1 ruk naar huis gereden, durfde hem niet te stoppenBommes schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:37:
Ben er uit over de prijs voor de Honda CB waar ik op had geboden.
Met de trein met een nieuwe accu in een tasje en maar hopen dat het ding aanslaat en dan naar huis rijden..![]()
Ik zit al een tijdje te kijken om een tweede motor erbij te nemen, voornamelijk voor in de stad en winter. In eerste instantie had ik een Honda NX250 op het oog, maar nadat ik er even op had gezeten (niet gereden) bleek dat ding toch wel erg mini voor mij (ik ben 1.95).
Nu vroeg ik mij af of jullie wellicht ideeën hebben wat een leuke motor is. Ik zoek vooral:
- Allroad/Dual Sport/Supermoto-achtig model, met laag gewicht (<200kg).
- Laag verbruik.
- Elektrische start (bij kleine cylinderinhoud evt. kickstart). Ik heb niet zoveel zin om voor korte ritjes me in het zweet te moeten werken.
Budget is niet hoog, maar ik verwacht ook niet echt iets spannends. ~€ 1000.
Zelf kwam ik al uit op motoren als de DR500, XR500 en XT600. Maar die dingen zijn natuurlijk allemaal met kickstart.
Ben benieuwd of er iets bestaat wat aan bovenstaande voldoet.
Nu vroeg ik mij af of jullie wellicht ideeën hebben wat een leuke motor is. Ik zoek vooral:
- Laag verbruik.
- Elektrische start (bij kleine cylinderinhoud evt. kickstart). Ik heb niet zoveel zin om voor korte ritjes me in het zweet te moeten werken.
Zelf kwam ik al uit op motoren als de DR500, XR500 en XT600. Maar die dingen zijn natuurlijk allemaal met kickstart.
TransAlp?XBL schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:39:
Ik zit al een tijdje te kijken om een tweede motor erbij te nemen, voornamelijk voor in de stad en winter. In eerste instantie had ik een Honda NX250 op het oog, maar nadat ik er even op had gezeten (niet gereden) bleek dat ding toch wel erg mini voor mij (ik ben 1.95).
- Laag verbruik.
Honda XL 600r de eerste offroad motor die onroad ook goed rijdt. Als je electrisch wilt starten zijn die er ook, eventueel als Honda Dominator. Anders Suzuki DR650.
http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=

Ik heb tijden met plezier op een afgetrapte versie gereden, ding liet me nooit in de steek. Kickstarter werkt bij dit type zeer gebruiksvriendelijk. Heeft namelijk een automatische decompressie systeem.
En een dry weight van 143kg, das bijna net zo zwaar als mijn 09 KTM 690 enduro.
Als je meer power wilt kan je ook naar een KTM 620 kijken, die is echter op de weg bijzonder oncomfortabel door het ontbreken van een balansas. http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=
Beide motoren zijn prima te starten met DC's, ook in de winter weet ik uit eigen ervaring. Als je een electrische start wil betaal je gelijk mega, doordat eigenlijk niemand een kickstart wil.

Ik heb tijden met plezier op een afgetrapte versie gereden, ding liet me nooit in de steek. Kickstarter werkt bij dit type zeer gebruiksvriendelijk. Heeft namelijk een automatische decompressie systeem.
En een dry weight van 143kg, das bijna net zo zwaar als mijn 09 KTM 690 enduro.
Als je meer power wilt kan je ook naar een KTM 620 kijken, die is echter op de weg bijzonder oncomfortabel door het ontbreken van een balansas. http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=
Beide motoren zijn prima te starten met DC's, ook in de winter weet ik uit eigen ervaring. Als je een electrische start wil betaal je gelijk mega, doordat eigenlijk niemand een kickstart wil.
[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 01-02-2014 13:59 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Zo'n XR lijkt me nog wel tof voor erbij, alleen een goede is nog relatief prijzig. Een NX250 koop je voor een appel en een ei
Vaak bu'j te bang!
Valt wel mee, hier is een goedkope:
Je moet alleen verder kijken dan marktplaats, omdat aanbieders moeten betalen op marktplaats wijken ze uit naar speurders e.d. Daarbij is een NX250 ook niet echt exciting, met een XL/XR kan je nog goed meekomen in het verkeer.
Een maatje van mij had laatst een XL600r gekocht met nieuwe banden en kleine olie lekkage voor 450euro. Prima ding bleek later. Wel wat aan verbeunt maar dat is inmiddels opgelost.
Je moet alleen verder kijken dan marktplaats, omdat aanbieders moeten betalen op marktplaats wijken ze uit naar speurders e.d. Daarbij is een NX250 ook niet echt exciting, met een XL/XR kan je nog goed meekomen in het verkeer.
Een maatje van mij had laatst een XL600r gekocht met nieuwe banden en kleine olie lekkage voor 450euro. Prima ding bleek later. Wel wat aan verbeunt maar dat is inmiddels opgelost.
[ Voor 27% gewijzigd door Ghostrider op 01-02-2014 14:14 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Denk dat het ook wel mee zal vallen met deze CB, is rijdend en onderhouden (inclusief nieuwe banden) weg gezet. Toen is de eigenares ziek geworden en na en half jaar ziek heeft ze moeten revalideren. Nu weer wat tijd verder wil ze van de motor af. Staat binnen in geïsoleerde berging al die tijd.Exigence schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:24:
[...]
Heb zelf ook een motor gekocht die al lange tijd stil stond. Op 2,5 uur rijden van mijn woonplaats. Was een gok, met de trein en geen accu mee. Motor daar gestart (met moeite) met de startkabels van de eigenaar en toen in 1 ruk naar huis gereden, durfde hem niet te stoppenThuis nog een tijdje weggezet maar na een half jaar zat het carter vol benzine door een lekkende benzinekraan en carburateurs. Alle 4 de carburateurs gereinigd en alle rubber delen vervangen. Benzinekraan gereviseerd en benzine slang vervangen. Daarna kleppen gesteld en een beurt gegeven. Loopt nu weer top, maar weet wat je in huis haalt....
Maar de prijs is geen paar honderd maar 6 honderd, voor mij eigenlijk net te veel voor een nu niet rijdende motor.
Voor dat geld kan ik ook een rijdende en onderhouden Kawasaki ER-5N die en heel stuk nieuwer is (bj 2000 tot 04 de CB waar het hier om gaat is uit 96) kopen.
Overigens is dat wel het soort motoren waar ik naar aan het kijken ben, beetje simpele naked bike, goedkoop in onderhoud en aanschaf. Suzuki GS 500 vind ik niks dus dat valt af.
Verwijderd
Ik ga dinsdag kijken bij een TransAlp (uit 93). Ziet er mooi uit, en lijkt goed onderhouden te zijn. Tegelijkertijd ben ik wat verder aan t kijken, vanochtend even op een F650GS gezeten (http://link.marktplaats.nl/770665750). Had mn budget op 2k, maar er zit wat ruimte in. Zeker voor een 10 jaar jongere motor met ABS.
Hoor van veel kanten dat BMW duur in het onderhoud is; maar ook dat ze betrouwbaar zijn en dat de F650GS zuinig loopt. Hoe zit dat precies? Wat zijn (ongeveer) de onderhoudskosten per jaar (of 5 jaar) van een motor; en hoeveel duurder is een BMW dan?
Hoor van veel kanten dat BMW duur in het onderhoud is; maar ook dat ze betrouwbaar zijn en dat de F650GS zuinig loopt. Hoe zit dat precies? Wat zijn (ongeveer) de onderhoudskosten per jaar (of 5 jaar) van een motor; en hoeveel duurder is een BMW dan?
Zo, vandaag is mn ZX10R afgeleverd
Ik dacht dus leuk dat monster de achtertuin in te rijden via de steeg, past het niet
Kan de bocht steeg > tuin niet maken. Dus nu staat ie voor de deur, met z'n hoesje
Hopelijk goed vergrendelt anders is die snel weg helaas.
Vaak kan je het achterwiel wat opzij schuiven als die op de standaard staat, past het dan nog niet?
Vaak kan je het achterwiel wat opzij schuiven als die op de standaard staat, past het dan nog niet?
Asus Zenbook i7 256gb
Hm, slim, zal het zo eens proberen. Zou jammer zijn als ie binnen een dag weg is
Gewoon 'hoppen' met de motor, of de achterkant optillen en dan hoppen(maar dat is bij een SS nogal lastig als je er zelf op zit)
Vaak bu'j te bang!
Kan je hem niet draaien over de standaard? Verschilt per motor hoe makkelijk dit gaat, hoe 'rechter' en meer naar binnen de standaard staat hoe makkelijker het gaat.
Zet het ding op de standaard, trek hem naar je toe zodat het gewicht van de wielen naar de standaard gaat en draai em rond
Zet het ding op de standaard, trek hem naar je toe zodat het gewicht van de wielen naar de standaard gaat en draai em rond
Anders gewoon met 2 handen bij het achterwiel vastpakken (zwarteklauwen tijd..) en dan gewoon schuiven of vertillen. Of je pakt de achterbrug vast en trekt hem naar je toe.
Asus Zenbook i7 256gb
Werkt per-fect
Zo smeer ik bij mijn R6 ook de ketting als ik geen paddockstand bij me heb, je kunt in je eentje/alleen het wiel dan draaien én met een spuitbusje de ketting smeren.
[ Voor 63% gewijzigd door Will_M op 01-02-2014 20:02 ]
Of je koopt een fiets met kardan, ben je helemaal van het gezeik af
Dit topic is gesloten.