Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.591 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

XBL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:17:
Maar ik zou ook weer niet te lange lessen nemen, want bij mij is het na 2~3 uurtjes wel weer genoeg met leren. Alles wat ik daarna nog doe is eigenlijk zinloos. 2 uur was bij mij prima.

Wat betreft theorie: er staat op de minder legale plekken van het internet een hoop oefenmateriaal. O.a. een bestand van 1400 theorievragen.
Na twee uur is het meestal ook wel genoeg, ik kreeg dan pijn aan m'n reet.
Metro2002 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:17:
[...]

[...]

[...]

Dat lijkt me vrij eenduidig :P 90 minuten lessen dus :P

Moet ik al een motorpak / helm etc kopen voor ik ga lessen of kan ik die huren / lenen van de motorrijschool?

[...]

Heb ook een boek besteld maar meer vragen kan nooit kwaad, zal eens zoeken :P
Bij praktisch iedere motorschool kun je spul lenen, het is alleen de vraag of je graag kleding aan wilt waar het angstzweet van twintig voorgangers nog in zit.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00

Metro2002

Memento mori

Chakotay schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:26:
[...]

Kleding e.d. kan je vaak lenen, maar zodra je zeker weet dat je ermee door wil gaan zou ik eigen spul aan gaan schaffen. Zeker een helm moet goed passen, en andermans zweterige bende is ook niet geweldig :P
XBL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:26:
[...]

Hangt af van de rijschool. Mijne had alles beschikbaar, van helm t/m schoenen. Volgens mij komt het ook wel eens voor dat alles er is, behalve schoenen.

Afhankelijk van je budget kan je nu al kijken voor kleding. Ik heb zelf tijdens het lessen wat dingen gekocht (als eerste handschoenen... die van de rijschool waren echt heel smerig). Eigen helm is ook heel fijn. Komt natuurlijk wel weer het verhaal: wat als je valt. Als je valt met rijschool kleding: lekker boeien. Als je valt met je eigen kleding: dat is dan wel heel zuur.
Ermee doorgaan wil ik sowieso dus een helm en handschoenen ga ik dan sowieso alvast aanschaffen en dan vraag ik bij de rijschool inderdaad wel of ik de kleding daar kan lenen of niet :)
Als je moeite had met autotheorie, dan kan ik je echt van harte aanraden om nu op een andere manier te gaan leren. Imo is vragen oefenen voor iedereen de beste methode om dit soort toetsen te leren. Je leert de vraagstelling van het CBR kennen, je oefent hoe je om moet gaan met multiple choice én je oefent alle stof in examenvorm.

Uiteraard is een boekje erbij wel fijn, al is het maar om het één keer door te lezen om een overzicht te krijgen van alle stof.
Nouja moeite is een groot woord, heb er 2 keer over gedaan bij autotheorie maar ik heb bij theorie wat meer faalangst als bij praktijkles op de een of andere manier :o

Vragen oefenen ga ik zeker doen en merk ook dat dat het beste werkt om het te leren en inderdaad om de vraagstelling onder de knie te krijgen.
-tom-562 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:51:
[...]

Je moet gewoon niet vallen!
Ik had een week voordat ik begon het hele spul gekocht (2-delig lederen overall), de eerste les had ik de jas en broek van de rijschool aan, maar dat vond ik niet echt fris en fijn. Daarna heb ik m'n eigen pak gewoon aangehad
:+ ik hoop niet te vallen maar kan altijd gebeuren , zeker als je nog niet de voertuigbeheersing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:17:
Maar ik zou ook weer niet te lange lessen nemen, want bij mij is het na 2~3 uurtjes wel weer genoeg met leren. Alles wat ik daarna nog doe is eigenlijk zinloos. 2 uur was bij mij prima.

Wat betreft theorie: er staat op de minder legale plekken van het internet een hoop oefenmateriaal. O.a. een bestand van 1400 theorievragen.
Ik heb een paar hele en halve dagen gedaan al les en dat beviel wel goed eigenlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

ToolkiT schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb een paar hele en halve dagen gedaan al les en dat beviel wel goed eigenlijk..
Verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik heb bij autorijlessen zo'n snelcursus gedaan, dat was echt kansloos. Moet ook zeggen dat ik dat veel moeilijker vond. Goede controle van de auto + al het verkeer in de smiezen hebben. Tijdens het motorrijlessen was het gedeelte AVD voor mij juist wel makkelijker van AVB, omdat ik het verkeer niet zo moeilijk meer vond en de controle over een motor is imo ook niet echt spannend. AVB was overigens ook niet super lastig, als je eenmaal het gevoel ervoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:15:
[...]

Verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik heb bij autorijlessen zo'n snelcursus gedaan, dat was echt kansloos. Moet ook zeggen dat ik dat veel moeilijker vond. Goede controle van de auto + al het verkeer in de smiezen hebben. Tijdens het motorrijlessen was het gedeelte AVD voor mij juist wel makkelijker van AVB, omdat ik het verkeer niet zo moeilijk meer vond en de controle over een motor is imo ook niet echt spannend. AVB was overigens ook niet super lastig, als je eenmaal het gevoel ervoor hebt.
Ik hoop dat dat inderdaad meehelpt omdat ik al aardig wat jaar mijn rijbewijs B heb (bijna 13 jaar) en gewend ben om tussen het autoverkeer op de weg te rijden. Voertuigbeheersing echt geen idee of ik dat snel onder de knie ga krijgen, mijn enige gemotoriseerde ervaring op 2 wielen is dat van een brommer en een scooter maar daarbij hoef je niet te schakelen dus dat is vast allemaal even wennen. Daarnaast is een beetje motorfiets al snel 2x zo zwaar als mijn scootertje maargoed dat is vast allemaal wel onder de knie te krijgen uiteindelijk :) ik ben echt geen superman maar ben ook weer geen mongool ofzo qua voertuigbeheersing ed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf tijdens AVB de helm van de rijschool gebruikt met zo'n helmkapje eronder. Op de eerste les na heb ik wel gewoon met eigen kleding gereden. Voordeel is dat ik al tijden met groffe kisten rondliep (en loop) dus ik heb nooit laarzen hoeven aanschaffen :+

Wat je wel kunt doen is een helm kopen van een paar tientjes bij de lidl bijv. Als een helm in de EU wordt verkocht voldoet hij aan de eisen en als je je AVB gehaald hebt kun je hem op de plank leggen voor een incidentiele lifter.

Heb zelf overigens ook zo'n Lidl systeemhelm. Kwa veiligheid lijkt het een prima ding alleen wordt het op de snelweg al snel een rammelbak. Dan ga je toch je €300 helm waarderen <3

[ Voor 12% gewijzigd door Joolee op 23-01-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een nieuwe helm moet ik ook nog eens voor kijken, de huidige is wel veilig en alles maar op de snelweg aardig lawaaiig.
Maar nu wil ik ook een camera gebruiken tijdens het rijden, heb je zo'n dure stille helm zet je er een vierkantje Gopro op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Vandaag weer een filmpje van de dingen die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:10:
Vandaag weer een filmpje van de dingen die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt :).

[video]
wat gebruik je om je video's te editen? ik film mijn commute ook vaak en misschien ook wel leuk om er wat hightlights uit samen te compileren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[video]
Its not a car, its a renault twizzy :D

Fraaie motorfiets trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 23-01-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Leuk filmpje weer XBL! Dit heeft de baas weer 5 minuten gekost hihi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:18:
[...]

wat gebruik je om je video's te editen? ik film mijn commute ook vaak en misschien ook wel leuk om er wat hightlights uit samen te compileren..
Final Cut Pro (is er alleen voor OSX). Maar in principe kan je elk programmaatje wel gebruiken om simpele filmpjes te knippen. Ik probeer op de dag dat ik iets boeiends heb meegemaakt het fragment op te slaan + paar aanpassingen om het later direct te kunnen plakken in een volledige montage. Mocht het niet dezelfde dag lukken, dan maak ik ergens een notitie zodat ik het fragment niet vergeet.
Metro2002 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Its not a car, its a renault twizzy :D

Fraaie motorfiets trouwens :)
Ah, had zo'n ding nog niet eerder gezien. Begrijpelijk ook, zou niet weten wie er in wilt rijden ;).

En thnx :).
Frontysco schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:33:
Leuk filmpje weer XBL! Dit heeft de baas weer 5 minuten gekost hihi :D
Foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
Weer een leuk filmpje met wat herkenbare zaken:

- Tail tidy heb ik (icm hugger) ook en staat supergaaf op een naked maar het wordt inderdaad al snel een smerige bende met dagelijks woon/werkverkeer. Toch zou ik op een nieuwe motor meteen weer een hugger en tail tidy zetten :P

- Eerst goed kijken bij groen licht en dan optrekken is inderdaad echt heel belangrijk wil je overleven, dus dat was je redding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Voorkruipen om dan pontificaal op het zebrapad stil te gaan staan is niet echt netjes ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf nam ik 12 uur les [België, net voor de nieuwe reglementering], waar minimum 8 uur was. 2x 2 uur, 2x 4 uur waar we wel na 2 uur naar de school gingen en de eerste maal zelfs leraar wisselden. Had nog nooit op gemotoriseerde 2-wielers gezeten. Minimum 8 uur ging misschien ook lukken maar was toch blij om die extra 4 uurtjes. Verder was ik wat meer op m'n gemak omdat ik al 13 jaar in de wagen reed maar dit erg weinig in de stad en al helemaal niet in de lessen stad of de (verschillende) examen stad. Wel allemaal goed afgelopen ondanks een stoppie tijdens de noodstop.

Eigen motorkledij vs die van de rijschool: is eigenlijk persoonlijk en moet je zelf afwegen.
- Hebben ze wel (voldoende) kledij in jouw maat? (bij mij met een XXXL helm zou dat zeker een vraag zijn)
- Hoe zeker ben je dat je zal blijven rijden (want in dat geval heb je het zeker nodig)?
- Hoe zeker ben je dat je in dezelfde weersomstandigheden zal blijven rijden als je les? (rij je enkel op droge zomerdagen dan is regendichte winterkledij niet bijzonder handig...)
- Hoe zeer zie je op tegen (recent) gebruikte en onreine leen kledij? Komt vaak voor dat handschoenen en helmen nat zijn en al helemaal in de zomer - en dan reken ik de regen nog niet mee.
- Hoe schat je de kans dat je een ongeval aan 30+ km/u zal hebben? (schade voor jouw nieuwe kledij?)
- Hoeveel belang hecht je aan routine? (reeds getraind met je eigen kledij)
Enz...

Zelf had ik m'n volledige kledij: een textiel winter jas en overbroek, winter (en zomer) handschoenen, motor laarzen en helm. Ondertussen is daar een isolerende laag, tussen handschoenen, zomerjas en reservehelm bijgekomen. Nog geen leder pak. Moet eerst maar eens wat gewicht verliezen. Dan mag deze trouwens meteen binnen (enkel US shipping maakt niet uit, ik zou wel een weg vinden!).
GenjiBlade schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:56:
Ik kocht mijn volledig pak + helm, laarzen en handschoenen voor ik uberhaupt een rijschool had gevonden.
Rijschool had als enige regel dat je een jas van hun aan moest omdat je zogenaamd beter op zou vallen voor instructeur/instructrice maar volgens mij was het ook gewoon reclame maken. De jassen die ze hadden waren dan wel piek fijn in orde gehouden en bij de eerste de beste defect druit en een nieuwe.

Heb gelukkig maar 1x gevallen en dat was;

1. Niet boeiend; Ik stond stil, motor donderde om en ik bleef overeind
...
Ik kreeg hetzelfde van mijn rijschool maar enkel over het fluo jasje. "Dat is voor de reglementatie", maar m'n eigen fluo vestje mocht weer niet. Jaja. Maakt mij dat uit. M'n enige valpartij (tijdens de lessen dan) was trouwens heel gelijkaardig. Eerste stop, motor ging -na stop- wat scheef, schever en heel traagjes aan tegen de grond.
Erasmo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:03:
Een nieuwe helm moet ik ook nog eens voor kijken, de huidige is wel veilig en alles maar op de snelweg aardig lawaaiig.
Maar nu wil ik ook een camera gebruiken tijdens het rijden, heb je zo'n dure stille helm zet je er een vierkantje Gopro op :P
Sowieso oordopjes indoen als je veel snelweg rijdt. En dure helmen zijn niet noodzakelijk stiller. Zo heeft m'n luxe X-702 wel meer minpuntjes vergeleken met m'n stukken goedkopere Richa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Acid_Burn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:52:
Voorkruipen om dan pontificaal op het zebrapad stil te gaan staan is niet echt netjes ;)
Uhuh. Ik doe m'n best het allemaal vrij te houden (zeker als er veel voetgangers zijn), maar soms kom je een beetje onhandig uit.

Bij dat stukje waar die jongens nog ff een sprintje trekken ("Run, Forrest, run") staat die taxi bizar ver over de stopstreep. Ik kon moeilijk naast hem gaat staan, aangezien de baan rechts op een ander moment groen krijgt. Dus, tsja, dan kom je uit bij de minste van twee kwaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:49:
[...]

Uhuh. Ik doe m'n best het allemaal vrij te houden (zeker als er veel voetgangers zijn), maar soms kom je een beetje onhandig uit.

Bij dat stukje waar die jongens nog ff een sprintje trekken ("Run, Forrest, run") staat die taxi bizar ver over de stopstreep. Ik kon moeilijk naast hem gaat staan, aangezien de baan rechts op een ander moment groen krijgt. Dus, tsja, dan kom je uit bij de minste van twee kwaden.
Ik ga meestal in het fietsers vak staan (een motorfiets is immers ook een 2wieler ';) ), maar bij een stoplicht waar ik elke dag langs ga, ga ik ook altijd ver over de lijn, omdat dat de enige plek is waar je veilig kan staan (tenzij je helemaal achter blijft) maar omdat er een zijsteegje is rijd ik nog verder door...
https://goo.gl/maps/rJFDP (ga naar streetview, richting oost)
saillant detail is dat het politieburo precies daar is, nog nooit problemen mee gehad gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ToolkiT schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:02:
[...]

Ik ga meestal in het fietsers vak staan (een motorfiets is immers ook een 2wieler ';) ), maar bij een stoplicht waar ik elke dag langs ga, ga ik ook altijd ver over de lijn, omdat dat de enige plek is waar je veilig kan staan (tenzij je helemaal achter blijft) maar omdat er een zijsteegje is rijd ik nog verder door...
https://goo.gl/maps/rJFDP (ga naar streetview, richting oost)
saillant detail is dat het politieburo precies daar is, nog nooit problemen mee gehad gelukkig..
Zag laatst in een filmpje van één van de Britse motovloggers dat ze die opgeblazen fietsopstelstroken (zoals ze in NL heten) soms wel handhaven. Maar ik zou d'r zelf ook lekker in gaan staan zolang je fietsers maar niet in de weg zit. 't Is net zoiets als over de stopstreep gaan staan in Nederland.

Die OFOS zijn bij ons overigens niet zo populair (meer), we leggen liever de fietspaden los van de weg. Wel een beetje jammer dat je voor linksaf dan twee keer moet oversteken, behalve als je een gemeente woont waar alle fietsers gelijk groen hebben (zoals Groningen - echt heel fijn systeem). Maar goed, misschien komt dat ooit nog in de UK. Op dit moment lopen ze letterlijk zo'n 40~50 jaar achter op Nederland en het ziet er niet echt naar uit dat daar verbetering in komt.

Jullie hebben trouwens ook nog eens de verkeerslichten aan de overkant van het kruispunt staan. Hier moet je daar ook nog op letten, dat je niet te ver door rijdt en het verkeerslicht niet meer kan zien (1x overkomen op een onbekend kruispunt... dat was wel naar :P).

[ Voor 7% gewijzigd door XBL op 23-01-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Qua fietsers zijn ze hier gelukkig een boel aan het verbeteren maar het blijft idd een behoorlijk stuk achter op NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:13
Toch ook maar is hier posten, lees al lange tijd mee.
Eind november m'n rijbewijs gehaald, 4 januari mijn mooie Transalp 600 uit '98 gekocht. Sindsdien al zo'n 700 km gereden, bevalt erg goed! Ik liet na een paar dagen helaas mn motor al vallen (stoeprandje op, te weinig gas, motor sloeg af :(), en gister reed ik tegen iemand zn spiegel aan toen ik tussen het verkeer reed bij het stoplicht, nog even wennen aan de breedte (beide geen schade, schrok wel even). Kortom, een goed begin.

Vind het wel cool dat iedereen altijd zo vriendelijk zwaait, probeer het vaak terug te doen, meestal knik ik, voelt toch wat fijner met beide handen aan het stuur.

@XBL volg je video's al een tijdje, ik woon zelf in Amsterdam west, herken waar je rijd, erg leuk! Wie weet kom ik je nog is tegen.

Ook maar even een foto van me, hoort hier wel een beetje:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-tdeAc9y2UYw/UsF1GDK0nUI/AAAAAAAATG8/qnhwQRB6zds/w723-h542-no/image_1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32

Bommes

Capo del formaggio

@ rijlessen discussie:
Ik kreeg van mijn vrouw een 10 uur + beide examens pakketje.
Voor vourtuig beheersing had ik ongeveer 8 les uurtjes al op gemaakt.
Vaak dubbele lessen ingepland, of 1,5 uur lessen door het heen en terug rijden naar het oefen terrein verlies je anders onnodig tijd.
Volgens mij plande ze ook altijd op die manier bij de rijschool waar ik gelest heb.
de resterende 2 uurtjes plus nog 4 bij gekochte uurtjes heb ik nodig gehad voor het 2de examen.

@ 3ddie:
Leuk ding zo een transalp, rijd volgens mij best leuk. Goed wendbaar maar comfortabel genoeg om toch wel flink lang op te blijven zitten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vind het wel cool dat iedereen altijd zo vriendelijk zwaait, probeer het vaak terug te doen, meestal knik ik, voelt toch wat fijner met beide handen aan het stuur.
Went vanzelf, na een tijdje zwaai je ook gewoon als je 150+ rijdt.

Welkom!

Hier een plaatje van me nieuwe achterband, deze is ook bestand tegen hogere snelheden. Smelt dus niet zomaar als je een keertje wat doorrijdt op de weg.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31/1517848_10202914918262313_451570109_o.jpg
Dunlop 908 Rally raid
Voorband van dit type had een mega speedwobble YouTube: Speedwobble Dunlop 908rr KTM 690 Enduro R Gelukkig is dat nu voorbij, mogelijk een fout in het balanceren ofzo.

[ Voor 50% gewijzigd door Ghostrider op 23-01-2014 20:16 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Is de Kawasaki ninja 250R nog een beetje een goede beginnersmotor of komt dat apparaat echt vermogen te kort op de snelweg bijvoorbeeld? De specs zijn niet bepaald indrukwekkend , 0-100 is met 6 seconden nog wel prima maar de top van 170 geeft voor mij in elk geval een indicatie dat bv tussenacceleraties niet denderend zullen zijn of zie ik dat verkeerd? Wil als ik mijn rbw heb niet een motor aanschafffen die ik na een maand of wat weer wegdoe omdat ie te langzaam blijkt te zijn maar hoef ook niet direct op een supersport te beginnen (of te eindigen) :+ maar wil wel iets waarmee je jezelf uit lastige situaties kan krijgen en eentje die niet té groot en zwaar is (hij moet het liefst in de schuur passen)

En rekenen ze bij breedte opgave de spiegels mee of niet? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 24-01-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:08:

Sowieso oordopjes indoen als je veel snelweg rijdt. En dure helmen zijn niet noodzakelijk stiller. Zo heeft m'n luxe X-702 wel meer minpuntjes vergeleken met m'n stukken goedkopere Richa.
Oordopjes had ik al, maar ik moet zeggen dat het achter de kuip 100% scheelt, je hoort alleen maar het motorgeroffel. De enige keren dat ik last had van windgeruis was toen ik m'n vizier even boven de kuiprand stak om de druppels eraf te blazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
3ddie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:23:
Ook maar even een foto van me, hoort hier wel een beetje:
[afbeelding]
Dat is geen Amsterdam west maar meer bij mij in de buurt :P

Leuk stukje daarachter, door de hoge kassen en daarna open grasland krijg je ineens hard wind van de zijkant als het een beetje waait. Ben er expres langs gereden toen ik een proefrit op m'n BMW ging maken, dat was echt een wereld van verschil met m'n choppertje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Metro2002 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:19:
Is de Kawasaki ninja 250R nog een beetje een goede beginnersmotor of komt dat apparaat echt vermogen te kort op de snelweg bijvoorbeeld? De specs zijn niet bepaald indrukwekkend , 0-100 is met 6 seconden nog wel prima maar de top van 170 geeft voor mij in elk geval een indicatie dat bv tussenacceleraties niet denderend zullen zijn of zie ik dat verkeerd? Wil als ik mijn rbw heb niet een motor aanschafffen die ik na een maand of wat weer wegdoe omdat ie te langzaam blijkt te zijn maar hoef ook niet direct op een supersport te beginnen (of te eindigen) :+ maar wil wel iets waarmee je jezelf uit lastige situaties kan krijgen en eentje die niet té groot en zwaar is (hij moet het liefst in de schuur passen)
Ja, het is een goede beginnersmotor. En ja, hij kan ook best wel vermogen te kort komen in bepaalde situaties :)

Als je een vol vermogen rijbewijs hebt, zou ik eerder richting een 500-600cc gaan kijken. Vooral de iets oudere 500-600cc nakeds zijn vaak niet erg groot of zwaar.
Hoewel een lichtere motor natuurlijk ook leuk kan zijn, vooral binnen de bebouwde kom, denk ik dat een 600cc voor een beginner geschikter is. Je moet leren rijden met een 'gebrek' aan vermogen :)
En rekenen ze bij breedte opgave de spiegels mee of niet? :P
Geen idee eigenlijk, maar bij sportmotoren waar de spiegels op de kuip zitten kan je ze vaak inklappen :o

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 24-01-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
Metro2002 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:19:
Is het dan eventueel nog een idee om naar de Kawasaki Ninja 300R te kijken? In principe dezelfde motor qua afmetingen, gewicht, zithouding en rijgedrag, maar net dat klein beetje extra power en koppel ten opzichte van de 250R. En ondanks die paar extra paardjes, toch nog zuiniger dan de 250R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

UTwizard schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:26:
[...]

Is het dan eventueel nog een idee om naar de Kawasaki Ninja 300R te kijken? In principe dezelfde motor qua afmetingen, gewicht, zithouding en rijgedrag, maar net dat klein beetje extra power en koppel ten opzichte van de 250R. En ondanks die paar extra paardjes, toch nog zuiniger dan de 250R.
Is een nieuwer type toch? = duurder :P beetje zonde als eerste motor.
Een andere leuke motor lijkt me de Honda hornet alleen die is volgens mij alweer iets groter.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 24-01-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Metro2002 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:45:
[...]

Is een nieuwer type toch? = duurder :P beetje zonde als eerste motor.
Een andere leuke motor lijkt me de Honda hornet alleen die is volgens mij alweer iets groter.
Hij is inderdaad nieuwer (het is namelijk de A2 opvolger van de Ninja 250R) en dus ook duurder.

Omdat je (denk ik) neigt naar een sportievere motor, is dan een ZXR400 (toevallig is dat de enige 400cc motor die ik zo uit m'n hoofd weet) niet wat? Is al een ouder model, maar ik hoor en lees altijd veel positieve verhalen over de funfactor van de ZXR400. Ze zijn goed betaalbaar, niet zo heftig als een 600cc maar toch wel beduidend sneller als bijvoorbeeld een Ninja 250R.

http://link.marktplaats.nl/664946119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

CBR400R vind ik een toffer model, als het een 400cc SS moet zijn. Of een Honda CB1, 400cc naked.
SV650 is ook een prima beginnersmotor.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:06
Met een top van 170 zou je prima mee moeten komen in het overige verkeer? Ik bedoel, je kunt met een ford ka met een top van 150 ook prima meekomen in het verkeer. Waarom zou dat op een motor met een top van 170 niet kunnen? Lijkt mij snel zat! Mijn Hornet heeft wel een veelvoud aan pk's, maar een top van 215 ongeveer. Tot ongeveer 200km/h loopt de teller vrij snel op. Daarna is de puf er een beetje uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
voor 400CC sportfietsjes heb je natuurlijk ook nog de FZRetjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marc Rademaker schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:24:
Met een top van 170 zou je prima mee moeten komen in het overige verkeer? Ik bedoel, je kunt met een ford ka met een top van 150 ook prima meekomen in het verkeer. Waarom zou dat op een motor met een top van 170 niet kunnen? Lijkt mij snel zat! Mijn Hornet heeft wel een veelvoud aan pk's, maar een top van 215 ongeveer. Tot ongeveer 200km/h loopt de teller vrij snel op. Daarna is de puf er een beetje uit...
Gaat mij meer om de tussenacceleratie, niet zozeer op de topsnelheid. 170 is snel zat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:46
Metro2002 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:56:
[...]

Gaat mij meer om de tussenacceleratie, niet zozeer op de topsnelheid. 170 is snel zat inderdaad.
Ik heb zowel de CBR250R als de ninja 300 een tijd gehad en de tussen acceleratie is inderdaad niet denderend vooral bij 110-120+ is het niet heel fantastisch. Het is zeker weten een goede beginners motor, je voelt je heel erg in controle en de 250/300tjes zijn heel vergevend, bijvoorbeeld als je een bocht verkeerd in gaat kan je het een stuk eenvoudiger corrigeren dan bijvoorbeeld een 600 (spreek uit ervaring, eergisteren low side gehad). Daarnaast kan je erop altijd voluit gaan waardoor je het gevoel hebt dat je heel hard gaat (terwijl dat wel meevalt). In het algemeen zijn de 250/300 motortjes erg handig in de stad, je hebt ook niet zo een hele agressieve zit positie op die dingen wat wel het geval is bij de meeste 600 supersports. Daarnaast zijn ze heel dun dus echt ideale file/stoplicht filter motoren. Al met al heb ik veel plezier gehad aan de 250 en 300 alleen kreeg ik na een tijdje toch wel de nijging om iets snellers te halen, met mijn huidige CBR600RR is het een stuk fijner op de snelweg rijden dan bijvoorbeeld de ninja 300. Maar de ninja 300 heeft ook weer veel voordelen zoals: standaard slipper clutch, hele lage brandstof verbruik, mooie styling (vind ik), goedkoop in onderhoud en zeer wendbaar.

Ga is een proefritje maken, zo merk je het snelst of je het een fijne motor vind of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 24-01-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

cyntax schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Ik heb zowel de CBR250R als de ninja 300 een tijd gehad en de tussen acceleratie is inderdaad niet denderend vooral bij 110-120+ is het niet heel fantastisch. Het is zeker weten een goede beginners motor, je voelt je heel erg in controle en de 250/300tjes zijn heel vergevend, bijvoorbeeld als je een bocht verkeerd in gaat kan je het een stuk eenvoudiger corrigeren dan bijvoorbeeld een 600 (spreek uit ervaring, eergisteren low side gehad). Daarnaast kan je erop altijd voluit gaan waardoor je het gevoel hebt dat je heel hard gaat (terwijl dat wel meevalt). In het algemeen zijn de 250/300 motortjes erg handig in de stad, je hebt ook niet zo een hele agressieve zit positie op die dingen wat wel het geval is bij de meeste 600 supersports. Daarnaast zijn ze heel dun dus echt ideale file/stoplicht filter motoren. Al met al heb ik veel plezier gehad aan de 250 en 300 alleen kreeg ik na een tijdje toch wel de nijging om iets snellers te halen, met mijn huidige CBR600RR is het een stuk fijner op de snelweg rijden dan bijvoorbeeld de ninja 300. Maar de ninja 300 heeft ook weer veel voordelen zoals: standaard slipper clutch, hele lage brandstof verbruik, mooie styling (vind ik), goedkoop in onderhoud en zeer wendbaar.

Ga is een proefritje maken, zo merk je het snelst of je het een fijne motor vind of niet.
Thanx for de informatie :) Eerst rbw halen natuurlijk maar zal zeker eens een proefritje maken tzt. Hoop dat ik niet te snel ga denken: had ik nou maar wat snellers gekocht :P Dat heb ik bv met mijn scooter wel.Toen ik het ding net had vond ik het snel zat maar nu heb ik constant zoiets van : Ga snellerrrrr :F en om nou van snor naar bromscooter over te stappen is me een stap te klein dus vandaar dat ik nu besloten heb motor te gaan leren rijden en daarna een motorfiets ipv de scooter te nemen :) Maar daar wil ik niet weer hetzelfde op krijgen :P Al denk ik dat de overgang van 2,2 kW naar 25 KW al een flink stapje is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:46
Metro2002 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:46:
[...]

Thanx for de informatie :) Eerst rbw halen natuurlijk maar zal zeker eens een proefritje maken tzt. Hoop dat ik niet te snel ga denken: had ik nou maar wat snellers gekocht :P Dat heb ik bv met mijn scooter wel.Toen ik het ding net had vond ik het snel zat maar nu heb ik constant zoiets van : Ga snellerrrrr :F en om nou van snor naar bromscooter over te stappen is me een stap te klein dus vandaar dat ik nu besloten heb motor te gaan leren rijden en daarna een motorfiets ipv de scooter te nemen :) Maar daar wil ik niet weer hetzelfde op krijgen :P Al denk ik dat de overgang van 2,2 kW naar 25 KW al een flink stapje is :+
Zeker weten, en laat jezelf niet in de verleiding brengen om iets snellers te rijden dan dat je eigenlijk aan kan. Dan wordt je bang voor de motor en ga je onbewust een stuk slechter rijden of je kan overmoedig raken en dan crashen 8)7. Zo heb ik vrienden die gelijk zijn begonnen op een 1000cc motor en op de rechte stukken zijn ze wel sneller (natuurlijk) maar in de bochten zou ik ze er makkelijk uit kunnen rijden zelfs op een ninja 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:24:
Met een top van 170 zou je prima mee moeten komen in het overige verkeer? Ik bedoel, je kunt met een ford ka met een top van 150 ook prima meekomen in het verkeer. Waarom zou dat op een motor met een top van 170 niet kunnen?
Is de top dan geen 130 als je 40 km/u tegenwind hebt? Wat extra vermogen is ook wel handig om snel in te halen of voor een invoegende auto te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

cyntax schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:52:
[...]

Zeker weten, en laat jezelf niet in de verleiding brengen om iets snellers te rijden dan dat je eigenlijk aan kan. Dan wordt je bang voor de motor en ga je onbewust een stuk slechter rijden of je kan overmoedig raken en dan crashen 8)7. Zo heb ik vrienden die gelijk zijn begonnen op een 1000cc motor en op de rechte stukken zijn ze wel sneller (natuurlijk) maar in de bochten zou ik ze er makkelijk uit kunnen rijden zelfs op een ninja 300.
Goede tip,al kan ik mezelf prima beheersen met een hoop pk's onder mijn gat maar alsnog lijkt het me verstandig om klein te beginnen :) Is toch vooral voor woon-werk (rij je toch al vaak niet enorm hard) en een zeldzame keer voor de fun maar de meeeste fun op de scooter zit bij mij in bochten en dat lijkt me op de motorfiets niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier eigenlijk iemand die van een zware motor overgestapt is op een lichtere motor en waarom? Op motor-forum en op diverse andere motorfora zijn daar een aantal leuke topics over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:50:
Is er hier eigenlijk iemand die van een zware motor overgestapt is op een lichtere motor en waarom? Op motor-forum en op diverse andere motorfora zijn daar een aantal leuke topics over :)
Ja ik. Ben van R1 terug naar R6 gegaan. Bochtensnelheid en het gooien en smijten met een R6 is veel leuker.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ja!

Van de TDM900 naar de Versys 650.

Waarom? Als je moet manouvreren door een ke-lote-stad als Rotterdam, heb je iets wendbaarder nodig een logge tourmotor die - eerlijk, op de snelweg beter reed dan de Versys - gekke stunts moet maken zoals dagelijks stoepje af/op of half op fietspaden rijden.

Ja, zo gek is het in Rotterdam :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
Ricepuppet schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Ja!

Van de TDM900 naar de Versys 650.

Waarom? Als je moet manouvreren door een ke-lote-stad als Rotterdam, heb je iets wendbaarder nodig een logge tourmotor die - eerlijk, op de snelweg beter reed dan de Versys - gekke stunts moet maken zoals dagelijks stoepje af/op of half op fietspaden rijden.

Ja, zo gek is het in Rotterdam :)
M'n K100 doet stoepjes prima, alleen verhoogde tramhaltes niet zo lekker. Eindigde 10 meter verder met 3.7L carterolie op een stoep :'(

Maar geloof je direct dat een Versys 650 lekkerder stadsrijden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Is de top dan geen 130 als je 40 km/u tegenwind hebt? Wat extra vermogen is ook wel handig om snel in te halen of voor een invoegende auto te komen.
Nee volgens mij niet. Omdat je exponentieel meer pk's nodig hebt om luchtweerstand te overwinnen zal 40km/h tegenwind nooit resulteren in een topsnelheid van 40km/h minder.

Over tussentijdje acceleratie, tja, je zult wat moeten schakelen, maar ook van 80-120 of 120-150 zou nog vrij vlotjes moeten gaan. Van 65 naar 110 duurt 6 seconden lees ik, geen idee in welke versnelling, zal wel niet in de 3 zijn, maar in de 5 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Nee volgens mij niet. Omdat je exponentieel meer pk's nodig hebt om luchtweerstand te overwinnen zal 40km/h tegenwind nooit resulteren in een topsnelheid van 40km/h minder.
Was het niet kwadratisch? Is volgens mij ook niet relevant, enige relevante is hoeveel andere weerstand je nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:54:
[...]

Hij is inderdaad nieuwer (het is namelijk de A2 opvolger van de Ninja 250R) en dus ook duurder.

Omdat je (denk ik) neigt naar een sportievere motor, is dan een ZXR400 (toevallig is dat de enige 400cc motor die ik zo uit m'n hoofd weet) niet wat? Is al een ouder model, maar ik hoor en lees altijd veel positieve verhalen over de funfactor van de ZXR400. Ze zijn goed betaalbaar, niet zo heftig als een 600cc maar toch wel beduidend sneller als bijvoorbeeld een Ninja 250R.

http://link.marktplaats.nl/664946119
Ho stop

ga voor deze
RC390
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2014-ktm-rc390/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Dat is ook een mooi ding, maar Metro2002 gaf al aan dat een Ninja 300R buiten het budget viel, volgens mij is zo'n KTM 390 niet goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Niet in orde van aankoop, maar ik reed laatst weer even op de CB-1 van mijn vriendin (rijd normaal op een 2004 600RR) om deze weg te brengen naar de nieuwe eigenaar, en ik had tijdens de hele rit echt een glimlach van oor tot oor. Heerlijke fiets blijft het. Toch een hele andere manier van rijden en zo fijn in de bochten. Ik vermaak me daar net zo goed op als op mijn 600RR. Tenzij ik met vrienden samen rijd terwijl zij op hun Fireblades rijden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MailMan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Maar geloof je direct dat een Versys 650 lekkerder stadsrijden is :)
Niet alleen dat; hij is veel wendbaarder, maar vooral; ook kleiner. Ik schiet overal tussendoor in het Centrum van Rotterdam. In Rotterdam heb je om de 15 meter een stoplicht, daar word je stront chagerijnig van.

Daarnaast is het ook nog eens retedruk, dus elk stoplicht effe snel vooraan schieten is met een kleinere, lichtere en meer wendbare motor mooi meegenomen.

KUTSTAD :r

(motor onvriendelijk ook met alle tramrails, 60 lussen op 1 stuk asfalt, gaten in het wegdek en elke straat die open ligt)

[ Voor 10% gewijzigd door Ricepuppet op 24-01-2014 16:23 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ricepuppet schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:22:
[...]

Niet alleen dat; hij is veel wendbaarder, maar vooral; ook kleiner. Ik schiet overal tussendoor in het Centrum van Rotterdam. In Rotterdam heb je om de 15 meter een stoplicht, daar word je stront chagerijnig van.

Daarnaast is het ook nog eens retedruk, dus elk stoplicht effe snel vooraan schieten is met een kleinere, lichtere en meer wendbare motor mooi meegenomen.

(motor onvriendelijk ook met alle tramrails, 60 lussen op 1 stuk asfalt, gaten in het wegdek en elke straat die open ligt)
dat lukt ook gewoon met mijn lompe AT. enigste verschil is hoever durf JIJ te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Ricepuppet schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:22:
[...]

Probeer Den Haag eens met de tramrails, die over de weg heen slingert. Heerlijk glibberen en glijden met nat wegdek. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ja, van een tL1000s naar een DRZ-SM 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Ja, van een tL1000s naar een DRZ-SM 400
En de reden van je overstap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
DECOY88 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:25:
[...]

dat lukt ook gewoon met mijn lompe AT. enigste verschil is hoever durf JIJ te gaan.
Ik probeer nog het rijgedrag van een nette motorrijder te tonen als het enigzins mogelijk is :)
_Apache_ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:27:
[...]

Probeer Den Haag eens met de tramrails, die over de weg heen slingert. Heerlijk glibberen en glijden met nat wegdek. :X
Praat mij niet over Den Haag :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan woensdag mn rijbewijs met A ophalen *O*

Heb inmiddels een pak (jas en broek ) en een knalgele RXA systeemhelm.

Nu nog een motor, ben aan het kijken naar een TransAlp. Iemand van jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 19-09 16:24
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:45:
[...]

En de reden van je overstap? :)
Tja, altijd last van mijn linker pols maar dat lag niet aan de motor achteraf.
Soms heb ik nog wel spijt maar als ik dan weer aan het rijden ben op de DRZ dan is dat zo weer weg.
Het is in iedergeval niet beter voor je rijbewijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:55:

Nu nog een motor, ben aan het kijken naar een TransAlp. Iemand van jullie nog tips?
Gefeliciteerd :)

Wat betreft die TransAlp, ik zou een gele nemen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)

zijn broer >:) XRV750 Africa twin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Ik probeer nog het rijgedrag van een nette motorrijder te tonen als het enigzins mogelijk is :)
als het past dan past het. en dan heb ik het over een tolerantie van rond de 3 mm. dat vind niet iedereen even fijn maar ik weet al 13 jaar niet beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb naar een Africa Twin gekeken, maar vind ze behoorlijk duur voor wat je er voor krijgt; 4000 voor een nette, tegen onder de 2000 voor een nette TransAlp. En dat laatste is meer mn budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

Transalp tips, mmm goed de velgen checken die rotten regelmatig weg. Ikzelf heb een half jaar geleden 1 gekocht gekozen voor het model met dubbele schijf voor. Ik geloof '96+
CDI unit onder het zadel heeft met de oudere versies regelmatig problemen.

Leuk verhaaltje:
http://www.motoravonturist.nl/how-to-transalp/

en natuurlijk de transalpclub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net proberen te bellen voor een CB 500, helaas wordt er niet opgenomen.
Hopen dat ze snel reageren op mijn mailtje kan ik misschien morgen nog gaan kijken.

Toch de knoop door gehakt (fijn zo besluiteloos te zijn) voor een rode CB 500 uit 96, weet nog niet hoe het ding er in het echt uit ziet maar de prijs is erg laag dus heel veel verwacht ik er niet van.

Gaat het hebben van 2 motoren niet werken verkoop ik de CB wel weer volgend jaar of zo. Met dergelijke lage aanschaf prijzen kun je er nooit echt veel aan verliezen toch.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
misschien verkoop je de vespa wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

GBTW schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:30:
Voorjaarsrit

We spreken af om 09:30 bij Hotel de Witte Bergen

Doen we nog bakje koffie en gaan tegen 10:00 rijden. Tank even af voordat je parkeert op het terrein ( tankstation is naast het hotel, je kan om de slagboom heen en dan parkeren). Ritje is ongeveer het onder geplaatste ritje. Met lunch moet het mogelijk zijn om uiterlijk om 17:00 weer bij het hotel te zijn. Dan nog even bak koffie en gaan we weer naar huis.

adres: Rijksweg 2
3755 MV Eemnes (Laren)

Lunch lokatie is Eetcafe de halve maan, als de groep groot is zal ik even dag ervoor bellen / reserveren.

Er zitten geen pondjes in deze route maar neem wel wat munten / papier geld mee voor de koffie en lunch, dat gaat sneller dan iedereen voor zich pinnen.

[afbeelding]

http://goo.gl/maps/dECJM
Yoo collega, was me nog even vergeten aan te melden. Bij deuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
als de datum uitkomt rij ik mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die rode heeft 1,5 jaar stil gestaan, accu zeker stuk/leeg en misschien de carbs dus ook wel reinigen.
proefrit zit er dus niet in en dat maakt het voor de prijs wel een beetje een risico.

Andere optie was een 25kw geknepen fiets met een scheur in het zadel die ook wat goedkoper was.
25kw versie hebben in ieder geval ringen in de inlaten en dus ook andere sproeiers en misschien andere gasnaalden.
Die juiste heb ik online al gevonden (dyno kitje stage 1) thuis voor €90,- ongeveer.
Nieuwe zadel hoes komt op 55 euro ( + 16 euro bezorg kosten.. :') )
Die verkoper heb ik dus ook maar even gecontacteerd.
Is ook een jaar nieuwer (97) wat precies 1 jaar na het overgang jaar is (96) naar schijfrem achter. Dat lijkt me ook wat beter dan een trommeltje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
_Apache_ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:33:
[...]

Yoo collega, was me nog even vergeten aan te melden. Bij deuze!
8) Mooi. Ik heb er zin in :) dit herfst weer ben ik trouwens ook wel zat nu. Wordt tijd voor vorst of gewoon weer hoge temperaturen. Allebei zonder regen aub!

Ik was ergens 2 jaar terug deze gast gesubbed maar de filmpjes blijven maar komen :9~

[ Voor 17% gewijzigd door GBTW op 24-01-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:13
Joolee schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:25:
[...]

Dat is geen Amsterdam west maar meer bij mij in de buurt :P

Leuk stukje daarachter, door de hoge kassen en daarna open grasland krijg je ineens hard wind van de zijkant als het een beetje waait. Ben er expres langs gereden toen ik een proefrit op m'n BMW ging maken, dat was echt een wereld van verschil met m'n choppertje _/-\o_
Is inderdaad geen Amsterdam, dit was bij Motoport in Wateringen. Ging eind december een proefrit maken, in regen en storm, niet echt tussen de kassen gereden maar over de N211, kreeg aardige klappen :9
Gefeliciteerd! Wat al gezegd is, de goudkleurige velgen zijn een aandachtspunt. Ik heb zelf gekozen voor later model ('98) met zilverkleurige velgen en dubbele remschijf voor (weet niet hoeveel dat scheelt, maar vindt het wel een fijn idee). Was €1800 bij de dealer, dus dat past waarschijnlijk wel in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

GBTW schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:47:
[...]

8) Mooi. Ik heb er zin in :) dit herfst weer ben ik trouwens ook wel zat nu. Wordt tijd voor vorst of gewoon weer hoge temperaturen. Allebei zonder regen aub!
Liever regen dan vorst. Bij vorst laat ik de tweewieler staan. Regen kan ik nog wel hebben*.

*als ik mijn broek eens vervang, die heefft zijn beste tijd wel gehad. Later vandaag maar eens gaan shoppen, dat buitje van donderdag heeft die broek de das om gedaan.

Heb je een mps of gpx van de route?

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 25-01-2014 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Iemand deze al gezien. Kerel is goed weggekomen volgens mij!

RAAMSDONKSVEER (ANP) - Een 35-jarige motorrijder is na een val op de snelweg op het nippertje aan een ernstig ongeluk ontsnapt door snel naar de middenberm te kruipen. Dat meldde de politie zaterdag.

De Rotterdammer reed vrijdagavond op de A27 bij knooppunt Hooipolder toen zijn motorblok door nog onbekende oorzaak blokkeerde. De man viel en gleed samen met zijn motor met 100 kilometer per uur over de weg naar de linkerrijstrook. Toen hij vervolgens naar de middenberm was gekropen, knalde een auto met volle snelheid op zijn motor, die nog op de weg lag.

De motorrijder was nauwelijks gewond en ook de automobilist was alleen geschrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
_Apache_ schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 01:59:
[...]

Liever regen dan vorst. Bij vorst laat ik de tweewieler staan. Regen kan ik nog wel hebben*.

*als ik mijn broek eens vervang, die heefft zijn beste tijd wel gehad. Later vandaag maar eens gaan shoppen, dat buitje van donderdag heeft die broek de das om gedaan.

Heb je een mps of gpx van de route?
:+ nee, maar ik heb dan ook geen gps of gps software :P. Ik kan het ritje echter bijna wel uit mijn hoofd rijden, Zijn een paar verbindingen die ik alleen de andere kant op heb gereden.

route hier beneden :)

Edit: volgende keer wel even de goede post quoten, met de geupdate route.
Voorjaarsrit

We spreken af om 09:30 bij Hotel de Witte Bergen

Doen we nog bakje koffie en gaan tegen 10:00 rijden. Tank even af voordat je parkeert op het terrein ( tankstation is naast het hotel, je kan om de slagboom heen en dan parkeren). Met lunch moet het mogelijk zijn om uiterlijk om 17:00 weer bij het hotel te zijn. Dan nog even bak koffie en gaan we weer naar huis. Route is nu de onderstaande.

adres: Rijksweg 2
3755 MV Eemnes (Laren)

Lunch lokatie is Eetcafe de halve maan, als de groep groot is zal ik even dag ervoor bellen / reserveren.

Er zitten geen pondjes in deze route maar neem wel wat munten / papier geld mee voor de koffie en lunch, dat gaat sneller dan iedereen voor zich pinnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1407/days.png

Route in gpx

[ Voor 104% gewijzigd door GBTW op 25-01-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een 1200 naar een 883, Maar dat had ook te maken met zithoogte. de 1200 wilde niet lager, en de 883 versie die ik nu rijd heet "Superlow", dus dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:07:
Iemand deze al gezien. Kerel is goed weggekomen volgens mij!

RAAMSDONKSVEER (ANP) - Een 35-jarige motorrijder is na een val op de snelweg op het nippertje aan een ernstig ongeluk ontsnapt door snel naar de middenberm te kruipen. Dat meldde de politie zaterdag.

De Rotterdammer reed vrijdagavond op de A27 bij knooppunt Hooipolder toen zijn motorblok door nog onbekende oorzaak blokkeerde. De man viel en gleed samen met zijn motor met 100 kilometer per uur over de weg naar de linkerrijstrook. Toen hij vervolgens naar de middenberm was gekropen, knalde een auto met volle snelheid op zijn motor, die nog op de weg lag.

De motorrijder was nauwelijks gewond en ook de automobilist was alleen geschrokken.
dan kom je toch verdomde goed weg. en gelukkig kunnen hij en de automobilist verder met leven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

DECOY88 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:55:
[...]

dan kom je toch verdomde goed weg. en gelukkig kunnen hij en de automobilist verder met leven _/-\o_
Heb ik ook gehad afgelopen vrijdag. Eerste wat ik deed toen ik op handen en knieën tot stilstand kwam was me rechtop zetten om te kijken of ik niet midden van de snelweg was terecht gekomen. Gelukkig zat ik op de pechstrook.

Dinsdag hebben ze dan wat ijzerwerk in mijn bovenarmbeen geschroefd om alles op de juiste plaatst te houden. Nu zit ik dus terug thuis. Komende dinsdag gaat er een expert naar mijn Viffer kijken. Ik hoop echt dat het geen financieel total loss wordt.

Wat ik zelf snel gezien heb toen ik even ging kijken:
  • Topkuip geschaafd + knipper door de bevestiging gedrukt
  • Rechter zijkuip geschaafd en door zijn eigen bevestigin gedrukt
  • Rechter knipper is een stuk dunner geworden
  • Voorspatbord geschaafd
  • Uitlaat geschaafd en linkpijp verbinding doorgebroken
  • Remhendel deels weg geschuurd
  • Rempedaal deels weg geschuurd

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 16:50
Leuke Vespa voor de korte ritjes... 8) 8) 8)

http://rocket-garage.blog...2011/05/tuning-vespa.html

[ Voor 55% gewijzigd door aveenhuysen op 25-01-2014 16:20 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Van een 1200 naar een 883, Maar dat had ook te maken met zithoogte. de 1200 wilde niet lager, en de 883 versie die ik nu rijd heet "Superlow", dus dat.
maar bij harleys maakt dat toch niet uit, die halen niks uit zo'n blok :z

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Net ook ff aangemeld voor het tourtochtje.
Hopelijk is de lente dan al begonnen en ligt er geen sneeuw. :)

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een boel ellende uit zo'n blok, dat wel ja.

Nee, veel gewicht scheelt het niet verder, en tja, ik heb geen Harley gekocht omdat ik zo graag 160 wil rijden op rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
hoeveel pk zal dat dingetje voortbrengen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Genoeg.. :+

1e bestelling hier weer gedaan, 6 x Bridgestone S20 (3F 3R) *O*
Volgende bestelling een set DiD ketting = tandwielen, en dan gaan we maar weer eens sleutelen 8-)

Niet motorgerelateerd: Leuk cadeautje voor mezelf gekocht O-)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2807/12133534446_59652d7166_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3727/12133145463_cb57499966_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 16:50

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Youk schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:04:
[...]
Heb ik ook gehad afgelopen vrijdag. Eerste wat ik deed toen ik op handen en knieën tot stilstand kwam was me rechtop zetten om te kijken of ik niet midden van de snelweg was terecht gekomen. Gelukkig zat ik op de pechstrook.

Dinsdag hebben ze dan wat ijzerwerk in mijn bovenarmbeen geschroefd om alles op de juiste plaatst te houden. Nu zit ik dus terug thuis. Komende dinsdag gaat er een expert naar mijn Viffer kijken. Ik hoop echt dat het geen financieel total loss wordt.

• Voorspatbord geschaafd
-O- Ouch, balen Youk!
Wat is er gebeurd? Ook vastgelopen blok? Dan is het blok waarschijnlijk een grotere schadepost dan de cosmetische schade lijkt me..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Youk schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:04:
Komende dinsdag gaat er een expert naar mijn Viffer kijken. Ik hoop echt dat het geen financieel total loss wordt.

• Voorspatbord geschaafd
Als het frame en motorblok nog in orde zijn, dan is het altijd een optie het ding zelf op te knappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag nog ongepland een lekker rondje gereden.
Naar Groenevelt motoren in Son, toen naar Hurkx motoren en scooters in Eindhoven en daarna door naar Motoport in Veldhoven.
Die hurkx is echt compleet bout :F wat een rommel motoren voor prijzen die 3 tot 4 keer boven MP liggen.
Natuurlijk moet het bedrijf ook draaien maar bordjes met mee neem prijzen die nergens op slaan op motoren die echt uitgewoond zijn..

Even goed lekker gereden, niet koud gehad en dit moet ik vaker doen.
Als je niet rijd vergeet je bijna hoe tof dat is, zelfs met 6 graden buiten temp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:27
Ik heb ook een brommertje gekocht. ZX10R uit 2005 :)
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/1549523_607975649251435_671954549_n_zps9192a00b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Vet. Van wat ik zo lees moet zo'n ZX10R uit die bouwjaren echt als een ongecontroleerd beest rijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
JanPedaal schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:33:
[...]

-O- Ouch, balen Youk!
Wat is er gebeurd? Ook vastgelopen blok? Dan is het blok waarschijnlijk een grotere schadepost dan de cosmetische schade lijkt me..
hij was aangereden op de snelweg met een gangetje van 70km/h

VFR blokken lopen niet vast, daarom zijn ze ook goedkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:10:
[...]

hij was aangereden op de snelweg met een gangetje van 70km/h

VFR blokken lopen niet vast, daarom zijn ze ook goedkoop :+
:X xrv blokken lopen ook niet vast. maar die zijn nou niet bepaald goedkoop. had 4 gs500e's compleet kunnen kopen voor wat ik voor mijn nieuwe blok betaald heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:09:
Vet. Van wat ik zo lees moet zo'n ZX10R uit die bouwjaren echt als een ongecontroleerd beest rijden :P
2004 / 2005 waren inderdaad het debuut van de ZX10R en wat een debuut dat was.
beste pk kg verhouding van de periode :)

was alleen niet een motor voor beginners, om het dan maar zo te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlterMann schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:09:
Ik heb ook een brommertje gekocht. ZX10R uit 2005 :)
[afbeelding]
Gefeliciteerd, maar jij had toch maar net je motorrijbewijs is het dan wel verstandig om op zo'n beest te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Vanavond van Leeuwarden naar Groningen gereden met de motor, en dit was de eerste keer dat ik onderweg dacht: dit is niet verantwoord. Voor en in Groningen is het echt spekglad door de sneeuw, bij 2 kruispunten al rodeo-end mijn Fazer rechtop moeten houden :P

Maar goed, niet gevallen en weer een ervaring rijker; niet altijd zo eigenwijs zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:39:
[...]

Gefeliciteerd, maar jij had toch maar net je motorrijbewijs is het dan wel verstandig om op zo'n beest te rijden?
Klopt. Ik heb wel al een dag of wat op de ZX10R van m'n broertje gereden (en leef nog steeds :+ ) en tja.. soms wint "ik wil" het van het verstand. Then again, ik weet dat het een monster is en dat ik er ook zo mee om moet gaan. Komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

AlterMann schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:26:
[...]

Klopt. Ik heb wel al een dag of wat op de ZX10R van m'n broertje gereden (en leef nog steeds :+ ) en tja.. soms wint "ik wil" het van het verstand. Then again, ik weet dat het een monster is en dat ik er ook zo mee om moet gaan. Komt wel goed :)
Went vanzelf, onderin hebben die dingen niet knetter veel vermogen. Wel uitkijken voor popo want op zo'n ding ben je zo je rbw kwijt ;) Heb je de 300 al aangetikt :9
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:36:
Heb naar een Africa Twin gekeken, maar vind ze behoorlijk duur voor wat je er voor krijgt; 4000 voor een nette, tegen onder de 2000 voor een nette TransAlp. En dat laatste is meer mn budget :P
Ja ik snap niet waarom die dingen zo duur zijn, een KTM 690/950 is bijna goedkoper. Zeker een liefhebbersmotor waarbij je ook voor de emotionele waarde betaald :X

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 25-01-2014 21:46 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
daarom heb ik de CB1300 gekocht, altijd een overdaad aan koppel en een top van 230 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 25-01-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja leuk en aardig, waar jij maar 114pk en 117nm heeft heeft een ZX10R 181 pk en net zoveel of meer koppel dan jouw motor. Dus dat gaat niet helemaal op. Als je altijd koppel wilt hebben moet je een 1 cilinder kopen of een dikke twin.

Daarbij is jouw CB 236 kg vs de kawa met 170 kg :> :>

Na een tijdje rijdt je zo op zo'n kawa

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jApCAEq3LTU]

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 25-01-2014 21:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Ghostrider schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:42:
[...]

Went vanzelf, onderin hebben die dingen niet knetter veel vermogen. Wel uitkijken voor popo want op zo'n ding ben je zo je rbw kwijt ;) Heb je de 300 al aangetikt :9

[...]

Ja ik snap niet waarom die dingen zo duur zijn, een KTM 690/950 is bijna goedkoper. Zeker een liefhebbersmotor waarbij je ook voor de emotionele waarde betaald :X
300 tijdens een proefrit? Neh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon plat op de tank, en steeds schakelen vlak voor de revlimiter. Je bent er zomaar ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ghostrider schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:49:
Ja leuk en aardig, waar jij maar 114pk en 117nm heeft heeft een ZX10R 181 pk en net zoveel of meer koppel dan jouw motor. Dus dat gaat niet helemaal op. Als je altijd koppel wilt hebben moet je een 1 cilinder kopen of een dikke twin.

Daarbij is jouw CB 236 kg vs de kawa met 170 kg :> :>

Na een tijdje rijdt je zo op zo'n kawa

[video]
ik bedoel het niet als vergelijking van motor, maar als het compleet tegenovergestelde. zo'n circuitracer waar je op de openbare weg niks mee kan hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:30:
[...]

ik bedoel het niet als vergelijking van motor, maar als het compleet tegenovergestelde. zo'n circuitracer waar je op de openbare weg niks mee kan hoef ik niet.
daarom zijn die Africa twins zo duur. die kunnen overal hun top rijden >:)
Pagina: 1 ... 28 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.