Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.585 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:15:
[...]

Zal er ook wel mee te maken hebben dat er lieden zijn die wegrijden zonder te betalen. Helm ophouden en blijven zitten is dan natuurlijk de nr.1 indicator. Ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet willen. Maar ja, motorrijders blijken vol onbegrip voor dat argument.
Ik houdt altijd me visier dicht tijdens het tanken, er zal maar een steekvlam opstijgen 8)
GBTW schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:32:
[...]

Maar volgens mij een iets andere versnellingsbak of tandwiel ratio toch?
Als je al met een XT660 op vakantie gaat, dan monteer je gewoon even een groter voortandwiel voor de lange rechte stukken. Ik weet alleen niet hoeveel range zo'n ding heeft meestal weinig (10 liter bijvoorbeeld).

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Ghostrider schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:32:
[...]

Ik houdt altijd me visier dicht tijdens het tanken, er zal maar een steekvlam opstijgen 8)

[...]

Als je al met een XT660 op vakantie gaat, dan monteer je gewoon even een groter voortandwiel voor de lange rechte stukken. Ik weet alleen niet hoeveel range zo'n ding heeft meestal weinig (10 liter bijvoorbeeld).
Net als voor bijna elke motor is er vast wel een grotere tank beschikbaar. Voor de F800GS is er de touratech tank en de camel tank, mag ook wel 16 liter is ook niet veel (zeker niet nu met de PC5 erin, doe ik 1 op 10 :( ).

Helaas staat de xt niet op safari tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja net alsof je voor een enkele vakantie een mega tank gaat monteren. Voor vakanties pak ik me GSXR wel ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
plannen voor de vakantie zijn dit jaar Zweden. kijken of het wat is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Ghostrider schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:48:
Ja net alsof je voor een enkele vakantie een mega tank gaat monteren. Voor vakanties pak ik me GSXR wel ;)
Ligt helemaal aan je vakantie ;) Niet elke 2 uur hoeven te stoppen bij een tankstation is trouwens ook wel nice hoor. Dan kan je eventueel midden door Zweden naar de Noordkaap ipv via de snelweg langs de kust. Heen via kust van Noorwegen gegaan terug wouden we binnendoor maar met een aantal fietsen die niet de afstand haalde tussen tankstations toch maar van dit plan afgeweken. Toen ik van Kopenhagen naar Zoetermeer reed in 9 uurtjes heb ik dus 6 keer op 1 dag vol gegooid.

IJsland is ook zoiets, actie radius van +200 km is voor sommige uithoeken ook wel gewenst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:17:
wie gaat het voor 20 euro wagen? flinke auto met 60-70L tank heb je nog iets
Normale mensen wagen het helemaal niet, maar een ander steelt een pakje kauwgum. Het gebeurt en die ondernemer is de lul. Shell heb je er niet mee, die merkt het niet. Maar de uitbater van het station heeft een vette schadepost. Dus ik kan het hen niet kwalijk nemen dat ze dergelijke maatregelen nemen. Alleen erg jammer dat er zoveel onbegrip is. Op MF een keer een vreselijke discussie met mensen die categorisch weigeren om hun helm af te zetten bij een tankstation. Nou ja, ik (persoonlijke mening alert) vind dat asociaal. Als je niet even die 3 tellen de tijd kunt nemen om dat ding van je hoofd te halen om als een normaal mens een winkel in te lopen... It won't fucking kill you...

Gewoon een stukje beleefdheid en begrip voor een ondernemer die misschien al een paar keer een gun op z'n kop heeft gehad. Hier in Gorinchem eentje die het 7x (I kid you not!) heeft meegemaakt. Die man is een wrak voor die paar grijpstuivers die hij verdiend heeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 20:50

Bommes

Capo del formaggio

sowieso word je van wonen in Gorinchem al een wrak maar dat terzijde.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
Het is een eindeloze discussie, I know, maar ze hebben op MF wel een punt. Als je een tankstation gaat overvallen, dan ga je toch niet eerst rustig je motor voltanken, je handschoenen uitdoen en met pinpas/geld in de hand richting de balie lopen? Typisch Nederlands gezeik ook, ik heb er in andere Europese landen nog nooit over gehoord.

Zelf heb ik trouwens nog nooit meegemaakt dat er een opmerking over kwam, misschien omdat ik een systeemhelm heb die ik openklap, of omdat we in Groningen gewoon minder overvallen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GBTW schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:56:
[...]

Ligt helemaal aan je vakantie ;) Niet elke 2 uur hoeven te stoppen bij een tankstation is trouwens ook wel nice hoor. Dan kan je eventueel midden door Zweden naar de Noordkaap ipv via de snelweg langs de kust. Heen via kust van Noorwegen gegaan terug wouden we binnendoor maar met een aantal fietsen die niet de afstand haalde tussen tankstations toch maar van dit plan afgeweken. Toen ik van Kopenhagen naar Zoetermeer reed in 9 uurtjes heb ik dus 6 keer op 1 dag vol gegooid.

IJsland is ook zoiets, actie radius van +200 km is voor sommige uithoeken ook wel gewenst :).
Ik reed weleens vanaf friesland naar het uithoekje van limburg. Dan was het opstappen, flink gassen en gedwongen na ~200km tanken (op snelheid gaat het allemaal wat sneller). Dan merk je wel dat er behoorlijk wat tijd in tankstops gaat zitten.
joshje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:52:
plannen voor de vakantie zijn dit jaar Zweden. kijken of het wat is haha
Lijkt mij ook mooi, kijk wel even uit waar want er schijnt nogal veel rechtoe-rechtaan te zijn.
BlackLabel01 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:19:

Zelf heb ik trouwens nog nooit meegemaakt dat er een opmerking over kwam, misschien omdat ik een systeemhelm heb die ik openklap, of omdat we in Groningen gewoon minder overvallen hebben :P
Ik zet tegenwoordig vaak me helm af, maar dat is voronamelijk omdat die soms wat knelt boven me wenkbrauwen :(

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 17-01-2014 23:21 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, de motor specs en versnellingsbak zijn hetzelfde

alleen de overbrenging is anders met een ander achter tandwiel ;)

overigens, dit youtube kanaal maar in de gaten houden

komen in totaal 8 delen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Ghostrider schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:48:
schuldig

gemiddeld 3x per dag aan de pomp. heen een keer of 7. en terug maar 13 keer ofzo. waarbij ik op het eind iedere 1:40 uur weer stond te tanken. dan word je er doodziek van vooral als jeje reserve moet aanspreken om uberhaubt de eerst volgende pomp te halen.

dus ik zit er al een tijd aan te denken om mijn tank uit te breiden naar 56L voor en 2x10L achter. voor een totaal van 76L. reed voor de revisie met moeite 1:13. en kom straks weer op 1:17 tot 1:20 uit.

dan kan ik eens een goedkope tank benzine halen in barcelona.

tankbeurt kost mij snachts 7 minuten. maar overdag willen er nog weleens beste rijen staan.

[ Voor 58% gewijzigd door DECOY88 op 18-01-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Ghostrider schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:19:

Lijkt mij ook mooi, kijk wel even uit waar want er schijnt nogal veel rechtoe-rechtaan te zijn.
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:19:
Het is een eindeloze discussie, I know, maar ze hebben op MF wel een punt. Als je een tankstation gaat overvallen, dan ga je toch niet eerst rustig je motor voltanken, je handschoenen uitdoen en met pinpas/geld in de hand richting de balie lopen?
Een wegrijder misschien wel. En dan staat ie niet op de camera met zijn helm op.

Maar ik draai het om: wat is het grote probleem? Gewoon je helm af zetten. Big fucking deal! Even rust nemen na een stuk rijden, benen strekken, ook al is het maar een paar tellen. Het is geen wedstrijd, toch?

Het vervelendste aan die discussie vind ik dat er ALLEEN maar naar zichzelf geredeneerd wordt. Totaal geen begrip voor een ander. Nee, als IK maar niet 2 tellen langer dan noodzakelijk ergens ben, als IK maar niet iets MOET. Vreselijk, toch? Die paar tellen op een mensenleven of op een motorritje, is dat nou erg genoeg om er zo'n drama van te maken? Wat dat betreft is het inderdaad typisch Nederlands gezeik. Gezeik van een stel figuren die alleen met zichzelf rekening houden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:07:
[...]

Een wegrijder misschien wel. En dan staat ie niet op de camera met zijn helm op.

Maar ik draai het om: wat is het grote probleem? Gewoon je helm af zetten. Big fucking deal! Even rust nemen na een stuk rijden, benen strekken, ook al is het maar een paar tellen. Het is geen wedstrijd, toch?

Het vervelendste aan die discussie vind ik dat er ALLEEN maar naar zichzelf geredeneerd wordt. Totaal geen begrip voor een ander. Nee, als IK maar niet 2 tellen langer dan noodzakelijk ergens ben, als IK maar niet iets MOET. Vreselijk, toch? Die paar tellen op een mensenleven of op een motorritje, is dat nou erg genoeg om er zo'n drama van te maken? Wat dat betreft is het inderdaad typisch Nederlands gezeik. Gezeik van een stel figuren die alleen met zichzelf rekening houden.
even een kwartiertje per tankbeurt extra vanwege die pot op je kop. die je met wat geluk nergens kwijt kan. en 10 kwartiertjes is zomaar 4.5 uur oftewel 4.5x 134km/u. reken maar uit ongeveer 600 km leg je dan af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

DECOY88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:22:
[...]

even een kwartiertje per tankbeurt extra vanwege die pot op je kop. die je met wat geluk nergens kwijt kan. en 10 kwartiertjes is zomaar 4.5 uur oftewel 4.5x 134km/u. reken maar uit ongeveer 600 km leg je dan af 8)7
Begrijp ik je nu verkeerd of heb jij een kwartier nodig om je helm af- en op te zettem? 8)7

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ppFreddy schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:47:
[...]

Begrijp ik je nu verkeerd of heb jij een kwartier nodig om je helm af- en op te zettem? 8)7
handschoenen uit
bril af
helm af
oordoppen uit

tanken
betalen

oordoppen in
helm op
bril op
handschoenen aan.

nu heb ik weer een systeem helm dus blijft hij lekker op. met het kinstuk omhoog. en scheelt mij gigantisch veel tijd.

even wat peut erin en afrekenen kost je ook gewoon 7 minuten. had je het mij voor de uitpluizerij van mijn tracklog gevraagd had ik 3 minuten geroepen. dat is aankomen meteen volgooien en meteen kunnen afrekenen. zonder ergens te hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

het ging om een "kwartier extra" per tankbeurt ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
De mensen die tanken en doorrijden staan altijd met hun volle giechel op de camera en tanken rustig het voertuig vol.

Daarna rijden ze weg. Ik zit vaak genoeg naar foto's en beelden ervan te kijken.

Ik vind het ook niet meer dan normaal om je helm af te zetten; voor de ondernemer/uitbater van zo'n tankstation is het ook fijn dat hij een gezicht kan zien en daadwerkelijk mee kan praten in plaats van een potentiele doorrijder.

Toegegeven; het is waarschijnlijk dat het vaker voorkomt in de Randstad en de grote steden, en een beetje begrip kan geen kwaad tegenover de pomphouder. Het afdoen (helm, muts, nekmuts en oordoppen) kost mij nog geen 20-25 seconden, ook het opzetten kost evenveel tijd.

Ik snap dan ook niet waar die optel sommen van minuten vandaan komen :F

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Gewoon naar onbemande tankstations gaan, hoef je 9 vd 10 keer niet eens van je motor af te stappen om te kunnen tanken en betalen. En die zijn in de regel ook nog goedkoper dan bemande tankstations :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Hun tankstation, hun regels.

En hij mag stemmen met je portemonnee,. en dat doe ik dan ook.

/me aait z'n tankstation app

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mphilipp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:05:
[...]
De boel zal idd niet zo snel in de fik vliegen. Dat lukt je pas bij hele hoge luchttemperaturen en dan heb je ook nog echt vonken nodig. Je kunt rustig een brandende sigaret in een plas benzine gooien; dan gaat ie gewoon uit. Ik zou me alleen erg ongemakkelijk voelen als er benzine op mijn hete cilinders komt, ook al weet ik dat het niet zomaar gaat branden... :+
Het zijn dan ook de dampen tijdens het tanken die het gevaar vormen, bij auto's heb je dit amper omdat er tegenwoordig een nauw sluitende klep zit maar bij een motor kijk je natuurlijk zo de tank in.
De wrijving van je kleding kan genoeg statische elektriciteit opbouwen om een vonk te doen overspringen als je contact maakt met de metalen delen met de pomp, en laat dat nou net de slang bij je vulopening zijn.

Bovenstaande komt natuurlijk zelden voor maar een beetje pomp heeft duizenden tankhandelingen per dag en de ergste nachtmerrie van een pomphouder is brand op een tankstation waarbij er ook nog eens iemand op het brandende voertuig zit, dus ja ik kan me het wel voorstellen dat sommigen het liever niet zien dat je nog op de motor zit.

Om het even over een andere boeg te gooien, volgende week hoop ik bij deze motor een kijkje te nemen:

http://www.speurders.nl/o...rder_direction=&order_by=

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

[...]

Een kwartier is 15 minuten *10 is 150 minuten is 2:30 dus 2,5 uur en niet 4,5.
Tevens doet niemand een kwartier over tanken. altijd 5 minuten, als het hele druk is misschien 7 (Ik heb wel maar een ~10 liter tank) :P

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Laatst nog weg gereden waar ze de pomp niet vrijgaven omdat ik mijn helm niet af deed. Er staat op een bordje dat brommers/scooters hun helm af moeten zetten. Ik heb geen brommer nog scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Dacuuu schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:21:
Laatst nog weg gereden waar ze de pomp niet vrijgaven omdat ik mijn helm niet af deed. Er staat op een bordje dat brommers/scooters hun helm af moeten zetten. Ik heb geen brommer nog scooter.
Ik zet gewoon altijd netjes mijn helm af voor het fijne gevoel van de pompbediende, ik zwaai ook nog eventjes. Niks meer dan normen en waarden IMHO. Als ik pompbediende zou zijn zal ik het ook dan pas vrijgeven. Gewoon voor een fijn en veilig gevoel..

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Onzin and you know it. Helm op en af kost je misschien, als je het héééél langzaam doet (of een helmmuts en bril hebt zoals ik) 2 minuten.

Maar goed, be like that. Hou lekker die helm op en doe maar lekker moeilijk. Maar bedenk dat je niet alleen bent op de wereld en het niet alleen om jouw gemak of haast gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:01:
[...]

Onzin and you know it. Helm op en af kost je misschien, als je het héééél langzaam doet (of een helmmuts en bril hebt zoals ik) 2 minuten.

Maar goed, be like that. Hou lekker die helm op en doe maar lekker moeilijk. Maar bedenk dat je niet alleen bent op de wereld en het niet alleen om jouw gemak of haast gaat.
zal het binnenkort eens kijken wat het verschil in tijd is. maar ik ken vaak genoeg gevallen spullen die je weer moet zoeken enz. had er niet voor niks 550 euro voor over om van dat gezeik bij tankstations af te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erasmo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 09:16:
[...]
Het zijn dan ook de dampen tijdens het tanken die het gevaar vormen, bij auto's heb je dit amper omdat er tegenwoordig een nauw sluitende klep zit maar bij een motor kijk je natuurlijk zo de tank in.
De wrijving van je kleding kan genoeg statische elektriciteit opbouwen om een vonk te doen overspringen als je contact maakt met de metalen delen met de pomp, en laat dat nou net de slang bij je vulopening zijn.
Theoretisch is het inderdaad mogelijk, maar een tankstation is in de open lucht, dus de dampen kunnen praktisch gezien nooit die concentratie bereiken die nodig is voor een 'spontaneous combustion'. Dan zou het windstil en heel erg warm moeten zijn. Maar dan nog, de dampen stijgen op en blijven niet hangen. In een krap schuurtje is het daarentegen wél weer erg gevaarlijk. Daar gebeuren dan ook meer ongelukken dan bij benzinestations. Een tijdje terug nog iemand van het BMW forum die zijn schuur, motor en deel van zijn huis in as legde door een beetje benzine en een straalkachel (wie doet dat dan ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:03:
[...]
zal het binnenkort eens kijken wat het verschil in tijd is. maar ik ken vaak genoeg gevallen spullen die je weer moet zoeken enz. had er niet voor niks 550 euro voor over om van dat gezeik bij tankstations af te zijn
Je bevestigt wederom wat ik zeg. Alleen maar naar jezelf toe redeneren, allerlei dingen erbij halen om het maar niet te moeten doen. Je bent toch geen kind? Je kunt toch nadenken en plannen? Dan weet je ook hoe je je spullen neerlegt zodat ze niet vallen. Je doet je helm toch ook af als je ergens gaat eten? Stuitert je helm dan ook in het rond en liggen al je spullen over de grond?

Kijk, ik wil er niet eeuwig over blijven zeiken, maar kom dan ook niet aan met onzinargumenten. Zeg dan gewoon dat je het blijft doen en schijt aan iedereen hebt. Dat is tenminste eerlijk en duidelijk. Maar zolang er onzin uit blijft komen, blijf je tegenwerpingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52

-tom-562

Oliesjeik

Dacuuu schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:21:
Tjezus, ff lekker de autist uithangen |:( (het is trouwens 'noch').
Ik zet altijd m'n helm af, voor mij niet meer dan logisch

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Persoonlijk zou ik in het zuiden van Noorwegen lekker de bergen in gaan, tenzij je zand en gravel wegen wil rijden natuurlijk.

Doorgaande wegen in Zweden zijn gevalletje recht door voor echt 100 km niks te zien anders dan de weg en wat bomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

mphilipp schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:07:
[...]

Dat bepaal ik nog wel ff lekker zelf, he. Niet alle motorrijders hebben alle tijd van de wereld, die moeten gewoon ergens zijn. Kan je zeggen dat je eerder van huis moet gaan, maar je weet zelf ook wel dat je soms gewoon haast hebt (of dat er soms mensen zijn die dat hebben, als je zelf mr. perfect bent).

Ik doe zelf woon-werk op de motor en ik heb echt geen zin om m'n helm elke keer af en op te zetten. Tanken op de motor is al een hoop gepiel, want alles wat je nodig hebt zit ergens die weggestopt onder je pak. Moet ik ook nog m'n helm af gaan zetten (en in de winter: helmmuts; en als ik lang snelweg doe: m'n oordoppen zitten dan meestal ook niet meer goed).

Maar anyway, ik heb een systeemhelm om die reden. Nooit gezeik die paar keer dat ik bij een bemande pomp kom. Kan het sowieso afraden om te tanken bij een bemande pomp, ik zou lekker goedkoop bij een onbemande tanken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Moeten jullie sowieso dan niet afstappen om de pinnen of hoe gaat dat langs jullie kanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bij onbemand kan ik alles zittend (doe ik alleen niet). Pinautomaat zit vaak aan de pomp. Maar ik ga tijdens het tanken wel even zitten om de motor recht te zetten. Geen idee hoeveel het scheelt, maar ik denk dat het nog een best aardig verschil is hoeveel erin kan als-ie op z'n standaard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Persoonlijk zou ik in het zuiden van Noorwegen lekker de bergen in gaan, tenzij je zand en gravel wegen wil rijden natuurlijk.

Doorgaande wegen in Zweden zijn gevalletje recht door voor echt 100 km niks te zien anders dan de weg en wat bomen :P.
oke alle tips zijn welkom de route staat ook nog lang niet vast. we gaan op de motorbeurs ook nog vragen na tips voor leuke routes en noem maar op :)

zand en gravel sla ik liever over want dat wil ik mijn motor niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
joshje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:02:
[...]

oke alle tips zijn welkom de route staat ook nog lang niet vast. we gaan op de motorbeurs ook nog vragen na tips voor leuke routes en noem maar op :)

zand en gravel sla ik liever over want dat wil ik mijn motor niet aan doen.
O-) Heb me niet echt veel bemoeit met route deze vakantie, was enige zonder gps :+ Maar volgens mij zolang het geen E nummer weg is, is het mooi :). Maar omgeving tussen Aurland en Geiranger en dan naar de Trollstigen was geweldig. Daarna een heel stuk over de E6 tot dat je de 17 kan pakken boven Trontheim om langs de kust naar bodo te gaan (veel pondjes / weinig km per dag) en dan over te steken naar de Lofoten. Persoonlijk vindt ik de Noorkaap geen zak aan, en gezien we maar iets van 3 dagen zonder regen hadden gedurende de hele vakantie zou ik lekker in het zuiden blijven.

Dat gezegd is deze plek echt mega mooi! http://goo.gl/maps/bnSHX Zonnetje tot middernacht en dan een berg dolfijnen in het water _/-\o_

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y1mxVudTx2M]

-Edit ik zie nu pas dat ik op 1:41:27 een vogel heb vermoord. Niks van gemerkt op vakantie 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 18-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
Erasmo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 09:16:
[...]

Bovenstaande komt natuurlijk zelden voor maar een beetje pomp heeft duizenden tankhandelingen per dag en de ergste nachtmerrie van een pomphouder is brand op een tankstation waarbij er ook nog eens iemand op het brandende voertuig zit, dus ja ik kan me het wel voorstellen dat sommigen het liever niet zien dat je nog op de motor zit.
Deed me denken aan deze van een paar jaar terug. Ter illustratie dat het voorkomt: http://youtu.be/tuZxFL9cGkI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:19:
[...]

-Edit ik zie nu pas dat ik op 1:41:27 een vogel heb vermoord. Niks van gemerkt op vakantie 8)7
Volgens mij wordt hij meegedragen door de luchtstroom die om je kappen heen gaat.
martin2005 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:10:
[...]

Deed me denken aan deze van een paar jaar terug. Ter illustratie dat het voorkomt: http://youtu.be/tuZxFL9cGkI
En dát is een van de redenen dat het vastzetten van de hendel niet meer mogelijk is. Maar sowieso is het niet heel praktisch om in de auto te gaan zitten en daarna als eerste een metalen onderdeel aan te raken dat door benzinedampen omgeven is 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Joolee op 18-01-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:24

DinX

Motormuis

DECOY88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:54:
[...]

handschoenen uit dat moet niet als je je helm op houdt ?
bril af 2 seconden
helm af 5 seconden
oordoppen uit waarom ? Als je je helm op laat laat je die toch ook in ?

tanken
betalen

oordoppen in
helm op
bril op
handschoenen aan.

nu heb ik weer een systeem helm dus blijft hij lekker op. met het kinstuk omhoog. en scheelt mij gigantisch veel tijd.

even wat peut erin en afrekenen kost je ook gewoon 7 minuten. had je het mij voor de uitpluizerij van mijn tracklog gevraagd had ik 3 minuten geroepen. dat is aankomen meteen volgooien en meteen kunnen afrekenen. zonder ergens te hoeven wachten.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
die hou ik vaak aan of maar eentje uit.

bril moet je ergens stabiel leggen anders kan je hem weer oprapen.

helm ergens goed wegleggen.

je kan heel leuk theoretische cijfertjes neerzetten. maar in het echt kost het gewoon bakken met tijd. dus nu gewoon kinstuk open en naar binnen.

maar als het even kan ga ik onbemand met een pinapparaat in de pomp weggewerkt. dan hoef ik helemaal niet af te stappen. en hier op het dorp gaat de handschoen dan nieteens uit.

[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 18-01-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Joolee schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Volgens mij wordt hij meegedragen door de luchtstroom die om je kappen heen gaat.

[...]
Zou kunnen ik heb hem in het echt dus totaal niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zijn er hier mensen die van die grip puppys op hun motor hebben zitten..??
http://www.rad.eu/nl/x0/moto/q/grip+puppys/p/1/v/l
Als ik even beredeneer rijd dat erg comfortabel maar als het regent of geregend heeft dan heb je gewoon een natte spons in je handen wat me echt niet tof lijkt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:25:
[...]

die hou ik vaak aan of maar eentje uit.

bril moet je ergens stabiel leggen anders kan je hem weer oprapen.

helm ergens goed wegleggen.

je kan heel leuk theoretische cijfertjes neerzetten. maar in het echt kost het gewoon bakken met tijd. dus nu gewoon kinstuk open en naar binnen.

maar als het even kan ga ik onbemand met een pinapparaat in de pomp weggewerkt. dan hoef ik helemaal niet af te stappen. en hier op het dorp gaat de handschoen dan nieteens uit.
Leuke/Zinloze discussie hier.

Even hoe ik tank:
  1. Handschoenen uit.
  2. Bril afzetten.
  3. Bril houd ik gewoon in m'n hand terwijl ik m'n helm afzet (uiteraard DD sluiting los trekken, maar niet uit elkaar)..
  4. Helm hang ik op/over de spiegel met het kinbandje om/over de spiegel.
  5. Bril zet ik weer op als ik m'n helm heb hangen.
  6. Sleutel uit 't contact om de tank te openen.
  7. TANKEN MAAR!!!
  8. Tank weer sluiten als 'ie vol zit en direct de fiets verplaatsen (voor de shop, meestal) zodat de pomp/plaats vrijkomt voor een ander.
  9. Binnen gaan afrekenen.
  10. Bril afzetten en in de hand houden.
  11. Helm opzetten en kinbandje aantrekken.
  12. Bril weer opzetten.
  13. Handschoenen aandoen.
  14. OP de fiets stappen, fiets starten, jiffy inklappen...... GAS EROP!!!
Dit alles opschrijven kost bijna méér tijd dan de feitelijke tankstop :o

Tanken en binnenlopen met een helm op m'n hoofd doe ik nóóit, Vind het zelfs vanuit fatsoensnormen ook niet wenselijk/netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-01-2014 19:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Voorjaarsrit

We spreken af om 09:30 bij Hotel de Witte Bergen

Doen we nog bakje koffie en gaan tegen 10:00 rijden. Tank even af voordat je parkeert op het terrein ( tankstation is naast het hotel, je kan om de slagboom heen en dan parkeren). Met lunch moet het mogelijk zijn om uiterlijk om 17:00 weer bij het hotel te zijn. Dan nog even bak koffie en gaan we weer naar huis. Route is nu de onderstaande.

adres: Rijksweg 2
3755 MV Eemnes (Laren)

Lunch lokatie is Eetcafe de halve maan, als de groep groot is zal ik even dag ervoor bellen / reserveren.

Er zitten geen pondjes in deze route maar neem wel wat munten / papier geld mee voor de koffie en lunch, dat gaat sneller dan iedereen voor zich pinnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1407/days.png

Onderstaand de route in 2 delen (google maps laat maar niet meer route punten toe 8)7 )

http://goo.gl/maps/JDb7K

http://goo.gl/maps/hcHrX
Zo te zien al wat aanmeldingen, daar worden we blij van :) Route even bijgewerkt, 5 en half uur, met lunch erbij zal het wel zo iets worden. Eerder had iemand zich aangeboden om voor te rijden, dat vind ik goed. Enige plek waar je misschien niet voorrijder moet zijn is de Meije, voorrijder daar zo neemt meestal een hoog risico O-), hoog gehalte lotto bochten (blind en even breed als 1 auto) :+ en die wil ik best voorrijden, mensen er achter moeten dan wel goed blijven opletten wat de persoon voor hun doet om zo enig idee te hebben van wat er aan komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:13:
[...]

Zo te zien al wat aanmeldingen, daar worden we blij van :) Route even bijgewerkt, 5 en half uur, met lunch erbij zal het wel zo iets worden. Eerder had iemand zich aangeboden om voor te rijden, dat vind ik goed. Enige plek waar je misschien niet voorrijder moet zijn is de Meije, voorrijder daar zo neemt meestal een hoog risico O-), hoog gehalte lotto bochten (blind en even breed als 1 auto) :+ en die wil ik best voorrijden, mensen er achter moeten dan wel goed blijven opletten wat de persoon voor hun doet om zo enig idee te hebben van wat er aan komt :).
mije valt toch wel mee. ben er al tig keer geweest maar nooit wat engs meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
DECOY88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:38:
[...]

mije valt toch wel mee. ben er al tig keer geweest maar nooit wat engs meegemaakt.
Ligt echt aan tijd van de dag en van het jaar. In de herfst en winter rijd het makkelijker om dat je wat tussen de bomen door ziet.
In de zomer is het alleen leuk sochtens vroeg en savonds laat. Overdag heb je dan grote groepen fietsers en soms een auto tour die je tegemoet komt. Dan is het wel elke bocht raak met het uitwijken.
Eerste keer dat ik hem reed was met groepje waar de voorrijder gewoon even met 120 over de Meije knalde |:(. Dat dus maar niet gevolgd.
Maar als voorrijder helpt het wel als je hem al een paar keer gereden hebt, zeker als je verder veel dijken rijd, waar het allemaal net even wat makkelijker gaat ivm het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:51:
[...]

Ligt echt aan tijd van de dag en van het jaar. In de herfst en winter rijd het makkelijker om dat je wat tussen de bomen door ziet.
In de zomer is het alleen leuk sochtens vroeg en savonds laat. Overdag heb je dan grote groepen fietsers en soms een auto tour die je tegemoet komt. Dan is het wel elke bocht raak met het uitwijken.
Eerste keer dat ik hem reed was met groepje waar de voorrijder gewoon even met 120 over de Meije knalde |:(. Dat dus maar niet gevolgd.
Maar als voorrijder helpt het wel als je hem al een paar keer gereden hebt, zeker als je verder veel dijken rijd, waar het allemaal net even wat makkelijker gaat ivm het zicht.
120 _O- ja dan is het gevaarlijk ja. je moet daar gewoon op je zicht rijden. dus nog geen 30 door de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:51:
[...]

Ik heb een aantal jaar geleden eens een ritje hier voorgereden over de dijken(jes) hier in de regio (Maasband/Waalband, grens Noord-Brabant/Gelderland/Zuid-Holland) en ík kan die dijken dromen. Ik kreeg destijds van een mede "GoT'er" een vraag/opmerking aangaande de lijnen die ik daar reed....

Ik sneed de bochten @ random aan op APEX volgens hem, maar wist (uiteraard) van te voren wél of ik tegenliggers kon verwachten doordat ik de bochten al veel eerder kende én dus wist of ik wel/niks tegen kon gaan komen.

Ik zou niet willen zien dat iemand daar m'n lijnen had willen/durven rijden op het moment dat 'ie de weg niet gekend had en er "alleen" gereden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Ik heb een aantal jaar geleden eens een ritje hier voorgereden over de dijken(jes) hier in de regio (Maasband/Waalband, grens Noord-Brabant/Gelderland/Zuid-Holland) en ík kan die dijken dromen. Ik kreeg destijds van een mede "GoT'er" een vraag/opmerking aangaande de lijnen die ik daar reed....

Ik sneed de bochten @ random aan op APEX volgens hem, maar wist (uiteraard) van te voren wél of ik tegenliggers kon verwachten doordat ik de bochten al veel eerder kende én dus wist of ik wel/niks tegen kon gaan komen.

Ik zou niet willen zien dat iemand daar m'n lijnen had willen/durven rijden op het moment dat 'ie de weg niet gekend had en er "alleen" gereden had.
dat heb ik met een hoop bochten hier in de omgeving. doordat ik weet hoe de weg verloopt kan je eerder zien of er een tegenligger aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
DECOY88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:58:
[...]

120 _O- ja dan is het gevaarlijk ja. je moet daar gewoon op je zicht rijden. dus nog geen 30 door de bochten.
Zo langzaam doe ik het dan ook weer niet O-) maar er zitten er wel een paar in het midden en aan de kant van Bodengraven waar je er goed aan doet om zo te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:06:
[...]

Zo langzaam doe ik het dan ook weer niet O-) maar er zitten er wel een paar in het midden en aan de kant van Bodengraven waar je er goed aan doet om zo te doen :)
altijd wel weer een fietser enz. als je een gem. van 30 haalt ben je aan het doorrijden. maar daarvoor kom je er niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DieterVDW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:35:
Moeten jullie sowieso dan niet afstappen om de pinnen of hoe gaat dat langs jullie kanten?
Het liefst een onbemande pomp met pin terminal naast de pomp zelf, zodat ik kan blijven zitten ;) Enkel de linkerhandschoen afdoen om de pas in te kunnen voeren :*)

_/-\o_

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

Bommes schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:40:
Zijn er hier mensen die van die grip puppys op hun motor hebben zitten..??
http://www.rad.eu/nl/x0/moto/q/grip+puppys/p/1/v/l
Als ik even beredeneer rijd dat erg comfortabel maar als het regent of geregend heeft dan heb je gewoon een natte spons in je handen wat me echt niet tof lijkt.
Ik heb deze sinds vorig jaar in gebruik. Echt wel positief, zeker als je iets grotere handen hebt. Zelf heb ik er totaal geen last mee bij regen, het voelt nog steeds hetzelfde aan.
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:13:
[...]

Ik vrees dat ik mij zal moeten afmelden. Gisteren morgend omstreeks 7:45 uur, toen ik terug naar huis reed van mijn werk (nachtshift), ben ik van mijn motor afgereden. Het gebeurde aan een afrit van de snelweg. Ik zat reeds op de uitvoegstrook toen een automobilist op het rechter rijvak zich plots realiseerde dat hij ook die afrit moest hebben. Dus zag ik een knipper aangaan en onmiddellijk die wagen op mij afkomen. Voor ik het wist lag ik tegen de grond. Gelukkig was het heel druk, dus we reden maar iets van een 70 km/u. Gevolg is wel dat ik nu met een vijfvoudige breuk zit aan mijn rechter bovenarm. Vandaag terug thuis uit het ziekenhuis, en dinsdag moet ik terug binnen voor operatie.

De veroorzaker is gestopt en heeft zich meerdere malen verontschuldigt (ben je niet veel mee, maar toch). Ook zijn er verschillende andere mensen gestopt om te helpen en te getuigen. Mijn Viffer heb ik nog niet gezien sindsdien, dus weet nog niet wat de schade is. Wel zijn mijn jas, broek en handschoenen eraan. Op mijn helm kan ik niets vinden van impact of schuurplek, maar hoop toch dat de verzekering die wel meeneemt (status unknown = veiligheid???). Lang leve goede motorkledij want ik heb verder geen enkele schaafwonde of blauwe plek!

In ieder geval gaat het waarschijnlijk maanden duren vooraleer ik mijn rechterarm terug volledig kan benutten (handig als rechtshandige).

Dus zelfs al kan ik tegen de rit terug rijden, dan lijkt het mij toch onverstandig om zulke afstanden af te leggen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn You(k) .....

Die fiets is érg (minder prettig), maar mooi dat je 't hier zélf kunt posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:24
Youk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:11:
[...]

Ik heb deze sinds vorig jaar in gebruik. Echt wel positief, zeker als je iets grotere handen hebt. Zelf heb ik er totaal geen last mee bij regen, het voelt nog steeds hetzelfde aan.

[...]

Ik vrees dat ik mij zal moeten afmelden. Gisteren morgend omstreeks 7:45 uur, toen ik terug naar huis reed van mijn werk (nachtshift), ben ik van mijn motor afgereden. Het gebeurde aan een afrit van de snelweg. Ik zat reeds op de uitvoegstrook toen een automobilist op het rechter rijvak zich plots realiseerde dat hij ook die afrit moest hebben. Dus zag ik een knipper aangaan en onmiddellijk die wagen op mij afkomen. Voor ik het wist lag ik tegen de grond. Gelukkig was het heel druk, dus we reden maar iets van een 70 km/u. Gevolg is wel dat ik nu met een vijfvoudige breuk zit aan mijn rechter bovenarm. Vandaag terug thuis uit het ziekenhuis, en dinsdag moet ik terug binnen voor operatie.

De veroorzaker is gestopt en heeft zich meerdere malen verontschuldigt (ben je niet veel mee, maar toch). Ook zijn er verschillende andere mensen gestopt om te helpen en te getuigen. Mijn Viffer heb ik nog niet gezien sindsdien, dus weet nog niet wat de schade is. Wel zijn mijn jas, broek en handschoenen eraan. Op mijn helm kan ik niets vinden van impact of schuurplek, maar hoop toch dat de verzekering die wel meeneemt (status unknown = veiligheid???). Lang leve goede motorkledij want ik heb verder geen enkele schaafwonde of blauwe plek!

In ieder geval gaat het waarschijnlijk maanden duren vooraleer ik mijn rechterarm terug volledig kan benutten (handig als rechtshandige).

Dus zelfs al kan ik tegen de rit terug rijden, dan lijkt het mij toch onverstandig om zulke afstanden af te leggen.
-O-

Hopelijk kan je volledig herstellen. Sterkte!

Gewoon uit interesse, ben je van opzij aangereden of reed je tegen de achterkant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sterkte!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks dan ga ik ze eens bestellen
Ik vrees dat ik mij zal moeten afmelden. Gisteren morgend omstreeks 7:45 uur, toen ik terug naar huis reed van mijn werk (nachtshift), ben ik van mijn motor afgereden.
<crash>
Tjeemig.. ik blijf het zeggen belgen kunnen niet rijden.. })
Sterkte de komende tijd en wat betreft die helm en de andere schade.."fook it" concentreer je maar op herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
[...]

[...]

Jammer maar begrijplelijk, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:26:
[...]

-O-

Hopelijk kan je volledig herstellen. Sterkte!

Gewoon uit interesse, ben je van opzij aangereden of reed je tegen de achterkant op?
Gebaseerd op de omschrijving, geschept van de zijkant.
ik gok dat de afrit aan de rechterkant was, dus auto van links.
omvergereden en onhandig op rechterkant gevallen.

sterkte in ieder geval, laat maar weten hoe de VFR er aan toe is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Damn, als iemand nog eens in Italië komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.bullikartei.de/forcella_laverdet.jpg

Forcella Lavardet

"Nog een keer nog een keer" :D

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 18-01-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:12:

[afbeelding]

Forcella Lavardet

De weg naar Campo Lungo .... Die heb ik al eens vaker gepost, maar is niet leuk om te rijden tenzij je van "treintje" rijden houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:19:
[...]

De weg naar Campo Lungo .... Die heb ik al eens vaker gepost, maar is niet leuk om te rijden tenzij je van "treintje" rijden houd.
Mja, is in de praktijk meestal zo met die wegen op de foto's.
Caravans en mobilhomes overal ...

Of zoals toen ik in Noorwegen was: http://static.panoramio.com/photos/large/96552288.jpg
Heb je daar bussen die 3 keer moeten steken per bocht voor je hangen

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 18-01-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:24
Misschien dat dat stuk om bepaalde redenen erg druk was, maar ik vond het heerlijke van Noorwegen juist dat je soms minuten lang geen enkele andere gebruiker van de weg tegenkwam. Echt geweldig was die vakantie qua motorrijden :)
Italië (Dolomieten) was ook mooi qua omgeving, hoewel het niet kon tippen aan Noorwegen, maar het is daar een stuk drukker op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
DinX schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:21:
[...]

Mja, is in de praktijk meestal zo met die wegen op de foto's.
Caravans en mobilhomes overal ...

Of zoals toen ik in Noorwegen was: http://static.panoramio.com/photos/large/96552288.jpg
Heb je daar bussen die 3 keer moeten steken per bocht voor je hangen
Geiranger is leuk ja ;) die camping eronder is trouwens wel ok.

Wij gingen toen net voordat de boot uitgeladen was op weg. Echt lekker naar boven kunnen racen :).

Maar in Noorwegen zijn het echt alleen maar Kip caravans waar je een probleem hebt. Is het zo'n Nederlander die met een 1.1 3-cilinder een Kip die achterlijk zwaar beladen is de berg op probeert te trekken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MailMan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:26:
Misschien dat dat stuk om bepaalde redenen erg druk was, maar ik vond het heerlijke van Noorwegen juist dat je soms minuten lang geen enkele andere gebruiker van de weg tegenkwam. Echt geweldig was die vakantie qua motorrijden :)
Italië (Dolomieten) was ook mooi qua omgeving, hoewel het niet kon tippen aan Noorwegen, maar het is daar een stuk drukker op de weg.
Ja :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/42649e3d4f077733901d4c2e74d3f18b/medium.jpg

Dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
in de oekraine vergeten een foto te maken. daar lag een voetbal veld geasfalteerd als kruispunt. maar geen hond te zien. 2x3 banen en 2x1. daar kom je ook is een keertje wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb de Transfagarasan Highway (Roemenië) meerdere malen ge/be-reden in de tijd dat 't Oosten nog écht 't oosten was (communisme was toen nog een normaal iets daar, géén ding uit een grijs verleden). Top-Gear heeft die weg nadien eens bezocht en je wil er nu niet lekker meer gaan rijden,

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-01-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik vrees dat ik mij zal moeten afmelden. Gisteren morgend omstreeks 7:45 uur, toen ik terug naar huis reed van mijn werk (nachtshift), ben ik van mijn motor afgereden.

....
-O- sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

[...]

[...]
:( Voorspoedig herstel gewenst!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Beterschap youk :/

[afbeelding]

Forcella Lavardet

snelle doordraaiers vind ik echt 10x leuker dan haarspeldjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmm yummy... doordraaiers

in ons clubje komen we frequent over dit stukje
http://goo.gl/maps/UHDDh

er zit in het midden een rotonde waar je een klein beetje moet uitkijken
maar dat is stuk is gewoon onbeschoft veel gas geven, bocht door kijken, adrenaline die door je aderen spuit en ik denk met sommige stukjes 2.5x de toegstane snelheid

fantastisch (en niet zeiken over asociaal gedrag en ander verkeer, dit is buiten gebied spanje, er is geen overig verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bommes schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:44:
[...]

Tjeemig.. ik blijf het zeggen belgen kunnen niet rijden.. })
Sterkte de komende tijd en wat betreft die helm en de andere schade.."fook it" concentreer je maar op herstellen.
Hierin schuilt wel een kern van waarheid hoor, ik ben zelf ook regelmatig in België voor het werk en het niet aangeven van richting op de snelweg is daar eerder regel dan uitzondering.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Youk: sterkte kerel en heel veel succes met herstel, niet niks zo een breuk aan je arm. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[afbeelding]

Forcella Lavardet

Dat ziet er erg vet uit, Italië heeft wel meer gave weggetjes om te sturen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kjZ6dwNjFeU/Ukh4ajSWjgI/AAAAAAAABuM/foCv0XccuKw/w800-h450-no/IMG_4712_800x450.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-nI13JcSXzVk/UtuPlsmmbwI/AAAAAAAABuY/8mVjCDCLbqc/w1005-h565-no/IMG_4686.JPG

Dat is in de Piemonte
https://maps.google.nl/ma....584222,1.352692&t=m&z=10
Daar is geen recht stukje weg te vinden, nee er zijn geen bergpassen van een paar duizend meter maar het heeft zo veel meer te bieden.
Aanrader voor mensen die van erg goed eten houden, goed weer en super wegen om rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:13
@youk, sterkte met herstel. Wel lomp verhaal hoor, je zegt het was druk dus gelukkig ging het niet zo hard... Maar met 70km/h van je motor afgereden worden vind ik anders nog best hard. Hoop echt dat je rechterarm goed gaat herstellen. Dus succes met de operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

Auto kwam inderdaad aan mijn linker kant. Had het niet zo druk geweest, dan had dit zich ook aan 120 km/u kunnen afspelen en dan hadden de gevolgen nog een stuk erger kunnen zijn.

Dat ik nu al aan het kijken ben naar alle materiële schade wat vervangen of hersteld moet worden geeft eigenlijk alleen maar aan dat ik geloof in een degelijk herstel en hoop binnen afzienbare tijd weer op de motor te zitten. In ieder geval iedereen bedankt voor de steun, dit helpt om positief te blijven! d:)b

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Veel sterkte Youk. Het is allemaal snel gebeurd in de spits.. (kan ervan meespreken).
Veel succes met het revalideren en de afhandeling van de zaak. En over die helm, die kan je inderdaad gewoon aangeven aan de verzekering, ook al is er niks aan te zien. Dat heb ik bij m'n vorige ongelukken ook gedaan (alleen bij deze laatste ben ik voor het forfait van 750 euro gegaan, was toch allemaal te groot geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 16-09 15:24
ik wil volgend jaar (na de gs500) een "budget" sport motor kopen en twijfel hier tussen een r6 of een gsx-rsrad 600 of 750 van -/+ 2500 euro.

hebben mensen tips / opmerkingen waarom ik de een wel of juist niet zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 04:46:
mmmmm yummy... doordraaiers

in ons clubje komen we frequent over dit stukje

fantastisch (en niet zeiken over asociaal gedrag en ander verkeer, dit is buiten gebied spanje, er is geen overig verkeer)
Kan ik je ook zeker dit stuk eens aanraden tussen Sort en Balaguer (van alles wat).

Dit gedeelte (zie plaatje) daar rijd niemand op een zondagmiddag. 8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/hier_zps7b5fc542.jpg~original

[ Voor 14% gewijzigd door aveenhuysen op 19-01-2014 12:10 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
wd200 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:05:
ik wil volgend jaar (na de gs500) een "budget" sport motor kopen en twijfel hier tussen een r6 of een gsx-rsrad 600 of 750 van -/+ 2500 euro.

hebben mensen tips / opmerkingen waarom ik de een wel of juist niet zou moeten kopen.
Persoonlijk zou ik voor een gsxr gaan, de r6 vind ik toch meer een circuit fiets aangezien het leuke pas hoog in toeren komt. een Suzuki heeft meer mid range (zeker een 750) wat op straat toch wel fijn is.

Maar omdat het altijd zo persoonlijk is, probeer ze beide proef te rijden en kies wat jij prettiger vind rijden.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
@Youk, voorspoedig herstel gewenst. Ik hoop dat je verzekering gul is met het uitkeren zodat je alle schade kan dekken.
wd200 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:05:

Nooit op een van de twee fietsen gereden maar ik heb me laten vertellen dat de gixxer wel een stuk meer 'vergevend' is dan de R6. De R6 heeft wel echt de 'looks' vind ik, Yamaha heeft zeker wel een goed design team. Alleen is de R6 gewoon wat agressiever dan de gixxer. Daarnaast las ik ook dat de gixxer een betere zit positie heeft dan de R6, maar dat is persoonlijk. Ga gewoon lekker proef rijden wat rgarretsen ook al zegt.

PS: dit had ik ook nog ergens gelezen en opgeslagen ik weet niet meer of het van dit forum komt of een andere.
Supersporters zijn nimmer comfortabel, of althans niet zo comfortabel als welk ander vervoermiddel dan ook, inclusief een bobslee. Onder supersportmotoren bestaat ook nog onderling verschil tussen normaal oncomfortabel tot pijnbank-oncomfortabel.
Buddy: hard.
Stuur: laag.
Zitpositie: aap op een bananenschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Bommes schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:44:
[...]

Dat ziet er erg vet uit, Italië heeft wel meer gave weggetjes om te sturen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is in de Piemonte
https://maps.google.nl/ma....584222,1.352692&t=m&z=10
Daar is geen recht stukje weg te vinden, nee er zijn geen bergpassen van een paar duizend meter maar het heeft zo veel meer te bieden.
Aanrader voor mensen die van erg goed eten houden, goed weer en super wegen om rond te rijden.
Supergave wegen, alleen het wegdek is vaak zo verneukt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

rgarretsen schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:11:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een gsxr gaan, de r6 vind ik toch meer een circuit fiets aangezien het leuke pas hoog in toeren komt. een Suzuki heeft meer mid range (zeker een 750) wat op straat toch wel fijn is.

Maar omdat het altijd zo persoonlijk is, probeer ze beide proef te rijden en kies wat jij prettiger vind rijden.
Het zijn alletwee motoren die pas flink vermogen bovenin toeren gaan geven.
Maar als ik specifiek uit deze type's moet kiezen, dan zou ik voor de 750 SRAD gaan. De R6 modellen van dat budget zijn de 1e type's, die blokken zijn niet super (cilinderwanden die willen afbrokkelen). Verder heeft de GSX-R 750 SRAD al injectie, en een dikke upside down voorvork

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Vergeet ook niet je kleding en helm op te geven. Veel mensen vergeten dit.
Sterkte met je herstel.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SRAD kent veel problemen, 2500 zou net genoeg moeten zijn voor een K1/K2 of 2000 GSXR, dus het type na SRAD. Gewoon een 1000 kopen, en als je durft een TL1000 de TL 1000s heb je al voor weinig.

[ Voor 31% gewijzigd door Ghostrider op 19-01-2014 15:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GewoonDennis schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Supergave wegen, alleen het wegdek is vaak zo verneukt _O-
Tja als je niet gaat om te racen maar om lekker te toeren en een beetje motor hebt die daar voor geschikt is valt het reuze mee.
Ja er is zijn wel wat slechtere wegen maar vaak heb je daar met de auto meer last van (spoorvorming en op die plaatsen opgelapt asfalt).
Nou is mijn Vespa niet spijkerhard geveerd dus geeft dat op wat minder goede wegen wel een voordeel.
Maar zonder als vvv van die streek te willen klinken het is echt wel een hoek van Italië die super tof is.
Geen disco streek, maar gewoon leuk rustig Italiaans leven, eten en weer.. 8) En de wegen zijn er zo rustig dat je lekker kunt sturen zonder echt veel mensen tegen te komen.
Als het aan mij alleen zou liggen woonde ik er gisteren al. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 19-01-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ghostrider schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:28:
SRAD kent veel problemen, 2500 zou net genoeg moeten zijn voor een K1/K2 of 2000 GSXR, dus het type na SRAD. Gewoon een 1000 kopen, en als je durft een TL1000 de TL 1000s heb je al voor weinig.

Aan wat voor een problemen moet ik dan denken ? bij elke fietst van budget zitten risico's dat weet ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:28:

TL1000R _/-\o_
Zo'n ding zou ik nog wel willen, zelfs i.p.v. GSX-R600 K4

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

wd200 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Aan wat voor een problemen moet ik dan denken ? bij elke fietst van budget zitten risico's dat weet ik
Versnellingsbak en nog wat zaken, moet je even googlen. In het kort, als je gaat kopen. Knal hem even volgas open en dicht in zijn 2. Schiet die er dan uit; niet doen. Zou mooi een TL1000s nemen, die dingen zijn echt ondergewardeerd.

Anders het type na de SRAD:

http://www.speurders.nl/o...stance_value=0&min_prijs=

http://www.speurders.nl/o...ection=asc&order_by=price

Er staat ook een onbegrenste hayabusa op speurders zie ik, voor 2950. Kost echt niks meer :)

[ Voor 51% gewijzigd door Ghostrider op 19-01-2014 15:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ghostrider schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:43:
[...]

Versnellingsbak en nog wat zaken, moet je even googlen. In het kort, als je gaat kopen. Knal hem even volgas open en dicht in zijn 2. Schiet die er dan uit; niet doen. Zou mooi een TL1000s nemen, die dingen zijn echt ondergewardeerd.

Anders het type na de SRAD:

http://www.speurders.nl/o...stance_value=0&min_prijs=

Er staat ook een onbegrenste hayabusa op speurders zie ik, voor 2950. Kost echt niks meer :)
TL1000S is zeker ondergewaardeerd maar is wel een behoorlijke hap.. :P
Geen idee wat voor fiets hij heeft/had maar TL is er wel 1 met karakter 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Van een GS500 naar TL1000s zal wel een mega verschil zijn. Ik ben ook vanaf een lichte v4 700cc naar een GSXR1100(en later 1000) gegaan, went allemaal.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel eens kunnen dat op termijn een GS500 leuker is dan een TL1000 ;)

/me kijkt de laatste tijd teveel naar gasten op lichte motoren die daar flink mee lopen te gummen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Een GS500 is waarschijnlijk wel leuker op legale snelheden binnen de bebouwde kom, zo'n TL1000 rijdt net als mijn RSV niet echt geweldig op lage snelheid :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:32:
Het zou wel eens kunnen dat op termijn een GS500 leuker is dan een TL1000 ;)
Waar je een GS500 binnen no time onder de knie hebt, duurt het wel even voordat je een TL1000/GSXR1000 enigsinds onder de knie denkt te hebben om op snelheid te rijden. Waarna hij je erafgooit met een highsider :+

Anders kan je altijd nog voor een artikel5 machine gaan:

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 20-01-2014 12:20 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:07:
Een GS500 is waarschijnlijk wel leuker op legale snelheden binnen de bebouwde kom, zo'n TL1000 rijdt net als mijn RSV niet echt geweldig op lage snelheid :P
Een vriend van mij heeft een GS500 gehad en vond het fun gehalte vele malen hoger dan de FJR die hij later had omdat hij zijn GS500 op heel veel momenten gewoon vol open kon trekken. Met zijn FJR lukte dat gewoon niet want het ding was gewoon te snel.

Zeker in Nederland lijkt mij zo'n 100+ pk racemonster echt een ramp met flitskasten/palen, verkeersdrukte, verkeersdrempels, brandstofprijzen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Een vriend van mij heeft een GS500 gehad en vond het fun gehalte vele malen hoger dan de FJR die hij later had omdat hij zijn GS500 op heel veel momenten gewoon vol open kon trekken. Met zijn FJR lukte dat gewoon niet want het ding was gewoon te snel.

Zeker in Nederland lijkt mij zo'n 100+ pk racemonster echt een ramp met flitskasten/palen, verkeersdrukte, verkeersdrempels, brandstofprijzen etc etc.
Die zijn juist leuk, kijken of je 2 wielen los kan krijgen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat doe ik liever bij bruggetjes, die zijn net iets subtieler voor de vering.... ietsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:18:
Dat doe ik liever bij bruggetjes, die zijn net iets subtieler voor de vering.... ietsje.
en dan een hoop meters overbruggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Gewoon een fiets met koppel -> fun onderin!
Benzineprijzen valt erg mee, mn 600cc 4inlijn deed 1:19 m'n Mille 1:15 dus wat dat betreft.. :P

Ik snap soms ook niet dat sommigen zeggen dat ze pas lekker/leuk rijden vanaf 100+. :Y

[ Voor 6% gewijzigd door GewoonDennis op 20-01-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uh4cMnZgD4c]

Het vergt gewoon wat meer precisie/uitdaging. Ja op een GS500 kan je bijna overal voluit rijden, maar is dat uitdagend?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

^^Fast bikes, Stelletje randdebielen... maar ze kunnen het wel zeg :D

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.