Ik heb deze sinds vorig jaar in gebruik. Echt wel positief, zeker als je iets grotere handen hebt. Zelf heb ik er totaal geen last mee bij regen, het voelt nog steeds hetzelfde aan.
GBTW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:13:
[...]
Zo te zien al wat aanmeldingen, daar worden we blij van

Route even bijgewerkt, 5 en half uur, met lunch erbij zal het wel zo iets worden. Eerder had iemand zich aangeboden om voor te rijden, dat vind ik goed. Enige plek waar je misschien niet voorrijder moet zijn is de Meije, voorrijder daar zo neemt meestal een hoog risico

, hoog gehalte lotto bochten (blind en even breed als 1 auto)

en die wil ik best voorrijden, mensen er achter moeten dan wel goed blijven opletten wat de persoon voor hun doet om zo enig idee te hebben van wat er aan komt

.
Ik vrees dat ik mij zal moeten afmelden. Gisteren morgend omstreeks 7:45 uur, toen ik terug naar huis reed van mijn werk (nachtshift), ben ik van mijn motor afgereden. Het gebeurde aan een afrit van de snelweg. Ik zat reeds op de uitvoegstrook toen een automobilist op het rechter rijvak zich plots realiseerde dat hij ook die afrit moest hebben. Dus zag ik een knipper aangaan en onmiddellijk die wagen op mij afkomen. Voor ik het wist lag ik tegen de grond. Gelukkig was het heel druk, dus we reden maar iets van een 70 km/u. Gevolg is wel dat ik nu met een vijfvoudige breuk zit aan mijn rechter bovenarm. Vandaag terug thuis uit het ziekenhuis, en dinsdag moet ik terug binnen voor operatie.
De veroorzaker is gestopt en heeft zich meerdere malen verontschuldigt (ben je niet veel mee, maar toch). Ook zijn er verschillende andere mensen gestopt om te helpen en te getuigen. Mijn Viffer heb ik nog niet gezien sindsdien, dus weet nog niet wat de schade is. Wel zijn mijn jas, broek en handschoenen eraan. Op mijn helm kan ik niets vinden van impact of schuurplek, maar hoop toch dat de verzekering die wel meeneemt (status unknown = veiligheid???). Lang leve goede motorkledij want ik heb verder geen enkele schaafwonde of blauwe plek!
In ieder geval gaat het waarschijnlijk maanden duren vooraleer ik mijn rechterarm terug volledig kan benutten (handig als rechtshandige).
Dus zelfs al kan ik tegen de rit terug rijden, dan lijkt het mij toch onverstandig om zulke afstanden af te leggen.