Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.579 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Domih schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:49:
[...]

Haha heb je een sterk punt, maar op de scooter hoef ik geen helm op, en voor de afstanden die ik rijd ben ik net zo snel met de scooter als met de motor
Hm, een snording zelfs? 25 kph is wel heel veel minder dan 100 :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pracht filmpje van twee hele mooie eenpitters _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Chakotay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:53:
[...]

Hm, een snording zelfs? 25 kph is wel heel veel minder dan 100 :p
Hij mag wel stiekem 40 lopen hoor, en op een recht stuk is de motor inderdaad, maar scooter is toch wat sneller op het fietspad, minder stoplichten etc

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Dus mocht iemand interesse hebben of meer info willen hebben over de 2 motoren, doe maar een DM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Domih schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:56:
[...]

Hij mag wel stiekem 40 lopen hoor, en op een recht stuk is de motor inderdaad, maar scooter is toch wat sneller op het fietspad, minder stoplichten etc
Ik ga op een scooter naar mijn werk toe. Afstand is ongeveer 6km. Als ik met de motor ga doe ik er minimaal 5 minuten langer over. Met de motor moet ik omrijden om er te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

PilatuS schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:00:
[...]

Ik ga op een scooter naar mijn werk toe. Afstand is ongeveer 6km. Als ik met de motor ga doe ik er minimaal 5 minuten langer over. Met de motor moet ik omrijden om er te komen.
Ja precies, dit heb ik dus als ik naar de film o.i.d. ga, dan ben ik met mijn vriend achterop de scooter sneller :P Eindhoven is erg onhandig in de binnenstad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Domih schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:02:
[...]
Eindhoven is erg onhandig in de binnenstad..
Arnhem dus ook. Met de auto en motor moet je door de hele stad om er te komen. Met de brommer op het fietspad ben je er zo. Met de scooter ben ik er binnen 10 min. Met de motor 15 min of langer.

Verder scheelt de scooter nogal flink in de kosten om naar het werk te gaan. Het enige wat goedkoper zou zijn is fietsen. De scooter is gewoon de beste/snelste/goedkoopste manier.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 15-01-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Domih schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Ja precies, dit heb ik dus als ik naar de film o.i.d. ga, dan ben ik met mijn vriend achterop de scooter sneller :P Eindhoven is erg onhandig in de binnenstad..
Met de YBR kan je ook wel stukjes fietspad meepakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Chakotay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:05:
[...]

Ja doe ik ook iets te vaak, maar blijft wel een risico, want het is gewoon verboden (Geen idee wat de boete kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Ghostrider schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Echt veel vooruitgang heeft Yamaha ook niet geboekt op het gebied van vermogen :X

[...]

en de 660: 35 kW (48 PS)

Maar ik moet zeggen met mijn ex Honda XL 89 600r met 45pk had ik ook veel fun. Maar meestal was dat volgas of geen gas ;)
Ik heb een MT-03 gehad met dezelfde blok/bakcombinatie, op een dijkweggetje heb je er prima genoeg aan!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

steveman schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:13:
[...]

Ik heb een MT-03 gehad met dezelfde blok/bakcombinatie, op een dijkweggetje heb je er prima genoeg aan!
Ja, maar je mist het driftend de bocht uitkomen op het achterwiel dan wel ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kom vaak op de Lekdijk... NIEMAND dat zien doen :P

(In de weg rijden in bochten des te meer :/ (En dan weer flink hard rechtuit rijden zodat je niet met goed fatsoen even in kunt halen om niet hetzelfde gezeur te hebben voor de volgende bocht... man ik zie haast op tegen de zomer! ;) ))

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb dat hard rijden op het rechte wel afgeleerd. In de bochten kunnen ze snelheden niet zo goed meten ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Domih schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:56:
[...]

Hij mag max 30 lopen (constructiesnelheid), maar je maximumsnelheid is altijd 25km/u. Ik heb echt een schurfthekel aan mensen die op zo'n scooter met blauwe plaat rijden. De meeste rijden (veel) te hard en ze zitten ook nog eens op het fietspad dat bedoeld is voor fietsers, niet voor die achterlijk brede sturen.

De grote steden willen die dingen inmiddels de weg op sturen (incl helmplicht), ik hoop dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ghostrider schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:22:
Heb dat hard rijden op het rechte wel afgeleerd. In de bochten kunnen ze snelheden niet zo goed meten ;)
Lol, precies zo blijf ik ook binnende Muldergrens (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Valt mij op dat scooters in mijn omgeving gewoon overal volgas rijden. Kruising of gevaarlijke situatie het maakt ze niet uit :? Kijktechnieken kennen ze ook niet.
De grote steden willen die dingen inmiddels de weg op sturen (incl helmplicht), ik hoop dat het gaat lukken.
Dat is ook niet echt een oplossing, beter is de bestuurders beter opleiden en meer op de snelheid controleren. Met de betere rijvaardigheid van de scooterrijders zullen fietsers zich ook veiliger voelen.

[ Voor 49% gewijzigd door Ghostrider op 15-01-2014 17:28 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ghostrider schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:27:
Valt mij op dat scooters in mijn omgeving gewoon overal volgas rijden. Kruising of gevaarlijke situatie het maakt ze niet uit :? Kijktechnieken kennen ze ook niet.
Ja, ze gaan echt als idioten door het verkeer. Inmiddels is het praktijkexamen voor AM er toch alweer bijna 4 jaar, dus je zou zeggen dat de meeste praktijklessen hebben gehad.
Dat is ook niet echt een oplossing, beter is de bestuurders beter opleiden en meer op de snelheid controleren. Met de betere rijvaardigheid van de scooterrijders zullen fietsers zich ook veiliger voelen.
Gewoon die snorfietscategorie afschaffen of strakker aan banden leggen. Het spul wat nu op de fietspaden rijdt is echt gevaarlijk, dat heeft niets meer te maken met wat ooit een snorfiets was.

[ Voor 36% gewijzigd door XBL op 15-01-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

XBL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Ja, ze gaan echt als idioten door het verkeer. Inmiddels is het praktijkexamen voor AM er toch alweer bijna 4 jaar, dus je zou zeggen dat de meeste praktijklessen hebben gehad.

[...]

Gewoon die snorfietscategorie afschaffen of strakker aan banden leggen. Het spul wat nu op de fietspaden rijdt is echt gevaarlijk, dat heeft niets meer te maken met wat ooit een snorfiets was.
Niet iedereen rijdt als een kip zonder kop.. Ik zal op de scooter niet veel anders rijden dan op de motor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:47:
Yamaha XT660 is redelijk voordelig te krijgen, ook met/in vrij recente bouwjaren, en afhankelijk van 't type kun je er ALLES mee (behalve doorgaan voor een "SS"). ;)
De 660 valt buiten mijn (hobby) budget en een 600 vind ik dan weer te klein.

Heb wel flink wat advertenties opgeslagen bij MP eens kijken at over een goede maand of zo nog te koop staat.
Leuk model bmw: http://link.marktplaats.nl/756431084
eens een keer een proefritje regelen op zo een model/uitvoering. Ben benieuwd hoe het rijd.
Dit ding staat al heeeeel lang te koop:
http://link.marktplaats.nl/690639694
Zelfde formaat als een xt660 denk ik, stuk voordeliger en rijd volgens mij wel grappig. Vergelijkbaar met een bmw f650 maar dan iets sportiever geveerd als ik de testen moet geloven.
Verder nog een paar K100's in de favorieten gezet maar volgens mij rijd dat als een plank..?? iemand ervaring met die dingen?? Maakt het dan nog verschil in rij gedrag of het een rs versie is.?? of is dat puur optisch.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik begin die lichte motregen die er de laatste dagen valt in combinatie met vieze snelwegen en slechte verlichting steeds irritanter te vinden... Dat spul is genoeg water om redelijke spray te veroorzaken waardoor alle prut op je viezier terecht komt, maar het regent weer niet hard genoeg om de boel schoon te spoelen. Zeker in het donker met veel remlichten is het zicht dan opeens heel erg beperkt...

Heeft iemand toevallig nog tips om dit te verbeteren? Ik heb wel zo'n vinger-ruitenwissertje, maar dat is na een tijdje ook meer spul uitsmeren dan schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

@ Chakotay, erger me er ook aan. Weet op dit moment niets anders dan regelmatig vizier/spiegels en koplamp schoonmaken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Valt mij op dat scooters in mijn omgeving gewoon overal volgas rijden.
ORLY?

Al sinds jaar en dag is West-Friesland het culturele 'pimp my snorfiets' centrum van Europa.
Met 80 op de randweg rijden en dan ingehaald worden door een of ander (danwel/niet (mede-)import NLer) blauw kenteken op fietspad is bijna dagelijkse kost.

Ik ken zat voorbeelden van mijn school dagen waarbij mede scholieren flink laat op komen dagen omdat er scooter controle was en scooter is afgepakt + honderden euro's aan boete.

Het is tegenwoordig NORMAAL om een scooter controle te zien waarbij er gewoon een rij van jewelste naast staat. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Veiligheidsregio NHN de begrotings tekorten voor het landelijke politie macht gewoon dichten met het hoeveelheid geld wat ze binnen strijken aan 1 controle.
Het mooie blijft van die achterlijke snorfiets ontmoetingen. Hier wordt dan een stukje park lam gelegd door tuig die het vervolgens grappig vinden om de politie uit te dagen.
Tja, waarom niet? Politie kan je toch niet achterna binnen de bebouwde kom als jouw kenteken 80 - 100 kan en zij 'maar' 50 mogen (en praktisch/realistisch niet harder dan 60 kunnen)

Maar het is niet eerlijk om het alleen op de jeugd te pinnen. Zo zijn er zat volwassenen en ouderen die er gewoon niks van bakken en rustig met 25 zonder te kijken een druk kruispunt over crossen. Tja, zij zullen het wel hebben verdiend om zo te mogen rijden, ze zijn tenslotte ouder en wijzer dus moeten wij maar allemaal uitkijken.

De eerste de beste gemeente die die dingen verbied krijgt van mij een pluim en ik verhuis er meteen naartoe. Als ik ooit, ooit, ooit nog één keer wordt opgeroepen EHBO te verlenen aan zo'n dumbass. Oh die mag hopen dat de ambu eerder is of dattie bewusteloos is en me niet kan horen. Ik heb inmiddels al 4x zo'n bestuurder mogen oplappen en in alle 4 de gevallen hebben ze er zelf voor gezorgd dat ze hulp nodig hadden. -_-

Zo... tirade gehad;
Bommes - 600 te klein? en je zit naar een 1100RS te kijken?
Maar... maar de Vespa dan?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Valt mij op dat scooters in mijn omgeving gewoon overal volgas rijden.
Dat was in mijn jeugd niet anders. Naar mijn idee hadden mijn leeftijdgenoten alleen maar een aan/uit schakelaar voor hun gas. Als ze dan minder hard wilden/moesten rijden dan gaven ze niet gewoon minder gas, nee dan deden ze gewoon gas/niets/gas/niets/etc...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:05:
[...]

Doe ik met mijn motor-Dax ook vaak :P scheelt best veel tijd :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:52:
[...]

Doe ik met mijn motor-Dax ook vaak :P scheelt best veel tijd :P
Met de RSV word ik dan meteen boos aangekeken... Vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Chakotay schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:56:
[...]

Hurrhurr.
Kan me ook enigzins voorstellen dat het er nogal apart uit ziet om een Mille;

1. met 10 op een fietspad zien tuffen
2. met 10 op een fietspad HOREN bulderen (want volgens mij kan dat ding alleen maar bulderen)

Bij mij in de straat (eenrichtings doolhoof) is er zo'n steeg/brandgang die ik met de GPz vaak pak (Scheelt veel eenrichtings doolhof).
Mooi rustig, loop pas, ben zelfs een keer of wat ingehaald door fietser/scooter.
Wel jammer; 1 keer dat de buurman (eenmaal ik voor t huis stond) me nariep dattie het flauw vond dat de GPz de oorzaak was van wat hij dacht een mooi solex geluid was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
@Bommes: een R1100RS is een prima motor. Ik wil je wel meegeven om een model van 1997 of later te zoeken, omdat eerdere modellen regelmatig kampen met problemen in de versnellingsbak. Ik rijd mijn RS al 5 jaar en heb er een betrouwbare motor aan - zeker gezien de leeftijd en het feit dat ik er in de winter gewoon mee doorrijd met alle pekelellende van dien.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:06:
Ik begin die lichte motregen die er de laatste dagen valt in combinatie met vieze snelwegen en slechte verlichting steeds irritanter te vinden... Dat spul is genoeg water om redelijke spray te veroorzaken waardoor alle prut op je viezier terecht komt, maar het regent weer niet hard genoeg om de boel schoon te spoelen. Zeker in het donker met veel remlichten is het zicht dan opeens heel erg beperkt...

Heeft iemand toevallig nog tips om dit te verbeteren? Ik heb wel zo'n vinger-ruitenwissertje, maar dat is na een tijdje ook meer spul uitsmeren dan schoonmaken.
Zo'n tear-offs uit de motorsport op plakken :+ ? Is helaas weinig tegen te doen tijdens de rit. Desnoods zo'n doos wegwerp (natte) kleenex dingen op je tank plakken?

Zelf heb ik problemen met m'n X-702 helm. Langs buiten blijven de druppels hangen zelfs @ 120km/u (niet zo erg) en langs binnen krijg ik overal condensatie na 10-15 minuten. De condensatie komt trouwens ook vanbinnen op het pinlock vizier. Normaal raak ik zonder problemen op het werk maar met deze motregen en vochtige lucht wordt het wel erg. Het vizier bij stoppen opendoen (wat ik zelfs dan niet graag doe) stelt het enkel wat uit en luchtgaatjes opendoen lijkt geen effect te hebben. Ik kom er zot van. Dit is toch net waartegen een pinlock ontworpen is?

Verder nog een leuk moment deze ochtend. Motor deed wat vreemd tijdens een bocht. Iets verder bij gas wat -naar mijn zin niet overdreven- openzetten schoof het achterwiel (blijkbaar) uit - motor ging in toeren, geen koppeling maar het achterwiel leek geen zetje opzij te zetten. Daarna voelde de motor onzeker. Die laatste 2km maar rustig aan gedaan. Ik denk aan een platte achterband (nog geen 2000km op die MPR3 :() maar we zullen vanavond wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:36:
[...]

Zo'n tear-offs uit de motorsport op plakken :+ ? Is helaas weinig tegen te doen tijdens de rit. Desnoods zo'n doos wegwerp (natte) kleenex dingen op je tank plakken?

Zelf heb ik problemen met m'n X-702 helm. Langs buiten blijven de druppels hangen zelfs @ 120km/u (niet zo erg) en langs binnen krijg ik overal condensatie na 10-15 minuten. De condensatie komt trouwens ook vanbinnen op het pinlock vizier. Normaal raak ik zonder problemen op het werk maar met deze motregen en vochtige lucht wordt het wel erg. Het vizier bij stoppen opendoen (wat ik zelfs dan niet graag doe) stelt het enkel wat uit en luchtgaatjes opendoen lijkt geen effect te hebben. Ik kom er zot van. Dit is toch net waartegen een pinlock ontworpen is?

Verder nog een leuk moment deze ochtend. Motor deed wat vreemd tijdens een bocht. Iets verder bij gas wat -naar mijn zin niet overdreven- openzetten schoof het achterwiel (blijkbaar) uit - motor ging in toeren, geen koppeling maar het achterwiel leek geen zetje opzij te zetten. Daarna voelde de motor onzeker. Die laatste 2km maar rustig aan gedaan. Ik denk aan een platte achterband (nog geen 2000km op die MPR3 :() maar we zullen vanavond wel zien.
Dat klinkt alslof je pinlock niet helemaal lekker zit... Heb je het ding wel eens opnieuw afgesteld? Vizier eraf halen, kijken of de boel rondom goed aansluit, en zonee pinlock aan eenkant losmaken en het pinnetje zo draaien dat hij wel de goede spanning krijgt. Ik heb met dit weer alsnog geen last van condens, alleen van troep aan de buitenkant.

En @band, heb je dat ding niet gecontroleerd na het afstappen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:56:
[...]

Ik doe het ook regelmatig met mijn Z750, nog geen boze blikken gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Chakotay schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:41:
[...]

Dat klinkt alslof je pinlock niet helemaal lekker zit... Heb je het ding wel eens opnieuw afgesteld? Vizier eraf halen, kijken of de boel rondom goed aansluit, en zonee pinlock aan eenkant losmaken en het pinnetje zo draaien dat hij wel de goede spanning krijgt. Ik heb met dit weer alsnog geen last van condens, alleen van troep aan de buitenkant.

Dat hoeft dus absoluut niet. Pinlock kan gewoon beslaan, ook als hij goed zit en de rand goed aansluit. Ik heb er met mijn schuberth C3 ook last van ;(

Zie bvb:
YouTube: Pinlock anti fog.... FAIL!
YouTube: Brand new pinlock... brand new problems?

[ Voor 13% gewijzigd door GBTW op 16-01-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:08
Klopt. Mijn Arai Chaser V heeft hetzelfde, voornamelijk voor mijn mond/neus.

Mocht er iemand ooit een passende breathguard vinden voor de Chaser V, let me know!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Herkenbaar, als pure last resort rijd is soms in risico stukken (filteren door file heen, donker bochtig stuk etc) met vizier open... lekker fris met dit weer dus ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
Ik doe sinds kort Pledge meubelspul met bijenwas op m'n vizier en ik moet zeggen, dat werkt best aardig. Zelfs een beetje motregen vormt snel druppels en dan loopt het water eraf. Dit is trouwens wel op de snelweg, in de stad is er te weinig tegenwind om het vizier schoon te blazen.

[ Voor 10% gewijzigd door BlackLabel01 op 16-01-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

kan je pinlocks afstellen?
Dan moet ik daar eens naar kijken want de mijne sluit vaak niet lekker meer af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BlackLabel01 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:49:
[...]

Ik doe sinds kort Pledge meubelspul met bijenwas op m'n vizier en ik moet zeggen, dat werkt best aardig. Zelfs een beetje motregen vormt snel druppels en dan loopt het water eraf. Dit is trouwens wel op de snelweg, in de stad is er te weinig tegenwind om het vizier schoon te blazen.
Hm, krijg je daar geen blurry laagje van op je vizier?
ToolkiT schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Herkenbaar, als pure last resort rijd is soms in risico stukken (filteren door file heen, donker bochtig stuk etc) met vizier open... lekker fris met dit weer dus ;)
<50 rij ik sowieso met vizier open, vooral in de file. Alleen als het echt fatsoenlijk gaat regenen gaat het ding dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

"Leuk" dingetje meegemaakt: twee dagen terug bijna een fietser aangereden, ging echt maar net goed.

Ik reed achter Amsterdam Centraal op het tweede verkeerslicht af (gezien vanaf Amsterdam West), op street view hier: http://goo.gl/maps/U82DB . De situatie is op dit moment anders, want de weg loopt nu onder het viaduct (rechts op street view) en maakt vlak voor het zebrapad een slinger om op het street view traject terug te komen. Het zicht op het voetpad aan de CS kant is heel slecht, omdat er allemaal dingen van de bouwwerkzaamheden staan. Mijn verkeerslicht was gewoon groen.

Terwijl ik de slinger maak kan ik wel iemand zien staan (door de rommel heen), maar het is me niet helemaal duidelijk of ze plan is door rood over te steken of gewoon te blijven staan. Ik benader toch maar voorzichtiger dat zebrapad... De rest hebben we op film ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

LoL zat het net op MF te lezen.

Ongelooflijk irritant maar nu moet ik ook zeggen dat ik een compleet andere verkeersdeelnemer ben geworden sinds ik motorrijles heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Fietsers en voetgangers, zooooo dom. maara motorrijden is natuurlijk gevaarlijk....

Anyhoe, hoe hard reden we daar ? O-)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT logt een mod request voor een nieuwe ondertitel voor jogm/VBL ... 3x raden wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

ROFLASTC schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:04:
[...]

Fietsers en voetgangers, zooooo dom. maara motorrijden is natuurlijk gevaarlijk....

Anyhoe, hoe hard reden we daar ? O-)
Iets van 30~40km/u op de teller en ik begon al met inhouden/voorbereiden omdat ik tussen de rommel door wel iemand zag, maar niet echt kon zien wat haar intenties waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zal het sowieso controleren maar volgens de handleiding moet dat ding gewoon goed zitten terwijl ik beide kanten al half aangespannen heb. Bovendien is de condensatie aan de binnenkant van de helm, dus niet (exclusief) tussen de pinlock + vizier waardoor ik al heel wat minder aan 'slechte installatie pinlock' denk.

@band jawel maar dit was op kiezelsteentjes (zinkt in; moeilijk "plat" te drukken) en nog helemaal donker. Je kan de band iets verschuiven maar dat lijkt me dan eerder de swing arm die meegeeft? Deze middag was hij nog hard met tegenschoppen. Verder vanavond rustig aan vertrouwen opbouwen en geen risico nemen. Als ik maar iets van verdenken heb stap ik af en bel ik desnoods een takeldienst.
ToolkiT schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:52:
[...]

kan je pinlocks afstellen?
Dan moet ik daar eens naar kijken want de mijne sluit vaak niet lekker meer af..
Bij de X-702 zijn de linker en rechter pinlock, heu, 'pin's beide met een schroevendraaier afstelbaar op 180 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

XBL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:46:
"Leuk" dingetje meegemaakt: twee dagen terug bijna een fietser aangereden, ging echt maar net goed.

Ik reed achter Amsterdam Centraal op het tweede verkeerslicht af (gezien vanaf Amsterdam West), op street view hier: http://goo.gl/maps/U82DB . De situatie is op dit moment anders, want de weg loopt nu onder het viaduct (rechts op street view) en maakt vlak voor het zebrapad een slinger om op het street view traject terug te komen. Het zicht op het voetpad aan de CS kant is heel slecht, omdat er allemaal dingen van de bouwwerkzaamheden staan. Mijn verkeerslicht was gewoon groen.

Terwijl ik de slinger maak kan ik wel iemand zien staan (door de rommel heen), maar het is me niet helemaal duidelijk of ze plan is door rood over te steken of gewoon te blijven staan. Ik benader toch maar voorzichtiger dat zebrapad... De rest hebben we op film ;).

[video]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
XBL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:46:

[video]
harder aankomen en nog harder in de ankers. die fiets moet blijven liggen >:)

rond welke tijden rij je achter centraal langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben een watje. Sterke wind geen probleem, natte baan geen probleem, maar beide word ik (nog) paranoia van. Na bijna een jaar rijden ben ik dus nog steeds een keiharde noob. Band was prima. Visuele inspectie OK, zigzag OK, remtest (25km/u) OK. Iets, normaal, hard optrekken allemaal prima. 120km/u ook prima. Dus niks aan de hand. Was er niet gerust in maar moest er iets mislopen dan liever tijdens een test wanneer ik het verwacht. Je motor niet vertrouwen is bijna zo erg als een technisch mankement.

Plots slippen van het toerental zonder dat het achterwiel uitzet kan ik niet verklaren. De bocht wel. Was weer sterke wind deze ochtend en dan doet deze bocht altijd erg vreemd (ondertussen nog meer dichtgebouwd dan op deze streetview). Je zit tussen huizen dus de wind komt van 1 kant, alle kanten of juist nergens, dan - in het midden van een bocht terwijl je iets platligt - komt de wind plots uit de straat van links of rechts en gaat die wind 3 meter verder terug weg. Als dat dan nog tijdens nat weer gebeurd ben ik meteen onzeker. Nuja, weer ervaring bij.

Vorig weekend hitte isolerende tape op de uitlaten gedaan. Moet zeggen dat die look best wat zou hebben op een naked of een cruiser. Of ik nu langer dan 2 uur kan rijden zonder m'n rechter enkel te koken moet ik nog uitwijzen; vooralsnog geen lange ritten gepland.
Voor, zonder linkerkap:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zoRZjNg.jpg

Achter rechts net naast rechter stepje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iIWkaiY.jpg

Ziet er wel indrukwekkend uit als je in het nat moet stoppen - he m'n motor is met liquide stikstof aan't overklokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:02:
[...]
rond welke tijden rij je achter centraal langs?
Van alles en nog wat ;). Vooral in het weekend naar m'n werk, maar ik werk onregelmatig dus daar is geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
En weer eens twee gratis tickets voor Motorbeurs Utrecht *O*

Maar komend weekend eerst nog naar de Noordelijke Motorbeurs in Groningen, gaan er nog anderen van hier daarheen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 16-01-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:37:
Goed, ik ben een watje. Sterke wind geen probleem, natte baan geen probleem, maar beide word ik (nog) paranoia van. Na bijna een jaar rijden ben ik dus nog steeds een keiharde noob. Band was prima. Visuele inspectie OK, zigzag OK, remtest (25km/u) OK. Iets, normaal, hard optrekken allemaal prima. 120km/u ook prima. Dus niks aan de hand. Was er niet gerust in maar moest er iets mislopen dan liever tijdens een test wanneer ik het verwacht. Je motor niet vertrouwen is bijna zo erg als een technisch mankement.

Plots slippen van het toerental zonder dat het achterwiel uitzet kan ik niet verklaren. De bocht wel. Was weer sterke wind deze ochtend en dan doet deze bocht altijd erg vreemd (ondertussen nog meer dichtgebouwd dan op deze streetview). Je zit tussen huizen dus de wind komt van 1 kant, alle kanten of juist nergens, dan - in het midden van een bocht terwijl je iets platligt - komt de wind plots uit de straat van links of rechts en gaat die wind 3 meter verder terug weg. Als dat dan nog tijdens nat weer gebeurd ben ik meteen onzeker. Nuja, weer ervaring bij.

...

>>knip<<
Dat dik gedrukte gedeelte!!: Er is niks erger dan het NIET (meer) durven te vertrouwen op/van je eigen motor!!

Ik heb om die rede ooit een praktisch nieuwe set Bridgestone BT014 banden van m'n toenmalige R6 af gegooid en ze vervangen door een paar Michelin Pilot Power 2CT banden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:50:
[...]

Dat dik gedrukte gedeelte!!: Er is niks erger dan het NIET (meer) durven te vertrouwen op/van je eigen motor!!

Ik heb om die rede ooit een praktisch nieuwe set Bridgestone BT014 banden van m'n toenmalige R6 af gegooid en ze vervangen door een paar Michelin Pilot Power 2CT banden.
ook een keer met mijn gs500 gedaan. eerste keer regen meteen de laatste keer met die banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:44:
Waar vandaan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen, ander forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De Motorbeurs in Utrecht. Is dat niet die tweedehands/rommel markt waar ook een paar importeurs wat spul ten toon stellen wat ook bij de dealers binnen staat én de kledingcollectie van de voorgaanden JAREN nogmaals aangeboden wordt tegen "web" prijzen?

Een "Broodje Unox" eet ik thuis wel tegen de prijs van..... Met een vers broodje en goede worst :P

Enige hal die (nog) wel aardig is is de hal met merkenclubs en/of reizen, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:18:
De Motorbeurs in Utrecht. Is dat niet die tweedehands/rommel markt waar ook een paar importeurs wat spul ten toon stellen wat ook bij de dealers binnen staat én de kledingcollectie van de voorgaanden JAREN nogmaals aangeboden wordt tegen "web" prijzen?

Een "Broodje Unox" eet ik thuis wel tegen de prijs van..... Met een vers broodje en goede worst :P

Klopt :Y

Maar aangezien ik toch gratis tickets heb, toch een leuk dagje uit, motoren kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:56:
[...]

ook een keer met mijn gs500 gedaan. eerste keer regen meteen de laatste keer met die banden
Bt-014 is nooit in die maat geleverd geweest ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Bt-014 is nooit in de maat geleverd geweest ;)
maar wel een of ander conti en avon setje. dat gleed alle kanten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:37:
[...]

maar wel een of ander conti en avon setje. dat gleed alle kanten op
Qua rijden in de regen: Ik heb nog nooit een fijnere set banden op een "SS" gehad dan m'n huidige Continental Sport-Attack II banden.

De Road-Attack II bandjes op een "SS" van een vriendin van me doen er overigens niet voor onder, behalve dan dat ze wat langer mee gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ze zelf nog niet gemonteerd gehad, maar inderdaad goede geluiden gehoord over versie 2

LET OP DAT VERSIE 1, DE BIJNAAM HEART ATTACK HAD

dus mocht je ze ook willen monteren, eventjes opletten welke versie ze er voor je opleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tankiej schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:21:
[...]

Klopt :Y

Maar aangezien ik toch gratis tickets heb, toch een leuk dagje uit, motoren kijken :+
Ik ga denk ik dat jaar weer een keer. Ik wil eigenlijk een setje oordoppen laten aanmeten en een backprotector kopen. 2 jaar geleden heb ik een er wel een goede aanbieding meegepikt, HJC R-PHA helm (in die uitvoering toen net uit) voor 100 euro goedkoper m'n vaste helmen/kledingboer.
En het is weer een goed excuus om bier te drinken in de binnenstad van Utrecht :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Setje oordoppen in/aan laten meten kun je beter laten doen bij een lokale vestiging van bijv. Schoonenberg of een andere zaak. Die lokale vestigingen weigeren het inmeten op het moment dat je gehoorgang te vol zit met oorsmeer en sturen je eigenlijk daarmee direct door naar je huisarts om je oren éérst eens te laten door/uit spuiten (en da's niks meer dan normaal). Op zo'n beurs tellen alleen de verkopen.

Dat andere deel aangaande bieren in Utrecht: Je hebt gelijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 16-01-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:18:

kom langs bij HAN Motomotive :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Doe je Autotechniek? :P

@Wimmel, dat is wel een goede tip, ik heb sowieso al een vermoeden dat het uitspuiten geen kwaad kan bij mij :X :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik was gister aan het tanken en naast de pomp zat een bordje met wat allemaal verboden is. Dat open vuur verboden is snap ik :+ maar er stond ook dat je niet op je motor mag blijven zitten tijdens het tanken. Als ik met de motor ga tanken blijf ik er altijd opzitten zodat de motor recht staat, weet iemand waarom dat niet zou mogen?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
Sv3n schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:51:
Ik was gister aan het tanken en naast de pomp zat een bordje met wat allemaal verboden is. Dat open vuur verboden is snap ik :+ maar er stond ook dat je niet op je motor mag blijven zitten tijdens het tanken. Als ik met de motor ga tanken blijf ik er altijd opzitten zodat de motor recht staat, weet iemand waarom dat niet zou mogen?
Wellicht omdat je dan lekker snel weg kunt rijden na het tanken (zonder betalen)? Bij onbemande veel pompen gaat dit natuurlijk al niet op omdat je eerst je pas in moet voeren. Daarnaast geldt het omgekeerde bij een noodsituatie; je kunt minder snel weg dan dat je naast je fiets staat. Stel je knoeit wat brandstof wat op een heet onderdeel komt --> vuurtje in/bij je kruis :X

* Thedr tankt ook vrolijk al zittende op de motor; hoef meestal niet eens af te stappen om te betalen O-)

Misschien nog een handige tip tegen smurrie op het vizier; heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga binnenkort eens proberen of een laagje Turtlewax helpt. Op (auto)ruiten werkt dat geweldig, al het water en zooi loopt er zó vanaf :)

@joshje: HTS Autotechniek rulezz :>

[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 17-01-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:50:
[...]

Zaten BT021's op toen ik de motor kocht. Prima toen ik niks beter wist - 7000km op gereden - maar nu ik MPR3's (en zéker in het nat) heb ervaren ga ik nooit meer terug. Waarmee ik wil zeggen nooit naar de BT021 en zonder goede reden geen bridgestone in de eerste 5 jaar. Never say never.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Thedr schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:55:
Stel je knoeit wat brandstof wat op een heet onderdeel komt --> vuurtje in/bij je kruis :X
In dat geval sta ik ook liever, hoor ;).
Misschien nog een handige tip tegen smurrie op het vizier; heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga binnenkort eens proberen of een laagje Turtlewax helpt. Op (auto)ruiten werkt dat geweldig, al het water en zooi loopt er zó vanaf :)
Je hebt van die spraytjes, sommige schijnen super goed te werken. Maar geen idee welke ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een tijd geleden heb ik het een keer gevraagd. De verklaring van een pompbediende was dat je als je ernaast staat sneller weg kan rennen als de boel in de fik vliegt.

Ik negeer ze echter altijd, ik vind tanken terwijl ik naast de motor sta niet handig (moet een rare hoek maken met de slang terwijl ik tussen de motor en de pomp in sta), en er gaat wat minder in als de motor niet rechtop staat.

Als de pomphouder er echt een issue van maakt (tot nu toe nog niet meegemaakt gelukkig) ga ik wel naar een ander tankstation :)

Het is me nog nooit gelukt om de boel in dfe fik te krijgen door benzine op de uitlaat e.d. te lekken, en zie ook nooit nieuwsberichting over "motor uitgebrand bij tankstation"...

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 17-01-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Faillisement van een motorrijschool hier in Enschede.
Voor mensen die nog goedkoop motorspulletjes nodig hebben in het oosten van het land:

Veiling informatie Motorrijschool te Enschede Top les.
https://www.bva-auctions.com/auction/index/9607

De kijkdag is vanmiddag zag ik, dus dat is wel erg kortdag.
Maar misschien dat iemand nog interesse heeft.
Er zit bijv wel redelijk wat nieuwe motorkleding bij voor een prikkie ;)

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Tankiej schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:44:

Maar komend weekend eerst nog naar de Noordelijke Motorbeurs in Groningen, gaan er nog anderen van hier daarheen? :)
Hé, ken ik jou niet ergens van? :+ Ik ga morgen met mijn vader en broer eens wat rondkijken in Groningen. :)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
XBL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:22:
[...]

In dat geval sta ik ook liever, hoor ;).

[...]

Je hebt van die spraytjes, sommige schijnen super goed te werken. Maar geen idee welke ;).
Heb zo'n spray met pompje (zwart gevalletje), ooit gehaald bij Hein Gericke. Werkt iig best prima voor de binnenkant; vizier beslaat dan weer een aantal weken vrijwel niet. Buitenkant is het er zo vanaf gespoeld, hoop dat Turtlewax het daar langer op volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Phreak schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:26:
Faillisement van een motorrijschool hier in Enschede.
Voor mensen die nog goedkoop motorspulletjes nodig hebben in het oosten van het land:

Veiling informatie Motorrijschool te Enschede Top les.
https://www.bva-auctions.com/auction/index/9607

De kijkdag is vanmiddag zag ik, dus dat is wel erg kortdag.
Maar misschien dat iemand nog interesse heeft.
Er zit bijv wel redelijk wat nieuwe motorkleding bij voor een prikkie ;)
Ik heb nog nooit van deze zaak gehoord, maar tering; wat was dit? Een Motorrijschool of winkel/loods/garage bedrijf?

Die eigenaar heeft een partij spullen waar je u tegen zegt 8)7

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Ricepuppet schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:37:
[...]

Ik heb nog nooit van deze zaak gehoord, maar tering; wat was dit? Een Motorrijschool of winkel/loods/garage bedrijf?

Die eigenaar heeft een partij spullen waar je u tegen zegt 8)7
Nou... ik heb verhalen gehoord over hoe mensen daar les kregen :X
Maar de rijschool zit inderdaad in een soort van loods en daar zal genoeg in passen.

Ik zat zelf nog te kijken naar een 2e setje motorkleding voor als ik eens iemand zou willen meenemen.
Een nieuwe HJC helm voor 3 tientjes en wat nieuwe kleding erbij voor een paar tientjes.
Dat is nog wel interessant :+

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tunaflish schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Hé, ken ik jou niet ergens van? :+ Ik ga morgen met mijn vader en broer eens wat rondkijken in Groningen. :)
Jij ook hier :+

Ik ga morgen ook een kijkje nemen. Hoewel het elk jaar toch wel ongeveer hetzelfde is, en niet erg groot, vind ik het toch altijd wel leuk om er even een middag rond te lopen en motoren te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Tankiej schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:46:
[...]

Jij ook hier :+

Ik ga morgen ook een kijkje nemen. Hoewel het elk jaar toch wel ongeveer hetzelfde is, en niet erg groot, vind ik het toch altijd wel leuk om er even een middag rond te lopen en motoren te kijken :D
Je moet wat he :+ Ben benieuwd, beetje oriënteren voor een nieuwe helm.

En wat is dat over Top Les :o Denk dat ik vanmiddag maar even ga kijken daar, zit er vijf minuten fietsen vandaan. Heb ook inderdaad verhalen gehoord over die lessen, dan ben ik blij dat ik het bij Brunen heb gedaan zeg.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:23:
Ik negeer ze echter altijd, ik vind tanken terwijl ik naast de motor sta niet handig (moet een rare hoek maken met de slang terwijl ik tussen de motor en de pomp in sta), en er gaat wat minder in als de motor niet rechtop staat.

Als de pomphouder er echt een issue van maakt (tot nu toe nog niet meegemaakt gelukkig) ga ik wel naar een ander tankstation :)
Bordje nog nooit gezien, pomphouder nog nooit gezien en pompen doe ik altijd ernaast met de motor op de middenbok. Kreeg daar eens vreemde blikken en vragen over van een vriend maar het is niet de eerste keer dat men mij excentriek vindt :) Als ik maar 2% meer tanken kan. Trouwens zo ziet hij er meer symmetrisch uit en dat is best voor mijn OCD. Excuseer, CDO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:06

empy

Rijdt rondjes

tanken terwijl ik er nog op zit is erg lastig voor mij, ik moet dan een wel hele nare draai maken met mijn rug en polsen ;)
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/4j5bxd4k592c_288x205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

empy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:00:
tanken terwijl ik er nog op zit is erg lastig voor mij, ik moet dan een wel hele nare draai maken met mijn rug en polsen ;)
[afbeelding]
Heh, dat vond ik ook vervelend toen ik een tijdje geleden een paar maanden een 650GS reed inderdaad... Moest verplicht afstappen :( Het scheelde wel dat het ding een middenbok heeft, en dus in ieder geval rechtsop stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Heh, dat vond ik ook vervelend toen ik een tijdje geleden een paar maanden een 650GS reed inderdaad... Moest verplicht afstappen :( Het scheelde wel dat het ding een middenbok heeft, en dus in ieder geval rechtsop stond.
Als die BMW hetzelfde probleem heeft als de K1100 dan heeft die middenbok een reden. Als ik hem een weekje op de jiffy laat staan lopen de cylinders langzaam vol met olie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Joolee schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Als die BMW hetzelfde probleem heeft als de K1100 dan heeft die middenbok een reden. Als ik hem een weekje op de jiffy laat staan lopen de cylinders langzaam vol met olie :+
Nah, de 650GS heeft een drysump 1 cylinder Rotax-blok, die loopt pas vol als je hem met draaiende oliepomp ondersteboven zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Chakotay schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Nah, de 650GS heeft een drysump 1 cylinder Rotax-blok, die loopt pas vol als je hem met draaiende oliepomp ondersteboven zet :P
Dan kan je ook niet tanken, dus dat mag geen argument zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:23:
[...]
Een tijd geleden heb ik het een keer gevraagd. De verklaring van een pompbediende was dat je als je ernaast staat sneller weg kan rennen als de boel in de fik vliegt.
Precies. Lijkt me ook wel logisch.
Is een kwestie van goed neerzetten natuurlijk. Net als je je motor ergens langs de weg parkeert in heuvelachtig gebied. Dan denk je ook vooraf even na over waar je stuur heen wijst. Maar goed, ik heb een middenbok, dus daar zet ik 'm altijd op. Ik moet daarna toch afrekenen. Bovendien wil ik niet op de motor zitten als ik onverhoopt mocht morsen. Is me nog nooit gelukt, maar je krijgt het dan wel in je kruis.

De boel zal idd niet zo snel in de fik vliegen. Dat lukt je pas bij hele hoge luchttemperaturen en dan heb je ook nog echt vonken nodig. Je kunt rustig een brandende sigaret in een plas benzine gooien; dan gaat ie gewoon uit. Ik zou me alleen erg ongemakkelijk voelen als er benzine op mijn hete cilinders komt, ook al weet ik dat het niet zomaar gaat branden... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:05:
De boel zal idd niet zo snel in de fik vliegen. Dat lukt je pas bij hele hoge luchttemperaturen en dan heb je ook nog echt vonken nodig. Je kunt rustig een brandende sigaret in een plas benzine gooien; dan gaat ie gewoon uit. Ik zou me alleen erg ongemakkelijk voelen als er benzine op mijn hete cilinders komt, ook al weet ik dat het niet zomaar gaat branden... :+
Beetje zoals deze gast zich druk maakte :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Beetje te druk :) Ik zou me er niet te veel van aangetrokken hebben, dat verdampt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen idee wat ie nou precies aan het doen was. Tenzij er buiten beeld een hele golf over zijn tank ging zijn het niet meer dan een paar druppels geweest... Maar goed.

Voor de rallyrijders onder ons: Rallynavigator Maak met Google Earth of je eigen gpx file een 'echt' roadbook, bolletje pijltje. Ziet er wel grappig uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dat is een beetje het ding... hij maakte zich druk over een paar druppels, maar dat maakt echt geen bal uit. De lak op je tank kan als het goed is tegen benzine en je motorblok wordt volgens mij echt niet heet genoeg om benzine te laten ontbranden. Zeker als je even wacht, dan is het zo vervlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb ook inderdaad wel eens wat op/rond de tank en in mijn kruis gemorst... Tegen de tijd dat ik bij mijn bestemming ben is dat allemaal allang vervlogen, en het geeft geen stinkende plakbende zoals diesel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
-tom-562 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:51:
Doe je Autotechniek? :P

@Wimmel, dat is wel een goede tip, ik heb sowieso al een vermoeden dat het uitspuiten geen kwaad kan bij mij :X :P
misschien :+
maar wij staan er ook met de Supermono dus kom gerust langs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok :P (ik ben 3 jaar geleden afgestudeerd in Arnhem ;))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
mphilipp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:27:
Geen idee wat ie nou precies aan het doen was. Tenzij er buiten beeld een hele golf over zijn tank ging zijn het niet meer dan een paar druppels geweest... Maar goed.

Voor de rallyrijders onder ons: Rallynavigator Maak met Google Earth of je eigen gpx file een 'echt' roadbook, bolletje pijltje. Ziet er wel grappig uit.
8) Thanks ik ga er eens mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de boel in de fik vliegt tijdens het tanken is de kans dat de motor omvalt veel groter. Dan loopt de tank leeg en heb je nog meer vuur. Staat de motor op de standaard en sta jij er naast loop je weg en blijft de motor staan.

Ik bleef er eerst ook altijd op zitten tot dat de pomphouder de pomp uit deed, naar buiten liep en het bovenstaande verhaal vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb ook wel eens gehad dat de pomphouder de pomp van te voren uitzette omdat ik bleef zitten. Mooi elders getankt waar het ook nog eens flink goedkoper was.

Gewoon standaard uitklappen voor je gaat tanken ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat sowieso idd, ik heb wel altijd alvast de standaard uitgeklapt voordat ik ga tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Ghostrider schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Echt veel vooruitgang heeft Yamaha ook niet geboekt op het gebied van vermogen :X

[...]

en de 660: 35 kW (48 PS)

Maar ik moet zeggen met mijn ex Honda XL 89 600r met 45pk had ik ook veel fun. Maar meestal was dat volgas of geen gas ;)
Wij hadden een XT660z (kleine tenere, met bijna de zelfde motor specs) in het groepje op vakantie naar de Noordkaap, eigenlijk enige moment waarop het niet echt liep was toen we echt op tijd bij de boot naar Noorwegen aanwezig moesten zijn en even over de autobaan racete. Ding continue op topsnelheid vol bepakt (150 km/h 8)7 ) wind tegen en in de regen. Maar voor de rest was het een leuke motor voor de berg op. Lekker hard trekkend uit alle hairpins.

Tanken moet ik ook wel want de vul opening zit naast het zadel bij mijn BMW :+ Al vaak genoeg gehad dat er hele lading benzine nog uit de slurf komt als ik hem weer uit de vul opening haal. Daarbij ook genoeg over de warme uitlaat, niks aan de hand 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:30:
Ik heb ook wel eens gehad dat de pomphouder de pomp van te voren uitzette omdat ik bleef zitten. Mooi elders getankt waar het ook nog eens flink goedkoper was.
Zal er ook wel mee te maken hebben dat er lieden zijn die wegrijden zonder te betalen. Helm ophouden en blijven zitten is dan natuurlijk de nr.1 indicator. Ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet willen. Maar ja, motorrijders blijken vol onbegrip voor dat argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wie gaat het voor 20 euro wagen? flinke auto met 60-70L tank heb je nog iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:15:
[...]

Zal er ook wel mee te maken hebben dat er lieden zijn die wegrijden zonder te betalen. Helm ophouden en blijven zitten is dan natuurlijk de nr.1 indicator. Ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet willen. Maar ja, motorrijders blijken vol onbegrip voor dat argument.
Tja dan heb ik op de Vespa helaal een uitdaging.
Ze zien me voor brommerrijder aan en zetten de pomp gewoon niet aan (of blokkeren hem) en ik moet dan eerst naar binnen mijn helm of sleutels afgeven.. :(
Lang leve dat scooter tuig.. }) :S

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:17:
wie gaat het voor 20 euro wagen? flinke auto met 60-70L tank heb je nog iets
20 euro is voor sommige mensen toch genoeg geld om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

GBTW schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Wij hadden een XT660z (kleine tenere, met bijna de zelfde motor specs)

[...]
Exact dezelfde motor specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
steveman schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:08:
[...]

Exact dezelfde motor specs!
Maar volgens mij een iets andere versnellingsbak of tandwiel ratio toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Van wat ik hoorde van iemand die zowel een MT-03 als een 660z had: allemaal hetzelfde.

En omdat zelf zoeken goud waard is, dat even gedaan:

Primary reduction ratio - 2.080
Secondary reduction ratio - 3.130
Gear ratio, 1st gear - 2.500
Gear ratio, 2nd gear - 1.625
Gear ratio, 3rd gear - 1.150
Gear ratio, 4th gear - 0.909
Gear ratio, 5th gear - 0.769

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WU37as8.png

http://motorbike-search-e...orcycles/yamaha-mt-03.php
http://www.xt660-club.hu/...0Z_2008_Tenere_Manual.pdf secie 2-9

Aha: MT-03 47 tanden achter, 660Z : 45.

Toch een verschil dus, ik ben voorgelogen!

[ Voor 113% gewijzigd door steveman op 17-01-2014 22:10 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.