klopt was op een nederlandse snelwegJoopieboy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:04:
Die had ik ook gezien ja, via FB geloof ik. Ging nergens over.Was nog in NL ook geloof ik.
DIe ja!!
Vooruit: 't Was geen SS, maar HULDE voor die rijder.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zo ja, hoe doen jullie dat met de houderschapsbelasting..??
Alle motoren in de belasting, of 1 of meerdere geschorst..??
Ik begin steeds meer de "wens" te krijgen om een 2de (tour) motor er bij te zoeken en de Vespa voor de stads en fun ritjes + achterop de camper te gebruiken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
[ Voor 89% gewijzigd door Acid_Burn op 12-01-2014 17:31 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het schorsen voor een paar maanden is vaak écht tientjes werk als je het maar voor een paar maanden doet en mag mijn inziens ook geen doorslaggevende factor zijn. Als die paar tientjes het verschil moeten maken dan kun je de brandstof en onderhoud bij normaal gebruik ook niet bekostigen
Zit er over te denken om een tweede motor erbij te nemen als pekel/barrel/stads fiets. In dat geval betaal ik gewoon voor beide belasting + verzekering. Kost per motor nog niet eens twee tientjes per maand, dus vind het niet echt de moeite daar iets mee te doen.Bommes schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:24:
Zijn er hier rijders met meer dan 1 motor..??
Ik begin steeds meer de "wens" te krijgen om een 2de (tour) motor er bij te zoeken en de Vespa voor de stads en fun ritjes + achterop de camper te gebruiken.
Schorsen kost ook geld, dus is wellicht interessant als je de motor die je wilt schorsen (of allebei) echt alleen op specifieke momenten gebruikt. Daarnaast krijg je geloof ik een "boete" (verhoogd tarief) als je binnen 1 jaar na schorsen de motor nog eens laat schorsen. Kijk ook even wat je verzekeraar er van vind, als je elk jaar de verzekering stopt en later weer start.
Ik heb sinds 2009 2 motoren, bijna altijd beide gewoon rijdend (dus belasting & verzekering betalen). Alleen sinds de versnellingsbak van de GSX-R defect is staat deze geschorst, omdat ik voorlopig toch geen tijd (en vooral zinBommes schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:24:
Zijn er hier rijders met meer dan 1 motor..??
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij mij is/zijn m'n fiets(en) overigens altijd alleen WA+ verzekerd en loopt de dekking gedurende het hele jaar.
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 12-01-2014 18:01 ]
Wel hebben we net besloten om de auto te verkopen, ding staat hier heel de week stil en dan op zaterdag rijden we er mee naar de supermarkt, die hier om de hoek is (5 minuten lopen).
Dat kan dus gewoon lopend of met de fiets.
Moeten we verder weg dan pakken we de (nog aan te schaffen) motor en is het weer slecht of moeten er meer mensen mee of de hond dan rijden we wel met de camper.
Dus eerst nu het koekblik er uit en dan opzoek naar een 2de motor...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
2 zijn blijvend belastingvrij
1 heb ik belasting over betaald, werd belastingvrij, betaal ik nu kwarttarief voor.
1 betaal ik gewoon voor.
Wise enough to play the fool
Vaak bu'j te bang!
GSXR staat mooi gestald, rijdt nu op mijn pekelbike
Asus Zenbook i7 256gb
500 privé zou mogen, das net geen 10 km per week.wimmel_1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:47:
@Bommes: Mag je die bedrijfsauto niet gebruiken voor een "X" (500) aantal vrije kilometers per jaar óf staat 't ding 100% als bedrijfswagen?
Wel heb ik nu mijn werkgever verzocht om van uit hun kant te verklaren dat ik niet privé rijd, dan hoef ik geen km registratie meer bij te houden. (is een nieuwe regeling voor bestelauto's)
Scheelt mij een hoop administratie, de "verantwoording" komt dan bij de werkgever terecht, en eventueel controle vind ook bij hun plaats en niet bij mij. Kunnen ze n mijn geval dus mooi de gps logs voor gebruiken samen met mijn digitale agenda en werkbonnen registratie.
Maar dan vervalt dus ook doe 500 prive die ik mag rijden.
Even goed we hebben een camper, de altijd aan huis staat, en waarvoor gewoon het hele jaar houderschapsbelasting + verzekering wordt betaald.
Okay dat ding loopt 1 op 9 op diesel, maar goed met die paar km's per jaar maakt me dat niet zo veel uit.
Vind het idee ook wel tof om gewoon meer op de motor te gaan doen, beetje een goed pak voor mijn vrouw kopen en ze kan gewoon mee achterop.
als ik het zo lees dan hebben de mensen met meer dan 1 motor hier, beide of meerdere gewoon verzekerd en in de belasting. Al dan niet oldtimer of in pakket verzekeringen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 12-01-2014 20:31 ]
Het wordt een probleem als ze jou ergens "snappen" op het moment dat je niet zakelijk onderweg bent (en parkeren bij een supermarkt is NIET zakelijk, ook niet als die zaak de op weg naar huis ligt).
Vaak bu'j te bang!
dat is lekker makkelijk vanuit de werkgever. maar is het jouw auto of die van hun?-tom-562 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:47:
Is dat zo? Toen ik een tijdje een leasewagentje had, zonder prive-KM's moest ik zelf de KM's bijhouden, volgens mij zegt de belastingdienst dat zelf ook.
en over dat ritje naar de supermarkt. dat mag. maar dan is het van de supermarkt tot thuis voor jezelf. dus als je meteen na je werk bij de eerste en beste supermarkt gaat kost het je 50km. doe je het thuis om de hoek kost het je een halve km.
en om alleen zakelijk te rijden. schijn je ook gewoon je bijrijders stoel eruit te kunnen slopen. daar zat ook een heel verhaal bij.
en sommige houden gewoon geen registratie bij. als de zaak hem niet als zakelijk wilt aangeven bij de belasting ga ik de moeite niet doen om een registratie bij te houden.
al met al een hoop ellende en kost het jezelf tijd.
Overigens heb ik 'm inmiddels niet meer, heb 'm 3-kwart jaar gehad (zo'n Polo bluemotion gebakje), daarna kon ik dichterbij gaan werken en rij nu met m'n eigen auto.
Vaak bu'j te bang!
evengoed daar gaat het in dit topic niet over..
Dit vind ik echt leuk:
http://link.marktplaats.nl/765233696
nee ik ben nog geen 50 maar zo iets zie je bijna nooit meer rijden (vast met een reden) dat het juist weer erg gaaf wordt.
ik weet het maar sommige kunnen dat niet begrijpen. en vertellen ook rustig op de zaak dat ze s avonds pech hadden met de autoBommes schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:31:
Decoy, je kunt wel makkelijk zeggen dat het de verantwoording van de werkgever is maar op je loonstrook staat gewoon die (of een) auto, dan komt de belastingdienst dus echt gewoon bij jou langs voor een sluitende registratie of een naheffing op de bijtelling als je die niet hebt.
evengoed daar gaat het in dit topic niet over..
Dit vind ik echt leuk:
http://link.marktplaats.nl/765233696
nee ik ben nog geen 50 maar zo iets zie je bijna nooit meer rijden (vast met een reden) dat het juist weer erg gaaf wordt.

Dat was en ER6F, niet echt een SS maar meer tour motor.wimmel_1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:53:
Ik zag laatst een jijbuis filmpje van een motorrijder welke op een (snel?)weg ineens in een "plas" water terecht kwam die ook iets dieper was dan normaal (ongeveer "as" niveau)...
De held hield z'n (SS) fiets wonder boven wonder gewoon overeind en reed verder alsof 't de normaalste zaak van de wereld was
Kan filmpje alleen even niet meer gevonden krijgen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lhkfp1QBlLY]
Edit: whoops ik zie dat ik ook al te laat ben met posten
Deze is trouwens ook leuk:
Owja, had gister wat stukken plastic in carbon 4D vinyl gewrapped

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 12-01-2014 21:43 ]
Voordat ik mijn 600RR had heb ik vaak motoren gehuurd, wat wil je erover weten?Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:42:
Iemand ervaring met het huren van een motor?
Ik heb hier ook nog wel wat spul liggen wat een wrap in die kleurstelling mag/moet gaan krijgencyntax schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:33:
[...]
Dat was en ER6F, niet echt een SS maar meer tour motor.
[video]
Edit: whoops ik zie dat ik ook al te laat ben met posten.
[video]
Owja, had gister wat stukken plastic in carbon 4D vinyl gewrapped![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Of het bevalt. Zoveel zal ik niet gaan motorrijden en voor die ene keer per maand kun je mijn inziens beter huren. Hoewel ik het eigen risico echt bizar hoog vind bij de meeste verhuurbedrijven, dat houdt mij een beetje tegen.cyntax schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:44:
[...]
Voordat ik mijn 600RR had heb ik vaak motoren gehuurd, wat wil je erover weten?
Wat Pilatus ook al zegt, stel je gaat elke maand een motor huren dan is het zeker voordeliger om even door te sparen en dan gewoon er zelf een te halen. Stel je huurt 1x per maand een motor, dan ga je die niet voor een dag huren want dat is zo voorbij, daarnaast krijg je bij een 1 dag huurtermijn zeer weinig kilometers. Dus dan kijken we al gauw naar een midweek huur of weekend huur. De goedkoopste die ik kon vinden toen der tijd was 150 euro voor een weekend of midweek (Kawasaki ER6N). Stel je doet dat elke maand in een jaar dan heb je zo al 1800 euro verbrand. Daar kan je al een mooie 2e hands motor van halen, uiteraard zijn het niet zulke recente fietsen zoals die je huurt, maar je kunt er wel onbeperkt kilometers op maken wanneer je maar wilt.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:01:
[...]
Of het bevalt. Zoveel zal ik niet gaan motorrijden en voor die ene keer per maand kun je mijn inziens beter huren. Hoewel ik het eigen risico echt bizar hoog vind bij de meeste verhuurbedrijven, dat houdt mij een beetje tegen.
Tegen dat probleem liep ik dus vorig jaar aan waardoor ik toch maar een paar maanden niet had gehuurd en toen gelijk mijn semi droom motor kon aanschaffen.
Het huren van een motor bevalt wel heel erg vind ik, je hebt meestal keuze uit de meest recente modellen en die rijden meestal wel een stuk beter dan de wat oudere fietsen. De hoge eigen risico zorgt ervoor dat bepaalde motorrijders zich gedragen op een huurfiets en geen gekke capriolen erop gaan uithalen.
Is het huren van een motorfiets het waard? Ik zeg van wel. Krijg je er op de lange termijn spijt van? Zeker weten, vooral als je vaak gaat doen (1x per 1 of 2 maanden). Stel je gaat maar 2x per jaar rijden dan is het zoals PilatuS zegt het niet waard om een motorfiets aan te schaffen, maar ik zou echt toch gaan kijken naar een leuke tweedehands motor als je vaker dan 2x per jaar op een motor wilt rijden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Van accu naar handschoen. Eigenlijk ontstaat er altijd bij het stekkertje een kabelbreuk.DECOY88 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:03:
[...]
bekabeling van accu naar handschoen. of de verwarming in de handschoen?
heb mijn 1e set een hotspot (sluiting) gehad op mijn linker ringvinger. dus na een dag rijden stond daar een mooie blaar op. daarna met pleister erop doorgereden en het was over.
daarna vervangen en bijna niet meer mee gereden.
Damnit.
En net toen ik dacht dat ik weer een klein beetje bij was met de adventure films.
Nice!cyntax schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:33:
[...]
[video]
[video]
Owja, had gister wat stukken plastic in carbon 4D vinyl gewrapped![]()
[afbeelding]
Waar heb je dat spul vandaan? Kameraad van me en ikzelf hebben ook nog een aantal dingen die we willen wrappen, maar hekel aan dat "nep carbon" stickers.

Kans zien == kans pakken
(Beveiliging is er niet zo ongeveer in december)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Bij Premium Vinyls, snelle verzending en top kwaliteit vinyl. Ik heb ook samen met een maat van mij lopen wrappen (1uur per onderdeel) en we hebben flink aan het vinyl lopen trekken en snijden zonder problemen.GewoonDennis schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:36:
[...]
Nice!
Waar heb je dat spul vandaan? Kameraad van me en ikzelf hebben ook nog een aantal dingen die we willen wrappen, maar hekel aan dat "nep carbon" stickers.
laatst reed ik door net zo'n diepe plas (maar gelukkig een stuk korter!) maar dan met mijn vizier open... dat was minder prettig zeg maarcyntax schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:33:
[...]
[video]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja uh... was meer in het kader van "Hey verrek, daar stond Laguna Seca op het bord!" --> afslag nemen.Chakotay schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:55:
Is dat Lacuna Seca? Apart om die bocht te zien zonder gigantische reclamemuur erachterEn als jij het bent, waarom heb je geen motor meegenomen?
Als ik alleen en met de motor zou zijn geweest... dan zou ik misschien m'n kans wel hebben gegrepen ja, er waren wel wat mannetjes met quads en wat graafmachines aan het werk, maar verder was er bijna niemand
ToolkiT schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:26:
[...]
laatst reed ik door net zo'n diepe plas (maar gelukkig een stuk korter!) maar dan met mijn vizier open... dat was minder prettig zeg maar
Toen ik dat voor de eerste keer deed vlogen m'n voeten van de steppies
[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 13-01-2014 15:01 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
motorport veldhovenVerwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:01:
[...]
Of het bevalt. Zoveel zal ik niet gaan motorrijden en voor die ene keer per maand kun je mijn inziens beter huren. Hoewel ik het eigen risico echt bizar hoog vind bij de meeste verhuurbedrijven, dat houdt mij een beetje tegen.
Categorie Per dag Km vrij Weekend Km vrij Week Km vrij Extra/km
A € 65,- 125 € 130,- 250 € 260,- 750 € 0,20
B € 75,- 125 € 150,- 250 € 300,- 750 € 0,20
C € 90,- 125 € 180,- 250 € 360,- 750 € 0,20
D € 125,- 125 € 250,- 250 € 490,- 750 € 0,20
ter indicatie,
(geen motoren beschikbaar want is buiten het seizoen)
in mijn ogen (zeer subjectief) is huren zeker niet slecht voor een beginner, je hebt dan namelijk een zeer ruim aanbod om uit te kiezen bij huur.
Dat aanbod kun je dan gebruiken om je horizon te verbreiden "nooit gedacht dat een naked/allroad/tour/etc etc zo leuk zo rijden" of juist het tegenovergestelde
Ook krijg je veel meer een indruk dan met alleen een testritje. Dat kan weer mogelijk helpen bij je keuze voor aanschaf in de toekomst.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 15:23 ]
Huren is inderdaad een optie. Maar als je een kleine selectie (2-4) aan motoren intreressant vind, dan kan je dit ook voorleggen bij een motorzaak en zo serieus een paar modellen langer proefrijden. Als je serieus overkomt met de bedoeling dat je naderhand ook 1 van die motoren gaat kopen, zullen ze dit wel doen.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:21:
[...]
in mijn ogen (zeer subjectief) is huren zeker niet slecht voor een beginner, je hebt dan namelijk een zeer ruim aanbod om uit te kiezen bij huur.
Dat aanbod kun je dan gebruiken om je horizon te verbreiden "nooit gedacht dat een naked/allroad/tour/etc etc zo leuk zo rijden" of juist het tegenovergestelde
Ook krijg je veel meer een indruk dan met alleen een testritje. Dat kan weer mogelijk helpen bij je keuze voor aanschaf in de toekomst.
Tenminste Motoport Veldhoven deed dit, toen ze nog in Westerhoven zaten... ik heb er mijn huidige VTR aan overgehouden
Dit heb ik inderdaad ook mogen doen bij een motor zaak bij mij in de buurt.Jolke schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:35:
[...]
Huren is inderdaad een optie. Maar als je een kleine selectie (2-4) aan motoren intreressant vind, dan kan je dit ook voorleggen bij een motorzaak en zo serieus een paar modellen langer proefrijden. Als je serieus overkomt met de bedoeling dat je naderhand ook 1 van die motoren gaat kopen, zullen ze dit wel doen.
Tenminste Motoport Veldhoven deed dit, toen ze nog in Westerhoven zaten... ik heb er mijn huidige VTR aan overgehouden
Ze hadden 4 motors die ik zelf uigezocht had, naar aanleiding van budget en interesse. Klaar gezet waar ik een rondje op mocht rijden. Dit was vorige week zaterdag, nog heel mooi weer ook. Zeer leuke ervaring, vooral omdat daarvoor de enige motor waar ik op gereden had de lesmotor was.
[ Voor 3% gewijzigd door TheRecklezz op 13-01-2014 15:58 ]
Verwijderd
met de kanttekening dat als ie aankocht, de huur niet hoefde te betalen.
Werd een F800S, maar dan nog
maar als je nog aan het orienteren bent op wat te kopen.... ga lekker een paar weekenden huren.
echter, weet je al wat je wilt, dan moet je er gewoon echt voor gaan
dat idee ja, alleen kwam het bij mij over het schermpje heen recht mijn helm insteveman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:59:
[...]
[video]
Toen ik dat voor de eerste keer deed vlogen m'n voeten van de steppiesEn bij het uitwijken had kennelijk m'n voorwiel geen contact meer met het wegdek, maar dat hoorde ik naderhand van de instructeur.

ff xposten van nieuwe aankopen:
ToolkiT in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118"
Huh, verhuurd? Je wilde em toch kopen?Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:45:
ik heb een F800ST verhuurd voor een weekend.
met de kanttekening dat als ie aankocht, de huur niet hoefde te betalen.
Werd een F800S, maar dan nog
maar als je nog aan het orienteren bent op wat te kopen.... ga lekker een paar weekenden huren.
echter, weet je al wat je wilt, dan moet je er gewoon echt voor gaan
Maar inderdaad, weet je wat je wilt, dan moet je er ook voor gaan. Iets met knopen doorhakken
Toevallig zapte we er lang net aan het begin, de opdracht was de wieler klassieker Bordeaux-Parijs na te rijden.
Voor het eerst gereden in 1891en bij de eerste editie enkel gereden door amateurs, en bedroeg net geen 600 km.
Wauters en Waes moesten hun wedstrijd uitvoeren op het in 1891 gebruikte materieel, fietsen met vaste pignon en zelfde kledij en een carbid lampje voorop..
Maar mijn post is in een motor topic niet het wielrentopic..
Dit soort klassiekers zijn natuurlijk perfecte redenen om eens een flink stuk op de motor te rijden.
Omdat dit nog wat ver weg is (start punt tenminste) voor een weekendje dacht ik te beginnen bij een klassieker die iets dichter bij plaats vind.
Luik - Bastenaken - Luik.
Iemand een gps bestand hier van...??
Als ik een beetje een handige datum weet te prikken zijn er vast GOTers die mee willen rijden..???
Misschien met verlenging, Eindhoven - Maastricht - Luik - Bastenaken - luik - Maastricht - Eindhoven
Misschien gezien de afstand een overnachting onderweg..??
Is hier animo voor zo iets.?
Verwijderd
De ronde van Vlaanderen rijden ben ik al een tijd lang van plan. Alleen geen idee waar ik een GPS file kan vinden.Bommes schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:57:
Geïnspireerd door de "d'n Belg" (net op Één) Wauters vs Waes.
Toevallig zapte we er lang net aan het begin, de opdracht was de wieler klassieker Bordeaux-Parijs na te rijden.
Voor het eerst gereden in 1891en bij de eerste editie enkel gereden door amateurs, en bedroeg net geen 600 km.
Wauters en Waes moesten hun wedstrijd uitvoeren op het in 1891 gebruikte materieel, fietsen met vaste pignon en zelfde kledij en een carbid lampje voorop..
Maar mijn post is in een motor topic niet het wielrentopic..![]()
Dit soort klassiekers zijn natuurlijk perfecte redenen om eens een flink stuk op de motor te rijden.
Omdat dit nog wat ver weg is (start punt tenminste) voor een weekendje dacht ik te beginnen bij een klassieker die iets dichter bij plaats vind.
Als ik een beetje een handige datum weet te prikken zijn er vast GOTers die mee willen rijden..???
Misschien met verlenging, Eindhoven - Maastricht - Luik - Bastenaken - luik - Maastricht - Eindhoven
Hier is een GPS bestand te vindenBommes schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:57:
Verwijderd
Ik was de verkoperJolke schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:48:
[...]
Huh, verhuurd? Je wilde em toch kopen?
Maar inderdaad, weet je wat je wilt, dan moet je er ook voor gaan. Iets met knopen doorhakken
dus verhuurd, en later dus een soortgelijke verkocht.
daarmee wil ik dus zeggen, huren is geen slecht idee.
Een proef rit gaat je namelijk geen zadelpijn opleveren of kramp van een bepaalde zit positie.
Ik ben zeker voor.Bommes schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:57:
Overnachting lijkt me ook geen punt.
Ik denk dat ik redelijk makkelijk aan groepje kom voor zo'n geintje. Meestal doen we rondje markermeer aan begin van t seizoen, elfstedentocht ongeveer halverwege en rondje IJsselmeer aan t eind. Tussendoor een keer de omring pakken lijkt me wel tof.DECOY88 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:01:
moet hier nogsteeds een rondje westfriese omringdijk rijden (130km) maar is er nog nooit van gekomen
Interesse om mee te gaan?
Klinkt gaaf, lijkt me wel wat; afhankelijk van wanneer je dit wilt gaan doen ga ik graag mee! Ben nog even druk met afstuderen wat momenteel dus even de prioriteit heeft boven dagjes motorrijdenBommes schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:57:
roep maar als je gaat.GenjiBlade schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:46:
[...]
Ik ben zeker voor.Mits het uit komt met mijn agenda dan.
Overnachting lijkt me ook geen punt.
[...]
Ik denk dat ik redelijk makkelijk aan groepje kom voor zo'n geintje. Meestal doen we rondje markermeer aan begin van t seizoen, elfstedentocht ongeveer halverwege en rondje IJsselmeer aan t eind. Tussendoor een keer de omring pakken lijkt me wel tof.
Interesse om mee te gaan?
Veel kuilen, mooie natuurBommes schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:57:
[Blabla...]

Bijna goed, het is er slechts 1, en tel je NL mee dan 2..
Dit was de eerste hit van google:Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:00:
De ronde van Vlaanderen rijden ben ik al een tijd lang van plan. Alleen geen idee waar ik een GPS file kan vinden.
http://www.routeyou.com/r...de-van-vlaanderen-2013.nl
Wel een fiets route maar bedoel je die..??
Valt me trouwens op dat in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden het geen ronde is..
Thanks voor die url, had er wel al een aantal gevonden maar de eerste die ik probeerde te openen met tyre zorgde voor een crash van dat programma.cyntax schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:13:
Hier is een GPS bestand te vinden. Mij lijkt het een heel leuk idee en zou zeker mee willen. Alleen zit ik voor de komende 5 maanden in het buitenland dus meerijden in die komende maanden gaat moeilijk worden. Als je het ergens in Juli organiseert dan ben ik zeker van de partij
.
Juli/augustus zou zo maar eens realistisch kunnen zijn, zeker als ik de route nog een keertje wil na rijden van te voren.
Ik zelf zit aardig volgepland in de weekeindes, tenminste als ik iets wil gaan verzinnen/organiseren met een overnachting.
Lijkt me ook wel zo fijn voor het weer en een eventuele overnachting, dat kan dan op een camping zijn voor de kampeerders onder ons.
Ja best wel veel kuilen, niet echt een ritje voor de ss scheur ijzers, althans dat is zo mijn voorstelling van deze route.Joolee schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:15:
Veel kuilen, mooie natuurIk ben wel van de partij als ik kan. Zet maar een meetingmanager op.
[afbeelding]
Ik en mijn Vespa houden daar wel van.

Aan de andere kant: Ook hier in Nederland wordt 't steeds minder leuk doordat ze de perfecte stukken asfalt allemaal bombarderen tot 60Km/h zones en volgooien met "bulten" (omgekeerde gaten/kuilen).
Laatst nog een keer de E34 van E'hoven naar Antwerpen gereden met een auto + aanhanger en dáár wordt je echt niet vrolijk van

Om op mijn werk te komen moet ik die weg rijden (locatie werk in Olen, nabij Antwerpen) ik weet dus precies wat je bedoeld.wimmel_1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:22:
Laatst nog een keer de E34 van E'hoven naar Antwerpen gereden met een auto + aanhanger en dáár wordt je echt niet vrolijk van
Overigens heb je dan wel ongeveer het slechtste stuk asfalt van de Belgische snelwegen te pakken.
In de bus van mijn vorige werkgever (VW Transporter van 2013) klokte ik ongeveer 84 a 85 db bij 120km/u op dat stuk weg.
Asfalt is er erg ruw, lawaaiig en erg veel gaten kieren en scheuren.
Maar wimmel jij rijd toch een buikschuiver..??
Je woont wel dichtbij genoeg om mee een rondje naar Bastenaken te doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Op een recht stuk vind ik die drempels niet zo'n ramp, je gaat hooguit ff airborne... Maar bij mij in de buurt liggen ze ook in de bocht (op de dijk)wimmel_1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:22:
België ansich is redelijk goed te rijden met een "SS" maar er zijn inderdaad stukken waar je beter niet kunt gaan spelen omdat de wegen uit meer gaten/kuilen bestaan dan uit strak asfalt.
Aan de andere kant: Ook hier in Nederland wordt 't steeds minder leuk doordat ze de perfecte stukken asfalt allemaal bombarderen tot 60Km/h zones en volgooien met "bulten" (omgekeerde gaten/kuilen).
Vaak bu'j te bang!
Hier heb je ook op een paar plekken van die drempels type bult in een bocht liggen.. dus een soort van vierkante drempel die midden in je baanvak zit met schuine zijkanten...-tom-562 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:04:
[...]
Op een recht stuk vind ik die drempels niet zo'n ramp, je gaat hooguit ff airborne... Maar bij mij in de buurt liggen ze ook in de bocht (op de dijk)
Als je rechtdoor gaat kan je daar makkelijk tussendoor zigzaggen, maar in de bocht zijn het mega linke dingen als je niet oplet..
dit idee dus:

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 14-01-2014 19:46 ]
Je weet dat je met een remork (zoals een aanhanger in België wordt genoemd) je gewoon 120km/u mag als je totale span niet boven 3500kg komt ..wimmel_1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:04:
Erge was dat er op de aanhanger ook nog eens een gloedjenieuwe motor stond welke nog nergens in de verzekering gezet kon/kan worden (geen kenteken). Met 120Km/h lag 't span beter op de weg dan met de toegestane 90Km/h dus dan maar 't risico op een verbaal op snelheid áls ze gecontroleerd hadden
Maar ik ken je gevoel om het toch ontopic te houden mijn Vespa ben ik gaan halen in Zonhoven (net voor Hasselt) in echt klote weer en in het donker.
Daar was ik ook niet zo gerust op, zeker omdat de voorwiel klem op die kar gemaakt was/is voor een fullsize motor wiel en niet een 12 inch Vespa wiel.

Zo, nieuwe verwarmde handschoenen (de vorige hadden m'n crash van vorig jaar niet overleefd).
Meteen voor de grotere batterij gegaan. Goed voor 1,5 uur op max, 4 uur op mid en 7 uur op low
En je kan er ook nog eens een USB apparaat op aansluiten
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Hmmm..... En ik maar denken dat ik te hard reedBommes schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:50:
[...]
Je weet dat je met een remork (zoals een aanhanger in België wordt genoemd) je gewoon 120km/u mag als je totale span niet boven 3500kg komt ..![]()
Maar ik ken je gevoel om het toch ontopic te houden mijn Vespa ben ik gaan halen in Zonhoven (net voor Hasselt) in echt klote weer en in het donker.
Daar was ik ook niet zo gerust op, zeker omdat de voorwiel klem op die kar gemaakt was/is voor een fullsize motor wiel en niet een 12 inch Vespa wiel.
Ik ben vanuit 't verleden gewend om met (véél) meer dan 3,5 ton te rijden en daarmee was 't ook gewoon 90Km/h toen 't in NL nog 80Km/h was.

ook altijd gewoon tussen de 100 en de 115 op de BE snelwegen..
(bus gewogen 2900kg, kar max 2500kg, rijklaar met gereedschap 1000kg)
Werk nu niet meer daar dus als je die combi ziet rijden dan ben ik het niet.(ding is trouwens opnieuw gestikkerd ondertussen)
Overigens werd ik dan ook nog gewoon ingehaald door BE aannemers met sprinters in extra large uitvoering + dikke kar er achter
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 14-01-2014 21:11 ]
Ik heb ook de BR besteld. Hij is al onderweg. Misschien het weekend al kijken.
Ik vraag me altijd af wat die gasten nou precies bedoelen met €0 budget. Het klinkt leuk, maar het kan volgens mij niet helemaal zonder 1 cent mee te nemen. Ik snap wel dat ie hier en daar werkt voor zijn geld/benzine/onderkomen maar je moet toch eerst in de landen zien te komen waar dat makkelijk kan. Ik kan niet bij de AH aankomen in Amsterdam om kratten te sjouwen, want die lui kunnen geen zwartwerkers gebruiken. Daar hebben ze kindslaven voor
Evengoed een mooie reis en je dwingt jezelf om er echt de tijd voor te nemen. Hier en daar moet je nl wat dure overtochten maken die je ofwel moet betalen of op een andere manier moet zien mee te komen. In bepaalde landen zal het misschien makkelijk zijn om op een boot mee te gaan en bv in de keuken te helpen ofzo. Wel helemaal top natuurlijk, helemaal niets hoeven en totaal relaxed rondreizen.
Ik ga mijn huis te koop zetten...ohhhwacht...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Beide..wimmel_1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:10:
[Off-Topic]: Is die Transporter op foto zo zwaar geladen óf heb je iets te veel druk op de kogel[/Off-Topic]
Terug on-topic..:
De zoektocht blijft voortduren, een 2de motor voor er bij.
Iets leuks, wat off road kan (geen crosser) voor een toffe trip door bossen en over bergen.
Of een oude tour buffel voor de lange afstanden...
of...
Een racer is niet mijn ding, ik vind hard gaan leuk maar een vol leren pak met mijn buik op de tank vind ik niet echt mijn cup of tea..(no offence intended)
nadeel van de XT660 is dat het blok redelijk saai is. ook al is hij aardig te pimpenwimmel_1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:47:
Yamaha XT660 is redelijk voordelig te krijgen, ook met/in vrij recente bouwjaren, en afhankelijk van 't type kun je er ALLES mee (behalve doorgaan voor een "SS").
Vergeleken met de 250 van Bommes is het vast best interessantjoshje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:44:
[...]
nadeel van de XT660 is dat het blok redelijk saai is. ook al is hij aardig te pimpen
Verwijderd
Saai?joshje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:44:
[...]
nadeel van de XT660 is dat het blok redelijk saai is. ook al is hij aardig te pimpen

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ok, misschien beetje te die reactie maar wat een idioot!
edit: 3:32, die auto zou maar eens afslaan zonder te kijken!
[ Voor 23% gewijzigd door bakvis op 15-01-2014 12:06 ]
Dat dus. Ik vind het wel leuk om te zien.
Sourpusses
Hij is blijkbaar ook gewoon een semi-proffesionele stunt rijder, gezien zijn Facebook page. En het lijkt alsof hij in Brazilie woont o.i.d., dus ik heb er geen last van.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ah de nieuwe versie van Gerbing?DinX schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:53:
[afbeelding]
Zo, nieuwe verwarmde handschoenen (de vorige hadden m'n crash van vorig jaar niet overleefd).
Meteen voor de grotere batterij gegaan. Goed voor 1,5 uur op max, 4 uur op mid en 7 uur op low
En je kan er ook nog eens een USB apparaat op aansluiten
Benieuwd hoe ze gaan bevallen. Ik moet mijne (vorige Hybrid versie) wederom opsturen. Wat me tot nu toe ook beetje tegenviel is dat ze zo groot zijn bij de pols dat je de regenvoering er niet fatsoenlijk omheen krijgt en er dus wat binnensijpelt in de regen.
Het is de XR12 die ik gekozen heb ja. Ik twijfelde nog een beetje tussen de kleine batterij en de grote. De kleine past in de handschoen zelf, maar kan maar een uurtje mee op vol vermogen. Dan zou ik ze dus na elke rit (thuis en op m'n werk) moeten opladen. Nu zit ik dus terug met kabels maar dat is niet zo'n ramp. De batterij steek ik in de binnenzak van m'n jas en klaar. Kom ik er een week mee toe op laag vermogen en 2 dagen op vol vermogen.MailMan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:03:
[...]
Ah de nieuwe versie van Gerbing?
Benieuwd hoe ze gaan bevallen. Ik moet mijne (vorige Hybrid versie) wederom opsturen. Wat me tot nu toe ook beetje tegenviel is dat ze zo groot zijn bij de pols dat je de regenvoering er niet fatsoenlijk omheen krijgt en er dus wat binnensijpelt in de regen.
Ook voor m'n trip naar India kan het handig zijn. Daar zullen we bij momenten toch ook de kou in moeten. Dan is het handig om gewoon de hele dag die dingen op een laag vermogen te hebben staan. Ik had vorig jaar in Frankrijk zelfs al last van koude handen op sommige momenten. Toen wou ik dat ik m'n verwarmde handschoenen mee had.
Een regenvoering heb ik nooit gebruikt bij m'n Gerbing handoenen ? M'n vorige waren T12. Het is pas als het een uur lang hard regent dat ze wat van hun watervastheid verliezen. En dat boeit me ook niet. In combinatie met de verwarming voelt dat nog altijd erg lekker
Een gemak is dan ook die USB-aansluiting. Als ik de batterij in m'n zak heb zitten kan ik er dan net zo goed m'n GSM of tracker op aansluiten op reis de dagen dat ik de handschoenen niet echt nodig heb (of op laag vermogen heb staan). En het werkt ook gelijk als USB-lader. Batterij aan de adapter in het stopcontact en daaraan dan weer je USB apparaat
[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 15-01-2014 13:58 ]
Hoe lopen de stekkers in de handschoenen? Zijn dat van die 90 graden dingen of lopen ze recht? Ik vermoed namelijk dat de 90 graden stekkers de oorzaak zijn van de vele kabelbreuken in de temp controller kabel die er vervolgens in moet.
Nu 90°; in m'n oude 90°. Maar ik heb op m'n oude nooit problemen gehad ermee. JE kan natuurlijk de hele stekker in de manchet steken achter de rits hèMailMan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:17:
Ok klinkt goed
Hoe lopen de stekkers in de handschoenen? Zijn dat van die 90 graden dingen of lopen ze recht? Ik vermoed namelijk dat de 90 graden stekkers de oorzaak zijn van de vele kabelbreuken in de temp controller kabel die er vervolgens in moet.
Aah, die bocht bedoel je, van je mouw langs de manchet om. Heb ik zelf nooit problemen mee gehad. De stekkers kunnen ook perfect tegen water. En mij zou het niet boeien als m'n Gerbings kapot gaan, gewoon nieuwe in de plaatsMailMan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:20:
En dan? Dan moet de stekker van de temp controller die door mijn mouwen loopt er ook nog in. Dus dat wordt ook nogal vouwen geblazen ben ik bang. Plus ik vraag me af of de stekkers bij flinke regen niet kleddernat worden in de manchet?
Zelf heb ik hier al aan zitten denken: http://1.bp.blogspot.com/...vertang%2Ben%2Boogjes.jpg
Gewoon zo'n ring vlak bij de manchet in m'n jas knijpen. Ik zit toch met een losse voering tegen het water, dus zou perfect zo'n gat kunnen maken in de buitenkant van m'n jas (kabels lopen tussen buitenkant en watervoering
[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 15-01-2014 14:26 ]
Hmm ben ik toch benieuwd hoe ik ze elke keer sloopDinX schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:23:
[...]
Aah, die bocht bedoel je, van je mouw langs de manchet om. Heb ik zelf nooit problemen mee gehad. De stekkers kunnen ook perfect tegen water. En mij zou het niet boeien als m'n Gerbings kapot gaan, gewoon nieuwe in de plaats
Zelf heb ik hier al aan zitten denken: http://1.bp.blogspot.com/...vertang%2Ben%2Boogjes.jpg
Gewoon zo'n ring vlak bij de manchet in m'n jas knijpen. Ik zit toch met een losse voering tegen het water, dus zou perfect zo'n gat kunnen maken in de buitenkant van m'n jas (kabels lopen tussen buitenkant en watervoering
Met garantie zijn ze elke keer nog heel schappelijk geweest. Echter, ik kreeg nu een verzoek om een formulier in te vullen met bon en duidelijke garantietermijnen erbij
Verwijderd
Dat was die trip op door de Himalayas, toch? Zou dat meezitten met opladen daar? Van de promo filmpjes die je toonde zat daar toch best wat kamperen en zo tussen...DinX schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:55:
Ook voor m'n trip naar India kan het handig zijn. Daar zullen we bij momenten toch ook de kou in moeten. Dan is het handig om gewoon de hele dag die dingen op een laag vermogen te hebben staan.
Mja, boven de 100 is de trek er wel uit, maar daar zijn die fietsen niet voor bedoeld!joshje schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:44:
[...]
Echt veel vooruitgang heeft Yamaha ook niet geboekt op het gebied van vermogensteveman schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:10:
[...]
Mja, boven de 100 is de trek er wel uit, maar daar zijn die fietsen niet voor bedoeld!

en de 660: 35 kW (48 PS)Year Serial number designation performance
MY 84-86 43F XT 600 20/33 kW
MY 87-89 2KF XT 600 33 kW
MY 87-89 2NF XT 600 limited to 20 kW
MY 90-94 3UW XT 600 E and K limited to 20 kW
MY 90-94 3TB XT 600 E and K 33 kW
MY 95-97 3TB XT 600 E 25/29 kW
MY 97-99 VJ01 XT 600 E 25/29 kW
MY 99-03 DJ02 XT 600 E 25/29 kW
Maar ik moet zeggen met mijn ex Honda XL 89 600r met 45pk had ik ook veel fun. Maar meestal was dat volgas of geen gas
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 15-01-2014 16:17 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Inderdaad met tussen de 40 en de 50 pk kun je ook een hoop plezier hebben en motoren met meer dan 2 x zoveel vermogen echt helemaal zoek rijden.steveman schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:10:
[...]
Mja, boven de 100 is de trek er wel uit, maar daar zijn die fietsen niet voor bedoeld!
Prachtige filmpjes vind ik dat om met een redelijke pk loze motorfiets erg hard te rijden/gummen.
Bwa. Het is een beetje de "luxe tour" die we doen. Het grootste deel van de overnachtingen is in "hotel" of "guest room". Er zijn wel een paar dagen in (fixed) tent bij. Wat ik zoal op internet lees is dat er er bij die fixed tent plaatsen wel stroom is maar alleen wanner je het echt nodig hebt ('s morgens, rond etenstijd,...). Voor de rest is heel die regio vrij afwisselend daarmee. Spannning zou soms schommelen tussen de 120V en 230V. De gemiddelde batterijlader kan daar wel mee overweg.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:52:
[...]
Dat was die trip op door de Himalayas, toch? Zou dat meezitten met opladen daar? Van de promo filmpjes die je toonde zat daar toch best wat kamperen en zo tussen...
De handschoenen zullen ook niet de hele tijd verwarmd moeten zijn. Ik schat dat dat enkel op die paar toppen moet zijn afhankelijk van het weer. Hier in België gaan ze enkel op vol vermogen bij 140 km/u bij -10° ofzo
De route die we op paier gaan volgen staat in m'n sig nu
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Leuk tochtje, wil ik ook wel eens makenDinX schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:19:
[...]
Bwa. Het is een beetje de "luxe tour" die we doen. Het grootste deel van de overnachtingen is in "hotel" of "guest room". Er zijn wel een paar dagen in (fixed) tent bij. Wat ik zoal op internet lees is dat er er bij die fixed tent plaatsen wel stroom is maar alleen wanner je het echt nodig hebt ('s morgens, rond etenstijd,...). Voor de rest is heel die regio vrij afwisselend daarmee. Spannning zou soms schommelen tussen de 120V en 230V. De gemiddelde batterijlader kan daar wel mee overweg.
De handschoenen zullen ook niet de hele tijd verwarmd moeten zijn. Ik schat dat dat enkel op die paar toppen moet zijn afhankelijk van het weer. Hier in België gaan ze enkel op vol vermogen bij 140 km/u bij -10° ofzo
De route die we op paier gaan volgen staat in m'n sig nu
Als je de YBR te traag vind, hoe is een scooter dan een beter alternatief? Die zal nog een stuk trager zijnDomih schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:46:
Ik rijd nu een 125CC motor (YBR125), en heb een 400CC motorfiets staan (GPZ400r). Op de 400 mag ik helaas niet rijden (Te licht rijbewijs) En de Yamaha vind ik persoonlijk niet snel genoeg. Ik ga ze allebei verkopen en een scooter halen (Piaggio Fly o.i.d.) En dan weer een motor halen als ik wat sneller mag.
Haha heb je een sterk punt, maar op de scooter hoef ik geen helm op, en voor de afstanden die ik rijd ben ik net zo snel met de scooter als met de motorChakotay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:48:
[...]
Als je de YBR te traag vind, hoe is een scooter dan een beter alternatief? Die zal nog een stuk trager zijn
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Er zijn nog plaatsen vrij
Ze hebben er zelfs nog een dag bij gedaan omdat het het 10de jaar is dat ze de reis maken. 22 dagen (dagje Taj Mahal erbij)

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 15-01-2014 16:52 ]
Dit topic is gesloten.