Top! Ik moet voor veel data wel vrij vragen (yay bijbaantje in het weekend), maar als we tijdig een datum hebben dan komt dat wel goedGBTW schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:30:
Voorjaarsrit
We spreken af om 09:30 bij Hotel de Witte Bergen
Doen we nog bakje koffie en gaan tegen 10:00 rijden. Tank even af voordat je parkeert op het terrein ( tankstation is naast het hotel, je kan om de slagboom heen en dan parkeren). Ritje is ongeveer het onder geplaatste ritje. Met lunch moet het mogelijk zijn om uiterlijk om 17:00 weer bij het hotel te zijn. Dan nog even bak koffie en gaan we weer naar huis.
adres: Rijksweg 2
3755 MV Eemnes (Laren)
Lunch lokatie is Eetcafe de halve maan, als de groep groot is zal ik even dag ervoor bellen / reserveren.
Er zitten geen pondjes in deze route maar neem wel wat munten / papier geld mee voor de koffie en lunch, dat gaat sneller dan iedereen voor zich pinnen.
[afbeelding]
http://goo.gl/maps/dECJM
Groote Keeten misschien?: https://www.google.com/ma...1!4m2!3d52.8613!4d4.70955ROFLASTC schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:41:
Nee ik bedoel echt 90 graden naar links, rechts, links binnen 100 meter ofzo
Ziet eruit alsof de weg om een beschermd bosje heen moest slingeren.
Probeer ik altijd die knie aan de grond te krijgen
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Precies.
Hey, de achtergrond op deze foto komt je vast bekend voor ;):

Ik heb daar ook 6 jaar op de middelbare school gezeten.
Nu ben ik daar sinds 1 januari weg verhuisd, maar ik hoop wel nog regelmatig in Zuid-Limburg te rijden, en ook de Eifel in te gaan. Ik heb een vrij rustige rijstijl. Nu weet ik niet wat jouw rijstijl is, maar als dat matcht en je wil eens een keer samen rijden, laat gerust wat weten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Is dat jou Honda, want dat is wel een heel erg mooie, goud met zwartDrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:57:
[...]
Precies.
Hey, de achtergrond op deze foto komt je vast bekend voor ;):
[afbeelding]
Ik heb daar ook 6 jaar op de middelbare school gezeten.
https://www.google.com/ma...m4!11m3!1m1!1e1!2b1&fid=0ROFLASTC schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:33:
Wie weet ? Ergens langs de bollenstreek is een stuk weg met een paar flinke verkantte 90 graden bochten vlak achter elkaar. Kennie vinden... Iemand?
Bij de begraafplaats bij Keukenhof is waar jij bedoelt denkik, zie hieronder.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EzZcG0jgvn8]
[ Voor 5% gewijzigd door GBTW op 10-01-2014 11:38 ]
helaas was de accu van mijn camera leeg vanmorgen anders had ik graag terug gezien of ik de ijzel beter had kunnen spotten... gelukkig hield ik shiny side up, maar achterkant was flink aan het kwispelen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ergens heb ik wel een hekel aan bovenstaande wegen. Hier in brabant stikt het van dat soort wegen en hoe vaak heb ik al niet gehad dat automobilisten de bocht zo ruim nemen dat ik met mijn motor zowat de berm in gedwongen wordt. Heel vaak vooral op wat drukke van dat soort wegen zit er weer een tegenligger net op de ideale lijnGBTW schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:37:
[...]
[video]
Nee geef mijn maar leuke wegen met een witte streep in het midden
Dat is inderdaad mijn Hornet ja. Hier nog zonder valblokken (van Top Block, opgenomen in de lijnen van het design), hugger en duoseatcover.Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:19:
[...]
Is dat jou Honda, want dat is wel een heel erg mooie, goud met zwart![]()
Het zwarte is trouwens een soort zijdeglans metallic achtig donkergrijs. Een hele rare kleur. (officieel "Ceynos Grey Metallic")
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb eventueel ook wel interesse in de rit in maart, nog wel even onder voorbehoud aangezien ik wat reizen staan heb ik ik niet zeker weet of ik voor de weekenden terug ben.
Maar lijkt me een leuk idee, zie je elkaar ook eens.
Maar lijkt me een leuk idee, zie je elkaar ook eens.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Iemand nog tips of adresjes waar men gratis\goedkoop entreekaartjes kan krijgen voor de Motorbeurs?
Als ik de volle mep moet betalen ga ik dit jaar namelijk niet, afgelopen 3 jaar wel geweest, nu wel zo'n beetje gezien
, ga er in ieder geval geen 15 euro voor neerleggen (+ duur eten daar).
Misschien dat mn dealer nog wat heeft anders, moet toch een klein beurtje nog plannen
Als ik de volle mep moet betalen ga ik dit jaar namelijk niet, afgelopen 3 jaar wel geweest, nu wel zo'n beetje gezien
Misschien dat mn dealer nog wat heeft anders, moet toch een klein beurtje nog plannen
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Bestaat ook al zoiets, een helm met bovenin een spiegel en als je dus omhoog kijkt zie je wat achter je gebeurd. Mja dat was ook geen hit, lijkt me ook niksROFLASTC schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:37:
[...]
Zal niet echt een hit worden, althans, niet in een helm ingebouwd.
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook gewoon in je zijspiegels kijkenGewoonDennis schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:51:
[...]
Bestaat ook al zoiets, een helm met bovenin een spiegel en als je dus omhoog kijkt zie je wat achter je gebeurd. Mja dat was ook geen hit, lijkt me ook niks
Idd dat is 'm Ik ben er vanmiddag weer langsgeweest. Helaas speedbumps tegenwoordig.GBTW schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:37:
[video]
And it goes BRAAAAAPP!
heb jij daar last van dan?ROFLASTC schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:23:
[...]
Idd dat is 'm Ik ben er vanmiddag weer langsgeweest. Helaas speedbumps tegenwoordig.
Ik weet PRECIES wat je bedoeltROFLASTC schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:33:
Wie weet ? Ergens langs de bollenstreek is een stuk weg met een paar flinke verkantte 90 graden bochten vlak achter elkaar. Kennie vinden... Iemand?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Gewoon naar de tegenligger toe sturen, daar reageren brabo's op, even laten zien dat je dr bent, dat je niet bang bent en ze respecteren je welVerwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:39:
[...]
Ergens heb ik wel een hekel aan bovenstaande wegen. Hier in brabant stikt het van dat soort wegen en hoe vaak heb ik al niet gehad dat automobilisten de bocht zo ruim nemen dat ik met mijn motor zowat de berm in gedwongen wordt. Heel vaak vooral op wat drukke van dat soort wegen zit er weer een tegenligger net op de ideale lijnVoor mij als in brabant wonende niet-brabo zal het waarschijnlijk nooit wennen
leeg
4x2 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:48:
[...]
Gewoon naar de tegenligger toe sturen, daar reageren brabo's op, even laten zien dat je dr bent, dat je niet bang bent en ze respecteren je wel
Ik ben zo overigens afgelopen December Hans Stacey en Gerard de Rooij hier in de buurt nog eens tegen gekomen.... Dat advies moet je dan beter niet volgen.
Gelukkig zitten die "pipo's" nú aan de andere kant van de aardkloot. 't Is hier nou een héél stuk veiliger

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 10-01-2014 18:54 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zo'n wagen geeft niet mee nee
Vaak bu'j te bang!
Gewoon wat meer richting de lijn rijden4x2 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:48:
[...]
Gewoon naar de tegenligger toe sturen, daar reageren brabo's op, even laten zien dat je dr bent, dat je niet bang bent en ze respecteren je wel
Asus Zenbook i7 256gb
@GTBW: Ik ga de meetingmanager nog even niet invullen omdat ik vrees dat "de Witte Bergen" in die periode (Maart) wel eens letterlijk wit kunnen zijn en ik nog niet weet wat ik qua werkzaamheden dan allemaal op m'n bordje heb liggen 
Carnaval 2014 valt láát dit jaar (eerste weekend van Maart) en ik kan me nog Paasdagen (NL) herinneren in de sneeuw
Carnaval 2014 valt láát dit jaar (eerste weekend van Maart) en ik kan me nog Paasdagen (NL) herinneren in de sneeuw
Reevu ofzoiets heten die..GewoonDennis schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:51:
[...]
Bestaat ook al zoiets, een helm met bovenin een spiegel en als je dus omhoog kijkt zie je wat achter je gebeurd. Mja dat was ook geen hit, lijkt me ook niks
Het leek me wel wat maar je kan ze alleen online bestellen en met een helm vind ik dat niks.. wil eerst even passen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ik twijfel ook nog om me in te schrijven voor de rit. Het lijkt me best fijn maar aangezien ik vanuit Belgie moet komen is het toch nog een eindje rijden tegen dat ik op het beginpunt ben.
@Toolkit: Ik had 't linkje (reevu.com) afgelopen week nog gepost in dat artikel
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 10-01-2014 19:24 ]
@Rubinski Die paar kilometers...
Vanuit het noorden is het ook een stukje rijden..
Asus Zenbook i7 256gb
Youk komt (ook?) ergens uit West Vlaanderen toch? (óf beledig ik nou iemand?
).
Verwijderd
Nee, ik woon op de grens van Vlaams-Brabant en Limburg.wimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:31:
Youk komt (ook?) ergens uit West Vlaanderen toch? (óf beledig ik nou iemand?).
Da's regio Poppel/Lommel? Da's een paar kilometer van hier

je moet er wat voor over hebben. sommige rijden van hoorn n-h. naar zolder belgie om een 5 landentocht mee te rijden.
Jij bent gewoon helemaal een "verhaal" apart, hèDECOY88 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:38:
je moet er wat voor over hebben. sommige rijden van hoorn n-h. naar zolder belgie om een 5 landentocht mee te rijden.
Hoes't trouwens met de fiets (én jou, uiteraard)? Is je blok al weer aan de beterende hand óf is 't na je laatste poging écht over en mag 't ding omgesmolten worden tot een nieuwe?
Verwijderd
Nee, ergens tussen Leuven en Hasseltwimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:33:
Da's regio Poppel/Lommel? Da's een paar kilometer van hier
Da's écht Zuid Brabant, dus
Vorig jaar was raar. 5 maart had ik een rit met 10 graden en mooi weer, 13 maart op mijn verjaardag naar het werk in de sneeuw. We gaan het zien.wimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:17:
@GTBW: Ik ga de meetingmanager nog even niet invullen omdat ik vrees dat "de Witte Bergen" in die periode (Maart) wel eens letterlijk wit kunnen zijn en ik nog niet weet wat ik qua werkzaamheden dan allemaal op m'n bordje heb liggen
Ben er ook bij, onder voorbehoud van mooi weer (>10 graden en droog)
Heb net de meeting manager ingevuld op basis van mijn werkschema. Tja, je bleef maar aandringen.wimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:31:
Youk komt (ook?) ergens uit West Vlaanderen toch? (óf beledig ik nou iemand?).
Ik kom trouwens uit de provincie Antwerpen in het hoekje tegen Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Hier dus.

Zuid Brabant is Waals Brabent
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Jeuj, 90 euro boete voor niet knipperen bij het door het verkeer voorpiepen met de motorscooter
. Wat moet je dán met je motor, achteraan aansluiten?!
/frustratie
/frustratie
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
wtf, volgens de 'spelregels' moet je je knippers toch juist uitlaten?Yonni schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:43:
Jeuj, 90 euro boete voor niet knipperen bij het door het verkeer voorpiepen met de motorscooter. Wat moet je dán met je motor, achteraan aansluiten?!
/frustratie
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
WTF?Yonni schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:43:
Jeuj, 90 euro boete voor niet knipperen bij het door het verkeer voorpiepen met de motorscooter. Wat moet je dán met je motor, achteraan aansluiten?!
/frustratie
Ik heb niet eens knippers die ik tegelijk aan kan zetten...
Tis links of rechts.
Oldtimer bankstel staat op de nominatie voor oude l*llen motor vervangen te worden. Belastingvoordeel is er niet meer, het was afgelopen jaar meer sleutelen dan rijden, tijd voor verandering dus!
Heb een K1200RS op het oog
Net ingelopen met nog net geen 100.000 op het klokje.
[ Voor 28% gewijzigd door Saffie_time op 10-01-2014 20:48 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Heuh..... Sinds wanneer is dat een "wet" (regel) dat je je pinkers gebruikt tijdens 't file rijden?Yonni schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:43:
/frustratie
Tenzij je tussen 2 banen door rijd welke voor links danwel voor rechtsafslaand verkeer bedoeld zijn, je dient dan inderdaad je pinker/knipperlicht te gebruiken aan de betreffende zijde.
Maar ook dan is 't gewoon "Lullig".
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-01-2014 20:54 ]
Is volgens mij niet verplicht inderdaad, en volgens mij het ''met 1 knipperlicht knipperen'' ook niet omdat mensen dan kunnen denken dat je weer in een rij ''invoegd''.. Dus zou het ff uitzoeken/wel ff bezwaar aantekenenwimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:53:
[...]
Heuh..... Sinds wanneer is dat een "wet" (regel) dat je je pinkers gebruikt tijdens 't file rijden?
Tenzij je tussen 2 banen door rijd welke voor links danwel voor rechtsafslaand verkeer bedoeld zijn, je dient dan inderdaad je pinker/knipperlicht te gebruiken aan de betreffende zijde.
Maar ook dan is 't gewoon "Lullig".

Misschien dat Yonni de "feitcode" eens wil vermelden welke er vermeldt staat op z'n proces verbaal?
Zo lastig de bocht in duiken als je airborne een boom bespringt...
And it goes BRAAAAAPP!
Je was gewoon aan 't file filteren? Of ging je vooraan staan bij de stoplichten.Yonni schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:43:
/frustratie
Anyway, in het herenakkoord van de politie mbt motorrijders en autos staat duidelijk vermeld dat alarmlichten ed niet mogen omdat je geen nood/hulpdienst bent enzo. Ik zou die boete aanvechten.
And it goes BRAAAAAPP!
Als je een 1200 zoekt, kies er een vanaf 2001. Daar blijven de blokken doorgaans wel van heel.Saffie_time schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:46:
[...]
Heb een K1200RS op het oog![]()
Net ingelopen met nog net geen 100.000 op het klokje.
Enneh, over voorpiepen bij het stoplicht:
http://www.infopolitie.nl...iewtopic.php?f=70&t=33030
[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 10-01-2014 22:30 ]
Wise enough to play the fool
Vandaar ook m'n vraag naar de feitcode op 't proces verbaal
Ik neem het meeXBL schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:01:
[...]
Ik ben er nog niet echt over uit.
Voordelen:
- Je ziet er heel veel in, want de spiegels zijn vrij bol. Ik heb bijna geen dode hoek meer.
- Ziet er mooi uit.
- Maakt het een stuk makkelijker om bij de stoplichten naar voren te rijden (ik ben iets smaller dan met m'n oude spiegels en ik heb iets beter "gevoel" waar ze zitten in relatie tot de spiegels van auto's).
Nadelen:
- Omdat ze zo bol zijn lijkt alles verder weg. Ik moet soms helemaal achter me kijken, wat vooral irritant is op de snelweg.
- Omdat ze zo laag zitten moet ik echt even een stukje omlaag kijken om er in te kunnen kijken.
- M'n stuuruitslag is beperkt, anders komen ze tegen m'n tank (heb ik wel mee zitten spelen, maar dan komen ze nog lager te zitten).
Ik heb andere spiegels liggen (anders dan de standaard spiegeltjes), maar ook daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het liefste heb ik spiegels die vlak boven m'n hand zitten, zoals je wel ziet op Harleys enzo. Maar veel van dat spul heeft belachelijke tierelantijntjes die ik niet hoef. Is ook beetje lastig in te schatten hoe het eruit zal zien over de interwebs.
vorige week zondag een ander blok opgehaald. 20:30 s avonds in hendrik ido ambacht (1,5uur rijden) alleen bleek hij nog volledig in het frame te hangen. maar ik ga geen 2x rijden. dus 22:00 stond het blok achterin de auto.wimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:42:
[...]
Jij bent gewoon helemaal een "verhaal" apart, hèMaar dat wist jezelf ook al wel.
Hoes't trouwens met de fiets (én jou, uiteraard)? Is je blok al weer aan de beterende hand óf is 't na je laatste poging écht over en mag 't ding omgesmolten worden tot een nieuwe?
had wat externe pekel schade van het buiten staan. dus mijn blok kaal gehaald en zit nu weer in een verse laag verf.
dit was het.

en zo is het nu

dus morgen het blok wisselen. en daarna gaan we weer verder.
[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 11-01-2014 00:02 ]
Je moet richting aangeven als je afslaat of weer invoegt in het optrekkende verkeer (laatste doe ik eigenlijk zelf nooit). Voor de rest laat je je richtingaanwijzers uit.Yonni schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:43:
/frustratie
Maar wat wimmel_1 zegt, laat de feitcode even weten.
Kijk nou, iemand heeft een highscore-kaart van de Nederlandse snelwegen gemaakt: http://www.bestwelsnel.nl/
Ik denk dat je die bougie moet vervangenDECOY88 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:58:
[...]
vorige week zondag een ander blok opgehaald. 20:30 s avonds in hendrik ido ambacht (1,5uur rijden) alleen bleek hij nog volledig in het frame te hangen. maar ik ga geen 2x rijden. dus 22:00 stond het blok achterin de auto.
had wat externe pekel schade van het buiten staan. dus mijn blok kaal gehaald en zit nu weer in een verse laag verf.
dit was het.
[afbeelding]
en zo is het nu
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 11-01-2014 08:55 ]
? que 250 km/u?Chakotay schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 08:45:
Kijk nou, iemand heeft een highscore-kaart van de Nederlandse snelwegen gemaakt: http://www.bestwelsnel.nl/
And it goes BRAAAAAPP!
Kans dat je meting er op komt is klein, mag maar 1 voertuig over een bepaalt traject rijden in 1 minuut.
Van de zomer eens uittesten of de website 'echt' werkt
Lol 276 km/h over de a15 
Waar haalt die site de gegevens vandaan?
Vaak bu'j te bang!
Hier staat wat achtergrondinformatie.-tom-562 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:51:
Lol 276 km/h over de a15
Tof
ik pak meestal het korte stukje A15 richting Nijmegen vanaf de A50 redelijk 'vlot'
Vaak bu'j te bang!
Ik heb zelf nu een aantal maanden mijn motorrijbewijs en ook een motorfiets (Yamaha ybr 125) Ben helaas 19 jaar oud en gebonden aan die rare regeling van 125CC.
Ik zelf ben van mening dat dit te weinig is. Dit is gevaarlijk op de snelweg, vooral omdat ik net te snel ga om achter vrachtwagens te plakken en te langzaam om helemaal links te rijden.. Op een 2-baans snelweg rijden is dus echt niet fijn. Ik heb mijn motorfiets nu zo'n 6 maanden en er al 10.000 km's opzitten
Heerlijk vind ik dat motorrijden. Ben helaas al 1 keer gevallen, dit was voor een stoplicht waar ik iets te hard remde met mijn achterrem waardoor mijn achterband naar voren schoof, stond bijna stil gelukkig 
Ik geniet echt van het motorrijden. Heb echter nog nooit een toer gedaan met meerdere mensen.
Ik heb ook nog een GPZ400r staan uit 1988, die ik had gekocht omdat ik dacht dat ik mijn rijbewijs had voor de nieuwe regeling. Echter viel dit tegen omdat het op de dag vna mijn examen sneeuwde waardoor het verzet werd naar ná de nieuwe regeling. Nu sta ik dus met 2 motoren te kijken, 1 waarop ik niet mag rijden
Ik zelf ben van mening dat dit te weinig is. Dit is gevaarlijk op de snelweg, vooral omdat ik net te snel ga om achter vrachtwagens te plakken en te langzaam om helemaal links te rijden.. Op een 2-baans snelweg rijden is dus echt niet fijn. Ik heb mijn motorfiets nu zo'n 6 maanden en er al 10.000 km's opzitten
Ik geniet echt van het motorrijden. Heb echter nog nooit een toer gedaan met meerdere mensen.
Ik heb ook nog een GPZ400r staan uit 1988, die ik had gekocht omdat ik dacht dat ik mijn rijbewijs had voor de nieuwe regeling. Echter viel dit tegen omdat het op de dag vna mijn examen sneeuwde waardoor het verzet werd naar ná de nieuwe regeling. Nu sta ik dus met 2 motoren te kijken, 1 waarop ik niet mag rijden
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
125cc is net aan te weinig voor op de snelweg inderdaad.
Ik rijd zelf met 250cc dat gaat net, top is net (/niet) 130 km/u.
Dat gaat redelijk, alleen de looks van de Vespa maakt het zo dat andere weg gebruikers denken dat het een bromfiets is en je van de weg af gaan drukken en me remproeven laten doen terwijl ze naar een ventweg of fietspad wijzen...
Ook voor aan kruipen bij het stoplicht vraagt extra aandacht.
Tref ik een petje in een golfje (of zo iets) vooraan kunnen ze het niet laten om toch te proberen sneller weg te zijn.
Lukt ze dat niet (wat meestal het geval is) dan komen ze me half afsnijdend alsnog voorbij als ik mijn kruissnelheid heb bereikt.
Gelukkig kan ik volgende stoplicht weer er tussen door schieten dus raak ik ze wel snel kwijt.
Dat gaat redelijk, alleen de looks van de Vespa maakt het zo dat andere weg gebruikers denken dat het een bromfiets is en je van de weg af gaan drukken en me remproeven laten doen terwijl ze naar een ventweg of fietspad wijzen...
Tref ik een petje in een golfje (of zo iets) vooraan kunnen ze het niet laten om toch te proberen sneller weg te zijn.
Lukt ze dat niet (wat meestal het geval is) dan komen ze me half afsnijdend alsnog voorbij als ik mijn kruissnelheid heb bereikt.
Gelukkig kan ik volgende stoplicht weer er tussen door schieten dus raak ik ze wel snel kwijt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Augustus 2001 is waar ik naar aan het kijken benteacher schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:20:
[...]
Als je een 1200 zoekt, kies er een vanaf 2001. Daar blijven de blokken doorgaans wel van heel.
Compleet met alle koffers, windschermen en weet niet wat voor gekkigheid allemaal erop en eraan.
Zal wel even wennen worden van een naked zonder iets van electronica naar zo'n 'moderne' motor.
Belangrijkste keuze om hiervoor te gaan is gemak... Nu met de oldtimer moet ik toch altijd zorgen voor gereedschap dat mee gaat aangezien er toch nog wel eens iets los trilt danwel gewoon kapot gaat.
Dit is volgens mij een machine waar ik ook nog uren op kan tufen met mijn lengte (1,98) en niet helemaal gebroken eraf kom na langer dan een half uurtje rijden. Voor mij is motorrijden ontspanning en dat kan makkelijk ook op een 'oude lullen bak'.
Morgen proef rijden en eens kijken of het lukt om een leuke deal te maken.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dat laatste herken ik jammer genoeg heel goed.. Bij mijn motorfiets is de top 100-110. En meestal trek ik in het begin sneller op, maar als ik naar zn 3 schakel komen ze me al snel voorbij om me vervolgens heel vervelend af te snijden..Bommes schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:36:
Dat werkt bij auto's hetzelfde. Ik rijdt in een kleine auto en ook als ik stevig doortrap heb je dat gedrag. Rijd ik langzamer in de auto van mijn pa dan blijft iedereen gewoon achter me. Toen mijn moeder nog een Jeep had en ik wel eens die mee nam kreeg ik zelfs veel vaker voorang als ik dat helemaal niet had. Met een 125 zou ik gewoon rechts blijven en een gat zoeken waar de vrachtwagens niet te dicht op elkaar zitten. Zo veel scheelt het ook niet, de meeste vrachtwagens rijden 100 op de teller (hier in Belgie in elk geval, volgens mij zit het in Nederland meer rond de 90)
[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 11-01-2014 11:55 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Op een of andere manier vind ik het heel moeilijk niet het gas vol open te hebben, heb het gevoel dat ik eruit moet halen wat erin zit, puur omdat het al niet zo veel is 
Nog even iets anders.. Ik ben nu 19 jaar en heb afgelopen jaar na de nieuwe regeling mijn rijbewijs gehaald. In juli word ik 20 jaar en mag ik dus het A2 rijbewijs hebben. Moet ik nu opnieuw op voor praktijk? (Dit zal betekenen dat ik 2 keer op ben geweest in 1 jaar..) Ik vind het allemaal erg ingewikkeld en verwarrend en vooral kut..
Nog even iets anders.. Ik ben nu 19 jaar en heb afgelopen jaar na de nieuwe regeling mijn rijbewijs gehaald. In juli word ik 20 jaar en mag ik dus het A2 rijbewijs hebben. Moet ik nu opnieuw op voor praktijk? (Dit zal betekenen dat ik 2 keer op ben geweest in 1 jaar..) Ik vind het allemaal erg ingewikkeld en verwarrend en vooral kut..
[ Voor 49% gewijzigd door Domih op 11-01-2014 12:09 ]
Je moet inderdaad examen doen voor je volgende stap, dat is dus het hele verneukeratieve met deze wet.
Met dank aan een vertaalfout van de europese regels naar de nederlandse regels als ik mij goed herinner.
Ding maakte wel een heel zwaar geluid en bladiebladiebla.
Kerel ziet er ook wel wat jong uit en alles, maar goed, was wel grappig. Vooral toen die zei van kijk eens achterop.
Toch wel ziekelijk eigenlijk dat zoiets gebeurd... Mja gebeurd ook bij de sterke arm der wet (*kuch). Kennis van mij is ooit aan de kant gezet, eerst complimenten over zijn rijstijl en afstand houden enzo, maar dan een hoop gedoe en gezeur dat ie buiten het dorp de doorgaande weg op draaide en alles.Bommes schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:36:
Kerel ziet er ook wel wat jong uit en alles, maar goed, was wel grappig. Vooral toen die zei van kijk eens achterop.
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 11-01-2014 12:29 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik weet toevallig dat er in 2014 weer nieuwe regels zijn, maar weet het nou echt allemaal niet meerJoopieboy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:28:
Je moet inderdaad examen doen voor je volgende stap, dat is dus het hele verneukeratieve met deze wet.Met dank aan een vertaalfout van de europese regels naar de nederlandse regels als ik mij goed herinner.
Maandag toch maar even bellen met het RDW denk ik, als ze mijn vragen wel kunnen beantwoorden..
Zo'n Vespa lijkt tenminste nog wat. Als ik met mijn Dax tussen de auto's op de provinciale weg of autoweg rijdt, zie je iedereen kijken en denken van 'Die gast is gek'
Vaak bu'j te bang!
Hier nog een vraag over de aprilia rs 125
De motor die ik ga kopen heeft meer dan 11kw vermogen. Nu heb ik van de verzekering te horen gekregen als de motor op 11kw wordt terug gezet dat hij verzekerd mag worden, ook als op het kenteken meer vermogen staat. Maar wat vind de politie er dan van als ik aangehouden word? kan ik dan de 11kw uitdraai laten zien en is het goed, of moet de motor perse 11kw gekeurd worden?
De motor die ik ga kopen heeft meer dan 11kw vermogen. Nu heb ik van de verzekering te horen gekregen als de motor op 11kw wordt terug gezet dat hij verzekerd mag worden, ook als op het kenteken meer vermogen staat. Maar wat vind de politie er dan van als ik aangehouden word? kan ik dan de 11kw uitdraai laten zien en is het goed, of moet de motor perse 11kw gekeurd worden?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Het is officieel niet toegestaan maar ze "dogen" het wel. Hij mag officieel niet een ander vermogen hebben dan vermeld op het kenteken. Als je een lastige agent hebt kan je wel n probleem hebben..Rick-Jan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:49:
Mja zo een Aprillia 125 is nu niet echt mega veel sneller, kijken of je hem op kenteken kan krijgen bij de dealer en dan lekker mee rijden. Zo groot is het risico niet. Ze zullen hem echt niet op de rollerbank zetten of iets...
Je kunt ook proberen de eerste paar jaar een oude chopper ergens vandaan te halen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar op 'auwelullenmotoren' gereden en ben nog nooit staande gehouden ondanks m'n rijgedragRick-Jan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:49:

Overigens was m'n 500cc choppertje ook teruggevoerd maar daar merkte ik weinig van. Toen ik tijdens lessen een keer op een fabriek-af 25Kw motor reed was dat wel echt heel erg triest.
[ Voor 11% gewijzigd door Joolee op 11-01-2014 13:37 ]
Pas vanaf dit jaar mogen mensen direct op voor hun A2, maar de regels voor mensen met een A1 zijn niet veranderd: je moet dat rijbewijs 2 jaar hebben voordat je mag beginnen aan het A2 rbw. Uiteraard mag je wel gewoon helemaal opnieuw een rijbewijs halen volgens de nieuwe regels.Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:37:
[...]
Ik weet toevallig dat er in 2014 weer nieuwe regels zijn, maar weet het nou echt allemaal niet meer
Maandag toch maar even bellen met het RDW denk ik, als ze mijn vragen wel kunnen beantwoorden..
't Is heel zuur, maar iedereen die z'n A1 heeft gehaald in het afgelopen jaar en dit jaar 20j of ouder is zal helemaal opnieuw z'n rijbewijs moeten halen om A2 te mogen rijden. Komt er uiteindelijk op neer dat je extra AVB doet en wellicht ook nog theorie als die inmiddels verlopen is.
AVB blijft als ik me niet vergis net als theorie 1,5 jaar geldig, dus dat is geen probleem.XBL schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:37:
[...]
Pas vanaf dit jaar mogen mensen direct op voor hun A2, maar de regels voor mensen met een A1 zijn niet veranderd: je moet dat rijbewijs 2 jaar hebben voordat je mag beginnen aan het A2 rbw. Uiteraard mag je wel gewoon helemaal opnieuw een rijbewijs halen volgens de nieuwe regels.
't Is heel zuur, maar iedereen die z'n A1 heeft gehaald in het afgelopen jaar en dit jaar 20j of ouder is zal helemaal opnieuw z'n rijbewijs moeten halen om A2 te mogen rijden. Komt er uiteindelijk op neer dat je extra AVB doet en wellicht ook nog theorie als die inmiddels verlopen is.
Heb dan alleen 3 lessen nodig om het kijken weer goed te krijgen en een examen..
Ik rijd nu dagelijks op mn YBR125
Maar moet je niet AVB gedaan hebben om het juiste vermogen? Dat is wellicht nog iets wat je even bij het CBR/de rijschool kan checken.Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:50:
[...]
AVB blijft als ik me niet vergis net als theorie 1,5 jaar geldig, dus dat is geen probleem.
Heb dan alleen 3 lessen nodig om het kijken weer goed te krijgen en een examen..
Ik rijd nu dagelijks op mn YBR125
En ik denk idd dat AVD prima te doen is na een paar lesjes. En hoe eerder je het doet, hoe meer je nog netjes op de CBR manier rijdt.
Ik heb AVB gedaan op een 25KW motorfiets, voor een 11kw rijbewijs, dit zal dus geen probleem zijn.Maar moet je niet AVB gedaan hebben om het juiste vermogen? Dat is wellicht nog iets wat je even bij het CBR/de rijschool kan checken.
En ik denk idd dat AVD prima te doen is na een paar lesjes. En hoe eerder je het doet, hoe meer je nog netjes op de CBR manier rijdt.
Ik ga maandag het RDW bellen om wat dingen duidelijk te krijgen, want het slaat allemaal nergens op... 2 keer op in 1 jaar?!
Iemand hier verstand van een bwm 65rt (bj 87)??
Aandachts punten? Do's en dont's?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Misschien is dat veranderd samen met de invoering van de nieuwe regels, maar voorheen moest je het examen doen op de juiste motor.Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:02:
[...]
Ik heb AVB gedaan op een 25KW motorfiets, voor een 11kw rijbewijs, dit zal dus geen probleem zijn.
Ik ga maandag het RDW bellen om wat dingen duidelijk te krijgen, want het slaat allemaal nergens op... 2 keer op in 1 jaar?!
Toen ik AVB deed ging ik tegelijk met 2 anderen van de rijschool, één ervan moest op de lichte motor vanwege leeftijd en de andere en ik op de zware. De examinator checkte het ook of we wel op de juiste motor het examen deden. Die ene mocht niet op de zware motor, en als ik het examen af zou leggen op de lichte motor kreeg ik ook een licht rijbewijs
Ja dat klopt, ik ging echter op de 25KW motor toen je op je 18e een 25KW mocht rijden, en toen ik mijn AVD examen deed mocht ik max 11KW, zou wel lullig zijn als ik AVB opnieuw moest doen hierdoor.Misschien is dat veranderd samen met de invoering van de nieuwe regels, maar voorheen moest je het examen doen op de juiste motor.
Toen ik AVB deed ging ik tegelijk met 2 anderen van de rijschool, één ervan moest op de lichte motor vanwege leeftijd en de andere en ik op de zware. De examinator checkte het ook of we wel op de juiste motor het examen deden. Die ene mocht niet op de zware motor, en als ik het examen af zou leggen op de lichte motor kreeg ik ook een licht rijbewijs
Ah, op die manier!Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:05:
[...]
Ja dat klopt, ik ging echter op de 25KW motor toen je op je 18e een 25KW mocht rijden, en toen ik mijn AVD examen deed mocht ik max 11KW, zou wel lullig zijn als ik AVB opnieuw moest doen hierdoor.
Maar de eisen voor A2 AVD examen zijn nu dat je minimaal categorie A1 2 jaar moet hebben, of dat je 20 jaar bent en A2 AVB in the pocket heb. Voor zover ik het begrijp voldoe jij nu aan geen van die beide opties?
Nu nog niet, maar word in de zomer 20.Tankiej schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Ah, op die manier!
Maar de eisen voor A2 AVD examen zijn nu dat je minimaal categorie A1 2 jaar moet hebben, of dat je 20 jaar bent en A2 AVB in the pocket heb. Voor zover ik het begrijp voldoe jij nu aan geen van die beide opties?
Ik heb ongeveer een maand nadat ik 19 werd mijn rijbewijs A1 gehaald. Dus mijn AVB is inderdaad al lang niet meer geldig.
Ik ga denk ik gewoon 125CC blijven rijden, word echt schijtziek van heel die kutrijbewijsrekening
/rage
RDW heeft hier volgens mij niet zoveel mee te maken, die gaan over kentekenuitgifte enzo, maar niet over rijbewijzen. Zou bij het CBR aankloppen, die gaan wel over je rijbewijs.Domih schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:02:
[...]
Ik heb AVB gedaan op een 25KW motorfiets, voor een 11kw rijbewijs, dit zal dus geen probleem zijn.
En verder is het zo dat je 2 keer in ~1 jaar moet, ja. Dat is het nadeel van die A1/A2 ongein. Het is gewoon ff zuur voor mensen jonger dan 24 jaar die in 2013 hun rijbewijs hebben gehaald, sommigen zitten nu met een A1 rijbewijs dat nergens op slaat.
Het is helemaal lullig voor mensen die nu iets van 21 zijn en dus met een A1 zitten opgescheept terwijl ze eigenlijk gewoon direct A2 hadden kunnen halen als ze dit jaar waren afgereden. Volgens mij zijn er daar gelukkig niet zoveel van, want de verandering van de regeling zat er al in/voor de zomer aan te komen.
Volgens mij komt het er op neer dat de meeste mensen gaan wachten tot ze 24 zijn. Of je moet geld te veel hebben voor al die lessen en examens.
Ik wou dat ik had gewacht tot mn 20e... Al zo overdreven veel geld aan verspild.
Huh, ben je van je geloof gevallen? Zo'n BMW past helemaal niet in je binnenzak!Bommes schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:03:
Iemand hier verstand van een bwm 65rt (bj 87)??
Er is iemand jarig hier, 50 geworden?Chakotay schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:54:
[...]
Huh, ben je van je geloof gevallen? Zo'n BMW past helemaal niet in je binnenzak!

motor op de bank gehad om hem te laten afstellen.
nog bedankt voor de mensen die Powerpoint in Tiel aanraden! Top zaak met goede service!
en uiteraard een filmpje
nog bedankt voor de mensen die Powerpoint in Tiel aanraden! Top zaak met goede service!
en uiteraard een filmpje
en vandaag in het frame gehangen.DECOY88 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:58:
[...]
vorige week zondag een ander blok opgehaald. 20:30 s avonds in hendrik ido ambacht (1,5uur rijden) alleen bleek hij nog volledig in het frame te hangen. maar ik ga geen 2x rijden. dus 22:00 stond het blok achterin de auto.
dit was het.
[afbeelding]
en zo is het nu
[afbeelding]

en ik dacht dat dat blok 35kg ofzo was. dus even op de weegschaal gezet. die gaf doodleuk 62kg aan

Chakotay schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:54:
[...]
Huh, ben je van je geloof gevallen? Zo'n BMW past helemaal niet in je binnenzak!
Was ook meer een opwelling, zag er eentje op mp staan voor weinig.
Wil wel ooit iets er bij hebben om wat sneller en makkelijker lange afstanden af te leggen.(maar toch grappig en uitzonderlijk is)
Alleen nu met een auto, een camper, een motorscooter en dan ook nog een (bestel)auto van de zaak is het wel genoeg voorlopig.
Kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en het loopt nu al behoorlijk op met de vaste lasten voor het rollend materieel hier.
Dus pas wanneer ik (en vooral mijn vrouw) overtuigd zijn dat we geen auto nodig hebben (nog geen 5 duizend km per jaar nu prive) kan dat ding de deur uit en een leuke tour motor in de plaats.
Ik heb nog een GSX-F, mag je best wel kopen hoor.
mijn AT ook maar hoeveel kan hij betalen? ik weet nog wel een goede makelaarJoopieboy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:01:
Ik heb nog een GSX-F, mag je best wel kopen hoor.

Een NX250 blok weegt 35KG.DECOY88 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:46:
[...]
en ik dacht dat dat blok 35kg ofzo was. dus even op de weegschaal gezet. die gaf doodleuk 62kg aanloop je dan rustig mee door de schuur te zeulen.
NTV650 blok zit rond de 65kg.
Een VFR750F blok weegt 75-80kg (zo uit het hoofd), die heb ik ook al meer dan 1 getild.
En met autoblokken heb ik ook wel eens staan sjouwen, dat is helemaal ruk
leeg
Hero of Zero?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Feitcode = R517, wisselen van rijstrook volgens de KLPD-er. Helaas.wimmel_1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:02:
Misschien dat Yonni de "feitcode" eens wil vermelden welke er vermeldt staat op z'n proces verbaal?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Hij onderschat duidelijk de kracht van het water. En ook al had het niet zo diep geworden is het nog steeds niet handig om dit te doen. Het water neemt van alles mee, dus je weet nooit waar je overheen rijdt. Maar ja...gevalletje leergeld zullen we maar zeggen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Duidelijk een typisch gevalletje van een Zero.

Zucht, meer mensen met Gerbing handschoenen waarbij de bekabeling kapot gaat? Nu al de 4e of 5 keer. Krijg tot nu toe wel elke keer een nieuwe, maar word er wel moe van. Vraag me af of het aan mij ligt of aan de kabels.
bekabeling van accu naar handschoen. of de verwarming in de handschoen?MailMan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:15:
Zucht, meer mensen met Gerbing handschoenen waarbij de bekabeling kapot gaat? Nu al de 4e of 5 keer. Krijg tot nu toe wel elke keer een nieuwe, maar word er wel moe van. Vraag me af of het aan mij ligt of aan de kabels.
heb mijn 1e set een hotspot (sluiting) gehad op mijn linker ringvinger. dus na een dag rijden stond daar een mooie blaar op. daarna met pleister erop doorgereden en het was over.
daarna vervangen en bijna niet meer mee gereden.
Oeps... Die kerel had niet door hoe sterk het water was. -1 voor de domheid, maar +10 voor het filmpje. Heel gaaf gedaan zoals de muziek die ook "onder water" gaat als z'n camera een duik neemt.
Ik zou niet zo snel "helaas" zeggen. Hoe was de situatie precies? Als jij gewoon tussen twee rijen auto's filterde, tussen de stroken voor rechtdoor, dan is het echt onzin om je richtingaanwijzer te gebruiken. In de gedragscode voor filerijden staat dat je enkel je richtingaanwijzer moet gebruiken als je weer invoegt in het verkeer.Yonni schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:46:
[...]
Feitcode = R517, wisselen van rijstrook volgens de KLPD-er. Helaas.
Wat dacht je van weggeslagen stukken weg (en meer). Denk je even door een stukje van een meter diep te rijden, is het opeens drie keer zo diep. Niet echt goed doordacht, zeg maar.mphilipp schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Hij onderschat duidelijk de kracht van het water. En ook al had het niet zo diep geworden is het nog steeds niet handig om dit te doen. Het water neemt van alles mee, dus je weet nooit waar je overheen rijdt. Maar ja...gevalletje leergeld zullen we maar zeggen
Levert verder wel grappige filmpjes en een goed verhaal voor in de kroeg op.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Staat in de comments dattie 'm ook nog terug heeft gevonden ook.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik zag laatst een jijbuis filmpje van een motorrijder welke op een (snel?)weg ineens in een "plas" water terecht kwam die ook iets dieper was dan normaal (ongeveer "as" niveau)...
De held hield z'n (SS) fiets wonder boven wonder gewoon overeind en reed verder alsof 't de normaalste zaak van de wereld was
Kan filmpje alleen even niet meer gevonden krijgen
De held hield z'n (SS) fiets wonder boven wonder gewoon overeind en reed verder alsof 't de normaalste zaak van de wereld was
Kan filmpje alleen even niet meer gevonden krijgen
Die had ik ook gezien ja, via FB geloof ik. Ging nergens over.
Was nog in NL ook geloof ik.

Dit topic is gesloten.