Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 139 Laatste
Acties:
  • 433.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
sommige rijden gewoon met een olieboot rond die 2 liter op een toertochtje verzoop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:18
2 liter op een blokinhoud van 3-5 liter zou wel heul veel zijn

Maar ze zitten er tussen die wel een slokje lusten.... Ligt er ook net aan hoe je er mee rijdt

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dag er voor de afrit afgereden en mijn oliefilterdeksel zat er niet meer goed op. lekte een beetje op mijn uitlaat :+ ergens in 2008 ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 23-12-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Blij met een olie/luchtgekoeld blok :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:14:
Blij met een olie/luchtgekoeld blok :+
Blij met een volledig luchtgekoeld blok :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Uiteindelijk is alles luchtgekoeld... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op woensdag 24 december 2014 @ 02:06:
Uiteindelijk is alles luchtgekoeld... :+
totdat je te water rijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dan word hij niet meer door de lucht gekoeld :+ ik heb er gelukkig geen last van. behalve in een plas neerleggen. maar hoefde er niet achteraan te duiken zoals sommigen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Niet helemaal waar. Het water in de sloot/rivier/meer/zee heeft zijn temperatuur natuurlijk ook te danken aan de lucht erboven ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Tylen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:15:
Niet helemaal waar. Het water in de sloot/rivier/meer/zee heeft zijn temperatuur natuurlijk ook te danken aan de lucht erboven ;)
maar andersom ook. en de lucht koelt/warmt sneller dan het water. dus eigenlijk geeft het water zijn temperatuur aan de lucht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuke elektrieke fiets bij Jay Leno:

As usual, range is limited, maar dit ding is bloody fast. Zodra het probleem van de afstand is opgelost, zijn we de benzinemotoren snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Heeft vorig jaar zelfs de pikes peak hillclimb gewonnen, sneller dan de benzine motoren!

https://www.youtube.com/watch?v=4cX-_eB8nkk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door wessel99 op 24-12-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

dion_b schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:13:
[...]

Blij met een volledig luchtgekoeld blok :P
Hoewel koeltechnisch gezien vloeistofkoeling natuurlijk het mooiste systeem is ;) :P

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mphilipp schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:17:
Leuke elektrieke fiets bij Jay Leno:
[video]

As usual, range is limited, maar dit ding is bloody fast. Zodra het probleem van de afstand is opgelost, zijn we de benzinemotoren snel vergeten.
Ah hij heeft nog steeds geen helm waar z'n kin in past :P

Vandaag de K75 gehaald, wat een verschil met de Deauville zeg :o

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Fijne kerstavond en prettige kerstdagen allen.

o<:) o<:) o<:)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

aveenhuysen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:27:
Fijne kerstavond en prettige kerstdagen allen.

o<:) o<:) o<:)
Jij ook o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stacheldraht schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:01:
[...]

Hoewel koeltechnisch gezien vloeistofkoeling natuurlijk het mooiste systeem is ;) :P
Yup, maar het introduceert weer een systeem wat kapot kan gaan (al dan niet zoet ruikend terwijl het over je blok naar buiten loopt) :P
Erasmo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:52:
[...]

Ah hij heeft nog steeds geen helm waar z'n kin in past :P
Sowieso vraag ik me af wie model staat voor die dingen. Dat Jay er niet met z'n kin in past, OK, maar ik (met een totaal niet opvallende kin in een grotendeels rond hoofd) kan ook max 3 of 4 types vinden waar ik de mijne in kwijt kan.
Vandaag de K75 gehaald, wat een verschil met de Deauville zeg :o
:)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stacheldraht schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:01:
[...]
Ik vind eigenlijk die olie/luchtkoeling op de boxerblokken ook wel een slim systeem. Gewoon de motorolie gebruiken, geen of heel beperkt extra slangen/leidingenboel op/om je blok (wat allemaal kan geen lekken/stuk bij val) en een heel kleine oliekoeler die ook op een plek zit die bij een val niet beschadigd. Je hoeft geen (extra) vloeistofnivo in de gaten te houden, het is een zorgeloos systeem. Mooi dat ze het daar zolang mee hebben kunnen redden.

En het koelt prima. Alleen de politiemotoren hebben een extra fan achter de koeler zitten die aanslaat indien nodig. En dat is voor normale mensen haast niet te bereiken, en ik denk dat ie op een politiemotor ook alleen maar aanslaat als ze lang stationair draaien.

En eigenlijk is het koelsysteem niet heel veel veranderd naar de waterboxers. Het is nog steeds 'precisiekoeling' op de thermisch zwaar belaste delen. Dus geen hele watermantel rond de cylinders. Eigenlijk is alleen het koelmedium verandert.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Ik moet zeggen dat ik em toch wel begon te knijpen toen van de zomer m'n olie meer dan 120 graden heet was en ik voor een stoplicht in de brandende zon stond.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36

Bommes

Capo del formaggio

Mijn yamaha heeft alleen olie koeling met een extra olie radiateur.
Er zit geen temperatuur meting op dus hoe heet/warm die olie is tijdens het rijden...??
De vespa heeft waterkoeling en een temperatuur metertje. Daar heb ik de fan al regelmatig aan gehad. Vooral in het zonnige zuiden met mijn vrouw achterop tijdens de langzame stukken bergop.
Slaat ook aan als ik na een stuk snelweg stop om te tanken. Als ik dan na het tanken het contact weer aan zet slaat meteen de fan aan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb geen idee hoe warm de olie precies wordt in de Beemer, maar ik heb een indicator met blokjes. Zelfs in Marokko met 45 graden kwam ie in ieder geval zolang we reden niet meer dan 1 blokje boven normaal. Toen we ergens moesten wachten begon ie wel op te lopen, maar dat bleek langer te gaan duren dan een paar minuten, dus zet je de motor af.

Met de VRO liep ie wel op. Maar ja...dat is steeds korte stukjes en dan weer wachten. Da's voor elk systeem een beproeving denk ik. Maar nog nooit een rood lampje gehad.

• XBL

XBL

Bommes schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:42:
Mijn yamaha heeft alleen olie koeling met een extra olie radiateur.
Er zit geen temperatuur meting op dus hoe heet/warm die olie is tijdens het rijden...??
In mijn Bandit heb ik de olievuldop vervangen met een thermometertje. Dat is ook wel fijn met deze koude dagen, dan heb je een beetje een indicatie wanneer de olie op temperatuur is (duurt langer dan je denkt!).

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:56:
Ik moet zeggen dat ik em toch wel begon te knijpen toen van de zomer m'n olie meer dan 120 graden heet was en ik voor een stoplicht in de brandende zon stond.
met 160graden een een kloppend blok weet je in elkgeval dat je nietmeer rijdend thuiskomt ;w

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 20:05
Hier natuurlijk ook allemaal een fijne kerst! o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 10:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10828097_10205523792122529_35078578081950662_o.jpg

:) Fijne dagen en de beste wensen voor 2015 :)

Oh en GSX-R word 80 tot 85 graden bij scheuren/circuit. Ventilator slaat aan bij koelwater van 108 graden.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 26-12-2014 10:17 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Op het circuit oververhit je hooguit je remmen. Je motor krijgt het warm als je niet genoeg beweegt en dus geen rijwind (genoeg) hebt. In de file zou ik ook nerveus worden met de boxer (als ik er niet langs kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:00

steveman

Comfortabel ten onder

Zat toevallig te lezen in m'n MotoGP technology boek door Neil Spalding over hoe Ducati's in het 990-tijdperk hun berijders roosterden.

En hoe teams te kampen hadden met brandstof die 60 graden celsius werd.

Dus het kan wel en probleem zijn (in die extremen).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, als je alles op elkaar propt wel ja...maar als je daar als 'normaal mens' last van hebt op de openbare weg waag ik te betwijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
mphilipp schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:27:
Ja, als je alles op elkaar propt wel ja...maar als je daar als 'normaal mens' last van hebt op de openbare weg waag ik te betwijfelen :)
Ga eens op een Ducati Monster 696 zitten die goed warm is en dan in de stad bij een stoplicht 5 minuten stilstaan. Gebraden knieetjes ;) ;) ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413059

Zo zeg wat was het vandaag mooi weer en dat in december :D
Vroeg in de morgen vertrokken van Enschede na Zwolle via Olst en Wijhe wat een prachtige weg is dat :D Om verolgens met een maat door te knallen na Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aveenhuysen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:44:
[...]
Ga eens op een Ducati Monster 696 zitten die goed warm is en dan in de stad bij een stoplicht 5 minuten stilstaan. Gebraden knieetjes ;) ;) ;)
Wel bij de les blijven, hè... :+
(lees even het hele verhaal, ik ga het niet allemaal weer herhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
mphilipp schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:59:
[...]

Wel bij de les blijven, hè... :+
(lees even het hele verhaal, ik ga het niet allemaal weer herhalen)
Bij 37 graden Celcius in je leren pak bij een stoplicht staan midden in Barcelona met een hete Monster (slechte waterafvoer aca verkeerd design) onder je kont, vind ik extreem :Y :Y :Y

Uiteraard zolang je maar rijdt, valt het allemaal wel mee daaronder met de temperaturen.

[ Voor 14% gewijzigd door aveenhuysen op 26-12-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
aveenhuysen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:06:
[...]

Bij 37 graden Celcius in je leren pak bij een stoplicht staan midden in Barcelona met een hete Monster onder je kont, vind ik extreem :Y :Y :Y

Uiteraard zolang je maar rijdt, valt het allemaal wel mee daaronder met de temperaturen.
al zit ik met 37 graden bovenop een ijsbeer heb ik het evengoed bokheet. :F

dan is het het pak dat het hem doet. met die temperaturen hoef je weinig te doen om in de problemen te komen.

[ Voor 33% gewijzigd door DECOY88 op 26-12-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ironische discussie gezien omstandigeheden buiten momenteel. Zowaar op de valreep iets wat op winter lijkt - en bar weinig motoren op de weg. Vandaag alleen een Honda cruiser (Magna oid) en iets wat aan de uitlaat te zien ooit een K75 had moeten voorstellen, maar zo te zien niet bepaald in originele staat was (allicht een RT die ghetto-style in naked veranderd was).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Ik ben van plan morgen gewoon op m'n Fazertje naar het werk te gaan. Als het goed valt de sneeuw ver zuidelijk van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Hier is er deze nacht 5-10cm sneeuw gevallen en de komende dagen een afwisseling van sneeuw, dooien, vriezen. Mijn probleem is dat de grotere wegen hier vaak wel ok zijn (goed gestrooid) maar dat ik een paar 100 meter kleine zijstraat moet doen om er te raken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48
En rijd er nog iemand in het zuiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik denk dat ik niet eens 1 van beide uit de schuur krijg, dus nee ik rijd in ieder geval niet. :-(

[ Voor 2% gewijzigd door Bommes op 27-12-2014 13:40 . Reden: Zuiden van Brabant hier ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
deze dagen ook gebruikt om 2 (uiteindelijk 4) ophangpunten te herstellen bij motor. kan je verwachten bij een motor van '98. dit keer gewerkt met MEK om ABS te laten smelten en hiermee een soort lijm / pasta te maken.

ik was zeer verrast goed stevig resultaat en alles weer gemonteerd.
meer over deze rep methode zie deze how to welke mij geninspireerd heeft.
http://www.motor-forum.nl...EK-methylethylketon-.html

en nu wachten op ee droge dag om mijn gopro hero te testen op de zx6r :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Dacuuu schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:57:
En rijd er nog iemand in het zuiden?
Ik nu even niet meer, in het dorpje waar ik momenteel woon kan je niet meer motorrijden door de grote hoeveelheid sneeuw. Daarom vandaag een prachtige wandeling gemaakt door Huis ter Heide: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/huis-ter-heide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
huis ter heide ligt in utrecht man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Maegrim schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:54:
huis ter heide ligt in utrecht man :+
Dat dacht ik vroeger ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 20:05
Nog mensen die doorrijden hier?
Ik heb welgeteld 1 BMW op de weg gezien vandaag... keurig rechtop en op 2 wielen. Held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Er ligt hier geen vlokje sneeuw.. dus waarom niet :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik ben gisteren voor de zekerheid maar met de trein gegaan (moest om 23u nog de weg op). Vandaag toch maar met de motor (straks ook weer om 23u naar huis), maar ik vond het toch wel tricky, want op plassen ligt wel een dun laagje ijs. Nouja, we zullen het vanavond wel meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier is het op 4 wielen glibberen en glijden door aangevroren sneeuw en staande plasjes waterijs. Dus mijne staat even stil.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stacheldraht schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:19:
[...]

Ik nu even niet meer, in het dorpje waar ik momenteel woon kan je niet meer motorrijden door de grote hoeveelheid sneeuw. Daarom vandaag een prachtige wandeling gemaakt door Huis ter Heide: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/huis-ter-heide
Ik dacht in eerste instantie dat je landgoed "de Utrecht" bedoelde, maar zie nou ook dat "Huis ter Heide" wel degelijk een ander gebied is (kende ik dan ook niet onder die naam).

'De Utrecht" is overigens ook een heel mooi gebied, en 't is altijd lekker even uitrusten/eten/drinken bij "In den Bockenrijder" :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 23:20
Ik heb vrije dagen opgenomen, dus rij liever niet :P Maar volgende week maandag ben ik weer van de partij op m'n gele BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zojuist terug gereden naar huis... Gelukkig geen sneeuw gehad in Amsterdam, maar de plassen water die her en der lagen waren goed glad. Was dus even extra voorzichtig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:50
Vanochtend geen enkele motorrijder op de weg gezien, was ook spekglad op sommige stukken. We me dan wel weer verbaasd is dat er toch nog mensen op de snorfiets/scooter onderweg zijn. Ook dat zou ik nu niet durven.

Ik verheug me al op beter weer. Ik zag trouwens dat de KNMV de VRO-agenda voor 2015 online heeft staan, zijn d'r hier mensen die daar aan deelnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb een jaar of 4 al mijn woonwerk verkeer op een bromscooter gedaan, niet echt een groot stuk maar ik reed toch zeker 20 duizend per jaar op dat ding. (ging er ook mee naar Luxemburg op vakantie en zo)
Dat was echt geen pretje met gladheid zoals nu, de koude deed me niet zo veel maar sneeuw en ijs.
De variomaat aandrijving maakt het eigenlijk onmogelijk om normaal weg te rijden als het glad is, zeker als je zoals ik met een beetje een "geholpen" scooter reed..
Ik heb heel wat keren achterstevoren gestaan op dat stomme ding.

Uit eindelijk hebben ze het ding gegapt uit mijn voortuin, ik mag hopen dat die gast er zo hard mee gevallen is dat hij er nu nog last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15

Metro2002

Memento mori

Paul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:55:
Vanochtend geen enkele motorrijder op de weg gezien, was ook spekglad op sommige stukken. We me dan wel weer verbaasd is dat er toch nog mensen op de snorfiets/scooter onderweg zijn. Ook dat zou ik nu niet durven.
Met de motor ga ik ook niet zolang die sneeuw er ligt maar met de snorfiets had ik wel aangedurft, tis dat ik hem niet meer heb :P de snelheid ligt domweg een stuk lager, geen auto 's die haastig dicht achter je rijden etc.
Al rij je de de hele weg met 20km/u en je benen naast de scooter maakt toch niet uit :P met de motor ligt dat toch net even anders :P

Aan de andere kant: Andere bandjes eronder en gaan! :

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 29-12-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Paul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:55:

Ik verheug me al op beter weer. Ik zag trouwens dat de KNMV de VRO-agenda voor 2015 online heeft staan, zijn d'r hier mensen die daar aan deelnemen?
Welke heb je in de planning staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Denk dat het VRO Bochten wordt. Nu een jaar m'n rijbewijs en afgelopen jaar al veel geleerd in de Eifel, Sauerland en ritjes in de buurt. Maar mis nog een beetje vertrouwen. Ik hoef niet op de grens te rijden, maar wil wel veilig kunnen rijden. En ik denk dat ik daar nog behoorlijk wat kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso leuk om te doen. Heb de afgelopen jaren VRO I en VRO II gedaan. Dit jaar VRO Bochten.

Enige nadeel vind ik alleen dat je nogal vroeg in Lelystad moet zijn :P

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 29-12-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
8.30 ja... Ik zag het. Kun je aangeven welke oefeningen je krijgt op zo'n dag? In een youtube filmpje zag ik al bermvlucht en noodstop voorbij komen. Ook niet onbelangrijk natuurlijk. En vindt het alleen buiten plaats of krijg je ook uitgebreid theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Paul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:47:
8.30 ja... Ik zag het. Kun je aangeven welke oefeningen je krijgt op zo'n dag? In een youtube filmpje zag ik al bermvlucht en noodstop voorbij komen. Ook niet onbelangrijk natuurlijk. En vindt het alleen buiten plaats of krijg je ook uitgebreid theorie?
gewoon zelf op een parkeerplaats kloten als je niet zo vroeg je bed uit wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

wimmel_1 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:13:
[...]

Ik dacht in eerste instantie dat je landgoed "de Utrecht" bedoelde, maar zie nou ook dat "Huis ter Heide" wel degelijk een ander gebied is (kende ik dan ook niet onder die naam).

'De Utrecht" is overigens ook een heel mooi gebied, en 't is altijd lekker even uitrusten/eten/drinken bij "In den Bockenrijder" :Y
Ik woon nu in Loon op Zand, dus al die stukken bos liggen hier bijna in de achtertuin. En helemaal mee eens de Bockenreyder is echt een aanrader vooral de heerlijke omeletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:19

_Apache_

For life.

Jolke schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:37:
Nog mensen die doorrijden hier?
Ja, twijfelde vanmorgen nog wel. Even de straat ingelopen om te kijken wat de status was. Overal water, zelfs geen sneeuw meer waar bergjes sneeuw lagen. Kortom ik heb de autosleutels aan miss Apache gegeven en ben met de tweewieler vertrokken.
Den Haag uit, veel nattigheid, voelde wat waterkoud maar verder weinig aan het handje. Tot ik de radio aanzette (interphone ftw :) ). Op de radio 'veel gladdigheid in midden Nederland.'

Shit, en ik was opweg naar Utrecht.

Eenmaal voorbij Gouda zag ik hier en daar nog wat sneeuw liggen op de vluchtstrook, hmm en ik moest nog ~30km.
Aankomend op knooppunt Oude Rijn begon ik hem langzamerhand te knijpen, de vluchtstrook was nog helemaal besneeuwd :X . Bij afrit kanaleneiland eraf, wat sneeuw in de hoeken, maar het midden van de weg was goed nat. Wel wat sporen hier en daar die ik zo min mogelijk heb proberen te kruisen.
Rotonde europa-weg expres rechts aangehouden om de wijk Kanaleneiland in te gaan. Een geasfalteerde weg, met eerst wat klinkers. Het stuk klinkers waren brandschoon, daar niets op aan te merken, tot ik langs het kanaal de (nieuw) geasfalteerde kanaalweg op draaide. Dit oogde wat mat, dus ik rij rustig in zn 2 de weg af.
Aankomend bij het parkeerterrein was het nog helemaal wit, ik draai de motor en druk de standaard naar buiten en wil afstappen. Op de standaard en al, voel ik de motor nog even wat naar voren glijden. :|

We made it. 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:47:
Beetje theorie.
Je krijgt 'motorgymnastiek'. Ziet er scary uit at first. De instructeur (toevallig had ik mijn eigen motorinstructeur van tig jaar geleden :) ) doet het eerst voor op de motor terwijl ie op de standaard staat. Dan gaat ie eerst op de pedalen staan, da's niet zo bijzonder. Maar vervolgens legt ie de rechtervoet op de buddy en daarna gaat ie in amazonezit (beide benen aan 1 kant) op de motor zitten. En dat moet je dus doen als je rijdt. In eerste instantie dacht ik 'no fucking way...' maar als je eenmaal op de motor zit, en je tilt je ene pootje voorzichtig op, merk je dat er niets met de motor gebeurt. En dat is dus het doel van de oefening: dat je ziet hoe stabiel die motor is.
Verder nog wat zaken als remproef en uitwijken enzo. Voor mij wel aardig, want ik had toen een paar jaar niet gereden en toen ik examen deed had je alleen de noodstop volgens mij. Hier gingen we ook een oefening doen om de ABS te demonstreren.

De grappigste was de schuin gemonteerde plank/lat. Die is dus op de weg geschroefd en moet een soort laag stoeprandje dat schuin op de rijrichting staat voorstellen. Daar moet je dus overheen met losse handen. Ook weer om te laten zien hoe stabiel die motor is en dat je stuurt echt niet dubbel klapt als je over zo'n obstakel gaat. Er was nog een autoband (leeg, zonder velg :+ ) waar je ook nog overheen kon. Dat was vrijwillig, want je zou je grondkuipje kunnen beschadigen. Ook weer om te demonstreren dat jezelf onderuit remmen voor die hond echt niet nodig is... :) Jammer voor die hond dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 22:26
Ben vandaag weer terug gekomen van het jaarlijks kouwkleumtreffen.

We waren al jaren aan het klagen dat het weinig kouwkleum was maar dit jaar hadden we geluk :D

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10882114_606730616139832_1363882576401473631_n.jpg?oh=4a9c40d353f6990e86a943915e2c8160&oe=550045F7&__gda__=1425687934_066f996eabbfeba354670a8714e9da4c

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1978653_606730389473188_2214502919046315865_n.jpg?oh=311258c30bfaff4aa0d56db2abf908b6&oe=5500E56F&__gda__=1430719314_af0aaaf097fad6c4bc4e85619c0b97e6
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10404862_606730769473150_618245319136426017_n.jpg?oh=b4c8ccbc1704f456579a459b80e0680b&oe=552D5ECB

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10868123_606730476139846_768917199541533231_n.jpg?oh=f432be5662b4ea5f908da0f2d604898a&oe=552B78B7
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10806250_606730376139856_441130429323262699_n.jpg?oh=46e5f338f8174e932735642f2f50dfb4&oe=550062B5&__gda__=1429287676_955898fec6e15be92a223129c0e856d2

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10422484_606730489473178_6410008818648883400_n.jpg?oh=b349a63fc56ef4669a0da30bc9fcea33&oe=5543E1CE&__gda__=1429199487_54e61a0ecbfc92ba54ad08bb036a1418

https://www.facebook.com/...42.100004086981356&type=1

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo, even een mooi ritje gedaan. Paar momentjes onderweg gehad, houdt het spannend.

Nu opzoek naar een stuurdemper of de balhoofdhoek aanpassen.
Ook weer om te demonstreren dat jezelf onderuit remmen voor die hond echt niet nodig is... :) Jammer voor die hond dan maar.
Gas erop en gewicht wat naar achteren :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:18:
[video]

Zo, even een mooi ritje gedaan. Paar momentjes onderweg gehad, houdt het spannend.

[...]

klopt. helaas. beesie kwam er zonder kleerscheuren af. zo gauw mijn voorwiel eroverheen was koppeling in. zodat ik het beesie niet over het asfalt heen slipte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Van het jaar VRO op maat gedaan, dit jaar VRO bochten waarschijnlijk

en misschien een keer een jaartje niet op m'n bek gaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:11:
Van het jaar VRO op maat gedaan, dit jaar VRO bochten waarschijnlijk

en misschien een keer een jaartje niet op m'n bek gaan :z
hoop dat volgend jaar ook eens over te slaan. al was het dit jaar weinig bijzonders. even met 60 de motor wegsjoelen om binnen 30 seconden weer verder te rijden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik weet nog niet wat het wordt qua VRO. Wellicht beginnen met de VRO op maat.
Zijn er trouwens andere noemenswaardige trainingen voor de motor buiten de KNMV/ANWB?
harley schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:17:
Ben vandaag weer terug gekomen van het jaarlijks kouwkleumtreffen.

We waren al jaren aan het klagen dat het weinig kouwkleum was maar dit jaar hadden we geluk :D

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.facebook.com/...42.100004086981356&type=1
Toe maar. En heb je nou de motor boven het vuur staan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-05 15:07
[video]

[...]

http://www.offroad-kontor.de/ (shop is dood tot de 1e van Januari) verkoopt de ralle-moto demper http://www.rallemoto.com/contents/en-us/d28.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Erasmo schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:33:
Zijn er trouwens andere noemenswaardige trainingen voor de motor buiten de KNMV/ANWB?
Volgens mij in Nederland niet echt. Zag dat de ADAC ook verschillende trainingen aanbiedt. Maarja, dat is in het Duits.

En ik kwam dit nog tegen op internet: http://www.verkeerstraining.nl/

Verder zijn er natuurlijk allerlei rijscholen die (gevorderde) cursussen geven.
En niet te vergeten de circuittrainingen.

Ik denk dat ik 2015 maar 's begin met een VRO. In juni ga ik weer een paar dagen naar Sauerland, dus dan kan ik mijn kennis en kunde mooi in de praktijk brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Circuit-training hoeft niet van mij, wat me wel interesseert is hoe ik het veilig en rap door een file en andere verkeersknelpunten kan bewegen. Enfin, onder de streep lijkt een VRO me een mooi startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dankje, die onderste is een amerikaanse webshop?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm mensen met ervaring met een Ténéré hier? Ik zit met een schuin oog naar een 660 te kijken voor komend jaar. Heb sowieso al voor eind februari een afspraak staan voor een beurt voor de GSX, en al afgesproken dat ik er met een ga rijden. :) Nu nog een pak met binnenvoering wil ik niet kapot vriezen. :+

Iemand nog tips voor een goeie winkel in Brabant met goeie parkeergelegenheden? Hier in Eindhoven is het een ramp...

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2014 12:28 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Ghostrider schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:23:
[...]

Dankje, die onderste is een amerikaanse webshop?
Australie, daar worden die dingen gemaakt. Alternatief voor de Scotts demper. Van RM is er een offroad en niet offroad variant volgens mij
Joopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
Mm mensen met ervaring met een Ténéré hier? Ik zit met een schuin oog naar een 660 te kijken voor komend jaar. Heb sowieso al voor eind februari een afspraak staan voor een beurt voor de GSX, en al afgesproken dat ik er met een ga rijden. :) Nu nog een pak met binnenvoering wil ik niet kapot vriezen. :+

Iemand nog tips voor een goeie winkel in Brabant met goeie parkeergelegenheden? Hier in Eindhoven is het een ramp...
Ik zelf vond de 660 die een paar jaar terug bij Goedhart stond niet fijn rijden reed erg nerveus, vering stond niet helemaal super. Wel toen mooi even met 100 km gevlogen, bleef lekker stabiel en kwam netjes neer :). Motortje zelf trekt best lekker op maar bij snelweg snelheden is het echt over. Tijdens mijn vakantie naar Noorwegen ging er ook een 660z mee en we moesten op een aantal momenten echt flink aanpoten op de snelweg en toen heeft hij flink wat olie gezopen (3 uur lang 160 km/h om de boot in kiel te halen). Op de bergen was het weer super fijn om met dikke klappen naar boven te rijden. Koop hem met garantie want dan kan je elke maand nieuwe knipperlichten krijgen van Yamaha, die vliegen er constant af.

[ Voor 66% gewijzigd door GBTW op 30-12-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

* DinX heeft weer interesse in een andere motor, en niet de Zero

http://www.ktm.com/be-nl/...adventure/highlights.html

KTM 1290 Super Adventure :9~

• 160 pk
• 140 Nm waarvan 108 bij 2.500 rpm
• 0-100 in 2,8 seconden
• Alles erop en eraan: zadelverwarming, handvatverwarming, ABS, MTC, bandenspanningcontrole, drive-by-wire, cruise-control, 30l-tank, bochtenverlichting, dagrijverlichting,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
DinX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:45:
* DinX heeft weer interesse in een andere motor, en niet de Zero

http://www.ktm.com/be-nl/...adventure/highlights.html

KTM 1290 Super Adventure :9~

• 160 pk
• 140 Nm waarvan 108 bij 2.500 rpm
• 0-100 in 2,8 seconden
• Alles erop en eraan: zadelverwarming, handvatverwarming, ABS, MTC, bandenspanningcontrole, drive-by-wire, cruise-control, 30l-tank, bochtenverlichting, dagrijverlichting,...
De 1190 adventure was ook leuk, heb ik gelukkig even mee mogen racen. Binnenkort mag ik dat hopelijk ook even op de 1290 >:) want LCR gaat upgraden :D.

Overigens had die oude ook al zadel verwarming maar dat kwam door hitte probleem met de uitlaat :+ .
Nu hopen dat hij in de winter wel start (in tegenstelling tot de 1190).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GBTW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
[...]

Ik zelf vond de 660 die een paar jaar terug bij Goedhart stond niet fijn rijden reed erg nerveus, vering stond niet helemaal super. Wel toen mooi even met 100 km gevlogen, bleef lekker stabiel en kwam netjes neer :). Motortje zelf trekt best lekker op maar bij snelweg snelheden is het echt over. Tijdens mijn vakantie naar Noorwegen ging er ook een 660z mee en we moesten op een aantal momenten echt flink aanpoten op de snelweg en toen heeft hij flink wat olie gezopen (3 uur lang 160 km/h om de boot in kiel te halen). Op de bergen was het weer super fijn om met dikke klappen naar boven te rijden. Koop hem met garantie want dan kan je elke maand nieuwe knipperlichten krijgen van Yamaha, die vliegen er constant af.
Mja vering is eventueel op te lossen met hyperpro of wat dan ook. Mijn GSX650F is daarin ook niet echt een held maar ik kom nog niet tekort. Bandenspanning doet ook veel. :)

En het is voor mij ook niet echt de bedoeling als snelwegkanon, mijn huidige motor doet dat wel hartstikke prima (zeker nu met het andere zadel dat ik iets meer uit de wind op de helm zit) maar mij trekt het binnendoor rijden veel meer, het lichtere gooi en smijtwerk vanuit je benen wat ik gewend ben.

Zeker ook die 1 cilinder lijkt mij super, ben ook al aan het kijken voor een 690 maar die zijn relatief duur, ook vooral qua onderhoud en dit is toch japanse betrouwbaarheid wat ik zo hoor.

En knipperlichten ja? :P Las wel van de kentekenplaten dat die uit de houders rammelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[video]

[...]

Zijn er stukken strand waar dit toegestaan is eigenlijk? Lijkt me ook wel vet :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Erasmo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:02:
Circuit-training hoeft niet van mij, wat me wel interesseert is hoe ik het veilig en rap door een file en andere verkeersknelpunten kan bewegen. Enfin, onder de streep lijkt een VRO me een mooi startpunt.
Deze? Of liever2 dagen??

Lijkt me ook wel een leerzame training. Net als VRO risico, jammer dat die niet landelijk gesubsidieerd wordt.Klinkt eigenlijk als verplichte kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 22:26
Erasmo schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:33:

[...]

Toe maar. En heb je nou de motor boven het vuur staan? :o
Das niet de mijne. Maar die motor heeft wat opstartproblemen bij koud weer. En aangezien alles bevroren was.... wat kooltjes eronder en na een uurtje starte die in 1 keer :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

steveman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:24:
[...]

Zijn er stukken strand waar dit toegestaan is eigenlijk? Lijkt me ook wel vet :D
Kom maar een keer langs November tot aan 1 April dit mag je legaal rustig rondtoeren nadat je een onteffing hebt gehaald bij de gemeente tersche lling.

Had gelijk al popo achter me aan :P

Ze hadden eerst me maatje staandegehouden. Echter die was even mijn naam vergeten :+ Popo was not amused en hadden zijn handschoenen ingenomen 8)7 . Gesprek wat ze met mij hadden blinkte ook uit van professionaliteit ;w

Toen ik ook maar gestopt was, kreeg hij zijn handschoenen terug. Wanneer dat stopteken voor mij nou was gegeven...
GBTW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
[...]

Australie, daar worden die dingen gemaakt. Alternatief voor de Scotts demper. Van RM is er een offroad en niet offroad variant volgens mij
[...]
[...]

Leuk ding, maar je merkt gewoon dat KTM mega voorloopt op het vermogen uit een 1 cilinder.

[ Voor 48% gewijzigd door Ghostrider op 30-12-2014 15:54 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wel beetje raar hoe je doet naar die agenten. Hij vraagt paar keer om je helm af te doen en je doet het niet. Ik had allang je vergunning ingenomen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Leek me toch best duidelijk dat ze wilden dat je stopten? Nogal lastig een stopteken geven als jij rondjes rijdt en zij alleen maar achter je aan kunnen tuffen. Dan nog zou ik in zo'n geval ff stoppen... jullie zijn de enige op dat stuk strand en de politie rijdt overduidelijk niet door. Daarna zet je gewoon je helm af, want dat doe je nu eenmaal als je een gesprekje wilt voeren, helemaal als je de ander niet kan verstaan.

Dat lopen dreigen met het innemen van de vergunning en laten merken dat ze de baas zijn is wel een beetje sneu. Maar dat is politieagent-eigen en ik heb al lang geleden besloten me daar niet meer aan te ergeren. Ik zeg bij gezeik gewoon ja en amen, en ga wel in bezwaar als me onrecht wordt aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij me maatje hadden ze gewoon blauw aangeslingert dat was duidelijk. Dit was gewoon rijden imho.

Dat handschoenen incident is gewoon not done, evenals dat dreigen.

Ik was echter in de veronderstelling dat het een normale routine controle was waarbij ze enkel de ontheffing checken. Dat is dan stoppen-tonen-verderrijden. Daarbij doe ik liever met -1 niet me helm af als ik dat kan voorkomen, een cross helm is voldoende open om te communiceren. Helm af doen is bij mij goggles, lucht druk uit helm halen. handschoenen af. dubbel d etc..

Nadat ik me goggles af had gedaan, herkende de linker agent me al. Verder identificeren was volgens mij onnodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 30-12-2014 16:12 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ghostrider schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:46:
[...]

Kom maar een keer langs November tot aan 1 April dit mag je legaal rustig rondtoeren nadat je een onteffing hebt gehaald bij de gemeente tersche lling.
Rustig.... rondtoeren... -O-

Ohja, ik wil nog steeds eens bij de crossbaan in Bleiswijk kijken, misschien dat het daar goed overwinteren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:46:
*knip

[...]

Leuk ding, maar je merkt gewoon dat KTM mega voorloopt op het vermogen uit een 1 cilinder.
Wat een verschrikkelijke horken. :D Doet mij denken aan een boswachter jaren geleden, verschrikkelijk...
Je kan er een klacht tegen indienen maar dat schiet je helaas niks mee op. Triest is het wel...

Ik vind dat jij je nog heel netjes houd ook ondanks alles. Rijden daar vond ik ook niet echt bijzonder...

Over KTM gesproken, ze hebben idd meer vermorgen maar dat gaat wel ten koste van van de betrouwbaar en onderhoudsintervallen, dat is gewoon jammer.

[ Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
Nu nog een pak met binnenvoering wil ik niet kapot vriezen. :+

Voor kleding??
Motomoda
Is wel redelijk te parkeren, zeker als je je niets aantrekt van de elektrische auto only parkeerplek voor de deur.
Ze hebben lang niet alle merken maar ik vind de service super, de eigenaresse is erg aardig en ik krijg er nog steeds korting omdat ik bij haar man gelest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:38:
[...]

Ik vind dat jij je nog heel netjes houd ook ondanks alles. Rijden daar vond ik ook niet echt bijzonder...
Het is lastig jezelf rustig te houden als je dit soort zaken tegen je aan geroepen krijgt :P
Een wijsneus is deze
Je doet niet normaal
Niet van die rare fratsen
Zo komt dat over als je wegrijdt...
Als ik wil ben je nu je vergunning kwijt
Je vliegt hier met 100 langs
Als we willen naaien we jullie beide een oor aan
Volgens mij kreeg de rechter ongeveer halverwege door dat er een camera stond te filmen :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja idd die damde wat in. Maar dat zie je vaker van die kerels die menen dat ze ales weten. Ook zo vaak stilgezet op stukken waar je gewoon mocht komen en dan dreigen met alles. Gewoon onzin. Klopt wel dat als je met oude rotzooi aan het crossen bent wat een hoop herrie maakt en alles dat dat wel de aandacht trekt, maar dan hoeven ze niet zo lelijk te doen. Wij reageerden ook altijd rustig, ding in de kant, motor uit, rustig spul uitdoen (wat gewoon even tijd kost). Maar veel hebben dat geduld niet en beginnen direct, erg jammer.
Bommes schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:50:
[...]

Voor kleding??
Motomoda
Is wel redelijk te parkeren, zeker als je je niets aantrekt van de elektrische auto only parkeerplek voor de deur.
Ze hebben lang niet alle merken maar ik vind de service super, de eigenaresse is erg aardig en ik krijg er nog steeds korting omdat ik bij haar man gelest heb.
Dank voor de tip, binnenkort eens kijken anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

zelf heeft die agent een Honda shadow "85 700cc met minder dan 45pk. Dus ik kan me voorstellen dat die wat jaloers was

Dit is ook een pareltje :+

[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 30-12-2014 16:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha dat effect krijg je wel bij velen, motor door het boos is als een lap voor een stier. :P

Wat een figuur hahaha. :D Russen echt _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat met die russen is wel fake natuurlijk.

Hoe ze rijden ook :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35
He's a mechanic, he can fix. _/-\o_

Maar goed dat ze die bij zich hebben, want als ik het zo zie hebben ze hem regelmatig nodig :D

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-12-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Joopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:00:
Haha dat effect krijg je wel bij velen, motor door het boos is als een lap voor een stier. :P

Wat een figuur hahaha. :D Russen echt _O-
Het zijn alleen Polen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lijkt me best mooi rijden daar in Polië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ben er een paar keer geweest voor de baas, het is daar zeker mooi rijden. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat 50% dronken op de weg is en de andere helft een idioot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Erasmo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:55:
Ben er een paar keer geweest voor de baas, het is daar zeker mooi rijden. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat 50% dronken op de weg is en de andere helft een idioot is.
Het aantal dronken bestuurders in het bos zal toch wel meevallen? ;)

Een enkeling is er natuurlijk terecht gekomen vanwege de drank natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Aan allen vele veilige kilometers gewenst in 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, weer eens terug uit centraal-Europa. Op heel veel wielen met de trein, maar uiteraard uitgekeken naar motor-dingen.

Timisoara (RO) heeft blijkbaar een Hells Angels chapter erbij, als je vanaf vliegveld stad binnenrijdt kom je de Angel Place tegen. Niet dat er iets te zien was, maar er lag dan ook 25cm sneeuw dat in de 3 voorafgaande uren gevallen was. Zelfs de Angels blijven dan blijkbaar binnen (al heb ik ze in A'dam onder niet veel betere omstandigheden in feloranje ponchos (met 'colors' uiteraard) op de A10 zien rijden).

In Wenen was het niet veel beter gesteld met het weer, maar er reed aardig wat al dan niet gemotoriseerd op twee wielen rond. Viel me op dat ze daar niet op de stoep maar haaks op de stoep in/tussen parkeerplaatsen parkeren.

Laatste stuk vanaf Dortmund naar NL met de auto gedaan. Paar keer snoeihard op Duitse A2 (bij pisregen) en A3 ingehaald door motorrijders. Kan me goed voorstellen dat ze sneller thuis wilde zijn onder die omstandigheden ;) Gelijk na NL grens helaas erg irritante motorrijder op een Africa Twin of Transalp tegengekomen. Irritant want hij wilde blijkbaar niet achter iemand rijden, maar ook niet doorrijden. Dus steeds inhalen - langzamer rijden - ingehaald worden - inhalen etc. Ging echt bijna 50km zo door tot hij ergens linksaf ging en ik rechtsaf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 136 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.