sommige rijden gewoon met een olieboot rond die 2 liter op een toertochtje verzoop

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 23-12-2014 19:53 ]
Blij met een volledig luchtgekoeld blok
Oslik blyat! Oslik!
dan word hij niet meer door de lucht gekoeld
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
maar andersom ook. en de lucht koelt/warmt sneller dan het water. dus eigenlijk geeft het water zijn temperatuur aan de lucht af.Tylen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:15:
Niet helemaal waar. Het water in de sloot/rivier/meer/zee heeft zijn temperatuur natuurlijk ook te danken aan de lucht erboven
[ Voor 94% gewijzigd door wessel99 op 24-12-2014 12:59 ]
Hoewel koeltechnisch gezien vloeistofkoeling natuurlijk het mooiste systeem is
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Ah hij heeft nog steeds geen helm waar z'n kin in pastmphilipp schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:17:
Leuke elektrieke fiets bij Jay Leno:
[video]
As usual, range is limited, maar dit ding is bloody fast. Zodra het probleem van de afstand is opgelost, zijn we de benzinemotoren snel vergeten.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Jij ookaveenhuysen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:27:
Fijne kerstavond en prettige kerstdagen allen.
![]()
![]()
Yup, maar het introduceert weer een systeem wat kapot kan gaan (al dan niet zoet ruikend terwijl het over je blok naar buiten loopt)Stacheldraht schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:01:
[...]
Hoewel koeltechnisch gezien vloeistofkoeling natuurlijk het mooiste systeem is![]()
Sowieso vraag ik me af wie model staat voor die dingen. Dat Jay er niet met z'n kin in past, OK, maar ik (met een totaal niet opvallende kin in een grotendeels rond hoofd) kan ook max 3 of 4 types vinden waar ik de mijne in kwijt kan.Erasmo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:52:
[...]
Ah hij heeft nog steeds geen helm waar z'n kin in past
Vandaag de K75 gehaald, wat een verschil met de Deauville zeg
Oslik blyat! Oslik!
Ik vind eigenlijk die olie/luchtkoeling op de boxerblokken ook wel een slim systeem. Gewoon de motorolie gebruiken, geen of heel beperkt extra slangen/leidingenboel op/om je blok (wat allemaal kan geen lekken/stuk bij val) en een heel kleine oliekoeler die ook op een plek zit die bij een val niet beschadigd. Je hoeft geen (extra) vloeistofnivo in de gaten te houden, het is een zorgeloos systeem. Mooi dat ze het daar zolang mee hebben kunnen redden.Stacheldraht schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:01:
[...]
Hoewel koeltechnisch gezien vloeistofkoeling natuurlijk het mooiste systeem is![]()
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
In mijn Bandit heb ik de olievuldop vervangen met een thermometertje. Dat is ook wel fijn met deze koude dagen, dan heb je een beetje een indicatie wanneer de olie op temperatuur is (duurt langer dan je denkt!).Bommes schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:42:
Mijn yamaha heeft alleen olie koeling met een extra olie radiateur.
Er zit geen temperatuur meting op dus hoe heet/warm die olie is tijdens het rijden...??
met 160graden een een kloppend blok weet je in elkgeval dat je nietmeer rijdend thuiskomtXBL schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:56:
Ik moet zeggen dat ik em toch wel begon te knijpen toen van de zomer m'n olie meer dan 120 graden heet was en ik voor een stoplicht in de brandende zon stond.
[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 26-12-2014 10:17 ]
Asus Zenbook i7 256gb
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ga eens op een Ducati Monster 696 zitten die goed warm is en dan in de stad bij een stoplicht 5 minuten stilstaan. Gebraden knieetjesmphilipp schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:27:
Ja, als je alles op elkaar propt wel ja...maar als je daar als 'normaal mens' last van hebt op de openbare weg waag ik te betwijfelen
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Anoniem: 413059
Wel bij de les blijven, hè...aveenhuysen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:44:
[...]
Ga eens op een Ducati Monster 696 zitten die goed warm is en dan in de stad bij een stoplicht 5 minuten stilstaan. Gebraden knieetjes![]()
![]()
Bij 37 graden Celcius in je leren pak bij een stoplicht staan midden in Barcelona met een hete Monster (slechte waterafvoer aca verkeerd design) onder je kont, vind ik extreemmphilipp schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:59:
[...]
Wel bij de les blijven, hè...
(lees even het hele verhaal, ik ga het niet allemaal weer herhalen)
[ Voor 14% gewijzigd door aveenhuysen op 26-12-2014 23:33 ]
al zit ik met 37 graden bovenop een ijsbeer heb ik het evengoed bokheet.aveenhuysen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:06:
[...]
Bij 37 graden Celcius in je leren pak bij een stoplicht staan midden in Barcelona met een hete Monster onder je kont, vind ik extreem![]()
![]()
Uiteraard zolang je maar rijdt, valt het allemaal wel mee daaronder met de temperaturen.
[ Voor 33% gewijzigd door DECOY88 op 26-12-2014 23:16 ]
Oslik blyat! Oslik!
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
[ Voor 2% gewijzigd door Bommes op 27-12-2014 13:40 . Reden: Zuiden van Brabant hier ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik nu even niet meer, in het dorpje waar ik momenteel woon kan je niet meer motorrijden door de grote hoeveelheid sneeuw. Daarom vandaag een prachtige wandeling gemaakt door Huis ter Heide: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/huis-ter-heideDacuuu schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:57:
En rijd er nog iemand in het zuiden?
Dat dacht ik vroeger ook
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik dacht in eerste instantie dat je landgoed "de Utrecht" bedoelde, maar zie nou ook dat "Huis ter Heide" wel degelijk een ander gebied is (kende ik dan ook niet onder die naam).Stacheldraht schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:19:
[...]
Ik nu even niet meer, in het dorpje waar ik momenteel woon kan je niet meer motorrijden door de grote hoeveelheid sneeuw. Daarom vandaag een prachtige wandeling gemaakt door Huis ter Heide: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/huis-ter-heide
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Met de motor ga ik ook niet zolang die sneeuw er ligt maar met de snorfiets had ik wel aangedurft, tis dat ik hem niet meer hebPaul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:55:
Vanochtend geen enkele motorrijder op de weg gezien, was ook spekglad op sommige stukken. We me dan wel weer verbaasd is dat er toch nog mensen op de snorfiets/scooter onderweg zijn. Ook dat zou ik nu niet durven.
[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 29-12-2014 09:47 ]
Welke heb je in de planning staan?Paul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:55:
Vanochtend geen enkele motorrijder op de weg gezien, was ook spekglad op sommige stukken. We me dan wel weer verbaasd is dat er toch nog mensen op de snorfiets/scooter onderweg zijn. Ook dat zou ik nu niet durven.
Ik verheug me al op beter weer. Ik zag trouwens dat de KNMV de VRO-agenda voor 2015 online heeft staan, zijn d'r hier mensen die daar aan deelnemen?
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 29-12-2014 11:39 ]
gewoon zelf op een parkeerplaats kloten als je niet zo vroeg je bed uit wiltPaul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:47:
8.30 ja... Ik zag het. Kun je aangeven welke oefeningen je krijgt op zo'n dag? In een youtube filmpje zag ik al bermvlucht en noodstop voorbij komen. Ook niet onbelangrijk natuurlijk. En vindt het alleen buiten plaats of krijg je ook uitgebreid theorie?
Ik woon nu in Loon op Zand, dus al die stukken bos liggen hier bijna in de achtertuin. En helemaal mee eens de Bockenreyder is echt een aanrader vooral de heerlijke omelettenwimmel_1 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:13:
[...]
Ik dacht in eerste instantie dat je landgoed "de Utrecht" bedoelde, maar zie nou ook dat "Huis ter Heide" wel degelijk een ander gebied is (kende ik dan ook niet onder die naam).
'De Utrecht" is overigens ook een heel mooi gebied, en 't is altijd lekker even uitrusten/eten/drinken bij "In den Bockenrijder"
Ja, twijfelde vanmorgen nog wel. Even de straat ingelopen om te kijken wat de status was. Overal water, zelfs geen sneeuw meer waar bergjes sneeuw lagen. Kortom ik heb de autosleutels aan miss Apache gegeven en ben met de tweewieler vertrokken.Jolke schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:37:
Nog mensen die doorrijden hier?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Beetje theorie.Paul! schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:47:
8.30 ja... Ik zag het. Kun je aangeven welke oefeningen je krijgt op zo'n dag? In een youtube filmpje zag ik al bermvlucht en noodstop voorbij komen. Ook niet onbelangrijk natuurlijk. En vindt het alleen buiten plaats of krijg je ook uitgebreid theorie?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Gas erop en gewicht wat naar achterenOok weer om te demonstreren dat jezelf onderuit remmen voor die hond echt niet nodig is...Jammer voor die hond dan maar.
Asus Zenbook i7 256gb
klopt. helaas. beesie kwam er zonder kleerscheuren af. zo gauw mijn voorwiel eroverheen was koppeling in. zodat ik het beesie niet over het asfalt heen slipteGhostrider schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:18:
[video]
Zo, even een mooi ritje gedaan. Paar momentjes onderweg gehad, houdt het spannend.
Nu opzoek naar een stuurdemper of de balhoofdhoek aanpassen.
[...]
Gas erop en gewicht wat naar achteren
hoop dat volgend jaar ook eens over te slaan. al was het dit jaar weinig bijzonders. even met 60 de motor wegsjoelen om binnen 30 seconden weer verder te rijdenMaegrim schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:11:
Van het jaar VRO op maat gedaan, dit jaar VRO bochten waarschijnlijk
en misschien een keer een jaartje niet op m'n bek gaan![]()
Toe maar. En heb je nou de motor boven het vuur staan?harley schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:17:
Ben vandaag weer terug gekomen van het jaarlijks kouwkleumtreffen.
We waren al jaren aan het klagen dat het weinig kouwkleum was maar dit jaar hadden we geluk
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
https://www.facebook.com/...42.100004086981356&type=1
http://www.offroad-kontor.de/ (shop is dood tot de 1e van Januari) verkoopt de ralle-moto demper http://www.rallemoto.com/contents/en-us/d28.htmlGhostrider schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:18:
[video]
Zo, even een mooi ritje gedaan. Paar momentjes onderweg gehad, houdt het spannend.
[...]
Volgens mij in Nederland niet echt. Zag dat de ADAC ook verschillende trainingen aanbiedt. Maarja, dat is in het Duits.Erasmo schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:33:
Ik weet nog niet wat het wordt qua VRO. Wellicht beginnen met de VRO op maat.
Zijn er trouwens andere noemenswaardige trainingen voor de motor buiten de KNMV/ANWB?
Dankje, die onderste is een amerikaanse webshop?GBTW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:47:
[...]
http://www.offroad-kontor.de/ (shop is dood tot de 1e van Januari) verkoopt de ralle-moto demper http://www.rallemoto.com/contents/en-us/d28.html
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2014 12:28 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Australie, daar worden die dingen gemaakt. Alternatief voor de Scotts demper. Van RM is er een offroad en niet offroad variant volgens mijGhostrider schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:23:
[...]
Dankje, die onderste is een amerikaanse webshop?
Ik zelf vond de 660 die een paar jaar terug bij Goedhart stond niet fijn rijden reed erg nerveus, vering stond niet helemaal super. Wel toen mooi even met 100 km gevlogen, bleef lekker stabiel en kwam netjes neerJoopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
Mm mensen met ervaring met een Ténéré hier? Ik zit met een schuin oog naar een 660 te kijken voor komend jaar. Heb sowieso al voor eind februari een afspraak staan voor een beurt voor de GSX, en al afgesproken dat ik er met een ga rijden.Nu nog een pak met binnenvoering wil ik niet kapot vriezen.
Iemand nog tips voor een goeie winkel in Brabant met goeie parkeergelegenheden? Hier in Eindhoven is het een ramp...
[ Voor 66% gewijzigd door GBTW op 30-12-2014 12:36 ]
De 1190 adventure was ook leuk, heb ik gelukkig even mee mogen racen. Binnenkort mag ik dat hopelijk ook even op de 1290DinX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:45:
* DinX heeft weer interesse in een andere motor, en niet de Zero
http://www.ktm.com/be-nl/...adventure/highlights.html
KTM 1290 Super Adventure
• 160 pk
• 140 Nm waarvan 108 bij 2.500 rpm
• 0-100 in 2,8 seconden
• Alles erop en eraan: zadelverwarming, handvatverwarming, ABS, MTC, bandenspanningcontrole, drive-by-wire, cruise-control, 30l-tank, bochtenverlichting, dagrijverlichting,...
Mja vering is eventueel op te lossen met hyperpro of wat dan ook. Mijn GSX650F is daarin ook niet echt een held maar ik kom nog niet tekort. Bandenspanning doet ook veel.GBTW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
[...]
Ik zelf vond de 660 die een paar jaar terug bij Goedhart stond niet fijn rijden reed erg nerveus, vering stond niet helemaal super. Wel toen mooi even met 100 km gevlogen, bleef lekker stabiel en kwam netjes neer. Motortje zelf trekt best lekker op maar bij snelweg snelheden is het echt over. Tijdens mijn vakantie naar Noorwegen ging er ook een 660z mee en we moesten op een aantal momenten echt flink aanpoten op de snelweg en toen heeft hij flink wat olie gezopen (3 uur lang 160 km/h om de boot in kiel te halen). Op de bergen was het weer super fijn om met dikke klappen naar boven te rijden. Koop hem met garantie want dan kan je elke maand nieuwe knipperlichten krijgen van Yamaha, die vliegen er constant af.
Zijn er stukken strand waar dit toegestaan is eigenlijk? Lijkt me ook wel vetGhostrider schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:18:
[video]
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Deze? Of liever2 dagen??Erasmo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:02:
Circuit-training hoeft niet van mij, wat me wel interesseert is hoe ik het veilig en rap door een file en andere verkeersknelpunten kan bewegen. Enfin, onder de streep lijkt een VRO me een mooi startpunt.
Das niet de mijne. Maar die motor heeft wat opstartproblemen bij koud weer. En aangezien alles bevroren was.... wat kooltjes eronder en na een uurtje starte die in 1 keerErasmo schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:33:
Ik weet nog niet wat het wordt qua VRO. Wellicht beginnen met de VRO op maat.
Zijn er trouwens andere noemenswaardige trainingen voor de motor buiten de KNMV/ANWB?
[...]
Toe maar. En heb je nou de motor boven het vuur staan?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Kom maar een keer langs November tot aan 1 April dit mag je legaal rustig rondtoeren nadat je een onteffing hebt gehaald bij de gemeente tersche lling.steveman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:24:
[...]
Zijn er stukken strand waar dit toegestaan is eigenlijk? Lijkt me ook wel vet
Leuk ding, maar je merkt gewoon dat KTM mega voorloopt op het vermogen uit een 1 cilinder.GBTW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
[...]
Australie, daar worden die dingen gemaakt. Alternatief voor de Scotts demper. Van RM is er een offroad en niet offroad variant volgens mij
[...]
[...]
Ik zelf vond de 660 die een paar jaar terug bij Goedhart stond niet fijn rijden reed erg nerveus, vering stond niet helemaal super. Wel toen mooi even met 100 km gevlogen, bleef lekker stabiel en kwam netjes neer. Motortje zelf trekt best lekker op maar bij snelweg snelheden is het echt over. Tijdens mijn vakantie naar Noorwegen ging er ook een 660z mee en we moesten op een aantal momenten echt flink aanpoten op de snelweg en toen heeft hij flink wat olie gezopen (3 uur lang 160 km/h om de boot in kiel te halen). Op de bergen was het weer super fijn om met dikke klappen naar boven te rijden. Koop hem met garantie want dan kan je elke maand nieuwe knipperlichten krijgen van Yamaha, die vliegen er constant af.
[ Voor 48% gewijzigd door Ghostrider op 30-12-2014 15:54 ]
Asus Zenbook i7 256gb
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 30-12-2014 16:12 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Rustig.... rondtoeren...Ghostrider schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:46:
[...]
Kom maar een keer langs November tot aan 1 April dit mag je legaal rustig rondtoeren nadat je een onteffing hebt gehaald bij de gemeente tersche lling.
Wat een verschrikkelijke horken.Ghostrider schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:46:
*knip
[...]
Leuk ding, maar je merkt gewoon dat KTM mega voorloopt op het vermogen uit een 1 cilinder.
[ Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2014 16:43 ]
Voor kleding??Joopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:27:
Nu nog een pak met binnenvoering wil ik niet kapot vriezen.
Iemand nog tips voor een goeie winkel in Brabant met goeie parkeergelegenheden? Hier in Eindhoven is het een ramp...
Het is lastig jezelf rustig te houden als je dit soort zaken tegen je aan geroepen krijgtJoopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:38:
[...]
Ik vind dat jij je nog heel netjes houd ook ondanks alles. Rijden daar vond ik ook niet echt bijzonder...
Volgens mij kreeg de rechter ongeveer halverwege door dat er een camera stond te filmenEen wijsneus is deze
Je doet niet normaal
Niet van die rare fratsen
Zo komt dat over als je wegrijdt...
Als ik wil ben je nu je vergunning kwijt
Je vliegt hier met 100 langs
Als we willen naaien we jullie beide een oor aan
Asus Zenbook i7 256gb
Dank voor de tip, binnenkort eens kijken anders.Bommes schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:50:
[...]
Voor kleding??
Motomoda
Is wel redelijk te parkeren, zeker als je je niets aantrekt van de elektrische auto only parkeerplek voor de deur.
Ze hebben lang niet alle merken maar ik vind de service super, de eigenaresse is erg aardig en ik krijg er nog steeds korting omdat ik bij haar man gelest heb.
[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 30-12-2014 16:58 ]
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 30-12-2014 17:02 ]
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-12-2014 17:47 ]
Het zijn alleen PolenJoopieboy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:00:
Haha dat effect krijg je wel bij velen, motor door het boos is als een lap voor een stier.
Wat een figuur hahaha.Russen echt
Het aantal dronken bestuurders in het bos zal toch wel meevallen?Erasmo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:55:
Ben er een paar keer geweest voor de baas, het is daar zeker mooi rijden. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat 50% dronken op de weg is en de andere helft een idioot is.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq