In dit geval was het een en al chaos links, dus goed mogelijk dat ze dachten dat een auto zich ergens tussendoor aan het drukken was ipv gewoon motor die tussendoor kwam.
Overigens het meest irritante momenteel vind ik een nat vizier door de regen in het donker en dan met constante stroom aan tegenliggers. Je ziet dan echt nauwelijks meer iets

Yep. Des te leuker als je pinlock het net begeven heeft (nouja, gegleden was naar positie waar het niet meer luchtdicht aansloot

Metro2002 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:16:
[...]
Wat dat betreft is die GPZ waar ik op rij wel echt een ideale fiets hoor, goed smal en geen enorm uitstekende spiegels waardoor ie bijna overal tussendoor past. Alleen tussen 2 vrachtwagens door doe ik maar niet

Dan wacht ik even tot ik er tussendoor kan slalommen.
Ach, zolang ik niet zo breed ben als een Goldwing boeit het me weinig. Ooit in de file (bij Leeuwarden

) achter een GL1200 Aspencade vastgezeten. Die had echt beter gewoon achter de auto's kunnen aansluiten

Naar voren rijden bij verkeerslichten doe ik dan weer eigenlijk nooit, schiet voor mijn gevoel te weinig op, of er moet écht een flinke rij staan.
Bij brak weer en slecht zicht ben ik daar ook terughoudend in, maar juist dan is risico op aanrijding van achteren groter. Dus ik doe het eigenlijk in de regel gewoon wel, mits er ruimte is en ik niemand erbij hinder. Veiliger gevoel. En scheelt vast paar seconden (niet eens omwille van die paar plaatsen eerder in de rij, maar omdat je niet achter de onvermijdelijke oma-in-een-Agila vast komt te zitten).
[...]
Zou het dat veel automobilisten zo denken? Meesten houden toch wel rekening met je, gaan opzij e.d. Ik heb voor ik mijn A had als automobilist ook nooit gedacht van goh, laat ik motorrijders dwars gaan zitten ofzo. Ook in het buitenland laat ik ze altijd even voor door wat opzij te gaan. Wat schiet ik er mee op als ik anderen dwars ga zitten

? Of je moet echt een compleet mislukt rotleven hebben dat je anderen gaat zieken ofzo

Heb welgeteld een keer in de vier jaar dat ik motor rij meegemaakt dat iemand het bewust deed. Gefrustreed figuur op de A2 bij Nieuwegein (voordat de tunnel open was, dus toen files nog schering en inslag waren). Heeft echt vijf minuten lang bijna op rijstrook ernaast gereden om te zorgen dat ik en nog twee andere er niet doorkwamen, met voor de duidelijkheid af en toe vriendschapsgebaar richting ons. Was geen busje maar goudkleurige grote middenklasser. Kansloos.
Die afrit is grootste bron van gezeik op de A10 Zuid. Steevast als er file staat kun je het herleiden tot slechte doorstroming bij S109 waardoor de wachtrij tot op de snelweg (en soms aangrenzende snelwegen A2 en A4) teruggaat.
M.i. zou Amstel vooral een volledig knooppunt moeten worden om zo via de S110 de S109 te ontlasten. Niet dat het daar zo rustig is, maar er is in ieder geval een stuk meer plek op het stuk tussen Amstel en de eerste verkeerslicht om stil te staan...
Maar ik ben wel enorm blij dat het nog gewoon 10+ graden is

Vorig jaar moest ik al enkele weken met het OV reizen omdat anders de pekel mijn motor vies zou maken.
Poser