Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 139 Laatste
Acties:
  • 433.533 views

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:40:
[...]

Nope, dan was het te warm ;)
Vreemd genoeg is het NL en UK klimaat juist veel beter voor motorrijden en cabriorijden omdat het in warme klimaten te heet is voor dak omlaag (mijn nicht woont in Portugal en heeft haar cabrio om die reden verkocht)..
Ik rijd elke dag woon-werk verkeer en de keren regen valt eigenlijk heel erg mee...
Er was geloof ik een topic met een fietser die de statistieken bij hield en daar bleek het zelfde uit..

gevonden:
http://www.hetregentbijna.../5-jaar/5-jaar-eindstand/
9.4% van de ritten waren maar nat..
Heb ik hier in België ook :P
Ik heb zelf een cabrio en een motor maar rij amper cabrio. Als het warm is maar niet te warm is het ideaal motorweer, als het te warm is voor de motor ga ik ook niet met m'n dak open rijden maar met de airco aan in m'n koekblik :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:48
Idd, die keren dat ik niet motor rijdt is het sowieso te slecht voor een cabrio :P

iRacing Profiel

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:53:
[...]

Heb ik hier in België ook :P
België bestaat niet echt dus vandaar dat ik het niet noemde :+
Ok ok, ik had het even vergeten dat onze belgenbroeders ook op GoT zitten :$

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

DinX

Motormuis

PoT ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 22:15

Metro2002

Memento mori

Jolke schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:48:
10% valt eigenlijk wel mee. Het zal de morele impact zijn die als vervelend ervaren wordt.
Dat en het feit dat die 10% vaak in een korte periode valt, dus maandenlang heb je geen regen en dan ineens wekenlang achter elkaar ben je dagelijks nat.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:40:
[...]
Er was geloof ik een topic met een fietser die de statistieken bij hield en daar bleek het zelfde uit..

gevonden:
http://www.hetregentbijna.../5-jaar/5-jaar-eindstand/
9.4% van de ritten waren maar nat..
ja, regen van boven, maar als het in de nacht heeft geregend maar op het moment dat ik de weg opga droog is. En rij een uur lang op de snelweg, word ik echt wel best wel nat van de spray.

Dus zeg dat die ~10 iets van 25% is in de praktijk.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 18-12-2014 15:55 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
ToolkiT schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:14:
[...]

Ok ok, ik had het even vergeten dat onze belgenbroeders ook op PoT zitten :$
Op de pot zitten wellicht? :?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

krijg je met die qwerty toetsenborden ;)

GoT dus..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:54:
[...]

ja, regen van boven, maar als het in de nacht heeft geregend maar op het moment dat ik de weg opga droog is. En rij een uur lang op de snelweg, word ik echt wel best wel nat van de spray.

Dus zeg dat die ~10 iets van 25% is in de praktijk.
Een beetje spray vind ik niet zo erg, daar word je niet zo nat van.. het zicht word wel slechter, met name in het donker..

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Net wel droog maar nonjedu, wat een wind! Kon de schaamranden eraf slijten in een rechte lijn zo schuin moest ik hangen tegen de wind in :+ Was wel blij met 2 wielen want er stond weer aan hele aardige file -O- toch wel een lekker gevoel zo erdoorheen :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Metro2002 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:37:
[...]

Vandaag hoorde ik dat er wéér een monsterfile stond op mijn woon-werk traject dus ben toch maar met de GPZ gegaan vandaag, ondanks dat ik het echt rotweer vind om te rijden met nat wegdek, miezer etc. Maargoed, wel heerlijk overal tussendoor gereden >:) Hoorde op een gegeven moment in de beneluxtunnel nog geclaxoneer en geschreeuw , of dat nou voor mij bedoeld was of niet? Geen idee. Alle onderdelen zitten nog aan mijn motor, ik heb niks geraakt dus óf het was voor een ander bedoeld of hij was jaloers :P

Was net op tijd op mijn werk 8)
Gisteravond door de file op de A10 West ook last van. Meerdere toeterende automobilisten, zodanig dat ik aan m'n verlichting begon te twijfelen (was niets mis mee). Ook niet duidelijk of het voor mij was, het was weer zo'n rotsituatie - kilometerlange sorteerstuk voordat het splitst in A10 Zuid en A4, waar het stuk voor A10 Zuid muurvast stond en het andere deel dus last had van last-minute invoegers die stil gingen staan op de overigens vrije baan voor A4. Maarja, boeien - ben rustig en met ruime marge overal tussendoor gereden. Was niet eens enige motorrijder, paar km verderop kwam ik even een Africa Twin tegen (maar even, want hij was smaller, dus kon door gaten waar ik met m'n lompe boxer niet doorheen paste).
Metro2002 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:42:
Net wel droog maar nonjedu, wat een wind! Kon de schaamranden eraf slijten in een rechte lijn zo schuin moest ik hangen tegen de wind in :+ Was wel blij met 2 wielen want er stond weer aan hele aardige file -O- toch wel een lekker gevoel zo erdoorheen :P
Duidelijk zo'n 'ik steek m'n linkerknie uit' dag ja :P

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:27:
[...]

krijg je met die qwerty toetsenborden ;)

GoT dus..
De reclames zijn 'r anders wél ge-ni-aal, hè :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ap4yHXnNQbI]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nice, en veel automobilisten denken zo...

Edit:
Mooi ook dat ze die halve deur nog dichttrekt. :')

[ Voor 42% gewijzigd door Jolke op 19-12-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

dion_b schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:21:
[...]

Gisteravond door de file op de A10 West ook last van. Meerdere toeterende automobilisten, zodanig dat ik aan m'n verlichting begon te twijfelen (was niets mis mee).
Ik kom weleens automobilisten tegen die seinen met hun koplampen omdat ze in het pikkedonker een motor voor een auto aanzien waar 1 koplamp het niet van doet :|

Overigens het meest irritante momenteel vind ik een nat vizier door de regen in het donker en dan met constante stroom aan tegenliggers. Je ziet dan echt nauwelijks meer iets :(

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

dion_b schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:21:
. Maarja, boeien - ben rustig en met ruime marge overal tussendoor gereden. Was niet eens enige motorrijder, paar km verderop kwam ik even een Africa Twin tegen (maar even, want hij was smaller, dus kon door gaten waar ik met m'n lompe boxer niet doorheen paste).
Wat dat betreft is die GPZ waar ik op rij wel echt een ideale fiets hoor, goed smal en geen enorm uitstekende spiegels waardoor ie bijna overal tussendoor past. Alleen tussen 2 vrachtwagens door doe ik maar niet :P Dan wacht ik even tot ik er tussendoor kan slalommen.

Naar voren rijden bij verkeerslichten doe ik dan weer eigenlijk nooit, schiet voor mijn gevoel te weinig op, of er moet écht een flinke rij staan.
Jolke schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:13:
Nice, en veel automobilisten denken zo...

Edit:
Mooi ook dat ze die halve deur nog dichttrekt. :')
Zou het dat veel automobilisten zo denken? Meesten houden toch wel rekening met je, gaan opzij e.d. Ik heb voor ik mijn A had als automobilist ook nooit gedacht van goh, laat ik motorrijders dwars gaan zitten ofzo. Ook in het buitenland laat ik ze altijd even voor door wat opzij te gaan. Wat schiet ik er mee op als ik anderen dwars ga zitten :P ? Of je moet echt een compleet mislukt rotleven hebben dat je anderen gaat zieken ofzo :X
Stacheldraht schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:58:
[...]

Overigens het meest irritante momenteel vind ik een nat vizier door de regen in het donker en dan met constante stroom aan tegenliggers. Je ziet dan echt nauwelijks meer iets :(
Yup, zeker bibebk doe ik met dit weer het vizier maar gewoon open anders zie je gewoon geen klap.

[ Voor 51% gewijzigd door Metro2002 op 19-12-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Veel mensen veranderen in de auto of op de motor nou eenmaal in een neanderthaler, dus het zou me niets verbazen als er ook veel mensen zijn die zo denken. Nog nooit geblokkeerd door een auto omdat je aan het filteren bent?
Het gebeurt me niet vaak, maar als mij dat gebeurt dan valt me wel vaak op dat het bouwvakkersbusjes zijn die dat doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Had gisteren nog een beetje faalctie van mij. Ik rij achter een auto die naar links af wil slaan dus ongeduldig als ik ben slalom ik er rechts omheen. Rechts stond een auto die uit een uitrit kwam, die dacht: Ik kan oprijden want die auto slaat af. Tja alleen ik kwam er dus omheen geslalomd :+ :X Intussen zie ik ook nog een voetganger oversteken op het zebrapad en de auto uit de oprit zag die ook dus de auto uit de oprit stopte direct nadat hij de weg op was gereden en mocht ik de uitwijkproef doen 8)7 dus ik moest én om de auto heen én om de voetganger heen :F
Faalmoment van mij.

Situatieschets:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/1-16.png

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 19-12-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
PAINT SKILLS OVER NINETHOUSAND

Maar dat soort momentjes heeft iedereen wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iig goed dat hier nu niet een verhaal staat dat er een paar stomme auto's en stomme voetganger je gepoogd hebben van je motor te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:12:
Iig goed dat hier nu niet een verhaal staat dat er een paar stomme auto's en stomme voetganger je gepoogd hebben van je motor te rijden :)
Nee dit was gewoon een inschattingsfout van mij. Ik ging ervanuit dat die blauwe auto zou wachten, shit happens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarom; goed dat je je eigen fout inziet en ervan leert (als het meezit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:26
Metro2002 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:20:
[...]

Nee dit was gewoon een inschattingsfout van mij. Ik ging ervanuit dat die blauwe auto zou wachten, shit happens :P
Achja, ook die heb je wel eens. Ik reed laatst over de busbaan (in plaats van tussen 2 rijen door te filteren) richting stoplicht. Shit, stoplicht op groen, en de busbaan houdt op, dus moest ik invoegen. Maar een auto trok echt super langzaam op, en dus ging ik er even snel nog voor. Werd toch iets krapper dan ik dacht, en kwam waarschijnlijk beetje asociaal over. En dat is niet echt mijn stijl, Maarja, shit happens.

Er zijn overigens regelmatig auto's die netjes op zij gaan, maar soms ook auto's die weigeren je tegemoet te komen. Totdat ik met hangen en wurgen er toch probeer tussendoor te gaan, dan is hun lak toch meer waard dan mij niet tegemoet willen komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Metro2002 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:20:
[...]

Zoiets gebeurt iedereen weleens, wat ik mij nog goed kan herrinderen: ik ben eens met mijn Z750 bijna vol op een kunstwerk op een minirotonde geknalt omdat ik dacht dat mijn motor meer remvermogen had dan dat in werkelijkheid zo was :X

Zou ik wel op een beschamende manier de krant hebben gehaald trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Ik had gisteren ook een mooie actie: bij het uitvoegen dacht ik nog ff snel een slome auto in te halen. Ging toch iets harder dan ik dacht, dus toen ik terugschakelde voor het bochtje na de uitvoegstrook ging ik nog iets te hard voor de versnelling die ik koos. Gevolg was dat m'n achterwiel blokkeerde (geen slipper clutch)... altijd spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
En ik werd vanmorgen bijna geschept door een auto die nog net eventjes door rood reed. Ik had nét groen en trok wel sneller op dan menige auto zou kunnen, dus daar ligt ook een probleem. Maar de automobilist reed door rood en keek schijnbaar niet eventjes schuin voor zich om te zien dat ik er aan kwam.

Nee, die gooit zonder te kijken het stuur naar links, want daar reden geen auto's.

Zucht.

De A1-A10 stond ook wel helemaal vast door een ongeluk. Daar merk je ook hoe onverwacht een motorrijder in december voor veel mensen is. Levensgevaarlijk soms.

Maar het ergste was nog wel de afslag van de A10 richting de RAI, aan het eind van de afrit kan je linksaf of rechtsaf. De meeste mensen gaan linksaf, bijna nooit iemand naar rechts. Dus ik hou rechts aan om zo een stuk of 50 auto's voorbij te gaan en voor te sorteren bij het verkeerslicht.

Probleem: Alle auto's dachten er ook zo over, en probeerden zichzelf tussen het overige verkeer (die al links stonden) te drukken. Dus dan heb je een busje rechts vooraan rijden die geen ruimte krijgt, en een hele grote stoet auto's (en mij) ophoudt...

Die afrit heeft gewoon 2 rijstroken nodig.

Maar ik ben wel enorm blij dat het nog gewoon 10+ graden is :7 Vorig jaar moest ik al enkele weken met het OV reizen omdat anders de pekel mijn motor vies zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:36:
Veel mensen veranderen in de auto of op de motor nou eenmaal in een neanderthaler, dus het zou me niets verbazen als er ook veel mensen zijn die zo denken. Nog nooit geblokkeerd door een auto omdat je aan het filteren bent?
Het gebeurt me niet vaak, maar als mij dat gebeurt dan valt me wel vaak op dat het bouwvakkersbusjes zijn die dat doen.
ik kom ze ook regelmatig tegen... sommigen doen het express maar anderen hebben het gewoon niet door..
Wat ik vaak doe is als ik in de verte een blokkade zie opdoemen even met grootlicht knipperen, in combi met alarm lichten helpt dat meestal wel, maar sommige mensen kijken gewoon niet in de spiegels..ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Blue-eagle schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:17:
En ik werd vanmorgen bijna geschept door een auto die nog net eventjes door rood reed. Ik had nét groen en trok wel sneller op dan menige auto zou kunnen, dus daar ligt ook een probleem. Maar de automobilist reed door rood en keek schijnbaar niet eventjes schuin voor zich om te zien dat ik er aan kwam.
Daar ligt zeker het probleem en dat is als motorrijder ook makkelijk te voorkomen. Er zijn al zo veel motorrijders overleden of gewond geraakt door met een tunnelvisie bij groen onmiddelijk flink hard op te trekken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Metro2002 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:51:
Had gisteren nog een beetje faalctie van mij. Ik rij achter een auto die naar links af wil slaan dus ongeduldig als ik ben slalom ik er rechts omheen. Rechts stond een auto die uit een uitrit kwam, die dacht: Ik kan oprijden want die auto slaat af. Tja alleen ik kwam er dus omheen geslalomd :+ :X Intussen zie ik ook nog een voetganger oversteken op het zebrapad en de auto uit de oprit zag die ook dus de auto uit de oprit stopte direct nadat hij de weg op was gereden en mocht ik de uitwijkproef doen 8)7 dus ik moest én om de auto heen én om de voetganger heen :F
Faalmoment van mij.

Situatieschets:

[afbeelding]
Pluspunten voor je paint.

Aangezien het toch bekentenis-vrijdag is in dit topic:
Ik ben wel eens bij een stoplicht met vluchtheuvel iets te overmoedig links langs een auto met grote aanhanger gegaan. Normaal ken ik dat stoplicht op m'n duimpje dus ik dacht dat de andere drie kanten eerst gingen en daarna pas mijn wegvak. Nou niet dus. Normaal geen probleem maar het gaatje was zo klein dat ik met m'n band tegen de vluchtheuvel aan zat en m'n spiegel ongeveer een centimeter van de aanhanger. Wonder boven wonder goed uit gekomen maar een goed leermomentje.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stacheldraht schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:58:
[...]

Ik kom weleens automobilisten tegen die seinen met hun koplampen omdat ze in het pikkedonker een motor voor een auto aanzien waar 1 koplamp het niet van doet :|
In dit geval was het een en al chaos links, dus goed mogelijk dat ze dachten dat een auto zich ergens tussendoor aan het drukken was ipv gewoon motor die tussendoor kwam.
Yep. Des te leuker als je pinlock het net begeven heeft (nouja, gegleden was naar positie waar het niet meer luchtdicht aansloot :X
Metro2002 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:16:
[...]

Wat dat betreft is die GPZ waar ik op rij wel echt een ideale fiets hoor, goed smal en geen enorm uitstekende spiegels waardoor ie bijna overal tussendoor past. Alleen tussen 2 vrachtwagens door doe ik maar niet :P Dan wacht ik even tot ik er tussendoor kan slalommen.
Ach, zolang ik niet zo breed ben als een Goldwing boeit het me weinig. Ooit in de file (bij Leeuwarden 8)7 ) achter een GL1200 Aspencade vastgezeten. Die had echt beter gewoon achter de auto's kunnen aansluiten :P
Naar voren rijden bij verkeerslichten doe ik dan weer eigenlijk nooit, schiet voor mijn gevoel te weinig op, of er moet écht een flinke rij staan.
Bij brak weer en slecht zicht ben ik daar ook terughoudend in, maar juist dan is risico op aanrijding van achteren groter. Dus ik doe het eigenlijk in de regel gewoon wel, mits er ruimte is en ik niemand erbij hinder. Veiliger gevoel. En scheelt vast paar seconden (niet eens omwille van die paar plaatsen eerder in de rij, maar omdat je niet achter de onvermijdelijke oma-in-een-Agila vast komt te zitten).
[...]

Zou het dat veel automobilisten zo denken? Meesten houden toch wel rekening met je, gaan opzij e.d. Ik heb voor ik mijn A had als automobilist ook nooit gedacht van goh, laat ik motorrijders dwars gaan zitten ofzo. Ook in het buitenland laat ik ze altijd even voor door wat opzij te gaan. Wat schiet ik er mee op als ik anderen dwars ga zitten :P ? Of je moet echt een compleet mislukt rotleven hebben dat je anderen gaat zieken ofzo :X
Heb welgeteld een keer in de vier jaar dat ik motor rij meegemaakt dat iemand het bewust deed. Gefrustreed figuur op de A2 bij Nieuwegein (voordat de tunnel open was, dus toen files nog schering en inslag waren). Heeft echt vijf minuten lang bijna op rijstrook ernaast gereden om te zorgen dat ik en nog twee andere er niet doorkwamen, met voor de duidelijkheid af en toe vriendschapsgebaar richting ons. Was geen busje maar goudkleurige grote middenklasser. Kansloos.
Blue-eagle schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:17:
[...]

Maar het ergste was nog wel de afslag van de A10 richting de RAI

[...]

Die afrit heeft gewoon 2 rijstroken nodig.
Die afrit is grootste bron van gezeik op de A10 Zuid. Steevast als er file staat kun je het herleiden tot slechte doorstroming bij S109 waardoor de wachtrij tot op de snelweg (en soms aangrenzende snelwegen A2 en A4) teruggaat.

M.i. zou Amstel vooral een volledig knooppunt moeten worden om zo via de S110 de S109 te ontlasten. Niet dat het daar zo rustig is, maar er is in ieder geval een stuk meer plek op het stuk tussen Amstel en de eerste verkeerslicht om stil te staan...
Maar ik ben wel enorm blij dat het nog gewoon 10+ graden is :7 Vorig jaar moest ik al enkele weken met het OV reizen omdat anders de pekel mijn motor vies zou maken.
Poser :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:58

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:36:
Veel mensen veranderen in de auto of op de motor nou eenmaal in een neanderthaler, dus het zou me niets verbazen als er ook veel mensen zijn die zo denken.
Vergis je niet, automobilisten zijn net mensen...en er zitten ook motorrijders tussen. En er zijn zat motorrijders die in een Neanderthaler veranderen als ze op de motor zitten. Motor Forum zit er vol mee. Een van de belangrijkste redenen dat ik er vrijwel niet meer kom (1x per jaar zeg maar). Wat een volk! Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Dus hou maar op over automobilisten alsof het een andere mensensoort is, want dat ik niet zo. Er zitten debielen tussen, maar daar hebben ze geen auto voor nodig. Met andere woorden: het zijn gewoon debielen, dus in de auto ook. Als ze motorrijden, zijn het debielen op een motor. Dat type dat je bij blik op de weg ziet zeg maar... :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is een cool ding! Is door de US Military ontwikkeld ism DARPA. Vooral dat multifuel klinkt interessant. Ben benieuwd hoe dat werkt. Zal wel iets zijn waardoor ze met al die brandstoffen electriciteit opwekken voor de electromotor. Zal wel een vermogen kosten...

http://cnn.com/video/data...lth-dirt-bike-mg.cnn.html

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:39:
[...]

Vergis je niet, automobilisten zijn net mensen...en er zitten ook motorrijders tussen. En er zijn zat motorrijders die in een Neanderthaler veranderen als ze op de motor zitten. Motor Forum zit er vol mee. Een van de belangrijkste redenen dat ik er vrijwel niet meer kom (1x per jaar zeg maar). Wat een volk! Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Dus hou maar op over automobilisten alsof het een andere mensensoort is, want dat ik niet zo. Er zitten debielen tussen, maar daar hebben ze geen auto voor nodig. Met andere woorden: het zijn gewoon debielen, dus in de auto ook. Als ze motorrijden, zijn het debielen op een motor. Dat type dat je bij blik op de weg ziet zeg maar... :+
heee ik zit op ook Motorforum ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ mphilipp: we denken er allebei hetzelfde over. Ook wat MF betreft, al is het specifieke Hornet topic wel ok. :)

"Veel mensen worden achter een stuur (auto, motor, fiets, driewieler) nou eenmaal net Neanderthalers" vond ik alleen niet zo'n lekkere zin. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Motor-forum is ook een forum waar ik niet graag kom, ik schrik daar elke keer weer van het kleuterschool gedrag echt onbegrijpelijk.

Advrider.com kan ik wel van harte aanbevelen echt een top forum is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:39:
[...]

Over 1x kam scheren gesproken :P
Ik geloof dat het merendeel hier wel een account op MF heeft :P Ik ben MF'er en proud of it 8)
Het ligt er maar ook net in welke topics je actief bent. Kijk, in de BMW bejaardensectie zal het er idd anders aan toe gaan dan in de supersport sectie :+

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 19-12-2014 19:57 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik chargeer...maar dat doet iedereen die het over koekblikkers heeft. Heel slecht excuus natuurlijk, maar goed...deal with it :+ Natuurlijk is niet iedereen op MF een aso/Neanderthaler, maar ze hebben wel de grootste bek en komen dus helaas overal bovenuit. Ik heb er niets meer te zoeken.

Fora zijn handig om informatie te delen en elkaar een beetje te helpen, maar het is zo jammer dat zo'n beetje elk forum uiteindelijk verzand in een in zichzelf gekeerde kliek. Er heerst een 'forum mores' en als je dat niet onderschrijft, kun je er net zo goed meteen wegblijven. De notoire forumpolitie die het op zich nemen om iedereen te wijzen op wat ze fout doen. En de napraterij natuurlijk...daar wordt je helemaal dol van. Als de 'forumdeskundige' beweert dat product A het beste is om XYZ mee te behandelen, dan is dat zo. Kom dan ook niet met iets anders aan, want dat wordt afgebrandt...de 'forumdeskundige' zegt het tenslotte. Dat patroon kom je op vrijwel elk forum tegen.
Maar ja...het is een beetje inherent aan 'groepjes' en daar heb ik toch al zo'n hekel aan. Niet dat ik nergens bij wil horen (niet als doel in ieder geval), maar veel mensen gaan zich identificeren met zo'n groep. En dat staat mij dan weer tegen. Ik ben mezelf en hoef geen bestaansrecht te ontlenen aan het al dan niet bij een of ander groepje te horen. Maar goed, nou wordt het een existentiële discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je de mensen op MF al aso vindt moet je eens een kijkje nemen op flitsservice.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klopt, daar vindt je ook mothers' finest. En op facebook, zo'n beetje op elke openbare plek waar je (denke hunnie) annoniem of in ieder geval zonder consequenties je grote scheur open kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Op het MF is het dan ook nog eens verdeeld over motormerken. Wat ik bedoel is dat sommige motoren bepaalde type mensen aantrekken. Zelfs onder supersport motoren is daar een groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cyntax schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:50:
Op het MF is het dan ook nog eens verdeeld over motormerken. Wat ik bedoel is dat sommige motoren bepaalde type mensen aantrekken. Zelfs onder supersport motoren is daar een groot verschil in.
Tja, imago he...

Bij vierwielers heb je dat ook. Een Audi A3 is technisch identiek aan een VW Golf, een Seat Leon of een Skoda Octavia. Toch trekken ze heel andere mensen en zul je - gemiddeld genomen - ook ander rijgedrag zien let op het 'gemiddeld genomen' - er zijn absoluut totale horken in Octavia's en verlaagde 3-deurs Golfjes met getinte ramen die uitgesproken netjes rijden.

Het zou juist gek zijn als dat bij motoren niet zo was.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. En omdat je zelf een bepaald vooroordeel hebt over een bepaalde auto (doe ik ook, bewust/onbewust) heb je ook meteen een oordeel klaar als iemand in auto XYZ iets onhandigs doet. Want je weet uiteindelijk nooit (nou ja...bijna nooit) of iemand nou gewoon onhandig/dom/blind is of dat ie jou gewoon het leven zuur probeert te maken. Sommige mensen slapen gewoon achter het stuur.

Maar goed, stereotypen/vooroordelen zijn eigenlijk nooit goed, maar helaas doen we het allemaal. Ik probeer het te vermijden maar ik betrap me er ook zelf op. Tsja...net een mens hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:26
mphilipp schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:50:
Precies. En omdat je zelf een bepaald vooroordeel hebt over een bepaalde auto (doe ik ook, bewust/onbewust) heb je ook meteen een oordeel klaar als iemand in auto XYZ iets onhandigs doet. Want je weet uiteindelijk nooit (nou ja...bijna nooit) of iemand nou gewoon onhandig/dom/blind is of dat ie jou gewoon het leven zuur probeert te maken. Sommige mensen slapen gewoon achter het stuur.

Maar goed, stereotypen/vooroordelen zijn eigenlijk nooit goed, maar helaas doen we het allemaal. Ik probeer het te vermijden maar ik betrap me er ook zelf op. Tsja...net een mens hè? :+
Simpel overlevingsmechanisme. Ik durf te beweren dat ik al wat hachelijke momenten ben voorkomen door randfiguren met een petje op hun hoofd, in eender welke auto, te negeren. Zelfde geldt voor busjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:49:
@ mphilipp: we denken er allebei hetzelfde over. Ook wat MF betreft, al is het specifieke Hornet topic wel ok. :)

"Veel mensen worden achter een stuur (auto, motor, fiets, driewieler) nou eenmaal net Neanderthalers" vond ik alleen niet zo'n lekkere zin. :P
Op MF zijn de topics over specifieke types vaak wel ok. Het is vooral het algemeen gedeelte wat je beter kan vermijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De Wreckville gaat aanstaande woensdag hoogstwaarschijnlijk plaatsmaken voor een BMW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erasmo schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:11:
De Wreckville gaat aanstaande woensdag hoogstwaarschijnlijk plaatsmaken voor een BMW :P
Welkom bij de bejaardenclub :P

Wat voor eentje?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

K75RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

\o/

Lomp, lelijk en (^&%(&^$^$-tupperware als je ergens bij moet (luchtfilter, koplamp), maar goedkoop en meest comfortabele manier om snelwegkm te vreten die ik meegemaakt heb. Oh, en in de bochten trek je iedereen muv de Goldwings eruit :+

* dion_b geniet dagelijks nog van z'n R80, maar moet bekennen dat de K75RT zonder meer practischer reed :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik dacht dat de bejaardensoos een deurtje verder was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Helemaal niks mis met BMW als ze maar als tracker, cafe racer, scrambler en streetfighter zijn uitgevoerd ;)

Sterker nog het zijn vaak de mooiste motoren om er zo snel mogelijk een slijptol in te zetten om er een echt iets moois van te maken 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.bikerscafe.com/blog/wp-content/uploads/2014/11/bmw-r-nine-t-mr-martini-01.jpg

Fapfapfapfapfap

Afbeeldingslocatie: http://www.dsf.my/wp-content/uploads/2014/05/bmw-concept1.jpg

Fapfapfapfapfap

Afbeeldingslocatie: http://kevilsspeedshop.com/bmw/wp-content/uploads/2013/08/DSC_0941-1024x682.jpg

Fapfapfapfapfap

Afbeeldingslocatie: http://pipeburn.com/wp-content/uploads/2014/01/08_01_2014_downout_bmw_07.jpg

Fapfapfapfapfap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die laatste twee zijn inderdaad erg mooi - hoewel de kwaliteit van de foto ook een stuk verbeterd. Ik zou nog wel eens - zoals eerder gezegd - op een R1150RR Rockster willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Die caféracers hè, rijden die nou ook echt of staan ze vooral mooi op de foto te wezen? Ik zie ze namelijk echt nooit op de openbare weg terwijl ze overal, in bladen, programma's en fora voorbijkomen :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:03:
Die caféracers hè, rijden die nou ook echt of staan ze vooral mooi op de foto te wezen? Ik zie ze namelijk echt nooit op de openbare weg terwijl ze overal, in bladen, programma's en fora voorbijkomen :?
Beetje zelfde als een sportfiets denk ik qua zithouding.. originele caferacers zijn voor moderne begrippen niet zo snel (ton up boys hadden de challenge om 100MPH/160KPH te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Denk eerder een keer een ritje met een hoop herrie en vooral een pijnlijke rug. :P
En toch vind ik het super vet om te zien, als ik straks een grotere schuur is gaat er zoiets ook wel komen. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:12:
[...]

Beetje zelfde als een sportfiets denk ik qua zithouding.. originele caferacers zijn voor moderne begrippen niet zo snel (ton up boys hadden de challenge om 100MPH/160KPH te halen)
Joopieboy schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:16:
[...]

Denk eerder een keer een ritje met een hoop herrie en vooral een pijnlijke rug. :P
En toch vind ik het super vet om te zien, als ik straks een grotere schuur is gaat er zoiets ook wel komen. :D
Ik zat het me af te vragen want op de weg zie ik vooral veel langpoten, sport en tour/sport en af en toe een chopper. Het lijkt me ook meer een hobbymotor en niet echt een comfortabel vervoersmiddel voor langere afstanden. Net als bobbers zegmaar, met zo'n keihard oversized fietszadel. Hoewel Nederland met al die korte stukjes daar op zich wel goed voor leent.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik ben opzoek naar een nieuw textiel pak. en heb daarvoor een aantal eisen wie kent er merken en types waar ik vooral naar moet kijken of ver van weg moet blijven?

knappe pasvorm.
goed waterdicht /goretex
rits rondom tussen jas en broek
als de broek een paar broekzakken heeft scoort dat punten. loop vaak de hele dag met de motorbroek aan.
avontuurlijk pak voor op mijn all/offroad. lekker ruig en niet zon neon uithangbord.
ben zelf 195 en 75kg dus vandaar dat ik nu uit mijn jas waai. of ik moet er 3 truien onder doen.
-10 tot 40 graden is een beetje het gebruiksgebied. ruim dus.

budget? geen idee als het maar knap spul is. het is het verschil tussen maximaal 500km comfortabel rijden of 1850.(ja die laatste 200km waren koud)

[ Voor 30% gewijzigd door DECOY88 op 22-12-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Caféeracer, die naam is toch duidelijk: om zo snel mogelijk naar het café te kunnen racen. Kwam dat ook niet langs in de eerste of tweede aflevering ven Motome. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:24:
Caféeracer, die naam is toch duidelijk: om zo snel mogelijk naar het café te kunnen racen. Kwam dat ook niet langs in de eerste of tweede aflevering ven Motome. :)
klopt, maar let wel op dat een engels cafe een koffiebar is en niet een pub/kroeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik zie ze hier in Brabant af en toe wel eens rijden, maar het zijn er niet veel. Overigens ik vind Trackers, Brats, Scramblers en Bobbers mooier dan Cafe Racers. Hier staat een goede uitleg over die verschillende types: http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=40137.0

Dit is bijv een prachtige Bobber :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2009/07/dub_performance_bobber.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

DECOY88 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:20:
ik ben opzoek naar een nieuw textiel pak. en heb daarvoor een aantal eisen wie kent er merken en types waar ik vooral naar moet kijken of ver van weg moet blijven?

knappe pasvorm.
goed waterdicht /goretex
rits rondom tussen jas en broek
als de broek een paar broekzakken heeft scoort dat punten. loop vaak de hele dag met de motorbroek aan.
avontuurlijk pak voor op mijn all/offroad. lekker ruig en niet zon neon uithangbord.
ben zelf 195 en 75kg dus vandaar dat ik nu uit mijn jas waai. of ik moet er 3 truien onder doen.
-10 tot 40 graden is een beetje het gebruiksgebied. ruim dus.

budget? geen idee als het maar knap spul is. het is het verschil tussen maximaal 500km comfortabel rijden of 1850.(ja die laatste 200km waren koud)
Ik ben ook zo lang, maar dan een paar kg zwaarder. Maar een pak van Held (Quatrotempi) waai ik niet uit.

De jas blijft lekker koel in de felle zon (mijn wintervoering heb ik er pas in juli/augustus uitgehaald, omdat ik het simpelweg niet heet had). Hij is waterdicht (goretex met Cordura _/-\o_ ), comfortabel, en goede voorzieningen als het gaat om zakken, ritsen ed.

maarja, eee.. niet goedkoop, de jas was 475 eu. Maar voor mij de beste investering ooit als het gaat om kleding. (rij 35k km / jaar ) zolang het niet vriest, rij ik 125 km / werkdag.

Zelfs op een dag als vandaag heb ik het niet fris, de jas is water/wind dicht en ik zit er comfortabel bij.

Deze dus. http://www.getgeared.co.u...e_jacket_tortosa_gtx_fluo

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 22-12-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:45:
[...]

Ik ben ook zo lang, maar dan een paar kg zwaarder. Maar een pak van Held (Quatrotempi) waai ik niet uit.

De jas blijft lekker koel in de felle zon (mijn wintervoering heb ik er pas in juli/augustus uitgehaald, omdat ik het simpelweg niet heet had). Hij is waterdicht (goretex met Cordura _/-\o_ ), comfortabel, en goede voorzieningen als het gaat om zakken, ritsen ed.

maarja, eee.. niet goedkoop, de jas was 475 eu. Maar voor mij de beste investering ooit als het gaat om kleding. (rij 35k km / jaar ) zolang het niet vriest, rij ik 125 km / werkdag.
dat is nog een koopje :X zat even bij motoport te kijken en vond wel een mooie jas met bijpassende broek. 700+500 euro ofzo _O-

Dane jack Nordborg Gore-tex PRO Shell
Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/5432/8C0C/DAEB/E3F4/B1D0/3E94/ABDA/54BB/102120_voor.jpg

Dane broek Lyngby Gore-tex PRO-shell
Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4CFC/F7BE/A9FC/0ADB/7934/3E94/ABDA/1319/102520_00.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door DECOY88 op 22-12-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Caféracers en aanverwanten zullen nu allemaal lekker in de verwarmde garage staan. 's Zomers zie ik ze wel rijden, maar lange stukjes zullen ze er nooit mee doen.

En als je er maar genoeg werk in stopt kun je van iedere fiets een kwijlbak maken:

Afbeeldingslocatie: http://wickedmeanbikes.com/wp-content/uploads/2013/06/custom_bmw_k75.jpg
dion_b schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:07:
[...]

\o/

Lomp, lelijk en (^&%(&^$^$-tupperware als je ergens bij moet (luchtfilter, koplamp), maar goedkoop en meest comfortabele manier om snelwegkm te vreten die ik meegemaakt heb. Oh, en in de bochten trek je iedereen muv de Goldwings eruit :+

* dion_b geniet dagelijks nog van z'n R80, maar moet bekennen dat de K75RT zonder meer practischer reed :P
Ik kom van een Deauville vandaan(iemand nog onderdelen kopen btw? :P) maar die is aan het einde van z'n werkbare leven. Dus qua comfort ga ik er wel een stapje op vooruit, mag ook wel want het zijn 250 snelwegkilometers naar mijn werk.
DECOY88 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:47:
[...]

dat is nog een koopje :X zat even bij motoport te kijken en vond wel een mooie jas met bijpassende broek. 700+500 euro ofzo _O-

[afbeelding]

[afbeelding]
De meeste grote motorzaken hebben nu wel een winteractie. Ik heb mijn pak van de outletafdeling van Hans van Wijk vandaan, die heeft vrij veel kleding voor een goede prijs.

[ Voor 32% gewijzigd door Erasmo op 22-12-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

dat is nog een koopje :X zat even bij motorport te kijken en vond wel een mooie jas met bijpassende broek. 700+450 euro ofzo _O-
Ik heb hem bij MKC gekocht in Zoeterwoude. De loper van de rits was kapot. Jas teruggestuurd naar Held (DLD), 2 weken later jas terug. Schoongemaakt, en een nieuwe loper. Gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:20:
Volgens mij heeft RevIt wel een paar leuke allroad pakken waar men redelijk enthousiast over is. Goede kwaliteit en niet superduur (maar zeker niet El Cheapo). Revit Defender/Poseidon/Sand2 worden alle 3 geroemd in reviews. De Poseiding is het duurste, maar heeft dan ook de meeste 'features' en luxe.

Als je het echt goed wil doen (maar ik weet niet wat je zou willen uitgeven) zou je ook naar de Klim Badlands kunnen kijken. Is in feite alleen wat zij noemen een Technical Shell. Dus Goretex Proshell met (d3O) protectoren en beluchtingsritsen. Voor warmte moet je zelf zorgen door een verwarmd vest of een trui, technisch spul, zoek het maar uit, afhankelijk van je eigen eisen en wensen.
Wel in de buitencategorie qua prijs, maar het moet een heel erg fijn pak zijn. En als iets goed is, en lang mee kan, is de investering te overzien (als je de centjes hebt liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou een jas kiezen met felle kleuren, vooral bij de armen. Niet zozeer vanwege veiligheid :+ , maar omdat het veel licht reflecteert (en dus koeler blijft ;) )..
Wat ik zeg, mijn wintervoering ging er laat uit, simpelweg omdat het door subtiele ventilator niet heet word. Als ik nu mijn oude jas aanheb is het een wereld van verschil, met deze jas van Held maakt het niet uit hoe koud of heet het buiten de jas is, binnen de jas blijft het aangenaam.
Vooral het feit dat het helemaal wind en waterdicht is helpt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mphilipp schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:50:
[...]

Volgens mij heeft RevIt wel een paar leuke allroad pakken waar men redelijk enthousiast over is. Goede kwaliteit en niet superduur (maar zeker niet El Cheapo). Revit Defender/Poseidon/Sand2 worden alle 3 geroemd in reviews. De Poseiding is het duurste, maar heeft dan ook de meeste 'features' en luxe.

Als je het echt goed wil doen (maar ik weet niet wat je zou willen uitgeven) zou je ook naar de Klim Badlands kunnen kijken. Is in feite alleen wat zij noemen een Technical Shell. Dus Goretex Proshell met (d3O) protectoren en beluchtingsritsen. Voor warmte moet je zelf zorgen door een verwarmd vest of een trui, technisch spul, zoek het maar uit, afhankelijk van je eigen eisen en wensen.
Wel in de buitencategorie qua prijs, maar het moet een heel erg fijn pak zijn. En als iets goed is, en lang mee kan, is de investering te overzien (als je de centjes hebt liggen).
Qua warmte zijn de extremiteiten vaak de grootste probleempunten, met een goed thermowolletje onder je pak blijft je kern over het algemeen wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:53:
[...]

Ik zou een jas kiezen met felle kleuren, vooral bij de armen. Niet zozeer vanwege veiligheid :+ , maar omdat het veel licht reflecteert (en dus koeler blijft ;) )..
Wat ik zeg, mijn wintervoering ging er laat uit, simpelweg omdat het door subtiele ventilator niet heet word. Als ik nu mijn oude jas aanheb is het een wereld van verschil, met deze jas van Held maakt het niet uit hoe koud of heet het buiten de jas is, binnen de jas blijft het aangenaam.
Vooral het feit dat het helemaal wind en waterdicht is helpt goed.
mooi licht kleurtje zodat het er of te mooi en dus duur buiten het veilige nederland uitziet. of ranzig van de vliegen en ellende. heb op mijn huidige jas al zon ranzige witte streep zitten. doe maar lekker donker. dan heb je het minste ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:27:
[...]

klopt, maar let wel op dat een engels cafe een koffiebar is en niet een pub/kroeg..
I know, anders kan je na de eerste kroeg niet veel meer racen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Jolke schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:56:
[...]

I know, anders kan je na de eerste kroeg niet veel meer racen. ;)
wel extra bochten op een rechte weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb een Klim trui van dat dunne spul dat toch goed isoleert. Heel fijn ding. Ideaal om onder je pak te dragen zonder dat je meteen een Michelin mannetje bent.

Maar dat Dane spul ziet er ook prima uit. Goede verhalen over gehoord. Maar dat is het MotoPort huismerk, dus nergens anders te krijgen. Niet dat dat slecht is, maar je ziet het daardoor wel wat minder en hoort er ook minder over. Maar de mensen die ik erover hoor, zijn allemaal positief.
Een pak van GoreTex Proshell is nu eenmaal duur. Maar prijs is relatief. Ik heb nu 6 jaar in een 2de hande BMW Atlantis gereden en dat pak is nog tiptop. De dealer zei dat er mensen al 10 jaar rijden met een Atlantis 1. Goede motorkleding vind ik net zo essentieel als een goede helm en laarzen. Als het te koude, te warm, te krap of te ruim is, zit je niet lekker op de motor en dat leidt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:00:
Goede motorkleding vind ik net zo essentieel als een goede helm en laarzen. Als het te koude, te warm, te krap of te ruim is, zit je niet lekker op de motor en dat leidt af.
dat is ook mede de reden dat ik er genoeg voor overheb. liever 1x een klap geld uitgeven en er mooie ritten en reizen mee maken. dan voor de zoveelste keer wat afbreken wegens onderkoeling of oververhitting :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

My sentiment exactly!
Daarom ben ik zelf ook heel sterk aan het nadenken over dat Klim pak. Die denken echt goed na over hun spullen. Dus niet 25 beluchtingsritsen, maar een paar op strategische plekken, waar ze ook echt iets doen.
Alleen schijnt de interne pocket voor een camelbak reservoir nogal tamelijk onhandig te zijn in gebruik. De meesten hebben gewoon een externe camelbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:06:
My sentiment exactly!
Daarom ben ik zelf ook heel sterk aan het nadenken over dat Klim pak. Die denken echt goed na over hun spullen. Dus niet 25 beluchtingsritsen, maar een paar op strategische plekken, waar ze ook echt iets doen.
Alleen schijnt de interne pocket voor een camelbak reservoir nogal tamelijk onhandig te zijn in gebruik. De meesten hebben gewoon een externe camelbak...
hou sowieso mijn externe Camelbak bfm. altijd makkelijk om wat zooi in te gooien als je even ergens gaat rondlopen bv. moet daar alleen nog een nieuw reservoir voor hebben als de tas nogeens vol moet. ze hebben bedacht dat een lasnaad door het midden de hoogte beperkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

DECOY88 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:55:
[...]

mooi licht kleurtje zodat het er of te mooi en dus duur buiten het veilige nederland uitziet. of ranzig van de vliegen en ellende. heb op mijn huidige jas al zon ranzige witte streep zitten. doe maar lekker donker. dan heb je het minste ellende.
Mee eens, ik heb een zwart/wit textiel pak en wat een ellende is dat die witte delen zien er echt te ranzig voor woorden uit, mijn volgende textiel pak wordt gewoon helemaal zwart. Ik snap ook nooit zo die beige of witte allroad pakken terwijl men nooit in de woestijn rijdt, als je daar een maand woon/werk verkeer mee doet ziet zo'n ding er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

DECOY88 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:55:
[...]

Als de jas vies is gooi ik hem in de wasmachine, en dan is ie weer fel.. Zoiezo is iets wat niet zwart/grijs is, in het weer van dit seizoen al erg fel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37

charrel

Cortisol4life..

Voor gore-tex staat pak hem beet 100.000km voordat het gaat lekken, kan je rekenen hoelang het ongeveer mee gaat.
Vriend van me kocht altijd dure pakken maar is over naar de goedkopere pakken met gore-tex omdat het uiteindelijk ongeveer even lang duurt voordat ze gaan lekken. En dan elke 3-4jaar een nieuw duur pak kopen werd hem wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kweenie, er zijn mensen die al 10 jaar met hetzelfde Rukka pak rijden en dat is nog steeds waterdicht. Goretex roept overigens 'guaranteed to keep you dry' en dat zou 'levenslang' zijn.

Het lekker zit 'm vaak niet eens in het GoreTex, maar in de constructie van het pak. In de loop van de tijd heeft GoreTex ook de policy wat aangepast en zijn ze strenger geworden. Logisch, want men roept dat een GoreTex pak lekt, terwijl het gaat om de rits of een slecht aangezette mouw. Daar heeft GoreTex niets mee te maken natuurlijk. Er zijn gewoon dingen waar je op moet letten. Ritsen moeten zo'n 'garage' hebben bijvoorbeeld. En op plekken waar je staand water kunt krijgen (in het kruis bijvoorbeeld) moet het op een goede manier gemaakt zijn/extra lagen etc. Je kunt veel leren door vooral veel uitgebreide reviews te lezen en gebruikerservaringen. Op een gegeven moment zie je de overeenkomsten en weet je waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Dit is nog wel een aardig stukje om te lezen wat betreft pakken: http://www.motoravonturis...ntie-en-teleurstellingen/ (lees ook de comments voor andere ervaringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar het stukje zegt uiteindelijk helemaal niets. Het is 1 ervaring van 1 persoon. Ik zeg niet dat een Rukka niet kan gaan lekken, maar het is niet schering en inslag. Daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur te steken.
Voor elk ding zullen er prositieve en negatieve ervaringen te vinden zijn, zonder uitzondering. Of het nu een Rolls Royce of een Lada is, er zijn mensen die er 20 jaar probleemloos in rijden en mensen die nog geen 1000km zonder ellende kunnen.

Ik ben ooit op pad geweest met een rijinstructeur en die zei ook dat alles uiteindelijk gaat lekken. Maar hij rijdt dan ook hele dagen met zijn motorkleding. Dan komen de problemen natuurlijk al heel snel naar boven. Hij doet dan ook zijn GoreTex kleding alleen aan als het echt regent. Maar ja, zoals hij het gebruikt kan ik me voorstellen dat je na 3 jaar een nieuw pak nodig hebt.
Je moet het spul natuurlijk ook fatsoenlijk onderhouden. Op de site van GoreText staat precies hoe je het moet doen. Ik doe mijn leren pak ook elk jaar aan het einde van het seizoen in de was. Daar gebruik ik dan wel weer 'speciaal' BMW wasmiddel voor. Misschien overbodig, maar ik wil het ding niet verpesten en voor €15 per jaar is het nou ook niet echt een grote uitgave. Na de was weer impregneren met (ook weer 'speciaal') BMW spul en ik kan er weer tegenaan. En zowaar: een bui kan ie best hebben. Zolang het niet met bakken uit de hemel komt, hoef ik nog geen regenpak aan.

Met GoreTex moet je dat ook doen. In de wasmachine, voorzichtig wassen en drogen in de droger, dan is ie weer waterafstotend. En eventueel om de zoveel tijd weer van dat spul om 'm opnieuw te impregneren. Maar goed onderhoud is denk ik wel heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik ben niet zo gek op italiaanse motorfietsen, maar dit ding fapfapfapfap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zit die vent raar op zijn motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

mphilipp schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:11:
Wat zit die vent raar op zijn motor...
Vind je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, als een soort mislukte Joe Bar. Staat een beetje raar. Zal wel last van zijn rug hebben aan het einde van de dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Beetje dirt tracker stijl....

Overigens, ik heb al ruim 17 jaar een dainese atlas gore tex jas. Gekocht voor 700 gulden wat voor het toenmalige studentje echt een hoop geld was.

Nog steeds waterdicht, nog steeds goed, geen kapotte ritsen, naden, stiksels oid. Een keer in de zoveel tijd (meestal na de winter) was ik hem met granger's 2in1 en dan kan ik er weer tegenaan.

Ik ben natuurlijk ook begonnen met goedkope zooi, maar ik ontdekte al snel dat dat je rijplezier aardig kan verminderen...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Inderdaad, maar dat staat zo gek als je op asfalt rijdt. Grasbaan racers zitten er ook zo op. Beetje vaag, maar goed, het zal wel een 'bad boy' attitude ding zijn.
Overigens, ik heb al ruim 17 jaar een dainese atlas gore tex jas. Gekocht voor 700 gulden wat voor het toenmalige studentje echt een hoop geld was.

Nog steeds waterdicht, nog steeds goed, geen kapotte ritsen, naden, stiksels oid. Een keer in de zoveel tijd (meestal na de winter) was ik hem met granger's 2in1 en dan kan ik er weer tegenaan.
Check! Hangt hier ook nog steeds een Daynese Goretex jas. Nog weinig aan versleten, maar ik draag 'm al 6 jaar niet meer. Was ook duur, maar ook ik heb rommel gehad. Mijn eerste jack was een plastic ding voor motorrijles. Qua helm deed ik het wel meteen goed: BMW Systeemhelm. Maar dan een uit de aanbieding. Jack en broek zo goedkoop mogelijk. Ik reed toch in het najaar. In de zomer was het een eenmanssauna... :) Toen iets duurder spul gekocht, maar nog steeds geen Goretex. Dat was begin jaren '90 dus toen was dat spul nog mega-duur. Ik denk altijd maar dat je eerst rommel gehad moet hebben om de goede spullen te kunnen waarderen.
Maar sommige mensen leren het imho nooit. Elke 2 jaar een El Cheapo pak kopen is een desinvestering. Tenzij je steeds graag met de mode meegaat. En het hoeft in principe ook geen goretex te zijn. Ik heb nu dus dat leren pak en een goed 1delige regenoverall. Die werkt perfect. Zit altijd in een tasje in de koffer, met een regen-helmmuts en mijn waterdichte hanschoenen. Beter mee verlegen dan om verlegen. Het grote voordeel van die koffers op de motor. Alles kan mee zonder dat het in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na 1e keer een enigszins plastic jas (al valt het mee, gore-tex uitneembare binnenjas/broek, zij het dan niet op elkaar aansluitend :X ) voor volle mep koop ik alleen 2e hands op Marktplaats. Het meeste draag ik een mooie bruinlerenjas die ik voor EUR 35 op kop tikte. Maatje te groot, maar dat geeft mogelijkheid voor veel warms eronder als het echt koud wordt.

Was van plan dit jaar een goede winterset 2e hands te kopen, maar bij afwezigheid winter rij ik gewoon met m'n midseizoenmeuk.

Vandaag zo warm dat ik niet eens bivakmuts of tweede trui aantrok en handvatverwarming halverwege de rit uitzette. Waaide wel een beetje, maar dan nog gewoon warm :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Marktplaats voor motorspullen _/-\o_ Al die afstappers die hun meuk voor weinig weg doen, heerlijk.
Laatst nog een paar zgan Daytona Gore-tex laarzen voor €50 overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Stacheldraht schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:52:
Helemaal niks mis met BMW als ze maar als tracker, cafe racer, scrambler en streetfighter zijn uitgevoerd ;)

Sterker nog het zijn vaak de mooiste motoren om er zo snel mogelijk een slijptol in te zetten om er een echt iets moois van te maken 8)

[afbeelding]

Fapfapfapfapfap

[afbeelding]

Fapfapfapfapfap

[afbeelding]

Fapfapfapfapfap

[afbeelding]

Fapfapfapfapfap
Er worden van japanners anders ook mooie caféracers gemaakt :) (dit was ooit een Yamaha Virago)

Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/11/yamaha-xv750.jpg

http://www.bikeexif.com/yamaha-xv750 :9~

In Kapelle (bij Goes) zit trouwens een bedrijfje dat veel BMW boxers ombouwen tot scramblers/caferacers, Ace13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Deze is alleen mooi omdat je dankzij de belichting vrijwel niets ziet... De onderste helft van het blok is veel te kaal, en achter het blok is het een grote bende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
Hehehe, lekker lopen prutsen merk ik.

Scottoiler compleet leeg gelopen. Ketting glimt als nieuw zilver. Stond veul te ver open (niet gecontroleerd :P) waardoor hij de ketting niet smeerder maar spoelde hehe.

Oeps 2: Gister avond voor het stoplicht waaide het erg hard waardoor (dacht ik) de rook vd uitlaat voor de motor te zien was, de zoete lucht kon ik niet plaatsen.

Eenmaal thuis aangekomen een hoop gesis en kwam ik erachter dat de koelvloeistof toevoer naar de carbs niet meer aangesloten was. Resultaat: 1.5 liter kvs op het blok, kappen en mijn broek hehe.

Hoop dat ik dit jaar kan afsluiten met alleen deze 2 geintjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dan mag je van geluk spreken dat je het gehaald met de kvs :P Die geur zal je in ieder geval nooit meer vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
hahaha nee idd. Gelukkig kende ik van lezen al dat KVS zoet moest ruiken, dit klopt redelijk kan ik als ervarings deskundige vertellen haha. Vanochtend maar ff een half uurtje eerder opgestaan om hem ff bij te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
andere weten 3 blokken in een jaar te slopen :')
eerste de nokkenas verkeerd teruggezet.
tweede een waterslag
derde geen idee maar bij de eerste test meteen een slag in het blok
en nu van alle 3 te samen het 4e blok gebouwd _O- en die werkt wel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Frontysco schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:20:
hahaha nee idd. Gelukkig kende ik van lezen al dat KVS zoet moest ruiken, dit klopt redelijk kan ik als ervarings deskundige vertellen haha. Vanochtend maar ff een half uurtje eerder opgestaan om hem ff bij te vullen.
Een paar jaar terug heb ik ~1500km meer zeer weinig / nagenoeg geen kvs gereden. . Motor was een maandje daarvoor omgevallen en heeft een halve dag bijna onderste boven gelegen. Hij was op zijn zij gevallen, en doordat er wind onder hoes geslagen is nog verder omgedraaid.
Hierdoor is het kvs reservoir leeggelopen. :X
Die dag had het ook geregend, en toen ik mijn motorfiets weer overeind tilde zag ik wel een plasje vreemde vloeistof liggen, maar ik dacht dat dat vuil dat onderop mijn motorfiets zat met de regen was weggespoeld.

Later viel het mij op dat de motor toch wat warmpjes liep. Bij het afstappen / stilstaan bij een stoplicht 'tikte' het motorblok meer dan normaal.

Op een gegeven moment kon ik het toch niet loslaten en schrok toen ik een droog kvs reservoir vond. Het was inmiddels al donker en ik was 150km van huis. :| Bij het eerste tankstation naar kvs gezocht, geen aanwezig, ook de tweede en derde hadden het niet. Bij de vierde heb ik maar demi-water gehaald, en dat er in gegooid.

Eerst de dop eraf en ik schenk de fles leeg. Een liter kvs weg, maar er kwam nog geen waterpeil omhoog in het reservoir. Weer naar binnen toe en een tweede fles gekocht. Nadat die voor drie/kwart was leeggeschonken kwamen er bubbbels en dampen naar boven toe.. en jawel! daar was het waterpeil weer.

Dat zelfde weekend heeft garage er degelijkse kvs in gedaan.. Erop terugkijkende, ben ik zoooo blij dat de koppakking het gehouden heeft. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over geuren gesproken. Mijn motor rookt en ruikt altijd naar de olie. Ik krijg regelmatig opmerkingen van anderen (zeker na een stuk hard rijden) dat er in stilstand rook onder mijn motor vandaan komt.

Dat weet ik, en dat is normaal. "Nee, dat is echt niet normaal!" Jawel, dat is de olie die bij het voortandwiel van de ketting wordt geslingerd (scottoiler) en op de katalysator terecht komt. Daar zit weliswaar een hitteschildje, maar alsnog verbrandt die olie daar een beetje. Dat is alles. :P

De truc is eigenlijk om dat niet te goed schoon te maken, het al verbrande laagje isoleert de hitte dan. Nu heb ik het voor de 'winter' weer eens schoongemaakt, dus in het voorjaar rookt ze weer even als een ketter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Staat je oiler dan niet wat te rijk / ruim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee hoor, een druppeltje per 60 seconden. (ik heb de elektronische variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:26

talin

ES-MA

_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:00:
[...]

Bij het eerste tankstation naar kvs gezocht, geen aanwezig, ook de tweede en derde hadden het niet. Bij de vierde heb ik maar demi-water gehaald, en dat er in gegooid.
nou ik had het el geweten, had mn blaas er in geleegd, liever zeik in mn koeler dan de koppakking eruit maar wel kwaliteit dat alles heel is gebleven.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

talin schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:12:
[...]

nou ik had het el geweten, had mn blaas er in geleegd, liever zeik in mn koeler dan de koppakking eruit maar wel kwaliteit dat alles heel is gebleven.
Dus daar komt die typische geur vandaan..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
De pest is vooral ook dat ik geen temp meter heb. En met die weer merk je bijna niet dat je motor warm loopt. Het is dat ik het gesis hoorde bij het uitzetten anders had ik het niet gemerkt.

Het eerste waar ik aandacht was ook de koppakking, gelukkig lijkt het mee te vallen. Vanochted het reservoir boven de max gezet, en zit nu net iets onder min. Bij thuiskomst maar weer wat bijvullen.
Pagina: 1 ... 135 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.