Na 100 km beginnen de vingertopjes hier ook aardig koud te worden, hoe heten die dingen in het Nederlands ook alweer?GBTW schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:44:
[video]
Gaat nog niks boven deze dingen.Ik heb Held waterdichte zomerhand schoenen en het is lekker warm met handvat verwarming
Denk dat de combinatie van zomerhandschoenen beter werkt dan winterhandschoenen.
Jammer helaas dat Hippohands niet meer bestaat. Alternatieven zijn er wel maar niet allemaal zo goed als deze.
http://www.obradvgear.com...products/enduro-grip-mitt < net iets te open.
http://www.dscovers.com/p...-scooter-handlebar-muffs/ < te kleine opening, zit je elke keer tegen de zijkant.
(hand) MoffenErasmo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:40:
[...]
Na 100 km beginnen de vingertopjes hier ook aardig koud te worden, hoe heten die dingen in het Nederlands ook alweer?
Vanmorgen was het eigenlijk overal waar ik reed (klein stukje Gorinchem en dan snelweg) ok, alleen bij Utrecht (ik ga de A2 af en dan richting DE) op de stadsbaan was het zichtbaar glad. Buiten het spoor zag ik glimmende plekken. Even testen (ik was met de auto
) en ja hoor...wielen spinnen als je een beetje gas geeft. In de bocht ook een paar van die leuke plekken. Blij dat ik niet met de brommer was. Kou vind ik geen probleem, maar met ijzel zie je mij niet.
En hoewel ik geen winterbanden mens ben (met de auto is het in mijn situatie onnodig) zou ik dan met de motor misschien weer wel M+S banden nemen als ik geen bij-voorkeur-droogweer-rijder ben. Sowieso zou het met de GS wel leuk zijn als ik een tweede setje velgen had met noppenbanden erop. Maar ja...wielen wisselen op straat lijkt me nou ook weer niet ideaal. Er worden zat velgen verkocht. Misschien een keer kijken wat dat voor klusje is, wielen wisselen op zo'n trekker...
En hoewel ik geen winterbanden mens ben (met de auto is het in mijn situatie onnodig) zou ik dan met de motor misschien weer wel M+S banden nemen als ik geen bij-voorkeur-droogweer-rijder ben. Sowieso zou het met de GS wel leuk zijn als ik een tweede setje velgen had met noppenbanden erop. Maar ja...wielen wisselen op straat lijkt me nou ook weer niet ideaal. Er worden zat velgen verkocht. Misschien een keer kijken wat dat voor klusje is, wielen wisselen op zo'n trekker...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Utrecht faalde dan ook best hard met gladheidsbestrijding. Terwijl Amsterdam meldde dat ze om 3u 's nachts gingen strooien, schrokken ze in Utrecht om 5u wakker omdat het toch wel glad was.
anakee 2 heeft ook slechtere grip rond het vriespunt. maar dan doe ik nogsteeds mijn best om even de bocht door te glijdenGBTW schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:01:
[...]
Kan ook aan de band / type band liggen. Met Michelin Anakee 2 nooit problemen gehad, Metzler Karoo 3 brak het achterwiel continue uit, zodra het +-0 granden was.De trail attack 2 doen het ook goed ondanks dat ze er nu al 15 000 km op zitten. Ik ga zowaar misschien de 20 000 km halen.
Verwijderd
Bridgestone battlax bt021 sport touring staat er op. Liggen er iets meer dan 10k km op van eind augustus. Nog meer dan profiel genoeg. Beginnen wel al wat af te vlakken.GBTW schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:01:
[...]
Kan ook aan de band / type band liggen. Met Michelin Anakee 2 nooit problemen gehad, Metzler Karoo 3 brak het achterwiel continue uit, zodra het +-0 granden was.De trail attack 2 doen het ook goed ondanks dat ze er nu al 15 000 km op zitten. Ik ga zowaar misschien de 20 000 km halen.
Als ik op de parking rondkijk zie ik wel veel banden die meer profiel in het midden hebben dan deze. Merendeel GS (mijne is RT) en een moto guzzi norge.
Alleen slechte ervaring met de Battle (death) wings op een Super Tenere in de regen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:59:
[...]
Bridgestone battlax bt021 sport touring staat er op. Liggen er iets meer dan 10k km op van eind augustus. Nog meer dan profiel genoeg. Beginnen wel al wat af te vlakken.
Als ik op de parking rondkijk zie ik wel veel banden die meer profiel in het midden hebben dan deze. Merendeel GS (mijne is RT) en een moto guzzi norge.
Hoorde van kwak dat zijn Bridgestones op de MT09 ook beter de prullenbak in konden.
de 21 was dat niet de brokkenband?Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:59:
[...]
Bridgestone battlax bt021 sport touring staat er op. Liggen er iets meer dan 10k km op van eind augustus. Nog meer dan profiel genoeg. Beginnen wel al wat af te vlakken.
Bijzonder. Ik zie ze dikwijls om 03:00 in het mondaine Gorinchem ook al met de strooiwagens rondrijden. Daarom heb ik ook geen winterbanden nodig...ik woon een paar meter van een hoofdweg door het centrum die ze altijd schoon houden. Met de motor is het lekker te combineren met noppen, want zowel de Heidi Scout als TCK80 zijn M+S (onder andere).XBL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:37:
Utrecht faalde dan ook best hard met gladheidsbestrijding. Terwijl Amsterdam meldde dat ze om 3u 's nachts gingen strooien, schrokken ze in Utrecht om 5u wakker omdat het toch wel glad was.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De reactie van de gemeente:XBL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:37:
http://www.rtvutrecht.nl/...-gladheid-in-utrecht.htmlDe gemeente liet dinsdagochtend weten dat er maandagavond preventief is gestrooid, maar dat de regen en vorst rond 05.00 uur niet waren voorspeld. Daarnaast kan er niet overal worden gestrooid.
Het weerbericht dat ik heb gehoord had het wel over mogelijke regen en vorst. Ben benieuwd welk bericht de gemeente dan heeft bekeken
De BT021 zijn hele slechte banden als het wegdek ook maar een beetje vochtig is, is mijn ervaring. Goed als het droog en warm is, maar anders waardeloos.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:59:
[...]
Ik heb zelf niet de BT-021 maar de 023 en daar ben ik wel echt super tevreden over. 
Droog en nat, stuurgedrag is goed en slijten bijna niet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En de Tucano Urbano R361?GBTW schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:44:
[video]
Jammer helaas dat Hippohands niet meer bestaat. Alternatieven zijn er wel maar niet allemaal zo goed als deze.
Passen ook prima op motoren. Heb ik zelf naar zitten kijken maar voorlopig nog geen echt nut voor gehad, dus nog niet aangeschaft. Zijn bij meerdere shops beschikbaar en ik lees er wel goede dingen over.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 09-12-2014 22:26 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Vanochtend het idee dat ik meer aan het zeilen dan motorrijden was. Flinke stoot zijwind en je schuift zo 2 baantjes op. Als voordeel, vergeleken met gisteren voelde het wel haast warm.
Lekker warm inderdaad. Die regen deert me niet, flinke plassen zie ik tenminste liggen. IJzel nietVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:23:
Vanochtend het idee dat ik meer aan het zeilen dan motorrijden was. Flinke stoot zijwind en je schuift zo 2 baantjes op. Als voordeel, vergeleken met gisteren voelde het wel haast warm.
Verwijderd
Zelfde heb ik met mijn Bridgestone BT-20 ook een heel fijn bandje nog geen rare dingen meegemaaktJoopieboy schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:34:
Ik heb zelf niet de BT-021 maar de 023 en daar ben ik wel echt super tevreden over.
Komt ook goed uit diverse reviews:
http://www.visordown.com/...-battlax-bt-020/5170.html
Verwijderd
Gisteren wat reviews gelezen en komt er toch ook goed uit. Maar vooral ervaringen gelezen die veel interessanter zijn natuurlijk. Daar zie ik vooral opmerkingen rond oneven slijtage en inderdaad wel dat als em uitbreekt het heel bruusk is.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:08:
[...]
Zelfde heb ik met mijn Bridgestone BT-20 ook een heel fijn bandje nog geen rare dingen meegemaakt![]()
Komt ook goed uit diverse reviews:
http://www.visordown.com/...-battlax-bt-020/5170.html
Dat laatste herken ik. Slechte grip in de regen niet. Vandaag veel regen gezien en nergens last van. Is meer bij extreme situaties.
Maar goed reden genoeg om er volgende keer andere op te zetten.
Mhh, ik heb vroegâh ook BT020's gehad op 2 motoren, en vond ze rampzalig in de regen vergelen met Michelin Pilot Road, Dunlop Roadsmart en Continental Roadattack...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Nogmaals rij toch elke dag en ik heb er nooit problemen mee ondervonden, overigens met de Michelin Pilot Road heb ik ook nog nooit problemen ondervonden.
Zoveel motorrijders zoveel meningen
Zoveel motorrijders zoveel meningen
Heb hier ook BT020, maar vooralsnog geen problemen ondervonden. Ik rijd dan ook nooit echt in de regen though.
D'r reed vanmorgen een held op een BMW flink door op de A50 (135 waar je 100 mocht) en op mooi tempo over over de overgang A50-A12 en A12-A50! Had toch wel respect voor deze meneer in de regen en het slechte zicht!
En nee, het was niet meneer agent, anders was ik wel aan de kant gezet omdat ik hem met 135 bleef volgen ;)!
En nee, het was niet meneer agent, anders was ik wel aan de kant gezet omdat ik hem met 135 bleef volgen ;)!
Vandaag al meer motoren gespot dan gisteren. Gisteren alleen een verkeersregelaar die het aandurfde op de motor. Lopend ging ik al bijna onderuit door de gladheid hier voor de deur.
Nee, ik ga voorlopig lekker met de auto... helaas.
Nee, ik ga voorlopig lekker met de auto... helaas.
https://www.facebook.com/video.php?v=426547464095517
Leuk filmpje van Moto journal
Racen doe je enkel op het circuit
Leuk filmpje van Moto journal
Racen doe je enkel op het circuit
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dan zouden de handkappen er af moeten, dat hoeft bij die andere gelukkig niet, tevens moet je dan ook weer iets hebben om te zorgen dat ze niet tegen je rem / koppelingshendels aan komen.Ultraman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:26:
[...]
En de Tucano Urbano R361?
Passen ook prima op motoren. Heb ik zelf naar zitten kijken maar voorlopig nog geen echt nut voor gehad, dus nog niet aangeschaft. Zijn bij meerdere shops beschikbaar en ik lees er wel goede dingen over.
Nee tot nu toe is de beste nog steeds de gene die niet meer gemaakt wordt
Er zit een plastic beugel in die ze in de wind in model houdt zodat ze niet tegen de rem en koppelinghendels aan komen.GBTW schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:29:
[...]
Dan zouden de handkappen er af moeten, dat hoeft bij die andere gelukkig niet, tevens moet je dan ook weer iets hebben om te zorgen dat ze niet tegen je rem / koppelingshendels aan komen.
Maar als je nu al handkappen hebt moeten die er inderdaad af.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 10-12-2014 20:59 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Kapjes zijn nog niet binnen maar ik moet vrijdag toch weer 250km rijden, dus daarom maar even de ghetto-oplossing er op geklust 

Kuipruitje van valentino rossi geleent?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Haha nee iemand van de hobbyclub had met een bandenkrijtje VooR en AchteR op de motor gezet zodat ik niet per ongeluk achterstevoren op de motor ging zitten aldus hem
[ Voor 3% gewijzigd door Erasmo op 10-12-2014 22:02 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Jij heet Dik Trom.Erasmo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:01:
Haha nee iemand van de hobbyclub had met een bandenkrijtje VooR en AchteR op de motor gezet zodat ik niet per ongeluk achterstevoren op de motor ging zitten aldus hem
Met ducttape past alles.
.
Wow, die gast kijkt goed in zijn spiegels.
Zien er handig uit, mijn lompe gevoerde moffen (retro-bruine nepleerUltraman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:26:
[...]
En de Tucano Urbano R361?
* dion_b springt gelijk weer op de motor - even op en neer naar Utrecht voor vergadering vanmiddag
Oslik blyat! Oslik!
Dag Tweakers,
Lees nu een tijdje mee, bij deze mijn motor:

En een pas nieuwe aanwinst van mijn pa, een golden oldie:
(staat nu binnen om gepoetst te worden, is maar tijdelijk haha)
Lees nu een tijdje mee, bij deze mijn motor:

En een pas nieuwe aanwinst van mijn pa, een golden oldie:
(staat nu binnen om gepoetst te worden, is maar tijdelijk haha)

Welkom

Leuke kleur.
R80 zo te zien, dacht daar ooit ook op gereden te hebben... toen ik net een week mijn rijbewijs had. Was niet zo makkelijk.

Leuke kleur.
R80 zo te zien, dacht daar ooit ook op gereden te hebben... toen ik net een week mijn rijbewijs had. Was niet zo makkelijk.
Mooie Er6 
Uitlaatje zal vast ook wel goed klinken.
Oranje is ook gewoon de snelste kleur. * Phreak heeft er ervaring mee.
Begin volgend jaar moet m'n Z voor de grote 24k beurt.
Dan ook maar eens vragen wat een Leovince Carbon uitlaatje kost, wil ook misschien wel eens een andere pijp proberen.
Uitlaatje zal vast ook wel goed klinken.
Oranje is ook gewoon de snelste kleur. * Phreak heeft er ervaring mee.
Begin volgend jaar moet m'n Z voor de grote 24k beurt.
Dan ook maar eens vragen wat een Leovince Carbon uitlaatje kost, wil ook misschien wel eens een andere pijp proberen.
Noobmeter WoT: Froekie
Ik heb zelf nog niet op de R80 (rt) gereden, deze moet eerst gepoetst worden etc.
Geluid is zeker mooi, zal zelf ook nooit meer met de stock uitlaat willen rijden
De uitlaat is van Superpole, een bedrijf in kaatsheuvel, heb hier zelf goede ervaring mee.
Geluid is zeker mooi, zal zelf ook nooit meer met de stock uitlaat willen rijden
De uitlaat is van Superpole, een bedrijf in kaatsheuvel, heb hier zelf goede ervaring mee.
Is fake... kijk maar eens naar de andere kant van de kruising.....
Er is iig in geknipt, maar mogelijk stond hij al een paar minuten te wachten en paste dat niet in het ani-gifje..Neal schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:51:
[...]
Is fake... kijk maar eens naar de andere kant van de kruising.....
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als je naar Isle of Mann wilt tussen 30 mei 2015 en 12 juni 2015 moet je dan ergens iets vroeg boeken?
And it goes BRAAAAAPP!
http://www.iomttbreaks.com/packages-and-ticketsROFLASTC schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:15:
Als je naar Isle of Mann wilt tussen 30 mei 2015 en 12 juni 2015 moet je dan ergens iets vroeg boeken?
De Glaming (glamous camping) en wat pre-erected tenten (kamperen in gewone tent die al voor je is neergezet) opties zijn al uitverkocht.. dus het is misschien wel een goed idee om op tijd te boeken..
[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 11-12-2014 14:39 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hehe, valt best mee, behalve...Jolke schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:04:
[...]
- Handmatige brandstofkraan. Vergeet je dat ding aan te zetten, kom je niet ver
- Handmatige choke. Op zich niet zo spannend, maar is iets anders dan injectie plus alles automatisch.
- Bij gas geven trekt de boel naar links. Wen je snel zat aan.
- Enkele schijfrem voor gaat geen stoppies opleveren, trommel achter is puur voor straktrekken aandrijflijn.
- Over aandrijflijn, blijft een lompe cardan. M.i. veel practischer dan ketting, maar je merkt het wel.

Dat alles gezegd, lekker achterover zittend genietend van handvatverwarming is het een genot om lui kilometers mee te maken
Oslik blyat! Oslik!
Ben je dan nu al niet veel te laat? Was in de veronderstelling dat je zo'n anderhalf jaar van tevoren moet boeken om iets leuks te vinden.ROFLASTC schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:15:
Bij ons pa zn motor zit geen handvatverwarming, maar zal deze ook niet veel in de winter rijden.dion_b schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:29:
[...]
Hehe, valt best mee, behalve...
- Handmatige choke. Op zich niet zo spannend, maar is iets anders dan injectie plus alles automatisch.
- Enkele schijfrem voor gaat geen stoppies opleveren, trommel achter is puur voor straktrekken aandrijflijn.
- Over aandrijflijn, blijft een lompe cardan. M.i. veel practischer dan ketting, maar je merkt het wel.
Dat alles gezegd, lekker achterover zittend genietend van handvatverwarming is het een genot om lui kilometers mee te maken
Hehe, idd... als je die lijst doorgewerkt hebt, dan rijdt het best aardig.dion_b schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:29:
[...]
Hehe, valt best mee, behalve...
Ik ben er destijds halverwege een rit naar gewisseld: van mijn eigen motor even een paar km op deze rijden. Had ook een 'licht' rijbewijs en deze motor was duidelijk een stuk zwaarder dan die van mij.

Toffe BMW, ik zeg strippen en een caferacer of bratstyle motor van maken
Vaak bu'j te bang!
Je linkernier verkopen en alvast gaan boeken voor 2016ROFLASTC schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:15:
Ik begrijp van de mensen die erheen gaan dat je de boot zelfs al een jaar vooraf moet boeken.
Zo voor 67 euro een 2e zadel gevonden voor mijn GS (wil een eigen comfort seat bouwen, ipv veel te veel geld aan uit te geven), ja er zit een klein gat in wat is dicht gemaakt en dat zie je, maar om nou de helf van de prijs er maar voor te vragen is echt gestoord. Ziet er zo veel beter uit dan mijn zadel
.
Voor een BMW zijn dit best lichte dingen, de mijne is nog geen 200kg, die RT zou ws paar kg zwaarder zijn, maar dan nog.Jolke schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:52:
[...]
Hehe, idd... als je die lijst doorgewerkt hebt, dan rijdt het best aardig.
Ik ben er destijds halverwege een rit naar gewisseld: van mijn eigen motor even een paar km op deze rijden. Had ook een 'licht' rijbewijs en deze motor was duidelijk een stuk zwaarder dan die van mij.
Moet je eens een willekeurige K of R (oilhead) RT/LT nemen. Rustig 50kg zwaarder. Dan nog, die dingen rijden ongelofelijk stabiel, ook op relatief lage snelheden. Echte toerfietsen. Maar als je er een op moment dat je stil staat om laat vallen merk je exact hoe zwaar het is
Oslik blyat! Oslik!
bij me at was ik een plank een paar blokjes en 2 hoeksteunen verder voor mijn zadelbodemGBTW schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:43:
Zo voor 67 euro een 2e zadel gevonden voor mijn GS (wil een eigen comfort seat bouwen, ipv veel te veel geld aan uit te geven), ja er zit een klein gat in wat is dicht gemaakt en dat zie je, maar om nou de helf van de prijs er maar voor te vragen is echt gestoord. Ziet er zo veel beter uit dan mijn zadel.

Moet nog kijken waar ik wat haal, maar heb geen haast. Het bmw zadel is een stuk gegoten plastic helemaal uit 1 stuk van ongeveer 80 cm lang. Leek mij niet heel handig om dat ook nog eens te moeten na bouwen.DECOY88 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:53:
[...]
bij me at was ik een plank een paar blokjes en 2 hoeksteunen verder voor mijn zadelbodemalleen hetgeen erop is nog een groot vraagteken.
GBTW schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:15:
[...]
Moet nog kijken waar ik wat haal, maar heb geen haast. Het bmw zadel is een stuk gegoten plastic helemaal uit 1 stuk van ongeveer 80 cm lang. Leek mij niet heel handig om dat ook nog eens te moeten na bouwen.

Niemand van de motor gewaaid? Had zelf een paar windstootjes, maar viel eigenlijk wel mee. Hopelijk is het op de terugweg ook een beetje te doen. Was nu al de hele week op de motor, wilde deze dag me niet laten afpakken ^^
Net achter en voor de vrachtwagens was het wel even gebruikmaken van de breedte van de rijstrook.
Ik vond het al lang best, het was niet koud.
First world problems van goede waterdichte kleding ;
Bij het uitrekken van mijn jas, komt er een hele straal koud water over mijn pols, brrr..
Ik vond het al lang best, het was niet koud.
First world problems van goede waterdichte kleding ;
Bij het uitrekken van mijn jas, komt er een hele straal koud water over mijn pols, brrr..
[ Voor 35% gewijzigd door _Apache_ op 12-12-2014 10:05 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Hier wel bijna van de fiets geblazen, gelukkig niet met de motorfiets.

* BioHazard is gisteren geslaagd voor zijn AVD examen 
Kunnen we naar potentiële fietsen gaan kijken.
Kunnen we naar potentiële fietsen gaan kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door BioHazard op 12-12-2014 10:32 ]
Boffen dat je gisteren mocht dan. Was beter weer dan vandaag
Nou, toen ik bij de rijschool aankwam gisteren wat het aan het onweren/hagelen/regenen en waaien. Maar vlak voor het examen is het allemaal gaan liggen, en heb ik in een zonnetje het examen kunnen rijden.MikeyMan schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:34:
Boffen dat je gisteren mocht dan. Was beter weer dan vandaag
Thanks!Raymond schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:37:
Gefeliciteerd!!
[ Voor 15% gewijzigd door BioHazard op 12-12-2014 10:38 ]
Homestay lijkt wel te betalen maar toegangstickets is weer wat andersToolkiT schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:37:
[...]
http://www.iomttbreaks.com/packages-and-tickets
De Glaming (glamous camping) en wat pre-erected tenten (kamperen in gewone tent die al voor je is neergezet) opties zijn al uitverkocht.. dus het is misschien wel een goed idee om op tijd te boeken..
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Superpole is inderdaad een heel leuk bedrijf ze zitten bij wijze van spreken bij mij praktisch om de hoek. En ze maken heel erg mooie uitlaten in eigen werkplaatsSkoefel schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:15:
6 jaar geleden zat ik op deze dag met gevoelloze vingers m'n rijexamen af te leggen. Nu is het beduidend natter
(wel wat warmer)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb ooit de mogelijkheden opgevraagd voor een andere demper voor mijn Vespa bij hun.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:47:
[...]
Superpole is inderdaad een heel leuk bedrijf ze zitten bij wijze van spreken bij mij praktisch om de hoek. En ze maken heel erg mooie uitlaten in eigen werkplaatshttp://www.superpole.nl/
Hadden ze nog nooit iets voor gemaakt dus een prijs indicatie konden ze niet afgeven, wel mocht ik langs komen voor vrijblijvend advies op maat.
Heb ze netjes terug gemaild en bedankt en aangeven dat ik elders verder ging zoeken.
Een paar maanden later kreeg ik weer een mail van hun of ze nog iets voor me konden beteken en de vraag waarom ik niets meer had laten horen. Of het aan hun had gelegen werd er in die mail gevraagd..
Ondertekening van die mail was ook iets in de trant van "groetjes naampersoon".
Heb er maar niet mee op gereageerd, heb geen liefdes relatie met ze..

Morgen D-day, dan moet de Vespa in de nieuwe camper, althans als het past. Zo niet heb ik een uitdaging want we hebben deze camper gekocht omdat juist de Vespa er in zou kunnen.
De ruimte is 110cm hoog en de vespa op zijn middenbok van de grond tot aan het hoogste punt (stuur/koplamp) 120cm..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Niet op de middenbok zetten dan? Spiegels eraf? Lucht uit de banden?
Hoef je niet die nieuwe camper meteen de zaag erin te zetten
Hoef je niet die nieuwe camper meteen de zaag erin te zetten
[ Voor 48% gewijzigd door aveenhuysen op 12-12-2014 12:03 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Spiegels moeten er sowieso van af, net als het schermpje en de topkoffer..
Daar moet ik dus al iets van snel sluitingen of zo voor maken, ga geen half uur staan sleutelen als dat ding weer terug de camper in moet.

Daar moet ik dus al iets van snel sluitingen of zo voor maken, ga geen half uur staan sleutelen als dat ding weer terug de camper in moet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Moet die op de bok staan? Daarmee komt die ook een paar cm hoger. Vastzetten met spanbandjes geen optie?
Ah las het verkeerd 120 cm (stuur/koplamp).
Niet op de bok en lucht uit de banden zou toch wel -10 cm zijn...?
Niet op de bok en lucht uit de banden zou toch wel -10 cm zijn...?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Trailertje achter de Vespa, camper erop. Klaar!
Niet zo in problemen denken, denk in oplossingen.
Niet zo in problemen denken, denk in oplossingen.
Verwijderd
Een tweetal reviews van de leukste motor op dit moment 
http://lanesplitter.jalop...azingly-fun-bi-1669889005
http://indefinitelywild.g...-also-its-best-1669893199
En de mannen van termignoni hebben een leuke verrassing:
http://lanesplitter.jalop...azingly-fun-bi-1669889005
http://indefinitelywild.g...-also-its-best-1669893199
En de mannen van termignoni hebben een leuke verrassing:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 15:12 ]
Nee op de bok hoeft helemaal niet. Denk dat het een klem op/om het voorwiel gaat worden.Jolke schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:11:
Moet die op de bok staan? Daarmee komt die ook een paar cm hoger. Vastzetten met spanbandjes geen optie?
Had op het camperforum voor de kop hier al wat informatie over ingewonnen, daar was iemand die zijn transalp achter in dat hokje kreeg...

Dus dan zal het met mijn Vespa ook wil goed komen.. Foto's volgen ook als het een fail blijkt te zijn.
Ook bij geen fail :-)
Mijn ouders kwamen ook een keer langs uit Zuid Spanje met de camper en toen wilde ik ook mijn VFR achterop die uittrekbare fietsendrager zetten en dan zo mee naar Nederland.
Daar was ie toch niet op berekend helaas. Helm op en er achteraan gereden via de route nacional naar Nederland
Mijn ouders kwamen ook een keer langs uit Zuid Spanje met de camper en toen wilde ik ook mijn VFR achterop die uittrekbare fietsendrager zetten en dan zo mee naar Nederland.
Daar was ie toch niet op berekend helaas. Helm op en er achteraan gereden via de route nacional naar Nederland
Transalp?! Met een hamer en zaag past alles.Bommes schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:58:
[...]
Nee op de bok hoeft helemaal niet. Denk dat het een klem op/om het voorwiel gaat worden.
Had op het camperforum voor de kop hier al wat informatie over ingewonnen, daar was iemand die zijn transalp achter in dat hokje kreeg...![]()
[afbeelding]
Dus dan zal het met mijn Vespa ook wil goed komen.. Foto's volgen ook als het een fail blijkt te zijn.
Verwijderd
Morgen 6000km beurt na ongeveer 3 maandjes rijden op mijn ER6N.
Wat gaan die kilometers toch snel!
Wat is de gemiddelde prijs voor een 6000km beurt trouwens?

6000 km, ik hoop dat er dan niet meer moet gebeuren dan hooguit je olie + filter verversen, als het nog de eerste olie is
Vaak bu'j te bang!
De olie in mijn motor gaat toch wel minimaal 20.000 km mee, anders sta ik elke 2 a 3 maanden olie te verversen

[ Voor 4% gewijzigd door BlackLabel01 op 13-12-2014 00:33 ]
Kan, maar het eerste oliebeurtje is vaak wat vlotter. Dit ivm inlopen enzo.
ER-6 6000km beurt ? Het is toch geen KTM zeg 
Volgens mij hoeft er dan vrijwel niks te gebeuren...
http://www.slideshare.net...650c9f-d9f-service-manual
doorklikken naar pagina 26.
"Evaporative emission control system" checken
En kijken of de remmen nog in orde zijn...
Vervangen van de olie hoeft pas bij 12.000...
Volgens mij hoeft er dan vrijwel niks te gebeuren...
http://www.slideshare.net...650c9f-d9f-service-manual
doorklikken naar pagina 26.
"Evaporative emission control system" checken
En kijken of de remmen nog in orde zijn...
Vervangen van de olie hoeft pas bij 12.000...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mijn FZS600 gaat om de 8-10k, vooral als je veel rijdt hoef je niet bij de 6001e km rechtsomkeer naar de garage te maken, vooral niet als er zo een korte tijd tussen zit. Het is gewoon een beetje luisteren naar de motor, het vergt wat 'Fingerspitzengefühl', snapje?Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:39:
Morgen 6000km beurt na ongeveer 3 maandjes rijden op mijn ER6N.
Grote beurt, ~225
Kleine beurt, ~150
Samengevat word word de olie en bougies vervangen, smeerpunten gesmeerd, stationair word bijgesteld, bandjes opgepompt, alle vloeistoffen worden bijgevuld, blokken nagekeken en vervangen waar nodig en de motor word in zijn algemeenheid nagekeken.
Soms is dat zelfs niet eens nodig, ik heb zelfs nog een bon van een kleine beurt die nog geen 100euro is.
Kortom, ik ben reuze tevreden, mijn volgende motor zal ook door deze monteurs gedaan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 13-12-2014 10:40 ]
Zo'n kleine beurt kun je toch prima zelf uitvoeren?
Verwijderd
Hangt er van af, als op je motor nog fabrieksgarantie zit is het aan te raden hem gewoon door een erkende dealer te laten onderhouden. Vaak zitten daar nog voordeeltjes aan zoals gratis pechhulp van de wegenwacht.Erasmo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:20:
Het is ook altijd wel fijn om een onderhoudsboekje te hebben met stempels van een erkende dealer bij eventuele doorverkoop en dan heb je ook nog terugroepacties van de fabriek of garantieonderdelen die vervangen moet worden zonder kosten (fabrieksfout).Erasmo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:20:
Ik heb geen gereedschap, materiaal moet ik weer voor retail-prijzen gaan aanschaffen, geen ruimte om te sleutelen, en wel wat beters te doen op mijn zaterdagmiddag.Erasmo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:20:
Verwijderd
Leuk artikel, een beetje bikkel stapt ook s'winters op de motor:
http://www.nrcq.nl/2014/1...ook-s-winters-op-de-motor
http://www.nrcq.nl/2014/1...ook-s-winters-op-de-motor
Ik snap pekelfietsen niet. Waarom zou je het hele jaar betalen voor een fiets die slechter is dan de gene die je hebt. Daarmee gaan rijden op momenten waar het juist mis kan gaan als je de fiets niet gewend bent. Vaak ook nog zonder abs en andere gemakken. Alleen maar om dat kleine beetje pekel, want zodra het sneeuwt rijden ze niet meer?
Ik heb mijn motor nog nooit gewassen sinds ik hem in 2012 heb gekocht, tectyl erop in de winter en het valt allemaal mee.
Ik heb mijn motor nog nooit gewassen sinds ik hem in 2012 heb gekocht, tectyl erop in de winter en het valt allemaal mee.
Ik denk dat de gemiddelde pekelfiets buiten de winter om gewoon geschorst is.
Waarom kan een motor eigenlijk zo slecht tegen pekel?
In principe kom je voor terugroepacties altijd in aanmerking. Zelf bij een importfiets, althans, bij Suzuki. Ik kreeg gewoon een nette brief om mijn rempomp te vervangen, en mijn motor is uit Duitsland geimporteerd. Which reminds me, ik moet 'm nog steeds wegbrengen daarvooraveenhuysen schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:27:
[...]
Het is ook altijd wel fijn om een onderhoudsboekje te hebben met stempels van een erkende dealer bij eventuele doorverkoop en dan heb je ook nog terugroepacties van de fabriek of garantieonderdelen die vervangen moet worden zonder kosten (fabrieksfout).

Vaak bu'j te bang!
Zout vreet aluminium aan en is ook geen vriend van andere metalen, waardoor roest ontstaat.Raymond schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:17:
Waarom kan een motor eigenlijk zo slecht tegen pekel?
@GBTW: Als je het hele jaar door rijdt, is het echt niet zo'n probleem om op een fiets te stappen waar je even niet meer op gereden hebt. Een doorrijder is doorgaans ook wel een wat meer ervaren motorrijder, en als je dan nog moeite hebt met een andere motor moet je je rbw maar gauw weer inleveren.
ABS is leuk, maar laten we nou niet gaan doen alsof we ineens niet meer kunnen rijden zonder dat spul. Bovendien is ABS juist in de winter zo goed als waardeloos, helemaal op de motor. Ik weet niet of je het wel eens geprobeerd hebt met de auto om volop te remmen in de sneeuw (ijzel is nóg erger) maar dan remt je auto gewoon helemaal niet. Beter is het dan om heeeeeel zachtjes te remmen zodat de ABS juist niet ingrijpt. Evengoed vind ik het op de motor maar overrated. En net als winterbanden is het aanpassen van je snelheid en rijstijl belangrijker dan enig hulpmiddel.
Geen zin in nog een abs discussie hier zo. In de winter rem ik voornamelijk op de motorrem dus maakt het ook niet echt uit, goed anticiperen en dan is er geen probleem.mphilipp schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:50:
[...]
Zout vreet aluminium aan en is ook geen vriend van andere metalen, waardoor roest ontstaat.
@GBTW: Als je het hele jaar door rijdt, is het echt niet zo'n probleem om op een fiets te stappen waar je even niet meer op gereden hebt. Een doorrijder is doorgaans ook wel een wat meer ervaren motorrijder, en als je dan nog moeite hebt met een andere motor moet je je rbw maar gauw weer inleveren.
ABS is leuk, maar laten we nou niet gaan doen alsof we ineens niet meer kunnen rijden zonder dat spul. Bovendien is ABS juist in de winter zo goed als waardeloos, helemaal op de motor. Ik weet niet of je het wel eens geprobeerd hebt met de auto om volop te remmen in de sneeuw (ijzel is nóg erger) maar dan remt je auto gewoon helemaal niet. Beter is het dan om heeeeeel zachtjes te remmen zodat de ABS juist niet ingrijpt. Evengoed vind ik het op de motor maar overrated. En net als winterbanden is het aanpassen van je snelheid en rijstijl belangrijker dan enig hulpmiddel.
Ik moet zeggen dat ik zeker wel verschil merk als ik op andere motor stap hoor. Ik op zo'n achterlijke GPZ 400 was om te janken (leen motor), k75 en r1150RT waren geen haar beter.

Toch zie ik de mensen die ik normaal op mijn ritje tegen kom van hun allroads en tour fietsen op dit soort bagger rijden, dat kan nooit zo fijn zijn.
Verwijderd
Cheers!_Apache_ schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:34:
[...]
Mijn FZS600 gaat om de 8-10k, vooral als je veel rijdt hoef je niet bij de 6001e km rechtsomkeer naar de garage te maken, vooral niet als er zo een korte tijd tussen zit. Het is gewoon een beetje luisteren naar de motor, het vergt wat 'Fingerspitzengefühl', snapje?
Grote beurt, ~225
Kleine beurt, ~150
Samengevat word word de olie en bougies vervangen, smeerpunten gesmeerd, stationair word bijgesteld, bandjes opgepompt, alle vloeistoffen worden bijgevuld, blokken nagekeken en vervangen waar nodig en de motor word in zijn algemeenheid nagekeken.
Soms is dat zelfs niet eens nodig, ik heb zelfs nog een bon van een kleine beurt die nog geen 100euro is.
Kortom, ik ben reuze tevreden, mijn volgende motor zal ook door deze monteurs gedaan worden.
Ben bij de dealer langsgeweest en het kostte uiteindelijk €190,55.
Ik vind dit echt ENORM duur voor een kleine beurt...maar helaas kan je er vrij weinig aan doen.
Zeker voor een ER6N van 4 maanden jong vind ik het erg prijzig.
Ben benieuwd wat ze voor een grote beurt gaan rekenen.
Hoeft ook niet. Je bevestigt precies wat ik zeg. Ik vind gewoon dat mensen teveel nadruk leggen op schijnveiligheden als abs en andere electronische zut, en ook winterbanden. Ze hebben nut, maar ook beperkingen en de grootste beperking zit nu juist altijd aan het stuur te prutsen...GBTW schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:00:
[...]
Geen zin in nog een abs discussie hier zo. In de winter rem ik voornamelijk op de motorrem dus maakt het ook niet echt uit, goed anticiperen en dan is er geen probleem.
Zal best, maar je kunt er prima op rijden en na een uurtje weet je niet beter meer. Het is geen volledig onbekende motor voor je natuurlijk als het je eigen pekelfiets is.Ik moet zeggen dat ik zeker wel verschil merk als ik op andere motor stap hoor. Ik op zo'n achterlijke GPZ 400 was om te janken (leen motor), k75 en r1150RT waren geen haar beter.
En ik was zelf on no time aan de GSA gewend en dat is echt een giga verschil met die oude RT. De eerste paar ritjes wat onwennig. maar daarna geen probleem meer. Als ik nu op de RT ga rijden zal het ook wel weer even wennen zijn, maar we zijn toch geen robots? We kunnen ons aanpassen. Lijkt me trouwens juist goed om af en toe eens op een andere motor te rijden. Houdt je scherp.
Houdt je scherp, maar verschil blijft.
Ik merk het nu nog op m'n R80. Zelfs na bijna anderhalf jaar voel ik me er niet zo vertrouwd op als ik binnen een week op m'n K75RT voelde. Wil niet zeggen dat ik er niet van geniet, ook niet dat ik denk dat ik minder veilig rij, maar ik neem wel meer veiligheidsmarge, pak bochten minder scherp, ben voorzichtiger in natte omstandigheden etc.
Of het objectief terecht is... onmogelijk te zeggen. De K is natuurlijk een veel moderner ontwerp dan een airhead R, maar dan nog, het is kwestie van gevoel. Zal met iedere willekeurige andere motor anders zijn.
Ik merk het nu nog op m'n R80. Zelfs na bijna anderhalf jaar voel ik me er niet zo vertrouwd op als ik binnen een week op m'n K75RT voelde. Wil niet zeggen dat ik er niet van geniet, ook niet dat ik denk dat ik minder veilig rij, maar ik neem wel meer veiligheidsmarge, pak bochten minder scherp, ben voorzichtiger in natte omstandigheden etc.
Of het objectief terecht is... onmogelijk te zeggen. De K is natuurlijk een veel moderner ontwerp dan een airhead R, maar dan nog, het is kwestie van gevoel. Zal met iedere willekeurige andere motor anders zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Elke 10 000 km bij de bmw dealert was +400 euro, dus wees maar blijVerwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:11:
[...]
Cheers!
Ik vind dit echt ENORM duur voor een kleine beurt...maar helaas kan je er vrij weinig aan doen.
Kennen ze trouwens geen verschil met grote en kleine beurt heb ik het idee. Had de service lijst eens in gezien. Met 30 000 km bvb vork olie vervangen, olie zelf kost geen drol en die gast bij hyperpro doet het echt binnen 5-10 minuten, maar bij bmw stond hij gewoon voor 30 minuten op de rekening....
[ Voor 23% gewijzigd door GBTW op 13-12-2014 23:12 ]
Wauw, wat een bedrag... Ik doe altijd mijn kleine beurten zelf. Als je in Zuid-Holland woont wil ik best voortaan je kleine beurten voor je doen voor de helft van de prijs wat je dealer rekentVerwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:11:
[...]
Cheers!
Dit klinkt alsof je alleen maar ervaring hebt met ouderwetse ABS systemen. De huidige zijn veel nauwkeuriger in "heel zachtjes remmen" dan je zelf bent.mphilipp schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:50:
[...]
Beter is het dan om heeeeeel zachtjes te remmen zodat de ABS juist niet ingrijpt. Evengoed vind ik het op de motor maar overrated.
Hier ben ik het wel mee eens, maar dat geldt net zo goed voor motorpak of helm. Rijden met verstand is het allerbelangrijkste, maar huldmiddelen maken het wel degelijk nog veiliger / verstandiger...!En net als winterbanden is het aanpassen van je snelheid en rijstijl belangrijker dan enig hulpmiddel.
O dan kom ik even de motor langs brengen. €85,- is niet veel voor dat allescyntax schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:32:
[...]
Wauw, wat een bedrag... Ik doe altijd mijn kleine beurten zelf. Als je in Zuid-Holland woont wil ik best voortaan je kleine beurten voor je doen voor de helft van de prijs wat je dealer rekent. Een grote beurt laat ik door de dealer doen. Daarbij was ik ook 400 euro+ kwijt. Wat ik wel raar vind is dat ze zo een extreem hoog bedrag rekenen voor die naked van jou. Volgens mij is alles makkelijk bereikbaar zonder te kloten met kappen enzo wat bijvoorbeeld bij sport motoren wel het geval is, daar kost het demonteren van de kappen ook al tijd en dus geld. Zo een kleine beurt zou binnen 1 uur makkelijk gedaan kunnen worden (olie verversen, nieuwe koperen ring voor de olie bout, nieuwe olie filter, controle van cruciale delen van de motor).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Action olie is een stuk goedkoper natuurlijk
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Lijkt mij vrij normale prijs. kleine beurt voor de mijne is nog duurder. grote beurt kost bijna 600Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:11:
[...]
Cheers!
And it goes BRAAAAAPP!
Wat hebben ze dan gedaan voor dat geld? Als het alleen olie+filter wissel was en paar dingetjes nalopen, dan vraag ik me echt af wat voor dure materialen ze gebruiken of hoe achterlijk hoog hun uurtarief is.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:11:
[...]
Cheers!
Prima, dan wordt de 300V wel een beetje verdunt met water als je dat niet erg vindtTylen schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:13:
[...]
O dan kom ik even de motor langs brengen. €85,- is niet veel voor dat alles. Wel Motul 300V olie erin hoor.
Dit topic is gesloten.