Asus Zenbook i7 256gb
Ah goede tip, ik ga eens kijken! Dankumphilipp schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:52:
Heb je die nieuw gekocht? (zal wel). Ik heb nl toen voor die trip naar Dakar bij rallybike centervoor het hele team Michelin Deserts gekocht die maar 1x gebruikt waren. Praktisch nieuw, want banden die aan vellen gereden waren nam ie niet meer. Maar dat is van een man die service doet bij de Dakar en de gebruikte banden van de topteams uit de container pakt. Voor gewone stervelingen zit er nog meer dan genoeg nop op.
Hij vroeg €79 per set (rallybikecenter.com)
Asus Zenbook i7 256gb
Ik kom het nog wel eens tegen dat ik mijn motor iets schuin moet houden of even moet slalommen om de spiegels (iets verhoogd en verbreed) niet tegen de spiegels van busjes te laten komen. Op het moment dat je dat doet terwijl er achter je ook nog eens een meter aan koffers hangt, lijkt me dat niet handig.mphilipp schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:37:
Ik heb het even opgezocht, want het is iets dat ik ook wel wilde weten. Zonder koffers is ie (aan het stuur) 91,5cm breed. Met koffers wordt dat dan 99.5, zeg 1m. Ja, je hebt dus iets minder plek, 5cm aan beide kanten zeg maar. Maar goed, als het daarom gaat is het wel erg krap allemaal.
Op zich is het niet zo'n probleem als in dat je niet kunt inschatten waar je doorheen kunt. Je stuur lijkt vanuit je zitpositie altijd breder omdat ie dichter bij je hoofd zit. Dus ik schat het altijd zo in dat als mijn stuurt er optisch tussendoor past (ongeveer), past de hele trekker er tussendoor. En anders heb ik een klein krasje op het aluminium...
Toegegeven, dan is het krap, maar het komt voor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik wilde net zeggen, ik moet toch met enige regelmaat ergens stapvoets voorbij. Blij dat ik geen koffers hebDrivinUCrazy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:18:
[...]
Ik kom het nog wel eens tegen dat ik mijn motor iets schuin moet houden of even moet slalommen om de spiegels (iets verhoogd en verbreed) niet tegen de spiegels van busjes te laten komen. Op het moment dat je dat doet terwijl er achter je ook nog eens een meter aan koffers hangt, lijkt me dat niet handig.
Toegegeven, dan is het krap, maar het komt voor.
Maar, als je zo'n GS hebt met handvatverwarming, kontverwarming, speakers, airco, trekhaak en ingebouwde espressomachine, is het helemaal niet zo erg om even twee minuten langer te wachten
Hattrick: Thorgal Eagles
Op naar het examen verkeersdeelneming.
Ik zou het eens moeten meten, mijn motor doet nu 4,3-4,5L/100km mèt koffer. Zonder zou je nog iets lager moeten verwachten, maarja, waar laat ik dan mijn helm/ handschoenen en oordoppen..DECOY88 schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:29:
[...]
bagger verbruik. ik merk het niet eens in mijn verbruik of ik met of zonder die 60kg rommel achterop rijd.
Keuzes keuzes keuzes..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
T was wel fris overigens, vanochtend. En ik heb een nieuwe helm nodig denk ik. Heb nu een RXA Explorer systeemhelm. Past op zich goed maar hij is niet zo stil; en heb nog geen passend pinlock setje gevonden.
Waar rijden jullie mee? Is een pinlock vizier echt zaligmakend?
Half jaar geleden de Shoei Neotec genomen met pinlock.underrated schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:49:
Hier ook gelukkig met een 55l topkoffer. Ideaal voor woon-werk; werktas + lunch + schoenen past er makkelijk in (ook als ik veel honger heb).
T was wel fris overigens, vanochtend. En ik heb een nieuwe helm nodig denk ik. Heb nu een RXA Explorer systeemhelm. Past op zich goed maar hij is niet zo stil; en heb nog geen passend pinlock setje gevonden.
Pinlock, tsjah het werkt, maar sta je stil dan beslaat hij toch.
Helm zelf is tov mijn oude echt verassend stil. Daarbij zittie ook nog eens heerlijk
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
ik heb dit weekend gereden: Vizier met pinlock besloeg niet, alles eromheen was hardstikke vochtig, droop er gewoon af. Ik ben best onder de indruk eigenlijkFrontysco schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:53:
[...]
Half jaar geleden de Shoei Neotec genomen met pinlock.
Helm zelf is tov mijn oude echt verassend stil. Daarbij zittie ook nog eens heerlijk
Ik heb een Schuberth C3 Pro (met pinlock) die is vrij stil en de pinlock is ideaalunderrated schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:49:
Hier ook gelukkig met een 55l topkoffer. Ideaal voor woon-werk; werktas + lunch + schoenen past er makkelijk in (ook als ik veel honger heb).
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Voor mij niet.. Ik heb een Shark Speed -R, zonder pinlock. Het vizier is zoiezo al een stuk dikker dan de vizieren die ik heirvoor had. Het is zeker wel 3-4mm dik. Daarnaast is het traploos verstelbaar, en de weerstand bij het verstellen kan je ook nog eens instellen.underrated schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:49:
Dus stel het in op een miniem kiertje, en het beslaat niet (ook niet als je stilstaat). Geen pinlock nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 02-12-2014 16:00 ]
Zeker niet als het opzet is. Dit is gewoon zo knullig dat het me niet eens verbaasde dat het opzet was. Is een jaar geleden als ruim bediscussiëerd.Raymond schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:06:
Tjah, dat werkt niet altijd zo: http://youtu.be/Mb22mDaqSP4
Als je gewend bent met koffers te rijden gebeurt dit je niet. Je raakt toch ook niet met de kont van je auto paaltjes waar je langs rijdt? Nee, de enige keer dat ik met mijn koffer iets raak, is het met manoeuvreren op mijn parkeerplaats. Daar staan paaltjes, en met het goed strak op zijn plek zetten (naast de motor staand) ga ik wel eens langs een paaltje. Maar dat is wat anders en beschadigde niets.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ben ook bezig met een nieuwe helm. Een hele witte welke ik vervolgens laat spuiten. Design zijn we nog mee bezig.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Je vergeet de imperial en gordijntjesMarc Rademaker schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:20:
[...]
Ik wilde net zeggen, ik moet toch met enige regelmaat ergens stapvoets voorbij. Blij dat ik geen koffers heb![]()
Maar, als je zo'n GS hebt met handvatverwarming, kontverwarming, speakers, airco, trekhaak en ingebouwde espressomachine, is het helemaal niet zo erg om even twee minuten langer te wachten
Nah...ik moet nog even wennen aan de nieuwe afmetingen, maar ik kom er redelijk door. Kwestie van kijken en strak rijden. Ik zie wel eens gasten die enorm lopen te stuntelen.
Even terug me overigens gruwelijk opgewonden over een motorrijder die tussen de 2 rechtse stroken ging rijden (er zijn er 3, worden er later weer 2). Meneer anticipeerde op de versmalling en daarmee op het gevaar van kruisende auto's, maar dat doe je niet zo. Zijn een deel van de automobilisten gewend aan het filteren tussen de linkse banen, komt er ineens een kloot voorbij die het anders doet. En ik vertik het om hetzelfde te doen dus in het kader van de verkeersveiligheid kon ik niet anders dan bij de auto's aansluiten. Anders worden de auto's aan 2 kanten ingehaald en dan werk ik mee aan de aversie tegen motorrijders. Wat een prutser was dat.
Of heb ik dit al verteld...? Dementie is heel erg, weet je...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoe doe je het wel?mphilipp schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:32:
Meneer anticipeerde op de versmalling en daarmee op het gevaar van kruisende auto's, maar dat doe je niet zo.
geen last van lekkage?Frontysco schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:53:
[...]
Half jaar geleden de Shoei Neotec genomen met pinlock.
Gewoon zoals het hoort lijkt me. Tussen de linkerbanen, en zelf haak ik af als de wegversmalling echt dichtbij komt, want daar gaan de automobilisten van baan wisselen en is de kans groter dat er eentje even niet goed kijkt en dan zit ik erop. Dan maar even file rijden, maar ik ben zelf ook vaak automobilist en zie hoe het gaat. Ik ga niet filteren bij op-en afritten en als er een baan afgaat.
Deze meneer maakte het extra ingewikkeld door iets te gaan doen wat a)niet mag en b)automobilisten niet verwachten. Hij maakt het dus extra gevaarlijk. En misschien doet hij dat al jaren zo en gaat het nooit mis, maar dat wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is. En irritant.
Het filteren op zich is al een verhoogd risico en op de motor ben je gewoon de zwakste schakel. Ik heb niets aan voorrang hebben of wat dan ook als ik en mijn motor in de kreukels ligt. Misschien is dat de reden dat ik nog nooit op mijn plaat ben gegaan, want ik vind niet dat dat bij het motorrijden hoort.
En nee, ik rij niet als een opa, ook al rij ik op een ouwelullenmerk
Dat links erlangs zal vast niet ideaal zijn volgens sommigen, maar ik zie er niet zoveel kwaad in. Wie gaat er nou weer naar links als de rijstrook bijna ophoudt.
Ik, omdat het op de middelste baan stilstaat door de late invoegersXBL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:18:
Dat links erlangs zal vast niet ideaal zijn volgens sommigen, maar ik zie er niet zoveel kwaad in. Wie gaat er nou weer naar links als de rijstrook bijna ophoudt.

Reed trouwens een keer achter een BMW 1200GS ook met flinke koffers die het moeilijk had met filteren omdat hij uiteraard rekening moest houden met zijn breedte. Vervolgens heb ik hem ook een filterstrook rechts even snel ingehaald wat hij denk ik niet zo leuk vond want een paar minuten later zag ik hem voorbij zoeven op de vluchtstrook
Wat ik zelf altijd doe is vanaf het bordje 'ritsen vanaf hier' een gaatje zoeken tussen de auto's om veilig naar de rechter stippellijn te schuiven. Iets wat blijkbaar goed werkt, ik heb nooit ergens last van en andere motorrijders achter mij volgen vaak dezelfde weg
'Netjes in de file gaan staan' doe ik zeker bij ritsen liever niet, er zal dan net een dwaas zijn die je over het hoofd ziet, denk dat er een gat is en erin duikt. Dan kan je nergens meer heen...
In nuttiger nieuws, gisteravond is het eindelijk gelukt om het Zephyr-caferacerproject te starten

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 03-12-2014 11:15 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik had het beter kunnen verwoorden, maar vaak zit ik dan niet meer ver van het weefvlak af en zoek ik een veilige plek om te wisselen van baan. Ik kies dan de snelste en handigste optie. Wanneer iemand dan nog even die laatste paar meters wilt benutten en 'm hard doordrukt (ik heb het niet over netjes doorrijden dan) schrikken automobilisten die vervolgens snel opzij willen gaan, de kant op waar ik reed.XBL schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:23:
Waarom is dat aso? Met de auto OK, maar op de motor kan je maar beter zoveel mogelijk leeg asfalt gebruiken. Vergeet niet dat bij invoegende voertuigen het verkeer op de andere banen ook gaat schuiven, dus dan zit je daar niet echt lekker tussen de file.
Ik rijd zelf altijd behouden en voorzichtig tussen de file door en pas mijn snelheid aan op de snelheid van de file. Ik heb al eenmaal gehad dat ik van mijn fiets afgereden ben in de file en hoef dat niet nog een keer of met hogere snelheid. Als ik dan zie dat er figuren tussen zitten die in hun sneakers en spijkerbroek met 70 of 80 tussen de file doorscheuren en dan ook dat soort capriolen zoals hierboven geschreven uithalen dan raak ik redelijk gefrustreerd. Je bent niet alleen voor jezelf gevaarlijk bezig, je brengt hierdoor ook andere motorrijders in gevaar.
De dagelijkse rijders die ik tegenkom rijden juist mee in de 'slinger' en volgen op gepaste afstand, het zijn die excessen van 'een keer op de motor naar de zaak om te showen' die het zo gevaarlijk maken.
Yup, monteur belde mij zojuist. Lijm van het handvat is week geworden en heeft het die dag begeven.ToolkiT schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:53:
[...]
niet iets doms als de lijm van gashandel is los en hij draait dol?
Enfin, ook lampen gesteld en de grote beurt is gedaan, 200 euro en ik kan er weer 10k/4 maanden tegenaan.
Dat laatste vind ik geen indicatie. Ik sein bv vrijwel nooit naar iemand. Heeft weinig nut, want ik ga ervan uit dat iemand wel in de gaten heeft wat ie doet op de weg. Als het per ongeluk is, weet ie het ook wel en heeft het seinen alleen psychisch bij jezelf nut (bevrijdend misschien?) en als het expres is, heeft het ook geen zin want die persoon weet precies wat ie aan het doen is. Ik doe niet aan symboolpolitiek.Chakotay schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:35:
Ik blijf in de file bij het ritsen meestal zo lang mogelijk tussen de linker & middelste baan, om na het "ritsen vanaf hier" bord het ritsende spul voorzichtig links voor bij te gaan. Uiteindelijk helemaal aan het einde een gaatje vinden om er tussendoor te prakken en verder tussen wat dan links & midden gewoden is te filteren. Gaat altijd soepel zo, en krijg er nooit grootlicht e.d. in m'n spiegels van.
Het gaat mij er meer om dat ik sowieso dat hele filteren geen fijne bezigheid vind. Niet dat ik bang ben ofzo, maar het is ook niet echt het meest veilige dat er is. Eigenlijk ook de hoofdreden dat ik niet zo heel vaak met de motor naar het werk ga. In de spits is het alles behalve ontspannen rijden en de motor is voor mij een vrijetijds ding en dat wil ik zo houden. Ik wil het niet gaan asocieren met het stressgedoe in de spits. Landje veroveren, onhandigerds ontwijken en je ergeren aan onregelmatig rijdende prutsers. Dat doe ik wel in mijn zero-power Up! (dat uitroepteken moet erachter).
En als ik dan tussen de file doorrij, hou ik daarmee op bij de meest gevaarlijke plekken. Dus bij in-en uitvoegstroken en weefvlakken. Gewoon omdat men daar het meest (onvoorspelbaar) van rijbaan wisselt. En er zijn er altijd wel een paar die tot het laatste moment wachten en je dan heel makkelijk over het hoofd zien. Vooral nu het lang en weer vroeg donker is. Tussen een rij koplampen van filerende auto's valt de koplamp van een motor nauwelijks op. Vandaar. Maar iedereen moet zelf weten wat ie doet. Alleen is het irritant als een collega motorrijder bij mij in de buurt precies iets anders gaat doen als 'het hoort'. En dat is razend irritant voor automobilisten die toch al zo'n moeite hebben met ons omdat we ze voorbij rijden. Check voor de gein eens een autoforum en zie wat de gemiddelde huisvader in een Volvo van ons denkt... Dus ik ga er niet een schepje bovenop doen. Maakt mij niet uit wie het wel doet en hoelang het al goed gaat.
jusqu'ici tout va bien...
Enige seinen dat ik doe is knipperen als iemand te ver naar rechts staat en ik er niet langs pas. Scheelt wel dat ik de route nu uit m'n hoofd ken, en dus precies de gevaarlijke stukken, korte uitvoegstroken etc weet.
Ik heb altijd mijn alarmlichten aan en pulseer mijn grootlicht (met de 'pass' knop) als ik mensen in de verte zie die de boel blokkeren (waarom zijn dat trouwens 80% Audi's of andere 'showoff' autos?underrated schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:00:
Idem hier, ik rij vaak Utrecht - A'dam heen en weer. Probeer file te mijden maar dat lukt niet altijd. En dan vind ik filteren beter dan achteraan sluiten
Enige seinen dat ik doe is knipperen als iemand te ver naar rechts staat en ik er niet langs pas. Scheelt wel dat ik de route nu uit m'n hoofd ken, en dus precies de gevaarlijke stukken, korte uitvoegstroken etc weet.
Gezien ik elke dag over de http://en.wikipedia.org/wiki/M25_motorway moet is de kans op file bij mij vrij groot..
Gister stond het echt vast (standje carpark) en toen ik na kilometers filteren vooraan stond bleek er een ongeluk gebeurt te zijn en waren alle banen afgesloten. Toen ik (als eerste) door mocht had ik wel 5 banen voor mezelf alleen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik had laatst zo'n debiel in België die door de file heen reed en gewoon zijn grootlicht continu op de puls stand had staan (dus niet eventjes voor een show off auto). Gewoon totaal verblind in alle spiegels. En toen kwam er politie aan en reageerde er amper iemand op flitsende lichten in de spiegels. Zullen wel gedacht hebben, weer zo'n motordebielToolkiT schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:21:
[...]
Ik heb altijd mijn alarmlichten aan en pulseer mijn grootlicht (met de 'pass' knop) als ik mensen in de verte zie die de boel blokkeren (waarom zijn dat trouwens 80% Audi's of andere 'showoff' autos?
Gezien ik elke dag over de http://en.wikipedia.org/wiki/M25_motorway moet is de kans op file bij mij vrij groot..
Gister stond het echt vast (standje carpark) en toen ik na kilometers filteren vooraan stond bleek er een ongeluk gebeurt te zijn en waren alle banen afgesloten. Toen ik (als eerste) door mocht had ik wel 5 banen voor mezelf alleen
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Toen ik bij mijn ouders was waar mijn brommer gestald staat moest ik even meekomen naar de schuur. Met een brok in zijn keel vertelde mijn vader dat hij de motor heeft laten vallen tijdens het verplaatsen. De arme man is er vol onder gekomen nadat hij uit was gegleden. Gelukkig aan mijn vader geen schade.
De motor heeft het er met krassen op het carterdeksel en op het uiteinde van de handlebar er bijzonder goed vanaf gebracht. De krassen ophet carterdeksel zitten met name aan de onderzijde maar zijn wel redelijk diep.
Heeft iemand van jullie deze zelfde ervaring en hoe kan ik dit het beste herstellen? Het gaat om een Kawasaki z750 uit 2008 en het carterdeksel is mat zwart

Met zwarte bijstipverf aan de slag om het wat te verbloemen? Anders nieuwe deksel en bar-ends kopen. Kost je 150 euro voor een deksel en 2 tientjes voor een bar end gok ik
[ Voor 14% gewijzigd door Exigence op 04-12-2014 17:37 ]
Dat soort dingen zijn zeker vervelendProqzor schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:24:
Nou ik mag er helaas ook niet aan ontkomen. Mijn brommertje is ook beschadigd
Toen ik bij mijn ouders was waar mijn brommer gestald staat moest ik even meekomen naar de schuur. Met een brok in zijn keel vertelde mijn vader dat hij de motor heeft laten vallen tijdens het verplaatsen. De arme man is er vol onder gekomen nadat hij uit was gegleden. Gelukkig aan mijn vader geen schade.
De motor heeft het er met krassen op het carterdeksel en op het uiteinde van de handlebar er bijzonder goed vanaf gebracht. De krassen ophet carterdeksel zitten met name aan de onderzijde maar zijn wel redelijk diep.
Heeft iemand van jullie deze zelfde ervaring en hoe kan ik dit het beste herstellen? Het gaat om een Kawasaki z750 uit 2008 en het carterdeksel is mat zwart

Eerste 'ghetto' mogelijkheid: De oneffenheden op het carter deksel (ik denk dat je trouwens stator of koppelings deksel bedoelt?) vlak maken met een dremel + wire brush kopje. Daarna de gehele deksel zo goed mogelijk afschuren met ruw schuurpapier. Vervolgens de gehele deksel weer spuiten met meerdere lagen hitte bestendig verf. Er zijn hoge kwaliteits spray bussen verkrijgbaar bij bouwmarkten voor rond de +-15 euro. Dan ben je voor rond de 20 euro (5 euro wire brush) al klaar aan reparaties indien al een Dremel bezit of iemand kent waarvan je de Dremel kan lenen. Je hoeft de deksel niet eraf te halen. Zorg er wel voor dat je de instructies achterop de spray bus goed volgt voor maximale slijtvastheid.
Tweede 'duurdere' mogelijkheid: olie uit je motor laten lopen, deksel eraf halen en naar een poedercoater brengen, dit gaat denk ik ongeveer 50-75 euro kosten (ligt aan hoeveel lagen coat en of ze het eerst moeten stralen + afplakken) maar je moet ook nieuwe pakkingen, olie en eventueel oliefilter kopen dus ik denk dat je gauw al over de 100 euro zit.
Derde 'duurste' mogelijkheid: nieuwe deksel kopen of een tweedehands deksel in goede staat, dit kost tussen de 80-150 euro gemiddeld. Maar daarnaast heb je zoals bij de tweede mogelijkheid ook nog kosten voor nieuwe pakkingen en olie.
Dit ff checken idd. Bijna iedereen in Nederland heeft zo'n aansprakelijkheidsverzekering (niet WA (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering), want niet verplicht).Exigence schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:36:
Eventueel via de WA verzekering van je vader?
Geen eervolle schade en niet mooi.Erasmo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:36:
Wat is het probleem van een paar krassen op je carterdeksel? Tuurlijk het ziet er niet zo mooi uit maar de motor rijdt er niet minder om.
And it goes BRAAAAAPP!
Yep. Valt ook op hoe je die vooral eind voorjaar en begin zomer ziet. Rond deze tijd zijn die mensen niet op twee wielen te vindenempy schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:22:
[...]
De dagelijkse rijders die ik tegenkom rijden juist mee in de 'slinger' en volgen op gepaste afstand, het zijn die excessen van 'een keer op de motor naar de zaak om te showen' die het zo gevaarlijk maken.

Niet dat ik maandag zo blij was dat ik er wel op reed... brrrrrr. Ijskoud, file en dan ook nog verrekend mbt hoe ver ik nog met m'n hoofdtank kwam waardoor ik middenin die file verkleumd moest prutsen met hendeltje voor reservetank en daadwerkelijk stil kwam te vallen, exact bij weefstuk van knooppunt Nieuwe Meer op de A10 bij stop-start-net-niet-stilstaand verkeer. *NIET* ideaal

Oh, en tot overmaat van ramp doet m'n pinlock het niet goed, waardoor ik ook bij dit soort weer geen zak kan zien. Hoog tijd om daar wat aan te doen...
Oslik blyat! Oslik!
cyntax schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:26:
[...]
Dat soort dingen zijn zeker vervelend![]()
Eerste 'ghetto' mogelijkheid: De oneffenheden op het carter deksel (ik denk dat je trouwens stator of koppelings deksel bedoelt?) vlak maken met een dremel + wire brush kopje. Daarna de gehele deksel zo goed mogelijk afschuren met ruw schuurpapier. Vervolgens de gehele deksel weer spuiten met meerdere lagen hitte bestendig verf. Er zijn hoge kwaliteits spray bussen verkrijgbaar bij bouwmarkten voor rond de +-15 euro. Dan ben je voor rond de 20 euro (5 euro wire brush) al klaar aan reparaties indien al een Dremel bezit of iemand kent waarvan je de Dremel kan lenen. Je hoeft de deksel niet eraf te halen. Zorg er wel voor dat je de instructies achterop de spray bus goed volgt voor maximale slijtvastheid.
Tweede 'duurdere' mogelijkheid: olie uit je motor laten lopen, deksel eraf halen en naar een poedercoater brengen, dit gaat denk ik ongeveer 50-75 euro kosten (ligt aan hoeveel lagen coat en of ze het eerst moeten stralen + afplakken) maar je moet ook nieuwe pakkingen, olie en eventueel oliefilter kopen dus ik denk dat je gauw al over de 100 euro zit.
Derde 'duurste' mogelijkheid: nieuwe deksel kopen of een tweedehands deksel in goede staat, dit kost tussen de 80-150 euro gemiddeld. Maar daarnaast heb je zoals bij de tweede mogelijkheid ook nog kosten voor nieuwe pakkingen en olie.
Ik vraag me af of je wel een mooi resultaat krijgt als je het gaat slijpen. Er zitten hier en daar behoorlijke groeven in dus dat blijf je altijd zien. Het is altijd een overweging, ga je eerst die kleine kosten maken om te kijken wat het resultaat is en vervolgens voor het hele bedrag? of in een keer het hele deksel vervangen. In het tweede geval ben je i.i.g. 20 euro en arbeid goedkoper uitXBL schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 01:06:
[...]
Dit ff checken idd. Bijna iedereen in Nederland heeft zo'n aansprakelijkheidsverzekering (niet WA (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering), want niet verplicht).
Misschien dat ik het dan mee laten nemen met een grote beurt ofzo. Bedankt voor de tips i.i.g.
Mijn vader werkt zelf bij de verzekering dus hij kent de mogelijkheden met betrekking tot vergoedingen wel.
Dit.
De motor is nu nog helemaal gaaf. Vind het zonde dat er dan krassen op zitten
Mooi zuur verhaal, maar inderdaad zoals de rest aangeeft: ik zou het via de WA verzekering proberen te regelen. Mijn pa heeft bij het verhuizen van mij de deur van de verhuis bus tegen de deur van een andere auto aan gegooid, deuk en flinke diepe kras. Was uiteindelijk allemaal via de verzekering geregeld zonder eigen risico.Proqzor schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:24:
[...]
[...]
Ik vraag me af of je wel een mooi resultaat krijgt als je het gaat slijpen. Er zitten hier en daar behoorlijke groeven in dus dat blijf je altijd zien. Het is altijd een overweging, ga je eerst die kleine kosten maken om te kijken wat het resultaat is en vervolgens voor het hele bedrag? of in een keer het hele deksel vervangen. In het tweede geval ben je i.i.g. 20 euro en arbeid goedkoper uit
Misschien dat ik het dan mee laten nemen met een grote beurt ofzo. Bedankt voor de tips i.i.g.
Mijn vader werkt zelf bij de verzekering dus hij kent de mogelijkheden met betrekking tot vergoedingen wel.
[...]
Dit.
De motor is nu nog helemaal gaaf. Vind het zonde dat er dan krassen op zittenIk heb een motor om mee te rijden maar ook omdat ik hem mooi vind.
O ja, proficiat man!

Ik vind m'n allroad net lastig door de file. M'n spiegels komen op dezelfde hoogte als die van bestelwagens en "werkbusjes". Waar staat de halve file 's morgens en 's avonds vol mee ...Ghostrider schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:21:
KTM 690, je kan er bijna altijd tussendoor door het hoge stuur. Zelfs als er 1 rijstrook is en een middenberm. Al is het dan niet er tussen dan is het door de berm
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Haha dankjewel!bakvis schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:39:
[...]
Mooi zuur verhaal, maar inderdaad zoals de rest aangeeft: ik zou het via de WA verzekering proberen te regelen. Mijn pa heeft bij het verhuizen van mij de deur van de verhuis bus tegen de deur van een andere auto aan gegooid, deuk en flinke diepe kras. Was uiteindelijk allemaal via de verzekering geregeld zonder eigen risico.
O ja, proficiat man!![]()
![]()
![]()
![]()
Ach ik vind het vooral zuur voor hem. Hij heeft gewoon een nacht niet kunnen slapen haha. Arme man.
Ik vond de schade enorm meevallen. Ik had echt verwacht toen ik naar het slachtoffer toegeleid werd dat het ding helemaal in stukken zou liggen haha.
Zal even kijken wanneer de motor weer voor een beurt moet. Misschien dat ik hem in het voorjaar naar de garage rijd en dan gelijk die kap laat vervangen. Kunnen de pakkingen, de arbeid, het deksel en de olie gelijk ook op rekening van de verzekering gezet worden haha ;P
Verwijderd
Momenteel heb ik het gevoel dat ik zo'n beetje de enige motorrijder ben hier in de omgevingdion_b schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 01:39:
[...]
Yep. Valt ook op hoe je die vooral eind voorjaar en begin zomer ziet. Rond deze tijd zijn die mensen niet op twee wielen te vinden

Tsja en wat betreft de zomer en het voorjaar, ik verbaas me er elk jaar over dat er niet nog meer ongelukken met motoren gebeuren want er zijn heel veel seizoensrijders die totaal niet beseffen wat ze aan het doen zijn
Ik heb een GPZ 500s met zo'n onderspoiler trouwens, weet niet of dat nog veel uitmaakt?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik kan jullie helemaal begrijpen! Het lijkt mij ook buitengewoon frustrerend als je na de winterperiode lekker gewend te zijn aan de rust op de weg qua motorrijders in het voorjaar weer allemaal 'concurrentie' langs je hebt vliegenVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:03:
[...]
Momenteel heb ik het gevoel dat ik zo'n beetje de enige motorrijder ben hier in de omgevingOp mijn werk staan normaal best veel motoren, maar daar is het qua motoren ook een beetje uitgestorven op een ex-politie bmw en een gave motorscooter na.
Tsja en wat betreft de zomer en het voorjaar, ik verbaas me er elk jaar over dat er niet nog meer ongelukken met motoren gebeuren want er zijn heel veel seizoensrijders die totaal niet beseffen wat ze aan het doen zijn
Ik ben zelf zo'n mooi weer rijder. Ik heb mijn motor puur voor het plezier. Eventueel nog om snel even naar mijn familie en vrienden te gaan vanuit Groningen naar Friesland.
Ik ga mijzelf echter niet martelen door hier in het noorden 's winters met de motor door de kou en nattigheid te rijden terwijl ik ook een lekker warm autootje voor het huis heb staan.
Maar ik snap helemaal wat je bedoeld. Laatst dus de motor naar mijn ouders gebracht. Het regende die dag de hele dag maar omdat ik anders niet kon die dag dus toch maar lekker met mijn leren pakje met overal ventilatie openingen die kant op gegaan. Na de eerste bocht zag ik verderop dat het stoplicht op groen stond. Dus ik even wat gas bij. Gaat een auto voor mij even preventief stoppen voor het geval het stoplicht op oranje/rood gaat. Ik had wel aardig vaart en er lag behoorlijk wat water op het wegdek. Dus ik kon niet meer remmen. Gelukkig was ik erg goed met de uitwijkoefening tijdens mijn motorrijlessen dus ik kon er mooi omheen. Toch wel een beetje een broekpoepmomentje.
Zo leren we allemaal wel weer wat denk ik maar
Ergens in de richting van Leiden/Amsterdam? Ik kom bijna elke ochtend een witte ex-politie BMW tegen en een motorscooterVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:03:
[...]
Momenteel heb ik het gevoel dat ik zo'n beetje de enige motorrijder ben hier in de omgevingOp mijn werk staan normaal best veel motoren, maar daar is het qua motoren ook een beetje uitgestorven op een ex-politie bmw en een gave motorscooter na.
Mijn motot startte gisteren niet meer, brandstofpomp-relais ging niet meer om door te wenig spanning. Dus na een paar keer rondgaan stierf ze helemaalErasmo schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:35:
De motot wou vanmorgen pas starten toen ik het licht uit deed, tijd voor een nieuwe accu.
Gisteren gelijk een accu besteld, hopelijk komt deze vandaag of morgen binnen, dan kan ik volgende week weer rijden! Ik hou niet van in de file staan

Als hij binnen is gaat hij direct naar de spuiter zodat hij er iets gaafs van kan maken
Ik kwam vanochtend ook nog 2 brommers tegen. Zwaaiden vriendelijk! Ik hoef gelukkig maar 20 minuten, nog goed te doen dus. Ik weet niet of ze al begonnen zijn met strooien? Zie soms wel witte vlekken op de weg, maar het spat niet op en glad is het eigenlijk niet. Pekel heeft mijn motor al gezien, dus daar valt toch niks meer aan te doen... Ga binnenkort wel voor een beurtje en misschien dat ik hem dan met tectyl laat behandelen á 50 euro.empy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:31:
[...]
Ergens in de richting van Leiden/Amsterdam? Ik kom bijna elke ochtend een witte ex-politie BMW tegen en een motorscooter![]()
[...]
Mijn motot startte gisteren niet meer, brandstofpomp-relais ging niet meer om door te wenig spanning. Dus na een paar keer rondgaan stierf ze helemaal![]()
Gisteren gelijk een accu besteld, hopelijk komt deze vandaag of morgen binnen, dan kan ik volgende week weer rijden! Ik hou niet van in de file staan
Prima helm! Heb m nu zelf 2 jaar (mat zwart). Heerlijk licht, fijne pasvorm maar helaas wat luid in de turbulentie...Tylen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:35:
Nieuwe helm is onderweg. De HJC R PHA 10 Plus in het wit. Deze komt met standaard licht en donker vizier en een hogere pinlock.
[afbeelding]
Als hij binnen is gaat hij direct naar de spuiter zodat hij er iets gaafs van kan maken
Verwijderd
Nee, omgeving Tilburgempy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:31:
[...]
Ergens in de richting van Leiden/Amsterdam? Ik kom bijna elke ochtend een witte ex-politie BMW tegen en een motorscooter
/me woont als import Noord-Hollander in het zuiden van het land

Het is een lange, overzichtelijke weg waar helaas veel oudere mensen rijden. Je mag er 70, ze rijden 60, en ik kan er makkelijk (en veilig) zo rond de 80 rijden. In theorie kan ik zeggen dat ik politie kan zien aankomen voor of achter me, maar toch...
Beste Tweaker-motorrijder: Zou jij veilig en niet-hinderlijk inhalen over een busbaan als je lichtelijk opgehouden wordt door een automobilist?
Het hangt echt af van de agent die je tegenkomt. Mijn ervaring in Amsterdam is dat ze wel wat beters te doen hebben, maar als je in een dorpje komt dan zijn ze juist blij dat er weer wat werk is. Uiteindelijk moet je gewoon geen illegale dingen doen als je geen boete wilt, al helemaal niet in de nabijheid van the law
Tsja, 'iets te langzaam' klikt alsof je er gewoon even snel langs wilt piepen. Als ze echt stilstaan, er is echt een gridlock door open brug, ongeluk ofzoiets, zal minder snel een agent raar opkijken. maar juist vanwege de wat hogere snelheid is uitwijken/scrhrikreacties juist gevaarlijk.Blue-eagle schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:23:
Hoe erg vindt de politie het als een motorrijder een lege busbaan gebruikt om 1 of 2 auto's in te halen die iets te langzaam rijden?Ik snap dat het niet mag, het kan je €140 kosten, maar... onder het mom: "Splitsen tijdens een file mag, ik dacht dat er een file stond dus ik haalde gewoon in" lachen ze je vast uit.
Het is een lange, overzichtelijke weg waar helaas veel oudere mensen rijden. Je mag er 70, ze rijden 60, en ik kan er makkelijk (en veilig) zo rond de 80 rijden. In theorie kan ik zeggen dat ik politie kan zien aankomen voor of achter me, maar toch...
Beste Tweaker-motorrijder: Zou jij veilig en niet-hinderlijk inhalen over een busbaan als je lichtelijk opgehouden wordt door een automobilist?
tIs wel heerlijk rijden nu, mooi droog, lekker fris, wegen zijn bijna leeg (Op purmerend na).
tesamen met 4 anderen vormen wij de doorrijploeg op t werk, de anderen vonden t te koud.
Goed om te lezenbakvis schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:50:
[...]
Prima helm! Heb m nu zelf 2 jaar (mat zwart). Heerlijk licht, fijne pasvorm maar helaas wat luid in de turbulentie...
Lekker helmpje hoor, heb hem ook namelijk en erg tevreden na eerst een Arai Viper GT te hebben gehad.Tylen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:35:
Nieuwe helm is onderweg. De HJC R PHA 10 Plus in het wit. Deze komt met standaard licht en donker vizier en een hogere pinlock.
[afbeelding]
Ook met helder en donker vizier en een pin-lock maar die gebruik ik nooit.
Model Assen heb ik:

[ Voor 5% gewijzigd door aveenhuysen op 05-12-2014 15:41 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Verwijderd
Ik vind het ook heerlijk rijden momenteelGenjiBlade schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:47:
VFR rijdt nog goed hier. Heb wel de dikke handschoenen uit de kast getrokken maar nog geen reden gehad om de wintervoering in mn pak te ritsen.
tIs wel heerlijk rijden nu, mooi droog, lekker fris, wegen zijn bijna leeg (Op purmerend na).
tesamen met 4 anderen vormen wij de doorrijploeg op t werk, de anderen vonden t te koud.
Indrukwekkende aflevering dit keer! Goede verhalen, een mooi portret over een mooi karakter (Tony Leenes, Indian liefhebber) en een matige rijtest over de Honda NM4 Vultus en de Doke 390 (blijf toch een leuke fiets).
O ja, als klap op de vuurpijl het verhaal van René de Boer, de reden om deze aflevering te kijken!
Te koud vind ik het ook zeker nog niet (goede winddichte kleding scheelt echt een hoop) maar werd net eerst getrakteerd op motregen (= vizier vies) en daarna op wat meer regen en dan moet je met vizier open gaan rijden of constant met je vingers wissenGenjiBlade schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:47:
VFR rijdt nog goed hier. Heb wel de dikke handschoenen uit de kast getrokken maar nog geen reden gehad om de wintervoering in mn pak te ritsen.
Ben tot nog toe erg te spreken over mijn BT45 bandjes , geven ook bij deze koude en natte situaties prima grip naar mijn mening, alleen op natte witte strepen bij het filteren voel je de motor een beetje zoeken maar dat is logisch, verder nog geen rare dingen mee gehad al zijn ze wel een klein beetje vierkant

Als ik agent was zou je gewoon een prent krijgen. Iemand fout inhalen omdat jij vindt dat ie te langzaam rijdt is geen reden. Op een normale manier inhalen of je kak ophouden. Haast is nooit een goede reden om potentieel gevaarlijk dingen te doen. De agent kan niet inschatten of jij daar geen gewoonte van gaat maken om maar naar eigen goeddunken dat soort dingen te doen. De een vind dit weer niet gevaarlijk en de ander dat. Kak ophouden dus...Blue-eagle schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:23:
Hoe erg vindt de politie het als een motorrijder een lege busbaan gebruikt om 1 of 2 auto's in te halen die iets te langzaam rijden?
Heb je geen handschoenen met een wissertje?Metro2002 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:31:
[...]
Te koud vind ik het ook zeker nog niet (goede winddichte kleding scheelt echt een hoop) maar werd net eerst getrakteerd op motregen (= vizier vies) en daarna op wat meer regen en dan moet je met vizier open gaan rijden of constant met je vingers wissenbeiden niet echt fijn
Verwijderd
Inderdaad zo'n wisser stuk op je duim. Of nog beter een verstelbaar windscherm dat je zo kan instellen dat alle druppels met de wind van je vizier afvliegen.Metro2002 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:31:
[...]
Te koud vind ik het ook zeker nog niet (goede winddichte kleding scheelt echt een hoop) maar werd net eerst getrakteerd op motregen (= vizier vies) en daarna op wat meer regen en dan moet je met vizier open gaan rijden of constant met je vingers wissenbeiden niet echt fijn
Met dit weer rij ik niet graag met open vizier hoor. Zelfs niet in zone 50.
Die markeringen zijn echt wel rampzalig met dit weer. Vorst plekken zie ik van ver liggen en zijn nog klein genoeg om ongemerkt over te vliegen als ik er toch eens een mis.Ben tot nog toe erg te spreken over mijn BT45 bandjes , geven ook bij deze koude en natte situaties prima grip naar mijn mening, alleen op natte witte strepen bij het filteren voel je de motor een beetje zoeken maar dat is logisch, verder nog geen rare dingen mee gehad al zijn ze wel een klein beetje vierkantMaarja doe er tot nu toe alleen woon-werk verkeer mee en dat is 90% snelweg
Nog zo'n broek momenten zijn herstellingen in het wegdek waarbij er een lijn asfalt in de rijrichting loopt.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Helaas niet nee, ga ik wel aanschaffen als dit setje aan vervanging toe is want het lijkt me toch wel erg handigmphilipp schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:17:
[...]
Heb je geen handschoenen met een wissertje?
Yep, bitumenstrepen zijn altijd een feest inderdaad, spekglad. Maar zoals gisteren toen het aardig doorregende vind ik toch altijd een stuk minder erg en glad dan wanneer het alleen vochtig oogt of net een klein kort regenbuitje is geweest, dan is net alle zooi zoals olie ed weer vloeibaar geworden maar is het nog niet weggespoelt.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:06:
[...]
Die markeringen zijn echt wel rampzalig met dit weer. Vorst plekken zie ik van ver liggen en zijn nog klein genoeg om ongemerkt over te vliegen als ik er toch eens een mis.
Nog zo'n broek momenten zijn herstellingen in het wegdek waarbij er een lijn asfalt in de rijrichting loopt.
Ben sowieso niet zo'n held met regen, als het regent als ik wegmoet pak ik liever de auto maar gisteren was het droog en regende het op de terugweg
[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 06-12-2014 11:29 ]
Gefeliciteerd, me vriendin heeft gisteren haar voertuigbeheersing gehaald. Nu nog snel opzoek naar een Ninja want straks wil ze op mijn GSXR wegRuerd Jan schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:25:
Gelukt. Na de theorie nu ook het praktijdexamen voertuigbeheersing gehaald. Slechts 10 minuten, en toen al: gefeliciteerd, je bent geslaagd.
Op naar het examen verkeersdeelneming.

Dat indian gedeelte duurde veelste lang, die motor van die kerel met dat ongeluk had ik wel willen zien rijden...bakvis schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:23:
[video]
Indrukwekkende aflevering dit keer! Goede verhalen, een mooi portret over een mooi karakter (Tony Leenes, Indian liefhebber) en een matige rijtest over de Honda NM4 Vultus en de Doke 390 (blijf toch een leuke fiets).
O ja, als klap op de vuurpijl het verhaal van René de Boer, de reden om deze aflevering te kijken!
KTM390 test leuk, maar wat weinig informatie, en imho als je eenmaal een volledig rijbewijs hebt doe je jezelf beter om gewoon een 690 te kopen...Dan maar een ladder erbij
Asus Zenbook i7 256gb
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Beetje oud al de info hier, maar het kan blijkbaar geen kwaad. En pekel afspoelen met koud water.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:29:
Die tectyl, mag dat ook op onderdelen die warm worden? Zoals het motorblok. Ik zou het blok onderaan aan het carterdeksel wel wat willen ontzien met al dat zout op straat. En krijg je dat er ook gemakkelijk terug af in de zomer? Wie gebruikt het hier allemaal voor die toepassing?
http://www.motor-forum.nl.../Winter-bijt-Motor-1.html
Ja kan prima, alleen als je direct daarna je motor laat draaien krijg je wat vervelende rook ontwikkeling. Beter is even te laten drogen voor een dag (als hij buiten / in de kou staat kan het best nog even duren voordat het tectyl zich zet) en hem dan even voor een minuut of 10 stationair te laten draaien (voor mij het enige moment van het jaar dat ik het doe, heb er echt een hekel aan als de buurman het doet, tevens is het echt niet goed voor het besje)Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:29:
Die tectyl, mag dat ook op onderdelen die warm worden? Zoals het motorblok. Ik zou het blok onderaan aan het carterdeksel wel wat willen ontzien met al dat zout op straat. En krijg je dat er ook gemakkelijk terug af in de zomer? Wie gebruikt het hier allemaal voor die toepassing?
In het dorp waar ik woon komt elke avond tussen 8 en 10 ergens een fervent BMW-rijder door de straat rijden. Het maakt niet uit wat voor een weer, altijd zonder handschoenen en met een pothelm. Zelfs nu...
Dat is wel heel koudJolke schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:04:
Respect voor de motorrijders die doorrijden ook met dit weer.
In het dorp waar ik woon komt elke avond tussen 8 en 10 ergens een fervent BMW-rijder door de straat rijden. Het maakt niet uit wat voor een weer, altijd zonder handschoenen en met een pothelm. Zelf nu...

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 09-12-2014 09:28 ]
Verwijderd
Mooiste is nog dat er de hele week niks aan de hand was en er wel gepekeld werd en na een nacht regen gevolgd door lichte vorst niets gebeurt.
Welke regio is dat dan? Hier (grens Gelderland - Utrecht) was rijkelijk gestrooid met zout gisteren en vanmorgen, ook op de niet-hoofdwegen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:23:
Was vanochtend toch best glad achterbandje kwam tot twee keer naar voren
Mooiste is nog dat er de hele week niks aan de hand was en er wel gepekeld werd en na een nacht regen gevolgd door lichte vorst niets gebeurt.
Verwijderd
Hier in Utrecht / Nieuwegein ook geen last gehad. Maar op werk hoorde ik al mensen praten over fietsers die 1 voor 1 op hun plaat gingen en mijn vriendin smste dat ik voorzichtig moest doen, want zij was ook gevallen. Maar ik heb geen gladheid meegemaakt...Tankiej schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:35:
[...]
Welke regio is dat dan? Hier (grens Gelderland - Utrecht) was rijkelijk gestrooid met zout gisteren en vanmorgen, ook op de niet-hoofdwegen.
Koud is het niet echt, niet met mijn nieuwe pak. Wel moet ik nog steeds een goede nek / halswarmer kopen. En na 20 minuten heb wel koude vingertopjes. Achja, je hebt een Naked of niet
Blij dat ik op de trapfiets zat, maar lag goed languit. Kou heb ik nog steeds geen last van, als t droog is stap ik wel weer op.
Check, dat was ie ookChakotay schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:57:
Ik hoorde een collega ook al zeggen dat een weg langs een kanaal hier achter mijn werk (Utrecht) ook spekglad was... Die maar ontwijken dan, ik was zelf toevallig over de 'hoofdroute' gegaan.
Handjevol fietsers lag in de berm, motorrijder voor mij had voetjes aan de grond.
Zelf had ik er niet zo een last van, geen moment het idee dat ik grip kwijt was oid.
Vermijden zou ik wel willen, maar dan kom ik nooit aan op de zaak.
Verwijderd

In dit topic ook al diverse mensen die hun motor vanwege de huidige weersomstandigheden hebben laten staan: http://www.motor-forum.nl...eer-4-Bar-en-boos-69.html
Kennen we niet in West-Friesland.
Vorige keer dat er werd gestrooid zal Feb/Maart zijn geweest.
Volgende keer dat er wordt gestrooid zal Feb/Maart worden.
Na vanochtend in vol tekenfilmstijl volledig achterover te hebben gekieperd met 1 voet aan de grond (Net mn eerste stap buiten vanmorgen) maar besloten dat de klinkers bij ons in de straat wel érg eigenaardig glansden.
Even een schaatstocht naar de hoofdweg en alles werd duidelijk; gister avond weer goed gehageld, daarna geregend, en met een flinke vorst eroverheen hadden we te maken met 1 á 2cm ijs op de rijbaan.
Hoe goed en mooi de VFR ook rijdt, daar kan ik lopend amper en motorend al helemaal niet tegenop.
Dus; rechtsomkeerd, de Panda uitgerust met spijker rupsbanden en vol frustratie over koekblikkend Nederland te werk gegaan.
BLAM! 29km aanééngesloten file over 3 snelwegen. En de VID muts op de radio maar mekkeren over "de langste file van dat moment" die maar met een schramele 12km op de A1 niet eens op de helft van mijn nachtmerrie rit kwam.
(Ik snap wel waarom die niet werd gemeld, VID houdt het namelijk maar bij pér snelweg, maar het is evengoed irritant om niet te horen te krijgen dat ik straks 45min vertraging ga oplopen)
Morgen gewóón op de VFR. Al is het -22 met ijzel, sneeuw, hagel, onweer, tsunami, vulkaan uitbarstingen en loslopende koeien op de snelweg. Ik weet alweer waarom ik de auto eigenlijk altijd laat staan, kan net zo goed lopend.
Goed.
Weer terug naar motoren en accessoires;
Ik ben laatst gevraagd wat ik voor mn kerst wil en ik kan eigenlijk niet kiezen;
(Oxford) handvat verwarming (Adventure en dan inkorten) of (Gerber) verwarmde handschoenen.
Voor beiden is wat te zeggen, maar beiden is samen niet nodig.
Mij lijkt dat de handvat verwarming makkelijker is alleen zijn die denk ik niet verwarmend genoeg om je vingertoppen te redden, optellen met het feit dat de meeste handschoenen niet berust zijn op temp verschillen en keus lijkt duidelijk.
Voor de handschoenen, die zijn weer beter is volgens mij wel iedere keer weer een gekloot.
Wat zijn jullie ervaringen en welke is nou de verstandigste keus?
[ Voor 21% gewijzigd door GenjiBlade op 09-12-2014 15:08 ]
Goede vraag. Handvatverwarming is volgens mij goedkoper. En ik twijfel nu ook al tijden. Vind Gerber's wel aan de prijs en ik kan niet 1-2-3 dingen aansluiten op mijn accu. Maar je hoort idd dat handvatverwarming vaak niet voldoende is voor de vingertoppen. Keuzes keuzes...GenjiBlade schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:59:
KNIP
Goed.
Weer terug naar motoren en accessoires;
Ik ben laatst gevraagd wat ik voor mn kerst wil en ik kan eigenlijk niet kiezen;
(Oxford) handvat verwarming (Adventure en dan inkorten) of (Gerber) verwarmde handschoenen.
Voor beiden is wat te zeggen, maar beiden is samen niet nodig.
Mij lijkt dat de handvat verwarming makkelijker is alleen zijn die denk ik niet verwarmend genoeg om je vingertoppen te redden, optellen met het feit dat de meeste handschoenen niet berust zijn op temp verschillen en keus lijkt duidelijk.
Voor de handschoenen, die zijn weer beter is volgens mij wel iedere keer weer een gekloot.
Wat zijn jullie ervaringen en welke is nou de verstandigste keus?
je handen verbrand van binnen en ijskoud van buiten. hier lekker de handen in de gerbingsMarc Rademaker schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:23:
[...]
Goede vraag. Handvatverwarming is volgens mij goedkoper. En ik twijfel nu ook al tijden. Vind Gerber's wel aan de prijs en ik kan niet 1-2-3 dingen aansluiten op mijn accu. Maar je hoort idd dat handvatverwarming vaak niet voldoende is voor de vingertoppen. Keuzes keuzes...
En zwarte vingertoppen...DECOY88 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:49:
[...]
je handen verbrand van binnen en ijskoud van buiten. hier lekker de handen in de gerbings

Gaat nog niks boven deze dingen.
Jammer helaas dat Hippohands niet meer bestaat. Alternatieven zijn er wel maar niet allemaal zo goed als deze.
http://www.obradvgear.com...products/enduro-grip-mitt < net iets te open.
http://www.dscovers.com/p...-scooter-handlebar-muffs/ < te kleine opening, zit je elke keer tegen de zijkant.
Verwijderd
Deze morgen is het achterwiel 2 maal uitgebroken. Zou dit ook door de nog koude banden kunnen zijn? Of maakt dat niet veel verschil wegens vorst?
In elke geval is de resterende 97km naar 't werk dan wel weer een gemak op de snelweg en ringwegen die er altijd goed bij liggen.
Blijkbaar een smerig boeltje. Volgens dit topic is het de ML variant die ze gebruiken. Dank voor de info.aveenhuysen schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:43:
[...]
Beetje oud al de info hier, maar het kan blijkbaar geen kwaad. En pekel afspoelen met koud water.
http://www.motor-forum.nl.../Winter-bijt-Motor-1.html
Kan ook aan de band / type band liggen. Met Michelin Anakee 2 nooit problemen gehad, Metzler Karoo 3 brak het achterwiel continue uit, zodra het +-0 granden was.De trail attack 2 doen het ook goed ondanks dat ze er nu al 15 000 km op zitten. Ik ga zowaar misschien de 20 000 km halen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:56:
Hier ook nog met de motor. Eerste 3 km zijn altijd spannend wegens platteland. Nu is het ijzel maar vaak is het gewoon modder van tractoren of grind van de slechte wegen die zich opstapelt in de bochten.
Deze morgen is het achterwiel 2 maal uitgebroken. Zou dit ook door de nog koude banden kunnen zijn? Of maakt dat niet veel verschil wegens vorst?
In elke geval is de resterende 97km naar 't werk dan wel weer een gemak op de snelweg en ringwegen die er altijd goed bij liggen.
[...]
Blijkbaar een smerig boeltje. Volgens dit topic is het de ML variant die ze gebruiken. Dank voor de info.
Dit topic is gesloten.