Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.572 views

Onderwerpen

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Ik dacht dat je bij zo'n boot niet meer naar je voertuig mag tijdens de vaart - juist om te voorkomen dat er schade aan voertuiten onstaat, of dat er spullen gestolen worden.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Op de ferry naar Schotland was dat zo inderdaad. Het parkeerdek ging op slot en ging pas weer open vlak voor of net na het aanmeren.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Whooop zojuist te horen gekregen dat ik de Classic SuperBike Revival ga rijden op een 1989 Honda RC30 :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jolke
Moest even opzoeken welke dat ook alweer was:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR750R

Nice. :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Gisteren hebben we de eerste startpoging gedaan van het Zephyr-project. Olie erin, accu aangesloten, trechtertje op de benzineleiding en wat benzine erin mikken, en dan...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B3ZNBHmIEAAmoD8.jpg

Oeps, alle overloopjes van de carbs stonden nog open :D Na die toch maar dicht gedaan te hebben lekte het helaas nog steeds een beetje uit een wat hoger punt, volgende week nog maar eens goed nakijken dus. Toch nog even geprobeerd, de startmotor ging prachtig rond, maar hij sloeg niet aan. Bougie eruit trekken en kijken of hij tegen het frame vonkt leek me gezien alle benzine overal niet het beste idee ooit :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

Kak, de FZS600 wil niet, de gasreactie is heeul slecht en het handvast kan ik vooruit en achteruit draaien. Het lijkt erop dat hij geen vaste nulpositie meer heeft. :/

ANWB gebeld maar die kon het niet fixen, zaterdag gaat ie naar de garage.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:45:
Kak, de FZS600 wil niet, de gasreactie is heeul slecht en het handvast kan ik vooruit en achteruit draaien. Het lijkt erop dat hij geen vaste nulpositie meer heeft. :/

ANWB gebeld maar die kon het niet fixen, zaterdag gaat ie naar de garage.
niet iets doms als de lijm van gashandel is los en hij draait dol?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen

Tylen

Kickuh he. 750cc V4 :)

Nu staat hij er zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1417092275.jpg

Maar die wordt aangepast. Omdat reglement voorschrijven dat de motor het silhouet moet hebben zoals hij uit de fabriek kwam vroeger. Aanpassingen nu zijn SP1 voorvork en remmen. En een anders uitlaat systeem.

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:53:
[...]

niet iets doms als de lijm van gashandel is los en hij draait dol?
Kon het zo snel even niet goed zien, hoop dat het zoiets simpels is.
Zaterdag staat ie bij de garage, hij moest zoiezo een beurt, laatste was alweer 9k geleden.

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:45:
[...]

Kickuh he. 750cc V4 :)

Nu staat hij er zo bij:

[afbeelding]

Maar die wordt aangepast. Omdat reglement voorschrijven dat de motor het silhouet moet hebben zoals hij uit de fabriek kwam vroeger. Aanpassingen nu zijn SP1 voorvork en remmen. En een anders uitlaat systeem.
zonde dat ie er zo bij staat,
mijn droom motor (puur kwa looks en de legende die hij is) is een RC45.
maar die ziet er na genoeg hetzelfde uit

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:48

Exigence

dnkroz

TorX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:57:
Even een vraagje tussendoor. Ik ga dit weekend op de motor naar Engeland, en maak de overtocht met de boot. Nu heb ik me al behoorlijk ingelezen over hoe de motor vast te maken enzo. Maar wat ik me afvroeg is waar laat ik m'n helm en motorbroek? Ik heb geen zin om die mee te zeulen. Kan ik die gewoon op of bij m'n motor achterlaten? Ik heb een topkoffer, tanktas en rugtas, maar die zullen al behoorlijk vol zitten.

Ik weet dat die ruimte gedurende de reis afgesloten wordt, dus het zou geen probleem mogen zijn. Maar voor de zekerheid vraag ik het hier even.
Afgelopen jaar met de motor op de boot van Ancona (Italië) naar Igoumenitsa (Griekenland) gezeten (nachtboot) en gewoon alles bij de motor neergelegd. Helm over m'n spiegel en de kleding over het zadel. Tanktas mee en verder niks. Verder geen problemen gehad. Maar doe verder gewoon waar je je zelf het veiligst bij voelt :)

Verder is het daar in ieder geval heel normaal dat het parkeerdek niet afgesloten wordt (officieel wel, maar hij staat in de praktijk gewoon open). Ook is het normaal om met je luchtbed in de gangen of op de dekken te slapen :P (zelf ook maar gedaan :P)

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:23:
[...]

Komt dus goed ;) Want die look moet hij wel hebben om mee te mogen doen.

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:13
Exigence schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:26:
[...]

Afgelopen jaar met de motor op de boot van Ancona (Italië) naar Igoumenitsa (Griekenland) gezeten (nachtboot) en gewoon alles bij de motor neergelegd. Helm over m'n spiegel en de kleding over het zadel. Tanktas mee en verder niks. Verder geen problemen gehad. Maar doe verder gewoon waar je je zelf het veiligst bij voelt :)

Verder is het daar in ieder geval heel normaal dat het parkeerdek niet afgesloten wordt (officieel wel, maar hij staat in de praktijk gewoon open). Ook is het normaal om met je luchtbed in de gangen of op de dekken te slapen :P (zelf ook maar gedaan :P)
Heheh, ik heb zelf de boot Bari - Igoumenitsa een aantal keer gehad (zonder auto/motor) en heb daar ook op het dek geslapen. Erg leuke ervaring. :)

Ik ga m'n spullen sowieso bij de motor laten. Ik denk dat ik het ergens aan vast ga maken met een slotje of eventueel een tiewrap. Het parkeerdek wordt hier wel afgesloten dus zolang men het niet 'even snel' kan meenemen moet het wel goedkomen. Wel grappig dat ik dit vraagstuk nauwelijks kan vinden, maar dat er toch diverse ervaringen mee zijn.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

• aveenhuysen
  • Laatst online: 16:55
Hij zit er al lekker bij tijdens de laatste testdag op Jerez van gisteren, onze "Hollander":

World Superbike:

Jonathan Rea (GB) Kawasaki 1’40.783
Randy de Puniet (F), Suzuki, 1’41.296
Alex Lowes (GB), Suzuki, 1’41.321
Tom Sykes (GB), Kawasaki, 1’41.365
Michael van der Mark (NL), Honda, 1’41.437
Sylvain Guintoli (F), Honda, 1’41.813
Leon Camier (I), MV Agusta, 1’44.905

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

5e, slecht hoor... De laatste officiele sessie op een 1000cc Honda won hij :P

(Suzuka 8hr)

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Tijd voor onderhoud :)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Nsby7ZlvBRk/VHdPpGruCVI/AAAAAAAABtg/f4GOpQldAk4/s800/IMG_5592.JPG

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:46:
5e, slecht hoor... De laatste officiele sessie op een 1000cc Honda won hij :P
(Suzuka 8hr)
Testdagen zijn toch om te testen? Is toch geen race/quali?

Met de F1 testen afgelopen week begon men ook al te zeuren over een 9de tijd van Verstappen op de eerste dag. Die tijden zeggen je niets zolang je niet weet wat ze aan het testen zijn. Nou zal dat met WSBK misschien ietsje anders zijn omdat de races korter zijn en geen pitstops, maar toch. Als de een long runs aan het proberen is en de andere quali rondjes zit je al helemaal scheef.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:11
_Apache_ schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:56:
[...]

Kon het zo snel even niet goed zien, hoop dat het zoiets simpels is.
Zaterdag staat ie bij de garage, hij moest zoiezo een beurt, laatste was alweer 9k geleden.
Die van jou krijgt ten minste nog af en toe een beurt ;) . Mijn FZS600 krijgt een oliewissel wanneer ik het gevoel heb dat de koppeling een beetje begint te slippen, en voor de rest vervang ik dingen wanneer ze versleten zijn. Carb's synchroniseren doe ik wanneer het super mooi weer is en ik écht niks te doen heb :) Ondertussen staat de km teller op 124.000 en loopt het arme beest nog steeds perfect. Goed spul maken die Japanners toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:37
FF nieuwsgierig, welk bj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, MotoGP.com heeft een blackfriday-actie, je kunt voor 1 euro multiscreen videopass-toegang krijgen tot 22 maart. Leuk om wat races terug te kijken of het testen te volgen e.d. :)

Dat zijn nou nog acceptabele bedragen, normaal is het €35. Wel even opletten als je het niet wil omzetten in een compleet abonnement voor volgend jaar, het autorenewt als je niet op de mail reageert tegen die tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 28-11-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

BlackLabel01 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:01:
[...]

Die van jou krijgt ten minste nog af en toe een beurt ;) . Mijn FZS600 krijgt een oliewissel wanneer ik het gevoel heb dat de koppeling een beetje begint te slippen, en voor de rest vervang ik dingen wanneer ze versleten zijn. Carb's synchroniseren doe ik wanneer het super mooi weer is en ik écht niks te doen heb :) Ondertussen staat de km teller op 124.000 en loopt het arme beest nog steeds perfect. Goed spul maken die Japanners toch :*)
Ik rij het hele jaar, en ongeveer 3k km per maand, dus ja, ik ontkom er niet aan om hem een aantal keer naar mijn vaste garage te sturen. En wees eens eerlijk, een kleine beurt (olie+filter wissel, rest van de vloeistoffen bijvullen, kabels stellen en wat klein controle werk) voor 100 euro, daar ga ik zelf niet voor klooien.

Zolang het Fazertje blijft rijden (en met 88k op de teller zal dat zo nog wel even blijven) kan ik mooi doorsparen voor een FJR.

Die van mij is uit '02, met de schuine koplampen, en de 22L tank.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 28-11-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Brr vanochtend erg spijt van mijn keuze om mijn regenjassie niet over mijn motorjas aan te trekken. Behalve regen houdt het blijkbaar ook de rijwind goed tegen :D volgende keer maar weer aantrekken. was wel erg koud zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:23:
[...]

Zo zou ik wel een NR willen hebben. Gaaf ding! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mmm ik denk dat ik de oorzaak van mijn benzineverbruik klacht heb gevonden... /me's rechterhand... DOH!
Ik sprak met de verkoper toen mijn Fazer8 voor een beurt ging en hij zei dat hij toch wel een beter resultaat zou verwachten... hij adviseerde me uit de powerband te blijven en dat heb ik deze week gedaan... op de snelweg expres in het powerdipje rond de 5800RPM gebleven (en dus 80MPH ipv 90MPH) en ik heb nu bijna 110 mijl gereden en nog 2 streepjes over, terwijl hij normaal dan al gaat knipperen.. ook lijkt het dat de knipper (brandstof lampje) vrij snel aangaat gezien de hoeveelheid die ik tank als het lampje aan is...

Dus mijn reserve is een stuk groter dan ik dacht en met rustiger rijden haal ik veel meer uit een tank...
#eigenlijkhadikhetkunnenweten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Lampjes en balkjes zijn berucht om hun onnauwkeurigheid. Wat is je verbruik (gemeten aan de pomp) met wat tankbeurten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19

Bommes

Capo del formaggio

Gemeten verbruik,
Yamaha FJ 1200: 1 op 14
Vespa GTS 250: 1 op 29,5
8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:09
Je banden zo nu en dan oppompen is ook handig :P Sinds dat het kouder is geworden, ben ik 0,5 bar verloren, zowel voor als achter. Nu kan ik weer normaal insturen ipv er voor hoeven te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Lekker gummen, toch. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Die van mij is uit 1999.
_Apache_ schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:44:
[...]
Ik rij het hele jaar, en ongeveer 3k km per maand, dus ja, ik ontkom er niet aan om hem een aantal keer naar mijn vaste garage te sturen. En wees eens eerlijk, een kleine beurt (olie+filter wissel, rest van de vloeistoffen bijvullen, kabels stellen en wat klein controle werk) voor 100 euro, daar ga ik zelf niet voor klooien.

Zolang het Fazertje blijft rijden (en met 88k op de teller zal dat zo nog wel even blijven) kan ik mooi doorsparen voor een FJR.

Die van mij is uit '02, met de schuine koplampen, en de 22L tank.
Ik bedoelde ook niet dat beurten overbodig zijn :) Meer dat ik me verbaas over hoe goed het spul blijft, ondanks mijn gebrek aan TLC voor het apparaat >:)

Rij trouwens ook het hele jaar door, wat me op het volgende brengt: heeft iemand nog tips om je ketting door de winter heen te helpen? Ik kan eigenlijk elk jaar m'n ketting en tandwielen vervangen en ik denk dat dit mede aan de pekel in de winter ligt. Zou een Scottoiler dan beter zijn dan ouderwets kettingvet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Mooi, die van mij uit 2k, zelfde type dus.

Heb jij toevallig 'ook' problemen met het afstellen vd koplamp?
Ik kan stellen wat ik wil, maar er wijzigd niets...

Disclaimer: Ik heb het type koplamp waar H1 ingaat met een H4 converter (origineel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Ja, dat herken ik wel. Aan die schroeven draaien heeft geen effect bij mij. Maar ik ben wel tevreden met hoe m'n koplampen zijn afgesteld, dus heb me er verder ook niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Hmmm jammer! Als ik op de 2e baan rijd, op de normale positie dan verlicht ik het rechter gedeelte van baan 1... Niet erg effectief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mijn lampen staan ook niet goed, ze staat ietsje scheel, maar dat vind ik het probleem nog neit echt. Wat ik wel vervelend is, is iets omhoog staat te wijzen.

In het servicemanual staat dat er 2 schroefjes zijn, een om de lampen te draaien, en een om de hoogte te stellen, er staat dat je flink moet draaien (waarschijnlijk heel fijn draad) om ze in beweging te krijgen.

Zaterdag staat ie bij de garage, doen ze ook de lampen, als ie toch daar staat kunnen ze ook wel aan dat schroefje draaien.

[url="file:///C:/Users/martin.ammerlaan/Desktop/Yamaha%20FZS600%201998%20Service%20Manual%205dm1-ae1.pdf"]Hier[/url], pagina 3-50, onderaan..

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 28-11-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Frontysco schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:25:
Hmmm jammer! Als ik op de 2e baan rijd, op de normale positie dan verlicht ik het rechter gedeelte van baan 1... Niet erg effectief :P
Zit niet toevallig dat 'kapje' over je linker lamp los? Dat had ik wel in het begin, daardoor was mijn lichtbeeld ook compleet verkeerd, heb het kapje er geloof ik uitgesloopt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Dat is juist de pest, ik draai er letterlijk al maanden aan, maar het verschuift geen mm haha! Toch maar is die koplamp openmaken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
BlackLabel01 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:28:
[...]

Zit niet toevallig dat 'kapje' over je linker lamp los? Dat had ik wel in het begin, daardoor was mijn lichtbeeld ook compleet verkeerd, heb het kapje er geloof ik uitgesloopt uiteindelijk.
Je bedoelt dat metale gedeelte waar je de lamp doorheen steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

BlackLabel01 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:56:
[...]

Die van mij is uit 1999.

[...]

Ik bedoelde ook niet dat beurten overbodig zijn :) Meer dat ik me verbaas over hoe goed het spul blijft, ondanks mijn gebrek aan TLC voor het apparaat >:)

Rij trouwens ook het hele jaar door, wat me op het volgende brengt: heeft iemand nog tips om je ketting door de winter heen te helpen? Ik kan eigenlijk elk jaar m'n ketting en tandwielen vervangen en ik denk dat dit mede aan de pekel in de winter ligt. Zou een Scottoiler dan beter zijn dan ouderwets kettingvet?
Elk jaar een nieuwe kettings set? Uhm, bij 70k is mijn eerste set er onderuit gegaan.Na 11 jaar..
Om tussen de 1k en 1,5k krijgt hij wat vet aan de binnenkant van de ketting. That's all. Ik maakte de ketting verder niet schoon of iets, gewoon wat vet erbij en af en toe de velg schoonmaken. :+

Oilers werken opzich ook niet verkeerd, maar hoe meer water-achtig het smeermiddel is, hoe makkelijker he van je ketting afslingert en op je velg / kleding terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Heb de discussie omtrent scottoiler even gemist.

Sinds vorige week heb ik er een gemonteerd (75 euro bij louis.de) en tot nu toe erg tevreden. Vooral omdat ik elke dag rijd, bespaard me het een hoop gesmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Frontysco schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:28:
[...]

Je bedoelt dat metale gedeelte waar je de lamp doorheen steekt?
Ja, als je op de motor zit de linker lamp. Daar zit zo'n metalen kapje voor de lamp zelf, deze was bij mij losgeraakt.
_Apache_ schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:36:
[...]
Elk jaar een nieuwe kettings set? Uhm, bij 70k is mijn eerste set er onderuit gegaan.Na 11 jaar..
Om tussen de 1k en 1,5k krijgt hij wat vet aan de binnenkant van de ketting. That's all. Ik maakte de ketting verder niet schoon of iets, gewoon wat vet erbij en af en toe de velg schoonmaken. :+

Oilers werken opzich ook niet verkeerd, maar hoe meer water-achtig het smeermiddel is, hoe makkelijker he van je ketting afslingert en op je velg / kleding terecht komt.
Ja, na 25k km, dat is bij mij ongeveer een jaar, is de ketting echt af, voortandwiel allemaal kromme tandjes en een boel schakels in de ketting die niet meer zo soepel zijn 8)7 Ik smeer om de 3 á 400 km met Forte Red Chain Grease.

Heb een tijdje een Loobman gebruikt, maar die zweette op een gegeven moment meer olie uit het reservoirtje dan dat er op m'n ketting terecht kwam dus daar ben ik ook maar weer mee gestopt.

Volgende motor moet echt een cardan hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Volgens motor word een FJR1300.. cardan, abs, volle kuip, zijkoffer, meer koppel..

* _Apache_ kwijlt...

@onder : klopt, maar is dat echt een punt als je plenty koppel hebt?

[ Voor 26% gewijzigd door _Apache_ op 28-11-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, en maar 5 versnellingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:09
BlackLabel01 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:57:
[...]

Ja, als je op de motor zit de linker lamp. Daar zit zo'n metalen kapje voor de lamp zelf, deze was bij mij losgeraakt.

[...]

Ja, na 25k km, dat is bij mij ongeveer een jaar, is de ketting echt af, voortandwiel allemaal kromme tandjes en een boel schakels in de ketting die niet meer zo soepel zijn 8)7 Ik smeer om de 3 á 400 km met Forte Red Chain Grease.

Heb een tijdje een Loobman gebruikt, maar die zweette op een gegeven moment meer olie uit het reservoirtje dan dat er op m'n ketting terecht kwam dus daar ben ik ook maar weer mee gestopt.

Volgende motor moet echt een cardan hebben :9
Stel je dat kreng wel eens? Wat voor een ketting ligt erop? 25k is wel weinig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
6e versnelling is er juist voor om je toeren naar beneden te halen als je op cruise snelheid rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Marc Rademaker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:32:
[...]
Stel je dat kreng wel eens? Wat voor een ketting ligt erop? 25k is wel weinig hoor...
Er ligt een DID X-ring ketting op nu. Stel hem zeker wel eens bij. Denk dat het vooral komt door ritten in de winter en in de regen komt. Na 120 km door de regen rijden is er op de ketting geen grammetje vet meer te bekennen.. Daarom lijkt een Scottoiler me ook wel wat, constante smering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan, een nederlander die een hele nette yamaha custom heeft gemaakt.

http://www.bikeexif.com/yamaha-xs750-2#more-18802
http://www.1130.co.uk/motorcycle/

(overigens aanrader om zeker 1x per week bikeexif te bekijken voor motor porno)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een nieuwe helm gekocht, dat was nog lastig als brildrager. Eindelijk een goede helm gevonden, maar bij thuiskomst merkte ik dat de sluiting van het kinriempje precies bij mijn adamsappel zit. Dit doet pijn als ik mijn hoofd heen en weer beweeg. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:29:
Gister een nieuwe helm gekocht, dat was nog lastig als brildrager. Eindelijk een goede helm gevonden, maar bij thuiskomst merkte ik dat de sluiting van het kinriempje precies bij mijn adamsappel zit. Dit doet pijn als ik mijn hoofd heen en weer beweeg. Is dit normaal?
Nee, dan ben je niet gebouwd zoals de paspop in de fabriek blijkbaar. Wel iets waar je op moet letten. Misschien een XL adamsappel?

Als je nog terug kunt, zou ik dat asap doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, bedankt. Heb de helm bij een lokale winkel gekocht, zelfs een flinke korting van 80euro gekregen omdat de helm boven mijn budget lag. Mocht terug komen als er wat mee was.

Het puntje van mijn adamsappel ligt erg hoog, helemaal aan de bovenkant van mijn hals. Dus precies waar de sluiting zit.

Edit: Net naar de winkel geweest, nu een helm met dubbel d banden besteld. Een x-lite 402.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 16:55
Altijd beter die dubbel D sluiting omdat ie opzij zit en dus alleen het riempje in het midden en na een tijdje wen je er wel aan die sluiting.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind die dubbel D maar klote. Iemand zei dat ik 'm kon laten zitten ipv helemaal losmaken, maar dat werkt niet bij mij. Vervelende sluiting. Gelukkig heeft mijn Nolan weer een iets normalere sluiting. Nooit last gehad van sluitingen overigens. Ligt misschien aan de fabrikant, maar ik heb helmen van BMW, Schuberth en nu Nolan gehad en die hebben allemaal een beschermend flapje dat tegen je kin aan zit. Nooit last mee gehad. Maar ik draag ook altijd een helmmuts, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Dan zit het nooit rechtstreeks op je huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sinterklaas was in de buurt dus gaf ie mijn bankpas weer terug en een leuk kadootje...een paar Sidi Adventure laarzen. Kan ik straks veilig de pistes in Marokko op. Zitten best goed, beetje lomp/groot in vergelijking met die Daytona's. Hoog vooral. Ik ben denk ik 2cm groter ineens. Is wel weer makkelijker als ik stilsta met die trekker. Normaal moet ie ietsje schuin, maar nu sta ik recht met mijn voet vlak op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:08:
Ik vind die dubbel D maar klote. Iemand zei dat ik 'm kon laten zitten ipv helemaal losmaken, maar dat werkt niet bij mij. Vervelende sluiting. Gelukkig heeft mijn Nolan weer een iets normalere sluiting. Nooit last gehad van sluitingen overigens. Ligt misschien aan de fabrikant, maar ik heb helmen van BMW, Schuberth en nu Nolan gehad en die hebben allemaal een beschermend flapje dat tegen je kin aan zit. Nooit last mee gehad. Maar ik draag ook altijd een helmmuts, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Dan zit het nooit rechtstreeks op je huid.
De helm die ik ingeleverd heb was een Nolan 104 evo. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die echt precies een uitstulping op de plaats van de sluiting heeft. Het is erg vreemd dat iets wat zo relatief zacht en soepel is mij toch zo'n pijn doet.

Nu bezig met het doornemen van het theorie boek. Gelukkig weet ik nog best veel van mijn autotheorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

let vooral even op de minimale profieldiepte, snelheid in de file en het wel of niet mogen rijden met een defect lampje van je toerenteller etc...

Volgens mijn persoonlijke mening is de auto theorie compleet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 29-11-2014 19:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:08:
Het is niet voor niets dat dubbel D sluiten op veel circuits de enige toegestane sluiting is.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:33:
Nu bezig met het doornemen van het theorie boek. Gelukkig weet ik nog best veel van mijn autotheorie.
Er zijn oefentoetsen te krijgen via *kuch* minder legale wegen. Imo is dat de beste manier om theorie te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat een gehuil in de nieuwe motome over een GSXR1000

Zo'n ding kan je echt wel alles mee en de houding is redelijk prima, ja in de stad is het na een tijdje wat vermoeiend en een trajectcontrole doe je inderdaad met 1 hand in je zij.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

Fuelke

Forza Ferrari

En de volgende vraag zal je vast niet tegenkomen bij de auto theorie:

Je merkt te laat op dat er een stuk houten lat op de baan ligt en je kan deze lat niet meer ontwijken. Wat doe je?

A - Versnellen
B - Zo hard mogelijk remmen
C - Dezelfde snelheid aanhouden

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

D - Rijkswaterstaat bellen dat er een rijbaan moet worden afgekruist

...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Vragen in die context kreeg ik 2 jaar geleden volgen mij niet in mijn theorieboek/theorie examen.
Volgens mij hoort dit alleen bij een gedeelte van de autotheorie.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog in hoofdstuk 1. Met de auto theorie heb ik in ieder gaval een basis. Heb een boek van de ANWB gekocht met oefen cdrom. Staan soms wel zinloze details in. Bijvoorbeeld dat de berm bij de weg hoort, of dat de nacht tussen zonsondergang en zonopkomst is, kan mij geen situatie voorstellen waarin het nuttig is om te weten. XBL, die zeer uitgebreide online versie was ik ook al tegen gekomen. ;) Fuelke die vraag was ik ook tegengekomen, had inderdaad niet verwacht dat je moet versnellen om het voorwiel lichter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:30:
[...]
Het is niet voor niets dat dubbel D sluiten op veel circuits de enige toegestane sluiting is.
En wat moet ik daarmee op de openbare weg? Ik heb dat argument wel vaker gehoord, maar mijn motor kan geen 250 en ik crash ook niet met gruwelijke snelheden. Dat iets voor racen verplicht is, wil niet zeggen dat je het op de openbare weg ook moet hebben en dat het andere onveilig is.
Rossi heeft ook een andere overall (dikker leer) dan de replica die jij kunt kopen, en nog meer veiligheidsdingetjes die het gros niet doet.

Nog nooit gehoord dat een klik of ratelsluiting van een helm spontaan losliet. En als ie loslaat is daar een goede reden voor: je hoofd zou anders meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Fuelke schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:05:
En de volgende vraag zal je vast niet tegenkomen bij de auto theorie:

Je merkt te laat op dat er een stuk houten lat op de baan ligt en je kan deze lat niet meer ontwijken. Wat doe je?

A - Versnellen
B - Zo hard mogelijk remmen
C - Dezelfde snelheid aanhouden
E- Wheelie trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
XBL schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:30:
[...]

Er zijn oefentoetsen te krijgen via *kuch* minder legale wegen. Imo is dat de beste manier om theorie te leren.
1400 goede manieren oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:30:
[...]
Ja, zo blijft er tenminste niets hangen... :+

Dat is ook precies de reden dat ik niets moet hebben van al die ICT certificeringen. Mensen die goed zijn in rijtjes stampen kunnen zo (bijna) elke certificering halen. Echte kennis is zo overbodig. Behalve in de praktijk dan....maar ja, daar denken we niet aan.

btw is zakken voor je theorie puur dommigheid of luiheid. Als je gewoon logisch nadenkt, oplet en een beetje die boekjes leest en probeert te snappen is er geen hol aan natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 30-11-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

pekel....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:30:
[...]

En wat moet ik daarmee op de openbare weg? Ik heb dat argument wel vaker gehoord, maar mijn motor kan geen 250 en ik crash ook niet met gruwelijke snelheden. Dat iets voor racen verplicht is, wil niet zeggen dat je het op de openbare weg ook moet hebben en dat het andere onveilig is.
Rossi heeft ook een andere overall (dikker leer) dan de replica die jij kunt kopen, en nog meer veiligheidsdingetjes die het gros niet doet.

Nog nooit gehoord dat een klik of ratelsluiting van een helm spontaan losliet. En als ie loslaat is daar een goede reden voor: je hoofd zou anders meegaan.
Nog een voordeel is, een dubbel D sluiting is altijd hetzelfde, werkt altijd hetzelfde en 'doet' het altijd, en zit in principe altijd strak. Verder weet iedere hulpverlener hoe zo'n sluiting werkt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Kan niet wachten tot de temperatuur weer onder 0 komt. Grappige is dan dat je vooral wel scooters ziet , maar een zo nu en dan een motorrijder.

Moffen zitten er al weer op en vanmiddag even met de Tectyl bus spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nou, ik kan niet wachten tot het weer 20/25 graden is :P Man wat haat ik de kou :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KOu is het probleem ook niet, alu vernielend zout weer wel... met me nieuwe banden en nieuwe remmen...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:14:
[...]
Nog een voordeel is, een dubbel D sluiting is altijd hetzelfde, werkt altijd hetzelfde en 'doet' het altijd, en zit in principe altijd strak. Verder weet iedere hulpverlener hoe zo'n sluiting werkt.
Ach...dat ene rode knopje op een kliksluiting van een Schuiberth is ook niet echt heel erg ingewikkeld.

Persoonlijk vind ik die dubbel d een gepruts. Voor mij niet te doen als ik mijn handschoenen aan heb en laten zitten is geen optie (iemand zei een keer dat ie niet helemaal los hoeft) want dan ligt mijn neus eraf. Misschien is mijn hoofd te groot... :+
Dat rateltje op de Nolan zit ook altijd goed. Gewoon in 1 beweging dicht. Misschien moet je er een paar dagen aan wennen ofzo, maar meer ook niet. Het zal wel een kwestie van voorkeur zijn. De een vind dit handig, de ander dat. Maar voor weggebruik zijn ze allemaal goed. Anders zat het er niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:37:
Nou, ik kan niet wachten tot het weer 20/25 graden is :P Man wat haat ik de kou :P
Er is geen koud weer; er is slechte kleding :+ (Noors/Zweeds gezegde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ROFLASTC schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:38:
KOu is het probleem ook niet, alu vernielend zout weer wel... met me nieuwe banden en nieuwe remmen...
Ach man, gewoon gassen.

Heb trouwens een Michelin Desert Race voorband besteld bekend van o.a. de dakar rally. De Dunlop 908 Rally raid was echt spannend zonder stuurdemper.... 130+ sloeg die bijna het stuur uit je handen ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.motoreifen.ch/data/productpics/Michelin_Desert_Race.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 30-11-2014 14:30 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heb je die nieuw gekocht? (zal wel). Ik heb nl toen voor die trip naar Dakar bij rallybike centervoor het hele team Michelin Deserts gekocht die maar 1x gebruikt waren. Praktisch nieuw, want banden die aan vellen gereden waren nam ie niet meer. Maar dat is van een man die service doet bij de Dakar en de gebruikte banden van de topteams uit de container pakt. Voor gewone stervelingen zit er nog meer dan genoeg nop op.

Hij vroeg €79 per set (rallybikecenter.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag nog lekker crea-bea bezig geweest met het sluitstuk (bijna dan) van een klein projectje. Ooit heeft Berrt Duursma voor zijn eigen GS een zgn smuggler case gemaakt. Dat is een klein koffertje dat je op de plek van de duo kunt plaatsen. Handig voor kleine dingetjes zoals een slot. Heeft ie heel mooi gemaakt, helemaal met de hand. Hij heeft oa een pen gedraaid die ook onder het zadel zit, zodat de klep gewoon in het slot van het zadel valt. Past perfect!
Maar het koffertje is aluminium en ik wilde 'm eerst zwart spuiten, maar een vriend van me zei dat het veel mooier was als ie ook net als de tank en snavel wit zou zijn met de rood/zwarte striping. Dus contact gezocht met die toko die dat toendertijd voor Van Harten heeft gedaan en twee stukjes van dat plakspul besteld. Wit is gewoon overal te koop (Alpineweiss II, kleur 300). Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/Smuggler_rear.jpg
Het deksel zit er nog niet goed op geschroefd, dus is het net of ie scheef zit. Er moet ook nog blanke lak overheen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/GSA_Smuggler.jpg

Valt me helemaal niet tegen. Mooi gezicht; het oog mag ook wat, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er heel erg vet uit. Maar wat ga je in dat kleine koffertje doen dan?

Wat een bakbeest blijft zo'n 1200GS zeg. :P

alhoewel, mijn K1100RS is ook niet klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er lomp en log uit. :P Merk je dat dan niet met het sturen? Ik vond die topkoffer vreselijk hinderlijk bij mijn GSX-F. -O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19

Bommes

Capo del formaggio

boven de 160 begon ik wel last te krijgen van mijn topkoffer...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-BccLDjOCq4s/VG9bu47HOjI/AAAAAAAADRM/rvlwbx5mYTI/w480-h640-no/14165804490401374827252.jpg
fototje voor MF t`he riding game topic maar was net te laat met plaatsen van de foto

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 30-11-2014 21:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@mphilipp: Mrs. Mphilipp zal dus nu niet meer meerijden op je GSA - of deed ze dat toch al niet?
Ziet er mooi uit. Als ik ooit GSA wil rijden, wil ik een uitvoering met zijwieltjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat je probleem met een dubbel D is, je kan die gewoon los trekken, (niet uit de dubbel D; gewoon los) en over je hoofd trekken.
Of je hebt echt lompe kop met giga neus... maar dat valt vast wel mee.
Verder is dubbel D echt het enige systeem dat altijd "goed" zit, en met 1 hand makkelijk te bedienen is

Weet niet hoe bejaard je al bent :P, (iets met truckjes en ouwe honden). Maar ga er een keertje voor zitten, beetje oefenen en na 10 minuten wil je nooit anders meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er is geen Mrs.Mphilipp :+

En geloof me: na de RT is dit een bromvlieg. Het ziet eruit als een lomp monster, maar ik stuur er vele malen makkelijker mee dan met de RT (uit '97). Looks can be deceiving. Als je erop rijdt, valt het reuze mee. Ja, een GSA is standaard erg hoog, dus als je 1.80 of kleiner bent, kun je beter een andere motor zoeken. Of een gewone GS; de GSA is weer iets hoger.
Maar echt, het sturen valt reuze mee.

Wat dat koffertje betreft: daar kunnen wat kleine items in. Op de RT had ik een handschoenenvakje (zo noemde ik het) waar ik zonnebrilkoker, schijfremslot en de navi in kon stoppen. Als je op reis bent is dat wel handig, want dan zit er van alles in je andere koffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:16:
Ik snap niet wat je probleem met een dubbel D is, je kan die gewoon los trekken, (niet uit de dubbel D; gewoon los) en over je hoofd trekken.
Precies, dat lukt mij dus niet. Lompe kop. Vandaar ook die lompe motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
en na 10 minuten wil je nooit anders meer
Precies. De eerste helm die ik kocht met dubbel D moest ik ook even aan wennen. Nu wil ik ook niets anders meer. Al is het alleen al omdat dit altijd goed strak op de kin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En andere sluitingen niet?

Laten we het op een kwestie van voorkeur houden. Ik vind het 3x niets. En ik zie geen reden om de ratel van mijn Nolan af te knippen en er een dubbel d op de naaien :) Het zit er gewoon niet op (haleluja!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat zit er in die koffers? die A-aerodynamische rommel zorgt voor bagger verbruik, een topkoffer al helemaal...
nooit begrepen wat er zo mooi is aan die alu broodtrommels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat kan ik me voorstellen zonder duo-zitje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol vanmorgen geen andere motorrijder op weg naar het werk tegengekomen :P Het was twee graden toen ik op de motor stapte al met al nog goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:56
Dubbel D is meester. Wil niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:20:
En andere sluitingen niet?

Laten we het op een kwestie van voorkeur houden. Ik vind het 3x niets. En ik zie geen reden om de ratel van mijn Nolan af te knippen en er een dubbel d op de naaien :) Het zit er gewoon niet op (haleluja!)
Omdat heel veel systemen met snelsluitingen aan 1 kant van de sluiting wordt afgesteld (lastig zo uit te leggen :P). Een dubbel-D sluiting trek je elke keer strak, en zit dus altijd goed

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
Ik heb een Schuberth en kan de snelsluiting aan twee kanten instellen. Het is mijn eerste helm, dus ik ben alleen bekend met dit systeem. Ik voel me niet echt onthand oid. Het zit ook prima, met een soort afscherming eroverheen, dus het snijdt niet in m'n keel. Keurig een rood trekbandje eraan, voor hulpverleners die me niet willen onthoofden :)

Mag ook wel op zo'n helm, een goed werkende sluiting. Ding is duur genoeg (C3-Pro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Raymond schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:05:
Ik heb een Schuberth en kan de snelsluiting aan twee kanten instellen. Het is mijn eerste helm, dus ik ben alleen bekend met dit systeem. Ik voel me niet echt onthand oid. Het zit ook prima, met een soort afscherming eroverheen, dus het snijdt niet in m'n keel. Keurig een rood trekbandje eraan, voor hulpverleners die me niet willen onthoofden :)

Mag ook wel op zo'n helm, een goed werkende sluiting. Ding is duur genoeg (C3-Pro) :)
degene die eraan mogen weten het. en de eerste en beste hapsurker die aan mijn helm zit rijgt een nekschot 8)7 voordeel van een systeem helm dat het totaal onnodig is om hem los te halen voor de ambu is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:20:
en wat zit er in die koffers? die A-aerodynamische rommel zorgt voor bagger verbruik, een topkoffer al helemaal...
bagger verbruik. ik merk het niet eens in mijn verbruik of ik met of zonder die 60kg rommel achterop rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jij rijdt altijd 1:10, Decoy. Te makkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:29:
[...]

bagger verbruik. ik merk het niet eens in mijn verbruik of ik met of zonder die 60kg rommel achterop rijd.
Jij noemt je vriendin rommel?

Een topbox is superhandig trouwens, ik zou niet meer zonder kunnen...
Ok het ziet er niet uit maar ik kan er wel mijn laptop tas of boodshappen in kwijt en als ik parkeer mijn helm etc..

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 01-12-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ToolkiT schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:50:
[...]

Jij noemt je vriendin rommel?

Een topbox is superhandig trouwens, ik zou niet meer zonder kunnen...
Ok het ziet er niet uit maar ik kan er wel mijn laptop tas of boodshappen in kwijt en als ik parkeer mijn helm etc..
rommel zonder hartslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:50:
[...]
Ok het ziet er niet uit maar...
Ik zie tijdens het rijden mijn koffer nooiiitttt, dus geen last van dat het niet mooi is. :+
Misschien als ik mijn arm opzij doe en mij goed uitrek zie ik misschien een randje van de koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:20:
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om het weer uit te leggen, maar ik zie de vooroordelen alweer over het scherm druipen, dus nog maar een keer dan:

a)ik woon in een apartement en heb geen zin om die dingen heen en weer te slepen. Bovendien zou ik niet weten waar ik ze moet opslaan.
b)aerodynamica en een GS? Are you mad? Die koffers maken geen hol meer uit denk ik gezien de aerodynamische kwaliteiten van die motor.
c)links zit mijn motorhoes en kettingslot van 6 kg; rechts stop in mijn tas voor mijn werk in; topkoffer past mijn helm mooi in.
d)en al zou er niets in zitten, who cares, geen zin om ze steeds op en af te doen, zwaar/moeite/onzinnig
e)op mijn RT zaten ze er ook alle drie altijd op en daar hoorde ik niemand over. Nu zijn ze alu en hoekig en is het ineens een probleem. Tenminste...in 2 weken tijd al een aantal kamervragen over gehad. Wat is dat toch?
f)who cares anyway? :+
g)het staat stoer. Iedereen denkt dat ik een wereldreiziger ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:56:
[...]
Ik zie tijdens het rijden mijn koffer nooiiitttt, dus geen last van dat het niet mooi is. :+
Misschien als ik mijn arm opzij doe en mij goed uitrek zie ik misschien een randje van de koffer.
Dat dus...op de RT had ik wat dat betreft meer 'last' van de koffers. Kan ook aan die piepkleine spiegels op de GS liggen...op de RT waren de spiegels breedbeeld, dus zag ik altijd alle koffers. Wel goed om afstanden in te schatten en dat mis ik nu. De enige die last hebben van mijn koffers zijn de mensen waar ik niets mee te maken heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koffers zijn idd wel handig, maar ik heb er altijd bewust gekozen die niet te nemen maar voor een grote topbox te gaan.. want ik moet bijna dagelijks door de file heen en dan beperken zijkoffers je toch net te veel..

p.s. Alu koffers op een adventure vind ik ook wel cool staan hoor mrPhillip, je bent niet de enige :)

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 01-12-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb het even opgezocht, want het is iets dat ik ook wel wilde weten. Zonder koffers is ie (aan het stuur) 91,5cm breed. Met koffers wordt dat dan 99.5, zeg 1m. Ja, je hebt dus iets minder plek, 5cm aan beide kanten zeg maar. Maar goed, als het daarom gaat is het wel erg krap allemaal.
Op zich is het niet zo'n probleem als in dat je niet kunt inschatten waar je doorheen kunt. Je stuur lijkt vanuit je zitpositie altijd breder omdat ie dichter bij je hoofd zit. Dus ik schat het altijd zo in dat als mijn stuurt er optisch tussendoor past (ongeveer), past de hele trekker er tussendoor. En anders heb ik een klein krasje op het aluminium... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
Tjah, dat werkt niet altijd zo: http://youtu.be/Mb22mDaqSP4
Pagina: 1 ... 131 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.