Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.574 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
mphilipp schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:53:
[...]

Is daarom vet niet beter dan de dunne olie van zon oiler? Die spoelt er idd makkelijk uit.
Ik heb zo'n oiler op mn motor zitten en gebruik olie voor kettingzagen om de boel te smeren. Dat werkt echt geweldig, een liter van die olie kost 3 euro, het kleeft als de ziekte, en ik doe in een klein busje iets van 250ml van die olie. Als mn oiler dan ooit een keer leegraakt kan ik hem gewoon bijvullen. Ik zou niet meer zonder willen, het rijd zoveel soepeler met continu smering in plaats van 1x insmeren en dan rijden :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
ToolkiT schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:56:
[...]

Mijn ervaring met britse agenten zegt me dat dit wel echt is... niet meteen bekeuren maar een preek om gedragverandering te krijgen is hier veel meer de norm..
Erg brave van die vent om zo'n 'corrigerende' tik online te zetten.
Op zich een goed idee dat agenten in de UK meer focussen op een preek ipv een prent: het gaat immers om het veranderen van het gedrag, niet om het vullen van de staatskas (hoewel :P). Het is alleen dat niet iedereen die preek ook echt opvolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik smeer meestal na het rijden. en ja daar wil weleens wat kilometers tussen zitten. dan maar wat vaker vervangen dat ding :+

vorige was al op zijn eerste rit overleden omdat de scottoiler niet goed bleek te werken. evengoed nog 20k mee gereden voor hij preventief gewisseld werd. 1500km regen en geen smering met continu 140 op de teller.

[ Voor 47% gewijzigd door DECOY88 op 18-11-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:00:
[...]

Aeroshell 14 is je vriend :D 1 keer insmeren en je kan op zin minst 1000km verder onder welke omstandigheden dan ook :P word gebruikt voor de kettingen in helicopters.

Wat voor motor rij je eigenlijk ?
2012 BMW F800 GS Trophy

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-F9dgAdbanZQ/VArq3a7PXEI/AAAAAAAACAc/dEaW79xp_c4/w1640-h1230-no/2014%2B-%2B2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over het smeren: ik heb zo'n elektronische scottoiler. Werkt per-fect! Als het eens een keer flink regent zet je de interval gewoon wat hoger. Het heeft op zich wel een paar aandachtspuntjes:
- Je moet de interval zelf instellen/aanpassen. Ik heb de controller en het pompje onder het zadel zitten. In mijn geval zou ik dat dus niet tijdens het rijden kunnen. (zou ik ook niet willen trouwens)
- Als ik de motor heb gestald wil er nog wel eens een druppeltje onder het achtertandwiel op de grond liggen.
- De zijkanten worden niet gesmeerd. Hoeft ook niet, maar het wordt dan ook niet beschermd tegen roest. Daarom smeer ik de zijkanten van de ketting 2x per jaar in met Forté Red Grease* kettingvet. Dat heeft dus niets met smering te maken, maar alles met roestpreventie.

Ik gebruik de originele blauwe scottoiler olie. Dat zijn de kosten niet: ik heb eens zo'n fles van een halve liter gekocht voor 11 euro. Ik heb die fles nog steeds niet leeg... Dat valt dus reuze mee.

* 2 jaar geleden op Ebay besteld... Bij aflevering kwam ik er pas achter dat het om 3 potten ging. Met 2-3 keer smeren per jaar kan ik levenslang vooruit. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:50:
[...]

Erg brave van die vent om zo'n 'corrigerende' tik online te zetten.
Op zich een goed idee dat agenten in de UK meer focussen op een preek ipv een prent: het gaat immers om het veranderen van het gedrag, niet om het vullen van de staatskas (hoewel :P). Het is alleen dat niet iedereen die preek ook echt opvolgt.
"Then you can tell your friends about the big telling-off you got from the policeman on the horse." :P

Als het inderdaad om gedragsverandering gaat heeft deze agent (die zegt ook motorrijder te zijn) het erg goed begrepen. Zo'n filmpje wordt stukken meer gezien dan welke boete dan ook.

Sowieso, tenzij je het ongelofelijk bont maakt zijn agenten echt je vrienden als je op de motor rijdt in mijn ervaring. Heb al minimaal twee keer gezien dat een agent iemad die mij gevaar opleverde terzijde trok voor preek/bekeuring. En omgekeerd vaak genoeg dat je op het randje zit cq erover zit op de motor, maar dat je geen commentaar krijgt zolang je een ander niet in gevaar brengt. Van de week nog, een gesloten verklaarde weg ingereden in de buurt van A'dam Arena om te parkeren voor de Woonmall. Paar agenten waren bezig auto's die erin reden te bekeuren. Ik reed vroljk voorbij zonder ook maar enig commentaar O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:37:
[...]

Ik heb zo'n oiler op mn motor zitten en gebruik olie voor kettingzagen om de boel te smeren.
Mooi bedacht! Lijkt mij ook wel wat, na wat speuren, kwam ik dit artikel erover tegen, met als conclusie:

"Any bio-based chainsaw oil is not useful for our purposes, since it affects the O-rings, and tends to create resins (condensation). This is very hard to remove from the rim.
Stihl semisynthetic however is very good. Soils on the rims are easy to remove. Also, it's cheap "

Leuk nieuw projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een loobman (http://www.loobman.co.uk) geìnstalleerd als oiler. Ding kostte 2 tientjes en de olie is gewoon 10W40 synthetisch olie.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:56:
[...]

Mooi bedacht! Lijkt mij ook wel wat, na wat speuren, kwam ik dit artikel erover tegen, met als conclusie:

"Any bio-based chainsaw oil is not useful for our purposes, since it affects the O-rings, and tends to create resins (condensation). This is very hard to remove from the rim.
Stihl semisynthetic however is very good. Soils on the rims are easy to remove. Also, it's cheap "

Leuk nieuw projectje :)
Oh, apart :P het is idd klote spul om van velgen af te halen, maar ik rij er al 2 jaar mee rond en ik merk nog niet dat de ketting veranderd is. Die hoef ik zelden te spannen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:19:
[...]
Had m'n FJR1300A thans geen problemen mee :p
En de FJR in die tijd (motor 2003) deed nog 0-100 net onder, net boven de 3s. En de cardans zijn inmiddels al wat doorontwikkeld (lichter, kleiner, sterker,...)
Lijkt mij ook. Maar ik heb me er nooit in verdiept. Mijn K1100RS trok ook lekker weg; in z'n 3 ging het voorwiel nog omhoog als ik niet uitkeek.

Maar het kostenaspect, gewicht en de overbrengingsverliezen zullen wel doorslaggevend zijn. En of je zoiets op een superbike wil weet ik niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:56:
[...]
Mijn ervaring met britse agenten zegt me dat dit wel echt is... niet meteen bekeuren maar een preek om gedragverandering te krijgen is hier veel meer de norm..
Zolang de preek maar redelijk is en niet belerend. De Nederlandse agent is vaak veel te belerend en doet alsof ie een kleuter toespreekt. Ook de halfzachte intimidatie kan ik maar slecht waarderen. Er zijn echt gasten tussen die meer kwaad dan goed goed door hun gedrag.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:53:
[...]

Zolang de preek maar redelijk is en niet belerend. De Nederlandse agent is vaak veel te belerend en doet alsof ie een kleuter toespreekt. Ook de halfzachte intimidatie kan ik maar slecht waarderen. Er zijn echt gasten tussen die meer kwaad dan goed goed door hun gedrag.
Dit is iets wat je bij programma's als wegmisbruikers vaak ziet. Ik heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt. Keer staande gehouden bij een 48km/u te hard en van die agent totaal geen preek gekregen. Ook in het verleden met opgevoerde brommers nooit last van gehad. Niet dat ik al 20x een gesprek met een agent gehad heb maar een preek heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:11
PilatuS schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:02:
[...]
Dit is iets wat je bij programma's als wegmisbruikers vaak ziet. Ik heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt. Keer staande gehouden bij een 48km/u te hard en die van die agent totaal geen preek gekregen. Ook in het verleden met opgevoerde brommers nooit last van gehad. Niet dat ik al 20x een gesprek met een agent gehad heb maar een preek heb ik nooit gehad.
Dit is ook precies mijn ervaring. Veel te hard gereden, terecht dat ik een boete kreeg overigens, en de agent had meer een 'shit happens' houding. Dat belerende wat je op tv wel eens ziet zou bij mij echt averechts werken, het begint al te jeuken als ik er aan denk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:53:
[...]

Dát dus.

Vanochtend tijdens de spits op de A2 (~08:00 uur) toevallig ook (met de auto) aan de kant gezet door een agent in een privé auto die nog onderweg was naar z'n werk.

Ik reed op het 3-Baans gedeelte tussen 's-Hertogenbosch en Knooppunt Dell op de middelste strook sneller dan dat het verkeer op de 1e (meest linkse) rijbaan reed én reed dus wat opstoppend verkeer op de linker baan voorbij waarbij die agent op de 1 e rijbaan z'n richtingaanwijzer uit had staan om uit die rijbaan naar rechts te komen.

Meneer "schrok" van mijn inhaal actie en vond het serieus nodig om me dat dat te laten weten :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een agent hield me hier vlak bij mijn huis een keer staande omdat ik tegen het verkeer in reed (geen commentaar, je moet de situatie hier kennen; het is lang niet zo dramatisch als het klinkt). Zo'n echte bromsnor die als ik een schampere opmerking maak (hij deed alsof ie Public Enemy #1 gearresteerd had) terugkomt met "Zei u iets?", zo lekker intimideren, zo van "herhaal dat nog eens en je gaat op water en brood". Zo lekker overbodig, alsof ie iets belangrijks aan het doen was.
Ook wel eens een soort van discussie gehad van een agent die begon te zeuren over mijn brommer. Ik trok de aandacht omdat ik over de stoep reed, dus ja...dat zal wel een bon worden. Maar agentje gaat slim doen en de brommer inspecteren. Pakt zijn boekje en doet net alsof daar kenmerken in staan van elke originele brommer. Probeert een nummer van mijn carburateur te lezen en zegt dan 'Hmmm...nummers zijn zorgvuldig weggevijld'. Toen werd ik pissig en zei 'm dat ie geen onzin moest uitkramen. Het is geen gestolen spul, maar het 'nummer' dat ie zoekt staat aan de andere kant (droplul!) en is 16, als in 16mm (org.was 12). Agentje stil. En je hebt geen trapketting. Nee, dat hoeft niet meer, agent. Nou, daar heb ik geen Koninklijk Besluit van gelezen in de Staatscourant (yeah, right...meneer leest de Staatscourant). Nou, bij Hagemeijer (de brommerzaak) staan ze zo in de etalage en Yamaha adverteert ermee, dus trapkettingen hoeven niet meer. Ja, dat klopt,maar alleen bij nieuwe bromfietsen.
Nou zeg dat dan meteen, en doe niet zo moeilijk. Ik begon echt zwaar genoeg te krijgen van dit geleuter. Wat moet ik met een trapketting op een brommer van 85kg? Fietsen als de benzine op is? Weet je hoe gevaarlijk dat is? En wat maakt jou dat nou uit?
Uiteindelijk ben ik heengezonden zonder bon. Ik denk dat ie beschaamd genoeg was om door een blaag van 17 op zijn nummer gezet te worden... Wat een prutser was dat :)

En zo heb ik meer oetlullen meegemaakt die slim proberen te doen, maar het niet zijn. Zoals een agent in burgerauto die ik inhaalde waar het niet mocht, én ik reed nog eens te hard. Hij snijdt me de pas af ala Miami Vice en neemt me mee naar het buro. Daar zie ik een camera op zijn dashboard. Hij had staat flitsen, dus ik vraag of ie me geflitst heeft. Geen antwoord. Ik weet genoeg. Hij heeft alleen het inhalen en de snelheid is gokwerk. Ik dus mijn schuldbewuste pose aannemen en niets zeggen over dat ik weet dat ie geen snelheid heeft. Hij gokte wat en ik 'geen idee'. Nadat ie dacht dat ie me lekker had laten zweten deed ie net of ie me matste en kreeg ik alleen de prent voor inhalen... :+

Maar in principe doe ik niet moeilijk over een bon. Als ik bewust de regel overtreed moet ik niet zeiken tegen de agent die me bekeurt. Maar al ie raar gaat doen, zoals me met een Polo 1.2 aanhouden en roepen dat ik 186 reed (kan dat ding niet eens), krijg je me tegen. Dan ga ik wet zeiken en op mijn rechten staan. Ook een agent die doet alsof ik iets levensgevaarlijk deed terwijl dat echt niet zo is, hoort dat wel van mij.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Elect schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:27:
Ik heb een loobman (http://www.loobman.co.uk) geìnstalleerd als oiler. Ding kostte 2 tientjes en de olie is gewoon 10W40 synthetisch olie.
Ik heb al een paar jaar een loobman op mijn motor zitten. Heb hem erop gezet samen met een nieuwe kettingset. Ik ben nu ruim 60.000km verder en de ketting is nog lang niet aan vervanging toe. Ik smeer met 10w40 en heb de ketting nog nooit schoongemaakt. Perfect ding en kost maar een schijntje.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:00:
Over het smeren: ik heb zo'n elektronische scottoiler. Werkt per-fect! Als het eens een keer flink regent zet je de interval gewoon wat hoger. Het heeft op zich wel een paar aandachtspuntjes:
- Je moet de interval zelf instellen/aanpassen. Ik heb de controller en het pompje onder het zadel zitten. In mijn geval zou ik dat dus niet tijdens het rijden kunnen. (zou ik ook niet willen trouwens)
- Als ik de motor heb gestald wil er nog wel eens een druppeltje onder het achtertandwiel op de grond liggen.
- De zijkanten worden niet gesmeerd. Hoeft ook niet, maar het wordt dan ook niet beschermd tegen roest. Daarom smeer ik de zijkanten van de ketting 2x per jaar in met Forté Red Grease* kettingvet. Dat heeft dus niets met smering te maken, maar alles met roestpreventie.

Ik gebruik de originele blauwe scottoiler olie. Dat zijn de kosten niet: ik heb eens zo'n fles van een halve liter gekocht voor 11 euro. Ik heb die fles nog steeds niet leeg... Dat valt dus reuze mee.

* 2 jaar geleden op Ebay besteld... Bij aflevering kwam ik er pas achter dat het om 3 potten ging. Met 2-3 keer smeren per jaar kan ik levenslang vooruit. :+
Grappig, gisteren de Scottoiler V-system gemonteerd. Ben benieuwd!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:02:
[...]

Dát dus.

Vanochtend tijdens de spits op de A2 (~08:00 uur) toevallig ook (met de auto) aan de kant gezet door een agent in een privé auto die nog onderweg was naar z'n werk.

Ik reed op het 3-Baans gedeelte tussen 's-Hertogenbosch en Knooppunt Dell op de middelste strook sneller dan dat het verkeer op de 1e (meest linkse) rijbaan reed én reed dus wat opstoppend verkeer op de linker baan voorbij waarbij die agent op de 1 e rijbaan z'n richtingaanwijzer uit had staan om uit die rijbaan naar rechts te komen.

Meneer "schrok" van mijn inhaal actie en vond het serieus nodig om me dat dat te laten weten :(
Hier nog een paar mooie voorbeelden vergelijkbaar met het bovenstaande:

http://www.geenstijl.nl/m...ent_geeft_geen_prent.html

http://www.geenstijl.nl/m...tie_speelt_chicken_m.html

Sommige agenten 8)7 :X

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

leecher schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:08:
[...]

Ik heb al een paar jaar een loobman op mijn motor zitten. Heb hem erop gezet samen met een nieuwe kettingset. Ik ben nu ruim 60.000km verder en de ketting is nog lang niet aan vervanging toe. Ik smeer met 10w40 en heb de ketting nog nooit schoongemaakt. Perfect ding en kost maar een schijntje.
Hoe gebruik je dat nu eigenlijk? Na elk ritje ff knijpen ofzo?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Frontysco schreef op donderdag 20 november 2014 @ 07:08:
[...]

Grappig, gisteren de Scottoiler V-system gemonteerd. Ben benieuwd!
Dat is een andere dan ik heb; ik heb de Scottoiler e-system. Die is minder bekend en wordt ook minder vaak verkocht.

Simpel gezegd: er zitten een 12V en massa aansluiting op, en dat gaat naar een controllertje. Dit controllertje geeft met een instelbare interval een pulsje naar het pompje, dat vervolgens een druppeltje door de slang drukt.
Het systeem bevat een gyrosensor, waarmee die automatisch in en uitschakelt. Ik hoef dit dus nooit handmatig aan te zetten. Het enige onderhoud dat ik eraan heb is om de paar maanden even het tankje bijvullen, en dan is er pas een kwart uit. Uiteraard houd ik wel de ketting in de gaten, maar ik hoef nooit met spuitbussen aan de slag.

Stroomverbruik in standby is overigens vrijwel nihil, dit zit in de micro-Ampères. Het klokje verbruikt meer.
Ik heb alles onder het zadel weggewerkt, en op 5 cm slang na (praktisch om te controleren op luchtbellen) zie je het hele systeem niet zitten. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
Die voorbeelden zijn wel heel suf zeg, gebeurt niets. :/

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gelukkig nog nooit aangesproken/aangehouden door een agent tijdens het motor rijden (ff afkloppen), wel 2x gelaserd maar mocht alle twee de keren door rijden (terwijl ik wel te hard reed, blijkbaar niet te hard genoeg). Bij de eerste keer had ik trouwens vies geluk, als ze 500 meter eerder hadden gestaan was ik m'n rijbewijs kwijt schat ik :X (v_max 60 km/h op een dijk).
Ik ben alleen een keer staande gehouden door 2 agenten een aantal jaar geleden wegens baldadigheid, daar heb ik ook een boete voor gehad O-) iets met heel veel bier en hectometerpaaltjes 'verzamelen' voor thuis :+

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fazer is bij garage voor een hoognodige beurt (had al 1000mijl eerder moeten gebeuren :X )
Ik kreeg een XJ6 mee als leenfiets, dat rijd wel een stuk anders zeg!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:25:
[...]

Dat is een andere dan ik heb; ik heb de Scottoiler e-system. Die is minder bekend en wordt ook minder vaak verkocht.

Simpel gezegd: er zitten een 12V en massa aansluiting op, en dat gaat naar een controllertje. Dit controllertje geeft met een instelbare interval een pulsje naar het pompje, dat vervolgens een druppeltje door de slang drukt.
Het systeem bevat een gyrosensor, waarmee die automatisch in en uitschakelt. Ik hoef dit dus nooit handmatig aan te zetten. Het enige onderhoud dat ik eraan heb is om de paar maanden even het tankje bijvullen, en dan is er pas een kwart uit. Uiteraard houd ik wel de ketting in de gaten, maar ik hoef nooit met spuitbussen aan de slag.

Stroomverbruik in standby is overigens vrijwel nihil, dit zit in de micro-Ampères. Het klokje verbruikt meer.
Ik heb alles onder het zadel weggewerkt, en op 5 cm slang na (praktisch om te controleren op luchtbellen) zie je het hele systeem niet zitten. :)
Ik zeg toch ook niet dat ik dezelfde heb :+
Heb deze nieuw voor 75 euro gekocht, dat vond ik nog wel leuk. Meer dan dat vind ik het niet waard om er aan uit te geven, al helemaal geen 200+ voor de E versie O-)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er hier pilot road 4 banden?
Bevalllen ze? slijten ze minder dan de PR3?

Mijn fazer heeft na 7K mijl al de bandjes bijna op... dus ik will eigenlijk wat anders dan de originele bridgestones...

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39

bakvis

Tweakers.Nerd

ToolkiT schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:44:

Mijn fazer heeft na 7K mijl al de bandjes bijna op... dus ik will eigenlijk wat anders dan de originele bridgestones...
Discussie heeft toevallig een paar pagina's terug gelopen. Kijk daar eens even naar. Volgens mij waren de PR4 banden wel wat beter...

Mijn Specs

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

Zoek maar mijn berichten over de MPR banden. Ik heb in 90k 3 volledige setjes opgereden en een band lekgreden.

Samenvatting : Ze zijn nog slijtvaster, en blijven zeer goed in natte/koude omstandigheden.

Zeker geen Fazer600? Maar een dikke duizend? :+ Mijn FZS600 doet (met mijn rechterhand) 30k met een bandje (zelfs 40k met een mpr3 achterband).
Heb er nu een MPR4 setje onder, voor heeft 15k gereden, achter zit net anderhalve maand onder en heeft maar 3-4k voor zijn kiezen gekregen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Jolke
Mijn indruk van een paar pagina's terug was juist, ga voor de MPR3 omdat die ontzettend goed zijn en dat ze langer meegaan. MPR4 zou niet alleen duurder zijn, maar ook niet langer meegaan.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:55:
[...]

Zoek maar mijn berichten over de MPR banden. Ik heb in 90k 3 volledige setjes opgereden en een band lekgreden.

Samenvatting : Ze zijn nog slijtvaster, en blijven zeer goed in natte/koude omstandigheden.

Zeker geen Fazer600? Maar een dikke duizend? :+ Mijn FZS600 doet (met mijn rechterhand) 30k met een bandje (zelfs 40k met een mpr3 achterband).
Heb er nu een MPR4 setje onder, voor heeft 15k gereden, achter zit net anderhalve maand onder en heeft maar 3-4k voor zijn kiezen gekregen.
Ik rij een Fazer8, dus een geknepen FZ1/R1 blok.. 106PK, plenty maar ook niet belachelijk veel..

Die XJ6 voelt wel ineens heel licht...en de koppeling lijkt ook versleten (grijpt heel laat) terwijl hij maar 3K op de klok heeft staan en dus nieuwer is dan de mijne..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:59:
Mijn indruk van een paar pagina's terug was juist, ga voor de MPR3 omdat die ontzettend goed zijn en dat ze langer meegaan. MPR4 zou niet alleen duurder zijn, maar ook niet langer meegaan.
Michelin claimt dat ze 20% langer mee gaan, als dat ook zo is dan is het wel rendabel (£265 vs £295)

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26

Bob

Ik heb een MPR4 achterband. Tot nu toe zeer goed, maar deze tijd van het jaar neem ik weinig risico's dus echt uitgebreid heb ik hem nog niet getest. Tijdens vol gas optrekken schiet hij alleszins al veel minder los dan zijn voorganger de BT12.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:11:
Fazer is bij garage voor een hoognodige beurt (had al 1000mijl eerder moeten gebeuren :X )
Ik kreeg een XJ6 mee als leenfiets, dat rijd wel een stuk anders zeg!
Zoeen?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Jaguar_XJ6_--_09-07-2009.jpg

:+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JA! hij rijd heel stabiel en comfortabel, alleen filteren gaat wat lastig.. :+

but seriously, dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/219659/images/300x200/15-yamaha-XJ6.jpg

Ik had het trouwens met de dealer over dat de fazer niet 100% beviel, om redenen al eerder genoemd..
Hij raade me aan naar de MT9 Tracer te gaan kijken...
http://www.yamaha-motor.e...cles/mt/mt-09-tracer.aspx
Dat is idd wel een interesante fiets... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 20-11-2014 14:25 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:22:
[...]

JA! hij rijd heel stabiel en comfortabel, alleen filteren gaat wat lastig.. :+

but seriously, dit dus:
[afbeelding]

Ik had het trouwens met de dealer over dat de fazer niet 100% beviel, om redenen al eerder genoemd..
In de andere XJ6 hoef je nooit te filteren, de enige files die je tegenkomt staan achter je als hij weer stukgegaan is :P

Die MT09 is best tof idd!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18
Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:42:
Er zal vast een reden zijn dat er meer motorfietsen met ketting dan met aandrijfriem gemaakt worden.
Sorry voor de late reactie. Maar ik denk dat het met de volgende redenen te maken heeft: Een belt gaat langer mee, maar is duurder. Vaak zijn ook de poelies ingesleten en die worden dan ook vervangen. Poelies zijn ook duurder dan tandwielen.

Daarnaast is het monteren van een nieuwe belt veel meer werk dan monteren van een ketting. De ketting wordt namelijk niet geleverd in 1 deel, maar wordt geklonken. Een belt wordt helaas wel geleverd in 1 deel. Dus moet de achterbrug er uit. En bij een chopper moeten ook de schokbrekers los en dat soort geneuzel. Kost gewoon veel meer tijd dan een ketting erdoorheen lussen en klinken.

Conclusie: Een belt gaat langer mee maar als je de pech hebt dat je moet vervangen ben je ook wel echt geld kwijt. Zeker als je het laat doen.

Have a wheelie good weekend!

• Jolke
FragDaddy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:31:
[...]

Daarnaast is het monteren van een nieuwe belt veel meer werk dan monteren van een ketting. De ketting wordt namelijk niet geleverd in 1 deel, maar wordt geklonken. Een belt wordt helaas wel geleverd in 1 deel. Dus moet de achterbrug er uit. En bij een chopper moeten ook de schokbrekers los en dat soort geneuzel. Kost gewoon veel meer tijd dan een ketting erdoorheen lussen en klinken.

Conclusie: Een belt gaat langer mee maar als je de pech hebt dat je moet vervangen ben je ook wel echt geld kwijt. Zeker als je het laat doen.
Dat laatste wist ik nog niet. Mijn vader bood aan de belt te vervangen destijds. Ik vond het prima, want hij stond toch bij mijn ouders in de garage. Met een weekje ofzo was hij er ook mee klaar, niet elke en/of de hele dag sleutelen trouwens.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

De MT-03 heeft een zodanig ontwerp zodat de ketting niet onderbroken hoeft te worden bij verwisselen.

Dus denk ik dat het ook wel kan met een riem en een slim ontwerp.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is de belangrijkste reden dat je voornamelijk kettingen ziet en niet riemen, is omdat een ketting minder vermogen verlies betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Heb hier nog nooit gepost, maar ik lees al wel een tijdje mee. Zag dat het de laatste dagen veel over oilers gaat. Vandaag is er eentje bij zo'n dagaanbiedingssite. Het zal niet veel bijzonders zijn, maar ik meld het toch maar even ;)

http://www.clicktobuy.nl/...-motor-scooter-aanbieding

Verkeerd gekeken, het is totaal iets anders. Oeps :+

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 21-11-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Zo, 111 km/h in een 70 zone (binnen bebouwde kom, 41 km/h te hard) kost 527 euro met administratie kosten van 7 euro.

De verhogingen vallen dan wel weer mee, met respectievelijk 542 en 649 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door GBTW op 21-11-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beter lid van de 40 club dan van de 50 club :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
PilatuS schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:18:
Beter lid van de 40 club dan van de 50 club :p
>:) de club van 1000+ in de MF boete pot elk jaar is vaak kassa., maar met een 800 euro emg gaat het hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Melkunie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:59:
Heb hier nog nooit gepost, maar ik lees al wel een tijdje mee. Zag dat het de laatste dagen veel over oilers gaat. Vandaag is er eentje bij zo'n dagaanbiedingssite. Het zal niet veel bijzonders zijn, maar ik meld het toch maar even ;)

http://www.clicktobuy.nl/...-motor-scooter-aanbieding

Verkeerd gekeken, het is totaal iets anders. Oeps :+
Ziet eruit als de gemiddelde China-druppellader die ook bij de Action ligt.
FragDaddy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:31:
[...]

Sorry voor de late reactie. Maar ik denk dat het met de volgende redenen te maken heeft: Een belt gaat langer mee, maar is duurder. Vaak zijn ook de poelies ingesleten en die worden dan ook vervangen. Poelies zijn ook duurder dan tandwielen.

Bij tandriemen verslijten de poelies toch niet? En met een spanrol zou een riem even gemakkelijk moeten kunnen vervangen als een ketting.
GBTW schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:21:
[...]

>:) de club van 1000+ in de MF boete pot elk jaar is vaak kassa., maar met een 800 euro emg gaat het hard :)
Ervaring mee? ;)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Gelukkig niet :+ maar het is wel een leuk topic om even door te lezen elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is dat zo? Beetje pochen met je bekeuringen...hmmm...zie daar de humor niet zo van in. Zo van 'kijk mij eens stoer hard rijden'. Heb ik niets mee. Mensen die gewoon op hun motor kunnen blijven zitten en niet de testosterun de breinfuncties over laten nemen heb ik veel meer mee :+

Vandaag nog even een stukje gereden. Helaas is het vandaag warmer dan gisteren, want ik wilde eens kijken hoe warm die mooie Klim trui nou eigenlijk is. Maar evengoed een voorproefje gehad. Ding is gewoon warm. Toen ik nog in huis rond liep kreeg ik het al bijna te warm. Als eerste het Icebreaker shirt (korte mouwen) en daar overheen de Klim Yukon. Prima combi. Gewoon warm genoeg. Ik heb nog een dikker Icebreaker shirt met lange mouwen en een kolletje voor als het echt koud wordt.
Ook de lange onderbroek van Icebreaker voldeed. Niet beter of slechter dan dat Louis ding, maar hij zit een heel stuk beter, qua pasvorm enzo. Maar die van Louis was volgens mij net zo warm. Heel apart als je dat ding dan uitdoet en je voelt hoe warm je benen zijn.
Het mag dan wel wat kosten, maar je hebt dan tenminste comfortabele kleding aan en hoeft geen kou te lijden. Die lange onderbroek van Louis heb ik 6 jaar geleden gekocht en altijd gedragen op de motor en het ding is niet stuk en ook niet uitgelubberd ofzo. Dus inderdaad een prima kwaliteit voor dat geld. Maar goed, nu moet ie het veld ruimen voor de Icebreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb gisteren en vandaag ook en flink stuk gereden.
Gisteren en rondje om mijn woonplaats, Brabant route van een of andere route site. Heb dat rondje al vaker gereden, iets van 90km dus en leuk moet blokje om. De naam doet anders vermoeden maar het is slechts een rondje om Eindhoven.
Vandaag een wat langere rit "ijsje halen" ook wel bekend denk ik bij rijders uit de buurt hier. De ijs salon was wel gesloten trouwens terwijl het er wel de temperatuur voor was uit de wind in het zonnetje.
Toch weer een tankje leeg gereden, kilometertje of 220 dus.

Rijd gewoon met een kevlar jeans en een 4 seizoenen jas. Lange onderbroek van de zeeman onder de jeans en de wintervoering in de jas, zomerhandschoenen aan de handjes. Heb het niet koud gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 22-11-2014 17:24 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:40:
Is dat zo? Beetje pochen met je bekeuringen...hmmm...zie daar de humor niet zo van in. Zo van 'kijk mij eens stoer hard rijden'. Heb ik niets mee. Mensen die gewoon op hun motor kunnen blijven zitten en niet de testosterun de breinfuncties over laten nemen heb ik veel meer mee :+

Over dat van de club van 40 en 50. Mij hebben ze 2 jaar terug aan de kant gezet met 54 gecorrigeert. De laatste communicatie die ik heb gehad was betreffende de zitting van de rijbewijsteruggaaf.

Tot op heden is het stil, en mag het van mij stil blijven. Verjaringstermijn voor dit is 3 jaar.

Sindsdien enkel nog een container met flitser over het hoofd gezien, maar dat was enkel een muldertje 27kmh gecorrigeeerd.. Heb me les wel geleerd want zoals jullie weten rijdt ik bijna altijd onder de Vmax +50km/h O-)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
mphilipp schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:40:

Vandaag nog even een stukje gereden. Helaas is het vandaag warmer dan gisteren, want ik wilde eens kijken hoe warm die mooie Klim trui nou eigenlijk is. Maar evengoed een voorproefje gehad. Ding is gewoon warm. Toen ik nog in huis rond liep kreeg ik het al bijna te warm. Als eerste het Icebreaker shirt (korte mouwen) en daar overheen de Klim Yukon. Prima combi. Gewoon warm genoeg. Ik heb nog een dikker Icebreaker shirt met lange mouwen en een kolletje voor als het echt koud wordt.
Ook de lange onderbroek van Icebreaker voldeed. Niet beter of slechter dan dat Louis ding, maar hij zit een heel stuk beter, qua pasvorm enzo. Maar die van Louis was volgens mij net zo warm. Heel apart als je dat ding dan uitdoet en je voelt hoe warm je benen zijn.
Het mag dan wel wat kosten, maar je hebt dan tenminste comfortabele kleding aan en hoeft geen kou te lijden. Die lange onderbroek van Louis heb ik 6 jaar geleden gekocht en altijd gedragen op de motor en het ding is niet stuk en ook niet uitgelubberd ofzo. Dus inderdaad een prima kwaliteit voor dat geld. Maar goed, nu moet ie het veld ruimen voor de Icebreaker.
Het is meer de Schadenfreude voor mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:11
_Apache_ schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:55:
[...]
Snap nog steeds niet hoe je dit voor elkaar krijgt _/-\o_ Heb ook een FZS600 en de MPR2 ging echt maximaal 13k km mee (achterband) en dan was ie echt kaal in het midden. Nu de 2e set Roadtec Z8's eronder, de eerste achterband daarvan ging 18k km mee, dat vond ik al een hele prestatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:22:
[...]
Of de nieuwe Kawasaki Versys 650 2015 :)

Echt een supermooi ding is dat :9~

http://www.kawasaki.com/Products/2015-VERSYS-650-ABS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:57:
[...]
Snap nog steeds niet hoe je dit voor elkaar krijgt _/-\o_ Heb ook een FZS600 en de MPR2 ging echt maximaal 13k km mee (achterband) en dan was ie echt kaal in het midden. Nu de 2e set Roadtec Z8's eronder, de eerste achterband daarvan ging 18k km mee, dat vond ik al een hele prestatie :P
Ik heb dik 20.000km met een PR2 gedaan op de RT. Vond ik al aardig wat voor zo'n zwaar kreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

BlackLabel01 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:57:
[...]

Mijn MPR2 ging ook niet zolang mee als de MPR3. Maar de omstandigheden waren ook niet helemaal gelijk. De MPR2 heb ik op een tripje naar Italie flink belast (40kg topkoffer, passagier, 4 bochtige alpenpassen ), de totale trip was 3k km. En dat op een arme FZS600, beestje is er niet echt voor gebouwd. :X

De MPR3 was maar 2 ritjes naar Luxemburg (paar kg bagage, geen duo en geen bergpassen) en daarna vooral veel woonwerkverkeer.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 24-11-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het enige wat we nog nodig hebben is een doorbraak in accu technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mooie ontwikkeling inderdaad. Alhoewel ik liever een motorfiets rij die 300miles ver komt @ 60mph, dan eentje die de 210mph haalt maar dit maar een handjevol miles volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:52
_Apache_ schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:54:
[...]

Mooie ontwikkeling inderdaad. Alhoewel ik liever een motorfiets rij die 300miles ver komt @ 60mph, dan eentje die de 210mph haalt maar dit maar een handjevol miles volhoudt.
Deze motor draagt daar ook aan bij. Of het nou om endurance of topspeed gaat, optimalisaties kunnen in beide gevallen hun nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:54:
[...]

"380V 20 kwh battery pack
(Range of 160-180 miles per charge)"
Dat begint er behoorlijk op te lijken :)

Ik heb ze een berichtje gestuurd of ze ook aan een sporttourer model werken die in dagelijks gebruik wat praktischer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Wat is het voordeel van een elektrische motorfiets behalve het hogere koppel?
Ik vind juist het motorgeluid iets wat ik niet zou willen missen. En beter voor het milieu vind ik een beetje een onzin opmerking bij motoren aangezien het gros voor zijn plezier rijdt. Als je dagelijks vele kilometers maakt dan kan ik het me engizins voorstellen maar dan alsnog...

En het lijkt mij persoonlijk echt niet prettig dat mensen je niet aan horen komen met zo'n zoefgeluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:52
Tropicc schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:23:
Wat is het voordeel van een elektrische motorfiets behalve het hogere koppel?
Ik vind juist het motorgeluid iets wat ik niet zou willen missen. En beter voor het milieu vind ik een beetje een onzin opmerking bij motoren aangezien het gros voor zijn plezier rijdt. Als je dagelijks vele kilometers maakt dan kan ik het me engizins voorstellen maar dan alsnog...

En het lijkt mij persoonlijk echt niet prettig dat mensen je niet aan horen komen met zo'n zoefgeluidje.
Kuch, verbruik?

Genoeg woonwerkers hier die flink zouden besparen. Maar ook milieu, geen uitstoot in stedelijke omgeving. Onderhoud. Dat is even snel uit mijn hoofd. Voordelen genoeg dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je dagelijks vele kilometers maakt dan kan ik het me engizins voorstellen maar dan alsnog...

Het is dan ook met name voor mensen die woon/werk rijden op dit moment.

En geluid boeit niet zo heel veel, op de snelweg horen ze je ook echt niet aankomen met een normale onaangepaste motor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Hooglander1 schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:29:
[...]

En geluid boeit niet zo heel veel, op de snelweg horen ze je ook echt niet aankomen met een normale onaangepaste motor.
Met open uitlaat ook niet, pas als zo'n ding voorbij is hoor je opeens een bult herrie.

OMFG gaaaan we weer :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Hooglander1 schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:29:
[...]

Dan maak je niet genoeg toeren ;)

Voor woon-werk kan ik het begrijpen inderdaad, zal in kosten schelen. Maar voor mij persoonlijk wegen die voordelen echt niet op tegen een gewone benzinemotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind juist het motorgeluid iets wat ik niet zou willen missen.
Elektrische motorfietsen hebben echt een prachtig science fiction geluid,luister maar eens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Geluid zal me een worst wezen. Nadeel is de oplaadtijd. Zolang je niet binnen 5 minuten een full charge kan hebben vind ik het gewoon niks. Ik rijd nog wel eens een rondje van een paar honderd kilometer. Als je dan elke keer lang moet wachten tot je weer een beetje charge hebt, dan is dat plezier gauw bekeken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:26:
[...]

Kuch, verbruik?

Genoeg woonwerkers hier die flink zouden besparen. Maar ook milieu, geen uitstoot in stedelijke omgeving. Onderhoud. Dat is even snel uit mijn hoofd. Voordelen genoeg dus!
bij 30k per jaar hou ik maar 3500 euro over per jaar. en dat is nog exclusief onderhoud. wat bij electro ook lager ligt dan benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marc Rademaker schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:26:
[...]

Kuch, verbruik?

En omdat betaalbare olie op een gegeven moment opraakt en het dus mooi is dat er goede ontwikkeling is zodat volgende generaties ook kunnen blijven motorrijden :)

Behalve verbruik is lager onderhoudskosten ook een groot voordeel.

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 24-11-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:35:
[...]

Elektrische motorfietsen hebben echt een prachtig science fiction geluid,luister maar eens:

[video]
Hoor ik af en toe de vogels fluiten en de bladeren ritselen? ;) ;) ;)

Eigenljk dubbel genieten van een motorrit. 8) 8) 8)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Acid_Burn schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:46:
Geluid zal me een worst wezen. Nadeel is de oplaadtijd. Zolang je niet binnen 5 minuten een full charge kan hebben vind ik het gewoon niks. Ik rijd nog wel eens een rondje van een paar honderd kilometer. Als je dan elke keer lang moet wachten tot je weer een beetje charge hebt, dan is dat plezier gauw bekeken.
een tesla laad in 20min al naar 80% nu nog dat soort opladers voor de motor maken. aangezien die over het algemeen met 10A laders geleverd worden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En beter voor het milieu vind ik een beetje een onzin opmerking bij motoren aangezien het gros voor zijn plezier rijdt.
In Nederland wel ja. Maar in het buitenland vaak niet. Kijk alleen al naar Frankrijk, Spanje en Italië. Daar is de (lichte) motor/scooter gewoon een dagelijks vervoermiddel en zijn misschien de meeste rijders niet eens fervente motorrijders. Voor hen is het gewoon het meest praktische vervoermiddel in een stad waar je je auto niet kwijt kunt en je onderweg naar het werk in 1 lange file staat.

Vandaar dat wij in Nederland ook gek opkijken als er bepaalde regels op EU nivo worden gemaakt. In Nederland is de motormarkt totaal anders dan in andere landen. En in Spanje nemen ze het niet zo nauw met veiligheid, dus dan komt er een voorstel vanuit Frankrijk om verplichte beschermende kleding en reflectie in te voeren. Wij vinden dat gek, maar als je rondkijkt in die zuidelijke landen, snap je wel waarom.

En geluid is een veel gehoord argument. Maar rij jij niet met oordoppen dan? Wat hoor je nog van je eigen motorgeluid? Ik denk dat het voor onze generatie nog een ding is, maar onze achterkleinkinderen die in het museum de herrie horen, zullen niet meer snappen dat wij dat toen prachtig vonden :+

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 24-11-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over geluid, de geilste nostalgie is een 500cc tweetakt sportmotor horen.... of beter nog, er achter rijden en dan die heerlijke olie mix uitlaat gassen DIEP inhaleren

als dat niets met je doet, ben je of net 18, of geen echte motorrijder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou...ik heb wel eens achter een Duc gereden met een hele foute verbranding en daar werd ik alleen maar misselijk van :) Ok, was een viertakt, maar goed, stinken dat het deed!
Een RD350 klinkt idd goed. Maar ja, je wilt ook weer niet dat iedereen weer op 2takten gaat rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
mphilipp schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:06:
[...]

En geluid is een veel gehoord argument. Maar rij jij niet met oordoppen dan? Wat hoor je nog van je eigen motorgeluid? Ik denk dat het voor onze generatie nog een ding is, maar onze achterkleinkinderen die in het museum de herrie horen, zullen niet meer snappen dat wij dat toen prachtig vonden :+
Zeker wel met oordoppen, maar die filteren alle schadelijke geluiden. De 675cc driecilinder hoor je echt wel door je oordoppen heen brullen hoor. Wat voor motor heb jij dat je het geluid niet hoort dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zeg nergens dat ik het geluid niet meer hoor, maar je hoort het minder. Is dat misschien waarom velen zo'n herriepijp erop schroeven? Zodat het toch nog door de oordopen heen blèrt? :+

Ik heb het niet zo op herrie; we zitten nu eenmaal in een klein land dicht op elkaar. Ik win er niets bij om anderen mijn hobby op te dringen. Mijn RT maakte een beschaafd geluid, en de boxer roffel kwam er lekker uit. De GS maakt in principe meer herrie, maar gelukkig had de eerste eigenaar van De Trekker net zo'n hekel aan die herriepijpen die er standaard onder de GS gaan tegenwoordig, dat ie een einddemper van de 2009 GS erop heeft laten zetten. Kon meteen die klep uit het systeem. Maakt nu een beschaafd geluid. Maar als de kraan verder open gaat, roffelt ie wel wat harder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

DECOY88 schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:49:
[...]

een tesla laad in 20min al naar 80% nu nog dat soort opladers voor de motor maken. aangezien die over het algemeen met 10A laders geleverd worden :F
Fastned is al bezig mer 50KW laders uit te rollen, het is een kwestie van tijd voor je de eerste motor ook aan de snellader kan hangen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Voor forenzen hoeft een snellader nog niet eens, als je je motorfiets aan 230V kan leggen 'snachts en hij is de volgende morgen weer genoeg opgeladen voor >200km, dan zou ik er voor tekenen.

Hou ik mijn benzine motor voor de toerritjes naar Luxemburg etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:48:
Nou...ik heb wel eens achter een Duc gereden met een hele foute verbranding en daar werd ik alleen maar misselijk van :) Ok, was een viertakt, maar goed, stinken dat het deed!
Een RD350 klinkt idd goed. Maar ja, je wilt ook weer niet dat iedereen weer op 2takten gaat rijden...
Een rammelende gare Italiaan die zijn eigenlijk motorolie opstookt is wat anders dan een Japanner die gevoed wordt door een mengsel van benzine en goede 2-takt olie :P In principe hoort dat niet te roken (hooguit bij een koude motor), alleen wat te ruiken. En dát is heerlijk 8)
Overigens wil ik dat juist wel. Ik zou mijn GSX-R600 best weg willen doen voor een mooie originele RD350LC of een RD500 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuk de electrische fiets voor woon-/werkverkeer. Daar zie ik het grootste voordeel.
Voor op vakantie moet je natuurlijk ook onderweg laadpunten hebben. Campings, hotel, motel, etc... moet dan ook de voorzieningen hebben om op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jolke schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:14:
Leuk de electrische fiets voor woon-/werkverkeer. Daar zie ik het grootste voordeel.
Voor op vakantie moet je natuurlijk ook onderweg laadpunten hebben. Campings, hotel, motel, etc... moet dan ook de voorzieningen hebben om op te kunnen laden.
Je kan toch altijd nog een aggregaatje meenemen en die een nachtje laten pruttelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan heb ik liever een permanente aggegraat V-twin onder mijn motor hangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:38
Even een vraagje tussendoor. Ik ga dit weekend op de motor naar Engeland, en maak de overtocht met de boot. Nu heb ik me al behoorlijk ingelezen over hoe de motor vast te maken enzo. Maar wat ik me afvroeg is waar laat ik m'n helm en motorbroek? Ik heb geen zin om die mee te zeulen. Kan ik die gewoon op of bij m'n motor achterlaten? Ik heb een topkoffer, tanktas en rugtas, maar die zullen al behoorlijk vol zitten.

Ik weet dat die ruimte gedurende de reis afgesloten wordt, dus het zou geen probleem mogen zijn. Maar voor de zekerheid vraag ik het hier even.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ziet er goed uit mannen voor alle motorliefhebbers onder ons.

IMDB: On Any Sunday: The Next Chapter (2014)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TorX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:57:
Even een vraagje tussendoor. Ik ga dit weekend op de motor naar Engeland, en maak de overtocht met de boot. Nu heb ik me al behoorlijk ingelezen over hoe de motor vast te maken enzo. Maar wat ik me afvroeg is waar laat ik m'n helm en motorbroek? Ik heb geen zin om die mee te zeulen. Kan ik die gewoon op of bij m'n motor achterlaten? Ik heb een topkoffer, tanktas en rugtas, maar die zullen al behoorlijk vol zitten.

Ik weet dat die ruimte gedurende de reis afgesloten wordt, dus het zou geen probleem mogen zijn. Maar voor de zekerheid vraag ik het hier even.
Persoonlijk zou ik het meenemen... ik zou ook de tunnel pakken ipv boot maar dat is een andere discussie ;)

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
ToolkiT schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:51:
[...]

Persoonlijk zou ik het meenemen... ik zou ook de tunnel pakken ipv boot maar dat is een andere discussie ;)

Waar ga je heen?
Southend-on-Sea. Vorig jaar heb ik de tunnel genomen, maar dat is een totale motorreistijd van 5 uur. Toen had ik geluk met het weer, maar dit keer heb ik wat minder risico genomen. Ik wilde wel ruim van te voren boeken i.v.m. kosten.
(het weer is nu vergelijkbaar met vorig jaar dus achteraf had ik toch de tunnel kunnen nemen. Maar weet alles maar eens achteraf...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TorX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:59:
[...]

Southend-on-Sea. Vorig jaar heb ik de tunnel genomen, maar dat is een totale motorreistijd van 5 uur. Toen had ik geluk met het weer, maar dit keer heb ik wat minder risico genomen. Ik wilde wel ruim van te voren boeken i.v.m. kosten.
(het weer is nu vergelijkbaar met vorig jaar dus achteraf had ik toch de tunnel kunnen nemen. Maar weet alles maar eens achteraf...)
Welke veerboot heb je nu dan? HvH-Harwich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
ToolkiT schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:07:
[...]

Welke veerboot heb je nu dan? HvH-Harwich?
Yup :)

Nog meer ervaringsdeskundigen? Ik kan al die spullen wel meenemen, maar het lijkt me zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Kan je t niet met een slot vastmaken? Ik heb zo'n dun cijferslot (www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=75068654), om m'n helm vast te maken als ik geen koffer bij me heb. Broek en jas kan je daar ook mee vast krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Heb je niet gewoon een hut? Daar heb ik destijds mijn spullen ingelegd toen ik naar Schotland voer. Ik ging ook 's nachts omdat het 11 uur varen was.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
underrated schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:42:
Kan je t niet met een slot vastmaken? Ik heb zo'n dun cijferslot (www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=75068654), om m'n helm vast te maken als ik geen koffer bij me heb. Broek en jas kan je daar ook mee vast krijgen lijkt me.
Hmm, om speciaal zo'n slot te gaan kopen gaat me wat ver, maar ik kan misschien zelf wat in elkaar frutselen.
Acid_Burn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:20:
Heb je niet gewoon een hut? Daar heb ik destijds mijn spullen ingelegd toen ik naar Schotland voer. Ik ging ook 's nachts omdat het 11 uur varen was.
Nope, ik ga overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoe lang ga je rondlopen op zo'n boot? Vijf uurtjes varen, waarvan je waarschijnlijk 4 aan het zitten bent.
Motorpak gewoon aanhouden en als je het warm krijgt ga je even naar buiten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
TorX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:44:
[...]

Hmm, om speciaal zo'n slot te gaan kopen gaat me wat ver, maar ik kan misschien zelf wat in elkaar frutselen.

[...]

Nope, ik ga overdag.
Dat soort sloten zijn soms ook bij de lidl/aldi in de aanbieding. Worden namelijk ook gebruikt voor wintersporters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Tunnel is alleen nuttig als je binnen 2 of 3 dagen weer terug gaat, dan kost de tunnel maar 25 pond als je vroeg besteld. Enkele reis iets van 80 pond. Zodra je langer dan 3 dagen gaat dan kost de tunnel meer dan 100 pond retour.

Ik weet dat er toen mensen waren die 2 keer een goedkope retour namen, helaas kregen ze daar flink wat gezeik mee omdat de verwachting was dat ze al buiten de UK waren. Rondje bij de verschillende diensten daar en je verliest zo je voordeel op de boot.

Duinkerken - Dover, (ik heb toen iets van 40 euro betaald voor retour) boot is trouwens goed te doen, niet zo druk als Calais en doet er maar 1,5 uur over ipv een uur. Goed om midden op de dag voor lunch te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door GBTW op 25-11-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GBTW schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:18:
Tunnel is alleen nuttig als je binnen 2 of 3 dagen weer terug gaat, dan kost de tunnel maar 25 pond als je vroeg besteld. Enkele reis iets van 80 pond. Zodra je langer dan 3 dagen gaat dan kost de tunnel meer dan 100 pond retour.

Ik weet dat er toen mensen waren die 2 keer een goedkope retour namen, helaas kregen ze daar flink wat gezeik mee omdat de verwachting was dat ze al buiten de UK waren. Rondje bij de verschillende diensten daar en je verliest zo je voordeel op de boot.

Duinkerken - Dover, (ik heb toen iets van 40 euro betaald voor retour) boot is trouwens goed te doen, niet zo druk als Calais en doet er maar 1,5 uur over ipv een uur. Goed om midden op de dag voor lunch te doen.
Boot is idd goedkoper dan tunnel, maar tunnel is zeker met de motor veel relaxter (motor word ook niet vast gestrapt :) ) en sneller dan kanaal ferries (zeker nu de snelle ferries en hovercrafts het niet meer doen).
Ik heb een abbo: http://www.eurotunnel.com...types/frequent-traveller/
Als je 4x retour gaat heb je het er al uit.

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 25-11-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
Ik ga ook na 3 dagen weer terug, maar ik wilde toen ik boekte geen risico lopen met het weer. Als ik volgend jaar in het voorjaar ga, dan neem ik zeker weten de tunnel (en dan gaat het uiteraard stortregenen :+ )

Het gaat nog spannend worden overigens. Vanochtend begaf mijn accu het. Er wordt nu een nieuwe besteld, dus hopelijk is dat op tijd gefixed. Maar bedankt voor de tips allemaal! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door torx op 26-11-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Veel plezier!
Ga je naar een event of gewoon voor de lol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
ToolkiT schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:02:
Veel plezier!
Ga je naar een event of gewoon voor de lol?
Bedankt! Familiebezoek, even heen en weer om pepernoten te bezorgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
Woohoo, ik hoor er nu ook bij 8)

Gisteren geslaagd voor het examen. Meteen rijbewijs aangevraagd en hopelijk vrijdag al binnen :)
Wel balen dat ik zaterdag de hele dag cursus heb, anders wist ik het wel: Meteen proefritjes gaan maken op motoren en/of motor huren :D

Nu dus ff geduld hebben tot een ander moment. Wel jammer, want de komende dagen is het nog net mooi weer om op de motor te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Raymond schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:26:

Gisteren geslaagd voor het examen. Meteen rijbewijs aangevraagd en hopelijk vrijdag al binnen :)
Wel balen dat ik zaterdag de hele dag cursus heb, anders wist ik het wel: Meteen proefritjes gaan maken op motoren en/of motor huren :D

Nu dus ff geduld hebben tot een ander moment. Wel jammer, want de komende dagen is het nog net mooi weer om op de motor te zitten.
Gefeliciteerd!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gefeliciteerd, Raymond. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 16:41

BioHazard

*\o/*

Raymond schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:26:

Gefeliciteerd! Ik mag 11 december mn AVD rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
TorX schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:57:

Op de ferry naar Noorwegen heb ik gewoon mn motorspullen aangehouden, die kan je altijd uit trekken als je boven zit. Helm heb ik gewoon laten liggen naast mn motor. Eigenlijk niet zo slim, want hij kan natuurlijk gaan rollen. Volgende keer doe ik de spanband door mn helm heen, ligt hij gelijk vast en kan niemand hem zomaar meenemen :)
Pagina: 1 ... 130 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.