Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.576 views

Onderwerpen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Acid_Burn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:02:
Dode hoek? Je moet je hoofd gewoon draaien en niet alleen op je spiegels vertrouwen.
Uhm, de dode hoek is juist het hoek die niet aansluit tussen met je nek draaien/ echt kijken, en het gedeelte wat je via je spiegels ziet.. Ongeacht hoe je kijkt, zal er een dode hoek zijn.
Beetje overdreven dit voorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 13-11-2014 11:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Jolke schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:27:
[...]

2 vrachtwagens!?
Dan lijkt het me eerder tijd voor nieuwe spiegels. Verder helemaal eens met wat Acid_Burn zegt: hoofd draaien!
Hoofd draaien doe ik sowieso ;) Maar de GPZ heeft gewoon niet zulke fijne spiegels (understatement :+ ) Zie vooral mijn armen en handen :P En ja natuurlijk moet je kijken voor je van baan wisselt maar het is toch ook prettig om de omgeving in de gaten te houden en vooral zien wat er achter je gebeurd. :)

Zie liever te veel dan te weinig , je hoeft maar 1 ding over het hoofd te zien en je hebt een rotdag .
Bommes schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:38:
Denk dat bij mijn FJ ook wel 2 vrachtwagens in de dode hoek passen.
Combinatie van korte spiegel pootjes en lage plaatsing waardoor je echt hoe je ook stelt en gaat verzitten je gewoon op 3/4de van de spiegels slechts je eigen armen ziet.
Dat heb ik de op GPZ dus ook inderdaad. Laag geplaatst en korte pootjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 13-11-2014 11:56 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

That sounds wrong... :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

_Apache_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:46:
[...]

Uhm, de dode hoek is juist het hoek die niet aansluit tussen met je nek draaien/ echt kijken, en het gedeelte wat je via je spiegels ziet.. Ongeacht hoe je kijkt, zal er een dode hoek zijn.
Beetje overdreven dit voorbeeld.
Ik weet wel wat een dooie hoek is, maar dan een vrachtwagen aanhalen is wel het uiterste :P In de auto heb je nog last van de raamstijlen, maar op de motor is dat helemaal niet van toepassing.

Wat mijn spiegels niet zien opzij, van ik ruimschoots op door met mijn hoofd te draaien. Wat ik met mijn hoofd niet achter mij kan zien, wordt opgevangen door mijn spiegels. En die 2 gebieden overlappen elkaar behoorlijk.

Als over je schouder kijken niet een automatisme is, dan houdt het natuurlijk op. Dan moet je daar gewoon bewust meer op gaan letten.

[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 13-11-2014 13:14 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Acid_Burn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:13:
[...]
Wat mijn spiegels niet zien opzij, van ik ruimschoots op door met mijn hoofd te draaien.
Dan kijk je dus in je dode hoek ;) Alleen zie ik echt héél weinig in mijn spiegels en moet ik niet alleen naast me maar ook ongeveer achter me kijken of er niks aangestomd komt e.d. dus een klein beetje meer zicht naar opzij en achter is welkom.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Nee, een dooie hoek is een gebied dat je niet kan zien door je hoofd te draaien of in je spiegels te kijken. Zie die link van Apache. Dat rode gebied (4) is totaal niet te zien door de chauffeur met zijn ogen of d.m.v. zijn spiegels, dus dat is zijn dode hoek.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Acid_Burn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:08:
Nee, een dooie hoek is een gebied dat je niet kan zien door je hoofd te draaien of in je spiegels te kijken. Zie die link van Apache. Dat rode gebied (4) is totaal niet te zien door de chauffeur met zijn ogen of d.m.v. zijn spiegels, dus dat is zijn dode hoek.
Ik noem dat altijd een blinde hoek. Dode hoek is voor mij het gebied dat ik niet kan zien in mijn spiegels maar wél kan zien door met je kop te draaien en te kijken.

Maar volgens de definities op wikipedia heb je gelijk hoor, dacht zelf altijd dat het anders heette.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik merk nu hoe fijn de spiegels op de RT waren. Op die GSA heeft die knakker spiegels van de nieuwe GS (waterboxer) gezet. Die zijn natuurlijk mooier, maar je ziet er geen reet door. Die RT spiegels waren net breedbeeld-TV's. Ik moet nog steeds enorm wennen aan het gemis aan overzicht. Dat zoiets toegestaan is... :( En dan zetten sommige knuckleheads nóg kleinere spiegels op hun motor onder het mom van: staat cool...ga een modeshow lopen als je het voor de mooi doet aub!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is altijd een afweging. M'n eerste twee motoren (K75RT en PC800) hadden spiegels die aan de tupperware kuip vastzaten. Bij de RT zat ik continu eigen armen te kijken, bij de PC800 keek ik er wel onderdoor, maar was het overzicht naar de zijkanten toe wat minder. Mede daarom wilde ik nu iets met andere spiegels.

Dat heb ik geweten. Op de R80 zitten de spiegels op stelen, redelijk vergelijkbaar met de dingen van de Vespa van Bommes. Ik kan nu echt volledig achter me kijken en ook nog redelijk naast me - maar toch lijk ik ergens dode hoeken te houden die ik voorheen niet had. In totaal ben ik er qua overzicht niet noemenswaardig op vooruit gegaan heb ik zo de indruk, het probleem zit alleen ergens anders.

Komt bij dat ik voorheen altijd op autospiegelhoogte zat bij filerijden, nu op busjesspiegelhoogte. Durf ook daar niet te zeggen welke handiger is :P

Oslik blyat! Oslik!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Mijn GSX-F heeft ook van die rampzalige spiegels. Ze steken gewoon niet ver genoeg uit. Om achter me te kijken moet ik m'n arm intrekken. Daarnaast past er een vrachtwagen in m'n dode hoek ongeveer. Ook maar eens van die opplakspiegeltjes halen voor de dode hoek. Tot dan is het anticiperen als een malle en je hoofd van je romp draaien als je het toch niet zeker weet.

UNOX: The worst operating system

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mirror extenders plaatsen helpt een hoop. In ieder geval op mijn SV wel.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:42:
Het is altijd een afweging. M'n eerste twee motoren (K75RT en PC800) hadden spiegels die aan de tupperware kuip vastzaten. Bij de RT zat ik continu eigen armen te kijken, bij de PC800 keek ik er wel onderdoor, maar was het overzicht naar de zijkanten toe wat minder. Mede daarom wilde ik nu iets met andere spiegels.
Ik vond dat niet zo storend. Ik kon genoeg zien. Nooit iets gemist eigenlijk. En nu ben ik constant bang dat ik iets mis met die kleine pisdingen. Maar misschien zaten ze op de R..RT anders dan op de K..RT.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op de K...RT kon ik echt alleen m'n ellebogen zien, enige manier om vol naar achteren te kijken in de spiegel was om naar een kant van de motor te hangen om fysiek die elleboog opzij te krijgen :o

Dan nog nooit echte problemen gehad, daadwerkelijk achterom kijken voor je iets ging doen was er terecht stevig ingeplant bij lessen. Maar ideaal was anders.

Kan helaas niet vergelijken met een oilhead R...RT, nooit op gezeten. Wel op een K1100LT, dat was exact zelfde situatie als de K75RT.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Korvaag schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:49:
Mijn GSX-F heeft ook van die rampzalige spiegels. Ze steken gewoon niet ver genoeg uit. Om achter me te kijken moet ik m'n arm intrekken. Daarnaast past er een vrachtwagen in m'n dode hoek ongeveer. Ook maar eens van die opplakspiegeltjes halen voor de dode hoek. Tot dan is het anticiperen als een malle en je hoofd van je romp draaien als je het toch niet zeker weet.
Dat heb ik ook :P Ik denk dat alle sportieve motoren dat wel hebben, moet anders ook wel anders heb je echt 2 gigantische antennes op je kuip zitten. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, ik trek nu automatisch m'n elleboog iets naar binnen als ik in de spiegel kijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
PilatuS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:56:
Ja heb ik wel over gedacht, maar de spiegels op deze oude motor zien er al debiel uit :D, dat gaat er met extenders niet beter op worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
-tom-562 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:45:
[...]

Dat heb ik ook :P Ik denk dat alle sportieve motoren dat wel hebben, moet anders ook wel anders heb je echt 2 gigantische antennes op je kuip zitten. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, ik trek nu automatisch m'n elleboog iets naar binnen als ik in de spiegel kijk
Hier ook met een VTR. Ik ben het inmiddels gewend om mijn ellebogen naar binnen te trekken als ik goed in mijn spiegels wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Metro2002 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:56:
[...]

Hoofd draaien doe ik sowieso ;) Maar de GPZ heeft gewoon niet zulke fijne spiegels (understatement :+ ) Zie vooral mijn armen en handen :P En ja natuurlijk moet je kijken voor je van baan wisselt maar het is toch ook prettig om de omgeving in de gaten te houden en vooral zien wat er achter je gebeurd. :)

Zie liever te veel dan te weinig , je hoeft maar 1 ding over het hoofd te zien en je hebt een rotdag .

[...]

Dat heb ik de op GPZ dus ook inderdaad. Laag geplaatst en korte pootjes.
Had je niet van die verlengstukken besteld?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vrijdag schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:23:
[...]
Dat klinkt echt heel fout... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jolke schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:35:
[...]

Dat klinkt echt heel fout... :+
A dirty mind is a joy forever. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ook bedenken dat het niet lengte is die het hem doet,

soms is het een beetje friemelen, maar met een beetje oefenen weet je vast een goed standje te vinden dat je wel iets kan zien

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:45:

soms is het een beetje friemelen, maar met een beetje oefenen weet je vast een goed standje te vinden dat je wel iets kan zien
Dit klinkt nog fouter! :X

OT, ik heb mezelf aangeleerd goed over mijn schouder te kijken als het nodig is. Verder spiegel ik regelmatig, en heb aardig in de gaten wat er rond me heen gebeurt - welke auto zit waar. Toch nog over de schouder kijken om zeker te zijn dat ik niets gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Dat was ook niet per ongeluk lijkt me :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:45:

Nuja, soms moet je 'm gewoon door het gaatje prakken anders schiet het niet op.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
frankivo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:11:
[...]

Dat was ook niet per ongeluk lijkt me :P
Ik miste de [ironisch] tag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PilatuS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:56:
Vrijdag schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:23:
[...]
Dan past mijn motorfiets niet meer door de schuurdeur :+ Hij past nu met ingeklapte spiegels nét (echt milimeterwerk)
Maar heb 2 dodehoekspiegeltjes binnen, vanavond ff erop plakken :)

Dus om het maar even met de foute opmerkingen af te maken:

Als ik verlengstukken ga plaatsen past ie niet meer in zijn haar holletje.

8)

[ Voor 29% gewijzigd door Metro2002 op 14-11-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Metro2002 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:10:
[...]

[...]

Dan past mijn motorfiets niet meer door de schuurdeur :+ Hij past nu met ingeklapte spiegels nét (echt milimeterwerk)
Maar heb 2 dodehoekspiegeltjes binnen, vanavond ff erop plakken :)
Ah okee, dan zijn dodehoekspiegeltjes ook wel een oplossing inderdaad :) Ik ben ook aan het kijken voor een GPZ namelijk. Heeft het eventueel ook te maken met lengte? Ik ben niet zo heel groot namelijk.
Dus om het maar even met de foute opmerkingen af te maken:

Als ik verlengstukken ga plaatsen past ie niet meer in zijn holletje.

8)
:D

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 14-11-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vrijdag schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:24:
[...]
Ah okee, dan zijn dodehoekspiegeltjes ook wel een oplossing inderdaad :) Ik ben ook aan het kijken voor een GPZ namelijk. Heeft het eventueel ook te maken met lengte? Ik ben niet zo heel groot namelijk.

[...]

:D
Ik ben 1m80 , weet niet hoe lang jij bent maar volgens mij klaagt iedereen met een GPZ over de spiegels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Metro2002 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:28:
[...]

Ik ben 1m80 , weet niet hoe lang jij bent maar volgens mij klaagt iedereen met een GPZ over de spiegels :P
Ik ben slechts 1,70. (1,71 met schoenen aan 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wollen winter sokken 1.72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Tenzij je staat op de motor maakt schoeisel niet echt uit he ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:45:
[...]
Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, ik trek nu automatisch m'n elleboog iets naar binnen als ik in de spiegel kijk
Dat doe ik ook altijd, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

steveman schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:11:
Tenzij je staat op de motor maakt schoeisel niet echt uit he ;)
Als je dikkere zolen hebt, kan je toch echt wel makkelijker bij de grond. Wel zo fijn bij stoplichten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door zacht op 14-11-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verdorie.. motor staat bij Motozoom voor een beurt. Telefoon: de kettingset is matig. Pardon ??? Die set is er 10.000 km geleden opgegaan ???

Alsnog maar gewoon even laten afstellen, en dan hier eens kijken wat ze onder 'matig' verstaan.

Is al duur zat:
- Kleine beurt
- Klepspeling controleren
- Carbs afstellen
- Remleidingen vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Watvoor ketting set betreft het en hoe heb je er mee gereden ? Watvoor onderhoud/motor etc...

Achtertandwiel op me KTM is ook al matig met kraaiepoten en die zit er echt niet lang onder :P

Misschien eens naar een kleinere motorzaak gaan, zul je eens opmerken hoe belachelijk duur bijvoorbeeld motoport is met onderdelen.

Update:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/r9r7k4.jpg

vandaag even gebeunt en een knopje geinstalleerd voor de ventilator. Als de motor nu op contact staat kan ik hiermee de ventilator inschakelen. Handig voor offroad of druk verkeer imho.

Schakelaar van een whopping 3.44 inclusief shipping:

http://www.dx.com/p/cptca...k-red-244098#.VGdtjPnF98E

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 15-11-2014 16:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ohja heb weer een nieuwe compilatie

Aangezien het regelmatig behoorlijk koud is heb ik toch maar een nieuwe textiel outfit aangeschaft.

Jas gekocht bij motoport, maar aangezien ik lange benen heb pas ik enkel XL verlengt. De XL verlengt broek hadden ze wel in een ander model en zat perfect. Willen ze enkel "vapor" broek bestellen als ik die meteen afreken. Geld terug geven doen ze niet.... Die heb ik dus maar online besteld via fc-moto.

Had eigenlijk gewoon weg moeten gaan aangezien het personeel enkel aan het whatsappen is tijdens de koopavond

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke compilatie, Ghostrider. Lage zon, herfstkleuren, mooi hoor.

Hoe vaak ben je niet met een wheelie opgetrokken? Rond 2 minuten, daar kon je net langs. Die auto lette zeker nog op die paardentrailer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dankjewel, leuk om te horen dat je het leuk vind om te kijken :) Vind het in het najaar meestal wel lekker rijden, alleen zo vroeg donker.

Geen idee wat die slaaprijder deed, kon op de beelden ook niet achterhalen of die met zijn telefoon bezig was. Dacht op dat moment, daar heb je weer zo'n malloot die je wil laten afremmen. Maar zo hard ging het nou ook niet.

Ja hij wil inderdaag wel lekker op het achterwiel weg, op een gegeven moment ging die stukken hoger dan ik verwachtte bij een drempel. Was wel even een oeps. Toen draaide de camera helaas niet.

Einde van de dag meestal wel last van me pols, de slag om volgas te geven is net te groot

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 15-11-2014 17:55 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:01:
++knip++
Jas gekocht bij motoport, maar aangezien ik lange benen heb pas ik enkel XL verlengt. De XL verlengt broek hadden ze wel in een ander model en zat perfect. Willen ze enkel "vapor" broek bestellen als ik die meteen afreken. Geld terug geven doen ze niet.... Die heb ik dus maar online besteld via fc-moto.

Had eigenlijk gewoon weg moeten gaan aangezien het personeel enkel aan het whatsappen is tijdens de koopavond
Das gewoon debiel,

Motoport kan het laten afsturen, jij kan het passen en indien niet goed, kan het gewoon terug naar het magazijn worden gezonden!
(tenzij het overjarig / oud model / iets in uitverkoop is)
welke vestiging was het?
(Motoport is trouwens niets anders als gezellig samen inkopen, vestigingen hebben verder niets met elkaar te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...Motoport (de webshop dan) heeft voor mij nog wel wat moeite gedaan toen ik 2 sloten wilde hebben van Abus met het 1-sleutel systeem. Een andere webshop vond het niet de moeite waard en begon er niet eens aan, maar Motoport wel. En ze waren nog eens goedkoper ook. Ook gaven ze me goed advies, want ik wilde eerst een ander schijfremslot, maar die kon niet gecombineerd worden met het kettingslot dat ik wilde (met 1 sleutelsysteem). Ze hebben nl een nieuwe generatie sleutels blijkbaar.

Maar ze hebben er nogal wat werk voor verzet. Hulde daarvoor. En die andere toko kan afbranden van mij. Kom je aan met meer dan €200 handel, vinden ze het niet interessant blijkbaar. Gaat zeker te goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De ene motorport is de andere niet. Motorport in 's-Hertogenbosch (het oude "Safe Motors") heeft me een aantal jaar geleden (2007) zwaar teleur gesteld nadat ik daar een nieuwe motor (Honda CBR600RR) wilde aanschaffen en we een interessante prijs waren overeengekomen. Toen ik het bedrag wilde pinnen (~11K) ging dat ineens niet meer omdat de overeen gekomen prijs alleen gold als ik de motor aanschafte middels een soort van "leen constructie" via een eigen kredietverstrekker. Ben er toen (pissed-off) naar buiten gelopen om er vervolgens nooit meer terug te komen en heb m'n nieuwe motorfiets maar elders aangeschaft tegen de zelfde prijs (en dat was ook géén Honda maar een Yamaha). Achteraf gezien dus nog een goede actie van Motorport 's-Hertogenbosch ook :P

Motorport Veldhoven ben ik laatst even binnen gelopen omdat die toevallig het dichtst in de buurt van m'n werk zit en ik met spoed een onderdeeltje nodig had voor een Triumph van een vriendin. Onderdeeltje was niet los te krijgen maar alleen als deeltje in een set.... Er werd een setje opengemaakt en het benodigde deeltje werd in m'n handen gedrukt met de mededeling "succes met monteren en een prettige rit".... Kosten: 0,0 :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ging over motoport leek, was ook een merkwaardig gesprek.

"Aangezien we dit model niet in XL Lang voeren, moet je deze meteen afrekenen als je hem wilt bestellen"

Het was dat ik zelf zat op te letten, want ik heb ook een textiel die gewoon te-kort is doordat ze niet hadden gemeld een broek er ook in lengtematen te krijgen is.

Andere motoport vestiging ging een maatje van me eens een revisie kitje halen voor zijn hydraulische koppelingspomp. Voor een VFR uit 1989 (dat ding op je stuur) Revisiekitje was 79,95, monteren wouden ze wel doen voor nog een hoger bedrag. Uiteindelijk was dat hem niet gelukt en heb ik hem een gebruikte pomp verkocht die goedkoper was dan dat hele revisiekitje.

Ben tevreden over mijn vaste kleinere motordealer, maar zo vaak gehad bij andere motorzaken dat ze kleding probeerden te verslijten die gewoon totaal niet pastte.

Toppunt was een bekende grote motorzaak in Amsterdam met een verkoper die me vriendin wel een lederen alphinestars broek zou verkopen. Pastte voor geen meter en zag er niet uit. Was volgens de verkoper perfect. Toen ze aangaf dat het nergens op leek was me vriendin dan maar niet een typje voor sportieve kleding :?

Buiten dat voelde ze zich gewoon geintimideerd door die mafkees die op de meeste random momenten haar in de gaten leek te houden. Het is dat ik die dag niet erg wakker was en zelf redelijk op afstand stond te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 15-11-2014 21:15 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ghostrider schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:23:
Watvoor ketting set betreft het en hoe heb je er mee gereden ? Watvoor onderhoud/motor etc...
GSX-F. Ik ben geen scheurmonster. ding gaat (beetje afhankelijjk van het weer) eens per 1000 km in het vet. Wel de laatste tijd wat nalatig geweest met spannen merkte ik. Ik heb geen idee wat voor set er onder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ketting smeren doe ik wel wat vaker dan 1x per 1000km. Meestal iedere 300km wel. Met mijn vorige kettingset heb ik zo'n 30k gedaan. Weet niet wat de rest hier doet maar is 1x per 1000km niet misschien toch wat weinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
PilatuS schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:34:
Ketting smeren doe ik wel wat vaker dan 1x per 1000km. Meestal iedere 300km wel. Met mijn vorige kettingset heb ik zo'n 30k gedaan. Weet niet wat de rest hier doet maar is 1x per 1000km niet misschien toch wat weinig ?
ik smeer hem ongeveer ook 1x per 300km en mijn kettingset is nu wel redelijk op 32000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind kettingen maar kutdingen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:51:
Klopt. Maar als je een sportmotor wil rijden heb je weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Korvaag schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:26:
[...]

GSX-F. Ik ben geen scheurmonster. ding gaat (beetje afhankelijjk van het weer) eens per 1000 km in het vet. Wel de laatste tijd wat nalatig geweest met spannen merkte ik. Ik heb geen idee wat voor set er onder ligt.
Vaker smeren, tenminste na elke regenrit en eens per 300km houdt ik aan. Hoe smeer je ? Beste is je motor opbokken en de binnenkant links + rechts te smeren.

Verder zit er natuurlijk veel verschil in kwaliteit van kettingsets en kettingspray.

Natuurlijk is dit lastig met veel woon-werk verkeer of ritten van 400km. Maar helpt behoorlijk tegen slijten.

Heb nu onder me motoren mooi DID dat is prima, onder me KTM zat toen ik hem kocht een matige ketting. Die brak tijdens het rijden gewoon af :X

[ Voor 23% gewijzigd door Ghostrider op 15-11-2014 22:04 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
mphilipp schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:51:
Een riem in niet noodzakelijk beter hoor :X

Riem 5x op 100K km mogen vervangen, levensduur van 1 riem was 40K zogezegd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Cardan _/-\o_ Na 100k inspecteren en nieuwe olie erin.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:02:
[...]
Verder zit er natuurlijk veel verschil in kwaliteit van kettingsets en kettingspray.
Gewoon een tandenborstel met Duckhams'
Zo deed ik het met mijn Diversion. Spray is er op de hoek van de straat alweer af... Als ik dan zo nodig iets met een ketting moest rijden, zou ik er zo'n oiler op zetten. Scheelt je massa's geld. Maar je moet ook nog spannen. Daarom ben ik er niet van. Kardan heb je vrijwel geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wsitedesign schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:31:
[...]
Een riem in niet noodzakelijk beter hoor :X
Riem 5x op 100K km mogen vervangen, levensduur van 1 riem was 40K zogezegd :|
Een riem is toch gewoon een nóg zwakkere ketting? Ook rotdingen. Nee, geef mij maar een kardan. Dan maar geen wheelies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Kunnen ook prima met een cardan hoor, NTV powerrr :+
Ik vind een cardan ook erg fijn, het is alleen jammer dat het meestal motoren zijn die ik niet wil hebben :p

Ketting op de juiste manier smeren scheelt wel heel veel, dan werkt ook (goede) spray gewoon goed.
Na het rijden, warme ketting, binnenkant spuiten, net voor het tandwiel, alleen op de rolletjes en daarna een tijd in laten trekken.
Met smeervet (had zelf altijd rood forte spul) blijft het nog veel beter zitten, dan hoef je zelfs na een paar regenritten niet te smeren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb die S100 kettingspray. Die blijft er wel prima opzitten is mijn ervaring hoor. Ik heb m'n motor nog niet, maar ik ben denk ik gewoon te nalatig geweest met spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je zou een systeem moeten bedenken waarbij je een gesloten kettingkast hebt die je heel makkelijk met een paar clips snel los kan halen voor onderhoud. Als je ketting goed beschermd is tegen zand en vuil en het vet er niet uit kan spoelen door de regen, gaat ie nog veel langer mee. Het is misschien minder mooi, maar wel zo praktisch. Moet toch te doen zijn?
Kun je tenminste kettingvet gebruiken zonder dat je velg en eventueel je koffer helemaal onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zoals op een Vespa Si, drie schroefjes en het is los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb onlangs van een bepaald merk Chain Wax aangeschaft, dat blijft prima zitten. Als je kettingspray voor op de trapfiets haalt dan waait het er zelfs af imho.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

4x2 schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:44:
Kunnen ook prima met een cardan hoor, NTV powerrr :+
Ik vind een cardan ook erg fijn, het is alleen jammer dat het meestal motoren zijn die ik niet wil hebben :p

Ketting op de juiste manier smeren scheelt wel heel veel, dan werkt ook (goede) spray gewoon goed.
Na het rijden, warme ketting, binnenkant spuiten, net voor het tandwiel, alleen op de rolletjes en daarna een tijd in laten trekken.
Met smeervet (had zelf altijd rood forte spul) blijft het nog veel beter zitten, dan hoef je zelfs na een paar regenritten niet te smeren.
Die rode Forte heb ik ook inderdaad, prima spul. Motor op de paddockstand, met 1 hand het achterwiel ronddraaien en met de andere kant een beetje kwasten, zo gedaan. Die rommel is er niet af te krijgen, en de pot gaat al meer dan een jaar mee :) (met zo'n 30k km per jaar)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon met ketting vet aan de slag, geen sprays.
bokkepootje en potje met vet, effe lekker aankloten en je kan er weer tegen aan.
ook geen risico met perongeluk op je band of velg spuiten.

en de BMW F800 zou inderdaad 40 000 op een band moeten doen.
heb je een F of S? die hadden vrijwel direct een terug roep actie op het riem system (stond te strak geloof ik)
kan zijn dat die nooit is doorgevoerd en dus in no-time je riem kapot gaat
(overigens niet ongewoon, bijna alle BMW´s hebben wel binnen een jaar een terug roep actie of stille upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Mijn bus S100 is bijna op, ik denk dat ik daarna ook voor vet ga. Als ik lees dat het al meer als een jaar mee gaat met 30k per jaar heb ik voorlopig genoeg voor de aankomende 10 jaar :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

DinX

Motormuis

Het is gek dat riemaandrijving niet bij standaardfietsen voorkomt. Bij choppers en dergelijke is het heel normaal, waarom dan niet bij de andere.

De Zero fietsen (met bakken koppel, dus het is niet zo dat het teveel koppel ofzo zou zijn voor zo'n riem) hebben het toch (al is dat ook een Amerikaans merk).

De voordelen van een cardan (op het spannen dat ook met riem moet na) maar niet de nadelen ervan.

After-market is het dan wel weer te krijgen http://www.vh-motorradtechnik.de/de/Zahnriemenkits

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 16-11-2014 17:34 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:23:
Mijn bus S100 is bijna op, ik denk dat ik daarna ook voor vet ga. Als ik lees dat het al meer als een jaar mee gaat met 30k per jaar heb ik voorlopig genoeg voor de aankomende 10 jaar :')
Met een spray verspil je best veel, bijna niet te doseren.
kwastje/bokkepootje en een laagje aanbrengen is veel efficienter.

ik heb een pot die voor mij al 75000km mee gaat.... en zit pas op de helft denk ik (das overgins dat rooie vet van Forte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:54:
en de BMW F800 zou inderdaad 40 000 op een band moeten doen.
heb je een F of S? die hadden vrijwel direct een terug roep actie op het riem system (stond te strak geloof ik)
kan zijn dat die nooit is doorgevoerd en dus in no-time je riem kapot gaat
(overigens niet ongewoon, bijna alle BMW´s hebben wel binnen een jaar een terug roep actie of stille upgrade)
Was dat om mijn comment? :p

Zo ja: was een F800ST, enige terugroepactie die daarvoor geweest is (vziw), was een probleem met achterwiellagers ofzo afgelopen juli.

*snip*

[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, dat was inderdaad voor jouw bedoelt.

en is ie mischien van 2007 / 2008 ? ik kan het me niet perfect herinneren (al weer een poosje geleden) maar een BMW dealer kan het je in 3 tellen beantwoorden.

Maar zeer snel na release, was er iets van een actie ivm de tandriem.
Als de jouw van na 2008 is, dan is de wijziging al in de fabriek doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb nu een of andere spuitbus kettingspray maar inderdaad om daar precies genoeg iets uit te krijgen zonder dat de velg en alles onder zit is een crime.
Ga toch ook maar eens op zoek naar die forte meuk.

Even iets anders nog.
Mijn FJ lust best en slokje olie, heb er nu 10w40 semi syntheet in gedaan (ergens onderweg bij en motorzaak gekocht dus veel te duur)
Is er ook wat dikkers te krijgen voor en motor met en natte koppeling??
Ik rijd er overigens zo weinig mee dat het olie verbruik me niet zo heel veel uitmaakt maar het mag wel wat goedkoper dan de liter verpakkingen bij de motor zaak.
Dus naast dikker ook wat goedkoper.... O-) (that sounds very wrong)

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 16-11-2014 19:26 . Reden: bij gevulde olie dikte aangepast ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nu een of andere spuitbus kettingspray maar inderdaad om daar precies genoeg iets uit te krijgen zonder dat de velg en alles onder zit is een crime.
Ik heb er echt totaal geen problemen mee

Motor opbokken zodat het achterwiel te draaien is. Schudden met de bus kettingspray. Achterwiel met 1 hand laten draaien. Even 2x kort spuiten op de binnenkant van de ketting bij het achtertandwiel. Dit altijd aan het eind van een rit zodat de ketting warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:04:
Even iets anders nog.
Mijn FJ lust best en slokje olie, heb er nu 10w40 semi syntheet in gedaan (ergens onderweg bij en motorzaak gekocht dus veel te duur)
Is er ook wat dikkers te krijgen voor en motor met en natte koppeling??
Ik rijd er overigens zo weinig mee dat het olie verbruik me niet zo heel veel uitmaakt maar het mag wel wat goedkoper dan de liter verpakkingen bij de motor zaak.
Dus naast dikker ook wat goedkoper.... O-) (that sounds very wrong)
Is het niet goedkoper/beter voor de levensduur van de motor om uit te zoeken waarom ie zoveel verbruikt? Hoewel veel mensen het niet met me eens zullen zijn, ben ik van mening dat een motor niet heel veel olie hoort te verbruiken. Nou heb ik geen 10tallen motoren gehad, maar ze hebben geen van allen een buitensporig olieverbruik gehad. Ik heb met de RT 6 jaar en 50.000km met een litertje gedaan als extra vulling voor tussen de beurten door. Dat is weer eens wat anders als 1 liter op 4000km wat sommige mensen normaal vinden.

Op een of andere manier is er dan iets niet goed. Lekke kleppen of versleten cilinderwanden/zuigers/zuigerveren. Of het loopt ergens uit...ook niet normaal.

Maar goedkopere olie is geen oplossing. Je moet de wond dichten, geen pleisters bij blijven plakken.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 16-11-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olieverbruik hangt ook wel erg af van het soort motor. Voor een aantal type's is het gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[advocaat van de duivel ]
dan is de motor toch gewoon slecht ontworpen?
[/advocaat van de duivel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:38:
Ah ja, dat was inderdaad voor jouw bedoelt.

en is ie mischien van 2007 / 2008 ? ik kan het me niet perfect herinneren (al weer een poosje geleden) maar een BMW dealer kan het je in 3 tellen beantwoorden.

Maar zeer snel na release, was er iets van een actie ivm de tandriem.
Als de jouw van na 2008 is, dan is de wijziging al in de fabriek doorgevoerd.
*snip* Geloof niet dat er ooit iets van gezegd is tijdens onderhoud. *snip*

[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:26:
[...]

Is het niet goedkoper/beter voor de levensduur van de motor om uit te zoeken waarom ie zoveel verbruikt? Hoewel veel mensen het niet met me eens zullen zijn, ben ik van mening dat een motor niet heel veel olie hoort te verbruiken. Nou heb ik geen 10tallen motoren gehad, maar ze hebben geen van allen een buitensporig olieverbruik gehad. Ik heb met de RT 6 jaar en 50.000km met een litertje gedaan als extra vulling voor tussen de beurten door. Dat is weer eens wat anders als 1 liter op 4000km wat sommige mensen normaal vinden.

Op een of andere manier is er dan iets niet goed. Lekke kleppen of versleten cilinderwanden/zuigers/zuigerveren. Of het loopt ergens uit...ook niet normaal.

Maar goedkopere olie is geen oplossing. Je moet de wond dichten, geen pleisters bij blijven plakken.
Je hebt compleet gelijk maar ik heb er geen tijd voor en geen zin in om het uit te zoeken.
Heb nog een Vespa, een auto en een camper + de olie verbruiker. Ik vind het wel okay zo, af en toe een litertje er bij en het is weer goed.
Overigens staan de oudere yamaha's er ook wel een beetje om bekend.
Vroeg me alleen af wat voor olie er in een dergelijke motor kan, een kan bij de automaterialen zaak halen gaat hem niet worden ivm natte koppeling vandaar dus de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:26:
[...]

wat kost bijvullen en wat kost revisie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn R6je verbruikt zo'n half litertje op 7 dagen. En er gaat Motul 300V in. Das die geile gele olie. :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
DinX schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:31:
Het is gek dat riemaandrijving niet bij standaardfietsen voorkomt. Bij choppers en dergelijke is het heel normaal, waarom dan niet bij de andere.

De Zero fietsen (met bakken koppel, dus het is niet zo dat het teveel koppel ofzo zou zijn voor zo'n riem) hebben het toch (al is dat ook een Amerikaans merk).

De voordelen van een cardan (op het spannen dat ook met riem moet na) maar niet de nadelen ervan.

After-market is het dan wel weer te krijgen http://www.vh-motorradtechnik.de/de/Zahnriemenkits
Op de Buell die ik had had je gewoon een spanwiel voor de riem. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:33:
Olieverbruik hangt ook wel erg af van het soort motor. Voor een aantal type's is het gewoon normaal.
Nee, het wordt normaal gevonden, da's wat anders.

Hoe verliest een motor olie? Dan is dat je antwoord of het normaal is. Slechte spullen verbruiken olie. Slecht passende zuigers bv. Of kleppen die niet lekker sluiten. Verder kan ik niet zoveel bedenken. Aan de verbranding ligt het niet volgens mij. Maar ik ben geen ingenieur... Misschien als een motor slecht ingereden is ofzo. Men roept wel dat BMW's olie verbruiken, maar een poll op het GS forum zegt iets anders. En ik heb zoals gezegd mijn RT ook niet op olieverbruik kunnen betrappen. Zeg het maar..ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:41:
Mijn R6je verbruikt zo'n half litertje op 7 dagen. En er gaat Motul 300V in. Das die geile gele olie. :)
Jaja...7 dagen op de begrenzer zeker... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op zondag 16 november 2014 @ 02:10:
[...]

Een riem is toch gewoon een nóg zwakkere ketting? Ook rotdingen. Nee, geef mij maar een kardan. Dan maar geen wheelies.
Een riem is inderdaad nog zwakker dan een ketting. Mijn eerste motor (LS650 Savage) had er een. Het was wel lekker onderhoudsvrij. Echter als de riem eenmaal op was vlogen de blokjes er aan alle kanten af. :P

Jolke in "Het grote motortopic deel 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mphilipp schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:16:
[...]

Jaja...7 dagen op de begrenzer zeker... :+
Wel continue tegen de begrenzer aan ja. :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:37:
[...]

Een riem is inderdaad nog zwakker dan een ketting. Mijn eerste motor (LS650 Savage) had er een. Het was wel lekker onderhoudsvrij. Echter als de riem eenmaal op was vlogen de blokjes er aan alle kanten af. :P

Maar in principe zou het sterk genoeg moeten zijn voor quasi elke fiets.
Ik neem aan dat koppel de belangrijkste factor/belasting is bij zo'n riem. Als een Zero SR Met 144Nm koppel, zware Amerikaanse cruisers met nog meer koppel,... ermee kunnen rijden, welke fiets dan niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:37:
[...]

Maar in principe zou het sterk genoeg moeten zijn voor quasi elke fiets.
Ik neem aan dat koppel de belangrijkste factor/belasting is bij zo'n riem. Als een Zero SR Met 144Nm koppel, zware Amerikaanse cruisers met nog meer koppel,... ermee kunnen rijden, welke fiets dan niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dubbel op maandag? :P

Dat de blokjes eraf vlogen had niets met het koppel van de motorfiets te maken, maar meer met het rubber dat na jaren gewoon op was - uitgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een tandriemaandrijving kan in principe tot 1000KW aan kracht aan dus dat loopt wel los :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:38:
Dat de blokjes eraf vlogen had niets met het koppel van de motorfiets te maken, maar meer met het rubber dat na jaren gewoon op was - uitgedroogd.
Dat zou kunnen, maar een getande riem van goede kwaliteit heeft zich in alle takken van industrie echt bewezen. Misschien heb ik zelf wel meer vertrouwen in een getande riem dan in een ketting.

Leuk voorbeeldje op fietsgebied:

http://www.sintchristopho...en-santos-de-wereld-rond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Alle riemen van rubber hebben een life-time natuurlijk. Die op mijn motor had iets van 25-30 kkm gereden, wat blijkbaar zijn life-time was.
Er zal vast een reden zijn dat er meer motorfietsen met ketting dan met aandrijfriem gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:42:
Er zal vast een reden zijn dat er meer motorfietsen met ketting dan met aandrijfriem gemaakt worden.
Ik denk om dezelfde reden dat er meer motorfietsen met ketting dan met cardan gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

In principe zou een riem net zo stevig gemaakt kunnen worden dat ie alles overleeft. Maar dat zou je met een ketting ook kunnen. Voordeel van de riem is weer dat ie geen onderhoud behoeft. Ik heb geen idee wat zo'n riem kost, maar je hoeft denk ik alleen maar de riem te vervangen en niet meteen de hele set. Dus qua kosten is ie dan in theorie goedkoper. Maar niet iedere motor heeft een riem, dus ik denk dat er ook zat nadelen aan kleven. Of is men gewoon zo conservatief dat ze het niet aandurven?

Meer ketting dan kardan heeft denk ik meerdere redenen:

* kardan is duurder (maken/aanschaf)
* kardan is zwaarder
* kardan heeft 2x overbrengingsverliezen (behalve bij een boxer dan)
* sportief optrekken trekt ie niet (is dat wel zo? kan ie tegenwoordig niet net zo stevig worden gemaakt?)

Dus dat is in het nadeel van de kardan. Vandaar dat je het doorgaans op de duurdere toerfietsen ziet. Zorgeloos lange stukken rijden zonder elke 500km de boel te moeten spannen/smeren. Ik zou er gek van worden. Onderweg naar Dakar kreeg ik er al een sik van. Om de ene tankstop kettingen controleren... Maar toen legden we ook wel grote afstanden af.

[ Voor 39% gewijzigd door mphilipp op 17-11-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Ik zit met 3e set ketting in 45 000 km dus riemen hebben alleen maar voordelen ;)

Ik heb een paar keer pogingen gewaagd met een oiler en netjes op goede intervallen te smeren, maar er hoeft maar een dag bij te zitten waar je 500 km op doet en het sochtens regent en je kan die ketting wel weer weg gooien. Ik ben in 4 dagen 1.5 cm achter uit gegaan met de spanner tijdens mijn laatste dagen vakantie vorig jaar ongeveer 700km + per dag in 32 graden met in de ochtend elke keer wat regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:50:
Ik zit met 3e set ketting in 45 000 km dus riemen hebben alleen maar voordelen ;)

Ik heb een paar keer pogingen gewaagd met een oiler en netjes op goede intervallen te smeren, maar er hoeft maar een dag bij te zitten waar je 500 km op doet en het sochtens regent en je kan die ketting wel weer weg gooien. Ik ben in 4 dagen 1.5 cm achter uit gegaan met de spanner tijdens mijn laatste dagen vakantie vorig jaar ongeveer 700km + per dag in 32 graden met in de ochtend elke keer wat regen.
Is daarom vet niet beter dan de dunne olie van zon oiler? Die spoelt er idd makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
mphilipp schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:53:
[...]

Is daarom vet niet beter dan de dunne olie van zon oiler? Die spoelt er idd makkelijk uit.
Ik gebruik nu vet ja, niet meer die spray meuk maar gewoon met de kwast, ben er nog niet heel erg tevreden over. Is net zo snel weg als de rest. Het enige nadeel voor mijn motor zou zijn dat de swingarm er af moet wil ik er een riem om leggen., maakt het elke 10-15 000 km vervangen van ketting toch wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GBTW schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:50:

Aeroshell 14 is je vriend :D 1 keer insmeren en je kan op zin minst 1000km verder onder welke omstandigheden dan ook :P word gebruikt voor de kettingen in helicopters.

Wat voor motor rij je eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:01:
[...]

Ik gebruik nu vet ja, niet meer die spray meuk maar gewoon met de kwast, ben er nog niet heel erg tevreden over. Is net zo snel weg als de rest. Het enige nadeel voor mijn motor zou zijn dat de swingarm er af moet wil ik er een riem om leggen., maakt het elke 10-15 000 km vervangen van ketting toch wat sneller :)
Maar het vet hoeft er niet persé aan de buitenkant op te blijven zitten. Daar doet het toch niets. Het moet tussen de schakels zitten. Daar waar het beweegt, en dat is in de rolletjes. Vet blijft daar langer zitten dan een dunne olie. Vroegâh, toen ik nog echt een nerd was, heb ik wel eens mijn bromfietsketting in au-bain-marie opgewarmd kettingvet gedompeld. Dat smeert pas goed. Maar wel een baggerbende... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Waarom hebben jullie zo'n moeite om de ketting lang mee te laten gaan? Ik doe er moeiteloos ruim 30-40k mee, met een dikke Vtwin die regelmatig door de regen rijdt... Gewoon smeren dat kreng :P

Net op de A28 trouwens flinke file precies op het stuk krappe spitsstrook tussen Amersfoort en Utrecht. Dat is vermoeiend rijden zeg, veel te smal daar.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooi filmpje. Agent laat zich niet gek maken door de smoesjes van die motorrijder. :P
Ook de reactie over blijven opnemen had de motorrijder niet verwacht. Wel dapper dat hij het filmpje dan wel post op YouTube - dat is dan ook mijn kleine twijfel of het filmpje echt is of in scène gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Chakotay schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:29:
Waarom hebben jullie zo'n moeite om de ketting lang mee te laten gaan? Ik doe er moeiteloos ruim 30-40k mee, met een dikke Vtwin die regelmatig door de regen rijdt... Gewoon smeren dat kreng :P

Net op de A28 trouwens flinke file precies op het stuk krappe spitsstrook tussen Amersfoort en Utrecht. Dat is vermoeiend rijden zeg, veel te smal daar.
30-40k km lang voor een ketting? Ik vind dat redelijk normaal, alles minder dan 30k km zou ik veel te weinig vinden :X

Mijn vorige ketting is bij 33k km vervangen, ik ben nu 22k km verder en hij ziet er nog goed uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Goed smeren (om de 500km / of na stevige regen) heeft mijn ketting het doet 66k doen redden. 8)

Daarna een nieuwe set laten monteren voor ~220 eu, geen geld imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:48:
* sportief optrekken trekt ie niet (is dat wel zo? kan ie tegenwoordig niet net zo stevig worden gemaakt?)
Had m'n FJR1300A thans geen problemen mee :p
En de FJR in die tijd (motor 2003) deed nog 0-100 net onder, net boven de 3s. En de cardans zijn inmiddels al wat doorontwikkeld (lichter, kleiner, sterker,...)

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 18-11-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bok mijn motor regelmatig even op en spuit dan mijn ketting in met chain lube road van http://www.motorex.com

Fluitje van een cent om aan te brengen met zo'n spuitbusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:49:
[...]

Mooi filmpje. Agent laat zich niet gek maken door de smoesjes van die motorrijder. :P
Ook de reactie over blijven opnemen had de motorrijder niet verwacht. Wel dapper dat hij het filmpje dan wel post op YouTube - dat is dan ook mijn kleine twijfel of het filmpje echt is of in scène gezet.
Mijn ervaring met britse agenten zegt me dat dit wel echt is... niet meteen bekeuren maar een preek om gedragverandering te krijgen is hier veel meer de norm..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 129 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.