't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En 3x zo duur natuurlijk
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Ik heb eens een proefrit op een Honda NC700X gemaakt en dat ding stuurt goed, zit goed, remt goed, ziet er goed uit, ultra zuinig etc etc. Gewoon een hele fijne en goede motor.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:39:
Dat was ook de link die ik als eerste legde. De motor die ik ooit nog eens als woon-werk vehikel wil aanschaffen. (mede door de opslagruimte in de "tank") Sterker nog, als er geen BMW op had gestaan had ik direct geloofd dat Honda de NC700X een wat agressiever uiterlijk had gegeven.
Echter er is wel een ding waarvan ik niet weet of ik daar aan kan wennen en dat is het motorblok. Onderin is dat motorblok gewoon sterk, maar met een beetje gasgeven zit je zo op de 6000 toeren en dan grijpt de begrenzer heel abrupt in.
Nu schijnt de NC750X beter te zijn in dat opzicht maar ik kreeg een beetje de kriebels van die begrenzer. Dus op de NC750X wil ik zeker nog eens een proefrit maken om het verschil te ondervinden.
De NC750S idem.
4 liter op de 100 km wel lekker
[ Voor 25% gewijzigd door aveenhuysen op 07-11-2014 16:42 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Pro: zoals al genoemd, zit goed, stuurt goed, trekkracht onderin remt goed ultra zuinig
Con: te weinig power om leuk te zijn of voor een snelle inhaalactie.
Voor woon-werk lijkt hij me perfect, maar voor de fun niet.
Triumph Tiger Sport is veeeeeel leuker, maar ook veeeeel duurder.
Ben zelf gezwicht voor een BMW GS, maar da's weer een heel ander verhaal.
Ik kreeg van de week een email van een dealer keten en die hadden ook een paar GS-en in de aanbieding..djiedjee schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:22:
Ben zelf gezwicht voor een BMW GS, maar da's weer een heel ander verhaal.
Mijn Fazer8 heeft alleen al veel meer afgeschreven dan ik hoopte dus met gesloten beurs ruilen gaat alleen voor een 2006 model (wel met heel weinig miles:12k, in vergelijking mijn Fazer heeft er al 7K op staan in no time)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat klopt idd daar kom ik nu ook wel achter.XBL schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:00:
Allereerst een pak nemen dat geschikt is voor lage temperaturen, want dat is een zomerpak natuurlijk niet. Voor de rest in laagjes kleden. Daarmee los je ook meteen het probleem op dat je niet zo breed bent, want een paar truien over elkaar vullen wel lekker op.
Wintervoering is er eigenlijk altijd wel uit te ritsen, wat fijn is bij temperaturen zoals nu (nog niet super koud, maar koud genoeg dat je zomerpak + trui onvoldoende is). Bij goedkopere pakken is die wintervoering ook de waterdichte laag.
Dank voor de uitgebreide tips en uitleg, top.
Maar als ik iets zou kopen waar ik toch ruimte in heb maar toch goed zit dan kan ik makkelijker idd zo een jack eronder dragen. Stukje zweetopvang en comfort is ook wel een ding ja...
Borstrok is weer een nieuwe voor mij haha.
Ik vind hem zo vet he!ToolkiT schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:48:
Is deze al langs gekomen?
[afbeelding]
http://www.bmw-motorrad.c...r_overview.html¬rack=1
Mijn eerste ingeving is dat het de BMW versie van de Triumph Tiger (sport) is..
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben ook niet bijzonder breed en best lang (1.95m, 36 inch inseam), bij mij Rev'it zit goed. Als het regent moet ik wel laarzen ipv m'n motorschoenen dragen, want dat sluit niet voldoende aan.Joopieboy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:48:
Probleem is alleen dat ik lengtematen moet hebben en dan hebben ze niet allemaal, plus het moer t er wel een beetje mooi uit blijven zien.
Als er niet regelmatig mee gereden is...
Ik heb een 2008 model met 45K gekocht. Ziet er echt nog als nieuw uit.
Eerder had ik vergelijkbare fietsen (zelfde leeftijd/kilometers) gezien met pekelschade, duidelijk meer versleten remschijven etc.
Maarreh, een fazer8 heb ik ook wel eens gereden. Is compleet anders dan een GS,maar wel een erg lekker rijdende motor!
Waarom wil je hem inwisselen?
ToolkiT schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:37:
[...]
Ik kreeg van de week een email van een dealer keten en die hadden ook een paar GS-en in de aanbieding..
Mijn Fazer8 heeft alleen al veel meer afgeschreven dan ik hoopte dus met gesloten beurs ruilen gaat alleen voor een 2006 model (wel met heel weinig miles:12k, in vergelijking mijn Fazer heeft er al 7K op staan in no time)
Ja, als je een zwarte bast van de inkt op de koop toeneemt en kranten stinken (weer die inkt) bovendien ook nog... Geef mij maar een merinowollen hempie (weinig hightech) dan...Jolke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:08:
Prachtig, al die high-tech-stuff en kranten werken nog steeds prima.
Het idee erachter is kinderlijk eenvoudig: meerdere lagen houden beter de warmte vast.
Als je geen wol neemt, neem dan het goedkoopste ondergoed. Het setje van Louis/Motozoom is net zo goed als een dure set van Rukka (volgens een test dan). Het doet allemaal hetzelfde. Reden voor mij om voor merinowol te gaan is dat het geur neutraliseert en van nature isolerend is zonder te warm te zijn in de zomer. Dat is gewoon een eigenschap van wol. Het technische ondergoed moet het hebben van de weving. Werkt ook, en het matreiaal is geloof ik niet zo heel belangrijk. Ik geloof niet zoveel van de verschillende 'zones' die ze in zo'n hempie maken met funky kleurtjes. Imho allemaal geldklopperij.
Het technische ondergoed met zogenaamde zilverdraad erin om geur te neutraliseren werkt ook. Echter, na een paar keer wassen is het bij de meeste spullen er weer uit. Dus pas daarmee op. Vandaar dus voor mij Merino. Is gewoon natuurspul en dat werkt ook. Vraag maar aan Dolly
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
die meurt anders best.

leg mijn kop op mijn zadel en denk meteen tussen de stinkschapen te staan.

wel 12K mijl, dus x1.6djiedjee schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:17:
Een 2006 model met 12K? Zijn wel erg weinig km's!
Als er niet regelmatig mee gereden is...
Ik heb een 2008 model met 45K gekocht. Ziet er echt nog als nieuw uit.
Eerder had ik vergelijkbare fietsen (zelfde leeftijd/kilometers) gezien met pekelschade, duidelijk meer versleten remschijven etc.
Maar weinig mee gereden kan dus een probleem zijn?
1) ik heb altijd al stiekum Ewan willen zijndjiedjee schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:17:
Maarreh, een fazer8 heb ik ook wel eens gereden. Is compleet anders dan een GS,maar wel een erg lekker rijdende motor!
Waarom wil je hem inwisselen?
[...]
2) benzine verbruik/tankrange van de Faser valt wel een beetje tegen (vreemd genoeg is verbruik van de GS beter)
3) wegligging, met name bij bij strepen/slechte verbinding tussen 2 rijbanen (en dat kom ik vrij vaak tegen, en met filteren is dat kut) is wat onstabiel.
Dat laatste ben ik aan het kijken of ik dat nog wat kan tweaken met bandenspanning en veerinstelling, maar 1e 2 zijn niet te veranderen..
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 07-11-2014 23:25 ]
Maar dat is geen Merinoschaap. Maar ze heeft het wel warm
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Lijkt me een banden(spanning/merk) en/of vering/schokbreker issue.ToolkiT schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:22:
[...]
3) wegligging, met name bij bij strepen/slechte verbinding tussen 2 rijbanen (en dat kom ik vrij vaak tegen, en met filteren is dat kut) is wat onstabiel.
Ik heb een setje thermo-ondergoed en merk dat dat best goed werkt. Grappige is dat gewoon 100% katoen is, dus volgens mij is het belangrijker dàt je meerdere laagjes over elkaar hebt dan wàt dat nu voor een materiaal is.mphilipp schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:09:
[...]
Ja, als je een zwarte bast van de inkt op de koop toeneemt en kranten stinken (weer die inkt) bovendien ook nog... Geef mij maar een merinowollen hempie (weinig hightech) dan...
Als je geen wol neemt, neem dan het goedkoopste ondergoed. Het setje van Louis/Motozoom is net zo goed als een dure set van Rukka (volgens een test dan). Het doet allemaal hetzelfde. Reden voor mij om voor merinowol te gaan is dat het geur neutraliseert en van nature isolerend is zonder te warm te zijn in de zomer. Dat is gewoon een eigenschap van wol. Het technische ondergoed moet het hebben van de weving. Werkt ook, en het matreiaal is geloof ik niet zo heel belangrijk. Ik geloof niet zoveel van de verschillende 'zones' die ze in zo'n hempie maken met funky kleurtjes. Imho allemaal geldklopperij.
Het technische ondergoed met zogenaamde zilverdraad erin om geur te neutraliseren werkt ook. Echter, na een paar keer wassen is het bij de meeste spullen er weer uit. Dus pas daarmee op. Vandaar dus voor mij Merino. Is gewoon natuurspul en dat werkt ook. Vraag maar aan Dolly
Kwa geurtjes: zilver heeft een antibacteriële werking, dus bacteriën hechten niet aan zilver, waardoor je ook geen geurtjes kan kweken in je kleding.
Verwijderd
http://www.rivm.nl/Onderw...sumentenproducten/Textiel
http://www.beautyjournaal...-in-verzorgingsproducten/

Klopt deels. De isolerende werking gaat uit van de weving. Ook het 'moisture wicking' oftewel het absorberen en verspreiden van transpiratie is een effect van de weving en niet zozeer van het materiaal. Er zijn echter meer zaken die een rol spelen, zoals draagcomfort. En elk materiaal heeft zijn eigen specifieke eigenschappen. Wol is koel in de zomer en warm in de winter. Dat is een natuurlijke eigenschap die je met kunststoffen alleen voor elkaar krijgt door materialen te combineren. Het kan, en ze werken ook goed.Jolke schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 07:26:
[...]
Ik heb een setje thermo-ondergoed en merk dat dat best goed werkt. Grappige is dat gewoon 100% katoen is, dus volgens mij is het belangrijker dàt je meerdere laagjes over elkaar hebt dan wàt dat nu voor een materiaal is.
Klopt, alleen spoelt bij veel van die spullen het zilver eruit. Dat bleek een poos terug bij een test van de consumentenbond. Ze hadden een filter geplaatst in de wasmachine en daar zat na afloop dat zilver in. Het waren vooral de goedkope varianten. Die leken gewoon wat zilverpoeier gestrooid te hebben. Bij de varianten waar draad met zilver is gebruikt was het verval minder. Vandaar dat ik kies voor Merino. Die eigenschappen van wol spoel je er niet uit.Kwa geurtjes: zilver heeft een antibacteriële werking, dus bacteriën hechten niet aan zilver, waardoor je ook geen geurtjes kan kweken in je kleding.
Verwijderd
maar als het zo goed is, waarom heb ik er nog nooit van gehoord ? (overgins houd ik mijn ogen niet echt open voor dit soort dingen)
kom alleen niet 1.2.3 bij een winkel uit hier in spanje waar je het kan kopen (behalve webshops dan, maar 84 dollar voor een longsleeve is wel prijzig zeg)
Dat laatste is waarschijnlijk de rede. Ik had er ook nog nooit van gehoord, als in: Ik wist niet dat het gebruikt wordt om als onderkleding te dienen bij motorritten maar ken het wel als materiaal wat gebruikt wordt voor ski kleding.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:09:
heb er even op zitten googlen, de sales pitch voor die merino wol is behoorlijk goed.
maar als het zo goed is, waarom heb ik er nog nooit van gehoord ? (overgins houd ik mijn ogen niet echt open voor dit soort dingen)
kom alleen niet 1.2.3 bij een winkel uit hier in spanje waar je het kan kopen (behalve webshops dan, maar 84 dollar voor een longsleeve is wel prijzig zeg)
Beetje hetzelfde als dat ik hier een (niet meer actief in gebruik zijnde) Nakamichi Dragon heb staan. Zelfs in de tijd dat dat soort spullen nog erg gangbaar waren kende bijna niemand het merk/type terwijl het wél de absolute top was, en ook nog steeds is, in dat segment.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Volledig off topic maar dat is echt een uber vet merk.wimmel_1 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:40:
Beetje hetzelfde als dat ik hier een (niet meer actief in gebruik zijnde) Nakamichi Dragon heb staan. Zelfs in de tijd dat dat soort spullen nog erg gangbaar waren kende bijna niemand het merk/type terwijl het wél de absolute top was, en ook nog steeds is, in dat segment.
Wij hadden vroeger een RX505E thuis:
Daar heb ik heel wat keren mee zitten spelen, dat was echt een super ding.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Holy crap, alleen voor die blitse functie wil ik 'm al hebbenBommes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:42:
[...]
Volledig off topic maar dat is echt een uber vet merk.
[video]
Vaak bu'j te bang!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Overigens niet beginnen over fotos, anders krijgen we Bommes zijn Alpen vakantie weer te zien
(overigens best nette fotos)
en als iemand de TS kan aanpassen, kan iedereen daar een fototje voor doorgeven of zo
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 17:26 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:25:
Overigens niet beginnen over fotos, anders krijgen we Bommes zijn Alpen vakantie weer te zien![]()
(overigens best nette fotos)
* Bommes rent
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 08-11-2014 17:37 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
In Toscane afgelopen September onder weg naar een week markt in een dorpje in de buurt even gestopt voor een bakkie. (nee geen gear behalve een setje handschoenen)
In de buurt van het Lago Maggiore kerkje ergens in de bergen, kaarsje aansteek missie. Nu ik al een aantal jaar niet meer rook had ik dus ook geen aansteker bij, en in de kerk lagen wel kaarsjes maar was geen vuur te vinden
Dus wat heen en weer rijden uiteindelijk bij een koffie barretje een aansteker gekregen en weer terug de berg op naar dit kerkje. NOrmaal doen we niet zo een moeite maar net voor de vakantie hadden we onze hond laten inslapen dus we waren beide een beetje emotioneel incontinent dus was opgeven niet echt een optie.
Mijn oom had vroeger zon Nakamichi One thuis zo fraai om te zien met uiteraard een paar leuke luidsprekersBommes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:42:
[...]
Volledig off topic maar dat is echt een uber vet merk.
[video]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Vraag het eens aan mensen die aan bergsport doen. Die weten hoe je warm blijft.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:09:
heb er even op zitten googlen, de sales pitch voor die merino wol is behoorlijk goed.
Er is gewoon heel veel op dat gebied, maar het meeste is technisch materiaal (kunststoffen). Merinoschapen worden volgens mij alleen in Nieuw Zeeland gehouden.. Niet dus...op meer plaatsen.
klik
[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 08-11-2014 18:31 ]

En nog een leukie met tegenlicht, omgezet naar z/w

Joopieboy schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:16:
Wat zou je ervoor terug wilen nemen dan? Maar tof ding! Veel plezier van gehad denk ik wel.
Wil graag wat meer CC, nu dat ik wat meer rijervaring heb opgedaan de afgelopen twee jaar. Zit te denken aan een Naked bike, bijv de Ducati monster 1200sVerwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:25:
nette CBR600, waarom gaat ie weg inderdaad? best nieuwsgierig naar
Ga de CBR denk ik wel missen, heel erg fijne motorfiets, ook voor de lange afstanden (je ligt niet helemaal plat en ik heb nooit last van mijn polsen). Een erg fijne beginnersfiets welke erg eenvoudig te rijden is (bochtenwerk, toerenbereik etc)
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 09-11-2014 08:29 ]
http://www.hln.be/hln/nl/...r-vermist-in-Sahara.dhtml
Duimen dat het toch nog goed afloopt, maar de twijfel begint nu wel toe te slaan.
Verwijderd
Mag ik dan een bindend koop advies doen?Workaholic schreef op zondag 09 november 2014 @ 08:28:
[...]
[...]
Wil graag wat meer CC, nu dat ik wat meer rijervaring heb opgedaan de afgelopen twee jaar. Zit te denken aan een Naked bike, bijv de Ducati monster 1200s
Aprilia Tuono APRC 1100 die in 2015 uitkomt
(ik zelf wil die heel graag)
beest van een machine en wat de rest ook zegt, de beste hyper naked die er is.
En dat is waarom je zowiets als Spot (http://www.findmespot.eu/en/) mee neemt als je de rimboe of woestijn in gaat. Altough het niet zo goed werkt als in Amerika heb je iets van achterwacht.mphilipp schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:22:
Ondertussen in de sahara is er een Belgische meneer van het GS-Forum 'kwijt'. Was samen met een andere man op pad (hadden ze vaker gedaan, zijn erg ervaren) en de ene had wat problemen en toen is de andere vooruit gegaan. Sindsdien niets meer vernomen van de ander... Grote zoektocht met politie en leger; heli's ingezet en eentje is zelf ook terug gegaan met een 4x4 om te zoeken, maar niets.
http://www.hln.be/hln/nl/...r-vermist-in-Sahara.dhtml
Duimen dat het toch nog goed afloopt, maar de twijfel begint nu wel toe te slaan.
Las paar jaar terug op advrider over iemand die ongeveer 3 uur van de bewoonde wereld in het midden van een woestijn op ze muil ging, 2 gebroken armen en geen telefoon bereik, drukte dat ding in en 3 uur later kwam er een sleep wagen die hem naar de bewoonde wereld bracht
Het doet me wel goed om te zien dat politie en leger echt mee gaan zoeken. Ik had altijd het idee dat als ik op SOS zou drukken en de mensen de Marokkaanse instanties bellen, ze zouden zeggen 'Jammer joh...moet ie maar niet de sahara in gaan'. Marokko snapt goed dat je toeristen moet koesteren.
Mauretanië heeft al een paar jaar (sinds de Dakar er niet meer is) nauwelijks nog toeristen. Dat doet Marokko beter. Echt een fijn land om met de motor op te zoeken, vooral voor de wat meer avontuurlijk aangelegde mens. Maar ook over asfalt kun je veel pret hebben en mooie dingen zien. Echt een aanrader.
Ik kreeg net een telefoontje van Achmed, een vriend in Foumzguid... leger en politie hebben "een man gevonden" die aan de omschrijving van Romain voldoet.
Volle zekerheid had hij er niet over maar is zit voortgang in de zaak.
Het 2015 model is sportiever geworden met een verlaag zadel, smaller stuur en groter windscherm. Het vorige model is toch al behoorlijk sportief te noemen voor een naked bike en met deze aanpassing groeit hij nog wat meer naar een super sport toe. Een van de sterke punten van een naked tov een supersport is dat deze meer rijbeleving moet geven bij normalere snelheden t.o.v. een supersport. En het 2015 model lijkt met deze aanpassingen imho verder van het naked bike concept af te gaan.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:41:
[...]
Mag ik dan een bindend koop advies doen?
Aprilia Tuono APRC 1100 die in 2015 uitkomt
(ik zelf wil die heel graag)
beest van een machine en wat de rest ook zegt, de beste hyper naked die er is.
Ben benieuwd wat de reviews op de straat ervan vinden. Moet wel zeggen dat ik pas een nieuwe 2014 heb gekocht en dus enigzins bevooroordeeld ben
Laat ze het in NSW maar niet horen, daar hebben ze zelfs een megabeeld van een Merino staanmphilipp schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:29:
[...]
Vraag het eens aan mensen die aan bergsport doen. Die weten hoe je warm blijft.
Er is gewoon heel veel op dat gebied, maar het meeste is technisch materiaal (kunststoffen). Merinoschapen worden volgens mij alleen in Nieuw Zeeland gehouden.. Niet dus...op meer plaatsen.
klik

* ToolkiT is er meerder keren geweest, de ogen zijn uitkijkplekken
https://www.google.co.uk/...!1s0x0:0x1c6c94e2fd4411ee
een EPIRB http://www.epirb.com/ is dan een betere oplossing.. in de outback gebruiken ze die dingen en dat schijnt goed te werken.GBTW schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:49:
[...]
En dat is waarom je zowiets als Spot (http://www.findmespot.eu/en/) mee neemt als je de rimboe of woestijn in gaat. Altough het niet zo goed werkt als in Amerika heb je iets van achterwacht.
Las paar jaar terug op advrider over iemand die ongeveer 3 uur van de bewoonde wereld in het midden van een woestijn op ze muil ging, 2 gebroken armen en geen telefoon bereik, drukte dat ding in en 3 uur later kwam er een sleep wagen die hem naar de bewoonde wereld bracht
Asus Zenbook i7 256gb

Ik had ook nog een stukje autobahn gepakt, en haalde op een gegeven moment zo'n BMW 6-cilinder ding in, die ging achter mij aan, zo'n ding loopt ook vies hard. Die had echt geen enkele moeite om mee te komen (ik had de gaskraan vol open) en mij bij te benen. Ik reed daar in racepositie op m'n rijstraket, en die (wat oudere) man zat gewoon rechtop in z'n relaxfauteuil op 2 wielen mee te blazen
Vaak bu'j te bang!
Onlangs eens "gesport" met een dikke audi met volgens mij een v8 toen ik op mijn GSXR1000 zat. Het is te doen ik kwam er voorbij op bijzonder minder legale snelheden. Volgens mij liep de audi later in de begrenzer want toen werd de afstand steeds groter...
Dat vmax+50 terugrijden had ik tijdens deze rit ook: (vanaf 8:30)
voelde toen stukken kouder dan gisteren.
[ Voor 29% gewijzigd door Ghostrider op 09-11-2014 17:37 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Da's de 1100GSmphilipp schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:40:
Inderdaad, te weinig brommerplaatjes! Vandaag een stukkie wezen rijden met een oude vriend. Hij heeft een 1150GS uit '94, dus moesten onze GSsen saampjes op de foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel een corbin zadeltje...
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Gebruik merino wol zelf een jaar nu. Heerlijk, heb er een paar sokken van en wat shirtjes ervan (decathlon is ideaal hiervoor) en gebruik ze als onderkleding in de winter. heerlijk!Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:09:
PSN & XBL: Denkoyugo
Lekker tempoGhostrider schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:31:
Dit filmpje was van een route van 240km inclusief stop. Dus 1uur gestart, en 5uur ongeveer thuis. Inclusief verbinding. Had dit keer me tweedelige pak aan, want me overal is inclusief ventilatie gaten.
Onlangs eens "gesport" met een dikke audi met volgens mij een v8 toen ik op mijn GSXR1000 zat. Het is te doen ik kwam er voorbij op bijzonder minder legale snelheden. Volgens mij liep de audi later in de begrenzer want toen werd de afstand steeds groter...
Dat vmax+50 terugrijden had ik tijdens deze rit ook: (vanaf 8:30)
[video]
voelde toen stukken kouder dan gisteren.
Vaak bu'j te bang!
Asus Zenbook i7 256gb
Klopt, we hadden net zitten lullen over de 1150, vandaar dat die nog in mijn hoofd zat.
Maar de verschillen zijn dramatisch tussen een GS uit '94 en '12. Sowieso is het blok helemaal anders, maar optisch hetzelfde, maar ook in het frame zijn er dingen veranderd. Gewoon een heel andere fiets.
Vandaag nog even de RT klaar gezet voor een potentiële koper (noshow btw) maar toen viel me op hoe zwaar dat ding is. Nu ik bijna 2000km op de GSA erop heb zitten, is het verschil enorm te noemen. Dat viel me al op bij het proefritje. Toen voelde die GS superlicht aan, en nu is het andersom...de RT is net een blok beton dat ik probeer om te duwen
Zo'n ding is alleen voor nood. Het leuke aan de Spot is dat je ook nog gevolgd kunt worden en je tracks kunt opslaan. Het is zeg maar een soort consumentenuitvoering. Probleem met de Spot kan zijn als je op de bodem van een ravijn ligt dat zijn signaal niet sterk genoeg is. Zo'n prof oplossing als een EPIRB kan dat vaak wel. Je betaalt er ook wel meer voor, maar goed...dat is het ook wel waard als je leven er vanaf hangt.ToolkiT schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:54:
[...]
een EPIRB http://www.epirb.com/ is dan een betere oplossing.. in de outback gebruiken ze die dingen en dat schijnt goed te werken.
Waarom niet nog ietsje meer bijleggen en dan een flinke satelliet telefoon kopen met GPS functionaliteit, online tracking en noodknop in plaats van een EPIRB, dan kan je ook nog midden in de Sahara het thuisfront bellen of een emailtje verzenden als je een pauze neemtmphilipp schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:29:
[...]
Zo'n ding is alleen voor nood. Het leuke aan de Spot is dat je ook nog gevolgd kunt worden en je tracks kunt opslaan. Het is zeg maar een soort consumentenuitvoering. Probleem met de Spot kan zijn als je op de bodem van een ravijn ligt dat zijn signaal niet sterk genoeg is. Zo'n prof oplossing als een EPIRB kan dat vaak wel. Je betaalt er ook wel meer voor, maar goed...dat is het ook wel waard als je leven er vanaf hangt.
Omdat je de Sahara ingaat om juist van die klerezooi af te zijncyntax schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:57:
[...]
Waarom niet nog ietsje meer bijleggen en dan een flinke satelliet telefoon kopen met GPS functionaliteit, online tracking en noodknop in plaats van een EPIRB, dan kan je ook nog midden in de Sahara het thuisfront bellen of een emailtje verzenden als je een pauze neemt.
Ja, aprc zit erop. Toch wel een beetje een must have toch? Verder had ik nog even getwijfeld over de Öhlins upgrade omdat ik er erg goede ervaring heb met dat merk. Uiteindelijk besloten om de standaard Sachs vering een kans te geven, waarschijnlijk moet er met mijn gewicht t.z.t. wat aan gesleuteld worden.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:00:
Hey Xos...
geweldige keuze kwa motor (heb je ook het aprc pakket?)
Het 2015 model lijkt esthetisch wel wat opgeknapt te zijn, ben benieuwd hoe het ding eruit ziet en hoe het rijdt...
Had je die volledige kofferset nou onderweg nodig?mphilipp schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:40:
Inderdaad, te weinig brommerplaatjes! Vandaag een stukkie wezen rijden met een oude vriend. Hij heeft een 1150GS uit '94, dus moesten onze GSsen saampjes op de foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt wel of die koffers vastzitten aan de motor. Als ik een GS zie, dan zie ik ze altijd met koffers.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Is voor de looks, he. Ziet het er uit alsof je continu op avontuur bent.Jolke schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:05:
[...]
Had je die volledige kofferset nou onderweg nodig?
Het lijkt wel of die koffers vastzitten aan de motor. Als ik een GS zie, dan zie ik ze altijd met koffers.
Zijkoffers maken de motor nogal breed, topkoffer lijkt me dan handiger. Plus dat je daarin net zoveel kwijt kunt als in de twee zijkoffers.
Topcase is 32L, zijkoffers zijn 44L en 38L (kleiner vanwege uitlaat uitsparing). Dus dat je daar net zo veel in kwijt kan is gewoonweg onzin.
En.. is hij dat?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Hm, daar heb je gelijk. Die zijkoffers lijken dan erg klein, temeer omdat ze uit twee helften bestaan.Acid_Burn schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:16:
Nou mijn regenjas en broek nemen redelijk wat ruimte in. Mijn rugtas zou erbij kunnen, maar dat wordt dan wel proppen. Daarnaast heb je dan een hoger zwaartepunt met zo'n topkoffer.
Topcase is 32L, zijkoffers zijn 44L en 38L (kleiner vanwege uitlaat uitsparing). Dus dat je daar net zo veel in kwijt kan is gewoonweg onzin.
Er is trouwens ook een topcase van 49L:

Ik heb de zijkoffers van de 650GS permanent in de schuur liggen, veel te breed die dingen. Ik rij dagelijks door erg krappe stukjes file heen, als de achterkant opeens even breed als of zelfs breder is dan het stuur is er een veel te grote kans dat ik iets schampJolke schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:47:
Sorry, was ik de [/cinisme] tag vergeten?
Zijkoffers maken de motor nogal breed, topkoffer lijkt me dan handiger. Plus dat je daarin net zoveel kwijt kunt als in de twee zijkoffers.
Verwijderd
http://www.kriega.com/
Met het zonnetje op je pan is het nog prima uit te houde in een leren combi!
Als het zonnetje achter de wolken verdwijnt is het wel een ander verhaal
Een handtekening?!
Verwijderd
Moet ik een stukje filerijden, warmt het snel weer op.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Geen zin om ze er af te halen. Bij RT's zitten ze er ook altijd op, en dat is dan weer niet ergJolke schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:05:
[...]
Had je die volledige kofferset nou onderweg nodig?
Nee, ik woon in een flatje en ik a)geen plek om ze boven op te slaan (berghok lig ook al vol meuk) en b)zijn ze mij te zwaar om als ik ze een keer nodig heb 3x te moeten lopen om die dingen er weer op te jassen. En inderdaad: c)het staat prima. Daarbij komt d)ze zitten mij niet in de weg zo. Nou maar hopen dat ze anderen ook niet in de weg zitten.
En er komt pas een Dakar logo op als ik in de woestijn ben geweest met 'm, don't worry. Op de RT heb ik er ook een, maar die is dan ook echt op de tracks geweest. Er is wel een mooi John Deere logo in de maak. Een GS is namelijk gewoon een tractor
Ja, hij was gevallen en kon blijkbaar niet verder. Waar hij in de tussentijd geweest is, is nog niet duidelijk.
http://www.nieuwsblad.be/...leid=dmf20141108_01366170
Ik heb een Revit race combo met extra ventilatie voor de warme dagen en de weg temp. op het circuitVerwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:08:
Met verbazing lees ik hoeveel mensen het koud hebben op de motor. Ik heb een gewone Rev'IT textiel combo, heb een slank postuur en rij elke dag nog zonder wintervoering in mijn jas. Dat is wat fris maar om nu te spreken van koud
Dus zo'n pakkie wil nog wel eens doorwaaien. en dat kan best fris zijn met 130km/h op de snelweg
Een handtekening?!
Wat een domme vraag!Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:13:
[...]
Ik rij al 'smorgens 130 a 140 naar mijn werk moet het dan nog harder?

Het moet altijd harder!!!
Een handtekening?!
Ga voor de grap maar eens twee uurtjes op de snelweg rijden vanavondVerwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:08:
Met verbazing lees ik hoeveel mensen het koud hebben op de motor. Ik heb een gewone Rev'IT textiel combo, heb een slank postuur en rij elke dag nog zonder wintervoering in mijn jas. Dat is wat fris maar om nu te spreken van koud

Ik heb nog nooit 2 uur voor de grap op een snelweg gereden. ook niet met mooi weerErasmo schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:38:
[...]
Ga voor de grap maar eens twee uurtjes op de snelweg rijden vanavond
(motor vakanties uitgesloten. soms kan je niet anders)
[ Voor 9% gewijzigd door tellavist op 10-11-2014 17:52 ]
Een handtekening?!
41 km/u te hard in de bebouwde kom? Goed dat het daar geen 50 was met 91 km/u.GBTW schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:39:
Ik was vorige week maandag met 41km/h te veel op een weg binnen de bebouwde kom gelazerd (mog er 70)
Harder is meer belasting betalen

Rustige weg 's nachts of gewoon rechtdoor zonder reden dat het daar 'maar 70 is?
Zoetermeer heeft een snelweg binnen de bebouwde kom en dat weten ze. (rijd bijna geen verkeer, vaak als je er over rijd zie je 4 of 5 auto's, zelfs in de spits)Jolke schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:34:
[...]
41 km/u te hard in de bebouwde kom? Goed dat het daar geen 50 was met 91 km/u.
Rustige weg 's nachts of gewoon rechtdoor zonder reden dat het daar 'maar 70 is?
https://www.google.nl/map...pByXJuoXKQ0TvuIMv1btQ!2e0
Reed een vrachtwagen voorbij bij het uitvoegen, met redelijk wat snelheid om voor te piepen, ben toen in de tunnel gemeten en reed daarna niet zo hard. Geen overstekende gieters hier zo
[ Voor 6% gewijzigd door GBTW op 10-11-2014 21:12 ]
Idd, moest ik ook gelijk aan denken. Middenin de outback halverwege tussen Melbourne en Sydney en opeens doemt die monsterschaap opToolkiT schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:54:
[...]
Laat ze het in NSW maar niet horen, daar hebben ze zelfs een megabeeld van een Merino staan
[afbeelding]
* ToolkiT is er meerder keren geweest, de ogen zijn uitkijkplekken
https://www.google.co.uk/...!1s0x0:0x1c6c94e2fd4411ee
Toch houden ze in NZ meer van hun schapen - maar of je al die kwak in je wol wil is een tweede
In de categorie "Je kunt niet jong genoeg beginnen" heeft onze kleine nieuw lektuur gevonden voor tijdens het luier verwisselen:

Oslik blyat! Oslik!
Ik heb het redelijk snel koud, ook al rijd ik op een BMW K100RT. Alleen ben ik gisteren met m'n Suzuki GSF 650 naar werk gegaan en daar waait de wind gewoon vol op je lijf. Na 20 minuten had ik het echt wel koud. Een goeie kuip zorgt ervoor dat je gewoon bijna volledig uit de wind kan zitten en dat scheelt enorm.
En verwarmde handschoenen, dat is ook erg prettig
Dat is wel erg vroeg beginnen aan een BMW.dion_b schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:05:
[...]
In de categorie "Je kunt niet jong genoeg beginnen" heeft onze kleine nieuw lektuur gevonden voor tijdens het luier verwisselen:
[afbeelding]
Yamaha MT-09
Kom maar op met de reacties!

Verwijderd
Vanmorgen een aardige Belg (van het type niet zeuren maar gewoon blijven rijden) met een V-Strom die had ook zoiets moet ik dwars door het grasveld ofzo
Totdat ik hem vertelde dat het gewoon een stukje over de stoep rijden was
dion_b schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:05:
[...]
Idd, moest ik ook gelijk aan denken. Middenin de outback halverwege tussen Melbourne en Sydney en opeens doemt die monsterschaap op
Toch houden ze in NZ meer van hun schapen - maar of je al die kwak in je wol wil is een tweede
[afbeelding]

De feestdagen komen er weer aan
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oslik blyat! Oslik!
Netjes gedaanJolke schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:56:
Wellicht een paar jaartjes nog, maar dan is die er wel klaar voor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nope, ga niet happen. Je hebt helemaal gelijk.Jolke schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:43:
Nou ja, dan heeft hij dat iig alvast achter de rug, kan hij op zijn 18e op een 'echte' motor stappen.
Kom maar op met de reacties!
Hij heeft nu op kinderdagverblijf een buikschuivertje. Over 16 jaar inderdaad kans dat hij dat ontgroeid is en op een echte motor gaat rijden
Oslik blyat! Oslik!
JA echt levensgevaarlijk om daar 111 te rijden!GBTW schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:10:
[...]
Zoetermeer heeft een snelweg binnen de bebouwde kom en dat weten ze. (rijd bijna geen verkeer, vaak als je er over rijd zie je 4 of 5 auto's, zelfs in de spits)
https://www.google.nl/map...pByXJuoXKQ0TvuIMv1btQ!2e0
Reed een vrachtwagen voorbij bij het uitvoegen, met redelijk wat snelheid om voor te piepen, ben toen in de tunnel gemeten en reed daarna niet zo hard. Geen overstekende gieters hier zo

Als je pak zelf geen (goede) isolatie biedt, is zo'n jackie als ik heb van Revit een goede optie. Dat is een windstopper (en waterdicht) en het is van fleece, dus ook isolerend. Op zich is dat leren pak dat ik heb redelijk goed in het weghouden van de wind, maar een tweede laag dat ook echt gemaakt is om wind tegen te houden is nog beter. Daaronder heb ik dan als het écht koud is nog zo'n dun fleece truitje en dan moet je echt wel een koukleum zijn om dan nog af te koelen.MailMan schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:18:
Of je het koud hebt of niet ligt aan de temperatuur, de bescherming van de motor, je pakkie en je eigen speklaag
Ik heb het redelijk snel koud, ook al rijd ik op een BMW K100RT. Alleen ben ik gisteren met m'n Suzuki GSF 650 naar werk gegaan en daar waait de wind gewoon vol op je lijf. Na 20 minuten had ik het echt wel koud. Een goeie kuip zorgt ervoor dat je gewoon bijna volledig uit de wind kan zitten en dat scheelt enorm.
En verwarmde handschoenen, dat is ook erg prettig
Ohja...verwarmde handvaten is ook handig (of verwarmde handschoenen). Lijkt me alleen zo'n gekloot met die draden.
Ja droeg ook een Rev'it textielen jas, met de Gore-tex (winddichte) voering erin, maar dan moet je hem wel dichtritsenmphilipp schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:04:
[...]
Als je pak zelf geen (goede) isolatie biedt, is zo'n jackie als ik heb van Revit een goede optie. Dat is een windstopper (en waterdicht) en het is van fleece, dus ook isolerend. Op zich is dat leren pak dat ik heb redelijk goed in het weghouden van de wind, maar een tweede laag dat ook echt gemaakt is om wind tegen te houden is nog beter. Daaronder heb ik dan als het écht koud is nog zo'n dun fleece truitje en dan moet je echt wel een koukleum zijn om dan nog af te koelen.
Ohja...verwarmde handvaten is ook handig (of verwarmde handschoenen). Lijkt me alleen zo'n gekloot met die draden.
Dat geklooi met die draden valt wel mee, zeker als je voelt hoe lekker warm het is en je er een beetje handig in wordt. Maar als je maar 20 minuten moet rijden zou ik het denk ik niet doen.
Belangrijkste is iig zijn interesse voor motoren. Moeders vinden het in deze leeftijd ook nog niet erg. Daar komen ze later wel op terug.dion_b schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:30:
[...]
Nope, ga niet happen. Je hebt helemaal gelijk.
Hij heeft nu op kinderdagverblijf een buikschuivertje. Over 16 jaar inderdaad kans dat hij dat ontgroeid is en op een echte motor gaat rijden
Groot voordeel van mijn gpz heb ik wel ontdekt: hij is heerlijk smal en past werkelijk door elk mini gaatje in de file
In mijn ervaring is het wel prettig om beide te doen. Soms vergeet je stomweg een shouldercheck (dom, maar het gebeurt) en soms kan je behoorlijk schrikken als je er 1 doet voor de vorm en er zit onverwachts toch iets in je blinde hoek.Acid_Burn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:02:
Dode hoek? Je moet je hoofd gewoon draaien en niet alleen op je spiegels vertrouwen.
En soms is het erg druk en wil je wel weten wat er om je heen gebeurt maar is er geen tijd om een shouldercheck te doen... bijvoorbeeld bij slecht wegdek waar je goed op gaten/groeven moet letten (ok NL rijders zullen hier minder vaak mee te maken hebben, maar UK en BE rijders zullen het ongetwijveld herkennen).
2 vrachtwagens!?Metro2002 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:48:
Vandaag maar eens 2 dodehoekspiegeltjes besteld voor mijn GPZ. Wordt niet echt vrolijk van een dode hoek waar 2 complete vrachtwagens in passen. Je leert wel goed je dode hoek checken maar ik hou toch liever ten alle tijden het overzicht rondom. Wat achter me rijdt zie ik uberhaupt niet als het op minder dan 2 autolengtes genaderd isDus sorry meneer de harley rijder als ik je vanochtend bij het filteren in de file wat laat zag. (hij bedankte wel toen ik hem ff langs liet)
[...]
Dan lijkt het me eerder tijd voor nieuwe spiegels. Verder helemaal eens met wat Acid_Burn zegt: hoofd draaien!
Combinatie van korte spiegel pootjes en lage plaatsing waardoor je echt hoe je ook stelt en gaat verzitten je gewoon op 3/4de van de spiegels slechts je eigen armen ziet.
Bekend dingetje van de FJ trouwens, althans als ik de FJ forums moet geloven. Er zijn meerder spiegels die zou zouden moeten passen schijnbaar.
Op de Vespa heb ik daar geen last van, met die enorme borden op stelen van een meter lang kan ik bijna mijn eigen rug zien.

Of mijn vrouw:
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 13-11-2014 11:39 ]
Dit topic is gesloten.