Ik zie hier eigenlijk niks fout... je passeert de rij/file netjes en langzaam. Zodra het verkeer gaat rijden, ga je er gelijk tussen (dus niet onnodig inhalen). Ik heb altijd geleerd dat als je bij een stoplicht achter aansluit in de rij, dat je dan kwetsbaar bent en dat dat de reden is dat je ook bij verkeerslichten mag passeren om jezelf veiliger op te stellen (mits dat op een nette en veilige manier kan natuurlijkErasmo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:
Graag jullie mening, gister reed ik hier langs de auto's richting stoplicht. Iets verder op in de straat werd ik aangehouden door de pliesiewagen die in de rij stond dat het niet de bedoeling was. Gelukkig heb ik ook zo'n flexe camera op de helm dus ik kan het stukje tot aan het stoplicht met jullie delen![]()
[video]
Ik dacht dat voorpiepen langs de rij toegestaan was mits je op de zelfde blijft en niet over het voorsorteervak gaat?
Of het mag of niet. Je haalt er hier amper voordeel uit, terwijl je wel zit te kutten met een doorgetrokken streep en weer op een lastig moment tussen de auto's moet.Erasmo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:
Graag jullie mening, gister reed ik hier langs de auto's richting stoplicht. Iets verder op in de straat werd ik aangehouden door de pliesiewagen die in de rij stond dat het niet de bedoeling was. Gelukkig heb ik ook zo'n flexe camera op de helm dus ik kan het stukje tot aan het stoplicht met jullie delen![]()
[video]
Ik dacht dat voorpiepen langs de rij toegestaan was mits je op de zelfde blijft en niet over het voorsorteervak gaat?
Als je er makkelijk veel voordeel uit haalt, doen. In gevallen als deze gewoon rustig achteraan aansluiten met ruimte genoeg om hem eruit te naaien als er een auto te snel van achteren komt. Nu ben je in mijn ogen het verkeer onnodig een stuk onrustiger aan het maken en daar heeft niemand profijt van.
En ik gok ook dat de agenten dat bedoelen. Of het nu wel of niet legaal mag, ik zie vooral een hoop gedoe en risico en weinig voordeel. (in dit specifieke geval dan).
Ik ben echt wel voor om je motor er tussendoor te zetten, maar doe dat waar voldoende ruimte is en je er veel voordeel uit kan halen
[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 31-10-2014 08:14 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Voor mij klinkt het als een pliiesieman die even zijn 'authoritay!' wilde laten gelden
Ik heb zelf tot nog toe alleen maar goede ervaringen gehad, maar ik merk wel dat 'de politie' het vaak gewoon leuk vind om politie-agentje te spelen.
Ik had hetzelfde gedaan als Erasmo, alleen had hij nu de pech dat het stoplicht op groen ging. Zelf maak ik regelmatig gebruik van de busbaan om voor te kruipen. Soms gaat het stoplicht dan op groen, dan voeg ik in zodra het kan, in plaats van gebruik te maken van de busbaan tot het einde. Dat is dan mijn compromis
Ik had hetzelfde gedaan als Erasmo, alleen had hij nu de pech dat het stoplicht op groen ging. Zelf maak ik regelmatig gebruik van de busbaan om voor te kruipen. Soms gaat het stoplicht dan op groen, dan voeg ik in zodra het kan, in plaats van gebruik te maken van de busbaan tot het einde. Dat is dan mijn compromis
Dat is dan wel weer expliciet verboden. Je mag niet over doelgroepstroken, redresseerstroken, verdrijvingsvlakken, vluchtstrook en puntstukken rijden.Marc Rademaker schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:48:
Voor mij klinkt het als een pliiesieman die even zijn 'authoritay!' wilde laten geldenIk heb zelf tot nog toe alleen maar goede ervaringen gehad, maar ik merk wel dat 'de politie' het vaak gewoon leuk vind om politie-agentje te spelen.
De rest is vastgelegd in een gedragscode, waar "invoegen als het verkeer weer rijdt" een onderdeel van is.
Ik zou precies 't zelfde doen Erasmo. En een rij auto's die stilstaat/langzaam rijd is toch een file? Of ze nou wachten op een rood verkeerslicht of voor een ongeval maakt m.i. niet uit. Hier is ook nog wat leesvoer: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=33030
Zover ik begrepen heb staat er in het RVV nergens dat je niet met 2 voertuigen tegelijk op 1 rijbaan mag rijden. Probleem is dat 2 auto's vaak niet past. Een rij auto's is gewoon een file, en zolang jij er netjes en rustig langs rijdt zie ik zelf geen probleem en mag het volgens de wetgeving gewoon.
Leuk voor de agent, maar grond voor een bekeuring is er in mijn ogen niet. Vast ook de reden dat je er geen hebt gehad.
Leuk voor de agent, maar grond voor een bekeuring is er in mijn ogen niet. Vast ook de reden dat je er geen hebt gehad.
File is imho als meerdere rijen auto's die stilstaan, niet zoals bij een stoplicht een enkele rij. Filerijden is dan ook tussendoor rijden, wat euhm... moeilijk gaat bij 1 rij.
Persoonlijk zou ik wel aan de linkerkant van de auto's gefilterd hebben, misschien struikelde de agent daarover?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Vanochtend een chopper rijder die perse door de rij heen moest voor het verkeerslicht en daarbij bijna op zijn plaat ging toen het weer ging rijden
ik heb bij verkeerslichten meestal gewoon wel geduld, alleen als er echt een knoepert van een rij staat (zoals bv als ik naar huis ga bij de Hartelbrug in Spijkenisse, vaak bijna een kilometer lange rij voor de verkeerslichten) maar bij een handvol auto's sluit ik gewoon aan.

Files ontstaan door drukte, ongelukken, kijken naar ongelukken, spookfiles door plotseling remmen etc. Dat heeft imho niks te maken met het aantal rijen auto's. Immers op een enkele baan kan ook een ongeluk gebeuren waardoor er een file ontstaat, is het dan geen file?Jolke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:05:
File is imho als meerdere rijen auto's die stilstaan, niet zoals bij een stoplicht een enkele rij. Filerijden is dan ook tussendoor rijden, wat euhm... moeilijk gaat bij 1 rij.
Je zou wel kunnen kijken naar de lengte. Als er 2 of 3 auto's voor een verkeerslicht stil staan, is het dan een file? Wat als er 15 auto's stil staan voor een verkeerslicht? Wat als 30... etc.
In dit geval stonden er 8 (meen ik geteld te hebben) auto's voor een stoplicht en voegt hij in tussen auto 3 en 4 (geteld van vooraf).
Als motorrijder ben je kwetsbaar achter in de rij/file. Dat is mijn reden om een rij auto's te passeren.
Het enige wat ik nu kan aanmerken (als ik me in de schoenen van de agent probeer te plaatsen) is dat je de fietser ziet slingeren. Een fietser verwacht geen motor op het fietspad waar hij volgens mij was. Als de fietser door wat voor reden moet uitwijken, rijd er wel een motor naast.
Never-the-less, ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Spoortunneltje bij de Kattenburgerstraat (bij de Marinekazerne) doet het ook erg lekkerNero22 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:10:
[...]
Even langs het Amstel station, richting het Philips gebouw. Zit een klein tunneltje onder het spoor door.
D'r is geen eenduidige definitie van file.Jolke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:05:
het makkelijkste is gewoon doorrijden naar voren zodat de politie je niet kan inhalen
en niet zoals sommige alleen de politie auto voorbij en daarna er voor blijven hangen

Niet aangehouden door een agent, maar vanochtend ook een stoplicht-inhaal-momentje waarbij het stoplicht net iets eerder op groen ging dan verwacht. Ik gebruik alleen wel de (lege) rijstrook van linksafslaand verkeer, terwijl ik zelf rechtdoor ga. Zou een agent mij hiervoor ook hebben staande gehouden?
http://youtu.be/EmZ6j4-WdEo?t=2m16s
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
gas en gaan. ik doe het echt standaard. met en zonder koffers en iedere mm word gebruikt. maar in die 75k nog nooit daarvoor aangehouden.antonboonstra schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
Niet aangehouden door een agent, maar vanochtend ook een stoplicht-inhaal-momentje waarbij het stoplicht net iets eerder op groen ging dan verwacht. Ik gebruik alleen wel de (lege) rijstrook van linksafslaand verkeer, terwijl ik zelf rechtdoor ga. Zou een agent mij hiervoor ook hebben staande gehouden?
Of je staande wordt gehouden weet ik niet, maar je rijd door rood voor het linksaf stoplicht, en ik zie de welbekende flitsapparaat-in-de-berm strepen op het wegdek. Misschien krijg je nog een boete daarvoor thuis.antonboonstra schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
En succes met die aanvechten (is meerdere mensen op motorforum al niet gelukt).
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
heb een keer gezijk gehad dat ik de file voorbij reed. zeeburger tunnel wat gebeurd. dus rustig tussen de file door en ook toen het nog 1 baan was maar erlangs gegaan aangezien het 30 graden met een warm zonnetje was. en net onder de tunneloverkapping naast een auto gezet. toen kwam de agent even verhaal halen. toen vroeg ik maar meteen of hij anders even een ambu belde om mij met oververhittingsverschijnselen van het asfalt wilde laten rapen. toen droop hij maar weer af.
a) Het niet volgen van de aangegeven rijrichtingantonboonstra schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
b) Door rood.
Dus ik denk wel dat je daarvoor wordt aangesproken.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Prima antwoord, maar ik denk niet dat je daarmee onder een boete uitkomtJolke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:39:
"Ik bedacht me op het laatste moment dat ik toch rechtdoor moest", lijkt me een valide antwoord.
Mensen hebben er boetes voor gekregen, maar het hangt een beetje van de agent af of-ie er zin in heeft. Ik heb er in Amsterdam iig nooit gezeik mee gehad, maar ik weet niet of die provinciale agentjes ook zo laks zijnantonboonstra schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
Ik hoop trouwens voor je dat die bestelbus de flitspaal voldoende heeft afgeschermd, anders krijg je nog een boete voor door rood rijden. Dit soort acties kan je daarom beter alleen uithalen als je het kruispunt kent.
Dan stop je maar voor het licht, sla je linksaf en keer je verderop. 't Is net zo'n slap excuus als mensen die een puntstuk meepakken (of achteruit rijden op de vluchtstrook), omdat ze een afslag op de snelweg hebben gemist.Jolke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:59:
Waarom? Vergissen is toch menselijk, je kan er naast zitten. En deze omgeving ken je niet.
QFTXBL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Dan stop je maar voor het licht, sla je linksaf en keer je verderop. 't Is net zo'n slap excuus als mensen die een puntstuk meepakken (of achteruit rijden op de vluchtstrook), omdat ze een afslag op de snelweg hebben gemist.
Dit is volgens mij wel echt expliciet verboden. van rijstook wisselen terwijl er pijlen op de weg staanantonboonstra schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
Reed net naar huis door de file, besluit een bouwvakkersbusje even zijn wagen van rijstrook te laten wisselen. En dat ging door te sturen en tegelijk richting aan te geven . Gelukkig reed ik niet zo hard en zag ik het op tijd en het busje ook want die stuurde weer terug. Daarna was het echt even zo'n awkard moment van wie gaat er nou eerst, ik of hij. Uiteindelijk even dot gas en er voorbij
Daarna bij de Hartelbrug in Spijkenisse: Verkeerslichten defect. Ik zie van richting Rozenburg al een geel altootje aan komen die lijkt te willen gaan invoegen. Ik verruim mijn afstand tot mijn voorganger en maar goed ook want het vrouwtje in kwestie hoekt hem gelijk 2 banen over naar de baan waar ik rij

Maar goed dat ik wel anticipeer en tijdesn mijn rijlessen goed heb meegekregen dat je als motorrijder echt veel pro actiever moet rijden en ver vooruit moet kijken. Bv als ik aankom bij de hartelbrug (vanuit de botlektunnel) dan kijk ik al of de verkeerslichten rood zijn of groen. Staan ze op rood dan filter ik naar voren (ik haat hellingproeven
Maar zo leer je elke dag weer bij
Mijn motorfiets had net trouwens wat startproblemen
Maar als je een bon krijgt, is het toch altijd de schuld van de agent? Dat is tenminste de tendens. Weinig mensen die gewoon erkennen dat ze bewust een fout maken en de bon gewoon accepteren. Ik vind het altijd bijzonder slap als mensen weetikwatvoor excuses verzinnen via die flitspaalsite om tegen een bon in beroep te gaan. Onzin! Je weet dat je een bepaalde snelheid mag rijden en als je harder gaat dat je een bon kunt verwachten. Be a man about it. Dat was je ook toen je heel rebels die snelheid overschreed.XBL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Dan stop je maar voor het licht, sla je linksaf en keer je verderop. 't Is net zo'n slap excuus als mensen die een puntstuk meepakken (of achteruit rijden op de vluchtstrook), omdat ze een afslag op de snelweg hebben gemist.
En nee, ik ben geen moraalridder. Ik rij ook wel eens te hard, maar ik jank er niet over als ik een prent krijg. Gewoon betalen en niet zeiken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gewoon BETALEN!!mphilipp schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:18:
[...]
Maar als je een bon krijgt, is het toch altijd de schuld van de agent? Dat is tenminste de tendens. Weinig mensen die gewoon erkennen dat ze bewust een fout maken en de bon gewoon accepteren. Ik vind het altijd bijzonder slap als mensen weetikwatvoor excuses verzinnen via die flitspaalsite om tegen een bon in beroep te gaan. Onzin! Je weet dat je een bepaalde snelheid mag rijden en als je harder gaat dat je een bon kunt verwachten. Be a man about it. Dat was je ook toen je heel rebels die snelheid overschreed.
En nee, ik ben geen moraalridder. Ik rij ook wel eens te hard, maar ik jank er niet over als ik een prent krijg. Gewoon betalen en niet zeiken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RZ7FMtKpH48]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Met dit weer en een vrije zaterdag in de aantocht net maar even een route in elkaar gedraaid:
http://www.routeyou.com/n...-en-belgie-grens-route.nl
Moet wel te doen zijn van uit Eindhoven vertrek, over de snelweg naar Beek, rondje rijden en weer terug over de A2 naar huis en dan wel graag weer voor een uurtje of 4 thuis...
Mijn moeder komt morgen avond eten en ik kan mijn vrouw niet met alle voorbereiding alleen laten zitten. Althans dat kan wel maar dan heb ik denk ik 2 weken wel beeld maar geen geluid
Even goed de FJ staat er weer klaar voor, hij is wel een beetje vies van de laatste rit door de regen over de landweggetjes vol met modder en zand. Ketting gesmeerd, navigatie houder van de Vespa weer terug op de FJ gezet.
Nu ff wat muziek op mijn telefoon zetten: Dire straits - Money for nothing = goede snelweg brandstof.
Ja ouwe lullen muziek ik weet het
Moet wel te doen zijn van uit Eindhoven vertrek, over de snelweg naar Beek, rondje rijden en weer terug over de A2 naar huis en dan wel graag weer voor een uurtje of 4 thuis...
Mijn moeder komt morgen avond eten en ik kan mijn vrouw niet met alle voorbereiding alleen laten zitten. Althans dat kan wel maar dan heb ik denk ik 2 weken wel beeld maar geen geluid
Even goed de FJ staat er weer klaar voor, hij is wel een beetje vies van de laatste rit door de regen over de landweggetjes vol met modder en zand. Ketting gesmeerd, navigatie houder van de Vespa weer terug op de FJ gezet.
Nu ff wat muziek op mijn telefoon zetten: Dire straits - Money for nothing = goede snelweg brandstof.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat stukje muziek is hier standaard: CC erop, anders kost 't geldBommes schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:11:
Met dit weer en een vrije zaterdag in de aantocht net maar even een route in elkaar gedraaid:
Moet wel te doen zijn van uit Eindhoven vertrek, over de snelweg naar Beek, rondje rijden en weer terug over de A2 naar huis en dan wel graag weer voor een uurtje of 4 thuis...![]()
Mijn moeder komt morgen avond eten en ik kan mijn vrouw niet met alle voorbereiding alleen laten zitten. Althans dat kan wel maar dan heb ik denk ik 2 weken wel beeld maar geen geluid![]()
Maar ga er maar vanuit dat 't stuk tussen Maastricht en Vaals wat je in je route opgenomen hebt weer druk gaat zijn (is een stukje Mergelland route) én 't wordt weer erg lekker weer morgen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Even goed heb ik gewoon stug door gegast met de Vespa en mijn vrouw achter op, en maar rustig van die groepjes inhalen en dan er precies naast het gas open trekken
Dus voor morgen...ik denk dat ik het wel "rustig" zal vinden dus
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vergeleken met een amstel gold race / limburgs mooiste / hel van het mergelland / insert ander willekeurig evenement met te veel te oude mannen in te strakke pakjes op een te licht fietsje... zal het inderdaad rustig zijn. Houd er rekening mee dat de belgen en duitsers wel een feestdag hebben. (allerheiligen/allerzielen)
Ik heb vandaag toevallig een groot deel van die route gereden, en het was goed te doen. Ik had eerder last van senioren met het "hij voelt groter dan ie is" syndroom. Opel agila's die net zo veel plaats nodig hebben als een vrachtwagen, geen Vmax durven rijden, enzovoort.
Ik heb vandaag toevallig een groot deel van die route gereden, en het was goed te doen. Ik had eerder last van senioren met het "hij voelt groter dan ie is" syndroom. Opel agila's die net zo veel plaats nodig hebben als een vrachtwagen, geen Vmax durven rijden, enzovoort.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Reed vandaag op de A4 in de avondspits ter hoogte van de A4 LaPlace brug. Was door het verkeer aan het filteren tussen de meest linker banen. Er reed een Belgische automobilist (Volkswagen Touareg) op de meest linker baan die even de intentie had om mij plat te drukken blijkbaar tussen hem en een mercedes naast hem reed. Ik zag eigenlijk de bui al hangen toen hij al de weg voor mij versmalde maar ik laat mij daardoor echt niet afschrikken. Uiteindelijk scheelde het maar een 1 centimeter en hij had geluk dat mijn spiegel lager hangt dan de zijne. Met wat wiebelen ben ik er uiteindelijk toch nog tussendoor gekomen. Het hielp ook wel mee dat de Mercedes ruimte maakte voor mij want hij zag al dat de Volkswagen mij naar rechts aan het drukken was.
[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 01-11-2014 01:46 ]
Gevalletje "kom anders op mijn bijrijdersstoel zitten" dus.cyntax schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 01:44:
Reed vandaag op de A4 in de avondspits ter hoogte van de A4 LaPlace brug. Was door het verkeer aan het filteren tussen de meest linker banen. Er reed een Belgische automobilist (Volkswagen Touareg) op de meest linker baan die even de intentie had om mij plat te drukken blijkbaar tussen hem en een mercedes naast hem reed. Ik zag eigenlijk de bui al hangen toen hij al de weg voor mij versmalde maar ik laat mij daardoor echt niet afschrikken. Uiteindelijk scheelde het maar een 1 centimeter en hij had geluk dat mijn spiegel lager hangt dan de zijne. Met wat wiebelen ben ik er uiteindelijk toch nog tussendoor gekomen. Het hielp ook wel mee dat de Mercedes ruimte maakte voor mij want hij zag al dat de Volkswagen mij naar rechts aan het drukken was.
Een handtekening?!
Verwijderd
linkervoet uitsteken, mikken op spiegel en á la middel eeuws steekspel spiegel verwijderen 
Daar doe je dan die MercTourwreck (dacht effe dat het een mercedes rijder was) rijder een plezier mee.
Is toch al duidelijk dat hij de spiegel niet gebruikt, dus door het verwijderen van de spiegel verbeter je zijn luchtweerstandco-efficient met 0.001% en de 100 gram besparing op het totaal gewicht van zijn auto is wellicht ook 0.0001%, dit gecombineerd kan hem best wel eens 10cent benzine besparen op 100.000km.
Daar doe je dan die MercTourwreck (dacht effe dat het een mercedes rijder was) rijder een plezier mee.
Is toch al duidelijk dat hij de spiegel niet gebruikt, dus door het verwijderen van de spiegel verbeter je zijn luchtweerstandco-efficient met 0.001% en de 100 gram besparing op het totaal gewicht van zijn auto is wellicht ook 0.0001%, dit gecombineerd kan hem best wel eens 10cent benzine besparen op 100.000km.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 11:36 ]
Ik ga zo dadelijk een rondje sturen op een oude Dnepr zijspan
ik ben heel erg benieuwd hoe dat rijdt
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
moet het googlen om te weten wat het was 
Zie ik dat het dus eenzelfde machine is als dat een buurman van mijn ouders gebruikt als planten bak in zijn voortuin
ben best benieuwd hoe die plantenbak rijd haha
Zie ik dat het dus eenzelfde machine is als dat een buurman van mijn ouders gebruikt als planten bak in zijn voortuin
ben best benieuwd hoe die plantenbak rijd haha
Zo... in het kader van "doe eens gek" zojuist mijn motor in de verkoop gezet. Voor geïnteresseerde tweakers is natuurlijk altijd wat te regelen ;-)
Mijn trouwe Dikke Duizend: http://link.marktplaats.nl/m864691319
Mijn trouwe Dikke Duizend: http://link.marktplaats.nl/m864691319
Dan neem ik ook even mijn kans om mijn motor te adverteren, staat een tijdje te koop sinds ik vol vermogen mag gaan rijden.
http://link.marktplaats.nl/m841445926
Prachtig weer om te rijden vandaag! Helaas heb ik volgende week weer eens tentamens en heb ik geen tijd om te rijden. Heeel misschien morgen een rondje doen
Prachtig weer om te rijden vandaag! Helaas heb ik volgende week weer eens tentamens en heb ik geen tijd om te rijden. Heeel misschien morgen een rondje doen
Dubbel?

[ Voor 96% gewijzigd door Tropicc op 01-11-2014 14:05 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:53:
linkervoet uitsteken, mikken op spiegel en á la middel eeuws steekspel spiegel verwijderen

On the side note, even mijn nieuwe verlichting posen

Ik ben ook we heel thuis, het was verbazingwekkend rustig in zuid Limburg dat had ik niet verwacht.
OK ik zat al om kwart over 9 op de motor richting het zuiden, dus toen ik de kleine weggetjes op draaide was het net 10 uur geweest. Net na 1 uur was ik alweer aan de aftocht begonnen.
De FJ lust trouwens best wel een slokje olie... Vorige rit en litertje er bij gegooid en nu ging het lampje weer aan...
Misschien eens tijd om daar naar te gaan kijken in de winter, beetje onderhoud kan geen kwaad denk ik.
OK ik zat al om kwart over 9 op de motor richting het zuiden, dus toen ik de kleine weggetjes op draaide was het net 10 uur geweest. Net na 1 uur was ik alweer aan de aftocht begonnen.
De FJ lust trouwens best wel een slokje olie... Vorige rit en litertje er bij gegooid en nu ging het lampje weer aan...

Misschien eens tijd om daar naar te gaan kijken in de winter, beetje onderhoud kan geen kwaad denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 01-11-2014 17:58 ]
Je verhaal komt mij wel bekend voor, maar volgens mij is het normaal.Metro2002 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:50:
[...]
Mijn motorfiets had net trouwens wat startproblemenHad de choke uitstaan, start en hij start wel maar maakt erg weinig toeren (2000 ofzo), ik geef wat gas bij en hij reageert prima. Ik doe de choke verder uit en het toerental dondert omlaag en hij slaat af. Nogmaals gestart en weer starten maar weinig toeren en met choke verder uit zakt het toerental en met choke verder in slaat ie af. Uiteindelijk eerst maar even een paar minuten gewacht met wegrijden tot de boel een beetje warm was maar vond het wel vreemd. Hopelijk eenmalig, zou het wellicht iets te warm zijn geweest om hem met choke te starten? Of zou die verzopen zijn oid? Iemand al eens zoiets meegemaakt? Toen ie eenmaal een beetje warm was bleef ie verder wel goed lopen en onderweg naar huis ook niks raars meer gemerkt.
Met mijn cb500 uit 1995 doe ik altijd de eerste minuut van de rit de choke half aan, anders slaat hij af bij het meest dichtbijzijnde stoplicht. Behalve als het 25+ graden is! Dan is de choke niet nodig.
In de winter doe ik de choke de eerste 2-3 minuten aan. Daarna is de motor voldoende opgewarmd om niet meer af te slaan, maar in het begin klinkt hij stationair nog wat onregelmatig.
Waarschijnlijk is dat bij jouw motor ook zo.
Heb hetzelfde met de Deauville, helemaal nu het weer wat kouder begint te worden. Alleen wel kut als je pas na een half uur erachter komt dat je de choke bent vergeten uit te zetten.
hmm, verschilt sterk per machine dan. Mijn motor reageert wel wat trager als het koud is, maar niet willen starten zonder choke? Nee, dat zeker niet.
Juist als ik met choke start, blijft de gasreactie erg traag en zwak.
Toevallig juist brandstofgeinjecteerde blokken, ipv carburateurs?
Juist als ik met choke start, blijft de gasreactie erg traag en zwak.
Toevallig juist brandstofgeinjecteerde blokken, ipv carburateurs?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Nee carbs hier, heb er met de laatste tankbeurt al zo'n flesje carbcleaner bij gedaan, hopelijk helpt dat.
Rij met een FZS600 met carbs, maar nooit problemen als het koud is of iets. Denk dat ik in de 5 jaar dat ik ermee rijd, misschien 1 a 2 keer de choke echt nodig heb gehad.. En toen vroor het 5-8 graden
Zit geen logica in het gebruik van de choke, sommige motoren moet je gas bijgeven als je start met choke, bij andere moet je dat vooral niet doen. De gemiddelde kawa met carburateurs ramt m meteen naar de 4-5000 toeren, of hij valt uit, altijd fijn 
Ik zet de choke overigens alleen aan voor het starten (indien nodig), daarna houd ik m zelf wel iets hoger in toeren om te voorkomen dat ie afslaat.
Nou weet ik zo niet wat voor motor je hebt en hoeveel toeren je stationair draait, maar dat laatste moet vaak bij kouder weer ook wat hoger gezet worden.
Ik zet de choke overigens alleen aan voor het starten (indien nodig), daarna houd ik m zelf wel iets hoger in toeren om te voorkomen dat ie afslaat.
Nou weet ik zo niet wat voor motor je hebt en hoeveel toeren je stationair draait, maar dat laatste moet vaak bij kouder weer ook wat hoger gezet worden.
leeg
Afgelopen vrijdag geslaagd voor AVB (heeft 13 lessen gekost). Ging soepel en hoefde geen oefening over te doen. 

Nu nog voor de weg: klaar met de CBF500 en aan de slag met de XJ6.
1e les zit erop; onderdeel plaats op de weg en niet over strepen en putdeksels rijden.

- uitwijk
- noodstop
- precisiestop
- vertraging
- lopen
- langzame slalom
- de acht

1e les zit erop; onderdeel plaats op de weg en niet over strepen en putdeksels rijden.
Zet ff in de titel dat-ie 25kw is. De mensen die een begrensde motor zoeken klikken nu niet op jouw advertentie en de mensen die er juist vol vermogen willen, klikken er wel op maar klikken em dan weer snel weg omdat het 25kw blijkt te zijn.Tropicc schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:04:
Dan neem ik ook even mijn kans om mijn motor te adverteren, staat een tijdje te koop sinds ik vol vermogen mag gaan rijden.
Gefeliciteerd en succes met de weglessen, die zijn veel leuker. Vergeet niet overdreven iedere zijweg in te kijkenRody schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:30:
Afgelopen vrijdag geslaagd voor AVB (heeft 13 lessen gekost). Ging soepel en hoefde geen oefening over te doen.Rijbewijs voor de parkeerplaats is binnen
- uitwijk
- noodstop
- precisiestop
- vertraging
- lopen
- langzame slalom
- de acht
En te zwaaien naar andere motoren!Erasmo schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:02:
[...]
Gefeliciteerd en succes met de weglessen, die zijn veel leuker. Vergeet niet overdreven iedere zijweg in te kijken
Mijn instructeur sprak mij er echt op aan als ik dat niet deed
Een handtekening?!
Wat een wind net zeg. Had af en toe de hele rijbaan nodig
Stevige rukwinden. En natuurlijk, dat had ik weer. Rij de wijk uit en ik vond hem al niet zo lekker op het gas reageren maargoed, motor zal nog wel koud zijn. Ik ben net de wijk uit en de motorfiets begint vaart te minderen en sputtert langzaam richting uit. Aangezien ik niet echt op een lekker punt reed (net na een bocht, vlak voor een bushalte ) maar zo ver mogelijk aan de kant gaan staan, richting aanwijzer aan (heb geen gevarenlicht) en terwijl ik uitrolde bedacht ik ineens wat de oorzaak was......... BENZINEKRAANTJE!
eikel die ik ben, die stond dus nog uit
Snel aangezet en weer verder
Heb ooit op precies hetzelfde punt ooit stilgestaan met mijn toenmalige brommertje, zelfde euvel
Sommige mensen leren ook niet
)
Vanochtend en net op de terugweg deed ie het weer prima. Even choke aan en na 30 seconden - minuut kan de choke weer uit.
Klein beetje onregelmatig lopen doet ie inderdaad de eerste 5 minuten ofzo nog wel maar afslaan doet ie niet .
nou komt het echte werk! 
En zwaaien naar andere motorrijders deed ik ook al tijdens mijn lessen

Heb ooit op precies hetzelfde punt ooit stilgestaan met mijn toenmalige brommertje, zelfde euvel

Sommige mensen leren ook niet
Ik laat hem maar eerst even een beetje draaien rond de 3000 toeren en voor ik wegrij moet ie in elk geval minstens blijven lopen met de choke uit (of in, net hoe je het bekijkt. Niet ingeschakelde choket0mmiiiii schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:15:
[...]
Je verhaal komt mij wel bekend voor, maar volgens mij is het normaal.
Met mijn cb500 uit 1995 doe ik altijd de eerste minuut van de rit de choke half aan, anders slaat hij af bij het meest dichtbijzijnde stoplicht. Behalve als het 25+ graden is! Dan is de choke niet nodig.
In de winter doe ik de choke de eerste 2-3 minuten aan. Daarna is de motor voldoende opgewarmd om niet meer af te slaan, maar in het begin klinkt hij stationair nog wat onregelmatig.
Waarschijnlijk is dat bij jouw motor ook zo.
Vanochtend en net op de terugweg deed ie het weer prima. Even choke aan en na 30 seconden - minuut kan de choke weer uit.
Klein beetje onregelmatig lopen doet ie inderdaad de eerste 5 minuten ofzo nog wel maar afslaan doet ie niet .
GefeliciteerdRody schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:30:
Afgelopen vrijdag geslaagd voor AVB (heeft 13 lessen gekost). Ging soepel en hoefde geen oefening over te doen.Rijbewijs voor de parkeerplaats is binnen
- uitwijk
- noodstop
- precisiestop
- vertraging
- lopen
- langzame slalom
- de acht
En zwaaien naar andere motorrijders deed ik ook al tijdens mijn lessen
[ Voor 52% gewijzigd door Metro2002 op 02-11-2014 13:22 ]
Zo, dat is me wel een avontuurtje rijden op zo'n apparaat-tom-562 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:36:
Ik ga zo dadelijk een rondje sturen op een oude Dnepr zijspanik ben heel erg benieuwd hoe dat rijdt
Maar na 10 minuten sturen lukte het al om op 2 wielen (dus het bakje in de lucht) de bocht door te gaan en verder te rijden haha.
Vaak bu'j te bang!
Lagen er toevallig BMW-velgen onder? Ik hoor altijd dat die Sovjet-namaak wielen niet helemaal goed zouden zijn-tom-562 schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:25:
[...]
Zo, dat is me wel een avontuurtje rijden op zo'n apparaatAmper vermogen, slechte remmen en een zijspan hangt er aan
Het is behoorlijk aanpoten op zo'n apparaat, alles gaat zwaar
Maar na 10 minuten sturen lukte het al om op 2 wielen (dus het bakje in de lucht) de bocht door te gaan en verder te rijden haha.
Nee
de standaard velgen zijn idd behoorlijk krom, dit waren al betere Russische velgen dan fabrieksaf gemonteerd
Maar nog steeds zo krom als een hoepel haha
Vaak bu'j te bang!
Zojuist de gaatjes in mijn remschijven eens ontdaan van remstof. Er zaten er een handjevol helemaal dicht. De rest zat ~2/3e dicht.
Ook de ketting is weer gesmeerd, oliepeil nagekeken en koplampen eens goed schoongemaakt. We kunnen er weer even tegen aan in deze donkere dagen

Ook de ketting is weer gesmeerd, oliepeil nagekeken en koplampen eens goed schoongemaakt. We kunnen er weer even tegen aan in deze donkere dagen
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 02-11-2014 14:46 ]
Goed bezig _Apache_!
Ik heb gister een nieuw voordeel van een systeemhelm ontdekt: geval wesp in je helm. Zonder prik vanaf gekomen
Ik heb gister een nieuw voordeel van een systeemhelm ontdekt: geval wesp in je helm. Zonder prik vanaf gekomen
Ik had pas een mug die naar binnen vloog, zat precies klem in de pin van het pinlock vizierunderrated schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:30:
Goed bezig _Apache_!

Mijn eerste maagdelijke meters op een Ural
Deze bijvoorbeeld zou rond de 1400 euro moeten kosten (ik zou dan ook een solo willen, geen zijspan, want dat rijdt eigenlijk best klote haha
[ Voor 38% gewijzigd door -tom-562 op 02-11-2014 18:39 ]
Vaak bu'j te bang!
Mooi ding, Zo'n Ural. Een zeikspan is eigenlijk ook niets voor mij, maar ik heb tegelijkertijd wel visioenen van een leuke reis met zo'n span. Al je meuk in de bak en lekker rondkarren. Het onthaast enorm, zo'n ding. En je trekt veel bekijks.
Ik zou zo'n ding zwart spuiten en een mooie Russische sterren (misschien ook ergens een grote hamer en sikkel) erop aanbrengen. Beetje als een KGB'er rondgaan. Hoewel de Ruski's momenteel niet zo populair zijn hier en daar
Ik zou zo'n ding zwart spuiten en een mooie Russische sterren (misschien ook ergens een grote hamer en sikkel) erop aanbrengen. Beetje als een KGB'er rondgaan. Hoewel de Ruski's momenteel niet zo populair zijn hier en daar
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
SG43 op de neus van de zijspan bouwen en koekblikkers van extra lood voorzien als ze vervelend doen!
Het stuurt echt heel apart zo'n zijspan, net zoals een driewieler, omdat je niet kan tegensturen 
En het lijkt me echt geweldig om met zo'n ding op vakantie te gaan, totaal anders als met een goede stuurfiets alle Alpenpassen pakken, maar net zo leuk denk ik
En het lijkt me echt geweldig om met zo'n ding op vakantie te gaan, totaal anders als met een goede stuurfiets alle Alpenpassen pakken, maar net zo leuk denk ik
Vaak bu'j te bang!
Dat kan je nog zwaar tegenvallen. Mijn vader heeft een Dnepr gehad, ook met zijspan. Die was dan nog aangedreven, maar het is flink werken op zo'n ding hoor
. Bult af, wind mee kan hij 85, bult op wind tegen op een zandweg 80. Best grappig om mee te rijden, maar ik zou er geen wereldreis mee maken.
Deze loopt tegen de 120 km/h, gewoon 1 wiel aangedreven. Aan het blokje is wel het e.e.a. aan veranderd. Io zeg ook geen wereldreis maar ik denk dat je overal wel in europa kan komen. Overigens zou ik dan eentje willen hebben met een telescoop voorvork zodat je ook fatsoenlijk solo kan rijden (dat schijnt niet lekker te gaan met zo'n schommelarm voorvork).
Vaak bu'j te bang!
Tuurlijk kun je overal komen. Het gaat alleen wat langzamer. Daarom is het de ultieme onthaastmachine. Pak je gewoon de binnenwegen. Lijkt me heerlijk als ik met pensioen ben. Ga ik lekker op toer...
Telescoopvork rijdt köt met zeikspan. Schommelarm is veel beter. Solo en span is niet te combineren. En er zullen wel combi's zijn waar je het kunt scheiden, maar dan moet je niet denken dat je een lekker stuurfiets overhoudt. Het is of het een, of het ander. Hij zal dan altijd beter zijn in het ene kunstje en dat gaat ten koste van het andere.
Telescoopvork rijdt köt met zeikspan. Schommelarm is veel beter. Solo en span is niet te combineren. En er zullen wel combi's zijn waar je het kunt scheiden, maar dan moet je niet denken dat je een lekker stuurfiets overhoudt. Het is of het een, of het ander. Hij zal dan altijd beter zijn in het ene kunstje en dat gaat ten koste van het andere.
Ik zit er serieus aan te denken om contact op te nemen met de verkoper van die grijze Dnepr. Zo'n solo ding is eigenlijk best wel tof
Vaak bu'j te bang!
Ik zou dan liever een auto nemen eigenlijk... Een zijspan zie ik meer als het combineren van de nadelen van een motor en een autoJolke schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:10:
Zijspan is geen slecht alternatief om kiddo's te vervoeren. Atm achterop is ook niet alles.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Kids vinden het leuker op een motor dan in een auto. Motor is ook goedkoper dan een auto, maar zo'n oude motor zal dat weer niet helemaal opgaan.
Wat ik zo lees is dat zo'n ding 1:12 loopt ofzo
Verder zitten kinderen niet in de planning voorlopig. Gaat ook lastig zonder vriendin/vrouw
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 03-11-2014 11:26 ]
Vaak bu'j te bang!
Dus wel ruimte voor een extra motor en geen gezeik dat de schuur vol staat
Toch maar eens kijken hoe ik mijn koplampen wat kan verstellen. Nu komt er wel een strakke straal aan licht uit de koplampen, maar bij accelereren (voornamelijk achter lagere auto's) schijnt het vol in de achteruitkijkspiegel van mijn voorganger.underrated schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:30:
Goed bezig _Apache_!
Zichtbaarheid is prima, maar je kan overdrijgen.
You poor thing-tom-562 schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:26:
Wat ik zo lees is dat zo'n ding 1:12 loopt ofzoVerder zitten kinderen niet in de planning voorlopig. Gaat ook lastig zonder vriendin/vrouw
![]()

Trouwen met de motor dan maar?
Een handtekening?!
Vertel jij maar eens hoe jij je koplampen wat gaat vertellen. Doe ons versteld staan_Apache_ schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:27:
[...]
Toch maar eens kijken hoe ik mijn koplampen wat kan vertellen. Nu komt er wel een strakke straal aan licht uit de koplampen, maar bij accelereren (voornamelijk achter lagere auto's) schijnt het vol in de achteruitkijkspiegel van mijn voorganger.
Zichtbaarheid is prima, maar je kan overdrijgen.
Nou.. er was eens een klein lief lampje..Marc Rademaker schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:37:
[...]
Vertel jij maar eens hoe jij je koplampen wat gaat vertellen. Doe ons versteld staan
{insert pedogogisch verantwoord verhaaltje.}
...en ze brandden nog lang en gelukkig.
Zoiets?
Mijn motor (GSX-F) is ook heel erg choke-gevoelig. Bij kouder weer (nu ook al) wil hij echt niet starten zonder choke. De choke moet er vervolgens nog best lang half op blijven staan wil hij stationair blijven lopen. Echter ook niet vol open laten staan, want dan verzuipt ie zich. Dat afregelen zit hem ongeveer in een 2 mm bereik van de hendel4x2 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:16:
Zit geen logica in het gebruik van de choke, sommige motoren moet je gas bijgeven als je start met choke, bij andere moet je dat vooral niet doen. De gemiddelde kawa met carburateurs ramt m meteen naar de 4-5000 toeren, of hij valt uit, altijd fijn
Ding gaat wel volgende week voor een beurt waarbij er oa klepspeling gecontroleerd wordt, carbs gesynchroniseerd en afgesteld en nog wat dingetjes. Ik hoop dat dat het beter maakt, maar gezien de verhalen over dit blok met deze carbs vrees ik van niet
UNOX: The worst operating system
Dat heb ik dus ook.Korvaag schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:25:
[...]
Mijn motor (GSX-F) is ook heel erg choke-gevoelig. Bij kouder weer (nu ook al) wil hij echt niet starten zonder choke. De choke moet er vervolgens nog best lang half op blijven staan wil hij stationair blijven lopen. Echter ook niet vol open laten staan, want dan verzuipt ie zich. Dat afregelen zit hem ongeveer in een 2 mm bereik van de hendel
Ding gaat wel volgende week voor een beurt waarbij er oa klepspeling gecontroleerd wordt, carbs gesynchorniseerd en afgesteld en nog wat dingetjes. Ik hoop dat dat het beter maakt, maar gezien de verhalen over dit blok met deze carbs vrees ik van niet
Beetje het zelfde verhaal als de sweet spot in de douche. millimeter te ver naar rechts: heet als de binnenste ring van de hel. millimeter te ver naar links. ijsblokjes machine...
Een handtekening?!
Beste motormeid die op de A12 vanavond gevallen is, tussen Woerden en Gouda, richting Den Haag.! Veel sterkte!
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 03-11-2014 18:45 ]
< Eigenaar van een Ninja met carbs, en inderdaad, dat ene milimetertje op de choke kan het verschil zijn tussen 4000 toeren en afslaan. Als ik start moet ik altijd de choke gebruiken, ook als het 25+ graden is, maar ik draai hem dan meestal redelijk snel weg zodat ie op 2000 toeren loopt. Zodra ik 300 meter van huis af ben draai ik de choke weg en dan blijft ie wel lopen, maar de eerste paar kilometer kan het maar zo zijn dat ie net zo soepel loopt als een opa met een banaan als wandelstok.4x2 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:16:
De gemiddelde kawa met carburateurs ramt m meteen naar de 4-5000 toeren, of hij valt uit, altijd fijn
Karakter noemen we dat maar
Overigens wil het nog weleens gebeuren dat de Ninja uit de uitlaat knalt als ik hem start met de choke er op, leuk als je 's ochtends om 07:30 weg wil naar het werk en de gemiddelde leeftijd in de wijk is 50+

Je gaat toch niet serieus het nut van een motor, al dan niet met zeikspan tot een discussiepunt maken?Chakotay schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:08:
[...]
Ik zou dan liever een auto nemen eigenlijk... Een zijspan zie ik meer als het combineren van de nadelen van een motor en een autoEnige nut ervan zie ik als optie om nog motor te blijven rijden als je een fysieke beperking hebt waardoor een tweewieler geen optie meer is. Of mis ik nou de verborgen charme van een zijspan?
Niets heeft nut...een auto ook niet. De mens heeft het langer zonder als met gerooid, dus is niet van levensbelang
Oei die is gaaf. Er moet echt alleen een andere knalpiep op
Vaak bu'j te bang!
Jep, deze "herrie pot" lijkt natuurlijk nergens op!-tom-562 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:42:
Oei die is gaaf. Er moet echt alleen een andere knalpiep op
Maar dat is bij zo'n beetje elke nieuwe motor zo tegenwoordig 
De kawa's van de laatste jaren hebben ook van die lompe dingen eronder hangen
De kawa's van de laatste jaren hebben ook van die lompe dingen eronder hangen
Yamaha MT-09
Ik weet nog niet zo goed wat ik van die lampen moet vinden.. Het lijkt een beetje alsof ze een circuitmotor ontworpen hebben en daarna dachten: 'Ohja, deze is voor de weg, die moet ook nog verlichting hebben' 
Alhoewel de dagrijverlichting (die twee LED(?) streepjes) dan wel weer mooi geïntregreerd is!

Alhoewel de dagrijverlichting (die twee LED(?) streepjes) dan wel weer mooi geïntregreerd is!
[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 04-11-2014 09:00 ]
Ik vind die lampen op zich wel gaaf zo. Het is in ieder geval anders. Daarnaast heeft het nog een voordeel: doordat ze wat lager zitten kun je ze verder vooruit laten schijnen zonder tegenliggers te verblinden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja daar heb je wel een punt. Al stoort het me niet echt...Tankiej schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:59:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van die lampen moet vinden.. Het lijkt een beetje alsof ze een circuitmotor ontworpen hebben en daarna dachten: 'Ohja, deze is voor de weg, die moet ook nog verlichting hebben'
Ik had alleen geprobeerd om de lampen en de LED dagrijverlichting te intergreren. Nu ziet t d'r n beetje raar uit (zeker omdat 1 lamp dimlicht is en 1 groot licht)Tankiej schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:59:

Dat ziet er nog erger uit, als er maar één lamp brandtbakvis schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:20:
[...]
Ik had alleen geprobeerd om de lampen en de LED dagrijverlichting te intergreren. Nu ziet t d'r n beetje raar uit (zeker omdat 1 lamp dimlicht is en 1 groot licht)
[afbeelding]

Maar ook hier zullen wel weer aftermarket dingen voor komen om beide lampen te laten branden, zoals ongeveer bij elke motor die apart lampen voor dimlicht en grootlicht heeft.
Ik zie inspiratie voor de nieuwe transformers! 
Die ledstrips zijn wel bruut zeg!!
Die ledstrips zijn wel bruut zeg!!
Een handtekening?!
Die nieuwe R1 lijkt een beetje op een 1199 waarvan ze een paar keer op de neus hebben gemept met een schep. Vervolgens zijn ze vergeten de zijkappen af te maken en hebben ze snel maglites ervast aan getyrapt.
Ben meer benieuwd naar de RC213V-S die Honda waarschijnlijk gaat aankondigen
.
Ben meer benieuwd naar de RC213V-S die Honda waarschijnlijk gaat aankondigen
[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 04-11-2014 10:59 ]
Deze???cyntax schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:26:
Die nieuwe R1 lijkt een beetje op een 1199 waarvan ze een paar keer op de neus hebben gemept met een schep. Vervolgens zijn ze vergeten de zijkappen af te maken en hebben ze snel onbeschermde projectoren ervast aan getyrapt.
Ben meer benieuwd naar de RC213V-S die Honda waarschijnlijk gaat aankondigen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Moet die einddemper ergens kwijt.................
Ja wat minder ver door laten lopen door dat kontje misschien?!aveenhuysen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:33:
[...]
Moet die einddemper ergens kwijt.................
Dit ziet er niet uit
Een handtekening?!
Jeetje mina... over smaak valt niet te twisten maar het lijkt wel of motoren steeds lelijker en lelijker worden. Zowel die R1 als die RCV; daar zit toch geen enkele 'lijn' in? Een stijl die consequent doorgetrokken wordt voor alle onderdelen, of althans de zichtbare? En dat je tegenwoordig de uitlaat best mooi kunt wegwerken heeft Ducati met de Pani al laten zien bijvoorbeeld.
Dit topic is gesloten.