A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De twee hier afgebeeld over elkaar zou inderdaad overkill zijn.
Verwijderd
Zwart met een beetje wit
Wit met een beetje zwart
En zwart textiel.
Vind de pakken met patronen erop net wat mooier dan:

Fluor hoef ik niet, neem dan een witte helm lijkt nog wat normaal....
[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 25-10-2014 20:07 ]
Asus Zenbook i7 256gb
en de dag dat fluo verplicht zou worden ga ik in zon sluipschutterspak (ghilliesuit) de weg op
[ Voor 34% gewijzigd door DECOY88 op 25-10-2014 20:11 ]
Ik draag "fluo" als ik me op een paar latten over de sneeuw beweeg. Op de motor is het Zwart/Wit waarbij de witte delen in het donker een reflecterende werking hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:44:
Hoeveel mensen dragen hier fluo, (ben er zelf nogal allergisch voor)? Ik draag zelf zwart witte motorkleding. Volgende aankoop qua kleding wordt helemaal zwart met alleen een fluo oranje of gele helm.
Het merendeel van de tijd dat ik op de weg zit ben ik met de auto onderweg (slordige 40K per jaar) en ik kan niet zeggen dat een motorrijder met zo'n felgekleurde outfit me beter/meer opvalt dan dat een rijder met donkerdere kledij dat doet.
Zelfde geldt voor motorrijders welke met alarmlichten door de file rijden en motorrijders die nog steeds denken dat je met een "herrieuitlaat" eerder opgemerkt wordt terwijl ze door een file rijden.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Fluo is een beetje "te" en het ziet er apart uit op een supersport. Ik heb het vroeger overigens wel gedragen toen ik nog nachtdiensten draaide, safety first!
dat zal ik binnenkort eens zienwimmel_1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:15:
[...]
en motorrijders die nog steeds denken dat je met een "herrieuitlaat" eerder opgemerkt wordt terwijl ze door een file rijden.

Verwijderd
Deze

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 21:22 ]
Ik denk dat m'n volgende helm fluoriserend wordt, als dat model in die kleur komt (nog géén idee wat ik wil, voorlopig niets).

Ik heb wel een voorkeur voor hi-vis, hoewel de jas er na 2,5 jaar al lang niet meer zo fluo uitziet als in het begin
Verder wel gewoon een zwarte broek, zwarte handschoenen en schoeisel aan op de motor.
Uiteraard, je kan nog zo zichtbaar zijn als je wil, als mensen niet kijken voor ze een kruising oprijden, dan helpt er niks.
[ Voor 10% gewijzigd door Fuelke op 25-10-2014 21:43 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Waar komt toch het idee vandaan dat een fluo-pak beter zichtbaar is in het donker?cyntax schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:18:
Fluo is een beetje "te" en het ziet er apart uit op een supersport. Ik heb het vroeger overigens wel gedragen toen ik nog nachtdiensten draaide, safety first!

Fluo is absoluut niet meer of minder zichtbaar in het donker dan een andere kleur, het zijn de reflecterende strepen/vlakken/naden die opvallen. Of dat nou in een fluo hesje verwerkt is of gewoon in je pikzwarte pak, beide keren valt dát wél op

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 25-10-2014 22:16 ]
Asus Zenbook i7 256gb
http://isddc.dot.gov/OLPFiles/NHTSA/013695.pdf - 11.5 High Visibility Upper Torso Garment (Pagina 388)Exigence schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:46:
[...]
Waar komt toch het idee vandaan dat een fluo-pak beter zichtbaar is in het donker?![]()
Fluo is absoluut niet meer of minder zichtbaar in het donker dan een andere kleur, het zijn de reflecterende strepen/vlakken/naden die opvallen. Of dat nou in een fluo hesje verwerkt is of gewoon in je pikzwarte pak, beide keren valt dát wél op
Fluo is zeker meer zichtbaar in het donker vind ik, het hangt alleen af van de omgeving. Tegenwoordig zijn snelwegen onverlicht na 24:00 als het goed is? Dan is de omgeving dus zwart, het lijkt me logisch dat als enig licht op een fluo vest schijnt een stuk meer opvalt dan op een zwart pak. Just my 2 centsThe review concluded that, even when considering only the best quality studies, it has generally been shown that high visibility and reflective clothing, and headlights or daytime running lights on motorcycles, have been effective in increasing motorcyclist conspicuity. In addition, novel lighting configurations can be effective (especially at night), if for example they are designed to make motorcycles ‘stand out’ against other vehicles with lights, or to accentuate the visual profile of motorcycles and provide drivers with more visual information to judge time to arrival. link
Fluo valt 's nachts niet meer op, omdat het niet reflecterend spul is. Wat reflecteert zijn de reflectiestroken op je pak en die hebben zwarte pakken doorgaans ook (mijne iig wel).
Maar NIET als de drager van dat spul van achter nadert, het merendeel van de mensen welke die kleding draagt denkt ook in een file beter zichtbaar te zijn.Exigence schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:46:
[...]
Waar komt toch het idee vandaan dat een fluo-pak beter zichtbaar is in het donker?![]()
Wake-Up-Moment: Dat ben je NIET!!
@Ghostrider, zulke creatievelingen heb ik ook langs zien komen op een ander forum!

Bij nader inzien had ik ipv een matzwarte helm toch beter zo'n kleur C3 aan kunnen schaffen. In mijn omgeving die voornamelijk uit donkere bosweggetjes bestaat(helemaal met dit weer) is zichtbaarheid toch een stukje belangrijker dan normaal.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:20:
Ik draag een fluo helm. De rest steekt toch achter de ruit. Denk wel dat het helpt om gezien te worden. Horen aankomen zit er niet in met m'n beschaafd standaard RT demper geluid.
Deze
[afbeelding]
En dan ga je er maar vanuit dat die ander goede verlichting heeft én jouw helmpje opmerkt?Erasmo schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:46:
[...]
Bij nader inzien had ik ipv een matzwarte helm toch beter zo'n kleur C3 aan kunnen schaffen. In mijn omgeving die voornamelijk uit donkere bosweggetjes bestaat(helemaal met dit weer) is zichtbaarheid toch een stukje belangrijker dan normaal.
Ik heb het over overdag, ook dan is het op zat weggetjes hier aardig donker, helemaal als het bewolkt is.wimmel_1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:57:
[...]
En dan ga je er maar vanuit dat die ander goede verlichting heeft én jouw helmpje opmerkt?
Je valt in ieder geval meer op dan met een matzwarte helm.

Ze hebben die Badlands ook in hi-viz, maar dat vind ik ook weer een beetje teveel Pipo de Clown

Alle uitvoeringen van die Badlands hebben aan voor/zij en achterkant ruim scotchlite zitten.
Ik denk trouwens dat een hi-viz helm beter opvalt dan zo'n heel pak. Tuurlijk, zo'n pak zie je wel goed, maar alleen als je een goed zicht erop hebt. Dus niet als je half achter een auto verstopt zit of een scherm voor je hebt. De helm steekt er vaak bovenuit, dus valt dat imho mee op. Maar ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht. Nou rij ik niet op de motor voor de sier, maar ik hoef ook weer niet als kermisattractie erop te zitten.
Ik kan niet door de ogen van Wimmel kijken, maar als er motorrijder met hi-viz helm achter een auto rijdt die achter mij rijdt (volg je het nog?) zie ik 'm wel degelijk eerder dan iemand met een zwarte helm. Dat valt in zo'n geval nauwelijks op. Maar ja...keuzes...ik kies bewust niet voor een matzwarte helm en/of kleding. Mijn helm is blauw/wit en heeft ook voldoende reflectiespul erop. Wie mij niet ziet, kijkt niet. En in dat geval was ik toch al de lul. Gelukkig let ik ook voor anderen op, dus ik kom niet zo snel in precaire situaties. Zo'n grote GSA zie je toch niet zo snel over het hoofd?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
het is een mentale blokkade voor koekblikkers.... (hoewel dit is bij alles van toepassing, maar we hebben het hier over motorrijders zichtbaarheid)
hun hersenen staan ingesteld op "geen ander koekblik raken" en hersenen negeren daardoor zoveel als de motor...
(Daarom zet ik ook in, op een zintuig dat een koekblikker wellich niet zo makkelijk verwacht, namelijk uitlaat geluid)
iedereen kent dat filmpje met die breakdancende aap tussen een stel basketballers wel... zelfde effect
geen spoilers graag, en eerlijk zijn tegen jezelf of je het allemaal wel merkt!
en bedenk je dan nog eens hoe makkelijk is om informatie over te slaan omdat je hersenen focuses op een doel, en daardoor andere info negeren.
dus koekblikkers die iemand doodrijden, zien die persoon ook echt niet,... ook niet als ze als een aap breakdancen
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 23:39 ]
Zelf blijf je natuurlijk ook nog opletten en actie ondernemen als iemand je niet lijkt te zien.wimmel_1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:57:
[...]
En dan ga je er maar vanuit dat die ander goede verlichting heeft én jouw helmpje opmerkt?
Fluo werkt gewoon. Het vergroot je zichtbaarheid, zonder verder ergens aan af te doen. Ja, aan je looks, voor mij de reden om het niet te dragen. Ben niet voor niets een bad-ass biker, moet wel op m'n imago letten
Klopt (ook al ben ik tegen te term koekblikkers, maar da's een ander verhaal). Maar daar hebben we het mee te doen. En het geldt niet voor alle automobilisten. Ik rij ook wel eens in een auto, en zo zijn er meer motorrijders en ook niet-motorrijders die wel degelijk opletten.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:28:
het is een mentale blokkade voor koekblikkers.... (hoewel dit is bij alles van toepassing, maar we hebben het hier over motorrijders zichtbaarheid)
hun hersenen staan ingesteld op "geen ander koekblik raken" en hersenen negeren daardoor zoveel als de motor...
De kleurtjes zijn ook niet gericht op mensen die niet opletten, want die zien desnoods een politiemotor over het hoofd (gebeurt gewoon). Maar iemand die zo af en toe eens in zijn spiegels kijkt, ziet wel degelijk iemand met een hi-viz helm eerder dan een matzwarte helm. Die zal nauwelijks opvallen, dat fluo trekt meer de aandacht.
Maar je moet er ook niet teveel van verwachten. Gebruik het dus niet om de verantwoording te verschuiven naar een ander. Zo van 'ik heb mijn vestje aan/helm op, ik ben vanaf nu onkwetsbaar'. Het is een hulpmiddel. Veel motorrijders lijken zich totaal niet bewust van hun relatieve onzichtbaarheid in druk verkeer. Die lompe RT van me en die GSA die ik nu heb is best groot en je zit er recht op. Maar een sportmotor meeft een veel kleiner profiel en de rijder zit er ook nog eens gebogen op. Trek 'm een zwart pak aan, zwarte helm en van die schattige kleine lichtjes erop, want grote knippers zijn niet sexy genoeg, en je hebt een mooie stealth motorfiets. Lekker stoer, maar wees je ervan bewust dat je slecht tot zeer slecht zichtbaar bent.
Beetje vergelijkbaar met minn outfit. Zwart lederen Berik pak met zwarte/donker gekleurde reflextie accenten op bepaalde plekken. Verder een donkere helm met zwart vizier.Ghostrider schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:07:
Ben zelf geswitched van Zwart naar een pak naar:
Zwart met een beetje wit
Wit met een beetje zwart
En zwart textiel.
Vind de pakken met patronen erop net wat mooier dan:
[afbeelding]
Fluor hoef ik niet, neem dan een witte helm lijkt nog wat normaal....
Op m'n motor heb ik witte reflecterende rimstriping zitten. En het immer vervloekte xenon natuurlijk
Vaak bu'j te bang!
Gaaf, die dingen rond de wielen hebben een effect alsof je remschijven heetgelopen zijn.Ghostrider schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:15:
Hoe dan ook, koplampen van een auto schijnen dusdanig laag dat het bijna niets doet. Beter monteer je wat extra reflectie strepen. Ergens op een lage plaats.
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet voor mijn motor nog wel echt een setje betere spiegels hebben. Heb nu een dode hoek waar een complete vrachtwagen in kan verstoppen en zie vooral heel goed mezelf. Het betreft een kawasaki GPZ 500S uit 1994, iemand hier die weet welke spiegels daar als alternatief zo op passen?
en over die fluo hesjes discussie.. vanuit de auto zie ik motorrijders mét fluo altijd eerder dan motorrijders in het zwart. Een koplamp valt niet op tussen de zee van licht achter je is mijn ervaring.
Op de motor nog geen ervaring of het wel of niet uitmaakt, pas 300km ervaring
[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 27-10-2014 08:56 ]

Hiervan zijn de lichtgrijze strepen reflecterend en op mijn broek en schoenen zit ook nog hier en daar Scotch. Maar ik ga er maar vanuit dat iedereen op de weg van plan is mij omver te rijden en mij niet wil zien, dat vind ik wel zo veilig. Ja, ik ben een defensieve rijder
Zoiets? http://www.optitune.nl/spiegelverbreder-kawasaki-zwartMetro2002 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:53:
Vanochtend voor het eerst woon-werk met de motor gedaan en ook voor het eerst door de file geredendat was best spannend maar ook wel weer leuk
Beetje het valsspelen gevoel.
![]()
Moet voor mijn motor nog wel echt een setje betere spiegels hebben. Heb nu een dode hoek waar een complete vrachtwagen in kan verstoppen en zie vooral heel goed mezelf. Het betreft een kawasaki GPZ 500S uit 1994, iemand hier die weet welke spiegels daar als alternatief zo op passen?
[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 27-10-2014 09:21 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Mijn ervaring is ook dat een fluo helm echt heel erg opvalt en in combinatie met een volledig zwart pak vind ik zo'n helm heel acceptabel. Wat mij opvalt in het verkeer dat veel van die fluo jassen en vestjes niet of nauwelijks te zien zijn op onder andere toermotoren vanwege topkoffers en kuipen.XBL schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:30:
Ik draag geen fluoriserend spul. Nuja, m'n regenjas heeft wat gele vlakjes, maar die draag ik zeer zelden. Zo'n fluo-helm vind ik wel aardig, die springt er vaak echt goed uit. De rest vind ik mwah... vind 't sowieso lelijk (zeker als het vies wordt) en heb zelf nooit het idee dat het echt veel meer opvalt.
Ik denk dat m'n volgende helm fluoriserend wordt, als dat model in die kleur komt (nog géén idee wat ik wil, voorlopig niets).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb in mijn topkoffer een extra streep met led lampjes (~30 cm breed), maar helaas maakt deze zo slecht contact* dat het gewoon niet werkt
* Omdat de koffer los kan, zitten er contact puntjes tussen het rek en de onderkant van de koffer, deze werken nog wel aardig, maar het gaat mis bij het deksel in de koffer. Hier hebben de onderste en bovenste helft van de topkoffer zo slecht contact dat dat de led lampjes niet aangaan.
Denk dat ik als oplossing maar de contactpuntjes tussen de twee helften bypass, en een draad leg in de rand van de koffer en dan niet bij de sluiting, maar 'oversteken' bij het scharnier naar de bovenste helft.
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 27-10-2014 11:27 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
onze ogen kunnen het beste groen op pikken,.. begrijp eigenlijk niet goed waarom het dan altijd fluor geel is,..
Rijd met gele helm en gele damen-jas en bijbehorende broek (spul waar de KMAR ook mee rijd). Gebeurt geregeld dat iemand verschrikt z'n telefoon weglegt als ik langskom
Verwijderd
Goede vraag geen idee eigenlijkVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:42:
weet eigenlijk iemand waarom ze voor fluor geel hebben gekozen niet fluor groen?
onze ogen kunnen het beste groen op pikken,.. begrijp eigenlijk niet goed waarom het dan altijd fluor geel is,..
Qua contrast kunnen onze ogen het beste geel oppikkenVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:42:
weet eigenlijk iemand waarom ze voor fluor geel hebben gekozen niet fluor groen?
Volgens mij mag het niet. staat mij iets bij dat reflectoren (wat het feitelijk zijn) op de motor aan de achterkant alleen rood mogen zijn.Marzman schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:16:
Waarom hebben ze eigenlijk geen fluo topkoffers? Je ziet wel eens dat mensen er een hesje overheen gooien wat wel effectief is (bejaarden doen het ook (bedoel er niks mee, het valt gewoon op), hesje over de leuning van hun scootmobiel wat een stuk beter werkt dan het aan te trekken)
Volgens mij zijn er geen regels voor kleding, dus kan je je daar lekker uitleven qua gele reflectie.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
nou ik weet 100% zeker dat we het makkelijkste groen zien en ook verschillen tussen tinten groen.Metro2002 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:46:
[...]
Qua contrast kunnen onze ogen het beste geel oppikken
daarom vraag ik me dus af waarom het geel is en niet groen
Het makkelijkst zien is wat anders dan het best contrast zien. Monteer bv eens gele koplampen (goh waar komt dat vandaanVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
nou ik weet 100% zeker dat we het makkelijkste groen zien en ook verschillen tussen tinten groen.
daarom vraag ik me dus af waarom het geel is en niet groen
The sun's ultraviolet rays react with the fluorescent colours to make them appear to ‘glow’ increasing daytime visibility. The effect is stronger in poor light conditions such as in fog or towards dusk.
Dus groen en geel zijn het beste te zien door het menselijk oog omdat ze het dichtst bij 'wit' liggen., daardoor is 'nightvision' ook groen. Maar het weinig gebruiken van groen op de weg komt denk ik doordat de achtergronden wellicht ook groen kunnen zijn naast de weg zoals bossen en struiken, daardoor val je weer minder goed op als je groen draagt in het verkeer. Daardoor zijn militaire uniformen ook groenEvery color has and intrinsic luminance or light value. Green/Yellow is about 90% as good as White, Red is about 30% and Blue is about 10%. If you try to light a room using blue lights it will always look dark and murky. So by that criterion Yellow is best.

Het helpt in elk geval wel voor de vergroening van het motor/wagen parkcyntax schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
[...]
Dus groen en geel zijn het beste te zien door het menselijk oog omdat ze het dichtst bij 'wit' liggen., daardoor is 'nightvision' ook groen. Maar het weinig gebruiken van groen op de weg komt denk ik doordat de achtergronden wellicht ook groen kunnen zijn naast de weg zoals bossen en struiken, daardoor val je weer minder goed op als je groen draagt in het verkeer. Daardoor zijn militaire uniformen ook groen.

[ Voor 64% gewijzigd door aveenhuysen op 27-10-2014 12:29 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Kawasaki groenMetro2002 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:02:
[...]
Het helpt in elk geval wel voor de vergroening van het motor/wagen park
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb een riderscan gekocht http://www.ebay.co.uk/itm/191277156579 maar dat valt eigenlijk een beetje tegen want achter mijn armen zat nog steeds een blinde hoek..Metro2002 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:53:
Vanochtend voor het eerst woon-werk met de motor gedaan en ook voor het eerst door de file geredendat was best spannend maar ook wel weer leuk
Beetje het valsspelen gevoel.
![]()
en over die fluo hesjes discussie.. vanuit de auto zie ik motorrijders mét fluo altijd eerder dan motorrijders in het zwart. Een koplamp valt niet op tussen de zee van licht achter je is mijn ervaring.
Op de motor nog geen ervaring of het wel of niet uitmaakt, pas 300km ervaring
Dus nu heb ik een paar cheapo blinde hoek spiegeltjes http://www.ebay.co.uk/itm/390939137712 op gewone spiegels geplakt en heb ik 100% zicht in mijn spiegels (als ik alle 5! spiegels bij elkaar optel)
Ik ben in de verkeerde tijd geboren denk ik... http://molempire.com/2011...s-mod-in-five-easy-steps/ step 2 heb ik al
Dat spul heb ik ook op mijn wielen (in Blauw, matcht de lak kleur dus valt overdag niet super op als zijnde reflectors)Ghostrider schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:15:
Hoe dan ook, koplampen van een auto schijnen dusdanig laag dat het bijna niets doet. Beter monteer je wat extra reflectie strepen. Ergens op een lage plaats.
[afbeelding]
[afbeelding]
Qua jas/helm heb ik een zwart/fluo jas en een witte helm... aangezien motorpolitie zelfde combo heb, hoop ik dat dat cagers beter doet opletten...
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 27-10-2014 13:17 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Na een hele tijd op een gs500 gereden te hebben, wil ik nu graag een wat nieuwere sv650 kopen. 35kw op kenteken zou me minimaal 700 euro kosten. (430 euro keuring (minimaal), 170 euro terugvoeren, naar lelystad toe, afspraak maken etc) Dit is echt belachelijk als je het mij vraagt, maar op uitdraai rijden is tegenwoordig vrij risicovol.
Een sv650 mag echter wel op 25kw gezet worden. (op kenteken) en dit kost aanzienlijk minder geld. Vervolgens kan ik dan zelf nog beslissen of ik 25kw blijf rijden of er zelf een 35kw setje inzet en dit doorgeef aan de verzekering. De kans dat ik dan aan de kant wordt gezet is minder groot en in het slechtste geval kloppen de papieren niet volledig. Ik rijd dan echter wel met een geldig rijbewijs.
Alleen vraag ik mij af of er nog steeds motoren op 25kw geregistreerd kunnen worden aan de hand van een 2e type goedkeuring?
Dat kan gewoon.zynex schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:13:
Weet iemand of er met de invoering van de nieuwe rijbewijs categorieën nog steeds een 2e type goedkeuring wordt gehanteerd?
Na een hele tijd op een gs500 gereden te hebben, wil ik nu graag een wat nieuwere sv650 kopen. 35kw op kenteken zou me minimaal 700 euro kosten. (430 euro keuring (minimaal), 170 euro terugvoeren, naar lelystad toe, afspraak maken etc) Dit is echt belachelijk als je het mij vraagt, maar op uitdraai rijden is tegenwoordig vrij risicovol.
Een sv650 mag echter wel op 25kw gezet worden. (op kenteken) en dit kost aanzienlijk minder geld. Vervolgens kan ik dan zelf nog beslissen of ik 25kw blijf rijden of er zelf een 35kw setje inzet en dit doorgeef aan de verzekering. De kans dat ik dan aan de kant wordt gezet is minder groot en in het slechtste geval kloppen de papieren niet volledig. Ik rijd dan echter wel met een geldig rijbewijs.
Alleen vraag ik mij af of er nog steeds motoren op 25kw geregistreerd kunnen worden aan de hand van een 2e type goedkeuring?
Echter moet je wel nog het oude A2 rijbewijs hebben (max 25KW)
Mijn honda CBR mag namelijk wel op 25kw maar niet op 35kw gezet worden.
echter mag je met een oud a2 rijbewijs nog gewoon motoren terug voeren naar 25kw EN hier legitiem op rijden.
Hij MOET op kenteken.
Uitdraai is verleden tijd. als je iemand aanrijd, verhaald de verzekering ALLES op jouw.
Even andere vraag.
Is er een navigatie App voor android, waar je motor routes in kunt laden uit google maps bijvoorbeeld?
Elke app die ik probeer, laat me geen routes inladen of er zelf een samen stellen door bijvoorbeel met de route te slepen/meerdere punten in 1 route toevoegen (zoals je dat kan met google maps op de PC)
Maakt niet uit of het gratis of betaalde apps zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door tellavist op 28-10-2014 13:26 ]
Een handtekening?!

Laatst was er toch nog iemand in dit topic die van z'n verzekeraar bevestiging had dat een uitdraai voldoende was? De politie wil wel gewoon op kenteken.tellavist schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:24:
Uitdraai is verleden tijd. als je iemand aanrijd, verhaald de verzekering ALLES op jouw.
Sygic kan/kon dit. Ik heb specifiek een Europa+Rusland versie (was toen goedkoper dan Europa en zelfs West-Europa), deze is op de iPhone nog een oude versie die dat kan. Je kan (ietwat omslachtig) routes importeren en ook door te slepen routes aanpassen in de app zelf, beide met onbeperkt aantal routepunten. Een collega heeft de normale Sygic app en via in-app de gewenste maps gekocht, deze is een nieuwere versie app die niet meer onbeperkt routepunten kan inladen.Even andere vraag.
Is er een navigatie App voor android, waar je motor routes in kunt laden uit google maps bijvoorbeeld?
Elke app die ik probeer, laat me geen routes inladen of er zelf een samen stellen door bijvoorbeel met de route te slepen/meerdere punten in 1 route toevoegen (zoals je dat kan met google maps op de PC)
Dus ik zou ff kijken of je een goede Sygic versie kan vinden.
De Sygic app kostte destijds iets van € 35,-. Ik heb deze toen gekocht als alternatief op een duurdere TomTom voor een buitenlandse autovakantie (geen dataverkeer nodig i.v.m. offline kaarten).
Ik heb het eerlijk gezegd zelf nooit uitgeprobeerd omdat ik geen geschikte houder kon vinden voor mijn telefoon. Ik had zo'n ding voor de fiets gekocht bij de Action alleen kon ik deze niet kwijt op mn stuur. Het aandraai wieltje om hem vast te zetten kwam tegen mn stuur aan en de stijfheid/stevigheids strut in het midden. (Kawasaki Z750).
Ik heb toen gekeken voor een RAM mount alleen alles bij elkaar was ik daarvoor ook al € 100,- verder met de vraag of ik de mount en de bracket (telefoonhouder) met elkaar kon verbinden.
Mocht iemand dus een goed werkende mount mogelijkheid hebben voor mijn setup (i.c.m. Samsung Galaxy S3 mini) dan houd ik mij aanbevolen.
Ik wacht ook al bijna een week op mijn kentekenpasjeJolke schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:34:
En ondertussen wacht ik nog steeds op een brief van de RDW ter bevestiging dat mijn motor uitgevoerd is. Dan kan ik eindelijk de NL verzekering stopzetten, royementsverklaring krijgen, laten vertalen in het Duits (15 jaar -> Fünfzehn Jahren) en korting op mijn huidige verzerking krijgen.

Osmand kan wat jij wil en is nog gratis ook.tellavist schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:24:
http://osmand.net
Eerste 10 downloads zijn gratis, Nederland is 1 download, België ook weer 1, enz enz. Duitsland is onderverdeeld in de deel staten en dus veel meer downloads.
Er kunnen zo gpx files in geladen worden en die kun je gebruiken voor navigatie.
Tyre is en PC programma dat google maps gebruikt om motor routes te maken, tyre kan ze vervolgens opslaan als gpx welke zo in Osmand kunnen.
Door tot door navigatie is wat lastiger met osmand of ik snap het gewoon nog niet helemaal...
[ Voor 30% gewijzigd door Bommes op 28-10-2014 19:42 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die heeft ook een fietskaart en motorkaart. Je klikt op map zo een mooie route bij elkaar, save naar google drive.
Op mijn android toestel open ik google drive, gpx openen in osmand en gaan met die banaan. Kost echt nauwelijks tijd meer...
Zakelijk gebruik ik een Garmin auto navigatie (die overigens vaker mis erkend dan me lief is)
Op de motor in mijn vrije tijd om routes te rijden gebruik ik Osmand.
Heb er al routes mee gereden in NL, België, Duitsland, Italië en Frankrijk.
Er zal vast wel eens en weggetje niet kloppen maar als dat zo is dan is het mij nog niet opgevallen.
Wil ik snel van a naar b op de motor klik ik op google maps en gebruik die navigatie tool. Dat is wel en voordeel van de GSM je hebt meerdere keuzes.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bijna een week? Ik heb mijn motor 5 weken geleden ingevoerd en wacht sindsdien al... kunnen ze dat niet faxen of mailen.Metro2002 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:34:
[...]
Ik wacht ook al bijna een week op mijn kentekenpasjeduurt vrij lang vind ik. Heb in de tussentijd de uitdraai van de aanvraag maar bij me.
Ik heb zelf een tanktas gekocht met zo'n kaarthoes. Heb er wel 's mee proefgereden. Maar bij zonnig weer (=goed motorrijweer) is het beeldscherm van de SIII mini slecht af te lezen, ook al staat de helderheid maximaal. Als ik dan ook nog mijn donkere visier gebruik is het helemaal niet relaxt. Dus voor je geld gaat uitgeven aan een dure houder zou ik even kijken of je tevreden bent met de helderheid van je beeldschermpje.Proqzor schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:15:
Mocht iemand dus een goed werkende mount mogelijkheid hebben voor mijn setup (i.c.m. Samsung Galaxy S3 mini) dan houd ik mij aanbevolen.

Lol, de RDW weet alles over het voertuig wat je in bezit hebt.Jolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:10:
Nee, dat kunnen ze niet faxen of mailen. Sterker nog, ze kunnen niet eens zien of het verstuurd is en ook al niet waar naar toe....
Welke eigenaren, of je apk verloopt ja of nee, of je belasting betaald, of je verzekerd bent.
Maar of ze je een brief gestuurd hebben?
Geloof mij maar, ze wisten nog donders goed dat ze me een waarschuwings brief gestuurd hadden dat mijn motor niet verzekerd was... Datum+tijd+adress ALLES.
dus het is dikke lariekoek dat ze niet weten wanneer ze dat bewijs naar je opgestuurd hebben...
[ Voor 22% gewijzigd door tellavist op 29-10-2014 12:48 ]
Een handtekening?!
Gelukkig kan alles met terugwerkende kracht geregeld worden als ik het bewijs van uitvoering heb. Maar toch, 1 A4'tje ...

4 f*cking 50?! voor online gegevens?! zijn ze gek geworden daar?!Jolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:48:
Net even gebeld, maar ze sturen een bevestiging van uitschrijving niet per e-mail of fax. Je kunt wel met je DigiD inloggen bij de RDW en voor €4.50 krijg je een overzicht van welke voertuigen ooit op jouw naam hebben gestaan of nog staan. Of mijn NL verzekering een kopietje van deze website accepteert is dan weer een andere vraag.
Gelukkig kan alles met terugwerkende kracht geregeld worden als ik het bewijs van uitvoering heb. Maar toch, 1 A4'tje ...

Als ze nou kosten moeten maken om het op te sturen uit te printen e.d. dan snap ik het.
Maar aan die gegevens komt niemand te pas, puur een systeem dat wat gegevens voor jouw account unlocked...
Ik weet ineens wie al die miljoenen verlies in de ICT betalen...
Een handtekening?!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Stel je voor, je doet je dagelijkse boodschappen voor je bedrijf bij supermarkt X
Alles afgerekend vraagt de cassiere: "wilt u het bonnetje meneer?" (Dit bonnetje heb je nodig omdat het boodschappen voor de zaak zijn.) dus je reageert: " Ja graag mevrouw!"
"Goed!, dat kost dan 4,50 extra."
Ik zou tegen de cashiere zeggen: "weet je wat jij doet? zet al die boodschappen maar weer lekker terug in de schappen, ik ga wel naar supermarkt Y"
Dit is echter ONMOGELIJK nu. wil je iets voor elkaar krijgen, dan heb je alle kosten maar lekker te slikken.
Pivatiseren die handel zeg ik...
Een handtekening?!
Ik hoop dat eerdaags de brief van het RDW gewoon aankomt hier in Duitsland. Wat overigens ook al moeilijk was, want ze wilde per sé naar mijn adres in NL sturen. Daar woon ik dus niet meer... hûh, error, goto10.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Je betaalt natuurlijk niet alleen voor die 10 sec werk, maar ook voor het feit dat iemand er staat om dat te kunnen doen, de ondersteunende systemen en personeel daarvoor (backoffice) en niet in laatste plaats het systeem waarin de boel opgeslagen zit.
Geldt ook voor RDW. Natuurlijk is de http-request zelf geen EUR 4.50 waard, maar je betaalt voor wel meer dan dat.
Oslik blyat! Oslik!
Yamaha MT-09
Zoeken op straatnaam is een ander verhaal, niet alle metadata is beschikbaar.
Voor gewone navigatie van A naar B is OSMAND alleen geschikt als je de begin en eindpunt op de kaart opzoekt en aanklikt.
Maar voor een zelfgemaakte route op de motor, of een geexporteerde vanuit mapsource/basecamp werkt het
super!
mphilipp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:40:
En dat OSM werkt goed? Ik heb één keer zo'n OSM kaartje bekeken en toen ik 3 straten die er al 15 jaar liggen niet kon vinden heb ik maar besloten geld te betalen voor kloppende kaarten. Als ik ergens een hekel aan heb ik het spullen die niet werken. Gratis wordt zo erg duur zeg maar.
Met osmand
Mucho gracias
[ Voor 6% gewijzigd door tellavist op 29-10-2014 17:09 ]
Een handtekening?!
Een handtekening?!
Er zijn altijd uitzonderingen aan te wijzen natuurlijk. Soms is een bepaalde situatie jaren in gebruik en staat ie nog steeds niet in de navigatiesystemen (met update abo). Hoe dat tot stand komt weet ik ook niet.djiedjee schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:52:
Sterker nog: de nieuwbouwwijk waar ik woon is in OSM veel recenter/completer dan google maps/tomtom.
Zoeken op straatnaam is een ander verhaal, niet alle metadata is beschikbaar.
Waze op de mobiel was wat dat betreft redelijk actueel.
Garmin is klote als ie zelf de route moet opzoeken. Verzint steeds de minst optimale route (ja, ik weet hoe je dat instelt). Ook met routes die je download moet je oppassen. Als je met een groepje gaat en je geeft de route aan iemand anders, heb je kans dat die route wordt verkracht door het apparaat omdat zijn instellingen anders zijn. Heel dom, want zoals ik het zie, moeten die instellingen deel uitmaken van de route die ik doorgeef. Op zich snap ik dat we allemaal dezelfde kaartversie moeten hebben, maar als je met 4 man op pad gaat, moet je echt het opnieuw berekenen van de route mijden. Al zoveel drama's meegemaakt dat iemand ineens afslaat terwijl mijn scherm nog steeds rechtuit aangeeft. Heel irritant. Ze gebruiken bij Garmin hun eigen spullen niet denk ik...
Misschien dat het bij de nieuwste toestellen beter is, maar daar krijg je weer een nieuw probleem. Vriend van me heeft een nieuwe en die heeft een nieuwere kaart als ik en ik heb ook een abo, maar heb geen nieuwere kaart. Dus krijgen we altijd een verschil, want zijn apparaat moet opnieuw berekenen. Echt een drama apparaat. Maar ja...TomTom is volgens mij ook niet echt geweldig. Die software is altijd het ondergeschoven kind. Ik heb dat programma dat TT wil dat je gebruikt een keer geprobeerd, maar dat werkt ook al niet zoals ik het wil.
Ja, ik ben een zeikerd met programma's...ik haat het als ze me dwingen te werken op een onlogische manier. Zal wel aan mij liggen
Ongeveer: Michelin banden met maatje 110/70/17 en 130/70/17.tellavist schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:44:
gazelle bandjes of wat?!
It's funny. But not ha-ha funny.
Als je inlogt met DigiD bij de RDW zie je de voertuigen die nu op jouw naam geregistreerd staan, dat is gratis. Alleen voertuigen die niet meer op jouw naam staan moet je betalen voor een overzicht, ook belachelijk natuurlijk maar okJolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:48:
Net even gebeld, maar ze sturen een bevestiging van uitschrijving niet per e-mail of fax. Je kunt wel met je DigiD inloggen bij de RDW en voor €4.50 krijg je een overzicht van welke voertuigen ooit op jouw naam hebben gestaan of nog staan. Of mijn NL verzekering een kopietje van deze website accepteert is dan weer een andere vraag.
Als wij met een groep gaan rijden hebben we 4 garmins en 4 verschillende routes.
Zelfde garmin, zelfde kaarten op de PC en garmin, herberekening uit; dan nog is het afwachten of exsct dezelfde route eruit rolt.
mphilipp schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:56:
[...]
Als je met een groepje gaat en je geeft de route aan iemand anders, heb je kans dat die route wordt verkracht door het apparaat omdat zijn instellingen anders zijn.
. Zal wel aan mij liggen
Sommige routeringsproblemen snap ik, zoals punten die nét naast de weg zijn geplaatst die ervoor zorgen dat ie hele vreemde dingen gaat doen omdat je op dat punt niet mag rijden. En soms is de kaart (ineens, na een update bv) fout en is daar geen weg meer of mag je er niet in volgens hem. Maar soms kom je er niet uit. Ergerlijk.
Nou lijkt het allemaal kommer en kwel, maar meestentijds gaat het goed. Het is alleen zo'n frustratie als het mis gaat...
Dat klopt natuurlijk, maar dan vind ik het vreemd dat je alleen moet betalen voor de voertuigen die niet meer op je naam staan.dion_b schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:14:
Populisme alert
Je betaalt natuurlijk niet alleen voor die 10 sec werk, maar ook voor het feit dat iemand er staat om dat te kunnen doen, de ondersteunende systemen en personeel daarvoor (backoffice) en niet in laatste plaats het systeem waarin de boel opgeslagen zit.
Geldt ook voor RDW. Natuurlijk is de http-request zelf geen EUR 4.50 waard, maar je betaalt voor wel meer dan dat.
Gistermiddag had ik de onderbroek vol in de file. Autootje van linkerbaan vond het nodig vlak voor mij uit de rij te stappen en de rechterbaan eens te proberen. Gelukkig rij ik altijd heel rustig tussen de file door en de remkracht van de Speed Triple is hier wel vaker geroemd
Met die wintertijd wordt het wel een beetje leip nu, in het donker er tussendoor.
's Ochtends ook al in de ankers gemoeten toen een meisje op de fiets zichzelf voor mijn voorwiel gooide vanuit een zijstraat (voetgangersgebied waar je niet mag fietsen) zonder te kijken. En toen was het al licht.
Dus: ook met dubbele koplampen, reflecterend en fluorescerend vest en het geroffel van een driecylinder heeft het kind mij niet opgemerkt

Of natuurlijk ingeschat dat ik er bij een botsing slechter aan toe zou zijn dan zij, en dus vast wel op tijd rem.
310 kg versus 50 kg
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ja! Alle andere geprivatiseerd overheids organen werken namelijk feilloos goed en hebben we nooit last van Ohnee... ze zijn juist stuk voor stuk misbaksels waarbij de overheid tegenwoordig steeds vaker in moet grijpen.tellavist schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:52:
Pivatiseren die handel zeg ik...
En niet alleen NL heeft die fout gemaakt, bijna ieder Euroland heeft een meerderheid geprivatiseerd overheid wat gewoon écht níet werkt.
Wedden dat een RDW BV voor dat bonnetje je al gauw meer dan 3 hypotheken, 7 nieren en gelijk 4 liter bloed wil rekenen? Vervolgens is het per letter, per gram papier, met deze kleine lettertjes en die voorwaarden waarbij al je hebben en houden open en bloot op reclame websites terecht komt zodat meer RDW BVs je kunnen spammen voor producten die je net bij RDW BV (Die inmiddels van naam is veranderd en nu "RDW Original Classic BV TM INC en Zn." heet) hebt gekocht!
Ja. Ga maar lekker privatiseren. Kunnen we over 10 jaar weer mekkeren dat het nooit geprivatiseerd had moeten zijn.
Over motoren gesproken:
Nog een week en dan groots onderhoud! Wat doen jullie tijdens de winter?
hier mijn lijst:
Olie verversen
Oliefilter vervangen
Koelvloeistof verversen
Rem/koppeling vloeistof verversen
Remmen reinigen/geleidingen smeren
evt Luchtfilter vernieuwen
evt Bougies vervangen
Vorkolie verversen + luchtkamer instellen
Synchroniseren carbs/SV's
Ketting + tandwielen controleren en ketting spannen
Vering instellen
Bandenspanning controle
Euro emissie aanpassingen ongedaan maken
Balhoofdlager vervangen
Kleppen controleren/stellen
Schoonmaken + poetsen
Verder ga ik kijken naar een LED achterlicht unit en LED knippers voor.
Ben van mening dat mn koplamp niet LED hoeft te zijn, die is verder prima.
Als ik nog zin/tijd/geld heb evt. ook aan een nieuwe zadel
Ik denk dat je voor dat kind met sirene, clownspak en V8 motor nog geen indruk gemaakt had. Sommige willen je gewoon niet zien.JanPedaal schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:01:
@ zichtbaarheid nog even:
Gistermiddag had ik de onderbroek vol in de file. Autootje van linkerbaan vond het nodig vlak voor mij uit de rij te stappen en de rechterbaan eens te proberen. Gelukkig rij ik altijd heel rustig tussen de file door en de remkracht van de Speed Triple is hier wel vaker geroemddus liep met een sisser af.
Met die wintertijd wordt het wel een beetje leip nu, in het donker er tussendoor.
's Ochtends ook al in de ankers gemoeten toen een meisje op de fiets zichzelf voor mijn voorwiel gooide vanuit een zijstraat (voetgangersgebied waar je niet mag fietsen) zonder te kijken. En toen was het al licht.
Dus: ook met dubbele koplampen, reflecterend en fluorescerend vest en het geroffel van een driecylinder heeft het kind mij niet opgemerkt
Of natuurlijk ingeschat dat ik er bij een botsing slechter aan toe zou zijn dan zij, en dus vast wel op tijd rem.
310 kg versus 50 kg
spoiler:310 kg is wel inclusief gewicht van mijn motor
http://www.tijd.be/politi...t?itm_campaign=newsteaserDe Duitse minister van Verkeer Alexander Dobrindt heeft zijn plannen voor de invoering van een wegenvignet gepresenteerd. Het vignet kost 10 euro voor tien dagen, maar moet enkel betaald worden door wie over de Autobahn rijdt. Voor wie via de binnenwegen even de grens overrijdt, verandert er niets.
...
Een wegenvignet voor tien dagen zal 10 euro kosten, voor twee maanden 22 euro. Wie geregeld naar Duitsland moet, koopt beter een jaarvignet. De kostprijs daarvan hangt af van de uitstoot van de auto. Wie met een motor rijdt, moet niets betalen.
....
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Laat het schoonmaken zitten, tenzij je het behandeld met iets als tectyl.
Vuil werkt namelijk ook vuilafstotend.
[ Voor 75% gewijzigd door _Apache_ op 30-10-2014 15:42 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Quote: Wie met een motor rijdt, moet niets betalen.
Da's toch mooi! Kan er gewoon doorgegaan worden met af en toe het gas erop in Duitsland.
Olie verversenGenjiBlade schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:46:
[...]
Over motoren gesproken:
Nog een week en dan groots onderhoud! Wat doen jullie tijdens de winter?
hier mijn lijst:
Olie verversen
Oliefilter vervangen
Koelvloeistof verversen
Rem/koppeling vloeistof verversen
Remmen reinigen/geleidingen smeren
evt Luchtfilter vernieuwen
evt Bougies vervangen
Vorkolie verversen + luchtkamer instellen
Synchroniseren carbs/SV's
Ketting + tandwielen controleren en ketting spannen
Vering instellen
Bandenspanning controle
Euro emissie aanpassingen ongedaan maken
Balhoofdlager vervangen
Schoonmaken + poetsen
Verder ga ik kijken naar een LED achterlicht unit en LED knippers voor.
Ben van mening dat mn koplamp niet LED hoeft te zijn, die is verder prima.
Als ik nog zin/tijd/geld heb evt. ook aan een nieuwe zadel
Oliefilter vervangen
Koelvloeistof verversen
Remmen reinigen
Bougies vervangen
Luchtfilter schoonmaken
Vorkolie verversen
Nieuwe voorvork keerringen
Nieuwe Banden
Balhoofdlager controleren
Nieuwe distributie ketting
NAKS controleren
Ontsteking goed zetten
Motor opnieuw laten afstellen op testbank
Schoonmaken + poetsen
Wiellagers voor + achter
Wiel keerringen
Nieuwe remblokken
en waarschijnlijk nog wat dingen
Het leven is te kort om geduld te hebben!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cTUVeWzOf8g]
Ik dacht dat voorpiepen langs de rij toegestaan was mits je op de zelfde blijft en niet over het voorsorteervak gaat?
1) In de file mag je mensen rechts inhalen
2) het is niet verboden om over dezelfde rijstrook in te halen.
Dat geldt dus officieel niet bij vooraan kruipen voor verkeerslichten. Zeker zoals in het filmpje is er geen sprake van file maar gewoon van een verkeerslicht. Staat het nou echt kilometers lang stil voor dat verkeerslicht dan is het denk ik een ander verhaal
Correct me if im wrong.
[ Voor 26% gewijzigd door Metro2002 op 30-10-2014 20:41 ]
Verwijderd
ten eerste prima motor, ik heb hem ookJanPedaal schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:01:
Gistermiddag had ik de onderbroek vol in de file. Autootje van linkerbaan vond het nodig vlak voor mij uit de rij te stappen en de rechterbaan eens te proberen. Gelukkig rij ik altijd heel rustig tussen de file door en de remkracht van de Speed Triple is hier wel vaker geroemddus liep met een sisser af.
310 kg versus 50 kg
spoiler:310 kg is wel inclusief gewicht van mijn motor
en ten tweede had je dat monkey business filmpje gezien?
als persoon x niet denkt "ogen open houden voor object Y" gaat ie je gewoon niet zien.
Verwijderd
Volgens mij staat er nergens in de wet dat het niet mag, wat ik niet zo handig vind van jou is dat je gaat inhalen wanneer de stoplicht op groen is en de auto's rijden. Dan mag het niet en ook niet zo netjes denk dat de politie man je ook daarom heeft aangehouden want doe het ook altijd en gewoon bij politie wagens en nog nooit wat te horen gekregen ja van koekblikken die het niet gunnen achjaErasmo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:
Graag jullie mening, gister reed ik hier langs de auto's richting stoplicht. Iets verder op in de straat werd ik aangehouden door de pliesiewagen die in de rij stond dat het niet de bedoeling was. Gelukkig heb ik ook zo'n flexe camera op de helm dus ik kan het stukje tot aan het stoplicht met jullie delen![]()
[video]
Ik dacht dat voorpiepen langs de rij toegestaan was mits je op de zelfde blijft en niet over het voorsorteervak gaat?
Zichtbaarheid ? Mensen moeten je gewoon horen aankomen daarom moet een motor herrie maken. Binnen bebouwde kom is het soms aso ma ik trek maar al te vaak de gashendel helemaal los in zijn vrij tijdens het rijden. Alleen al om die scootertjes en fietser waker te maken tijdens lane splitting is het een must vooral in de zomer is het erg handig omdat de meeste dan raampjes open hebben
In Spanje en portugal doe je niks anders
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 20:51 ]
Ging je daar niet stiekem een stukje over de fietsstrookErasmo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:
Graag jullie mening, gister reed ik hier langs de auto's richting stoplicht. Iets verder op in de straat werd ik aangehouden door de pliesiewagen die in de rij stond dat het niet de bedoeling was. Gelukkig heb ik ook zo'n flexe camera op de helm dus ik kan het stukje tot aan het stoplicht met jullie delen![]()
[video]
Hoe dan ook, ik heb me hier een tijdje terug in verdiept. Het gaat allemaal om het begrip file en blijkbaar kon een file bibeko niet bestaan, want een één of ander vaag verdrag (ben vergeten welke).
Was je nou aangehouden (mee naar het bureau) of staande gehouden? Nog een boete gehad of eraf gekomen met een preek?
Links had zeker de voorkeur gehad maar daar stond het tot aan het fietspad en rechts was nog ruimte.Metro2002 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:27:
Officeel alleen in de file. Het is namelijk niet verboden om 2 redenen:
1) In de file mag je mensen rechts inhalen
2) het is niet verboden om over dezelfde rijstrook in te halen.
Dat geldt dus officieel niet bij vooraan kruipen voor verkeerslichten. Zeker zoals in het filmpje is er geen sprake van file maar gewoon van een verkeerslicht. Staat het nou echt kilometers lang stil voor dat verkeerslicht dan is het denk ik een ander verhaal
Correct me if im wrong.
Bedoelde staande gehouden ja, zou een beetje vreemd zijn als je daarvoor mee naar het bureau mochtXBL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:40:
[...]
Ging je daar niet stiekem een stukje over de fietsstrook? Heeft een doorgetrokken streep, dus dan mag je er niet rijden.
Hoe dan ook, ik heb me hier een tijdje terug in verdiept. Het gaat allemaal om het begrip file en blijkbaar kon een file bibeko niet bestaan, want een één of ander vaag verdrag (ben vergeten welke).
Was je nou aangehouden (mee naar het bureau) of staande gehouden? Nog een boete gehad of eraf gekomen met een preek?
Volgens mij ging ik links van of in het slechtste geval op de lijn, had er ook extra op gelet of dat zou passen. Alleen een gesprekje gelukkig
Maargoed, in het vervolg links er langs en anders aansluiten.
Morgen weer door centrum 020, even kijken of ik nog een mooie plof in de IJtunnel kan produceren
Even langs het Amstel station, richting het Philips gebouw. Zit een klein tunneltje onder het spoor door.Erasmo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:07:
[...]
Morgen weer door centrum 020, even kijken of ik nog een mooie plof in de IJtunnel kan produceren
[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 30-10-2014 22:10 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
In het donker is het ook gewoon moeilijk de koplampen van een motor eruit te filteren tussen de autolichtjes. Daarom zijn running lights wat dat betreft heel handig. Of andere extra lampen, zodat je een driehoek krijgt. Maar feit blijft dat je echt even goed moet kijken in je spiegels, terwijl het gros van de bestuurders even vlug in de spiegel bliekt en dan mis je heel makkelijk een motor.JanPedaal schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:01:
Je hebt ook Philips lampjes die een oranje reflector hebben. Je hebt dan normaal wit licht, maar als je in de lamp kijkt, heeft ie een oranje gloed. Dat valt ook meer op, want anders dan de rest. Heb je meer aan dan dat irritante xenon.
Mensen leren wat dat betreft bar weinig in het verkeer. Jarenlang om dezelfde tijd op weg gaan en in de file staan, terwijl iets eerder of later vaak best wat kan schelen is ook zoiets. En als je vaker in de file staat, moeten die motoren toch wel een keer zijn opgevallen. Hoe lang duurt het dan voordat het in je systeem zit? Misschien pas als ze er een opgeschept hebben? Ik snap dat een motor niet 'in je systeem' zit, maar als je voortdurend die dingen ziet rijden, gaat er dan geen lampje branden vraag ik me af?
Uhuh, met haakse bochten aan ieder uiteinde met overstekende fietsers. Niet bepaald plek om vol gas te geven en dan terug voor de plof. Dan is de Piet Heijn of Ijtunnel een stuk beter. Of trouwens de Coentunnel (als het niet vast staat).Nero22 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:10:
[...]
Even langs het Amstel station, richting het Philips gebouw. Zit een klein tunneltje onder het spoor door.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.