Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.597 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Met Tire kun je hem ook omzetten. OSMand kan met zo'n route omgaan en turn-by-turn aanleveren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GMap2GPX is ook wel handig, als je van IE of Firefox gebruik maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-10-2014 11:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
bedankt voor alle antwoorden! OSMand werkt perfect, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag de SW-MotoTech handkappen op de NC700x gezet. Ziet er niet verkeerd uit, maar geen een handkap is echt een toevoeging aan het uiterlijk. Ik weet overigens niet wat de handleiding in gedachte had om te doen, maar er was geen rekening gehouden met een stuur wat al uitgerust was met optionele componenten als een koppeling 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/bamdj25bedg5tnh/2014-10-19%2015.40.27.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lyez4qxx8eaxc3e/2014-10-19%2015.40.35.jpg?dl=1

[ Voor 22% gewijzigd door Elect op 19-10-2014 16:25 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

a.s. woensdag krijgt ze nieuwe sloffen, remmen en een balhoofdlager. Iemand suggesties voor bandjes? scorpion achterband bevalt maar voorband bevalt niet (knikt heen en weer soms en slijt raar) trail attack 2 zou wat zijn maar aangezien ik niet vies ben van storm en regen is michelin wat handiger wellicht.... Moeilijk moeilijk moeilijk :P
Elect schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:23:
Vandaag de SW-MotoTech handkappen op de NC700x gezet. Ziet er niet verkeerd uit, maar geen een handkap is echt een toevoeging aan het uiterlijk.
kan aan mij liggen maar afgaand op de fotos lijkt het alsof je alsnog een tik tegen de vingers krijgt zo.

[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 19-10-2014 16:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben heel tevreden over de Michelin Pilot Road 4. Nog nooit in een bocht gedacht dat hij zou gaan glijden, wat met Bridgstone wel anders is geweest.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 08:00

Metro2002

Memento mori

Elect schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:23:
Vandaag de SW-MotoTech handkappen op de NC700x gezet. Ziet er niet verkeerd uit, maar geen een handkap is echt een toevoeging aan het uiterlijk. Ik weet overigens niet wat de handleiding in gedachte had om te doen, maar er was geen rekening gehouden met een stuur wat al uitgerust was met optionele componenten als een koppeling 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]
Handkappen, een windscherm, nog een windscherm... kan je niet beter auto gaan rijden :+ >:)

geintje, zou zelf denk ik eerder kiezen voor vermarmde handvatten of handschoenen dan voor handkappen maar dat is inderdaad meer voor het estetische :P Maar als het werkt, boeiend of het er mooi uitziet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:24:
a.s. woensdag krijgt ze nieuwe sloffen, remmen en een balhoofdlager. Iemand suggesties voor bandjes? scorpion achterband bevalt maar voorband bevalt niet (knikt heen en weer soms en slijt raar) trail attack 2 zou wat zijn maar aangezien ik niet vies ben van storm en regen is michelin wat handiger wellicht.... Moeilijk moeilijk moeilijk :P

[...]

kan aan mij liggen maar afgaand op de fotos lijkt het alsof je alsnog een tik tegen de vingers krijgt zo.
kwa banden tip zal je echt effe aan moeten geven hoe je rijd
Anders zeg ik gewoon Pirelli Corsa rosso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Handkappen zijn ideaal. Mijn ouwe RT heeft aerodynamische spiegels die je handen uit de wind houden. Werken beter dan de handkappen op de GSA merk ik. Daar heb ik 'last' van een soort valwind. Op de RT had ik wat dat betreft betere windbescherming. Ik kon tot een graad of 15 (ik denk zelfs een beetje kouder nog) mijn doorwaai handschoenen (BMW Airflow) aan. En dat is dus ook handig voor regen; je handen worden minder (snel) nat. Je kunt zeggen van een scherm en handkappen wat je wilt, maar als het gaat om comfortabel afstanden rijden, teken ik voor de meest on-estetische oplossing die mogelijk is. Lach me maar uit, maar ik kan lekker in een buitje rijden en minimaal nat worden. Ik zit niet op de motor voor de sier, maar voor 'Freude am Fahren' en die heb ik (persoonlijk) meer als ik fatsoenlijk uit de rijwind zit. Scheelt ook weer in de vieze beesten op mijn vizier en pak. Het heeft vele voordelen.
Handvatverwarming is ook lekker als het eenmaal kouder is en/of regent. Vooralsnog geen behoefte aan verwarmde vestjes. Lijkt me reuze onhandig om steeds rekening te houden met dat kabeltje. Mijn huidige leren combi is redelijk warm, maar als het echt koud en nat wordt, doe ik er een Revit windbreaker/microfleece jasje onder aan. Dun, maar warm en winddicht. Eventueel een fleece truitje. Zo kan ik nog met -10 ofzo rijden.

Aangezien offroaden met zo'n leren pak niet echt comfi is, staat er een fatsoenlijk all-weather pak op het programma. Ik zit zwaar aan een Klim Badlands te denken. En hoewel ik geen pro-offroad werk ga doen, lijkt het me een ideaal pak. En dat wordt ook in reviews vaker gezegd: het is ook een ideaal toerpak. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Het is eigenlijk meer een outer shell, van goretex (3 laags, 100% gegarandeerd, levenslang). geen inritsvoeringen ofzo. Wel veel ventilatieopeningen, en dan op de juiste plekken. Niet waar je er geen bal aan hebt omdat het geen flow bewerkstelligt. Als het kouder wordt, kun je zelf beslissen welke onderlaag je aantrekt. Dat vind ik ideaal. Niet iedereen is een koukleum, en als je dat wel bent, en een Behring wilt, pak je die. Als je een fleece vestje wilt, pak je dat. Lekker licht, goede pasvorm en degelijke kwaliteit.

Ik rij nu al 6 jaar in die BMW Atlantis combi rond, die eigenlijk ook erg duâh is, maar die ik voor een prikkie kon overnemen. Heerlijk pak moet ik zeggen, en ondanks het ontbreken van ventilatieritsen goed te doen in de zomer. Ik heb eigenlijk al 6 jaar lekker geld bespaard, dus straks kan ik dan investeren in een goed pak waar ik niet snel genoeg van krijg. Want ik wil helemaal niet elke 3-4 jaar iets nieuws moeten kopen omdat het alweer stuk is of toch niet lekker zit. Goede, comfortabele kleding is belangrijk, en helemaal als je lange ritten maakt. In de regen rijden met een nat kruis is niet leuk zullen we maar zeggen. Dus dan geef ik maar wat extra centjes uit. Of, zoals ik iemand op ADV hoorde zeggen: Ik ben te arm om rommel te kopen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit weekend nog even 2 rondjes gereden, was prima bevallen. Helaas ging het vanmiddag weer eerder regenen dan verwacht. Dus bijna thuis en toen begon het te spetteren...

Gister met een vriend even (uurtje ofzo) een rondje gedaan door de Hoekse Waard... Leuk om te doen, in plaatsen geweest waar ik echt het bestaan niet van wist. Geen last van allerlei lui die de Tour de France aan het naspelen waren. Heerlijk.

Vandaag met iemand anders even de Zeven Heerlijkheden routen (weer) eens gedaan. Was goed te doen, prima weer (beetje winderig, waardoor veel vallende bladeren \ takjes in de bossen (en dat is toch een redelijk deel van de route :))), maar helaas was het te lang geleden dat ik de route had gereden. Er zijn namelijk wat wijzigingen (in Bergen op Zoom) waardoor de bebording niet meer klopte of plaatsen (Schijf, Bosschenhoofd) waar de borden helemaal misten. Op zich met wat improviseren uiteindelijk toch nog de route behoorlijk afgelegd, maar toch ook wat stukken gemist. Ik had gewoon zin om eens blindelings een bordenroute te doen, maar het blijkt (keer op keer) dat er op een dergelijke route bijna altijd wel wat is (een missend bord, een bord dat door lolbroeken is veranderd, een omleiding waardoor je de route niet zomaar meer terug vind, een wijziging in de verkeerssituatie maar het ANWB bord is niet aangepast of verhangen).

Verder had ik het nog even over waarom motorrijders toch af en toe zo'n slechte naam hebben (terwijl we samen op een terras in Nispen zaten). Komt er een groepje van een man of 10 op motoren, alleen maar choppers en nakeds met een belachelijk bak herrie en een belachelijke snelheid door dat dorpje zetten... Daarom dus. Dat terwijl er daar ook meer dan genoeg motoren passeren die gewoon met een normale snelheid, in een normale versnelling daar langs kunnen rijden.

Ondanks dat ik zelf graag rij, houd ik toch altijd wel rekening met velen (in een dorpje gewoon in zijn 4/5/6 (ivm herrie), in een dorpje gewoon netjes ongeveer aan de snelheid houden, niet allerlei (voor anderen) onverwachtse capriolen uithalen, etc). Af en toe snap ik sommige "soortgenoten" gewoon echt niet... Als iedereen zich nou gewoon net even wat normaler zou gedragen, dan is het ook echt allemaal niet zo'n probleem om overal met de motor (te mogen) komen.

Edit: overigens pretendeer ik hier niet een heilige boon te zijn, maar doe je ding gewoon lekker in het buitengebied of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

fredkroket schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:13:
Ondanks dat ik zelf graag rij, houd ik toch altijd wel rekening met velen (in een dorpje gewoon in zijn 4/5/6 (ivm herrie), in een dorpje gewoon netjes ongeveer aan de snelheid houden, niet allerlei (voor anderen) onverwachtse capriolen uithalen, etc). Af en toe snap ik sommige "soortgenoten" gewoon echt niet... Als iedereen zich nou gewoon net even wat normaler zou gedragen, dan is het ook echt allemaal niet zo'n probleem om overal met de motor (te mogen) komen.
Amen!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Inderdaad, halleluja! O-)

Aardige miskoop dan geworden, Decoy88. 8)7

Metro2002: gefeliciteerd met je aaninst. Veel veilige km's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:46:
[...]

kwa banden tip zal je echt effe aan moeten geven hoe je rijd
Anders zeg ik gewoon Pirelli Corsa rosso
KTM Adventure en Allroad maar geen natte blubber, wel zand en andere harde offroad.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 20-10-2014 00:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Jolke schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:36:
Inderdaad, halleluja! O-)

Aardige miskoop dan geworden, Decoy88. 8)7

Metro2002: gefeliciteerd met je aaninst. Veel veilige km's!!
valt achteraf weer mee. hoop centjes weer terug gekregen dus nu kan ik daarvoor weer een knap blok maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:52:
[...]
valt achteraf weer mee. hoop centjes weer terug gekregen dus nu kan ik daarvoor weer een knap blok maken. _/-\o_
Je kunt ook een droog blok bij mij kopen. Krijg je er gratis een bak tupperware bij en een paar wielen. Kun je nog jarenlang probleemloos mee rijden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:21:
[...]

Je kunt ook een droog blok bij mij kopen. Krijg je er gratis een bak tupperware bij en een paar wielen. Kun je nog jarenlang probleemloos mee rijden... :+
mag maar 1 set banden in de garage kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Aaargh#@$%$ rijd daarnet te dicht langs een paaltje.. knal... met mijn koffer er tegen. Ding helemaal ontzet. Deksel kan er niet meer fatsoenlijk op :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:43:
[...]
mag maar 1 set banden in de garage kwijt :'(
Die andere is toch stuque? Weg ermee! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GBTW schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:54:
[...]

SRC systeem voor de C3 is echt geld verbranden. Ik heb nu 3 replacements gehad van mijn schuberth dealer maar ik ben het helemaal zat. Bij alle 3 was de linker speaker binnen een paar weken kapot. Alles netjes en op de juist manier in de helm gemaakt, laatste keer door dealer zelf laten doen, is echt gewoon om te janken wat voor troep dat is :'(
Apart, ik heb hier al 20.00 kilometer met het ding gereden en het werkt nog steeds perfect. Dat jij er een slechte ervaring mee hebt maakt het natuurlijk niet gelijk een slecht product.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
dat soort problemen heeft ie vaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Acid_Burn schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:52:
Aaargh#@$%$ rijd daarnet te dicht langs een paaltje.. knal... met mijn koffer er tegen. Ding helemaal ontzet. Deksel kan er niet meer fatsoenlijk op :(
Auw :X Alleen de koffer zelf aan gort of ook de ophanging? En hoe is het met het paaltje afgelopen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:39

bakvis

Tweakers.Nerd

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

bakvis schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:28:
[...]

Zo, dat was mijn WTF moment van de dag weer :)...
Hier nog een link met oude fotos en verhaaltjes. Kennelijk iets dat hip was ca.1920.

http://www.visualnews.com...oler-motorcycle-chariots/

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 21-10-2014 08:49 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.advpulse.com/adv-bikes/new-ktm-1050-adventure/

Afbeeldingslocatie: http://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2014/10/MCN-KTM-1050-Adventure-spy-photo.jpg

een goedkopere en eenvoudigere versie. lichter en sterker dan de 990.

[ Voor 66% gewijzigd door ROFLASTC op 21-10-2014 09:02 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Chakotay schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 07:54:
[...]

Auw :X Alleen de koffer zelf aan gort of ook de ophanging? En hoe is het met het paaltje afgelopen? :+
Paaltje had niks... zoals gewoonlijk :+ Ophanging is niets mee voor zover ik kon zien.. niks gescheurd/gebroken. Als ik boven op de koffer kijk is het geen rechthoek meer, maar meer een parallellogram.

Vanavond maar eens met een hamer en evt. een blok hout aan de gang om te kijken of ik de boel weer een beetje in fatsoen kan meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Whoa, dat was een interessante rit zojuist op de A10. Vooral op ring Oost bij Zeeburg hele rijstrook nodig gehad om de zijwindvlagen op te vangen. Van beide kanten, met dank aan de geluidsschermen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Wind viel me nog mee hier in Oost-Vlaanderen, de hagelbui die ik boven op me kreeg op de snelweg (gelukkig vlak bij de afrit) en de donderslag boven mijn hoofd was minder leuk.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 00:34

Youk

Volvo For Life

Ben al benieuwd wat ik straks te verwerken ga krijgen. Om 21:45 uur vertrek ik naar mijn werk in de Antwerpse haven. Kan dus leuk worden. :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Youk schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:36:
Ben al benieuwd wat ik straks te verwerken ga krijgen. Om 21:45 uur vertrek ik naar mijn werk in de Antwerpse haven. Kan dus leuk worden. :P
Rijd jij al weer met je/een motor?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

right, that was a close one. zo rond 2015 op de A4 nabij de Vlietlanden, richting Leiden. Ik zag al in de verte aankomen dat daar ea aan de hand was want de weg was niet meer te zien. Werd ff 2 banen opzij gezet door wind en hagel

scheelde weinig met een VW polo.

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 21-10-2014 21:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Youk schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:36:
Rond de klok van 11 vanochtend moest ik toch redelijk op letten om mijn Caddy niet in de Antwerpse haven te laten verdwijnen.. :o

Dus pas maar op. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Vandaag het resultaat van de aanvaring met het paaltje maar even aangepakt.

Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/bmw/koffer.jpg
Niet helemaal rechthoekig meer. Rechtsonder is het ook iets naar binnen ingedeukt.

Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/bmw/koffer2.jpg
Beide zijden van het deksel hadden dezelfde vervorming.

Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/bmw/koffer3.jpg

Dat past dus niet meer...

Met gepast geweld de boel weer een beetje gericht en de koffer zit ondertussen weer aan de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja, je bent niet de enige.

heb tot nu toe al gezien, een BMW 1600GT, R1200RT en een R1200GS met die alu koffers er 1 zien verliezen op de snelweg. (niets anders rijd met koffers rond in de files hier)

denk dat je wel eens wil vergeten dat ze er op zitten als je door de file rijd.
Maar gezien jij die alu hebt, moet je toch gewoon goed passend kunnen krijgen?

en als het slotje ontzet is, mischien kun je die wel los bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
Welgeteld 1 andere motor gespot op de snelweg terwijl dat er normaal toch wel wat meer zijn. Het valt toch inmiddels best mee met het weer :? Gistermiddag was het onstuimiger..
of het lijkt zo omdat ik toen wind tegen had en nu wind mee.. ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zo, ben weer veilig thuis gekomen. Ik heb denk ik geluk gehad met het weer. Beide ritten (heen en terug) zo goed als droog gebleven. Wel redelijk veel wind, maar heb toch al erger meegemaakt. Vannacht toch meer wind en regen gezien.
wimmel_1 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:54:
[...]

Rijd jij al weer met je/een motor?
Yep, al een tijdje ondertussen, toch al weer zo'n 6000 km afgelegd. Een week nadat ik terug was beginnen rijden al op vakantie geweest ermee. Was niet zo ver, Duitse zuid-eifel, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 07:28:

Maar gezien jij die alu hebt, moet je toch gewoon goed passend kunnen krijgen?

en als het slotje ontzet is, mischien kun je die wel los bestellen
Ik vind het ook raar als er zomaar 1 afvalt. Dan zit er gewoon iets niet goed op zijn plaats. Als het slot dicht zit krijg ik die koffer echt niet van zijn plaats zonder iets grondig te slopen.

Sloten zijn voor de rest niet ontzet in die zin dat ze niet meer dicht kunnen. De delen op het deksel waar het slot aanhaakt waren enigszins verdraaid, maar met een hele grote schroevendraaier als hefboom stond dat zo weer op zijn plek :P

Maar goed, het zit allemaal weer op de moto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
JanPedaal schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:22:
Welgeteld 1 andere motor gespot op de snelweg terwijl dat er normaal toch wel wat meer zijn. Het valt toch inmiddels best mee met het weer :? Gistermiddag was het onstuimiger..
of het lijkt zo omdat ik toen wind tegen had en nu wind mee.. ;)
Ik heb er drie gezien, op een ritje van 15 minuten :p Ook nergens last van gehad, alleen met die nattigheid, blaadjes en soms windstoten in de bocht, rijdt het allemaal net iets minder lekker :)

Blijf me wel verbazen over de MPR2's die ik heb. Ik kan bijna volgas in de 1 wegrijden, zonder wielspin, op een vochtig / nat wegdek. En in de bochten geven ze altijd vertrouwen. Wel één rotonde waar 100 lasnadeen over het wegdek lopen. dat is gewoon glibberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vanochtend 1 bikkel gezien die er bij Schiedam afmoest. En het waaide echt nog wel heel stevig en veel slagregens. Held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

talin

ES-MA

ik kom er elke dag 1 tegen regen, sneeuw of +30 graden, elke dag op dezelfde weg.
in mooi bijpassend gekleurd pak op een R1, voorover gebogen in racehouding, petje af!

heb em 1x gezien glibberen toen er sneeuw lag bij een rotonde, groet hem dan ook altijd terwijl ik in een koekblik zit.

[ Voor 26% gewijzigd door talin op 22-10-2014 09:25 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Hier en daar wel stevige regens, maar over het algemeen valt het wel mee imho.

Zorgen dat je goed zichtbaar bent en afstand houden.

Maarja, geldt dat eigenlijk niet altijd? :9

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Flink los gebarsten hier gisteravond. Was blij dat ik met de trein was en er niets op de rails terechtgekomen was, moet er niet aan denken dat met de motor te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel wat last van harde wind gehad, wat ik momenteel veel vervelender vind zijn hier in de omgeving bepaalde straten vol met blad echt een glijbaan soms, daarom ook zo blij met ABS in dit soort omstandigheden.

Overigens de laatste tijd zie ik bijna geen motorrijders meer op mijn woon/werk route, best wel jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Ik heb inmiddels wel een nieuwe les geleerd!
Mijn vol lederen pak is TOCH niet waterdicht :+

Normaal kon ik wel een buitje hebben, maar gisteren sloeg nergens op :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tegenwoordig lukt het mij zelf om zonder koude/natte handschoenen aan te komen op plaats van bestemming.

De handschoen-onder-mouw-door techniek werkt veel beter dan mouw onder handschoen door. Had ik niet verwacht, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
tellavist schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:19:
Ik heb inmiddels wel een nieuwe les geleerd!
Mijn vol lederen pak is TOCH niet waterdicht :+

Normaal kon ik wel een buitje hebben, maar gisteren sloeg nergens op :9
Regent dat niet bij drie duppels al door dan? En heb je het niet koud dan?! Ik vind het 's ochtends toch al wel fris hoor...

Oh had zelfs nog een momentje vanochtend, bijna de waterdichte broek toch nog van binnen nat zeg maar :p

Ik reed 80-90 op een stoplicht af, rijtje auto's op de rechterbaan, stoplicht werd groen, dus ik kon gewoon doorrijden, gooit een auto hem ineens naar links.

Ik had al besloten er gewoon links langs te 'piepen' want remmen ging ik niet meer halen. Gelukkig merkte hij zijn fout vrijwel meteen op, en bleef hij nog even rechts rijden. Toch eventjes m'n hart in mijn keel...

[ Voor 29% gewijzigd door Marc Rademaker op 22-10-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Marc Rademaker schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:04:
[...]

Regent dat niet bij drie duppels al door dan? En heb je het niet koud dan?! Ik vind het 's ochtends toch al wel fris hoor...

Oh had zelfs nog een momentje vanochtend, bijna de waterdichte broek toch nog van binnen nat zeg maar :p

Ik reed 80-90 op een stoplicht af, rijtje auto's op de rechterbaan, stoplicht werd groen, dus ik kon gewoon doorrijden, gooit een auto hem ineens naar links.

Ik had al besloten er gewoon links langs te 'piepen' want remmen ging ik niet meer halen. Gelukkig merkte hij zijn fout vrijwel meteen op, en bleef hij nog even rechts rijden. Toch eventjes m'n hart in mijn keel...
Nope!
Ik heb een vol lederen pak van Revit (type weet ik even niet meer) en ik heb menig buitje overleeft!
Laats van den bosch naar harderwijk in alleen maar regen, en was nergens nat.
Veel vrienden waarmee ik rijd staan ook voor een raadsel hoe dat kan.
Rijden ze met goretex waterdichte pakken, hebben ze nog steeds hun kruis nat, of volgelopen laarzen.
Ik heb nooit ergens last van eerlijk gezegd :+

Gisteren viel er echter 10mm regen in 10 minuten ofzo. Dat was toch teveel voor m'n pakkie :+

Dat is voor mij dagelijkse kost...
Ik moet voor werk in almere zijn.
Daar hebben ze overal 2 baans wegen met om de 500 meter stoplichten.
Hoe vaak ik daar al een "near miss" gehad hebt is ongelovelijk. Tegenwoordig roep ik zelfs:
"near miss +50 nitro!" (need for speed underground 2 jonge!!) :+

[ Voor 19% gewijzigd door tellavist op 22-10-2014 11:14 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Laatst online: 12-09 20:20
Mensen kijken. Of ze het fantastisch vinden of afschuwen, don't know, don't care. Ik vind het een lekker kleurtje :9

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/mbs3t1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Lekker opvallend wel :P Wel een 8) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Opvallend is het zeker... erg handig als motorrijder, om op te vallen! Weer een tikkie veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er niet weg van, ik zou ze zelf onmiddelijk zwart poedercoaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Wat heb je aan op de motor?
Afbeeldingslocatie: http://www.thegreat80s.com/images/80s-Fashion/80s-Leg-Warmers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

winkelwagen schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:12:
Mensen kijken. Of ze het fantastisch vinden of afschuwen, don't know, don't care. Ik vind het een lekker kleurtje :9

[afbeelding]
Ik vind het super, nu nog een bijpassend zadel dekje.. :+
Afbeeldingslocatie: http://schapenvachten.be/data/articles/images/big/b_636.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze toch? :X

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar Nederlandse bejaarden op de motor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

[afbeelding]
Het is in ieder geval een veilig kleurtje. Je hebt wel een matchende helm toch?
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:25:

[video]
Wat een prutsers. :F

[ Voor 44% gewijzigd door pjvandesande op 22-10-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

[video]
Ja, het gaat hard :P Maar ze gaan eigenlijk alleen maar hard rechtdoor :P
Disclaimer: ik keur dit natuurlijk hartstikke af, maar super gevaarlijk of spannend is het allemaal niet O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist

[video]
Ik heb geen geluid maarreeee, hoe weet je of het bejaarden zijn? :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:37

[video]
Alle motorrijders zijn asociale klootzakken... Goh hoe komen we toch aan dat vooroordeel....

Disclaimer: Ik rijd ook niet altijd overal even netjes, maar dit hoord niet thuis bij het overige verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:18:
[...]

Ik heb geen geluid maarreeee, hoe weet je of het bejaarden zijn? :+
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Laatst online: 12-09 20:20
pjvandesande schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:09:
Het is in ieder geval een veilig kleurtje. Je hebt wel een matchende helm toch?
Heb nog wel een fluogele helm liggen, maar dat is niet de helm die ik doorgaans op heb.
Voor jou een vraag, voor mij een weet. Maar vreest niet, regio Leiden zul je me sowieso niet zo snel tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

[video]
Wat een trieste lui... :')
Ga naar het circuit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frontysco schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:34:
[...]

Alle motorrijders zijn asociale klootzakken... Goh hoe komen we toch aan dat vooroordeel....

Disclaimer: Ik rijd ook niet altijd overal even netjes, maar dit hoord niet thuis bij het overige verkeer
Met als gevolg wat ik vanochtend meemaakte: rij van de snelweg af, aangekomen bij verkeerslichten rij ik even naar voren (niet eens tussen verkeer door, er stond niemand op rijstrook ernaast) en word getrakteerd op een enorme toeter van een Belg in een Mercedes die blijkbaar was geschrokken en/of aangetast was in z'n rechtvaardigheidsgevoel dat hij twee auto's langer moest wachten dan een tweewieler. Tja...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Acid_Burn schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:05:
[...]

Wat een trieste lui... :')
Ga naar het circuit ofzo...
Asociaal op de openbare weg ja maar ze kunnen wel aardig rijden moet ik zeggen :P doe het ze niet na.
dion_b schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:26:
[...]

Met als gevolg wat ik vanochtend meemaakte: rij van de snelweg af, aangekomen bij verkeerslichten rij ik even naar voren (niet eens tussen verkeer door, er stond niemand op rijstrook ernaast) en word getrakteerd op een enorme toeter van een Belg in een Mercedes die blijkbaar was geschrokken en/of aangetast was in z'n rechtvaardigheidsgevoel dat hij twee auto's langer moest wachten dan een tweewieler. Tja...
Belgen en rijden is sowieso een slechte combinatie.

[ Voor 50% gewijzigd door Metro2002 op 22-10-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
nou, ik breek de trend, vind het best geslaagd,.... sterker nog,... ik had het subframe ook gepakt.

[video]
Mmmm Airborne, heerlijke ozzy rock band

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Metro2002 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Belgen en rijden is sowieso een slechte combinatie.
Nee joh, wij rijden veel beter dan Nederlanders, we oefenen dan ook op veel slechtere wegen :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ppFreddy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:38:

[...]

Nee joh, wij rijden veel beter dan Nederlanders, we oefenen dan ook op veel slechtere wegen :)
Ik heb ook nooit beweerd dat Nederlanders wel kunnen rijden. Altijd maar gehaast, gestrest, bumperklevend en egoistisch door het verkeer heen bewegen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ppFreddy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:38:

[...]

Rijden jullie daarom zoveel met offroad motoren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Laatst online: 21-09-2021
Nederlanders kunnen inderdaad niet rijden :) Net op de A2 een vrolijkerd die een baan naar links wilde, terwijl 'ie met z'n voorwiel ter hoogte van mijn achterwiel zat. Volgens hem geen belemmering, was blij dat ik t in de gaten had en gas bij kon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Metro2002 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:09:
[...]
egoistisch door het verkeer heen bewegen :F
vooral dat. In BE krijg je als motorrijder veel meer ruimte.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
ROFLASTC schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

vooral dat. In BE krijg je als motorrijder veel meer ruimte.
De meest rechter baan vind ik altijd knap leeg anders! })

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik neem aan dat de [sarcasme]-tag aanstond en dat je dus op de rechterbaan de meeste ruimte krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overal heb je goede en slechte chauffeurs, zelf leer ik nog elke dag in het verkeer en dat terwijl ik mijn rijbewijs al 25 jaar heb (wel 25 jaar schadevrij :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

tellavist schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:54:
[...]

Bedoel je die baan met aan de linkerkant een doorgetrokken streep en aan de rechterkant gras? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

tellavist schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:54:
[...]

Dat is dus de motorrijders-strook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Chakotay schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

Bedoel je die baan met aan de linkerkant een doorgetrokken streep en aan de rechterkant gras? :P
Die ja!

Met af en toe zo'n gare auto met zwaailichtjes die van achter aan het drukken is?! }:|
LEVENSGEVAARLIJKE LUI!! 7(8)7
Gewoon middelfinger op steken en een dot extra gas geven! :7

Zonder gekheid, ruimte kussen moet je creëren, die krijg je niet...
Heb eerlijk gezegd nooit zo veel problemen met genoeg ruimte op de weg. :)

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 23-10-2014 14:16 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Metro2002 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Dat is dus de motorrijders-strook :9
die is links daar past namelijk geen auto op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

underrated schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:36:
Nederlanders kunnen inderdaad niet rijden :)
Nee, net dan...ik ga vanaf de A2 (R. zuid) eraf bij Vianen om binnendoor naar huis te rijden vanwege de file op de A27. Zie ik een hele stoet richting de weg die ik altijd neem. Huh? Nooit gezien. Blijkt er op de Lexmondsestraatweg (lange rechte weg van Vianen naar Lexmond) een radarcontrole te zijn. Je mag er 80, maar nu rijdt iedereen er voorzoorgshalve 60 of langzamer. Terwijl er normaal overwegend...80 wordt gereden! Ik kan zó kwaad worden om die stumperds die zo gruwelijk bang zijn voor een bon dat ze bovenop de rem gaan staan terwijl ze niet eens te hard rijden. Paniekhazen zijn het. Ik weet heus wel als ik te hard rijdt. Als je dat niet weet, hoor je niet in het verkeer thuis. Zucht...mensen leren het nooit.

Maar ja..in België is het erger vind ik. Daar is het verkeer ronduit levensgevaarlijk. Volgens mij worden de rijbewijzen uitgedeeld bij de Delheize ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, vandaag is de binnenvoering in de jas gedaan. Met de wind hier en daar was het nog wel fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vanochtend met de fiets naar het werk, maar er waren toch nog een paar dapperen die op de motor reden. Was toch dichtbij het vriespunt vanochtend bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Jolke schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:43:
Vanochtend met de fiets naar het werk, maar er waren toch nog een paar dapperen die op de motor reden. Was toch dichtbij het vriespunt vanochtend bij ons.
* Phreak meld! :P
Kans op regen vandaag, tijd om de motor uit de schuur te halen ;)
Hoop dat het meevalt en dat het vanmiddag een beetje miezert.
Geen zin om zeiknat te regenen.

Ben tot nu toe erg blij met de handkappen, ze doen hun werk goed zo sochtends vroeg in de kou :D

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Zijn die mietjes dan alweer de schuur in? :?

Ik geniet evenveel van de motor met dit weer als in de zomer. Ja je moet je wat warmer aankleden en wat anders gaan rijden.

Ach, tenminste lekker rustig voor ons op de weg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jolke schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:43:
Waar is ons? Mits er geen pekel ligt gewoon blijven karren.

Desnoods:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorecyclenow.com/uploads/2/8/7/2/2872658/1375503755.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 24-10-2014 14:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Hahaha, of makkelijker, bandje volpurren en dan spijkers erin slaan. Grip gegarandeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ROFLASTC schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

Waar is ons? Mits er geen pekel ligt gewoon blijven karren.

Desnoods:

[afbeelding]
Oosterburen, net onder Frankfurt. Mooie motor-tank, past wel hier op de weg met al die Duitsers. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frontysco schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:52:
Zijn die mietjes dan alweer de schuur in? :?

Ik geniet evenveel van de motor met dit weer als in de zomer. Ja je moet je wat warmer aankleden en wat anders gaan rijden.

Ach, tenminste lekker rustig voor ons op de weg >:)
+1 :Y

Mij maakt het ook allemaal niet zoveel uit, ik rij alleen met ijzel en sneeuw niet en ik voel me helemaal niet op mijn gemak op de motor als ik in de mist rij. Maar voor de rest rij ik echt altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

+1 :Y

Mij maakt het ook allemaal niet zoveel uit, ik rij alleen met ijzel en sneeuw niet en ik voel me helemaal niet op mijn gemak op de motor als ik in de mist rij. Maar voor de rest rij ik echt altijd :)
Bij een beetje ijzel rijd ik vaak nog wel, maar dan pak is wel een andere route waar meer gestrooid word..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nu de tweede aflevering van motome gezien. Begin me al aardig te irriteren aan de reporter kwaliteiten van Joost. Hij komt gewoon niet lekker uit de verf heb ik het idee.
Vanavond deel drie kijken, als dat ook niet bevalt dan kap ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Frontysco schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:54:
Hahaha, of makkelijker, bandje volpurren en dan spijkers erin slaan. Grip gegarandeerd!
:F pur deukt in en is daarna plat. kan je hem beter volduwen met siliconenkit. maar ook dat kan de druk niet hebben.
binnenband brandweerslang dikke noppenband met parkers >:)

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 24-10-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog aanbevelingen voor winterhandschoenen om mee te lessen? Geen idee of ik ze daarna nog in de winter zal gebruiken. Daarom liever niet te duur (liefst ~60 a 70 euro).
Ik zat zelf te denken aan een van de volgende modellen. Iemand hier ervaring mee toevallig?

http://www.difi.nl/epages...043500/SubProducts/043500
https://www.motoport.nl/e...045758/SubProducts/045758
https://www.motoport.nl/e...006019/SubProducts/006019
http://www.motorkledingcenter.nl/held-narvik.html
http://www.motorkledingce...tml?id=8401171&quantity=1

P.S. Ik heb een zwart met een beetje antraciete kleur textiele jas van magna.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:33:
Iemand nog aanbevelingen voor winterhandschoenen om mee te lessen? Geen idee of ik ze daarna nog in de winter zal gebruiken. Daarom liever niet te duur (liefst ~60 a 70 euro).
Ik zat zelf te denken aan een van de volgende modellen. Iemand hier ervaring mee toevallig?

http://www.difi.nl/epages...043500/SubProducts/043500
https://www.motoport.nl/e...045758/SubProducts/045758
https://www.motoport.nl/e...006019/SubProducts/006019
http://www.motorkledingcenter.nl/held-narvik.html
http://www.motorkledingce...tml?id=8401171&quantity=1

heeft de lesmotor handvat verwarming? dan kan je iedere handschoen pakken behalve de doorwaai modellen. zo niet moet je kijken wat voor een koukleum je bent. trucje 2 rij je een naked waarbij jeje met je handen bij het blok kan komen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lesmotor heeft geen handverwarming helaas. Lijk me niet verstandig om handen los van het stuur te laten tijdens lessen en examen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:05:
De lesmotor heeft geen handverwarming helaas. Lijk me niet verstandig om handen los van het stuur te laten tijdens lessen en examen :S.
daarvoor hebben ze die rooie gloeilampen boven de weg. zou naar een motorzaak in de buurt gaan en daa dikke maar ruime handschoenen kopen. als het net aan past en je klemt je hand de hele tijd om het gas knelt het af en word het nog sneller koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Is het puur voor het lessen nu??
Koop dan een goedkoop setje van een paar tientjes.
bijvoorbeeld:
http://www.motorkledingcenter.nl/booster-vx.html

Je zit niet veel langer dan 1 of 2 uurtjes op je les motor.
Tegen de tijd dat je je rijbewijs hebt gehaald en je een eigen motor aanschaft is het voorjaar en koop je een setje zomer handschoenen en ga je merken en ontdekken wat je voorkeuren zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 24-10-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je warme vingers wil, raad ik aan spock stijl te kopen.
naar mijn mening veel warmer dan een normale stijl...

geen idee alleen, of je die ergens goedkoop op de kop kan tikken
zoiets

http://www.hein-gericke.b...handschuhe-schwarz-6.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tijd voor wat filosofie:
We came into this world, screaming and covered in blood, so why not ride motorbikes to increase the chances of leaving this world the same way?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk filmpje :)

Ik moet wel zeggen, ik vind motorrijden heel erg leuk maar waar ik op dit moment geen tijd voor heb en wat ik toch heel graag wil doen is het opknappen en ombouwen van oude motoren of schade motoren. Daar haal ik net zo veel energie en misschien zelfs meer uit als het motorrijden zelf.

/me is naast het werk fanatiek klusser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je tijd vrij kan maken,....cafe racertjes bouwen dus :)

Neem een Ouwe guzzi met hangtieten. Iets als een R80 of R100 die voor prikkie op de kop tikken.
Alles er afslopen en dan een mooi klassiek koplampje er op of zo.
ter inspiratie http://kevilsspeedshop.com/

Of zo´n gedrocht van een moto guzzi california daar echt alles afslopen en onderdelen bij Kaffeemachine in duitsland kopen voor je eigenbouw koffie molen (die zijn echt schitterend)
www.kaffee-maschine.net

Als je ooit de kans/tijd hebt en dat gaat doen, dan moet je wel regelmatig ons op de hoogte houden van je voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:33:
Ik heb zelf cheapo Probiker winterhandschoenen, Spock-style. Ziet er niet uit, wel lekker warm.
Oh, moet het nog modieus zijn ook ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Vandaag wezen shoppen.

Richa spirit c-change broek:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51-UfAStUjL._SY355_.jpg

Richa Touring C-change jas:
Afbeeldingslocatie: http://www.felix-jos.be/2005-2006/imagesupload/richa-textiel-jas-touring-c-change-fluo-g.gif

Richa Safety Mesh jacket:
Afbeeldingslocatie: http://www.richa.eu/files/shop_product_image/1386929568/2SMJ_650_1.jpg

Broek en jas betaald, jacket (handig voor mijn zomerjas tijdens woon-werk ritjes) gratis erbij gekregen. Enkel de jas moet ik nog gaan ophalen, in fluo hadden ze deze niet meer op stock. Dus even de juiste maat gepast in een andere kleur en de fluo besteld. Komende week nog even langs om op te halen.

Broek en jas zijn met c-change buitenlaag, dus water blijft hier op staan en niet zoals bij de meeste dat het water in de buitenlaag binnen dringt en dan pas een waterdichte laag tegen komt. Het verschil is dat wanneer ik uit de gietende regen kom en dit ophang om te drogen ongeveer een half uurtje later alles droog is. Alle andere jassen en broeken die ik tot nu toe had blijven veel langer nat. En als je dan vrij snel terug moet vertrekken en de nog natte spullen moet aantrekken is ook niet zo leuk.

/me Youk is blij maar wel heel wat centjes armer

Pagina: 1 ... 124 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.