Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Daar heb ik geen verstand van. Wat voor een druk heb je voor offroad?
Ik ben er geen expert in, maar voor erg losse ondergrond is het gebruikelijk om de druk te verlagen zodat een breder deel van de band in contact is met de ondergrond voor extra grip en meer beweging in de band om de zooi weer los te krijgen.Jolke schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:59:
[...]
Daar heb ik geen verstand van. Wat voor een druk heb je voor offroad?
En in principe geldt: "The harder and higher speed the terrain is, the more air you'll want in your tire."
De wet van Boyle regelt dan dat het wat hoger wordt wanneer het bandje aan het opwarmen is
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wel grappig, mijn oude kantoor was loop afstand van Ace Cafe, dus ik reed er destijds dagelijks langs maar zo druk als in dat filmpje heb ik het nooit gezien.. zeker een bijzonder feestje geweest duspjvandesande schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:34:
Eerste aflevering van het MotoMe staat online! Aflevering 1
Brighton is trouwens geen ingeslapen kuststadje, sterker nog het is een van de hipste steden (en Gay capital) in de UK...
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2014 17:47 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik denk ook niet dat jouw banden een operationele temperatuur van >90°C halen zoals in de MotoGPJolke schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:57:
Zoveel verschil met ik anders niet tussen koud en warm: voorband koud 2.3, warm 2.4 bar.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Aankomende donderdag ben ik van plan deze motor op te halen:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m851101772-honda-cbr-600-f-25kw.html? c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Nou heb ik met de verkoper afgesproken dat de motor bij de garage gechecked gaat worden.
Als er technische mankementen zijn waarvan de reperatie meer dan 300 euro bedraagd, krijg ik het aankoop bedrag terug. (dit staat op mail vast gelegd)
2 vragen hierover:
-Zijn email's wettelijke bewijslast mocht de verkopende partij zich niet aan onze overeenkomst houden?
Of zou ik een koopcontract op moeten stellen om dit wettelijk vast te leggen?
-Zijn er puntjes behalve een rammelend/tikkend blok, waar ik zelf al naar zou kunnen kijken als ik de motor ga bezichtigen aankomende donderdag?
Alvast bedankt medetweakers!
Een handtekening?!

Ik heb mijn rijbewijs gehaald gisteren
Het examen ging eigenlijk best wel goed, alleen heb ik 2x of misschien wel 3x een aanwijzing van mijn instructeur gemist om naar links/rechts af te slaan
Gelukkig vond de examinatrice het allemaal heel goed
Owja wat ook grappig was
Ze kon mij niet bijhouden ofzo
Hieronder een mooi papiertje wat ik kreeg ter bewijs

Jeej

Nu kan het echte leren beginnen. Daar ben ik zelf ook nog druk mee bezig, want ik heb het het A rijbewijs pas 3 weken.
[ Voor 132% gewijzigd door Ultraman op 11-10-2014 12:16 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
In principe wel, maar het is minder sterk dan een contract (desnoods het geprintte mailtje) met een handtekening er onder.tellavist schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:50:
-Zijn email's wettelijke bewijslast mocht de verkopende partij zich niet aan onze overeenkomst houden?
D'r staat hier genoeg over op het internet.-Zijn er puntjes behalve een rammelend/tikkend blok, waar ik zelf al naar zou kunnen kijken als ik de motor ga bezichtigen aankomende donderdag?
Kijk vooral hoe ver de slijtage onderdelen heen zijn en of dat een beetje eerlijk in de prijs zit (als je de banden en kettingset direct moet vervangen, loopt dat flink in de papieren). Daarnaast zegt de algehele staat van de motorfiets ook wel iets over het verleden. Schade hoeft niet erg te zijn, maar als je daarbij ook nog achterstallig onderhoud ontdekt, dan zet dat wel vraagtekens bij hoe er om is gegaan met de motor.
Als het kan, neem iemand mee die ook iets van motoren weet. NIet alleen handig dat hij kan kijken naar de technische staat, maar hij kan bengt ook wat rationaliteit in het koopproces.
Oh, en feli Pri! Nu snel een barreltje kopen die je deze winter kan gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door XBL op 11-10-2014 12:49 ]
Wat betreft die bewijslast: Tegenwoordig is een E-Mail net zo rechtsgeldig als dat een handgeschreven stuk is.tellavist schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:50:
Mede tweakers!
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m851101772-honda-cbr-600-f-25kw.html? c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Nou heb ik met de verkoper afgesproken dat de motor bij de garage gechecked gaat worden.
Als er technische mankementen zijn waarvan de reperatie meer dan 300 euro bedraagd, krijg ik het aankoop bedrag terug. (dit staat op mail vast gelegd)
2 vragen hierover:
-Zijn er puntjes behalve een rammelend/tikkend blok, waar ik zelf al naar zou kunnen kijken als ik de motor ga bezichtigen aankomende donderdag?
Aangaande dat bekijken bij een garage: Ik zou persoonlijk die fiets liever eerst "koud" willen bekijken/beluisteren en daarna pas doorrijden naar een garage. Een blok wat niet op temperatuur is laat zich beter beoordelen op rare geluidjes en andere mankementen terwijl een blok op temperatuur ooit weer hele andere storingen kan gaan vertonen.
Toen ik in 2012 m'n 2008 R6 inruilde op een nieuwe R6 was die 2008 R6 koud beter dan warm bij lage toerentallen. Als die fiets eenmaal op bedrijfstemperatuur was dan was er onder de 3000 toeren geen bocht fatsoenlijk meer mee te maken terwijl de motor koud gewoon rustig liep bij lage toerentallen (nou zit je met zo'n fiets meestal ook ruim boven dat toerental, maar...)
Ik ben er destijds nog geen half jaar mee aan het kloten geweest en heb die fiets toen maar ingeruild op een nieuwe omdat ik 't zát was.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-10-2014 13:32 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Haha, meen je dit serieus?tellavist schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:50:
Mede tweakers!
2 vragen hierover:
Echt zwakke punten hebben die CBR's niet, alleen de NAKS (nokkenaskettingspanner) wilt nog wel eens overlijden/slecht zijn.
@hierboven, mijn GSX-R klinkt koud vrij rauw. Als die op temperatuur is, loopt het ding als een naaimachientje
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 11-10-2014 13:33 ]
Vaak bu'j te bang!
Yupwimmel_1 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:36:
Vergeet het andere Honda puntje niet (spanningsregelaars worden ook nog wel eens te heet vanwege te weinig rijwindkoeling op de plaats waar dat ding gemonteerd is door Honda).

Nog nooit zo snel de bagage van de motor gesmeten en de kap gedemonteerd. De rook kwam al onder het zadel uit.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
En Priyantha Bleeker gefeliciteerd maar wat is de stop & go oefening eigenlijk?
Verwijderd
op kenteken niet begrensd... raar overigens maar houdt in dat je dus in het bezit moet zijn van A volwaardig. geen A1 of A2 rijbewijs. de politie heeft geen boodschap aan papiertjes met verklaringen... wilt het op kenteken zien staan.tellavist schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:50:
Mede tweakers!
2 vragen hierover:
Ja dat meen ik serieus.-tom-562 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:32:
[...]
Haha, meen je dit serieus?Een fiets van 1650 euro, en dan zoiets 'eisen'? Als ik de verkoper was had ik eerst even hartelijk staan lachen, en daarna je vriendelijk bedankt
Echt zwakke punten hebben die CBR's niet, alleen de NAKS (nokkenaskettingspanner) wilt nog wel eens overlijden/slecht zijn.
@hierboven, mijn GSX-R klinkt koud vrij rauw. Als die op temperatuur is, loopt het ding als een naaimachientje
Vorige fiets ook 1500 voor betaald. wel geteld 2 weken op gereden.
toen brak mijn nokkenasketting... en liep alles vast. weg 1500 eu

Achteraf had ik dit kunnen weten als ik gewoon naar de garage gegaan was.
Maar volgens de verkoper was er echt niks mis mee!!
Mooi 1500 door de strond zien gaan.
Dat gaat me zeker niet nog een keer gebeuren.
Ik wil gewoon vast hebben liggen dat ik het aankoop bedrag binnen 7 dagen terug kan krijgen als de verkoper tegen mij gelogen heeft.
Zo gek vind ik dit helemaal niet.
Ik heb contracten voor minder euro's onder mijn neus gehad
na mijn nare ervaring ga ik het wel voorzichtiger aanpakken.
Gelukkig koop ik de motor niet van jouw. vind het een plaatje namelijk. Zou hem graag overnemen
Ongelovelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:57:
[...]
op kenteken niet begrensd... raar overigens maar houdt in dat je dus in het bezit moet zijn van A volwaardig. geen A1 of A2 rijbewijs. de politie heeft geen boodschap aan papiertjes met verklaringen... wilt het op kenteken zien staan.
Ik heb nu van 5 verschillende mensen 3 verschillende verhalen gehoord
Zelfs de RDW weet soms niet eens hoe het zit. De RDW geeft mij aan: zolang jij het voertuig verzekerd krijgt bij een maatschapij, heb je geen problemen.
Iemand anders bij de RDW geeft aan dat hij officieel in lelystad getest moet worden. dan op kenteken gezet moet worden. en dat hij dan pas verzekerd kon worden. toen ik aangaf dat de unive een testuidraai genoeg vond. wist hij niet meer hoe de regelgeving dan zat.
Nu kom jij met een politie verhaal aan?
Als ze me aanhouden, gaat het er toch om of het een 25kw motor is? en of ik verzekerd ben?
Als ik verzekerd ben, wat is dan het probleem?
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer met die 25/35 kw regel geving
[ Voor 30% gewijzigd door tellavist op 11-10-2014 16:05 ]
Een handtekening?!
Een verzekeraar kan best zijn eigen regels bedenken. Als die stellen dat een uitdraai OK is, dan weet je dat je iig daarover nooit gedoe krijgt bij een ongeval. Dat is imo het belangrijkste, want dat kan enorm in de papieren lopen (iemand permanent gehandicapt rijden, bijvoorbeeld).
De politie is een ander verhaal. Die houden zich in principe gewoon aan de wet en willen dus dat de begrenzing officieel geregistreerd staat. Op het moment dat je om wat voor reden dan ook staande wordt gehouden en de agent heeft zin om je aan te pakken, kan hij er dus zo een boete voor uitschrijven. Is ook wel gebeurd.
Je moet zelf maar kijken of je dat risico wilt lopen. Zolang je niet staande wordt gehouden, gebeurt er niets. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze m'n kenteken/kentekenbewijs checkten bij een alcoholcontrole, wel eens bij een algehele controle van politie + belastingdienst en vast ook wel toen ik staande werd gehouden voor een overtreding (geen kentekenbewijs laten zien, maar ze kunnen het kenteken natuurlijk door het systeem halen).
Het beste is dus gewoon 450 euro uitgeven om het ding 35kw op kenteken te laten zetten. Heb zelf ook een a2 rijbewijs en ben ook een hele tijd bezig geweest dit allemaal uit te zoeken. Op motor-forum.nl staan meer topics hierover. En heeft een Honda CBR600F sowieso al niet meer dan 70kw origineel? Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.
[ Voor 16% gewijzigd door zynex op 11-10-2014 19:34 ]
Is een beducht kwaaltje ja, beetje koelpasta(het blijft Tweakers hier) tussen regelaar en frame doet wonderen.wimmel_1 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:36:
Vergeet het andere Honda puntje niet (spanningsregelaars worden ook nog wel eens te heet vanwege te weinig rijwindkoeling op de plaats waar dat ding gemonteerd is door Honda).
Thxxos schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:42:
En Priyantha Bleeker gefeliciteerd maar wat is de stop & go oefening eigenlijk?
Ik wist het ook niet eigenlijk
De examinatrice begon daar opeens over toen ik bij haar aan tafel zat voordat we beginnen.
Ze begon zo van, ja halverwege het examen ga ik je verzoeken om ergens een veilige plek te zoeken om de motor stil te zetten als je dat hebt gedaan moet je uit eigen beweging weer netjes vertrekken.
Dat mocht op een parkeerplaats zijn, maar ook langs te stoep of iets dergelijks.
We reden op dat moment door Zwanenburg, vlakbij Amsterdam, door het industrieterrein, daar was het een beetje zoeken naar een mooi geschikt plekje. Gelukkig vond ik een mooi stukje waar de stoel aan mijn rechterkant een stuk hoger was dan op andere plekken.
Dus daar netjes gestopt, richting aanwijzer aan naar rechts, stoppen, ding weer uit. Even een paar seconde rust. Goed kijken richting aanwijzer naar links aan en gas erop
Naderhand vond de examinatrice dat dus een mooie plek om te stoppen.
De lesmotor was in principe echt nét niet te hoog qua hoogte, maar iets lager had wel iets comfortabeler geweest voor mij
Maarja gehaald

Verwijderd
ik.ben.kapot.
zo relaxt motorijden op de weg kan zijn... zo hard moet je werken offroad te rijden...
gevoelsmatig vertikaal naar boven en naar beneden gereden, zwaar technisch over rotsblokken en door ondiep riviertje gereden...
eind resultaat is dan wel een episch ritje, maar ik ben echt kapot
Nog foto's en/of filmpjes gemaakt onderweg?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het zal ook een keer meezitten... Voorband is verkeerd om gelegd. Dus die moet opnieuw gelegd worden. En dan hoop ik maar dat ze die plastidiplaag heel kunnen houden, anders moet dat ook weer gebeuren...

Achter zit dus wel; alleen nog even opkuisen en rietjes eraf. Ik ben er wel content mee. In het echt is het nog vetter, haha.

achterzijde is open te maken als een grote poort deur, dus kan ik zonder te steken en moeilijk doen zo naar binnen rijden.

Die golfplaatjes had Ik nog over van onze oude serre en die kon ik zo in de schuttingdelen schuiven. Maakt het een beetje regen en wind dicht maar vooral zicht dicht voor mensen die door het gangetje lopen.
Alles voorzien van degelijke grendels en sloten, als ze er in willen lukt ze dat toch wel dus motoren staan met een art4 slot/ketting aan elkaar vast.
Nu nog een keer naar de gemeente stort om alle bende die in de weg staat af te voeren.
Heb ik tenminste weer ruimte in mijn schuur om te klussen (lees: Nog meer rommel op te slaan
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zo anders dan andere motorprogramma's is het toch niet: V-strom 1000 getest, alles klinkt perfect, behalve de kofferset, die je beter niet kunt kopen. Tja, wat dat betreft zit ik dus in feite een review in het kwartaaltijdschrift te lezen. Zoöok het verslag van motorbeurs.
Stukje over Ace Café was wel leuk, zeker de interviews.
zie het als een motorprogramma met een reclame blok om de kosten te dekken. verder wel vermaakt ga hem vaker kijkenJolke schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:13:
Motome van vrijdag bekeken. Matig enthousiast erover.
Zo anders dan andere motorprogramma's is het toch niet: V-strom 1000 getest, alles klinkt perfect, behalve de kofferset, die je beter niet kunt kopen. Tja, wat dat betreft zit ik dus in feite een review in het kwartaaltijdschrift te lezen. Zoöok het verslag van motorbeurs.
Stukje over Ace Café was wel leuk, zeker de interviews.
Dacht bij het begin waar gaat dit naar toe, toen ik de mensen met hun shirts met sponsors goed voor de camera zag zitten. Maar dat viel dus wel mee.
Hmm, dat hoop ik dan weer van niet. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met Top Gear, omdat het allemaal weer van hetzelfde werd.XBL schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:47:
Ik vond er ook niet zoveel aan. Kwam erg op me over als dat autoprogramma van RTL. Beetje jolig doen, maar uiteindelijk leek het toch wel om de specs enzo te gaan. Als ze nou iets kunnen maken ala Top Gear, dan blijf ik wel kijken...
Die andere (?) dude zat van een papiertje te lezenElect schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 07:35:
Ik vond die kerel met z'n bruine shirt zó vervelend. Vooral bij het conclusiepraatje van de v-strom. Het enige wat hij kon was het herhalen van het laatste woord van de medepresentator.
Ieder zo z'n ding. Normale auto/motor-programma's vind ik saai. Ik hoef geen technische reviews te horen van auto's cq motoren die me toch niet boeien. Stop het in een humoristisch jasje en dan kijk ik daarvoor, als er dan toevallig iets langs komt wat ik leuk vind, zoek ik op het internet wel naar een review.Jolke schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 07:58:
[...]
Hmm, dat hoop ik dan weer van niet. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met Top Gear, omdat het allemaal weer van hetzelfde werd.
Ik vond dat papiertje eigenlijk wel ongedwongen overkomen. Niet alles flitsend en geprogrammeerd opgedreund, maar de steekwoorden spiekend vanaf een papiertje.XBL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
Die andere (?) dude zat van een papiertje te lezen. Heb je net op een motor gereden, kan je er niet eens enthousiast over vertellen. Dat zegt óf heel veel over de motor (saai) óf heel veel over de presentator (saai).
[...]
Ieder zo z'n ding. Normale auto/motor-programma's vind ik saai. Ik hoef geen technische reviews te horen van auto's cq motoren die me toch niet boeien. Stop het in een humoristisch jasje en dan kijk ik daarvoor, als er dan toevallig iets langs komt wat ik leuk vind, zoek ik op het internet wel naar een review.
wat ik deed met mijn slicks is bandenspanning goed zetten als ze op temperatuur waren, dus met bandenwarmers er omheen, bandenwarmers hadden sensoren hoe warm ze waren, en altijd bij dezelfde temperatuur de bandenspanning goed zetten.steveman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:52:
Wel eens gehoord dat zo'n MotoGP-band een koude druk heeft die zo laag kan zijn als 0.7 bar.
De wet van Boyle regelt dan dat het wat hoger wordt wanneer het bandje aan het opwarmen is
koud heb je weinig aan bandenspanning omdat je nooit met koude banden "werkt".
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik ga het met plezier volgen, en hoop dat meer mensen dat gaan doen zodat het programma levensvatbaar wordt.
Dat zal je verassen denk ik zo. Een band zal niet heet worden, maar hij zal zeker niet koud blijven.Jolke schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:18:
Op het circuit heb je daar gelijk in, maar op de weg heb je niet veel verschil in druk tussen koude of warme banden.
Na een (droog) ritje snelweg, zijn banden vaak al handwarm, ga je flink sturen/optrekken/remmen etc dan zal het nog wel warmer worden.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Als we uitgaan van de algemene gaswet (pV = nRT) dan valt het drukverschil tussen warm en koud me best nog wel mee._Apache_ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
Dat zal je verassen denk ik zo. Een band zal niet heet worden, maar hij zal zeker niet koud blijven.
Na een (droog) ritje snelweg, zijn banden vaak al handwarm, ga je flink sturen/optrekken/remmen etc dan zal het nog wel warmer worden.
Uitgaande van 2,3 bar (230000 Pa) bij 20 graden celcius (293 K) dan zou bij 60 graden celcius (behoorlijk warm gereden band bij sportief straatgebruik?) de druk worden:
2,3/293*333 = 2,6 bar. Vind ik niet wereldschokkend.
Ondanks dat het voor benaderingen prima voldoet, kan je de ideale gaswet voor motorbanden niet gebruiken: de botsingen tussen moleculen zullen wel inelastisch zijn, maar die tegen de binnenkant van de band zeker niet, daar gaat dus al een deel van de kinetische energie in verloren.
Als mijn achterband 2,5 bar is i.p.v. 2,8 bar (daar rij ik standaard mee, Bridgestone S20), merk ik dat zeker welExigence schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:32:
[...]
Als we uitgaan van de algemene gaswet (pV = nRT) dan valt het drukverschil tussen warm en koud me best nog wel mee.
Uitgaande van 2,3 bar (230000 Pa) bij 20 graden celcius (293 K) dan zou bij 60 graden celcius (behoorlijk warm gereden band bij sportief straatgebruik?) de druk worden:
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
ok, vraagje dan.Exigence schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:32:
[...]
Als we uitgaan van de algemene gaswet (pV = nRT) dan valt het drukverschil tussen warm en koud me best nog wel mee.
is dat effect dan kleiner met een inert gas als stikstof?
Diezelfde theoretische gaswet wordt ook gebruikt voor stikstof, zonder dat er parameters veranderen. In de praktijk zal er amper verschil zijn, en als er al verschil is kan ik niet zeggen of het beter of slechter zal zijn.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:22:
[...]
ok, vraagje dan.
is dat effect dan kleiner met een inert gas als stikstof?
Anders gezegd: de inertie van stikstof zorgt er niet voor dat het anders op temperatuursverschillen reageert.
[ Voor 3% gewijzigd door Bob op 13-10-2014 21:33 ]
Maakt voor de rest dus geen klapband uit.
Die 0,3 bar is zeker wereldschokkend. Op het circuit 0,3 bar teveel en ik ga op mijn plaat.Exigence schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:32:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ligt er natuurlijk aan hoeveel er ontsnapt is voor je het bijvultwimmel_1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:50:
Als dat sneller ontsnapt... Dan vul ik 't weer aan met 80/20% ... hoeveel % N2 heb ik dán?
Lucht bestaat voor ongeveer 78% uit stikstof, 21% zuurstof en dan nog wat zut, zoals CO2 en helium.
ik ben ze een keer vergeten!
EK wedstrijd in Portugal Estoril, kom morgens bij de keuring, alles ok, heey! geen ventieldopjes! afgekeurd geen sticker!
damn! in de bus de snelweg op, bij het 3de tankstation hadden ze heeeeeele mooie roze alu ventieldopjes!
die heb ik tegenwoordig nog ergens in de garage liggen!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Helaas is mijn vizier niet 100% waterdicht bij zulke wolkbreuken

De realiteit: regen, koud, bewolking. Pff
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat voorspellen ze inderdaad, voor een deel van Nederland. Buienradar kan niet één voorspelling doen voor het hele land, je moet altijd even lezen wat er in het hele bericht staat. Niet alleen de titel van het weerberichtWidow schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:44:
Buienradar voorspelt voor vandaag: mooi weer, zon, warm, motorrijweer![]()
De realiteit: regen, koud, bewolking. Pffmaargoed, niemand die nu kan zeggen dat ik een mooi-weer-rijder ben.
Vanmiddag is er vooral in het uiterste oosten en zuidoosten mogelijk wat zon, elders is er veel meer bewolking en met name in de (noord)westelijke helft van het land valt er af en toe wat regen of motregen.
Maar jij zit dan ook niet in NL volgens mij..?Jolke schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:47:
Hier schijnt anders de zon en is het bijna 20 graden. Prima motorweer dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Tankiej op 14-10-2014 13:52 ]
Oslik blyat! Oslik!
Iedereen weet toch dat Amsterdam het middelpunt van het universum isTankiej schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:52:
[...]
Dat voorspellen ze inderdaad, voor een deel van Nederland. Buienradar kan niet één voorspelling doen voor het hele land, je moet altijd even lezen wat er in het hele bericht staat. Niet alleen de titel van het weerbericht
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wil ik de snelweg op gaan besluit de auto voor me net voor de invoegstrook vol z'n ruitensproeiers te gaan gebruiken, ik zag niks meer... alles was nat en wazig
Maar goed, ik ben weer op de brommert, een collega was vandaag ook met z'n scooter (burgman 650 motorscooter). Je weet wel, zo'n rijdende plee zoals hij het ding zelf noemt
Wel ideaal voor woon-werk, automaat en toch nog iets van 60pk oid?
Kon hij mij in iedergeval niet uitmaken voor "mietje". > standaard reactie als hij wel met de motor is en ik niet
Noobmeter WoT: Froekie
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
Ken het probleem en dat is inderdaad heel irritant. Laatst reed ik ook op een smal weggetje netjes de maximaal snelheid omdat het een glibber en glij boel was (natte bladeren etc) en toen had ik ook zo'n duwende idioot achter me. Als ik onderuit was gegaan had hij mij zo overredendion_b schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:56:
zou niet zo erg zijn ware het niet dat ik een SUV (uiteraard met ABS en traction control en sowieso vier wielen) in m'n reet had die duidelijk minder blij was met hoeveel ik afremde voor de bocht
Ben er zelf heel makkelijk in geworden. Als t nat is en ik moet over zebra's en tramrails in de bocht, dan ga ik er langzaam in. En daar mag iedereen op wachten; ook SUV's. Als ik omga moeten ze langer wachten
Wat ik nog wel eens doe is voor de bocht afremmen en weer bijtrekken. Geeft je net wat meer afstand en vaak snapt zo'n auto het dan ook wel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Komt me bekend voor: Verwijderd in "Het grote motortopic deel 15"mphilipp schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:01:
Gisterochtend was ik blij dat ik niet met de brommer naar het werk ben gegaan. Ik had nl beslist op mijn plaat gegaan. Ik remde af voor de rotonde om de A27 op te draaien en de ABS greep ineens in. Huh? Zo hard reed ik toch niet/zo hard remde ik toch niet af? Nou ja, nieuwigheid zeg maar (auto van mijn moe). Met wegrijden draaiden de voorwielen volop door. Huh again...op de rotonde driftte ik helemaal naar buiten. Ik denk/weet wel zeker dat er iemand olie/diesel is verloren en dat is lekker uitgereden op het natte wegdek. Zaterdag en zondag reed ik er nog met de motor, maar die had ik echt niet overeind gehouden op dat spekgladde wegdek. Zou toch zonde zijn om na krap een week al schade te rijden aan mijn trekker...

Verwijderd
- Knipperknopduwtyferitus
- Tien-versnellingsbaksyndroom
Waar hebben jullie last van?
http://www.motor-forum.nl...925/0/Tic-Top-Tien-1.html
op choke check na (rijd al jaren niet meer op een carb motor) heb ik ze allemaalVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:57:
Lol volgens motorforum heb ik last van:
Een handtekening?!
talin schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
ik ben ze een keer vergeten!
EK wedstrijd in Portugal Estoril, kom morgens bij de keuring, alles ok, heey! geen ventieldopjes! afgekeurd geen sticker!
damn! in de bus de snelweg op, bij het 3de tankstation hadden ze heeeeeele mooie roze alu ventieldopjes!
die heb ik tegenwoordig nog ergens in de garage liggen!
Spiegels kwijt op de fiets - niet helemaal, vooral net de fiets zo plat willen duwen als de motor en onhandigheid met sturen op de fietsVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:57:
Lol volgens motorforum heb ik last van:
Zingen in de helm - harde ja
Sta ik in 1? - ja
Zwaaien vanuit de auto - zeker als je net van de motor komt
Olie-focus bij regen - best wel heel erg door een eerder ongeluk

Toch stiekem nog wel wat
Het leven is te kort om geduld te hebben!
* Gisae fiets een mooie chick voorbij
* Gisae checkt nog even in zijn spiegels
Gloeiende gloeiende, trap ik er weer in

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ritsen checken heb ik het ergste. Doodsbang dat er nog wat open staat en ik de boel verlies onderweg.
Tien-versnellingsbaksyndroom ook wel last van.
Spiegels soms op de trapfiets kwijt... wel gehad dat ik vol in de voorrem van m'n fiets kneep, omdat ik wilde ontkoppelen... Oepsie.
Choke checken zou ik eigenlijk vaker moeten doen. Gebeurd iets te vaak dat ik halverwege de choke er nog op heb staan.
Verwijderd
hahahhaa, dat zie ik mezelf ook nog wel doen (maar rijd echt maar 2 of 3x per jaar op fiets)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb ik ook! Vooral na een tussenstop

Tankairdrumcompulsie tijdens stilstaan ook (thanx GenjiBlade)
[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 15-10-2014 10:38 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Automaat dus geen mogelijkheid om door te schakelen naar zijn 6/7 enz.
injectie dus geen choke, en richting aan geven doe ik niet aan kan ik het ook niet vergeten uit te zetten...
Heel veel van die dingen herken ik wel maar dus niet echt last van. Als ik dan toch iets moet verzinnen dan is het door willen schakelen op de FJ naar iets hogers dan zijn 5.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heeft de RT ook, maar daar kijk je niet constant op. Tenminste ik niet...Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:38:
je hebt toch een versnelling indicator? dan telt het niet =P
- Zingen in de helm
- Zwaaien vanuit de auto
- Helm op, helm af, oordoppen in, helm op
Als mijn vrouw achterop zit stop ik niet meer met praten door de intercom, ik schijn dan alles te moeten benoemen. "Kijk een koe, das een mooie auto, kijk dat huis, zie daar die hond, enz enz..."
Checkpjvandesande schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:04:
Ik herken ze allemaal wel, maar de volgende vier komen regelmatig voor:
- Zingen in de helm
- Zwaaien vanuit de auto
- Helm op, helm af, oordoppen in, helm op
Handschoenen aan, handschoenen uit, helm op, handschoenen aan.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Handschoenen aan, helm op. Handschoenen uit, helm af. Oordoppen in. Handschoenen aan, helm opFrancis schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:38:
[...]
Check
Handschoenen aan, handschoenen uit, helm op, handschoenen aan.
Dit topic is gesloten.