Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.604 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

't Is alleen ergens in Australië ;). Overigens zal hij best op de busbaan mogen... wil ik in Nederland ook wel.
Het is in Sydney, van in de buurt van george street, via darling harbour de anzacbrug over de A4 op.
* ToolkiT heeft die weg vroeger regelmatig gereden, dus vind het altijd wel grappig om zijn filmpjes te zien :)

In de UK mag je afhankelijk van de stad vaak ook in de busbaan rijden, erg handig idd :)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 07-10-2014 19:39 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:39:
[...]

Vroeg ik me ook meteen af, bij beide filmpjes zie je dat de motor op de buslane rijdt. Is dat toegestaan?
Na verloop van tijd gaat de buslane over in een gewone rijbaan, dus is het logsich dat verkeer invoegt en gebruikt gaat maken van deze extra lane. Hoe die vrachtwagen dan naar links komt, kan misschien net of net niet door de beugel, maar je kan er wel op anticiperen. Een vrachtwagen hoort (moet?) in de meest rechter (of links in Engeland) rijbaan te rijden, dus is het logisch dat de vrachtwagen naar deze extra rijbaan verschuift om plaats te maken voor het overige verkeer.
De motorrijder zat er nog voldoende achter, maar ik begrijp zijn reactie niet.
In Australia rijden vrachtwagens trouwens veel harder dan in europa en dus ook niet per definitie in de slow lane...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:09:
[...]
Er is natuurlijk een verschil tussen mensen die een 'foutje' maken, omdat ze bijvoorbeeld de snelheid verkeerd inschatten, en tussen mensen die gewoon te lui zijn om hun volle aandacht op het overige verkeer te richten.
Klopt, maar dat kun jij niet zien aan de buitenkant. Zoals ik al zeg: als ik 3 tellen niet in de spiegel kijk in de file, kan er ineens een motor naast me staan/rijden. Zo snel kan het gaan. Stel dat ik 'm dan raak, is het natuurlijk meteen 'weer zo'n koekblikker'. Dat ik al 20 jaar motor rijdt, weet ie dan niet. En dat ik eigenlijk een heel stuk beter oplet dan 85% van het verkeer, juist ook omdat ik motor rijdt, weet ie ook niet. Dat doet niets af aan het feit dat ik even niet goed oplette. Maar ik vind dan - en dat zeg ik niet om mezelf vrij te pleiten - dat je zoiets de automobilist niet kwalijk kan nemen. Je deur open gooien is iets anders, laat dat duidelijk zijn. Zo ook het van baan veranderen zonder te kijken. Maar ik heb het over een voortsjokkende file, waar je niet van de automobilist kan verwachten dat ie 5km lang kaarsrecht in zijn vakje blijft rijden. Het tussen de file door rijden is dan wel geregeld in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat het een geboorterecht is. Het is nog altijd een gedeelde verantwoordelijkheid, dus je moet er als motorrijder qua snelheid en gedrag zeker rekening mee houden dat iemand je een keer niet ziet.

Ik zie bij Gorinchem r.Utrecht ook wel eens motoren die (het gaat van 3 naar 2 banen) tussen de rechterbanen gaan rijden omdat overe 600m de linkerbaan eraf gaat. Ja, dan vraag je erom vind ik dan. Je moet helemaal niet filteren als er banen verdwijnen, want op die momenten kun je verwachten dat mensen van baan gaan wisselen. En dan kun je graag willen dat iedereen uitkijkt, maar je WEET dat niet iedereen dat doet. Dat mag niet, het is fout, het is dom, maar doior stug door te rijden ben je zelf ook dom bezig imho... Als je een klein beetje verkeersinzicht en ervaring hebt, wéét je gewoon dat je dan het gevaar over jezelf afroept.

Het moet allemaal van twee kanten komen. Je moet zelf ook je verstand, inzicht en ervaring gebruiken. Dan kun je wel een hele agressieve houding aannemen en spiegels eraf trappen en mensen de huid vol schelden, maar dat schiet natuurlijk niet op. Tuurlijk mag je iemand erop wijzen dat het niet ok is wat ie doet, maar zonder krachttermen lukt dat ook wel. En dan blijft het misschien wat langer hangen. Nu onthouden ze alleen maar een Hells Angel die ze wilde vermoorden... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:23:
[...]
Dus volgende keer zou die man voortaan expres zich voor een motor gooien...
Ik weet niet hoe je tot die conclusie komt, maar dat zeg ik niet. Ik zeg dat de opvoedkundige waarde van een scheldpartij overschat wordt. En je moet voor de gein eens een forumtopic op Autoweek oid opzoeken waar een motorrijder in voorkomt. Je wil niet weten wat ze daar allemaal zeggen. Ik zag eens een post van een Neanderthaler die gewoon zei dat ie zo'n hekel aan motorrijders had dat ie ze expres altijd probeert te blokken in de file en op andere manieren dwars probeert te zitten. Nou is dat natuurlijk niet normaal en zeker niet typerend voor automobilisten, maar bij de verstokte filerijder zit de haat tegen motoren erg hoog. Bij hen gaat uitschelden dus zeer zeker niet helpen, dat kan ik je op een briefje geven.

Maar goed, ik ga er niet eeuwen over halen en trekken. Voor mij is het duidelijk, maar jij/jullie willen er niet aan. Dus ga vooral door, misschien heb ik ongelijk en werkt het wel. Ik betwijfel het ten zeerste en dat wordt imho in de praktijk aangetoond. Maar blijkbaar heb ik dan een ander wereldbeeld :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

If all else fails use brute force (or a bigger hammer)

Luisteren zullen ze.. })

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If violence doesn't solve all your problems You aren't using enough of it

QFT =)

Ik denk persoonlijk dat als je extreem afreageerd op mr Flapdrol in dat geval bereik je 2 dingen

1) je hebt je irritatie lekker van je afgeschreeuwd en kunt weer ontspannen de weg op
2) hopelijk heeft het een beetje schok value, en vergeet mr Flapdrol de ervaring niet weer direct

ik heb in mijn carrier 3 spiegels verwijdert, schaam me daar ook niet voor. Want ik denk dan ook maar dat ik 3 levens heb gered. (ignorance is bliss, ik hoop maar de die 3 personen nu wel spiegelen bij IEDERE ZIJWAARTSE VERPLAATSING DIE JE MAAKT, GEEN UITZONDERING)

want laten we eerlijk wezen, het gros van de koekblikkers is zo fucking lui dat ze niet eens hun hoofd of ogen willen bewegen. (om over het over je schouder kijken maar te zwijgen)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ohoh calimero-complex alert...

Die oh zo domme nare koekblikkers die je naar het leven staan als arme kwetsbare motorrijder. :')

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:08:
If all else fails use brute force (or a bigger hammer)

Luisteren zullen ze.. })
Zo kun je het ook zeggen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:36:
If violence doesn't solve all your problems You aren't using enough of it

QFT =)

Ik denk persoonlijk dat als je extreem afreageerd op mr Flapdrol in dat geval bereik je 2 dingen

1) je hebt je irritatie lekker van je afgeschreeuwd en kunt weer ontspannen de weg op
2) hopelijk heeft het een beetje schok value, en vergeet mr Flapdrol de ervaring niet weer direct

ik heb in mijn carrier 3 spiegels verwijdert, schaam me daar ook niet voor. Want ik denk dan ook maar dat ik 3 levens heb gered. (ignorance is bliss, ik hoop maar de die 3 personen nu wel spiegelen bij IEDERE ZIJWAARTSE VERPLAATSING DIE JE MAAKT, GEEN UITZONDERING)

want laten we eerlijk wezen, het gros van de koekblikkers is zo fucking lui dat ze niet eens hun hoofd of ogen willen bewegen. (om over het over je schouder kijken maar te zwijgen)
Is niet echt iets om trots op te zijn, wel? Ik heb in heel m'n auto/motor carrière nog nooit moedwillig iets stuk gemaakt en ik leef nog steeds....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:03:
[...]
Ik heb in heel m'n auto/motor carrière nog nooit moedwillig iets stuk gemaakt en ik leef nog steeds....
Telt het mee als het van me zelf was wat moedwillig kapot ging..?? :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:05:
[...]

Telt het mee als het van me zelf was wat moedwillig kapot ging..?? :9
Ik schroef ook wel eens een spiegel van een auto/motorfiets... Maar zoals 't er staat is 't geen kwestie van netjes demonteren geweest.

Dus Nee: Als je je eigen "zooi" naar de gallemiezen hebt gereden dan telt 't niet :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:27:
Zo, ben er weer :)

Na een jaar proberen tijd/fut te vinden om motor zelf te repareren en vervolgens steeds dieper in schaamte wegkruipen heb ik m'n trots ingeslikt en m'n R80 naar de garage gesleept - waar inderdaad niets ergers dan een gare startmotor bleek. Andere erin, lucht in banden, carbs doorgeblazen en met nog geen uur arbeidsloon heb ik weer een rijdende fiets O-)

Gelijk ideale dag uitgekozen om eerste rit te maken, dus met windstoten boven de 75km/u en hoosbuien over de A10 gereden. Kon ik weer filerijden oefenen. Alles ging prima, maar ik moet duidelijk even weer goed bochtentechniek oefenen om vertrouwen te krijgen bij scherpe bochten met nat wegdek :o
Welcome Back Dion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Oh yeah! Net een mailtje van de organisatie van de strandcross... Zondag sta ik niet te fotograferen vanaf de zijlijn.. maar vanaf het parcours *O* oOo

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:26:
(daarom is Triumph´s Triple the way to go, als enige koppel overal)
overdrijven is ook een kunst :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:26:
over PK en NM....

(daarom is Triumph´s Triple the way to go, als enige koppel overal)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ahxMNmnW7UEDuqRIzBbexik/medium.png

Heeft die van mij ook gewoon hoor :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:03:
[...]

Is niet echt iets om trots op te zijn, wel? Ik heb in heel m'n auto/motor carrière nog nooit moedwillig iets stuk gemaakt en ik leef nog steeds....
Wind je zo niet over Aardschok, dat is de huistroll van dit topic. :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:10:
[...]

[afbeelding]

Heeft die van mij ook gewoon hoor :)
die is niet eens zo verkeerd!
zwakt wel behoorlijk af na 6000rpm, maar goed, neem aan dat je varadero daar niet zo vaak boven zit
(waarom stond jij trouwens op een dyno bank, niet vals spelen en tunen he =) )

overigens dit is dus een nette kromme (of wel gewoon vlak)

Afbeeldingslocatie: http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/11_streetfightersDynoTriump.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 18:39

bakvis

Tweakers.Nerd

Interessant filmpje, inderdaad veel knopjes :)!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:51:
[...]

zwakt wel behoorlijk af na 6000rpm, maar goed, neem aan dat je varadero daar niet zo vaak boven zit

[afbeelding]
Wat een saaie koppelkromme :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Het lijkt wel een diesel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Leuk filmpje vooral als je er even snel doorheen gaat.

Collega's in de regio uuhh....
Hier uhhh.....
En dan kan ik zeg maar uuhh......
Is het donker .. dan uhhh.. heb ik een lampje
Als ik zeg maar dit knopje indruk.... uuhhh....
Dat weet de meldkamer uuhh....
Dan uuh.... dan kan je hem opzetten
Naar een parkeerplaats... dan .. uhh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

[...]

[afbeelding]
XT1200Z ;)

Uit nieuwsgierigheid voornamelijk. Of de "clutch switch mod" werkte. Maar ze hebben het eigenlijk niet goed getest. Ze moesten de tractiecontrole uitschakelen voor de test, en dan is de begrenzing (wat vermoed werd) weg... Eigenlijk had hij getest moeten worden met nog iemand extra achterop, en dan tractiecontrole aan en daarna mod aan vs uit. (heel verhaal) :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:08
Volgende week een weekje verlof en zou, als het weer het toelaat, graag eens in Duitsland gaan rijden (bijv. de Eifel).

Nu is mijn topografische kennis dramatisch en heb ik altijd moeite om de mooie routes te vinden.
Hard rechtdoor is niet interessant, dus ik zoek mooie bochten.

Weet iemand waar je het beste de grens over zou kunnen steken en richting welke plaats ik zou kunnen navigeren in Duitsland vanuit omgeving Breda?
Of weet iemand een goede site waar mooie routes voor de TomTom afgehaald kunnen worden?

De bedoeling zou zijn om 's ochtends rond een uur of 8 te vertrekken en 's avonds maximaal rond een uur of 20:00-21:00 weer thuis te zijn.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik sinds dit jaar mijn eerste eigen fiets en ook een Z750. Terwijl ik daar toch eerst niet meteen naar keek omdat ik voor mezelf besloten had om een 600 te nemen (hornet, fz6, etc).

Het gemak waarmee je de z750 rijdt was voor mij de doorslag, altijd vermogen en koppel tot je beschikking.En ook meer dan pit genoeg. De mijne is dan weliswaar op de dyno geweest voor afstelling. Alleen PK meting geen koppel meting. Maar heb 100pk op het achterwiel en een power wheelie in zijn 1 en 2 is geen probleem vanaf het stoplicht. Moet echt opletten bij het optrekken vanaf een stoplicht.

Mijn gehele vermogens curve kan je praktisch naast een linieaal leggen zo recht is die.

Schelden en vloeken in het verkeer ag... soms helpt het maar tegen een koekblik? die hoort je niet eens gewoon defensief rijden en als ze me niet zien helpt even een dot gas met zijn koppeling in nog wel om even een schrik reactie terweeg te brengen.

Ik heb meer moeite met die pizza koeriertjes en fietsers met hun telefoons.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52
[...]

[afbeelding]
Ik heb een tijdje geleden een uitgebreide proefrit gemaakt op een 2009 Speed.
Conclusie: Als je hem voor het uiterlijk koopt is het prima. Beetje cruisen is prima, maar ga je er echt voor zitten dan valt het hard tegen. Dus als je hem koopt als hooligan fiets kom je van een koude kermis thuis. Rijgedrag klopt totaal niet met het uiterlijk/marketingpraatje.

Motivatie: Uiterlijk ziet het er allemaal agressief uit. Er zit een lekker geluidje in, maar verder houden de positieve punten op. Als je rijdt op zo'n ding voelt het geen moment spannend aan.

Als je gas geeft gaat ie wel vooruit, maar het wordt nooit echt interessant. Waarschijnlijk door die vlakke koppelkromme waar jij zo enthousiast over bent en door het lage vermogen. Een 600cc supersport heeft ook 125pk, maar doordat die bij pas begint te trekken bij hoge toeren voelt het in iedergeval nog alsof er wat gebeurt als je voorbij 8000 toeren komt.

Ben je lekker aan het rijden en gooi je hem de bocht in dan zit er absoluut geen focus in. Je hebt geen enkel gevoel voor wat de voorkant doet en hoeveel grip je nog hebt. Ook heb je geen idee van welke lijn de motor gaat nemen en of hij die lijn ook een beetje vast gaat houden. Erg rommelig.

De remmen zijn goed, maar iets te goed. Aan monster-stoppers heb je alleen wat ze goed doseerbaar zijn. Deze remmen zijn een beetje alles of niets. Erg lastig om daar precies mee te werken. Misschien na een paar honderd kilometer wennen, maar ik wil gewoon meteen hard kunnen gaan met zo'n fiets.

Ik heb een Suzuki GSX 1100 EFE van 25 jaar oud in de schuur staan waar moderne vering, remmen, wielen en sportbanden onder zitten en die kan ik met meer vertrouwen de bocht in smijten dan zo'n Speed. En dat was niet wat ik verwacht had. Daarnaast levert die Suzuki (van 25 jaar oud!) net zo veel vermogen als die Speed. :|

Ik had verwacht dat de Speed qua rijgedrag veel dichter tegen mijn Yamaha R1 aan zou zitten dan tegen mijn 25 jaar oude geupgrade Suzuki.

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 08-10-2014 12:41 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Maikel64 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:48:
Volgende week een weekje verlof en zou, als het weer het toelaat, graag eens in Duitsland gaan rijden (bijv. de Eifel).

Nu is mijn topografische kennis dramatisch en heb ik altijd moeite om de mooie routes te vinden.
Hard rechtdoor is niet interessant, dus ik zoek mooie bochten.

Weet iemand waar je het beste de grens over zou kunnen steken en richting welke plaats ik zou kunnen navigeren in Duitsland vanuit omgeving Breda?
Of weet iemand een goede site waar mooie routes voor de TomTom afgehaald kunnen worden?

De bedoeling zou zijn om 's ochtends rond een uur of 8 te vertrekken en 's avonds maximaal rond een uur of 20:00-21:00 weer thuis te zijn.
Als je veel bochten wilt hebben, dan hoeft dat niet persé in Duitsland. Je kan ook de Ardennen pakken in België/Luxemburg, wat ook net iets dichterbij is vanuit Breda. Ik zou wel aanraden om voor het stuk in Nederland de snelweg te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
FragDaddy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:37:
[...]
Conclusie: Als je hem voor het uiterlijk koopt is het prima. Beetje cruisen is prima, maar ga je er echt voor zitten dan valt het hard tegen. Dus als je hem koopt als hooligan fiets kom je van een koude kermis thuis. Rijgedrag klopt totaal niet met het uiterlijk/marketingpraatje.
Ben je lekker aan het rijden en gooi je hem de bocht in dan zit er absoluut geen focus in. Je hebt geen enkel gevoel voor wat de voorkant doet en hoeveel grip je nog hebt. Ook heb je geen idee van welke lijn de motor gaat nemen en of hij die lijn ook een beetje vast gaat houden. Erg rommelig.
Blij dat een nightrod die verwachtingen wel waar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
newbreed schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:05:
[...]

[...]

Blij dat een nightrod die verwachtingen wel waar maakt.
In tegenstelling tot de Speed stuurt de Nightrod wel beter dan je zou denken als je hem zo ziet staan.

De proefrit op de Speed was nog voordat ik besloot om niet meer als een hooligan te willen rijden. Dus toen zocht ik nog een echte motor en geen Harley. :P

P.S. Ik begrijp ook wel dat de gemiddelde motorfabrikant zijn motoren maakt voor het grote publiek en dat die fietsen dus makkelijk moeten rijden en geen extreme karakters hebben, maar vertel dat dan ook en lever desnoods tegen meerprijs een "kit" mee waarmee het wel een echte hooligan fiets kan worden.

Datzelfde "probleem" heb ik met de nieuwe KTM 1290. Wordt aangeprezen als een super extreem ding, maar alles is gladgestreken. De vering is "lekker soepel". De gasresponse is milder ingesteld, de wheelie-control kan niet uit zonder ook maar meteen de hele traction control uit te schakelen. En dat was nog niet zo erg als je daarvoor niet verplicht stil moest staan en 10 menu's door moest bladeren. Maar vervolgens wordt hij wel als "The Beast" aangeprezen. :X

[ Voor 46% gewijzigd door FragDaddy op 08-10-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
FragDaddy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:19:
[...]

In tegenstelling tot de Speed stuurt de Nightrod wel beter dan je zou denken als je hem ziet zo staan.

De proefrit op de Speed was nog voordat ik besloot om niet meer als een hooligan te willen rijden. Dus toen zocht ik nog een echte motor en geen Harley. :P
Kom maar een keertje proefsturen op mijn Speed Triple 2011.
Ik herken hem helemaal niet in de verwoording van je ervaring.

Dat ding stuurt vlijmscherp en voelt super vertrouwd. Mogelijk dat de fiets waar je op proefreed niet helemaal bonafide was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
newbreed schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Kom maar een keertje proefsturen op mijn Speed Triple 2011.
Ik herken hem helemaal niet in de verwoording van je ervaring.

Dat ding stuurt vlijmscherp en voelt super vertrouwd. Mogelijk dat de fiets waar je op proefreed niet helemaal bonafide was?
Vriendelijk dat je me een rondje op je motor aanbied! :)

Fiets stond bij een Triumph dealer en had 6000km gelopen. Was als nieuw en was betrouwbaar. Jouw 2011 is volgens mij een nieuwer model, dus mogelijk dat daar wijzigingen in zijn gedaan.

Begrijp me niet verkeerd. Het is een hele mooie fiets om te zien en het geluid is porno (zeker met Arrow dempers of iets in die strekking). 99% van de Speed kopers en eigenaren zijn helemaal niet op zoek naar de motor waar ik toen naar op zoek was. Want daar wordt je de gemiddelde eigenaar helemaal gek van in dagelijks gebruik.

Maar het verschil tussen mijn R1 en de Speed vond ik gewoon veel groter dan verwacht.

Mijn R1 met voor mijn gewicht gemaakte en helemaal op mijn wens afgesteld aftermarket vering, snelgas en ruim 50pk meer dan een Speed.. Dat stuurde als een scheermes. Moet ik er wel bij zeggen dat het totaal onpraktisch was er met legale snelheden lekker een dagje mee te gaan toeren. Vering was veel te hard en met snelgas was de motor veel te zenuwachtig. Maar als je er voor ging zitten en echt haast had.. Was het perfect.

Het vergelijk tussen een gemodificeerde en goed afgestelde R1 en een standaard Speed is dus ook niet eerlijk, maar voor mij was een standaard Speed niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik had verwacht dat hij wat meer focus zou hebben. Zeker gezien het uiterlijk.

Maar dit probleem hebben eigenlijk alle nakedbikes. Zelfs de bovengenoemde KTM "The Beast". En dat vind ik jammer en begrijpelijk tegelijkertijd. De KTM heb ik namelijk (net als de Speed) ook serieus overwogen. Maar ook die ziet er qua specs, uiterlijk en zelfs marketing heel extreem uit. Tot je er op gaat rijden, dan is het een allemans vriendje. Nogmaals.. Logisch vanuit de fabrikant gedacht.. Maar niet wat ik verwachtte.

Maar ik wilde geen vriendelijke gascurve.. Ik wilde geen wheelie-control! Ik wilde gewoon een monster om enorme zwarte strepen mee te trekken bij het uitaccelereren. Ik wilde geen comfort, ik wilde keiharde vering zodat ik kan voelen wat de banden doen en wanneer het spul gaat glijden of opspinnen. Ik wilde wheelies waarbij een goede coordinatie tussen achterrem en gas wheelies met 200+ mogelijk maken die zo lang doorgaan totdat ik het saai vind en niet totdat de software zegt dat het niet veilig meer is.. Ik wilde ABS waarmee ik de bocht in kan remmen en het achterwiel net wel/net niet kan blokkeren zodat ik een lekker dwars de bocht in glij. Ik wil supermotard capriolen als ik zin heb en geen software die me tegenhoudt omdat ik wel eens zou kunnen crashen. Het is een verrekte KTM! Jeremy Mcwilliams, een van mijn helden, heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van die fiets en KTM gaf dit soort filmpjes vrij.. Het MOEST een beest worden.. Een 180+pk twin met een korte wielbasis en een agressief rijwielgedeelte. Bijna ontembaar op papier! Niet dus, gewoon een motor. Niets meer, niets minder. Kan iedereen zo op weg rijden zonder dat hij/zij het spannend hoeft te vinden. SAAI!

"Ready to Race" en "The Beast escapes". |:(

Ik wil de Speed niet zwart maken, maar zoals Aardschok roepen dat "Thriump Triple the way to go" is.. Dat was vanuit mijn oogpunt toen niet correct. Ik wilde extreem! En met KTM net zo. Kijk eens naar die fiets. Kijk eens naar dat filmpje. Wat verwacht je dan als je er op gaat zitten? Vuurwerk toch? Ik verwachtte half-half dat ik meteen de afdruk van de kroonplaat in mijn helm had staan toen ik het gas open zette en dat ik er daarna achterover af gegooid zou worden waarna de motor zich bovenop mij zou storten om het even netjes af te maken.

Maar.. Zoals ik eerder al vertelde.. Ik ben niet voor niets op een lekker langzame Harley gaan rijden :D

[ Voor 75% gewijzigd door FragDaddy op 08-10-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Het enige juiste antwoord _/-\o_ Excuus voor het geratel! :X Ik ga weer even ergens rondhangen.

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 08-10-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 23:08
Jolke schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Als je veel bochten wilt hebben, dan hoeft dat niet persé in Duitsland. Je kan ook de Ardennen pakken in België/Luxemburg, wat ook net iets dichterbij is vanuit Breda. Ik zou wel aanraden om voor het stuk in Nederland de snelweg te pakken.
Dank je. Maar ook daar weer hetzelfde probleem: waar beginnen de mooie bochten?

Richting Spa kan ik het wel vinden, rondom het circuit ken ik de bochten ook, alleen ben je daar zo doorheen en dan weet ik het niet meer.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel interesant dat jij zon andere ervaring had met die proefrit.

en geloof me, dat blok is inderdaad "saai"... want je kan het eigenlijk niet echt fout doen (er is ongeacht versnelling, toch koppel genoeg om de bocht uit te accelereren)

maar kwa stuurgedrag... herken ik mijn motor totaal niet in... was de banden spanning wel ok enzo?
remmen zijn inderdaad gruwlijk, heb in het begin wel eens een paar stoppies gedaan die niet de bedoeling waren
(en ik 1 bijna achterop een Honda S2000 gedoken, voorband kwam 10cm voor de bumper tot stilstand, en ik zat bijna langs de bestuurder op de passagier stoel, ...gevoelsmatig dan... daarna ook netjes nieuw ondergoed aangedaan)

(overigens, mijn definitie van hooligan motor is, Wheelies, bocht uit driften en stoppies, dus mijn speed doet 3 uit 3)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Maikel64 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:45:
[...]

Dank je. Maar ook daar weer hetzelfde probleem: waar beginnen de mooie bochten?

Richting Spa kan ik het wel vinden, rondom het circuit ken ik de bochten ook, alleen ben je daar zo doorheen en dan weet ik het niet meer.
Als we het over Duitsland hebben, dan is er natuurlijk de Motorrad Strasse en Ferien Strassen waar je prima gebruik van kan maken.

Mijn laatste rit een paar weekjes terug wat twee dagen rondom Vianden. De omgeving is prachtig en de bochten vervelen nooit:

https://www.google.com/ma...73a2cb9:0x400d1d6d1057460

[ Voor 11% gewijzigd door pjvandesande op 08-10-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou, mijn eerste bestelling voor de XJ600S gedaan. Verse olie, oliefilter, kettingspray, remvloeistof bij Louis. En een kettingset voor een zacht prijsje bij kettenmax.de.
Ik heb binnenkort iig wat te doen :*)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ultraman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:28:
Nou, mijn eerste bestelling voor de XJ600S gedaan. Verse olie, oliefilter, kettingspray, remvloeistof bij Louis. En een kettingset voor een zacht prijsje bij kettenmax.de.
Ik heb binnenkort iig wat te doen :*)
Toch de XJ600S geworden? Feli :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/29ldyeu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/2hhp3bt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/a23xh4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2a6qgqv.jpg

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Edit, zie dat ik even op F5 moest drukken. Reply op oude post.

Ja dat natte wegdek is voor veel motorrijders eng. Mijn maatje die normaal altijd als een malloot door bochten knalt ging tijdens dit ritje afgelopen zondag met een voetje aan de grond door de bocht als het redelijk nat was :+

Als je wilt leren rijden/glijden in de regen moet je TKC80 banden monteren :P

en met muziek

Verder wat is een ZZR1400 een dikke motor :*) Stond even te kijken hoe dat wegtrekt O+ Daar rijdt je dan met 1000 tegen een dikke 1400...zon ding trekt als een malle op de snelweg.

[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 09-10-2014 07:19 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Wat voor een verf heb je in je winkelwagen gegooid ? :9 en hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Eigenlijk moet je nu als de verf droog is weer nieuwe multicolor rietjes om de spaken doen, staat er wel mooi bij :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:05:
[...]

Ik heb iets gemist geloof ik. Wat ga je maken?
Roze rietjes; die pasten gelukkig mooi om de spaken van het motorwiel ?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Gezien de wielen zo dicht bij elkaar staan, dacht ik als eerst aan een MP3. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Denk bmw

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oranje velgen kunnen ook op andere motoren dan KTM wel gaaf staan :)

Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/0f/7a/c8/0f7ac831c29bfbcdaaad63df2bdad574.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dion_b schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:28:
[...]

Toch de XJ600S geworden? Feli :)
Yup, maar wel een andere dan waar ik in het weekend over vertelde. ;)
Deze komt uit 2000, 34k op de teller. Donkerrood van kleur.
Knal nog wel een keer een foto online :Y

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:53:
Oranje velgen kunnen ook op andere motoren dan KTM wel gaaf staan :)

[afbeelding]
Waarom post je dan geen plaatje van een motor ?

})

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
steveman schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:19:
[...]

Waarom post je dan geen plaatje van een motor ?

})
Ik zou best mijn velgen oranje willen hebben - gewoon om collega's hiermee te pesten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Paradox schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:44:
Wat voor een verf heb je in je winkelwagen gegooid ? :9 en hiervoor gebruikt?
Witte plastdip (4 lagen), roze blaze (fluo) plastidip (5 lagen), glossifier (2 lagen).
Chakotay schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:25:
Eigenlijk moet je nu als de verf droog is weer nieuwe multicolor rietjes om de spaken doen, staat er wel mooi bij :+
Mijn zusje dacht inderdaad dat het de bedoeling was dat die rietjes erom bleven zitten. Vraag me af hoe goed ze blijven zitten dan.
Jolke schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:05:
Ik heb iets gemist geloof ik. Wat ga je maken?
Geen idee, ik heb gewoon mijn velgen gespoten. De afgelopen 50k km waren ze zwart van de tectyl en opgespaard vuil. Nu weer eens wat anders. Heb net blok gereviseerd, nieuwe dempers eronder, een nieuw voorwiel en twee nieuwe banden, een tijdje geleden een andere bak en koppeling, en een hele nieuwe remmerij. Roze wordt onderdeel van de nieuwe identiteit.
Jolke schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:25:
Gezien de wielen zo dicht bij elkaar staan, dacht ik als eerst aan een MP3. :?
Ja, een MP3 met een starre as en twee verschillende maten wielen. Nah, dit is gewoon een ordinaire 1150gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

winkelwagen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:11:

Mijn zusje dacht inderdaad dat het de bedoeling was dat die rietjes erom bleven zitten. Vraag me af hoe goed ze blijven zitten dan.
Je hebt spoke skins, wat in feite in een soort rietjes zijn (maar ander materiaal). Die kan je over de lengte dicht smelten en dan gaan ze nergens meer heen. De smelten moet ook nog wel lukken bij normale rietjes door er een soldeerbout langs te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
[...]

Geen idee, ik heb gewoon mijn velgen gespoten. De afgelopen 50k km waren ze zwart van de tectyl en opgespaard vuil. Nu weer eens wat anders. Heb net blok gereviseerd, nieuwe dempers eronder, een nieuw voorwiel en twee nieuwe banden, een tijdje geleden een andere bak en koppeling, en een hele nieuwe remmerij. Roze wordt onderdeel van de nieuwe identiteit.

[...]

Ja, een MP3 met een starre as en twee verschillende maten wielen. Nah, dit is gewoon een ordinaire 1150gs.
:+
Nu ik de velg zie, kan ik er ook een BMW uithalen. Wel moeilijk aan de foto te zien hoe groot de wielen zijn - door de kleuren kreeg ik ws een idee dat het kleinere wielen waren. Rare gedachte eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Sowieso, een MP3 met spaakwielen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
MP3R Adventure? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Witte plastdip (4 lagen), roze blaze (fluo) plastidip (5 lagen), glossifier (2 lagen).

[...]

[...]

[...]

Ik vind het er gaaf uit zien.. :+
waar heb je de plastidip besteld/gekocht..?? Het stikt van de aanbieders als ik google maar waar "goed spul, voor normale prijzen" te krijgen is kom ik niet echt wijs uit.

Lijkt me wel een leuk winter projectje voor mijn FJ, wieltjes andere kleur..
Welke kleur wordt nog een leuke om te beslissen..:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ncVuX81RClI/U8GV08SgVLI/AAAAAAAACaU/QpTbi21ah0g/s799/%255BUNSET%255D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Dat blauw lijkt me een leuk begin ? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Bommes schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

Ik vind het er gaaf uit zien.. :+
waar heb je de plastidip besteld/gekocht..?? Het stikt van de aanbieders als ik google maar waar "goed spul, voor normale prijzen" te krijgen is kom ik niet echt wijs uit.
Bij classicinternational.eu, in totaal 70eu voor 4 bussen. De enige die ik toen zo snel kon vinden die de glossifier zonder gedoe aan particulieren wilde leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag mplhilip om zijn ervaring met plasticdip.
of het een beetje heeft gehouden op zijn R850 (en hoe makkelijk het er af ging nu ie te koop staat, of mischien wel in de verkoop met plastic laag er op?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
pjvandesande schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:18:
[...]

Als we het over Duitsland hebben, dan is er natuurlijk de Motorrad Strasse en Ferien Strassen waar je prima gebruik van kan maken.

Mijn laatste rit een paar weekjes terug wat twee dagen rondom Vianden. De omgeving is prachtig en de bochten vervelen nooit:

Deze had ik geloof ik gemist. :P
Linkje 3 is echt een legendarische set met bochten. Goed om je hairpintechnieken te oefenen. Ik heb em een paar omhoog en omlaag gedaan om weer verder te rijden. In Kautenbach kan je trouwens prima een bakkie drinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Doe ik iets fout of zijn die type links niet te openen op mijn Android tablet??
Zowel de maps app als in een browser venster geeft het geen route maar gewoon 1 plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
http://www.rally-maps.com/home

:) is vaak ook nog geschikt om wat leuke wegen te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Bommes, ik krijg ook plaatsen, geen route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:39

_Apache_

For life.

Gister een hagelnieuwe Pilot Road 4 onder laten monteren, de oude (Road 3) was met zijn 42k km echt wel rijp voor vervanging.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 18:39

bakvis

Tweakers.Nerd

_Apache_ schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:59:
Gister een hagelnieuwe Pilot Road 4 onder laten monteren, de oude (Road 3) was met zijn 42k km echt wel rijp voor vervanging.
42k km is toch ook wel een nette waarde voor een band. Dat haal ik never nooit (en met de auto ook niet als ik niet zoveel snelweg kilometers zou maken :D )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

bakvis schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:05:
[...]

42k km is toch ook wel een nette waarde voor een band. Dat haal ik never nooit (en met de auto ook niet als ik niet zoveel snelweg kilometers zou maken :D )
Over 42k ben ik ook zeer tevreden, merk de laatste tijd dat ik wat sportiever ben gaan rijden, als deze band dus ergens halverwege de 30k komt ben ik ook erg tevreden.
Dit is een foto van een maandje terug, in de tussentijd is het profiel links van het midden helemaal weggereden. :X

https://drive.google.com/...0Sk5GbUk/view?usp=sharing

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 10-10-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net weer zo een stereotype GS rijder met zijn mist pitten en alle andere lampen die hij kon vinden aan op de A2 (ergens net na Best richting Den bosch). Na 8 uur dus echt niet meer donker.

Denk dat hij niet in de gaten heeft dat door zijn bak licht de mensen die hem zien naderen in hun spiegels zijn snelheid niet meer kunnen inschatten vanwege de verblinding.
Maar goed ik zag hem wel.. 8)7 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_Apache_ schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Over 42k ben ik ook zeer tevreden, merk de laatste tijd dat ik wat sportiever ben gaan rijden, als deze band dus ergens halverwege de 30k komt ben ik ook erg tevreden.
Dit is een foto van een maandje terug, in de tussentijd is het profiel links van het midden helemaal weggereden. :X

https://drive.google.com/...0Sk5GbUk/view?usp=sharing
Ik zag afgelopen weekend toevallig dat mijn pilot road 3 achterband na 10k km links iets begint te cuppen. Het is nog niet hinderlijk, maar wel iets om in de gaten te houden.
Verder heb ik over de slijtage echt niet te klagen. Over grip trouwens ook niet. :) Ik betwijfel of ik de 42k ga halen, daar rij ik te veel voor rechtdoor. Maar alles dat meer is dan 6k (mijn vorige band, de standaard bridgestone op de Hornet) is meegenomen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hou je de band goed op druk? Omdat het karkas wat flexibel is, mag deze wat harder opgepompt worden (2.8-3.1). Dan kun je het cuppen wat vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo'n MotoGP-machine is dus ook wel een Hooligan-fiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

Ik zag afgelopen weekend toevallig dat mijn pilot road 3 achterband na 10k km links iets begint te cuppen. Het is nog niet hinderlijk, maar wel iets om in de gaten te houden.
Verder heb ik over de slijtage echt niet te klagen. Over grip trouwens ook niet. :) Ik betwijfel of ik de 42k ga halen, daar rij ik te veel voor rechtdoor. Maar alles dat meer is dan 6k (mijn vorige band, de standaard bridgestone op de Hornet) is meegenomen.
Ik heb 13k km gered met de PR3 die ik er onder had liggen. Bij de laatste 300km was 100km op het circuit, toen ging het hard met de slijtage en waren ze echt wel op :+

Nu de Pilot Power 2CT er onder zitten, die zijn na 8k km al redelijk aan het einde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:13

Bergie

Lekker belangrijk...

steveman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:04:
[video]

Alleen wel een heeeel dure :P

[ Voor 80% gewijzigd door Bergie op 10-10-2014 10:08 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_Apache_ schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:59:
Hou je de band goed op druk? Omdat het karkas wat flexibel is, mag deze wat harder opgepompt worden (2.8-3.1). Dan kun je het cuppen wat vertragen.
Ik controleer het minimaal iedere maand (compressor hangt naast de motor tegen de muur), bij intensief gebruik vaker, altijd 3.0 Misschien moet ik 3.1 eens proberen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Van wat ik van de bandenboer begreep loopt de druk op naar gewicht.

Lichte fiets, alleen rijden (2.8)
Zwaardere fiets (225kg+), 2.9, 3.0
Vee bagage of duo 3.1

Hele zware fiets (300+), Pilot Road GT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh! Dus dat is cupping? Dan heb ik dat ook ontzettend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cupping komt voornamelijk door vering. of speling op de as.
de energie word niet netjes evenredig over je band verspreid en daardoor heb je dus een slecht slijtage patroon.

ja, je kan ook cupping krijgen door lage banden spanning, maar je zit al op 3bar!
tenzij je altijd maximaal beladen rijd en morbide obesitas hebt, is 3 al echt enorm hoog.
zet je banden spanning op het advies van de fabrikant. en kijk je vering effe na wanneer heb je bijvoorbeeld voor het laatst je vork olie vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ja, zoek maar eens op Google Images naar cupping. NSFW, :+

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 10-10-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij noemen het cupping, de rest van de wereld noemt het anders geloof ik
wow, wtf, waarom doen mensen zich dat aan!

goed, als ik dan toch op google zit,

cupping word ook wel scalloping genoemt (google images laat dan trouwens gewoon leuke vakantie fotos zien van mensen die naar schelpjes duiken, stuk plezieriger dan dat cupping)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb nog nooit de vorkolie vervangen. Ga ik ook niet doen ook, trouwens, mag de garage voor mij doen. Binnen nu en 2 maanden komt een grote beurt, dan wordt die olie als het goed is ook weer vervangen. Als ik me het onderhoudsschema goed herinner, tenminste.

Ik heb ooit, in het begin, eens geprobeerd met verschillende instellingen van de vering (veervoorspanning). Uiteindelijk weer uitgekomen op de voorgeschreven stand zoals Honda het voorschrijft.
Ik rij altijd alleen, en heb geen koffers, dus de gewichtsverdeling is altijd het zelfde. Ik ben alleen de afgelopen 2 jaar aangekomen, maar dat zal het verschil toch niet zijn denk ik. :)

Honda beveelt trouwens 2.9 aan achter, maar dat is gebaseerd op Bridgestone (en max belading?). De Michelin rijdt met 2.8 al een beetje dweilerig achter, dus ik zorg altijd dat ik tussen de 2.9 en 3.0 zit. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen, behalve aftermarket vering monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my bad, dacht even dat we het over de voorband hadden

heb je het trouwens voor en achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
steveman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:04:
[video]

Wat een held! Indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:06:
my bad, dacht even dat we het over de voorband hadden

heb je het trouwens voor en achter?
Voor is het me niet opgevallen nee, achter wel. En zoals ik zei, in een beginstadium, dus het stelt nog niks voor. Maar ik wil zoiets wel al gemerkt hebben voordat het een probleem kan worden. Maar ik begrijp uit jullie posts dat ik er niet veel meer aan kan doen dan gewoon in de gaten houden.
Eventuele aandachtspunten zijn bandenspanning (staat goed), vering (lijkt ook goed), en speling op de as. (euh, hoe controleer ik dit, en wat zijn de toegestane toleranties?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Achterband ja, voorband mag ietsje zachter.

Cupping komt voornamelijk door het werken van de krachten vanuit vermogen en daarom ook niet volledig te voorkomen. Als het al lukt, is het verschrikkelijk saai rijden denk ik dan.
Heb je cupping op de voorband, moet je drastisch wat aan de luchtdruk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

_Apache_ schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:59:
42K? Jeez, dan rijd je wel op het canvas of niet? Nu ben ik geen sportieve rijder, maar meer dan 15K haal ik niet uit mijn banden (TR91/Tourance/Anakee's).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voorband zachter????

Ik heb voorband altijd op 2.1 en achter op 1.9.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tja dat ligt natuurlijk aan of je op het circuit rijdt of dat je met bijrijder en koffers op de openbare weg tourt ;)

Volgens mij is voor bijna iedere motortype wel van toepassing dat een voorband tussen de 2 en 2.4 zit, achter met een wat groter bereik tussen 1.9 en 2.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Acid_Burn schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:13:
[...]

42K? Jeez, dan rijd je wel op het canvas of niet? Nu ben ik geen sportieve rijder, maar meer dan 15K haal ik niet uit mijn banden (TR91/Tourance/Anakee's).
Neuh, canvas was niet te zien, kijk maar op de foto van een paar posts terug.

Rij het hele seizoen, 65km enkele rit. waarvan iets meer dan 60km snelweg.

Fazer600, niet te zwaar, niet te veel koppel, rustige rijstijl.
Tylen schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:14:
Voorband zachter????

Zacht is ook maar relatief dan he.. voor heb ik op 2.7, achter 2,9 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 10-10-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ik heb ook een tijdje zitten pielen met luchtdruk in mijn banden. Aangeraden wordt 2.5 en 2.9 (voor en achter). Ik heb een tijdje met 2.2 voor en 2.5 achter gereden, maar dat vond ik niet een verbetering. Lag minder lekker op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Bandit met Bridgestone Battlax is de voorgeschreven bandenspanning door Suzuki 2.5 voor en 2.5 achter. Denk dat ik de volgende keer eens Continental RoadAttacks 2 (blijkt een zeer goed bandje te zijn) neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Bridgestone Battlax zegt niks :P welk type is het

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Eerste aflevering van het MotoMe staat online! Aflevering 1

[ Voor 38% gewijzigd door pjvandesande op 10-10-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ah, mooi... stond vanochtend al reminder in de agenda om vanavond te gaan kijken. Vooraankondiging zag er interessant uit. Kijken of ze het waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Jolke schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:38:
Ah, mooi... stond vanochtend al reminder in de agenda om vanavond te gaan kijken. Vooraankondiging zag er interessant uit. Kijken of ze het waar kunnen maken.
De eerste aflevering vond ik best geslaagd, hopelijk weten ze genoeg kijkers te trekken om het vol te houden. Ik zat best te wachten op een leuk programma iedere week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Tylen schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:14:
Voorband zachter????

achterband op 1.9!? niet een beetje hoog? wij rijden altijd met voor 2.1 en achter 1.6
ik weet niet met wat voor banden je rijd maar ik neem aan supercorsa's?

[ Voor 11% gewijzigd door joshje op 10-10-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ehm hebben we het hier over weg of circuitgebruik? Ik rijd op de weg met 2.5 voor en 2.9 achter geloof ik (Bridgestone T30 op een Honda VFR RC-36-II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
gwystyl schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:05:
Ehm hebben we het hier over weg of circuitgebruik? Ik rijd op de weg met 2.5 voor en 2.9 achter geloof ik (Bridgestone T30 op een Honda VFR RC-36-II)
Moet je er dan zelf ook niet even bijzetten of je het over weg of circuit hebt? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
frankivo schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Moet je er dan zelf ook niet even bijzetten of je het over weg of circuit hebt? :+
Dat staat er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens, het let je niet om een beetje te experimenteren met banden druk.
ik heb ook wat lopen testen, tot ik op 2.3 en 2.5/2.6 uitkwam voor mijn Speedtriple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
2-3 bar is voor op de weg, lager dan 2 is voor circuit.
Pagina: 1 ... 121 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.