Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 22:00

Bommes

Capo del formaggio

MrMarcie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:56:
[...]

Dank je, die had ik gezien, maar staat niks bij rond de 99. De vraagprijs is trouwens onder de 1.000. Dus dat is de goede richting zo te zien. Neem aan dat ze redelijk waardevast zijn.
Ga deze week proefritje maken. Zal is zien hoe ik 'r met 'm uitkom.
Denk dat 99 of 96 of 95 niet heel veel verschil maakt in de prijs van zo een fiets.
Het is en blijft een leuke starters fiets, tegenhanger van de Honda cb500, of de suzuki gs500.
Die blijven redelijk waarde vast, alhoewel ik niet helemaal weet hoe ze in de huidige rijbewijs regels vallen ?? A1, 2 of vol..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:40:
Maar eens meelezen hier, net mijn rijbewijs gehaald en sinds afgelopen donderdag in mijn bezit oOo

Nu nog een motor zien te scoren. Begrijp dat een kawasaki gpz 500 s een goede beginnersmotor is. Ik kan er aan eentje komen maar vraag me af wat een redelijke prijs is voor zo'n motor. Kan er (bijna) niks over vinden via Google terwijl dit volgens mij toch een hele populaire motor is. Misschien om dat die bezitters er alleen maar mee rijden en geen tijd hebben voor internet ;)

De vraag:
kawasaki gpz 500 s 1999 met zo'n 22K kilometers en goede staat. Mag dat kosten ongeveer als richtprijs?
10 jaar geleden was de GPZ waarschijnlijk een goede beginners motor... echt zijn chassis, remmen en vering inmiddels bijna een lichtjaar verder.

de huidige "budget" beginners fietsen zijn de Honda Hornet en Yamaha Fazer 600 van pak em beet rond 2002. die zijn waarschijnlijk 2x je begrote budget, maar bieden 10x meer motor voor het geld (naar mijn mening)

maar goed over de gpz, met 22k verwacht ik dat de lak vaal is geworden door de tijd. maar verder wel ok zal zijn. is er meer gereden in de afgelopen jaren?
als hij afgelopen jaar een beurt heeft gehad, de banden niet oud of kaal zijn en de ketting tandwiel set ok is... kun je mischien aan de 900/1000 denken als ie echt netjes is 1250

moet er een beurt, banden en ketting op... niet meer dan 600/700
kijk ook even of het "echt" een 1995 model is en niet 1994 overjarig ("nieuwe" heeft een 17 inch voorwiel tegenwoordig zowat een must kwa banden keuze)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:18:
[...]

10 jaar geleden was de GPZ waarschijnlijk een goede beginners motor... echt zijn chassis, remmen en vering inmiddels bijna een lichtjaar verder.

de huidige "budget" beginners fietsen zijn de Honda Hornet en Yamaha Fazer 600 van pak em beet rond 2002. die zijn waarschijnlijk 2x je begrote budget, maar bieden 10x meer motor voor het geld (naar mijn mening)
Denk dat je daar gelijk in hebt.

Één probleem. Geld is op, en ik wil wel rijden. En begreep dat dit wel een leuke motor is. Is om te leren.

Als ik daar nu ruim half jaar op rij en dan wel wat beduidend nieuwers koop (verwacht dat budget er dan wel is) hoop ik er weinig afschrijving op te hebben. Dat is in ieder geval de insteek. Heb in ieder geval geen zin om te wachten met rijden tot volgend jaar.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In dat geval zou ik even goed kijken naar de staat van onderhoud.
Als je die fiets nu voor weinig kunt kopen maar er moet nog een nieuwe ketting set en banden op en je wilt over een half jaar er weer van af is dat zonde geld.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine edit hierboven.

en als je half jaar kan wachten,... DOEN!
in de winter zal je toch niet veel rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Bommes schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:27:
In dat geval zou ik even goed kijken naar de staat van onderhoud.
Als je die fiets nu voor weinig kunt kopen maar er moet nog een nieuwe ketting set en banden op en je wilt over een half jaar er weer van af is dat zonde geld.
Nieuwe voorband, remmen e.d. Alles in goede staat en van diegene die hem 7 jaar in onderhoud heeft gehad. Dus (deel) geschiedenis bekend.

Maar door al die opmerkingen ga ik weer twijfelen :F
Kijken of er veel van de vraagprijs afkan, zou ook schelen in de beslissing.

Maar misschien wel gelijk. Kan natuurlijk ook 3 x fiets huren deze winter op een moie dag.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 05-10-2014 21:31 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als je over een half jaar verwacht een budget te hebben waarmee je een moderne fiets kunt (en wilt) aanschaffen dan zou ik zeker wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vraagt ie?
en wat wil je uitgeven.

daarbij nog, je kan mischien nog een paar leuke ritten doen dit jaar, maar daarna word het rotweer tot begin maart (ik reed relatief lang door toen ik nog in NL zat, maar met regen rijden is niet echt leuk voor een beginner)
je kan iets huren voor een dagje voor waarschijnlijk 75 euro als je echt wil rijden... maar met de winter voor de boeg, is wachten wellicht verstandiger (en je bespaart 3,4 maanden verzekering op deze manier)

overigens wil ik je enthousiasme niet bederven, dus welkom bij de familie / forum

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:33:
wat vraagt ie?
en wat wil je uitgeven.
wat vraagt ie? 875
en wat wil je uitgeven: zo min mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dan bied je hem 500 .. gaat hij akkoord heb je goedkoop een motor, gaat hij niet akkoord zoek je na de winter iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:28:
in de winter zal je toch niet veel rijden
Tsss... als het net zo'n winter wordt als afgelopen keer, dan kan je prima rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 500 trap je hem mischien wel een beetje in zijn ballen ;)
875 is eerlijk gezegt geen verkeerd bedrag, mits ie dus OK is, en als ie afgelopen jaar nog een beurt heeft gehad met nieuwe olie etc etc, kijk naar de achterband en staat van de ketting (check google maar hoe je een ketting controleerd ;) )

als die goed zijn en je kan niet wachten, bied 800, band of ketting set zet je al snel wel 150 euro terug, dus reken maar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:40:
met 500 trap je hem mischien wel een beetje in zijn ballen ;)
Ja vast wel en ik kan al helemaal niet afdingen, betaal altijd braaf wat er gevraagd wordt of krijg er met moeite 50 euro van af als ze 25 duizend vragen.. :9

Gewoon doen wat je goed lijkt, is het een leuke motor is er niets mis mee voor dat geld. Bovendien zou ik er dan gewoon een heel seizoen op rijden en dan weer verder kijken.
Beetje wennen aan de fiets en het rijden zeg maar. Daar is het een toffe motor voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

FF tussendoor als oud F1 fan, heel erg triest bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26

The Executer

Lekker belangrijk!

Afgelopen dinsdag schreef ik nog dat ik mijn motor weg had gebracht. Gistermiddag kreeg ik een onverwacht telefoontje: de motor was klaar! Vanmiddag opgehaald en rijdt weer als een zonnetje. Hij heeft mijn het probleem ook even laten zien: de tanden van het voorste tandwiel stonden er krom aan :X en de bussen van de ketting zat ook flink spelling op. Oftewel, flink versleten. Er is nieuw spul op gekomen en rijdt nu weer als voorheen. 1 nadeel: schakelpookje is iets te hoog terug geplaatst. Binnenkort maar even bijstellen.

* The Executer is weer een happy man

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:35:
[...]

wat vraagt ie? 875
en wat wil je uitgeven: zo min mogelijk
Ik zou toch ook eerder een budget koop doen nu zodat je kunt rijden. Er komen nog genoeg mooie dagen om ervaring op te doen. Op 6 maand 3x een andere motor huren en rijden die je niet kent nu je net je RB hebt lijkt me geen goed advies.

Kawasaki er 5 en Honda CB 500 en zelfs cbf 600 (de carbs versie zonder ABS dan) kun je ook voor weinig vinden. Gewoon de zoekertjes in het oog houden nu.

En daar zul je veel meer aan hebben dan een gehuurde fiets. Je kan em zelfs eens voorzichtig laten vallen dan. Voor dat budget is de kans groot dat em toch al bekrast was :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Fantastisch weekend in de Eifel gehad! Wat een zomers weer vrijdag en zaterdag. Alleen vandaag regen en mist (en de nurnbergring daardoor ook gesloten...)....

Vraagje aan de gopro bezitters: ik had bij wijze van test mijn gopro aan de passagiers stepjes gezet, maar ik krijg ontzettend veel vibratie en daardoor wobbling effect in de video. Wat doen jullie om die vibraties tegen te gaan?

edit: zie filmpje (nog niet geknipt):
YouTube: Eifel 4 oktober 2014

[ Voor 15% gewijzigd door wessel99 op 05-10-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Schokdemper ertussen. Maar de beste schokdemper is toch wel je lichaam.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 22:21:
[...]

Kawasaki er 5 en Honda CB 500 en zelfs cbf 600 (de carbs versie zonder ABS dan) kun je ook voor weinig vinden. Gewoon de zoekertjes in het oog houden nu.
FF voor de duidelijkheid, volgens mij hebben sommige erover heen gelezen (of niet). Die GPZ 500 is van 99.
Das toch relatief redelijk nieuw?

PS Is er nog ergens een GPZ forum in NL. Kan miks vinden. Wel een beetje erg inactief forum in B.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 05-10-2014 23:49 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
MrMarcie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:39:
[...]

FF voor de duidelijkheid, volgens mij hebben sommige erover heen gelezen (of niet). Die GPZ 500 is van 99.
Das toch relatief redelijk nieuw?

PS Is er nog ergens een GPZ forum in NL. Kan miks vinden. Wel een beetje erg inactief forum in B.
Eris wel een topic over op motor-forum, maar heel erg actief lijkt die niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nog vergeten te vertellen: dat alleen autorijders motoren niet zien, klopt ook niet altijd.
Ik reed zaterdag op een provinciale weg met een snelheid van ~70 km/u door een bocht. Aan het eind van de bocht na 100 m komt er vanaf rechts een R1 vrij rap de weg waarop ik rijd opgereden. Duidelijk gevalletje van lekker aan het racen en geen zin om te stoppen voor de stopstreep of dat hij mij gezien heeft.
Ik moest toch even bijremmen. Daarna was hij volgas aan de horizon vertrokken.

Overigens nog wel een lamme arm van het zwaaien overgehouden van zaterdag. :w

[ Voor 7% gewijzigd door Jolke op 06-10-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:30:
Nog vergeten te vertellen: dat alleen autorijders motoren niet zien, klopt ook niet altijd.
Ik reed zaterdag op een provinciale weg met een snelheid van ~70 km/u door een bocht. Aan het eind van de bocht na 100 m komt er vanaf rechts een R1 vrij rap de weg waarop ik rijd opgereden. Duidelijk gevalletje van lekker aan het racen en geen zin om te stoppen voor de stopstreep of dat hij mij gezien heeft.
Ik moest toch even bijremmen. Daarna was hij volgas aan de horizon vertrokken.

Overigens nog wel een lamme arm van het zwaaien overgehouden van zaterdag. :w
Het viel mij eigenlijk tegen hoeveel motorrijders ik gezien heb afgelopen zaterdag. Heb een rondje Lekdijk gedaan (Amerongen - Nieuwegein - Rhenen), daar had ik toch eigenlijk veel meer verwacht. Gelukkig maar eigenlijk, is toch leuker als het niet zo druk is daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Ha, dat rij ik ook vaak, maar dan andersom, en vaak rij ik door tot Vianen en ga via de andere kant terug

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oom agent weet ook dat ze daar zaterdag moeten zijn, heb er zelf overigens wel gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:57:
Ha, dat rij ik ook vaak, maar dan andersom, en vaak rij ik door tot Vianen en ga via de andere kant terug
Rijdt dat nou lekker, andersom? :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5nnA1fUxda4]

Toen ik nog in NL woonde, reed ik ook vaak over de Lekdijk. Familie in Amerongen/Leersum/Wijk wonen. Mooie stukjes, maar begon toen al erg druk te worden als het weer mooi was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:57:
oom agent weet ook dat ze daar zaterdag moeten zijn, heb er zelf overigens wel gereden ;)
Ik ben er eerlijk gezegd nog nooit politie tegen gekomen, alleen bij Arnhem wel eens. Waar staan ze dan vaak? Dan kan ik daar rekening mee houden :P En het is maar goed dat ik ze nooit ben tegen gekomen, 60 km/h is geen snelheid voor een SS op een mooie kronkelende dijk :9

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Heeft iemand hier tips voor nieuwe boogies voor een VTR Firestorm?
Op dit moment zitten er NGK's platinum in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:44:
Heeft iemand hier tips voor nieuwe boogies voor een VTR Firestorm?
Op dit moment zitten er NGK's platinum in.
Even goed kijken naar de specs van de bougies en dan de juiste kopen (onderandere de grootte van het gat etc).

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ik weet wat erin zit op dit moment, maar ik wilde even peilen of er nog tips voor bepaalde merken of types ware hier. Platina, iridium, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:01:
Ik weet wat erin zit op dit moment, maar ik wilde even peilen of er nog tips voor bepaalde merken of types ware hier. Platina, iridium, etc..
Ik kende het verschil niet zo tussen standaard, platinum en Iridium etc.

Even snel googlen levert het volgende op:

Will an Iridium spark plug be beneficial for my particular engine?
This is very subjective. The vast majority of vehicles/engines will benefit from replacing a standard spark plug with an Iridium spark plug. Most benefit will result if:

There is a very close Iridium spark plug match for your standard spark plug (i.e. overall design is very similar)
The standard spark plug you are replacing is a basic copper plug (the Iridium plug will then be a more significant upgrade)
The engine has a large cylinder capacity and a large number of cylinders
Least benefit will be realized if:

There is no close match for your standard spark plug, it isn't worth compromising plug design purely to use an Iridium plug type.
The standard plugs are already a performance or enhanced design. Some standard (Original Equipment) plugs are Iridium or fine wire platinum types, these may already provide the ultimate performance and service life for your particular engine. Fitting an aftermarket Iridium plug may actually result in a drop in performance and service life.
bron: http://www.sparkplugs.co.uk/iridium-spark-plugs

Ik zou zeggen, oordeel zelf :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004

empy

Rijdt rondjes

Mijn F650CS heeft een upgrade gekregen van de standaard bougie naar een iridium, dit is een 1 cilinder en deze is echt heel erg er op vooruit gegaan.
Hij loopt rustiger, zuiniger, heeft meer koppel onderin en loopt op constante toerentallen veel en veel rustiger. Maar dat is een bekend gegeven bij dit blok met bougies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Dat is ook het nieuws dat ik las, Bakvis. Komt erg aan op het type motor. Mijn pa rijdt een 1100GS en die vond het niets een iridium bougie.

Andere dikke tweepitters hier met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:35:
Dat is ook het nieuws dat ik las, Bakvis. Komt erg aan op het type motor. Mijn pa rijdt een 1100GS en die vond het niets een iridium bougie.

Andere dikke tweepitters hier met ervaringen?
Klopt idd. Ik kon op de NGK site voor mijn fiets (sv 650) 2 bougies zien, een standaard en iridium. Ik zou dan voor de iridium gaan.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:37:
[...]

Ik ben er eerlijk gezegd nog nooit politie tegen gekomen, alleen bij Arnhem wel eens. Waar staan ze dan vaak? Dan kan ik daar rekening mee houden :P En het is maar goed dat ik ze nooit ben tegen gekomen, 60 km/h is geen snelheid voor een SS op een mooie kronkelende dijk :9
Ik heb ze wel eens net voor Wijk bij Duurstede zien staan (vanaf Amerongen) met een lasergun, maar verder eigenlijk nergens op die route. Normaal gesproken probeer ik de dijkjes ook te vermijden in het weekend, het is daar vaak te druk dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele gekke vraag....maar toch maar stellen. Ik heb een (relatief) platte band, want de Harley lang niet aangeraakt, is niet lek. Kan ik die gewoon oppompen met een fietspomp? (Ik sta nu niet bij de motor, dus geen idee of dat past maar voor een "speciaal dingetje" bij de HD dealer ben je altijd 200 euro verder natuurlijk omdat er een naam op staat)

Ik wilde zaterdag even langs de lokale motorshop, maar heb dat niet gered.

Ik wilde ook nog eens mijn achterspatbord choppen... Iemand daar ervaring mee? Voor wat betreft kosten laten doen tegen het zelf doen? en of dat een beetje mooi word als je het zelf doet?
Ik wil er eigenlijk iets soortgelijks als een Harley Nightster of een Iron van maken (rood licht in de knippers en dan die dopneus van achterop dus weg choppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Banden oppompen doe ik thuis wel vaker. Als je naar de pomp rijdt, dan zijn ze warm en is de lucht al enigszins uitgezet, waardoor de druk hoger is.
Gewone fietspomp gaat prima. Ik heb op mijn 17 euro Halfords pomp geen verloopje nodig oid. Vervolgens wel met een aparte manometer de druk controleren, omdat die ingebouwde metertjes niet nauwkeurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:38:
Misschien een hele gekke vraag....maar toch maar stellen. Ik heb een (relatief) platte band, want de Harley lang niet aangeraakt, is niet lek. Kan ik die gewoon oppompen met een fietspomp? (Ik sta nu niet bij de motor, dus geen idee of dat past maar voor een "speciaal dingetje" bij de HD dealer ben je altijd 200 euro verder natuurlijk omdat er een naam op staat)

Ik wilde ook nog eens mijn achterspatbord choppen... Iemand daar ervaring mee? Voor wat betreft kosten laten doen tegen het zelf doen? en of dat een beetje mooi word als je het zelf doet?
Ik wil er eigenlijk iets soortgelijks als een Harley Nightster of een Iron van maken (rood licht in de knippers en dan die dopneus van achterop dus weg choppen)
gok dat je een grotere/mountainbike aansluiting nodig hebt. de normale fietspomp voor je stadsfiets red het niet. als je dichtbij een benzinepomp woont kan je ook rustig die kant op rijden als hij gewoon slap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb voor ~15 euro een voetpompje van de Halfords met aansluiting die geschikt is voor auto/motor ventielen. Er zit een manometertje in, maar ik controleer het achteraf altijd even met iets dat wat preciezer de druk aangeeft.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb dan zo'n Halfords ding, met een boel verloopjes voor de mountainbike etc.

De shell bij ons vraagt 50 cent voor lucht... :) en stiekem best nog een eind rijden, wil de velg niet beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Zelf dus even pompen inderdaad thuis.

Klopt, dat ik een mountainbike-fit pomp heb. Wel zo handig: past voor de fietsen, de kinderwagen en dus ook voor de motor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Hier ook een Halfords voetpomp. Wel eentje nemen met twee cylinders, anders blijf je bezig. En wat anderen al zeiden: druk controleren met een andere meter, want die analoge op het pompje slaat echt nergens op (bij mij dan - dik 0,5 bar afwijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Bij mij schommelt dat pompje al met 0.5 bar als ik pomp :)

Mijn vraag is een beetje ten onder gegaan in het pomp-verhaal: welke bougies heb jij in je V-twin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:26:
Bij mij schommelt dat pompje al met 0.5 bar als ik pomp :)

Mijn vraag is een beetje ten onder gegaan in het pomp-verhaal: welke bougies heb jij in je V-twin zitten?
Ik heb de Standaard NGK-dingen die er volgens de partlist in moeten in mijn RSV hangen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001

Acid_Burn

uhuh

DECOY88 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

gok dat je een grotere/mountainbike aansluiting nodig hebt. de normale fietspomp voor je stadsfiets red het niet.
Red het niet op welke manier? De aansluiting misschien, maar de druk wel hoor. Een fietsband heeft een hogere druk dan een motorband.

Met een verloopnippeltje zou dat moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.fietsparts.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/210.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

gok dat je een grotere/mountainbike aansluiting nodig hebt. de normale fietspomp voor je stadsfiets red het niet. als je dichtbij een benzinepomp woont kan je ook rustig die kant op rijden als hij gewoon slap is.
Stadsfiets zou ook al op 4 bar moeten staan. Dus dat red je makkelijk met je fietspomp. Wel even zorgen dat je een verloopnippel hebt, zoals hierboven, of een pomp met een autoaansluiting :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik heb deze bij de fietsenmaker gehaald: http://www.cordo.com/voetpomp-3/pomp-cordo-easy-extra-2

Werkt goed genoeg, pompen duurd wel iets langer, maar de nippel van de fietspomp past perfect op het auto ventiel (ook veel gebruikt bij mountainbikes idd).

Meter is wel redelijk inaccuraat...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:38:

Om zelf mijn banden (auto, motor, aanhangwagen, kruiwagen, steekwagen, mountainbike... zijn er nogal wat) te kunnen pompen heb ik eenmalig geïnvesteerd in een goedkope compressor. Goedkoop, omdat het ding geen grote tank heeft. Ik kan er dus niet mee paintbrushen of een nietpistool op aansluiten, maar om banden op te pompen is het perfect. Dit is inclusief vulpistool met manometer.
Omdat die direct naast de motor tegen de muur hangt bevordert dat ook de discipline om regelmatig de bandenspanning te controleren. :)

Ik weet niet in welke regio je woont, maar anders kon ik je daar wel even mee helpen? Zelf uit midden-limburg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd hoe de eerste les na anderhalve maand weer gaat bevallen :).

Laatste les is in augustus geweest, net na het behalen van de AVB. Aandachtspunten waren kijkgedrag en het bochtenwerk, zeker bij meerdere bochten achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doetinchem, Gelderland. :)

Mja, ik wil gewoon nog wel een keertje gaan rijden met de Harley dit jaar, ik heb een winterstop in de verzekering van ik geloof 15 november tot 1 maart? Dus ik heb nog maar even.

Ik zou hem ook graag naar de dealer rijden, voor een check up. Liefst ook een upgrade van de uitlaat. Maar als dat choppen haalbaar is, dan wil ik dat meteen (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gelderland is me net wat te ver weg, sorry. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:23:
Benieuwd hoe de eerste les na anderhalve maand weer gaat bevallen :).

Laatste les is in augustus geweest, net na het behalen van de AVB. Aandachtspunten waren kijkgedrag en het bochtenwerk, zeker bij meerdere bochten achter elkaar.
Ver vooruit kijken en regelmatig met een snelle blik de te volgen lijn weer terugkijken, heel belangrijk je stuur niet stevig of verkrampt vasthouden (dus volkomen ontspannen onderarmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik al wel, geen nood, als het met de halfords handpomp kan, dan moet dat maar zo :)
Ging meer om de vraag of het mogelijk was.

Dan misschien een drukmetertje erbij kopen, en eens proberen gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:46:
[...]

Ver vooruit kijken en regelmatig met een snelle blik de te volgen lijn weer terugkijken, heel belangrijk je stuur niet stevig of verkrampt vasthouden (dus volkomen ontspannen onderarmen).
Kijken kijken kijken is het devies.

Onderstaande video geeft wel een aardig idee van hoe je het constant check en in de gaten houdt op de motor:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lGJsqAx22Ac]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:30:
Tuurlijk niet, veel motorrijders rijden ook auto. En het zijn nét mensen...die zien ook wel eens iets niet. Motorrijders zijn niet heilig, maar dat denken mensen op de motorfora blijkbaar wel...het is nl altijd per definitie de schuld van de automobilist. Onzin.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Erasmo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Kijken kijken kijken is het devies.

Onderstaande video geeft wel een aardig idee van hoe je het constant check en in de gaten houdt op de motor:
[video]
Damn, hij had een bijna-ervaring!

Merk op hoe het woordje "dood" ontbreekt in die zin...

niet lievv van die koekblikker, maar video/tweede gedachte waardig? Neen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Niet lief inderdaad, maar volgens mij kon het net. Ik denk zelf dat de auto de motor ziet komen en nog gas geeft om de baan over te rijden. En terwijl hij zich druk maakt passeert hij nog een tweetal zijstraten waar iemand uit kan komen rijden :D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Lijkt me toch gewoon een "autobandventiel" ?

Ik heb geloof ik deze pomp, normale fietsventielen, Franse ventielen, Liechtensteinse ventielen, autobandventielen allemaal geen probleem :)

http://mammoet.nl/vloer-p...sks-air-x-press-2014.html (Gebruik wel altijd een losse meter)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

steveman schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:17:
[...]

Echt close was het idd niet, kwam ook omdat de motorrijder er al op anticipeerde. Overigens niet onderschatten hoe dichtbij het was, zo'n groothoeklens vertekend enorm (dingen verder weg lijken nóg verder weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Echt close was het idd niet, kwam ook omdat de motorrijder er al op anticipeerde. Overigens niet onderschatten hoe dichtbij het was, zo'n groothoeklens vertekend enorm (dingen verder weg lijken nóg verder weg).
Je moet eens in een USA made auto gaan rijden. Staat zelfs in de buitenspiegels gegraveerd dat objecten zich op een andere afstand bevinden als da't 't lijkt in de spiegel.

Objects in mirror are closer than they appear.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Is idd exact hetzelfde effect (komt door de bolling van de lens/spiegel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:03:
[...]

Tuurlijk niet, veel motorrijders rijden ook auto. En het zijn nét mensen...die zien ook wel eens iets niet. Motorrijders zijn niet heilig, maar dat denken mensen op de motorfora blijkbaar wel...het is nl altijd per definitie de schuld van de automobilist. Onzin.
Klopt, het zijn ook gewoon mensen :)
Hou gewoon niet van mensen op de weg die denken king of the road te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

steveman schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:17:
[...]

Je moet dat kanaal wel vaak met een korreltje zout nemen, maar die tweede video is meer voor de uitleg van hoe hij het verkeer interpreteert. Hij reageert vaak behoorlijk heftig omdat een maat van hem door een bellende blikker over de kling is gejaagd.

En het is natuurlijk leuk kijkmateriaal soms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erasmo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:33:
[...]
Je moet dat kanaal wel vaak met een korreltje zout nemen, maar die tweede video is meer voor de uitleg van hoe hij het verkeer interpreteert. Hij reageert vaak behoorlijk heftig omdat een maat van hem door een bellende blikker over de kling is gejaagd.
Ik heb het allemaal niet bekeken maar mijn eigen theorie over mensen die heel vaak in penibele situaties terecht komen is dat ze misschien ook eens naar zichzelf moeten kijken. Misschien hebben zij een eigen beeld van hoe het er op de weg aan toe zou moeten gaan die niet helemaal/helemaal niet strookt met de perceptie van de andere weggebruikers.
Ja, je hebt in bepaalde gevallen voorrang, maar dat wil niet zeggen dat je het continue moet opeisen en uit je dak moet gaan als iemand een keer een fout maakt. Er is niet één weggebruiker die nooit een fout maakt. Ik heb ook wel eens bijna een motorrijder plat gereden in de file. Gewoon 3 tellen niet kijken en ze staan naast je. Als motorrijder mag je je ook best wel realiseren hoe het aan de andere kant is. Dat is ook precies die mentaliteit waardoor ik vrijwel niet meer op MF kom. Motorrijders zijn alles en alle andere weggebruikers zijn klootzakken. Spiegels aftrappen in de file is ok en gieters gooien naar motorrijders niet.

Tsja....het is een manier van de wereld bekijken. Maar niet de mijne. En ik kom helemaal niet zo vaak in die rare situaties. Tuurlijk zie ik vaak zat dingen fout gaan, maar ik anticipeer en neem mijn maatregelen voordat het zover is. Ik laat het er niet op aan komen. Wat de grote denkfout is die dat soort gasten maken is dat er een educatieve waarde zit in het uitkafferen van iemand. Nou...ik heb nieuws voor ze: die is er niet. Au contraire zelfs.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Volgens mij deed die dude in het filmpje het prima. Anticipeerde en alles. Dat uitschelden doet-ie vervolgens vooral voor YouTube, lijkt mij.

En hoezo zou uitschelden tegengesteld werken, zoals jij aan het einde stelt? Ik denk dat een motorrijder vaak best wel intimiderend is, laat staan een boze motorrijder. Volgende keer maar even een keertje extra kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:32
mphilipp schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:48:
[...]

Ik heb het allemaal niet bekeken maar mijn eigen theorie over mensen die heel vaak in penibele situaties terecht komen is dat ze misschien ook eens naar zichzelf moeten kijken. Misschien hebben zij een eigen beeld van hoe het er op de weg aan toe zou moeten gaan die niet helemaal/helemaal niet strookt met de perceptie van de andere weggebruikers.
Ja, je hebt in bepaalde gevallen voorrang, maar dat wil niet zeggen dat je het continue moet opeisen en uit je dak moet gaan als iemand een keer een fout maakt. Er is niet één weggebruiker die nooit een fout maakt. Ik heb ook wel eens bijna een motorrijder plat gereden in de file. Gewoon 3 tellen niet kijken en ze staan naast je. Als motorrijder mag je je ook best wel realiseren hoe het aan de andere kant is. Dat is ook precies die mentaliteit waardoor ik vrijwel niet meer op MF kom. Motorrijders zijn alles en alle andere weggebruikers zijn klootzakken. Spiegels aftrappen in de file is ok en gieters gooien naar motorrijders niet.

Tsja....het is een manier van de wereld bekijken. Maar niet de mijne. En ik kom helemaal niet zo vaak in die rare situaties. Tuurlijk zie ik vaak zat dingen fout gaan, maar ik anticipeer en neem mijn maatregelen voordat het zover is. Ik laat het er niet op aan komen. Wat de grote denkfout is die dat soort gasten maken is dat er een educatieve waarde zit in het uitkafferen van iemand. Nou...ik heb nieuws voor ze: die is er niet. Au contraire zelfs.
Ik kwam 2 weken geleden in de file tussen Gouda en Utrecht (toen er iemand van het viaduct wou springen) daar was het echt 5x bijna raak door automobilisten die hun deur zonder te kijken open gooiden om even een wandeltje te maken over de snelweg |:( . 1x kwam ik minder dan 1 meter voor de deur tot stilstand, ik reed niet harder dan 25 km/h. Daar had ik ook even medegedeeld aan de bestuurder dat hij een ezel was, wat ik best wel terecht vind. Na een tijdje had ik het gewoon gehad en ben ik maar op de afgesloten rijstrook door gereden, ik had geen zin om een deur te koppen. Veel automobilisten kijken gewoon totaal niet... Ik zelf kijk ALTIJD als ik de deur open doe in een auto.

Dus ik ben het ook gewoon eens met XBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou die achterlijk muts met haar kwalitatief uitermate teleurstellende gedrag bij 1m30s is dus hoe motorrijders dood gaan.

bij 2m22s, mag je in engeland of godweetwaarditisopgenomen op de busbaan blijven met je motor?
zo ja, dan moeten ze het rijbewijs van die beroepsmoordenaar in vrachtwagen zijn rozekaartje ontnemen, die gaat ook nog iemand in pannenkoek veranderen op zijn goeie dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:39:
[...]

bij 2m22s, mag je in engeland of godweetwaarditisopgenomen op de busbaan blijven met je motor?
zo ja, dan moeten ze het rijbewijs van die beroepsmoordenaar in vrachtwagen zijn rozekaartje ontnemen, die gaat ook nog iemand in pannenkoek veranderen op zijn goeie dag
Vroeg ik me ook meteen af, bij beide filmpjes zie je dat de motor op de buslane rijdt. Is dat toegestaan?
Na verloop van tijd gaat de buslane over in een gewone rijbaan, dus is het logsich dat verkeer invoegt en gebruikt gaat maken van deze extra lane. Hoe die vrachtwagen dan naar links komt, kan misschien net of net niet door de beugel, maar je kan er wel op anticiperen. Een vrachtwagen hoort (moet?) in de meest rechter (of links in Engeland) rijbaan te rijden, dus is het logisch dat de vrachtwagen naar deze extra rijbaan verschuift om plaats te maken voor het overige verkeer.
De motorrijder zat er nog voldoende achter, maar ik begrijp zijn reactie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:05:
Ja dat dacht ik al wel, geen nood, als het met de halfords handpomp kan, dan moet dat maar zo :)

Auto en scooterbanden pomp ik gewoon op met mijn fietspomp, ik heb deze:

https://www.halfords.nl/p...s-fietspomp-hogedruk.html

Alleen dan zonder het halfords logo.

Een keer nagemeten maar de drukmeter erop is echt behoorlijk nauwkeurig dus daar kun je ongewtijfeld ook motorfiets banden mee oppompen :)

Heb vorige week mijn Atje gehaald 8) en ben nu zoekende naar een motor, ik neig zelf heel erg naar een Honda CB500 als eerste motor, goede keus? Wil hem soms voor woon-werk gebruiken (niet dagelijks) en voor af en toe een beetje leuk toeren. Mijn grote liefde is de Yamaha R6 maar dat vind ik wellicht een beetje té als eerste motor en ook een stukje duurder. En het zou mijn hart breken als ik in mijn onervarenheid al het plastic over het asfalt hoor schrapen :X
Of moet ik niet zo'n pussy zijn en gewoon gelijk voor de R6 gaan :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30
Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:39:
[...]

Vroeg ik me ook meteen af, bij beide filmpjes zie je dat de motor op de buslane rijdt. Is dat toegestaan?
Na verloop van tijd gaat de buslane over in een gewone rijbaan, dus is het logsich dat verkeer invoegt en gebruikt gaat maken van deze extra lane. Hoe die vrachtwagen dan naar links komt, kan misschien net of net niet door de beugel, maar je kan er wel op anticiperen. Een vrachtwagen hoort (moet?) in de meest rechter (of links in Engeland) rijbaan te rijden, dus is het logisch dat de vrachtwagen naar deze extra rijbaan verschuift om plaats te maken voor het overige verkeer.
De motorrijder zat er nog voldoende achter, maar ik begrijp zijn reactie niet.
9 van de 10x mag je als motorrijder op de busbaan rijden in Engeland.

Deels ben ik het met jullie eens. Ik kom zelf amper in gevaarlijke situaties terecht, maar dat is niet omdat het overige verkeer zo goed oplet, maar omdat ik zelf goed oplet. Ik heb dan allang gas losgelaten of bijgeremd. Maar dan kun je denk ik nog steeds boos zijn.

Er is natuurlijk een verschil tussen mensen die een 'foutje' maken, omdat ze bijvoorbeeld de snelheid verkeerd inschatten, en tussen mensen die gewoon te lui zijn om hun volle aandacht op het overige verkeer te richten.

Of door rood rijden bijvoorbeeld. Met de motor maak ik vaak zat mee dat ik last heb van door rood rijdende / lopende / fietsende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46

_Apache_

For life.

Metro2002 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:08:
[...]

Heb vorige week mijn Atje gehaald 8) en ben nu zoekende naar een motor, ik neig zelf heel erg naar een Honda CB500 als eerste motor, goede keus? Wil hem soms voor woon-werk gebruiken (niet dagelijks) en voor af en toe een beetje leuk toeren. Mijn grote liefde is de Yamaha R6 maar dat vind ik wellicht een beetje té als eerste motor en ook een stukje duurder. En het zou mijn hart breken als ik in mijn onervarenheid al het plastic over het asfalt hoor schrapen :X
Of moet ik niet zo'n pussy zijn en gewoon gelijk voor de R6 gaan :P ?
Blijf bij iets van een CB500, Fazer, ER6 en leer eerst rijden..

Ik rij nog steeds op mijn eerste motor, een Fazer 600 gekocht in zomer 2008. Destijds gekocht omdat ik de motor zag als opstap voor een meer volwassen motor. 600's worden vaak afgedaan als niet sterk, weinig koppel, niet geschikt voor lange ritten and what not.
Na 6 jaar, en bijna 70k km kan ik het tegendeel beweren. Het rijden gaat super, en rijd heerlijk. Drukke spits? file rijden? regen ? lange rit ? (>4u), geen enkel punt.
Inmiddels is de motor uitgerust met navigatie, handvatverwarming, topkoffer. Stiekem wil ik niets anders. meer O+

[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 07-10-2014 10:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
600 cc niet sterk? Dat is idd de understatement van de dag.
Voor mijn VTR heb ik op een CBR gereden, na op een Savage opgestapt te zijn. Kan alleen maal :Y zeggen op dat wat _Apache_ zegt... leer eerst motorrijden voordat je op een zware machine stapt. Het rijbewijs zegt alleen dat je mag rijden van de staat, niet dat je het kan.

Klinkt natuurlijk heel erg uit de hoogte wat 'ervaren' motorrijders hier op een forum allemaal zeggen. Maar ik heb vooralsnog geen spijt van rustig aan beginnen en dan doorgroeien naar zweardere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik ben zelf sinds vorig jaar september in het bezit van mijn motorrijbewijs. Ik heb daarvoor en daarna heel veel gezocht op de 'ideale' motor voor mij.

Eén van de beperkende factoren in mijn keuzevrijheid was het feit dat ik 1,95m ben. Toch wel aardig lang voor de gemiddelde motor. Ik heb me daarom naast mijn persoonlijke voorkeuren ook veel laten beinvloeden door de resultaten van de volgende website: http://cycle-ergo.com/. Daar kan je zien wat de hoeken zijn van je benen bij verschillende motoren.

Daarnaast heb ik toen ik voor mijn eerste motor ging ook gekeken naar watvoor soort blok eronder lag. Ik heb er bewust voor gekozen om geen 1 cilinder te kopen. Dit leek me veel te tricky. Ook de wat pittigere 2 cilinders vertrouwde ik niet helemaal.

Uiteindelijk is de kwestie motorinhoud ook bij mij een belangrijk keuze element geworden. Ik vond een motor met meer dan 750 cc eigenlijk te zwaar om mee te beginnen. Qua vermogen en qua rijgewicht.

Uiteindelijk wou ik het liefst een 600cc. Maar mijn oog viel al heel snel op de Kawasaki Z750. Gewoon een erg goede motor voor mijn lengte en heb er daarnaast veel goede verhalen over gelezen. Heel vergevingsgezind motortje met genoeg pit en een super lekkere rijhouding. Nadat ik deze motor een paar keer had zien staan was ik gelijk verkocht en konden de Er-6n en de bandits en fazertjes etc het niet meer maken t.o.v. van de Z. Ondanks dat het toch wel een aardige pot geld was voor een eerste motor vind ik het nog steeds een goede beslissing die ik toen heb gemaakt. Ik wou eerst niet meer dan € 3.500,- uitgeven maar dit budget toch nog wat uitgerekt naar € 5.500,-. Je kan maar beter gewoon de motor kopen die je graag ziet en wil hebben dan voor een compromis gaan. Dan zit je straks met een motor waar je eigenlijk niet op wil rijden en moet je die eerst weer inruilen/verkopen.

Misschien dat dit verhaaltje je een beetje helpt bij het bepalen van je keuze Metro2002.

EDIT

Moet er nog wel bij vertellen dat ik op de motors van mijn vader en schoonvader heb gereden van te voren. Die rijden respectievelijk op een chopper en een transalp (enduro). De chopper had 800cc en de transalp 600. Bij de chopper kreeg ik gelijk last van m'n onderrug en was de zithouding erg instabiel voor iemand die van een lesmotor komt. Bij de enduro was de zithouding wat te passief. Bovendien was dit wel een aardig tam besje qua vermogen. Reed al snel alleen maar vol gas.

[ Voor 11% gewijzigd door Proqzor op 07-10-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:04:
600 cc niet sterk? Dat is idd de understatement van de dag.
Voor mijn VTR heb ik op een CBR gereden, na op een Savage opgestapt te zijn. Kan alleen maal :Y zeggen op dat wat _Apache_ zegt... leer eerst motorrijden voordat je op een zware machine stapt. Het rijbewijs zegt alleen dat je mag rijden van de staat, niet dat je het kan.

Klinkt natuurlijk heel erg uit de hoogte wat 'ervaren' motorrijders hier op een forum allemaal zeggen. Maar ik heb vooralsnog geen spijt van rustig aan beginnen en dan doorgroeien naar zweardere motoren.
Heb al mijn lessen op een 600cc gereden (yamaha XJ6) met 80pk en om nou te zeggen dat ik daar erg van onder de indruk was qua snelheid? Mwa.

Reden voor de CBR500 is dat deze goedkoop te krijgen is, volgens mij redelijk betrouwbaar is en omdat het een naked is er minder kans op flinke schade is als je een keer een schuiver maakt. Ook is de zithouding redelijk relaxed (heb er ook een paar lesjes op gehad in het begin) en de R6 heeft volgens mij een wat sportievere zit. Denk minder prettig in files ed.

Maar geloof dat men het er hier wel over eens is om rustig te beginnen?

Aan de andere kant ook zonde als ik snel uitgekeken ben op mijn eerste motor en dan snel toch wat anders zou willen :/

Lastig :9

Andere suggesties voor een eerste motor overigens welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 07-10-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Proqzor schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:15:
Ik ben zelf sinds vorig jaar september in het bezit van mijn motorrijbewijs. Ik heb daarvoor en daarna heel veel gezocht op de 'ideale' motor voor mij.

Eén van de beperkende factoren in mijn keuzevrijheid was het feit dat ik 1,95m ben. Toch wel aardig lang voor de gemiddelde motor. Ik heb me daarom naast mijn persoonlijke voorkeuren ook veel laten beinvloeden door de resultaten van de volgende website: http://cycle-ergo.com/. Daar kan je zien wat de hoeken zijn van je benen bij verschillende motoren.

Daarnaast heb ik toen ik voor mijn eerste motor ging ook gekeken naar watvoor soort blok eronder lag. Ik heb er bewust voor gekozen om geen 1 cilinder te kopen. Dit leek me veel te tricky. Ook de wat pittigere 2 cilinders vertrouwde ik niet helemaal.

Uiteindelijk is de kwestie motorinhoud ook bij mij een belangrijk keuze element geworden. Ik vond een motor met meer dan 750 cc eigenlijk te zwaar om mee te beginnen. Qua vermogen en qua rijgewicht.

Uiteindelijk wou ik het liefst een 600cc. Maar mijn oog viel al heel snel op de Kawasaki Z750. Gewoon een erg goede motor voor mijn lengte en heb er daarnaast veel goede verhalen over gelezen. Heel vergevingsgezind motortje met genoeg pit en een super lekkere rijhouding. Nadat ik deze motor een paar keer had zien staan was ik gelijk verkocht en konden de Er-6n en de bandits en fazertjes etc het niet meer maken t.o.v. van de Z. Ondanks dat het toch wel een aardige pot geld was voor een eerste motor vind ik het nog steeds een goede beslissing die ik toen heb gemaakt. Ik wou eerst niet meer dan € 3.500,- uitgeven maar dit budget toch nog wat uitgerekt naar € 5.500,-. Je kan maar beter gewoon de motor kopen die je graag ziet en wil hebben dan voor een compromis gaan. Dan zit je straks met een motor waar je eigenlijk niet op wil rijden en moet je die eerst weer inruilen/verkopen.

Misschien dat dit verhaaltje je een beetje helpt bij het bepalen van je keuze Metro2002.

EDIT

Moet er nog wel bij vertellen dat ik op de motors van mijn vader en schoonvader heb gereden van te voren. Die rijden respectievelijk op een chopper en een transalp (enduro). De chopper had 800cc en de transalp 600. Bij de chopper kreeg ik gelijk last van m'n onderrug en was de zithouding erg instabiel voor iemand die van een lesmotor komt. Bij de enduro was de zithouding wat te passief. Bovendien was dit wel een aardig tam besje qua vermogen. Reed al snel alleen maar vol gas.
Heel herkenbaar verhaal, bij mij was het de Z800 ipv de Z750 :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Metro2002 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:25:
[...]

Heb al mijn lessen op een 600cc gereden (yamaha XJ6) met 80pk en om nou te zeggen dat ik daar erg van onder de indruk was qua snelheid? Mwa.

Reden voor de CBR500 is dat deze goedkoop te krijgen is, volgens mij redelijk betrouwbaar is en omdat het een naked is er minder kans op flinke schade is als je een keer een schuiver maakt. Ook is de zithouding redelijk relaxed (heb er ook een paar lesjes op gehad in het begin) en de R6 heeft volgens mij een wat sportievere zit. Denk minder prettig in files ed.

Maar geloof dat men het er hier wel over eens is om rustig te beginnen?

Aan de andere kant ook zonde als ik snel uitgekeken ben op mijn eerste motor en dan snel toch wat anders zou willen :/

Lastig :9

Andere suggesties voor een eerste motor overigens welkom!
Dat blok met 80 pk heeft ook een vrij rustig karakter.
Persoonlijk vindt ik dat je gewoon moet halen wat je wilt. Met een 1000cc motor moet je jezelf gewoon in kunnen houden, voluit gaan is sowieso geen optie op de openbare weg dan. Je trekt hm een aantal seconden los en je zit op de 200. Maar met een 600cc zit je ook zo op dodelijke snelheden.

Leer je motor gewoon goed kennen en let goed op dan moet het goed gaan ongeacht welke motor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:04

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben ook op zoek naar een motor, ook vrij recent geslaagd voor A. Zou graag een Harley willen (die van Fragdaddy, wauw :9 ) maar budget en lokatie zijn er nog niet naar. Was eerst aan het kijken naar een Magna of Maxim, want chopper en niet duur, maar gezien het komende seizoen denk ik toch aan een meer toerfiets met een kuipje/ruitje. Heb gelest op een CB600f en eigenlijk geen ervaring op een andere fiets. Budget is eigenlijk vrij laag, hoe goedkoper hoe beter en wil liefst cardan. Zat te kijken naar een oude Sabre of XJ900.
Uiterlijk maakt mij weinig uit eigenlijk, gaat mij er om dat ik er een beetje lekker op kan zitten met slechter weer want ik ga er voornamelijk woon-werkverkeer mee doen op de A13.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Vanmorgen examen gedaan voor AVB. Alle oefeningen voldoende afgerond, dus geslaagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Marc Rademaker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:09:
[...]

9 van de 10x mag je als motorrijder op de busbaan rijden in Engeland.
't Is alleen ergens in Australië ;). Overigens zal hij best op de busbaan mogen... wil ik in Nederland ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:09:
[...]
Deels ben ik het met jullie eens. Ik kom zelf amper in gevaarlijke situaties terecht, maar dat is niet omdat het overige verkeer zo goed oplet, maar omdat ik zelf goed oplet. Ik heb dan allang gas losgelaten of bijgeremd.
Zit dagelijks op de motor en ook ik kom amper in gevaarlijke situaties, gewoon een kwestie van goed defensief rijden (gevaarlijke situaties herkennen, inschatten wat een ander zou kunnen gaan doen, ver vooruit kijken, snelheid aanpassen aan de situatie, etc etc).

Maar wat ik af en toe mede motorrijders zie doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:25:
[...]

Eens een keertje samen rijden op een leuk stukje weg, neem ik mijn 85pk Bandit ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:13:
[...]

Eens een keertje samen rijden op een leuk stukje weg, neem ik mijn 85pk Bandit ;) >:)
O ik zal zeker niet beweren dat ik supergoed kan motorrijden dus waarschijnlijk ben je me bij de eerste bochten al kwijt :P dat zal moeten groeien maar bedoel meer te zeggen dat vermogen onder je hol niet automatisch betekent dat je als een malloot door het verkeer ragt , die XJ6 wilde ook best wel vooruit maar ben van mezelf juist een vrij rustige rijder (volgens mijn instructeur reed ik soms té sociaal :+ ) en zou een R6 bv ook niet direct kopen voor het vermogen maar meer voor de looks en het geluid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46

_Apache_

For life.

Dat de motor ooit iets van 80 PK had toen hij uit de fabriek rolde (en vast ergens pas ergens hoog tegen de redline :+ ) zegt niets over hoe het vermogen tijdens normaal rijden weggezet word.

Een mooi voorbeeld is de Yamaha Diversion XJ6, een 600cc met iets van 70-80 PK, op papier niet een hele sterke motor, totdat je realiseeert hoe hij de Nm* op de wegbrengt en ongeveer zoveel weegt als een boterham. Dat is echt een lekkere funbike.

*Horsepower sell bikes, Torque is what gets you off the line.

PS, mooi leesvoer als je de Nm/PK-bomen het bos niet meer ziet..

http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 07-10-2014 12:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
_Apache_ schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

*Horsepower sell bikes, Torque is what gets you off the line.
:Y mijn VTR heeft 100 pk maar ook 100 Nm en weegt pak 'em beet een kleine 200 kg. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Is een suzuki GS 500 nog een goede motor of is een honda cbr 500 betrouwbaarder?
Bekende kwaaltjes van deze motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
XBL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

't Is alleen ergens in Australië ;). Overigens zal hij best op de busbaan mogen... wil ik in Nederland ook wel.
Ik zie niemand hem erop aanspreken dat hij op de busbaan zit, dus het zal inderdaad best mogen.
Ook zie ik regelmatig "BUS LANE AM" op de weg gekalkt. Misschien dat het alleen 's ochtends (AM) een busbaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:57:
Is een suzuki GS 500 nog een goede motor of is een honda cbr 500 betrouwbaarder?
Beide zijn hele goede motoren en erg betrouwbaar :)

http://www.motor-forum.nl...doorknallen-met-die-.html

http://www.motor-forum.nl...-Twin-Topic-Deel-7-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Metro2002 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:57:
Ik weet weinig van een CB500, bij een GS500 moet je zorgen dat het oliepeil altijd voldoende is (zoals natuurlijk bij elke motor eigenlijk..). Voor de rest is de GS aardig bulletproof :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 07-10-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Tankiej schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Ik weet weinig van een CB500, bij een GS500 moet je zorgen dat het oliepeil altijd voldoende is (zoals natuurlijk bij elke motor eigenlijk..). Voor de rest is de GS aardig bulletproof :)
En is 1 van beide nog gevoeliger voor roest dan de ander? Weet namelijk niet of de motor altijd binnen kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Metro2002 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:55:
[...]

En is 1 van beide nog gevoeliger voor roest dan de ander? Weet namelijk niet of de motor altijd binnen kan staan.
Dat durf ik niet te zeggen, dan kan je het beste in de topics kijken die Stacheldraht aangeeft. Of eventueel daar vragen als het er niet in staat. Die van mij stond altijd binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Tankiej schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:00:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, dan kan je het beste in de topics kijken die Stacheldraht aangeeft. Of eventueel daar vragen als het er niet in staat. Die van mij stond altijd binnen :)
gs500 2003
ook altijd binnen maar daarvoor jaren als lesfiets ook door de pekel geragd. geen echte roestplekken. je moet hem alleen met een volle tank wegzetten anders willen ze nog weleens roesten. zaklamp mee om even te kijken of er erg veel roest in de tank zit. en voor de 500 hebben we in het topic iemand die ze opkoopt opknapt en de rest van de onderdelen voor knappe prijzen verkoopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over PK en NM....

het belangrijkste van NM is wanneer ze beschikbaar zijn.
een koppel kromme moet vloeiend zijn (iets wat lastig is met emisie normen) en je wil veel koppel hebben bij lage toeren om lekker van je plek te komen.
Maar ook koppel bovenin hebben om nog lekker te kunnen acceleren als je eenmaal op snelheid bent.

(daarom is Triumph´s Triple the way to go, als enige koppel overal)

en het longvulume van je blok bepaald eigenlijk al wel vaak wat je max koppel gaat zijn, tenzij je niet meer NA denkt, en er een turbo op schroeft of charger (en in comes Kawa met de H2 revival)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:26:
over PK en NM....

het belangrijkste van NM is wanneer ze beschikbaar zijn.
een koppel kromme moet vloeiend zijn (iets wat lastig is met emisie normen) en je wil veel koppel hebben bij lage toeren om lekker van je plek te komen.
Maar ook koppel bovenin hebben om nog lekker te kunnen acceleren als je eenmaal op snelheid bent.

(daarom is Triumph´s Triple the way to go, als enige koppel overal)

en het longvulume van je blok bepaald eigenlijk al wel vaak wat je max koppel gaat zijn, tenzij je niet meer NA denkt, en er een turbo op schroeft of charger (en in comes Kawa met de H2 revival)
Dit is een hele goede uitleg over koppel en vermogen:

http://www.autoblog.nl/ar...-of-vermogen-wat-is-beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:05:

Zou het toch nog niet lukken, ik kan zo een keer langsrijden met mijn fietspomp en dan proberen we het met die (gaat tot 12 bar en pompt heel licht). Zo pomp ik de ZX6R ook altijd op :+ Ik woon in Dinxperlo dus het is voor mij een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik geloof niet dat een R6 potentieel gevaarlijker is dan een CB500. Dus als jij een R6 zo'n leuke fiets vindt en hem fijn vindt rijden, dan moet je gewoon lekker een R6 kopen.

De karakteristieken van een R6 ten opzichte van een CB500 zijn wel compleet verschillend. CB500 heeft een veel meer geleidelijke vermogensafgift, en is veel wendbaarder dan een R6.

Die R6 gaat je namelijk verschrikkelijk verrassen, wanneer je de 8000 toeren passeert. Dat is hartstikke leuk, maar in de praktijk zit je al boven de VMAX wanneer de ballonnen en confetti door de gaskraan stromen.

Ook ik ben begonnen met een "rustig" fietsje (fz6) toen ik net mijn rijbewijs had. Was een prima fiets om mee te starten, maar uiteindelijk vond ik hem nergens echt in uitblinken. Het reed goed, maar niet fantastisch, het had vermogen, maar dat kwam pas rond de 8 a 9 duizend toeren echt los. Hij zag er redelijk uit, maar was niet echt mooi. Ik kon er een redelijke bocht mee draaien, maar het voelde nooit echt heel erg solide.

Ik zelf vind het belangrijk dat een motor je vertrouwen geeft om in volle overgave een bocht in te duiken (zo lang deze overzichtelijk is en <vul andere disclaimer -achtige toevoeging in>), want dit is wat het motorrijden leuk maakt.

Dus ga eens lekker proefrijden, maar maak je vooral niet te druk om wat mensen als beginnersfiets bestempelen. Je kan je op iedere motorfiets hartstikke plat rijden. Concentreer je liever op wat jij mooi vindt, wat jij een fijne zithouding vindt en of je met vertrouwen een bocht durft te pakken. Dat lijkt me allemaal veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

newbreed schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:48:
Die R6 gaat je namelijk verschrikkelijk verrassen, wanneer je de 8000 toeren passeert. Dat is hartstikke leuk, maar in de praktijk zit je al boven de VMAX wanneer de ballonnen en confetti door de gaskraan stromen.
Wat?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Dat wist jij misschien niet, maar vanaf 8k toeren rijdt hij niet meer op benzine maar op feestartikelen. Daarom zit die dip er ook even in, dan switcht hij van brandstoftype :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:21:
En hoezo zou uitschelden tegengesteld werken, zoals jij aan het einde stelt? Ik denk dat een motorrijder vaak best wel intimiderend is, laat staan een boze motorrijder. Volgende keer maar even een keertje extra kijken...
Luister jij naar mij als ik je de huid volscheldt? Bijzonder mens ben je dan...bij de meesten werkt het avenrechts, ook al heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:20:
[...]

Luister jij naar mij als ik je de huid volscheldt? Bijzonder mens ben je dan...bij de meesten werkt het avenrechts, ook al heb je gelijk.
Averechts? Really? Dus volgende keer zou die man voortaan expres zich voor een motor gooien... Denk het niet. Ik denk dat-ie op het moment zelf denkt "rot toch op", maar de volgende keer toch een beetje beter kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, ben er weer :)

Na een jaar proberen tijd/fut te vinden om motor zelf te repareren en vervolgens steeds dieper in schaamte wegkruipen heb ik m'n trots ingeslikt en m'n R80 naar de garage gesleept - waar inderdaad niets ergers dan een gare startmotor bleek. Andere erin, lucht in banden, carbs doorgeblazen en met nog geen uur arbeidsloon heb ik weer een rijdende fiets O-)

Gelijk ideale dag uitgekozen om eerste rit te maken, dus met windstoten boven de 75km/u en hoosbuien over de A10 gereden. Kon ik weer filerijden oefenen. Alles ging prima, maar ik moet duidelijk even weer goed bochtentechniek oefenen om vertrouwen te krijgen bij scherpe bochten met nat wegdek :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 120 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.