Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.608 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Haha, je noemt precies de motoren waar ik al bij heb staan kijken :)

MT09 is me nog wat te duur; misschien dat die volgend jaar een beetje goedkoper 2e hands op de markt komen. Street triple's vind ik ook tof en betaalbaar maar misschien een beetje klein? Heb er nog niet op gereden hoor dus misschien valt dat ook wel mee.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bergie schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:37:
Haha, je noemt precies de motoren waar ik al bij heb staan kijken :)

MT09 is me nog wat te duur; misschien dat die volgend jaar een beetje goedkoper 2e hands op de markt komen. Street triple's vind ik ook tof en betaalbaar maar misschien een beetje klein? Heb er nog niet op gereden hoor dus misschien valt dat ook wel mee.
990 Superduke of wellicht 990 SM-R kan wat wezen. Al proefgereden op allerlei merken en modellen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawasaki Z800 / Z1000.
Heb je al hele mooie licht gebruikte van staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ROFLASTC schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

990 Superduke of wellicht 990 SM-R kan wat wezen. Al proefgereden op allerlei merken en modellen?
Volgens mij zijn de KTM's ook vrij groot (tenminste, dat ogen ze).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bergie schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:30:
Wat zijn een beetje leuke naked bikes geschikt voor langere mensen (1.94m)?

Ik ben een beetje aan het oriënteren; wil graag eens wat anders (rij nu een ZX-7R). Liefst ook een 2 of 3 cilinder dus; gewoon omdat het weer wat anders is :)
R1150R / R1200R (met hoog zadel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:51:
Kawasaki Z800 / Z1000.
Heb je al hele mooie licht gebruikte van staan :)
Zijn idd ook mooie motoren; alleen weer 4 cilinders...

/kieskeurig : P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mannen, een vraag van een beginner:

Ik heb al een tijdje op zoek naar een eerste motor voor zowel mijn vriendin als mijzelf. Qua model bevalt een Yamaha XJ600S Diversion ons wel. Degelijk, praktisch, makkelijk te berijden en relatief goedkoop. En we passen er ook nog eens beide op.

Nou heb ik er een op het oog die er goed bij staat. Uit 2002 met nog geen 40k kilometers. Technisch ziet hij er netjes uit en de paar puntjes die er zijn maak ik mij niet zo druk om. Er blijft echter een twijfel over: de uitlaten.
Er zitten Laser Pro d'Or uitlaten op. Prima op zich. Maar van die twee heeft de linker een e-keur en een dB-killer, terwijl de rechter open is en ook geen e-keur heeft.
Nou kan ik voor de rechter wel een andere dB killer vinden denk ik?
Maar dan staat er op die rechterdemper nog steeds geen e-keur. Het is verder optisch dezelfde demper.
Qua geluid zijn ze helemaal niet luid. Vrij rustig, alleen iets dieper van toon dan de originele dempers van een andere XJ600S ('93, 68k) die ik heb proef gereden.

Is het ontbreken van dat e-keur op die rechterdemper iets waar ik trammelant mee kan krijgen?
Of moet ik er niet zo zwaar aan tillen en is er met zo'n dB-killer er in samen met netjes rijgedrag weinig aan de hand?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het oriënteren; wil graag eens wat anders (rij nu een ZX-7R). Liefst ook een 2 of 3 cilinder dus; gewoon omdat het weer wat anders is :)
De mooiste dikke twee cilinder momenteel: Yamaha MT-01

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsbros.com/images/Yamaha-MT-01-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:19:
[...]

De mooiste dikke twee cilinder momenteel: Yamaha MT-01

[afbeelding]

[video]
Over het algemeen, als je qua geluid niet 'opvalt' doen ze niet moeilijk over.
Ik rijd nu 2 'a 3 jaar met een BOS demper rond zonder killer en E-keur. Geluid is wat zwaarder maar niet overdreven. Ik gebruik hem elke dag en ben nog geen 1x staande gehouden.

Wellicht dat je, als je in de fuik terecht komt, eerder problemen kan krijgen maar ik zou me er persoonlijk niet druk om maken.

Ga je naar het buitenland toe? Dan wel, in duitsland mag je namelijk ook niet meer verder rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:23:
[...]

HJC helmen zijn vaak erg gehorig die van mij is op dat gebied ook zo'n rampengeval (HJC IS-16).
Klopt inderdaad dat er veel verschil inzit, maar een echt stille helm is nog steeds toekomstmuziek.
Ben een halfjaar geleden overgestapt van een oude HJC (type weet ik niet meer, maar stond/staat alom bekend als ontzettende herriebak) naar een Schuberth S2.
Ben er zeer tevreden mee, het verschil in geluid (en kwaliteit ;) ) is enorm.
Echter, je kunt nog steeds niet zonder oordoppen, want na een half uur snelweg (130-140) ben je doof. Zelfs met de extra bijgeleverde 'noise killer' (los kinstukje) is het te hard.
Vergelijk het met een kroeg waar de muziek te hard staat, met de HJC sta je pal naast de speakers. Met de Schuberth sta je aan de bar, maar slecht is het nog steeds.
Sindsdien neem ik alle praat over 'stille' helmen met een lepel zout, altijd doppen in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53

Monster 1100, Speed Triple, Yamaha Mt-01.

Street Triple is ook leuk, maar ik vond deze te klein. De MT-09 heeft ook een heel laag zadel.

Maar het moet natuurlijk wel binnen je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:58
Lekker geluidje die Yamaha MT-01 :)
Met stoterstangen naast de cilinders aan de buitenkant, ziet er mooi uit. Heeft altijd wel wat, stoterstangen à la HD of Buell icm een luchtgekoeld blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ding heeft voor zover ik weet geen stoterstangen :P (het is geen antieke HD), dat zijn gewoon dingetjes voor de show, wss voor een olieleiding ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt de MT-01 heeft geen stoterstangen, het is jammer dat het grote publiek deze motor links heeft laten liggen want het is echt een topper.

http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/test-yamaha-mt-01.html

http://www.motorfreaks.nl...01-vs-mt01-stage-iii.html

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/old_images/12757.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/old_images/12751.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:34:
Klopt de MT-01 heeft geen stoterstangen, het is jammer dat het grote publiek deze motor links heeft laten liggen want het is echt een topper.

[afbeelding]

[afbeelding]
van de zomer zag ik er 1 in frankrijk staan, mooi ding idd :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah, dus toch dat dat niet klopt met die stoterstangen. Het suggereerd alleen onderliggende nokkenas. Ik vind ze ook best dik voor stoterstangen die je normaal gesproken op een HD ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Volgens deze specs heeft hij wel stoterstangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:28:
Ding heeft voor zover ik weet geen stoterstangen :P (het is geen antieke HD), dat zijn gewoon dingetjes voor de show, wss voor een olieleiding ofzo
:N :P
Heeft 'ie ook :P

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/f2v02.jpg

Plaatje is clickable voor als je nog meer onderdelen wil opzoeken :+

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 02-10-2014 15:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wikipedia noemt het ook dat de MT-01 stoterstangen heeft: Wikipedia: Stoterstang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Haha, dat had ik niet verwacht :P
Ik heb overigens ooit eens een oud stoterstangen Honda blokje half uit elkaar gehaald, liep niet meer (Honda PC50 dacht ik), alles weer gemonteerd, en vol goede moed het ding proberen te starten... Hij liep nog steeds niet. 1 minuut later zag ik de stoterstangen nog op de grond liggen :') :D

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 02-10-2014 16:23 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:34:

[afbeelding]

[afbeelding]
Inderdaad dat ding rouleert! !
1600 cc en vanaf stationair zoveel koppel dat na 2 keer optrekken je onderbroek opgerold onderin het kruis van je motorbroek hangt..
Als ik het budget had zou dit de volgende worden. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Bommes schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:05:
[...]

Inderdaad dat ding rouleert! !
1600 cc en vanaf stationair zoveel koppel dat na 2 keer optrekken je onderbroek opgerold onderin het kruis van je motorbroek hangt..
volgens die test pas leuk als je vijfduizend euro lapt voor de stage 3 kit :+
denk toch liever m'n cb :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Allemaal bedankt voor de kledingtips _O_ Ik denk dat ik zondag eens ga kijken bij Motoport Wateringen. Het is mijn insteek dat ik de komende herfst/winter ga rijden dus wil wel een beetje warm en droog erbij zitten. Helmen ga ik uiteraard ook passen alleen is het lastig te meten of ze wel een beetje stil zijn, hoewel ik ook van plan ben oordopjes te laten opmeten. Zijn er sites die helmen naast elkaar zetten qua decibel of is dat ook persoonsgebonden?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sterker nog: Het is persoons én motor gebonden. Een helm die perfect past / aansluit is stiller dan een helm die te ruim zit en een stille helm op mijn fiets kan op jouw fiets last krijgen van turbulentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad. Sommige helmen zijn van nature heel turbulent. Ik heb de genoemde HJC IS-16 ook gehad; Wangkussentjes lieten al snel na. Daardoor werd de helm luidruchtig, instabiel in de wind en ging liften vanaf een bepaalde snelheid. Op dezelfde motor heb ik nu een Schuberth S2: rustiger, maar vooral veel neutraler in de wind. En, de helm zit na 2,5 jaar nog even strak als op dag 1.
De aerodynamica van je motor heeft ook heel veel invloed, en bijvoorbeeld of je een kuipruitje hebt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vrijdag schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:00:
Allemaal bedankt voor de kledingtips _O_ Ik denk dat ik zondag eens ga kijken bij Motoport Wateringen. Het is mijn insteek dat ik de komende herfst/winter ga rijden dus wil wel een beetje warm en droog erbij zitten. Helmen ga ik uiteraard ook passen alleen is het lastig te meten of ze wel een beetje stil zijn, hoewel ik ook van plan ben oordopjes te laten opmeten. Zijn er sites die helmen naast elkaar zetten qua decibel of is dat ook persoonsgebonden?
Hans van Wijk heeft ook een grote afdeling met de mode van vorig jaar(dus goedkoop :P).

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:05:
[...]

_O-

Als je budget had, dat verandert niks aan het feit dat je nog steeds N+1 motoren wilt hebben - waarbij N je huidige aantal motorfietsen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:50
Ik heb mijn 2005 Yamaha R1 verkocht. Heel lang over getwijfeld (was echt mijn droom-motor), toch gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CCBqntVkaNE/VBHywbzQt2I/AAAAAAAADZw/XT06BQCCpNQ/s800/IMG_4202.jpg

Ik heb mijn R1 zeven jaar gehad en er flink wat lol mee gemaakt. Was half vergroeid met die fiets en kon er mee lezen en schrijven. Maar het ging echt altijd veel te hard. Even een stukje rijden werd altijd flink blazen over lokale weggetjes en dijkjes en mijn grootste hobby was het trekken van flinke wheelies. Ik reed er echt alleen op voor de adrenalinekick. Niet echt bevordelijk voor het rijbewijs. Ook omdat je steeds extremer gaat rijden voor dezelfde kick.

Dus als de R1 weg moet, wat koop je dan terug? Een dikke nakedbike zoals BMW S1000R of een KTM 1290? Tja. Zijn ook enorme wheeliemonsters. Net als alle andere dikke nakeds. Tourfietsen? Vind ik niets (die koop je niet om de emotie, die koop je omdat ze praktisch zijn).

Nee, het moest radicaal anders.

Ik heb een Harley gekocht. Nouja, geen "echte" (volgens de puristen), maar wel eentje met gelukkig nog een beetje vermogen en manieren.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-AAtJQYO3zvk/VCxnjEL1GTI/AAAAAAAADvA/zARtxM7qee4/s800/20140928_131749.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Nf4euvlSvoI/VCxnkB7bKGI/AAAAAAAADvM/d9GkeQC6D9c/s800/20140928_143532.jpg

250 achterbandje jonguh! Stuurt bijna net zo makkelijk als ik op mijn R1 gewend was (not :P) en hij blijft bijna zonder standaard rechtop staan.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-hV-zbIAralw/VCxnjH2v4vI/AAAAAAAADvo/VdQwTvjI73E/s800/20140928_143419.jpg

Er zitten Jekill & Hyde uitlaatdempers op. Die zijn vanaf het stuur electronisch te schakelen tussen stil en LUID via twee vlinderkleppen die de uitlaatgassen door dempingsmateriaal leiden of juist rechtstreeks achteruit de pijp laten ontsnappen. Dus rij je langere stukken op de snelweg en wordt je gek van het sonore gebulder zet je ze stil.. Rij je door een klein dorpje en wil je opvallen druk je op de knop en heb je een diep donkerbruin geroffel. Ook ideaal voor rijden in duitsland. Geen gepruts meer met DB-killers.

Hoe rijdt zo'n Harley nou in vergelijking met een R1? Nou.. Ik kan mijn kneesliders wel wegflikkeren en wheelies kan ik wel vergeten. Voordeel is dat ik niet meer zo vreselijk veel te hard rij en me veel meer aan de geldende en geaccepteerde regels hou. En daar ging het natuurlijk om. Ik heb mijn rijbewijs te hard nodig.

Ook de reactie van andere weggebruikers is opmerkelijk: Op de R1 kreeg ik hoogstens een middelvinger als response. Op de Harley steekt men regelmatig een duim naar me op en kijken veel mensen je echt na als je langs komt rollen. Das wel leuk. En het geluid is natuurlijk helemaal geweldig!

[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 02-10-2014 21:27 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

DinX

Motormuis

1 woord: geil

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Dat is een goede omschrijving _/-\o_

Maar ik heb er nog wel een beetje een midlife-crisis gevoel bij. :P Binnenkort maar eens kijken naar een Saab-cabrio ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
dik en nu circuitfiets erbij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Waar laat je de labrador nou op zo'n Harley? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pussy ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

FragDaddy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:17:250 achterbandje jonguh! Stuurt bijna net zo makkelijk als ik op mijn R1 gewend was (not :P) en hij blijft bijna zonder standaard rechtop staan.
Dat zal wel flink worstelen zijn om de bocht om te gaan... Maar man wat een vet ding!!
Mijn vorige buurman had ook zo een ding maar dan zilver/grijs maar in het zwart is echt veel gaver :Y
Zal niet veel anders zijn dan mijn FJ.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
wd200 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:32:
dik en nu circuitfiets erbij ;-)
Heb ik ook overwogen. Ga ik niet doen. Ik laat me dan veel teveel gaan (veel teveel op de limiet willen rijden). Lijkt me niet goed voor mijn gezondheid of portemoinee. Daarnaast vinden ze wheelies op het circuit zo mogelijk nog minder tof dan op de openbare weg. ;)
Ja, ik word ook een dagje ouder he :X
Chakotay schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:33:
Waar laat je de labrador nou op zo'n Harley? :+
:D _/-\o_ Ik ben druk goedkoop rood vlees aan het eten om grotere armen te kweken en ik ben alvast plakplaatjes voor op de armen aan het uitzoeken voor het volgende seizoen. Want het rijdt natuurlijk alleen maar lekker met zo'n hesje zonder mouwen. :X
Bommes schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:35:
[...]

Dat zal wel flink worstelen zijn om de bocht om te gaan... Maar man wat een vet ding!!
Mijn vorige buurman had ook zo een ding maar dan zilver/grijs maar in het zwart is echt veel gaver
Dank!

De bocht door valt wel mee. Dingen als mini-rontondes zijn echt niet tof want je gooit-en-smijt hem niet ff drie-kwart rond. Je moet gewoon rustig aan doen en zorgen dat je de voetstep niet teveel in het asfalt drukt (anders slijten je laarzen zo af). Maar gewoon wat typische stuurweggetjes met langere doordraaiers en dijkjes enzo. Prima te doen hoor. Je moet wat harder werken en je moet niet als eerste aan willen komen, maar je kunt best meekomen met de gemiddelde motorrijder.

Mat-zwart met twee glanzend zwarte strepen over de tank en de kont. Is echt de mooiste kleurencombinatie. (al zeg ik het zelf) Lekker agressief.

[ Voor 73% gewijzigd door FragDaddy op 02-10-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Is dat nou en verkapte "ik ken mezelf, ik zou me dood rijden" die je daar aanhaalt?! :+

[ Voor 2% gewijzigd door steveman op 02-10-2014 21:49 . Reden: autofickingcorrect ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

FragDaddy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:32:
[...]

Maar ik heb er nog wel een beetje een midlife-crisis gevoel bij. :P Binnenkort maar eens kijken naar een Saab-cabrio ofzo ;)
Tja ik met A1 rijbewijs kan alleen maar dromen van zo'n R1, en vind het behoorlijk zonde om zo'n Harley (wel een mooie! :9 ) er voor terug te kopen, maar met de argumenten die je noemt valt er ook weer wat voor te zeggen, ieder zn ding ;)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
steveman schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:48:
Is dat nou en verkapte "ik ken mezelf, ik zou me dood rijden" die je daar aanhaalt?! :+
Nouja. Ik heb 7 jaar overleefd. Ik zou ook vanavond kunnen struikelen als ik de trap op loop op weg naar bed en zo mijn nek kunnen breken. Maar op de openbare weg wilde eigenlijk niemand van mijn motor-maatjes nog een stukje met me rijden omdat ze het niet bij wilden sloffen en/of het niet zo'n fijn idee vonden om mij steeds op 1 wiel te zien rijden (want bang dat ik achterover sla en ze dan de zooi op moeten ruimen).

Maar op het circuit ga je het nog meer opzoeken he.
Rick-Jan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:50:
[...]

Tja ik met A1 rijbewijs kan alleen maar dromen van zo'n R1, en vind het behoorlijk zonde om zo'n Harley (wel een mooie! :9 ) er voor terug te kopen, maar met de argumenten die je noemt valt er ook weer wat voor te zeggen, ieder zn ding ;)
Kan ik me voorstellen, zoals gezegd: Het was ook mijn droom-motor. En ook na 7 jaar vind ik het nog een schitterende fiets.

Maar je kunt je echt niet voorstellen wat een monster een 1000cc supersport is. Zo'n motor serieus gebruiken.. Dat is echt nergens mee te vergelijken.. Ja, misschien een ritje in een straaljager en dan recht omhoog met de naverbrander aan. Als je een beetje serieus met zo'n fiets gaat rijden dan gaat het echt heel vreselijk hard. Laat ik het zo zeggen.. Ik durf hier wel te zeggen dat ik wel eens te hard reed of een wheelie trok, maar ik durf niet specifieker te worden over wat ik met de R1 uithaalde omdat ik nerveus ben dat ze me alsnog komen ophalen. Dus ja, goed om ermee te stoppen nu je nog zelf de keus hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door FragDaddy op 02-10-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:48:
Meer iets van: "Ik wordt ouder en MOET wat anders gaan rijden, dus :o

@Fragdaddy: Kijk je wél uit voor je rug? Verder als een blokje rond en naar de kroeg moet je er écht niet op willen maken. Ik vind zo'n Nightrod een ontzettende PORNO fiets en heb er ook wel eens op gereden, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Bommes schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:35:
[...]

[...]

Zal niet veel anders zijn dan mijn FJ.. 8)
meer koppel onderin, minder pk's bovenin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
wimmel_1 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:52:
[...]
Meer iets van: "Ik wordt ouder en MOET wat anders gaan rijden, dus :o
Ik 'moet' helemaal niets. :P Ik heb geen vrouw/vriendin die me iets oplegt of kinderen waardoor ik het rustiger aan moet doen. Was mijn eigen keus. Bewust gemaakt. Einde van een tijdperk. Als ik een supersport wilde blijven rijden, had ik de 2015 BMW S1000RR of R1 besteld en had ik daar weer 7 jaar op gereden.
@Fragdaddy: Kijk je wél uit voor je rug? Verder als een blokje rond en naar de kroeg moet je er écht niet op willen maken. Ik vind zo'n Nightrod een ontzettende PORNO fiets en heb er ook wel eens op gereden, maar...
Daar was ik ook bang voor, want de zithouding is net iets te relaxed (je zit teveel achterover op je onderrug en je hebt geen steun van je benen onder je omdat die vooruit steken). Maar ik heb eerst een paar keer verschillende harleys gehuurd en daarmee flinke afstanden gemaakt. Ging allemaal goed. Op de nightrod heb ik afgelopen zondag 300km gereden. Af en toe beetje verzitten, geen probleem. Goed, het is geen fiets om even mee naar spanje te scheuren en dan uitgerust af te stappen, maar dat was mijn R1 ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Wat vinden jullie van de nieuwe Ducati Scrambler? Ik vind het zo'n mooi apparaat, damn! En met 9300 euro niet eens héél duur...

Afbeeldingslocatie: http://images.cyclenews.com/photogalleries/xlarge/DUCATISCRAMBLER-URBANENDURO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
BlackLabel01 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:07:
Wat vinden jullie van de nieuwe Ducati Scrambler? Ik vind het zo'n mooi apparaat, damn! En met 9300 euro niet eens héél duur...

[afbeelding]
WAUW! Lijkt wel een oude Guzzi ofzo. Maar wat voor blok zit er in? Zeker een 600cc monster blokkie met 70pk.
Waarschijnlijk geen 1198 testastretta.

Dat zou trouwens wel geniaal zijn.. Zo'n oldschool nakedbike met een 175pk blok erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Bijna goed, 800 cc blok uit de Monster 796 met 75 pk :) Hij is er ook nog in 3 andere varianten, maar ik vind bovenstaande de geilste 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:17:
Ik heb een Harley gekocht. Nouja, geen "echte" (volgens de puristen), maar wel eentje met gelukkig nog een beetje vermogen en manieren.
Congratz, een erg gave en goed rijdende Harley :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:07:
[...]
Daar was ik ook bang voor, want de zithouding is net iets te relaxed (je zit teveel achterover op je onderrug en je hebt geen steun van je benen onder je omdat die vooruit steken).
Volgens mij is een backprotector een probaat middel om je rug recht te houden. Of een niergordel, en dan lekker strak aantrekken :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online

Jaloers! Ik heb die van mij een maand of 2 geleden verkocht (Sportster 883) en ik mis hem ;( Die bike van jou is nog steeds een droom van me. Ignore the haters! Een geweldige bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[heel verhaal nmet plaatjes]

250 achterbandje jonguh! Stuurt bijna net zo makkelijk als ik op mijn R1 gewend was (not :P) en hij blijft bijna zonder standaard rechtop staan.

[nog een verhaal]
_O- Zonder standaard rechtop :)
Dat is echt 180 graden een andere motor. Wel verstandig om op je hoogte punt (van wheelies) te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23

Ook de reactie van andere weggebruikers is opmerkelijk: Op de R1 kreeg ik hoogstens een middelvinger als response. Op de Harley steekt men regelmatig een duim naar me op en kijken veel mensen je echt na als je langs komt rollen. Das wel leuk. En het geluid is natuurlijk helemaal geweldig!
Wat een totaal andere motor, ziet er wel gaaf uit.
Lijkt me ook een stuk relaxter rijden wel, heeft ook wat.

Ik denk dat je negatieve reacties kreeg omdat je elke keer op het achterwiel zat xD Niet om de motor.

Ik wordt ook elke keer nagekeken op mijn Italiaans rode RSV mille. Meestal positief gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zie mezelf voorlopig* nog niet op een Harley stappen, maar de fiets van FragDaddy... wauw. Gewoon: wauw. _/-\o_

* Ondanks dat mijn vriendin vindt dat ik al vroeg met mijn midlifecrisis bezig ben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je wilt zeggen dat je kaal bent en al een cabrio hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn haardos wordt zienderogen minder, en in plaats van een cabrio heb ik natuurlijk de Hornet. Ze zag de mededeling "ik heb zaterdag mijn eerste motorrijles" al als begin van het einde. :+
Mijn ouders trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hehe, ik heb mijn leeftijd voor een BMW al naar 40 gesteld, dus ik heb nog 5 jaar + 3 weken te gaan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:14
Oude mensen hier allemaal.. :+

Toffe motor FragDaddy! De Night Rod is de enige Harley die ik ooit zou kunnen overwegen om aan te schaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]
Wuut? Zo goedkoop? Ook in Nederland? Ik ben niet echt Ducati fan, maar wel tracker/caferacer/scrambler fan, maar dat is vaak (letterlijk) oude meuk :P Dan wordt dit toch wel interessant!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een erg gave motor en de prijs valt inderdaad mee :)

En de rijeigenschappen van dat ding zijn volgens mij niet slecht:

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de 3 Scramblers op een rij :) Ik moet zeggen ik vind de full throttle de mooiste (de middelste foto) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/algemeen%20nieuws/2014/10/2014-10-02_Scrambler/Ducati_2015_Scrambler_2082.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/algemeen%20nieuws/2014/10/2014-10-02_Scrambler/Ducati_2015_Scrambler_2083.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/algemeen%20nieuws/2014/10/2014-10-02_Scrambler/Ducati_2015_Scrambler_2080.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:46

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:07:
Hier de 3 Scramblers op een rij :) Ik moet zeggen ik vind de full throttle de mooiste (de middelste foto) :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Inderdaad, die middelste, wat een gaaf apparaat! Alleen jammer van het geringe vermogen, zou eigenlijk een fiets moeten zijn met zo'n 120 PK, lekkere vering en puike remmen.

Helaas gaat dan ook de aanschaf prijs zomaar richting de 12k denk ik...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:32:
[...]

:$ :$ ik zat gister net op autotrader te kijken naar een... juist ja een Saab Cabrio...
busted! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb mijn 2005 Yamaha R1 verkocht. Heel lang over getwijfeld (was echt mijn droom-motor), toch gedaan.

[afbeelding]

Ik heb mijn R1 zeven jaar gehad en er flink wat lol mee gemaakt. Was half vergroeid met die fiets en kon er mee lezen en schrijven. Maar het ging echt altijd veel te hard. Even een stukje rijden werd altijd flink blazen over lokale weggetjes en dijkjes en mijn grootste hobby was het trekken van flinke wheelies. Ik reed er echt alleen op voor de adrenalinekick. Niet echt bevordelijk voor het rijbewijs. Ook omdat je steeds extremer gaat rijden voor dezelfde kick.

Dus als de R1 weg moet, wat koop je dan terug? Een dikke nakedbike zoals BMW S1000R of een KTM 1290? Tja. Zijn ook enorme wheeliemonsters. Net als alle andere dikke nakeds. Tourfietsen? Vind ik niets (die koop je niet om de emotie, die koop je omdat ze praktisch zijn).

Nee, het moest radicaal anders.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zitten Jekill & Hyde uitlaatdempers op. Die zijn vanaf het stuur electronisch te schakelen tussen stil en LUID via twee vlinderkleppen die de uitlaatgassen door dempingsmateriaal leiden of juist rechtstreeks achteruit de pijp laten ontsnappen. Dus rij je langere stukken op de snelweg en wordt je gek van het sonore gebulder zet je ze stil.. Rij je door een klein dorpje en wil je opvallen druk je op de knop en heb je een diep donkerbruin geroffel. Ook ideaal voor rijden in duitsland. Geen gepruts meer met DB-killers.

Hoe rijdt zo'n Harley nou in vergelijking met een R1? Nou.. Ik kan mijn kneesliders wel wegflikkeren en wheelies kan ik wel vergeten. Voordeel is dat ik niet meer zo vreselijk veel te hard rij en me veel meer aan de geldende en geaccepteerde regels hou. En daar ging het natuurlijk om. Ik heb mijn rijbewijs te hard nodig.

je hebt meteen 2 dingen van je bucket list gestreept:
-Harley davidson rijden
-Porsche rijden ;)

Cool ding trouwens en volgens de engelse motorbladen is de wegligging van die dingen verbazingwekkend goed (zeker voor een Harley)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
Nice!

Een paar jaar geleden hadden ze bij de lokale Triumph dealer ene groene Scambler staan, dat was ook zo'n cool ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:08:
Ik zie mezelf voorlopig* nog niet op een Harley stappen, maar de fiets van FragDaddy... wauw. Gewoon: wauw. _/-\o_
Wat hebben mensen toch met het zogenaamde imago van een motor? Rij je daarom motor? Als je een bike mooi vind, ga je daar toch gewoon op rijden? Schijt aan wat anderen daarvan vinden. Mijn tweede motor was een BMW, toen was ik ergens in de 30 denk ik. Moet ik daar rekening mee gaan houden?

Nee, dat soort overwegingen snap ik geen reet van. Ik rij op dat ding, niet het publiek dat ergens in een hoek een mening zit te hebben. Die hoor ik toch niet, en dan nog...gewoon poep aan. Gewoon jaloezie denk ik dan maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34

_Apache_

For life.

Vrijdag schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:00:
Ik krijg net een mail van motorkleidingcentrum (zoeterwoude rijndijk), ze hebben sale. Dus wellicht is het ook waard daar even een blik te werpen :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:32:
[...]

Wat hebben mensen toch met het zogenaamde imago van een motor? Rij je daarom motor? Als je een bike mooi vind, ga je daar toch gewoon op rijden? Schijt aan wat anderen daarvan vinden. Mijn tweede motor was een BMW, toen was ik ergens in de 30 denk ik. Moet ik daar rekening mee gaan houden?

Nee, dat soort overwegingen snap ik geen reet van. Ik rij op dat ding, niet het publiek dat ergens in een hoek een mening zit te hebben. Die hoor ik toch niet, en dan nog...gewoon poep aan. Gewoon jaloezie denk ik dan maar.
Was jij het niet die mijn vespa geen motor vond?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is toch ook een scooter? :+
Dat was inspelen op het sentiment. Jij geeft er ook niets om, dus dan kan het.

Over Porsches gesproken, een vriend van me gaat me morgen naar Van Harten brengen. Met een Porsche Panamera...beetje op stand :) 500+ pk heeft ie beloofd. Ik hoop dat de kit een vrije dag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:11:
Is toch ook een scooter? :+
Dat was inspelen op het sentiment. Jij geeft er ook niets om, dus dan kan het.
Ik zat je ook maar te dollen en daarnaast geef ik er inderdaad niets om als ze over mijn fiets lullen...(over mijn Lul fietsen past in de categorie slechte grapjes, dus kop die maar niet in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:46

bakvis

Tweakers.Nerd

Bommes schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Ik zat je ook maar te dollen en daarnaast geef ik er inderdaad niets om als ze over mijn fiets lullen...(over mijn Lul fietsen past in de categorie slechte grapjes, dus kop die maar niet in)
Over je lul fietsen met een vespa doet ook pijn 8)7 :D O+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

mphilipp schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:32:
[...]

Je interpreteert mijn post verkeerd. :P Ik heb op dit moment bewust een Hornet vanwege het gooi-en-smijt karakter van die fiets. Nee, het is geen krachtpatser zoals een Z1000. Nee, het is geen grote machine. Maar het past op dit moment bij mijn rijstijl. En een Harley doet dat op dit moment helemaal niet, ondanks dat ik dat wel hele mooie fietsen vind. Daarnaast, een 13-in-een-dozijn Honda vind ik financieel ook iets aantrekkelijker dan een Harley (of BMW, for that matter). ;)

En btw, het interesseert me geen ene moer wat iedereen van mij vindt; zo lang ik met een grijns op dat ding zit, zal ik er mee blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakvis schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:21:
[...]
Inderdaad, die middelste, wat een gaaf apparaat! Alleen jammer van het geringe vermogen, zou eigenlijk een fiets moeten zijn met zo'n 120 PK, lekkere vering en puike remmen.
Ervaren naked en custom rijder hier :)

Vermogen heeft dat ding genoeg, alles boven de 100pk is onzin voor een naked in mijn ogen. Ik heb nu een naked met 85pk en hiervoor had ik een naked met 110pk. Geloof me in de praktijk heb je aan die extra pk's geen reet en ik mis ze ook niet. De gemiddelde naked rijder rijdt toch niet harder dan 140 km/h.

Wat veel belangrijker op een naked is hoe het vermogen wordt opgebouwd, door het brede stuur en een rechtop zitpositie zijn naked bikes net als allroads en supermotards vaak moeilijk te kloppen op stuurweggetjes met allerlei scherpe en korte bochten. Verder lijkt me met de vering en de remmen niet veel mis gezien hoe snel die test rijder in het filmpje met de Scrambler rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik rijd zo´n beetje de "meester hooligan" naked. (speed triple, nu in urban camo)

en die heeft geloof ik 131 pk en 108nm koppel bij iets van 6000 toeren (maar al al 97nm bij 3000toeren)
en ik zou best wel meer koppel en pk kunnen gebruiken... het is maar net hoe je rijd en hoeveel overlevings instict je hebt.

(ik doe de naam hooligan netjes eer aan)

die 1200 KTM zou ik dus zeer graag rijden... maar zal mijn speed nooit kunnen verkopen met 80 000 op de klok, dus die rij ik dan maar op

maar als je zeg alles boven de 100pk is onzin... neuh niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd... Meer is ALTIJD beter :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

behalve met gewicht dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30
Met de 100pk van mijn Hornet kom ik soms ook tekort :P Maar volgens mij is dat maar goed ook... Voor bochtenwerk overigens niet hoor, daar heb ik nog zoveel te leren dat ik met minder pk's toe zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:48:
Maar als je zeg alles boven de 100pk is onzin... neuh niet echt
Als je als 'meester hooligan' wilt rijden misschien niet. Maar voor bochtenwerk in de bergen zeg maar is het niet heel erg hard nodig. Zolang ik op dat bankstel (70 pk) de rest nog aardig kan bijhouden maakt het niet zoveel uit. En die boxer heeft al bij een laag toerental veel koppel, dus ik hoef geen toeren te draaien. Uiteraard is meer leuk, maar voor die rijstijl en gebruik niet strikt noodzakelijk. Voor circuit- en snelwegwerk misschien weer wel.

Het hangt gewoon van het gebruik af.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 03-10-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een feit dat je heel veel paardekrachten niet in Nederland kunt gebruiken vanwege verkeersdrukte of vanwege gevaar voor je rijbewijs. Ik heb net nog even naar gekeken wat ik met mijn 85pk dagelijks doe qua snelheid op een vast traject waarbij ik nog lang niet alles er uit haal:

Stukje 50 km/h weg -> 45 a 55 km/h
Stuk 60 km/h weg -> 100 a 110 km/h
Stuk 80 km/h weg -> 130 km/h
Stukje snelweg -> 130 km/h

60 pk weinig? Zie het onderstaande filmpje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Het ligt er dus maar net aan wat je er mee doet, en hoeveel risico je wilt nemen. Ik begin nu ook in het stadium met mijn GSX-R te komen dat ik echt bewust (over de dijkjes) in de 2 blijf hangen, terwijl ik (toen ik de motor pas had) het in de 5 ook wel best vond ('Hij gaat zo ook best snel'). Idem voor inhalen van auto's op provinciale wegen, in het begin in de 6 (je bent nog steeds sneller dan de meeste auto's), maar tegenwoordig ga ik dan terug naar de 2e (en soms 1 :X)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:14
-tom-562 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:12:
Het ligt er dus maar net aan wat je er mee doet, en hoeveel risico je wilt nemen. Ik begin nu ook in het stadium met mijn GSX-R te komen dat ik echt bewust (over de dijkjes) in de 2 blijf hangen, terwijl ik (toen ik de motor pas had) het in de 5 ook wel best vond ('Hij gaat zo ook best snel'). Idem voor inhalen van auto's op provinciale wegen, in het begin in de 6 (je bent nog steeds sneller dan de meeste auto's), maar tegenwoordig ga ik dan terug naar de 2e (en soms 1 :X)
+1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAAANNNN met die banaan sjonnie... inhalen in je 6.... ja het kan... zit nog zo op de 150... rij zelf met een kawa z750. Maar schakel toch echt terug naar max 4 maar liever 2 of 3. gas en er voorbij daarna weer terug naar zijn 6. Op de snelweg met meerdere banen haal ik vaak wel in met zijn 5 of 6. maar dan maakt het ook niet zoveel uit. Even vlot invoegen gaat in zijn 3 of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:00:
Het blijft een feit dat je heel veel paardekrachten niet in Nederland kunt gebruiken vanwege verkeersdrukte of vanwege gevaar voor je rijbewijs.
Maakt niet uit. Mijn 70pk kan geloof ik 180-190, straks heb ik 40pk meer en kan 'meer dan 200'. Je hebt alleen maar een recht stuk nodig om hard te gaan, daar is geen kunst aan. Om bochten te nemen heb je geen pk's nodig. Doe je een race, heb je meer pk's dan de concurrent nodig.

Op zich durf ik het wel aan dat je meer dan 100 niet nodig hebt. Maar ja...definiëer 'niet nodig'. Ik heb ook geen motorfiets nodig :+
Mijn eerste BMW, de K1100RS had precies 100, en ging iets van 230 (ik durfde niet heel lang te kijken). Op de openbare weg heb je denk ik wel een heel moeilijk verhaal om hard te maken waar die overtollige pk's in moeten gaan zitten. Volgens mij heb je meer aan een goed frame, kleverige banden en wat skill. Voorlopig reed ik vroegâh op mijn RD50 (toen ie weer 'origineel' was) de zwaarder opgevoerde MT's eruit omdat zij alleen maar hard rechtuit gingen. Ridders van de rechte weg zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat zijn de geneugten van dat fijne boxerblok...ik zijn 4 of 5 kan ik nog heel rap dooraccelereren.
Nadeel van zo'n lage versnelling is dat je een pak meer herrie maakt. En da's weer niet zo fijn voor de omwonenden (ondanks dat recente onderzoek dat ik niet zo heel serieus neem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Wût, over je Vespa l*llen, of over je l*l vespa-en? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand hier een website waar je motoren (liefst nieuw en up tot date) kunt selecteren op specificaties? Met de bedoeling alles met cardan of riem op te lijsten bijvoorbeeld :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GSXR-1000, meeste stukjes nederland in de 1 of 2 soms 3. Duitsland meestal 3 :9 Gewoon volgas de bochten uitacceleren O+

Leuk dat je bent gewitched, ik ben zelf ook begonnen op een Chopper en ik mis het regelmatig :9~ Super dikke chopper ook nog. Mooi man :)

Helaas vind ik het nadeel aan chopper rijders dat er een behoorlijk grote groep is die totaal niet kan sturen :X

[ Voor 38% gewijzigd door Ghostrider op 03-10-2014 21:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:21:
Kent iemand hier een website waar je motoren (liefst nieuw en up tot date) kunt selecteren op specificaties? Met de bedoeling alles met cardan of riem op te lijsten bijvoorbeeld :-).
bikez.com heeft vaak wel wat. Maar eigenlijk tik ik altijd gewoon het merk en type in google in met een jaartal erbij en dan specs. Zoiets: 'BMW R1200GS Adventure 2010 specs' en dan komt er altijd wel iets spec-achtigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ghostrider schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:25:
[...]

Helaas vind ik het nadeel aan chopper rijders dat er een behoorlijk grote groep is die totaal niet kan sturen :X
Dat ligt toch aan de motor, niet aan de bestuurder... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het word je natuurlijk ook wel lastig gemaakt, je rijdt zo zo aan de grond.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien wil die categorie rijders ook helemaal niet snel sturen, maar gewoon lekker tuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:14:
Misschien wil die categorie rijders ook helemaal niet snel sturen, maar gewoon lekker tuffen.
Jaa uh.. die kopen maar een BMW.. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Collega van me rijdt jaar in jaar uit op een RS en heeft er net een paar maanden geleden een Guzzi 1000s bijgekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoborgotaro.com/wp-content/uploads/2009/12/hero-508x330.jpg

Daar tuft hij dus ook woon-werkverkeer mee - check dat zadel. :X
Nu twijfelt hij nog of hij er een Laverda bij neemt. Ik hoor 'em elke dag binnenkomen met de motor, dus hoor je niet klagen. Laverda zie tegenwoordig nog zelden in het wild rijden. Mooie Italianen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pick-up day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jolke schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 07:55:
Collega van me rijdt jaar in jaar uit op een RS en heeft er net een paar maanden geleden een Guzzi 1000s bijgekocht.

[afbeelding]

Nu twijfelt hij nog of hij er een Laverda bij neemt. Ik hoor 'em elke dag binnenkomen met de motor, dus hoor je niet klagen. Laverda zie tegenwoordig nog zelden in het wild rijden. Mooie Italianen. O+
Met cardan :o

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Veel plezier !!!

Voor mij helaas klus dag.
Paar maanden geleden een afdak gemaakt naast de schuur om de motor droog te stallen. Daarvoor moest een stuk tuin wijken, het verwijderen van planten haar ik al gedaan. Het egaliseren en leggen van stoep tegels nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 07:55:

[afbeelding]

laat hem eens op http://www.kaffee-maschine.net/ kijken

het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind hem verreweg de geilste customs van europa maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lekker via een omweg (op de koffie bij een vriend met een grasmaaier/Kawasaki ZX9) naar huis gereden op de trekker. Het zal nog wel even wennen zijn. Ik kan wel stellen dat ik nu wat power heb en dat komt er heel erg soepeltjes in. Dat wordt uitkijken geblazen. Het gaat allemaal wat vlugger dan bij de gemoedelijke RT :+
Niet zo gek met 40pk minder en een heel ander blok, frame enzo. Alles is anders aan de GSA.
Rijdt lekker soepel, windbescherming is wat minder, maar voorlopig ervaar ik het niet als hinderlijk minder. Uitlaat is idd bij lager snelheden lekker beschaafd, maar als je de kraan openzet, komt er wel een roffel uit. Die maat van me waar ik heen ging, hoorde me in de tuin al aankomen, en ik reed niet heel hard. Allemaal legaal, dus het zal wel goed zijn.

De RT is er ook weer klaar voor. Heeft even een klein beurtje gehad (olie verversen) en remvloeistof bijgevuild dus de koper krijgt best een fijne en vooral complete fiets (alles erop en eraan). Dus wie nog iemand weet. Veel voor wènig. Probleemloze kilometervreter waar je voorlopig niets meer aan hoeft te doen (beurt gehad, nieuwe banden, gewassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:30:
[...]

laat hem eens op http://www.kaffee-maschine.net/ kijken

het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vind hem verreweg de geilste customs van europa maken
Cool, ga ik doorsturen.
Mooie foto op die site waar je een MG in de bocht ziet; motor hangt scheef terwijl de cilinder kaarsrecht omhoog staat - mooi effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Maar eens meelezen hier, net mijn rijbewijs gehaald en sinds afgelopen donderdag in mijn bezit oOo

Nu nog een motor zien te scoren. Begrijp dat een kawasaki gpz 500 s een goede beginnersmotor is. Ik kan er aan eentje komen maar vraag me af wat een redelijke prijs is voor zo'n motor. Kan er (bijna) niks over vinden via Google terwijl dit volgens mij toch een hele populaire motor is. Misschien om dat die bezitters er alleen maar mee rijden en geen tijd hebben voor internet ;)

De vraag:
kawasaki gpz 500 s 1999 met zo'n 22K kilometers en goede staat. Mag dat kosten ongeveer als richtprijs?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

http://www.marktplaats.nl...=697&postcode=&distance=0
Ter vergelijking, beetje wat jij het waard vind denk ik, heel veel meer dan 1000 euro zou ik er niet aan uit geven.
Het blokje is super betrouwbaar trouwens en is ongeveer 100 jaar en 3 maanden in productie geweest dus volop onderdelen voor te krijgen.
Met iets minder pk's zit het ook in de Kawa KLE 500 en nog vast wel een aantal varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Bommes schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:53:
http://www.marktplaats.nl...=697&postcode=&distance=0
Ter vergelijking, beetje wat jij het waard vind denk ik, heel veel meer dan 1000 euro zou ik er niet aan uit geven.
Het blokje is super betrouwbaar trouwens en is ongeveer 100 jaar en 3 maanden in productie geweest dus volop onderdelen voor te krijgen.
Met iets minder pk's zit het ook in de Kawa KLE 500 en nog vast wel een aantal varianten.
Dank je, die had ik gezien, maar staat niks bij rond de 99. De vraagprijs is trouwens onder de 1.000. Dus dat is de goede richting zo te zien. Neem aan dat ze redelijk waardevast zijn.
Ga deze week proefritje maken. Zal is zien hoe ik 'r met 'm uitkom.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Welkom gas0line :)F
Toepasselijke naam. En je ondertitel mag je ook meteen aanpassen. ;)

Gisteren nog een prachtige rit hier in de omgeving gemaakt. Ik denk dat dit een van de laatste mooie weekenden van 2014 is, dus nog even gebruik van gemaakt.

Meteen de 20.000 op mijn VTR aan getikt. :)
Dat werd tijd, in 8 jaar 13 kkm gereden. :o

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 ... 119 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.