Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Afremmen op de motor, da's zo prettig. Maar wel iets prettiger als je een 4 cilinder hebt en geen 2 cilinderDrivinUCrazy schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:47:
Het remde nog steeds hard af hoor, maar ik was wel zo slim om eerst te kijken of er geen dikke audi op mijn achterwiel zat.
En ik was ook dan weer zo slim om netjes mijn remlicht aan te laten gaan door licht de achterrem mee te pakken. Je wil ook niet dat een laagvlieger er van achteren op klapt.
En ja hoor, toen ik op de rechterbaan zat kwam er alsnog een dikke audi voorbij vliegen.

Voordeel is wel dat gas reacties minder fel door komen en je dus veel "smoother" kunt rijden.
Mijn vrouw wist niet waar ze het had toen ze voor het eerst achter op de FJ zat. Overigens kwam ik er toen ook achter dat er een maximaal volume zit aan de intercom set die we hebben..
Bij het optrekken van een van de laatste stoplichten (Leenderheide het xcentrum van eindhoven in, de Aalsterweg op dus) trok ik het ding even helemaal open door de eerste 3 versnellingen heen..
Mijn vrouw vind onze camper die 3,5 ton weeg en "slechts" 120pk heeft al snel..

Ze schreeuwde zo hard dat de intercom op pppieeeeeepppp ging.
Heb haar moeten beloven om het nooit meer te doen anders had ik 3 weken wel beeld maar geen geluid denk ik..

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 29-09-2014 12:55 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Daarvoor is toch de mute knopBommes schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:54:
[...]
Ze schreeuwde zo hard dat de intercom op pppieeeeeepppp ging.
Heb haar moeten beloven om het nooit meer te doen anders had ik 3 weken wel beeld maar geen geluid denk ik..![]()
op dat moment durft ze je middel toch niet los te laten
Yamaha MT-09
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vind het juist veel prettiger op een 2 cilinder, bij een 4 cilinder remt hij bijna niet af op de motor als je een 2 cilinder gewend bent. Bij normaal rijden hoef ik bijna nooit m'n rem te gebruiken, remt genoeg af op de motorJolke schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:04:
[...]
Afremmen op de motor, da's zo prettig. Maar wel iets prettiger als je een 4 cilinder hebt en geen 2 cilinder
Natuurlijk doe ik het wel als er verkeer achter me rijdt, puur en alleen zodat het lampje brand. Voor het afremmen hoeft het niet
Verwijderd
Titel: Sport Riding Techniques: How To Develop Real World Skills for Speed, Safety, and Confidence on the Street and Track
Auteur: Nick Ienatsch
Echt een topper in mijn ogen en een stuk beter dan Twist of the Twrist, waar veel boeken zich focussen op het circuit lijkt in dit boek juist het omgekeerde het geval. Zoveel nuttige informatie voor "gewone motorrijders" met prachtige foto's en tekeningen, echt een top boek. Let op dit is hoewel de titel het een en ander doet vermoeden dus geen boek voor circuitrijders
Link naar Amazon: http://goo.gl/FJsIub
Mijn Duc m620 i.e. staat te koop: http://www.autoscout24.nl/Moto/Details.aspx?id=258905547

Zero.
zou bijna ter land ter zee en in de lucht worden (rij hem erin) als het gaat dooien

Geinig dat ze ook echt klunen met de motor aan de hand
@3'42" laag bruggetje
Maar het hoeft natuurlijk niet in NL plaats te vinden.
Bij CS loopt iedereen dom door rood, echt heel erg oppassen daar (zeker achter CS, want daar zie je ook nog eens geen zak door bouwschuttingen én heb je allemaal volk dat de pont of trein moet halen). Op de grachten kom ik zelden, want daar lopen allemaal toeristen die denken dat Amsterdam een soort pretpark is (is het eigenlijk ook wel).Erasmo schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:56:
Maar wat is het gebied in de buurt van CS en de grachten een ramp om te rijden zeg
Verwijderd
Ik denk dat het tijd word dat je weer naar Nederland gaat
Sinds je hier bent is het rotweer (gisteren was echt niet normaal meer) en dadelijk komt er ook wel weer wat naar beneden met wat pech
Er stak een hele zooi oude takken over vanaf de aanleg riviercruises, ik wil best wel even wachten totdat de laatste mensen die met groen overstaken het pad vrijmaken maar daarna duw ik hem er gewoon tussenXBL schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:42:
[...]
Bij CS loopt iedereen dom door rood, echt heel erg oppassen daar (zeker achter CS, want daar zie je ook nog eens geen zak door bouwschuttingen én heb je allemaal volk dat de pont of trein moet halen). Op de grachten kom ik zelden, want daar lopen allemaal toeristen die denken dat Amsterdam een soort pretpark is (is het eigenlijk ook wel).
Awesome!, kost dat?
And it goes BRAAAAAPP!

Vaak bu'j te bang!
Ik ben net terug van die route die je gepost hadVerwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:42:
Hey Steveman,
Sinds je hier bent is het rotweer (gisteren was echt niet normaal meer) en dadelijk komt er ook wel weer wat naar beneden met wat pech
Maar ik had iets doortastender moeten plannen, toch maar gaan rijden vandaag... maar toen ik de route in omgekeerde volgorde weer richting huis reed, werd het toch wel erg donker XD

Na het eerste dode zwijn, en z'n snuffelende broer in de berm even later maar besloten de snelste weg terug te nemen...
Al met al een erg mooie route! Maar ik heb alleen maar hoeven huilen vanwege het dode zwijntje
In m'n herinnering is het inderdaad mooier weer hier... Ik zag in de verte al onweer flitsen... Woensdag peer ik 'm weer, opdat de zon dan weer z'n best mag gaan doen
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 29-09-2014 21:37 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:42:
Hey Steveman,

.
Lekker zwijntje voor op de BBQsteveman schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:36:
[...]
Na het eerste dode zwijn, en z'n snuffelende broer in de berm even later maar besloten de snelste weg terug te nemen...
Al met al een erg mooie route! Maar ik heb alleen maar hoeven huilen vanwege het dode zwijntje
In m'n herinnering is het inderdaad mooier weer hier... Ik zag in de verte al onweer flitsen... Woensdag peer ik 'm weer, opdat de zon dan weer z'n best mag gaan doen
http://www.nieuwsmotor.nl...ja-h2-onthuld-300-pk.html
De race-versie krijgt 300 pk

Vaak bu'j te bang!
Bizar apparaat zeg... En wat doen die rare zij-dingen bij het zadel? Dat zit toch gigantisch in de weg bij het verzitten?-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:53:
Nieuwe foto's van de Kawasaki H2!!
De race-versie krijgt 300 pk![]()
![]()
Wat een machtig apparaat-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:53:
![]()
"Don't let your dreams be memes"
Van de andere kant misschien wel fijn als je met 300 PK wordt afgeschoten dat je tegen gehouden wordt door iets :)!Chakotay schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:13:
[...]
Bizar apparaat zeg... En wat doen die rare zij-dingen bij het zadel? Dat zit toch gigantisch in de weg bij het verzitten?
Ik zat ook al te kijken. Lijkt wel alsof ze een soort van kuipstoel/zadel ontworpen hebbenChakotay schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:13:
[...]
Bizar apparaat zeg... En wat doen die rare zij-dingen bij het zadel? Dat zit toch gigantisch in de weg bij het verzitten?
Vaak bu'j te bang!
Vorige week zondag hadden wij dat ook. We reden toch zeker net geen 60 waar je 50 mag en ook makkelijk kan. Ouwe knar die zijn container buiten aan het zetten was keek enorm chagrijnig en maar gebaren dat we zachter moesten-tom-562 schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:35:
Vanmiddag had ik ook weer zo'n oude zeur die me tegemoet kwam op de fiets, ik kwam de bocht uit (op de dijk), met ik schat zo'n 80 km/h, niet zo hard. Meneer zat meteen heel belerend met z'n handje te wapperen dat ik vaart moest minderen. Ik heb natuurlijk vrolijk terug gezwaaid
Als er een auto met dezelfde snelheid langskomt doen ze niks.
Ze houden gewoon niet van leuke/andere dingen
They never even cry tho, because that will be the result of animal suffering....Piekartz87 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:52:
[...]
Ze houden gewoon niet van leuke/andere dingen
maar even serieus, ik probeer wel een beetje rekening te houden met mensen die om mooie wegen wonen, maar sommige zijn niet on-speaking-terms met de 'tegenpartij'..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Maar in dit geval reden we erg rustig en we hielden ons zo goed als aan de snelheid. Die man keek al alsof hij moest poepen voor dat we de bocht om waren
hij lijkt wel heel lang!-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:53:
![]()
wat is de wielbasis tegenover een concurrerende fiets?
300 pk wat moet je er mee?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Poserstatus... je weet toch.. meer PK's is een grotere piemel.talin schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:13:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Acid_Burn schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:27:
[...]
Poserstatus... je weet toch.. meer PK's is een grotere piemel.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Acid_Burn schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:27:
[...]
Poserstatus... je weet toch.. meer PK's is een grotere piemel.

Subtiel met dat groene frame, mooi gedaan. Ik neem aan dat er ook een paar gordels bij geleverd worden met 300 pk

Verlengde achterbrug erin en de Antilliaan uithangen!talin schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:13:
[...]
hij lijkt wel heel lang!
wat is de wielbasis tegenover een concurrerende fiets?
Vaak bu'j te bang!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Zonne turbo kan dat ook gebruikt worden voor minder benz verbruik?
[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 30-09-2014 10:51 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Heb hem het geluid laten horen, hij vermoedt dat het voorste tandwiellager naar de eeuwige jachtvelden is gereden. Goede mogelijkheid, aangezien het volgens mij opgetreden is nadat we de ketting gespannen hebben. Nu even afwachten wat er uit komt. Aangegeven dat er geen haast bij is dus kan wel even duren. Weet in elk geval dat hij in hele goede handen is.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cv2q3yh4wxc]
[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 30-09-2014 11:22 ]
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Er is nu ook een filmpje (niet rijdend, alleen die render) trouwens:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cv2q3yh4wxc]
Verwijderd
http://www.nieuwsmotor.nl...s-1000-en-versys-650.html
Prachtige toermotoren die er een stuk beter uit zien dan de oude modellen en waarschijnlijk goed zullen verkopen
Mooi is anders, maar het moet functioneel zijn niet waar
Hopelijk heb ik nu minder problemen met m'n handen in het najaar en de winter.
De huisarts noemde het fenomeen van Raynaud, niks aan te doen behalve kou vermijden.
Heb nog even een stuk gereden zondag, maar had geen last van het missen van m'n stuurgewichten. (Deze zijn er af om plaats te maken voor de kappen)
Het is nu nog te warm buiten om een verbetering te merken, daar komen we binnenkort pas achter als het kouder is.
Wat crappy phone pics:

Noobmeter WoT: Froekie
Volgende stap, noppen banden op je ZPhreak schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Kappen zitten er op.
De huisarts noemde het fenomeen van Raynaud, niks aan te doen behalve kou vermijden.
Heb nog even een stuk gereden zondag, maar had geen last van het missen van m'n stuurgewichten. (Deze zijn er af om plaats te maken voor de kappen)
Het is nu nog te warm buiten om een verbetering te merken, daar komen we binnenkort pas achter als het kouder is.
Wat crappy phone pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik vond dat vroeger altijd heel lelijk op een naked bike, maar tegenwoordig vind ik die kappen helemaal niet zo gek staan, een beetje speels eigenlijk.Phreak schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Kappen zitten er op.
Bijvoorbeeld de Yamaha MT-09 Street Rally heeft ze standaard vanaf de fabriek er op zitten.
nou nog ff een zaagsnede in je hendels en je bent klaar!Phreak schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Kappen zitten er op.
Wat crappy phone pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*pets*
Uhuh.Jolke schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:14:
Zo te zien Pilot Roads die er onder zitten?
Had achter een Pilot Power, maar die heb ik lek gereden afgelopen zomer.
Ligt nu ook een Pilot Road 3 op dacht ik.
Ik zal morgen eens kijken, ben er dan tochChakotay schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:25:
Aan de stelschroefjes op de vorkpoten te zien heeft die H2R trouwens geen electronisch verstelbare vering... Is dat geen must voor dit soort specials tegenwoordig?
Er is nu ook een filmpje (niet rijdend, alleen die render) trouwens:
[video]
No signature required.
Zo te zien zitten die kappen alleen aan het uiteinde van je stuur vast, wegen die dingen niet een stuk meer dan je stuurgewichtje? Dan is het niet vreemd dat je er geen last van hebt natuurlijkPhreak schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Kappen zitten er op.
Wat crappy phone pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@M3rcury: ah, je gaat naar de Intermot? Veel plezier
De stuurgewichten die er op zaten zijn volgens mij ook niet orgineel, waren best zwaar.Chakotay schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:41:
[...]
Zo te zien zitten die kappen alleen aan het uiteinde van je stuur vast, wegen die dingen niet een stuk meer dan je stuurgewichtje? Dan is het niet vreemd dat je er geen last van hebt natuurlijk
Maar inderdaad de bevestiging is alleen op het stuureind en zijn op zich ook redelijk gewichtig.
Dit heb ik bewust gedaan omdat ik al handvatverwarming bediening op het stuur heb en ook nog een navigatie wil aanschaffen.
Dan is het stuureind wel een mooie plek om ze te monteren, ik ben toch niet van plan bar-end mirrors te nemen.
Nu is mijn Deauville niet zo'n heel lang leven meer beschoren, nog 30k ofzo en dan is ie wel op en waarschijnlijk wordt de vervanger dan toch wel een...
Kijk ook eens naar de nieuwe Zero DSErasmo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:04:
Heb afgelopen dagen een beetje zitten denken, 95% van mijn motorkilometers zijn nu woonwerk, over de snelweg en tussen de file, wat eigenlijk het hardste telt is rijcomfort en kosten per kilometer.
Nu is mijn Deauville niet zo'n heel lang leven meer beschoren, nog 30k ofzo en dan is ie wel op en waarschijnlijk wordt de vervanger dan toch wel een...
spoiler:motorscooter
spoiler:met natuurlijk wel een naked erbij voor in het weekend
Yep, voornamelijk voor mijn werk, maar zal nog wel ff in de nieuwe motorfietsjes hal rondlopenChakotay schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:41:
@M3rcury: ah, je gaat naar de Intermot? Veel plezier
No signature required.
Als ik niet 250km van m'n werk woonde had ik er allang een
Welk model/type handkap is dit?Phreak schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Kappen zitten er op.
Wat crappy phone pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie R850RT die zomaar op je staat te wachten in Gorinchem...Erasmo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:04:
Voor wènig
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
3 knaak 50?mphilipp schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:33:
[...]
Mooie R850RT die zomaar op je staat te wachten in Gorinchem...
Voor wènig

Da's juist weer een stap de andere kant op vanaf een Deauvillemphilipp schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:33:
[...]
Mooie R850RT die zomaar op je staat te wachten in Gorinchem...
Voor wènig
Alhoewel ik op de snelweg met volgas rijden geen 1 op 30 haal.
Daarnaast is de Vespa echt ongeschikt voor grote stukken snelweg.

Een piaggio beverly lijkt me wel een tof ding als je veel woon werk rijd, de nieuwe 350cc uitvoering dan toch.
Top van 160km/u, grote wielen, ABS en ASR en volgens mij op normale snelweg snelheden super zuinig.
Van de andere kant ik weet niet wat een gebruikte Burgman of een van die grote bankstellen kost..??
Dan zit je zeker goed uit de wind en kun je op de snelweg ook goed mee komen. Verbruik van die dingen weet ik trouwens ook niet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het is inderdaad een setje Barkbusters Storm S7, maar hier in nederland gaan ze ook wel onder een andere naam.
Namelijk SW Motech Barkbusters.
De S7 kan je monteren op het schroefdraad in het orginele kawasaki stuur.
Je kan ze op verschillende sites wel online bestellen, maar ik heb ze besteld bij Motoport.
Ik moet me nog goed oriënteren want de motorscooterwereld is toch een vak apartBommes schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:05:
500 km dat is met de vespa 2 keer tanken voor een totaal bedrag van 30 euro..![]()
Alhoewel ik op de snelweg met volgas rijden geen 1 op 30 haal.
Daarnaast is de Vespa echt ongeschikt voor grote stukken snelweg.![]()
Een piaggio beverly lijkt me wel een tof ding als je veel woon werk rijd, de nieuwe 350cc uitvoering dan toch.
Top van 160km/u, grote wielen, ABS en ASR en volgens mij op normale snelweg snelheden super zuinig.
Van de andere kant ik weet niet wat een gebruikte Burgman of een van die grote bankstellen kost..??
Dan zit je zeker goed uit de wind en kun je op de snelweg ook goed mee komen. Verbruik van die dingen weet ik trouwens ook niet.
Gaat waarschijnlijk wel een maxi worden, wil wel een beetje comfortabel zitten
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Is niet belangrijk, jôh. Laat die hendel maar buigen (mét je vingers tussen de kap en de hendel).talin schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:43:
[...]
nou nog ff een zaagsnede in je hendels en je bent klaar!
Beter voor de looks ook
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 30-09-2014 23:39 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
en breken op of met het scharnierwimmel_1 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:38:
[...]
Is niet belangrijk, jôh. Laat die hendel maar buigen (mét je vingers tussen de kap en de hendel).
Beter voor de looks ook

Zelfde probleem hier met woon werk, 500 KM per week, zoveel mogelijk op motor ivm files.Erasmo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:58:
[...]
Da's juist weer een stap de andere kant op vanaf een DeauvilleMet ruim 500km ww-verkeer per week is brandstofverbruik een grote factor
Heb er een NC700X voor gekocht na een benzineslurpende DL1000 gehad te hebben.
Bij de NC700 is het Ideaal dat ik ook de ruimte heb op de plek waar oorspronkelijk de tank zit. Kan ik zonder koffers eraan te hangen normale schoenen, brood etc. mee nemen.
Vanochtend getankt, 316 KM gereden, 9.80 liter ging erin. Dat zou 1:32 moeten zijn
Ik had verwacht dat ik ongeveer 1:27 aantikte, dat zou hij volgens het boekje moeten halen. En nu rij ik ook niet als een mietje. 130 overal waar ik het kan, soms 140. Denk dat het gemiddelde ergens rond de 90 is in verband met drukte op de A58.
[ Voor 11% gewijzigd door Elect op 01-10-2014 07:46 ]
En dat pendel je elke dagErasmo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:22:
[...]
Als ik niet 250km van m'n werk woonde had ik er allang een
Verwijderd
Ik heb elke dag 220km woon/werk verkeer met de auto gedaan. Maar na een jaartje of 2 was ik er helemaal klaar mee en ben van Noord-Holland naar Noord-Brabant verhuisd.
Zulke woon/werk afstanden zijn zo zonde van de tijd en het geld.
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:57:
[...]
Ik heb elke dag 220km woon/werk verkeer met de auto gedaan. Maar na een jaartje of 2 was ik er helemaal klaar mee en ben van Noord-Holland naar Noord-Brabant verhuisd.

Knettergek
Een half uur is voor mij wel zo'n beetje de max qua enkele reis woon-werk
Vaak bu'j te bang!
verstandig, ik heb proefgereden op de beverly 350 na 72k op mn majesty te hebben weggetikt, maar als je snelweg wil pakken kan ik hem niet aanraden, voelt een beetje als een dinkytoy met 120km/u. Ben natuurlijk ook wel verwend geweest met mn majesty. Inmiddels al 2k op de diversion gezet, bevalt goed, moet wel zeggen dat je wat comfort inlevert, maar dat is te verwachten. Voorlopig ben ik happy met de keus.Erasmo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:26:
[...]
Ik moet me nog goed oriënteren want de motorscooterwereld is toch een vak apart
Gaat waarschijnlijk wel een maxi worden, wil wel een beetje comfortabel zittenEen model á la Honda Forza 300 ABS of Integra lijkt me wel aardig.
Ik weet niet of je dit nog leest, maar las net dat Skully daar ook staat..M3rcury schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:20:
[...]
Yep, voornamelijk voor mijn werk, maar zal nog wel ff in de nieuwe motorfietsjes hal rondlopen
Kan je daar eens langs? Ben wel benieuwd wat je reactie is..
Zeer netjes, ik doe 600km/week en blijf ( op dit moment ) nog steken op 4,3L/100km.Elect schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:43:
[...]
Zelfde probleem hier met woon werk, 500 KM per week, zoveel mogelijk op motor ivm files.
Heb er een NC700X voor gekocht na een benzineslurpende DL1000 gehad te hebben.
Bij de NC700 is het Ideaal dat ik ook de ruimte heb op de plek waar oorspronkelijk de tank zit. Kan ik zonder koffers eraan te hangen normale schoenen, brood etc. mee nemen.
Vanochtend getankt, 316 KM gereden, 9.80 liter ging erin. Dat zou 1:32 moeten zijn![]()
Ik had verwacht dat ik ongeveer 1:27 aantikte, dat zou hij volgens het boekje moeten halen. En nu rij ik ook niet als een mietje. 130 overal waar ik het kan, soms 140. Denk dat het gemiddelde ergens rond de 90 is in verband met drukte op de A58.
Hoe groot is die tank eigenlijk?
Vanmorgen sprong het benzinelampje aan, net nadat ik de straat uitwas, na 65km op werk aangekomen, er past vanmiddag meer dan 20L in verwacht ik zo.
http://www.greencarreport...-tire-suspension-upgrades
http://www.nieuwsmotor.nl...bs-en-pirelli-banden.html
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
De tank is 13 liter, maar bij 10 en een beetje springt het reservelampje aan. Dan moet ik ergens aan de snelweg tanken, wat weer veel te duur is. Vaak ga ik daarom net voordat hij aanspringt even tanken._Apache_ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:22:
[...]
Zeer netjes, ik doe 600km/week en blijf ( op dit moment ) nog steken op 4,3L/100km.
Hoe groot is die tank eigenlijk?
Vanmorgen sprong het benzinelampje aan, net nadat ik de straat uitwas, na 65km op werk aangekomen, er past vanmiddag meer dan 20L in verwacht ik zo.
1:23 is ook netjes, en waarschijnlijk heb je net even een hoop meer power onder je kont in z'n 6e
18L + 4L reserve, doorgaans tank ik na ongeveer 420km.
Strak bij de 18L springt het lampje aan.
14 maanden lang 150+175=325km per dag hier. (Zeewolde -> Den Helder) In de ochtend via Amsterdam en 's middags via Friesland. Na een tijdje ben je er idd klaar mee hahaha.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:57:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
al 17 maanden 260 per dag (auto, lease hok). Begint me vort wel de neus uit te hangen. Heb het in totaal 3.5x met de motor gedaan (de dag dat ik 'm kocht, bij toeval in de buurt van Zwolle en 3x woon\werk... Maar d'r is gewoon geen f*ck aan op een SV650. Toch zou een leuke toer buffel me wel leuk lijken voor woon/werk verkeer...Tylen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:26:
[...]
14 maanden lang 150+175=325km per dag hier. (Zeewolde -> Den Helder) In de ochtend via Amsterdam en 's middags via Friesland. Na een tijdje ben je er idd klaar mee hahaha.
Daarnaast rij ik nu op lpg en is de auto dus ook nog eens een stukje goedkoper.
Binnenkort wellicht nog een keer nu het nog mooi weer is.
Wat is nu een beetje geschikt voor de beginnende motorrijder? Hoewel ik wel goed spul wil is mijn budget ook niet echt oneindig, dus als het zeg maar > € 350,- per onderdeel kost is het wat teveel
Wat zijn de keurmerken waar ik naar moet kijken, veiligheidspunten zoals reflectie en protectors, soorten sluitingen van helmen etc.?
[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 01-10-2014 23:09 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Loop een goede zaak in en ga passen.Vrijdag schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:07:
Ik ben me aan het oriënteren op kleding, helm, jas en broek maar zie door de bomen het bos niet meer. Qua kleding wil ik graag textiel gore-tex en helm integraal met pinlock en geïntegreerd zonnevizier maar dat is eigenlijk alles wat er nu vast ligt. Er zijn echt zoveel verschillende merken en uitvoeringen...
Wat is nu een beetje geschikt voor de beginnende motorrijder? Hoewel ik wel goed spul wil is mijn budget ook niet echt oneindig, dus als het zeg maar > € 350,- per onderdeel kost is het wat teveel
Wat zijn de keurmerken waar ik naar moet kijken, veiligheidspunten zoals reflectie en protectors, soorten sluitingen van helmen etc.?
Ik had eerst dezelfde eisen als jij, maar heb gaandeweg wat aangepast. Heb nu een regenvoering in jas + broek en een helm zonder zonnevizier. Kwestie van passen en kijken wat de extra feature je waard is. Soms scoor je een goede deal met net iets anders
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ze hebben in MotoPort 's Hertogenbosch een sell-out (kortingszolder) van 'oude' gore-tex pakken. Broeken en jassen met zo rond de 100-200€ korting.Vrijdag schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:07:
Ik ben me aan het oriënteren op kleding, helm, jas en broek maar zie door de bomen het bos niet meer. Qua kleding wil ik graag textiel gore-tex en helm integraal met pinlock en geïntegreerd zonnevizier maar dat is eigenlijk alles wat er nu vast ligt. Er zijn echt zoveel verschillende merken en uitvoeringen...
Verder zou je kunnen kijken naar een Scorpion Exo 1000; geïntegreerde pinlock en zonnevizier; heb er ~ 225 voor betaald destijds.
Alleen op hele felle zomerdagen zet ik er een getint vizier op; dat is nog net wat fijner. (vooral tegen schitteringen op de kilometerteller die dan net onder het zonnevizier door komen)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ze hebben dit weekend OOK nog eens een sale bij motoport. Misschien dat je dan wat leuks kan vinden?Deshmir schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:16:
[...]
Ze hebben in MotoPort 's Hertogenbosch een sell-out (kortingszolder) van 'oude' gore-tex pakken. Broeken en jassen met zo rond de 100-200€ korting.
Verder zou je kunnen kijken naar een Scorpion Exo 1000; geïntegreerde pinlock en zonnevizier; heb er ~ 225 voor betaald destijds.
No signature required.
Zonder pinlock dus, en met zonnevizier. En zonder die laatste wil ik niet meer.
Mijn volgende helm wordt een helm met zonnevizier erin. Elke keer als ik een zonnebril op heb, dan komen er wolken en als ik em afzet gaat de zon weer schijnen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:41:
Zelf zou ik geen helm zonder zonnevizier willen. Als ik zie hoe vaak ik dat gebruik, bijna iedere rit wel eigenlijk.
Alleen op hele felle zomerdagen zet ik er een getint vizier op; dat is nog net wat fijner. (vooral tegen schitteringen op de kilometerteller die dan net onder het zonnevizier door komen)
Qua Goretex: de prijzen liggen idd erg hoog bij deze kleding. Als je vaak in de regen rijdt, is normale textiel kleding plus een goede regenoverall wellicht goedkoper.
Ik heb nog niet veel andere helmen opgehad dus ik weet niet hoe hij zich verhoudt met andere merken. Ik weet niet hoe andere dit bij andere helmen ervaren maar ik kan niet zonder oordopjes 2 uur rijden. Dan ben ik zo doof als maar kan. Misschien dat dit aan de helm ligt. Zou kunnen.
Verwijderd
Helm HJC IS-16 met zonnevizier erin (geen pinlock, smeer gewoon een beetje Turtlewax op het vizier).
Textiele jas en broek van Rev'IT zonder Goretex of iets dergelijks.
Toerlaarzen van Sidi.
Leren handschoenen van Dane.
Heeft mij nieuw een kleine 1000 euro gekost. Wat wel grappig is en wat je vaak ziet op motorfora dat men het heeft over de allerduurste motorkleding terwijl veel van dat soort figuren al een bruine onderbroek krijgt van een paar regendruppels en minder dan 5000km per jaar rijdt
Verwijderd
HJC helmen zijn vaak erg gehorig die van mij is op dat gebied ook zo'n rampengeval (HJC IS-16).Proqzor schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:19:
Misschien dat dit aan de helm ligt. Zou kunnen.
Ik ben een beetje aan het oriënteren; wil graag eens wat anders (rij nu een ZX-7R). Liefst ook een 2 of 3 cilinder dus; gewoon omdat het weer wat anders is
Yamaha MT-09
Yamaha MT07/MT09, Triumph Street/Speed Triple, KTM Superduke
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is gesloten.