Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.616 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, toch wel een goede reminder dat je af en toe even een inspectie moet doen aan zo'n motorfiets, ook al heb je dan geen APK-plicht. Hoewel je dan nog niet alles voorkomt pak je bestaande problemen zo wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Mja, voortaan niet alleen de wiellagers maar ook de link-lagers controleren... Niets van gemerkt tijdens het rijden aangezien het nog wel soepel veerde. Die lagers zijn ook wat lastig te testen, aangezien daarvoor het achterwiel van de grond moet zijn zonder dat de schokdemper belast word, en voor het goede dan eigenlijk de schokdemper loshalen omdat het anders niet makkelijk beweegt. Niet iets wat je even snel doet tijdens het controleren. Ik betwijfel dan ook of zoiets bij een apk opgemerkt word...

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 26-09-2014 18:45 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Chakotay schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:45:
Mja, voortaan niet alleen de wiellagers maar ook de link-lagers controleren... Niets van gemerkt tijdens het rijden aangezien het nog wel soepel veerde. Die lagers zijn ook wat lastig te testen, aangezien daarvoor het achterwiel van de grond moet zijn zonder dat de schokdemper belast word, en voor het goede dan eigenlijk de schokdemper loshalen omdat het anders niet makkelijk beweegt. Niet iets wat je even snel doet tijdens het controleren. Ik betwijfel dan ook of zoiets bij een apk opgemerkt word...
voordeel van de middenbok :+ gs500 had ook het lager van de link aan barrels. alleen of het zo erg was als jou weet ik niet aangezien de foto's het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Dat is klote man. En wat ook klote is, is dat je foto's niet werken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:22:
Dat is klote man. En wat ook klote is, is dat je foto's niet werken :P
Niet? Snertgoogle. Even ergens anders hosten dan maar :P

Edit: fixed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 26-09-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:40:
Wauw, toch wel een goede reminder dat je af en toe even een inspectie moet doen aan zo'n motorfiets, ook al heb je dan geen APK-plicht. Hoewel je dan nog niet alles voorkomt pak je bestaande problemen zo wel op.
Dat is voor mij vanaf automatisch geregeld (zie Jolke in "Het grote motortopic deel 15"), in Duitsland hebben motorfietsen namelijk 2 jaarlijkse APK-plicht.

@actie in R'dam: goed gedaan, en netjes gefilmd. Motoragent weet goed met zijn motor om te gaan. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Jolke op 26-09-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tering, dat ophangoog van die demper 8)7 :X
Meestal is dat geschroefd toch?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:04:
[...]

Dat is voor mij vanaf automatisch geregeld (zie Jolke in "Het grote motortopic deel 15"), in Duitsland hebben motorfietsen namelijk 2 jaarlijkse APK-plicht.

@actie in R'dam: goed gedaan, en netjes gefilmd. Motoragent weet goed met zijn motor om te gaan. d:)b
Wat controleren ze eigenlijk allemaal bij de Duitse motor-APK? (Of de engelse MOT, Toolkit? :) ) Voordat het gescheurd was zie je namelijk niets van die uitgedroogde lagers, en ik betwijfel of ze voor een test van een paar tientjes arbeidsloon de boel helemaal gaan optakelen en uit elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
op mijn vrije dag een dagje naar de eifel geweest vandaag.
via venlo aachen naar de ring en daar nog wat rond gereden.

de hoofdweg b258 rijdt al lekker maar net daar buiten krijg je de bekende bochten en hairpins geweldig rijden :-) was een beetje tammetjes @ ring volgende ga ik tijdens touristfarhen dan kan je daar nog een beetje uitrusten en autos kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:25:
[...]

Wat controleren ze eigenlijk allemaal bij de Duitse motor-APK? (Of de engelse MOT, Toolkit? :) ) Voordat het gescheurd was zie je namelijk niets van die uitgedroogde lagers, en ik betwijfel of ze voor een test van een paar tientjes arbeidsloon de boel helemaal gaan optakelen en uit elkaar schroeven.
Mijn bericht was ook enigszins ironisch bedoeld: APK haalt dit soort problemen er echt niet uit. Ik vind een APK test an sich ok, maar gecombineerd met een grote beurt heeft het m.i. meer nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:34:
[...]

Mijn bericht was ook enigszins ironisch bedoeld: APK haalt dit soort problemen er echt niet uit. Ik vind een APK test an sich ok, maar gecombineerd met een grote beurt heeft het m.i. meer nut.
Uhuh, voor sommige dingen moet het kuipwerk echt aan de kant... Nu is dat bij mij motor een paar boutjes en 5 minuten werk, maar bij sommige tourbuffels (*kuch* BMW/Honda) ben je zo een half uur verder voordat je fatsoenlijk ergens bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Bommes

Capo del formaggio

En als dan de APK op de zelfde "regelgeving" gebaseerd wordt als bij auto's dan mag er niet gesleuteld worden (niets verwijderen) voor de apk inspectie. Dan blijft het dus een echt waardeloos systeem.

@motor agent actie:
Die motor blijft trouwens een hele tijd door draaien zo op zijn kant liggend in het gras. Je zou verwachten dat ze iets van een soort van dodemanskoortje hebben net als op een jetski/speedboot

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:06:
[...]

lijkt me heerlijk om ook zo te mogen rondrijden in de stad (doe dat mischien al wel eens, maar met die blauwe lampjes is het tenminste legaal)

ik zou trouwens de neiging hebben gehad om een kimura aan te leggen, effe lekker aanzetten en dan pas de handboeien er op... ik zou echt een ontzettend slechte wout zijn haha
Ik denk dat wij dan een perfect team samen zouden vormen ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Good Bad cop, bad cop.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Morgen een stukje Autoroute des Titans op het programma, daarna weer over de B-wegen.
Wikipedia: Autoroute A40 (France) — Wikipédia

Ik hoop dat het niet al te hard waait op dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ac-grenoble.fr/ecole/74/le-chatelard.thonon/IMG/jpg/Nantua_viaduc.jpg

Viaduc de Nantua.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Het zijn wel echte mannetjes die die knaap inrekenen. Agenten doen graag erg stoer (merk je ook aan andere dingen). Net als die laatste knaap: 'Je hebt zo geluk dat de honden je niet te pakken hebben gekregen'. Wat een onzin. Die honden doen helemaal niets als jij braaf stil gaat staan. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze gehakt van je maken als je niets doet. Als je gekke dingen gaat doen, pakken ze je bij je enkels (of je fikken als je ze gaat slaan). Ze blaffen wel heel gevaarlijk en je moet wel heel moedig zijn wil je nog bijdehand gaan doen naar die honden.

Ik heb op een internaat gezeten (Eindhoven) waar de pliesie met honden trainden in het bos en op de sportvelden. En dan zie je gewoon hoe ze die beesten dingen leren. Dus die ene hond die de pakwerker op de fiets naar de hals vloog moest her-examen doen zeg maar...was nie de bedoeling. Enkels en als de man stil gaat staan met de handjes omhoog alleen maar gevaarlijk naar 'm blaffen... :+ Poept ie vanzelf in zijn broek.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had het over onze eigen Starsky & Tubbs: Tylen en Aardschok ;)

Crockett & Hutch?

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 26-09-2014 22:43 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:32:
[...]

Het zijn wel echte mannetjes die die knaap inrekenen. Agenten doen graag erg stoer (merk je ook aan andere dingen). Net als die laatste knaap: 'Je hebt zo geluk dat de honden je niet te pakken hebben gekregen'. Wat een onzin. Die honden doen helemaal niets als jij braaf stil gaat staan. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze gehakt van je maken als je niets doet. Als je gekke dingen gaat doen, pakken ze je bij je enkels (of je fikken als je ze gaat slaan). Ze blaffen wel heel gevaarlijk en je moet wel heel moedig zijn wil je nog bijdehand gaan doen naar die honden.

Ik heb op een internaat gezeten (Eindhoven) waar de pliesie met honden trainden in het bos en op de sportvelden. En dan zie je gewoon hoe ze die beesten dingen leren. Dus die ene hond die de pakwerker op de fiets naar de hals vloog moest her-examen doen zeg maar...was nie de bedoeling. Enkels en als de man stil gaat staan met de handjes omhoog alleen maar gevaarlijk naar 'm blaffen... :+ Poept ie vanzelf in zijn broek.
Ik heb jaren dat soort honden grootgebracht en getraind en het zijn de liefste beesten die je je maar kunt indenken, enige "nadeel" is dat ze maar één echte baas hebben en er dus ook niet eens over gaan denken naar jou te gaan luisteren als je ze als vreemdeling aanspreekt tijdens d'r "spel" (en een spel is 't voor zo'n beestje) .

Afbeeldingslocatie: http://oi35.tinypic.com/2vxrpmh.jpg

De hond in bovenstaande foto heb ik 13 jaar gehad.... Vorig jaar overleden, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-09-2014 23:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Chakotay schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:41:
Well that was interesting... De RSV ging vandaag op de brug voor Moto73, zodat ze er een stukje voor de rubriek 'Marathonmotor' over kunnen schrijven. Allemaal prima, tot we opeens dit zagen:

[afbeelding]

Gigantische scheur in het linksysteem :X Verder rijden werd hem dus niet, en er werd aangeboden om de motor (incl mij) met een busje thuis te brengen, zodat ik niet 2x 2 uur met het OV hoefde te reizen.
Zow hey, gelukkig kom je er zo achter inderdaad.
Zal het eens af en toe bekijken bij mijn rsv. Dit zou toch niet moeten kunnen zou je zeggen...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:42:
Ik had het over onze eigen Starsky & Tubbs: Tylen en Aardschok ;)

Crockett & Hutch?
I know, maar die agentjes hadden ook wel ambities in die richting.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb op zich wel respect voor de pliesie, maar soms kunnen ze zó dom doen. Vooral het zogenaamd intimiderende gedrag. Werkt misschien bij iemand van 14 die een lollie heeft gestolen, maar ik krijg er eerder de lachstuipen van en neem de agent in kwestie al niet meer serieus. Doe gewoon, of wordt sherrif in de US&A. Daar verwachten ze dat gedrag van ze.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 01:24:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb op zich wel respect voor de pliesie, maar soms kunnen ze zó dom doen. Vooral het zogenaamd intimiderende gedrag. Werkt misschien bij iemand van 14 die een lollie heeft gestolen, maar ik krijg er eerder de lachstuipen van en neem de agent in kwestie al niet meer serieus. Doe gewoon, of wordt sherrif in de US&A. Daar verwachten ze dat gedrag van ze.
Ik moet zeggen dat ze het hier toch wel erg netjes aanpakken. Niet alleen met een vaart langs auto's waarbij je maar moet hopen dat iedereen je gezien heeft en en passant ook nog even wat apparatuur bedienen, maar die jongens ook efficiënt en effectief inrekenen, zonder overdadig geweld of wat dan ook.

Overigens was dit dus geen jongen van 14 die een lollie heeft gestolen, maar iemand die een woningoverval heeft gepleegd. Totaal het andere uiterste van het spectrum. Die agent had gewoon gelijk, als de hond toevallig dichterbij was geweest had meneer een paar hechtingen op de koop toe gekregen.

Niet aanmatigend of tenenkrommend, maar zoals het hoort :Y

• Jolke
wimmel_1 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 23:09:
[...]

Ik heb jaren dat soort honden grootgebracht en getraind en het zijn de liefste beesten die je je maar kunt indenken, enige "nadeel" is dat ze maar één echte baas hebben en er dus ook niet eens over gaan denken naar jou te gaan luisteren als je ze als vreemdeling aanspreekt tijdens d'r "spel" (en een spel is 't voor zo'n beestje) .

[afbeelding]

De hond in bovenstaande foto heb ik 13 jaar gehad.... Vorig jaar overleden, helaas.
Blader met een suf hoofd nog even dit topic door... moest ff naar boven om te kijken of het daadwerkelijk het motortopic was en niet het show je hond topic ;)

Inrekening van de R'damse politie hier was een stuk professioneler dan de Amerikaanse politie die iemand om zijn rijbewijs vraagt te laten zien - zie steveman in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 7"

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Jolke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:34:
[...]

En dan doe je al het onderhoud zelf..nee apk voor de motor.. ;w

• Jolke
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik vind dat APK beter als een verplichte grote beurt ingevoerd kan worden, dan alleen een keuring waarbij niet eens naar de helft van de motor gekeken wordt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 02:07:
[...]
Overigens was dit dus geen jongen van 14 die een lollie heeft gestolen, maar iemand die een woningoverval heeft gepleegd. Totaal het andere uiterste van het spectrum. Die agent had gewoon gelijk, als de hond toevallig dichterbij was geweest had meneer een paar hechtingen op de koop toe gekregen.
Ik had het over het gedrag en de houding van agenten in het algemeen. Die paar keer dat ik staande ben gehouden proberen ze nl ook mij te intimideren met hun 3de klas lagere school toneelstukjes van de PA.

En die hond doet alleen auw als je niet luistert. Als je niets doet (wat erg slim is als ze de hond op je loslaten) doet ie alleen maar blaffen. Een politiehond mag je niet zomaar bijten net zo min als een agent je zomaar af mag rossen bij je arrestatie. Vergeet even niet dat die jongens op dat moment alleen verdachten zijn. Ze zullen waarschijnlijk wel de daders zijn, maar de agenten weten op dat moment niets meer dan dat ze een melding kregen en dat die jongens weg renden. Extra reden om niet zomaar te bijten/slaan.
We zitten hier niet in een derde wereldland :+

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik had denk Ik die motor boven op die jongen geparkeerd.. })

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:18:
Aardige actie van de politie Rotterdam met een Motoragent in de hoofdrol:

[video]
Spuit 11 hier :P

1. Bij mij in de buurt
2. Bekende (ex) collega's op film :)
3. Vandaar dat ik een tijdje geleden de ghetto bird over m'n huis zag zweven!

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ex collega bij politie? Of dat tuig?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dgNlBUc.gif

Gisteren nog even met handen voeten gesproken (als in, we verstonden elkaar niet, heb ze niet inelkaar geslagen of zo ;) ) met twee agenten in Barcelona.

Kennelijk was er een fietspad, maar die zag ik mooi niet. Zat verstopt als strookje op de andere rijbaan... Dus hij wijst me op dat pad, ik dat volgen... hey ook mooi dat pad houdt op over 10 meter :')

Nee, zeker niet fietsstad 2014 !

Die agenten (en 103% van de bevolking) rijdt hier allemaal op motorscooters, noem me ouderwets... ik vind het echt geen gezicht :D

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

In en rond de stad is zo'n motorscooter zeker geen slechte keuze, zie ze ook vaak over de A10 rijden. Volgens mij is de hoofdreden dat die dingen niet vaker verkocht worden het imagoprobleem dat ze hebben.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

steveman schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:05:
^^ [afbeelding]

Gisteren nog even met handen voeten gesproken (als in, we verstonden elkaar niet, heb ze niet inelkaar geslagen of zo ;) ) met twee agenten in Barcelona.

Kennelijk was er een fietspad, maar die zag ik mooi niet. Zat verstopt als strookje op de andere rijbaan... Dus hij wijst me op dat pad, ik dat volgen... hey ook mooi dat pad houdt op over 10 meter :')

Nee, zeker niet fietsstad 2014 !

Die agenten (en 103% van de bevolking) rijdt hier allemaal op motorscooters, noem me ouderwets... ik vind het echt geen gezicht :D
Ja fietstroken hier... ik begrijp ze niet.

je mag fietsen op de stoep mits die X meter breed is,... maar dat schiet niet op met het wandel tempo hier
(weet zeker dat mijn 91 jarige oma met haar rolator nog klaagt dat het langzaam gaat hier)

maar fietsstroken doe ze hier regelmatig aan de linkerzijde van de linker baan.... om je vervolgens op een kruispunt aan je lot over te laten, en dan zitten er ook nog meer scooters dan fietsers op (maak ik mezelf ook schuldig van)

Maar heb je nog lekker gereden in de regio? als je een PM Had gestuurd dat ik je wel een weggetje laten zien waarvan je zou gaan huilen
(eerst vanwege het uizicht, daarna vanwege de kwaliteit asfalt en de bochten, en daarna omdat het 1500km van je huis is en jij er niet 1.2.3. heen kan)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Erasmo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:19:
In en rond de stad is zo'n motorscooter zeker geen slechte keuze, zie ze ook vaak over de A10 rijden. Volgens mij is de hoofdreden dat die dingen niet vaker verkocht worden het imagoprobleem dat ze hebben.
Als ik midden in hartje Amsterdam zou wonen had ik mijzelf ook zo'n ding aangeschaft :P En dan eigenlijk nog zo'n ding als Bommes heeft, kleine Vespa, met een dik blok eronder.

Vaak bu'j te bang!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:09
Erasmo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:19:
Sja, ik zie in het centrum vaak zat van die T-max's rijden. Doen ze het liefst met een Akra erop. Op zich best geinig.

It's funny. But not ha-ha funny.

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Nero22 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:01:
[...]

Sja, ik zie in het centrum vaak zat van die T-max's rijden. Doen ze het liefst met een Akra erop. Op zich best geinig.
Je kan het geinig noemen... voor mij is het gewoon een imagoprobleem. Beetje hetzelfde als rijden in een oud gepimpt Golfje, willen velen ook niet.

• Nero22
XBL schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:55:
[...]

Je kan het geinig noemen... voor mij is het gewoon een imagoprobleem. Beetje hetzelfde als rijden in een oud gepimpt Golfje, willen velen ook niet.
Is het ook en je hebt gelijk. :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Net heerlijk (en asociaal hard :+) met een nieuwe Ferarri een stuk Lekdijk samen gepakt (kwam 'm toevallig tegen en ging er achteraan. Damn wat gaat zo'n ding hard (vooral het remmen :o). Daar moet je een beste motor voor hebben of echt goed kunnen sturen om zo'n ding bij te blijven als ze er echt voor gaan

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nero22 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:01:
[...]
Zo'n T-Max gaat serieus hard. Denk goed na voordat je tegen zo'n ding een stoplichtsprintje uitlokt. Ze zouden zomaar eens sneller kunnen zijn... :+

BTW net even bij Van Harten de deal rond gemaakt en een bijna nieuwe GS gekocht. Het is niet die zwarte geworden, maar een 'special'. Toen Van Harten 75 jaar bestond hebben ze 5 GSsen gepimpt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/zijkant_gsa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/cockpit_gsa.jpg

10k op de klok, afgelikt na elke rit, nieuwe banden en wat pimpspul (Wunderlich schakelpookje enzo). Deze 'won' het omdat ie al de (zij)kofferset had en een navi houder en een paar van die pimpspulletjes vond ik ook wel geinig. Aangezien ik geen inruil had, deed ie meteen een leuk aanbod en ik heb er nog een topkoffer voor wènig bij bedongen en de binnentassen. Volgende week ophalen. Leuk!

[ Voor 49% gewijzigd door mphilipp op 29-09-2014 19:39 ]

• Nero22
mphilipp schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:50:
[...]

Zo'n T-Max gaat serieus hard. Denk goed na voordat je tegen zo'n ding een stoplichtsprintje uitlokt. Ze zouden zomaar eens sneller kunnen zijn... :+
Ik lok sowieso geen motoren uit met mijn Ninja 250. :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nero22 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:55:
[...]

Ik lok sowieso geen motoren uit met mijn Ninja 250. :P
Wijs! 8)

Verwijderd

Heb je nu je ouwe bankstel dan weggedaan? of was die op en staat ie nu op een sloop?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Holy crap wat is dat ding breed. Geen ABS trouwens?

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

BTW net even bij Van Harten de deal rond gemaakt en een bijna nieuwe GS gekocht. Het is niet die zwarte geworden, maar een 'special'. Toen Van Harten 75 jaar bestond hebben ze 5 GSsen gepimpt:
[afbeelding]

[afbeelding]

10k op de klok, afgelikt na elke rit, nieuwe banden en wat pimpspul (Wunderlich schakelpookje enzo). Deze 'won' het omdat ie al de (zij)kofferset had en een navi houder en een paar van die pimpspulletjes vond ik ook wel geinig. Aangezien ik geen inruil had, deed ie meteen een leuk aanbod en ik heb er nog een topkoffer voor wènig bij bedongen en de binnentassen. Volgende week ophalen. Leuk!
Wat een bazending. 8) Ooit wil ik toch wel eens rijden op zo een, kijken of het echt zo stuurt als het eenmaal rolt wat zovelen zeggen. :P Veel plezier ermee!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's een eeeuh..... ÉRG mooi "speeltje", Mphilipp!!

Feli met je nieuwe aanwinst.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:15:
Holy crap wat is dat ding breed. Geen ABS trouwens?
Er zijn geen BMW's meer zonder ABS. Zit er gewoon op. Er zit ook een knupke links voor ABS/ASC (uitzetten of resetten, weet ik nog niet).

Bankstel staat hier nog, die krijgt morgen een emmer sop over zijn donder en nog een olieverversing en dan mag ie weg. Is nog steeds een prima ding. Ik weet ook niet wat me bezielde om ineens een GS te willen 8)
Na ruim 6 jaar ben ik 'm denk ik ontgroeid. Eigenlijk had ik 'm eerst willen verkopen, maar ik maakte de fout om bij die dealer te gaan kijken. En hij had 'm van de week bijna aan iemand verkocht... dus ja, dan moet je even kiezen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ah ok. Ik zag zo snel niet zo'n geperforeerde ABS ring zitten, dus vandaar :P o

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

zitten ik geloof bij bmw altijd aan de linker kant van de as (als je op de motor zit gezien links)

• Jolke
Vroeg me ook af of er geen ABS opzat; de typische rechthoekig gaten in een ring miste, maar dat schijnt dus anders te zijn tegenwoordig.

Gefeliciterd, mphilipp! Banktstel voor een GS, goede deal. VH is een goede dealer, maar wel wat prijzig maar daar krijg je ook een goede service voor. Mijn pa heeft daar zijn '95 GS gekocht en een paar keer onderhoud laten doen. Nu doet hij het onderhoud allemaal zelf thuis.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

dikke fiets. dat hij je veilig over de wereld mag brengen _/-\o_

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

De ABS ring zit inderdaad aan de linkerkant van de motor. Zie hier zoals het bij mij zit:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/bmw/absring.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:35:
[...]

Ja fietstroken hier... ik begrijp ze niet.

je mag fietsen op de stoep mits die X meter breed is,... maar dat schiet niet op met het wandel tempo hier
(weet zeker dat mijn 91 jarige oma met haar rolator nog klaagt dat het langzaam gaat hier)

maar fietsstroken doe ze hier regelmatig aan de linkerzijde van de linker baan.... om je vervolgens op een kruispunt aan je lot over te laten, en dan zitten er ook nog meer scooters dan fietsers op (maak ik mezelf ook schuldig van)

Maar heb je nog lekker gereden in de regio? als je een PM Had gestuurd dat ik je wel een weggetje laten zien waarvan je zou gaan huilen
(eerst vanwege het uizicht, daarna vanwege de kwaliteit asfalt en de bochten, en daarna omdat het 1500km van je huis is en jij er niet 1.2.3. heen kan)
Woensdag gaat de caravaan weer terug naar Nederland, er is nog eventjes tijd ;) Heb je anders een google maps linkje?

Vandaag geschoten (C242 bij Ulldemolins in de buurt)
[YouTube: http://youtu.be/Dw5BEDbVkF0]

;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:26:
Gefeliciterd, mphilipp! Banktstel voor een GS, goede deal. VH is een goede dealer, maar wel wat prijzig maar daar krijg je ook een goede service voor. Mijn pa heeft daar zijn '95 GS gekocht en een paar keer onderhoud laten doen. Nu doet hij het onderhoud allemaal zelf thuis.
Thanks! (@iedereen natuurlijk)

Ik denk dat er geen goedkope BMW dealers zijn :+ En gezien het tempo waarin ze spulletjes verkopen, is er ook geen noodzaak om de prijzen te laten zakken.

Even een schaamteloze plug trouwens: Van Harten organiseerd 11 oktober een 'Specials Day'. Gratis (!) feestje met bbq en muziek. Er komen verschillende speciale omgebouwde BMW's en uiteraard is iedereen die een bijzondere Beemer heeft (of een andere motor en alleen maar gratis wil bbq-en :) ) welkom. Lijkt me wel geinig om eens een kijkje te gaan nemen. Er staat nu in de showroom een nog 'geheime' R-Ninety die door hen zelf gemod is. Komt volgende week een fotograaf voor een shoot. Komt in een motorblad enzo. Zag er wel cool uit.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Porno-asfalt van vandaag:
http://goo.gl/UsyWNh TV-7021
http://goo.gl/meYF5S C242 (Van m'n filmpje van net)
http://goo.gl/LBiuwo TV-7004, de mooiste (2 jaar geleden een volledige set banden opgereden aldaar XD)
http://goo.gl/O4BGSg (wel wat smal)

@Aardschok... wel jammer dat er nou slecht weer aan zit te komen :/

Verwijderd

Congratz mphilipp echt een prachtige motor.

/me is een behoorlijke allroad fan :)

Verwijderd

steveman schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:13:
[...]

Woensdag gaat de caravaan weer terug naar Nederland, er is nog eventjes tijd ;) Heb je anders een google maps linkje?

[video]

;)
https://goo.gl/maps/pFEQg

(je zit toch in Barca?, dan is Terrassa als begin punt niet ver uit de buurt, vrij kort rondje dit trouwens, maar dan rijd je wel je banden weer netjes rond :)

In het dorpje Navarcles heb je een leuk biker cafe, heet de Abadia del pont Vell, er is een google review met wat foto´s daar drinken wij dus altijd de koffie met broodje bacon+kaas

dan weer terug afzakken richting terrassa, en als je zin hebt vanaf daar dan nog richting montserrat, berg over naar hotel el Bruc en daar na de snelweg richting Barca weer oppikken.

moet helaas morgen werken, maar anders had ik gerust een keertje voor gereden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:26:
[...]

Ik denk dat er geen goedkope BMW dealers zijn :+ En gezien het tempo waarin ze spulletjes verkopen, is er ook geen noodzaak om de prijzen te laten zakken.

Even een schaamteloze plug trouwens: Van Harten organiseerd 11 oktober een 'Specials Day'. Gratis (!) feestje met bbq en muziek. Er komen verschillende speciale omgebouwde BMW's en uiteraard is iedereen die een bijzondere Beemer heeft (of een andere motor en alleen maar gratis wil bbq-en :) ) welkom. Lijkt me wel geinig om eens een kijkje te gaan nemen. Er staat nu in de showroom een nog 'geheime' R-Ninety die door hen zelf gemod is. Komt volgende week een fotograaf voor een shoot. Komt in een motorblad enzo. Zag er wel cool uit.
Als ze in de showroom een Rockster in het oranje/zwart hebben staan, wil wel ff langskomen! Dat zou voor mij een reden zijn om BMW te gaan rijden. Wat een prachtige machine is dat! :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.carsfotodb.com/uploads/bmw/bmw-r-1150-rockster/bmw-r-1150-rockster-04.jpg

.
steveman schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:13:
[...]

[video]

;)
Leuke rotonde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:26:
[...]

Oeh, dat is hier om de hoek... Ook eens gaan kijken :) Telt een afgetrapte ex-politie F650GS als speciaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:17:
[...]

https://goo.gl/maps/pFEQg

(je zit toch in Barca?, dan is Terrassa als begin punt niet ver uit de buurt, vrij kort rondje dit trouwens, maar dan rijd je wel je banden weer netjes rond :)

In het dorpje Navarcles heb je een leuk biker cafe, heet de Abadia del pont Vell, er is een google review met wat foto´s daar drinken wij dus altijd de koffie met broodje bacon+kaas

dan weer terug afzakken richting terrassa, en als je zin hebt vanaf daar dan nog richting montserrat, berg over naar hotel el Bruc en daar na de snelweg richting Barca weer oppikken.

moet helaas morgen werken, maar anders had ik gerust een keertje voor gereden !
Ah thanks, als er nog een dosis zonnestraaltjes langskomt morgen moet ik daar maar eens gaan kneuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op zondag 28 september 2014 @ 08:57:
[...]

Oeh, dat is hier om de hoek... Ook eens gaan kijken :) Telt een afgetrapte ex-politie F650GS als speciaal? :+
Lijkt me ook bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De verkoper attendeerde me overigens op een bijzonder detail van deze GS. De uitlaat is nl gemodificeerd. De man vond dat ie teveel herrie maakte. Dus hebben ze er een einddemper van een 2009 GS op gezet en die klep eruit gehaald waarmee BMW de keuring fopt. Ik vroeg me ook altijd af hoe die dingen legaal kunnen zijn als ik mijn eigen motor niet meer kan horen (Remus zonder db killer!) als er een GS (of HD) in de buurt komt. Zit dus gewoon een klep in die pas open gaat voorbij de testlimiet. Hij zou nu het geluid van een 2009 GS maken. Aangezien ik alleen stemmen in mijn hoofd heb en geen motorgeluiden hebben ze 'm even naar de werkplaats gereden en daar gestart. Komt inderdaad een heel beschaafd geluid uit.

Je ziet er niets van, maar iemand die goed oplet, mist die klep. Het is heel netjes gedaan door een bedrijfje van een stel ex-akrapovic mensen. Ze kunnen het weer terugbouwen als ik wil, maar ik vind het prima zo. Die herrie is nergens goed voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n beetje alle sportmotoren hebben die klep ook, meestal wordt die verwijderd of vastgezet :P kan uiteindelijk alleen maar vastrotten, en loud pipes saves lives natuurlijk :+

[ Voor 29% gewijzigd door -tom-562 op 28-09-2014 11:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kun je zien dat die keuringsinstanties er ook alleen maar zitten om hun subsidie op te strijken en om die regel zelf geen ene moer geven. Als iedereen weet dat die klep voor dat doel is gemaakt, verbiedt je dat toch gewoon? Laat de fabrikanten hun uitlaatsysteem maar van documentatie voorzien en uitleggen wat dat ding doet. Een beetje uitlaattechnicus kan je dan wel vertellen of dat zin of onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Duh :P Maar dat blijf je toch houden. Zie de bijtellings- en CO2hype bij auto's :P allemaal truukjes om de regeltjes te omzeilen

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 28-09-2014 12:01 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies.
En uiteindelijk schieten we onszelf hoe dan ook in de voet. De eco-subsidietoestand zorgt er alleen maar voor dat er minder geld in de overheidskas terecht komt. En er moet nu eenmaal zoveel in om de S80 van Wim te laten rijden (waarom rijdt hij geen Prius eigenlijk? :+ ). Dus komt er weer een belasting of bezuiniging bij.
En met de uitlaatkleppen is het precies hetzelfde. Meer herrie=meer weerstand tegen motorrijders. You do the math...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij een Yamaha R6 (2006 -> heden) staat die klep in de uitlaat bij 3000 Rpm al helemaal open en in de tweede versnelling rijd je dan 30Km/h. Bij het toerental waarbij de motor lekker begint te lopen (7000 - 13000) ben je vaak al met je rijbewijs aan het spelen in die versnelling. Die klep zit er alleen maar voor geluidsemissie bij stistand/stationair.

De Akrapovic uitlaat voor die fiets vanaf modeljaar 2012 heeft overigens ook als aftermarket uitlaat zo'n klep (en dus ook een E-Keurmerk). Ik heb op m'n 2012 R6 nog de 2011 Akrapovic uitlaat zitten en heb die hele klep incl. servo dus niet meer. (Het ontbreken van die servo heeft dan weer tot gevolg dat de ECU begint te piepen dat er wat "stuque" is.... NEE: Er is niets stuque, je mist alleen een onderdeel!! (En dat heb ik de ECU dan ook maar verteld met wat weerstandjes ter waarde van een Euro in plaats van een "Exup-Eliminator ter waarde van €80,-)).

FF wat anders: Kwam net onderstaand berichtje tegen op de site van Omroep Brabant 8)7

http://www.omroepbrabant....2C+dader+rijdt+door+.aspx

Nou zitten er natuurlijk altijd twee kanten aan een verhaal maar toch, dit gaat een beetje te ver IMHO.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 28-09-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:51:
FF wat anders: Kwam net onderstaand berichtje tegen op de site van Omroep Brabant 8)7

Nou zitten er natuurlijk altijd twee kanten aan een verhaal maar toch, dit gaat een beetje te ver IMHO.
Tsja...je weet idd niet wat er precies gebeurd is. Sommige wielrenners - vooral in groepen, want dan voelen ze zich sterk - blijven gewoon ijskoud in de weg rijden. Ik heb er ook wel eens zin in gehad om er een een duwtje te geven. Zou hier ook zomaar gebeurd kunnen zijn. Maar zoals je ziet kan iemand zomaar heel ongelukkig terecht komen. Strikt genomen is de actie van de motorrijder niet ok, maar kan uitgelokt zijn. En ik denk niet dat de intentie was dat die vent zwaar gewond zou raken.
Maar het kan evengoed zijn dat dit een aso was die aan kwam scheuren en vond dat ze niet snel genoeg opzij gingen. Motorrijders zijn nét mensen, er zitten ook aso's tussen.

Geeft dus aan dat we met zijn allen (alle weggebruikers dus) wat socialer moeten zijn. Soms lijkt het wel of we elkaar de weg niet gunnen. Een vriend van me ging mountainbiken en zit er ineens een motorrijder achter 'm. Die was dus illegaal aan het crossen. Prima, moet hij weten, maar dan moet je niet als een leip gaan toeteren en drukte maken als je op een mountainbikepad een mountainbiker tegenkomt die echt geen zin heeft om voor meneer de wildcrosser opzij te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]
Bij het toerental waarbij de motor lekker begint te lopen (7000 - 13000) ...

[...]
Herkenbaar probleem van een 4 cilinder >:)

.
mphilipp schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:05:
[...]

Geeft dus aan dat we met zijn allen (alle weggebruikers dus) wat socialer moeten zijn. Soms lijkt het wel of we elkaar de weg niet gunnen.
[...]
^Dit dus.
Ken het verhaal niet maar iemand van de weg duwen is natuurlijk geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:56
mphilipp schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:05:
[...]
En ik denk niet dat de intentie was dat die vent zwaar gewond zou raken.
Juist een motorrijder zou moeten weten hoe kwetsbaar je bent bij een valpartij, ook bij lage snelheden. Echt een achterlijke actie van die motorrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:07:
[...]

Herkenbaar probleem van een 4 cilinder >:)
Dat ligt aan de inhoud... Mijn 1200 gaat niet veel verder dan 7 duizend toeren, wel zijn er bij 2000 toeren al genoeg paardjes wakker om er flink vandoor te gaan.

Gisteren een ritje gereden, route was iets van 220km maar ik voelde me al beroerd voordat ik vertrok dus heb het niet compleet uit gereden.
Begon in st Oedenrode alles binnendoor naar Den Bosch, Zaltbommel, Leerdam, Schoonhoven, Gorinchem, enz, enz.
Bij Gorinchem zag ik het niet meer zitten dus snelste route naar huis.
Kwart over 5 nog in het centrum van Gorinchem... 6 uur precies weer thuis in zuid Eindhoven.. })
Top koffer is niet echt een aanvulling voor de stabiliteit op snelheden boven de 160. :X
Maar het oudje tikt zo zonder moeite nog de 200 aan :9~ harder durfde ik niet met die koffer achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zaterdag mijn pr op assen verbeterd naar 1:49,723. Hier de beelden van de eerste helft van race twee. Daarna viel de camera uit :(

[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 28-09-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vanmiddag weer een lekker stukje gereden, ff een stukje autobähn gepakt (bij Arnhem de grens over, tot aan Emmerich). Bij de 250 begon m'n rugzak te 'zweven' en raar te klapperen :') :P vond het wel weer mooi geweest, voelde niet echt heel vertrouwd :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:42:
[...]
Kwart over 5 nog in het centrum van Gorinchem...
Je had op de koffie kunnen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:44:
Zaterdag mijn pr op assen verbeterd naar 1:49,723. Hier de beelden van de eerste helft van race twee. Daarna viel de camera uit :(

[video]
Ik hoor 't al: Jouw EXUP klep is ook stuque :P

Nette tijd, overigens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben wel benieuwd naar die andere kant van het verhaal =)

moet wel zeggen, ik trok vroeger op met 2 rijders die waarschijnlijk nog wel meer hadden gedaan
*kuch* fiets het kanaal in *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vanmiddag had ik ook weer zo'n oude zeur die me tegemoet kwam op de fiets, ik kwam de bocht uit (op de dijk), met ik schat zo'n 80 km/h, niet zo hard. Meneer zat meteen heel belerend met z'n handje te wapperen dat ik vaart moest minderen. Ik heb natuurlijk vrolijk terug gezwaaid :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha netjes

moet zeggen, als wij in onze groep achter zon stel fietsterroristen zitten in te strakke broekjes, dan gaan wij ook schouder aan schouder voor ze rijden, goed langzaam en lage versnelling, net zo lang volhouden als dat ze ons in de weg zaten en dan is de karma weer in balans en rijden we door...

ze schelden altijd binnen 10 seconden, en luisteren nooit naar de uitleg dat ze precies hetzelfde voor ons deden... maar ja, gelukkig hier niet zo heel vaak last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:14:
[...]

Ik hoor 't al: Jouw EXUP klep is ook stuque :P

Nette tijd, overigens :Y
Welke exup? ;). Heb volledig akra systeem en een YEC ECU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:45:
[...]

Welke exup? ;). Heb voedig akra systeem en een YEC ECU :)
Géén YEC ECU :(

Ik moet ooit nog wat andere (road-legal) spullen (lampjes e.d.) aan kunnen laten sturen door de normale ECU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ja dat kan dan niet idd. De YEC kabelboom voorziet niet daarin. Tevens veranderd je snelheidsmeter in een temeratuur meter ;) Dus totaal niet road legal dat YEC spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Next best thing: Een Power Commander welke de originele ECU kán voorzien van andere input (helaas niet altijd/overal).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 28-09-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:03:
[...]

Je had op de koffie kunnen komen :+
Dat ging wel even door mijn gedachten ja. Heb er overigens vroeger zelfs gewoont (Poterne) en heb er nog wel wat familie wonen. Kom er alleen nooit meer afgezien van de enkele motorrit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heeft u enig idee hoe hard u reed?

Uh. 96 graden celsius! O-)

Vandaag toevallig live MotoGP gekeken, in een restaurantje met een handjevol Marquez-fans, grappig om eens mee te maken.

Op de terugweg (vele uren later) waren er ook opeens verdacht veel motoren op de weg. Dat waren natuurlijk de helden die weer en wind trotseerden om de race met eigen ogen te aanschouwen :)

Da's bij alle races natuurlijk zo, maar ik kende het alleen van Assen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Poeh waar ik normaal Amsterdam voorbij rij op de A10 ben ik vandaag eens door het centrum gegaan, gewoon om te kijken of er veel veranderd is sinds mijn rijles daar rond 2009.

En ik begrijp gelijk waarom XBL filmt, de populariteit van smartphones doet de verkeersveiligheid niet veel goeds :X
Sowieso het idee dat het verkeer daar afgelopen jaren meer en meer een jungle is geworden, stoplichten zijn hier en daar slechts richtlijnen, vooral voor fietsers en voetgangers en langs de grachten moet je maximaal scherp zijn op overstekende mensen te voet en te fiets die hun telefoon belangrijker vinden dan het verkeer.

Oh wordt er trouwens in de IJtunnel op snelheid gecontroleerd? Het uitlaatgeluid klinkt wel bijzonder mooi daar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Erasmo schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:13:
Poeh waar ik normaal Amsterdam voorbij rij op de A10 ben ik vandaag eens door het centrum gegaan, gewoon om te kijken of er veel veranderd is sinds mijn rijles daar rond 2009.

En ik begrijp gelijk waarom XBL filmt, de populariteit van smartphones doet de verkeersveiligheid niet veel goeds :X
Sowieso het idee dat het verkeer daar afgelopen jaren meer en meer een jungle is geworden, stoplichten zijn hier en daar slechts richtlijnen, vooral voor fietsers en voetgangers en langs de grachten moet je maximaal scherp zijn op overstekende mensen te voet en te fiets die hun telefoon belangrijker vinden dan het verkeer.

Oh wordt er trouwens in de IJtunnel op snelheid gecontroleerd? Het uitlaatgeluid klinkt wel bijzonder mooi daar O-)
:D

Rijden in Amsterdam heeft me ook veel geleerd. Het is vooral opkomen voor jezelf. :P Ik heb dan langzaamaan ook echt schijt gekregen aan mensen die zomaar oversteken (bij rood licht). Gewoon gas erop.
En nee, in die tunnels wordt volgens mij niet gecontroleerd. Althans, ik heb er nog nooit een boete van gekregen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tylen schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:44:

[video]
Wat gebeurde er rond 9'14". Die inhaalmanoevre actie ziet er niet helemaal netjes uit.

.
Bommes schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:42:
[...]

Dat ligt aan de inhoud... Mijn 1200 gaat niet veel verder dan 7 duizend toeren, wel zijn er bij 2000 toeren al genoeg paardjes wakker om er flink vandoor te gaan.

[...]
Klopt idd, had 'lichte 4 cilinder' moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Jolke schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:30:
[...]

Wat gebeurde er rond 9'14". Die inhaalmanoevre ziet er niet helemaal netjes uit.
Ik redde het net niet dus moest iets harder remmen. Niks aan de hand. Heel netjes juist. Ik had hem er ook voor kunnen gooien ;)

Maar dat was een 1000cc heel irritant is dat. Er wordt het 1 en anders veranderd zodat in de B groep volgend jaar er geen mengelmoes meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je kwam idd van ver :)
Hoe groot zijn de groepen waarin je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Start veld is max 32 man. Mijn groep was 26 man maar dan mengelmoes van 600 en 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zucht, electra... Gisteren al de hele ochtend aan die BMW F650GS zitten kloten omdat het achter- en stadslicht niet aangingen. Uiteindelijk bleek 1 ader uit het contactslot niet meer aangesloten zijn, dus dat kunnen fixen.

Kom ik er gisteravond laat mee thuis na de hele weg geen issues te hebben gehad (behalve koelvloeistof op m'n voet omdat ik em iets te enthousiast gevuld had :+ ) gaat het grootlicht-lampje opeens aan als ik hem op de parkeerstand zet, om ook aan te blijven als hij weer op contact gaat. Grootlicht zelf was niet aan, en dimlicht ook niet 8)7. Toen had ik er geen zin meer in, maar vanochtend was alles weer normaal. Die koelvloeistof zal wel ergens sluiting gemaakt hebben... Vanmiddag even goed schoonmaken en kijken of het niet meer terug komt.

Fijn zo'n ex-politiefiets met compleet verziekte kabelboom, troubleshoot zo lekker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ductape over het blauwe lampje.. klaaaaaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Erasmo schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:13:

Leuk he? :*)

En nee, geen controle in de tunnels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:00:
[...]

Fijn zo'n ex-politiefiets met compleet verziekte kabelboom, troubleshoot zo lekker :X
Ik dacht dat Duc met electra een naam hoog te houden had. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:06:
Ductape over het blauwe lampje.. klaaaaaar..
Nadeel alleen is dat het dimlicht ook niet aanging, anders had dat idd een prima oplossing geweest :P Dimlicht is wel zo tof om te hebben nu het weer donker begint te worden 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij wordt het 's ochtends altijd licht en 's avonds donker. :?

[/maandagmorgen, te weinig koffie gehad]

Ik heb zaterdag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer eens de Eifel onveilig gemaakt. Stukje ten zuiden van de Rursee. Voor een zaterdag vond ik het daar wel erg rustig, ook al is het toch al laat in het jaar. Het weer was gewoon super. Ik heb de welbekende grijze BMW niet gezien. Wel een of andere idioot die volgens mij aan het oefenen was voor de Isle of Man. In onoverzichtelijke bochten buitenom inhalen en zo. (heb ik hem een paar keer zien doen toen ik langs de kant wat zat te eten)

Op een gegeven moment reed ik bergop achter een auto, en wachtte tot ik genoeg overzicht had. Meneer niet; ik zie hem in de spiegel verschijnen, hij zit naast me, en hij is uit het zicht verdwenen. Die had er zeker 200 km/h op staan. En het dan gek vinden dat de politie het nodig vindt om daar controles te houden. 8)7

Oh ja, als je bij Heerlen de grens over gaat richting Aken (Duitse A4), dan is daar blijkbaar nu een snelheidslimiet van 100 km/h. Misschien is het daar al lang (daar is een flinke tijd geleden een heftig ongeluk gebeurd), maar voor mij was het in ieder geval nieuw. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jij verwacht binnenkort een briefkaartje met de groeten uit Heerlen van de politie. :)

Wellicht beter om een mobiele straatveegdienst bij de hand te houden voor dat soort figuren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee hoor, ik ging van Nederland naar Duitsland de grens over, waarna er even geen snelheidslimiet is. Er was geen verkeer, dus ik trok het gas even open. Toen ik de 200 aantikte flitste er een bordje "100" langs, waarna ik _direct_ van het gas ben af gegaan.
1) het was op Duits grondgebied, dus ze flitsen (meestal? :P) van voren.
2) ik ben niet aangehouden.
Ik maak me echt geen zorgen. ;)

Ik heb het dus echt over de Duitse 4, niet over de A76 of de "stadsautobaan" N281 van Heerlen.

Maar het is wél opletten als de Zoll toevallig staat te controleren. Als ze achter je aan komen om je voor een routinecontrole aan de kant te zetten, is het wel lullig als je stug uit gewoonte met 130 doorrijdt terwijl je een 100km/h gebied in rijdt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Met 200 van het gas af totdat je de gewenste snelheid hebt, dat is idd de Hollandsche methode. Doe ik ook nog steeds, terwijl de rest hier in Duitsland prompt op zijn rem gaat staan om de snelheid naar beneden te halen. :X

In Duitsland flitsen ze van voren idd. Maar zoals ik vrijdag aangehouden was, kon ik in principe op de terugweg aangehouden worden. Dorp is doodlopende straat met aan het eind de kinderopvang.
Moet nu met een Duits kenteken wel iets meer oppassen dan met een geel plaatje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Typisch dat verschil in rijstijl inderdaad... Ik was gisteravond nog geen kilometer de Nederlandse grens over op de A12, en een of andere droeftoeter gooide zijn auto met 110 naar links zonder te kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het remde nog steeds hard af hoor, maar ik was wel zo slim om eerst te kijken of er geen dikke audi op mijn achterwiel zat.
En ik was ook dan weer zo slim om netjes mijn remlicht aan te laten gaan door licht de achterrem mee te pakken. Je wil ook niet dat een laagvlieger er van achteren op klapt.

En ja hoor, toen ik op de rechterbaan zat kwam er alsnog een dikke audi voorbij vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:00:
Zucht, electra... Gisteren al de hele ochtend aan die BMW F650GS zitten kloten omdat het achter- en stadslicht niet aangingen. Uiteindelijk bleek 1 ader uit het contactslot niet meer aangesloten zijn, dus dat kunnen fixen.

Kom ik er gisteravond laat mee thuis na de hele weg geen issues te hebben gehad (behalve koelvloeistof op m'n voet omdat ik em iets te enthousiast gevuld had :+ ) gaat het grootlicht-lampje opeens aan als ik hem op de parkeerstand zet, om ook aan te blijven als hij weer op contact gaat. Grootlicht zelf was niet aan, en dimlicht ook niet 8)7. Toen had ik er geen zin meer in, maar vanochtend was alles weer normaal. Die koelvloeistof zal wel ergens sluiting gemaakt hebben... Vanmiddag even goed schoonmaken en kijken of het niet meer terug komt.

Tsjah er was tijdens de diensttijd natuurlijk flink wat extra meuk op aangesloten.
XBL schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:06:
[...]

Leuk he? :*)

En nee, geen controle in de tunnels.
Volgende keer doe ik even de dopjes uit van te voren :P Gelukkig maar :D

Maar wat is het gebied in de buurt van CS en de grachten een ramp om te rijden zeg :X

Pagina: 1 ... 117 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.