Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.618 views

Onderwerpen

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja dat was leuk rijden, had een route gepland van 200km, beld me vriendin voor sociale verplichtingen :+ Kom ik op de terugweg op dat verzakte landweggetje....Het bordje "slecht wegdek" hadden ze beter kunnen vervangen voor "Spartaans wegdek" serieus diepe verzakkingen.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:19:
[...]

Als 't nét zo snel gaat als dat die pagina laadt... NEE :) Zitten waarschijnlijk wat Pop-Up blockers en Spam filters in de weg hier.

Maar volgens de naam van 't linkje gaat 't gewoon om een systeem om je schakelsetje "reverse" te laten werken? Is bij een R6 van de huidige generatie niet meer dan even een aansluiting op de bak om zetten, iets wat je in 5 minuten gedaan hebt :)

En reverse schakelen is érg fijn als je in een linker bocht óp wil/moet schakelen. Je linker laars lijd er wat minder mee :+

[afbeelding]
Nee, bij een quick shifter heb je toch iets aan je pookje gemonteerd dat dan een miliseconde of wat je ontsteking onderbreekt zodat je je gas niet hoeft los te laten voor het opschakelen.

Dit is een blipper, en voor Yamaha maken ze die als plug en play, wat ie doet is bij terug schakelen, geeft dat ding een seintje naar je ecu, om wat gas te geven, dat kleine klimmetje in je toeren zorgt ervoor dat je dan zonder koppeling terug kan schakelen.
Dus met een quick shifter en zo´n blipper, hoef je alleen nog bij de start, en na de overwinning in je paddock je koppeling in te knijpen
(of te minste, zo dacht ik dat die dingen werkte)

Operating seamlessly with the Yamaha YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) fly-by-wire throttle, CABS automatically blips your throttle during downshifts to enable the smoothest, fastest and safest downshifting, providing the most rapid deceleration when racing or sport riding and allowing the rider to concentrate entirely on controlling the brake lever pressure with their right hand.

Operates in conjunction with your bike’s standard (or any aftermarket) slipper-clutch
Automatically provides the added protection your gearbox internals really need
Complete kit supplied; very quick and simple to install
No wire cutting, soldering crimping or special tools required
Supplied with enable/disable switch
Fully compatible with all other electronic modules including quickshifters and fuel injection modules — such as Power Commanders – etc., from all aftermarket manufacturers
Compatible with other electronic modules for quickshifting and fuel injection — such as Bazzaz and Power Commander – etc., from all aftermarket manufacturers (please specify what your bike already has installed when ordering)
Contributes enormously to safer, smoother and faster corner entry speeds
And, because it simply uses the clutch lever as the blipping trigger, it’s only activated when downshifting - meaning no additional rider input or learning is required at all.

Please note CABS overrides the sidestand gear selection interlock - meaning your engine will not cut out upon gear engagement with sidestand lowered.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2014 19:47 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo zie je maar...racen op de openbare weg kán echt niet. Dit is op zich best extreem, maar kan in principe overal gebeuren. Het zit ook in de term opgesloten: openbare weg. Elke gek kan zich erop begeven en er kan alles gebeuren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Snap er nog geen snars van dat youtube alles zo naar beneden haalt kwa quality, ik gebruik exact deze settings:

Lokaal lijkt alles glashelder.

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ondertussen ben ik bij Van Harten gaan kijke, proefrijden op een GS Adventure. Zadel maar op de laagste stand gezet... :+ kom ik tenminste nog op een veilige manier met de pootjes aan de grond.

Wát een scheurijzer is dat zeg! Pfff..een compleet andere dimensie als dat bankstel. Nou is dat ook een blok van een generatie eerder, dus nog niet met de bovenliggende nokkenassen. Maar sowieso heb ik 'maar ' 70pk (nooit iets gemist overigens) en die 40 die er nu extra in liggen zijn wel hele felle paardjes. Rijdt ook heerlijk licht, terwijl het verschil in gewicht niet heel groot is. Het voelt gewoon superlicht als je eenmaal rolt. Dat is met de RT wel anders. Nu ben ik daaraan gewend, dus ik vind het niet zwaar sturen, maar in vergelijking met de GS is het of je in een auto met en zonder stuurbekrachtiging rijdt.
Ook even met de ESA gespeeld. Dat merk je echt wel, en heel fijn ook. Sport of comfy is erg handig denk ik. Een leuke bergetappe op sportstand en als er verkeersdrempels aan komen, hoppa...in de comfy pillow mode. Ook even kort op de snelweg gereden en de windbescherming bekeken en dat is eigenlijk dik in orde. Op de RT is het een ietsie beter, maar da's in de marges.

Met andere woorden: ik ben verkocht. Superding!

Alleen hadden ze natuurlijk weer veel te veel leuks in de showroom staan. Zo ook een Adventure uit 2012 met net iets meer dan 10k op de klok, maar wél met de alu-kofferset (alleen de zijkoffers), navihouder en een speciale '75 Years Van Harten' uitvoering (rijden er maar 5 van rond in NL) en een shitload aan extraatjes waar ik minder om geef (sommige dingen zijn wel mooi/handig), wat optisch spul, pimping enzo. Is van een medewerker geweest, een gepensioneerde man die voor hen de haal- en brengservice doet met de bus. Motor is na elke rit afgelikt en is smetteloos.

In tegenstelling tot de zwarte GS, die in consignatie daar staat en waar de prijs gefixed is door de eigenaar, heeft ie een leuk aanbod kunnen doen. Die zwarte is leuk, maar daar moet ik ook weer de koffers bij gaan kopen, want die wil ik toch. Is ook weer €1000 (ja, je zult weten dat je BMW wilt rijden). Al met al een - vond ik - gunstiger aanbod.

Dus nu volgt het ritueel slachten der spaarvarkens en het tellen der pecunia, laatste wikken/wegen enzo...en dan moet ik de komende week maar de boel in orde laten maken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/zijkant.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/cylinderkop.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/cockpit.jpg

Excited! 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tering wat een breed ding tussen je poten :+

Asus Zenbook i7 256gb

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Mooie machine :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:27:
Ondertussen ben ik bij Van Harten gaan kijke, proefrijden op een GS Adventure. Zadel maar op de laagste stand gezet... :+ kom ik tenminste nog op een veilige manier met de pootjes aan de grond.

Wát een scheurijzer is dat zeg! Pfff..een compleet andere dimensie als dat bankstel. Nou is dat ook een blok van een generatie eerder, dus nog niet met de bovenliggende nokkenassen. Maar sowieso heb ik 'maar ' 70pk (nooit iets gemist overigens) en die 40 die er nu extra in liggen zijn wel hele felle paardjes. Rijdt ook heerlijk licht, terwijl het verschil in gewicht niet heel groot is. Het voelt gewoon superlicht als je eenmaal rolt. Dat is met de RT wel anders. Nu ben ik daaraan gewend, dus ik vind het niet zwaar sturen, maar in vergelijking met de GS is het of je in een auto met en zonder stuurbekrachtiging rijdt.
Ook even met de ESA gespeeld. Dat merk je echt wel, en heel fijn ook. Sport of comfy is erg handig denk ik. Een leuke bergetappe op sportstand en als er verkeersdrempels aan komen, hoppa...in de comfy pillow mode. Ook even kort op de snelweg gereden en de windbescherming bekeken en dat is eigenlijk dik in orde. Op de RT is het een ietsie beter, maar da's in de marges.

Alleen hadden ze natuurlijk weer veel te veel leuks in de showroom staan. Zo ook een Adventure uit 2012 met net iets meer dan 10k op de klok, maar wél met de alu-kofferset (alleen de zijkoffers), navihouder en een speciale '75 Years Van Harten' uitvoering (rijden er maar 5 van rond in NL) en een shitload aan extraatjes waar ik minder om geef (sommige dingen zijn wel mooi/handig), wat optisch spul, pimping enzo. Is van een medewerker geweest, een gepensioneerde man die voor hen de haal- en brengservice doet met de bus. Motor is na elke rit afgelikt en is smetteloos.

In tegenstelling tot de zwarte GS, die in consignatie daar staat en waar de prijs gefixed is door de eigenaar, heeft ie een leuk aanbod kunnen doen. Die zwarte is leuk, maar daar moet ik ook weer de koffers bij gaan kopen, want die wil ik toch. Is ook weer €1000 (ja, je zult weten dat je BMW wilt rijden). Al met al een - vond ik - gunstiger aanbod.

Dus nu volgt het ritueel slachten der spaarvarkens en het tellen der pecunia, laatste wikken/wegen enzo...en dan moet ik de komende week maar de boel in orde laten maken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Excited! 8)
Ik vrees dat je een "HOOLIGAN" gaat worden als je de S1000-R(R) ook maar éven in bezit zou gaan krijgen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:51:
[...]
Ik vrees dat je een "HOOLIGAN" gaat worden als je de S1000-R(R) ook maar éven in bezit zou gaan krijgen :P
Daar ben ik ook bang voor. Ik zeg ook altijd dat als ik de loterij win, ik een paar motoren koop, waaronder ook zo'n snel ding. Gewoon af en toe lekker gummen op Zandvoort ofzo.

@Ghostrider: ben ik gewend... :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:14:
Hey Wimmel, mag je hier mee racen?
http://www.bikehps.com/acatalog/Downshifters.html#a57442
als je dan ook nog een quick shifter hebt, dan gebruik je je koppeling alleen nog maar bij de start
Ja dat mag. En dan heb je nog wel de koppeling nodig als ik het goed heb. Hij geeft alleen een beetje tussen gas. Er stond er laatst 1 te koop op mf voor weinagh. Helaas was ik te laat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

_eLMo_ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:27:
@ Teacher: ik rijd al BMW vanaf m'n 18e O+ (bijna 10 jaar dus ;))

[...]

Ik vond de 800GS niet ideaal voor woon werk, ik heb er zo'n 40.000 op gezeten, maar de motor trilt simpelweg te veel (zelfs met de 6 versnellingen). Krijg je na 100km lamme handen van.. En trouwens, met de 1200 kom ik net zo ver offroad als de 800 (maar dat ligt misschien ook aan mijn lengte)...

Ik vind dat de 800 zijn grootste voordeel heeft in de stad, en bij erg nauw offroaden, omdat hij net even 50kg minder weegt. Maarja, koop dan een KTM ernaast :P
Hm zou die meer trillen dan een Deauville met een hoogtoerige V-twin denk je? Mijn woon-werkverkeer bestaat uit een rit van 250km over 90% snelweg dus die zesde versnelling zou wel welkom zijn.

Mijn volgende motor wordt sowieso weer een toermotor, zo'n ruitje is ideaal op de snelweg :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Mijn laag toerige 4 colinder FJ (1200) zorgt ook voor tintelende handen.
Gelukkig heb ik zo een klem ding op mijn gashandel zodat ik het gas "vast" kan zetten en mijn hand even kan bewegen tussen door.

Vandaag 160km gereden met mijn vrouw achterop, alleen maar binnen door weggetjes.
Doel was motor centrum venlo (of hoe het daar ook mag heten) voor een nieuwe motor jas.
Wat gelukt is. *O*
Heb nu een mooie katoenen Macna jas, wind en waterdicht, winter voering er bij een zelfs ventilatie ritsen aan de voorzijde voor als het echt warm is.
Ben er super blij mee.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ghostrider schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:15:
Snap er nog geen snars van dat youtube alles zo naar beneden haalt kwa quality, ik gebruik exact deze settings:

[video]

Lokaal lijkt alles glashelder.
sowieso doet Youtube aan re-code. Ze maken er een 20mbps filmpje van en pas na enige tijd kunnen ze de 1080p versie aanbieden. Ikzelf doe voor vimeo en youtube min of meer hetzelfde maar zet nooit maximum aan, dat heeft geen zin. Mbps setting target : 18, max 20 en dan media encoder gebruiken die bij CS6 of 5.5 zit want dat is doorgaans sneller klaar. Keyframs aan op 75 en geluid op max. Maar al met al hangt ea ook af van jouw camera. Als die niet hoger komt dan 18Mbps bijvoorbeeld dan moet je er ook niet meer van maken in Premiere. als je het toch hoger zet verspild het prog bits en bytes aan het herhalen van kleuren om aan de gewenste Mbps te komen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bedankt voor de tips, het is 16k bitrate, de reincode instellingen die ik gebruik houdt de bitrate gelijk. Hoger heb ik ook gepoogt als test, maar dit maakt inderdaad geen verschil.

Ik zal vimeo eens proberen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ghostrider schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:14:
Bedankt voor de tips, het is 16k bitrate, de reincode instellingen die ik gebruik houdt de bitrate gelijk. Hoger heb ik ook gepoogt als test, maar dit maakt inderdaad geen verschil.

Ik zal vimeo eens proberen.
Als je terugkijkt staat youtube dan wel op 1080p?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Het ligt er ook heel erg aan welke codek meuk je op je pc hebt staan of er iets moois uit komt. Kreeg dat telkens maar niet goed met sony vegas terwijl toen de gopro cineform studio het wel netjes kon exporteren. Het maakt best wel uit wat er bij de youtube converter in gaat om goed resultaat te krijgen. Wat hun doen is inderdaad video helemaal compressen, heb zelfs keer gehad dat ik een 13 gig video er in stopte en toen de 1080p downloade en die was nog maar 300 mb.

Ik gebruik nu overigens http://www.lwks.com/ maar moet je voor betalen als je 1080p wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@GBTW, heb je voorbeeld van een video vanjezelf?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Sony vegas
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6DKvkCGeKCE]

Lightworks
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qf-1mrf4pvw]

Je ziet het vooral rond mijn linker hand op de weg, dat er echt blokken schuiven (wat natuurlijk ook gebeurt met video codecs)

Het wordt eens tijd dat ik nieuwe camera haal :) Gopro 2 wordt oud (doet geen audio meer zonder externe microfoon, krassen op lens en hij valt elke keer uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

of ipv 35euri ebay, het 2 dollar dx.com alternatief:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Umg0IquTHfs]

Zoiets zat ik al naar te kijken voor in je helm. Echter vind ik het nederlandse accent in engels echt waardeloos. Enkel canadezen konden het zeer waarderen :P "Cool accent"

[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 21-09-2014 13:55 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Tankiej schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:23:
[...]
Bekend stukje vanaf 4.05 tot ~4.45, is ook een erg leuke weg vanaf daar naar Aduard :D
:Y kom ik ook vaak genoeg langs

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Zeker een leuk stukje inderdaad :Y

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 23:02

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik hoor een GoT toertocht aankomen ;)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz duurkoop is niet altijd een goede koop:

http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=11000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:20
Nou nou poe poe. Dat ie lekt mag natuurlijk niet, maar de rest van de foto's tonen duidelijk aan dat het om gebruikssporen gaat. Broekspijpen die aan de onderkant rafelen? Blijkbaar sleept de broek veelvuldig over de grond. Een knoop laat ook niet zomaar los hoor. En sowieso, bijna 50k kilometers. Dat is best veel. Zelfs al ben je zo zuinig als het maar kan, dan nog zal elke broek / jas gebruikssporen vertonen.

Sorry, maar ik vind dit een typische zeikerd, die de aandacht zoekt om zo de dealer / bedrijf in het nauw te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
mphilipp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:27:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Excited! 8)
Staat er hier ook nog 1: BMW R1200GS TRIPLE BLACK met Koffers Prijs is laag, omdat dit allemaal import is. Garantie moet extra voor betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Iemand die mij kan helpen/duwindegoederichting kan geven?

Ik heb een Suzuki GSX600F uit '93 (The Executer in "Het grote motortopic deel 15"). Deze geeft een rammelend geluid bij het optrekken in alle versnellingen (Ik noem het maar even een massief legoblokje wat meerammelt in het blok). Probleem is de laatste tijd erger geworden, in 300 tot 400 km. Het speelt alleen bij het optrekken, zodra ik rustig op 1 tempo rij hoor ik verder niets. Wanneer ik in de 1e rij, de achterrem indruk en op ga trekken (zodat de motor wat zwaarder trekt) is het duidelijk te horen. Op dat moment verneem ik het ook lichtjes in het stuur. Onlangs wel de ketting gespannen maar naar ons idee niet te strak (alsin: er was nog speling over).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

The Executer schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:14:
Iemand die mij kan helpen/duwindegoederichting kan geven?

Ik heb een Suzuki GSX600F uit '93 (The Executer in "Het grote motortopic deel 15"). Deze geeft een rammelend geluid bij het optrekken in alle versnellingen (Ik noem het maar even een massief legoblokje wat meerammelt in het blok). Probleem is de laatste tijd erger geworden, in 300 tot 400 km. Het speelt alleen bij het optrekken, zodra ik rustig op 1 tempo rij hoor ik verder niets. Wanneer ik in de 1e rij, de achterrem indruk en op ga trekken (zodat de motor wat zwaarder trekt) is het duidelijk te horen. Op dat moment verneem ik het ook lichtjes in het stuur. Onlangs wel de ketting gespannen maar naar ons idee niet te strak (alsin: er was nog speling over).
Hmmm, nokkenasketting al uitgesloten?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:03

_Apache_

For life.

TheNameless schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:28:
[...]

Mijn versleten NA(KS) klonk zo,
https://drive.google.com/...zQ3Q0ZW8/edit?usp=sharing

Na het vervangen zo, :+
https://drive.google.com/...UcEZvVFk/edit?usp=sharing

Als ik je zo hoor, denk ik niet dat het aan je NAKS ligt, alhoewel het nadrukkeolijk uitsluiten hiervan wel wat geruststelling geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 22-09-2014 15:43 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

TheNameless schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:28:
[...]

_Apache_ schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:39:
[...]

Mijn versleten NA(KS) klonk zo,
https://drive.google.com/...zQ3Q0ZW8/edit?usp=sharing

Na het vervangen zo, :+
https://drive.google.com/...UcEZvVFk/edit?usp=sharing

Als ik je zo hoor, denk ik niet dat het aan je NAKS ligt, alhoewel het nadrukkeolijk uitsluiten hiervan wel wat geruststelling geeft.
Dit geluid is het overduidelijk niet. Het is niet een constant geluid, echt alsof er iets (los) meerammelt in het blok.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Is niet super maar wel te begrijpen, heb even de gegevens opgezocht. Gemiddeld rijden we met ze allen 3400 km per jaar. (per motor dus ook niet helemaal juist want ik ken er genoeg met meer motoren). Ik heb het idee dat de makers van kleding dit ook goed weten en dat ze er mee kunnen weg komen. Kans dat iemand 40 000 kilometer in een jaar en 4 maanden maakt op het aantal kopers van zo'n jas is klein.

Nou zijn er ook merken die wel voor dit soort mensen iets bouwen. Denk Rukka, de Roadcrafter Stadler (via Touratech).

Ik ben ook in 1.5 jaar door mijn pak heen gesleten, stond ook een levensduur op van 5 jaar volgens de verkoper. Jammer is wel dat ik zojuist nummero twee heb geretourneerd omdat ik daar binnen 1.5 maanden al door heen was :+. Kan allemaal gebeuren als er iets niet helemaal goed is gegaan bij constructie, maar een goede dealer lost dat gewoon netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:02:
[...]
Nou nou poe poe. Dat ie lekt mag natuurlijk niet, maar de rest van de foto's tonen duidelijk aan dat het om gebruikssporen gaat. Broekspijpen die aan de onderkant rafelen? Blijkbaar sleept de broek veelvuldig over de grond. Een knoop laat ook niet zomaar los hoor. En sowieso, bijna 50k kilometers. Dat is best veel. Zelfs al ben je zo zuinig als het maar kan, dan nog zal elke broek / jas gebruikssporen vertonen.
Je mag ze bij mijn pak komen aanwijzen dan, die gebruikssporen. Ik kan alleen de rits (het 'hngertje' ervan) aanwijzen. De rest rafelt niet. Maar ja...dat heb je met leer... :+

Op een serieuze noot: op dat forum werd gesteld dat een pak dat 2x zo duur is niet persé 2x zo goed is. Nou is dat op zich discutabel. Een goedkoop pak (wat is goedkoop?) heeft natuurlijk mogelijk een paar nadelen:
*pasvorm kan minder zijn
*mogelijk mindere kwaliteit materialen
*meestal minder handige features
*duurzaam waterdicht?

Geldt niet voor alles natuurlijk, maar ik heb ook ooit een El Cheapo ding gehad. Prima ding, als je van een eenmanssauna houdt. Daarna heb ik wat meer geïnvesteerd en een Dainese gekocht. Hangt hier nog steeds in de kast. Alleen een pand op de rug is verbleekt (was rood, is nu vaal rood). Verder zit ie nog helemaal in elkaar. Ik heb 'm recentelijk niet meer getest op waterdichtheid.

En ik hoor van verschillende mensen met een Rukka pak dat ie na 10 jaar en flink reizen nog steeds goed is. En toen na 7 jaar een keer een rits stuk ging, is dat zo door Rukka vervangen.
Ik moet wel opmerken dat de meneer uit dat topic een kans voorbij heeft laten gaan om 'm ter reparatie aan te bieden. Dat het alsnog niet ok is dat het pak er zo aan toe is, is een ander verhaal. En wij weten niet wat hij onder normaal gebruik verstaat. Ik pas altijd op om een oordeel te geven na een eenzijdig verhaal. Er zijn mensen die ALLES kapot krijgen en je vraagt je soms af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Sommige mensen hoef je bv geen nieuwe smartphone te geven, want binnen een week hebben ze het scherm aan diggelen. Dat soort mensen heeft een andere definitie van 'normaal gebruik'. Ik draag nu een 2de hands BMW Atlantis leren pak en heb daar 6 jaar en 50k meer gereden en hij zit nog steeds in elkaar, alleen die rits dan. Maar ja...kost nieuw €2000 geloof ik. Ik heb er toen maar €400 voor betaald. En €75 voor een paar Daytona laarzen van dezelfde man. Doen het ook nog steeds. Die Daytona's zijn gewoon de beste laarzen die er zijn. Niet voor niets dat de pliesie en rij-instructeurs er ook mee rijden. Kost een paar centen, maar de eerste 10 jaar hoef je geen nieuwe meer te kopen.

En draagcomfort vind ik ook belangrijk. Misschien als je w-w ermee doet en je de spullen nooit langer dan een uurtje aan hebt dat het minder belangrijk is. Maar als ik een hele dag door weer en wind mee moet rijden, krijg draagconfort en kwaliteit van mij meer belang dan de prijs. Ik denk nl niet dat ik zo lekker op vakantie ga met een Aldi pak als met dat pak wat ik nu heb. Maar dat kan aan mij liggen. Iedereen gebruikt zijn spullen anders en heeft andere eisen/wensen. Helaas bepalen de meeste mensen hun keuze primair met de portemonnee en verwachten dan altijd wel de beste kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:42:
[...]

Je mag ze bij mijn pak komen aanwijzen dan, die gebruikssporen. Ik kan alleen de rits (het 'hngertje' ervan) aanwijzen. De rest rafelt niet. Maar ja...dat heb je met leer... :+
zal ik maar mijn mond houden? of toch maar niet >:)

textiel pak dacht 150+150 voor pak en broek. aankoop mei 2008 gat intussen 6 jaar mee. 1x waterbestendig behandeld nadat ik hem gewassen heb voor de kleur :+ . schade? na 3 valpartijen nog niks aan te zien. alleen een brandplekje van mijn uitlaat op mijn rechter enkel.
70k km

leren pak. 300? euro motorbeurs feb 2009. als je heel goed kijkt een beetje schade op de rechter knie verder niks. 2 valpartijen overleefd. 15k km

handschoenen leven bij mij ook nog allemaal. zonder problemen. alleen gebrings vervangen vanwege een hotspot. maar dat ligt niet aan mij. of wel O-) 8 uur continu aanlaten >:)

maar zo heb ik een winterjas (€20 8)7 ) uit okt 2007 en mijn zomerjas moet ik in foto's terugzoeken maar die is nog ouder gok 2004 maar nog niks mis mee.

werkkleding. een werkbroek uit 2009 die nu toch wel wat schade laat zien maar nog prima bruikbaar is. onderrand broekspijpen afgesleten. en de bodem van de rechter spijkerzak heeft wat gaten door de schroevendraaiers die ik daar bewaar. en een jaar terug de broekzakken opnieuw gestikt aangezien die op mijn bovenbenen doorgesleten waren. garantie _/-\o_

en de 2e broek leeft intussen ook al 1,5 jaar ernaast. die is een paar weken terug gerepareerd omdat een achterzak uitgescheurd was. met een uitstekende tang ergens onderdoor proberen te glijden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag schrok ik toch ook wel even, ben al tijden gewend dat motorrijden soms een beetje glibberen en glijden is. Maar vandaag dacht ik toch echt dat ik het asfalt zou kussen want de achterkant brak volledig uit in een haakse bocht (waarschijnlijk diesel op de weg) :X

Door geen paniek gas reacties en door te sturen in de richting waar ik heen wilde heb ik waarschijnlijk de boel toch heel kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 16:23

Phreak

KTM SuperDuke

* Phreak geeft Stacheldraht een schone onderbroek

Well done sir!

Vrijdag *kuch* handkappen monteren op de Z *kuch*
Eens kijken of ik daarmee het herfst/winter seizoen doorkom zonder witte vingers.

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ghostrider schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:48:
[video]
Dit is best close :O

Hier een nieuw filmpje van mijn kant, niet al te spectaculair, gewoon een nette rit over het platteland richting grunn:
[video]
HAH leuk! Allemaal bekende weggetjes bij mij in de buurt.

Leeuwarden -> Lekkum -> Birdaard (langs Wyns/Bartlehiem) -> Ferwerd -> Binnendoor naar Raard/Bornwird -> Binnendoor richting Lauwersmeer -> Ulrum -> Binnendoor richting de Trekweg?

Ik was je op een gegeven moment een beetje kwijt :P Ben vorige week ook nog even langs Zoutkamp gereden richting Dokkum/Foudgum. Vanaf Groningen (waar ik woon) eerst richting het noorden naar Aduarderzijl etc. Mooie slingerweggetjes daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:22

Wootlock

Evilution

Phreak schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:09:
* Phreak geeft Stacheldraht een schone onderbroek

Well done sir!

Eens kijken of ik daarmee het herfst/winter seizoen doorkom zonder witte vingers.
Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :>

Vanochtend was het frisjes op de motor, wordt weer tijd voor de wintervoering :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:40:
Vandaag schrok ik toch ook wel even, ben al tijden gewend dat motorrijden soms een beetje glibberen en glijden is. Maar vandaag dacht ik toch echt dat ik het asfalt zou kussen want de achterkant brak volledig uit in een haakse bocht (waarschijnlijk diesel op de weg) :X

Door geen paniek gas reacties en door te sturen in de richting waar ik heen wilde heb ik waarschijnlijk de boel toch heel kunnen houden.
:o
Lucky you, well done.

Hier net terug van vakantie uit Luxemburg. Jammer genoeg dit keer niet met de motor, hoewel het er echt perfect weer voor was. Zonnig, droog, 20 graden. Weer mooie weggetjes gereden, maar miste de motor dan ook best vaak :-(

Dit stukje weg was ondertussen weer open (was nog in reparatie toen ik er op de motor in juli was):

https://goo.gl/maps/g16Xl

Het was al een prachtig binnendoorweggetje, maar het is alleen maar beter op geworden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:37
Phreak schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:09:...
Ik denk het niet, daarvoor zul je toch echt handvatverwarming moeten hebben. Ik heb handkappen + hvw en doe onder de 10/15 graden vaak al mijn hvw aan, omdat mijn vingers(/toppen) zeker op langere ritten anders echt gevoelloze lichaamsdelen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben zeker weer de enige gek die met 5°C nog met dunne zomerhandschoentjes rijdt? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Moeten we die vraag echt beantwoorden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 16:23

Phreak

KTM SuperDuke

t0mmiiiii schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:03:
[...]

Ik denk het niet, daarvoor zul je toch echt handvatverwarming moeten hebben. Ik heb handkappen + hvw en doe onder de 10/15 graden vaak al mijn hvw aan, omdat mijn vingers(/toppen) zeker op langere ritten anders echt gevoelloze lichaamsdelen worden.
Verwarming aanwezig check! :P
Helaas met alleen verwarming komt het nog niet goed.
Ben benieuwd van de combinatie met kappen :+

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56
Chakotay schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:27:
Ik ben zeker weer de enige gek die met 5°C nog met dunne zomerhandschoentjes rijdt? :P
Nee hoor :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 06:17

Youk

Volvo For Life

Hier nog zo'n gek! :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier nog 1 maar wel met handvatverwarming op vol..

* ToolkiT had niet verwacht dat het vanochtend zo fris zou zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:39
Was het koud dan vanochtend? Geen last gehad, ondanks de zomerhandschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Over handvatverwarming gesproken... Als je met blote handen op een motor met versleten handvatten rijdt waar de verwarming een beetje exposed is, dan is dat best heet :X Afgelopen weekend wat aan de F650GS gesleuteld, tijdens even testen kwam ik erachter dat de verwarming aanstond. Aauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Ik ben aan het kijken naar een naked fiets. Rijd nu een CBR 600 F2 uit '94 en wil wel eens wat nieuws. Husqvarna Nuda 900, lijkt me een leuke fiets. Prijs voor nieuw is te doen (€9990)

alleen de nuda word niet meer gemaakt volgens mij. en wat zullen alternatieven zijn welke ook redelijk geprijst zijn.
ik dacht aan een KTM Duke 990 maar daar houd het al beetje op, hebben jullie nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:09
Paradox schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:48:
Ik ben aan het kijken naar een naked fiets. Rijd nu een CBR 600 F2 uit '94 en wil wel eens wat nieuws. Husqvarna Nuda 900, lijkt me een leuke fiets. Prijs voor nieuw is te doen (€9990)

alleen de nuda word niet meer gemaakt volgens mij. en wat zullen alternatieven zijn welke ook redelijk geprijst zijn.
ik dacht aan een KTM Duke 990 maar daar houd het al beetje op, hebben jullie nog ideeen?
Yamaha MT-09, nieuw voor €9.500. Krijg je een euro terug voor een hamburger op de terugweg. :9

http://www.yamaha-motor.e...en/motoren/mt/mt-09.aspx#

Althans, dit zou ik kopen als ik het geld had.

Er zijn wat problemen met de gasreactie zeggen ze, maar die kun je onder garantie ook laten fixen.

[ Voor 82% gewijzigd door Nero22 op 23-09-2014 12:55 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn keuze zou een van deze zijn:

- Yamaha MT-09
- Triumph Street Triple
- Kawasaki Z800
- Suzuki GSR750AZ

Zitten allemaal net onder de 10.000 euro :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

De laatste 2 lijken mij te saai. De Nuda (die niet in het lijstje zit) is wat mij betreft het bruutst.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
ook het geluid is erg mooi op de nuda. proefritje was ook al leuk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Paradox schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:09:
ook het geluid is erg mooi op de nuda. proefritje was ook al leuk... ;)
Wel een Leovince onder leggen. Kun je een beetje als RJ rondrijden. :9
YouTube: Husqvarna Nuda 900R - Tunnel Monster

[ Voor 16% gewijzigd door Nero22 op 23-09-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Echt jammer gesteld in het segment naked 800~1000cc tweecilinders met ABS :/

Tja, Italianen... maar dat vind ik zonde van m'n geduld en centen :D Daar heeft de Nuda nog gelukkig een (meren?) deel aan Duitsheid.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste 2 tankstops mijn verbruik eens bekeken. Kon 21.5l tanken na 421km rijden. Ik zou volgens het boekje 25l hebben dus kon wel nog verder dan de 27km die ik op reserve heb gereden. Al bij al een verbruik van 5.1l/100km of 1/19.58. Niet slecht toch voor een RT van 2005 (Olie lust em ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:31
steveman schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:16:
Echt jammer gesteld in het segment naked 800~1000cc tweecilinders met ABS :/

Tja, Italianen... maar dat vind ik zonde van m'n geduld en centen :D Daar heeft de Nuda nog gelukkig een (meren?) deel aan Duitsheid.
Klopt inderdaad, ik zit ook te kijken naar een naked tweecilinder voor mensen die een beetje lengte hebben. ABS zou leuk zijn, maar dat is geen vereiste, twee cilinder wel ( :+ ). Maar dan is er erg weinig keuze; Aprilia Tuono, KTM Super Duke, Moto Morini Corsaro, Suzuki SV1000N.

Hoeft niet eens een 1000cc te zijn wat mij betreft, maar je hebt bijna geen andere keuze met de eisen naked, tweecilinder en voor lange mensen. Neig nu het meest naar een Tuono, ook al is het een Italiaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Kwakboy heeft de MT09 gehaald maar was niet tevreden over de vering. Ding lijkt afgeveerd voor iemand van 60 kilo dus bij minste geringste hobbelt dat ding over de weg. Dus vergeet de investering in aftermarket spul niet :) Nieuwe achter demper (bedoel hier niet de open bler pijp :) maar het ophangingsonderdeel ) en nieuwe veren.

[ Voor 13% gewijzigd door GBTW op 23-09-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tankiej schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:50:
[...]

Klopt inderdaad, ik zit ook te kijken naar een naked tweecilinder voor mensen die een beetje lengte hebben. ABS zou leuk zijn, maar dat is geen vereiste, twee cilinder wel ( :+ ). Maar dan is er erg weinig keuze; Aprilia Tuono, KTM Super Duke, Moto Morini Corsaro, Suzuki SV1000N.

Hoeft niet eens een 1000cc te zijn wat mij betreft, maar je hebt bijna geen andere keuze met de eisen naked, tweecilinder en voor lange mensen. Neig nu het meest naar een Tuono, ook al is het een Italiaan :P
Ducati hypermotard, stap nog iedere keer af met een big smile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aprilia Shiver, Aprilia Dorsoduro (in 750 of 1200cc uitvoering)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:31
xos schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:31:
[...]

Ducati hypermotard, stap nog iedere keer af met een big smile :)
Is inderdaad een erg leuke motor, heb gereden op de nieuwe 821. Maar ik weet niet of dat type motor wel is wat ik wil, alhoewel ik ook wel met een schuin oog naar de KTM 950/990 SMT zit te kijken..
-tom-562 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:37:
Aprilia Shiver, Aprilia Dorsoduro (in 750 of 1200cc uitvoering)
Dorsoduro is hetzelfde als de Hypermotard, maar dan met een ander logootje toch? :P
Shiver lijkt me opzich ook wel tof ja, maar ik heb nog nooit op één gezeten. Dus ik heb geen idee hoe dat zit met de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden de sportrijders hier trouwens van de Kawa H2? (en niet de 2takt 3pitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
tja eens kijken waar men mee op intermot komt :-)
hoop op een zx6r turbo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik het begrijp aan de tech tekening die ze "per ongeluk" gelekt hebben, lijkt het een liter met charger te worden...

met een "gerucht" dat het 252 Pk word, maar dan is het wel hoge druk op die compressor....
maar hoe dan ook, word genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
1000cc turbo :o dat is nauwlijks rijdbaar. ik vraag me af hoeveel vraag daar voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Een Supercharger, natuurlijk lastiger te plaatsen zou in ieder geval wel het turbogat kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:38:
voor zover ik het begrijp aan de tech tekening die ze "per ongeluk" gelekt hebben, lijkt het een liter met charger te worden...

met een "gerucht" dat het 252 Pk word, maar dan is het wel hoge druk op die compressor....
maar hoe dan ook, word genieten!
Ik hoorde juist rond 220 pk.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8xIL10L-hvo]
:9

[ Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 23-09-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heb je het nodig? Nee. Is het leuk? JA :D
Zeker i.c.m. allerlei elektronische snufjes (wat denk ik ook wel nodig is om de boel rijdbaar te houden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
wd200 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:57:
1000cc turbo :o dat is nauwlijks rijdbaar. ik vraag me af hoeveel vraag daar voor is
voorzitter van de cb1300 club heeft er een turbo op :P

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
Proqzor schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:10:
[...]

HAH leuk! Allemaal bekende weggetjes bij mij in de buurt.

Leeuwarden -> Lekkum -> Birdaard (langs Wyns/Bartlehiem) -> Ferwerd -> Binnendoor naar Raard/Bornwird -> Binnendoor richting Lauwersmeer -> Ulrum -> Binnendoor richting de Trekweg?

Ik was je op een gegeven moment een beetje kwijt :P Ben vorige week ook nog even langs Zoutkamp gereden richting Dokkum/Foudgum. Vanaf Groningen (waar ik woon) eerst richting het noorden naar Aduarderzijl etc. Mooie slingerweggetjes daar!
Zag ook veel bekends. Misschien idd toch maar eens een noorderlijke GoT toertocht organiseren?:)

• Jolke
  • Nu online
Nero22 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:39:
[...]

Ik hoorde juist rond 220 pk.

[video]
:9
220, 250 pk... who cares, het blijft veel voor een machine van pak 'em beet 200 kg. Daar mag je nog wel een lesje op krijgen, om die netjes op de weg te houden, of überhaupt erop te blijven zitten, als je aan het gas draait. :+

• aveenhuysen

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Verwijderd

Heel net stuurwerk Steveman :) Netjes binnen de lijntjes en mooi elke keer van buiten naar binnen gestuurd.

• Jolke
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:22:
[...]

Heel net stuurwerk Steveman :) Netjes binnen de lijntjes en mooi elke keer van buiten naar binnen gestuurd.
't Is alleen jammer dat zijn kont een groot deel van het uitzicht wegneemt :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:10:
[...]

220, 250 pk... who cares, het blijft veel voor een machine van pak 'em beet 200 kg. Daar mag je nog wel een lesje op krijgen, om die netjes op de weg te houden, of überhaupt erop te blijven zitten, als je aan het gas draait. :+
Met slechts 90pk kan dat ook een uitdaging zijn.. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• wd200
ik wil vrijdag vanui arnhem een dagje eifel doen met een stop bij de ring.
ik heb geen navigatie, nog tips voor een leuke route die kant op?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:51:
[...]
Met slechts 90pk kan dat ook een uitdaging zijn.. :+
Hmmm...ik heb 70pk en 280kg en dat kost vrij weinig moeite. Ik heb alweer 3 boze brieven van de Republique Française binnen. De Franse raamambtenaren zijn duidelijk vlijtiger dan die in Nederland.

• Jolke
  • Nu online
Boze brieven? Ik denk niet dat Frankrijk juist blij met je is als extra inbrenger van extra belastinggeld. Ze zullen boos op je is als je niet betaald. :)

• Tylen

Tylen

Tijd voor een nieuw pak ;)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
http://www.motome.nl/

Nederlands motorprogramma via internet.
Met die meuk wat er op tv is, lijkt me dit een verademing.

iRacing Profiel

• Jolke
  • Nu online
"het is niet platgesponsord" ... dat klinkt op zich goed.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tof, ben benieuwd :)

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mooi filmpje:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LRQyEBY5YjQ"]YouTube: WHY WE RIDE: mid-life crisis philosophy & motorbike riding[/video]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik mag sinds gister vol vermogen rijden en rijd dus nu een Triumph Street Triple 675 uit 2007. De Suzuki GS500 staat te koop. Eindelijk vol vermogen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:29:
Ze zullen boos op je is als je niet betaald. :)
Ik vraag me af wat ze dan doen? Een Frans incassoburo op me af sturen? Helaas was alles in het Nederlands en overduidelijk. Ik heb ooit heel lang brieven van de Duitse pliesie genegeerd en uiteindelijk hebben ze het opgegeven. Maar dit zag er behoorlijk doortastend uit, dus ik vrees dat ze het gewoon aan een burootje in NL doorgeven als ik niet schuif... :(

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:00:
[...]

Ik vraag me af wat ze dan doen? Een Frans incassoburo op me af sturen? Helaas was alles in het Nederlands en overduidelijk. Ik heb ooit heel lang brieven van de Duitse pliesie genegeerd en uiteindelijk hebben ze het opgegeven. Maar dit zag er behoorlijk doortastend uit, dus ik vrees dat ze het gewoon aan een burootje in NL doorgeven als ik niet schuif... :(
Yup volgens mij is er tussen NL en F een soort van uitwisselingsverdrag met boeteinning..

Tussen UK en rest van de EU gelukkig niet O-)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

You callin' me fat!? :( ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik the shoe bikesuit fits..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Well...it doesn't.. :+

• Tylen

Tylen

Nee ;) Er staat alleen MSL op :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, ja die hebben tegenswoordigs inderdaad een ander kleur koe :)

Geel als ik het wel heb.

Over geel gesproken, vandaag een interessante verstekeling in m'n helm gevonden: een wesp!
En knalde iets onzacht tegen m'n hals aan, en even later toen ik stilstond zag ik iets geels in m'n ooghoeken. Gelukkig was de wesp knockout geslagen tijdens z'n liftpartijtje, maar hij begon weer wat te bewegen toen ik hem ontdekte.

Hij was in m'n breath guard terechtgekomen, centimeter of 2 van m'n neus verwijderd :D

En nog mooier: ik heb hem zowaar op video (1 frame) :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S2643iA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Zo, da's geregeld: net mijn motorfiets hier in Duitsland in laten voeren: had voor de verandering de juiste en alle papieren bij me (had wel verwacht nog een keer terug te moeten, het zijn echt veel papieren). Begon dus wel goed. :)

Nou ja, het begon eigenlijk niet zo goed: op weg naar de kinderopvang met junior achterop blijkbaar langs een een mobiele flitscontrole gereden en op de terugweg werd ik staande gehouden. Vent vertelde me dat ik 49 reed - binnen de 50km/u zone was - dus geen probleem eigenlijk, maar met kind achterop. Kind was ondertussen al in de opvang. Maar dat kon toch niet de bedoeling zijn. Echter wat nou precies de minimum leeftijd en vereisten zijn, kon hij me ook niet vertellen.
Vent begon al heel schappelijk te praten en ik merkte al gauw dat het alles behalve een bromsnor was. Kind moet bij de stepjes kunnen en moet zelfstandig kunnen zitten en zich vast kunnen houden. Toen ik de tools liet zien hoe mijn kind 'vast' zit op de motor, kon hij dat ook niet verkeerd noemen. Met name de lussen waar de voeten van de kleine in zitten, zijn op maat gemaakt. En verder lussen om mijn middel zodat hij zijn handen vast kan houden. Tja, dat vond hij ook niet verkeerd eigenlijk.
Maar goed, oom agent, de winter komt eraan en ik zal het niet meer doen. Ok, rijd dan maar door. :)
Viel dus 100% mee en er zijn ook aardige agenten.

Daarna importeren en dat viel best mee moet ik zeggen. Alles keurig bij me, beetje gemiep over IBAN nummer (horen in Duitsland alleen cijfers in en geen letters :X), en daarna ABN pasje dat niet geaccepteerd werd door de pinautomaat... maar goed, 1.5 uur later (plus veertien stempeltjes en 70 euro armer) stond ik met Duits kenteken en alle papieren in de hand en kon ik weer op weg. :)

Totale kosten inmiddels: 100 euro voor een Tüv-controle, en 40 voor het invoeren met wens-kentekenplaat. En 30 euro voor het kenten zelf. Verzekering wordt zo'n 140 euro per jaar, want ze nemen mijn 14 schadevrije jaren uit NL over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Wat voor custom kenteken heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Zal er vanmmiddag nog ff een fotootje van schieten. Ik wilde eigenlijk WA 1060, als in 1060 West Addison in Chicago (kenners van de Blues Brothers film zegt dit genoeg), maar dat zou niet passen op een klein vierkant kenteken. Ik wilde het ook niet te persoonlijk maken, dus heb ik wel mijn initialen genomen en 60 erachter. Dat laatste heeft verder geen betekenis. Vond mijn geboortejaar (2 digits) erop iets teveel info.

Edit: update, fotootje erbij
Best wel een grote plaat, NL kenteken was subtieler. Wel een carbon kentekenplaathouder :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Jolke op 26-09-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardige actie van de politie Rotterdam met een Motoragent in de hoofdrol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:18:

[video]
Zo die laatste verdachte rijdt ie lekker neer (03.40) :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Well that was interesting... De RSV ging vandaag op de brug voor Moto73, zodat ze er een stukje voor de rubriek 'Marathonmotor' over kunnen schrijven. Allemaal prima, tot we opeens dit zagen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RhkX3hsl.jpg

Gigantische scheur in het linksysteem :X Verder rijden werd hem dus niet, en er werd aangeboden om de motor (incl mij) met een busje thuis te brengen, zodat ik niet 2x 2 uur met het OV hoefde te reizen.

Thuis aangekomen de motor aan het dak van mijn garagebox geknoopt en de boel losgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uN0J8dWl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1SO70m7l.jpg

Aangezien ik ook meteen de rest van de lagers daar wou controleren/vervangen wou ik alles loshalen ipv alleen die dogbone, maar de bout aan de schokdemper zat muurvast. Maar met schokdemper en al eruit getrokken dus, blijkt die ook gebroken te zijn :X

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AHovTUIl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kEBUi0ll.jpg

Lekker dan... Dat linksysteem komt wel goed (al ben ik heel blij dat ik er zo achterkom ipv dat de boel met 150 kph uit elkaar klap), maar heeft iemand een idee of zo'n bevestigingspunt van de schokdemper los te vervangen is? Zo'n complete demper is niet bepaald goedkoop namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 26-09-2014 19:38 . Reden: andere host voor pics ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:41:
Well that was interesting... De RSV ging vandaag op de brug voor Moto73, zodat ze er een stukje voor de rubriek 'Marathonmotor' over kunnen schrijven. Allemaal prima, tot we opeens dit zagen:

[afbeelding]

Gigantische scheur in het linksysteem :X Verder rijden werd hem dus niet, en er werd aangenomen om de motor (incl mij) met een busje thuis te brengen, zodat ik niet 2x 2 uur met het OV hoefde te reizen.

Thuis uitgekomen de motor aan het dak van mijn garagebox geknoopt en de boel losgehaald:

[afbeelding]

Aangezien ik ook meteen de rest van de lagers daar wou controleren/vervangen wou ik alles loshalen ipv die link, maar de bout aan de schokdemper zat muurvast. Maar met schokdemper en al eruit getrokken dus, blijkt die ook gebroken te zijn :X

[afbeelding]

Lekker dan... Dat linksysteem komt wel goed (al ben ik heel blij dat ik er zo achterkom ipv dat de boel met 150 kph uit elkaar klap), maar heeft iemand een idee of zo'n bevestigingspunt van de schokdemper los te vervangen is? Zo'n complete demper is niet bepaald goedkoop namelijk.
Balen :(
Misschien kan je van een sloopmotor de onderdelen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:18:

[video]
lijkt me heerlijk om ook zo te mogen rondrijden in de stad (doe dat mischien al wel eens, maar met die blauwe lampjes is het tenminste legaal)

ik zou trouwens de neiging hebben gehad om een kimura aan te leggen, effe lekker aanzetten en dan pas de handboeien er op... ik zou echt een ontzettend slechte wout zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:47:
[...]

Balen :(
Misschien kan je van een sloopmotor de onderdelen halen?
Mijn vaste sloopboer (2ehandsonderdelen.nl, verzamelsite waar veel NL slopen bij zitten aangesloten), maar ik vind net op ebay.de een schokdemper voor 100 en een linksetje voor 30 euro. Dat misschien maar bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn... Dáár kom je echt wel goed mee weg!! Als dat tijdens 't rijden volledig door breekt dan is er echt geen houden meer aan je fiets :o

Lullig om er tijdens een interview voor zo'n rubriek achter te moeten komen, maar.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 116 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.