Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.620 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
mphilipp schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:55:
[...]

Ehhh...ik vroeg niet naar alternatieven... :+

Er is van alles te koop, maar ik heb mijn zinnen gezet op een Beemer.
Lijstje gezien van nieuwe waterboxer problemen op advrider?

Op zich niet super erg maar wel vervelend als je die ene fiets met de issues hebt.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=1004037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, heb ik gezien. Maar ik dacht dat ik al kenbaar had gemaakt dat ik inmiddels naar een 2de hands GSA van de vorige generatie aan het uitkijken ben. Om een of andere onduidelijke reden zijn er mensen die zo'n ding met alle opties kopen, 3-5k ermee rijden, en 'm dan weer verkopen. Leuk, heb je zomaar €5000 afgeschreven... Dus dat soort machines zijn imho het beste alternatief voor een nieuwe. Ik heb er een gezien waar gewoon nog fabrieksgarantie op zit. Dat zal een van de laatste exemplaren van de vorige generatie zijn.

En wat die waterboxer betreft, er zijn inderdaad een hoop problemen. Nou wil ik absoluut niet zeggen dat er niets aan de hand is, maar vergeet het 'internet vergrootglas' niet. Er zijn inderdaad mensen die al aan hun 2de blok toe zijn en er zijn ook zat andere (kleinere) problemen. Wat ik bedoel met het internet vergrootglas is dat de mensen met problemen vaker over hun problemen schrijven. De tevreden rijders hoor je bijna nooit. En zelfs de mensen mét problemen zijn inmiddels erg tevreden.

Ik heb dat onderzoek ook gedaan, want ik maakt me er ook zorgen over. Mag gewoon niet gebeuren met zo'n machine van 25k! En ik denk ook niet dat BMW het heel erg leuk vindt, want ze hebben ook wel in de gaten dat het mensen tegenhoudt.

Maar ik heb mijn gadgetkoorts overboord gezet en wat er op de vorige generatie aan gizmo's zit, is mij voldoende. Op zoch had ik wel oren naar die quickshifter en dat dynamic ESA. Ook cruise control is wel handy. De ridemodes klinken leuk, maar zijn imho een 'oneerlijk' hulpmiddel. Je moet gewoon zorgen dat je je machine zelf beheerst. ABS en ASC is hulp genoeg. Ik zal ze niet missen, want ik heb ze nooit gehad.

Dus een mooie jong gebruikte GSA hexhead is mijn doel nu. Maar dat bankstel moet er ook nog uit. Ik heb nu wel een paar mooie machines gezien, maar ik wil niets overhaasten. Straks zit ik met 2 motoren en daar heb ik niet eens plek voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:57

steveman

Comfortabel ten onder

Groeten vanuit Barcelona!

Alles netjes in de garage, wagen karretje en de moto.... Maaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xje75tQl.jpg

Teringkeerring lekt :/

De nattigheid die ik eerder zag was dus niet de siliconenspray die ik aanbracht om JUIST dit te voorkomen.

Grmbl...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
mphilipp schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:32:
Ja, heb ik gezien. Maar ik dacht dat ik al kenbaar had gemaakt dat ik inmiddels naar een 2de hands GSA van de vorige generatie aan het uitkijken ben. Om een of andere onduidelijke reden zijn er mensen die zo'n ding met alle opties kopen, 3-5k ermee rijden, en 'm dan weer verkopen. Leuk, heb je zomaar €5000 afgeschreven... Dus dat soort machines zijn imho het beste alternatief voor een nieuwe. Ik heb er een gezien waar gewoon nog fabrieksgarantie op zit. Dat zal een van de laatste exemplaren van de vorige generatie zijn.

En wat die waterboxer betreft, er zijn inderdaad een hoop problemen. Nou wil ik absoluut niet zeggen dat er niets aan de hand is, maar vergeet het 'internet vergrootglas' niet. Er zijn inderdaad mensen die al aan hun 2de blok toe zijn en er zijn ook zat andere (kleinere) problemen. Wat ik bedoel met het internet vergrootglas is dat de mensen met problemen vaker over hun problemen schrijven. De tevreden rijders hoor je bijna nooit. En zelfs de mensen mét problemen zijn inmiddels erg tevreden.

Ik heb dat onderzoek ook gedaan, want ik maakt me er ook zorgen over. Mag gewoon niet gebeuren met zo'n machine van 25k! En ik denk ook niet dat BMW het heel erg leuk vindt, want ze hebben ook wel in de gaten dat het mensen tegenhoudt.

Maar ik heb mijn gadgetkoorts overboord gezet en wat er op de vorige generatie aan gizmo's zit, is mij voldoende. Op zoch had ik wel oren naar die quickshifter en dat dynamic ESA. Ook cruise control is wel handy. De ridemodes klinken leuk, maar zijn imho een 'oneerlijk' hulpmiddel. Je moet gewoon zorgen dat je je machine zelf beheerst. ABS en ASC is hulp genoeg. Ik zal ze niet missen, want ik heb ze nooit gehad.

Dus een mooie jong gebruikte GSA hexhead is mijn doel nu. Maar dat bankstel moet er ook nog uit. Ik heb nu wel een paar mooie machines gezien, maar ik wil niets overhaasten. Straks zit ik met 2 motoren en daar heb ik niet eens plek voor.
:) ik lees niet alles hierzo dus mijn fout :)

5000 km is wel wat mensen in NL gemiddeld met de motor in een jaar mee rijden, verbaast me niets dat je zulke fietsen ziet. Van de oude GS zou ik ook graag de HP2 Enduro hebben gehad. stond er een te koop maar die was ook door de lucht heen gevlogen op regelmatige basis dus uiteindelijk maar niet gedaan. Vooral bij die was het cardan huis / cardan met de "lifetime" oil het echte probleem :F.
steveman schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:41:
Groeten vanuit Barcelona!

Alles netjes in de garage, wagen karretje en de moto.... Maaar:

[afbeelding]

Teringkeerring lekt :/

De nattigheid die ik eerder zag was dus niet de siliconenspray die ik aanbracht om JUIST dit te voorkomen.

Grmbl...
USD voorvork is zo'n faal design. Liever eigenlijk een gewone vork die me lekker in mijn bakkes spuit met olie ipv het niet merken en een voor rem vol met olie hebben.

Ik had op die van mij binnen maandje een kras, toen maar van die vork sokken gehaald, ziet er niet uit maar geen omkijken meer naar.

[ Voor 12% gewijzigd door GBTW op 15-09-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Weinig irritanter dan dat soort dingen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

GBTW schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:30:
Supertenere is de grote 1200 cc fiets. Ook op gereden bij de anwb :)

[video]
Mooi ding, maar heeft ook bijbehorend prijskaartje.
Thnx, klinkt allemaal positief :).

Ach, het is op dit moment nog niets concreets. Binnenkort nieuwe baan en dan maar eens zien wat er aan geld over blijft voor iets nieuws. Kleine kans dat ik dan mag/kan woon-werken op de motor, dus dat telt ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:46:
[...]
5000 km is wel wat mensen in NL gemiddeld met de motor in een jaar mee rijden, verbaast me niets dat je zulke fietsen ziet.
Klopt, maar het blijft zonde om 'm na 1 of 2 jaar dan weer te verkopen. Dan heb je de grootste afschrijving gehad. Daarentegen staat er ook eentje uit 2014 (of eind '13) met alweer 10k op de klok.

Ik gok er een beetje op dat de laatste exemplaren van de hexhead wel ok zullen zijn. Tegelijkertijd denk ik dat de generatie boxer die ik nu rijdt (oilhead) de beste is die ze gemaakt hebben.

Er staat overigens een hele leuke airhead te koop: GS1000Special. Een zelfgebouwde Gaston Rahier replica. Volgens mij wel een hele mooie machine om mee op reis te gaan. 40 liter brandstof, oerbetrouwbaar blok, degelijke techniek en geen electronische ellende die kapot kan. Maar ja, is een echte liefhebbersfiets voor dat geld. Hij zal het ongetwijfeld waard zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kleine update :P 275 Dagen na m'n ongeluk en het (verplicht) indienen van een Eigen Verklaring bij het CBR, heb ik vandaag een rijtest mogen doen voor de motor, en ik ben goedgekeurd! 8)

Ik reed inmiddels ook alweer 5 maanden omdat die bureaucratische bullshit onzin is voor mij, maar nu mag ik dus zonder mogelijke bezwaren van verzekeraars deelnemen aan het verkeer, en ik zou zelfs mijn rijbewijs mogen verlengen :+ Ook niet onbelangrijk.

In andere woorden: Een E.V. indienen bij het CBR is een procedure welke 23.760.000 seconden, ofwel 396.000 minuten, ofwel 6600 uren, ofwel 275 dagen, ofwel 39 weken kost (in mijn geval).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat een gedoe, vooral als je ziet wat voor knurften gewoon mogen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:32:

[...]
Een collega vertelde dat hij bij een BMW dealer heeft gehoord dat er onlangs een redelijk aantal 1200GS(A)'s zijn ingezet als tijdelijke vervangende motor, voor de eigenaren van de nieuwe RT die problemen had (terugroepactie, iets met het veersysteem oid). Daar mocht niet meer meegereden worden en ze kregen vervangende motoren totdat het probleem opgelost was. Daarom zouden er nu redelijk veel zijn die maar een paar duizend kilometer op de teller hebben staan en redelijk jong zijn.

Ik weet geen precieze aantallen, maar dit kan het verklaren dat je ze vindt met zo weinig kilometers. Natuurlijk zijn er vast ook mensen die hem weer inruilen na 5k km, dat is gewoon geld weggooien imo :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 15-09-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
mphilipp schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:11:
[...]

Klopt, maar het blijft zonde om 'm na 1 of 2 jaar dan weer te verkopen. Dan heb je de grootste afschrijving gehad. Daarentegen staat er ook eentje uit 2014 (of eind '13) met alweer 10k op de klok.

Ik gok er een beetje op dat de laatste exemplaren van de hexhead wel ok zullen zijn. Tegelijkertijd denk ik dat de generatie boxer die ik nu rijdt (oilhead) de beste is die ze gemaakt hebben.

Er staat overigens een hele leuke airhead te koop: GS1000Special. Een zelfgebouwde Gaston Rahier replica. Volgens mij wel een hele mooie machine om mee op reis te gaan. 40 liter brandstof, oerbetrouwbaar blok, degelijke techniek en geen electronische ellende die kapot kan. Maar ja, is een echte liefhebbersfiets voor dat geld. Hij zal het ongetwijfeld waard zijn.
Er staat een nog mooiere bij boxertoko :9 http://www.bmwboxertoko.nl/verkoop.php?cat=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:11:
[...]
speciaal voor de kleine rijders _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.rallye-tenere.net/Bilder/SUZIRahier3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 15-09-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:19:
[...]
Ik weet geen precieze aantallen, maar dit kan het verklaren dat je ze vindt met zo weinig kilometers. Natuurlijk zijn er vast ook mensen die hem weer inruilen na 5k km, dat is gewoon geld weggooien imo :P
Zou een verklaring kunnen zijn, maar ik heb er een paar gezien die niet uit die regeling komen. Eentje van 2 jaar oud, maar met nét 3000km erop, nagelnieuw zeg maar. Uit de 'huisselectie' dus dan krijg je nog 2 jaar garantie.

Als ze uit die regeling komen, moeten ze van juni dit jaar zijn (kenteken dan), of het moet een demofiets zijn. Een gast van het RT forum kreeg een leen RT aangeboden, maar sloeg dat af omdat er 'teveel' reklame op stond en ging stennis maken omdat ie vond dat de dealer hem niet goed tegemoet kwam... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het is eigenlijk vrij simpel, een eerste generatie model van BMW moet je nooit prive kopen :+

Kijk naar de F800 (kantelende zuigers), kijk naar de eerste serie R1200GS (kardan), kijk naar de kijk naar de R1150RT (achterwiellager) en R1200RT (kardan) en K1200LT (hoofdcilinder koppeling).

Als je prive zo'n ding wil rijden en je spaarrekening kan het maar net lijden, koop dan alsjeblieft de "tweede druk" van dat type. Of nog beter, het laatste modeljaar van dat type.

[ Voor 76% gewijzigd door _eLMo_ op 16-09-2014 09:36 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Blue-eagle schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:14:
Kleine update :P 275 Dagen na m'n ongeluk en het (verplicht) indienen van een Eigen Verklaring bij het CBR, heb ik vandaag een rijtest mogen doen voor de motor, en ik ben goedgekeurd! 8)

Ik reed inmiddels ook alweer 5 maanden omdat die bureaucratische bullshit onzin is voor mij, maar nu mag ik dus zonder mogelijke bezwaren van verzekeraars deelnemen aan het verkeer, en ik zou zelfs mijn rijbewijs mogen verlengen :+ Ook niet onbelangrijk.

In andere woorden: Een E.V. indienen bij het CBR is een procedure welke 23.760.000 seconden, ofwel 396.000 minuten, ofwel 6600 uren, ofwel 275 dagen, ofwel 39 weken kost (in mijn geval).

:)
Wtf zeg... maar dat is achter de rug! Nu weer genieten! Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qQBy9QK.gif

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

De MAG is bezig om de Nederlandse motorrijders te inventariseren, zodat ze gerichter hun werk kunnen doen. Misschien nuttig om in te vullen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55

bakvis

Tweakers.Nerd

Chakotay schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:28:
De MAG is bezig om de Nederlandse motorrijders te inventariseren, zodat ze gerichter hun werk kunnen doen. Misschien nuttig om in te vullen :)
Ingevuld in 1.5 minuut :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^ :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 21:47
Ingevuld.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 09:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ingevuld.

Helaas geen supersport categorie.

En beroepsmatig rijd ik wekelijks :)
En woon-werk verkeer rijd ik niet. :P

En nog paar van die vage antwoorden. Ik denk dat ze denken dat ik niet serieus ben hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:08:
ingevuld.

Helaas geen supersport categorie.

En beroepsmatig rijd ik wekelijks :)
En woon-werk verkeer rijd ik niet. :P

En nog paar van die vage antwoorden. Ik denk dat ze denken dat ik niet serieus ben hahaha.
Er hadden wat vragen over circuitgebruik bij gemogen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingevuld, helaas stond bij wat voor motortype heb je geen naked bike, dus ik heb maar anders ingevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha die Sony cam komt hier ter sprake. Die had ik eerder ook al bekeken omdat de vorm me wel gestroomlijnd leek.

Over motoren met karakter nog; ik heb leren rijden op een Hornet en een gewone cbf 600. Beiden super soepel met koppeling en niets gestotter. Wel wat trillingen. Maar kon beiden niet echt smaken omdat je toch wel toeren moet maken wil je vooruit. En ook te weinig motorrem naar mijn goesting. Houding op die dingen is sowieso mijn ding niet. Zit liever rechtop.

Zelf rij ik nu ongeveer 5k op en 1200 RT. Als je met het bokken onder de 2k toeren leert leven weinig op aan te merken. Zolang je onder de 5k toeren blijft geen trillingen en vermogen zat. Maar echt totaal geen trillingen, ook niet in voetsteunen of zo. Om te schakelen moet je wel heel nadrukkelijk doorduwen maar niets wat echt stoort.

En gisteren op en Tiger Explorer gereden. Super breed stuur en rechte houding. Voelt vreemd genoeg lichter aan in stilstand dan de mijne. Je zit veel smaller en ook hier mooi rechtop. De motor is super! Soepel en pakt op van gelijk welk toerental zonder met koppeling te moeten spelen. Van bokken dus niets last. Nu wel wat trillingen in voetsteunen. Ook wel zoals de Honda's en warm blok tussen je benen. Ik had net 100km met mijn RT gereden met passagier. Ik miste toch iets wat ik op mijn RT wel heb, al weet ik niet direct wat. Nog maar eens met die driecilinder rijden op een ander moment denk ik want was nu niet overtuigd. Ook al reed het op de warmte en trillingen na gewoon super goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:26:
Ingevuld, helaas stond bij wat voor motortype heb je geen naked bike, dus ik heb maar anders ingevuld ;)
Een chopper is ook goedbeschouwd niet echt wat ik rijd, maar 'Anders' vind ik ook weer zo jammer :)

En als ik een nieuwe motor koop word het de nieuwe Indian Scout. Maar die staat er ook niet bij.

Wel fijn dat ze vragen hoe ik verzekerd ben, dat help me herrinneren dat ik die all risk wel kan schrappen nu die 2 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Katjingggg 273 euro 2x vloeistof en 2x voorvorkkeerringen vervangen met USD-vorken.

Maar wel morgen weer klaar, dus da's weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die milkshake :D

1000% terecht, maar omfg je moet dan niet je motor af laten slaan... wordt je platgereden XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet het in Nederland ook zo vaak gebeuren, met het meest achteloze gebaar wordt de troep naar buiten gedonderd. Wel heerlijk dat iemand het dan een keer terugsmijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou, het is gelukt! Was zeker niet mijn beste rit, maar ik ben geslaagd voor het AVD vanmiddag *O*
Morgen eens langs het gemeentehuis. 8)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 14:14
Ultraman schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:08:
Nou, het is gelukt! Was zeker niet mijn beste rit, maar ik ben geslaagd voor het AVD vanmiddag *O*
Gefeliciteerd!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:08:
Congratz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:34:
Of nog beter, het laatste modeljaar van dat type.
Dat is exact wat ik ga doen! Heb ik tenminste nog nét normale richtingaanwijzerknopjes :+

BTW: de waterboxer stamt uit 2013, en ze hebben bij de laatste update wel gezegd wat ze hebben aangepast, maar volgens de testers was er meer gebeurt. Ze reden anders en voelden anders aan. Het is welliswaar een heel nieuw motorblok, maar je zou toch verwachten dat ze de zaakjes beter voor elkaar hebben. Blijkbaar staan ook bij een merk dat volop verkoopt de marges onder druk. Want er is maar één verklaring voor broddelwerk en dat is (verkeerd) bezuinigen.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 16-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:29:
[...]

Dat is exact wat ik ga doen! Heb ik tenminste nog nét normale richtingaanwijzerknopjes :+

BTW: de waterboxer stamt uit 2013, en ze hebben bij de laatste update wel gezegd wat ze hebben aangepast, maar volgens de testers was er meer gebeurt. Ze reden anders en voelden anders aan. Het is welliswaar een heel nieuw motorblok, maar je zou toch verwachten dat ze de zaakjes beter voor elkaar hebben. Blijkbaar staan ook bij een merk dat volop verkoopt de marges onder druk. Want er is maar één verklaring voor broddelwerk en dat is (verkeerd) bezuinigen.
Is ook niet écht vreemd dat een luchtgekoelde fiets anders reageert dan dat een watergekoelde fiets doet. Er zijn wat "extra" onderdelen nodig om die waterkoeling mogelijk te maken waardoor je automagisch ook méér gewicht mee gaat slepen tenzij je op andere onderdelen gewicht kunt gaan besparen.

Waarschijnlijk is de onafgeveerde massa van die fiets dus hoger uitgevallen dan dat de onafgeveerde massa van de luchtgekoelde variant was en is er dus een ander weggedrag ontstaan.

Niet helemaal te vergelijken maar ik heb een Porsche 993 gereden welke NIET te vergelijken is/was met het 996 model ondanks dat veel mensen het verschil niet eens zien en de 996 logischerwijs een verbetering had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:41:
[...]
Is ook niet écht vreemd dat een luchtgekoelde fiets anders reageert dan dat een watergekoelde fiets doet.
De BMW's van na de airhead zijn altijd al vloeistofgekoeld geweest. Maar dan olie/lucht. En ook nu is de verhouding (ik weet het getalletje niet meer uit het hoofd) is vrijwel hetzelfde: deels lucht en deels water. Vloeistof voor de thermisch zwaarst belaste delen, lucht voor de rest. Het is géén waterkoeling zoals de gangbare watergekoelde motorblokken, waar je een watermantel om de cylinders hebt.
Dat in 11 van de 10 test foutief staat dat dit de eerste vloeistofgekoelde boxer is van BMW kan ik niets aan doen, maar het klopt gewoon niet. Ze zijn het al 10 jaar.

En waar ik aan refereerde (de motor die anders reed) was het verschil tussen de eerste waterboxer en het nieuwste model. BMW zegt dat ze alleen iets hebben gedaan met een transmissiedemper op de kardan en een extra zware krukas, maar zo voelde het niet.
Het waterboxer blok is helemaal nieuw en anders opgebouwd: natte koppeling, kardan naar de andere kant, in- en uitlaatkanaal een kwart slag gedraaid en inderdaad van oliekoeling naar waterkoeling. Of dat laatste zoveel invloed heeft op de rij eigenschappen weet ik niet. Dat is haast niet te bepalen, want het blok heeft ook nog eens 15pk meer en er is van alles verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:41:
[...]

Is ook niet écht vreemd dat een luchtgekoelde fiets anders reageert dan dat een watergekoelde fiets doet. Er zijn wat "extra" onderdelen nodig om die waterkoeling mogelijk te maken waardoor je automagisch ook méér gewicht mee gaat slepen tenzij je op andere onderdelen gewicht kunt gaan besparen.

Waarschijnlijk is de onafgeveerde massa van die fiets dus hoger uitgevallen dan dat de onafgeveerde massa van de luchtgekoelde variant was en is er dus een ander weggedrag ontstaan.

Niet helemaal te vergelijken maar ik heb een Porsche 993 gereden welke NIET te vergelijken is/was met het 996 model ondanks dat veel mensen het verschil niet eens zien en de 996 logischerwijs een verbetering had moeten zijn.
Hij bedoelde dat de Waterfiets anno 2014 anders rijd dan 2013 ;) En dat komt deels omdat de normale GS en de RT nu ook de verzwaarde krukas hebben van de GSA (en zo nog wat andere dingetjes).

Verwijderd

BMW komt volgend jaar met een nieuwe R1200R uit *O*

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/p901509087dj0b.jpg

http://www.visordown.com/...200r-confirmed/25529.html

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:22

Wootlock

Evilution

Die is wel heel naked :+

"Don't let your dreams be memes"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vraag me af of dat wel een productie model is in de foto.. waar zit bijvoorbeeld de accu??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:22:
[...]

Ik vraag me af of dat wel een productie model is in de foto.. waar zit bijvoorbeeld de accu??
Dit is een concept model, maar de kans is groot dat het een behoorlijk stoere naked gaat worden :)

Verwijderd

Ik zou dit durven geloven gezien de R hier in België al van de configuratie tool op de website is verdwenen. En is de enige boxer die ze nog niet van de nieuwe LC motor voorzien hebben.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De Zephyr begint eindelijk weer wat vorm te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EkWkOf1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C7NwrLGl.jpg

Het plan was om de wielen er ook in te zetten vanavond, maar we konden helaas de boutjes van de schokdempers niet meer vinden. Volgende keer maar weer verder gaan :P
ToolkiT schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:22:
[...]

Dat is nieuw, 100% transparante accu :+

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:24

empy

Rijdt rondjes

Na een klein foutje van de dealer bij de laatste beurt stond ik vanochtend weer bij hun om de F650CS in te leveren. (iets met doorgeknipte bedrading van de handvatverwarming)
Mijn verzoekje voor vervangend vervoer was ontvangen, maar ze hadden alleen nog een R1200RT staan.
Wat een beul van een machine en wat is dat groot! :X
Ze mochten het zadel al lager zetten omdat ik er anders niet op paste, maar zelfs nu kom ik net aan met mijn tenen bij de grond. Het is wel heel gaaf rijden, tov een 1 cilinder zoeft zo'n boxer echt! Maar het is wel een behoorlijke cultuurshock, electrisch ruitje, rembekrachtiging (rem je met voor, dan remt achter automagisch mee).
En ik mag er een dagje mee spelen omdat herr Stamper niet op tijd klaar gaat zijn, dus voor diegenen die vandaag op de A4 een kabouter op een R1200RT voorbij zien zoeven, dat was ik :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Zaterdag even kijken voor een nieuwe jas, zag van de week een mooie van Macna hangen. Iemand hier ervaring met dat merk??

http://www.tenkateshop.com/jas-macna-savage-165-3600

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 18-09-2014 20:50 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:26
Ja.. supermerk imho. 1 van de weinige merken met mouwen die lang genoeg zijn :) Ik heb zo'n fluo ding van die lui.

Die van mij was wel wat duurder trouwens, maar daar krijg je dan een afritsbaar front voor terug.. en een driedelige voering waardoor de jas het hele jaar bruikbaar is etc. Ik heb zelf de Macna Geo. Er is inmiddels een Geo 2:

http://www.macna.com/products/jackets/geo-2-fluo/

[ Voor 55% gewijzigd door Korvaag op 18-09-2014 22:00 ]

UNOX: The worst operating system

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik ben geen woon werk rijder, of rijder die door weer een wind wel blijven rijden.
Rijd wil het hele jaar door dus een beetje isolatie is wel prettig.
Maar bovenal zoek/wil ik iets wat er juist zo min mogelijk als een doorsnee motor jas er uit ziet.
Deze is van een soort katoen, beetje mat zwart best mooi gestyled zeg maar.
Oh en toch ook nog met zo een waterdicht spul er in een en thermo voeding die er uit kan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Ik was een jaar of wat geleden nog aan het zeuren over het feit dat ik in .Dld (Cochem) een verbaal kreeg van €180,- vanwege een niet geplaatste dB Killer ???

http://www.motor-forum.nl...b-te-hard-420-euro-1.html

Verwijderd

Nu is 7db te hard wel erg veel herrie :X

Voor de liefhebbers uitleg over db's :)

http://www.audiologieboek.nl/htm/hfd5/5-2-2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

wimmel_1 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:29:
Hmmm.... Ik was een jaar of wat geleden nog aan het zeuren over het feit dat ik in .Dld (Cochem) een verbaal kreeg van €180,- vanwege een niet geplaatste dB Killer ???

http://www.motor-forum.nl...b-te-hard-420-euro-1.html
Mooi verhaal, vooral dat gezeur dat de boete te hoog is. Al moet ik zeggen, 420 euro is wel aan de hoge kant. Ik heb een aftermarket demper, met e-keur en DB-killer. Ik merk dat bij heel veel motor rijders de gedachte leeft dat men dan onschendbaar is. Echter, wie heeft zijn geluidsniveau laten meten? Wie weet zeker dat hij onder de maximaal toegestane waarde zit die aangegeven wordt op de fiets? Volgens mij niemand?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakvis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:35:
[...]

Mooi verhaal, vooral dat gezeur dat de boete te hoog is. Al moet ik zeggen, 420 euro is wel aan de hoge kant. Ik heb een aftermarket demper, met e-keur en DB-killer. Ik merk dat bij heel veel motor rijders de gedachte leeft dat men dan onschendbaar is. Echter, wie heeft zijn geluidsniveau laten meten? Wie weet zeker dat hij onder de maximaal toegestane waarde zit die aangegeven wordt op de fiets? Volgens mij niemand?
Helemaal mee eens. Die persoon wist dat hij iets deed wat niet mocht (milieudelict) en waarbij de omgeving nog eens flink wat hinder van ondervindt ook. Dat laatste vind ik dan nog het ergste :(

3 dB meer is 2 x zoveel geluid, deze persoon had een overschijding van maar liefst 7 dB :X

Hier ook aftermarket demper met e-keur en DB-killer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Hier rijdt een gast 's ochtends om 06:30 weg met zijn Harley. Een mooie V-Rod van Satudarah MC. Maar holy shit wat maakt dat ding een herrie. Mooi geluid op zich, maar zo vroeg is dat niet welkom. En dat midden in een nieuwbouw wijk waar alles nog kilometers doorgalmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Blue-eagle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:24:
Hier rijdt een gast 's ochtends om 06:30 weg met zijn Harley. Een mooie V-Rod van Satudarah MC. Maar holy shit wat maakt dat ding een herrie. Mooi geluid op zich, maar zo vroeg is dat niet welkom. En dat midden in een nieuwbouw wijk waar alles nog kilometers doorgalmt.
Neef van me rijd een custom HD (gebouwd in Polen) met 2 open pijpen op een Harley blok. Ja dat maakt een pokken herrie, en ja dat is stiekem toch wel gaaf!

Het frappante is, die fiets is 2 maanden geleden ingevoerd in Nederland vanuit Polen, is gekeurd bij de RDW en het enige wat de RDW deed was kijken naar de nummers op het frame, het blok en de bak. Als deze overeen kwamen dan was het goed. Naar geluid, constructie, remmen, aandrijving, verlichting e.d. is NIET gekeken volgens hem...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vind het geluid van een Harley geweldig, maar mijn buren hoeven er 's ochtends vroeg geen last van te hebben, daarom heb ik een Jekill and Hyde uitlaatsysteem onder m'n Fat Bob zitten. Als ik 's morgens vroeg wegga, zet ik 'm op de Vespa-stand. Zodra ik de wijk uit ben, gaat de uitlaat open >:)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Ik..

Wordt heel vaak gemeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:48:
[...]

Ik..

Wordt heel vaak gemeten :)
Haha, maar niet volgens de richtlijnen die in de APK wetgeving staan ;)...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

bakvis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:50:
[...]

Haha, maar niet volgens de richtlijnen die in de APK wetgeving staan ;)...
Over het algemeen een stuk strenger ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:33:
De Zephyr begint eindelijk weer wat vorm te krijgen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het plan was om de wielen er ook in te zetten vanavond, maar we konden helaas de boutjes van de schokdempers niet meer vinden. Volgende keer maar weer verder gaan :P

[...]

Dat is nieuw, 100% transparante accu :+
Da's pas een naked bike! ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
Het is helemaal niet zeker of het risico ook omhoog is gegaan, dat ligt aan het aantal mensen die daar op de motor reden in die periode. Feit is wel dat het een hoop (onnodige) verkeersdoden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

Echter, wie heeft zijn geluidsniveau laten meten? Wie weet zeker dat hij onder de maximaal toegestane waarde zit die aangegeven wordt op de fiets? Volgens mij niemand?
Ik heb de originele af-fabriek uitlaat op mijn beemer. Dus die zit zeker weten op het juiste niveau.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:56:
Nu is 7db te hard wel erg veel herrie :X

Voor de liefhebbers uitleg over db's :)

http://www.audiologieboek.nl/htm/hfd5/5-2-2.htm
mja, en dan nog de vraag hoelang het te hard was, wat er in de omgeving stond om het geluid te absorberen over x meters. etc etc. een DJ die 102db draait met zn set klinkt bij een volle zaal flink zachter voor het publiek dan een lege zaal.

Geluid meting bij staan houden is kassa. Schade voor de toehoorders is natte vingerwerk

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:16:
[...]

mja, en dan nog de vraag hoelang het te hard was, wat er in de omgeving stond om het geluid te absorberen over x meters. etc etc. een DJ die 102db draait met zn set klinkt bij een volle zaal flink zachter voor het publiek dan een lege zaal.

Geluid meting bij staan houden is kassa. Schade voor de toehoorders is natte vingerwerk
Die metingen zijn heel nauwkeurig door de overheid vastgelegd:

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_19-09-2014

Even naar beneden scrollen voor artikel 34 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Acid_Burn schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:55:
[...]
Ik heb de originele af-fabriek uitlaat op mijn beemer. Dus die zit zeker weten op het juiste niveau.
Ja, da's een leuke. Ik heb een Remus op mijn RT waar ik de killer uit heb gehaald. Als ik naast een nieuwe GS ga staan (of zelfs 1m afstand), hoor ik mijn eigen motor niet meer... Die dingen maken best veel geluid. Ik heb die killer eruit gehaald om te testen, en het geluid was wel goed, vooral niet te hard, wel wat donkerder dan met. Dus heb ik het zo gelaten. Ik geloof niet dat agenten op het idee komen om zo'n bankstel aan te houden om te controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga hier morgen eens naar kijken:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/black_gs.jpg
Twee jaar oud met 3400km op de klok. Ziet er heel cool uit. Ook qua prijs interessant. Net geen officiele fabrieksgarantie, maar hij is uit de huisselectie oid en dan heb je alsnog 2 jaar garantie. Maar dat ding heeft net zijn 1000km beurt gehad, en zolang de eigenaar niet 3000km op zijn achterwiel heeft gereden, heeft ie nog geen kans gehad om 'm stuk te maken.
Maar ik denk als iemand zoveel moeite doet om z'n motor er zo uit te laten zien, hij er ook wel erg lief voor geweest is. Jammer (nou ja...) dat ze geen Triple Black als basis hebben genomen, want dan was de cardan nog een soort gun-metal kleur. Had weer nét iets mooier geweest, maar nou ben ik aan het zeiken... :)

Een 'nadeel' is dat ie eigenlijk te mooi is om mee offroad te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 19-09-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Hij is ook een beetje aan de zware kant voor off road.

Om mij heen zie ik dat mensen hun 1200 inruilen voor een 800, of er een oude airhead naast zetten voor offroad.

Maar, wat een rete vet ding!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie motor maar bijna 16.000 euro is voor mij persoonlijk toch een hoop geld voor een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo'n GS is zwaar, maar ik ga er ook niet meer de Sahara in. Hoewel ik Bert Duursma er gewoon mee door de zandbak zie gaan op zijn oude dag. Maar een beetje spelevaren op de minder begaanbare paadjes enzo is wel lekker. Doe ik ook wel met de RT, maar 10cm meer veerweg is wel fijn.
Ik loop al een half jaar met de gedachte te spelen, en nu ga ik het doen! Alvast met een vriend de afspraak gemaakt dat we volgend jaar een keer naar Enduro Park Hechlingen gaan. Even goed leren hoe je op je bek gaat met zo'n tractor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:58:
Hele mooie motor maar bijna 16.000 euro is voor mij persoonlijk toch een hoop geld voor een motor.
En 3400km geleden was ie 22k...

Inderdaad, Beemers zijn duâh. De alternatieven van Yamaha en Triumph zijn niet enorm veel goedkoper trouwens. En de populariteit van de GS maakt ze 2de hands ook nog steeds erg duur. Maar ipv een nieuwe is dit een goed alternatief. Iemand die bereid is een paar honder of duizend extra uit te geven op dat ding er geil uit te laten zien en dan in 2 jaar tijd zomaar (minstens) €6000 aftikken voor het privilege...

Next best thing tov een nieuwe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Overigens, deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/m844447583 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zondagskindje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:37:
Als ik 's morgens vroeg wegga, zet ik 'm op de Vespa-stand.

:9 *O*
De DB killer zit er nu overigens wel in.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4sw0bVj5hiI]

Toch doe ik het ze niet na. Denk dat het vooral met ervaring te maken heeft of je met zo'n grote machine wat kan in de blubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, maar dat is geen Adventure, en dat wil ik graag. Vanwege de grotere tank (oude model heeft 32, de nieuwe 30L), nóg hoger en spaakvelgen. Deze heeft wel alle opties, maar de basisprijs van de gewone GS is 17.300, dus dan vind ik dit stiekem best duur. En die gekke plastikken Vario koffers wil ik nie...ook al lijkt het me rete-handig, dat vario. Maar plastik koffers op zo'n bak...nah... :)

Dat filmpje heb ik toevallig afgelopen week bekeken. Je kunt er best veel mee. Verkijk je niet op dat gewicht. In de 80er jaren waren de gemiddelde Dakar motoren ook dik 200kg. En mannen als Arjan Brouwer reden er gewoon mee door de duinen. Het is een beetje spierenwerk, maar het kan.

En nogmaals: ik ga geen heavy offroad doen. Dan had ik een lichtere gekozen. Ik heb ook heel even naar de F800GS gekeken, maar ik wil voornamelijk een toermotor (kardan, koffers, windbescherming) en de mogelijkheid om ook eens lekker naast het pad te rijden en me dan geen zorgen te maken over de gaten in de weg ofzo. Ik heb geen illusies dat ik Comas achterna ga rijden. Zo'n GS is een leuke tractor en heeft uitstekende toer-eigenschappen. En op mijn 50ste mag ik ook wel een SUV rijden, toch? :+

[ Voor 40% gewijzigd door mphilipp op 19-09-2014 23:47 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
jezus wat oud

:P

Verwijderd

/me is inmiddels ook al 45 ;) :)

En wimmel is volgens mij ook al boven de 40 ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ssssst...!! :P

Ben van '71, dus inderdaad ook al boven de 40.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik wil ook een BMW maar ik ben nog niet oudrijk genoeg :-( Zo'n BMW F800ST/GT lijkt me ideaal voor ww-verkeer.

[ Voor 28% gewijzigd door Erasmo op 20-09-2014 09:18 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
* teacher was vroeg oud....

* teacher kocht de k op zijn 22e...

• _eLMo_
  • Niet online
@ Teacher: ik rijd al BMW vanaf m'n 18e O+ (bijna 10 jaar dus ;))
Erasmo schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:17:
Ik wil ook een BMW maar ik ben nog niet oudrijk genoeg :-( Zo'n BMW F800ST/GT lijkt me ideaal voor ww-verkeer.
Ik vond de 800GS niet ideaal voor woon werk, ik heb er zo'n 40.000 op gezeten, maar de motor trilt simpelweg te veel (zelfs met de 6 versnellingen). Krijg je na 100km lamme handen van.. En trouwens, met de 1200 kom ik net zo ver offroad als de 800 (maar dat ligt misschien ook aan mijn lengte)...

Ik vind dat de 800 zijn grootste voordeel heeft in de stad, en bij erg nauw offroaden, omdat hij net even 50kg minder weegt. Maarja, koop dan een KTM ernaast :P

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 20-09-2014 09:29 ]

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:15:
Ssssst...!! :P

Ben van '71, dus inderdaad ook al boven de 40.
Ouwe mannen :)

* Tylen is pas 35 :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:53:
[...]

Ouwe mannen :)

* Tylen is pas 35 :)
* bakvis is pas 26 :X

Mijn Specs

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Veel plezier met je BMW offroad. Als je echt serieus wat wilt offroad pak dan gewoon een 1 pitter, zelfs dan is een KTM 690 nog te zwaar imho.

RIP Svengalie trouwens ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 20-09-2014 09:55 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 14:49
teacher schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:25:
* teacher was vroeg oud....

* teacher kocht de k op zijn 22e...
Idem hier... R1100s op mijn 22e..

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:27:
Ik vond de 800GS niet ideaal voor woon werk, ik heb er zo'n 40.000 op gezeten, maar de motor trilt simpelweg te veel (zelfs met de 6 versnellingen). Krijg je na 100km lamme handen van..
Probeer eens grip-puppies. Die schuimdingen over je handvaten. Scheelt met trillingen.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja of goede bar end weights

Asus Zenbook i7 256gb

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

-tom-562

Oliesjeik

Of een goede motor :+

Vaak bu'j te bang!

• GBTW
_eLMo_ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:27:
@ Teacher: ik rijd al BMW vanaf m'n 18e O+ (bijna 10 jaar dus ;))

[...]

Ik vond de 800GS niet ideaal voor woon werk, ik heb er zo'n 40.000 op gezeten, maar de motor trilt simpelweg te veel (zelfs met de 6 versnellingen). Krijg je na 100km lamme handen van.. En trouwens, met de 1200 kom ik net zo ver offroad als de 800 (maar dat ligt misschien ook aan mijn lengte)...

Ik vind dat de 800 zijn grootste voordeel heeft in de stad, en bij erg nauw offroaden, omdat hij net even 50kg minder weegt. Maarja, koop dan een KTM ernaast :P
Wat voor banden heb/had je er op zitten? sinds er bij mij Trail attack 2 banden onder zitten heb ik er geen last meer van oscilleren bij hoge snelheid, trillen nog nooit iets van gemerkt (moet je eens op een KTM 690 enduro rijden, lopen je nieren binnen 5 minuten weg :+ ) tenzij ik hem de begrenzer in jaag, zadel ben ik wel zat na een uurtje of 4 / 5 zonder stoppen. Ketting ben ik wel goed zat :)

[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 20-09-2014 13:03 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hilarisch filmpje!
Met een beetje spierwerk kom je op veel plaatsen met zo'n trekker. Als Sjaak het lukt met een R1, moet het met een GS ook kunnen.

Waar ik alleen moeite mee heb is bij alles staan. Op zich is staand rijden geen hol aan, maar toen ik in de zandgroeve met Arjan Brouwer een training deed met de Tenere vond ik dat moeilijk. Schakelen en remmen terwijl je staat vond ik zo lastig. Ik weet niet wat dat is. Of ik nou een stijve hark ben of dat de handels enzo beter afgesteld moeten worden, ik weet het niet...
Bijvoorbeeld zo'n heuvel op rijden. Arjan riep het steeds 'blijven staan', maar als het lastig werd, ging ik steeds weer zitten... :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met m'n 125cc Dax pak ik ook regelmatig wat 'offroad' mee, de tankbanen hier op de hei bij Ede b.v, of een stukje bos. :+ Staan gaat prima, maarja, het ding weegt ook maar 75 kg en je gaat maximaal 20 km/h :D (wegens vermogen- en gripgebrek)

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het is volgens mij maar net wat je gewend bent, de KTM 690 enduro R is bijna trillingsloos vergeleken met een KTM 620. Of een oudere KTM zonder balansas..

Bovenstaand filmpje bewijst wel dat je op een KTM950/990 etc of BMW 1200 absoluut geen adventure/offroad reis wilt gaan doen. Het gaat met de 690 nog het beste af, maar die heeft de verkeerde banden eronder.

De 690 is ook niet perfect hiervoor, domme systeem met brandstofpomp, waardeloze computers en sensoren... Ik bedoel, gewicht motor + rijder + alle baggage, word met een twin te-zwaar.

[ Voor 56% gewijzigd door Ghostrider op 20-09-2014 13:30 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

GBTW schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:01:
[...]

Wat voor banden heb/had je er op zitten? sinds er bij mij Trail attack 2 banden onder zitten heb ik er geen last meer van oscilleren bij hoge snelheid, trillen nog nooit iets van gemerkt (moet je eens op een KTM 690 enduro rijden, lopen je nieren binnen 5 minuten weg :+ ) tenzij ik hem de begrenzer in jaag, zadel ben ik wel zat na een uurtje of 4 / 5 zonder stoppen. Ketting ben ik wel goed zat :)

[video]
Dat filmpje had ik een poos geleden ook al eens gepost ;)

Maar geeft eigenlijk wel aan dat je eigenlijk niet met de zware jongens kan offroaden, zijn ze gewoon te groot en zwaar voor.... maar je kan wel zeggen dat jouw GS op plekken is geweest waar maar zeer weinig andere GS-en ooit zullen komen 8)

• GBTW
mphilipp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:17:
Hilarisch filmpje!
Met een beetje spierwerk kom je op veel plaatsen met zo'n trekker. Als Sjaak het lukt met een R1, moet het met een GS ook kunnen.

Waar ik alleen moeite mee heb is bij alles staan. Op zich is staand rijden geen hol aan, maar toen ik in de zandgroeve met Arjan Brouwer een training deed met de Tenere vond ik dat moeilijk. Schakelen en remmen terwijl je staat vond ik zo lastig. Ik weet niet wat dat is. Of ik nou een stijve hark ben of dat de handels enzo beter afgesteld moeten worden, ik weet het niet...
Bijvoorbeeld zo'n heuvel op rijden. Arjan riep het steeds 'blijven staan', maar als het lastig werd, ging ik steeds weer zitten... :)
Staan lukt wel met remmen en schakelen maar er op blijven is wel lastig :+

Week last gehad van mijn ribben :D
Ghostrider schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:23:
Het is volgens mij maar net wat je gewend bent, de KTM 690 enduro R is bijna trillingsloos vergeleken met een KTM 620. Of een oudere KTM zonder balansas..

Bovenstaand filmpje bewijst wel dat je op een KTM950/990 etc of BMW 1200 absoluut geen adventure/offroad reis wilt gaan doen. Het gaat met de 690 nog het beste af, maar die heeft de verkeerde banden eronder.

De 690 is ook niet perfect hiervoor, domme systeem met brandstofpomp, waardeloze computers en sensoren... Ik bedoel, gewicht motor + rijder + alle baggage, word met een twin te-zwaar.
Ik ben echt benieuw naar de CCM 450 GP. hopelijk is dat een echte turn key rtw fiets.

Afbeeldingslocatie: http://www.thatcamerakid.com/wp-content/uploads/2013/01/CCM-GP-450-Adventure-0301.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door GBTW op 20-09-2014 13:42 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmorgen voor m'n neefje een motor opgehaald. Bandit 600s uit 2004. Loopt en rijdt prima, alleen een klein issue met de snelheidsmeter. Ding geeft ongeveer 20% te lage snelheid weer.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kabel zal nog werken, want hij doet het op zich wel.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 20-09-2014 14:37 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MikeyMan schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:34:
Vanmorgen voor m'n neefje een motor opgehaald. Bandit 600s uit 2004. Loopt en rijdt prima, alleen een klein issue met de snelheidsmeter. Ding geeft ongeveer 20% te lage snelheid weer.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Is het een mechanische, magnetische of optische sensor? In het eerste geval is je wiel te klein, bij de andere 2 is of je wiel te klein of zijn ze heel erg smerig waardoor niet alle omwentelingen gemeten worden :)

Verwijderd

Hey Wimmel, mag je hier mee racen?
http://www.bikehps.com/acatalog/Downshifters.html#a57442
als je dan ook nog een quick shifter hebt, dan gebruik je je koppeling alleen nog maar bij de start

• _eLMo_
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:56:
[...]

Probeer eens grip-puppies. Die schuimdingen over je handvaten. Scheelt met trillingen.
Geprobeerd, niet prettig, te weinig stuurgevoel, afstanden tot je hendels worden anders, minder handvatverwarming etc.
GBTW schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:01:
[...]

Origineel tourance, toen 2x Anakee 2, bij allemaal zelfde probleem, bij mij de handen, vriendin klaagde ook over haar voeten als ze achterop zat.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dit is best close :O

Hier een nieuw filmpje van mijn kant, niet al te spectaculair, gewoon een nette rit over het platteland richting grunn:

Asus Zenbook i7 256gb

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:34:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kabel zal nog werken, want hij doet het op zich wel.
Wss wordt de snelheid gemeten bij het voortandwiel. Als het ding een groter voortandwiel heeft (wat me sterk lijkt :P) krijg je dit effect

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:14:
Hey Wimmel, mag je hier mee racen?
http://www.bikehps.com/acatalog/Downshifters.html#a57442
als je dan ook nog een quick shifter hebt, dan gebruik je je koppeling alleen nog maar bij de start
Als 't nét zo snel gaat als dat die pagina laadt... NEE :) Zitten waarschijnlijk wat Pop-Up blockers en Spam filters in de weg hier.

Maar volgens de naam van 't linkje gaat 't gewoon om een systeem om je schakelsetje "reverse" te laten werken? Is bij een R6 van de huidige generatie niet meer dan even een aansluiting op de bak om zetten, iets wat je in 5 minuten gedaan hebt :)

En reverse schakelen is érg fijn als je in een linker bocht óp wil/moet schakelen. Je linker laars lijd er wat minder mee :+

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/4vr9tc.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-09-2014 17:23 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ghostrider schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:48:
[video]
Dit is best close :O

Hier een nieuw filmpje van mijn kant, niet al te spectaculair, gewoon een nette rit over het platteland richting grunn:
[video]
Bekend stukje vanaf 4.05 tot ~4.45, is ook een erg leuke weg vanaf daar naar Aduard :D
Pagina: 1 ... 115 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.