Gisteren teruggekomen van bijna 2 weken Frankrijk en Spaanse Pyreneën. Tot Nacy snelweg en dan binnendoor, route Napoleon (stuk), door de Gorges du Verdon, over Marseille naar Perpignan (snelweg) en dan door de montañas. In Marseille een pitstop gemaakt bij de dealer, want er lekte (ahum) olie uit mijn blok.
Eerder had ik al af en toe een druppeltje gezien, maar het peil was steeds goed en het leek niet altijd voor te komen. Olie lekken had ie nog nooit gedaan, en het viel toevalligerwijs samen met de reparatie van de koppeling. Voor die tijd nooit één druppel olie naast de motor gezien, behalve wat ik zelf gemorst had als ik dan een keertje een lepeltje erbij deed.
Dealer zag het gelukkig snel: de olienivosensor (ironie!) was het probleem. Volgende dag had ie het onderdeel in huis en kon ik dus een dagje toerist spelen in Marseille. Meteen ook maar een nieuwe achterband laten steken, want hij was toch verder versleten als ik gedacht had (in het midden dus, de zijkanten hadden nog genoeg).
Evengoed was het top! Gorges du Verdon en de Pyreneën zijn wel andere koek als de Alpen. Daar is het meer een pas en dan weer rechtdoor. Maar in de Pyreneën blijven die bochten maar komen, net als in de Gorges. Gewoon 2 uur aan één stuk bochten rijden. Niet allemaal haarspelden natuurlijk, maar toch...je krijgt er op een gegeven moment gewoon kramp in je armen van
Wat gespeeld met de GoPro, maar die moet ik nog een beetje monteren tot iets leuks. Drie kwartier bochtjes kijken is geen reet aan natuurlijk. Hier vast 2 screenshotjes:

hier had een insect net een einde aan zijn leven gemaakt op de GoPro
Ook nog een leuk momentje in de Cahors op de terugweg (daar loopt trouwens een schitterende binnendoorweg richting Parijs, de
Bis. Helaas vanuit het zuiden tot Cahors, niet helemaal naar Parijs) flikkert mijn Garmin ineens uit de houder. Blijkbaar niet helemaal goed erin geklikt, maar hij deed het wel dus hij had stroom. Gelukkig reed ik niet hard, want met 130 op de snelweg was ik 'm gewoon kwijt geweest. Nu is ie een beetje battle-scarred, niet heel erg. Gooi je iPhone maar eens met 60 uit het raam, kijken of ie dat overleeft...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.