Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.621 views

Onderwerpen

Verwijderd

_eLMo_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:03:
[...]

de F650 was een thumper, aka, een 1cil. En ja, veelvuldig tot m'n 18e achterop bij pa, daarna zo'n ±3000km op een 1200GS zelf (gehuurd), en nog een kilometertje of 5000 op de 1200RT van m'n pa :)

Geweldig blok, de oude 1100 (die ik ook wel eens reed) was alleen niet zo top onderin, maar schijnt een kwaaltje te zijn bij die motors. Was wel allemaal aircooled, dus ben benieuwd naar de ""precisie"" gekoelde :+
het zijn wel een beetje tractor motoren, ze leveren geen echt goede prestaties maar ach, de doelgroep is daar ook niet naar...

het nieuwe blok is echter nog steeds lucht gekoeld (60lucht/40vloeistof)

maar als ze 1 ding als het goed is eindelijk hebben gefixt. is het dat de koppel kromme eindelijk mooi vloeiend een boog heeft ipv van dat piek dal gebeuren van de voorganger...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

_Apache_

For life.

Geluid van de nokkenasketting van voordat ie vervangen was, en na..

Ter leering ende vermeack.. :9

Voor
https://drive.google.com/...zQ3Q0ZW8/edit?usp=sharing

Na (erg koude start)
https://drive.google.com/...UcEZvVFk/edit?usp=sharing

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 12-09-2014 11:33 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

DinX

Motormuis

Zo, heel de avond liggen kl*ten om aan de bougies te raken en ze vervangen.
De motor rijdt nu perfect (kort stukje gereden). Blijkbaar was het niet enkel dat sputteren maar was er wel meer mis voel ik nu. Perfecte gasrespons nu tussen 0 en 4000 rpm. Stationair blijft hij nu op de kop 1200 rpm spinnen waar hij anders wat heen en weer stuiterde. Lijkt wel een nieuwe fiets qua rijden nu :)

Dit haalde ik eruit, volgens de dealer daarstraks aan de telefoon zijn ze 11.000 km geleden vervangen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IEEBfRjNgi4COWbXW9FJ0PZa/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 11-09-2014 23:40 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoeld ie niet "bij km stand 11k vervangen, en niet 11k geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18
aaah die ken ik! Die zaten ook in mijn perfect onderhouden fazer toen ik 'm kocht :+
Toch maar even direct een beurtje gedaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, denk dat ik morgen maar eens bij de dealer langs rij en vraag of hij deze er 11k vindt uit zien (enkele maanden bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hij zegt niet dar er nieuwe zijn ingekomen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:20
Tylen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:41:
wijsneus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Tylen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:41:
Dan moeten ze die ook niet aanrekenen :p
Voor de zekerheid de factuur nog eens nakijken :)

En kijk, ook van dit gedoe heb je geen last meer met een elektrische, of de batterij is helemaal kapot, of de motor, niet van deze prulletjes :+

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 12-09-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:36:
Zo, heel de avond liggen kl*ten om aan de bougies te raken en ze vervangen.

[afbeelding]
Zo da's ff schrikken zeg :o
Lekker ook al die roest die loskomt en in je cilinders valt.
Daarnaast is het voor het deel van de bougie dat in de verbrandingskamer steekt vrijwel onmogelijk om zo hard te roesten (zie de 2e van links) als de motor loopt (en er verbranding is).
Zou het kunnen dat die 2e bougie uberhaupt al een lange tijd kapot is en je stiekem op 3 cilinders hebt gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:00:
[...]

Zo da's ff schrikken zeg :o
Lekker ook al die roest die loskomt en in je cilinders valt.
Daarnaast is het voor het deel van de bougie dat in de verbrandingskamer steekt vrijwel onmogelijk om zo hard te roesten (zie de 2e van links) als de motor loopt (en er verbranding is).
Zou het kunnen dat die 2e bougie uberhaupt al een lange tijd kapot is en je stiekem op 3 cilinders hebt gereden?
Hij heeft maar 2 cilinders :P Kan wel best zijn dat het ding niets deed en een van de cilinders maar op 1 bougie draaide.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:10
Gisteravond even de historie van mijn motor bekeken. Blijkaar bij de grote beurt in 2009 zijn de carbs gesync'ed, bij een km-stand van 14000. Inmiddels zit ik 5000 km en 5 jaar verder, lijkt me dus wat vroeg.
Bougies zal ik ook even nakijken, die zijn volgens mij nog nooit vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:07:

Hij heeft maar 2 cilinders :P Kan wel best zijn dat het ding niets deed en een van de cilinders maar op 1 bougie draaide.
Ah ik ben nog niet lekker wakker geloof ik. Welke motor gaat het om? edit: Zie dat er bij staat dat het een xt1200 is, eerst maar ff koffie halen..
De aanname 4 rotte bougies op de foto = 4 cilinders zal ik mezelf vergeven :p
In dat geval zou het goed kunnen dat hij slecht liep doordat er in 1 cilinder maar 1 bougie vonkt. Dat zou slecht stationair lopen, ploffen en minder problemen op toeren wel kunnen verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:38:
[...]

Ah ik ben nog niet lekker wakker geloof ik. Welke motor gaat het om? edit: Zie dat er bij staat dat het een xt1200 is, eerst maar ff koffie halen..
De aanname 4 rotte bougies op de foto = 4 cilinders zal ik mezelf vergeven :p
In dat geval zou het goed kunnen dat hij slecht liep doordat er in 1 cilinder maar 1 bougie vonkt. Dat zou slecht stationair lopen, ploffen en minder problemen op toeren wel kunnen verklaren.
2 bougies per cilinder idd :)

Dadelijk maar een kwaaie mail naar de dealer sturen.
Vanavond de factuur eens nakijken of ze me toen 4 bougies aangerekend hebben. Dan wil ik m'n geld wel terug van die ik er nu zelf ingedraaid heb.

En ik al maandenlang (of langer) denken dat het gewoon de aard van het beestje was dat de gasrespons zo ruw was onder de 4k rpm. (rotondes met een beetje koppeling of in 2de enzo...).
Nu spint hij als een naaimachientje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tot nu toe wel goede ervaringen met de dealer? Anders misschien eens tijd om naar een andere te kijken :p

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

_eLMo_ schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:57:
Tot nu toe wel goede ervaringen met de dealer? Anders misschien eens tijd om naar een andere te kijken :p
Ja hoor :)
Of ze hebben dat de voorbije 11 jaar geregeld gedaan. Kan natuurlijk ook gewoon echt vergeten zijn (al hebben ze daar een checklist die ze volgen met alle stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Piekartz87 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:54:
Vandaag weer iemand overleden op de n36. Inhalen terwijl er een vrachtwagen aankomt is ook niet slim.
Blijkbaar moeten we mensen tegen dit soort domme acties beschermen.

Inhaalverbod gaat alleen maar zorgen voor meer irritaties en domme inhaalacties als je het mij vraagt.
Er is daar een inhaalverbod... dan heb je dus niets aan een permanent inhaalverbod. Dan moet je rijbanen echt gaan scheiden met vangrails of muurtjes :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vanmorgen nog even een broek-poep-momentje op de snelweg. Twee banen rechtdoor, en derde een baan rechtsaf (A12 bij Utrecht ri. kanaleneiland, afslag ri A2 richting A'dam).
Ik rij op de rechterbaan voor rechtdoor, besluit de auto voor me alsnog in te willen voegen naar de baan voor rechtsaf (A2).
Dit afrit stond helemaal vol en stil, wat besluit deze automobilist, hij maakt een dead-stop van 85-90kmpu om in te voegen..

Mogen jullie raden waar ik reed. :+ :X

[ Voor 122% gewijzigd door _Apache_ op 12-09-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En daarna gezwaaid met 1 vinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:11
_Apache_ schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:59:
Vanmorgen nog even een broek-poep-momentje op de snelweg. Twee banen rechtdoor, en derde een baan rechtsaf (A12 bij Utrecht ri. kanaleneiland, afslag ri A2 richting A'dam).
Ik rij op de rechterbaan voor rechtdoor, besluit de auto voor me alsnog in te willen voegen naar de baan voor rechtsaf (A2).
Dit afrit stond helemaal vol en stil, wat besluit deze automobilist, hij maakt een dead-stop van 85-90kmpu om in te voegen..

Mogen jullie raden waar ik reed. :+ :X
Heb je het over de parallelbaan of hoofdrijbaan? Ik rijd daar dagelijks op de hoofdrijbaan, A12 (vanuit het oosten) richting A2 Amsterdam. De parallelbaan zijn wel vaak problemen volgens mij, ik kan altijd lekker doorrijden over de hoofdrijbaan :+

Ook al is dat doorrijden nu iets minder met die werkzaamheden, waar mensen 70 gaan rijden als er 90 wordt aangegeven.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:59:
Dat is toch niet zo bijzonder? De files ontstaan juist (cq worden verergerd) doordat mensen zo lang mogelijk door willen blijven rijden op de baan die nog wél rijdt, en gaan dan pas op het laatste moment eraf. Daarom is het in dergelijke situaties altijd belangrijk afstand te houden. Ik snap soms ook niet hoe sommige motorrijders in een file bij een afslag/invoegstrook nog steeds tussen de auto's door rijden, want op die plekken kun je er juist vergif op innemen dat er eentje zonder te kijken van baan wisselt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisteren teruggekomen van bijna 2 weken Frankrijk en Spaanse Pyreneën. Tot Nacy snelweg en dan binnendoor, route Napoleon (stuk), door de Gorges du Verdon, over Marseille naar Perpignan (snelweg) en dan door de montañas. In Marseille een pitstop gemaakt bij de dealer, want er lekte (ahum) olie uit mijn blok.
Eerder had ik al af en toe een druppeltje gezien, maar het peil was steeds goed en het leek niet altijd voor te komen. Olie lekken had ie nog nooit gedaan, en het viel toevalligerwijs samen met de reparatie van de koppeling. Voor die tijd nooit één druppel olie naast de motor gezien, behalve wat ik zelf gemorst had als ik dan een keertje een lepeltje erbij deed.
Dealer zag het gelukkig snel: de olienivosensor (ironie!) was het probleem. Volgende dag had ie het onderdeel in huis en kon ik dus een dagje toerist spelen in Marseille. Meteen ook maar een nieuwe achterband laten steken, want hij was toch verder versleten als ik gedacht had (in het midden dus, de zijkanten hadden nog genoeg).

Evengoed was het top! Gorges du Verdon en de Pyreneën zijn wel andere koek als de Alpen. Daar is het meer een pas en dan weer rechtdoor. Maar in de Pyreneën blijven die bochten maar komen, net als in de Gorges. Gewoon 2 uur aan één stuk bochten rijden. Niet allemaal haarspelden natuurlijk, maar toch...je krijgt er op een gegeven moment gewoon kramp in je armen van 8)
Wat gespeeld met de GoPro, maar die moet ik nog een beetje monteren tot iets leuks. Drie kwartier bochtjes kijken is geen reet aan natuurlijk. Hier vast 2 screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/pyreneen.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/geitenpad.png
hier had een insect net een einde aan zijn leven gemaakt op de GoPro

Ook nog een leuk momentje in de Cahors op de terugweg (daar loopt trouwens een schitterende binnendoorweg richting Parijs, de Bis. Helaas vanuit het zuiden tot Cahors, niet helemaal naar Parijs) flikkert mijn Garmin ineens uit de houder. Blijkbaar niet helemaal goed erin geklikt, maar hij deed het wel dus hij had stroom. Gelukkig reed ik niet hard, want met 130 op de snelweg was ik 'm gewoon kwijt geweest. Nu is ie een beetje battle-scarred, niet heel erg. Gooi je iPhone maar eens met 60 uit het raam, kijken of ie dat overleeft... :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:22:
[...]

Heb je het over de parallelbaan of hoofdrijbaan? Ik rijd daar dagelijks op de hoofdrijbaan, A12 (vanuit het oosten) richting A2 Amsterdam. De parallelbaan zijn wel vaak problemen volgens mij, ik kan altijd lekker doorrijden over de hoofdrijbaan :+

Ook al is dat doorrijden nu iets minder met die werkzaamheden, waar mensen 70 gaan rijden als er 90 wordt aangegeven.. :X
Parallel, de aftakking van A12 naar kanaleneiland, die heeft vervolgens een afrit naar A2 A'dam. Net voordat je de slinger maakt naar de Galenkoppenbrug met werkzaamheden. Hier dus
mphilipp schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:01:
[...]

Dat is toch niet zo bijzonder? De files ontstaan juist (cq worden verergerd) doordat mensen zo lang mogelijk door willen blijven rijden op de baan die nog wél rijdt, en gaan dan pas op het laatste moment eraf. Daarom is het in dergelijke situaties altijd belangrijk afstand te houden. Ik snap soms ook niet hoe sommige motorrijders in een file bij een afslag/invoegstrook nog steeds tussen de auto's door rijden, want op die plekken kun je er juist vergif op innemen dat er eentje zonder te kijken van baan wisselt.
Klopt, had het alleen niet van het blik verwacht, omdat hij daarvoor constant links hing en met geen enkele auto voor zich besloot een noodstop te maken, en daarna zijn knipperlicht aan te zetten.
Het was een Audi, waarvan zijn derde remlicht ging pulseren.
Ik had ruim voldoende afstand, maar als hij zonder duidelijke reden een noodstop maken zal je alle afstand nodig hebben die je hebt. om van 90kpu tot stilstand te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 12-09-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:16:

[verhaal]

Evengoed was het top! Gorges du Verdon en de Pyreneën zijn wel andere koek als de Alpen. Daar is het meer een pas en dan weer rechtdoor. Maar in de Pyreneën blijven die bochten maar komen, net als in de Gorges. Gewoon 2 uur aan één stuk bochten rijden. Niet allemaal haarspelden natuurlijk, maar toch...je krijgt er op een gegeven moment gewoon kramp in je armen van 8)
Wat gespeeld met de GoPro, maar die moet ik nog een beetje monteren tot iets leuks. Drie kwartier bochtjes kijken is geen reet aan natuurlijk. Hier vast 2 screenshotjes:

[afbeelding]

[afbeelding]
hier had een insect net een einde aan zijn leven gemaakt op de GoPro

[...]
Benieuwd naar de filmpjes. Ziet er goed uit, ook enigszins onverhard gegaan zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:26:
[...]
Benieuwd naar de filmpjes. Ziet er goed uit, ook enigszins onverhard gegaan zo te zien.
Geitenpaden...eentje hield op een gegeven moment op en werd gewoon een grindpad. Wel spannend als het zo smal is, maar rustig aan, dan lukt het wel. Op die paden moet je sowieso rustig aan doen, want er zitten soms zomaar gaten in de weg, of er loopt een geit. Ik heb de voorkeur voor de kleine paadjes. Die zijn rustiger qua verkeer, dus geen camper voor je neus waar je maar moeilijk voorbij komt, en ook geen afdalende fietsers met zelfmoordneigingen. Die brede asfaltwegen vind ik eigenlijk maar niets...

Qua flora en fauna ben ik een paar keer geitjes en schaapjes tegengekomen op de weg. Die hollen dan zo snel ze kunnen weg :) Ook een keer een vosje zien staan, die nieuwsgierig naar mij keek en toen ik voorbij was aarzelend overstak. Even stil gaan staan, en toen stond ie ook stil. Natuurlijk geen foto van kunnen maken en de GoPro stond uit, en je ziet zoiets altijd te laat. Wat ook apart was, was een behoorlijk forse roofvogel die kennelijk van mij schrok, want ineens steeg ie naast me op. Hij zat links naast de weg en ik zag niets, maar toen ik er langs reed, steeg ie plots op. In de spiegel zag ik die grote gele klauwen, en het was best een groot beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 14:29
mphilipp schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:16:
Gooi je iPhone maar eens met 60 uit het raam, kijken of ie dat overleeft... :)
Laatst geprobeerd maar dan met een Galaxy S3 :X Telefoon niet helemaal goed in de houder gedrukt op de motor en toen ging de telefoon dus airborne bij iets van 70/80. Wist alleen niet waar het precies gebeurt was (niks gezien/gemerkt gek genoeg), maar later telefoon terug kunnen vinden via find my android. Telefoon werkte (intern) dus nog, alleen scherm heeft het niet overleefd.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10404419_758388300889203_8496318422907507913_n.jpg?oh=5f1fe866de126d051f421dc38619b255&oe=549B2E6F&__gda__=1419875558_a1865d95dedbbd23925be2ac296264be

[ Voor 16% gewijzigd door Sv3n op 12-09-2014 11:40 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Auw... dat doet pijn om te zien ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Is het de manier waarop je het fotografeert, of lijkt de rechterkant schuin naar links te lopen? Alsof het toetsel getordeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 14:29
_Apache_ schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:43:
Is het de manier waarop je het fotografeert, of lijkt de rechterkant schuin naar links te lopen? Alsof het toetsel getordeerd is.
Ja klopt, hele frame is ontzet, achterkant past er ook niet helemaal lekker meer op.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Sv3n schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:38:
[...]

Laatst geprobeerd maar dan met een Galaxy S3 :X Telefoon niet helemaal goed in de houder gedrukt op de motor en toen ging de telefoon dus airborne bij iets van 70/80. Wist alleen niet waar het precies gebeurt was (niks gezien/gemerkt gek genoeg), maar later telefoon terug kunnen vinden via find my android. Telefoon werkte (intern) dus nog, alleen scherm heeft het niet overleefd.

[afbeelding]
dat ziet er overtuigender uit dan mijn ongelukje. van 6m op een hoek op het beton gevallen en daarna lag hij meteen vlak op de grond. dus de hele klap met het schermpje opgevangen. dankzij het hoesje. dus er was niks te zien. totdat je er licht op liet vallen en zag dat het volledige scherm versplinterd was. dus die deed niks meer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

M'n vriendin heeft d'r gloedjenieuwe S5 laten vallen. Barst over het hele scherm...

... oh nee wacht, de harde screenprotector heeft een barst over de hele lengte, het scherm zelf slechts een paar mm.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het lijkt hier wel een telefoon-forum :)

Vandaag wilde ik mijn motor invoeren in Duitsland. Maar het regende zo gigantisch hard vanochtend dat ik de afspraak maar even verplaatst heb naar na mijn vakantie.

Kleine impressie van 'Was muss ich mitbringen?'
  • aktueller Personalausweis oder Reisepass
  • SEPA-Lastschriftmandat zum Einzug der Kraftfahrzeugsteuer
  • elektronische Versicherungsbestätigung(eVB)
  • falls das Fahrzeug noch im Ausland zugelassen ist die ausländischen Zulassungspapiere und Kennzeichenschilder
  • falls das Fahrzeug im Ausland zugelassen war aber vor der Einfuhr in Deutschland abgemeldet wurde die ausländischen Zulassungspapiere
  • gegebenenfalls: Reservierungsbestätigung für das Wunschkennzeichen
  • Eigentumsnachweis: Kaufvertrag oder Originalrechnung
  • ggfls. Umsatzsteuererklärung: Fahrzeuge, deren Erstzulassung in einem anderen EU-Mitgliedstaat nicht länger als 6 Monate zurückliegt und deren bisherige Laufleistung weniger als 6.000 km beträgt, gelten steuerrechtlich als Neufahrzeuge.
  • Wenn die Zulassungsbehörde den Termin für die nächste Haupt- und Abgasuntersuchung nicht aus den ausländischen Zulassungspapieren entnehmen kann kann: zusätzlich Nachweis über eine durchgeführte Hauptuntersuchung
Een heel lijstje en ik denk dat er wel een paar documenten redundant zullen zijn, maar liever dan 3x opnieuw langsgaan. Kijken of dat na de vakantie allemaal goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
ephymerous schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:34:
[...]

Er is daar een inhaalverbod... dan heb je dus niets aan een permanent inhaalverbod. Dan moet je rijbanen echt gaan scheiden met vangrails of muurtjes :X
I know.. maar dat dragen mensen dus aan als een oplossing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:34:
Het lijkt hier wel een telefoon-forum :)

Vandaag wilde ik mijn motor invoeren in Duitsland. Maar het regende zo gigantisch hard vanochtend dat ik de afspraak maar even verplaatst heb naar na mijn vakantie.

Kleine impressie van 'Was muss ich mitbringen?'

[lijst[

Een heel lijstje en ik denk dat er wel een paar documenten redundant zullen zijn, maar liever dan 3x opnieuw langsgaan. Kijken of dat na de vakantie allemaal goed gaat :)
Welkom in Duitsland, als ze ergens van kilometers papierwerk houden is het daar wel...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb zo'n hekel aan papiermolens, dat ik haast met liefde meer betaal :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Yep, bureaucratie wordt hier met een hoofdletter geschreven. Uiteindelijk heel wat uitzoeken geweest, welke papieren ik nou nodig had. Wat ik verder ook niet tegen ben gekomen, zijn de kosten die er nog aan zitten te komen. O.a. heb ik een TüV-Hauptuntersuchung laten doen van 100 euro en een kenteken uitgezocht 12 euro, maar wat het printen van een kenteken kost en wat het kost om de motor daadwerkelijk in te voeren bij de Zulassungscentrale... geen idee, maar dat zien we daar dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Chakotay schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:50:
[...]

Welkom in Duitsland, als ze ergens van kilometers papierwerk houden is het daar wel...
Toch staan er volgens mij geen gekke dingen in het lijstje.

Je moet bewijzen dat jij zegt wie jij bent. Je moet aantonen de de motor van jou is. Je moet aantonen dat hij ergens anders wordt uitgevoerd óf de originele kentekenpapieren meenemen. Je moet aantonen dat 'ie gekeurd is. En in Nederland geldt ook dat je moet aantonen dat de motor ouder is dan 6 maanden of meer dan 6000 km heeft gereden, anders betaal je alsnog de bpm erover. Dat is in dit geval dus niet anders.

Het enige afwijkende ten opzichte van hier is dat je zelf je kenteken kunt kiezen. (En hier hebben we natuurlijk geen apk voor motoren)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-09-2014 15:07 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat laatste is leuk, want dan kan je een eigen kenteken bedenken. Persoonlijk kenteken leek me dan leuk, maar daarmee geef je ook weer info over jezelf prijs. Nu dus maar voor wat anders dan initialen en geboortjaar gekozen.
APK voor de motor vind ik op zich niet vreemd, ik vind ook dat dat in NL verplicht moet worden. Er zou geen onderscheid moeten zijn voor welk voortuig op de weg dan ook qua keuring. Het enige is dat motoren vaak wat beter onderhouden zijn, omdat het meer dan met een auto, om je eigen veiligheid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Nou, er rijden genoeg van die zelfbouw motoren rond die een gevaar op de weg zijn :p
Ik ben niet bang dat mijn motor niet door een keuring zou komen.

Ik ben er wel bang voor dat dit gewoon weer 50 euro moet gaan kosten per keer ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:19:
Dat laatste is leuk, want dan kan je een eigen kenteken bedenken. Persoonlijk kenteken leek me dan leuk, maar daarmee geef je ook weer info over jezelf prijs. Nu dus maar voor wat anders dan initialen en geboortjaar gekozen.
APK voor de motor vind ik op zich niet vreemd, ik vind ook dat dat in NL verplicht moet worden. Er zou geen onderscheid moeten zijn voor welk voortuig op de weg dan ook qua keuring. Het enige is dat motoren vaak wat beter onderhouden zijn, omdat het meer dan met een auto, om je eigen veiligheid gaat.
Dat met die kentekens in Dld. is well grappig. Kennis hier uit 't dorp werkte een tijdje voor een werkgever in de regio Keulen en had ook een leasbakkie vanuit z'n werk. De combi ná het eerste deel kun je vrij kiezen (met wat beperkingen)....

Afbeeldingslocatie: http://www.mi16.eu/resources/_wsb_377x282_150_kut206.jpg

Hij was er destijds overigens bést blij mee, hoor.....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-09-2014 15:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Yep, en dit was - niet gelogen - de auto van mijn baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, raar dubbel :S

[ Voor 87% gewijzigd door Jolke op 12-09-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Beetje grind + bijna 20% stijgingspercentage:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-iR6WUQBykR4/VBMCAr2VjwI/AAAAAAAACpo/mt8SnqCuVj8/s576/20140912_124640.jpg

Geen noppen banden trouwens, gewoon Pirelli Diablo. *O*
Begon overigens wel de riem/koppeling te ruiken na iets van 5 minuten stapvoets met een duo achterop zo omhoog getokkeld te zijn.

Stukje daarvoor was het nog zo:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ECIoUPxKapo/VBMCJS4jL_I/AAAAAAAACpw/zuzXNjHSbCs/s800/20140912_125003.jpg

Niet minder stijl maar tenminste nog wat asfalt.
Doel was een uitzichtpunt bij Lago di Maggiore wat we helaas niet konden bereiken. Althans niet zonder de Vespa echt te slopen >:)
Gelukkig wel een uitstekende trattoria onderweg tegen gekomen dus met de lunch is het wel goed gekomen :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mooie paadjes zijn dat! Veel leuker dan die brede asfaltlinten. Ik weet niet of noppen (van een allroadband) heel veel doen op die ondergrond. Het belangrijkste is dat je niet lek rijdt, want dat kan makkelijk op dat soort weggetjes. Dat is een goede reden om allroadbanden te nemen als je vaker dat soort wegen pakt. Die zijn nl stijver, met meer koordlagen, waardoor ze minder makkelijk lek gaan.
Zijn dat soort banden ook in mini verkrijgbaar dan? ;)

Ik heb nu ook weer een allroad achterband, een Metzeler Tourance Next. Wat wegligging betreft maak ik me geen zorgen: de BMW R1200GS wordt er standaard op afgeleverd en zolang die mannen nog steeds andere machines zoek rijden in de bergen denk ik niet dat ik iets van grip tekort kom...

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Weer een nieuw filmpje, van een 400km lange rit met duo :P bbq ritje met mede forumleden.

Asus Zenbook i7 256gb

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik wou gisteren ook een filmpje maken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ha8nDx8.jpg?1

De Action actiecamera is toch niet zo geschikt voor de snelweg ;w

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je nog een goedkope cam zoekt, op ebay de sony hdr as 15. Of de opvolger ervan in pricewatch.tweakers.net Daar is bovenstaande ook mee gefilmt :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of een Contour Roam2?
Daar zit ik zelf naar te kijken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Ultraman op 14-09-2014 00:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wendbaar zo'n hayabusa 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 15:16

XBL

Ultraman schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:14:
Of een Contour Roam2?
Die heb ik. Niet de beste kwaliteit, maar dat merk je niet meer als je het op YT mikt. In het donker filmen kan je er wel mee vergeten. Voordeel van die mindere kwaliteit (lage bitrate, dus) is dat je veel kan filmen, zonder dat je meteen je SD kaartje leeg hoeft te trekken. Handig dus als je elke rit wilt filmen (als een soort dashcam). Ook makkelijke bediening met handschoen, dus aan en uit te zetten terwijl je rijdt.

Ergens in dit topic heb ik nog een uitgebreidere beschrijving van de camera gegeven, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Erasmo schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:01:
Ik wou gisteren ook een filmpje maken:

[afbeelding]

De Action actiecamera is toch niet zo geschikt voor de snelweg ;w
Hij is, verdwenen?

ALTIJD je action cam vastmaken met een veiligheidskoord/tie wraps 8)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben benieuwd hoe dat op de 'nigga-uitvoering' gaat met een langere achterbrug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ricepuppet schreef op zondag 14 september 2014 @ 09:21:
[...]

Hij is, verdwenen?

ALTIJD je action cam vastmaken met een veiligheidskoord/tie wraps 8)
Ligt nu ergens in de berm langs de A1, gelukkig stuiterde ie model de vluchtstrook op en reed er niemand dicht achter me. Hij was wel geborgd met een tyrap voor als de mount van het stuur zou schieten, volledig afbreken had ik niet op gerekend :P
Ghostrider schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:07:
Als je nog een goedkope cam zoekt, op ebay de sony hdr as 15. Of de opvolger ervan in pricewatch.tweakers.net Daar is bovenstaande ook mee gefilmt :)
Ultraman schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:14:
Of een Contour Roam2?
Volgende camera wordt sowieso een helmcamera met groothoeklens, moet nog even gaan uitzoeken welke. Wil er wel een die een beetje aerodynamisch is want hij komt op een C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Like a boss :P

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 14-09-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PM10YT7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/peBrWrr.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jgddfEZ.jpg

Hier mijn cam setup, een externe mic is onderweg. Ook gelijk een paar accus besteld via www.dx.com

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 22:21
ik zal binnenkort eens de sj4000 bestellen kan ik ook filmpjes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ander filmpje met een Go-Pro op 't zelfde stukje weg (Mulholland Drive)..

Ik vraag me af wat die gast tijdens de eerste minuten daar aan't doen is. Kikvorsoefeningen op een R6 ?? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 14-09-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

wd200 schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:52:
ik zal binnenkort eens de sj4000 bestellen kan ik ook filmpjes maken
Ik zou nog eventjes wachten op de SJ5000: http://c.dx.com/collectio...ign=20140909SJ5000presale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoe zat dat ook alweer met verkeer van rechts ?

Dat viel nog mee kwa irritatie, maar die fietsers :(
YouTube: Dutch traffic

[ Voor 21% gewijzigd door Ghostrider op 14-09-2014 21:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

First world dilemma...

Ik ben toch een beetje van mijn geloof gevallen. Heel lang was ik van mening om géén nieuwe motor te kopen en dat bankstel dat ik nu rijdt tot zijn graf te blijven rijden. Het ding geeft me immers geen problemen, en heeft ook niet veel dat problemen kan geven. Niet teveel electronica en qua blok is ie volgens mij nog dik in orde. Maar na mijn laatste uitje in de Pyreneën zat ik te denken dat dit misschien op zo'n traktor veel lekkerder gaat. Op zich geen grote relevatie, want hoewel je met elke motor zo'n beetje overal kan komen, heb ik wel altijd ingezien dat de grotere veerweg (+10cm) en grotere bodemspeling grote pluspunten zijn en dat het staand rijden makkelijker is op een GS. Nu kan ik bij iedere pothole die ik niet kon ontwijken mijn spiegels opnieuw vastmeppen... :)

So...there you have it...ik wil een GS(A). Adventure vanwege grotere tank, spaken en nóg hoger. En ik zou dan ook meer van dat soort werk willen gaan doen. Ik wil nog steeds een keer terug naar Marokko bv en ook op andere plaatsen meer de wildernis in.

Zaterdag bij de dealer/stealer geweest, maar mán wat is die nieuwe GSA gruwelijk duur. En gaaf! Ik ga er toch een proefritje op maken, maar ik weet nu al dat het 'm waarschijnlijk niet gaat worden. Als ik de optielijst naloop, zie ik al dat ik rond de €25k uitkom... Beetje veel cenjes. Maar ja, de nieuwe waterboxer is het beste boxerblok tot nu toe (zeggen hunnie), en een aantal van die nieuwe gizmo's lijken me wel lekker: ridemodes, dynamic ESA, cruise control, boordcomputer en navi bediening vanaf het stuur.
Aan de andere kant is het wel allemaal spul dat kapot kan (en gaat als je iedereen zo hoort) en die ridemodes laten je waarschijnlijk denken dat je de offroadking bent, terwijl de electronica je steeds moet redden... :+
Dus ook eens gekeken naar de laatste exemplaren van de vorige serie. En er zijn er een aantal te koop, full option uit 2013 met belachelijk weinig kilometers (onder de 10k, sommigen niet eens 5k), en dan zit je rond de €15k. Heb je nog fabrieksgarantie ook. Geen cruise controle, geen stuurbediening en geen ridemodes. Maar die heb ik nog nooit gehad, dus missen zal ik het niet. En volgens mij is de laatste serie 'oude' boxers inmiddels wel ok.

Dus ja...enerzijds ben ik er wel uit, maar er zit nog zo'n klein duiveltje te roepen dat die nieuwe boxer zo Affengeil is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ghostrider schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:04:

[video]

Neem aan dat het linkje hetzelfde is als de embedded video (want die werkt niet, mss omdat de playlist eraan hangt)?

Grootste probleem is dat die auto niet goed rechts rijdt, want hij stopt verder wel.

En die fietsers, tsja, ik zou ze het niet kwalijk nemen. Die denken ook: "zoeken jullie het maar verder lekker uit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:11:
First world dilemma...

Ik ben toch een beetje van mijn geloof gevallen. Heel lang was ik van mening om géén nieuwe motor te kopen en dat bankstel dat ik nu rijdt tot zijn graf te blijven rijden. Het ding geeft me immers geen problemen, en heeft ook niet veel dat problemen kan geven. Niet teveel electronica en qua blok is ie volgens mij nog dik in orde. Maar na mijn laatste uitje in de Pyreneën zat ik te denken dat dit misschien op zo'n traktor veel lekkerder gaat. Op zich geen grote relevatie, want hoewel je met elke motor zo'n beetje overal kan komen, heb ik wel altijd ingezien dat de grotere veerweg (+10cm) en grotere bodemspeling grote pluspunten zijn en dat het staand rijden makkelijker is op een GS. Nu kan ik bij iedere pothole die ik niet kon ontwijken mijn spiegels opnieuw vastmeppen... :)

So...there you have it...ik wil een GS(A). Adventure vanwege grotere tank, spaken en nóg hoger. En ik zou dan ook meer van dat soort werk willen gaan doen. Ik wil nog steeds een keer terug naar Marokko bv en ook op andere plaatsen meer de wildernis in.

Zaterdag bij de dealer/stealer geweest, maar mán wat is die nieuwe GSA gruwelijk duur. En gaaf! Ik ga er toch een proefritje op maken, maar ik weet nu al dat het 'm waarschijnlijk niet gaat worden. Als ik de optielijst naloop, zie ik al dat ik rond de €25k uitkom... Beetje veel cenjes. Maar ja, de nieuwe waterboxer is het beste boxerblok tot nu toe (zeggen hunnie), en een aantal van die nieuwe gizmo's lijken me wel lekker: ridemodes, dynamic ESA, cruise control, boordcomputer en navi bediening vanaf het stuur.
Aan de andere kant is het wel allemaal spul dat kapot kan (en gaat als je iedereen zo hoort) en die ridemodes laten je waarschijnlijk denken dat je de offroadking bent, terwijl de electronica je steeds moet redden... :+
Dus ook eens gekeken naar de laatste exemplaren van de vorige serie. En er zijn er een aantal te koop, full option uit 2013 met belachelijk weinig kilometers (onder de 10k, sommigen niet eens 5k), en dan zit je rond de €15k. Heb je nog fabrieksgarantie ook. Geen cruise controle, geen stuurbediening en geen ridemodes. Maar die heb ik nog nooit gehad, dus missen zal ik het niet. En volgens mij is de laatste serie 'oude' boxers inmiddels wel ok.

Dus ja...enerzijds ben ik er wel uit, maar er zit nog zo'n klein duiveltje te roepen dat die nieuwe boxer zo Affengeil is... ;)
f800 niks voor je O-) zelfde vermogen maar de helft lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Echt stoppen als in voorrang verlenen blijft uit. Dit soort gekloot heb ik altijd als ik me aan de snelheid houdt

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ghostrider schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:42:
Echt stoppen als in voorrang verlenen blijft uit. Dit soort gekloot heb ik altijd als ik me aan de snelheid houdt
Je wuift em zelf door... Hij leek wel te stoppen (ja, je moet het een beetje afdringen), maar je kon er toch al niet omheen. Daar ging het eigenlijk als eerste fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:36:
[...]
f800 niks voor je O-) zelfde vermogen maar de helft lichter.
Nah...ketting. En ik hou wel van een zware brommer. Het is ook niet dat ik de Dakar wil gaan rijden met dat ding. Maar leuke paadjes en een keer een steenpiste is wel leuk. Zandhappen is toch niets voor mij, gedaan met die Tenere. Blijven zat extreme dingen over die je met zo'n trekker kunt doen, ook al is ie zwaar.

Maarrrr...uiteindelijk is het een kwestie van skills. Berrt Duursma geeft offroad trainingen en hij laat zien dat je ook met een 1200GS door zand kan komen. Dat is dan wel weer Nederlands zand, en niet dat poeierspul dat ze in de Sahara hebben.
Is trouwens wel iets dat op mijn lijstje staat: 2 dagen Hechlingen Enduropark. Is een mooi park en je leert daar wel even de juiste dingen. Ik heb aan een dagje een poos geleden met Komkommer heel veel gehad, en ik denk dat dit erg goed is om de boel op te frissen en bekend te raken met de mogelijkheden van de motor die ik dan (hopelijk) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:34:
[...]
En die fietsers, tsja, ik zou ze het niet kwalijk nemen. Die denken ook: "zoeken jullie het maar verder lekker uit."
Precies. Jij zou exact hetzelfde doen als je op de motor aan kwam en er stond er een stil te staan. Jij staat stil en dan moet je maar het juiste moment uitzoeken. De fietsers waren zo te zien al aan hun 'manouevre' begonnen, dus de motorrijder is fout en moet wachten. En zeker niet zo agressief met het gas jengelen. Slaat nergens op. Beetje aso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja je kan er mee offroad. Maar het is zo zwaar dat het niet leuk is om langdurig te doen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:20:
[...]

Precies. Jij zou exact hetzelfde doen als je op de motor aan kwam en er stond er een stil te staan. Jij staat stil en dan moet je maar het juiste moment uitzoeken. De fietsers waren zo te zien al aan hun 'manouevre' begonnen, dus de motorrijder is fout en moet wachten. En zeker niet zo agressief met het gas jengelen. Slaat nergens op. Beetje aso...
Nee, ja ik was pissig door die lompe fietsers. Wat mee betreft was er ruimte om even ongenoegen te tonen. Ik gaf al ruim van te voren richting aan, en toch gingen ze binnendoor.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:24:
[...]

Nee, ja ik was pissig door die lompe fietsers. Wat mee betreft was er ruimte om even ongenoegen te tonen. Ik gaf al ruim van te voren richting aan, en toch gingen ze binnendoor.
Ik kan/moet je wel gelijk geven, hoor. Je geeft die auto netjes een teken om dóór te rijden (terwijl die pipo dat eigenlijk niet nodig had doordat 'ie sowieso al dóór had moeten rijden) en ondertussen kruipen die fietsers links aan je voorbij.... welke dus weer in een kruisende baan komen doordat......

Twijfelaars op de weg veroorzaken méér ellende dan dat ze zelf in de gaten hebben.... "Ik rijd langzamer dan de V-Max me toe staat......" :(

De schuld ligt bij een aanrijding helaas altijd wel bij de persoon welke wél (binnen de marge) 't gas er op hield.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 14-09-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:17:
[...]

Nah...ketting. En ik hou wel van een zware brommer. Het is ook niet dat ik de Dakar wil gaan rijden met dat ding. Maar leuke paadjes en een keer een steenpiste is wel leuk. Zandhappen is toch niets voor mij, gedaan met die Tenere. Blijven zat extreme dingen over die je met zo'n trekker kunt doen, ook al is ie zwaar.

Maarrrr...uiteindelijk is het een kwestie van skills. Berrt Duursma geeft offroad trainingen en hij laat zien dat je ook met een 1200GS door zand kan komen. Dat is dan wel weer Nederlands zand, en niet dat poeierspul dat ze in de Sahara hebben.
Is trouwens wel iets dat op mijn lijstje staat: 2 dagen Hechlingen Enduropark. Is een mooi park en je leert daar wel even de juiste dingen. Ik heb aan een dagje een poos geleden met Komkommer heel veel gehad, en ik denk dat dit erg goed is om de boel op te frissen en bekend te raken met de mogelijkheden van de motor die ik dan (hopelijk) heb.
Super Tenere geen optie, wat voordeliger dan een GS(A) :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MMt2u4fsdLNd5cHYplT9OpUc/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 14-09-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ghostrider schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:24:
[...]
Maar je stond stil. Er zit geen timer op je knippers wanneer je nu eindelijk gaat. Je kunt niet verwachten dat die fietsers stil gaan staan tot jij eindelijk besluit de kruising over te gaan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:43:
[...]
Twijfelaars op de weg veroorzaken méér ellende dan dat ze zelf in de gaten hebben.
Dat is raar dat je dat zegt. In de ogen van de fietsers is de motorrijder de twijfelaar. Die staat iemand voorrang te geven, dus zij rijden er omheen. Groot gelijk zou ik zeggen. Hij kijkt maar uit. Er wordt hier wel erg selectief in het voordeel van de motorrijder geredeneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:19:
[...]

Dat is raar dat je dat zegt. In de ogen van de fietsers is de motorrijder de twijfelaar. Die staat iemand voorrang te geven, dus zij rijden er omheen. Groot gelijk zou ik zeggen. Hij kijkt maar uit. Er wordt hier wel erg selectief in het voordeel van de motorrijder geredeneerd.
Zó raar is 't niet. Als die automobilist gewoon dóór had gereden (en niet zo aan 't twijfelen was geslagen) had "GH-Rider" niet hoeven te remmen en/of te wuiven, en waren die fietsers niet eens in de gelegenheid gekomen om "GH-Rider" links in te halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 15-09-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies, maar hij gaat stil staan en dus gaan de fietsers er omheen. Is dat zo ingewikkeld. Ik denk dat 'iedereen' hier dat zou doen op de motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje lastig beoordelen maar ik zou m'n motor er ook niet meer vóór gezet hebben, ook al was ik wel verkeer van rechts.

[ Voor 197% gewijzigd door Will_M op 15-09-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Onafhankelijk van het wel of niet stoppen. Als er richting aangegeven is hoor je niet meer binnendoor in te halen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:53:
[...]

Super Tenere geen optie, wat voordeliger dan een GS(A) :)

[afbeelding]
Vergeet ook de Triumph Tiger Explorer niet! Enduro, cardan en 't bekende driecilinder blok. Is een imposant ding als je er bij staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.ridermagazine.com/wp-content/uploads/2012/02/Triumph-Tiger-Explorer-accessorized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Triumph is erg mooi. Tevens vind ik dit een erg mooie en goede Allroad (Yamaha XT660Z):

Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2013/XTZ660A/950-75/2013-Yamaha-XT660Z-Tenere-ABS-EU-Matt-Grey-Action-001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ghostrider schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:04:

[video]

Ik stel ghost rijder wel aardig in het gelijk. Die fietsers hebben maar gewoon te wachten en die auto moet voorrang verlenen. De auto stopt wel maar als hij daar helemaal stopt dan hindert hij ghostrider wel en dat mag/hoort niet. Daarnaast gooien die fietsers zichzelf er ook nog weer tussen.

Aan de andere kant weet je dat 50+% van de weggebruikers maar wat doet en hoef je niet meteen zo te revven natuurlijk. Ik vond dit nog een milde situatie als je nagaat wat je soms mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik houd er ook maar rekening mee dat wanneer mensen op een fiets stappen de verkeersregels niet meer op hun van toepassing zijn. Het is echt ongelooflijk om te zien hoe iedereen al zijn theoriekennis onmiddelijk overboord gooit zodra ze op zo'n trapijzer stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik als woon/werk rijder alle fouten en caperiolen van mede weggebruikers zou moeten posten en bediscussieren dan zou ik nergens meer aan toe komen :X

Iedereen maakt fouten in het verkeer (ik ook), zaak is om deze fouten goed op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De herfst komt eraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:50
Op dit moment ben ik bezig om mij A2 rijbewijs te halen. Eigenlijk wil ik dan direct (of eigenlijk nu) al een motor gaan kopen. Omdat ik ook een auto heb en deze ook veel gebruik zal het geen dure motor worden. De limiet ligt zo rond de €1500.

Na wat rondzoeken blijkt de Yamaha XJ 600 diversion (vanaf ongeveer 1995) een goede beginnersmotor te zijn. Het is natuurlijk geen racemonster of spannend apparaat maar daar is de prijs ook naar. Daarintegen zou hij wel gemakkelijk te rijden zijn als beginner. Hij zal een beetje aangepast moeten worden zodat hij met een A2 rijbewijs (35KW) te rijden is.
Nog wel een paar vraagjes hierover:

Zijn er alternatieven die net zo wendbaar en betrouwbaar zijn binnen deze prijsklasse? Want wat ik vind komt al snel boven de 2K
Zijn er specifiek bij dit type zwakke punten waar je op moet letten bij aankoop? De standaard punten ken ik zoals ketting, tandwielen, banden etc.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Yamaha Fazer (FZ6 / FZ600) is iets sportiever getuned, maar nog steeds erg wendbaar en qua zithouding redelijk vergelijkbaar met de Diversion.
Verdere opties zijn de Honda CB500 / CB600(F), al weet ik niet of je die voor < €1500 kan krijgen. Het makkelijkst is om al te zoeken naar een 35kW uitvoering, dat scheelt je zelf om laten bouwen en keuren.

Op Marktplaats is niet veel te vinden in jouw prijsklasse, maar je kan wel kijken welke modellen zoal genoemd worden.

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 15-09-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Yamaha Fazer, de oude FZS600 (niet FZ600 ;) ) met vierkante koplampen, of degene van na 2001 met schuine koplampen.

Wat sportiever, maar prima geschikt voor woon-werk/eerste fiets. De diversion is wat rustiger en zwaarder.

Beide prima fietsen om mee te beginnen, maar het valt of staat met hoe ze behandeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Oude Honda CB, zeg maar de Starlet onder de motorfietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een vote voor de Honda CB500 en laat je inspireren door Schaaf:

YouTube: Schaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:04:
Hier ook een vote voor de Honda CB500 en laat je inspireren door Schaaf:

YouTube: Schaaf

[video]
Dat gaat inderdaad wel mooi :). Hier zit ook wat geluid in, dat mist totaal bij de Diversion.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

Ik vraag me af hoe dat zich houd bij snelwegsnelheden.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:48:
[...]

Vergeet ook de Triumph Tiger Explorer niet! Enduro, cardan en 't bekende driecilinder blok. Is een imposant ding als je er bij staat.

[afbeelding]
die koffers past echt geen bal in, dikke wanden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Maegrim schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:14:
[...]

die koffers past echt geen bal in, dikke wanden :X
Afbeeldingslocatie: http://www.tfw2005.com/boards/attachments/transformers-3rd-party-discussion/27424758d1394748465-fansproject-stunticons-menasor-aka-m3-intimidator-notsureifserious.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Als eerste motorfiets zou ik een allroad motorfiets aanraden. De inherente stabiliteit van een goede motorfiets is sowieso best een harde eis voor een beginner en de meeste allroads die ik heb gereden bezitten dat ook. Vaak hebben die fietsen ook weinig overbodige rotzooi en met een goede bashplate en crashbars sloop je dat ding niet als je nog eens van de dijk stuitert. Ook zijn er meer bagage mogelijkheden voor allroad fietsen in vergelijking met veel ander spul.

Kijk eens voor een oudere KLE500, Transalp, DR800 / DR600 of DL650 of freewind

Kleine Tenere is echt een bagger fiets. Daar valt nog meer van af dan die van mij :'(, elke maand nieuwe knippers omdat ze er af breken.
Ook veel te slap af geveerd.

[ Voor 21% gewijzigd door GBTW op 15-09-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

GBTW schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:54:
Kleine Tenere is echt een bagger fiets. Daar valt nog meer van af dan die van mij :'(, elke maand nieuwe knippers omdat ze er af breken.
Ook veel te slap af geveerd.
Hmm, die stond juist op m'n lijstje om eens te bekijken.

Ik wil ook graag een all road, liefst beetje nieuwer model (maar niet te duur) en met goede opties om bagage mee te sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
XBL schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:12:
[...]

Hmm, die stond juist op m'n lijstje om eens te bekijken.

Ik wil ook graag een all road, liefst beetje nieuwer model (maar niet te duur) en met goede opties om bagage mee te sleuren.
Je hebt 2 modellen, de hoge zonder ABS en de lage met. Die grijze van hierboven zijn vaak zonder.

Ik heb ze allebij mogen rijden, toen er nog dat bobbeltje zat tussen Alphen aan de Rijn en Bodengraven op de dijk langs de Rijn daar met 120 en 2 wielen los met een dealer fiets overheen geknalt. Zat toen bij neerkomen in het einde van de veerweg :) Daarnaast stuurde hij me wat te nerveus. Will je echt wat offroaden knal er dan goede veer en demper in voor 500 + euro en dan is het wel een leuke fiets, maar let op is net zo zwaar als een F800GS twin die toch net wat lekkerder rijdt op de snelweg. Pit was er bij de tenere wel uit bij 120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Oh, ik dacht dat je doelde op de Super Tenere vs normale Tenere, maar er zit dus nog verschil tussen de normale Teneres? Ik moet het duidelijk nog wat even verder uitzoeken.

Overigens wil ik vooral zo'n geval vanwege de zitpositie, hoogte, bagage opties en de looks. Echt offroaden is niet het plan, al komt er vast wel eens wat grind e.d. langs (maar daar knal ik met m'n Bandit ook nog wel overheen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Supertenere is de grote 1200 cc fiets. Ook op gereden bij de anwb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:25:
Oh, ik dacht dat je doelde op de Super Tenere vs normale Tenere, maar er zit dus nog verschil tussen de normale Teneres? Ik moet het duidelijk nog wat even verder uitzoeken.

Overigens wil ik vooral zo'n geval vanwege de zitpositie, hoogte, bagage opties en de looks. Echt offroaden is niet het plan, al komt er vast wel eens wat grind e.d. langs (maar daar knal ik met m'n Bandit ook nog wel overheen ;)).
Een forum en wat leuke reviews, ik vind het gave motoren :)

http://www.motorfreaks.nl...yamaha-xt660z-tenere.html

http://adventure-motorcyc...-tenere-5000-mile-report/

http://www.visordown.com/...-2008---present/2631.html

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=22094547

http://www.xt660.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik ben sinds 6 maanden/ 11k km TransAlp fan. Voor mij nu de ideale fiets: lekker rechtop, heerlijk sturen, goed geveerd. Hou t zo een hele dag uit en ook wel een weekend :)

Nadeel is dat 'ie wel 170 kan (op de teller, wind mee, berg af etc) maar dan zit je echt wel aan de limiet. Boven de 120-130 gaat t niet hard meer, dus eigenlijk net te licht voor de snelweg. Behalve dan als je A'dam - Utrecht heen en weer rijd, mag je toch niet harder dan 100 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:48:
[...]
Ehhh...ik vroeg niet naar alternatieven... :+

Er is van alles te koop, maar ik heb mijn zinnen gezet op een Beemer.

Pagina: 1 ... 114 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.