"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
draaien is ook nog een leuke. genoeg meegepakt met krap draaiwerkVerwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 08:53:
[...]
Het kan een vertekend beeld zijn door de lens maar ze lijken iig niet breder uit te komen dan het stuur. Perfect toch?
Mijn BMW koffers zijn net iets breder waardoor ik toch altijd FF moet denken aan de achterkant. Het is niet omdat voor er tussen kon dat de rest probleemloos volgt bij mij.
@GBWT ziet er trouwens goed uit! Opvallend logo wel. Ik heb achterop de koffers reflecterende stickers. Misschien nog een idee. Zonder licht op zijn ze moeilijk te zien.
Zeer mooie kleurstelling trouwens van je GS.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Voor die jongen maakt het weinig meer uit, voor die automoblist te meer. Hoewel hij juridisch aansprakelijk is, is die net zo goed levenslang het slachtoffer van dergelijke domme acties. Niet alleen een schuldgevoel van hier tot ginder, maar ook een strafdossier om het te bewijzen. Zoals al gezegd kan je maar tot op zekere hoogte rekening houden met het stunten van anderen. Hij had misschien nog beter moeten kijken, maar de kans is best aanwezig dat hij prima rekening heeft gehouden met een weggebruiker die met een fatsoenlijke snelheid zonder rare fratsen aan kwam zetten. Het gaat dus niet alleen om dat allerlaatste stukje, die hele rit was, eh, frivool te noemenRicepuppet schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:34:
Het heeft geen nut om over een overleden persoon te praten en hem de schuld toe te wijzen. Hij zal zelf ook wel in de hemel denken 'als ik nou minder hard had gereden'. En ook als hij het wel overleefd had, had hij ook wel hetzelfde gedacht.
Ik ben het wel met de reacties hierboven eens, ik vind het eigenlijk niet helemaal kloppen dat de automobilist hiervoor verantwoordelijk gehouden wordt. Juridisch misschien hard te maken, moreel maar moeilijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2014 18:39 ]
Verwijderd
1 heeft het bekocht met zijn leven, de andere met een jaartje schoffelen op zondag middag.
Had die auto mobilist stil gestaan, had hij in die 3 second echt wel kunnen zien dat die motor hard aan kwam rijden
komt boven op, zelfs al had hij niet te hard gereden, was hij er alsnog boven op gedoken.
maar dan had hij mischien nog geleefd...
hoe dan ook... leer je les, kijk uit voor koekblikkers want ze zien je niet,
rijd niet te hard bij kruispunten en verwacht het onverwachte.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gezien ik zowel de klep in de uitlaat niet had (andere demper) en mijn lambda sensors kapot waren deed ie dat dus voor geen meter en liep ie in de 5 en 6 dus niet goed. Nieuwe lambda sensors erin gezet en de originele vuvuzela met klep erin en hij loopt weer zoals het hoort.
[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 07-09-2014 22:00 ]
ik hoop morgen op mijn extra vrije dag nog even te kunnen rijden :-)
De bestuurder van de auto heeft ook toegeven dat hij de auto achter de motor niet gezien heeft. Ergo hij heeft gewoon niet op zitten letten en stak onverantwoordelijk over. Dus ik heb niet zo heel veel medelijden voor hem eerlijk gezegd. Ja hij is ook slachtoffer en de motorrijder was ook schuldig, maar als de motorrijder langzamer had gereden dan vrees ik dat het nog steeds een botsing was geweest.. alleen wellicht niet met dodelijke afloop..Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:34:
[...]
Voor die jongen maakt het weinig meer uit, voor die automoblist te meer. Hoewel hij juridisch aansprakelijk is, is die net zo goed levenslang het slachtoffer van dergelijke domme acties. Niet alleen een schuldgevoel van hier tot ginder, maar ook een strafdossier om het te bewijzen. Zoals al gezegd kan je maar tot op zekere hoogte rekening houden met het stunten van anderen. Hij had misschien nog beter moeten kijken, maar de kans is best aanwezig dat hij prima rekening heeft gehouden met een weggebruiker die met een fatsoenlijke snelheid zonder rare fratsen aan kwam zetten. Het gaat dus niet alleen om dat allerlaatste stukje, die hele rit was, eh, frivool te noemen![]()
Ik ben het wel met de reacties hierboven eens, ik vind het eigenlijk niet helemaal kloppen dat de automobilist hiervoor verantwoordelijk gehouden wordt. Juridisch misschien hard te maken, moreel maar moeilijk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dadelijk onderweg naar Vielsalm voor een heerlijk weekje vakantie met din, en motor gaat uiteraard mee
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Als je toch in de buurt bent, kan ik Bastogne aanraden (als je in WW2 geïnteresseerd bent) voor een goed museum. En natuurlijk Spa is in de buurt.
Veel plezier en drive carefully!
Verwijderd
Inderdaad, ik mag ook flink doorrijden maar bij kruisingen en splitsingen gaat het gas er flink af. Hier nog zo'n slimmerik die bij kruisingen altijd veels te hard reed en in het filmpje is duidelijk te zien wat het resultaat uiteindelijk wasVerwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:59:
hoe dan ook... leer je les, kijk uit voor koekblikkers want ze zien je niet,
rijd niet te hard bij kruispunten en verwacht het onverwachte.

[YouTube: http://youtu.be/scR_KdcZIUQ]

Verwijderd
Hier nog een aardig interview met hem toen hij nog leefde:Jolke schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:31:
Ik ga geen apoloog houden, maar deze mensen vragen er toch vroeger of later om. Het is eerder een geluk dat het zo lang goed kon gaan. Ik bedoel, WTF bij 1:10
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat laatste fragment is zo echt als de tieten van... graaft even in geheugen Pamela Anderson!Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:23:
[...]
Inderdaad, ik mag ook flink doorrijden maar bij kruisingen en splitsingen gaat het gas er flink af. Hier nog zo'n slimmerik die bij kruisingen altijd veels te hard reed en in het filmpje is duidelijk te zien wat het resultaat uiteindelijk wasEcht zo dom
![]()
[video]
Dik en lekker om in weg te zakken?steveman schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:14:
[...]
Dat laatste fragment is zo echt als de tieten van... graaft even in geheugen Pamela Anderson!

Show de teenslipper motorschoenen temperaturen:

Super sturen hier, nee geen passen van 2 duizend meter hoogte maar meer dan 50 meter rechtdoor kennen ze hier niet. (Toscane tussen Firenze en Sienna)

Helaas gesloten alhoewel mijn banksaldo voor teleurstelling gezorgd zou hebben als deze zaak wel open was geweest:

Morgen weer iets richting huis, we rijden dan naar het lago Trasimeno om daar nog en paar daagjes te blijven. Aankomend weekend weer naar huis
Maar voor nu: Buono vacanza..

PS: ja we zaten eigenlijk in Kroatië maar daar vond ik het zo Oostblok en campings met 900 staanplaatsen waar 95% deutser is..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
valt mee, kan er eventueel een tool tube of camel tank in hangen.Chakotay schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:07:
[...]
Ziet er netjes uit, maar vind je dat niet onhandig breed? Zeker rechts waar het niet om de uitlaat heen hoeft.
Zijn ietsje breder, zou het eens moeten opmeten, boeit mij niet heel erg veel enige plek met paaltjes is als ik weer eens het fietspad mee pakVerwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 08:53:
[...]
Het kan een vertekend beeld zijn door de lens maar ze lijken iig niet breder uit te komen dan het stuur. Perfect toch?
Mijn BMW koffers zijn net iets breder waardoor ik toch altijd FF moet denken aan de achterkant. Het is niet omdat voor er tussen kon dat de rest probleemloos volgt bij mij.
@GBWT ziet er trouwens goed uit! Opvallend logo wel. Ik heb achterop de koffers reflecterende stickers. Misschien nog een idee. Zonder licht op zijn ze moeilijk te zien.
Zeer mooie kleurstelling trouwens van je GS.

Er zit in de buitenhoek ook een reflectie strook, alleen wel wit en dat mag je officieel niet voeren aan de achterkant toch?

Dit was de F800GS kleur die mooi was dat jaar. Ziet ze heel weinig helaas.
Mooi weer hoorBommes schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:11:
Links of rechts af.![]()
[afbeelding]
Show de teenslipper motorschoenen temperaturen:
[afbeelding]
Super sturen hier, nee geen passen van 2 duizend meter hoogte maar meer dan 50 meter rechtdoor kennen ze hier niet. (Toscane tussen Firenze en Sienna)
[afbeelding]
Helaas gesloten alhoewel mijn banksaldo voor teleurstelling gezorgd zou hebben als deze zaak wel open was geweest:
[afbeelding]
Morgen weer iets richting huis, we rijden dan naar het lago Trasimeno om daar nog en paar daagjes te blijven. Aankomend weekend weer naar huis![]()
Maar voor nu: Buono vacanza..![]()
[afbeelding]
PS: ja we zaten eigenlijk in Kroatië maar daar vond ik het zo Oostblok en campings met 900 staanplaatsen waar 95% deutser is..Dus we zijn gevlucht naar Italië waar we ons wat beter thuis voelen. Ciao tutti.
Veel plezier nog en goede reis!
Links natuurlijk
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Tja best wel.Chakotay schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:54:
Ben je nou alweer op vakantie Bommes? O_o
Lang weekend Rome, 2,5 week in juni naar de Alpen en noord Italië (Piemonte) en nu 2 weekjes op pad.
Valt toch wel mee?? Heb ook maar gewoon 24 snipperdagen en een aantal ATV dagen.
De laatste van Toscane om het af te leren:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Klopt, heb zelf behoorlijk veel lopen zoeken maar er zijn nogal wat verkeerde oplossingen te lezen online-van dealers etc (mapping/pcm). Gezien ik dealers sowieso niet vertrouw wist ik dus al dat dat het verkeerde antwoord waswd200 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:08:
top om even de oplossing te posten, heeft deze ook op MF gestaan, verhaal komt me bekend voor ?
ik hoop morgen op mijn extra vrije dag nog even te kunnen rijden :-)
Ben héél benieuwd waar ze mee komen!Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:30:
Iemand anders ook zo benieuwd ?
http://www.ninja-h2.com/video.html#9sTa7tngJZY
Iemand hier interesse in een Bridgestone S20 EVO 120-70/'17 (nieuwpr € 104,-)
Nieuw met sticker er nog op enz.
PM

[ Voor 50% gewijzigd door GewoonDennis op 09-09-2014 10:06 ]
Bommes schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:40:
[...]
Valt toch wel mee?? Heb ook maar gewoon 24 snipperdagen en een aantal ATV dagen.

Verwijderd

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Zondag gefilmd, gisteren in elkaar gemonteerd en zojuist online. Enjoy

[ Voor 14% gewijzigd door Ricepuppet op 09-09-2014 18:59 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Verwijderd
op de BE website enkel K 1300 R en F 800 R...Acid_Burn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:34:
Op de NL site staat die onder de Roadster tab...
Thanks!
Ik heb een eigen filmbedrijf
Dit zijn twee oude klasgenoten van mij. De bedoeling was om in eerste instantie een vriendin van mij te laten rijden op haar CBR600.
Zij 'chickende out' op het laatste moment, maar deze twee jongens wilden maar al te graag. Wilde plannen werden gemaakt (er zou ook een drone aan te pas komen die op het laatste moment helaas werd afgeblazen - maar die komt terug in een deel 2
Ikzelf heb die dag geen motor gereden; het shot met de action cam was ook stijlvol verzonnen; de action cam heb ik met duct tape aan de trekhaak van mijn auto geplakt
Zelf moet ik ook altijd nog een keer filmen met mijn sj4000....
Heb het 1 keer geprobeerd op mijn helm, zag er prima uit maar geen geluid dan.
Dan vindt ik het niet echt compleet
Ik heb het geluid ook weggehaald zoals je hebt opgemerkt. De SJ cams zijn waardeloos in het opnemen van geluid
De overige beelden zijn geschoten met een professionele camera.
Nice, leuke impressie van de twee motoren.Ricepuppet schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:58:
[video]
Voor slomo en 4K moet je mij PB-enRicepuppet schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:31:
De volgende motorfilm staat gepland voor in de Eiffel (blijkbaar) de action cam die ik hier gebruikte was de SJ1000.
Ik heb het geluid ook weggehaald zoals je hebt opgemerkt. De SJ cams zijn waardeloos in het opnemen van geluid
De overige beelden zijn geschoten met een professionele camera.
ah foei rofl
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
is het trouwens mogelijk om zon action cam ook echt laag te monteren?
Alles lijkt sneller als het laag bij de grond is gefilm, maar geen idee of je echt lekker kan monteren aan de onderkant van je voorvork of zo.
zodra die gopro4 uitkomt ga ik namelijk die 3+ kopen (tegen die tijd heb ik hopelijk ook een crossmotor.
wil dan eigenlijk proberen of onder aan de voorvork of achterbrug en dan mijn vrienden achter me te filmen.
maar geen idee of het werkt met focus en zo.
Mooie shots!Ricepuppet schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:58:
[video]
Maar zat er nou een vlek op je lens bij die shot op de lege weg aan het begin en eind van de film (zie op :23 sec bij eerste lantaarnpaal)? En: je kan wel wat meer doen met je fonts. Die "let's battle" aan het begin komt qua font niet goed over, die zwarte outline is gewoon amateuristisch, de plaatsing van teksten is wat vreemd; is de kerning van je fonts wel goed? Gebruik native kerning en doe niet zelf iets. En witte tekst kan, mits tactisch geplaatst, best zonder zwarte outline of zwarte achtergrond. Staat een stuk luxer zelfs.
Maar mooie shots wel, mooie motoren ook
Ik heb zelf ook After Effects met Twixtor, maar er zat een beetje haast bij
@Aardschok
Alles kan met camera's, zolang het maar stevig vast zit
@Blue-eagle
Er zit inderdaad een vlek op. Helaas zag ik dat veel te laat. Wat je ziet is een stukje rubber dat tegen de lens aan gevlogen is tijdens het filmen van de burn-out.
Overigens heb ik twee opleidingen grafische school gehad en zit DTP in mijn hoofd gepropt. Het is een kwestie van smaak. Ik heb gekozen voor de outline omdat het bewegend beeld is. Als je witte tekst over bewegende beelden heen plaatst, word dit soms gemist door kijkers omdat ze verdwijnen achter witte vlakken.
En je zegt mooie motoren; hah, die R6 was supersmerig, maar heb ik dankzij saturatie kunnen aanpassen zodat het niet zichtbaar was
Uiteindelijk toch naar de garage gebracht, op advies van de monteur samen met de ketting vervangen. Gisteravond weggebracht, vanmiddag weer opgehaald.XBL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:59:
[...]
Dat zegt nog niet dat je ketting op is. Wss gewoon je spanner kapot. Kan je een nieuwe in zetten of de huidige handmatig (laten) maken, dan hoef je maar heel af en toe ff een stukje te draaien aan een boutje om het gerammel weer weg te nemen.
Tenzij er natuurlijk iemand naar gekeken heeft en vastgesteld dat-ie echt op is.
Met de monteur hebben we de spanner en ketting nog nader bekeken.
- De spanner stond op zijn laatste tandjes ( voorbeeld ),tenminste, voor zover gladgesleten staal tandjes genoemd kunnen worden. De conclusie kon getrokken worden dat deze nauwelijks zijn werk meer deed.
- als de ketting uitgelegd werd in één lijn, hadden we over de hele lengte, ongeveer 5-7mm speling. Als er aan de ketting getrokken werd zag je hem helemaal uit elkaar gaan.

- er zat inmiddels zoveel spelling op dat de ketting zelfs zijdelings spelling gaf
- doorgaans gingen de kettingen 60-70k mee vertelde hij mij. Een ketting die de 80k heeft gehaald was een zeldzaamheid
Op dit tempo gaf de monteur als schatting - dat met mijn kilometrage (3-4k/maand - het binnen 2-3 maanden wel over kon zijn met de ketting. Helaas kan ik me daar wel in vinden

Inmiddels klinkt het weer als een goed gesmeerd naaimachientje en zijn de kleppen 'gratis' gecheckt.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

[ Voor 6% gewijzigd door Maegrim op 10-09-2014 21:05 ]
Sinds dit weekend ineens de volgende symptomen:
- beetje bokken in de lage toeren (bij traag optrekken)
- inhouden in de lage toeren bij hard optrekken
- onregelmatig stationair draaien
- in neutraal als ik hem op 1500 of 2000 rpm hou schommelt het de hele tijd errond met een 500 rpm tussen boven en onder
- soms plofjes in de uitlaat als hij stationair draait
Eenmaal boven de 4000 rpm merk ik helemaal niks.
Mijn gok: kapotte bougie of de kabel ervan ?
Iemand anders een idee? Ik dacht sowieso al de bougies te vervangen (die 10 euro per stuk maakt het nu ook niet en ze zijn toch nog niet vervangen in 50.000km denk ik). Als het de verdeelkap/kabel is wordt het sowieso bij de dealer binnen doen, daar begin ik niet zelf aan.
Het zouden natuurlijk ook de bougievonkjes kunnen zijn die op zijn
[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 10-09-2014 21:09 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Als hij knapt en wegschiet ben je nog blij.... Als hij zoveel speling krijgt dat hij van het tandwiel afschiet en de boel laat blokkeren bij ruim 100 kph ben je veel verder van huisMaegrim schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:05:
waarom laat je het uberhaubt zo ver komen? je wil niet weten wat er gebeurt als zo'n ketting onder het rijden knapt

Omdat ik me totaal niet bewust was dat dat "kleine rateltje" een compleet versleten ketting zou zijn.Maegrim schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:05:
waarom laat je het uberhaubt zo ver komen? je wil niet weten wat er gebeurt als zo'n ketting onder het rijden knapt

De motor krijg keurig zijn beurtjes en is helemaal 'bij'. Was een beetje huiverig om 3/4 weken na een beurt weer terug te gaan voor zoiets..
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 10-09-2014 21:35 ]
Bizar dat dit niet gemeld is tijdens de beurt. Aan een ketting is goed te zien dat hij langer en langer wordt, je moet sowieso zo nu en dan de ketting stellen. En je kunt zelf ook vrij goed voelen hoeveel speling je ketting heeft. Voorlopig heb je er geen omkijken meer naar (alhoewel een nieuwe ketting al vrij snel bijgesteld moet worden), maar voor in de toekomst is het zeker iets om in de gaten te houden._Apache_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:33:
[...]
Omdat ik me totaal niet bewust was dat dat "kleine rateltje" een compleet versleten ketting zou zijn.
De motor krijg keurig zijn beurtjes en is helemaal 'bij'. Was een beetje huiverig om 3/4 weken na een beurt weer terug te gaan voor zoiets..
Het gaat over de nokkenaskettingMarc Rademaker schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:14:
[...]
Bizar dat dit niet gemeld is tijdens de beurt. Aan een ketting is goed te zien dat hij langer en langer wordt, je moet sowieso zo nu en dan de ketting stellen. En je kunt zelf ook vrij goed voelen hoeveel speling je ketting heeft. Voorlopig heb je er geen omkijken meer naar (alhoewel een nieuwe ketting al vrij snel bijgesteld moet worden), maar voor in de toekomst is het zeker iets om in de gaten te houden.
Nadat die van mij is vervangen heb ik hem pas na 10k km voor het eerst moeten stellen. Bleef al die tijd netjes binnen de aangegeven speling die hij mag hebbenMarc Rademaker schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:14:
[...]
Bizar dat dit niet gemeld is tijdens de beurt. Aan een ketting is goed te zien dat hij langer en langer wordt, je moet sowieso zo nu en dan de ketting stellen. En je kunt zelf ook vrij goed voelen hoeveel speling je ketting heeft. Voorlopig heb je er geen omkijken meer naar (alhoewel een nieuwe ketting al vrij snel bijgesteld moet worden), maar voor in de toekomst is het zeker iets om in de gaten te houden.
We hebben het over de nokkenasketting + spanner. De ketting die jij bedoeld is samen met de tandwielen al 10k geleden vervangen. Een heel klein dun kettinkje vergeleken met diegene bij je achterband.Marc Rademaker schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:14:
[...]
Zoals gezegd, het valt je niet op, zeker niet als er een automatische spanner in het spel is, en je niet op de xk km het eea moet stellen. Pas als de automatische spanner op is, krijg je ruimte op je ketting en geratel.
Maar als die knapt, ben je nog wel verder van huis.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 11-09-2014 09:21 ]
Mijn ketting van de Yamaha FZR 600 is mij een keer geknapt. Ik trok op vanaf een 90 graden bocht. knap... vol in de toeren ineens. ketting lag tegen mijn laars aan, voelde er niks van.Chakotay schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:32:
[...]
Als hij knapt en wegschiet ben je nog blij.... Als hij zoveel speling krijgt dat hij van het tandwiel afschiet en de boel laat blokkeren bij ruim 100 kph ben je veel verder van huis
Moest nog even 2 km naar huis lopen, ik was gelukkig niet ver weg
@Jolke : Om de 42k km/ 4 jaar (staat in het boekje), bij een grote beurt die in de buurt komt van die km-stand. Wat zei de dealer op het gestotter?
[ Voor 53% gewijzigd door _Apache_ op 11-09-2014 09:23 ]
Ik heb dit voorjaar een grote beurt laten doen aan mijn VTR, maar die wilden niet aan kleppenstellen, omdat dat pas bij 24000 km hoort. (Duitsers doen alles via de boekjes) Huidige km-stand is bijna 20.000 en ik voel het blok bokken en voornamelijk tussen 3 en 4000 rpm. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar het voelt aan als een boxer (pun intended).
Poosje terug trouwens de motor ook nog omgevallen

Betreft trouwens een GSX600F:

[ Voor 39% gewijzigd door The Executer op 11-09-2014 09:24 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Die van mij is gedaan bij +/- 44k km. Het was 20k km daarvoor gebeurd. Volgens mij is dit ook wat de boekjes bij mij aangeven, maar dat zou ik thuis na moeten kijken..Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:05:
Wanneer laten jullie kleppen stellen?
Ik heb dit voorjaar een grote beurt laten doen aan mijn VTR, maar die wilden niet aan kleppenstellen, omdat dat pas bij 24000 km hoort. (Duitsers doen alles via de boekjes) Huidige km-stand is bijna 20.000 en ik voel het blok bokken en voornamelijk tussen 3 en 4000 rpm. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar het voelt aan als een boxer (pun intended).
Waarom heb je daar een vacuummeter voor nodig ? Je controleert toch slechts de speling en past daar zaken aan indien nodig ?Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:29:
Hm, toch maar even opzoeken of ik dat zelf kan doen. Mijn pa stelt voor zijn 1150GS de kleppen zelf, vacuummeter is dus al aanwezig - nu nog de juiste aansluitingen vinden
UNOX: The worst operating system
Carb synchronisatie zal je bedoelen? Als het jouw lukt om met een vacuümmeter je klepstelling goed te krijgen , dan uhm... vind ik dat knap!Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:29:
...vacuummeter..
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 11-09-2014 09:35 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Jolke op 11-09-2014 09:36 ]
Klepstelling is meer om je verbranding goed te laten verlopen.
Beide wel erg belangrijk voor een gezond motorblok, dat wel.
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 11-09-2014 09:55 ]
Hoevaak doe je eigenlijk een sync? In de afgelopen 8 jaar dat ik deze motor heb is dat niet gebeurd volgens mij - tenminste niet bij de beurten die ik in Duitsland heb laten doen. Zelfs niet bij een officiele Honda garage, waar ik de laatste beurt heb laten doen dit voorjaar.
Bizar, vandaag merkte ik niet echt gekke dingen, dus vanzelf opgelostDinX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:06:
Hmm, de Super T begint tegen te werken.
Sinds dit weekend ineens de volgende symptomen:
- beetje bokken in de lage toeren (bij traag optrekken)
- inhouden in de lage toeren bij hard optrekken
- onregelmatig stationair draaien
- in neutraal als ik hem op 1500 of 2000 rpm hou schommelt het de hele tijd errond met een 500 rpm tussen boven en onder
- soms plofjes in de uitlaat als hij stationair draait
Eenmaal boven de 4000 rpm merk ik helemaal niks.
Mijn gok: kapotte bougie of de kabel ervan ?
Iemand anders een idee? Ik dacht sowieso al de bougies te vervangen (die 10 euro per stuk maakt het nu ook niet en ze zijn toch nog niet vervangen in 50.000km denk ik). Als het de verdeelkap/kabel is wordt het sowieso bij de dealer binnen doen, daar begin ik niet zelf aan.
Het zouden natuurlijk ook de bougievonkjes kunnen zijn die op zijn
Wat denken jullie, toch die bougies maar een keer nakijken of het gewoon negeren ?
De afgelopen dagen was het 's ochtends (op diverse plekken in Nederland) mistig, dus erg vochtig. Vandaag was dat een stuk minder.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mja, zou vocht kunnen zijn ja. Dit weekend heb ik m'n motor nog eens gewassen sinds lange tijd, misschien ligt het daaraan ja. Gisteren de ontvochtiger in mijn garage nog eens ingeschakeld.DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:17:
Is het niet temperatuur- of vochtgerelateerd?
De afgelopen dagen was het 's ochtends (op diverse plekken in Nederland) mistig, dus erg vochtig. Vandaag was dat een stuk minder.
Zit een beetje met een schuin oog naar deze te kijken:

M'n vorige motor was een 800GS (~40k op gereden), daarvoor een 650GS (thumper, ~90k op gereden).
Zijn zulke fijne motoren die GS'en, maar nu met vriendin achterop werd de 800 te licht, daarom toen verkocht.
Hallo Dinx

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 11-09-2014 11:04 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Banden moet ik nog maar eens even kijken, sowieso wordt hij geleverd met banden, maar ik reed altijd op Michelin Anakee, alleen de Anakee 3 is volgens mij flink veranderd, dus daar ga ik wel eens wat kennis over vergaren... Hoor veel goede dingen over de conti trial attack 2..Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:04:
Gave motor zo'n GSA - ik heb er de lengte niet voor - maar voor woon-werkverkeer ik zou em wel met straatbanden aanschaffen
1m95 hier, dus een GSA geen probleem, alleen maar fijn
[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 11-09-2014 11:09 ]
Fijn dat er sowieso al banden bij zitten_eLMo_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:06:
[...]
Banden moet ik nog maar eens even kijken, sowieso wordt hij geleverd met banden, maar ik reed altijd op Michelin Anakee, alleen de Anakee 3 is volgens mij flink veranderd, dus daar ga ik wel eens wat kennis over vergaren... Hoor veel goede dingen over de conti trial attack 2..
1m95 hier, dus een GSA geen probleem, alleen maar fijn
Hier 20 cm kleiner, dus GS geen optie
Chakotay schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:49:
Als je er alleen maar mee op de weg gaat rijden zou ik er gewoon iets als de Michelin Pilot Road 4 of vergelijkbaars onder laten schroeven

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 11-09-2014 11:55 ]
Met onderhoud is het vaak een combinatie van kilometrage en jaar. Bij mij is het bijvoorbeeld 42k km, of 4 jaar, wat eerst komt.Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:58:
Ik heb al een paar handleidingen gevonden op internet, inclusief service manual. Volgende keer dat mijn pa hier op bezoek is, maar even zijn vacuummeter mee laten nemen.
Hoevaak doe je eigenlijk een sync? In de afgelopen 8 jaar dat ik deze motor heb is dat niet gebeurd volgens mij - tenminste niet bij de beurten die ik in Duitsland heb laten doen. Zelfs niet bij een officiele Honda garage, waar ik de laatste beurt heb laten doen dit voorjaar.
na 8 jaar (met ws nog eens lang stilstaan er tussendoor?!) zou ik het dus zoziezo gaan (laten) doen.
Er zijn al veel te veel 60-wegen met doorgetrokken streep waar je voorheen gewoon met 80 mocht inhalen, ga weg
Dat moet je dan dus niet doen

[ Voor 60% gewijzigd door DinX op 11-09-2014 13:20 ]
Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:24:
[...]
Vind je het gek met die banden dat je omvalt

Bwa
Mja, ligt vooral aan het gras en het kleiige diepe spoor, over het algemeen kom je goed weg met die anakee 2's. Ze zijn er daar ondiep uit, maar dat ligt aan de zon daar.Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:24:
[...]
Vind je het gek met die banden dat je omvalt
En net zoals hierboven, gewoon gaan
[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 11-09-2014 13:37 ]
Typisch nederlandse betutteling van afgelopen 10+ jaar..Chakotay schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:56:
Bleh... 'niet meer inhalen op provinciale wegen'
Er zijn al veel te veel 60-wegen met doorgetrokken streep waar je voorheen gewoon met 80 mocht inhalen, ga weg
[...]
Als gevolg merk ik (als semi-outsider) dat de rijvaardigheid van NL bestuurders telkens minder word want men leerd niet meer anticiperen op onverwachte dingen omdat men versuft als makke schapen achter elkaar aan sukkeld..
Hier in de UK zijn heel veel dingen niet overal geregeld (bijvoorbeeld voorang op achterafweggetjest) met als gevolg dat men het onderling moet regelen en daardoor leert samenwerken ipv de 'ik heb het recht aan mijn kant dus ik druk door' mentaliteit die ik in NL zie..
/rant..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RIhiJfN-O2Y]
Verwijderd
Heb je al eens met een boxer gereden? Is wel een totaal ander motorkarakter dan die twins waar je eerder op zat._eLMo_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:01:
...
Zit een beetje met een schuin oog naar deze te kijken:
[afbeelding]
M'n vorige motor was een 800GS (~40k op gereden), daarvoor een 650GS (thumper, ~90k op gereden).
Zijn zulke fijne motoren die GS'en, maar nu met vriendin achterop werd de 800 te licht, daarom toen verkocht.
...
Verwijderd
Zo kun je het ook stellen inderdaad :-). Filteren daar gelaten kan het me niet hinderen. En ik denk dat die natte koppeling bij de nieuwe modellen ook wel een geschenk is. Achtjes met slippende koppeling met de oude en je krijgt meteen zin in frieten!Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:09:
Je bedoelt een boxer is een motor met een karakter, of beter gezegd met een bokkig karakter
Blijkbaar moeten we mensen tegen dit soort domme acties beschermen.
Inhaalverbod gaat alleen maar zorgen voor meer irritaties en domme inhaalacties als je het mij vraagt.
video werkt niet meer (10min geleden nog)steveman schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:28:
Gelukkig hebben we in Nederland rotondes, want dat 4-way stop is echt zo'n naïef baggerssyteem
[video]
spoiler:Zo'n 20% meer volume!
Uit m'n hoofd: 385 moves vs 460!
verbod op wielenChakotay schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:56:
Bleh... 'niet meer inhalen op provinciale wegen'
[...]
Wellicht dat we ook eens moeten kijken waarom iedereen zo'n haast heeft...Piekartz87 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:54:
Vandaag weer iemand overleden op de n36. Inhalen terwijl er een vrachtwagen aankomt is ook niet slim.
Blijkbaar moeten we mensen tegen dit soort domme acties beschermen.
Inhaalverbod gaat alleen maar zorgen voor meer irritaties en domme inhaalacties als je het mij vraagt.

de F650 was een thumper, aka, een 1cil. En ja, veelvuldig tot m'n 18e achterop bij pa, daarna zo'n ±3000km op een 1200GS zelf (gehuurd), en nog een kilometertje of 5000 op de 1200RT van m'n paVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:05:
[...]
Heb je al eens met een boxer gereden? Is wel een totaal ander motorkarakter dan die twins waar je eerder op zat.
Geweldig blok, de oude 1100 (die ik ook wel eens reed) was alleen niet zo top onderin, maar schijnt een kwaaltje te zijn bij die motors. Was wel allemaal aircooled, dus ben benieuwd naar de ""precisie"" gekoelde
Verwijderd
Heeft er trouwens iemand een tip waar ik een carterpakking voor de GS500 zou kunnen bestellen? Recentelijk gemerkt dat het oliepeil sneller zakt dan gebruikelijk, en dat er na een rit altijd wel een druppel of 2-3 olie onder de motor ligt. Na een grondige poetsbeurt blijkt de carterpakking niet meer 100% oliedicht te zijn.
Nu een plasje olie onder de Viffer gevonden. En ja hoor na amper een goede 1000 km weer prijs. Zal dus toch de binnenpoten moeten vervangen deze keer, want zo kan het niet verder natuurlijk.
Dit topic is gesloten.