Misschien heeft het dan met de fabriek te maken waar die in elkaar gezet isremzor schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:09:
[...]
Bij mij ook C3 (China) uit week 45 en ook nergens last van. Alleen dus een hele zachte tik van de camera(lens). Maar hier heb ik geen problemen mee..
Ik zou hem omruilen, als je een filmpje maakt is het gerammel duidelijk hoorbaar.maartend schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:05:
Die van mijn dochter is vandaag binnen. Goud, 15GB. Besteld bij Wehkamp.
En het aan uit knopje rammelt.
Wat raden jullie aan? Terug naar Wehkamp?
Zou wel jammer zijn. Ze heeft er zelf een stuk voor gewerkt en een stukje voor Kerst. Zou ze volgende week krijgen.
En als ik een andere van ze binnen krijg, dan heeftiebgeheid hetzelfde euvel.
Beter kun je hem opsturen naar Apple heb je hem sneller terug als bij Wehkamp.
YouTube: iPhone 5S Problem Loose Power Button Rattle
Mijne, uit week 45 en C3 fabriek, heeft wel last van een loszittende powerknop. Ik ga wel bij Apple langs wanneer dit euvel permanent is verholpen. Tot nu toe geen last van gehad, maar wil natuurlijk wel een foutloos toestel voor het geld.remzor schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:09:
[...]
Bij mij ook C3 (China) uit week 45 en ook nergens last van. Alleen dus een hele zachte tik van de camera(lens). Maar hier heb ik geen problemen mee..
Mijn knopje rammelde dus ook toen ik hem uit het doosje haalde. Contact opgenomen met Apple; hij word morgen opgehaald door TNT Express, morgen wordt ook meteen een vervangend toestel geleverd door UPS.
Goed geregeld dus (hopen dat de nieuwe wel goed is).
[ Voor 7% gewijzigd door Deforcer op 19-12-2013 20:01 ]
Hoe heb je geregeld dat hij direct wordt opgehaald en nieuwe word geleverd?Deforcer schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:00:
Mijn knopje rammelde dus ook toen ik hem uit het doosje haalde. Contact opgenomen met Apple; hij word morgen opgehaald door TNT Express, morgen wordt ook meteen een vervangend toestel geleverd door UPS.
Gebeld, of via de site en dan zo'n formulier ingevuld voor reparatie service??
Nja dat vind ik persoonlijk een beetje muggenziften. Tuurlijk wil je graag een foutloos toestel en is de iPhone een prijzige smartphone, maar als je helemaal nergens last van hebt is het dus ook geen heel groot probleem lijkt me.Jadang schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:26:
[...]
Mijne, uit week 45 en C3 fabriek, heeft wel last van een loszittende powerknop. Ik ga wel bij Apple langs wanneer dit euvel permanent is verholpen. Tot nu toe geen last van gehad, maar wil natuurlijk wel een foutloos toestel voor het geld.
Je leest iets op het internet, gaat het bij jezelf testen (lees: hard schudden) en denkt dan: 'hey dat ik heb ook!'. M.a.w. zonder het internet zouden mensen er niet eens van af weten.
Als je je hele leven terug gaat met producten die niet helemaal foutloos zijn dan zul je veel winkels vaak bezoeken volgens mij. Een tafelkleed van 50 euro die de 50 euro waard is breng je ook niet terug als er aan de onderkant een stipje op zit waar je verder geen last van hebt. Maargoed, ieder zijn ding en zijn mening uiteraard maar ik zelf heb geen zin om overal problemen van te maken als ze niet nadrukkelijk aanwezig zijn..
Morgen komt m'n iPhone 5s binnen met DHL
. Hopelijk geen rammelde home en powerbutton
Ik heb ze dag dat ik hem ontvangen heb (maandag) meteen gebeld en het probleem verteld. De aftersales afdeling was toen al naar huis (18:30), dus moest de volgende dag terugbellen. De dag daarna heeft TNT Express een afspraak gemaakt om de telefoon op te halen.larsiey schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:38:
[...]
Hoe heb je geregeld dat hij direct wordt opgehaald en nieuwe word geleverd?
Gebeld, of via de site en dan zo'n formulier ingevuld voor reparatie service??
De medewerker van Apple Care zei dat ze een nieuwe opsturen als de koerier hem afgeleverd heeft. Dit is niet zo, want morgen wordt de nieuwe al bezorgd door UPS.
Heb mijn unlocked 5s met apple care van de week gekocht voor 894.80$ nadat mijn AT&T iPhone 5 om het leven is gekomen tijdens een auto ongeluk die door een vriend van mij is geoorzaakt , grote barst erin , werkt nog steeds maar heb m'n oor al opengesneden 
ik zie zelf het snelheids verschil niet echt, maar de vingerprint scanner is véél idealer voor mij tijdens het rijden en bellen etc. (woon in amerika waar dit wel is toegestaan trouwens)
ik zie zelf het snelheids verschil niet echt, maar de vingerprint scanner is véél idealer voor mij tijdens het rijden en bellen etc. (woon in amerika waar dit wel is toegestaan trouwens)
Sinds woensdag ook de 5S binnen, 16GB ruimtegrijs 
Geen gerammel of andere gekke dingen gemerkt, voor mij een fikse stap aangezien ik nu nog een 4 heb..waarbij ik al merkte bij het loggen van mijn fietsritten met Runkeeper met Spotify nog aan: haperend geluid
Hij heeft het ruim 3 jaar uitgehouden en gaat de la in als reserve na vanavond, mijn eigen nano-sim ligt als het goed is op me te wachten als ik thuiskom.
Ga vooral profijt hebben van de M7 tijdens mijn activity tracking en ik ben nu al helemaal weg van Touch ID en het unlocken van je foon/betalen van je apps op die manier. Wel veilig, geen gekloot meer met codes intikken als je 'even' iets erbij wilt pakken. Had m'n Wally case al eerder binnen, mijn telefoon is alles-in-1 tegenwoordig: muziek, sporten, kwebbelen/interactief doen, betalen
Standaard dock nog bekeken, maar vond ik niks, Elevation dock besteld
Tijdens 't sporten kan ie dan tegen die tijd de Spydergrip in, mooi uit de weg en redelijk veilig
Ennnnn..nu ben ik arm
Geen gerammel of andere gekke dingen gemerkt, voor mij een fikse stap aangezien ik nu nog een 4 heb..waarbij ik al merkte bij het loggen van mijn fietsritten met Runkeeper met Spotify nog aan: haperend geluid

Ga vooral profijt hebben van de M7 tijdens mijn activity tracking en ik ben nu al helemaal weg van Touch ID en het unlocken van je foon/betalen van je apps op die manier. Wel veilig, geen gekloot meer met codes intikken als je 'even' iets erbij wilt pakken. Had m'n Wally case al eerder binnen, mijn telefoon is alles-in-1 tegenwoordig: muziek, sporten, kwebbelen/interactief doen, betalen
Standaard dock nog bekeken, maar vond ik niks, Elevation dock besteld
Tijdens 't sporten kan ie dan tegen die tijd de Spydergrip in, mooi uit de weg en redelijk veilig
Ennnnn..nu ben ik arm
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 20-12-2013 14:49 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Net de iphone 5s 32GB binnen, maar die van mij maakt wel een rammelend geluid
. Zit te twijfelen om een nieuwe te vragen bij Apple of wachten tot de powerbutton gefixed is en dan aanvragen. Dillema
ik zou het wel direct melden bij Apple of je leverancier.
Kan daar geen misverstand over bestaan
Just frame, wheels and engine
Ga Apple nu ff bellen.hdpaddy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:25:
ik zou het wel direct melden bij Apple of je leverancier.
[ Voor 25% gewijzigd door wii06 op 20-12-2013 16:32 ]
Ik hoop het voor je maar heb een hard hoofd in. Heb inmiddels al 3x een vervangend exemplaar toegestuurd gekregen maar helaas allemaal die vervelende losse power buttonwii06 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:40:
Morgen komt m'n iPhone 5s binnen met DHL. Hopelijk geen rammelde home en powerbutton
Wacht nog wel een tijdje voor wederom een nieuwe. Gelukkig heb ik applecare +
Dankje wel. Had hem inmiddels ook al gevonden, vandaar mn aangepaste berichtlarsiey schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:33:
[...]
Kan inderdaad ook.
http://www.apple.com/nl/support/contact/
EDIT: Zojuist Apple After Sales aan de lijk gehad en mijn toestel word omgeruild. Binnen twee werkdagen neemt de koerier contact op om het toestel op te halen.
[ Voor 23% gewijzigd door wii06 op 20-12-2013 16:55 ]
Wat mij opvalt is dat de rammel van de lens harder is dan de power knop. moet je eens rustig met je vinger op de achterkant tikken...
Float like a butterfly, sting like a bee.
"0800 0200 570. We zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur."
Wat een bedrijf, kan ik ze zaterdag niet eens bellen om mijn iPhone om te ruilen?
Wat een bedrijf, kan ik ze zaterdag niet eens bellen om mijn iPhone om te ruilen?
Bel morgen Apple Amsterdam, die kunnen je ook prima helpen, zelfs in het weekend: 020 530 2200
39
Het is toch ook mogelijk om 30 euro te betalen en dan word er eerst een nieuw toestel naar je toegestuurd en daarna moet je je eigentoestel sturen?
Moet die 30 euro betaald worden via creditcard of zijn er ook nog andere opties?
Moet die 30 euro betaald worden via creditcard of zijn er ook nog andere opties?
Alleen via cc. Zo kunnen ze borg reserveren op jouw cc mochten ze de andere iphone niet terugkrijgen
Ik heb een "probleem" met touchID.
Als ik mn duim opsla blijft hij aantal dagen goed en dan pakt bij ben steeds minder.
Misschien beschadigd mn vinger waardoor hij hem niet goed pakt. Is heel vreemd.
Iemand een idee?
Als ik mn duim opsla blijft hij aantal dagen goed en dan pakt bij ben steeds minder.
Iemand een idee?
De knop schoonmaken biedt geen enkele verbetering? Las in dit topic al meer over het langzaamaan wegvallen van de nauwkeurigheid van Touch ID..vraag me ook af wat de precieze oorzaak nu is?Remco Tr schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:06:
Iemand een idee?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
hoor van de mensen om mij heen en mijzelf dat er ook goede exemplaren tussen zitten hoor. heb hem nu iets meer dan een maand en nergens last van. Niks rammelt, touch id werkt nog helemaal perfect, alleen een vochtige vinger pakt ie niet, maar dat is zo droog.
Gebruiken jullie een virusscanner op de iPhone? Zo ja welke is aan te raden?
Nee, waar heb je dat voor nodig op een iPhone?martinusz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:08:
Gebruiken jullie een virusscanner op de iPhone? Zo ja welke is aan te raden?
Gisteren een Logitech Powershell gekregen voor kerst alvast, werkt heerlijk dat apparaat! erg fijn met gta san andreas en oceanhorn
Geen idee, kom van android af dus vandaarScrtz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:58:
[...]
Nee, waar heb je dat voor nodig op een iPhone?
Gisteren een Logitech Powershell gekregen voor kerst alvast, werkt heerlijk dat apparaat! erg fijn met gta san andreas en oceanhorn
Verwijderd
Morgen ga ik naar haarlem (apple store) om een iphone 5s te scoren.
Zijn er mensen die daar een iphone 5s hebben opgehaald zonder problemen?
Is het raar om hem daar te plekken uit te pakken en te controleren?
Zit er toch iets los hem direct om te ruilen? Of geef je ze dan een soort wantrouw gevoel?
Heb namelijk ook de originele ipad air smart case die niet goed sluit!
Voel me een beetje een zeikerd, maar koop een product waarvan je kwaliteit mag verwachten toch?
Dit argument gebruiken ze zelf ook constant bij een presentatie.
Zit er toch iets los hem direct om te ruilen? Of geef je ze dan een soort wantrouw gevoel?
Voel me een beetje een zeikerd, maar koop een product waarvan je kwaliteit mag verwachten toch?
Verwijderd
Nee dat is niet raar. Dat doe ik bij alle Apple producten. Het risico op dode pixels en dergelijke is te groot. Bij de iCentre kreeg ik gewoon een stanley mes om de verpakking open te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:25:
Ik was er vorige week voor garantie op iPhone 5. Best even gezeten aan de Genius bar.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:25:
Dat is helemaal niet gek. Genoeg mensen waarvan de iPhone werd uitgepakt en dingen werden uitgelegd of werden getest. Doen ze ook echt niet moeilijk over
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Sommige mensen raden aan om alleen het hoofdvlak van je vinger te gebruiken (dit zijn de eerste 9 scans)Remco Tr schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:06:
Iemand een idee?
Als hij vraagt om de randen van je vinger kun je op terug tikken en dan werkt hij gewoon.
Op deze manier hebben sommige geen probleem meer met het steeds slechter scannen van je vingers.
Zelf heb ik meer problemen met het crashen van de iphone na het gebruik van de ID unlock.
Hier een iPhone 5s Space Gray 32Gb zonder problemen. Produktieweek: 42 (oktober).wii06 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:57:
Zijn er mensen die onlangs online bij Apple een iPhone 5s hebben aangeschaft zonder los zittende power en homebutton?
Besteld via online Apple store GB.
haha ja dat dacht ik al, maar dat is niet echt nodig op de iPhone. Alle apps worden dusdanig gecontroleerd door Apple dat er vrijwel niks fout mee kan zijn in tegenstelling tot de playstore van Android waar vanalles en nogwat op gegooid wordt.martinusz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:22:
[...]
Geen idee, kom van android af dus vandaar
Gister een vervangende iPhone 5s binnengekregen na een andere teruggestuurd te hebben met een rammelende powerbutton.
Deze heeft dus ook hetzelfde probleem... Maandag Apple maar weer bellen...
Deze heeft dus ook hetzelfde probleem... Maandag Apple maar weer bellen...
Verwijderd
Bedankt Cagalli en Hoedje.
Dan ga ik morgen gewoon langs en ga ik niet eerder de deur uit met een goed model!
Wil voorkomen dat ik 2 uur in de auto zit en er thuis achter te komen dat de boel los zit.
Dan ga ik morgen gewoon langs en ga ik niet eerder de deur uit met een goed model!
Wil voorkomen dat ik 2 uur in de auto zit en er thuis achter te komen dat de boel los zit.
Thanks voor de tip! Lijkt voor als nog goed te werken!Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:52:
[...]
Sommige mensen raden aan om alleen het hoofdvlak van je vinger te gebruiken (dit zijn de eerste 9 scans)
Als hij vraagt om de randen van je vinger kun je op terug tikken en dan werkt hij gewoon.
Op deze manier hebben sommige geen probleem meer met het steeds slechter scannen van je vingers.
Zelf heb ik meer problemen met het crashen van de iphone na het gebruik van de ID unlock.
Verwijderd
Nou .., het gaat in ieder geval niet goed met die aan/ uit knop. Vorige week vrijdag een vervangende iPhone 5s mogen ontvangen, geweigerd omdat deze nog meer geluid maakt. Afspraak gemaakt voor vandaag bij de Genius bar. Ja hij maakt inderdaad meer geluid dan normaal zegt die medewerker. Komt hij aan, trouwens een zeer onvriendelijk persoon, met een andere iPhone 5s. Deze maakt net zo geluid en persoonlijk vind ik dat deze meer geluid maakt. Dus ik zeg kan ik net zo goed mijn oude iPhone houden, ik weet wat ik heb en wat ik dan krijg dat weet je niet. Dus dat heb ik ook gedaan.
Alleen door die vervanging, wat het niet is geworden , kom ik thuis om de back up terug te zetten, zit mijn simkaartje er niet in, zit het nog in dat toestel wat nu in de Applestore is. Gebeld, en ze zijn naar een oplossing aan het zoeken.
Van mij mag:
Issue: Sleep / Wake button is too loose.
Steps to Reproduce: Verified at Geniusbar.
Cosmetic Condition: Looks fine, no damage.
Contact Apple Support Case:XXXXX
Employee 1200801431
Een berisping gegeven worden..
Maar wat nu met die knop dat is dus echt een probleem?
Alleen door die vervanging, wat het niet is geworden , kom ik thuis om de back up terug te zetten, zit mijn simkaartje er niet in, zit het nog in dat toestel wat nu in de Applestore is. Gebeld, en ze zijn naar een oplossing aan het zoeken.
Van mij mag:
Issue: Sleep / Wake button is too loose.
Steps to Reproduce: Verified at Geniusbar.
Cosmetic Condition: Looks fine, no damage.
Contact Apple Support Case:XXXXX
Employee 1200801431
Een berisping gegeven worden..
Maar wat nu met die knop dat is dus echt een probleem?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 22:13 ]
Damn!! Dan is er wel degelijk iets mis met de 5s dus, aangaande knop...Ben dit niet gewend van Apple..Hoewel ik net een Note 3 heb, ben ik nog wel op zoek naar een 5s..Maar als ik dit allemaal lees? Is het dan nog wel verstandig om te ruilen voor een 5s...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Verwijderd
Dat is allemaal erg, maar waar kan ik dit kwijt en opgelost?pdavie2311 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:14:
Damn!! Dan is er wel degelijk iets mis met de 5s dus, aangaande knop...Ben dit niet gewend van Apple..Hoewel ik net een Note 3 heb, ben ik nog wel op zoek naar een 5s..Maar als ik dit allemaal lees? Is het dan nog wel verstandig om te ruilen voor een 5s...
Wil je overstappen of de 5s voor erbij?pdavie2311 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:14:
Whole lot of stars ***
Overstappen..Ik ga mijn Note 3 ruilen voor een iPhone 5s als de mogelijkheid zich aanbiedt…
We krijgen per 6 januari dan eindelijk iPads op het werk..Ik ga dan mijn werk sim in de iPhone 5s doen en heb dan een iPad en iPhone voor mijn werk…Vandaar de ruil….
Edit..Dus mocht er hier iemand zijn die toch zijn iPhone 5s wil ruilen voor mijn splinternieuwe Note 3..(1,5 week in gebruik,bon erbij, Nederlands toestel), dan hoor ik dat wel…De iPhone moet uiteraard ook in nieuwstaat zijn…Mocht je als Apple fanatic toe zijn aan iets anders…. (stuur me dan een PM)
[ Voor 52% gewijzigd door pdavie2311 op 22-12-2013 13:55 ]
ah oke, het is meer omdat het "moet". Het is dus niet zo dat je persee Apple wilt of dat je de Note 3 niks vind, toch? In ieder geval zal je de 5s prima bevallen
Whole lot of stars ***
Klopt helemaal!!Rudios schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:42:
ah oke, het is meer omdat het "moet". Het is dus niet zo dat je persee Apple wilt of dat je de Note 3 niks vind, toch? In ieder geval zal je de 5s prima bevallen
Verwijderd
Vandaag bij de AppleStore Haarlem geweest voor een iphone 5S zoals hierboven beschreven.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:25:
Alle iPhone 5s modellen die in de winkel stonden opgesteld hadden een rammelent geluid! Zelfs zo hard dat het duidelijk hoordbaar was ondanks het achtetgrond ruis!
Toch besloten om een gokje te wagen! Eerste model wat ze me gaven meteen in de winkel gecontroleerd EN....... geen gerammel of gekke geluidjes! Dit was natuurlijk lastig te beoordelen in een drukke winkel, maar het gerammel was vele malen minder dan de showroom modellen.
Later in de auto (parkeergarage) nog eens aandachtig geluisterd! Maar ook hier geen gerammel.
Uiteraard hoor je heel zachtjes wat tikken, dit is volgens vele de focus van de camera.
Ben dus een zeer blije man! Voor de mensen die het (nog) niet hebben getroffen, hoop dat dit berichtje jullie wat moed geeft.
Ga morgen kijken voor een iPhone 5s 32GB Space Gray…Nog ergens waar ik op moet letten? Komt met factuur en er zitten geen knoppen los zegt de verkoper….Tips welkom, graag zelfs!!
Join the club: HEEEELEBOEL mensen hebben hier last van, ik overigens ook, nieuwe iphone 5S gehaald, probleem blijft, het is wachten op een software update misschien wel in 7.1, Apple doet ondertussen of de neus bloedtRemco Tr schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:06:
Iemand een idee?
dit probleem is groter aan het worden dan Antennagate van de iphone 4
https://discussions.apple...400101?start=765&tstart=0
Firefox - Iphone
Hmmm…Daar moet ik op letten dus? ;-)
Verwijderd
Valt wel mee hoorScrtz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:36:
[...]
haha ja dat dacht ik al, maar dat is niet echt nodig op de iPhone. Alle apps worden dusdanig gecontroleerd door Apple dat er vrijwel niks fout mee kan zijn in tegenstelling tot de playstore van Android waar vanalles en nogwat op gegooid wordt.
PS. Wel eens Android gehad? Wat roepen is natuurlijk heel makkelijk als je geen ervaring ermee hebt. En als ik dit topic zo eens doorlees is de iPhone 5s ook niet bepaald probleemloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 22:22 ]
Over elk product op de markt valt wel over te klagen.Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:20:
[...]
Valt wel mee hoorIk gebruik Android nu al weer een aantal jaar ( daarvoor iOS) en nog nooit een virus gehad terwijl ik makkelijk over duizend apps gehad heb. Je moet gewoon je verstand gebruiken en geen apps zoals wallpaper downloaders installeren, dan is er niks aan de hand. Daarbij zijn apps al drastisch verbeterd en is Google hard aan het werk geweest waardoor er vrijwel geen echt slechte apps meer zijn.
PS. Wel eens Android gehad? Wat roepen is natuurlijk heel makkelijk als je geen ervaring ermee hebt. En als ik dit topic zo eens doorlees is de iPhone 5s ook niet bepaald probleemloos.
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in.larsiey schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:28:
[...]
Over elk product op de markt valt wel over te klagen.
Ik heb er al twee gehad (eerste had een hot pixel, dus omgeruild). En ik heb echt nooit last hier van. Ik heb twee duimen geregistreerd en het werkt echt nu al bijna een maand zonder problemen. Heel af en toe pakt hij mijn duim niet, maar ik heb gemerkt dat als hij mijn duim niet herkent je even moet wachten tot je de melding 'Try again' krijgt en dan pas je duim er op legt. Alsof er een vertraging zit. Al met al mis ik het ontzettend op m'n iPad en de iPhone van m'n vrouw. Echt een van de beste features van de iPhone 5s.babybox schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:29:
[...]
Join the club: HEEEELEBOEL mensen hebben hier last van, ik overigens ook, nieuwe iphone 5S gehaald, probleem blijft, het is wachten op een software update misschien wel in 7.1, Apple doet ondertussen of de neus bloedt
dit probleem is groter aan het worden dan Antennagate van de iphone 4
https://discussions.apple...400101?start=765&tstart=0
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb hier een 5S (die van de vriendin) die af en toe nergens op reageert als hij in standby/sleep is gegaan, dus zowel een druk op de homeknop als op de sleep/wake knop doet niets.
Dan na een aantal seconden dan werken ze weer wel. Lijkt me dus geen hardware issue gezien hij nergens op reageert.
Heb al meerdere dingen geprobeerd, op internet las ik wat van dat het bepaalde apps kunnen zijn, maar ook als alles is gesloten komt het wel eens voor (lees 1x per dag) heb nog geen clean install gedaan, maar de iPhones zijn beide (ook de mijne) als nieuw ingesteld toen we ze kregen.
Iemand nog andere ideeën? Behalve een recovery?
Dan na een aantal seconden dan werken ze weer wel. Lijkt me dus geen hardware issue gezien hij nergens op reageert.
Heb al meerdere dingen geprobeerd, op internet las ik wat van dat het bepaalde apps kunnen zijn, maar ook als alles is gesloten komt het wel eens voor (lees 1x per dag) heb nog geen clean install gedaan, maar de iPhones zijn beide (ook de mijne) als nieuw ingesteld toen we ze kregen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
Ik heb dit ook 1 x gehad, toen homeknop en vergrendel knop tegelijk ingedrukt en hij startte opnieuw op. Daarna geen last meer van gehad. Maar heb hem pas 2 weken.SpoekGTi schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:52:
Ik heb hier een 5S (die van de vriendin) die af en toe nergens op reageert als hij in standby/sleep is gegaan, dus zowel een druk op de homeknop als op de sleep/wake knop doet niets.
Klopt het dat het niet mogelijk is om een foto direct te delen met whatsapp?
App staat niet direct tussen de Apps om te delen?
App staat niet direct tussen de Apps om te delen?
Verwijderd
Als je in je fotoalbum op het pijltje van "delen" klikt, heb je de optie om de foto te "kopieren". Klik hierop, ga daarna naar W'app en plak hem in je tekstveld. Hij stuurt dan de foto via w'app.
wil je de foto vanaf internet op whatsapp zetten, moet je hem dus eerst opslaan.
wil je de foto vanaf internet op whatsapp zetten, moet je hem dus eerst opslaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 18:40 ]
Oké jammer, via het bericht foto toevoegen is dan net zo snel. Jammer dat je niet Apps kunt toevoegen aan het snel delen menu.
De tip om na de eerste stap van touch id te stoppen em dys de laatste stap over te slaan helpt. Maar ik juig nog niet te vroeg!Nitai schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:42:
[...]
Ik heb er al twee gehad (eerste had een hot pixel, dus omgeruild). En ik heb echt nooit last hier van. Ik heb twee duimen geregistreerd en het werkt echt nu al bijna een maand zonder problemen. Heel af en toe pakt hij mijn duim niet, maar ik heb gemerkt dat als hij mijn duim niet herkent je even moet wachten tot je de melding 'Try again' krijgt en dan pas je duim er op legt. Alsof er een vertraging zit. Al met al mis ik het ontzettend op m'n iPad en de iPhone van m'n vrouw. Echt een van de beste features van de iPhone 5s.
Heb hem!! Een iPhone 5s Space Gray 32GB….Gisteravond gehaald..Voelt weer vertrouwd na iPhone 3s, iPhone 4, iPhone 5 en 1,5 week een Note 3 te hebben gehad….
Jullie klagen over de power button? Hoe erg moet dit zijn dan? Als ik hem echt hard heen en weer schud, hoor ik iets (zeg maar het zelfde geluid als de triller van de camera) Is dat het? Daar ga ik hem niet om ruilen denk ik hoor. Ik heb hem via MP en de bon er bij van oktober. Garantie heb ik sowieso nog, maar ik vind het meevallen? Vinger Id ook heel simpel. 2 vingers ingesteld en werkt prima. (tot nu toe, haha)
(Had deze in verkeerd topic gezet, excuus)
Edit..Ik heb ook ingesteld dat ik aankopen in Appstore met vingerdruksensor kan doen..Toch vraagt hij dan eerst om de code? Staat echt wel een vinkje erbij, bij instellingen…Hoe kan dat?
Jullie klagen over de power button? Hoe erg moet dit zijn dan? Als ik hem echt hard heen en weer schud, hoor ik iets (zeg maar het zelfde geluid als de triller van de camera) Is dat het? Daar ga ik hem niet om ruilen denk ik hoor. Ik heb hem via MP en de bon er bij van oktober. Garantie heb ik sowieso nog, maar ik vind het meevallen? Vinger Id ook heel simpel. 2 vingers ingesteld en werkt prima. (tot nu toe, haha)
(Had deze in verkeerd topic gezet, excuus)
Edit..Ik heb ook ingesteld dat ik aankopen in Appstore met vingerdruksensor kan doen..Toch vraagt hij dan eerst om de code? Staat echt wel een vinkje erbij, bij instellingen…Hoe kan dat?
Dat vraagt hij altijd de eerste keer op een dag dat je dit gebruikt. Een soort extra laag van beveiliging. Zelfde als dat je na het uitzetten van je telefoon ook gewoon moet inloggen met de code.pdavie2311 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 07:54:
Kijk, daar kan ik wat mee! ThanxiAdema schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:03:
[...]
Dat vraagt hij altijd de eerste keer op een dag dat je dit gebruikt. Een soort extra laag van beveiliging. Zelfde als dat je na het uitzetten van je telefoon ook gewoon moet inloggen met de code.
Dat rammeltje wordt bedoeld ja, ik zelf had het nooit door gehad als ik dit topic niet had gelezenpdavie2311 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 07:54:

Verwijderd
Dat rammeltje wordt niet bedoelt!
Dat is bij elke iphone zo, Volgens mij al vanaf de iphone 4.
Gaat voornamelijk om een overheerst rammelgeluid wat je hoord vanaf de powerbutton.
Als je denk dat je er last van heb moet je maar eens je vinger op de knop houden en dan schudden.
Als nu het geluid weg is weet je genoeg.
Veel mensen zeggen ook dat het geluid weg is als ze een case eromheen doen. Om op deze manier het mankement te verhelpen lijkt me niet zn goed plan.
Daarnaast is heeeel hard schudden niet nodig. Het wat vlotter op en neer bewegen van je telfoon is voldoende om het te horen.
Dat is bij elke iphone zo, Volgens mij al vanaf de iphone 4.
Gaat voornamelijk om een overheerst rammelgeluid wat je hoord vanaf de powerbutton.
Als je denk dat je er last van heb moet je maar eens je vinger op de knop houden en dan schudden.
Als nu het geluid weg is weet je genoeg.
Veel mensen zeggen ook dat het geluid weg is als ze een case eromheen doen. Om op deze manier het mankement te verhelpen lijkt me niet zn goed plan.
Daarnaast is heeeel hard schudden niet nodig. Het wat vlotter op en neer bewegen van je telfoon is voldoende om het te horen.
Of gewoon je vinger erop leggen en de knap links/rechts bewegen...
Net even geprobeerd..Het is dus wel de powerknop, maar je hoort hem heel erg licht. Met vinger erop niet meer. Stoort mij (nog) niet..En anders kun je altijd later terug gaan toch ivm jaar garantie? Ik bedoel, toestel ziet er als nieuw uit, dus daar ligt het niet aan.
Ik wacht nog een paar weken en dan loop ik langs de Apple Store in Amsterdam om hem proberen te laten omruilen. Vind het niet normaal dat die knop rammelt, prijstechnisch gezien helemaal niet.
Helemaal eens..Als je bijvoorbeeld mijn toestel pakt, die kost gewoon 799,- euro..Hallo zeg?KaiseRRuby schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:31:
Ik wacht nog een paar weken en dan loop ik langs de Apple Store in Amsterdam om hem proberen te laten omruilen. Vind het niet normaal dat die knop rammelt, prijstechnisch gezien helemaal niet.
Maar een 16GB van 699,- idem dito. Dit moet gewoon goed zijn toch? Jij doelt op een modificatie van Apple om iets later terug te gaan? Dat de rotte Apples eruit zijn?
Dat eerste deel klopt niet, hij vraag alleen om een code na een reboot. Heb hier nooit meer de vraag gehad voor de code nadat ik mijn TouchID heb gekoppeld.iAdema schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:03:
[...]
Dat vraagt hij altijd de eerste keer op een dag dat je dit gebruikt. Een soort extra laag van beveiliging. Zelfde als dat je na het uitzetten van je telefoon ook gewoon moet inloggen met de code.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Haha, leuke woordspeling.pdavie2311 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:38:
[...]
Helemaal eens..Als je bijvoorbeeld mijn toestel pakt, die kost gewoon 799,- euro..Hallo zeg?
Maar een 16GB van 699,- idem dito. Dit moet gewoon goed zijn toch? Jij doelt op een modificatie van Apple om iets later terug te gaan? Dat de rotte Apples eruit zijn?
Ik wacht bewust even. Las hier dat sommige Tweakers tot drie keer toe een andere iPhone kregen waar hetzelfde probleem is. De nieuwe batches lijken het niet te hebben, dus als ik over één à twee weken die kant op ga zijn die oude iPhones weg en hebben ze alleen maar 'goede' batches.
Denk ik.
Dan ook maar even een ritje Amsterdam voor mij…Maak ik er gelijk een daggie uit van, haha...KaiseRRuby schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:02:
[...]
Haha, leuke woordspeling.
Ik wacht bewust even. Las hier dat sommige Tweakers tot drie keer toe een andere iPhone kregen waar hetzelfde probleem is. De nieuwe batches lijken het niet te hebben, dus als ik over één à twee weken die kant op ga zijn die oude iPhones weg en hebben ze alleen maar 'goede' batches.
Denk ik.
Kan dat eigenlijk alleen in de Apple store zelf? Je hebt ook van die winkels die alleen Apple verkopen zoals A-Mac, kun je daar niet heen voor om te ruilen bijvoorbeeld?
Correct me if i'm wrong, maar dat kan alleen bij de Genius Bar in de Apple Store…Amsterdam of Haarlem dus….martinusz schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:30:
Kan dat eigenlijk alleen in de Apple store zelf? Je hebt ook van die winkels die alleen Apple verkopen zoals A-Mac, kun je daar niet heen voor om te ruilen bijvoorbeeld?
Verwijderd
Sinds vorige donderdag heb ik hem ook 5S.
Om één of andere reden kan ik thuis niet op ons wifi netwerk.
Ik heb voor het weekend éénmaal het paswoord ingegeven maar nu kan/vraagt hij het niet meer.
Het danst gewoon op en neer boven en onder "kies een netwerk".
Geen foutmelding, hij verbind gewoon niet.
Ik vermoed dat het komt door de beveiliging van het werk, dat daar iets mee misgelopen is ofzo.
Wel kan ik op de I drukken en dan kan ik van IP adres wel DHCP / BootP / Statisch selecteren en hieronder zaken invullen. Er staat niets ingevuld hier.
HTTP-PROXI kan je uit / handmatig / automatisch nemen.
Dat moet volgens mij uit staan, moet ik toch ook bij mijn laptop doen: proxiserver afzetten anders kan ik niet surfen.
Als iemand mij kan zeggen wat ik juist moet doen dan moet ik tenminste niet tot 6/1 wachten... .
Om één of andere reden kan ik thuis niet op ons wifi netwerk.
Ik heb voor het weekend éénmaal het paswoord ingegeven maar nu kan/vraagt hij het niet meer.
Het danst gewoon op en neer boven en onder "kies een netwerk".
Geen foutmelding, hij verbind gewoon niet.
Ik vermoed dat het komt door de beveiliging van het werk, dat daar iets mee misgelopen is ofzo.
Wel kan ik op de I drukken en dan kan ik van IP adres wel DHCP / BootP / Statisch selecteren en hieronder zaken invullen. Er staat niets ingevuld hier.
HTTP-PROXI kan je uit / handmatig / automatisch nemen.
Dat moet volgens mij uit staan, moet ik toch ook bij mijn laptop doen: proxiserver afzetten anders kan ik niet surfen.
Als iemand mij kan zeggen wat ik juist moet doen dan moet ik tenminste niet tot 6/1 wachten... .
Verwijderd
Specs gecontroleerd op chipmunk:
Nice Name: iPhone 5s (UK/Europe)
Machine Model: iPhone6,2
Family name: A1457
Model Number: ME432
Group1: iPhone
Group2:
Generation:
CPU speed: 1.3GHz
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels
Colour: Space Gray
Production year: 2013
Production week: 47 (November)
Model introduced: 2013
Capacity: 16GB
Memory - flavour: xx
Factory: F1 (China, Zhengzhou - Foxconn)
Nice Name: iPhone 5s (UK/Europe)
Machine Model: iPhone6,2
Family name: A1457
Model Number: ME432
Group1: iPhone
Group2:
Generation:
CPU speed: 1.3GHz
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels
Colour: Space Gray
Production year: 2013
Production week: 47 (November)
Model introduced: 2013
Capacity: 16GB
Memory - flavour: xx
Factory: F1 (China, Zhengzhou - Foxconn)
Net mijn Decoded hoesje binnengekregen..Sleeve. Bovenaan is hij uiteraard open. Wel mooi maar hoe is de metalen rand bij de iPhone 5s Space Gray? Bij mijn iPhone 5 was dat bagger. Al het zwarte ging eraf. Hoe zit dat met het grijze van de Space Gray versie?
Gezien de Sleeve niet de hele telefoon bedekt wil ik niet dat de rand minder wordt. Anders stuur ik het hoesje morgen weer terug. Iemand ervaringen ermee?
Gezien de Sleeve niet de hele telefoon bedekt wil ik niet dat de rand minder wordt. Anders stuur ik het hoesje morgen weer terug. Iemand ervaringen ermee?
Ik heb in dit topic nog niets negatiefs gelezen over de metalen rand. Alleen de powerbutton en vingerafdruk sensor kunnen 'problemen' opleveren voor zover ik heb gelezen hier.pdavie2311 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:21:
Net mijn Decoded hoesje binnengekregen..Sleeve. Bovenaan is hij uiteraard open. Wel mooi maar hoe is de metalen rand bij de iPhone 5s Space Gray? Bij mijn iPhone 5 was dat bagger. Al het zwarte ging eraf. Hoe zit dat met het grijze van de Space Gray versie?
Verwijderd
Gisteren zelf van Cellularline Ice cover gekocht.
Slechts 1x problemen gehad na vingerafdrukinloggen op telefoon gehad. GSM deed niets meer, gewoon scherm met icoontjes. Aan/uitknop deed niets. Een dikke 5 seconden aan/uit en homeknop ingeduwd. Toen volledig zwart.
Terug aan/uit geduwd, appeltje.
Toen hij klaar was wou hij geen vinger maar moest een code gegeven worden.
Hierna vroeg hij de code voor de simkaart niet .... wel vreemd maar hij werkt terug volledig.
Slechts 1x problemen gehad na vingerafdrukinloggen op telefoon gehad. GSM deed niets meer, gewoon scherm met icoontjes. Aan/uitknop deed niets. Een dikke 5 seconden aan/uit en homeknop ingeduwd. Toen volledig zwart.
Terug aan/uit geduwd, appeltje.
Toen hij klaar was wou hij geen vinger maar moest een code gegeven worden.
Hierna vroeg hij de code voor de simkaart niet .... wel vreemd maar hij werkt terug volledig.
Dat heb ik dus ook gelezen idd…Die andere problemen. De rand is natuurlijk ook niet zo zwart gespoten als bij de iPhone 5. Maar het grijze zal denk ook gespoten zijn, bij de 5s?123coen123 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:07:
[...]
Ik heb in dit topic nog niets negatiefs gelezen over de metalen rand. Alleen de powerbutton en vingerafdruk sensor kunnen 'problemen' opleveren voor zover ik heb gelezen hier.
Mijn iPhone 5 was gewoon in nieuwstaat toen ik hem verkocht, alleen die rand dus. Wil dat bij mijn 5s voorkomen. Het hoesje wat ik vandaag heb gekregen is wel mooi hoor. Bruin leer en mooi dun om de iPhone. Alleen bovenkant en ietwat van de rondingen/zijkant dekt hij niet af.
Voordat de reacties komen, het is een gebruikersvoorwerp, dat klopt, maar ben heel erg zuinig op mijn spullen.
Het is mij opgevallen dat als ik mijn telefoon volledig gemute heb (volume ook op laagste stand mogelijk) en als ik dan de speaker dicht bij mijn oor zet in een stille omgeving, dat ik nog wat hoor. Namelijk iets dat op ruis klinkt. Kunnen meer mensen bevestigen of ze dit hebben of is dit volledig normaal? Rot gezocht op google maar vond geen antwoorden.
Geniet nu eens gewoon van deze mooie telefoon!!! Iedereen zoekt naar dingen die een normaal mens nooit zal opmerken. Mijn volumeknop rammelt ook, maar met normaal gebruik stoort het me totaal niet. Je moet echt rammele en het bij je oor houden om het te horen.
Whole lot of stars ***
Bij de jouwe ja. Die van mij hoor je als ik hem gewoon kantel. Zit ook losser dan bij mijn 4.Rudios schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:50:
Geniet nu eens gewoon van deze mooie telefoon!!! Iedereen zoekt naar dingen die een normaal mens nooit zal opmerken. Mijn volumeknop rammelt ook, maar met normaal gebruik stoort het me totaal niet. Je moet echt rammele en het bij je oor houden om het te horen.
Mijn volume knop beweegt niet tenzij ik het wil met mijn vingers. Ik vraag me alleen af of dat ruis normaal is als je je speakers op mute hebt en media volume ook gewoon op zijn laagste stand hebt.
Bij mijn 5S hoor ik de knop wel degelijk rammelen. Ik twijfel over teruggaan, maar ik denk het niet. Via Apple krijg ik een refurbished exemplaar terug en in de winkel gaan ze echt niet tien doosjes openmaken voor mij.
iPhone 5S 32 Gb (simlock- en contractvrij); aangeschaft op 21 december 2013; productieweek 49; fabriek F1 (China, Zhengzhou, Foxconn).
De gelijktijdig aangeschafte iPhone 5S 16 Gb (simlockvrij, contract T-Mobile) van mijn vrouw heeft geen last van rammeleritis.
iPhone 5S 32 Gb (simlock- en contractvrij); aangeschaft op 21 december 2013; productieweek 49; fabriek F1 (China, Zhengzhou, Foxconn).
De gelijktijdig aangeschafte iPhone 5S 16 Gb (simlockvrij, contract T-Mobile) van mijn vrouw heeft geen last van rammeleritis.
[ Voor 6% gewijzigd door pietr op 28-12-2013 15:28 ]
Had ik dit topic nou maar niet gelezen haha.. heb ook een 5s met een powerknopje die wat lichte speling heeft, en idd hoor je dat als je em flink rammelt. Maar ben even de stad ingedoken voor onderzoek bij verschillende phone shops... allemaal vertonen ze dit gerammel van de powerknop (camera hoort te rammelen dat was altijd al zo). Het is niet de hele knop die losjes zit maar enkel het "hoedje" wat over of tegen de knop zit. Maar goed ik ben wel lichterlijk een perfectionist, mijn normale 5 had een enorm stevige powerknop en eigenlijk alle knoppen voelen veel meer solide aan waaronder ook de homeknop. De nieuwe homeknop van de 5s vindt ik ook af en toe wat krakkemikkig aanvoelen, dat komt omdat het een ander type is natuurlijk met die touch id. Al om al werkt et toestel gewoon goed en ze hebben het allemaal (5s) dus niks aan het handje. Dode pixels zijn erger of stof onder je scherm, wat ik dus had met een ipad... tot 2 keer toe omgeruild, nu eindelijk een goeie.. Je moet haast tegenwoordig hopen dat je in 1 keer een goeie heb... idioot eigenlijk.
Fijn uiteinde allemaal
Fijn uiteinde allemaal
Maandag wordt de 3e iPhone 5s alweer afgeleverd na hem teruggestuurd te hebben met het probleem van de powerbutton.
We gaan het maar weer afwachten of dit dan wel een goede is...
Toestel net in bezit! Fantastisch! Het is een zeer snel toestel en met mijn 2GB 4G is de iPhone 5S ook super snel op het internet.
Ook de vingersfdrukscanner werkt naar behoren. Alleen kraakt de homebutton soms.
Ook de vingersfdrukscanner werkt naar behoren. Alleen kraakt de homebutton soms.
- 12345dan
Ik krijg maandag m'n 4e voor dit probleem. Heb jij dat nou ook, dat als je belt en je dit probleem uitlegt, dat ze er nog nooit van gehoord hebben? Bij mij zeggen ze steeds dat het gewoon pech is en dat ze echt nog nooit van een los zittende power knop hebben gehoord.Deforcer schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:36:
Maandag wordt de 3e iPhone 5s alweer afgeleverd na hem teruggestuurd te hebben met het probleem van de powerbutton.

99 van de 100 mensen zouden hem gewoon houden denk ik. Tot 4x iets terug sturen vind ik echt van de zotte. Koop dan een ander product als je niet tevreden bent. Het kan haast niet zo zijn dat het net bij jouw (en bij ITssME) 4 keer helemaal mis is gegaan en bij anderen niet. Maar goed, je eigen keus. Succes met het bestellen en het steeds weer terugsturen zou ik zeggen..Deforcer schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:36:
Hier sinds vandaag ook een werkende iPhone 5S in bezit. Had even wat problemen met het activeren, daar ik hem los heb gekocht zonder simkaart en ik blijkbaar met mijn zakelijke abonnement niet even een winkel in kan lopen voor een simkaart. In ieder geval vandaag lekker mee kunnen spelen en al aardig wat leuke games en apps geinstalleerd.
Merk geen rammelende elementen dus dat is wel mooi en vanavond is ook mijn hoesje bezorgd. Wel jammer dat ie nu niet goed in de bureaulader past, maar misschien snel een wat kleiner hoesje/omhulsel halen wat wel wil werken (heb een belkin-lader dus een hoesje met relatief open onderkant gaat wel lukken). Zit zelf te denken aan een Case-Mate Barely There. Had ik ook op mn Omnia 7 zitten en dat beviel eigenlijk wel goed.
Heb trouwens de 32gb Spacegrey variant, misschien dat een rammelende homeknop bij andere versies voorkomt?
Gezien ik van Windows Phone afkom (mn prive-telefoon blijft overigens WP8) is iOS nog wel wat nieuw voor me. Dus als daar nog tips voor zijn, dan hoor ik ze graag
Merk geen rammelende elementen dus dat is wel mooi en vanavond is ook mijn hoesje bezorgd. Wel jammer dat ie nu niet goed in de bureaulader past, maar misschien snel een wat kleiner hoesje/omhulsel halen wat wel wil werken (heb een belkin-lader dus een hoesje met relatief open onderkant gaat wel lukken). Zit zelf te denken aan een Case-Mate Barely There. Had ik ook op mn Omnia 7 zitten en dat beviel eigenlijk wel goed.
Heb trouwens de 32gb Spacegrey variant, misschien dat een rammelende homeknop bij andere versies voorkomt?
Gezien ik van Windows Phone afkom (mn prive-telefoon blijft overigens WP8) is iOS nog wel wat nieuw voor me. Dus als daar nog tips voor zijn, dan hoor ik ze graag
Ik ben verder tevreden met de iphoneremzor schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:34:
[...]
99 van de 100 mensen zouden hem gewoon houden denk ik. Tot 4x iets terug sturen vind ik echt van de zotte. Koop dan een ander product als je niet tevreden bent. Het kan haast niet zo zijn dat het net bij jouw (en bij ITssME) 4 keer helemaal mis is gegaan en bij anderen niet. Maar goed, je eigen keus. Succes met het bestellen en het steeds weer terugsturen zou ik zeggen..
Na een dag mijn iPhone 5S getest te hebben, blijkt dat ook bij mij de volumeknoppen een beetje rammelen. Ik vind dit niet erg.
Het is alsnog een fantastisch toestel!
Het is alsnog een fantastisch toestel!
- 12345dan
Ik had op m'n iPhone 5 ook een power-knop die enorm stevig was. Dusdanig stevig dat na iets van 8 maanden in gebruik (nooit gevallen oid) de powerknop niet meer functioneerde, alleen door heel hard in een bepaalde hoek te drukken registreerde ie het. Aangezien dit een vaker voorkomend probleem is heb ik zo m'n vermoedens datje daarom de toleranties hebben aangepast.Bontes schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:24:
Maar goed ik ben wel lichterlijk een perfectionist, mijn normale 5 had een enorm stevige powerknop en eigenlijk alle knoppen voelen veel meer solide aan waaronder ook de homeknop.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat "hoedje" over de interne knop zeg maar, vertoont wat speling... nu tot mijn verbazing heb mijn ipad air dat ook haha en die van me vader ook precies etzelfde. Dit kan gewoon geen fabrikage fout zijn denk ik. Nu ik hier toch 2 dagen mee bezig ben geweest en het in meerdere winkels getest heb, en idd bij bijna elk toestel dezelfde soort speling aantrof vraag ik mezelf af..... maken we ons druk om iets dat gewoon zo hoort? Bedoel verder ben ik heel blij met dat toestel, en om em nou te ruilen met de kans dat er met die andere weer wat is, of misschien nog erger een dode pixel (spreek uit ervaring) ik weet et niet, denk dat et zo blijft..
En idd zoals ITssME zegt, Apple heeft nog nooit van dit probleem gehoord... zwaar irritant is dat altijd, bij elk probleem waarvoor je belt en forums bol van staan, ben je voor hun altijd de eerste en hebben ze er nog nooit van gehoord.
En idd zoals ITssME zegt, Apple heeft nog nooit van dit probleem gehoord... zwaar irritant is dat altijd, bij elk probleem waarvoor je belt en forums bol van staan, ben je voor hun altijd de eerste en hebben ze er nog nooit van gehoord.
Nou eigenlijk heb ik het eerder vermeld na mijn eerste ervaring met de Apple store in Amsterdam. Een aardige medewerker die alsnog mijn toestel had vervangen vertelde mij dat het eigenlijk zo hoorde. Het tweede toestel dat ik krijg had het probleem ook en hij stond toen op en ging zijn collega's vragen bij de genius bar. Velen op verschillende fora's beweren ook dat dit ook gewoon zo hoort. De losse power knop heeft totaal geen invloed over de werking van het toestel en kan geen kwaad.Bontes schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:03:
Dat "hoedje" over de interne knop zeg maar, vertoont wat speling... nu tot mijn verbazing heb mijn ipad air dat ook haha en die van me vader ook precies etzelfde. Dit kan gewoon geen fabrikage fout zijn denk ik. Nu ik hier toch 2 dagen mee bezig ben geweest en het in meerdere winkels getest heb, en idd bij bijna elk toestel dezelfde soort speling aantrof vraag ik mezelf af..... maken we ons druk om iets dat gewoon zo hoort? Bedoel verder ben ik heel blij met dat toestel, en om em nou te ruilen met de kans dat er met die andere weer wat is, of misschien nog erger een dode pixel (spreek uit ervaring) ik weet et niet, denk dat et zo blijft..
Mijn powerknop heeft geen problemen. Hij vertoont geen speling. Echter mijn volumeknoppen vertonen speling.
[ Voor 12% gewijzigd door 12345dan op 29-12-2013 12:41 ]
- 12345dan
Dit is inderdaad bij mij ook het geval. Als je belt, zeggen ze: Oh dat klopt inderdaad niet. We gaan een vervangend toestel leveren....ITssME schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:53:
[...]
Ik krijg maandag m'n 4e voor dit probleem. Heb jij dat nou ook, dat als je belt en je dit probleem uitlegt, dat ze er nog nooit van gehoord hebben? Bij mij zeggen ze steeds dat het gewoon pech is en dat ze echt nog nooit van een los zittende power knop hebben gehoord.
Ik lees wisselende berichten over de powerbutton, dus iPhones met goede powerbuttons zijn er ook. Ik blijf proberen totdat ik een goede heb. Zelf ben ik ook niet in staat om over te stappen naar een andere telefoon. Helaas heb ik zo wel wat geduld nodig.
Lees op internet hier en daar dat de 5s last heeft van een geel achtige tint. Als ik het met mijn iphone 4 vergelijk is daar het wit witter. Nu is mijn vraag: trekt dit na verloop van tijd weg? Of komt dit gewoon bij veel iPhones voor door verschillende leveranciers? En moet ik gewoon gaan genieten van de iPhone?
[ Voor 41% gewijzigd door Ronwiel op 30-12-2013 16:42 ]
Ik merk er niks van. En zolang het niet storend is, zou ik het zo laten. Maar je kunt het met een andere iPhone 5s proberen, bijvoorbeeld in een winkel.ronwiel schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:32:
Lees op internet hier en daar dat de 5s last heeft van een geel achtige tint. Als ik het met mijn iphone 4 vergelijk is daar het wit witter. Nu is mijn vraag: trekt dit na verloop van tijd weg? Of komt dit gewoon bij veel iPhones voor door verschillende leveranciers? En moet ik gewoon gaan genieten van de iPhone?
- 12345dan
Dat het scherm een iets andere tint heeft is niet zo erg, dat zie en merk je enkel wanneer je het direct vergelijkt met een andere telefoon. Ik zou wel terug gaan wanneer de helft van het scherm een gele tint heeft, want dan is het wel storend en een productiefout.
Het is gelukkig niet op een bepaald gedeelte van het scherm. Overigens net een factory reset op met m'n iphone 4 gedaan en die heeft juist weer de bekende blauwe tint. Daar nijgt het wit meer naar grijs. Waarschijnlijk een kwestie van voorkeur.
Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.