Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:04:
Hallo,
Zou iemand mij willen helpen?
Ik zit namelijk met een dilemma.
Ik kan via mijn oom aan een iPhone 5s komen uit Amerika. Ik lees op internet dat modelnummer A1457 in Europa werkt & dat je het toestel in Amerika simlockvrij moet kopen. Nu wil ik in Nederland een Sim Only abonnement afsluiten bij Tele2. Is dit verstandig? Want ik heb gelezen op internet dat 4G bij Tele2 in Nederland niet heel goed werkt. Of werkt 3G dan wel goed?
Verder heb ik een vraag over invoerrechten bij de douane. Loopt mijn oom risico als de iPhone in z’n koffer zit? En als hij er tussen uit wordt gepikt, hoeveel moet hij dat betalen aan invoerrechten/boete?
Oh en hoe zit het met de garantie in Nederland?
Alvast bedankt.

Let goed op de garantie idd, ik op release van de iPhone 5 een losse unlocked iPhone 5 voor mijn vriendin in Colorado. Werkte hier keurig maar na een paar maanden ging de knop bovenop defect (de bekende iPhone 5 kwaal) en moest ze dus garantie claimen.
We zijn toen naar de Amsterdam Apple store geweest en deze erkende de klacht waarop de "genius" een swap toestel ging halen. Nadat ze erg lang weg was gebleven keerde ze met ons eigen toestel retour, omruilen ging niet om dat het hier om een toestel ging welke niet in Europa gekocht was. We moesten het via Apple care (wat er niet extra op zat maar hij was nog binnen de 90 dagen) regelen.
Thuis deze gelijk gebeld, na het eerste gesprek zou het toestel naar de VS gaan voor garantie, we kregen echter geen ups label in de mail dus belde terug. Toen vertelde ze ons dat een USA iPhone hier niet onder de garantie voorwaarden viel. Na een hoop vragen bleek het te komen door de verschillende banden tussen het USA en Nl model.
Uiteindelijk dus maar bij een handige knul laten repareren, weg winst
Edit: ik heb trouwens wel weer positieve ervaring met de Apple garantie de andere kant op.
Ik had een defecte Franse AppleStoe iPhone 4 welke zonder pardon werd omgeruild in een Apple store in de VS. Zelfde gelde voor een 4s een jaartje later.
Vraag dus eerst goed na hoe ze hier tegenwoordig in staan.
[
Voor 7% gewijzigd door
Donstil op 19-01-2014 19:44
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans