Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
Magnetic_Man schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:07:
Is er eigenlijk een algemeen topic waar iOS apps besproken kunnen worden? Ik kan met mijn zoek skills 1 topic vinden: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2 maar die heeft een laatste reactie uit 2012..
Gewoon topic een schopje geven. Als het niet goed is, merk je het vanzelf 8)7

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:01:
[...]

Gebruiken jullie een case om de iPhone?

Ik heb gehoord dat een bookbook de noisecancelling microfoon bij het bellen bedekt, waardoor er problemen ontstaan met bellen.
Nope geen case, geen abnormaal zware of hoge stem, ... gewoon de naakte iphone met normale stem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracheer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik heb mijn iphone nu 2maanden, super content van, werkt ook veel beter dan zijn voorganger enkel is de batterij echt niet goed, mijn vriendin heeft de 4 en haar batterij gaat 3x langer mee met de zelfde apps.
S'morgens trek ik hem uit de oplader. (7u) en tegen 13uur is hij als +- 60% tegen de avond toe 7uur is hij al op 20%.

Ik weet niet of dit normaal is of toch eens me langs de winkel moet gaan.

Gebruik heb niet intensief.
(dagelijkse apps : Moves : HLNieuws : Facebook : Twitter :Google : pintrest)

Soms wordt hij ook wel heel warm voor geen echte reden, zelfs bij gewone apps als safari of chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Bracheer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:49:
Ik heb mijn iphone nu 2maanden, super content van, werkt ook veel beter dan zijn voorganger enkel is de batterij echt niet goed, mijn vriendin heeft de 4 en haar batterij gaat 3x langer mee met de zelfde apps.
S'morgens trek ik hem uit de oplader. (7u) en tegen 13uur is hij als +- 60% tegen de avond toe 7uur is hij al op 20%.

Soms wordt hij ook wel heel warm voor geen echte reden, zelfs bij gewone apps als safari of chrome.
De iPhone 5S heeft inderdaad teleurstellende batterijleven (1 tot 1,5 dag). Ik heb begrepen dat dit bij oudere modellen juist aan de hogere kant zat. Ik ben er wel aan gewend aangezien ik van Android af kom waar de meeste toestellen met moeite 1 dag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 11:05

ik zou dan zeker terug gaan naar de winkel
of een terug naar fabrieksinstellingen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Kijk eens Settings->General->Usage naar de Usage onder 'Time since last full charge'. Bij mij was de usage altijd heel erg hoog, en was bijna gelijk aan mijn standby tijd. Even mezelf quoten:
Chester schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Ik had ook een dikke battery drain; in standby kwam mijn usage dicht in de buurt van mijn standby tijd. Één van de volgende dingen heeft het voor mij opgelost:
• Backup, restore via iTunes en zet de backup terug.
• Maximaal maar 1 exchange account gebruiken.

Moet nog een keer even m'n 2e exchange account toevoegen om te testen of het daar aan ligt.
Ik heb mijn telefoon vannacht van de lader gehaald na een volle lading, en momenteel heb ik bijna 14 uur standby, 2 uur usage, en nog 84% over (en dat is met bluetooth aan en gekoppeld aan een Pebble horloge).

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracheer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Usage: 7uur 37
Stand-by: 7uur 58min
Battery: 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Iets zit je iphone continue te gebruiken?

Ik heb in ieder geval een goede batterij. Deze morgend (tot 9h) in de wagen hing hij aan de oplader. Dit omdat dan GPS draait voor waze, en GPS blijft een batterijslurper. Nu (3h na de middag) staat hij nog altijd op 92%. Wel slechts licht gebruik. Hier en daar een SMS, even twitter checken.

Ik merk nu wel dat bij mij Time since last full charge leeg staat. Een mogelijkheid is wel dat dit komt wegens een crash deze morgend. Weer tijdens het switchen tussen applicaties opeens het apple logo.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Gebruik 1 uur
standby 8 uur

95% batterij percentage

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:29
4bit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:15:
Iets zit je iphone continue te gebruiken?

Ik heb in ieder geval een goede batterij. Deze morgend (tot 9h) in de wagen hing hij aan de oplader. Dit omdat dan GPS draait voor waze, en GPS blijft een batterijslurper. Nu (3h na de middag) staat hij nog altijd op 92%. Wel slechts licht gebruik. Hier en daar een SMS, even twitter checken.

Ik merk nu wel dat bij mij Time since last full charge leeg staat. Een mogelijkheid is wel dat dit komt wegens een crash deze morgend. Weer tijdens het switchen tussen applicaties opeens het apple logo.
Ja wss is dat zn move app die de heledag trackt wat hij doet. 4de reactie bij recensies desbetreffede moves geeft al aan dat er problemen zijn met de batterij. Zou die app eens verwijderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizojojo op 09-01-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
Vraag: Ik heb Vodafone Red Business en dus 4G. Woon ook in Utrecht, dus heb dekking.

Toch krijg ik het niet werkend. Moet ik nog ergens wat aan de instellingen veranderen?

Edit: Oei, wel iPhone 5S, maar misschien niet helemaal ontopic? Dacht dat het misschien iPhone gerelateerd kon zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door KaiseRRuby op 10-01-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:32:
Vraag: Ik heb Vodafone Red Business en dus 4G. Woon ook in Utrecht, dus heb dekking.

Toch krijg ik het niet werkend. Moet ik nog ergens wat aan de instellingen veranderen?

Edit: Oei, wel iPhone 5S, maar misschien niet helemaal ontopic? Dacht dat het misschien iPhone gerelateerd kon zijn.
Ik neem aan dat je bij instellingen -> mobiel netwerk -> schakel 4G in, het balkje op groen hebt gezet? :)
Dan zou het verder automatisch moeten werken wanneer je dekking hebt geloof ik ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
remzor schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Ik neem aan dat je bij instellingen -> mobiel netwerk -> schakel 4G in, het balkje op groen hebt gezet? :)
Dan zou het verder automatisch moeten werken wanneer je dekking hebt geloof ik ja..
Ja, die staat aan..

Heb contact opgenomen met de twittermannen van Vodafone, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Tot nu toe hele goede ervaringen met mijn 5S, enigste klacht die ik persoonlijk heb is de (jawel) ietswat losse aan/lock knop, en de tril-motor die een wat raar geluid maakt (maar dat is dus helaas normaal)

De eerste 5S die ik in huis kreeg had een kras aan de achterkant, dus opgestuurd naar Apple en een hele nieuwe terug gekregen die er wel goed uit zag.

Touch-ID is even wennen maar eenmaal in gebruik zeer fijn, ook inc Jailbreak om apps e.d te beveiligen.

Van een 4S naar 5S is een hele verademing :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmes_NT schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:55:
Tot nu toe hele goede ervaringen met mijn 5S, enigste klacht die ik persoonlijk heb is de (jawel) ietswat losse aan/lock knop, en de tril-motor die een wat raar geluid maakt (maar dat is dus helaas normaal)

De eerste 5S die ik in huis kreeg had een kras aan de achterkant, dus opgestuurd naar Apple en een hele nieuwe terug gekregen die er wel goed uit zag.

Touch-ID is even wennen maar eenmaal in gebruik zeer fijn, ook inc Jailbreak om apps e.d te beveiligen.

Van een 4S naar 5S is een hele verademing :P
Nagenoeg dezelfde ervaring hier. Toestellen in Thailand (waar ik woon) gekocht: beide een rammelende aan/uit knop en een wat 'goedkoop' klinkende tril-motor. Ik heb de Space Gray en mijn vriendin de Gold.

Touch ID werkt ideaal. Het is alleen vervelend als ik nu de iPad pak. Elke keer houd ik mijn vinger op de home button, maar tevergeefs... moet alsnog de code intikken.

Kom ook van een 4S af. Het meest tevreden met: snelheid van iOS 7, langere batterij duur (van elke nacht naar om de nacht opladen--ik speel nauwelijks tot geen games op de iPhone), en het lichtere gewicht. Duidelijk merkbare verschillen die de upgrade en het geld meer dan waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Nagenoeg dezelfde ervaring hier. Toestellen in Thailand (waar ik woon) gekocht: beide een rammelende aan/uit knop en een wat 'goedkoop' klinkende tril-motor. Ik heb de Space Gray en mijn vriendin de Gold.

Touch ID werkt ideaal. Het is alleen vervelend als ik nu de iPad pak. Elke keer houd ik mijn vinger op de home button, maar tevergeefs... moet alsnog de code intikken.

Kom ook van een 4S af. Het meest tevreden met: snelheid van iOS 7, langere batterij duur (van elke nacht naar om de nacht opladen--ik speel nauwelijks tot geen games op de iPhone), en het lichtere gewicht. Duidelijk merkbare verschillen die de upgrade en het geld meer dan waard zijn.
Mee eens, de 5 vond ik tegenvallen en was dus voor de 4S gegaan (5 was net 1 dag uit) maar de 5S is het echt dubbel en dwars waard. En wat je zegt kwa iPad.. ik wou nog even wat checken op mijn 4S en ik maar denken "waarom herkent hij m'n afdruk nou niet" :P |:( . Touch ID is zeer goed geïmplementeerd in tegenstelling tot de poging die HTC met de MAX heeft gedaan.

Het kost wat, maar daar krijg je naar mijn mening ook wat voor (voor de 4S was ik een groot Android fan en had ik vooroordelen over Apple, toen toch maar de gok genomen, en ik wil niet meer terug :P)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 09:34
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Ik heb inderdaad ook een losse powerknop, heb er verder geen last van maar vind het wel slecht voor het bedrag van bijna 700 euro.

Goedkoop klinkende trilmotor heb ik geen last van. Ik heb via jailbreak nu een trillend toetsenbord met typen wat ik wel fijn vind omdat ik dit ook bij android toestellen had. Maar klinkt biet goedkoop.

Ik heb het zelfde probleem met mijn iPad Air dat ik nu gewend ben aan Touch ID en de iPad het niet heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat een geze*k over de wat los zittende knoppen zeg :P

Over de batterij duur ben ik prima te spreken.

Er zijn zat topics op het Internet te vinden over instellingen om deze beter te maken.
Google er eens op, anders plaats ik morgen wel wat linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb sinds maandag vorige week de originele Apple iPhone 5S case en man, wat een geweldige case is het. Aan de prijzige kant (39 euro), maar jeetje wat voelt ie fijn aan. Mijn telefoon zit helemaal afgeschermd aan de buiten kant, en de randen zijn net hoog genoeg waardoor je je mobiel gewoon op de scherm-zijde leggen zonder dat het scherm contact maakt met het oppervlak waar je hem op legt. En voor de fanatieken onder ons.. de case dempt het tik geluid van je los zittende knop heel erg. ENige manier dat je het nog kan horen is als je het bij je oor schudt maar dat zal je gauw vergeten. Zeker een aanrader, ziet er nice uit, lekkere leren buitenkant en stevig. Voorkomt ook dat je de hele tijd speelt met je case en je telefoon eruit haalt, dat gaat knap moeilijk bij deze case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Ik heb inderdaad ook een losse powerknop, heb er verder geen last van maar vind het wel slecht voor het bedrag van bijna 700 euro.

Goedkoop klinkende trilmotor heb ik geen last van. Ik heb via jailbreak nu een trillend toetsenbord met typen wat ik wel fijn vind omdat ik dit ook bij android toestellen had. Maar klinkt biet goedkoop.

Ik heb het zelfde probleem met mijn iPad Air dat ik nu gewend ben aan Touch ID en de iPad het niet heeft :P
Voordeeltje van in het buitenland wonen: omgerekend kost de 5s 16GB €580 (nieuw). Aan de andere kant, geen Apple Store hier, alleen resellers. Omruilen zou geen probleem moeten zijn, maar voor alleen de powerknop... Grote kans dat ze het zo goed als allemaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Phntm schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:11:
Ik heb sinds maandag vorige week de originele Apple iPhone 5S case en man, wat een geweldige case is het. Aan de prijzige kant (39 euro), maar jeetje wat voelt ie fijn aan. Mijn telefoon zit helemaal afgeschermd aan de buiten kant, en de randen zijn net hoog genoeg waardoor je je mobiel gewoon op de scherm-zijde leggen zonder dat het scherm contact maakt met het oppervlak waar je hem op legt. En voor de fanatieken onder ons.. de case dempt het tik geluid van je los zittende knop heel erg. ENige manier dat je het nog kan horen is als je het bij je oor schudt maar dat zal je gauw vergeten. Zeker een aanrader, ziet er nice uit, lekkere leren buitenkant en stevig. Voorkomt ook dat je de hele tijd speelt met je case en je telefoon eruit haalt, dat gaat knap moeilijk bij deze case.
Bij mij exact hetzelfde verhaal. Powerbutton rammelde bij mij nauwelijks (moest echt heel hard schudden, 5s Silver)
Over de case ben ik ook zeer tevreden. De iPhone blijft dezelfde chique uitstraling houden!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Ja, want tracen gaat via de telefoon zelf. Ik heb enkel een internetverbinding nodig, dus wifi of 3g is voldoende. Zodra ik mn iPhone kwijt raak; even snel inloggen op iCloud en 'Lost Mode' aanvinken. Zodra hij internet verbinding heeft gevonden wordt hij gelocked en krijg ik een mailtje met locatie en tijdstip. Dus al zou de simkaart gewisseld worden, dan nog kan ik em traceren. En restoren gaat ook niet vanwege find my iphone. Ze kunnen het zovaak wipen als ze willen, of DFU mode doen maar de iPhone is enkel nog te activeren dmv mijn iCloud account/wachtwoord.
Dit lukt niet wanneer de vinder/dief het toestel uitzet en dan weer aan, aangezien dan een code ingevoerd moet worden ( en die weet die natuurlijk niet ) waardoor de iphone geen verbinding kan maken met 3G of Wi-Fi. En dan kan je je iphone niet vergrendelen of wissen, de dief/vinder heeft zo natuurlijk ook niets aan het toestel maar kan via slinkse wegen toch ( tegen betaling ) het toestel weer activeren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid hoor: hoe kan je die iOS 7 beveiliging omzeilen? Als ik mijn iPhone in DFU mode restore (meest schone manier), vraagt ie alsnog om mijn Apple ID gegevens. Je zou naar mijn weten dus de chip moeten hacken, om erin te komen. Lijkt me niet echt rendabel als simpele straatdief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op MP wordt tegen betaling van € 150,- die service geboden, voor degene die zijn code / wachtwoord kwijt is. Ik weet niet of je een bon of factuur moet overleggen dat jij de eigenaar bent.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:48:
Op MP wordt tegen betaling van € 150,- die service geboden, voor degene die zijn code / wachtwoord kwijt is. Ik weet niet of je een bon of factuur moet overleggen dat jij de eigenaar bent.
Dat ze het op marktplaats aanbieden wil nog niet zeggen dat ze het ook kunnen. Ik heb nog nergens gelezen dat ze de beveiliging gehackt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de software gehackt wordt, maar net als een imei unlock een reset wordt aangevraagd bij Apple. Is maar een gok, ik heb me er niet in verdiept maar zag de advertentie vorige week op MP staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:26
Dat haalt allemaal niets uit, het kán niet omzeilt worden op het moment.
Dieven blijven gewoon zitten met ongebruikte iOS7 devices tot het wel mogelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-01-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:58:
Dat haalt allemaal niets uit, het kán niet omzeilt worden op het moment.
Dieven blijven gewoon zitten met ongebruikte iOS7 devices tot het wel mogelijk is.
Als Apple het kan waarom een goede hacker/programmeur dan niet ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:59:
[...]

Kan het niet op de volgende manier:

In DFU mode aansluiten op iTunes en dan diegene zijn apple ID(als ie die heeft) aanmelden en ontgrendelen... ik heb het gelukkig nooit meegemaakt en dat hoeft van mij ook niet maar is wel een interessante vraag! :)

Heb mijn 5S sinds de intro en ben er zeer content mee... gisteren was er even een ei bak momentje, toestel was niks aan het doen maar toch tegen de 40 graden aan :( verder helemaal happy!

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:03
[...]

Volgens mij kan apple dat helemaal niet. Hoe weet apple dat het jou iphone is en dat die niet gestolen is. Al zou apple het kunnen, dan zouden ze het niet eens doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Omdat Apple toegang heeft tot de unlock server en de keys natuurlijk.
Waarom denk je dat downgraden niet mogelijk is, maar voor Apple wel, precies zelfde geintje.

Niet dat Apple het doet, maar ze kunnen het natuurlijk wel. Ze hebben alle controle over de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
ronaldm3 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:02:
[...]

Kan het niet op de volgende manier:

In DFU mode aansluiten op iTunes en dan diegene zijn apple ID(als ie die heeft) aanmelden en ontgrendelen... ik heb het gelukkig nooit meegemaakt en dat hoeft van mij ook niet maar is wel een interessante vraag! :)
Ik vermoed dat dat niet kan, aangezien de iPhone aan een bepaalde ID is gekoppeld. Hij zal dan toch echt om de gegevens van die specifieke ID vragen.
[...]

Je kan samen met Apple natuurlijk je account resetten. Een hacker/programmeur zal dan eerst in Apple's systeem moeten komen, alvorens hij je account kan resetten. Gaat niet zomaar lijkt me. :P

[ Voor 26% gewijzigd door RnB op 14-01-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

RnB schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:44:
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid hoor: hoe kan je die iOS 7 beveiliging omzeilen? Als ik mijn iPhone in DFU mode restore (meest schone manier), vraagt ie alsnog om mijn Apple ID gegevens. Je zou naar mijn weten dus de chip moeten hacken, om erin te komen. Lijkt me niet echt rendabel als simpele straatdief.
Helaas, als je even op ebay kijkt, dan merk je dat het nog steeds heel rendabel is. De onderdelen van een iPhone is namelijk ook goed bruikbaar.

http://www.ebay.com/sch/i...n+lock&_sacat=0&_from=R40

(de vraag is echter ook: waarom helpt Ebay aan heling?)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand die een Dockstation kan aanraden?
Ik zag vandaag een leuke wekkerradio, maar dan moet je eerst weer een connector voor 30 pins tussenzetten.

Als iemand een leuke wekkerradio voor de 5s weet hoor ik het ook graag, maar alleen een dockingstations is ook goed.

Is deze bijvoorbeeld niet ook gewoon voor de 5s?

[ Voor 52% gewijzigd door Martinusz op 14-01-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou fijn zijn wanneer je je iphone zo kan instellen dat wanneer je Find My Phone aan hebt staan en je je iphone als verloren of van afstand wilt wissen en dit niet mogelijk is omdat er geen 3G of Wi-Fi verbinding is, dat er dan op je scherm een tekst (die je van tevoren al geschreven hebt) verschijnt.
B.v. een tekst met : Dit toestel tegen beloning terug bezorgen op het volgende adres
Kwijtstraat 123
6543 BH Iphonecity
tel; 06-12345678

;)

Op mijn oude Nokia ( Symbian toestel ) had ik een app die wanneer een vinder zijn simkaart in het toestel stopte, er een sms werd verstuurd ( naar een door mij vooraf ingevoerde tel.nr. ) dat er een ander simkaart in het toestel is geplaats en met het binnenkomen van dat smsje heb je meteen de telefoonnummer van diegene die er een ander simkaartje in je toestel heeft geplaatst.( hij/zij moet dan wel beltegoed op het kaartje hebben, en dit gebeurt zonder dat er op het scherm is te zien dat een smsje is verzonden)
Zo kan je dan de vinder bellen en vragen of hij/zij het toestel terug wil geven. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hoe moet een telefoon weten wanneer ie verloren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
SidewalkSuper schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:26:
Door gebruik te maken van iCloud (Find My iPhone)? Uit zichzelf zal de telefoon het logischerwijs niet kunnen weten, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:26:
Na b.v. 3x invoeren ( zelf instellen natuurlijk ) van een foute code,??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

martinusz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:12:
Iemand die een Dockstation kan aanraden?
Ik zag vandaag een leuke wekkerradio, maar dan moet je eerst weer een connector voor 30 pins tussenzetten.

Als iemand een leuke wekkerradio voor de 5s weet hoor ik het ook graag, maar alleen een dockingstations is ook goed.

Is deze bijvoorbeeld niet ook gewoon voor de 5s?
eBay!

Er is ook een docking die ik gebruik waarbij je toestel horizontaal ligt en ik draai dan een gratis App: Alarm Clock.

[ Voor 7% gewijzigd door i2Paq op 15-01-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Weet iemand toevallig of de iPhone 5s de M7 chip ook gebruikt bij nauwkeurigere plaatsbepaling en daardoor de A7 ontlast? Of is het echt puur alleen voor fysieke beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Zeker weet ik het niet, maar ik vermoed dat de M7 puur voor motion is. De chip krijgt namelijk alleen input van de accelerometer, de gyroscoop en het kompas.
Daarnaast merk ik geen nauwkeurigere plaatsbepaling wanneer ik mijn 5S vergelijk met mijn 5 en 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

Ik merk dat ik met de iPhone 5s vaak problemen heb met wifi thuis. Terwijl mijn andere devices daar geen last van hebben (Macbook Pro, Dell laptop, Nexus 5, iPad Air). Met mijn eerdere iPhone 5 en met die van mijn vrouw had ik ook nooit problemen met het netwerk.

Alhoewel ik goed bereik heb, laden pagina's niet, blijven whatsapp berichten hangen, FB en Twitter verversen niet etc. Als ik Wifi uitschakel en weer inschakel lijkt dit niet te helpen. Pas als ik de telefoon uit en aan zet, dan lijkt het probleem verholpen te zijn en is hij weer bliksemsnel met internet.

Iemand nog een ingeving/tip wat ik kan proberen om de oorzaak te achterhalen?

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 17-01-2014 11:01 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Nitai schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:00:
Ik merk dat ik met de iPhone 5s vaak problemen heb met wifi thuis. Terwijl mijn andere devices daar geen last van hebben (Macbook Pro, Dell laptop, Nexus 5, iPad Air). Met mijn eerdere iPhone 5 en met die van mijn vrouw had ik ook nooit problemen met het netwerk.

Alhoewel ik goed bereik heb, laden pagina's niet, blijven whatsapp berichten hangen, FB en Twitter verversen niet etc. Als ik Wifi uitschakel en weer inschakel lijkt dit niet te helpen. Pas als ik de telefoon uit en aan zet, dan lijkt het probleem verholpen te zijn en is hij weer bliksemsnel met internet.

Iemand nog een ingeving/tip wat ik kan proberen om de oorzaak te achterhalen?
Misschien dat je router hier iets mee te maken heeft?
Dat hij hem na een bepaalde tijd eruit gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pyrone89 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Misschien dat je router hier iets mee te maken heeft?
Dat hij hem na een bepaalde tijd eruit gooit?
Ik geloof dat ik een tijd terug ergens las dat iPhones moeite hadden met 20hz waves, dus zet je signaal op 40 hz en kijk of dat wat verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je wilt je iphone 5s vanwege een losse powerknop bij de Apple store inruilen (na afspraak natuurlijk) en je hebt een kras op de achterkant van je 5s doen ze daar moeilijk over? En stel ze geven je een ander toestel en daar blijkt de powerbutton nog losser te zitten kan je dan zeggen nou geef toch maar mijn oude iphone terug want die was beter? 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Geen idee. Ik denk dat je de nadruk vooral niet op de kras moet leggen, maar dat het rammelen van de knop je stoort omdat je het terughoort op je video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:04:
Stel je wilt je iphone 5s vanwege een losse powerknop bij de Apple store inruilen (na afspraak natuurlijk) en je hebt een kras op de achterkant van je 5s doen ze daar moeilijk over? En stel ze geven je een ander toestel en daar blijkt de powerbutton nog losser te zitten kan je dan zeggen nou geef toch maar mijn oude iphone terug want die was beter? 😓
Helaas, je zult je oude telefoon nooit en ten nimmer terug krijgen (hier teken je voor als je het toestel ruilt) en als het een grote diepe kras is tsja dan denk ik dat ze hem gewoon überhaupt niet om zullen ruilen.

Misschien een schrale troost, ik heb mijn rammelende iPhone nu 3 keer omgeruild en ook toestel 4 heeft een rammelknop.
Mijn advies is dan ook: tenzij je het hoort bij het maken van een opname.. Gewoon lekker van je toestel gaan genieten.

Er is een gigantische batch telefoons uit de fabriek gekomen met rammel knoppen dus als je nog zou willen proberen te ruilen wacht dan even een tijdje (afhankelijk van je garantie natuurlijk) Want wees eerlijk behalve deze belachelijke productie fout en verschrikkelijk kwaliteitscontrole bij Apple's iPhone 5S afdeling is het een geweldig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sinds wanneer ziet Apple een loszittende knop als een defect ipv 'by design'?
Want toen ik de vorige keer bij de Apple Store was werd me verteld dat een loszittende power-button geen reden voor omruiling/reparatie is. En als je een product wilt retourneren lijkt het me logisch dat het product (zo goed als) ongebruikt is en iig vrij van schade.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Gister een iphone 5s omgeruild omdat mijn scherm losliet vanwege een val.

Helaas heb ik met de nieuwe iphone dit constant bij itunes:
Afbeeldingslocatie: http://bs-fotografie.nl/content/storage/iphone%205s.jpg

Ik heb een icloud backup terug gezet.

Tevens laat ie met aanzetten het startup scherm zien. Deze:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.iphonehacks.com/wp-content/uploads/2013/09/iphone-5s-setup-1.jpg

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zou iemand mij willen helpen?

Ik zit namelijk met een dilemma.
Ik kan via mijn oom aan een iPhone 5s komen uit Amerika. Ik lees op internet dat modelnummer A1457 in Europa werkt & dat je het toestel in Amerika simlockvrij moet kopen. Nu wil ik in Nederland een Sim Only abonnement afsluiten bij Tele2. Is dit verstandig? Want ik heb gelezen op internet dat 4G bij Tele2 in Nederland niet heel goed werkt. Of werkt 3G dan wel goed?
Verder heb ik een vraag over invoerrechten bij de douane. Loopt mijn oom risico als de iPhone in z’n koffer zit? En als hij er tussen uit wordt gepikt, hoeveel moet hij dat betalen aan invoerrechten/boete?

Oh en hoe zit het met de garantie in Nederland?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
BassieRassie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:54:
Gister een iphone 5s omgeruild omdat mijn scherm losliet vanwege een val.

Helaas heb ik met de nieuwe iphone dit constant bij itunes:
[afbeelding]

Ik heb een icloud backup terug gezet.

Tevens laat ie met aanzetten het startup scherm zien. Deze:
[afbeelding]

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Restore in DFU modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
Danku. Startup scherm is verdwenen.
Het itunes scherm is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Als je configureer als nieuwe iPhone aanvinkt en je gaat verder, blijft dat scherm dan terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 19:19
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:04:
Hallo,

Ik kan via mijn oom aan een iPhone 5s komen uit Amerika. Ik lees op internet dat modelnummer A1457 in Europa werkt & dat je het toestel in Amerika simlockvrij moet kopen. Nu wil ik in Nederland een Sim Only abonnement afsluiten bij Tele2. Is dit verstandig? Want ik heb gelezen op internet dat 4G bij Tele2 in Nederland niet heel goed werkt. Of werkt 3G dan wel goed?
Verder heb ik een vraag over invoerrechten bij de douane. Loopt mijn oom risico als de iPhone in z’n koffer zit? En als hij er tussen uit wordt gepikt, hoeveel moet hij dat betalen aan invoerrechten/boete?

Ik zou zeker voor SImyo gaan. Eigenlijk dezelfde prijzen als Tele2, maar dan op het KPN netwerk. KPN is al bijna klaar met de uitrol van 4G. Vanaf half feb gaat Simyo ook 4G aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

Let goed op de garantie idd, ik op release van de iPhone 5 een losse unlocked iPhone 5 voor mijn vriendin in Colorado. Werkte hier keurig maar na een paar maanden ging de knop bovenop defect (de bekende iPhone 5 kwaal) en moest ze dus garantie claimen.

We zijn toen naar de Amsterdam Apple store geweest en deze erkende de klacht waarop de "genius" een swap toestel ging halen. Nadat ze erg lang weg was gebleven keerde ze met ons eigen toestel retour, omruilen ging niet om dat het hier om een toestel ging welke niet in Europa gekocht was. We moesten het via Apple care (wat er niet extra op zat maar hij was nog binnen de 90 dagen) regelen.

Thuis deze gelijk gebeld, na het eerste gesprek zou het toestel naar de VS gaan voor garantie, we kregen echter geen ups label in de mail dus belde terug. Toen vertelde ze ons dat een USA iPhone hier niet onder de garantie voorwaarden viel. Na een hoop vragen bleek het te komen door de verschillende banden tussen het USA en Nl model.

Uiteindelijk dus maar bij een handige knul laten repareren, weg winst :)

Edit: ik heb trouwens wel weer positieve ervaring met de Apple garantie de andere kant op.
Ik had een defecte Franse AppleStoe iPhone 4 welke zonder pardon werd omgeruild in een Apple store in de VS. Zelfde gelde voor een 4s een jaartje later.

Vraag dus eerst goed na hoe ze hier tegenwoordig in staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-01-2014 19:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
fsfikke schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:32:
Sinds wanneer ziet Apple een loszittende knop als een defect ipv 'by design'?
Want toen ik de vorige keer bij de Apple Store was werd me verteld dat een loszittende power-button geen reden voor omruiling/reparatie is. En als je een product wilt retourneren lijkt het me logisch dat het product (zo goed als) ongebruikt is en iig vrij van schade.
Het is een defect/productie fout... En is wel degelijk een reden om het toestel om te ruilen maar de kans is groot dat je weer een defect toestel krijgt omdat er gewoon een hele batch uit de fabriek is gerold.. Er zijn een hoop mensen die geen rammelende iPhone hebben en de problemen zijn ook redelijk recent gemeld. Dit is niet "by design", vraag jezelf eens af.. Zou Apple zoiets "by design" leveren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Sinds vrijdag in het bezit van de 5s, wat een ongelofelijk fijn toestel is het zeg. Kwam van de iphone 4 maar die begon toch wat kuren te vertonen. Voor nu geen klachten met het nieuwe toestel! Hopelijk blijft dit zo.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Evernote schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:43:
[...]
Dit is niet "by design", vraag jezelf eens af.. Zou Apple zoiets "by design" leveren? ;)
Nouja, twee 'Geniussen' hebben me toch echt verteld dat het 'binnen de specificaties is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
fsfikke schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:48:
[...]

Nouja, twee 'Geniussen' hebben me toch echt verteld dat het 'binnen de specificaties is'.
Zou ik ook zeggen als de ontwerpers van mijn bedrijf een fout hebben gemaakt.

Inmiddels zou je de werkwijze moeten kennen van grote bedrijven: ontkennen, ontkennen en nog eens ontkennen. Voor die paar gevallen waar echt te veel gezeur komt in de pers vind je dan alsnog een oplossing. Voor alle andere gevallen heb je dus geld bespaard omdat de klant je ontkenning heeft geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Pyrone89 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Inmiddels zou je de werkwijze moeten kennen van grote bedrijven: ontkennen, ontkennen en nog eens ontkennen. Voor die paar gevallen waar echt te veel gezeur komt in de pers vind je dan alsnog een oplossing. Voor alle andere gevallen heb je dus geld bespaard omdat de klant je ontkenning heeft geaccepteerd.
Amen. De wereld draait maar om 1 ding en dat is geld helaas.

Inmiddels krijg ik toch echt telefoon nummer 5 door herhaaldelijk rammel telefoons te hebben gehad, deze telefoon zal ook nieuw sealed in doos zijn wat ik echt geweldige service vind van Apple.

Hoop dat deze uit een latere batch komt want dan heb ik straks een super toestel die ook goed in elkaar zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees kan ik maar beter tevreden zijn met wat ik nu heb, aangezien de kans groot is dat je weer een toestel krijgt met een losse powerbutton. Ik weet nu wat ik heb en weet niet wat ik krijg indien ik besluit te ruilen.Ik heb dit tijdelijk opgelost met een bumper van Muvit, Bij mijn iphone 4 waar de volume button wat los zat heb ik dit verholpen door een dun stukje stevig schuim ertussen te zetten ( toestel wel helemaal uit elkaar schroeven en van een oude muismat een stukje schuim ertussen gedaan en weer vastgeschroefd ) , en de volume button voelde echt stevig aan en de klik bij het indrukken was weer duidelijk hoor/voelbaar.
Ik denk dat ik dit in de verre toekomst ook bij mijn 5S ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pyrone89 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Waar het om gaat is dat itt een dode pixel oid, de knop geen reden is voor Apple om je telefoon in te nemen voor reparatie.
Dat je als je een nieuwe telefoon koopt hem terug kan brengen onder het mom van 'ik ben er niet tevreden mee' is geen bevestiging dat Apple het probleem erkend.

Ik heb sinds dag 1 een 5S en ja het knopje zit niet strak vast. Toch kan ik 's nachts nog prima slapen :)
Zie bijvoorbeeld de post van Donstil:
Werkte hier keurig maar na een paar maanden ging de knop bovenop defect (de bekende iPhone 5 kwaal) en moest ze dus garantie claimen.
Ik heb bij mijn iPhone 5 ook het probleem gehad dat m'n power-knop niet meer werkte op een gegeven moment. Ik denk eerder dat dat de reden is dat Apple de toleranties iets vergroot heeft nu.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 20-01-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
RnB schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:48:
Als je configureer als nieuwe iPhone aanvinkt en je gaat verder, blijft dat scherm dan terugkomen?
yes helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Terugbrengen man, duidelijk een kapotte iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Hallo,

Ik heb vorige maand een 5S in New York gekocht.
Vantevoren heb ik eerst 2 medewerkers gevraagd of het toestel 100% zou werken in NL en of ik gewoon normale garantie zou hebben in NL geen probleem zeiden ze.

Bij de douane kom ik gewoon doorlopen zonder problemen maar als ze je "pakken" moet je volgens mij 21% belasting betalen

Edit: ik heb het A1533 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:57
Heb nu ongeveer een maand een 5s en ontdek nu net dat het scherm een beetje loszit aan de linkerbovenkant en 'plopt' als je er op drukt. Ben bang dat dit dus weer omruilen wordt, ik heb mijn iPhone 5 destijds ook twee keer om moeten ruilen voordat ik een goede had. Iemand ervaring met een los scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Laatst online: 18:24
Hallo
Ik heb het volgende probleem de camera doet het 1keer en zit het beeld vast.
En de zaklamp doet het niet als er een bericht/belletje krijgt licht die wel op
Heb al na fabriek instellingen gedaan en alles paar x gerest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ga mij ook eens melden in het iPhone topic :)
Ik ben bezitter van een macbook en mijn galaxy s3 heeft het opgegeven. Dus schaf ik een iPhone aan. Combineert naar verwachting beter met mijn macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand ook problemen met de home-knop?
Ik heb heel vaak dat wanneer ik erop druk dat het lijkt alsof ie op zijn plaats schiet, soort klik geluid. Druk je daarna nog een keer dan hoor je het niet, na een tijdje weer op de knop en dan weer het geluid. Alsof de knop langs de randjes schraapt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar ik kan nergens een centraal App topic vinden.

Weet iemand een gratis app waarbij je pakketten kunt volgen? Ik zie een paar apps in de appstore maar dit zijn lite versies waar je bent gelimiteerd aan slechts een stuk of drie pakjes die je kunt volgen en dan heb je niet eens push notificaties.
Ik zoek eigenlijk een gratis app zoals Parcels voor Android:

Google Play: Pakete

Deze ondersteunt alle grote koeries inclusief PostNL. Ideaal. Zie ik iets over het hoofd of is er echt geen soortgelijke gratis app voor iOS beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
donaldo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:58:
Heb nu ongeveer een maand een 5s en ontdek nu net dat het scherm een beetje loszit aan de linkerbovenkant en 'plopt' als je er op drukt. Ben bang dat dit dus weer omruilen wordt, ik heb mijn iPhone 5 destijds ook twee keer om moeten ruilen voordat ik een goede had. Iemand ervaring met een los scherm?
De mijne vertoont sinds vandaag iets vergelijkbaars. Bij minimale aanrakingen op het scherm hoor je het scherm poppen. Hij lijkt los te zitten of hij plakt tegen de batterij of iets dergelijks. Erg vreemd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:45:
Iemand ook problemen met de home-knop?
Ik heb heel vaak dat wanneer ik erop druk dat het lijkt alsof ie op zijn plaats schiet, soort klik geluid. Druk je daarna nog een keer dan hoor je het niet, na een tijdje weer op de knop en dan weer het geluid. Alsof de knop langs de randjes schraapt ofzo...
BillSpaarbank schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:53:
[...]

De mijne vertoont sinds vandaag iets vergelijkbaars. Bij minimale aanrakingen op het scherm hoor je het scherm poppen. Hij lijkt los te zitten of hij plakt tegen de batterij of iets dergelijks. Erg vreemd.
Bij mij dus in de buurt van de Home knop, als ik de iphone pak en mijn duim in de buurt van de homeknop vastpak, dan hoor ik dus ook een klik alsof ie ergens in klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:51:
[...]

[...]

Bij mij dus in de buurt van de Home knop, als ik de iphone pak en mijn duim in de buurt van de homeknop vastpak, dan hoor ik dus ook een klik alsof ie ergens in klikt.
Even dus contact opnemen met Apple en hun het laten nakijken. De 5s heeft gewoon veel kuren en dat zal men moeten accepteren. Qua ecosystem vind ik het wel een geweldig apparaat tegenover de android ecosystem. Ook sinds ik die nieuwe 5S case heb hoor ik dat ratel geluid niet meer. Mijn homeknop klikt wel wat vaag als ik niet precies in het midden druk. Vond die oldschool home knop toch wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Het is echt de homeknop, heb er nu even op gelet. Het is alsof ie ie terugklikt in z'n "pasvorm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:05:
Het is echt de homeknop, heb er nu even op gelet. Het is alsof ie ie terugklikt in z'n "pasvorm".
Dat heeft bijna iedereen als ik dat zo lees. Ik heb dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:33
Pyrone89 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:11:
[...]

Same hier. Bij de 4. 4s, 5 niet zoveel last van als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb het niet overigens, misschien doet dat er wat toe voor de verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pyrone89 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:11:
[...]

Niet die bovenop hè die rammelt, maar de grote ronde..dus en een rammel en een klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:32:
[...]

Niet die bovenop hè die rammelt, maar de grote ronde..dus en een rammel en een klik
De vingerafdrukscannende knop ja. Die klikt met een merkbaar geluid als je hem indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit nieuwsgierigheid. Op de 5S van mij staat op de simtray geen imei nummer, op mijn vorige iphones stond dat er wel op de simtray. Weet iemand waarom dit is veranderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Het staat volgens sommigen nu wel op de achterkant. En die zit wat vaster aan het toestel dan de tray, zodat bij het vervangen van de tray het nummer niet meer niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds gisteren ook een 5S gekocht, voorheen een 4S gehad. (heb ook een mini)
Wat ik nu merk is, als ik bijvoorbeeld ontgrendel dat er precies een witte 'gloed' linksboven vertrekt naar het midden. Heel appart om te omscrhrijven. Ik zou denken dat het een mapjes is die zo 'fade in' doet naar het midden. ik heb dit ook als ik bv een app sluit, dan zie je hetzelfde terug komen.

Op de 4s nooit gezien, zijn er nog mensen die weten wat ik bedoel of weten hoe je dit afzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Volgens mij bedoel jij dit:

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid. De schakelaar om beweging te verminderen schakelt het parallax-effect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ja en nee, daarmee is het volledige effect weg, nu is het precies de samengevoegde mappen die linksboven vertrekken.
eens filmpje van nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik heb vaak dat mn 5S opnieuw op moet starten of dat als ik een foto wil maken en ik de tel weer wil vergrendelen, mn camera gewoon doorgaat en niet reageert... Meer mensen problemen met zulke dingen? Ben over de iPad razend enthousiast maar irriteer me bij de iPhone toch wel eens aan zulke dingen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Soms is de 5S erg buggy idd, het schijnt door de 64bit processor te komen.
Vanmiddag had ik ook weer een ''crash'' bij het verwijderen van apps uit mijn multi task scherm.

Apple roept dat deze crashes met 7.1 verholpen zullen zijn, laten we het hopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

RickvN schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:51:
Ik heb vaak dat mn 5S opnieuw op moet starten of dat als ik een foto wil maken en ik de tel weer wil vergrendelen, mn camera gewoon doorgaat en niet reageert... Meer mensen problemen met zulke dingen? Ben over de iPad razend enthousiast maar irriteer me bij de iPhone toch wel eens aan zulke dingen.
Ik heb het vooral met locatievoorzieningen / gps. Als ik een app gebruik zoals Yellowbrick, dan reageert het soms niet omdat de app een locatie aan het ophalen is. Heel irritant. Vooral bij het afmelden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesie79
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 21:25
martinusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:05:
Ik had precies hetzelfde probleem dit i.c.m. een zeer slecht tot niet werkende touch ID.
Toestel omgeruild bij VF en nu heb ik er een waar de homebutton niet "klikt" en de touch ID perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat er veel mensen last hebben van de home-knop. Ik heb er zelf geen last van trouwens mijn knop zit goed vast net zoals op mijn oudere iphones. Misschien een tip voor de mensen die het toestel al hebben gejailbreakt of dit nog willen gaan doen; in Cydia is er een tweak "Virtual Home" deze tweak zorgt ervoor dat je de home-knop niet meer hoeft in te drukken. let op deze tweak werkt alleen op de 5s.
Het prettige ervan is dat je alleen je vinger op de home-knop hoeft neer te leggen en de touch-id werkt meteen zonder hem eerst in te drukken. Verder heeft de tweak nog enkele instellingen die je via het iPhone menu kunt aanpassen. Ik hoop dat met deze tweak een enkele van jullie geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
keesie79 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 07:45:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem dit i.c.m. een zeer slecht tot niet werkende touch ID.
Toestel omgeruild bij VF en nu heb ik er een waar de homebutton niet "klikt" en de touch ID perfect werkt.
De touch id ansich werkt prima, alleen die knop kraakt als een gek :? je kunt hem zeg maar indrukken een stukje voordat je "tegenstand" krijgt, dus dat de homeknop nog niets doet, als ik dat doe hoor je gewoon een harde kraak, alsof de knop over een randje heen gaat. Druk ik de knop helemaal goed in, dan is het even weg, pak ik later mijn telefoon weer, dan hoor je weer eerst die kraak bij het indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Zojuist met iTunes een backup gemaakt (incl. vinkje apps backuppen) van mijn iPhone 5. Nu heb ik deze hersteld op mijn nieuwe iPhone 5s maar ontbreken alsnog alle apps. Ik kan ze een voor een gaan downloaden maar ik wil ze vanuit de iTunes backup terug zetten. Als ik nu in de iTunes zelf kijk onder Apps, staat in de linkerkolom ook helemaal geen app :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Media en apps maken geen deel uit van een backup. Die apps moet je opnieuw installeren of synchroniseren vanuit iTunes. De data voor die apps is overigens wel gewoon gebackupt (inclusief de positie op je homescreen), dus gewoon even syncen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Scott schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:34:
Media en apps maken geen deel uit van een backup. Die apps moet je opnieuw installeren of synchroniseren vanuit iTunes. De data voor die apps is overigens wel gewoon gebackupt (inclusief de positie op je homescreen), dus gewoon even syncen en klaar.
Hoe sync ik dat dan :? Nu zie ik namelijk niks in het linker rijtje (rechterkant staan mijn iPhone schermen). Het opnieuw downloaden via App Store werkt inderdaad maar dan moet ik ze allemaal een voor een aanklikken.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 30-01-2014 18:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Hebben er meer mensen problemen met apps die weigeren automatisch te updaten/downloaden? Hier heb ik last van op een iPhone 5S met iOS 7.0.4. Hoewel het automatisch downloaden van apps ingeschakeld is vertikt het toestel dit te doen en moet ik zelf de store in gaan en op update tikken waarna de apps pas gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56
JB schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:51:
[...]

Hoe sync ik dat dan :? Nu zie ik namelijk niks in het linker rijtje (rechterkant staan mijn iPhone schermen). Het opnieuw downloaden via App Store werkt inderdaad maar dan moet ik ze allemaal een voor een aanklikken.
Zoals ik het zie, heb jij je apps nooit gesycnt met iTunes (daarom staan ze ook niet in iTunes). Je zal ze dus opnieuw moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TMC schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:
[...]
Zoals ik het zie, heb jij je apps nooit gesycnt met iTunes (daarom staan ze ook niet in iTunes). Je zal ze dus opnieuw moeten downloaden.
Daar lijkt het inderdaad op. Ik zal eens kijken waar ik dat doe. Enige wat ik me dan afvraag; wat doet het vinkje "back-up van apps maken" dan precies als je een handmatige back-up van je toestel maakt? Puur de settings van de apps back-uppen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56
JB schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:00:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op. Ik zal eens kijken waar ik dat doe. Enige wat ik me dan afvraag; wat doet het vinkje "back-up van apps maken" dan precies als je een handmatige back-up van je toestel maakt? Puur de settings van de apps back-uppen :?
Zoiets ja. En daarnaast de instellingen van je telefoon en foto's. Het is een beetje onzinnig om dingen te backuppen die niet user-specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hmm.

Vanmorgen die update naar 7.0.5 gedaan en mijn telefoon was helemaal dood. iTunes en herstellen zorgde voor het weer doen, maar wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
7.0.5. is toch alleen voor chinese iphones?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
TMC schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:
[...]
Je moet je aankopen overzetten in iTunes, van je iPhone naar iTunes. Telefoon aansluiten, rechtermuisknop op je telefoon en dan aankopen overzetten aanklikken. Rest gaat vanzelf. Kost wel aardig wat schijfruimte afhankelijk van hoeveel apps op je telefoon staan.
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.