Offtopic eigenlijk, maar grafisch gezien zou ED er volgens mij veel beter uitzien als niet alles geel was.
Valt me op hoe weinig mensen iets te melden hebben, had een overspoeling van het topic verwacht
Mensen komen thuis van werk, dus misschien komt er straks wat meer 
Ik moet nog even wachten tot de patch gedownload is iig.
Ik moet nog even wachten tot de patch gedownload is iig.
Iedereen komt net thuis van werk en moet eten/downloaden 
En ja weet niet echt veel te zeggen... het ziet er erg mooi uit en draait soepeler dan gedacht. Vliegen/aimen kan ik helemaal niks van en tol maar wat in het rond.... Weet niet of dat komt doordat de controllers te twitchy zijn of omdat ik gewoon slecht ben.
Verder vind ik ook een beetje dat je te ver achterin je cockpit zit ofzo... ik heb niet het gevoel dat ik "in" het spel zit
En ja weet niet echt veel te zeggen... het ziet er erg mooi uit en draait soepeler dan gedacht. Vliegen/aimen kan ik helemaal niks van en tol maar wat in het rond.... Weet niet of dat komt doordat de controllers te twitchy zijn of omdat ik gewoon slecht ben.
Verder vind ik ook een beetje dat je te ver achterin je cockpit zit ofzo... ik heb niet het gevoel dat ik "in" het spel zit
[ Voor 76% gewijzigd door Basekid op 04-06-2014 18:20 ]
Idd ben nu pas net thuis.. zo eerst maar eens eten.
@William, dan doe je het beter dan ik, met 800/900kb/s
Hopelijk is 't voor 10 uur wel binnen...
@William, dan doe je het beter dan ik, met 800/900kb/s
[ Voor 52% gewijzigd door Case_C op 04-06-2014 18:39 ]
Verwijderd
Net thuis. Nu aan het downloaden met een whopping 2.32 MB/s.Ircghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:09:
Valt me op hoe weinig mensen iets te melden hebben, had een overspoeling van het topic verwacht
Ik kwam thuis en het was gedownload.
Op een of andere manier heeft de launcher het toch automatisch opgepikt.
Zo thuis meteen even AC proberen
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Avenger ziet er net weer wat leuker uit, en je kan nu in je bed
Heb net een uurtje zitten spelen met mijn HOTAS x en het speelt wel erg lekker moet ik zeggen. Ziet er ook geweldig mooi uit. (moest wel crossfire uitzetten)
Het downloadde bij mij trouwens op volle snelheid (23MB/s) dus ik denk dat de servers dan nu gewoon druk zijn.
Het downloadde bij mij trouwens op volle snelheid (23MB/s) dus ik denk dat de servers dan nu gewoon druk zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Alien B.O.B. op 04-06-2014 19:08 ]
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Het was gewoon tering druk natuurlijk vanmiddag, verbaast mij uberhaubt dat ik net na de release al redelijk hard kon binnenhalen (lees enkele mbps)
Heb het zojuist ook met mijn HOTAS geprobeerd, en weliswaar werkte het gelukkig want ik zag al een paar negatieve posts op de officiele servers. Helaas ben ik er alleen niet tevreden mee. Ik gebruik op dit moment de T-Flight die als de beste budget HOTAS word gezien maar ik vind de besturing vrij matig. Helaas is er niet veel te veranderen met de software van de HOTAS zelf of in het spel dus ik kan er niet meer van maken, uit frustratie heb ik me xbox 360 controller er maar bij gepakt maar daar ging het niet veel beter op, het was helaas nog slechter. Toen heb ik het maar met de muis en keyboard geprobeerd en dat werkte verassend genoeg het best. Ik hoop snel dat ze de controls van de HOTAS aanpassen, want voorzichtig mikken werkte helaas niet goed genoeg, als ik een beetje met me stick bewoog was ik al een kwartslag verder waardoor het niet echt accuraat ging... jammer, maargoed dat zal ooit wel gefixed worden.
Helaas kan ik alleen vanduul swarm en freeroam spelen tot nu toe, maar het werkt geinig. Ik word er alleen wel een beetje gek van dat je system steeds oververhit raken als je maar iets probeert te doen, kan je hier nog wat tegen doen of gewoon minder schieten? Ik gebruik nu de 300i, daar heb je 2 verschillende wapens, 1 die ik maar vergelijk met een pea shooter, gaat niet snel en schiet niet ver, en dan een wat snellere die wat langzamer schiet, weet nou niet precies of dit schip wat voor mij is. Maar aangezien ik een 325a heb gekocht en niet een 300i is het heel lastig om er een oordeel over te geven. Maargoed, ik was altijd al geintresseerd in een hornet dus misschien toch maar de upgrade is een keer doen.
Helaas kan ik alleen vanduul swarm en freeroam spelen tot nu toe, maar het werkt geinig. Ik word er alleen wel een beetje gek van dat je system steeds oververhit raken als je maar iets probeert te doen, kan je hier nog wat tegen doen of gewoon minder schieten? Ik gebruik nu de 300i, daar heb je 2 verschillende wapens, 1 die ik maar vergelijk met een pea shooter, gaat niet snel en schiet niet ver, en dan een wat snellere die wat langzamer schiet, weet nou niet precies of dit schip wat voor mij is. Maar aangezien ik een 325a heb gekocht en niet een 300i is het heel lastig om er een oordeel over te geven. Maargoed, ik was altijd al geintresseerd in een hornet dus misschien toch maar de upgrade is een keer doen.
Ik zou het wel binnen willen halen maar krijg enkel "Unable to load metafile" 
En als ik dan op repair druk blijft ie daar op hangen..
Voor degene die geinteresseerd zijn hun controls zelf aan te passen:
In deze file:
\StarCitizen\CitizenClient\Data\GameData.pak\Libs\Config\defaultProfile.xml
staan alle keybinds op dit moment. Er staan in de Config map ook nog een paar andere profiles die je kan gebruiken.
Maak wel een back-up van je GameData.pak file, deze wordt namelijk gebruikt om te controleren of je game-installatie nog in orde is bij patches, en als je het veranderd is dit niet meer het geval.
Wanneer er een nieuwe patch is, zul je dus even de GameData.pak back-up terug moeten zetten.
In deze file:
\StarCitizen\CitizenClient\Data\GameData.pak\Libs\Config\defaultProfile.xml
staan alle keybinds op dit moment. Er staan in de Config map ook nog een paar andere profiles die je kan gebruiken.
Maak wel een back-up van je GameData.pak file, deze wordt namelijk gebruikt om te controleren of je game-installatie nog in orde is bij patches, en als je het veranderd is dit niet meer het geval.
Wanneer er een nieuwe patch is, zul je dus even de GameData.pak back-up terug moeten zetten.
Verwijderd
Ik heb mijn helm opgedaan. Ik loop vervolgens mijn Cutlass binnen en ga in mijn cockpit zitten. En dan niets? Ik heb de manual gelezen en daar staat in dat ik een menu zou moeten krijgen?
Kan alleen in de 300i, Aurora of Hornet.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:43:
Ik heb mijn helm opgedaan. Ik loop vervolgens mijn Cutlass binnen en ga in mijn cockpit zitten. En dan niets? Ik heb de manual gelezen en daar staat in dat ik een menu zou moeten krijgen?
Verwijderd
Oke misschien heb ik wat gemist. :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 19:46 ]
Op tab drukken.HammerNL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:43:
Hoe werkt free-look als je in first person view zit in de DFM?
Met zo'n 4 Mb/s aan het naar beneden sleuren. Nog een drie kwartiertjes.
Aan de mensen die (misschien net) een HOTAS hebben, ipv aan te kutten met game files voor je keys kan je in de control software voor je HOTAS natuurlijk de keybinden aan een knop. Zodat je het alsnog kan doen zoals je zelf wilt.
Als je HOTAS dat kan wel jaIrcghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:57:
Aan de mensen die (misschien net) een HOTAS hebben, ipv aan te kutten met game files voor je keys kan je in de control software voor je HOTAS natuurlijk de keybinden aan een knop. Zodat je het alsnog kan doen zoals je zelf wilt.
Ik heb een raar probleem met de controls. Als ik draai dan blijf ik maar doorstrafen terwijl de coupled mode aanstaat (de VTI indicator komt ook niet mee). Hier door kom ik continu buiten de simulation boundary. Heb het zowel met muis/tobo als joystick (extreme 3d pro). Meer mensen hier last van?
Kom er vooralsnog niet in. Ben ook niet de enige met dit probleem en nog geen fix gevonden helaas.
https://forums.robertsspa...ion-error-login-failed/p3
Ach, kan gebeuren
edit: userdata file verwijderen en daarna PW update via CIG website doet wonderen.
(Duurt nog steeds wel even voordat ik er in zit.. maar er gebeurd tenminste iets en heb al stukje gevlogen. Toch maar even de manual lezen
)
https://forums.robertsspa...ion-error-login-failed/p3
Ach, kan gebeuren
edit: userdata file verwijderen en daarna PW update via CIG website doet wonderen.
(Duurt nog steeds wel even voordat ik er in zit.. maar er gebeurd tenminste iets en heb al stukje gevlogen. Toch maar even de manual lezen
[ Voor 35% gewijzigd door Knud op 04-06-2014 20:43 ]
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
Net even wat dogfighting gedaan. De effecten zijn vrij gaaf als je geraakt wordt. Rook in je cockpit etc. Blij verast dat mijn Saitek FLY 5 het out of the box deed.
Mijn controlprobleem is opgelost. Even de map "user" verwijderen en hij deed het weer.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:07:
Ik heb een raar probleem met de controls. Als ik draai dan blijf ik maar doorstrafen terwijl de coupled mode aanstaat (de VTI indicator komt ook niet mee). Hier door kom ik continu buiten de simulation boundary. Heb het zowel met muis/tobo als joystick (extreme 3d pro). Meer mensen hier last van?
Eerste indrukken: SLI (770GTX) werkt ook bij mij niet, kreeg zowat een epileptische aanval van dat die flikkerende graphics, zowel in de hangar als in space. Had m'n aankoop van gisteren nog wel even kunnen uitstellen geloof ik.
Verder valt me op dat met name in de hangar de afwezigheid van anti aliasing pijnlijk duidelijk is, maar dat zal ongetwijfeld nog wel als optie worden toegevoegd.
Vond de wel erg beperkende bounderies van de simulatie zelf wel erg storend, het is net alsof je in een vissekom vliegt, en als je er per ongeluk buiten komt moet je respawnen.
Ik weet niet of ik ergens overheen keek, maar de hud van de 300i bood voor mij geen info over thrust, percentage boost, G krachten etc. Schip voelt ook veel minder 'af' dan de Hornet.
Als je de tijd neemt om de graphics een beetje te bekijken ziet dat er wel erg strak uit, en ook met maar een grafische kaart vond ik het behoorlijk soepel lopen ten opzichte van wat ik op basis van de fps in de hangarmodule verwachtte.
Tot slot ook bij mij de inmiddels genoemde bugs, kort na het inloggen wegvallende connectie die ook niet meer vanzelf lijkt te restoren (hoewel vliegen wel mogelijk blijft daarna dus), geluid van wapens die ineens verdwijnt, heul veul clipping bij het bewegen van je char in een schip, dat soort dingen.
Ik vind het moeilijk om gelijk verliefd te worden op dit spel, maar het is blijft natuurlijk een alpha.
Verder valt me op dat met name in de hangar de afwezigheid van anti aliasing pijnlijk duidelijk is, maar dat zal ongetwijfeld nog wel als optie worden toegevoegd.
Vond de wel erg beperkende bounderies van de simulatie zelf wel erg storend, het is net alsof je in een vissekom vliegt, en als je er per ongeluk buiten komt moet je respawnen.
Ik weet niet of ik ergens overheen keek, maar de hud van de 300i bood voor mij geen info over thrust, percentage boost, G krachten etc. Schip voelt ook veel minder 'af' dan de Hornet.
Als je de tijd neemt om de graphics een beetje te bekijken ziet dat er wel erg strak uit, en ook met maar een grafische kaart vond ik het behoorlijk soepel lopen ten opzichte van wat ik op basis van de fps in de hangarmodule verwachtte.
Tot slot ook bij mij de inmiddels genoemde bugs, kort na het inloggen wegvallende connectie die ook niet meer vanzelf lijkt te restoren (hoewel vliegen wel mogelijk blijft daarna dus), geluid van wapens die ineens verdwijnt, heul veul clipping bij het bewegen van je char in een schip, dat soort dingen.
Ik vind het moeilijk om gelijk verliefd te worden op dit spel, maar het is blijft natuurlijk een alpha.
[ Voor 17% gewijzigd door Weemism op 04-06-2014 21:17 ]
In wave 6 beginner mijn wapens meteen te overheaten, heeft iemand anders hier ook last van?
En de controls zijn eigelijk alleen met een keaybord te doen, met de controller kan ik niets met mn rechter stick, veel te spastische bewegingen...
Verder draait het verrassend soepel met m'n i7 920 en 280X (en slechts 6GB ram).
En de controls zijn eigelijk alleen met een keaybord te doen, met de controller kan ik niets met mn rechter stick, veel te spastische bewegingen...
Verder draait het verrassend soepel met m'n i7 920 en 280X (en slechts 6GB ram).
Hebben jullie ook het idee dat je met een toetsenbord/muis een groot voordeel hebt boven een joystick?
Met de muis kun je de wapens los bewegen en met een joystick zijn ze fixed.
Voor SC zet ik de SLI uit. Werkt goed genoeg en geen artifacts.Weemism schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:12:
Eerste indrukken: SLI (770GTX) werkt ook bij mij niet, kreeg zowat een epileptische aanval van dat die flikkerende graphics, zowel in de hangar als in space. Had m'n aankoop van gisteren nog wel even kunnen uitstellen geloof ik.
Enkel Tobo/muis hier, maar werkt eigenlijk vrij goed.Sajuuk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:21:
Hebben jullie ook het idee dat je met een toetsenbord/muis een groot voordeel hebt boven een joystick?
Echter kan ik geen missiles armen. Heb je die niet in free flight modus? Of heeft 300i ze standaard niet? (ik zie ze wel op mn schip, maar status staat op "unarmed"...)
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Missiles moet je armen/locken met middle mouse (ingedrukt houden), en als je dan helemaal rode target hebt kan je met middle mouse schieten.
Een tip trouwens voor de mensen met sterkere uitvoeringen, je kan wapens van je eigen schip halen en die op de trainer plakken. Ik heb bijvoorbeeld een Aurora LN, en kan dus de repeaters ipv de lasers op de Aurore MX Trainer zetten.
Een tip trouwens voor de mensen met sterkere uitvoeringen, je kan wapens van je eigen schip halen en die op de trainer plakken. Ik heb bijvoorbeeld een Aurora LN, en kan dus de repeaters ipv de lasers op de Aurore MX Trainer zetten.
[ Voor 45% gewijzigd door casparz op 04-06-2014 21:36 ]
Ik hoefde volgens mij voor missile lock niks ingedrukt te houden. Eén keer drukken voor lock, tweede keer voor gratis kill. Maar niet 100% zeker.
Ik heb enkel tobo + muis, het werkt wel, en ik kan dus niet vergelijken met joysticks, maar echt natuurlijk vind ik het niet werken nog.
Ik heb enkel tobo + muis, het werkt wel, en ik kan dus niet vergelijken met joysticks, maar echt natuurlijk vind ik het niet werken nog.
hoe de piep bestuur je die hud in de aurora bijvoorbeeld. Bij mijn missles staat unarmed maar ik heb er toch echt ammo gegooid.
Verwijderd
Net weer tot wave 9 gekomen. Maar als je door die beams heen vliegt dan gaat je snip nogal snel kapot. 
En als je eject (ALT+L) voordat je schip opblaast scheelt je een 'leven' en krijg je weer een nieuw schip.
Bij een nieuwe wave pik ik er altijd de elite uit en stuur er een raket naartoe zodat die me tenminste niet meer lastig zal vallen.
Maar ze proberen je altijd vanachter te raken die rotzakken.
En als je eject (ALT+L) voordat je schip opblaast scheelt je een 'leven' en krijg je weer een nieuw schip.
Bij een nieuwe wave pik ik er altijd de elite uit en stuur er een raket naartoe zodat die me tenminste niet meer lastig zal vallen.
Maar ze proberen je altijd vanachter te raken die rotzakken.
Had ik ook en wat anderen zeggen, je moet locken met middle mouse (klik vasthouden voor 1-2 seconden bij mij) en na lock kun je weer klikken en dan schiet je de raket.Ircghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:56:
hoe de piep bestuur je die hud in de aurora bijvoorbeeld. Bij mijn missles staat unarmed maar ik heb er toch echt ammo gegooid.
(Je hebt iets van 4 missiles in totaal denk ik?)
En die beams doen pijn..
Had ik ook, gewoon even compleet nieuw installeren en het probleem is opgelost.Evil Cowman schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:37:
Ik zou het wel binnen willen halen maar krijg enkel "Unable to load metafile"
Heb ook even een uurtje met een joystick gespeeld, is wel even wennen maar het ging steeds iets beter. Het einde van wave 5 gehaald, verder wou niet want mijn wapens waren de hele tijd oververhit, zal wel van de schade komen.
[ Voor 25% gewijzigd door MRCL op 04-06-2014 22:12 ]
Bij mij werkt het nu met joystick erg goed. Beter dan muis/tobo. Ik heb een Logitech Extreme 3D Pro, een vrij basis joystick. Wel even wennen dat yaw/pitch nu omgedraaid is vergeleken met andere space sims. En ik heb geen free look op de hat.Sajuuk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:21:
Ik heb ook dat de joystick veel fijner vliegt dan met mutobo. Wel vind ik het jammer dat je niet naar achteren, boven en beneden kunt als je stil hangt. Het moet altijd met draaien en voorwaardse snelheid...
Ook werkt eject niet in de aurora MR.
Daarnaast staat bij mij dus dat mijn missle launcher unarmed is, terwijl er wel degelijk wat in zit volgens mij. Het klikken om te launchen (met hold) werkt ook niet.
Wel net even flink wat waves doorgewerkt en leuke achtervolgingen gehad en een paar missle evade met flares ^^
Ook werkt eject niet in de aurora MR.
Daarnaast staat bij mij dus dat mijn missle launcher unarmed is, terwijl er wel degelijk wat in zit volgens mij. Het klikken om te launchen (met hold) werkt ook niet.
Wel net even flink wat waves doorgewerkt en leuke achtervolgingen gehad en een paar missle evade met flares ^^
De reden waarom Eject in de Aurora niet werkt is volgens mij omdat de Aurora geen eject functie heeft. Kijkend naar het ontwerp in ieder geval, zie ik niet hoe je zou moeten ejecten.
Klopt, eject is idd geen mogelijkheid bij de Aurora. Maar er is ook genoemd dat het in zijn geheel niet mogelijk was om uit te stappen in flight. Wat eigenlijk op z'n minst wel zou moeten kunnen.
Kan je zo dan niet gratis ammo bijvullen?Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:03:
Net weer tot wave 9 gekomen. Maar als je door die beams heen vliegt dan gaat je snip nogal snel kapot.
Wut, ik ga dus altijd dood in mijn aurora?
dan wil ik op zijn minst kunnen uitstappen en er uitspringen ofso...
Overigens handig; https://robertsspaceindus...der-Pilots-Guide-V0-8.pdf
[ Voor 34% gewijzigd door Ircghost op 04-06-2014 22:46 ]
Ik kan wel achteruit vliegen vanuit stilstand (300i). Bug of feature? I dunno 
Ben tot wave 5 gekomen.. allerlei aftifacts bugs weerhielden mij ervan om goed te doorspelen. (en ik ging ook gewoon dood.)
Een fijne bug: na een respawn is mn scherm voor 90% wit - maakt manoeuvreren toch stuk lastiger.
Missile lock werkt dan nog wel
Ben tot wave 5 gekomen.. allerlei aftifacts bugs weerhielden mij ervan om goed te doorspelen. (en ik ging ook gewoon dood.)
Een fijne bug: na een respawn is mn scherm voor 90% wit - maakt manoeuvreren toch stuk lastiger.
Dat zal wel kunnen in het uiteindelijke game, maar op dit moment nog niet.Ircghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:45:
Wut, ik ga dus altijd dood in mijn aurora?dan wil ik op zijn minst kunnen uitstappen en er uitspringen ofso...
Haha dus de Alt + L, insta-extra life hack werkt daar niet bijIrcghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:45:
Wut, ik ga dus altijd dood in mijn aurora?dan wil ik op zijn minst kunnen uitstappen en er uitspringen ofso...
Bij de Aurora is het uiteindelijk de bedoeling dat je het schip verlaat door manueel eruit te springen (net zoals in de hangar eigenlijk), maar dat is nu niet geimplementeerd. Was in een 10forthec volgens mij.Ircghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:45:
Ok, dan moet ik daar dus even op wachten. Maar kunnen anderen met de aurora wel achteruit vliegen?
Als je geinteresseerd bent.
Michael Morlan, de producer van Wingman's Hangar, heeft een Patreon pagina ge-opent om geld in te zamelen voor een community show die hij wil maken over Star Citizen.
http://www.patreon.com/michaelmorlan
Michael Morlan, de producer van Wingman's Hangar, heeft een Patreon pagina ge-opent om geld in te zamelen voor een community show die hij wil maken over Star Citizen.
http://www.patreon.com/michaelmorlan
De Pilot's Guide geeft aan:Ircghost schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:04:
Ok, dan moet ik daar dus even op wachten. Maar kunnen anderen met de aurora wel achteruit vliegen?
"When in decoupled mode, the ship is allowed to strafe forward and backward, side-to-side, and upward and downward."
Kan zelf geen Aurora vliegen, maar neem aan dat je daarmee ook 'uncoupled' kan vliegen, en daarmee dus achteruit.
Ik zie in je specs dat je een SLI opstelling hebt, momenteel zorgen crossfire en SLI voor artifacts. Als je ingame r_multigpu op 0 zet heb je geen last meer van artifacts.Knud schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:50:
Ik kan wel achteruit vliegen vanuit stilstand (300i). Bug of feature? I dunno
Edit:
Doh, zie dat het al gemeld was.
[ Voor 3% gewijzigd door Khiu op 04-06-2014 23:24 ]
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Goed gevonden!Weemism schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:16:
[...]
De Pilot's Guide geeft aan:
"When in decoupled mode, the ship is allowed to strafe forward and backward, side-to-side, and upward and downward."
Kan zelf geen Aurora vliegen, maar neem aan dat je daarmee ook 'uncoupled' kan vliegen, en daarmee dus achteruit.
Verwijderd
Had geprobeerd om decoupled mode op een platform te landen om zo uit te kunnen stappen. Maar het bleef stuiteren tegen het platform en kon zo niet stil staan. Als je de motoren uit zou zetten zou hij er vanzelf tegenaan moeten 'plakken' was mijn veronderstelling maar da's nog niet gelukt.
Gisteren is er trouwens door de release van DFM zo'n 140.000 dollar opgehaald.. Ook zitten ze vandaag ook op koers voor boven de 100.000... Wel bizar, want de DFM is duidelijk nog (pre) Alpha, en de controls moeten (ook voor het keyboard) nog drastisch aangepast worden.
Deze module laat wel weer zien dat er progressie in de game zit, dus mensen krijgen nu zin om verdere development te steunen. De controls mogen inderdaad nog wel even een frisse beurt krijgen, het is af en toe een kriem om lekker rond te vliegen.Case_C schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:00:
Gisteren is er trouwens door de release van DFM zo'n 140.000 dollar opgehaald.. Ook zitten ze vandaag ook op koers voor boven de 100.000... Wel bizar, want de DFM is duidelijk nog (pre) Alpha, en de controls moeten (ook voor het keyboard) nog drastisch aangepast worden.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als het multiplayer gedeelte uit is. Krijgen we dadelijk allemaal ships die alle kanten op gaan in space.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd
Het is ook een mogelijkheid om de veel te hooggespannen verwachtingen weer wat bij te stellen want velen zaten zich lekker te maken over iets wat onmogelijk gerealiseerd kon worden binnen anderhalf jaar ontwikkeltijd. En we hebben nog minimaal anderhalf jaar te gaan.
Dat is nog relatief kort vergeleken met Eve Online wat vijf jaar geduurd heeft en de eerste versie zo buggy was dat je je afvroeg of het wel speelbaar was.
Dat is nog relatief kort vergeleken met Eve Online wat vijf jaar geduurd heeft en de eerste versie zo buggy was dat je je afvroeg of het wel speelbaar was.
Jup heb SLI, maar voor nu heb ik SLI uit staan als ik SC op start.Khiu schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:17:
[...]
Ik zie in je specs dat je een SLI opstelling hebt, momenteel zorgen crossfire en SLI voor artifacts. Als je ingame r_multigpu op 0 zet heb je geen last meer van artifacts.
Edit:
Doh, zie dat het al gemeld was.
Maar ik zal het ook nog forceren via de command line - kijken wat dat doet. Thanks!
Haha een recall voor de 300i vanwege de "vreemde" overheat warnings.
https://robertsspaceindus.../source/300iRecall_v3.pdf
Echt prachtig hoe ze dat weer doen
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Probeerde al te achterhalen waarom ik overheat warnings kreeg.
Maar er wordt geen timing gegeven van de fix - hopelijk voor het weekend. (Je mag altijd hopen toch)
Maar er wordt geen timing gegeven van de fix - hopelijk voor het weekend. (Je mag altijd hopen toch)
Ik had zelf inderdaad ook last van die bug in de 300i. Maar dat was nadat ik een lange tijd continue de wapens vuurde. Dus ik dacht dat ze op een cooldown zaten... die duurde alleen een beetje erg lang:).
Verder zien de damage states er geweldig uit, exploderende schepen en restjes die doorvliegen e.d.
Is er al bekend hoe ver ze zijn met de multiplayer matches? Bedoelen ze daar die 33800 mensen mee? Want in dat geval gaat dat aardig vlot.
Verder zien de damage states er geweldig uit, exploderende schepen en restjes die doorvliegen e.d.
Is er al bekend hoe ver ze zijn met de multiplayer matches? Bedoelen ze daar die 33800 mensen mee? Want in dat geval gaat dat aardig vlot.
[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 05-06-2014 08:27 ]
uiteindelijk was compleet opnieuw installeren overbodig: gewoon alle .VERSION bestanden weghalen uit de instal map en het werkteMRCL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:10:
[...]
Had ik ook, gewoon even compleet nieuw installeren en het probleem is opgelost.
Heb ook even een uurtje met een joystick gespeeld, is wel even wennen maar het ging steeds iets beter. Het einde van wave 5 gehaald, verder wou niet want mijn wapens waren de hele tijd oververhit, zal wel van de schade komen.
Kun je trouwens met de Hornet vliegen (als je die niet hebt) tijdens AC? Gewoon om te proberen?
(Was gisteren enkel gefocussed op mn 300i en helemaal niet gekeken wat er nog meer in mn hangar stond - zag wel iets staan in de verte.. maar besteedde er verder geen aandacht aan
)
(Was gisteren enkel gefocussed op mn 300i en helemaal niet gekeken wat er nog meer in mn hangar stond - zag wel iets staan in de verte.. maar besteedde er verder geen aandacht aan
Als je een schip hebt vergelijkbaar in die prijsklasse (zelfde prijs of erboven) kan je een Hornet proberen.
Nah, heb een Aurora LN en 300i.
Dat wordt em dus niet
Dat wordt em dus niet
Hopelijk zal ik vandaag zelf kunnen spelen. Ik had gister een probleem met de installatie, waardoor de launcher constant de download ging controleren, en dan toe passen, in plaats van maar één keer.
Dat probleem heb ik uiteindelijk opgelost door een complete her-installatie uit te voeren, maar toen kreeg ik een probleem met het starten van het spel zelf.
Ik launch het spel, krijg het loading scherm, en dan disconnect waardoor het spel afgesloten werdt. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem, dus ik hoop dat er snel een oplossing voor is.
Dat probleem heb ik uiteindelijk opgelost door een complete her-installatie uit te voeren, maar toen kreeg ik een probleem met het starten van het spel zelf.
Ik launch het spel, krijg het loading scherm, en dan disconnect waardoor het spel afgesloten werdt. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem, dus ik hoop dat er snel een oplossing voor is.
Voor wat betreft de disconnect: je kan proberen je password te veranderen en dan opnieuw inloggen.
(en gooi voor de zekerheid de userdata json weg (ben ff de naam kwijt)).
(en gooi voor de zekerheid de userdata json weg (ben ff de naam kwijt)).
Heb je al geprobeerd het mapje "USER" weg te gooien?Metalkai schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:40:
Hopelijk zal ik vandaag zelf kunnen spelen. Ik had gister een probleem met de installatie, waardoor de launcher constant de download ging controleren, en dan toe passen, in plaats van maar één keer.
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Ik zal wanneer ik thuis ben proberen mijn wachtwoord te veranderen, kijken of dat het probleem oplost.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:56:
[...]
Heb je al geprobeerd het mapje "USER" weg te gooien?
Bij mij waren al de textures in de hangar mooi chrome. Verder had ik ook een bug met de trap van de 300i waardoor ik maar halfverwege kwam alvorens eraf te vallen.
Op "High" graphics settings en een 4HD scherm was het niet echt speelbaar met mn GTX 770 en i7 4770k (lichte OC).
'k heb maar een half uurtje kunnen spelen maar ook ik vond de controls maar bizar. Ook jammer dat je in third-person view echt niets ziet behalve je schip die rare bewegingen maakt.
Hopelijk geraak ik er vanavond aan gewend en kan ik eindelijk wat gaan killen.
'k heb maar een half uurtje kunnen spelen maar ook ik vond de controls maar bizar. Ook jammer dat je in third-person view echt niets ziet behalve je schip die rare bewegingen maakt.
Hopelijk geraak ik er vanavond aan gewend en kan ik eindelijk wat gaan killen.
[ Voor 12% gewijzigd door AndrewBourgeois op 05-06-2014 10:35 ]
Hoe bedoel je dat, omgedraaid? Kan zelf niet spelen, maar ik nam aan dat je naar beneden duikt als je de stick naar voren duwt, en naar rechts draait als je em met de klok mee draait. Maar uit jouw post kan ik opmaken dat dit juist precies andersom is in SC? Of hadden jij en ik andere verwachtingen?Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:13:
[...]
Wel even wennen dat yaw/pitch nu omgedraaid is vergeleken met andere space sims. En ik heb geen free look op de hat.
Nee het is inderdaad precies andersom in SC. Je schip volgt de richting van je muis, dus als je muis omhoog gaat, gaat je schip ook omhoog. Eigenlijk hoor je met een muis niet te vliegen, maar het is iets wat CR in als z'n space-sims nog heeft gedaan, en waar hij waarschijnlijk niet gaat afstappen. Hoe slecht en arcady het ook is.Melkunie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:39:
[...]
Hoe bedoel je dat, omgedraaid? Kan zelf niet spelen, maar ik nam aan dat je naar beneden duikt als je de stick naar voren duwt, en naar rechts draait als je em met de klok mee draait. Maar uit jouw post kan ik opmaken dat dit juist precies andersom is in SC? Of hadden jij en ik andere verwachtingen?
Als je het mij vraagt moet je je schip pitch en yaw kunnen besturen met je toetsenbord, en niet met je muis gaan kloten. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik beweeg mijn muis nou niet exact over een x en y as waarmee ik dus nauwkeurig een schip zou kunnen besturen. Met knoppen is dit al een stuk beter te doen.
Las in de pauze op reddit dat je met CTRL + F kunt wisselen tussen wijzen met de muis en sturen met het kruisje in het midden. Zelf nog niet geprobeerd maar dat zou misschien iets voor je zijn.Case_C schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:45:
[...]
Nee het is inderdaad precies andersom in SC. Je schip volgt de richting van je muis, dus als je muis omhoog gaat, gaat je schip ook omhoog. Eigenlijk hoor je met een muis niet te vliegen, maar het is iets wat CR in als z'n space-sims nog heeft gedaan, en waar hij waarschijnlijk niet gaat afstappen. Hoe slecht en arcady het ook is.
Als je het mij vraagt moet je je schip pitch en yaw kunnen besturen met je toetsenbord, en niet met je muis gaan kloten. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik beweeg mijn muis nou niet exact over een x en y as waarmee ik dus nauwkeurig een schip zou kunnen besturen. Met knoppen is dit al een stuk beter te doen.
Klopt, zoiets heb ik ook gelezen. Gisteren heb ik nog niet de kans gehad om dat uit te proberen, maar het zal een deel van de frustratie oplossenRemagine schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:02:
[...]
Las in de pauze op reddit dat je met CTRL + F kunt wisselen tussen wijzen met de muis en sturen met het kruisje in het midden. Zelf nog niet geprobeerd maar dat zou misschien iets voor je zijn.
Ik zei het verkeerd, ik bedoelde roll en yaw omgewisseld. Bij oudere space sims had je dat je ging strafen naar de zijkant als je met je joystick naar links of naar rechts ging. En het naar de zijkant rollen zat dan op de z-as bij mij (bij de Extreme 3D Pro zit een optie waarbij je de joystick horizontaal kan rollen).Melkunie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:39:
[...]
Hoe bedoel je dat, omgedraaid? Kan zelf niet spelen, maar ik nam aan dat je naar beneden duikt als je de stick naar voren duwt, en naar rechts draait als je em met de klok mee draait. Maar uit jouw post kan ik opmaken dat dit juist precies andersom is in SC? Of hadden jij en ik andere verwachtingen?
Bij de DFM is het nu zoals een echt vliegtuig, dus joystick naar de zijkant --> rollen. Maar het went wel na een tijdje en dan werkt het goed. En dit is ook wel echt een design keuze volgens mij.
Ik moet wel zeggen als je eenmaal went aan de controls, het wel goed werkt (bij mij met joystick dan). Ik heb nog wel vrijwel alleen met de Hornet gevlogen, dus baseer mijn mening wel daarop. Maar ben het wel eens met de kritiek op de controls. Het voelt een beetje te kunstmatig. Als je draait heb je niet het gevoel dat je echt een schip aan het draaien bent, maar dat je gewoon de crosshair achterna zit. Ook mis je nog iets teveel het gevoel van snelheid, maar dat is denk ik wel redelijk makkelijk opgelost met particles ed. Dat dat in space minder realistisch is boeit me niet zo eerlijk gezegd.
Maar in de basis zijn de controls wel goed opgezet met het coupling/decoupling system ed. Als ze het verder beter uitwerken kan dat allemaal heel vet worden. Je merkt al wel dat de controls een van de shitstorm punten in de community gaan worden. Ik erger me wel een beetje aan gasten die lopen te zeiken van "het is te makkelijk op muis/tobo, ik heb een HOTAS dus ik moet beter zijn dan iedereen" yeah right.
De graphics zijn ontzettend goed en de performance valt ook heel erg mee. Ik ben ook erg onder de indruk van de damage states en het feit dat botsen nu schade veroorzaakt geeft een extra dimensie aan het dogfighten.
Uiteraard valt er nog genoeg te sleutelen aan de alpha, maar de basis is goed. Dit gaat wel de goede kant op.
Overigens, het verbeteren van de controls en de feeling van de thrusters etc. staat ook als verbeterpunt voor .9. Dus ik denk dat we daar snel verbetering in zien.
Verbeteringen voor .9:
- Improved client and multiplayer server stability
- General performance optimizations and fixes for hardware specific issues discovered during community testing
- Audio improvements with additional SFX, music, mix, and improvements to the dynamic music system
- Improvements to the HUD to better differentiate the manufacturers, improve ITTS, and add mouse control functionality
- Additional character animations to add immersion to the cockpit and resolve outstanding animation issues
- Further flight model upgrades to better handle unique thruster power combinations and refine the control of each ship
- Additional ship, weapon, item, and thruster tuning to improve the balance of Arena Commander based on community testing
- New multiplayer game mode for public testing along with AI improvements and updates to Vanduul Swarm.
- Hangar bug fixing along with enhanced visuals and animations.
- Cockpit polish with improved damage effects and more dynamic lighting that responds to gameplay events and ship status.
- Some additional weapons and items for use with Arena Commander.
- Update player breathing sound effects and responses to incoming impulses and g-forces
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 11:20 ]
True, vond die gebruikerskaart met toetsen ook maar vreemd. Staan duidelijk een paar modifier keys in maar als je specifieke combinaties gaat proberen, dan heb je alsnog geen idee of het in de huidige build nou wel of niet hoort te werken.Case_C schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:12:
[...]
Klopt, zoiets heb ik ook gelezen. Gisteren heb ik nog niet de kans gehad om dat uit te proberen, maar het zal een deel van de frustratie oplossen. Kan alleen niet wachten tot key's rebindable zijn.
Er is nu een manier om je keybindings te veranderen zonder de gamefiles aan te passen.
Als je van deze pagina de XML files van de X55 and Warthog download, kan je deze aanpassen naar je eigen voorkeur, en zelfs voor je eigen controller.
Daarna zoals op dezelfde pagina staat:
Als je van deze pagina de XML files van de X55 and Warthog download, kan je deze aanpassen naar je eigen voorkeur, en zelfs voor je eigen controller.
Daarna zoals op dezelfde pagina staat:
Natuurlijk wel met de locatie van je eigen layout.open the console with the [ ` ] key and type: pp_rebindkeys C:\Hotas\layout_hotas_x55 (or pp_rebindkeys C:\Hotas\layout_hotas_warthog)
Het is leuk hoor eerst je hangar in laden, in je schip kruipen en dan eindelijk te kunnen schieten, maar het word wel een beetje irritant aangezien dit gewoon 5 minuten duurt. Is er een manier om vanduul swarm ook gewoon meteen in te laden?
Vanavond eens testne, was gisteren teleurgesteld in de extreem foute mapping voor mijn hotas warthog ... maar aangezien dat gefixed is ...
Gisteren had ik door met de muis te spelen al wel meteen de indruk dat het op die manier heel eenvoudig was, zeker tov de joystick, met de muis schoot ik vanduul na vanduul neer, terwijl ik met de joystick amper iets kon raken.
Gisteren had ik door met de muis te spelen al wel meteen de indruk dat het op die manier heel eenvoudig was, zeker tov de joystick, met de muis schoot ik vanduul na vanduul neer, terwijl ik met de joystick amper iets kon raken.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Er zijn ook genoeg die exact het omgekeerde zeggen. Ik zat met mijn muis iig vooral te kloten dat sensitivity veel te hoog was, tegelijk aimen en vliegen je mogelijkheden ontneemt, en dat muis naar voren doen betekend dat ik omhoog ga, wat me nogal verwarde.
Ik schiet echt 10x makkelijker met mijn joystick dan dat ik doe met mijn muis.. (Logitech 3d pro)
Net voor het eerst kunnen spelen. Op dit moment vind ik met de muis makkelijker spelen, maar dat heeft maar één reden. De sensitivity settings voor mijn joystick zijn veel te hoog, de kleinste beweging zorgt ervoor dat ik al drie rondjes om mijn as draai.
Zal even moeten kijken hoe ik dit aan kan passen, want met deze settings is het niet te doen.
Zal even moeten kijken hoe ik dit aan kan passen, want met deze settings is het niet te doen.
Daar moet je nog even flink naar kijken dan want dat probleem herken ik echt niet, heb ook niet veel anderen daar over gehoord. Eerder juist met je toetsenbord en muis! Welke stick heb jij dan?
Ik vond mijn Extreme 3D pro ook te sensitive, maar als je Logitech Gaming Software download kun je de sensitivity aanpassen. Maar ligt er idd aan welke stick je hebt.Metalkai schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:51:
Net voor het eerst kunnen spelen. Op dit moment vind ik met de muis makkelijker spelen, maar dat heeft maar één reden. De sensitivity settings voor mijn joystick zijn veel te hoog, de kleinste beweging zorgt ervoor dat ik al drie rondjes om mijn as draai.
Ik heb de Thrustmaster T.16000M. Ik ga maar even de TARGET software ervoor download, en kijken of ik die sensitivity even flink omlaag kan gooien. Aimen is er op dit moment namelijk niet bij.
Probeer een enemy in mijn reticule te krijgen, en ik schiet er elke keer met grote afstand overheen.
Probeer een enemy in mijn reticule te krijgen, en ik schiet er elke keer met grote afstand overheen.
Heb dat laatste ook met mijn thrustmaster hotas setje
De Freelancer heeft ook een flinke update gehad
. Er zit nu een air-lock tussen de cabine en de cargo ruimte. De trap vooronder ontsluit nog wel steeds in de cabine, maar die is dus enkel voor planetside met atmosfeer.
Ik hoop het niet!Chubz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:00:
Het is leuk hoor eerst je hangar in laden, in je schip kruipen en dan eindelijk te kunnen schieten, maar het word wel een beetje irritant aangezien dit gewoon 5 minuten duurt. Is er een manier om vanduul swarm ook gewoon meteen in te laden?
Dat heet "immersion" en in heel Star Citizen moet dat er wat mij betreft vanaf druipen.
Inderdaad, het moment dat je in je cockpit kijkt en alles blinktroepie88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:28:
[...]
Ik hoop het niet!![]()
Dat heet "immersion" en in heel Star Citizen moet dat er wat mij betreft vanaf druipen.
Verwijderd
Ik heb trouwens vaak dat textures compleet verdwijnen. Meer mensen die hier last van hebben? GTX660.
Maar aan een kant kan ik me dat sentiment toch ook wel voorstellen. Als je net honderden dollars hebt uitgegeven aan een überjoystick kom je wel een beetje van een koude kermis thuis nu blijkt dat het spel waarvoor je 'm gekocht hebt met muis en toetsenbord veel makkelijker te besturen is.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:15:
[...]
Ik erger me wel een beetje aan gasten die lopen te zeiken van "het is te makkelijk op muis/tobo, ik heb een HOTAS dus ik moet beter zijn dan iedereen" yeah right.
[...]
Zelf heb ik het eerst met een Xbox controller geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar ook maar iets te raken, de actie is gewoon te snel. Met muis kan ik veel sneller/nauwkeuriger sturen en mikken, dat is althans naar mijn ervaring tot dusver.
Ik denk dat veel mensen zich verkeken hebben op het feit dat men dacht dat hoe duurder de joystick hoe meer je kon heersen, maar ik denk dat joysticks vooral geschikt zijn voor flightsims, waar het op souplesse aankomt en er geen sudden moves hoeven te worden gemaakt, niet voor fast paced actie zoals SC. Zelfs in alle promofilmpjes van CIG zelf zie je geen joysticks, alleen controllers.
Ik heb het geprobeerd maar het voelt meer als een fps dan een spacesim. Ik heb ook elite gespeeld en dit voelt meer als call of suty en elite meer als arma.
Toch mooi dat er diversiteit is en dat ze niet teveel op elkaar willen lijken.
Ik ben blij dat ik er niet teveel geld in heb gestoken want ik neig op basis van de pre alpha dfm toch meer naar elite.
Toch mooi dat er diversiteit is en dat ze niet teveel op elkaar willen lijken.
Ik ben blij dat ik er niet teveel geld in heb gestoken want ik neig op basis van de pre alpha dfm toch meer naar elite.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Minutenlang steeds naar loading animaties kijken is immersion?roepie88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:28:
[...]
Ik hoop het niet!![]()
Ik hoop dat er een optie komt om die hele hangar later over te slaan.
Overigens weet ik met muis ook nog weinig te raken. Missiles zijn wel extreem makkelijk, maar de hoge gevoeligheid en dat bij de kleinste bewegingen mijn schip heen en weer stuitert maakt het lastig. Het probleem is dat met de schepen die op deze manier worden gestuurd + physics model de overshoot realistisch is. (Met thrust vectoring zou het veel minder het geval zijn).
Zojuist tot level 11 gehaald in Vanduul Swarm. Het was even wennen, maar met de Caps Lock en Afterburnen heb is toch een redelijke efficientie weten te halen met mn manouvres
Ik heb toch nog een beetje het gevoel dat ik niet echt veel controle heb over mijn schip. Het lijkt half een eigen willetje te hebben. Zo wil ik bijvoorbeeld een kwart rol doen, en daarna pitch up, maar om 1 of andere reden gaat hij dan ook meteen yaw naar links doen.
Het zal wel opgelost worden naarmate de game verder ontwikkeld wordt, maar op dit moment speelt het nog niet erg lekker bij mij.
Het zal wel opgelost worden naarmate de game verder ontwikkeld wordt, maar op dit moment speelt het nog niet erg lekker bij mij.
Ik had hetzelfde probleem, CTRL+F lost het waarschijnlijk op. Bij mij was mijn cursor dus buiten beeld verdwenen, en bleef hij hem volgen.Metalkai schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:42:
Ik heb toch nog een beetje het gevoel dat ik niet echt veel controle heb over mijn schip. Het lijkt half een eigen willetje te hebben. Zo wil ik bijvoorbeeld een kwart rol doen, en daarna pitch up, maar om 1 of andere reden gaat hij dan ook meteen yaw naar links doen.
Mwahaha! GE-WEL-DIGMattie112 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:13:
Haha een recall voor de 300i vanwege de "vreemde" overheat warnings.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Moet zeggen dat ik (in free flight modus om te testen) die CTRL-F functie niet heel handig vindt. Maar zal met Vanduul swarm beter werken. Ik met de CTRL-F functie een beetje de beweegbaarheid - ik krijg dat niet met het toetsenbord voor elkaar (dingen zoals met je neus omhoog/omlaag gaan zoals je muis dat doet. Zie ik iets over het hoofd misschien?)
Dit topic is gesloten.