[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik geloof niet dat de Ctrl-F functie de controls overzet naar je toetsenboord. Het enige wat het doet is de targeting reticule vastzetten in het midden van het scherm, in plaats van dat je de targeting reticule in het midden vrij kan bewegen zonder van vliegrichting te veranderen.
Door de targeting reticule vast te zetten, heb je wat meer controle met het vliegen, maar verlies je de mogelijkheid om je wapens beter te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metalkai schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:58:
Ik geloof niet dat de Ctrl-F functie de controls overzet naar je toetsenboord. Het enige wat het doet is de targeting reticule vastzetten in het midden van het scherm, in plaats van dat je de targeting reticule in het midden vrij kan bewegen zonder van vliegrichting te veranderen.
Door de targeting reticule vast te zetten, heb je wat meer controle met het vliegen, maar verlies je de mogelijkheid om je wapens beter te richten.
Dit merk je vooral in de Hornet, want met de ball turret kan je met de muis buiten het centrum richten en schieten (net zoals Freelancer). Dit kan overigens niet met de joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remagine
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-01-2022
Knud schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:54:
Zie ik iets over het hoofd misschien?)
Capslock is your friend.
Metalkai schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:42:
Ik heb toch nog een beetje het gevoel dat ik niet echt veel controle heb over mijn schip. Het lijkt half een eigen willetje te hebben. Zo wil ik bijvoorbeeld een kwart rol doen, en daarna pitch up, maar om 1 of andere reden gaat hij dan ook meteen yaw naar links doen.
Het zal wel opgelost worden naarmate de game verder ontwikkeld wordt, maar op dit moment speelt het nog niet erg lekker bij mij.
Als je met capslock gede-coupled bent kun je niet rollen, dan zul je een yaw naar links krijgen.

Heb het spel nu zelf wat meer kunnen proberen. Toetsenbord en muis werkt erg fijn met de combinatie caps en ctrl+F. Maakte het al heel wat makkelijker, kwam gelijk bij wave 12 en werd enkel gestopt door een crash. Gewoon caps aan zetten en met de muis wiel inzoomen voor snelle kills rond ~500m.

De 360 controller vond ik toch wat minder, je kunt daar nog niet de sensitivity lekker instellen lijkt het.
Wat ik ook bij mun lokale appje configureer, SC neemt het niet over waardoor het me toch net te twitchy is. Dat ze free look op de rechter stick hebben gezet en rollen geactiveerd moet worden met de linker trigger helpt niet echt.

Voor de rest had ik aardig wat "oeh kewl" momenten sinds die tijd, al met al gaat het spel een prima toekomst tegemoet denk ik.

Wist je trouwens dat als je cockpit in de aurora geraakt word je bloed effecten te zien krijgt?
Kwam daar achter doordat bloodhound me van voren besloot te rammen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Remagine schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:04:
[...]

Capslock is your friend.

[...]
Caps lock gebruik ik al - maar is vooral handig voor strafen links/rechts.
Lukt me dan nog steeds niet om een 'nose dive' ofzo te maken :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als ik caps aan heb kan ik niet schieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:18

Case_C

[Team Carrack]

Ik gebruik caps vooral om volle vaart weg te vliegen met afterburner, en als volgt om te draaien en een missile of 2 af t vuren tussen het ratelen van de lasers en gatlings door.. Werkt prima, behalve i de latere levels zonder wingman.. als er 6 Vanduul op je hielen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar ik kan letterlijk niet schieten, de toets is geblokkeerd. En als ik het aanzet draait die meteen om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een Newtonian flip gemaakt?
(Het lijkt wel een recept voor pannekoeken. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Maar in de basis zijn de controls wel goed opgezet met het coupling/decoupling system ed. Als ze het verder beter uitwerken kan dat allemaal heel vet worden. Je merkt al wel dat de controls een van de shitstorm punten in de community gaan worden. Ik erger me wel een beetje aan gasten die lopen te zeiken van "het is te makkelijk op muis/tobo, ik heb een HOTAS dus ik moet beter zijn dan iedereen" yeah right.

[...]
Elke goeie sim op zowel race als vlieg gebied is moeilijker met muis en toetsenbord en terecht. Assetto Corsa, DCS series, Falcon 4, Iracing you name it......en dat is toch volkomen logisch een goed gesimuleerde game hoort uiteraard zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen. Je bent in het echt velen malen preciezer met een stick, het is notabene voor dat doeleinde ontworpen. Wat valt daar niet aan te begrijpen.....

Mij zegt het gewoon dat de physics helemaal niet goed zijn in AC, je ziet het notabene op de manier hoe die spaceships bewegen in AC.

Maar fingers crossed ik hoop echt dat ze het weten te verbeteren, want het ziet er wel strak uit qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:07:
Iemand al een Newtonian flip gemaakt?
(Het lijkt wel een recept voor pannekoeken. :P )
Haha ja echt super mooi om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wakkaman schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:18:
[...]

Elke goeie sim op zowel race als vlieg gebied is moeilijker met muis en toetsenbord en terecht. Assetto Corsa, DCS series, Falcon 4, Iracing you name it......en dat is toch volkomen logisch een goed gesimuleerde game hoort uiteraard zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen. Je bent in het echt velen malen preciezer met een stick, het is notabene voor dat doeleinde ontworpen. Wat valt daar niet aan te begrijpen.....

Mij zegt het gewoon dat de physics helemaal niet goed zijn in AC, je ziet het notabene op de manier hoe die spaceships bewegen in AC.

Maar fingers crossed ik hoop echt dat ze het weten te verbeteren, want het ziet er wel strak uit qua graphics.
Niet mee eens dat de physics niet kloppen. SC is namelijk gebaseerd op reactie van het schip op de Thrusters en niet op de standaard 6dof in de simulators die jij noemt. Deze dude op het forum legt het wel goed uit vind ik:
- You have realistic simulation of thrusters, they even went as far as simulating distance of the thrusters from center of mass and thrust vectoring of the engine (for example: 300i rolls much better than Aurora) as well as actually made thrusters take a moment to increase thrust and these on a gimbals move instead of magically teleport from one position to another - yet you complain that ships should fly like WW2 fighters, being always forced to roll before turning, and everything should instantly respond to your inputs even though it physically makes no sense (inertia people!).
https://forums.robertsspa...plain-about-simulation/p1

Deze thrusters moeten zeker nog heel wat geoptimaliseerd worden om een betere feel te krijgen, maar het is zeker wel gebaseerd op physics. Het komt natuurlijk lang niet in de buurt van bv Kerbal Space Program, maar dat zou ook niet moeten.

Ik heb trouwens toevallig net even muis/tobo gebruikt ipv de joystick en ik vond het echt helemaal niks, heb snel weer mijn joystick gepakt. Het enige voordeel wat ik zie is het feit dat je met de muis buiten de center kan schieten. Dit zal wel aangepast moeten worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het zijn gimballed turrets, als je dan niet buiten center kan schieten met muis moeten gimballed turrets gewoon eruit. Je gaat hetzelfde kunnen doen met headtracking, of door ze aan je targeting computer te slaven.

Dat je tegelijk kan vliegen en aimen met je muis is imo wel een mogelijk probleem. Dat het momenteel realistisch* is ben ik het wel mee eens, maar of realistisch ook goed is moet ik nog maar zien. Een beter regelsysteem zou waarschijnlijk helpen, maar als je niet wilt dat je extreem snel kan sturen, dan zal je ook niet met beetje snelheid kunnen stoppen met sturen.

*Realistisch is relatief, de natuurkunde erachter klopt wel, maar verder is er uiteraard niks realistisch aan.
Je bent in het echt velen malen preciezer met een stick, het is notabene voor dat doeleinde ontworpen
Huh? Je bedoelt muis nu? Een muis is immers notabene voor het doeleinde ontworpen: Achter je bureau zitten en je computer gebruiken. Als je kijkt tussen een stick en een muis in het SC universum kan je in zo'n schip geen muis gebruiken, simpelweg al vanwege g-krachten. Maar daar heeft mijn computer weinig last van.

Een joystick heeft zeker voordelen in vliegen, maar nauwkeurig mikken is gewoon het domein van de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Het realisme met betrekking tot thrusters is inderdaad aanwezig. Het gebruik van de afterburner geeft toch wel een 'kick' wat wil zeggen dat je schip aardig schommelt van de kracht die erop komt. Ook het recht blijven vliegen met missende vleugels e.d. geeft toch een bepaald gevoel dat je echt in de game zit.

Dat had ik de 1e keer in mijn 300i. Het schip stuurde in een keer voor geen meter meer, blijkbaar had een Vanduul mijn rechtervleugel eraf geramd.

Heeft iemand al last gehad van black-outs door de G-Forces? Heb het zelf enkel met positieve G-Forces nog geprobeerd, en dit lukte me niet in een geloofwaardige tijd.

Kan wel niet wachten tot ze de Avenger in het spel stoppen, volgens mij is het wapenarsenaal van dat schip een gigantisch sterke combo. Light lasers voor de shield, en hele zware mass-driver om het schip aan gort te schieten :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Het lukt met niet om de 'G-force safety' uit te zetten. (of doe ik niet genoeg m'n best?)

En zou toch ook graag de Hornet willen proberen.. maar om daar nu weer een bedrag xx voor neer te leggen gaat me toch te ver.

Vind trouwens m'n 24" scherm te klein voor deze game... Denk dat 3x24 of 24+27+24 ook heel tof zou zijn :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Knud schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:47:
Het lukt met niet om de 'G-force safety' uit te zetten. (of doe ik niet genoeg m'n best?)

En zou toch ook graag de Hornet willen proberen.. maar om daar nu weer een bedrag xx voor neer te leggen gaat me toch te ver.

Vind trouwens m'n 24" scherm te klein voor deze game... Denk dat 3x24 of 24+27+24 ook heel tof zou zijn :)
Ah nu snap ik waarom het niet lukte om een black-out te krijgen. Had het wel zien staan dat knopje, maar verder niet bij nagedacht... 8)7

Ik game zelf op een 29" 21:9, en dat speelt toch heel lekker, het scheelt vooral dat de resolutie gesupport word :)

[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 06-06-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Probeer eens "ctrl + caps lock" paar keer achter elkaar om de g-safe af te zetten.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Helaas was het gisteravond voor mij onmogelijk om connectie te maken met de servers van RSI.
Vanavond nog maar eens proberen, hopelijk kom ik er dan wel doorheen.

Is het btw mogelijk om met een xbox360 controller te vliegen?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:00
Renquin schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:58:
Is het btw mogelijk om met een xbox360 controller te vliegen?
Yup :) vind ik persoonlijk lekkerder dan met muis/toetsenbord maar of je ook zo makkelijk alle opties kan benutten weet ik nog niet (moet de keybindings en dergelijken nog even bestuderen daarvoor tot nu toe pas half uur gehad om ermee te spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisistweak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02 19:13
Ik heb het gister even gespeeld. Was erg verbaasd hoe soepel het liep. Ook in de hangar.

Maar de besturing is inderdaad wat krakkemikkig. Komt denk ik ook nog deels van mijn achterhaalde hardware. Vanavond misschien even proberen of het beter wordt door ctrl-f te gebruiken.

Zijn er al mensen die de echte dogfight multiplayer hebben gespeeld? Dacht toch dat er een paar early backers waren op tweakers. Zullen vast al toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Volgens mij heeft er nog niemand toegang tot de multiplayer. Ik sprak eerder iemand met een citizennummer van in de 200, en hij had ook nog geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had gisteren wel opeens dat ik in de hangar alleen maar met mijn toetsenbord kon lopen, hij registreerde mijn muis niet. Vliegen ging daarna wel weer volledig, erg vreemde bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ircghost schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:00:
Ik had gisteren wel opeens dat ik in de hangar alleen maar met mijn toetsenbord kon lopen, hij registreerde mijn muis niet. Vliegen ging daarna wel weer volledig, erg vreemde bedoeling :P
Dat had ik gisteren inderdaad ook. Uiteindelijk bleek dat de sensitivity van de muis in de settings op 0 stond, waardoor het dus gewoon niks meer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah, dat zou het een en ander verklaren! Daar zal ik vanavond even naar kijken dan, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ik moet wel zeggen dat ik de nieuwe textures erg gaaf vind op mijn eigen schepen. Vorige iteraties van de hangar had ik niet echt het gevoel dat het er realistisch uit zag. Maar nu met de laatste patch en Arena Commander ziet het er echt fantastisch uit. De cockpit van de Avenger is volgens mij wel een stuk simpeler geworden. Drie eenvoudige screens, waarschijnlijk voor een makkelijkere integratie in de DFM binnenkort :D . De slaapcabine is btw wel erg krap in de Avenger :p , dat gaat nog wat worden in de DFM. Gewoon een tukkie gaan doen als je midden in een gevecht zit. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Na de xml remapping file voor de thrustmaster warthog heb ik mij gisteren ook best wel kunnen amuseren met AC, ik vind het nog wel altijd moeilijk om ships te raken maar het was alvast veel leuker dan een trigger die gebruikt werd om het camera standpunt te switchen.

Ik ben ook een original backer, en ik heb concierge access met mijn account, maar ondanks die zaken geen mp access momenteel.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:01:
Het zijn gimballed turrets, als je dan niet buiten center kan schieten met muis moeten gimballed turrets gewoon eruit. Je gaat hetzelfde kunnen doen met headtracking, of door ze aan je targeting computer te slaven.
Ik vind ook niet dat de gimballed turrets helemaal moeten verdwijnen, maar er zijn wel oplossingen om muis en joystick beter te balanceren. Iemand had bijvoorbeeld de volgende oplossing bedacht, vond ik wel een goede (soms is er daadwerkelijke feedback op de RSI forums):

https://forums.robertsspa.../2691363/#Comment_2691363

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QWLTuvP.png
Sissors schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:01:
Een joystick heeft zeker voordelen in vliegen, maar nauwkeurig mikken is gewoon het domein van de muis.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyaku
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01 14:44
Heb een Oculus Rift DK1 die ik met een 1080p lcd heb uitgerust. Dus meteen ff getest in SC, moet zeggen dat dat wel heel vet is hoor. (resolutie moet nog wel hoger maar het is al goed speelbaar) Echt een onbeschrijfelijk gevoel om zo in de cockpit van m'n Hornet te zitten. Ook aimen is dan wel prettig, je kijkt gewoon waar je wil mikken. Heb alleen nog free flight gedaan, vanavond eens kijken of combat met de OR ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Seyaku schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:14:
Heb een Oculus Rift DK1 die ik met een 1080p lcd heb uitgerust. Dus meteen ff getest in SC, moet zeggen dat dat wel heel vet is hoor. (resolutie moet nog wel hoger maar het is al goed speelbaar) Echt een onbeschrijfelijk gevoel om zo in de cockpit van m'n Hornet te zitten. Ook aimen is dan wel prettig, je kijkt gewoon waar je wil mikken. Heb alleen nog free flight gedaan, vanavond eens kijken of combat met de OR ook goed werkt.
Ben benieuwd hoe die ervaring gaat zijn, de Vanduul Swarm word later in de levels best druk. Er vliegt dus veel voor je langs. Dat zal dan wel de nodig jump-scares opleveren :p als de OC werkelijk zo'n immersion levert. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:49

TNJ

Frugalite

Voor 'ball turret' gebruik zou het ook fijn zijn als TrackIR snel ondersteund wordt, dan kun je die aan je hoofdbeweging 'slaven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik god dat dat geen probleem is, in principe zijn de trackir en OR hetzelfde kwa beweging omzetten. Alleen de OC heeft ook nog twee schermen waardoor je er in gezogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Yup, maar meer mensen hebben al een TrackIR dan een OR. En de DK1 is geen pretje voor langere tijd, waar je met de TrackIR de hele speeltijd volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
chrisistweak schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:57:
Ik heb het gister even gespeeld. Was erg verbaasd hoe soepel het liep. Ook in de hangar.

Maar de besturing is inderdaad wat krakkemikkig. Komt denk ik ook nog deels van mijn achterhaalde hardware. Vanavond misschien even proberen of het beter wordt door ctrl-f te gebruiken.
Wat voor achterhaalde hardware heb jij dan? Mijn PC is inmiddels wel aardig verouderd (Core i5 750, 6GB RAM, Radeon HD7850) en de Hangar liep gisteravond dan ook enorm te hakkelen en klaagde al over geheugen tekort. Vier ruimteschepen (twee van mezelf, twee van de AC) is een behoorlijke aanslag op het geheugen!

Overigens, mijn Freelancer is ontzettend DONKER van binnen. Zie bijna niets en moet echt op de tast (zo ongeveer) van de cockpit naar de achterklep lopen en de tussendeuren open doen. Zijn er meer mensen hier die datzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Voor degene die dit nog niet gezien hebben: http://gfycat.com/ShallowUnripeDesertpupfish
Een .gif van iemand die in een 300i vliegt, en een belangrijk onderdeel van zijn schip verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hahaha dat zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Haay schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:13:
[...]
Overigens, mijn Freelancer is ontzettend DONKER van binnen. Zie bijna niets en moet echt op de tast (zo ongeveer) van de cockpit naar de achterklep lopen en de tussendeuren open doen. Zijn er meer mensen hier die datzelfde ervaren?
Ik heb zelf geen Freelancer maar waarschijnlijk komt dat omdat de Freelancer nog geen PBS heeft. DIt komt omdat CIG dat schip en de varianten ervan pas binnen een paar weken zullen gaan releasen.
The next ship on our dossier for April/May has been the anticipated Freelancer. The updated FL and it’s variants were completed in May. Hope you all like.
Bron: https://robertsspaceindus...8-Monthly-Report-May-2014

[ Voor 19% gewijzigd door AndrewBourgeois op 06-06-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

[...]
Bij mij doet mijn Freelancer het geweldig. De textures doen helemaal shinen aan de binnenkant :*) . Zal vanavond eens kijken of ik wat screen-shots kan plaatsen. Want hij heeft echt een nette overhaul gehad aan de binnenkant. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon een wasbeurt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
[...]

Ik heb hetzelfde euvel. Geen hand voor ogen zien en op de tast door de Freelancer wandelen.
Op zich wel vreemd dat anderen (#Case_C o.a.) er dan weer schijnbaar geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik heb net even gekeken, en ik heb er ook geen last van. De Freelancer is gewoon goed verlicht van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Hmm in mijn vliegende baksteen (aurora) toch al wave 6 gehaald door trust op vol vermogen en met de muis te richten. Het is jammer dat ik nergens zie hoeveel peut mijn lasers nog hebben en de radar niet functioneel is.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Aan de linkerkant van je HUD zou je moeten zien hoeveel charge of ammo je wapens nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
roepie88 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:47:
[...]

Ik heb hetzelfde euvel. Geen hand voor ogen zien en op de tast door de Freelancer wandelen.
Op zich wel vreemd dat anderen (#Case_C o.a.) er dan weer schijnbaar geen last van hebben.
Ik heb er ook geen last van, maar is wel een bekende bug. Als je even googled is de oplossing vrij gauw te vinden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

batumulia schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:01:
[...]

Ik heb er ook geen last van, maar is wel een bekende bug. Als je even googled is de oplossing vrij gauw te vinden.
Scott Manley had er ook last van in zijn laatste video update :p . Maar het is een probleem wat in vorige updates van de hangar wel eens boven dreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Freelancer probleem opgelost dankzij tip van Batumulia

In console (~) volgende command geven:

"r_DeferredShadingAmbientSClear = 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Nieuwe patch voor AC, het is een aardig grote.
De patch notes zijn nu aangepast, maar voordat ze aangepast worden, stond dit erin:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/nvgb64h4x/Capture_Copy.jpg

Zeer waarschijnlijk krijgen we dus binnenkort Freelancer variants te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de patch zitten ook verwijzingen naar multi-player issues. Dus zijn ze daar ook actief mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch even 2GB die patch. Nu aan het downloaden in de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freelancer variants sale gestart:

https://robertsspaceindus...ng-The-Freelancer-Line-Up

Edit: Commercial komt bij TNGS finale.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Meteen maar even de Freelancer MIS upgrade erbij genomen. Was eigenlijk van plan om voor de MAX te gaan, maar aangezien de MIS de limited variant is, en ik al een Starfarer heb, heb ik toch maar besloten een MIS te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 01:19
Ik voel weer enkele nieuwe crowdfund records aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zit heel erg te twijfelen om te updaten, heb het gevoel dat de MR echt firepower mist. Vooral het gebrek aan missiles is pijnlijk.

Wat denken jullie 8$ voor LN upgrade of
24$ voor 300i upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Heh, nu na de patch de deluxe hangar ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Klopt: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/13928-The-Next-Great-Starship-Finale-Preview

Nu weet je ook meteen waarom patch 12.1 nu opeens 2GB moest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Verklaart ook die twee schepen, die ik niet herkende. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:24
Argh, twijfel slaat weer toe :+

MIS of MAX... Aan de ene kant had ik m'n freelancer voor trade/haul, maar aan de andere kant, een missile platform met LTI klinkt ook niet slecht.
Ircghost schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 01:18:
Ik zit heel erg te twijfelen om te updaten, heb het gevoel dat de MR echt firepower mist. Vooral het gebrek aan missiles is pijnlijk.

Wat denken jullie 8$ voor LN upgrade of
24$ voor 300i upgrade..
Ik denk zelf dat je met de LN wat flexibeler bent, maar dat is afwachten. Ik vind zelf de 300i series mooier qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
middernacht vandaag trouwens de finale van tgs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
45 miljoen alweer. Dat ging best wel hard (niet heel gek).

https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-45-Million

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed adres om een Saitek X55 te kopen? Ik zie al maanden alleen maar pre order etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:49:
Weet iemand een goed adres om een Saitek X55 te kopen? Ik zie al maanden alleen maar pre order etc.
Hier? http://store.gameshark.ne.../5733/173?scid=saiteksite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Nice, eindelijk zijn de Freelancer varianten uit, tijd om te upgraden naar een max 8)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

pff ik kan nog steeds niet mijn missles selecteren, ik wordt hier zo gek van :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hmz... Hoe kan je uberhaupt de arena mode launchen?
Zit nu in m'n schip, maar wat ik ook doe... Niets helpt -.-

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Doe je helm eens op die bij de ingang ligt! En wees zeker dat het een kist is waar je nu mee kan vliegen (Aurora, 300i etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:33:
Hmz... Hoe kan je uberhaupt de arena mode launchen?
Zit nu in m'n schip, maar wat ik ook doe... Niets helpt -.-
Heb je de helm op?

Edit: dubbele ninja reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ircghost schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:34:
Doe je helm eens op die bij de ingang ligt! En wees zeker dat het een kist is waar je nu mee kan vliegen (Aurora, 300i etc)
Helm? Welke helm...
Ga nog eens goed zoeken dan :)

edit: Gevonden, thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Renquin op 07-06-2014 11:36 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Waar stemmen jullie op voor de volgende stretchgoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Staat bij de ingang van de hangar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ze hadden bij de (tijdelijk) nieuwe hangar ook wel een even een (tijdelijke) buggy mogen geven, ben nu een aardige tijd bezig om bij mijn ship te komen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Heb voor de Caterpiller gestemd - lijkt me wel eens leuk om een minder combat oriented schip te zien :)

Meer mensen die vannacht finale van TNGS gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier uitgebreide post van een developer over de huidige besturing en wat ze gaan aanpakken:

https://forums.robertsspa.../2722695/#Comment_2722695
3) The current state of control is not what it will be. Over the past week, I have been refining the response to controller inputs to make the game easier to control without sacrificing realism. I personally cannot play the game as it was released. We had to release it to get the ball rolling, but I'm working on the fix to a lot of these issues as we speak. In fact, I should be working on that instead of reading and responding to this thread.

4) I happen to agree that the amount of thrust we support, and thus the amount of acceleration, is too high. I would love to see more inertia in these ships. The system supports that, it's just a question of what the designers decide. But be warned that the stopping time and perceived slide when turning will be higher with less acceleration.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kijk, dat SC dit soort acties doet (iedereen kan de 2 schepen vd finalisten in zijn eigen hangar bekijken en boarden, dat vind ik nou zo cool van dit project! _/-\o_

Ben heel benieuwd naar de schepen vd 2 finalisten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
batumulia schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:40:
Waar stemmen jullie op voor de volgende stretchgoal?
Ik heb Starfarer gestemd omdat ik echt HEUL graag meer van dat schip wil zien. We hebben tot nu toe alleen wat basis renders gezien.
Aan de andere kant wil ik ook wel graag de commercial van de Avenger zien. Dat wordt het eerstvolgende speelbare schip in AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Snoz Lombardo schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:42:
[...]
Ik heb Starfarer gestemd omdat ik echt HEUL graag meer van dat schip wil zien. We hebben tot nu toe alleen wat basis renders gezien.
Aan de andere kant wil ik ook wel graag de commercial van de Avenger zien. Dat wordt het eerstvolgende speelbare schip in AC.
Idem. gestemd, ik wil wel eens zien hoe ver ze daarmee staan. Vooral het interieur en de cargo containers.

Heeft de Freelancer MAX nu wel of geen missiles? Want in de brochure word gezegd dat deze er niet op zitten. Niet dat het echt veel nu heeft om in een dergelijk log schip een kleine Fighter lang genoeg in vizier te houden natuurlijk. Maar ik zit nu wel te twijfelen tussen een DUR en een MAX. Want ik denk niet dat mijn Freelancer mijn vaste tradingship gaat zijn, dan is het gaaf natuurlijk wanneer je hem voor meerdere doelen kunt gebruiken. Dan is de DUR naar mijn inziens de beste deal. Goede schilden, betere armor, en meer wapens dan de MAX. Een dedicated missile platform als de MIS is natuurlijk ook leuk, maar die is enkel gericht op het vernietigen van capitals en grotere schepen. En dat heb ik nog niet direct als doel in het spel.

Wel gaaf om te zien hoe vlug de funding nu gaat, als de Freelancers blijven verkopen zitten we volgende week alweer op 46 milioen.

De update van de hangar is bijna binnen, kan ik dan gelijk de 2 schepen van de TNGS zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Gestemd op de Retaliator. Ik zou graag ook de Starfarer willen zien, helemaal omdat er nog zo weinig van bekend is behalve een early render, maar de Retaliator is toch 1 van mijn favoriete schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gladiator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Case_C schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:54:
[...]

Idem. gestemd, ik wil wel eens zien hoe ver ze daarmee staan. Vooral het interieur en de cargo containers.

Heeft de Freelancer MAX nu wel of geen missiles? Want in de brochure word gezegd dat deze er niet op zitten. Niet dat het echt veel nu heeft om in een dergelijk log schip een kleine Fighter lang genoeg in vizier te houden natuurlijk. Maar ik zit nu wel te twijfelen tussen een DUR en een MAX. Want ik denk niet dat mijn Freelancer mijn vaste tradingship gaat zijn, dan is het gaaf natuurlijk wanneer je hem voor meerdere doelen kunt gebruiken. Dan is de DUR naar mijn inziens de beste deal. Goede schilden, betere armor, en meer wapens dan de MAX. Een dedicated missile platform als de MIS is natuurlijk ook leuk, maar die is enkel gericht op het vernietigen van capitals en grotere schepen. En dat heb ik nog niet direct als doel in het spel.

Wel gaaf om te zien hoe vlug de funding nu gaat, als de Freelancers blijven verkopen zitten we volgende week alweer op 46 milioen.

De update van de hangar is bijna binnen, kan ik dan gelijk de 2 schepen van de TNGS zien? :)
Nee er zitten geen missiles op, die ruimte daarvoor is opgeofferd om meer opslagruimte te hebben. In-game ben ik ze ook niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Zit m'n patches binnen te halen maar damn wat is die muziek van Pedro Macedo Camacho prachtig.

Zit zelf ook nog heel erg te twijfelen welke Freelancer upgrade het gaat worden. Ik heb al een Starfarer en Banu dus een MAX heb ik niet nodig hoewel ik 'm wel erg vet vind. Ik heb geen dedicated fighter of explorer dus voor MIS of DUR is beiden wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

batumulia schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:13:
[...]

Nee er zitten geen missiles op, die ruimte daarvoor is opgeofferd om meer opslagruimte te hebben. In-game ben ik ze ook niet tegengekomen.
Dat is helder dan, als ik een keer overstap ga ik voor de DUR :) . Dacht eerst dat de MAX helemaal de max zou zijn, maar ik wil me toch redelijk kunnen verdedigen. En aangezien de MAX een iets grotere target is als de DUR is mijn keus gemaakt :) . Voor trading koop ik ingame wel een HULL C of D :D 8) .
Snoz Lombardo schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:15:
Zit m'n patches binnen te halen maar damn wat is die muziek van Pedro Macedo Camacho prachtig.

Zit zelf ook nog heel erg te twijfelen welke Freelancer upgrade het gaat worden. Ik heb al een Starfarer en Banu dus een MAX heb ik niet nodig hoewel ik 'm wel erg vet vind. Ik heb geen dedicated fighter of explorer dus voor MIS of DUR is beiden wat te zeggen.
De MIS is echt een fighter, die wat meer met een militaire Retailiator te vergelijken is. Met de DUR kan je nog goed exploren, door de betere sensors en dergelijke. (Come to the DUR camp, we have better sensors :+ )

Is het überhaubt mogelijk om in de schepen van TNGS te komen? Ik kan namelijk nergens een interactive point vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Case_C op 07-06-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb mijn missiles eindelijk aan de praat gekregen, het is een single click mmb voor lock en single click voor launch. Moet alleen wel in je directe visuele spectrum zitten en niet verder dan 1500 meter. Maar ik ben blij dat het werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk toch dat CIG die finalisten schepen in het spel heeft gezet.
Zou me niets verbazen als ze allebei ook in 'productie' genomen gaan worden. ;)
Maar als ik een van die 2 schepen moest gebruiken dan had ik liever de Redeemer vanwege de plaatsing van de turrets die een veel groter gebied bereiken en je jezelf dus beter kan verdedigen.

En ik zou graag wel eens wat meer van de Caterpillar willen zien. Maar neem aan dat het werk aan de schepen wat minder prioriteit had omdat ze AC wilden deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wanneer en/of waar kunnen we eigenlijk stemmen? Ik kan het niet vinden om een of andere reden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ircghost schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:39:
Wanneer en/of waar kunnen we eigenlijk stemmen? Ik kan het niet vinden om een of andere reden :(
Vandaag om middernacht zal er een live TNGS episode zijn. Tijdens deze episode zal er gestemd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hmm ok, even kijken of ik dan nog wakker ben. Ik ga voor de 4horsemen denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik geef Arena Commander voor voorlopig op. Ik begrijp niet dat andere zeggen dat ze het lekker vinden vliegen, en dat met wat extra oefenen het prima ging. Dat was de reden dat ik het nog een poging heb gegeven, maar mijn Aurora oscilleert gewoon alle kanten op. Ik hoop dat dat nog serieus gaat veranderen, want voor mij is dit onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Sissors schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:39:
Ik geef Arena Commander voor voorlopig op. Ik begrijp niet dat andere zeggen dat ze het lekker vinden vliegen, en dat met wat extra oefenen het prima ging. Dat was de reden dat ik het nog een poging heb gegeven, maar mijn Aurora oscilleert gewoon alle kanten op. Ik hoop dat dat nog serieus gaat veranderen, want voor mij is dit onspeelbaar.
Een paar posts hierboven is deze link ook geplaatst, het verklaart een hoop, en geeft ook meteen confirmatie dat het nog flink gaan veranderen: https://forums.robertsspa.../2722695/#Comment_2722695
Ikzelf vind het op dit moment ook nog niet helemaal lekker vliegen, maar nadat ik deze post gelezen heb, heb ik er toch wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik hoop trouwens wel dat er ook dedicated class battles komen, anders gaan de aurora's het nog moeilijk krijgen tegen andere kisten. Ik heb namelijk wel het gevoel dat de aurora behoorlijk slecht kan zijn in vegelijking tot andere kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Net even in de tijdelijke luxe hangar gelopen - jezus wat is dat groot. Buggy was handig geweest :)
Wel irritant: textures of delen van het 'level' verdwijnen mij soms random. (had ik ook in AC dat mn schip ineens voor 80% onzichtbaar was)
Dat mag wel snel gefixed worden, want is best hinderlijk en lijkt me niet horen.

Iemand al in de schepen van TNGS kunnen kijken? Ik kom er bij eentje niet in (en daarna even exit gedaan omdat groot deel van de textures weg vielen)

edit: Zo ziet het er dan uit:
https://imgur.com/a/XbLI8

[ Voor 5% gewijzigd door Knud op 07-06-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Knud schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:47:
Net even in de tijdelijke luxe hangar gelopen - jezus wat is dat groot. Buggy was handig geweest :)
Wel irritant: textures of delen van het 'level' verdwijnen mij soms random. (had ik ook in AC dat mn schip ineens voor 80% onzichtbaar was)
Dat mag wel snel gefixed worden, want is best hinderlijk en lijkt me niet horen.

Iemand al in de schepen van TNGS kunnen kijken? Ik kom er bij eentje niet in (en daarna even exit gedaan omdat groot deel van de textures weg vielen)

edit: Zo ziet het er dan uit:
https://imgur.com/a/XbLI8
Gebruik je misschien SLI of Cross Fire? Schakel deze dan even uit, gegarandeerd dat het dan beter gaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Die staat uit voor deze game (geforceerd via NV panel). SLI ansich staat nog wel aan - maar ik zie in-game dat maar 1 GPU gebruikt wordt.
Of zou ik SLI helemaal uit moeten zetten voor het beste resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:24
Bij beide TNGS schepen ben ik er nog niet in gekomen.

Mijn lighting issues heb ik inmiddels 'opgelost' met "r_DeferredShadingAmbientSClear = 1" en "r_Gamma". Kan nu m'n schepen weer zien. Van missende textures heb ik nog geen last gehad, wel van low-res textures maar dat lijkt nu niet meer voor te komen.

Freelancer ge-upgrade naar MIS. In PU hoop ik de systemen wat aan te passen voor exploration en goederen met een wat hoger risico. Daarnaast is een gunboat altijd leuk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Knud schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:09:
Die staat uit voor deze game (geforceerd via NV panel). SLI ansich staat nog wel aan - maar ik zie in-game dat maar 1 GPU gebruikt wordt.
Of zou ik SLI helemaal uit moeten zetten voor het beste resultaat?
Bij mij was het probleem geheel verholpen op het moment dat ik Cross Fire geheel uitschakelde.

Ik heb net ook even geprobeerd om in de beide TNGS schepen binnen te komen, maar dit lijkt niet te gaan. Best wel jammer eigenlijk, maar prachtige schepen beiden.

Net ook eens voor het eerst geprobeerd te vliegen en wat uit de ruimte te knallen met muis en toestenbord... damn, ik ben blij dat ze aan de besturing nog gaan sleutelen, want dit is alsof je dronken achterstevoren op een fiets rijdt met 200KM/h. Daarnaast lijkt je munitie gewoon veel te traag, ookal richt je een eind(je) voor je doel. Overigens gevlogen in een 300i.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2014 18:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Zo nog 5 en half uur te gaan voordat TNGS live gaat. Wie gaan er allemaal nog naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metalkai schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:52:
[...]

Een paar posts hierboven is deze link ook geplaatst, het verklaart een hoop, en geeft ook meteen confirmatie dat het nog flink gaan veranderen: https://forums.robertsspa.../2722695/#Comment_2722695
Ikzelf vind het op dit moment ook nog niet helemaal lekker vliegen, maar nadat ik deze post gelezen heb, heb ik er toch wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Dit verhaal was voor mij ook veelzeggend en sinds ze nu al flink aan het tweaken zijn verwacht ik dat de besturing snel gaat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

_Dune_ schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:19:
[...]

Bij mij was het probleem geheel verholpen op het moment dat ik Cross Fire geheel uitschakelde.

Ik heb net ook even geprobeerd om in de beide TNGS schepen binnen te komen, maar dit lijkt niet te gaan. Best wel jammer eigenlijk, maar prachtige schepen beiden.

Net ook eens voor het eerst geprobeerd te vliegen en wat uit de ruimte te knallen met muis en toestenbord... damn, ik ben blij dat ze aan de besturing nog gaan sleutelen, want dit is alsof je dronken achterstevoren op een fiets rijdt met 200KM/h. Daarnaast lijkt je munitie gewoon veel te traag, ookal richt je een eind(je) voor je doel. Overigens gevlogen in een 300i.
Het is niet de bedoeling dat je voor de kist mikt hè? Je moet juist met je pointer mikken op het schip zelf waarna deze zelf berekend onder welke hoek er naar geschoten moet worden..

Tenzij je natuurlijk fixed guns hebt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ircghost schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:36:
[...]
Het is niet de bedoeling dat je voor de kist mikt hè? Je moet juist met je pointer mikken op het schip zelf waarna deze zelf berekend onder welke hoek er naar geschoten moet worden..

Tenzij je natuurlijk fixed guns hebt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De 300i en Hornet hebben beide volgens mij geen fixed guns, aangezien de munitie je pointer volgt terwijl het schip nog na komt in bochten, maar dan nog lijkt de munitie nog veel te traag naar zijn doel te gaan. Ik moet wel bekennen dat ik meer simulatie achtige games gewend ben als het aankomt op vliegen. Dit voelt in iedergeval nog niet "echt" aan. Je of in iedergeval ik krijg nog niet echt het gevoel van snelheid. Dat had ik zeker met de 300i anders verwacht. maar..... het is Alpha.... misschien nog wel pre.

Ik zal straks eens kijken of het beter gaat met mijn Logitech HOTAS, maar die is op het moment niet aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Op dit moment heeft geen enkel ship nog fixed guns, het zijn allemaal articulated guns. Dit is zo gedaan omdat met de huidige controls, het blijkbaar te moeilijk was om iets te kunnen raken met fixed guns.
Je hebt trouwens twee 'reticules' op dit moment. 1 waar de guns naar toe gaan wijzen, en 1 waar ze op het huidige moment naar toe wijzen.
Als je bijvoorbeeld met de muis speelt, is de mouse-pointer de plek waar de guns naartoe gaan bewegen. Er is nog een kleinere pointer die aangeeft waar de wapens op dat moment op staan gericht. Je moet dus af en toe even wachten totdat beide pointers op hetzelfde punt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Soms zie ik dat ook inderdaad als ik enorme highspeed turns maak, dan ligt het wapenvizier soms wel 2cm eronder. Ik probeer trouwens alleen te schieten als ik weet dat ik minstens een windows heb van 3/4 seconden. Als je korter dan dat schiet dan kom je toch niet door het schild heen en is het een verspilling van je energy..

@Dune, dat ben ik ook gewend (DCS etc), maar als je er even goed voor gaan zitten dan went het behoorlijk hard. Ik haal zonder raketten met de aurora MR het tot level 7, en dan gebruik ik nog niet eens de decoupled etc, want dat snap ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Lol, ik vloog zojuist de simulation boundary uit, omdat ik in unlocked mode zat ging hij niet automatisch draaien. Game over/Simulation ended.

Gok trouwens dat de inkomsten van vandaag boven de 300K gaan uitkomen. Dan heeft CR toch gelijk met het feit dat de Freelancer een winner is. Een winner voor de RSI coffers :P .

De poll voor de nieuwe gaat wel goed gelijk op tussen de Retalliator en de Avenger. Ik denk eerlijk gezegd dat de Avenger het wel gaat winnen.

[ Voor 57% gewijzigd door Case_C op 07-06-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Zo, net even mijn Freelancer geupgrade naar de DUR versie. Exploration here I come :)

[ Voor 23% gewijzigd door Basekid op 07-06-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

_Dune_ schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:19:
[...]

SLI uitgezet en heb nu bijna geen last meer van missende textures.

Net helaas wel een game crash gehad bij wave 11. Maar tot dan toe ging het best goed. Maar duurt het bij jullie zo lang? Was 41min (!) bezig toen wave 11 begon :O
(of ben ik gewoon langzaam in mn 300i ?)

Zit wel nog te twijfelen om een exploration schip te kopen.. aan de andere kant.. kan je ook prima in-game verkrijgen en/of mn huidige schepen ervoor gebruiken.

Pagina: 1 ... 44 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.