Het zijn gimballed turrets, als je dan niet buiten center kan schieten met muis moeten gimballed turrets gewoon eruit. Je gaat hetzelfde kunnen doen met headtracking, of door ze aan je targeting computer te slaven.
Dat je tegelijk kan vliegen en aimen met je muis is imo wel een mogelijk probleem. Dat het momenteel realistisch* is ben ik het wel mee eens, maar of realistisch ook goed is moet ik nog maar zien. Een beter regelsysteem zou waarschijnlijk helpen, maar als je niet wilt dat je extreem snel kan sturen, dan zal je ook niet met beetje snelheid kunnen stoppen met sturen.
*Realistisch is relatief, de natuurkunde erachter klopt wel, maar verder is er uiteraard niks realistisch aan.
Je bent in het echt velen malen preciezer met een stick, het is notabene voor dat doeleinde ontworpen
Huh? Je bedoelt muis nu? Een muis is immers notabene voor het doeleinde ontworpen: Achter je bureau zitten en je computer gebruiken. Als je kijkt tussen een stick en een muis in het SC universum kan je in zo'n schip geen muis gebruiken, simpelweg al vanwege g-krachten. Maar daar heeft mijn computer weinig last van.
Een joystick heeft zeker voordelen in vliegen, maar nauwkeurig mikken is gewoon het domein van de muis.