Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Datzelfde heb ik mij inderdaad ookal afgevraagd, de ruimte in mijn 315p is naar mijn idee nooit voldoende om 8 ton te bevatten en daarnaast, inderdaad, hoe krijg je het er in.Haay schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:57:
Wat ik alleen niet snap is dat volgens de ships comparison tabel de Origin Jumpworks 300i, 315P en 325A allemaal een cargo capaciteit van 8 ton hebben, terwijl ik nergens (in mijn 315P) een ruimte zie voor zoveel lading. Als je dat vergelijkt met de Aurora (ES, MR, LN, LX) die volgens de specs 5 ton cargo space hebben, waar het duidelijk te zien is waar die cargo gedragen wordt, dan denk ik: OF de Origin schepen staan fout in de specs-sheet (waarschijnlijk), of hun model is nog niet af en de laadruimte moet er nog bij komen?
Sowieso mis ik in mijn 315P een bed, wat in de Aurora schepen wel aanwezig is. Zal dat ook nog erbij komen?
Er zijn overigens wel meer zaken op het gebied van schepen waar ik zo mijn vraagtekens bij zet, bijvoorbeeld fighters, de Hornet, 325A en nu heb je een "zwaar" bewapende Aurora. Ik vraag mij af hoe deze schepen zich tot elkaar gaan verhouden, naar mijn idee is er nog heel wat te doen op het gebied vanbalancing, waar bij men heel goed moet opletten met wat men vooraf heeft aangegeven.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dus mischien heeft de uiteindelijke versie er maar 2 ofzo.
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
2 ton in plaats van 8 ton, dat zou wel een heel groot verschil zijn, dan kan ik misschien mijn 315p dan beter omsmelten naar een 325A. Aangezien de 315p dan niet echt geschikt meer is voor explorering leuke dingen vinden en dat mee kunnen nemen, dat was namelijk wel mijn bedoeling.stealthgun schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:14:
Ook niet vergeten dat die cijfers nog kunnen veranderen he.
Dus mischien heeft de uiteindelijke versie er maar 2 ofzo.
Ook op dit gebied is er nog veel te doen...
Overigens nog een ander vraagje, ik meende dat de 315p een jumpdrive had vanwege zijn exploratie expertische, maar dit kan ik niet terug vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 13-10-2013 13:20 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Ben gevallen voor de looks van de 300i maar ik vind het jammer dat de gang zo dichtgebouwd is. hadden wel wat passagiers plekken mogen zijn. Nu zal het waarschijnlijk passagiers OF cargo zijn. Iets van uitklapbare stoeltjes zou wel handig zijn
De powerplant en engine ten aanzien van de aurora zijn ook wel ontiengelijk groter. Moet er ook wel behoorlijk wat snelheids verschil tussen zitten dunkt mij.
Life is like living only without the peaches
Ik heb verscheidene keren gehoord in wingmans hangar dat dit wel mogelijk zal zijn. Hoeveel is echter nog de vraag.Metalkai schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:53:
De 300 series is nu eenmaal een 1-persoons schip, beetje raar om dan extra stoelen te verwachten. Voor zover ik weet is het ook nog niet bekend of je uberhaubt meer passagiers mee kan nemen in schepen dan er crew-plaatsen zijn.
Je kan alleen maar "verdienen" binnen de PU. Wat je op een private server doet kan je niet meenemen naar de PU. Wel is al min of meer gezegd dat nieuwe content voor de PU ook gebruikt kan worden voor private servers.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:37:
Denk niet dat je zomaar blind kan stellen dat je alles wat je ingame kan 'verdienen' je ook zomaar voor game items kan gebruiken. Neem aan dat het wel af hangt in welke instances je het verdiend hebt. Bij een private server is het veel moeilijker te controleren wat er gebeurt. (sploits, bots etc)
Denk dat het ook lastig om de game gebalanceerd te krijgen en toch een pay 2 win tegen te houden. Om maar te zwijgen van de mogelijke 'goldsellers' die menig MMO al vernaggeld hebben.
Jammer dat je na een upgrade niet automatisch aan het schip gekoppeld wordt want mijn LN upgrade is nog niet aan mijn (enige) aurora toegekend. Misschien moet je dat in game doen?
Ook een beetje jammer dat er voor de Avenger nog geen holo menu te zien is. Die ziet er zo behoorlijk strak uit (ook al is die wit) en is ook nog eens een 2 zitter. (Alleen kan de 2e persoon niets doen zo te zien.)
Wat wel grappig is zijn het aquarium en de mogelijkheid van kleding te wisselen.
Er is toch al wel duidelijk vermeld dat alles in game te verdienen is. Na de aankoop van de game hoef je in principe nooit meer echt geld in de game te stoppen (kan wel). Wat je verdient heeft overigens niks te maken met instances, dat wordt gewoon bijgehouden door de centrale server. De instances zijn alleen nodig voor de real time 1st person gameplay (dogfighten etc). Simpelweg omdat je gewoon niet heel veel mensen tegelijk kan hebben.
Binnenkort worden de upgrade packages wel zichtbaar in de hangar, dus dan kun je wel zien of die upgrade goed is doorgekomen.
Freelancer heeft 2 extra stoelenMetalkai schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:53:
De 300 series is nu eenmaal een 1-persoons schip, beetje raar om dan extra stoelen te verwachten. Voor zover ik weet is het ook nog niet bekend of je uberhaubt meer passagiers mee kan nemen in schepen dan er crew-plaatsen zijn.
*zucht* ik kijk uit naar het appartement in m'n retalliator...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Yep, ik zag het screenshot van die lounge met dat grote raam, en ik dacht, die MOET ik eentje hebben! Alleen heb ik gezegd dat ik maar 1 schip zou aanschaffen en dat is een 300 serie ship (op dit moment een 300i, maar ik sta op de wachtlijst voor een 350r). De rest van de schepen ga ik in-game verdienen, en de Retaliator wordt waarschijnlijk de eersteJ2pc schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:28:
*zucht* ik kijk uit naar het appartement in m'n retalliator...
Over de passagiers, ze gaan dat wel toevoegen... ze weten nog niet hoever (dus of je ook eent taxi kan spelen) maar dat je bv vrienden of corpies mee kan nemen in bv je connie is al wel duidelijk.
[ Voor 58% gewijzigd door stealthgun op 14-10-2013 12:51 ]
dan maar wachten lol
[ Voor 10% gewijzigd door NLMarcel194 op 14-10-2013 13:55 ]
Hoewel ik in een 300i ga starten denk ik
[ Voor 15% gewijzigd door Basekid op 14-10-2013 13:06 ]
Betaal in dollars dan ben je goedkoper uitHaay schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:58:
Ik heb op het moment alleen Origin 315P (pledge package). Maar ik wil er eigenlijk ook nog een MISC Freelancer bij hebben. Daar is alleen geen haast bij omdat het geen limited edition package is. Dus ik doe mijn best om mijzelf in te houden en er niet nog €88 tegenaan te gooien, na de €60 die ik er al ingestopt heb.
De dollar/euro koers die zij hanteren ligt wat aan de hige kant (voor de euro gezien).
Er zou (binnenkort?) ook een dogfight module uitgebracht moeten worden. Echte release laat nog wel even op zich wachten.SparksNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:13:
Zonder heel dit topic door te moeten lezen... kan iemand me vertellen wat er op dit momenteel al mogelijk is in deze game, en wat het kost? Ik ben namelijk ontzettend geïnteresseerd in dergelijke games zoals Freelancer en EVE (EVE vond ik iets té diep gaan). Ik heb op youtube iets van een hangar gezien, echter kon daar enkel rondgelopen worden.
Denk dat je op de kortere termijn beter bediend zal worden door de X serie:
http://www.rockpapershotg...10/14/hands-on-x-rebirth/
XBO: Michaël#3318
Ik denk dat alleen pagina 1 van dit topic doorlezen je al veel informatie geeft.SparksNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:13:
Zonder heel dit topic door te moeten lezen... kan iemand me vertellen wat er op dit momenteel al mogelijk is in deze game, en wat het kost? Ik ben namelijk ontzettend geïnteresseerd in dergelijke games zoals Freelancer en EVE (EVE vond ik iets té diep gaan). Ik heb op youtube iets van een hangar gezien, echter kon daar enkel rondgelopen worden.
Dogfighting Module staat gepland voor december dit jaar, maar uitstel is goed mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 14:20 ]
Op dit moment is er alleen die hanger module, de dogfighting module komt eind december.SparksNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:13:
De echte volledige release wordt verwacht in 2015, volgend jaar begint de alpha wel echt met de PU die midden 2014 in de alpha status gaat.
Het spel kost nu (meest basic package met alpha/beta access) $40 (https://robertsspaceindustries.com/store/69-digital-mercenary)
Let wel dat wat je nu betaald meewerkt aan de ontwikkeling van het spel en je straks ook het spel niet meer hoeft te kopen! Je kan dan de volledige alpha en beta meemaken (die in december echt vorm gaat krijgen).
Al had je met alleen de first post doorlezen ook al deze informatie kunnen vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door stealthgun op 14-10-2013 14:20 ]
Al zijn er mensen *kuch kuch* bij die zomaar voor $250 (terwijl ze al een connie hebben) er nog een bijkopen

[ Voor 30% gewijzigd door stealthgun op 14-10-2013 14:24 ]
Ok duidelijk, maar het spel is nu niet echt "speelbaar" als ik het goed begrijp? Ik bedoel dat rondlopen ben je na een uurtje ook wel zat neem ik aan? Is het meer een idee van, ik koop het nu alvast, en speel het zodra het daadwerkelijk uitkomt, of wannneer er nieuwe modules uitkomen?stealthgun schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:23:
Ja, dat klopt maar in je basic package zit ook al een starters schip... die schepen kopen is een extra maar hoeft niet. Je kan als het spel eenmaal uit is alle schepen ook ingame kopen! dus je HOEFT er niet voor te betalen met echt geld (doel hierbij op de schepen niet op de package).
Al zijn er mensen *kuch kuch* bij die zomaar voor $250 (terwijl ze al een connie hebben) er nog een bijkopenmaar hij is zo mooi!!!
Wat je nu kan zien en wat je straks in de echte alpha ermee kan is alleen extra.
Je legt nu geld in omdat je geloofd in Chris (vooral) en omdat je natuurlijk weer zo'n spel wilt spelen
Alleen duurt dat laaste nog ff...
Ik vind deze eigenlijk wel tekenend: https://robertsspaceindus...ly-discovered-star-systemstealthgun schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:23:
Ja, dat klopt maar in je basic package zit ook al een starters schip... die schepen kopen is een extra maar hoeft niet. Je kan als het spel eenmaal uit is alle schepen ook ingame kopen! dus je HOEFT er niet voor te betalen met echt geld (doel hierbij op de schepen niet op de package).
Al zijn er mensen *kuch kuch* bij die zomaar voor $250 (terwijl ze al een connie hebben) er nog een bijkopenmaar hij is zo mooi!!!
Daar staat ook vrolijk '0 remaining', maw. ervan uitgaande dat de teller niet op 0 begon, zijn er mensen die dus $5k hebben uitgegeven en daar geen enkel schip voor hebben teruggezien, geen alpha/beta access, waarschijnlijk zelfs geen character slot (wat ik ervan begreep is elke pledge package een character slot waard, die je kunt gebruiken of giften, en dat er later ook character slots bijgekocht kunnen worden).
Mensen verkopen hun ziel voor deze game.Zyppora schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:31:
[...]
Ik vind deze eigenlijk wel tekenend: https://robertsspaceindus...ly-discovered-star-system
Daar staat ook vrolijk '0 remaining', maw. ervan uitgaande dat de teller niet op 0 begon, zijn er mensen die dus $5k hebben uitgegeven en daar geen enkel schip voor hebben teruggezien, geen alpha/beta access, waarschijnlijk zelfs geen character slot (wat ik ervan begreep is elke pledge package een character slot waard, die je kunt gebruiken of giften, en dat er later ook character slots bijgekocht kunnen worden).
Ook door de openheid die ze geven heeft de community die gebacked heeft invloed op het uiteindelijke spel.
Dit is nog bijna nooit vertoond.
Ik snap het idee van crowdfunding best... maar ik vind $80 voor een basispakket + (enigzins fatsoenlijk) schip wel erg veel geld? Voor zover ik weet zijn er ook nog geen daadwerkelijke gameplay beelden?
Op youtube zie je ook mensen die wel erruug enthiousiast zijn op hun schip
[ Voor 5% gewijzigd door SparksNL op 14-10-2013 14:44 ]
Heb je al wel gelezen wat ze percies met het spel willen?
Denk als je eens alle filmpjes kijkt van het kanaal van hun (youtube) dan wordt je denk ik ook wel zo
Daarbij kan je atijd gewoon wachten totdat het spel echt uitkomt maar dan moet je minimaal $60 betalen (wat nu $40 dollar is).
Die filmpjes van bv de aurora en 300i commercials zijn allemaal ingame renderd! zo komt het spel er uit te zien minimaal!!!
[ Voor 30% gewijzigd door stealthgun op 14-10-2013 14:46 ]
Ik heb gelezen welke kant ze op willen met het spel, ja. Een soort EVE Online maar dan iets minder uitgebreid, wat in mijn opzicht een goed iets is. Ik heb EVE gespeeld, maar ik vond het iets te veel diepgang hebben met bedrijven e.d. Het idee van "doen wat je wilt doen" is geniaal, een miner zijn bijvoorbeeld.stealthgun schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:45:
Heb je alwel naar de detail gekeken van de schepen (voor de grotere).
Heb je al wel gelezen wat ze percies met het spel willen?
Denk als je eens alle filmpjes kijkt van het kanaal van hun (youtube) dan wordt je denk ik ook wel zo
Daarbij kan je atijd gewoon wachten totdat het spel echt uitkomt maar dan moet je minimaal $60 betalen (wat nu $40 dollar is).
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat dit een geniaal spel gaat worden. Maar als ik mijn goed verstand gebruik ga ik niet een hoop geld uitgeven aan iets wat nog moet komen. Ik heb bijvoorbeeld Minecraft destijds in de alpha of beta gekocht voor maar 10 dollar of zo, maar toen kon je echt al erg veel in het spel.
Ik snap uiteraard dat Star Citizen het "iets" groter aanpakt, maar dan nog...
Zijn natuurlijk gewoon genoeg mensen die niet willen pledges, het spel niks vinden of willen wachten.
Dit is trouwens wel een interresante: Podcast van begin dit jaar.
Multiplayer?Nefiorim schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:50:
Oh ik ben ook zeker wel benieuwd naar het spel, maar ik zie vooralsnog de meerwaarde boven (wederom) de X serie niet waarvan komende maand het volgende deel uitkomt.
Kijk zelf ook uit naar de nieuwe X. Desondanks denk ik dat Star Citizen gewoon de betere game wordt. Voor mij althans.
Ik zou niet zeggen minder uitgebreid dan EVE gewoon anders, want Star Citizen heeft ook uitgebreide economie mechanics (alleen veel meer NPC gedreven dan EVE). Daarnaast is SC gewoon veel meer real time, dus inclusief dogfighten, FPS mechanics etc.SparksNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
Ik heb gelezen welke kant ze op willen met het spel, ja. Een soort EVE Online maar dan iets minder uitgebreid, wat in mijn opzicht een goed iets is. Ik heb EVE gespeeld, maar ik vond het iets te veel diepgang hebben met bedrijven e.d. Het idee van "doen wat je wilt doen" is geniaal, een miner zijn bijvoorbeeld.
Da's maar goed ook, want EVE is mij misschien iets té ingewikkeld, het begint meer op werk te lijken ipv een spel.
[ Voor 19% gewijzigd door ZenTex op 14-10-2013 18:54 ]
Verwijderd
Maar dat SC na een jaar in pledge mode al meer klanten heeft dan CCP na 5 jaar zegt toch al heel wat. Los van wat beter is maar in hoeverre de manier waarop je het promoot ook super belangrijk is.
Het geeft ook aan dat het aanschaffen van een Cryengine licentie plus het samenstellen van een team van veteranen ontwikkelaars een veel snellere ontwikkeling betekend. De aanloop kosten zijn ook behoorlijk hoger. Maar of het allemaal klaar is in 2 jaar is wellicht toch wel heel optimistisch of je moet rekening houden met het feit dat je geen unsharded 'verse' krijgt en lang niet zoveel content als bijv een WoW of Eve omdat daar bizar veel tijd in gaat zitten.
EvE heeft veel diepgang dat klopt de schaal van eve zal je nooit in SC zien. Maar SC is single player met een optie!!! op een PU. Een optie het hoeft niet, het mag (EvE = altijd online). SC heeft gewoon heel veel FP(S) dingen, zoals rondlopen in schepen, een echte FPS kant EvE heeft dit niet en waarschijnlijk zal dat ook nooit helemaal er inkomen (kijk maar hoelang je nu alleen nog maar die quarters hebt en hoe slecht ze zijn ontvangen).
Je kunt dus niet niet echt stellen dat SC een nieuwe EvE is, dit vooral om dat het 2 totaal verschillende spellen zijn (ook al spelen ze zich af in de ruimte).
SC Mag dan wel MMO trekjes hebben maar het is geen MMO het is een space-sim.
Als je die verglijking maakt kan je ook zeggen dat Mass Effect of SWtoR op EvE lijken omdat het ook in de ruimte afspeelt.
Het zijn 2 totaal verschillende spellen.
Maar zouden we het toch op topic kunnen houden? en niet teveel afdwalen naar EvE, daar is al een topic over.
[ Voor 21% gewijzigd door stealthgun op 14-10-2013 20:52 ]
Het lang beloofde en nog nooit geleverde WiS (Walking in Stations) bedoel je? CCP heeft de ontwikkeling daarvan op een laag pitje staan en het team dat daaraan werkte doet nu Dust.stealthgun schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:49:SC heeft gewoon heel veel FP(S) dingen, zoals rondlopen in schepen, een echte FPS kant EvE heeft dit niet en waarschijnlijk zal dat ook nooit helemaal er inkomen (kijk maar hoelang je nu alleen nog maar die quarters hebt en hoe slecht ze zijn ontvangen).
Maar zullen we vanaf nu eve loslaten en ons weer focussen op Star Citizen... Dit is geen EvE topic.
Dan maar via de in-game methode dit schip krijgen
Verwijderd
Vergelijk met andere spellen zal je nooit tegen kunnen houden. Maar de geschiedenis van space sims is heel divers en wat SC is het idd een heel eigen 'universum'.stealthgun schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:29:Maar zullen we vanaf nu eve loslaten en ons weer focussen op Star Citizen... Dit is geen EvE topic.
En wat PU betreft vraag ik me af of (en hoe) het toch mogelijk zou kunnen zijn om een non-PU server te 'syncen' met de PU zodat je toch gebruik kan maken van gekochte items vs in game verdiende items.
Trouwens wat items kopen betreft is de link naar pay2win al snel gemaakt. Dat zal nog een uitdaging worden denk ik. En de inverse daarvan het 'griefen' of ze daar ook iets voor hebben zoals een PVP flag systeem of zo.
omnia mutantur, nihil interit
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
In 'buitengebieden' waar wetteloosheid heerst kan het wel handig zijn om niet in je eentje rond te vliegen maar in een convooi, zeker als je waardevolle vracht van A naar B wilt vervoeren. Vergelijkbaar met de karavanen in het vroegere Wilde Westen, die kun krachten bundelden om zich zo beter te kunnen verweren tegen bandieten en vijandige indianen.
Er is geen PvP-flag, maar wel een PvP-slider. Als je deze slider laag zet, zal de kans om PvP tegen te komen laag zijn, maar het zal nooit 0% zijn. Aan de andere kant, als je de slider hoog zet, zal je bijna alleen maar PvP tegen komen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:21:
En de inverse daarvan het 'griefen' of ze daar ook iets voor hebben zoals een PVP flag systeem of zo.
Het is ook niet zo dat je als je de slider laag zet minder gevechten hebt. De spelers die je anders zou vechten worden gewoon vervangen door NPCs.
Nou heb ik zelf geen ervaring met EVE, maar een van de 'voordelen' die SC daarin heeft is dat je entry-point niet fixed is.Basekid schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:58:
Ik hoop niet dat het zoals EVE wordt waar je gewoon 60% van de zones niet kan bereiken omdat je dan wordt doodgeknalt
Je kunt wel een jumppoint campen (exit-point) maar als je een systeem in jumped kom je vzviw in een gebied rond de jumppoint terecht, niet op een fixed point zoals in freelancer.
Daarnaast hebben we de instances, dus het lijkt me daarmee sowieso vrij moeilijk om een complete blokkade op te zetten. Je heb weliswaar geen controle over de instance waar jij/campers in zitten, maar er is altijd de mogelijkheid dat het niet dezelfde is
Ik verwacht trouwens ook wel dat er freelancer-style jumppoints zijn. Je hebt dus de 'main' points (publiek bekend) en dan zijn er nog de 'backwater' points (bv in een nebula, asteroid field of gewoon verder weg) die niet algemeen bekend zijn en je moet gaan ontdekken maar waarmee je wel 'achterom' een system in kunt komen.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Deze backwater jump points blijven nooit lang verborgen. Wat ik ervan begreep is dat zodra ze ontdekt zijn, de coordinaten verkocht kunnen worden. Ik denk dat dat een lopend vuurtje wordt en dat binnen een paar dagen een nieuw jump point bij de meeste guilds bekend zal zijn.J2pc schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:09:
Ik verwacht trouwens ook wel dat er freelancer-style jumppoints zijn. Je hebt dus de 'main' points (publiek bekend) en dan zijn er nog de 'backwater' points (bv in een nebula, asteroid field of gewoon verder weg) die niet algemeen bekend zijn en je moet gaan ontdekken maar waarmee je wel 'achterom' een system in kunt komen.
Tuurlijk, maar het maakt het wel moeilijker om systems te blokkeren.Zyppora schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
Deze backwater jump points blijven nooit lang verborgen. Wat ik ervan begreep is dat zodra ze ontdekt zijn, de coordinaten verkocht kunnen worden. Ik denk dat dat een lopend vuurtje wordt en dat binnen een paar dagen een nieuw jump point bij de meeste guilds bekend zal zijn.
Tel daarbij op dat ze vaak verder weg zijn en dus meer 'moeite' / fuel kosten dan de reguliere jumppoints en je kunt verwachten dat je en een stuk minder verkeer ziet op die jumppoints en daarmee zijn ze niet zo lucratief voor bv pirates of douane
(ik put nu gedeeltelijk uit Freelancer Discovery ervaring
Volgens mij wordt met het syncen van de PU alleen de speelruimte gesynct (de systemen met planeten, manen en astroids dus) en niet de schepen en gekochte items.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:21:
[...]
En wat PU betreft vraag ik me af of (en hoe) het toch mogelijk zou kunnen zijn om een non-PU server te 'syncen' met de PU zodat je toch gebruik kan maken van gekochte items vs in game verdiende items.
Trouwens wat items kopen betreft is de link naar pay2win al snel gemaakt. Dat zal nog een uitdaging worden denk ik. En de inverse daarvan het 'griefen' of ze daar ook iets voor hebben zoals een PVP flag systeem of zo.
Blijkbaar kun je namelijk met alle speelbare schepen vliegen in een private server.
pay2win is trouwens een taboewoord in SC
Volgens Chris Roberts bestaat dat niet omdat er niets te winnen valt. Je 'leeft' als het ware in de PU. En in de PU heb je rijkere PC's en NPC's met betere schepen. Je kunt in RL met je Golfje stoer voor een stoplicht staan en de KIA naast je uitdagen terwijl je rechts ingehaald wordt door een Ferrari. That's life.
De truuk is dan om de beste chauffeur te zijn en op het juiste moment (in je KIA) op te trekken. Dat zijn skills.
[ Voor 0% gewijzigd door roepie88 op 15-10-2013 14:01 . Reden: typo's ]
oh noes, het p-woordroepie88 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Volgens mij wordt met het syncen van de PU alleen de speelruimte gesynct (de systemen met planeten, manen en astroids dus) en niet de schepen en gekochte items.
Blijkbaar kun je namelijk met alle speelbare schepen vliegen in een private server.
pay2win is trouwens een taboewoord in SC![]()
Volgens Chris Roberts bestaat dat niet omdat er niets te winnen valt. Je 'leeft' als het ware in de PU. En in de PU heb je rijkere PC's en NPC's met betere schepen. Je kunt in RL met je Golfje stoer voor een stoplicht staan en de KIA naast je uitdagen terwijl je rechts ingehaald wordt door een Ferrari. That's life.
De truuk is dan om de beste chauffeur te zijn en op het juiste moment (in je KIA) op te trekken. Dat zijn skills.

Een ding is dat het meer op skills aankomt. Je zal de eerste niet zijn die een super-powered sportauto in de prak rijdt omdat ie er niet mee om kan gaan.
Ander ding is dat er niet zoiets is als 'golden ammo' waar je met real-life money een exclusief in-game voordeel kunt kopen.
Alles is in-game verdienbaar en er zijn geen magic 'win-this-dogfight' upgrades.
Sure, je kunt wat tijd besparen door wat geld in 't spel te steken.
Aan de andere kant, je kunt ook wat geld besparen door er tijd in te steken. Bijkomend voordeel is dat die tijd je ook ervaring geeft.
Voorbeeldje:
Spelen voor een hornet: x uur spelen == hornet + ervaring
Betalen voor een horney: y dollar betalen == hornet
Deze game is veel meer dan alleen het schip waar je in vliegt. Het helpt natuurlijk wel, maar als je er niks van snapt omdat je geen ervaring hebt zou je je hornet wel eens kunnen verliezen tegen een skilled aurora.
Eigenlijk is het dus play-to-win
Maar je zou dus ook een aurora tegen kunnen komen met echt een shitload aan armor waardoor die heel moeilijk neer te halen is.
Dit geldt voor alle schepen, al heeft bv een connie of een reti standaard al meer armor dan een aurora.
En voor de capital ships geldt dit natuurlijk ook maar ook een connie zou wat meer upgrades in armor en firepower kunnen stoppen waardoor het ook een soort fighter wordt (soort battleship ofzo).
En een reti zou bv een transport schip kunnen zijn (30 tonnage) die daarin wat inlevert op firepower... maar ook dan krijg je zou je het risico nemen etc...
In al dit soort dingen gaat SC heel ver, dus ieder schip die je kan tegen komen kan een andere setup hebben.
Dit soort dingen maakt wel dat ik echt heel veel zin heb in het spel.
[ Voor 3% gewijzigd door stealthgun op 15-10-2013 16:56 ]
Je kunt dat ook doortrekken naar:J2pc schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:17:
[...]
Sure, je kunt wat tijd besparen door wat geld in 't spel te steken.
Aan de andere kant, je kunt ook wat geld besparen door er tijd in te steken. Bijkomend voordeel is dat die tijd je ook ervaring geeft.
Voorbeeldje:
Spelen voor een hornet: x uur spelen == hornet + ervaring
Betalen voor een horney: y dollar betalen == hornet
Deze game is veel meer dan alleen het schip waar je in vliegt. Het helpt natuurlijk wel, maar als je er niks van snapt omdat je geen ervaring hebt zou je je hornet wel eens kunnen verliezen tegen een skilled aurora.
Eigenlijk is het dus play-to-win
Op tijdstip X (zeg: release van de game) heeft iedereen een Connie gekocht en vliegt ermee rond. Ik heb echter een Hornet/300i/Aurora/whatever.
Op tijdstip Y heb ik genoeg UEC verdiend om een Connie aan te schaffen, maar iedereen heeft nu Y - X tijd ervaring met de Connie en ik niet. Daarvoor in de plaats heb ik eenzelfde hoeveelheid ervaring met mijn starter ship, maar Connie vs Connie ga ik dus afleggen.
Hoe dan ook, ik denk dat iedereen voor zichzelf een speelwijze moet beslissen, pay or play is een keuze. Mij lijkt het veel leuker om de schepen een voor een in-game te verdienen en niet er gewoon een zak geld tegenaan te mikken en straks zoiets te hebben van 'tja ... wat zal ik eens gaan doen ... en met welk schip'. Nu zal het zo'n vaart niet lopen maar een van mijn persoonlijke goals is straks de schepen die ik graag wil hebben (Retaliator is op dit moment de #1 op mijn lijstje) bij elkaar te sprokkelen.
Dat gaat ook niet gebeuren, dat je nu schepen kan kopen is alleen voor de ontwikkeling van het spel.Zyppora schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:57:
[...]
Hoe dan ook, ik denk dat iedereen voor zichzelf een speelwijze moet beslissen, pay or play is een keuze. Mij lijkt het veel leuker om de schepen een voor een in-game te verdienen en niet er gewoon een zak geld tegenaan te mikken en straks zoiets te hebben van 'tja ... wat zal ik eens gaan doen ... en met welk schip'. Nu zal het zo'n vaart niet lopen maar een van mijn persoonlijke goals is straks de schepen die ik graag wil hebben (Retaliator is op dit moment de #1 op mijn lijstje) bij elkaar te sprokkelen.
Ze gaan dat stoppen als het spel is gelanceerd.
Dan kun je alle schepen gewoon met UEC ingame kopen.
Sommige schepen zullen gewoon wat zeldzamer zijn (de carriers bv) dan andere.
Als ik naar mezelf kijk waarom ik een connie en een reti heb is omdat ik me vooral wil richten op merch/trading en die 2 schepen daar (naar mijn idee) geschikt voor zijn.
Ben ook van plan om zo'n corp op te zetten
[ Voor 17% gewijzigd door stealthgun op 15-10-2013 17:02 ]
Zijn er plannen om een GoT organization op te richten of is het ieder voor zich? Ik zie o.a. het United Trading & Logistics Cartel van Stealthgun.
Ik zit nu in een hechte guild vanaf de SWG tijd (en Lotro, Swtor, GW2, PotBS
Dus ik ben geinteresseerd om lid te worden van een Nederlands(talige)(e) SC Organization/Corp.
Iemand al een idee wanneer het Organization model in SC live gaat?
[ Voor 0% gewijzigd door roepie88 op 15-10-2013 17:36 . Reden: typo's ]
Ik ga zelf een corp opzetten die zich richt op logistics en de beveiliging van die logistics (verschepen van ladingen).
Er is wel eens gepraat over een tweakers corp, maar weet niet wie dat gaat/wilt oppakken.
Je moet je wel beseffen dat een corp best gespecialiseerd gaat worden je kan bv niet als non-pirate in een pirate corp komen zonder dat jij zelf een pirate wordt (ongv) .
Is dat al bevestigd? Naar mijn weten waren ze nog aan het nadenken of individuele acties effect moeten hebben op de reputatie van de fleet.stealthgun schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:41:
Er is wel eens gepraat over een tweakers corp, maar weet niet wie dat gaat/wilt oppakken.
Je moet je wel beseffen dat een corp best gespecialiseerd gaat worden je kan bv niet als non-pirate in een pirate corp komen zonder dat jij zelf een pirate wordt (ongv) .
Dan nog, lijkt me sterk dat je een bekend pirate in je goed gewaardeerde bounty hunter corp wilt hebbenMetalkai schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:53:
[...]
Is dat al bevestigd? Naar mijn weten waren ze nog aan het nadenken of individuele acties effect moeten hebben op de reputatie van de fleet.
Verwijderd
Als je er vanuit gaat dat alles eerlijk gaat dan klopt het wel. Maar wat als je tegenstander een aangepaste client heeft (inclusief aimbot) of voor 10$ voor 5 minuten een botnet huurt om jouw te DDossen terwijl je net door die ene chokehold waar het gevaarlijk wordt reist.J2pc schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:17:
Een ding is dat het meer op skills aankomt. Je zal de eerste niet zijn die een super-powered sportauto in de prak rijdt omdat ie er niet mee om kan gaan.
Misschien is dat laatste hoogst onwaarschijnlijk maar alles wat je kan bedenken zal ook uitgeprobeerd worden. Zwakke plekken in game mechanics. Misbruik van bugs en tooling om grinding te automatiseren. Of het nou om online FPS of zoiets nutteloos als online Minecraft zijn er altijd wel nono's die het leuk vinden om de boel in de war te schoppen. Omdat het kan.

Bij de eerdere versies kon je met die behulp van de holo table echt duistere screenshots maken. Van deze screenshot kan je zo een Alien photoshop maken

[ Voor 25% gewijzigd door SgtPoen op 15-10-2013 20:24 ]
Nothing to see here!
Klopt, volgens mij sinds de update van afgelopen vrijdag.SgtPoen schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:21:
Is bij meerdere mensen het voorste deel van de Connstellation heel donker? Lijkt wel een scene uit Alien.
We zullen zien hoe het nog wordt
euh...Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:30:
[...]
Als je er vanuit gaat dat alles eerlijk gaat dan klopt het wel. Maar wat als je tegenstander een aangepaste client heeft (inclusief aimbot) of voor 10$ voor 5 minuten een botnet huurt om jouw te DDossen terwijl je net door die ene chokehold waar het gevaarlijk wordt reist.
Misschien is dat laatste hoogst onwaarschijnlijk maar alles wat je kan bedenken zal ook uitgeprobeerd worden. Zwakke plekken in game mechanics. Misbruik van bugs en tooling om grinding te automatiseren. Of het nou om online FPS of zoiets nutteloos als online Minecraft zijn er altijd wel nono's die het leuk vinden om de boel in de war te schoppen. Omdat het kan.
Ik zie niet helemaal wat cheaten (laten we 't even zo noemen) met het al-dan-niet pay2win zijn van SC te maken heeft?
Maar laten we hopen dat SC het cheaten weet te voorkomen
Wat betreft pay to win: Hier is al veel over tedoen geweest, ook op de RSI fora zelf.
RSI benadrukt dat er geen pay to win is, ten eerste is er geen win want er is geen doel.
Ten 2de zal er niks met geld te koop zijn behalve mogelijk een gelimiteerd aantal UEC.
Er zal dus gewoon gespeeld moeten worden om dingen te krijgen.
Maar kijk naar andere MMO's die ook een soort systeem hebben om gametime of andere dingen in het spel aanbieden.
Die spellen worden ook niet aangemerkt als pay-to-win spellen omdat alles wat er is, ingame gekocht moet worden.
Een klassiek pay-to-win systeem betreft items die alleen maar gekocht kunnen worden en niet ingame verdiend kunnen worden.
Star Citizen zal dit nooit hebben, ook al kan er mischien wat credits gekocht kunnen worden met geld, betekend niet dat er pay-to-win is. Dit omdat er ook gezegd kan worden dat iemand die 18 uur per dag speelt en zo zijn credits verdient ook sneller geld verdiend, dan iemand die maar een paar uur per dag speelt. Maar maakt dat het spel on-eerlijk?
Daarbij als iemand dat hele online gedoe niks vindt hoeft ie natuurlijk niet op de PU in te loggen maar houdt het spel lekker offline waarmee je een freelancer idee krijgt, je zult je nog steeds niet alleen voelen maar je hebt dan gewoon geen interactie met andere spelers.
Het spel zal uiteindelijk iets voor iedereen hebben, spelers die een freelancer 2.0 willen of mensen die zoeken naar een nieuwe space sim 'mmo'.
Ik mag aannemen dat je niet door je cockpit raam in het donkere hoeft te turen om de schepen om je heen in de gaten te houden, maar dat dat die middels een HUD een mooi oplichtend kadertje krijgen, en alles wat buiten je 'gezichtsveld' valt op de radar aangegeven wordt.stealthgun schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:12:
Idd ik heb dat ook, weet niet of dit final is maar om de cockpit wat donkerder te maken is opzich wel logisch.
We zullen zien hoe het nog wordt
Dit is toch nog wel de beste uitleg tot nu toe.roepie88 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
pay2win is trouwens een taboewoord in SC![]()
Dit is ook wel een leuk idee trouwens. Een mega invasie in Vanduul space aan het einde van de beta.
https://forums.robertsspa...ta-operation-pitchfork/p1
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 10:00 ]
Ik vermoed dat men gewoon wat aan het spelen is met de belichting. Het zal mij niet verbazen dat straks het licht of automatisch aan gaat als je het schip binnen gaat of er een switch komt om zelf het licht in en uit te schakelen.Zyppora schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:42:
[...]
Ik mag aannemen dat je niet door je cockpit raam in het donkere hoeft te turen om de schepen om je heen in de gaten te houden, maar dat dat die middels een HUD een mooi oplichtend kadertje krijgen, en alles wat buiten je 'gezichtsveld' valt op de radar aangegeven wordt.
Naar mijn idee inderdaad beide - Radar en naar buiten kijken - het zou zonde zijn om alleen naar een rode bliep op een console te moeten kijken. Targeting zal naar mijn idee gewoon via de HUD gaan en door het raam kijken.stealthgun schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:28:
Als dat niet gaat gebeuren, waarom zit er dan glas in? Ik denk dat je toch wel (ook) naar buiten gaat kijken via het raam mischien niet alleen maar toch.
[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 16-10-2013 10:29 ]
Verwijderd
https://forums.robertsspa...y-now-with-escape-pods/p1
Daar zitten wel coole ideeen in ja! Vooral die snubfighter vs cargobay oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:26:
nieuw idee voor de Constellation crew quarters en escape pods.
https://forums.robertsspa...y-now-with-escape-pods/p1
Haha, dat is echt een geniaal plan! I'm in!Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:46:
[...]
Dit is toch nog wel de beste uitleg tot nu toe.
Dit is ook wel een leuk idee trouwens. Een mega invasie in Vanduul space aan het einde van de beta.![]()
https://forums.robertsspa...ta-operation-pitchfork/p1
Waar sommige mensen hun lol mee beleven... Wel een erg gaaf initiatief, neemt ook wel serieuze vormen aan.Metalkai schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:33:
Kijk wel uit, er zijn nu ook al groepen die op de achterlinies gaan rondhangen om iedereen die zich terugtrekt neer te schieten.
De vraag is natuurlijk of er na de beta een wipe komt. Als dat zo is, dan maakt dit ook geen drol uit, dan kunnen ze op de achterlinies nog zoveel vluchters neerschieten en scavengen, maar dat raken ze dan allemaal toch weer kwijt.Metalkai schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:33:
Kijk wel uit, er zijn nu ook al groepen die op de achterlinies gaan rondhangen om iedereen die zich terugtrekt neer te schieten.
Volgens mij is het echter zo dat er geen wipe komt na de beta, en dan is dit wel een snelle manier om wat resources bij elkaar te sprokkelen (als piraat zijnde denk ik dan, kan me niet voorstellen dat je jezelf op deze manier populair maakt bij allerhande guilds en UEE).
Ik ga sowieso wel meedoen aan Operation Pitchfork, maar ik denk dat dat een kwestie wordt van een setje missiles op mijn 300i/350R hangen (afhankelijk van of ik mijn 350R heb kunnen kopen), en van een afstandje lekker de Vanduul bestoken. En als die missiles weg zijn, dan gewoon volle bak dogfighten. Vluchten is sowieso voor mietjes
[ Voor 18% gewijzigd door Zyppora op 16-10-2013 15:09 ]
Of het is in de fase van alpha->beta of van beta->Retail.
Toch denk ik wel wat er een soort van wipe gaat komen al is het niet om dat er natuurlijk in de beta exploits en bugs zullen zijn die niet gelijk bannable zullen worden (het is niet voor niets een beta).
Zou erg oneerlijk zijn als iemand met een bug een voordeel kan halen en dat dan ook mag houden.
Mischien geen mass-wipe maar toch zullen sommige dingen hier en daar worden gecorriceerd.
[ Voor 9% gewijzigd door stealthgun op 16-10-2013 17:14 ]
- Maak een account aan en koop het pakket wat je wilt hebben
- Gift het aan een Original of Veteran Backer
- Na 24 uur kan deze je pakket inwisselen voor storecredits en hetzelfde pakket weer kopen met LTI en weer terug giften.
Een orignal of veteran backer iets direct aan jou laten giften waarbij je hem via bv paypal ofzo terugbetaald is niet handig omdat je dan geen aankoop aan je profiel hebt gekoppeld en dan geen recht hebt op eventuele nieuwe stretchgoals die voorwerpen opleveren (op dit moment hebben oude backers bv een vis en een laserpistool gekregen).
LTI laundering werkt nog tot eind november, daarna waarschijnlijk niet meer.
Verwijderd
Dan is SC wel verfrissend om alles in stapjes te doen en de mensen mee laten groeien. Dan hoeven de mensen ook niet zo lang te wachten en blijft het leuk.
Wil dit ook zeggen dat ik, die via de "paypal methode" een pakket heeft geen voordelen van de stretchgoals heeft? (Dus ook die elke backer krijgt, zoals die speciale startplek enzo)engessa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:43:
Een orignal of veteran backer iets direct aan jou laten giften waarbij je hem via bv paypal ofzo terugbetaald is niet handig omdat je dan geen aankoop aan je profiel hebt gekoppeld en dan geen recht hebt op eventuele nieuwe stretchgoals die voorwerpen opleveren (op dit moment hebben oude backers bv een vis en een laserpistool gekregen).
LTI laundering werkt nog tot eind november, daarna waarschijnlijk niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Duckhamster op 16-10-2013 18:37 ]
Met de paypal methode ben je geen backer, omdat jouw account nooit een bedrag heeft betaald aan CIG. Dus die startplek ed heb je niet.Duckhamster schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:36:
[...]
Wil dit ook zeggen dat ik, die via de "paypal methode" een pakket heeft geen voordelen van de stretchgoals heeft? (Dus ook die elke backer krijgt, zoals die speciale startplek enzo)
Met het laundring systeem ben je wel backer, omdat je een bedrag hebt betaald aan CIG. Maar CIG herkent jou niet als original/veteran backer, alleen normale backer (maar je hebt wel LTI schepen door het ruilen).
Edit: Lol, er is nu ook een anti Pitchfork operatie die zal meevechten aan de zijde van de Vanduul.
https://forums.robertsspa...vanduul-operation-trident
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 19:11 ]
Ben ik er nu wel een of niet?:p If not, wat moet ik dan minimaal betalen om die status wel te krijgen?Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:53:
Met de paypal methode ben je geen backer.
Maar CIG herkent jou alleen als normale backer.
Om backer te worden moet "jouw account" direct geld betalen aan CIG via hun store (minstens 40 dollar om alpha/beta access te krijgen).Duckhamster schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:12:
[...]
Ben ik er nu wel een of niet?If not, wat moet ik dan minimaal betalen om die status wel te krijgen?
Heb jij alleen geld betaald aan een andere persoon in ruil voor een gift (en dus niet aan CIG)? Dan ben je dus geen backer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 19:18 ]
Als je een gift gehad hebt, hoef je eigenlijk maar $5 voor een skin te betalen. Dan word je al als backer geregistreerd.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Om backer te worden moet "jouw account" direct geld betalen aan CIG via hun store (minstens 40 dollar om alpha/beta access te krijgen).
Heb jij alleen geld betaald aan een andere persoon in ruil voor een gift (en dus niet aan CIG)? Dan ben je dus geen backer.
Er is op dit moment alleen de hangar module beschikbaar. Je kan hier alleen rondlopen in je eigen hangar en je schepen bekijken. Meer is er nog niet te doen, dus van gameplay is er niet echt sprake.kevz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:23:
Kan iemand me vertellen hoe ver het spel nu is? Zijn het zeg maar losse onderdelen die getest worden, in alpha stijl? Ik zoek me gek naar up to date gameplay video's e.d. maar alles wat op the tube staat gaat over nieuwe patches; Iemand die een iets completer idee kan geven of het spel nu redelijk fun is, of nog aan de test kant zit?
Eind December komt echter de dogfighting module, en dan zullen we echt kunnen vliegen in onze schepen en tegen andere NPCs/spelers kunnen vechten.
[ Voor 43% gewijzigd door Metalkai op 16-10-2013 19:27 ]
Dit topic is gesloten.