[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.903 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Philips 29" met 2560 x 1080 resolutie

Als het goes is is het deze: http://www.digitalversus....98p4qjeb-p17385/test.html

Voor iets minder dan 290 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Weemism schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:30:
[...]

Het is dus een beetje hoe je ernaar kijkt. Er worden dermate veel unieke kenmerken aan schepen meegegeven om SC op te leuken, waaronder dus gepersonaliseerde decals, dat de server dus ook de weergave dáárvan in de clients van andere spelers moet managen. In die zin gaan mooie graphics dus wel weer ten koste van de maximum player limit per instance, ook al heeft het niet direct met het renderen zelf te maken, maar dus wel met de weergave van grafische elementen waarvoor de server instructies aan de clients moet geven.
BF4 heeft ook decals. De vraag is hoeveel data die dingen nodig hebben. Iets als een scheepsnaam is geen enkel probleem, die paar bytes oversturen eenmalig per instance zijn geen probleem. Hoog resolutie plaatjes wordt wat anders. Sowieso moet je je afvragen of je volledig zelf te kiezen plaatjes moet willen: Je weet dat mensen het gaan vullen met twijfelachtige content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Basekid schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:35:
Philips 29" met 2560 x 1080 resolutie

Als het goes is is het deze: http://www.digitalversus....98p4qjeb-p17385/test.html

Voor iets minder dan 290 euro.
Het is de 298X4QJAB, niet de 298P4QJEB. De 298P4QJEB is in hoogte verstelbaar en kost €399, de 298X4QJAB is dat niet en kost normaliter rond de €350, alleen niet op Nederlandse markt normaliter verkrijgbaar. Voor €290 bij iBood is dat dus een korting van ~€60/70.

Review hier van duurdere versie, goedkopere heeft echter zelfde aansturing en uiteraard hetzelfde paneel (zoals alle 21:9 schermen hetzelfde paneel hebben): http://nl.hardware.info/r...dte-in!-philips-298p4qjeb

Zit zelf nog te twijfelen, 21:9 lijkt mij mooi, maar misschien is UHD nog handiger (+ nog de mogelijkheid om zonder artifacts terug te schakelen naar Full HD als Star Citizen anders niet speelbaar is).

[ Voor 6% gewijzigd door HMeijer op 27-05-2014 00:01 . Reden: Nu juiste link naar reviewpagina ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
HMeijer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:38:
[...]

Het is de 298X4QJAB, niet de 298P4QJEB. De 298P4QJEB is in hoogte verstelbaar en kost €399, de 298X4QJAB is dat niet en kost normaliter rond de €350, alleen niet op Nederlandse markt normaliter verkrijgbaar. Voor €290 bij iBood is dat dus een korting van ~€60/70.

Review hier van duurdere versie, goedkopere heeft echter zelfde aansturing en uiteraard hetzelfde paneel (zoals alle 21:9 schermen hetzelfde paneel hebben): http://nl.hardware.info/p...ips-298p4qjeb#tab:prijzen.

Zit zelf nog te twijfelen, 21:9 lijkt mij mooi, maar misschien is UHD nog handiger (+ nog de mogelijkheid om zonder artifacts terug te schakelen naar Full HD als Star Citizen anders niet speelbaar is).
oh.... goed gevonden :) kon by iBood niet echt goed zien welke versie het nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Nieuwe 10FTC

Ik moet mijn i5 2500K ook nog maar eens overclocken voor SC, schijnt makkelijk te zijn maar ik zou niet weten hoe :+

Nog maar 2 daagjes, helaas moet ik bijna het hele weekend werken.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 10:17
Tja, ik ga op vakantie.

Dus die hele chaos die er ongetwijfeld gaat komen de eerste dag of twee gaat aan me voorbij.

Die vakantie is natuurlijk al vervelend genoeg, maar dat komt er nog effe bij. Wat een kudtleven...

Ik ben heel benieuwd hoe mijn eerste vliegpogingen gaan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook pas zondag aan de slag met de DFM.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:21:
Ik moet mijn i5 2500K ook nog maar eens overclocken voor SC, schijnt makkelijk te zijn maar ik zou niet weten hoe :+
Dan wordt het maar eens tijd dat je het leert. :P
(Je zit tussen de tweakers, dus dat moet zeker lukken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens voor release DFM:
May 29th: This morning, the web team will spin up additional authentication and web servers in the in anticipation of high traffic during the release. The engineering team will begin “warming” caches on cloud servers around the world, making sure the release candidate game is ready and waiting for users. By the end of the day, we will update the website making the game available, and the first public release of Arena Commander (which we’re calling v0.8) will be live to the world for testing!
Dus voor ons wordt het eerder 12 uur 's nachts of vrijdag ochtend vroeg, aangezien het bij hun eind van de dag is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Jorrie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:21:
Nieuwe 10FTC

[video]

Nog maar 2 daagjes, helaas moet ik bijna het hele weekend werken.
2500k is heel stabiel en makkelijk te overclocken. Kijk maar even snel een youtube filmpje en lees je beetje in op de gevolgen en eisen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:26:
Trouwens voor release DFM:
[...]

Dus voor ons wordt het eerder 12 uur 's nachts of vrijdag ochtend vroeg, aangezien het bij hun eind van de dag is. :P
Ik zie de DFM echt als een Alpha test en verwacht dan ook bugs, crashes en problemen met inloggen. Op die manier kan het alleen maar meevallen 8).

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Ervig schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:53:
[...]
Ik zie de DFM echt als een Alpha test en verwacht dan ook bugs, crashes en problemen met inloggen. Op die manier kan het alleen maar meevallen 8).
Dat is denk ik ook de juiste insteek. En dat bedoel ik zeker niet lullig tov RSI, want hoeveel effort zij in een pre-alfa steken verdiend niets meer dan lof. Maar een hoop mensen vergeten volgens mij dat het hier niet om een game gaat die klaar is. Ik voorzie ook klachten op de fora van RSI van mensen die de hele tijd crashen e.d. Bij de meeste uitgevers denk ik dat je pas eind 2015 de eerste speelbare bèta mag verwachten. Maar goed, ik ben wel heel benieuwd wat het allemaal gaat doen. En dat zeg ik, ik vind het echt fantastisch hoeveel effort RSI al in een alfa steekt qua aankleding e.d., zelfs een stukje lore (arena-commander) erbij verzonnen :) Toont wel aan met hoeveel passie ze daar werken. Hoewel volgens mij de gemiddelde developer bij een EA (om maar eens een cliché te gebruiken) ook niet zit te wachten op de force-releasing van hun product, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48

Case_C

[Team Carrack]

Het gaat hoe dan ook leuk worden om het eindelijk te kunnen spelen. :)
Denk wel dat de DFM weer een gigantische boost in funding gaat geven, wanneer de play-testing van let's players op Youtube verschijnen. Hopelijk houden mensen er inderdaad wel rekening mee dat het pre-alpha is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het gros zal positief zijn denk ik :), je houdt altijd van die negatieve naive droeftoeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ja daar kun je donder opzeggen natuurlijk. Mensen verwachten nu al grade-A kwaliteit. En van alles wat we hebben gezien ziet er het ook zo uit echter schijn bedriegt. Ik hoop dat mensen zich realiseren dat het hier om een Alpha gaat.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ach, mensen zijn nooit tevreden. Ik vermijd het officiële forum dan ook maar mooi. Dat doe ik trouwens al want dat gezeik altijd.

En als iemand mij even wat tips kan geven qua OC'en, een PM is welkom! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jorrie op 27-05-2014 14:55 ]

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het werkt beide kanten op, aan de ene kant degene die niet begrijpen dat het een alpha is, aan de andere kant degene die zelfs als het een diep triest excuus is voor een alpha alsnog roepen dat het slechts pre-alpha is en dat het heel veel beter is dan als een andere ontwikkelaar het had gedaan.

Ik vind ook niet dat AC een pre-alpha is, het is een alpha van de AC module.

Overigens als je OC'en leuk vindt om een keertje te doen, doe het vooral, maar als het puur om FPS gaat zou ik persoonlijk eerst afwachten in hoeverre dat van processorsnelheid afhangt. Ik neem aan dat iemand wel een tabelletje in elkaar schroeft met verschillende setups en bijbehorende framerates.

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 27-05-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zo, hoodie is binnen :) (terwijl het volgens track n trace nog ergens in canada is).

Qualiteit is best goed, maar had 1 maatje groter moeten nemen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

8)7 Ik heb vandaag mijn laptop binnengekregen van DHL, maar nog niet eens de track & Trace code gekregen van het bedrijf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Basekid schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:11:
Zo, hoodie is binnen :) (terwijl het volgens track n trace nog ergens in canada is).

Qualiteit is best goed, maar had 1 maatje groter moeten nemen denk ik
Welke maat heb je? Ik heb waarschijnlijk een maat te groot besteld, maar heb hem nog niet binnen :P

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jbywsm0qQN5I3U.png
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibtnNBn6H2WxmP.png
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibxjvT5oV803Q.png
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibhfRI2oYnQAxT.png
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/isP4LAOSnNRda.png

Ik blijf bezig, heb mijn MR geüpgrade naar een LN, ziet er een stuk beter uit!

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor 8 euro toch? Wel goede deal, ga dat waarschijnlijk ook doen zodra ik kan updaten zonder mijn alpha/beta status te verliezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ircghost schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:12:
Voor 8 euro toch? Wel goede deal, ga dat waarschijnlijk ook doen zodra ik kan updaten zonder mijn alpha/beta status te verliezen..
Dat kan al als je een upgrade van een bestaand schip koopt.
Elke van de upgrades op deze pagina zal je LTI en Alpha behouden.
Je zult alleen je LTI en Alpha verliezen als je je package moet melten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah nice, mooi dat het weer kan. Hopelijk kan ik tijdens de DFM even de LN testen om te kijken of het echt de moeite waard is (het is sowieso geen geld natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet eens dat die upgrade packs inmiddels al werkten in de Hangar. :) Zie nu in My Hangar dat je de upgrade kan toepassen inderdaad. Ook maar even gedaan (had die LN upgrade al ergens in oktober gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
batumulia schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:22:
[...]

Welke maat heb je? Ik heb waarschijnlijk een maat te groot besteld, maar heb hem nog niet binnen :P
Maat L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Voor minder dan 8 euro heb je dat upgrade pakket inderdaad. Hoef trouwens geen Cutlass meer, na het zien van een filmpje van een Cutlass ben ik tot bezinning gekomen :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Gisteravond nog maar eens de Ten For The Chairman gekeken. Best interessante vragen en antwoorden zaten hier tussen. Vooral het verdien model voor het server-onderhoud, Chris denkt dit dus te kunnen bekostigen met de inkomsten van UEE verkoop. Ik heb zelf geen ervaring met server-kosten, maar het lijkt mij toch dat zoiets wel in de miljoenen kan lopen op jaarbasis. Bovendien zal er na 2015/6 toch een vaste inkomstenbron moeten komen die de backers gaat vervangen. Ik neem aan dat ze ook na deze periode een behoorlijk team verder laten ontwikkelen aan het spel.

Misschien kunnen we dan wel mysterie pakketten aanschaffen met daarin allemaal leuke hoeden en outfits voor je character. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Eén van de redenen dat ze zelf een eigen mocap studio gaan bouwen is om deze later te verhuren aan andere gamedevelopers. Dit zal ook een leuke inkomstenbron worden.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat er over een paar jaar een optie komt om vrijwillig een abonnement te nemen om de development en upkeep te steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Snoz Lombardo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:37:
Eén van de redenen dat ze zelf een eigen mocap studio gaan bouwen is om deze later te verhuren aan andere gamedevelopers. Dit zal ook een leuke inkomstenbron worden.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat er over een paar jaar een optie komt om vrijwillig een abonnement te nemen om de development en upkeep te steunen.
Er is al een 'subscription'

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ja dat is voor nu tijdens de development. Zodra de (volledige) game live is zullen de Centurion en Imperator subscriptions niet meer nodig zijn denk ik. Die zijn ook voornamelijk bedoeld om de weekly/monthly dev updates en videoseries te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso verwacht ik dat er naast UEC ook wel customizations verkocht gaan worden. Microtransactions kunnen zeker een grote inkomstenbron zijn. De vraag is dan een beetje of de eenmalige kosten van aanschaf zinvol zijn (het voorkomt wel wat problemen met grieving als je niet gratis accounts kan maken). Persoonlijk had ik liever een abbo die iedereen moet betalen dan UEC verkoop als inkomstenbron, maar goed, begrijp dat het ook nadelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik heb het niet zo op verplichte subscribtions. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ik elk moment *moet* spelen om mijn geld eruit te krijgen. Je betaald immers voor een hele maand toegang, dus is het zonde als je er maar 2 weken gebruik van maakt. Dat gevoel haalt het plezier er voor mij uit.
Al zou ik het geen probleem vinden als je voor 30 dagen betaald, en dat je dan zelf mag beslissen hoe jij die dagen besteed. Bijvoorbeeld je logged 7 dagen achter elkaar in, heb je nog 23 dagen over. Log je daarna 5 dagen niet in, heb je nog steeds 23 dagen.

Als ik naar bijvoorbeeld GW2 kijk, is het wel duidelijk dat het model wel werkt. Ik verwacht wel dat er flink wat cosmetic items te koop zullen zijn voor echt geld, maar ik denk ook dat die te krijgen zullen zijn met in-game credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Daar zou ik dan weer geen voorstander van zijn: Dan moet je altijd bedenken of je wel wilt inloggen en of dat het geld nu waard is. Uiteraard is geen subscription leuker, maar dan moeten ze wel heel goed opletten dat je geen pay2win toestanden erdoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik weet trouwens niet of het aan mij ligt, maar ik vind het vrij vervelend dat mijn wachtwoord niet onthouden wordt in de SC launcher.. snap niet waarom dat niet mogelijk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Vind ik ook erg stom. ik heb een random generated wachtwoord dus moet elke keer copy-paste doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb zo'n horsebattery achtig wachtwoord, dus ik kan hem onthouden, maar door de speciale tekens is het irritant om te schrijven. Gelukkig kan ik Keepass gebruiken, maar ik snap gewoon niet waarom het niet aanstaat. Even kijken of ik dit kan requesten op RSI.

--
Blijkbaar is niemand hier nog over begonnen.. Kunnen jullie even positief reageren (als jullie het ook vinden?)

https://forums.robertsspa...ssword-in-launcher#latest

[ Voor 30% gewijzigd door Ircghost op 28-05-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Lijkt erop dat je al een mooi antwoord te pakken hebt. Klopt natuurlijk wat je zegt, de inlogprocedure kwam echt wel een beetje amateuristisch over tot dusver.

Die post waar ie naar verwees was een beetje te TL:DR voor me, maar ik hoop dat ze op termijn een Blizzard-achtig systeem zullen implementeren waarbij de PC waarmee je inlogt voor een beperkte tijd wordt vertrouwd zodat je niet telkens opnieuw je credentials hoeft in te voeren. Two factor houdt volgens mij in dat je ook een Digipass of app nodig gaat hebben voor een random generated code naast je wachtwoord in gebruikersnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je zou inderdaad bijvoorbeeld sms code naar je telefoon (digid) / mail met code (steam) / google authenticator (google/zoho). Allemaal voorbeelden van two factor authentication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Mijn Hoody is ook binnen. Moet zeggen dat het een warm stukje stof is zeg!
Wel een leuk ding ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik mis 3Dingo in de trailer voor The Next Great Starship van as vrijdag :( Is dat een fubar van Wingman's Hangar of zijn ze gestopt?

Persoonlijk vond ik hun schip wel de tofste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

engessa schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:43:
Ik mis 3Dingo in de trailer voor The Next Great Starship van as vrijdag :( Is dat een fubar van Wingman's Hangar of zijn ze gestopt?
*Doet aluhoedje op*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
De pledges gaan behoorlijk hard weer, ik had juist wat een afwachtende tendens verwacht.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
DFM uitgesteld

https://robertsspaceindus...-Arena-Commander-V8-Delay

Volgens mij doen ze het er om :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Jorrie schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:44:

Volgens mij doen ze het er om :+
Nou, ik denk niet dat ze met opzet een enorme bak stront over zich willen laten komen.
Dat gaat nu wel gebeuren op het RSI forum.
Ik durf bijna niet te gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Ach, als hij wel uitkomt gaan de download en login servers toch plat, tenminste tot nu toe elke keer raak. Dus je kan er zowiezo nog wel een dagje aan vast plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Viel te verwachten, bij zo'n proces als dit is het beter gewoon te apprecieren wat je krijgt maar niet teveel verwwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oh god de fora op RSI...

Entitled this en angry that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jup, ga daar nu ook echt niet verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ter info: vanavond ga ik de GoT leadership zoals besproken overdragen aan een van de volgende mensen. Bij bezwaar graag een openbaar bericht in dit topic.
- Ircghost
- Case_C
- mac-rolec
- batumulia
- chilled
- Mattie112

Groet, Ervig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ervig schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:59:
Ter info: vanavond ga ik de GoT leadership zoals besproken overdragen aan een van de volgende mensen. Bij bezwaar graag een openbaar bericht in dit topic.
- Ircghost
- Case_C
- mac-rolec
- batumulia
- chilled
- Mattie112

Groet, Ervig
Blijf je nog wel bij ons?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@ervig misschien ook handig dit even op https://forums.robertsspa...thering-of-tweakers-dutch te plaatsen, aangezien dat de nieuwe plek is voor de GOT org, om mensen hier te ontzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verbaast me niks.
Basekid schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:34:
Oh god de fora op RSI...

Entitled this en angry that
Verbaast me ook niet.
Ircghost schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:51:
Jup, ga daar nu ook echt niet verder kijken
Verstandig, ik ook niet. :P

Tja, jammer allemaal.

Om zo'n DFM goed uit te brengen moeten er een heleboel items benodigd voor het spel eigenlijk al op het niveau van de gamereleasedate zijn en dat is gewoon heel moeilijk te realiseren.

Op mijn werk ooit eens in een project gezeten waarin een nieuw administratief softwaresysteem geimplementeerd moest worden in 12mnd.
De final go / no go was er afhankelijk van of het hele proces van a tot z in een eenvoudige variant goed werkte in dat systeem. Voor die test stond 2 maanden gereserveerd.
Alleen om dat te testen moest dat nieuwe systeem eigenlijk al helemaal gekoppeld zijn aan alle andere systemen, en ingeregeld etc. etc. Die test ging dus nooit lukken binnen die tijd. Maar ja dit was daar politiek gezien nodig om het project uberhaupt te kunnen doen. :P

Wens ze veel sterkte bij SC.

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 29-05-2014 11:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze krijgen het wel op tijd geleverd, en dan gaan janken wat een kut kwaliteit software ze hebben gekregen etc etc

lijkt net eve :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Vooralsnog staan er nu nog maar 2 bugs open. Lijkt mij dat een uitstel niet heel lang hoeft te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
ik ga er vanuit dat het pas na het weekend is voordat alle bugs gefixed zijn. Er zullen ongetwijfeld een hele hoop verholpen zijn nu maar voordat dit door QA is en goedgekeurd wordt door chris ben je zo alweer een tijd verder. mocht het uiteraard eerder klaar zijn dan vind ik dat ook niet erg hoor ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
ja waarschijnlijk pas na het weekend en zou me niet verbazen als het volgend weekend wordt?

wanneer de DFM ook uitkomt er zullen in ieder geval weer nieuwe bugs naar voren komen waardoor we gelukkig weer veel gezeik kunnen lezen op de RSI forums lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik verwacht het ook niet voor Maandag op zijn vroegst, aangezien het nog door QA heen moet. Tenminste, ervanuitgaand dat ze niet in het weekend doorwerken. Doen ze dat wel, dan zou het Zaterdag of Zondag mogelijk kunnen zijn.
Van mij kunnen ze gerust een paar dagen wachten, als je al vanaf October 2012 wacht, kunnen die paar dagen er ook nog wel bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja prima. Ik heb toch pas tijd vanaf zondagavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Van mij mogen ze het nog wel een week uitstellen. Volgende week heb ik toetsweek en ik zou graag mijn propedeuse nog halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 01:19
Ik wacht al vanaf half april op m'n nieuwe joystick. Ik verwacht hem maandag eindelijk, dus ze hebben nog 3 volle dagen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerjelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 09:27
Meh, toch was het iets dat ik eigenlijk wel aan had zien komen. Wel een beetje jammer dat het zo last-minute moet zijn. Maarja, wanneer het eenmaal uit is kan al het huilen ophouden!

Over joysticks gesproken: Ik ben er net achter dat m'n oude wingman force niet werkt op 64-bit systemen. Wat zou een goede vervanger zijn van rond de 75 euries max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Vandaag toch de hele dag aan het werk en zo te zien zal het niet echt lang duren voordat hij echt wordt gereleased. Blijf lekker wachten :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heerjelle schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:56:
Meh, toch was het iets dat ik eigenlijk wel aan had zien komen. Wel een beetje jammer dat het zo last-minute moet zijn. Maarja, wanneer het eenmaal uit is kan al het huilen ophouden!

Over joysticks gesproken: Ik ben er net achter dat m'n oude wingman force niet werkt op 64-bit systemen. Wat zou een goede vervanger zijn van rond de 75 euries max?
Dit is wel een goede instapper:
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro, PC

Als je geavanceerder wilt zit je wel snel op 100 euro of duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerjelle
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:03:
[...]

Dit is wel een goede instapper:
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro, PC

Als je geavanceerder wilt zit je wel snel op 100 euro of duurder.
Thanks _/-\o_ Ik zat inderdaad zelf te twijfelen tussen die en pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart, PC, PlayStation 3

Maarja, beetje lastig uit te vogelen wat beter bij SC past wanneer je het nog niet kan spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ben zelf voor die thrustmaster gegaan. Ik laat wel weten hoe dat speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een Thrustmaster joystick met een seriële aansluiting. Denk niet dat die nog op Windows 7/8 gaat doen. :P
Die Hotas X lijkt me ook interessant. Dus als iemand hier bevindingen mee heeft hoor ik ze graag.

En om nou meteen dik neer te leggen voor een Saitek X55 lijkt me nou ook iets teveel van het goede.
(Dat kan evt later wel. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Basekid schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:25:
Ben zelf voor die thrustmaster gegaan. Ik laat wel weten hoe dat speelt :)
Ik heb een Saitek X52 pro... fantastisch ding, maar wel wat groot als je er ook in de huiskamer mee wilt spelen zonder 'rolleyes' van je vriendin... Dus heb daarnaast ook maar een xbox controller.
Renquin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:05:
[...]

Blijf je nog wel bij ons?
100% zeker, alleen vanwege drukte op werk geen tijd om officer te zijn. Daarnaast heb ik me de laatste tijd ook niet bemoeid met alle SC zaken dus geef ik de rol liever aan mensen die zich tot nu toe keihard hebben ingezet om de GoT Org op de kaart te zetten.

Ik heb net aan chilled de leadership overgedragen (semi willekeurig gekozen), het is nu aan de officers om te bepalen of ze het zo houden of de leadership aan iemand anders willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@Ervig ik ken het ja, die krijg ik vooral wanneer ik mijn Saitek Pro Yoke met Throttle Quadrant aansluit, ben ik weer 5 bezig voordat het lekker staat :P.

--
@wouter
De Logitech 3d pro is fantastisch, maar krijgt na enkele maanden last van een wat beperkte rudder. Vooral de rechterkant wordt notorisch slecht.
De hotas X (van 47 is euro) is een hele goede keuze als je wel HOTAS wilt, maar niet te duur wilt gaan. Het leuke is dat die ook uit elkaar kan voor een losse thrust van de joystick.

De x55 is een luxe en iets betere variant van de x52 (in vergelijking). Als je al zoveel geld uitgeeft zou ik eerder voor de x55 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ervig schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:40:
100% zeker, alleen vanwege drukte op werk geen tijd om officer te zijn. Daarnaast heb ik me de laatste tijd ook niet bemoeid met alle SC zaken dus geef ik de rol liever aan mensen die zich tot nu toe keihard hebben ingezet om de GoT Org op de kaart te zetten.

Ik heb net aan chilled de leadership overgedragen (semi willekeurig gekozen), het is nu aan de officers om te bepalen of ze het zo houden of de leadership aan iemand anders willen koppelen.
Gelukkig en begrijpelijk :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:30:
Als je al zoveel geld uitgeeft zou ik eerder voor de x55 gaan.
Dat heeft geen haast op dit moment.
Eerst een 4k monitor scoren. En misschien dan ook nog een systeem upgrade als dat nodig is.
Een SDD is dan ook wel handig. (De enige SDD die ik heb zit in een synthesizer. ;P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ik hoor ook goede dingen over deze joystick: pricewatch: Thrustmaster T.16000M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerjelle
Volgens mij zal SC verantwoordelijk zijn voor een hele boel joystick aankopen! Ik wacht braaf af tot ik hoor wat mensen vinden van hun joysticks voor ik er zelf een koop :D

Hoop dat ze het niet meer dan een week uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Zonder het gele topic terug te gaan lezen, is er in de afgelopen 6 maanden nog iets veranderd aan de speelbaarheid van de game, of kun je enkel nog wat rondlopen in je hangar / schip?

Indien het laatste het geval is, hoe kunnen jullie in godsnaam zoveel praten over iets wat er (nog) niet is? :D
Zijn jullie niet bang dat je jezelf te veel hyped waardoor het eindresultaat alleen maar tegen kan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
SparksNL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:16:
Zonder het gele topic terug te gaan lezen, is er in de afgelopen 6 maanden nog iets veranderd aan de speelbaarheid van de game, of kun je enkel nog wat rondlopen in je hangar / schip?

Indien het laatste het geval is, hoe kunnen jullie in godsnaam zoveel praten over iets wat er (nog) niet is? :D
Zijn jullie niet bang dat je jezelf te veel hyped waardoor het eindresultaat alleen maar tegen kan vallen?
Op dit moment kun je nog alleen in je hangar rondlopen, de DFM zou morgen uitkomen maar is uitgesteld met een paar dagen vanwege game-brekende bugs

Het hypen valt op zich mee, het feit dat het productieproces zo transparant is helpt al een heel hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

vandaag zou DFM uitkomen, maar verder niks gebeurd dat de moeite waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel gehyped maar voornamelijk door de backers zelf. Dat zal zich vanzelf wel recht trekken als de game in delen uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Laatst online: 31-08 19:53
Hoe staan jullie tegenover affiliation met GOT members? Persoonlijk zou ik hier wel interesse in hebben, zodat ik vriendschappelijk met andere GOT members om kan gaan binnen de game.
Ik ben al lang lid van GOT en heb hier ook wel meegepraat over Star Citizen. Ben niet echt een grote poster, maar lees wel vaak dit topic door.

Zelf zit ik in een zeer kleinschalige org (6 members) die meer dient als veredelde friendlist. Het gaat om mensen die ik IRL ken om het overzichtelijk te houden en om verder minder verplichtingen te hebben vanuit andere orgs.

Onze interesse: Exploration en trading. Dit sluit wel aan bij de GOT org. Verder hebben we laatst de affiliation invite spam van XPLOR geaccepteerd, gezien die ook dezelfde interesses lijken te delen en casual overkomen.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hey Dalrok, dat is nog niet echt besproken tot nu toe.. maar misschien is het fijner voor andere tweakers als het in het org forum wordt geplaatst (zodat normale t.netters er geen last van hebben die niet bij de ORG horen :) ).

https://forums.robertsspa...thering-of-tweakers-dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:48:
Het wordt wel gehyped maar voornamelijk door de backers zelf. Dat zal zich vanzelf wel recht trekken als de game in delen uitkomt.
Ik zie zelfs dat mensen al complete organisations (guilds?) aan het vormen zijn... Is dat allemaal niet een beetje te voorbarig? Hoe kunnen mensen al zo druk bezig zijn met een game die over 2-3 jaar(?) pas echt goed speelbaar is?

Zo zie ik bijvoorbeeld ook mensen die voor honderden euro's schepen kopen... We hebben het hier over een virtueel object in een game, hier zakt m'n broek echt van af. Hebben deze mensen allemaal de staatsloterij gewonnen, zit er nog een bepaald idee achter, of maken ze op financieel gebied gewoon bar slechte keuzes in het leven?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ga de game waarschijnlijk helemaal grijs spelen zodra deze uitkomt, maar dat kan ook zonder honderden euro's aan de desbetreffende game studio te doneren. Volgens mij hebben ze inmiddels wel voldoende geld opgeharkt...

Of zie ik dit allemaal gewoon verkeerd? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die orgs vind ik op zich niet voorbarig omdat Arena Commander al multiplayer mogelijkheden heeft en de organization mechanics op de site zorgen ervoor dat mensen het meteen willen uittesten.

Tsja, wat betreft geld. Deze game heeft een bepaalde aantrekkingskracht op je portemonnee. Ik heb er zelf ongeveer 150 dollar in zitten en dat is weinig vergeleken met veel mensen. Ik zou zelf nooit zo extreem veel geld erin stoppen. Maarja als ze het geld kunnen missen..

Ik denk dat mensen die er zoveel geld in stoppen wel moeten realiseren dat een game nooit 100% van je hype gaat inlossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
kopen, kopen, kopen al die schepen!

gotta catch 'em all ! ;)
YouTube: Pokemon Theme - Gotta Catch 'Em All - Original Long Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ik blijf het ook knap vinden dat de verkoop van merchandise en ingame objecten niet stagneert, je zou verwachten dat na een bepaalde periode de fan-base toch wel voldoende schepen heeft. Heb er zelf nu 2 en vind het meer dan genoeg zo.

Je heb natuurlijk ook verschillende mensen die niet kunnen stoppen en er zo duizenden dollars erdoor pompen :p . Ben wel benieuwd of er een lijst is van backers met de grootste uitgaven. Dat zal toch over bedragen van rond de 20 tot 50K$ gaan denk ik eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:57:
Tsja, wat betreft geld. Deze game heeft een bepaalde aantrekkingskracht op je portemonnee. Ik heb er zelf ongeveer 150 dollar in zitten en dat is weinig vergeleken met veel mensen. Ik zou zelf nooit zo extreem veel geld erin stoppen. Maarja als ze het geld kunnen missen..

Ik denk dat mensen die er zoveel geld in stoppen wel moeten realiseren dat een game nooit 100% van je hype gaat inlossen. :)
Ik zie het meer zo van, je geeft geld voor de ontwikkeling van het spel zelf en alle dingen eromheen (orgs, website, customer support etc). De schepen die je ervoor krijgt zijn het extraatje.

Als al die mensen er geen geld hadden ingestoken waren ze nooit geweest waar ze nu zijn, dan was misschien de gehele doelstelling nooit gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Ashrah op 30-05-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik denk dat dit een redelijk uniek project is en dat mensen daardoor zo geïnteresseerd zijn in helpen en organiseren etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

20-50k lijkt me echt extreem veel ...

Heb zelf via mijn account voor 1610$ gebacked, omgerekend naar euro is dat al een lager bedrag, en het is niet voor mij alleen, ik ga het spelen met een aantal vrienden en aangezien ik de enige early backer was konden ze zo LTI krijgen, de verdeling is ongeveer 500/500/300/300.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ashrah schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:28:
[...]

Ik zie het meer zo van, je geeft geld voor de ontwikkeling van het spel zelf en alle dingen eromheen (orgs, website, customer support etc). De schepen die je ervoor krijgt zijn het extraatje.

Als al die mensen er geen geld hadden ingestoken waren ze nooit geweest waar ze nu zijn, dan was misschien de gehele doelstelling nooit gehaald.
Dat begrijp ik, maar moet dat dan meteen met enorme bedragen? Ik vind persoonlijk 25 euro nog wel te doen (backer + schip), maar honderden euro's gaat wel erg ver. Ik vraag me ook af hoe ze al dat geld gaan opmaken bij het ontwikkelen van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een AAA is dat echt geen enorm bedrag, ook niet als je marketing kosten uitsluit. En vergeet ook niet dat deze game doorontwikkeld wordt na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

SparksNL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Dat begrijp ik, maar moet dat dan meteen met enorme bedragen? Ik vind persoonlijk 25 euro nog wel te doen (backer + schip), maar honderden euro's gaat wel erg ver. Ik vraag me ook af hoe ze al dat geld gaan opmaken bij het ontwikkelen van de game.
Je moet ook begrijpen dat mensen die meer dan 45 euro hebben uitgegeven deze week al kunnen gaan spelen met de combat module, zij hebben dus ook een stuk meer te doen. Jij moet dus wachten tot het spel uit is voordat je iets kan doen, wat over 1.5 jaar of iets dergelijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al jaren en jaren dat de games industrie significant meer omzet dan de film industrie. En games zoals GTAV hebben iets van 250Miljoen gekost om te maken/vermarkten maar hebben binnen een maand dat al weer in viervoud omgezet. Dat is wel een extreem voorbeeld misschien maar veel games die doen het goed en zelfs als een game half flopt dan haalt het nog wel de break-even.
En als je bijvoorbeeld naar een game als de laatste Lara Croft kijkt is de aftiteling van mensen die eraan mee hebben gewerkt enorm en duurt bijna een half uur. Komt ook omdat Ubisoft heel veel studios internationaal verspreid heeft zitten en dus heel veel mensen in kan zetten om projecten op tijd af te krijgen.

Dus wat dat betreft is het team van CIG lang niet zo groot maar moeten wel veel content bouwen. Volgens mij halen ze ook niet bewust teveel mensen binnen tegelijkertijd omdat anders men teveel bezig is om nieuwe mensen in te leren. Of misschien dat het er mee te maken heeft dat ze nog steeds met de core modules van de game bezig zijn en het dus nog geen zin heeft om extra mensen voor de meer saaie gedeeltes in te huren. Zoals de damage states van schepen die aan het team in mexico worden overgelaten wat een beetje strafwerk klusje lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Semi offtopic, maar voor diegenen die vrij hebben genomen om de DFM te kunnen spelen en nu teleurgesteld thuis zitten: Elite Dangerous heeft net de premium beta opengesteld . Kost wel €120 maar dat is dan incl. de expansion pass met alle uitbreidingen.

Ontopic: over de vele euro's die mensen in SC hebben gestoken. Zelf heb ik tijdens de kickstarter geld gegeven omdat ik al zo lang op een space sim zat te wachten dat ik hier graag een bijdrage aan wilde leveren. Ik hoef niet persé schepen te kopen, die verdien ik liever ingame en vandaar dat ik dan ook maar 1 schip tot mijn beschikking heb (maar dat is dan wel meteen de constellation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Heb net ED aangeschaft. Vond het eerst erg veel geld maar omdat alles expansions er bij zullen zitten vind ik het wel ok.

Ik snap er alleen nog niet veel van, en het is wel erg donker allemaal... (space, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

SparksNL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Ik zie zelfs dat mensen al complete organisations (guilds?) aan het vormen zijn... Is dat allemaal niet een beetje te voorbarig? Hoe kunnen mensen al zo druk bezig zijn met een game die over 2-3 jaar(?) pas echt goed speelbaar is?
Mensen zijn gewoon enthousiast, en zijn er daardoor mee bezig in anticipatie op wat komen gaat, gewoon menselijk gedrag volgens mij. Dit wordt overigens natuurlijk vooral gevoed door de ongeëvenaarde en frequente wijze waarop CIG met zijn community communiceert over zo'n beetje elk aspect van de ontwikkeling, en ook echt naar de community luistert en deze er actief in betrekt.

En dat is redelijk uniek en geniaal in mijn ogen, want hierdoor blijven mensen geïnteresseerd, doen eerdere backers gedurende de ontwikkelperiode geregeld nog een extra uitgave omdat ze geïnteresseerd blijven, en raken nieuwe backers snel geïnteresseerd omdat er zo enorm veel informatie over het spel beschikbaar is dat het minder eng is om bij voorbaat geld uit te geven en daarmee de verdere ontwikkeling ervan te steunen.
[...]

Zo zie ik bijvoorbeeld ook mensen die voor honderden euro's schepen kopen... We hebben het hier over een virtueel object in een game, hier zakt m'n broek echt van af. Hebben deze mensen allemaal de staatsloterij gewonnen, zit er nog een bepaald idee achter, of maken ze op financieel gebied gewoon bar slechte keuzes in het leven?
Tsja, dat is een discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden denk ik, want zo ken ik er nog wel een paar. Waarom koopt iemand een Ferrari als een Fiat Panda je ook van A naar B kan brengen, waarom kopen mensen games als het in feite toch alleen maar enen en nullen op je harde schijf zijn, waarom gaan mensen op vakantie naar Bermuda als het op Texel ook best wel zonnig is, waarom ga je naar de film als wat je ziet toch allemaal maar nep is, etc., etc.

Of iets een virtueel object is of niet is niet relevant in deze tijd, het blijft iets wat je kan gebruiken en/of van kan genieten, hetzij in real life, of in een virtuele omgeving. Uiteindelijk draait het om vraag en aanbod, als mensen iets de moeite vinden steken ze er geld in, daar hoef je geen Staatsloterij voor gewonnen te hebben. Om iets wat jij niet interessant vindt af te doen als een 'bar slechte keuze in het leven' is wel een bijzonder arrogante manier om daar tegenaan te kijken.
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ga de game waarschijnlijk helemaal grijs spelen zodra deze uitkomt [...]
Als je het grijs denkt te gaan spelen, en we weten zeker dat SC uiteindelijk hoe dan ook gaat komen, wat is dan het verschil tussen de mensen die er nu al geld aan uitgeven, en mensen zoals jij die dat achteraf doen? Juist de mensen die dat nu doen zorgen ervoor dat jij het straks überhaupt kan spelen, dat is een beetje de essentie van crowdfunding, dus vanwaar die negativiteit naar enthousiaste backers?

Dat mensen er meer aan uitgeven dan wat een normaal spel in de winkel zou kosten is weer die vraag en aanbod, en het willen doneren aan iets waar je in gelooft. Ik moest zelf ook over een drempel, maar wetende hoeveel lol ik als jochie heb gehad aan Wing Commander, Privateer en Freelancer, omdat ik geloof dat Chris Roberts een eerlijke en oprechte gozer is, en omdat ik ook geloof dat het tof gaat worden nadat ik me had verdiept in alle beschikbare informatie maakt dat ik er ook iets meer voor over heb nu ik er ook het geld voor heb.
[...]

maar dat kan ook zonder honderden euro's aan de desbetreffende game studio te doneren. Volgens mij hebben ze inmiddels wel voldoende geld opgeharkt...
Weet jij dan wat het kost om een game als SC te ontwikkelen? Je klinkt vrij zeker van je zaak, dus ben eigenlijk wel benieuwd.
[...]

Of zie ik dit allemaal gewoon verkeerd? Mis ik iets?
Ieder z'n mening natuurlijk, maar ik geloof van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Weemism schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:58:
Tsja, dat is een discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden denk ik, want zo ken ik er nog wel een paar. Waarom koopt iemand een Ferrari als een Fiat Panda je ook van A naar B kan brengen, waarom kopen mensen games als het in feite toch alleen maar enen en nullen op je harde schijf zijn, waarom gaan mensen op vakantie naar Bermuda als het op Texel ook best wel zonnig is, waarom ga je naar de film als wat je ziet toch allemaal maar nep is, etc., etc.

Of iets een virtueel object is of niet is niet relevant in deze tijd, het blijft iets wat je kan gebruiken en/of van kan genieten, hetzij in real life, of in een virtuele omgeving. Uiteindelijk draait het om vraag en aanbod, als mensen iets de moeite vinden steken ze er geld in, daar hoef je geen Staatsloterij voor gewonnen te hebben. Om iets wat jij niet interessant vindt af te doen als een 'bar slechte keuze in het leven' is wel een bijzonder arrogante manier om daar tegenaan te kijken.
Een persoon leeft naarmate wat hij verdient. Iemand met een paar miljoen op zijn bankrekening koopt geen Fiat Panda, maar koopt inderdaad (doorgaans) een wat duurdere auto. Ditzelfde geldt voor alle andere voorbeelden die je geeft. Om dit nu te gaan vergelijken met virtuele objecten in één enkele game vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.

Ik zeg dit niet omdat ik mensen op de teentjes wil trappen. Ik ben zelf ook een fervent gamer, ook ik geef redelijk wat geld uit aan games e.d. Maar dat zijn volwaardige AAA games die hooguit 60 euro kosten. Dit weegt mijn inziens niet op tegen honderden euro's voor één of meerdere virtuele object(en) binnen één enkele game.
Als je het grijs denkt te gaan spelen, en we weten zeker dat SC uiteindelijk hoe dan ook gaat komen, wat is dan het verschil tussen de mensen die er nu al geld aan uitgeven, en mensen zoals jij die dat achteraf doen? Juist de mensen die dat nu doen zorgen ervoor dat jij het straks überhaupt kan spelen, dat is een beetje de essentie van crowdfunding, dus vanwaar die negativiteit naar enthousiaste backers?

Dat mensen er meer aan uitgeven dan wat een normaal spel in de winkel zou kosten is weer die vraag en aanbod, en het willen doneren aan iets waar je in gelooft. Ik moest zelf ook over een drempel, maar wetende hoeveel lol ik als jochie heb gehad aan Wing Commander, Privateer en Freelancer, omdat ik geloof dat Chris Roberts een eerlijke en oprechte gozer is, en omdat ik ook geloof dat het tof gaat worden nadat ik me had verdiept in alle beschikbare informatie maakt dat ik er ook iets meer voor over heb nu ik er ook het geld voor heb.
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vorige post. Dat men de game als het ware voor 60 euro pre-ordered, in de vorm van early backen, dat kan ik heel goed begrijpen. Als je daar dan vervolgens ook nog wat content voor terugkrijgt in de vorm van een hangar + schip is dat helemaal mooi meegenomen.

Ik doel hier enkel op de mensen die daadwerkelijk honderden euro's in dit vroege stadium uitgeven aan diverse schepen etc. Als ik het goed begrepen heb zijn de schepen namelijk (uiteindelijk) ook met ingame currency te kopen.
Weet jij dan wat het kost om een game als SC te ontwikkelen? Je klinkt vrij zeker van je zaak, dus ben eigenlijk wel benieuwd.
Natuurlijk weet ik niet hoeveel een game als SC exact kost om te ontwikkelen. Echter kosten de normale AAA games ook "maar" hooguit 60 euro. Zelfs GTAV, welke ook vele jaren in ontwikkeling is geweest...
Ieder z'n mening natuurlijk, maar ik geloof van wel.
Ik heb simpelweg het idee dat bepaalde mensen iets te ver zijn doorgeslagen in het "backen" van SC. Hierin verschillen we dan inderdaad van mening. Wellicht een andere kijk op het leven in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
SparksNL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:45:
Ik zeg dit niet omdat ik mensen op de teentjes wil trappen. Ik ben zelf ook een vervent gamer, ook ik geef redelijk wat geld uit aan games e.d. Maar dat zijn volwaardige AAA games die hooguit 60 euro kosten. Dit weegt mijn inziens niet op tegen honderden euro's voor één of meerdere virtuele object(en) binnen één enkele game.
De manier van formuleren is uiterst belangrijk, wanneer je iets probeert te stellen, zonder op andermans tenen te trappen. Enfin, Wat iemand het waard vindt om te investeren, is immer en altijd een persoonlijke keuze. Het voordeel is dat jij niet gedwongen wordt om ook die keuze te maken en je geld aan andere zaken kunt 'verkwanselen', waarbij de wenkbrauwen van anderen wellicht weer omhoog gaan.
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vorige post. Dat men de game als het ware voor 60 euro pre-ordered, in de vorm van early backen, dat kan ik heel goed begrijpen. Als je daar dan vervolgens ook nog wat content voor terugkrijgt in de vorm van een hangar + schip is dat helemaal mooi meegenomen.

Ik doel hier enkel op de mensen die daadwerkelijk honderden euro's in dit vroege stadium uitgeven aan diverse schepen etc. Als ik het goed begrepen heb zijn de schepen namelijk (uiteindelijk) ook met ingame currency te kopen.
Je 'pre-orderd' het spel niet in dit geval. Dat doe je wellicht bij een spel dat op de ouderwetse manier wordt ontwikkeld, maar niet bij spellen die leven bij crowdfunding, zoals Star Citizen. Wat je doet, is investeren in het ontwikkelingsproces van een spel. Je maakt het simpelweg mogenlijk dat dit spel ontwikkeld wordt. Als tegenprestatie krijg je daar dan weer wat voor terug, digitaal of niet. Als iedereen het als pre-ordering had gezien en had gewacht tot er wat meer fundamenteels getoond kon worden, dan zou jij dit spel in de toekomst nooit hebben kunnen spelen, niet voor 30 euro, niet voor 60 euro, zelfs niet voor duizenden euro's. Het spel kan ontwikkeld worden bij gratie van de backers die de droom deelden met Roberts.
Natuurlijk weet ik niet hoeveel een game als SC exact kost om te ontwikkelen. Echter kosten de normale AAA games ook "maar" hooguit 60 euro. Zelfs GTAV, welke ook vele jaren in ontwikkeling is geweest...
Spellen als GTA hebben een verwacht verkoop-quotum. Het zijn bekende namen en dergelijke spellen worden goed geadverteerd op de markt gezet. Er worden doorgaans miljoenen exemplaren van verkocht. Hoeveel exemplaren van Star Citizen zullen worden verkocht, nadat het officieel beschikbaar komt, blijft ten allen tijden een gok, ongeacht marketing en aandacht van vele sites. Een deel van de nu 44 miljoen dollar zal dus waarschijnlijk ook gebruikt worden als reserves voor na release. Het is een boel geld, maar het kost evenzeer een boel geld om een ontwikkelteam te bekostigen en alle kosten van het ontroerend goed te betalen.
Ik heb simpelweg het idee dat bepaalde mensen iets te ver zijn doorgeslagen in het "backen" van SC. Hierin verschillen we dan inderdaad van mening. Wellicht een andere kijk op het leven in het algemeen.
Het is maar hoe je er naar kijkt. Een spel als Word of Warcraft is ondertussen 10 jaar op de markt. Er zijn mensen die dus al 10 jaar lang 13 euro per maand, ofwel ruim 150 euro per jaar aan Blizzard betalen om eventueel WoW te kunnen spelen. Dat is dus al ruim 1500 euro, alleen voor de maandelijkse kosten van WoW. Tel daar nog eens alle expansion packs en micro-payment opties bij die iemand eventueel heeft gebruikt (server-change, nickname-change, race-change, looks-change, special mount, non-battle pets etc etc). Dan is het nu uitgeven van een paar honder euro voor de schepen die je echt wilt hebben opeens niets bijzonders.

Wat dacht je van het oproken van 3 pakjes shag per week. 15 euro per week, 52 weken per jaar. Dat is ook 750 euro, die letterlijk in rook op gaat. Het zijn ook niet alleen staatsloterij winnaars die roken, mocht je de hint nog niet begrepen hebben. Misschien heb je meer met bier. Een kratje kwaliteitsbier zit ook tegen diezelfde 15 euro aan, kom je ook uit op dat bedrag van roken. En als je het kratje bier op hebt gedronken, blijft er ook niets anders van over dan wat geel water dat het riool in gaat. Ieder zijn eigen meug zou ik zeggen. Bij Star Citizen weten we in ieder geval dat de CEO zijn hart en ziel in het product stopt, iets wat bij vele bedrijven al lang niet meer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige MMO's gaan bepaalde mensen helemaal los en geven duizenden €/$ uit aan in game stuff. En vaak genoeg kunnen ze het makkelijk missen dus wordt er niemand slechter van. Soms ook kunnen ze het eigenlijk niet missen en komen daardoor in de problemen. (Bank/relaties/ouders etc.)
Dus als het een hobby is waar je veel tijd aan besteed en lol mee hebt dan kan het wel eens wat meer kosten dan de gemiddelde titel van 60€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik denk dat het vooral duidelijk is dat mensen hele verschillende meningen hebben over hoeveel uitgegeven wordt aan hobbies, want laten we wel wezen dit is natuurlijk gewoon een hobby. Sommige mensen hebben veel geld over voor hun hobby en sommige mensen slaan door in hun hobby. Zit van alles tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ircghost schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:22:
Ik denk dat het vooral duidelijk is dat mensen hele verschillende meningen hebben over hoeveel uitgegeven wordt aan hobbies, want laten we wel wezen dit is natuurlijk gewoon een hobby. Sommige mensen hebben veel geld over voor hun hobby en sommige mensen slaan door in hun hobby. Zit van alles tussen ;)
Moraal van het verhaal inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 07:34

TNJ

Frugalite

dahakon schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:14:
Misschien heb je meer met bier. Een kratje kwaliteitsbier zit ook tegen diezelfde 15 euro aan, kom je ook uit op dat bedrag van roken. En als je het kratje bier op hebt gedronken, blijft er ook niets anders van over dan wat geel water dat het riool in gaat.
Nou, ik zit op 32€ per krat. En als je een ritje naar een abdij in het uiterste westen van België maakt, heb je voor 48€ een krat en dan moet je de benzine nog erbij tellen.

Bij racers kun je kijken hoe snel de kosten van de hardware oplopen, als ze bijv. de onderdelen van Fanatec kopen. Basis-unit: 450€, goedkoopste stuur: 180€, setje pedalen: 250€. Dan kun je nog handrem en schakelpook erbij halen om het setje kompleet te krijgen en je zit snel boven de 1000€.

Bij de virtuele piloten; 300€ voor de HOTAS, 250€ voor pedalen en 150€ voor de TrackIR 5 en je zit ook aan de 800€.

We mogen blij zijn dat voor zo weinig geld zulke kwaliteit gekocht kan worden. 8)
Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.