Denk het wel, OR/VR heeft een enorme boost nodig als je het mainstream wil maken. Het viel te verwachten dat een groter bedrijf het zou overkopen.
Ik had dit ook gepost in het Oculus topic, maar het past hier ook wel bij.
Facebook over de Oculus Rift:
Facebook over de Oculus Rift:
Ik kijk er niet naar uit om lekker rond te vliegen, en dan advertenties naar mijn hoofd geslingerd krijgen.We're clearly not a hardware company. We're not going to try to make a profit off of the hardware long-term...but if we can make this a network where people are communicating, and buying virtual goods, and there might be ads down the line...that’s where the business could come from.
Ik zou het wel heel jammer vinden als er echt reclame in beeld komt.. Maar mogelijk kun je dat aanzetten om te kiezen voor een korting of iets dergelijks.
Als dat het geval zal zijn, dan komen er wel concurrenten... zo niet, dan zou voor mij gelden "dan maar geen Rift". De volgende stap "Facebook leest je gedachten uit en presenteert passende reclame".Ircghost schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:46:
Ik zou het wel heel jammer vinden als er echt reclame in beeld komt.. Maar mogelijk kun je dat aanzetten om te kiezen voor een korting of iets dergelijks.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ja dat lijkt mij ook, zodra het principe van VR mainstream wordt zullen er meerdere aanbieders komen.
Als het echt allemaal zo erg wordt, komt er toch vast wel iemand die een CFW voor de Rift schrijft waar alle nutteloze/irritante functionaliteiten uit zijn gehaald?
Als we Palmer mogen geloven op reddit gaat het allemaal wel meevallen, maar ik blijf wel sceptisch.
http://www.reddit.com/user/palmerluckey
http://www.reddit.com/user/palmerluckey
Verwijderd
Facebook is mede opgericht met CIA geld dus die gasten zijn niet te vertrouwen. Nu niet en nooit niet.
(Zoek maar op als je het niet gelooft, die als lang niet meer alu-hoedje)
(Zoek maar op als je het niet gelooft, die als lang niet meer alu-hoedje)
Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop hè. Als jij iets claimed, zoek je het zelf op en geef je er een bron bij. Zeg anders niksVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:42:
Zoek maar op als je het niet gelooft
Inderdaad.. je hoeft tegenwoordig niet meer bewijs te geven dat de aarde rond is. Echter, of en hoe de CIA te maken heeft met Facebook is hoog discutabel op het moment.
Verwijderd
YouTube: Facebook CIA connection
Google is ontstaan uit een subafdeling uit de NSA en is ook gefinancieerd door In-Q-tel.
Tel daar dan een losgeslagen NSA op die alles opslaat waar ze bij kunnen komen.
Tel daar dan medewerking op met alle Europese land inclusief Nederland.
Besef dan hoeveel informatie de VS over jou en mij hebben.
Google is ontstaan uit een subafdeling uit de NSA en is ook gefinancieerd door In-Q-tel.
Tel daar dan een losgeslagen NSA op die alles opslaat waar ze bij kunnen komen.
Tel daar dan medewerking op met alle Europese land inclusief Nederland.
Besef dan hoeveel informatie de VS over jou en mij hebben.
Toch denk ik ergens dat ze niet zoveel doen met al die informatie over jou en mij
Aan de andere kant kan je dan natuurlijk ook denken "Als ze er toch niks mee doen, waarom hebben ze het dan?".Robbert079 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:06:
Toch denk ik ergens dat ze niet zoveel doen met al die informatie over jou en mij
Maar dit gaat een beetje off-topic
Verwijderd
Die astroide hangar ziet er wel OK uit. Maar nog geen caterpillar gezien dus neem aan dat ze daar nog wel even mee bezig zijn om die af te maken.
Wel leuk dat je straks je eigen plekkie helemaal kan pimpen naar je smaak.
Ja de Room system is erg vet. De mogelijkheden voor customization gaan veel verder dan ik dacht. Wat betreft caterpillar, de multi crew schepen hebben nu wat minder prioriteit denk ik ivm DFM. Overigens wel opgelucht dat de backend server nu goed werkt. Ik zag de delay bui inclusief de storm al hangen.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:10:
Die astroide hangar ziet er wel OK uit. Maar nog geen caterpillar gezien dus neem aan dat ze daar nog wel even mee bezig zijn om die af te maken.
Ik verwacht dat er sowieso wel een storm aankomt. Of omdat de servers crashen omdat iedereen tegelijk in kan loggen, of omdat ze een staggered release doen, zodat sommige mensen een paar dagen moeten wachten.
Wat ze ook doen, er gaan mensen zeuren.
Ik vind het een mooi onderdeel van alle voorpret. Natuurlijk zie ik ook liever vandaag dan over 2 jaar een complete game die voldoet aan alle beloftes en dat echt de beste space-som ooit gaat worden. Dat gaat alleen niet gebeuren en dus wacht ik gewoon rustig af. De realiteitszin bij sommige mensen ontbreekt alleen volledig (ook in dit topic) en dat vind ik nu al die paar honderd dollar waard.Metalkai schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:55:
Verwijderd
De eeuwige constante van het internet.Metalkai schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:55:
Nagenoeg iedereen heeft een kans en mogelijkheid om iets online te zeggen, daarom kom je ook in aanraking met andere mensen die je normaal niet serieus zal nemen.
Jammer genoeg krijgen dat soort mensen het ook voor mekaar om het vaakst de aandacht te trekken (kijk maar naar Dennis585 ofso) met al zijn irritante filmpjes en uitspraken.
Jammer genoeg krijgen dat soort mensen het ook voor mekaar om het vaakst de aandacht te trekken (kijk maar naar Dennis585 ofso) met al zijn irritante filmpjes en uitspraken.
Zag dit plaatje net voorbij komen op het forum, de Caterpillar is dus wel aan bod geweest in de laatste WMH. maarja is ook nog niet meer dan concept waarschijnlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 15:16 ]
Die gray box zal er van veel schepen al wel zijn, dit is het meest basis deisgn wat ze hebben. Alleen zien wij ze nooit in de hangerVerwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:00:
Zag dit plaatje net voorbij komen op het forum, de Caterpillar is dus wel aan bod geweest in de laatste WMH. maarja is ook nog niet meer dan concept waarschijnlijk.
[afbeelding]
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Ik las net een dev-post van zo'n twee weken geleden waarin gezegd werd dat de M50 een redesign krijgt. Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien, al was ik ook al tevreden hoe het er tot nu toe uit zag.
[ Voor 7% gewijzigd door Metalkai op 27-03-2014 19:17 ]
Verwijderd
Heeft dat niet te maken met de implementatie van PBR?
Dan krijgen ze weer de kans om aan de schepen te sleutelen en dan moet het toch weer anders.
Klinkt alsof ze last hebben van het 'is nooit af' syndroom.
Dan krijgen ze weer de kans om aan de schepen te sleutelen en dan moet het toch weer anders.
Klinkt alsof ze last hebben van het 'is nooit af' syndroom.
In dit geval heeft dat er denk ik weinig mee te maken. Zover ik weet bestond er van de M50 alleen nog maar concept art, en was er nog geen model voor gemaakt.
Verwijderd
En dat was dan een van de vroegere schepen terwijl er nog een hele rits is te gaan.
Met het tempo wat ze nu hebben kan je je afvragen of ze dan wel klaar zijn met alle modellen eer het spel gold gaat. Maar dat is eerder ongeduldigheid.
Met het tempo wat ze nu hebben kan je je afvragen of ze dan wel klaar zijn met alle modellen eer het spel gold gaat. Maar dat is eerder ongeduldigheid.
Idris Corvette wordt Idris Frigate:
https://robertsspaceindus...ission/13780-Idris-Revamp
Inclusief SAR scheepje dat erbij komt.
https://robertsspaceindus...ission/13780-Idris-Revamp
Inclusief SAR scheepje dat erbij komt.
Heb in de startpost ff een hoofdstuk gemaakt met fan projecten omdat er nogal veel vette dingen worden gemaakt (bv door AnythingFPS). Ik heb vast wat dingen vergeten, dus laat maar weten.
Ik heb overigens nog geen reactie terug over de DM. Dus als er andere mensen ook kunnen photoshoppen dna zou het fijn zijn (niet dat ik overigens denk dat er heel veel hoeft te gebeuren
.
'k hoop echt dat ze in-game showrooms hebben waar je in een Idris en dergelijke kan vertoeven want 't ziet er wel echt gaaf uit. Waarschijnlijk gaan ze de onderhoudskosten van zo'n ding hoog houden om te voorkomen dat iedereen op den duur met zo iets rondvliegt.
Idris kan alleen in space docken, dus showroom wordt lastig.AndrewBourgeois schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:00:
'k hoop echt dat ze in-game showrooms hebben waar je in een Idris en dergelijke kan vertoeven want 't ziet er wel echt gaaf uit. Waarschijnlijk gaan ze de onderhoudskosten van zo'n ding hoog houden om te voorkomen dat iedereen op den duur met zo iets rondvliegt.
Ja maar wil je die wel kopen? 'k vrees dat het de prijs van 50 Constellations ofzo zal kosten om nog maar te zwijgen over de onderhoudskosten en de brandstofkosten. Als trader heb ik er niet veel aan. 'k ben wel nieuwsgierig om te zien hoe het er allemaal uitziet en hoe je het kan personaliseren (in SQ42 ga je maar 1 versie zien denk ik).
TNGS was IMO heel erg slecht deze week. Ze hadden gewoon 0,0 content dus waarom iets uploaden?
TNGS was IMO heel erg slecht deze week. Ze hadden gewoon 0,0 content dus waarom iets uploaden?
In dat geval kan je waarschijnlijk beter voor de Corvette gaan (er komt een schip die de rol van de oude Idris gaat overnemen). Voor een frigate moet je wel echt met een soort van guild zijn denk ik.
Ja, die TNGS was wel een beetje misleidend aangezien ze het als Dogfighting Update presenteren. Maar ik verwacht niet dat we veel beelden gaan zien voor de reveal op PAX, dus van de volgende afleveringen verwacht ik eigenlijk ook niet veel.
Ja, die TNGS was wel een beetje misleidend aangezien ze het als Dogfighting Update presenteren. Maar ik verwacht niet dat we veel beelden gaan zien voor de reveal op PAX, dus van de volgende afleveringen verwacht ik eigenlijk ook niet veel.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 16:24 ]
De volgende aflevering is pas op 18 April als ik 't goed zag
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Klopt idd. Ik denk dat ze niet te veel laten zien nu; om op PAX met toch leuke nieuwtjes te komen. Jammer, maar begrijpelijk.
Is het trouwens niet handig om "onze" organization-page wat op te leuken? Manifesto enzo is nog wel heel erg default....
Is het trouwens niet handig om "onze" organization-page wat op te leuken? Manifesto enzo is nog wel heel erg default....
Als mensen hier gewoon teksen voorstellen dan kunnen we samen doorbouwen op de tekst.
Alweer bijna een stretch goal behaald, ben benieuwd wat de nieuwe stretch goal wordt. En nog maar 1 miljoen verwijdert van die prachtige towel!
Funds Raised
41,002,708
yeah
We hebben het "Procedural Generation R&D Team" goal unlocked!
41,002,708
yeah
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Heb nu wel heel erg het idee dat de nieuwe Goals al voor ontworpen zijn en als nog ge-intergeerd worden.
Ben er nu niet meer zo van onder de indruk tenzij ze misschien weer wat meer unieke dingen doen voor backers
Ben er nu niet meer zo van onder de indruk tenzij ze misschien weer wat meer unieke dingen doen voor backers
Ik keek net even in de store en zag dit;
"Redacted" Hoodie - 3XL
Size 3XL
€28.00 EUR
0 remaining
Terwijl de kleinere varianten nog wel rijkelijk aanwezig zijn haha
"Redacted" Hoodie - 3XL
Size 3XL
€28.00 EUR
0 remaining
Tsjah... De meeste gamers kan je nou niet echt betichten van een "normale" physiqueIrcghost schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:16:
Ik keek net even in de store en zag dit;
"Redacted" Hoodie - 3XL
Size 3XL
€28.00 EUR
0 remaining
Want a cookie?!
FixedRenquin schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Tsjah... De meeste gamers Amerikanen kan je nou niet echt betichten van een "normale" physique
Wie zegt er dat ze voor iedere maat dezelfde hoeveelheid hebben aangekocht? 
BTW: Voor de volgende stretch goal krijgen krijgen we minstens 2 dingen want als backer krijgen we sowieso "UEE Marine combat armor" (zie poll: https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-40-Million).
Ik hoop dat de volgende stretch goal ons wat extra space stations geeft. Ze gaan net als de planetside dingen gaan hergebruiken maar volgens mij kost dit nog steeds 5 - 50 kUSD per space station.
BTW: Voor de volgende stretch goal krijgen krijgen we minstens 2 dingen want als backer krijgen we sowieso "UEE Marine combat armor" (zie poll: https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-40-Million).
Ik hoop dat de volgende stretch goal ons wat extra space stations geeft. Ze gaan net als de planetside dingen gaan hergebruiken maar volgens mij kost dit nog steeds 5 - 50 kUSD per space station.
[ Voor 74% gewijzigd door AndrewBourgeois op 31-03-2014 14:34 ]
Wow 42 million stretch goal:
- Towel – And of course, everyone who backs before we hit $42 million will also receive a towel for their hangar. Don’t explore the galaxy without it!
Super
- Towel – And of course, everyone who backs before we hit $42 million will also receive a towel for their hangar. Don’t explore the galaxy without it!
Super
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
@Andrew
Er gaan weer wat features komen voor "early" backers met de volgende stretch goals, waarvan de handdoek de eerste is. UEE Marine Combat Armor zal de volgende zijn getuige de poll, maar de bedoeling is om ook de overige items nog te gaan gebruiken voor toekomstige stretch goals. Een extra hangar room (tweede in poll) zou dus waarschijnlijk onderdeel zijn van de 43ste stretch goal.
Er gaan weer wat features komen voor "early" backers met de volgende stretch goals, waarvan de handdoek de eerste is. UEE Marine Combat Armor zal de volgende zijn getuige de poll, maar de bedoeling is om ook de overige items nog te gaan gebruiken voor toekomstige stretch goals. Een extra hangar room (tweede in poll) zou dus waarschijnlijk onderdeel zijn van de 43ste stretch goal.
Mijn vermoeden is dat de volgende stretch goals dus eerst iets extra's bieden (systeem X, space station Y zoals je zei) en daarbij nog een extra item van de poll.P.S., A number of Citizens have asked why we stopped giving out stretch goal rewards to backers (like the repair bot and the space suit offered early in the campaign.) The truth is, we had so many new features we wanted to discuss that the practice slipped our mind. For the next set of stretch goals, we’re going to give you in-game rewards… and we’re letting you pick what you want. Please vote in the poll below to pick the $43 million unlock reward. The winner will be described in the next Chairman post and the option with the lowest votes will be eliminated from contention!
[ Voor 64% gewijzigd door HMeijer op 31-03-2014 16:53 ]
Ik heb trouwens nu de foutmelding bij mijn launcher; unable to download manifest .. iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb de 'L' besteld en dat ding zit echt heel ruim. Wel lekker warm en dik, als je nog een hoodie zoekt is het wel een aanrader.Renquin schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Tsjah... De meeste gamers kan je nou niet echt betichten van een "normale" physique
Verder heb ik gisteren mijn Avenger package met LTI verkocht voor 140 dollar
Ik dacht dat er iets meer ging komen dan backer rewards maar OK. Zo'n armor kost hen waarschijnlijk maar max 50 kUSD om te maken.
Ik had die melding gisteren ook.. Ik dacht dat ik het zelf veroorzaakt had op m'n pc door een tooltje te gebruiken waarmee je alle schepen ff kan testen. Even uitproberen voor je ze kooptIrcghost schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:35:
Ik heb trouwens nu de foutmelding bij mijn launcher; unable to download manifest .. iemand anders hier ervaring mee?
Anyway, ik heb een repair gedraaid en toen werkte alles weer..
Heb die ook al een paar keer geprobeerd, zelfs met de launcher opnieuw opstarten. Maar mocht niet baten.Wilde schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:13:
[...]
Ik had die melding gisteren ook.. Ik dacht dat ik het zelf veroorzaakt had op m'n pc door een tooltje te gebruiken waarmee je alle schepen ff kan testen. Even uitproberen voor je ze koopt
Anyway, ik heb een repair gedraaid en toen werkte alles weer..
Zo, even het release schema aangepast op basis van de laatste 10 for the chairman. Het is toch wel aardig veranderd. Wel veel info in de laatste aflevering trouwens.
De PU modules verwacht ik niet voor 2016 eerlijk gezegd. Misschien een hele gelimiteerde alpha tijdens de SQ42 episodes.
- Dogfighting Module V1 (april 2014): Dogfighting met single seat schepen
- Dogfighting Module V2: Dogfighting met multi crew schepen
- FPS Combat: Alpha test level (FPS only)
- FPS / Ship Boarding Module: Combinatie ship boarden en FPS
- Planetside Module
- Squadron 42 Episodes: Episodische release SQ42
- Persistent Universe Module: Alpha
- Persistent Universe Module: Beta
- Game release
De PU modules verwacht ik niet voor 2016 eerlijk gezegd. Misschien een hele gelimiteerde alpha tijdens de SQ42 episodes.
Na allemaal eye candies komt er eindelijk wat speelbaars. Iedereen komt er dan achter dat een spel gebaseerd op vliegskills alleen is weggelegd voor ongeveer 3 op de 10 gamers, de rest vliegt mee als kanonnenvoer. Het is niet een game met autotargeting en op het juiste knopje drukken steeds.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:48:
- Dogfighting Module V1 (april 2014): Dogfighting met single seat schepen
Als de hosanna stemming omslaat naar een ohh f*ck stemming dan zou dat zomaar invloed kunnen hebben op CR zijn geldstroom.
Maar ik hoop natuulijk dat het een groot feest wordt, maar ik heb hier en daar mijn bedenkingen. Een topicwarning met "kijk uit waar je geld in steekt" zou niet zo gek zijn.
Dezelfde redenering is echter ook voor elke FPS game te maken, en die zijn ook flink succesvol, dus ik denk dat 3 op de 10 wel erg negatief gedacht is. Niet iedereen zal er goed in zijn, maar niet iedereen zal ook vechten tegen mensen die wel goed zijn, in welk geval je gewoon een kans maakt om te winnen.
Ik vind het meer ieders eigen verantwoordelijk om uit te zoeken waar ze hun eigen geld insteken. Ik denk juist dat de meeste backers de grotere diepgang willen en wel goed weten wat ze gaan krijgen. Daarnaast zijn er ook wel genoeg mensen die dogfighten helemaal niet zo interessant vinden en meer voor het traden/exploren gaan.Argos schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:53:
[...]
Maar ik hoop natuulijk dat het een groot feest wordt, maar ik heb hier en daar mijn bedenkingen. Een topicwarning met "kijk uit waar je geld in steekt" zou niet zo gek zijn.
Bij de release van de DFM zal er ook wel genoeg gezeik zijn, maar dat heeft meer te maken met falende servers, technische problemen en het feit dat veel mensen nog niet helemaal snappen dat het software in alpha fase is.
Edit: Nog even Planetside Module aan het lijstje toegevoegd, die was ik even vergeten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 18:21 ]
Geen idee, investeren in iets is uiteraard altijd een risico. Maar als ik een spelmaker aan moet geven die het waar zou kunnen maken dan is het wel deze club ....
[ Voor 163% gewijzigd door Ashrah op 02-04-2014 09:10 ]
Dat is ook nog zo'n ding is het investeren of doneren.
Gezien je gewoon links, rechts kan gaan, en je veel minder hoeft te draaien zoals bij een vliegtuig simulator om dat te doen, is het al wel een stuk makkelijker. En bij sommige beelden als ik keek naar de afstand vanaf waar werd geschoten + traagheid van de munitie, moet of alles missen, of de radius waarop hits worden geteld is flink groter dan de fysieke straal van het schip.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog schepen met AI bestuurde turrets enzo, dan maken je vliegskills toch een heel stuk minder uit.
Waar ik me meer zorgen over zou maken als dat lijstje redelijk accuraat is is verveling: Dog fighting is nieuw en zal mensen wel een tijdje bezighouden. Maar telkens in hetzelfde schip springen en instance laden gaat wel vervelen op den duur, helemaal als je nog minstens 2 jaar moet wachten voordat persistent universum komt. De FPS is leuk geintegreerd in het geheel, maar zolang het op zichzelf staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat qua speelplezier kan concurreren met dedicated FPS spellen.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog schepen met AI bestuurde turrets enzo, dan maken je vliegskills toch een heel stuk minder uit.
Waar ik me meer zorgen over zou maken als dat lijstje redelijk accuraat is is verveling: Dog fighting is nieuw en zal mensen wel een tijdje bezighouden. Maar telkens in hetzelfde schip springen en instance laden gaat wel vervelen op den duur, helemaal als je nog minstens 2 jaar moet wachten voordat persistent universum komt. De FPS is leuk geintegreerd in het geheel, maar zolang het op zichzelf staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat qua speelplezier kan concurreren met dedicated FPS spellen.
Valt wel mee denk ik. Zeker zodra de multi crew schepen aan de DFM worden toegevoegd krijg je wel een hele extra dimensie aan de gameplay. CR zei ook dat in een later stadium ook de Idris toegevoegd zal worden. Ik denk dat het wel lang genoeg interessant blijft.
Het is geen investeren, want je hebt geen enkele zeggenschap over het project. Het is ook wel lastig om het puur doneren te noemen, want je sluit wel een soort koopovereenkomst af met CIG voor digitale items (en de game). Het zit ergens tussen doneren en pre-order in denk ik.Argos schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:44:
Het is iets wat er tussenin zit. Enerzijds zou je kunnen stellen dat je geld doneert, zodat zij een spel kunnen maken. Maar bij doneren heb je doorgaans geen invloed op wat er met het geld gedaan wordt en krijg je er doorgaans ook niets voor terug.Argos schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:44:
Bij puur investeren geef je geld om later een winstneming terug te krijgen plus het geinvesteerde bedrag. Dat gebeurt in dit geval niet.
In dit geval geef je geld, krijg je als tegenprestatie een schip, toegang tot Alpha's, die normaal beperkt zijn tot 'friends and family', andere extra dingetjes en bovendien heb je een vorm van inspraak bij de ontwikkeling van het spel.
Een topic warning lijkt mij een beetje overbodig, dan zou je net zo goed een waarschuwing moeten krijgen als iemand zijn browser opstart; kijk uit, weet wat je doet of iets dergelijks.
Niemand wordt gedwongen om iets te doen.
Verder denk en hoop ik dat er genoeg verhaal komt en dat je niet het gevoel hebt dat je springt van 1 plek naar een andere plek zonder echt te reizen etc.
Niemand wordt gedwongen om iets te doen.
Verder denk en hoop ik dat er genoeg verhaal komt en dat je niet het gevoel hebt dat je springt van 1 plek naar een andere plek zonder echt te reizen etc.
Informatieve monthly report 
https://robertsspaceindus...Monthly-Report-March-2014
Vind zelf de HUD best lelijk... veel te vol!. Op de fora wordt het ding natuurlijk weer de hemel in geprezen....
Vind zelf de HUD best lelijk... veel te vol!. Op de fora wordt het ding natuurlijk weer de hemel in geprezen....
[ Voor 24% gewijzigd door Basekid op 02-04-2014 10:41 ]
Dat heet een mening Basekid, wat jij niet mooi vindt kunnen anderen wel weer wat vinden
Alleen lijkt in dit geval iedereeeeen dat ding mooi te vindenIrcghost schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:45:
Dat heet een mening Basekid, wat jij niet mooi vindt kunnen anderen wel weer wat vinden
Maar je hebt gelijk, kan natuurlijk dat ik gewoon een van de weinige ben die het gewoon niet mooi vind
Zoals sommige wel weten ben ik best kritisch geweest op de hele cockpit en het enorm beperkte zicht in genoeg schepen, maar de HUD zelf hier vind ik eigenlijk best goed. Ik hoop wel dat er uiteindelijk de mogelijkheid komt om het grotendeels aan te passen, maar voor een eerste iteratie lijkt het me heel prima.Basekid schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:40:
Je zicht beperking komt nog steeds voornamelijk door je cockpit zelf, en niet de HUD. Het goede aan de HUD is dat het grotendeels doorzichtig is, komt er een tegenstander uit de hoek dan zie je hem direct door de HUD heen. Tuurlijk de HUD zit dan in de weg, maar je hoeft alleen te weten dat hij daar ongeveer zit. De exacte locatie maakt enkel uit als hij recht voor je zit en je hem wilt raken.
Ik zie ook niet zomaar iets wat compleet overbodig is, rechts je tegenstanders en hun status, links je eigen status.
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 02-04-2014 11:01 ]
Ook niet vergeten dat dit nog maar een concept is op basis waarvan de echte HUD wordt ontwikkeld. En veel systemen zul je ook wel kunnen uitzetten.Basekid schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:40:
Ik denk dat 3 op de 10 gamers elkaar dan vaak tegen gaat komen en met elkaar heerlijk kan gaan matten.Argos schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:53:
[...]
Na allemaal eye candies komt er eindelijk wat speelbaars. Iedereen komt er dan achter dat een spel gebaseerd op vliegskills alleen is weggelegd voor ongeveer 3 op de 10 gamers, de rest vliegt mee als kanonnenvoer. Het is niet een game met autotargeting en op het juiste knopje drukken steeds.
Als de hosanna stemming omslaat naar een ohh f*ck stemming dan zou dat zomaar invloed kunnen hebben op CR zijn geldstroom.
En de overige 7 komen elkaar ook vaak tegen en gaan heerlijk (maar veel ongecontroleerder) met elkaar matten.
Matchmaking gaat wel degelijk een rol spelen. Ook klunzen zoals ik (maar ik ben wel één van Neerlands beste automobilisten, dat dan weer wel) zullen lol vinden.
Wat mij betreft is een topicwarning op dit punt niet nodig.
Matchmaking daar had ik even niet aan gedacht. Misschien wordt het dan toch nog wat met dit spelJurGor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:40:
[...]
Ik denk dat 3 op de 10 gamers elkaar dan vaak tegen gaat komen en met elkaar heerlijk kan gaan matten.
En de overige 7 komen elkaar ook vaak tegen en gaan heerlijk (maar veel ongecontroleerder) met elkaar matten.
Matchmaking gaat wel degelijk een rol spelen. Ook klunzen zoals ik (maar ik ben wel één van Neerlands beste automobilisten, dat dan weer wel) zullen lol vinden.
Wat mij betreft is een topicwarning op dit punt niet nodig.
Ik krijg geen bijval op dat topic warning, maar ik blijf er wel bij dat meer dan 4 tientjes echt niet nodig is. Je krijgt er niets voor terug, maar het is idd iedereen zijn eigen verantwoording.
Sterker nog, het is helemaal niet nodig uberhaupt nu iets uit te geven aan Star Citizen. Je kunt ook rustig wachten tot het spel uit komt, om dan het klare product aan te schaffen. Crowd Funding doe je niet om persoonlijk iets te krijgen, je doet het om een ander in staat te stellen iets te maken waar je interesse in hebt en waar je graag een klein steentje aan bij wil dragen. Ergo, je wilt er nu iets aan uitgeven, of je wilt het niet. Het hoeft in ieder geval niet.Argos schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:16:
[...]
Ik krijg geen bijval op dat topic warning, maar ik blijf er wel bij dat meer dan 4 tientjes echt niet nodig is. Je krijgt er niets voor terug, maar het is idd iedereen zijn eigen verantwoording.
Of je koopt het spel uberhaubt niet, heel simpel gezegd
. Niet dwingt iemand om iets te doen
Je krijgt er een game voor terug en dan is 4 tientjes altijd nog goedkoper dan bij de releaseArgos schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:16:
[...]
Matchmaking daar had ik even niet aan gedacht. Misschien wordt het dan toch nog wat met dit spel![]()
Als mensen die het kopen verwachtingen hebben dat het spel al in een vergevorderd stadium is, is het toch echt hun eigen schuld. Hier op Tweakers mag je al helemaal verwachten dat mensen zich wat verdiept hebben.
Gezien de gigantische hoeveelheid development info die CIG over ons uitspoelt, zou ik me serieus verbazen over mensen die nu backen in de veronderstelling dat het spel 'bijna af' is.
Persoonlijk vind ik de 45 euro voor mijn alpha/beta pass + game als 't af is + aurora LN tot dusver een hele verantwoorde keuze. Mijn keuze om niet met meer geld te backen is omdat 1) anderen dat al heel aardig voor me doen en 2) omdat ik expres wil beginnen met een starterschip want de lol voor de toekomstige PU zit 'm voor mij in het opbouwen. Verder is het vooral ook een kwestie van vertrouwen, want het spel is er echt nog niet en als het er straks wel is en ik vind het toch niet zo leuk...
Persoonlijk vind ik de 45 euro voor mijn alpha/beta pass + game als 't af is + aurora LN tot dusver een hele verantwoorde keuze. Mijn keuze om niet met meer geld te backen is omdat 1) anderen dat al heel aardig voor me doen en 2) omdat ik expres wil beginnen met een starterschip want de lol voor de toekomstige PU zit 'm voor mij in het opbouwen. Verder is het vooral ook een kwestie van vertrouwen, want het spel is er echt nog niet en als het er straks wel is en ik vind het toch niet zo leuk...
Heb dezelfde keuze gemaakt en denk er verder exact zo overJurGor schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:38:
Gezien de gigantische hoeveelheid development info die CIG over ons uitspoelt, zou ik me serieus verbazen over mensen die nu backen in de veronderstelling dat het spel 'bijna af' is.
Als je de DFM op high settings wilt spelen heb je wel een serieuze PC nodig:
https://forums.robertsspa.../2145055/#Comment_2145055
https://forums.robertsspa.../2145055/#Comment_2145055
Ik verwacht ook niet dat ik de DFM goed kan spelen met mijn systeem 
i7 920, 10GB RAM 1333MHz, GTX580. Hopelijk gaat dat een beetje op low settings.
i7 920, 10GB RAM 1333MHz, GTX580. Hopelijk gaat dat een beetje op low settings.
Oei, dat wordt upgraden, heb dit systeem:
Radeon HD6970
i5 2500k
8 GB RAM 1600 mHz
Hopelijk kan ik er toch nog Low/Medium uitpersen
Radeon HD6970
i5 2500k
8 GB RAM 1600 mHz
Hopelijk kan ik er toch nog Low/Medium uitpersen
Ik zou zelf pas gaan upgraden (als je het puur voor deze game zou doen) als Star Citizen live gaat (ergens in 2015), want anders zit je alsnog met 'verouderde' hardware.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Het ziet er naar uit dat ik de DFM maar op 720P ga spelen ofzo en dan op low... Maar goed, beter dan helemaal niet natuurlijk
Ja klopt, ik ga waarschijnlijk wel 8 GB RAM extra kopen omdat dat gewoon makkelijk mee kan. De Hangar Module draait in ieder geval prima!Knud schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:42:
Ik zou zelf pas gaan upgraden (als je het puur voor deze game zou doen) als Star Citizen live gaat (ergens in 2015), want anders zit je alsnog met 'verouderde' hardware.
Hopelijk is de launch snel na PAX maar ik verwacht nog wel een paar weken omdat CR nogal perfectionistisch is
Hoeveel zwaarder zal Star Citizen dan zijn in verhouding met Crysis 3, die draai ik persoonlijk namelijk makkelijk op het volgende systeem:
AMD Phenom II 1090T
16GB DDR III SDRAM
AMD Radeon 5770 1GB Crossfire
Crucial 256GB SSD
2TB - 3x1TB RAID5, 256MB cache.
Aangezien beide gemaakt zijn met dezelfde engine?
AMD Phenom II 1090T
16GB DDR III SDRAM
Crucial 256GB SSD
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ligt aan je resolutie + welke settings (mid-high-ultra).
Zelfde engine, maar wel zodanig aangepast dat het toch andere performance geeft.
Ik kon Crysis 3 ook heel goed draaien op 1920*1200 en Ultra settings. Maar SC hangar module doet soms funky en niet altijd even soepel.
Zelfde engine, maar wel zodanig aangepast dat het toch andere performance geeft.
Ik kon Crysis 3 ook heel goed draaien op 1920*1200 en Ultra settings. Maar SC hangar module doet soms funky en niet altijd even soepel.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Je zou verwachten dat de engine wat geoptimaliseerd is en dus beter loopt, maar op dit moment is de performance in de hangar best wel om te huilen. Ik kan mij al helemaal niet voorstellen dat het goed gaat lopen met multiplayer._Dune_ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:57:
Hoeveel zwaarder zal Star Citizen dan zijn in verhouding met Crysis 3, die draai ik persoonlijk namelijk makkelijk op het volgende systeem:
AMD Phenom II 1090T
16GB DDR III SDRAM
Crucial 256GB SSD
Ik denk dat niemand er iets zinnigs over kan zeggen totdat ze de boel een beetje geoptimaliseerd hebben, maar ik had al wel eerder vernomen dat als je crysis 3 goed kunt lopen je SC bij de release redelijk kunt draaien.
Ik zal proberen de bron te vinden, maar met de enorme hoeveelheid aan tekst op RSI kan het nog wel eens onmogelijk worden.
Tsja ik denk dat je moet verwachten dat de DFM ook nog behoorlijk unoptimized is, vandaar de hoge specs vergeleken met Crysis 3.
Edit: Iets verder op in de dev thread zegt ie dat het ook wel prima werkt op wat minder snelle systemen.
https://forums.robertsspa.../2150299/#Comment_2150299
Edit: Iets verder op in de dev thread zegt ie dat het ook wel prima werkt op wat minder snelle systemen.
https://forums.robertsspa.../2150299/#Comment_2150299
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 13:48 ]
Het is allemaal nog alpha-code. Optimalisaties zullen waarschijnlijk pas een heel stuk later komen. Het zal (voor nu) dan ook ongetwijfeld een stuk zwaarder zijn dan Crysis 3. Je kunt de 2 dan ook niet vergelijken. De een is een gereleased, geoptimaliseerd spel, de ander is een in ontwikkeling zijnde alpha-build.
Zoals mac-rolec hierboven ook al aangeeft dus.
Zoals mac-rolec hierboven ook al aangeeft dus.
Wat een opscheppers daarSkupples | Skupples said:
This is not a troll post. I just want to get that off my chest before I start posting my specs.
Travis. I currently run tri-sli titans @ 1334 core / 7.5ghz memory in 7680x1440P (clocks are thanks to being able to hack the NCP4206 voltage buck controller, and 600W TDP bios) w/ a 5.1 ghz 3930k running 32gb of 2333mhz cas 10 memory (strap 125) Do you think smooth (60fps) ultra is in reach for early DFM iterations?
Als ik zo'n systeem had zou ik toch ook wel een beetje opscheppen
Ja ik ook maar ik zou niet zo schijnheilig vragen of hij wel op Ultra zou draaien
Hij heeft ook niks aan het antwoord, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er iets is wat het systeem echt significant beter kan maken. Dus hij moet het toch accepteren wat er uitkomt, daarna zal hij alles op toch wel op ultra kunnen spelen (na optimalisatie).
Maar goed, verder wel grappig om te zien wat voor killer systemen sommige mensen hebben
Maar goed, verder wel grappig om te zien wat voor killer systemen sommige mensen hebben
Met Titans in tri SLI..MicScott schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:51:
Mwoah.. Is het een vraag aan de devs of aan medegebruikers? Als het een vraag aan de dev is, is het best relevant. Toen bijvoorbeeld Crysis uitkwam, kon je die ook niet op de hoogste settings draaien met de vetste systemen van toen.
Het grappige en juiste antwoord had moeten zijn: "Nee, want het spel is gemaakt voor de toekomst, dus zal het pas goed lopen op een systeem van de toekomst."
Iedereen die nu de portemonnee helemaal uit elkaar trekt om de max van de max te kopen om Star Citizen te spelen is een beetje voortijdig bezig.
Ik snap best dat je iets wil met 'de benchmark van de toekomst'. Maar blijf effe op je geld zitten. Trek er lekker 2% rente van
En koop ergens in 2015 voor hetzelfde geld een 50% sneller systeem. Okee, de bank doe ook mee dus een 52% sneller systeem.
Ik snap best dat je iets wil met 'de benchmark van de toekomst'. Maar blijf effe op je geld zitten. Trek er lekker 2% rente van
Het is idd compleet irrelevant, als het niet maxed draait, moet hij gewoon nieuw spul kopen. En ja, als iemand nu drie Titans in SLI heeft dan kan je hem gerust zeggen dat hij gewoon nieuw spul moet kopen als het niet goed genoeg draait voor hem. Dan heb je toch geld zat voor je hobby blijkbaar.
nm verkeerde forum
[ Voor 80% gewijzigd door Mith op 03-04-2014 20:12 ]
Elder Scrolls Online BE / NL guild V v V JOIN US www.v3guild.be
Kun je ons aub allemaal even vertellen waar jij je geld hebt staan? Mijn bank zit op 1,1% rente hahaJurGor schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:16:
Iedereen die nu de portemonnee helemaal uit elkaar trekt om de max van de max te kopen om Star Citizen te spelen is een beetje voortijdig bezig.
Ik snap best dat je iets wil met 'de benchmark van de toekomst'. Maar blijf effe op je geld zitten. Trek er lekker 2% rente vanEn koop ergens in 2015 voor hetzelfde geld een 50% sneller systeem. Okee, de bank doe ook mee dus een 52% sneller systeem.
En dan vermindert nog steeds de waarde van het geld ivm inflatie.Ircghost schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:12:
[...]
Kun je ons aub allemaal even vertellen waar jij je geld hebt staan? Mijn bank zit op 1,1% rente haha
Dit topic is gesloten.