DFM is nog niet uitgekomen, eind deze maand, begin volgende.
Nu wat betreft de milestones, dit is wel een hele grote, vanaf nu kunnen ze het vliegen etc incrementeel gaan verbeteren, maar dit is al een heel groot deel van het aspect space combat van het spel incl physics, weapons, etc. Er is ook nog heel wat content creation aan de gang in parallel, verschillende sectoren van space etc, die parallel aan de gang is, en die vermoedelijk ook minder "onzekerheden" met zich meebracht dan dit volledig bouwen. Eens je de basis hebt om op te bouwen kan je asteroids etc toevoegen in sectoren.
Wat dan betreft de economie, factions, organizations etc, dit word door een heel ander type backend programmeur gedaan, ik verwacht dat ze hier ook reeds volop mee bezig zijn, en uiteindelijk word dan in een later stadium die backend geplugged op een ingame interface.
Het zijn een hele hoop parts die later samengevoegd moeten worden, maar de parts word volgens mij stevig aan doorgewerkt.
Dit is gewoon een basis waar heel veel werk is ingekropen maar waar mijn inziens ook de grootste challenges lagen.
Of ze echt eind dit jaar de persistent universe online kunnen brengen, zelfs in alpha, is nog iets anders, mijn schatting is dat ze nog zeker een 6tal maanden vertraging zullen oplopen.
If it ain't broken it doesn't have enough features