er zijn meerdere aansluit methodes.k_delaat schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:07:
[...]
Wat betreft die extra regeling, ik denk dat je hiermee de rf ontvanger en zender bedoelt, zo begrijp ik het uit de installatiehandleiding. Of eventueel het frame als je geen zware muur hebt om hem aan te bevestigen. Beide zijn optioneel mits je een zware muur hebt en een 3 standen schakelaar of relais gebruikt om van stand te wisselen.
Ik ben benieuwd. Als de subsidie inderdaad 2300€ is en ik dus maar zo'n 1000€ kwijt ben voor een ventilatiewarmtepomp is dat een betere inverstering lijkt mij dan de 400€ voor een ventilatiebox.
ik zelf wil hem aan sluiten op een eigen thermostaat.
dan is het eigenlijk de bedoeling dat je de cv ketel via aan/uit op de ecolution aansluit.
maar dat vind ik niet een tof idee, mijn ketel heeft liever openterm (kan hij beter moduleren).
dus wil een schakeling maken die de huidige thermostaat van de cv ketel aan stuurt. (isense heeft een externe ingang
dan heb ik wat meer controle over de temperatuur wanneer de cv wel of niet bij springt.
b.v. ecolution laten verwarmen tot de 21 graden, en de cv ketel tot een 19 graden.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)