Tuurlijk wel! Maar het interesseerd mij geen kont of ik saldeer, overdag geef ik wel de groene stroom aan de kolenboer, totaalplaatje is het zelfde.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:28:
Mijn wp is niet afhankelijk van salderen, omdat de strategie klopt.
100% van de opwek gebeurde terwijl de wp 50% of meer actief was, het direkte verbruik was 100%
hoewel er hier nogal vreemd gereageerd werd zie ik dat nu feitelijk weer, er is met of zonder saldering gewoon gesaldeerd, het kwam simpelweg niet bij de meter.
Dit is het mooie van een iets te kleine wp in de winter, al je stroom gaat erin, omdat deze continu draait.
Mijn vermeden gaskosten gebruik ik als afschrijving, dat was vrij snel gebeurt bij een elga van 1300 euro.
wat een ander betaald moet die ander weten, voor mij is het niet nodig.
als je zelf niet een radiatorknopje kunt vervangen ga dan met mij geen tvt discussie aan over 10 of 100 euro, een kruk blijft altijd een kruk, en nooit een fauteuil
Ik ga ook niet wachten op de pv als ik ovengebakken broodjes wil eten, gewoon aanzetten.
Het gaat er om dat het niet mooier voorgespiegeld word dan het werkelijk is, dat gebeurd nogal eens, ook de prijs van zo'n apparaat geeft het gevoel of je genaaid word, die 1300,- van jou klopt beter, en dan nog vullen ze zakken. Dat spul kost namelijk geen drol.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging