die familie wijksen toch wat een malloten zeg, zoals ik ben gestart heb ik geen garantie geaccepteerd,
maar na wat telefoontjes van atag liep dat toch even anders.
na 1 jaar kreeg ik alsnog een jaar garantie, was niet nodig maar toch erg lief.
het is gewoonweg geniaal inpasbaar in een bestaande setup, en samen met een qsolar grenst het aan het ultieme; als de elga draait met kerst reageert de qsolar of de zon schijnt in juni.
(modulerende 3 weg op de cv aanvoer)
atag krijgt echter ook na de overname van inventum (energion) de tweakers oplossing niet voor elkaar.
dat is toch wel erg grappig.
en dan te bedenken dat ik de elga nam bij een folder cop van max 3,7, develdonk start met 4,4 en stijgt, en wat dacht je van mijn scop over 3 jaar ? belachelijk is het, gewoonweg 4,68
(1m3 vermeden is 33MJ is 8 kWh)
en dat uit de MJ meter van de qsolar, waarvan ik index heb, gas sinds 2006
de elga zorgt voor minder gas, en de metering blijft hetzelfde, het verbruik stagneert volledig,
en het gezin kreeg 2 dochters van 2 en 4, go figure...
inderdaad , 95% mindergas is niet 95% minder kosten, het is zelfs nog meer, icm een cv zonneboiler.
sinds de elga, ontvang ik weer geld met een klein negatief verbruik, laag sjv, en toch alle gemakken van gas, tot 2011 kreeg je negatief betaald bij greenchoice, nu vermijd ik gas en levert het nog meer op.
martin/eric/hans zijn niet zo uniek, sunshine company hoor je niet maar heeft het ook.
het is puur een dik feest zolang salderen bestaat, en daarna zoveel mogelijk in de boiler stoppen.
wat er ook gebeurt ik kan altijd kiezen.
er is maar 1 concurrent, en dat vind ik op een vervangingsmoment de coolcube, die is ook geniaal
ok, een elgaatje kost geld, maar wat kost het om niets te doen tot 2020 ?
laten we zeggen : dat verdien je zeker niet terug, je geld gaat in rook op, loppersum gaat stuk, en het saldeert een beeje kut dat gas, verder is het fossiel, en stroom kan van de windunie komen.
@500m3 gas saldeer je al snel naar gas voor meer dan 1 euro per m3.
de mileuwinst krijg je er gratis bij.

wachten op subsidie in nederland is wachten op een prijsverhoging gelijk aan de subsidie,
zo doen we dat in
neederland, ik herken het van alle duurzame middelen in mijn huis.
deze hadden gemeentelijke subsidie, en dat heb ik de installateur niet verteld, dus de prijs was die van een normale markt.
2012 elga : netto 1300 euro turn key draaien (nu al 4200)
2006 qsolar sc380 2400 euro turn key draaien (nu al 9200)
2009 pv dhz 47 cent per Wp all-in (nu 90 cent)
2011 dwrw 260 euro dhz ( nu >400 euro)
jij kunt dat ook, kies je moment, ik ben al 9 jaar bezig en wachten kan best, maar scoor zeker 1 ding per jaar, wachten kan duur zijn.
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 03-11-2015 20:23
]