@anode ik heb de correx zwerfstroom, en sinds 2006, de boiler glimt nog geheel van binnen.
kalk en (dH)aanslag worden omgezet in waterstof
@eric-pvt: Klopt dat jouw Elga niks doet want onze woningen zijn ook totaal verschillend. Ik wil 1650 m3 gas grotendeels opvangen met Elga en voordat jij aan Elga zat, zat je op 600m3 of iets dergelijks meen ik me te herrineren. Hier maakt de Elga dus meer draaiuren. Daarnaast hebben we hier al een Rc>5 voor muur Rc>7 voor de vloer en Rc > 6 voor het plafond. Dus meer isoleren heeft geen zin tenzij ik het op de ramen ga plakken

ja ik zat zelfs tegen de 500, maar toen kwamen er 2 kids, en moesten alle vertrekken warm 24x7 , nu ook de speelzolder, mijn zelf berekende output ww+cv warmte was tot nu toe (2015) 1102m3 gas ofwel 36300MJ (gemeten) ik rekende nog net geen 200m3 af op 1 september.
ik heb een hoek herenhuis uit 1974 van 211 m2 (3 etages 6 kamers en 2 badkamers)
ik heb verder een dikke collector en een dwtw, die bijdragen dus
niet alles was de elga.
verder meten word moeilijk zoals ook bij mkleinman (dwtw warmte in de cv)
om dit alles op te vangen op energie 0 heb ik (net zoals hans) 1kWp bijgeplaatst.
het was een goede gok, hierdoor heb ik nu nog 1264kWh in reserve
(niet doorgegeven negatieve meterstand, akkoord bij greenchoice)
dit zijn 120 dagen full pull voor de elga, ofwel kerstmis, en dan starten de tellers opnieuw.
globale opzet lijkt sterk op martin/hans/luuk (sunshine company)
[
Voor 123% gewijzigd door
Verwijderd op 19-10-2015 21:29
]