Albert, mooi zo, maar wordt er een sensor meegeleverd? Of wat voor type thermostaat is er nodig?
aan/uit modulerend? Of moet je de temperatuur instellen op het paneel op de binnenunit?
Een slimme aan/uit thermostaat werkt ook modulerend maar dan in stapjes. Deze onthoudt de aanwarm curve, dus de traagheid van de woning.
Ik twijfel nog over de HR ketel. Die kan volgens Remeha op aan/uit regelen, maar om de watertemperatuur
te begrenzen is het aanbevelenswaardig om een stooklijn in te voeren, en dan heb je een buitensensor nodig. Wat ook kan is de ruimte thermostaat op de ketel houden en wat lager afstellen dan de WP. De ketel blijft dan moduleren en zorgt voor een stabiele watertemperatuur. Met twee thermostaten werken.
Is er al een proefkonijn in NL? Ik heb al gegoogled, maar kan geen ervaring met de KS50 vinden. Alleen de vroegere leverancier Prins technic zou het moeten weten. Waarom zijn ze ermee gestopt?
Je moet de prijs van deze WP vergelijken met een niet geinstalleerde ELGA. Ik weet in wat een ELGA in de doos kost of dat ze hem zo willen leveren. Het voordeel van KS is dat hij is voorzien van en boilerregeling met driewegklep en dat heeft de ELGA dus niet. Maar ELGA is wel de meest veilige optie.
Als de KS kamersensor kan de stooklijn kan corrigeren en instelbaar is, dan is de KS een goede optie. Om kosten te besparen wil ik best zelf monteren en afstellen. Bovendien wil ik een ultrasonic heatmeter inbouwen met M-bus systeem en koppelen samen met de gas en kWh meters aan een centrale PC/display. Op marktplaats heb ik gezien dat je een STEK monteur kunt inhuren.
Zou je nog aan Zhou kunnen vragen over roomsensor en/of thermostaat en instelling?