Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17
Het is gewoon dat afwijking van je telefoon (of stava hoogtemeter kaart) meer gaat opvallen in het buitenland.
Als je in nederland 30% afwijking hebt zie je het niet zo snel, maar 30% op 2000m ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
Sowieso heb je met roaming ook gewoon een mobiele verbinding.
Of heb je echt een data-verbinding nodig voor locatiebepaling?

En dan nog lijkt het me niet heel plausibel, want GPS is sowieso veel nauwkeuriger.

En nog belangrijker: die mobiele netwerken bevinden zich gewoon op het aardoppervlak (of enkele meters daarboven), dus die zijn alleen geschikt voor 2D-positiebepaling. Daarmee zul je nooit hoogtemeters kunnen bepalen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:40
LuPo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:04:
Ik ben tot nu toe ook een droog-weer-fietser. Maar de komende dagen blijft het volgens mij wel heel matig. Misschien maar eens m'n regenjack testen. :P

Op een ander forum kwam nog iemand met een suggestie waarom die hoogtemeters met je telefoon, op vakantie, zoveel afwijken:

[...]

Ik weet niet of het klopt maar het klinkt plausibel. :+
Hoogtemeters op een telefoon worden met de GPS chip bepaald, en die zijn daar volgens mij sowieso al niet heel goed in, en GPS chips in telefoons zijn over het algemeen niet de nauwkeurigsten. Een Garmin Edge bepaalt je hoogtemeters aan de hand van de veranderende luchtdruk, dat is veel nauwkeuriger. Tenzij je onderweg ineens onweer ofzo tegenkomt waarbij de luchtdruk ineens wijzigt, maar dat valt dan weer te corrigeren met GPS.

Of zoiets.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

Na 10 dagen in Zuid-Duitsland op m'n gat gezeten te hebben en vooral voor de vouwwagen in de regen veel bier gedronken te hebbe, werd het gisteren zowaar mooi weer in de omgeving van Prato en Bormio. En dus ben ik mijn plan om de Stelvio te beklimmen maar uit gaan voeren. Ik wilde om 06.00 uit bed om om 07.00 in de auto te kunnen zitten. Omdat m'n oudste zoon om 04.00 's nachts wakker werd met groeipijn, werd mijn nacht alleen nog korter dan gepland. Uiteindelijk met 3,5 uur slaap naar Italie vertrokken.

De rit ernaartoe was 240km, maar over de Oostenrijkse, Zwitserse en Italiaanse bergpasjes en achter talloze trage busjes en campers was het alsnog bijna 4 uur rijden.
In Prato was het fantastisch weer, ik schat zo'n 25 graden. Spullen uitgepakt, klaargemaakt, geleende GoPro gemonteerd en toen op weg naar boven.

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpf1/1530631_1448330958780060_609639682_n.jpg

Echt een schitterende omgeving, en de eerste 8 (van de 24) kilometer liepen lekker. Goede temperatuur, en ik had steeds 2-3 tandwieltjes over. En dat mocht ook wel, want ik wist dat het vooral de laatste 10-12km erg zwaar zou worden. Tegen het einde van het bos reed ik echter al wel op 34x28 en had ik geen mogelijkheid meer om nog lichter te trappen.

Je ziet dan, ergens bij haarspeldbocht 25 van de 47, de top van de pas al liggen. Hemelsbreed kan het niet meer dan een kilometer zijn, maar dan moet je nog minstens 10km. Prachtig gezicht, maar mentaal krijg je wel even een tik als je merkt dat het maar niet opschiet. Vanaf dit moment komt het stijgingspercentage maar zelden onder de 10% en dan gaan de 14km klimmen die je al in de benen hebt je wel parten spelen.

Daar waar de eerste helft met 12-13km/h omhoog ging, ging de tweede helft niet harder dan 8-9km/h. De cadans zakte regelmatig naar onder de 55, flink kracht leveren dus. Als je nog 5km moet staat het vervolgens iedere km aangegeven, en dat hielp wel want er leek maar geen einde aan de klim te komen. Ik wilde perse niet stoppen onderweg, en uiteindelijk kwam ik na 2 uur en 20 minuten boven :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10617108_878697065492493_108928920_n.jpg

Veel fietsers ingehaald onderweg, en zelf door 2 mensen gepasseerd. Ik had het idee dat het voor geen meter liep, maar iedereen die in de verte opdoemt en die je met een slakkegang voorbij rijdt geeft wel weer een hoop motivatie :)

Het plan vantevoren was om nog af te dalen naar Bormio en dan van de andere kant de Stelvio weer op te gaan, maar gezien de korte nachtrust, de 4 uur in de auto vooraf en het vooruitzicht van ook weer 4 uur terug deden mij besluiten het hier maar bij te laten. Nadat je de meeste haarspelbochten hebt gehad loopt de afdaling lekker, ondanks het toch her en der vrij slechte asfalt. Paar keer gestopt nog voor een foto'tje en toen weer rustig aan terug naar Duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10617140_768294049878868_1150702970_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10598704_1496177887291325_22065303_n.jpg

Mooie dag, en ik ga zeker nog eens terug, maar dan ook om de andere kant te doen, en de Gavia en Mortirolo. :)

http://www.strava.com/activities/183447493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Overigens, ik had havana een berichtje gestuurd over de GoT-meeting op de Heuvelrug, maar in verband met zijn omgegooide vakantieplannen gaat hem het niet lukken om dat nog te regelen. Dus wellicht dat iemand anders zich nog geroepen voelt om een mooie tocht van 100-130km over Heuvelrug en Posbank te organiseren voor zaterdag 30 augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:51:
Wat is er mis met gewoon lekker door de regen te rijden ?
Soms heb je er gewoon geen zin in :P

Het hangt enorm van mijn humeur af. Soms heb je echt zin om de hardman uit te hangen en maakt het je geen drol uit dat het giet (voor hardlopen idem overigens, gewoon gáán). Soms ben je in een pesthumeur en heb je echt geen zin om dan ook nog weer buiten door de drek te gaan rijden/rennen.

Ik zie een trainer ook niet als vervanging van buitenfietsen, maar als aanvulling.

@ Evianon: dank voor de uitleg, ik kan het me goed voorstellen :P

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
LuPo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:04:

[...]

Ik weet niet of het klopt maar het klinkt plausibel. :+
Met A-GPS (Assisted GPS) helpt het andere netwerk om een grove inschatting van de positie te maken of zelfs de posities van de GPS-satelieten door te geven. Het krijgen van een GPS-fix gaat namelijk vele malen sneller wanneer de ontvanger ongeveer weet waar hij zich bevindt of weet waar de satellieten zich bevinden. Zodra van een fix eenmaal sprake is, is de rol van het assisterende netwerk uitgespeeld.
BreadFan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

Nog een dingetje waardoor de GPS onnauwkeurigheid opviel. Op een klimmetje waar we naast elkaar vertrokken en hij op de top in mijn wiel zat, was zijn segmenttijd 4 seconden sneller dan de mijne :?
Dat is een combinatie van 'natuurlijke' onnauwkeurigheid van GPS, meetintervallen en geluk. Dat maakt hele korte segmenten ook totaal irrelevant. Dan heb je meer aan geluk met de meting dan aan goede benen. Voor een KOM op een kort segment ben je vooral gebaad bij een onnauwkeurig GPS. Doe vervolgens ettelijke pogingen en er zit vanzelf een meting tussen waarbij je zowel bij begin als einde van het segment geluk hebt (jij bent al halverwege en volgens de data begin je net in combinatie met data waaruit blijkt dat je er al bent terwijl je nog maar halverwege bent).
Pelle schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:47:
Overigens, ik had havana een berichtje gestuurd over de GoT-meeting op de Heuvelrug, maar in verband met zijn omgegooide vakantieplannen gaat hem het niet lukken om dat nog te regelen. Dus wellicht dat iemand anders zich nog geroepen voelt om een mooie tocht van 100-130km over Heuvelrug en Posbank te organiseren voor zaterdag 30 augustus?
Of we doen gezamenlijk mee aan bijvoorbeeld de Germania Klimtocht die op 30 augustus door TCW wordt georganiseerd.

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 22-08-2014 11:56 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:34
argro schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:52:
[...]
Met A-GPS (Assisted GPS) helpt het andere netwerk om een grove inschatting van de positie te maken of zelfs de posities van de GPS-satelieten door te geven. Het krijgen van een GPS-fix gaat namelijk vele malen sneller wanneer de ontvanger ongeveer weet waar hij zich bevindt of weet waar de satellieten zich bevinden. Zodra van een fix eenmaal sprake is, is de rol van het assisterende netwerk uitgespeeld.

[...]
Dat is een combinatie van 'natuurlijke' onnauwkeurigheid van GPS, meetintervallen en geluk. Dat maakt hele korte segmenten ook totaal irrelevant. Dan heb je meer aan geluk met de meting dan aan goede benen. Voor een KOM op een kort segment ben je vooral gebaad bij een onnauwkeurig GPS. Doe vervolgens ettelijke pogingen en er zit vanzelf een meting tussen waarbij je zowel bij begin als einde van het segment geluk hebt (jij bent al halverwege en volgens de data begin je net in combinatie met data waaruit blijkt dat je er al bent terwijl je nog maar halverwege bent).

[...]
Het is me nu een stuk duidelijker, dank! Mijn Garmin Edge 800 had de eerste dag echt 2-3 minuten nodig voor hij een fix had. De dagen erna bijna instant. Verklaarbaar door het ontbreken (?) van een A-GPS op de Garmin dus.

@Pelle: Mooi verslag. En mooi Sportful setje! Heb 'em zelf ook in Zwart/Yellow Fluo. Hoe zat 'ie? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 22-08-2014 12:11 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Of we doen gezamenlijk mee aan bijvoorbeeld de Germania Klimtocht die op 30 augustus door TCW wordt georganiseerd.
Prima idee wat mij betreft d:)b
Ziet eruit als een mooie tocht en ik wilde sowieso nog eens in de buurt van Nijmegen fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:10:
[...]

Het is me nu een stuk duidelijker, dank! Mijn Garmin Edge 800 had de eerste dag echt 2-3 minuten nodig voor hij een fix had. De dagen erna bijna instant. Verklaarbaar door het ontbreken (?) van een A-GPS op de Garmin dus.
Correct, je moet je realiseren dat het GPS-signaal zeer zwak is (vele malen zwakker dan de ruis afkomstig uit het heelal bijvoorbeeld). Met allerlei ingewikkelde fourier(achtige)analyses weet de ontvanger toch dat signaal uit de ruis te filteren. Dat is echter enigszins zoeken naar een speld in een hooiberg. Zodra de ontvanger echter weet waar hij moet zoeken gaat het een stuk vlotter. Iedere satelliet zendt ook de positie van alle andere satellieten mee. De bandbreedte is echter dermate gering dat dit wel even duurt. Zodra 1 satelliet gevonden is, gaat het evenwel vaak vrij vlot. Wanneer je een ontvanger uitzet op plaats X en later weer aanzet op plaats X heb je vaak instant een fix. De ontvanger gaat namelijk in eerste instantie uit van de vorige locatie. Als dat klopt, dan zijn de signalen van de satellieten razendsnel uit de ruis gefilterd. Klopt dat echter niet en bevindt de ontvanger zich dus op locatie Y, dan duurt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

De Stelvio staat oon nog op mijn lijstje... zoals eigenlijk alles boven de Pyrineeen..... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Nice Pelle! d:)b Opvallend trouwens dat het complete Stelvio segment (http://www.strava.com/segments/5381525) maar door 156 mensen is gereden?

Gisteravond ben ik nog met een vriend wezen fietsen die voor het eerst op een (mijn oude) racefiets zat. Dat ging in het begin best aardig, maar na een km of 10 begon hij last te krijgen van het feit dat hij voor het eerst in die positie zat. Kuiten, armen en rug hadden het zwaar. Het rondje duurde dus wat langer dan ik van te voren ingeschat had en we kwamen in het donker thuis :X Kou viel op zich mee, ik had genoeg laagjes aan, alleen de blote armen kregen het koud.

Ook heb ik nog een paar sprintje getrokken en ik blijf me verbazen over hoe makkelijk het snelheid maken gaat ten opzichte van mijn oude fiets. Dat gaat echt zoveel efficiënter. Terwijl mijn maat lopend omhoog ging heb ik een klimmetje hier in de buurt 2x beklommen en daarbij 8 seconden van mijn PR afgereden. Op iets meer dan een minuut is dat toch 10%. Dat gaat zo lekker op de nieuwe fiets, echt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Voor de liefhebbers: Castelli Gabba nu in de aanbieding bij Cyclewear. Wees er snel bij nu er nog courante maten op voorraad zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:14:
Voor de liefhebbers: Castelli Gabba nu in de aanbieding bij Cyclewear. Wees er snel bij nu er nog courante maten op voorraad zijn.
Besteld, dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
DDX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:51:
Wat is er mis met gewoon lekker door de regen te rijden ?
Zolang je goede kleding hebt (castelli gabba bijvoorbeeld) gaat het prima.
Lekker door de regen rijden, heb ik niet zo veel moeite mee.

De fiets naderhand schoonmaken wel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
BreadFan schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:12:
Nice Pelle! d:)b Opvallend trouwens dat het complete Stelvio segment (http://www.strava.com/segments/5381525) maar door 156 mensen is gereden?
Het lijkt er meer op dat dit hét Stelvio segment is: http://www.strava.com/segments/951992. Overigens kom ik Pelle op dat segment weer niet tegen. Iemand anders die ik volg komt met één rit in beide voor en iemand anders weer alleen in het door jou genoemde segment. Wat ook opvalt is dat beide segmenten op hetzelfde punt afwijken van de weg op de kaart. Beide echter naar een andere kant (tussen Strade Statale 622 en de skiliften). Heeft alles te maken met de oorspronkelijke rit op basis waarvan het segment aangemaakt wordt en afwijkingen t.o.v. de daadwerkelijke route die er in zitten. De ene rit wordt gematcht met het ene segment, de andere met de ander en weer een ander met beide, afhankelijk van de overeenkomstigheidseis die Strava stelt.. Soms heb je ook segmenten waar je een meetfout voor nodig hebt om daar überhaupt voor in aanmerking te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 22-08-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

The Legend schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:14:
Die tip wilde ik ook net gaan geven :)
Gabba voor 99.95, geen geld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
Ja voor grote mensen, S zit er niet bij en M is echt veel te groot voor mij (vooral bij mijn buik). Ik ga voor de Gabba 2. Volgens mij weinig verschillend met de 'oude' Gabba, maar die is tenminste in S verkrijgbaar.

En ik denk dat ik dan voor de convertible ga, of is dat minder praktisch dan gewoon nanoflex armstukken erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb nog even getwijfeld over zo'n Gabba vanmiddag toen ik ze zag. Toen waren alle maten er nog. Nu is M, L en XL (bijna) allemaal al uitverkocht. Toch maar niet gedaan want ik rijd nooit in de regen. Dat probeer ik altijd te voorkomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Ik heb ook zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch niet gekocht.

Hebben andere merken ook zulke soortgelijke regenbestendige kleding zoals deze Gabba's, maar dan iets voordeliger in de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
RalphvR schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:40:
Ik heb ook zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch niet gekocht.

Hebben andere merken ook zulke soortgelijke regenbestendige kleding zoals deze Gabba's, maar dan iets voordeliger in de prijs?
Gabba is toch niets meer of minder dan enigszins waterdicht en ademend? Voor de adviesprijs (200 euro voor een Gabba met lange mouwen) koop je ook een jasje met Gore-Tex (of vergelijkbaar). Dan zit je volgens mij beter. Dat is ook ademend, maar dan helemaal waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 5 weken mijn nieuwe fiets (1300km mee gefietst)
En ik merk echt een groot verschil met mijn crosser.

Ben veel sneller op snelheid en het gaat ook een stuk soepeler. Qua gevoel scheelt het 1-2 km bij 30km
En bij 39-40 km/h scheelt het wel 3-4km/h

Solo ritjes rij ik nu gemakkelijk een stuk harder 32-33km/h gemiddeld over 40-50km waar ik eerst 30-31 reed.

Dus voor de gene die twijfelen een aero frame en hoge wielen schelen veel !

Of ik had natuurlijk veel meer kunnen gaan trainen 8)7 maar een nieuwe fiets was sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
[...]

Prima wat mij betreft trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Magic666

No one's neighbour!

argro schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:44:
[...]
Gabba is toch niets meer of minder dan enigszins waterdicht en ademend? Voor de adviesprijs (200 euro voor een Gabba met lange mouwen) koop je ook een jasje met Gore-Tex (of vergelijkbaar). Dan zit je volgens mij beter. Dat is ook ademend, maar dan helemaal waterdicht.
Zoiets als dit bijvoorbeeld?
http://www.goreapparel.eu...fn1=promoBadge&prefv1=NEW

De prijs blijft wel hetzelfde... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gabba zit ook zit ook Gore in verwerkt ;)
'GORE Windstopper X-Lite Plus'
En vergeleken met jasje wat Magic666 noemt zit een gabba toch wel wat beter (strakker) hom je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
En je hebt een variant met korte mouwen en een convertible variant die erg fijn is voor het wisselende weer wat je in Nederland nog wel eens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:04
[...]
Even kijken hoe het volgende week uitkomt (de sportseizoenen van de kids zijn weer begonnen), maar wanneer het lukt sluit ik me aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 23-08-2014 10:34 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

DDX schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:00:
Gabba zit ook zit ook Gore in verwerkt ;)
'GORE Windstopper X-Lite Plus'
En vergeleken met jasje wat Magic666 noemt zit een gabba toch wel wat beter (strakker) hom je lichaam.
Windstopper en Goretex zijn wel 2 verschillende dingen toch?
En strakker? Neem je gewoon een maatje kleiner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

sapphire

Die-hard pruts0r

En dan komt ie tot je navel :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 15:22
[...]
Klinkt leuk, maar ik zou geïnteresseerd zijn in een groepje van mindere goden. Misschien zelfs beperken to het rijden van de 70km.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Hier nog uitverkoop van fietskleding van oa Castelli met 30% korting:
http://www.tritobike.nl/

toevallig net gespot, heb er zelf geen belangen bij FYI HIer heb ik mn smeermiddel Boeshield T9 gehaald

[ Voor 13% gewijzigd door NielsTn op 23-08-2014 13:35 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Roet schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:51:
En je hebt een variant met korte mouwen en een convertible variant die erg fijn is voor het wisselende weer wat je in Nederland nog wel eens hebt.
Die kwam vandaag goed van pas met wisselende condities :)
12 graden en 22 graden als temperatuur gehad.
lang/lang vertrokken, onderweg stukje kort/kort gereden (en erg volle zakken ;)) daarna weer lang/lang en uiteindelijk armstukken wel uitgedaan maar beenstukken maar aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Vandaag de Gran Fondo 8 challenge gereden. Normaal rij ik afstanden tot de 50-70 km, dus dit was wel even nieuw voor me. Ik had me voorgenomen een rustig tempo van rond de 25 km/u aan te houden, omdat ik niet zeker wist hoe mijn energie aan het einde van de rij zou zijn, uiteindelijk liep dit wel omhoog richting de 30.

De eerste 2/3 uur was het vrij zonnig, wat daarna helaas omsloeg in een paar heftige buien en verder wat lichte regen. De laatste 2 uur was het gelukkig weer droog. Ik was van huis gegaan in lang/lang en daar was ik wel blij mee. Zelfs met zon vond ik de temperaturen vrij fris..

Van de totale tijd dat ik weg ben geweest (6,45 uur) heb ik 1,25 uur stil gestaan, voornamelijk de weg zoeken met maps op m'n telefoon (niet erg fijn wanneer het hoost van de regen en handen + telefoon zeiknat zijn). Halverwege kwam de het schoenplaatje van m'n ene schoen, en wat later van m'n andere schoen gedeeltelijk los. Waarschijnlijk niet vast genoeg gemonteerd.. Stom genoeg had ik ook geen sleuteltje bij me, dus heb voorzichtig aan gefietst met die loszittende plaatjes, niet erg fijn en veilig..

Het laatste uur was ik wel echt door mijn energie heen (en het eten wat ik mee had was op), dus dat was even afzien. Gelukkig wel de hele 130 km voor de challenge uitgereden, dus ik ben tevreden! :D

http://www.strava.com/activities/184134039/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
RalphvR schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:49:
Vandaag de Gran Fondo 8 challenge gereden. Normaal rij ik afstanden tot de 50-70 km, dus dit was wel even nieuw voor me. Ik had me voorgenomen een rustig tempo van rond de 25 km/u aan te houden, omdat ik niet zeker wist hoe mijn energie aan het einde van de rij zou zijn, uiteindelijk liep dit wel omhoog richting de 30.

De eerste 2/3 uur was het vrij zonnig, wat daarna helaas omsloeg in een paar heftige buien en verder wat lichte regen. De laatste 2 uur was het gelukkig weer droog. Ik was van huis gegaan in lang/lang en daar was ik wel blij mee. Zelfs met zon vond ik de temperaturen vrij fris..

Van de totale tijd dat ik weg ben geweest (6,45 uur) heb ik 1,25 uur stil gestaan, voornamelijk de weg zoeken met maps op m'n telefoon (niet erg fijn wanneer het hoost van de regen en handen + telefoon zeiknat zijn). Halverwege kwam de het schoenplaatje van m'n ene schoen, en wat later van m'n andere schoen gedeeltelijk los. Waarschijnlijk niet vast genoeg gemonteerd.. Stom genoeg had ik ook geen sleuteltje bij me, dus heb voorzichtig aan gefietst met die loszittende plaatjes, niet erg fijn en veilig..

Het laatste uur was ik wel echt door mijn energie heen (en het eten wat ik mee had was op), dus dat was even afzien. Gelukkig wel de hele 130 km voor de challenge uitgereden, dus ik ben tevreden! :D

http://www.strava.com/activities/184134039/overview
Best wel dapper dat je dat gewoon even hebt gedaan met ritjes tot 70km in de benen :)
Smaakt het naar meer? >:)

Morgen zelf na 20!! dagen maar weereens op de fiets stappen, kijken of ik nog weet waar de trappers zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 23-08-2014 19:33 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Welke afstand wordt er gereden met de Germania klimtocht? 160?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nieuwe aankoop

Afbeeldingslocatie: http://www.eastoncycling.com/wp-content/uploads/2014/06/ea70_wheelset_11.jpg

De Easton EA 70. Mooi dark label en zwarte spaken.
Daarnaast extra breed. 622x17,5 ipv 622x14 van mijn oude EA70 2012.

Passen perfect bij de Conti GP4000s II 25mm die hier al even liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Taigu schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:25:
Welke afstand wordt er gereden met de Germania klimtocht? 160?
Ik neem aan de langste, anders krijd je DDX niet mee. (Al fietst hij waarschijnlijk eerst via Friesland naar Wageningen). ;-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vanochtend aan de slag met het vervangen van de wielen. Ook direct nieuwe binnen- en buitenbanden.

Oude EA 70 '12: 622x14c met GP4000s 23mm
Nieuwe EA 70 '14: 622x17,5c met GP4000s II 25mm

Oud
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dz9yzo.jpg

Half nieuw
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rxjoqs.jpg

Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fy1mrk.jpg

Ook gelijk nieuw zadel gemonteerd (Fi'zi:k Antares Carbon Braided) en een BBB-15 bel. Dat had ik al gedaan voordat ik de foto's maakte.

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 24-08-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
LuPo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 07:35:
Vanochtend aan de slag met het vervangen van de wielen. Ook direct nieuwe binnen- en buitenbanden.

Oude EA 70 '12: 622x14c met GP4000s 23mm
Nieuwe EA 70 '14: 622x17,5c met GP4000s II 25mm

Oud
[afbeelding]

Half nieuw
[afbeelding]

Ook gelijk nieuw zadel gemonteerd (Fi'zi:k Antares Carbon Braided) en een BBB-15 bel. Dat had ik al gedaan voordat ik de foto's maakte.
Waarom vervang je de oude ea70's? daar passen ook prima 25mm conti's onder?
Heb zelf me EA70(2010) net vervangen voor Zonda's omdat me spaken bleven breken en dus voor mij geen EASTONS meer.

Nu vind ik eigenlijk zonde om me ea70 aan de wilgen te hangen,ik vond ze altijd erg lekker rijden. Nu zou ik deze graag gaan gebruiken als slecht weer fiets/reserve of op de tacx(wat zelden gebeurt). Er schijnen standaard straight pull spaken te zijn. Is het mogelijk gewoon een aantal preventief te vervangen? Of kan dit alleen door een expert worden gedaan?

[ Voor 24% gewijzigd door jekker op 24-08-2014 10:18 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jekker schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:56:
[...]

Waarom vervang je de oude ea70's? daar passen ook prima 25mm conti's onder?
Heb zelf me EA70(2010) net vervangen voor Zonda's omdat me spaken bleven breken en dus voor mij geen EASTONS meer.
Dit is mijn derde setje EA70 en nog nooit spaakbreuken of andere problemen gehad. Voor mij zijn het heerlijke wielen, zeker als je steeds 'gratis' kunt wisselen. Ik vervang ze omdat de 25mm bandjes profiteren van bredere velgen. Mijn oude waren 14mm en deze 17,5mm.

Volgens Mantel:
De zijwang van de band wordt stijver, het is mogelijk om met lagere druk te rijden en zowel de aerodynamica als de stijfheid worden beter. Dit voordeel komt vooral tot zijn recht bij 25 mm banden.
Nu vind ik eigenlijk zonde om me ea70 aan de wilgen te hangen,ik vond ze altijd erg lekker rijden. Nu zou ik deze graag gaan gebruiken als slecht weer fiets/reserve of op de tacx(wat zelden gebeurt). Er schijnen standaard straight pull spaken te zijn. Is het mogelijk gewoon een aantal preventief te vervangen? Of kan dit alleen door een expert worden gedaan?
Ja dat kan gewoon: http://www.mantel.com/easton-ea70-spaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Dus iedere leek kan dit?
Ik heb geen spaakspanningsmeter etc nodig? ben bang dat ik ik de boel verknoei, maar heb ook geen zin om iedere x naar de fietsen maker te moeten zodra ik 300km heb gereden.

Btw nu paar X met de Sportful bodyfit zeem gefietst, maar ik moet zeggen "dat ding is fenomenaal!". Beter dan mn total comfort _/-\o_ . Die aanbieding bij cyclewear was echt geweldig (50euro) nu spijt dat ik er maar een besteld had voor die prijs. Ga er zeker 2 extra bestellen dan betaal ik maar wat meer, ze zijn het zeker waard.

[ Voor 0% gewijzigd door jekker op 24-08-2014 13:25 . Reden: spelfoutjes ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren was het dan zover, poging 2 voor de Gran Fondo :)

Route uitgestippeld, van de week nog snel wat beenstukken en overschoenen gehaald, en het moest dan eindelijk gebeuren, 130km in 1 rit.

Bij de start, super mooi weer, en dus de overschoenen / beenstukken thuis gelaten, genoeg drinken mee en wat powerbars. We waren met zijn 3-en en het eerste uur ging heel soepel. Toen kregen we een bui over ons heen van 30 min ongeveer. Het was toen flink afgekoeld en het duurde toch even voor we weer droog waren, gelukkig was dat de enige bui, en brak het zonnetje weer door, waardoor het best aangenaam was in het restant van de rit. De eerste drie uurtjes gingen eigenlijk wel lekker maar daarna begon toch de vermoeidheid toe te slaan. De medefietsers waren een stuk fitter (fietsen ook al een stuk langer) en dat kon ik wel merken :)

Het laatste uur was echt bikkelen, harder als 23 ging het echt niet meer, maar we hebben het gehaald! Gemiddeld 24,6 over 136 kilometer. Ik ben tevreden :D

http://www.strava.com/activities/184235701

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 04-10 23:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Netjes hoor 130km.. Ik hou het nog wel even bij stukjes tot 30km :)

Vanmorgen de kater eruit gefietst met een rondje van 24km wat ik al eerder heb gefietst. Wel meer van 2km/h verhoging van mijn gemiddelde ruim 26km/u gemiddeld nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:35
Vandaag toch het kortste ritje ooit gemaakt; 14 km. :+ Toen ik wegging was er niks aan de hand, maar eenmaal onderweg op de dijk zag ik al flinke buien hangen boven de veluwe en verder, ben toen maar weer teruggegaan. 3 minuten nadat ik thuis was begon het flink te regenen. :/

Morgen maar weer proberen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:06

Vos

AFCA

Equator schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:24:
Netjes hoor 130km.. Ik hou het nog wel even bij stukjes tot 30km :)

Vanmorgen de kater eruit gefietst met een rondje van 24km wat ik al eerder heb gefietst. Wel meer van 2km/h verhoging van mijn gemiddelde ruim 26km/u gemiddeld nu.
Staar je niet blind op gemiddeldes, ga eerst gewoon rustig de afstand verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Wat een apart weer gisteren. Gisteren de heuvelrug en posbank over gereden en vond het me een partij koud. Hele rit arm en beenstukken aangehad. Temperatuur in de ochtend 8 tot 10 graden, in de middag schommelde het een beetje tussen de 10 en 15 graden. Tegen het einde van mijn rit viel mijn garmin nog spontaan uit. 4x aangedrukt waarna hij direct weer uitviel, pas bij de 5e poging bleef hij aan. Erg bizar was dat bij thuiskomst bleek dat hij gestopt is met loggen van gps pos, hartslag en cadans tussen mijn lunch en het moment dat het apparaat tegen het einde uitviel. Was wel een lekker ritje verder, route gebaseerd op de hel van heuvelrug met veel klimwerk, bijna 2000hm gereden :)

http://www.strava.com/activities/184310821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jekker schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Dus iedere leek kan dit?
Ik heb geen spaakspanningsmeter etc nodig? ben bang dat ik ik de boel verknoei, maar heb ook geen zin om iedere x naar de fietsen maker te moeten zodra ik 300km heb gereden.
Dat zeg ik niet. :P Ik zou het door een fietsenmaker laten doen. ;)
Btw nu paar X met de Sportful bodyfit zeem gefietst, maar ik moet zeggen "dat ding is fenomenaal!". Beter dan mn total comfort _/-\o_ . Die aanbieding bij cyclewear was echt geweldig (50euro) nu spijt dat ik er maar een besteld had voor die prijs. Ga er zeker 2 extra bestellen dan betaal ik maar wat meer, ze zijn het zeker waard.
Mooi om te horen. Heb ook zo'n bibshort gekocht (Zwart/Fluo geel). Ik heb hem nog niet gebruikt omdat ik een nieuw zadel had gemonteerd en wilde testen hoe deze zat. Dan moet je natuurlijk niet ook een nieuwe broek gaan proberen. Dus ik heb gisteren en vandaag even een rondje met een van m'n Assos Uno bib's gefietst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Makkelijk schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:33:
[...]

Best wel dapper dat je dat gewoon even hebt gedaan met ritjes tot 70km in de benen :)
Smaakt het naar meer? >:)

Morgen zelf na 20!! dagen maar weereens op de fiets stappen, kijken of ik nog weet waar de trappers zitten.
Bedankt! En het smaakt zeker naar meer. Komende weken ben ik van plan meer ritjes van langere afstand te maken, meeste rond de 80-100 met uitstekers naar de 120, om zo m'n lange afstand te verbeteren.
LuPo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:36:

[...]

Mooi om te horen. Heb ook zo'n bibshort gekocht (Zwart/Fluo geel). Ik heb hem nog niet gebruikt omdat ik een nieuw zadel had gemonteerd en wilde testen hoe deze zat. Dan moet je natuurlijk niet ook een nieuwe broek gaan proberen. Dus ik heb gisteren en vandaag even een rondje met een van m'n Assos Uno bib's gefietst. ;)
Hmm, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik fiets op het moment met twee shorts: 1 van Pearl Izumi en 1 van AGU. Met de zeem van pearl izumi voel ik na 2 uur wat ongemak en met de zeem van agu pas na 5/6 uur. Agu was btw veel goedkoper, maar is waarschijnlijk veel comfortabeler doordat de zeem bijna zo dik als een luier is (niet erg charmant btw)

Moraal van het verhaal: ik ben eigenlijk wel op zoek naar een short die écht kwalitatief goed is én comfortabel. Misschien dus ook maar deze van Sportful die jullie noemen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

vandaag een lekkere 86km naar Hoek van Holland en weer terug, eenmaal daarzo nog moeten schuilen voor een pittige bui..... gelukkig op tijd zodat we niet nat waren en tijd hadden voor een bidonwissel en een Peijnenburgje :P

Op de terugweg wel waterhappen van je voorganger natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Gisteren ploegentijdrit van Zuidland gereden.
Na een maand niet te hebben gefietst door last van m'n knie was het toch een riskante zet om een tijdrit te rijden :+. Maar gelukkig helemaal geen last gehad, dus ik ga weer beginnen met fietsen.
Het waren drie rondjes met een totale afstand van ~17km en we reden met z'n vieren. Om de 45 seconden vertrok er een groep met een motor voor zich. Het waaide flink in de polder, recht in onze bakkes. Constante hartslag van 185-190 gehad, dat heb ik dit jaar nog nooit gehaald, ook niet bij sprints. Een half uur lang volle bak. Na de eerste ronde begon het ook nog eens te regenen en waren de kasseien in het dorp glad, dus rustig door de bochten. Uiteindelijk 35.1 km/h gemiddeld gereden en 18de geworden van de 21. De echte mannen reden dik boven de 40 gemiddeld, dat is nog net iets te hard voor ons ;). Volgend jaar weer :). http://app.strava.com/activities/184322855

Ik ga deze week (maandag) ook eindelijk voor een nieuwe fiets kijken. Ik heb de criteria al bijgesteld en kom op deze twee fietsen uit: Wilier GTR of Wilier Zero.9. Allebij carbon en Ultegra of Force afgemonteerd.
Prijsverschil is bijna €400 maar als de Zero.9 mooier en toch wat beter rijdt is dat te verwaarlozen ^^.

Onder de Zero.9 zitten Mavic Ksyrium Equipe S wielen. En onder de GTR Fulcrum Racing Sport (dus Racing 7). Als de mogelijkheid er is neem ik inplaats van de Mavic wielset, Fulcrum Racing Quattro. De Quattro's zien er toch weer wat mooier uit met de iets hogere velg en ik lees daar veel goede berichten over. Er wordt ook een bikefitting gedaan dus dat zit allemaal wel goed. Bij de fiets zitten ook twee servicebeurten inbegrepen. Moet alleen nog voor andere schoenen kijken als ik SPD-SL pedalen neem. Nu rijd ik nog op MTB pedalen en die schoenen zijn weer niet geschikt voor SPD-SL schoenplaatjes.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Na een maand niet fietsen meteen een tijdrit fietsen 8)7 . :) best knap maar ook risky
verklaart ook de hoge /hr
Moet alleen nog voor andere schoenen kijken als ik SPD-SL pedalen neem. Nu rijd ik nog op MTB pedalen en die schoenen zijn weer niet geschikt voor SPD-SL schoenplaatjes.
Zou ook eens naar speedplay pedalen kijken, als je knie problemen hebt.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
jekker schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:30:
Na een maand niet fietsen meteen een tijdrit fietsen 8)7 . :) best knap maar ook risky
verklaart ook de hoge /hr

[...]

Zou ook eens naar speedplay pedalen kijken, als je knie problemen hebt.
Ja het was een gok haha.
Over speedplay heb ik ook al wat gelezen. Maar ik denk dat het knieprobleem kwam door de GoT IJselmeer ronde. Was gewoon te ver en nu heb ik ook geen last meer. Was iets van een ontsteking denk ik, maandje rust heeft toch goed geholpen :) .

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooi om te horen! Knieproblemen zijn niet leuk :(

Na 3 weken (werk, weer, bier drinken als excuus) vandaag weer eens opgestapt. Eerst via een enorme omweg van het huis waar ik momenteel op de katten pas naar mijn eigen huis om m'n nieuwe PC in elkaar te knutselen. Dat was wel gezegd een enorme K rit. http://www.strava.com/activities/184688082. Gem 25,7km/u 8)7, hartslag ongeveer 10 te laag voor de afstand. Ok, het waaide stevig en eerst uit de wind naar de duinen en dan door de duinen vol tegen de wind in was niet super efficiënt maar toch. Ook een paar tripels op gisteren, dus elk heuveltje voelde als een hamer op mijn kop.

Terugrit paar uur later was de wind volledig verdwenen, maar met wat wilskracht toch 30,6 er uit geperst. http://www.strava.com/activities/184849843. Eigenlijk ook veel te laag gezien mijn hoge hartslag. Ja, 3 weken hakt er in. En tripels ook.

LuPo: Strakke wieltjes

Pelle: Beetje laat, maar mooi verslagje! Lekker ritje, leuk verslagen met foto's, en jaloersmaken :P :)

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 24-08-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
M@cer schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:07:
[...]

Ik neem aan de langste, anders krijd je DDX niet mee. (Al fietst hij waarschijnlijk eerst via Friesland naar Wageningen). ;-)
:+

Vandaag erg klein rondje voor mijn doen gefietst.
Kwam vlak nadat ik rit begonnen was groepje tegen van hetiskoers.nl en daarmee opgefietst.

Onderweg m'n pr op kopje van bloemendaal iets scherper gezet :)
En dat op m'n slechtweer fiets, binnekort dus maar ff met goed weer die kant op om top 100 te rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Vanaf morgen weer fietskleding in de aanbieding bij de Lidl, of het wat is weet ik niet maar toch even gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Begin deze week 3 dagen gefietst in België. Twee maanden geleden begonnen met fietsen, dus dit waren ook meteen mijn eerste 'klim' meters :)! Smaakt naar meer. Voor de Mur van Huy was even afzien, heel kort maar stijl ;).

Prima hotel in Durbuy. Lag relatief wat lager, dus begin van de dag meteen beginnen met wat klimmen en einde van de dag als toetje lekker afdalen naar het hotel.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1L1D0M0B1k3w/durbuy.jpg

Toppunt was dag 2, met 110 kilomters. Volgens Strava een sufferscore van 213!

Dag 1; http://www.strava.com/activities/181951029
Dag 2; http://www.strava.com/activities/182400071
Dag 3; http://www.strava.com/activities/182837719

Verslavend dat fietsen (en vooral dat klimmen), kan niet wachten om in het voorjaar volgend jaar weer paar dagen naar de Ardennen/Frankrijk te gaan!

Had ook een GoPro kunnen lenen, dus nog even goed de beelden terugkijken en er misschien een leuk filmpje van maken.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2R2U2g17233Y/durbuy2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door borstel op 24-08-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
@Makkelijk, bedankt!

Gisteren en eergisteren hetzelfde stuk gereden. Eergisteren om nog even de oude wielen en banden te voelen en om het nieuwe zadel te testen. Het zadel bevalt wel.
Gisteren de nieuwe wielen getest. Wow wat een verschil! Ze rollen veel soepeler dan mijn oude set. Ook is 25mm veel comfortabeler over slecht wegdek. Ik ben er super blij mee!
En de snelheid is ook omhoog gegaan. Eergisteren 30,4 gemiddeld, gisteren 31,9. :*) Gemiddelde hartslag gister 6 slagen lager. Dus met minder inspanning een stuk sneller? Wind was gelijk. :P

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 25-08-2014 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Gister wellicht de meest bizarre klim van mijn leven gedaan; tijdens de klim van de Sustenpass vanuit Wassen (Kant Göschenen/Andermatt, Zwitserland) achteenvolgens last gehad van regen, wind, mist en richting de top zelfs sneeuw. Afgedaald als een oude oma, halverwege de afdaling zon en droog wegdek om kilometer later weer nat wegdek te hebben. Het weer in de bergen is zo onvoorspelbaar. Hopelijk wordt het hier wat beter, anders wordt het een hele lange week:)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:35
Misschien wel leuk om hier te delen; een afdaling van 2 weken geleden van Gerlos naar Zell am Ziller:

Van ruim 1200m afdalen tot 575m. We zagen 's ochtends dat het erg druk was op de weg dus we zijn pas rond 17.00 weg gegaan. In het begin is het nog wat vlak, maar rond 7 minuten gaat het naar beneden. Aan het einde zagen we dat ze bezig waren met de wegbelijning. Dit zou nog wel eens vervelend kunnen worden met het klimmen, want auto's kunnen ons niet goed inhalen doordat er pionnen op de weg staan. Maar net toen we weer omhoog gingen waren ze bezig om alles weg te halen :9

Beklimming naar Hintertux stond ook nog op het programma, maar de week zat zo vol dat dat niet gelukt is.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 15:22
Aangezien mijn vader op het allerlaatste moment had afgezegd voor de Leietocht, mijzelf voorgenomen om dit weekend voor het eerst 75km te rijden. Dit werd uiteindelijk 80km, dankzij een wegomleiding van 5km.

Na de pont bij schoonhoven (€ 0,68 voor de overtocht) ging het gieten (ondanks de voorspellingen), ik ben niet gestopt maar gewoon blijven rijden. Voor de volgende keer overschoenen overwegen, rijden met water in je schoenen is niet fijn, de rest was weer snel droog.

Bijkomend voordeel, spontaan deed mijn Cadans meter het ook, zodat ik nu ook weet hoe hoog die is.

http://www.strava.com/activities/184604767

@borstel Mooie foto's van de Ardennen, mooie omgeving om te fietsen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zaterdag was het weer niet best in de omgeving en was best druk. Dus maar even de tacx erbij gepakt. Toch 1.5 uur op aardig tempo doorgezet. Hopelijk aankomende zaterdag beter weer (en dat ik zelf ook tijd heb) om buiten een stukje te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Vrijdag lagen mijn continental Grand Prix 4000 SII 25mm banden klaar en deze erop gezet. Zaterdag tussen de buien door toch nog even lekker kunnen fietsen. Wat is dat lekker fietsen een nieuwe fiets en op maat. Wel vergist in de hoeveelheid tegenwind. Vooral het stuk waarin ik weer richting het westen ging was even afzien.
http://www.strava.com/activities/184277522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Leuk te lezen dat de mensen die hier voor hun eerste lange tocht gaan (Gran Fondo) hetzelfde ervaren als ik vorige maand. Normaal rondjes van 50 kilometer, nu voor de 130. Rustig beginnen en op het eind gewoon elke kilometer harken :P Ingehaald worden door een man in pak op een herenfiets (yup, that happened ;)). Zelf weet je dat je er al 120 km op hebt zitten, maar dat staat niet op je voorhoofd geschreven. En toch interesseerde het me op dat moment geen reet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
BreadFan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:22:
Leuk te lezen dat de mensen die hier voor hun eerste lange tocht gaan (Gran Fondo) hetzelfde ervaren als ik vorige maand. Normaal rondjes van 50 kilometer, nu voor de 130. Rustig beginnen en op het eind gewoon elke kilometer harken :P Ingehaald worden door een man in pak op een herenfiets (yup, that happened ;)). Zelf weet je dat je er al 120 km op hebt zitten, maar dat staat niet op je voorhoofd geschreven. En toch interesseerde het me op dat moment geen reet. :)
Haha nice! Ik heb met het rondje rond Rotterdam met de tweakers vorige maand mijn langste rit tot nu toe gemaakt (http://www.strava.com/activities/174307476, 135 km). Ik was aan het eind ook wel goed kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook de Gran fondo gereden 31.2 gemiddeld dus wel tevreden voor een solo ritje . Was weinig wind maar vaak moeten stoppen voor verkeer en fietsers. Bijna onderuit (reed 34-35) door een opa die op eens bedacht dat de verkeerde weg helft toch fijner fietst in een haakse bocht met hoge randen er naast, maar heb hem net niet geraakt en ook net overeind gebleven. Toen ik stil stond keek hij heel verbaasd, volgens mij had hij niet eens door wat er gebeurde

En de strava link https://www.strava.com/activities/185082474

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Solo dat stuk en dat gemiddelde, respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Zo, weer terug uit de Provence 8) Het plan was eigenlijk twee weken Eifel maar na 1 dag in en vreselijk vakantiepark met vreselijk weer hebben we eieren voor ons geld gekozen en zijn we naar het zuiden gereden.

Ondanks dat dit geen fietsvakantie was toch 5 ritjes van 60-85 km gemaakt in 12 dagen, en uiteraard ook een keertje de Ventoux opgereden. Door m'n pfeiffer moest ik het wel rustig aan doen, dus rustig in D2 omhoog gereden vanuit Malaucene in 1.50.

Rit 1: Buis - Col de Fontaube - Col des Aires - Pas du Ventoux - Col de Veaux - Buis. 80 km / 1200 hm
Rit 2: Buis - St. Auban - Gorge d'Aulan - Col de Macuègne - Col des Aires - Buis 82 km / 1300 hm
Rit 3: Entecheaux - Malaucene - Mt. Ventoux - Malaucene - Mollans - Buis 80 km / 1800 hm
Rit 4: Buis - Col d'Ey - Col de Soubeyrand - Col de Peyruergue - Buis. 60 km / 1200 hm
Rit 5: Buis - Col de Propiac - Faucon - Col de Suzette - Col de la Chaine - Malaucene - Col de Veaux - Mollans - Buis. 79 km / 1550 hm

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 25-08-2014 14:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
BreadFan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:22:
Daarom bouw ik het gewoon rustig op, zodat je een mooie snelheid aan kunt houden gedurende de hele rit. :+
Sinds 2 maanden rondjes 50-60-70-80 en pas geleden 90km gemaakt. Woensdag ga ik bij mijn ouders, in Overijssel, voor een ritje 95km met 550-600hm. :)

Die Gran Fondo komt vanzelf.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:21
Sinds lange tijd weer eens ingelogd op Garminconnect, hun uitwerking van de segmenten ziet er wel aardig uit. Wat in ieder geval wel cool is dat ze bij iedereen de windrichting en -snelheid opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Castelli Body Paint 2.0 Black/Fluo Yellow maat L

Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/12000_032_tn.jpg
Link: http://cyclewear.eu/caste...k-yellow-fluo-p-3750.html - €90

[ Voor 47% gewijzigd door LuPo op 19-03-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat een heerlijk fietsweer vanavond zeg, droog, bijna geen wind en een lekkere temperatuur om flink door te stampen. Met 2 fietsmaatjes zo'n 40km gedaan, 36km/h gemiddeld zonder heel erg diep te moeten gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door glrfndl op 27-08-2014 13:22 ]

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 12:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar goed dat ik even keek naar je route. Ik dacht even van "huh droog???" toen ik je post las. Friesland is gelukkig een eindje hier vandaan, hier in het westen giet het de hele avond al namelijk :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Na 2 a 3 weken nemen we wel afscheid van de westenwind zo lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 18:42
http://www.autoblog.nl/ni...lheid-voor-fietsers-69532

En het hek is van de dam..... de eerste proef is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Handhaven van zo'n verbod is kansloos, vraag me af of het wettelijk uberhaupt mogelijk is als een gemeente dat op eigen houtje in gaat voeren.

En als het betekent dat wielrenners de weg op mogen dan is het misschien niet eens zo erg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin zeg. Moet je dan gaan slingeren tussen rijbaan en fietspad zodra je onder de 30 komt? De scheiding tussen autowegen en fietspad is niet alleen gebaseerd op snelheid maar vooral ook op kwetsbaarheid, en een wielrenner is net zo kwetsbaar als een gewone fietser. Misschien nog wel kwetsbaarder, want ik heb echt de indruk dat veel automobilisten zich tegenover wielrenners nog asocialer gedragen dan tegenover gewone fietsers. Ik rij altijd voorzichtig, heb een bel, schreeuw nooit en houd me keurig aan de verkeersregels, maar toch krijg ik regelmatig van die agressieve blikken van automobilisten, tot zelfs ronduit gevaarlijk en intimiderend gedrag: net nog even voorlangs, afsnijden, noem maar op. Je merkt uit dat hele gedrag dat ze denken 'ach, het is toch maar zo'n stomme wielrenner'.

Maar goed, gelukkig speelt dit lumineuze 'idee' vooralsnog alleen in dat achterlijke Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 10:05
Tsja, komt denk een beetje voort uit het weg-ebben van de tolerantie in dit land. De reacties onder dat artikel ook echt, droevig.

Als de wielrenners zich over het algemeen nou gewoon een beetje gedragen, en de tragere fietsers gewoon een beetje uitkijken in plaats van het hele fietspad innemen is er toch niets aan de hand? Laat ieder lekker zijn ding doen, laat je niet opfokken door een paar debielen (zowel bij de wielrenners als de andere weggebruikers) en kijk zelf een beetje uit. Leef en laat leven. Maarja, leg dat bepaalde mensen maar eens uit, het woord "relaxed" zit bij sommigen niet in het woordenboek.

En die bel waar men altijd weer over zeurt, je kan natuurlijk niet met een bel koersen en ik ga ook echt niet voor elk trainingsritje een bel op m'n fiets schroeven om hem erna weer af te halen. Met een vriendelijk-doch-dringend "pardon" roepen met een bedankje als je langskomt lijkt me vrij weinig mis. Als je een beetje de goede wegen uitzoekt heb je er ook niet zo'n last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:53:
Ondanks dat dit geen fietsvakantie was toch 5 ritjes van 60-85 km gemaakt in 12 dagen, en uiteraard ook een keertje de Ventoux opgereden. Door m'n pfeiffer moest ik het wel rustig aan doen, dus rustig in D2 omhoog gereden vanuit Malaucene in 1.50.
Dat doe je dan best netjes. Jij vindt jezelf toch een anti-klimmer? Als je die in 1:50 omhoog rijdt dan heb je volgens mij alsnog dik 11km per uur gereden op een klim van ruim 20km met 7,5%. Dat gaat mij echt niet lukken in D2 :)
Ik heb er nu 4 ritjes mee gereden, en hij zit echt heerlijk. Beste broek die ik tot nu toe heb gehad (referentie: Castelli Garmin bib (Kiss3), Pearl Izumi, Craft, Shimano). Bijbehorende shirtje is ook fijn trouwens, zit lekker strak om de bovenarmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Evianon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:31:En die bel waar men altijd weer over zeurt, je kan natuurlijk niet met een bel koersen en ik ga ook echt niet voor elk trainingsritje een bel op m'n fiets schroeven om hem erna weer af te halen. Met een vriendelijk-doch-dringend "pardon" roepen met een bedankje als je langskomt lijkt me vrij weinig mis. Als je een beetje de goede wegen uitzoekt heb je er ook niet zo'n last van.
Toch benieuwd waarom je niet met een bel kan koersen... zo zwaar is zo een bel niet, in de weg zitten doet ie ook niet.....

En juist die vriendelijke-doch-dringende "pardon" zorgt ervoor dat mensen zich kapot ergeren aan wielrenners... het komt gewoon "aso" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zaterdag poging gedaan om KOM te halen op segmentje. (stond 2e)
Kom ik thuis en zie ik dat strava geen zin had om segment te matchen...

Dus maar even case ingeschoten bij strava en die hebben het gefixt.

http://www.strava.com/act...28781/segments/4338030930

Redelijk op de max gereden aan m'n hartslag te zien ;)
En ja weinig andere mensen die segment hebben gedaan, maar leukere KOM dan sprintje van 200 meter ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Maar al die elektrosauriërs horen de bel vaak niet :+

Nja, ik blijf gewoon bellen tot ze me er voorbij laten, maar zeker groepen met (vaak oudere) personen die aan het fietsen zijn vaak lastig in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Pelle schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:05:
[...]

Dat doe je dan best netjes. Jij vindt jezelf toch een anti-klimmer? Als je die in 1:50 omhoog rijdt dan heb je volgens mij alsnog dik 11km per uur gereden op een klim van ruim 20km met 7,5%. Dat gaat mij echt niet lukken in D2 :)
Een anti-klimmer is misschien overdreven, maar een superklimmer ben ik zeker niet. Ik kan door veel training en goed lijnen een redelijk tempo bergop ontwikkelen. Met de nadruk op redelijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Evianon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:31:
Tsja, komt denk een

Met een vriendelijk-doch-dringend "pardon" roepen met een bedankje als je langskomt lijkt me vrij weinig mis.
Jawel, ik zou dan ook pisnijdig op je reageren (ik roep altijd direct "GEBRUIK JE BEL! ". Als ik met iemand fiets en die doet dat, dan verzoek ik hem ook vriendelijk mij voortaan te laten bellen.

Roepen op de fiets is altijd asociaal. Want "pardon meneer, mevrouw zou ik er even langsmogen" daar heb je geen tijd voor dus meer dan een woord is het niet.

En niet kunnen koersen met een bel.... ik begrijp hem niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 26-08-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Je kan toch ook even afremmen als je iemand wil passeren? En dan het even keurig vragen (en rustig inhalen) ipv PARDON te bleeeren als je er 30 meter achter fietst. Als je dat niet wil moet je maar een fatsoenlijke bel kopen en rekening houden met anderen. Dat is voor alle partijen het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BertP schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:43:
Je kan toch ook even afremmen als je iemand wil passeren? En dan het even keurig vragen (en rustig inhalen) ipv PARDON te bleeeren als je er 30 meter achter fietst. Als je dat niet wil moet je maar een fatsoenlijke bel kopen en rekening houden met anderen. Dat is voor alle partijen het beste.
Sowieso zijn fietsbellen een geweldige uitvinding die sommige mensen maar willen ontkennen. Briljant hoeveel vriendelijker een fietsbel is dan een claxon, had ik maar een vriendelijk klinkende toeter op de auto :*).
Overigens zijn er nog veel meer fietsers zonder fietsbel dan wielrenners dus wat dat betreft is het absoluut geen wielrennersissue :) Relaxed op een stadsfiets rijden is ook een ervaring wat dat betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 26-08-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Makkelijk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:43:
[...]

Sowieso zijn fietsbellen een geweldige uitvinding die sommige mensen maar willen ontkennen. Briljant hoeveel vriendelijker een fietsbel is dan een claxon, had ik maar een vriendelijk klinkende toeter op de auto :*). Overigens zijn er nog veel meer fietsers zonder fietsbel dan wielrenners dus wat dat betreft is het absoluut geen wielrennersissue :)
True :)

Als je je gewoon netjes gedraagt is er niet zo veel aan de hand, een uitzondering daargelaten. Ik ging laatst echter voor het eerst met een collega van een bekende fietsen en die begon na 5 minuten al met "tering opa en tyfus bejaarden" te schreeuwen als ze (in zijn beleving) niet snel genoeg weg waren. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:53:

Pfeiffer is a b*tch. Je kan het zwaar hebben of minder zwaar, maar luisteren naar je lichaam is een must. Mn neef luisterde niet naar zn lichaam en heeft er nu chronisch last van en komt er nooit van af. Ik had het zwaar te pakken maar heb gewoon mn lichaam in rust mode gezet en was er redelijk snel vanaf.

Dus kudo's dat je toch zulke stukken nog pakt (je conditie was natuurlijk wel beter bij aanvang van je pfeiffer dan die van mij).
BertP schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:43:
Dat werkt echt niet, vooral niet in een groep. Beste is gewoon een kleine bel monteren en bijtijds beginnen met 1 bel, vaak horen ze die wel. Behalve die oude fossielen, voor die mensen moet je een paar keer extra bellen en soms wat vertragen. Ik heb nooit mensen die boos zijn dat ik bel en er dan langs ga (maarja ik rij ook geen 40+ ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 03-10 12:11
Makkelijk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:43:
Sowieso zijn fietsbellen een geweldige uitvinding die sommige mensen maar willen ontkennen. Briljant hoeveel vriendelijker een fietsbel is dan een claxon, had ik maar een vriendelijk klinkende toeter op de auto :*).
Overigens zou ik alsnog graag hebben dat automobilisten vaker even kort claxoneren voor ze aan hun inhaalactie beginnen. Had er zondag een paar die dat heel beschaafd deden en dat is een stuk prettiger dan een die plotseling langszoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat dat betreft is het wel lekker om in frankrijk te fietsen.

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10598314_905036032844429_1712398718_n.jpg

Soms komt een auto nog vlak langs, maar na inhalen zie je dan meestal nederlands kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Je merkt wel dat er veel meer tolerantie in andere landen is voor fietsers hè? In Limburg trouwens ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen tolerantie voor wielrenners wordt overigens ook vaak op de proef gesteld. Koop gewoon een bel, denk ik dan. De enige situatie waarin je géén bel zou hoeven te gebruiken, is tijdens een wedstrijd op een afgesloten parcours. In alle andere situaties is het niet alleen nuttig, maar ook nog eens verplicht om een bel te hebben. De argumenten tégen zijn ook onzinnig. Dat het er niet uit ziet, is geen argument. Dat het meer weegt, evenmin (die vette bierpens van je eraf trainen scheelt veel meer dan die 25 gram van die bel). En dat het moeilijk te verwijderen is...sja, ik heb zelf een el cheapo BBB-belletje, en dat zit gewoon met een rubberen ringetje/elastiekje. Is letterlijk 3 seconden werk om die te (de)monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Van mij mogen ze ook veel strenger optreden tegen het niet hebben van een bel...
Niks zo irritant als mensen die maar roepen om er langs te mogen, meestal ook nog op een intimiderende manier. Want we moeten natuurlijk met ons bejaardengroepje op de racefiets wel door blijven fietsen met 26kmh gemiddeld.. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Om eerlijk te zijn wordt er tijdens mijn ritjes ook het meest geschreeuwd door overjarige kerels (50+) met overmatched teamkleding, die duidelijk thuis onder de plak zitten of waarbij het op hun werk niet lekker loopt en die dat op de fiets moeten afreageren. Niets lekkerders dan die gasten vervolgens keihard tegen de wind in voorbij te stampen.

Ik kan me, op basis van het gedrag dat ik om me heen zie, echt levendig voorstellen dat mensen een hekel hebben aan 'de' gemiddelde wielrenner, die zich inderdaad asociaal gedraagt. Helaas lijden de goeden daar ook onder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:59:
Mijn eigen tolerantie voor wielrenners wordt overigens ook vaak op de proef gesteld. Koop gewoon een bel, denk ik dan. De enige situatie waarin je géén bel zou hoeven te gebruiken, is tijdens een wedstrijd op een afgesloten parcours. In alle andere situaties is het niet alleen nuttig, maar ook nog eens verplicht om een bel te hebben. De argumenten tégen zijn ook onzinnig. Dat het er niet uit ziet, is geen argument. Dat het meer weegt, evenmin (die vette bierpens van je eraf trainen scheelt veel meer dan die 25 gram van die bel). En dat het moeilijk te verwijderen is...sja, ik heb zelf een el cheapo BBB-belletje, en dat zit gewoon met een rubberen ringetje/elastiekje. Is letterlijk 3 seconden werk om die te (de)monteren.
Same here, ik heb hem om de zadelpen. Ik heb alleen twee zadelpennen (gewone en tijdrit houding pen), en dus steekt de bel elke keer gewoon over naar de andere zadelpen. Zeker 2m werk.

Gewoon even 'pingping', mensen gaan rustig aan de kant, en een korte vriendelijke 'dank je wel!!' als je voorbij rijdt. Kost geen moeite, scheelt een hoop ergernis. En wat ik me afvraag, ik fiets 90% van mijn tijd eigenlijk op plekken waar niet zo veel auto's komen (regio Nijmegen). Waar hebben jullie zo'n last van asociale automobilisten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 10:05
Makkelijk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:40:
En niet kunnen koersen met een bel.... ik begrijp hem niet :?
Magic666 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:11:
[...]

Toch benieuwd waarom je niet met een bel kan koersen... zo zwaar is zo een bel niet, in de weg zitten doet ie ook niet.....

En juist die vriendelijke-doch-dringende "pardon" zorgt ervoor dat mensen zich kapot ergeren aan wielrenners... het komt gewoon "aso" over.
Een trainingskoersje gaat misschien nog, maar ik rij zelf bij de elite/beloften en ze zien je daar al aankomen bij een wedstrijd met een fiets met bel erop. Als je je fiets precies op 6.8 kilo en aardig gestroomlijnd hebt, laat je er natuurlijk geen bel op zitten. De KNWU is ook altijd erg streng met wat er aan je fiets zit of hangt, ik vermoed dat een bel eraf moet. Het zal ook wel een leuk geluid geven met 50km/u over de kasseien :P.

Maar 2x per week een bel eraf schroeven en er weer opzetten is me eigenlijk teveel moeite voor die 2 mensen waar ik niet langs kom zonder seintje, zondag in 160 km welgeteld 2x "pardon" moeten roepen. Dat is dan in de Randstad, als je een beetje handige routes uitzoekt gaat het (in mijn ervaring) prima.

Als je wat afremt als je iemand gaat inhalen en dus niet puur rijdt om een zo hoog mogelijk Strava gemiddelde neer te zetten lijkt een vriendelijk (maar nog steeds wel een beetje dringend, want anders kun je het 5x zeggen) "pardon" me toch wel prima, zelden negatieve reacties van andere weggebruikers. Zelf knijp ik ook altijd even in de remmen als ik zie dat de weg 50 meter verder wat breder wordt, of dat ik even een stukje parkeervak kan pakken om in te halen o.i.d., waardoor de ander ook niet opzij hoeft. Juist het beginnen met bellen op 100 meter afstand en dan door blijven bellen tot je er langs bent vind ik zelf storend.

Zo'n belletje die er in 3 seconden op en af gaat met een rubbertje is misschien wel nice to have, zal binnenkort eens kijken of zoiets op m'n stuur past. Toch blijft een belletje op een racefiets een beetje een tourrijders gevoel hebben :P. Maar heb het niet hebben van een bel ook nooit echt als issue ervaren though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ybastiaans schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:25:
[...]
Waar hebben jullie zo'n last van asociale automobilisten dan?
Regio Rotterdam. Ik rijd mijn rondjes vaak ten noorden van de stad (omgeving Delft/Zoetermeer) of meer naar het oosten (Gouda/Groene Hart/Schoonhoven etc.). Regelmatig dat je daar bij bruggetjes of kruisingen automobilisten tegenkomt die je gewoon geen voorrang verlenen. Je hebt als wielrenner gewoon minder goodwill bij veel mede-weggebruikers en dat komt helaas door het asociale gedrag van veel wielrenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Bij officiële koersen mag je geen loszittende onderdelen (op een bidon na) hebben. Een bel mag dus niet.
Verder ga ik me niet in de bel discussie mengen, die is in de afgelopen 17 delen al vaak genoeg voorbij gekomen :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjilp schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:34:
Bij officiële koersen mag je geen loszittende onderdelen (op een bidon na) hebben. Een bel mag dus niet.
Maar zodra je iets anders dan officiële koersen rijdt, met andere woorden: zodra je aan het verkeer deelneemt op de openbare weg, is een fietsbel wettelijk verplicht. En als je wedstrijden gaat rijden op de (niet-afgesloten) openbare weg, dan heet zoiets gewoon een illegale straatrace :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik zeg ook niet dat ik anti-bel ben, heb zelf gewoon een bel op m'n fiets, ik zeg alleen dat het in de koers niet mag :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Heb je überhaupt goodwill? Dat vind ik al heel wat :+. Wat wel grappig is, is dat ik zowel wielren als mountainbike. Met de mountainbike krijg ik echt veel meer voorrang. En ik denk dat het enorm veel scheelt of je in je eentje fietst of met een groep. Volgens mij is de goodwill voor een groep echt 0,0 namelijk.

Zoals hierboven gezegd misschien goed om niet in herhaling te vallen. Jammer dat FlitsFlits er niet meer is, die had deze discussie met een ongenuanceerde opmerking afgerond :p.

Aan de andere kant zie ik ook steeds strava-linkjes voorbij komen met 'gemiddelde x over afstand y', iets wat me als vaste lurker van dit topic niet meer interesseert. De fietsvakanties en verslagen vind ik wel weer heel boeiend om te lezen, inclusief het beeldmateriaal.

Dus.. wie draagt er hier nog geen helm? * Roet rent fietst
Pagina: 1 ... 91 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.