Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Ha, daarom heb ik een waterdichte telefoon! :P

Maar nee, het is inderdaad veel makkelijker om ff snel op je schermpje voor het stuur te kunnen kijken dan je telefoon uit je achterzak te moeten halen. Telefoon op het stuur kan nog, maar zo'n 5 incher vind ik dan toch wel wat groot. En de accu gaat me niet lang genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:20:
Even uit pure nieuwsgierigheid; waarom willen jullie een gps op je fietscomputer? Nemen jullie geen telefoon mee als je gaat fietsen? Kijk, als je het kan en wil betalen snap ik het (zou ik ook het liefst doen) maar als je twijfelt, of je budget laat het nog niet direct toe, kun je toch net zo goed de gps van je telefoon gebruiken en een redelijk eenvoudige fietscomputer nemen?
Ik heb zelf voor GPS gekozen om routes die ik niet ken te kunnen fietsen. Ik kan thuis een route downloaden of zelf maken en dan gaan na fietsen. Erg leuk om zo voor mij onbekende stukjes te ontdekken. En dat voorkomt dat ik vaak dezelfde (kleine) stukken fiets. Daarnaast is het leuk om te zien waar ik met de toervereniging helemaal ben heen gefietst (en zonder te verdwalen de route nog een keer kunnen fietsen). De computer slaat op en vervolgens sla ik het op in Data Center 4 waarbij ik alle gegevens voor handen heb. Uploaden naar Strava kan ook om het met je fietsvrienden te vergelijken.

Een telefoon neem ik ook mee voor noodgevallen (evenals een ID bewijs, NTFU pasje en pinpas). Die zit echter in de achterzak en daar doe ik tijdens het fietsen helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 20:04

Sherlock

No Shit

rally schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:28:
[...]
Omdat ik niet altijd met mijn telefoon fiets. Vaak heb ik hem bij me (en gebruik ik hem als "backup" door ook met Strava te loggen), maar als de accu bijna leeg is dan laat ik hem thuis.
Ah ja, ik neem hem echt altijd mee. Accu gaat ook vrij lang mee, dus daar hoef ik het gelukkig niet voor te laten.
Bovendien is het prettiger navigeren met een fietscomputer dan met je telefoon in je hand op een racefiets (op een normale fiets vind ik het al niet prettig).
Dit lijkt me inderdaad wel een goede reden, zelf probeer ik van tevoren te bedenken waar ik ga fietsen en/of rijd ik met anderen die de route al eens gereden hebben. Al fietsend op je telefoon kijken lijkt me inderdaad helemaal niks...
Daarnaast is mijn fietscomputer beter bestand tegen de regen dan mijn telefoon ;) En ik wil nog wel eens in een klein buitje terecht komen.
Hmm, nog niet eens aan gedacht. Mijn Z1 compact kan gelukkig wel tegen een buitje :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
Sherlock schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:20:
Even uit pure nieuwsgierigheid; waarom willen jullie een gps op je fietscomputer? Nemen jullie geen telefoon mee als je gaat fietsen? Kijk, als je het kan en wil betalen snap ik het (zou ik ook het liefst doen) maar als je twijfelt, of je budget laat het nog niet direct toe, kun je toch net zo goed de gps van je telefoon gebruiken en een redelijk eenvoudige fietscomputer nemen?
Ik gebruik het om mooie routes te fietsen die ik zelf niet/moeilijk zou kunnen vinden. Ik heb geen zin om elke .. meter te stoppen om te kijken waar ik naar toe moet.
Als je op fietsborden gaat rijden dan rijd je vaak langs de grote weg. Terwijl er vele malen mooiere weggetjes beschikbaar zijn. De juiste route bepalen is dan lastig zonder navigatie, en dus gps.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo samenvattend is het voordeel dus echt het navigeren tijdens het fietsen, en niet zozeer het achteraf terugkijken van je route/prestatie. Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
Update voor strava op de android en iphone, je kan nu direct foto's uploaden zonder instragram :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Nixo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:11:
Ik zit te twijfelen tussen de 510 en de 810. En dan de 810 voor dat stukje navigatie wat toch wel handig kan zijn in onbekend gebied. Maar die dingen durven ze echt zo de hoofdprijs voor te vragen... 8)7
Ik heb een 510 en het is echt een heel prettig ding. Echt navigeren in onbekend gebied werkt niet, maar afgelopen zomer heb ik bijvoorbeeld de locatie van de camping opgeslagen en vervolgens heerlijk zorgeloos rondgefietst. Als je het echt niet meer weet, kun je altijd nog zien hoever je hemelsbreed in een bepaalde richting moet.

Wil je echt routes voorbereiden, dan werkt dat op de 510 ook prima. Ik heb mijn telefoon nog bij me met Google maps, dus als ik het echt niet meer weet, kan ik daar ook wel even op kijken. In de praktijk nog nooit nodig gehad.

Ik vond de 810 ook te duur worden. Heb dus een tijd zitten twijfelen tussen een 510 en een 800, maar toen bedacht dat ik de navigatie minder belangrijk zou vinden dan Bluetooth. Dat is het afgelopen jaar ook echt waar gebleken. Na het fietsen staat de route meteen in Garmin Connect en vanaf daar door naar Strava. Ook na een rondje hardlopen, wordt bij thuiskomst meteen de boel gesynchroniseerd. Dat werkt echt relaxed.

Het was echter wel mooi geweest als je in het Connect-appje op je telefoon een route zou kunnen maken met Maps of iets dergelijks en die dan naar je Edge kunt sturen. Dat kan helaas nog niet. Zoals gezegd: ik heb onderweg nog niet de behoefte gehad om een route te maken, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik dat wel ooit zou willen.

@Sherlock: voor mij is het toch echt het achteraf terug kijken en niet zozeer het navigeren. Ik gebruik de routefunctie van de 510 dan ook niet zo vaak, maar zit wel vaak achteraf op Strava mijn fiets- en hardlooprondjes nog eens te bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 24-03-2015 12:03 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ik heb de Garmin 500 en gebruik de navigatie af en toe. Het navigeren op een zwart lijntje gaat niet altijd vlekkeloos, al regelmatig een afslag gemist, maar is redelijk te doen. Wel moet je van te voren weten welke route je gaat rijden en deze op je Garmin zetten.

Route plannen doe ik dan ook in Strava, bestandje exporteren en overzetten. Nadeel is, als ik op vakantie ga heb ik iets van een laptop nodig om het over te zetten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
dreamscape schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:00:
[...]

I
Het was echter wel mooi geweest als je in het Connect-appje op je telefoon een route zou kunnen maken met Maps of iets dergelijks en die dan naar je Edge kunt sturen. Dat kan helaas nog niet. Zoals gezegd: ik heb onderweg nog niet de behoefte gehad om een route te maken, maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik dat wel ooit zou willen.
Je kunt wel op de garmin connect website een route tekenen dacht ik en deze dan via de app naar je edge sturen. Maar de connect site werkt niet heel fijn met een telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren lekker klimritje gemaakt met erg mooie uitzichten.

Afbeeldingslocatie: https://instagram.com/p/0lFLQhhaOa/media?size=l

Afbeeldingslocatie: https://instagram.com/p/0lETsjzbva/media?size=l

Afbeeldingslocatie: https://instagram.com/p/0lFUd4haOy/media?size=l

153km met 2860hm:
https://www.strava.com/activities/272967160

Vandaag herstelritje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heel erg gaaf!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
dreamscape schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Ik heb een 510 en het is echt een heel prettig ding. Echt navigeren in onbekend gebied werkt niet, maar afgelopen zomer heb ik bijvoorbeeld de locatie van de camping opgeslagen en vervolgens heerlijk zorgeloos rondgefietst. Als je het echt niet meer weet, kun je altijd nog zien hoever je hemelsbreed in een bepaalde richting moet.

Wil je echt routes voorbereiden, dan werkt dat op de 510 ook prima. Ik heb mijn telefoon nog bij me met Google maps, dus als ik het echt niet meer weet, kan ik daar ook wel even op kijken. In de praktijk nog nooit nodig gehad.

Ik vond de 810 ook te duur worden. Heb dus een tijd zitten twijfelen tussen een 510 en een 800, maar toen bedacht dat ik de navigatie minder belangrijk zou vinden dan Bluetooth. Dat is het afgelopen jaar ook echt waar gebleken. Na het fietsen staat de route meteen in Garmin Connect en vanaf daar door naar Strava. Ook na een rondje hardlopen, wordt bij thuiskomst meteen de boel gesynchroniseerd. Dat werkt echt relaxed.

@Sherlock: voor mij is het toch echt het achteraf terug kijken en niet zozeer het navigeren. Ik gebruik de routefunctie van de 510 dan ook niet zo vaak, maar zit wel vaak achteraf op Strava mijn fiets- en hardlooprondjes nog eens te bekijken.
Kun je zien dat het voor iedereen persoonlijk is. Ik vind het geen probleem om mijn Garmin even aan de computer te hangen. Zit toch (bijna) iedere avond wel ff op de computer. Daarnaast zou het natuurlijk ook geen probleem zijn als je een paar dagen later pas je rit online zet wanneer je naar de gegevens wilt kijken. Bij wijze van kun je ook wachten met online zetten tot je meerdere ritten ineens doet. :)

Voor mij blijft de navigatie het grote pluspunt. Ik ken mezelf en fiets anders toch weer hetzelfde rondje omdat je dat al kent. Nu probeer ik vaak nieuwe routes uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
DDX schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

153km met 2860hm:

Mooie rit DDX! d:)b Sa Calobra ben ik ook geweest. Alleen ik hield het bij 65km met 1600hm. :+

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 24-03-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 19:05
DDX schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:59:
Update voor strava op de android en iphone, je kan nu direct foto's uploaden zonder instragram :)
Zo te zien werkt dat alleen als je de app gebruikt om je rit te loggen... :(

Edit: negeer bovenstaande, op het potloodje drukken bij je rit en foto's toevoegen!

[ Voor 13% gewijzigd door Ascension op 24-03-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
DDX schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

153km met 2860hm:

Ziet er geweldig uit!

Heeft er iemand een leuke route om in Limburg te fietsen +/- 100km met een aantal "bergen" erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Nixo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Ziet er geweldig uit!

Heeft er iemand een leuke route om in Limburg te fietsen +/- 100km met een aantal "bergen" erin.
http://gpstracks.nl/ov-fiets-limburg.php - de routes van limburgs mooiste zijn meestal wel de moeite waard.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:55
Nixo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Ziet er geweldig uit!

Je kan lekker makkelijk gewoon zo'n AGR lus fietsen, die zijn permanent uitgezet. 1 van die lussen is rond de 100km en gaat via het drielandenpunt, prima route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Hielko schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Je kan lekker makkelijk gewoon zo'n AGR lus fietsen, die zijn permanent uitgezet. 1 van die lussen is rond de 100km en gaat via het drielandenpunt, prima route.
Klinkt goed :)

Kijken of het weer vrijdag meezit en dan fiets in de trein en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik nijg toch meer naar de Garmin 810. Maar hebben jullie deze met voor geïnstalleerde kaart of hebben jullie er open streetmaps opgezet? Het lijkt erop alsof OpenStreetMaps net zoveel of meer info/details geeft. En voor €50 extra wil ik ben wel een beetje spelen. Kan niet zo lastig zijn als tweakers :+

Duidelijk: http://www.fietspraat.nl/...min-edge-toestel-plaatsen

[ Voor 34% gewijzigd door Nixo op 24-03-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
OSM en OFM werken meer dan prima inderdaad. En gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Openstreetmap hier ook, en voor de mtb openmtbmaps (oid weet de naam niet precies meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
LuPo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:34:
[...]

Mooie rit DDX! d:)b Sa Calobra ben ik ook geweest. Alleen ik hield het bij 65km met 1600hm. :+
Sa Calobra was erg mooie klim, goed kwaad gemaakt en met 170bpm gemiddeld opgereden 8)
We hebben voor deze week ook nog rit met 4000hm op de planning staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 20:31

Vuurvoske

Nunquam cede!

Even kort voorstellen. Ik ben Vuurvoske, in het echte leven *snip* op verzoek verwijderd
Ik kwam net via een collega op strava jullie cycling club tegen, dus gelijk maar lid geworden.
Sinds maart 2013 aan het wielrennen, daarvoor al mountainbiken.
Mijn fiets: Cannondale CAAD6 Seaco Team edition 2002 (8kg).

Ik ben behoorlijk fanatiek. Rijd van maart tot eind augustus op de weg (met af en toe tochten op de MTB er tussendoor). Op woensdagavond en zondagmorgen met mijn club, daarnaast op woensdagmiddag ook nog met een andere groep en mijn vaste fietsmaat. Gemiddeld rijd ik ergens tussen de 200 en 250km in de week. Al moet ik zeggen dat ik met mijn nieuwe traningsschema waarschijnlijk meer richting de 280 a 300 / 320 in de week ga zitten.
In de maanden van september tot en met maart voornamelijk in de bossen op de MTB. En wil hierbij wat gaan proeven van de enduro / marathon tochten.

Ik zal binnenkort een foto van mijn fiets sturen.
Strava profiel: *snip* op verzoek verwijderd

P.s. ik vergeet vaak op het forum te komen, dus als het langer duurt voordat ik reageer op een vraag ligt het aan mij :p

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 24-06-2021 21:47 . Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd op verzoek ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Nog meer mensen die mee rijden met de Classico Boretti op 2 mei?
Vuurvoske schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:25:
Even kort voorstellen. Ik ben Vuurvoske, in het echte leven *snip* op verzoek verwijderd
Op je Strava profiel staat wel je volledige naam ;)

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 24-06-2021 21:49 . Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Hielko schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Dank je, ben eind april ook daar in de buurt en hoop eigenlijk wel een rondje te kunnen fietsen daar :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 09:58
Good Fella schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:46:
Nog meer mensen die mee rijden met de Classico Boretti op 2 mei?
Ik had al wel de mail ontvangen maar nog niet goed bekeken. Nu wel en moet zeggen dat ik er wel enthousiast van wordt. Heb je deze al eerder gefietst? Hoe is het qua drukte?

Ik denk zelf aan de 110km. Ik ga het bij ons eens in de groep gooien.

Vandaag ook mijn Velotoze overschoenen binnen gekregen. Voelt heel bijzonder aan. Net een hele dikke kapot geknipte ballon. Hopen dat ik het een donderdag even kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Qua drukte?

Vorig jaar was complete chaos, echt gewoon niet leuk meer. Hopelijk dus dit jaar én beter georganiseerd en misschien minder mensen omdat ze het zat zijn :+

Maar route was leuk, sfeer goed, maar vind het vrij prijzig maar daarin ben ik de enige binnen de groep waarmee ik ga. De mannen waarmee ik rijd gaan na de finish rechts omkeert naar de auto, en ik wil dit keer toch echt wel even op het evenementen terrein kijken :)

Ik zit trouwens te kijken naar een setje nieuwe schoenen, heb nu simpele Agu's die €35 euro waren bij cyclewear maar de stijlpolitie wil ook wat :+

Iemand nog tips voor rond de €100? Wel daarboven qua prijs maar zag de Shimano R171 erug strak qua looks 8)
Verder had ik de prijstechnisch veilige Shimano R-H088 op het oog. En de Mavic Galibier en Ksyrium Elite komen voor zover ik kon vinden goed voor de dag?

Dus iemand nog tips of do's en don'ts bij deze of andere schoenen ?

Edit: altijd handig, kleding en fiets is zwart/wit en gebruik gewoon SPD-SL .

[ Voor 39% gewijzigd door sapphire op 24-03-2015 20:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Kleding vraagje... Ik ben aan het kijken naar een Castelli bib. Nu heb ik een Craft en Ultima bib in L en ik lees overal dat Castelli klein valt, moet ik dan dus een XL bestellen of kan dat ook gewoon een L zijn? (Ik ben 1.83 met vrij lange benen)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DeFeCt schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:50:
Kleding vraagje... Ik ben aan het kijken naar een Castelli bib. Nu heb ik een Craft en Ultima bib in L en ik lees overal dat Castelli klein valt, moet ik dan dus een XL bestellen of kan dat ook gewoon een L zijn? (Ik ben 1.83 met vrij lange benen)
Ik zou ergens gaan passen. Ik ben ook 1.83 en al mijn broekjes zijn maat M, ook Castelli. Ik heb hier echter ook al mensen voorbij zien komen met (ongeveer) dezelfde lengte die, omdat Castelli kleiner zou vallen, op XL uitkomen voor Castelli.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 09:58
Dus iemand nog tips of do's en don'ts bij deze of andere schoenen ?

Edit: altijd handig, kleding en fiets is zwart/wit en gebruik gewoon SPD-SL .
Ja, de breedte van je voet en hoogte van de rug van je voet proberen te achterhalen.

Ik heb blijkbaar een brede voet en kwam uit bij Northwave. Van de zomer voor €115 gekocht en ze zitten heerlijk. Dit na een twijfelachtige periode met diadora gefietst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Ik zou ergens gaan passen. Ik ben ook 1.83 en al mijn broekjes zijn maat M, ook Castelli. Ik heb hier echter ook al mensen voorbij zien komen met (ongeveer) dezelfde lengte die, omdat Castelli kleiner zou vallen, op XL uitkomen voor Castelli.
Ik vind offline passen en online gaan kopen dan ook weer not done :) Misschien het risico van de verzendkosten maar gewoon riskeren dan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

soskes schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:08:
[...]

Ik had al wel de mail ontvangen maar nog niet goed bekeken. Nu wel en moet zeggen dat ik er wel enthousiast van wordt. Heb je deze al eerder gefietst? Hoe is het qua drukte?

Ik denk zelf aan de 110km. Ik ga het bij ons eens in de groep gooien.
Dit wordt mijn eerste keer :) Een aantal vrienden waar ik mee rijd hebben hem al wel een paar een keer gereden en die waren er over te spreken, maar ik lees net dat het heel druk is :+

Wij hebben ons ingeschreven voor de 165km; beetje uitdaging :)

argro schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Mag ik u herinneren aan regel 58: Support your local bike shop.
Rule 58
Never buy bikes, parts or accessories online. Going into your local shop, asking myriad inane questions, tying up the staff’s time, then going online to buy is akin to sleeping with your best friend’s wife, then having a beer with him after. If you do purchase parts online, be prepared to mount and maintain them yourself. If you enter a shop with parts you have bought online and expect them to fit them, be prepared to be told to see your online seller for fitting and warranty help.

On a different note en aangezien ik nieuw ben in het topic:

Mijn naam is Michiel Bijl, 27, en kom uit Arnhem en fiets voornamelijk in de regio tussen Arnhem, Veenendaal en Barneveld. Fiets nu een kleine drie jaar en heb vorig jaar mijn huidige fiets gekocht; een Bulls Vulture 2. Vorig jaar een goede 2000 kilometer gereden, maar dit jaar staan de pijlen gericht op 3000 8)

Voor de geïnteresseerde mijn Strava profiel. Schroom je niet om mij toe te voegen :)

[ Voor 31% gewijzigd door MoietyMe op 24-03-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeFeCt schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:03:
[...]

Ik vind offline passen en online gaan kopen dan ook weer not done :) Misschien het risico van de verzendkosten maar gewoon riskeren dan.
Met ergens passen bedoel ik natuurlijk ook daar kopen. Zo enorm zijn de prijsverschillen nou ook weer niet. Het is niet zo dat de kleding in een fysieke winkel 2 maal zo duur is of iets dergelijks. Inclusief verzendkosten scheelt het misschien een paar euro. Dat zou in ieder geval mijn voorkeur hebben boven het risico van verzendkosten. Daar komt nog bij dat als je een L bestelt en die goed zit, je nooit zult weten of M of XL misschien wel beter zit. In een winkel ben je daar zo achter.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 24-03-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:29:
[...]
Met ergens passen bedoel ik natuurlijk ook daar kopen. Zo enorm zijn de prijsverschillen nou ook weer niet. Het is niet zo dat de kleding in een fysieke winkel 2 maal zo duur is of iets dergelijks. Inclusief verzendkosten scheelt het misschien een paar euro. Dat zou in ieder geval mijn voorkeur hebben boven het risico van verzendkosten. Daar komt nog bij dat als je een L bestelt en die goed zit, je nooit zult weten of M of XL misschien wel beter zit. In een winkel ben je daar zo achter.
Dit leek me een redelijk goede aanbeiding waarbij het verschil toch iets meer is dan een paar euro. We nemen de gok...En als hij goed zit hoef ik ook niet te weten of een M of XL beter zit ;) Helaas gooit mijn buik elke maattabel overhoop :P

[ Voor 6% gewijzigd door DeFeCt op 24-03-2015 22:01 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
DeFeCt schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:59:
[...]

Dit leek me een redelijk goede aanbeiding waarbij het verschil toch iets meer is dan een paar euro. We nemen de gok...En als hij goed zit hoef ik ook niet te weten of een M of XL beter zit ;) Helaas gooit mijn buik elke maattabel overhoop :P
Hopmans heeft hele scherpe prijzen over het algemeen. Zie dat ze hun website een stuk uitgebreid hebben.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wel grappig, ik dacht een leuke racefiets op de kop te tikken om weer te beginnen.. toch een hoop extra kosten;

1. Fiets
2. Bidon (had ik gelukkig nog)
3. Extra binnenbanden en kit (kreeg ik erbij)
4. Ketting reiniging / invetten (a la 15 tot 50eu)
5. Broek lang & kort
6. T-shirt lang & kort (lang heb ik al)
7. Fietscomputer (30 tot en met 200 voor beginners)

Gaat mijn geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Ircghost schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:33:
Wel grappig, ik dacht een leuke racefiets op de kop te tikken om weer te beginnen.. toch een hoop extra kosten;

1. Fiets
5. Broek lang & kort

Gaat mijn geld :P
8. Helm
9. Arm/been stukken
10. Fietsbril
:*)

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
jekker schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:37:
[...]

8. Helm
9. Arm/been stukken
10. Fietsbril
:*)
11 schoenen
12 overschoenen
13 handschoenen
14 sokken

Qua kleding zou ik overigens adviseren simpel te beginnen. Aanvullende zaken als arm- en beenstukken, regenjasjes, windbrekers et cetera volgen dan wel naar behoefte. Die behoefte is nu nog lastig in te schatten. Ben je bijvoorbeeld iemand die in weer en wind toch op de fiets stapt, of juist niet.

[ Voor 41% gewijzigd door argro op 24-03-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

haha ik had te snel op enter gedrukt!

1. Fiets
5. Broek lang & kort
8. Helm (90 euro?)
9. Arm/been stukken (begin ik nog niet aan)
10. Fietsbril (heb ik al)
11 schoenen (kreeg ik erbij SPD)
12 overschoenen (begin ik nog niet aan)
13 handschoenen (zeker! 25eu?
14 sokken (10/15 eu)

Wie biedt meer? :P

--
In mijn geval wil ik juist zoveel mogelijk goed weer beginnen om de lol weer op te bouwen en wanneer ik weer op oud niveau ben ook in slechter weer gaan rijden.. Wil ook zeker rustig en goedkoper opbouwen, zowel om impulsaankopen te voorkomen en om niet te vergeten dat het bovenal moet gaan om het fietsen zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 24-03-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De prijzen die je noemt kunnen zeker wel minder. Mijn helm was bijv. 40 euro, en ik heb vorige week nog extra handschoenen bij de Lidl voor 4 euro meegenomen. ;)

Zeker als je begint met fietsen zou ik het niet te gek maken. Je komt er dan vanzelf wel achter wat je wensen zijn en waar je wel of niet extra geld in moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb dus van het meeste een M en van Castelli heb ik qua lengte echt een L nodig en dat zit al krap (ben 1,88m 81 kg). Qua strakheid zit het prima overigens (stevige bovenbenen en bips).
soskes schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:00:
[...]

Ja, de breedte van je voet en hoogte van de rug van je voet proberen te achterhalen.

Ik heb blijkbaar een brede voet en kwam uit bij Northwave. Van de zomer voor €115 gekocht en ze zitten heerlijk. Dit na een twijfelachtige periode met diadora gefietst te hebben.
Ik heb al meerdere keren Shimano's gepast en die zaten prima dus ik weet iig dat ik die aan kan qua breedte :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
Waarom niet gewoon alleen korte shirts en broeken en dan wél arm en eventueel beenstukken.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 16:32
Ik zal maar gelijk even met de deur in huis vallen met mijn eerste post in dit topic:

Drie jaar terug eens enorm veel geluk gehad door toevalligerwijs bij een fietsenwinkel binnen te lopen waar een totale leegverkoop was. Heb daar toen mijn huidige Catlike helm voor pakweg 30,-, Shimano schoenen voor 40,- en een bioracer broek en een kek roze gekleurd shirtje van een Iers raceteam op de kop getikt. Vervolgens nog handschoenen gekocht bij de plaatselijke supermarkt en een fietsbril (want je moet er wel goed uitzien, haha). De afgelopen drie jaar heb ik verder eigenlijk niets anders nodig gehad. Het enige wat ik in dit voorjaar mis is een overjasje en lange broek voor de wat koudere dagen. Dat los ik tot nu toe op met een stretch hardloopbroek een windjack.

En verder: ik zal me direct maar even voorstellen. Beer is de naam, 25 jaar en sinds een jaar of drie trotse eigenaar van een Bulls Sora (gekocht op een studentenbudget) en volledig Shimano Sora afgemonteerd. Ik fiets voornamelijk op en rond de Utrechtse Heuvelrug en ben groot fan van ritjes onder de 100km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Ircghost schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:42:
haha ik had te snel op enter gedrukt!

1. Fiets
5. Broek lang & kort
8. Helm (90 euro?)
9. Arm/been stukken (begin ik nog niet aan)
10. Fietsbril (heb ik al)
11 schoenen (kreeg ik erbij SPD)
12 overschoenen (begin ik nog niet aan)
13 handschoenen (zeker! 25eu?
14 sokken (10/15 eu)

Wie biedt meer? :P

--
In mijn geval wil ik juist zoveel mogelijk goed weer beginnen om de lol weer op te bouwen en wanneer ik weer op oud niveau ben ook in slechter weer gaan rijden.. Wil ook zeker rustig en goedkoper opbouwen, zowel om impulsaankopen te voorkomen en om niet te vergeten dat het bovenal moet gaan om het fietsen zelf.
Helm (€30):
http://www.futurumshop.nl...20Fietshelm%20Zwart%2FWit

Handschoenen + sokkken (bundel, €24):
http://www.futurumshop.nl...-handschoenen-zwart.phtml

Het kan wel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Je kan het zo gek maken als je wilt. Eingelijk het enige wat je echt nodig hebt is een helm en fietsbroek. Daar moet je ook niet al te veel op besparen... Bijv. de lidl broeken zijn gewoon ruk. Als je wat hardloop of andere sport spullen in huis hebt kan je prima je sportsokken, langebroek, shirts en windjack daarvan gebruiken. Tuurlijk het zit niet zo fijn als speciale fietskleding en ziet er misschien ook wat minder uit, maar als je de sport nog aan het ontdekken bent en niet zeker weet of je ermee wilt doorgaan kan het prima.

Kijk ook eens bij decathlon. Prima spul om mee te beginnen.

Overigens zelf aan het kijken naar een (garmin) fietscomputer. Waarschijnlijk wordt het de edge 810 bundle. Prijsverschil met de 510, is ~40 euro (bij rose ivm. kortingspunten), dat vindt ik het wel waard om gewoon een kaart op je scherm te hebben. Ik vroeg mij af wat voor sd-kaartje mensen gebruiken? 8gb class 10 kost ~5 euro, maar 32gb ~12. Heb ik aan de 8gb genoeg om bijv. frankrijk op te zetten en ~10 ritten op te slaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Roberttt op 25-03-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Roberttt schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:36:
Je kan het zo gek maken als je wilt. Eingelijk het enige wat je echt nodig hebt is een helm en fietsbroek. Daar moet je ook niet al te veel op besparen... Bijv. de lidl broeken zijn gewoon ruk. Als je wat hardloop of andere sport spullen in huis hebt kan je prima je sportsokken, langebroek, shirts en windjack daarvan gebruiken. Tuurlijk het zit niet zo fijn als speciale fietskleding en ziet er misschien ook wat minder uit, maar als je de sport nog aan het ontdekken bent en niet zeker weet of je ermee wilt doorgaan kan het prima.

Kijk ook eens bij decathlon. Prima spul om mee te beginnen.

Overigens zelf aan het kijken naar een (garmin) fietscomputer. Waarschijnlijk wordt het de edge 810 bundle. Prijsverschil met de 510, is ~40 euro (bij rose ivm. kortingspunten), dat vindt ik het wel waard om gewoon een kaart op je scherm te hebben. Ik vroeg mij af wat voor sd-kaartje mensen gebruiken? 8gb class 10 kost ~5 euro, maar 32gb ~12. Heb ik aan de 8gb genoeg om bijv. frankrijk op te zetten en ~10 ritten op te slaan?
8Gb is meer dan genoeg: http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik ben 1.83 en ook vrij lange benen. Kwam op een L. Maar ligt ook aan je gewicht. Ik ben ~72kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 08:26
Die Giro Trinity ( Helm ) @ € 27,95 ( incl. porto ) ga ik even "tippen" binnen mijn social media kringetje
want das echt goedkoop ! --> http://www.futurumshop.nl...fietshelm-zwart-wit.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:48:
Die Giro Trinity ( Helm ) @ € 27,95 ( incl. porto ) ga ik even "tippen" binnen mijn social media kringetje
want das echt goedkoop ! --> http://www.futurumshop.nl...fietshelm-zwart-wit.phtml
Waarom is die bij mij € 32.95?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
DeFeCt schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:52:
[...]

Waarom is die bij mij € 32.95?
Doe eens in het mandje ?

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Helm_zps874rlrrl.png

[ Voor 34% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-03-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
hier ook 32,95, ook in het mandje. Stop ik er een tweede in, dan kost die tweede 42,95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 20:59
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:48:
Hier ook 32.95, prijs aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bij mij ook, wel alsnog aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Deze link moet je hebben:
http://www.futurumshop.nl...20Fietshelm%20Zwart%2FWit

Met nieuwsbrief er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, de schade van mijn valpartij van laatst is gelukkig zeer beperkt gebleven. De LBS heeft het achterwiel weer perfect gericht. Nu alleen zelf nog even geduld hebben tot ik weer met plezier op het zadel kan zitten...heb nogal wat last van m'n stuitje nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Thanks! Even met de support in gesprek nu.

En bam, geweldige support daar! Krijg het verschil terug :).

[ Voor 43% gewijzigd door Ircghost op 25-03-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Is die helm er maar in 1 maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Roberttt schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:36:
... Ik vroeg mij af wat voor sd-kaartje mensen gebruiken? 8gb class 10 kost ~5 euro, maar 32gb ~12. Heb ik aan de 8gb genoeg om bijv. frankrijk op te zetten en ~10 ritten op te slaan?
Ik zou een 16GB kaartje pakken, dan kun je heel Europa in één keer erop zetten. Die Openfietsmap is trouwens wel de fijnste qua layout op een Garmin als je het mij vraagt.
Over het aantal ritten moet je je geen zorgen maken, op het intern geheugen van je toestel zelf passen er al instens een paar honderd. En met Bluetooth sync is het niet eens nodig om zoveel op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
In de tekst staat inderdaad dat het gaat om een universele maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb een normaal groot hoofd dus ik gok dat er niet heel veel extra ruimte bij mij overblijft (wat vervelend kan zijn als je een klein hoofd hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 25-03-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Als je nog op zoek bent naar een paar nieuw banden voor een scherpe prijs. Kwam dit tegen:
SCHWALBE ONE VOUWBAND ZWART
http://www.futurumshop.nl...zwart.phtml?group=paypal2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Daar is futurumshop niet alleen in: http://www.mantel.com/schwalbe-one?spec[]=285 :p

Heb vorig jaar gereden met deze banden, bevielen goed moet ik zeggen

[ Voor 30% gewijzigd door roda_djavulen op 25-03-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ik heb het idee dat mijn achterband een beetje vierkant aan het worden is maar heb geen idee hoe dit kan, fiets is pas een jaartje oud. Daarnaast ook 3x lek gereden de laatste maand... Dus wellicht dat bovenstaande een goed idee is om aan te schaffen. Nu ongeveer ±2500km mee gereden...

[ Voor 21% gewijzigd door BertP op 25-03-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Hoeveel KM staat er op? Persoonlijk doe ik nog geen jaar met een achterband, dus heel vreemd is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
roda_djavulen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:43:
Hoeveel KM staat er op? Persoonlijk doe ik nog geen jaar met een achterband, dus heel vreemd is het niet
Het is een schwalbe lugano, zo'n ±2500km oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Geen ervaring met lugano's, maar dat zijn de instappers van schwalbe dacht ik. Maar na 2500 km kan je wel al slijtage gaan zien.
De one's zullen dan zeker een mooie upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Yes yes met Pasen zijn we in Duitsland nabij Bocholt dus even neuzen bij Rose Bikes op 4 April ;)

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-03-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
roda_djavulen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:51:
Geen ervaring met lugano's, maar dat zijn de instappers van schwalbe dacht ik. Maar na 2500 km kan je wel al slijtage gaan zien.
De one's zullen dan zeker een mooie upgrade zijn.
Hmm, dat gaat me dan weer €60 kosten en heb niet het idee dat ik het verschil ga merken tussen een band van €15 of €30. Of zijn de meningen hier daar duidelijk anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Je gaat het merken in hoe vaak je lek rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
plus dat ze een stuk comfortabeler zijn. (waarschijnlijk, ken de lugano's niet, maar ik vergelijk dan een vredestein van 15 euro met de schwalbe one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
LuPo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:01:
Opzich is dat voor mij wel van belang want de achterband die er nu op zit heb ik in 3 weken tijd 3 keer lek gereden (en ja ik heb de velg en band goed nagelopen :)). Wil het liefst zo min mogelijk lek rijden uiteraard ;) En is er afgezien van het esthetische oogpunt nog een reden om ze direct allebei te vervangen? Voor lijkt mij nog prima (en nog nooit lek gehad).

[ Voor 16% gewijzigd door BertP op 25-03-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekbestendigheid, rolweerstand en grip zijn communicerende vaten. Je kunt niet alle factoren optimaal in één band hebben. Daarom kun je ook niet in het algemeen zeggen dat een pure wedstrijdband als de Schwalbe One voor iedereen 'de beste band' is. Zeker niet als die persoon gewoon lekker een beetje wil trainen.

Zelf heb ik mijn Lugano's na ~2800 km vervangen door Vredestein Fortezza Senso All Weathers. Je merkt in droog weer dat ze een lagere rolweerstand hebben, maar niet heel veel. Wel is het verschil in vies weer echt substantieel. Met betere banden heb je echt meer mogelijkheden om te rijden in minder prettig weer. Overigens heb ik met die Lugano's in ~2800 km ook nooit lek gereden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:09:
Lekbestendigheid, rolweerstand en grip zijn communicerende vaten. Je kunt niet alle factoren optimaal in één band hebben. Daarom kun je ook niet in het algemeen zeggen dat een pure wedstrijdband als de Schwalbe One voor iedereen 'de beste band' is. Zeker niet als die persoon gewoon lekker een beetje wil trainen.

Zelf heb ik mijn Lugano's na ~2800 km vervangen door Vredestein Fortezza Senso All Weathers. Je merkt in droog weer dat ze een lagere rolweerstand hebben, maar niet heel veel. Wel is het verschil in vies weer echt substantieel. Met betere banden heb je echt meer mogelijkheden om te rijden in minder prettig weer. Overigens heb ik met die Lugano's in ~2800 km ook nooit lek gereden.
Wat ik hier uit op maak is dat de Schwalbe One een high-end band is met prima specs als 'wedstrijdband'? Ik denk dat ik dan wat meer neig naar jouw oplossing om een meer all-round oplossing te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik heb persoonlijk redelijk wat km's onverhard gereden met de one's en nooit en lekke band gehad. Maar wil je echt zekerheid, kun je inderdaad beter een soort van all weather band hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
roda_djavulen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:17:
Ik heb persoonlijk redelijk wat km's onverhard gereden met de one's en nooit en lekke band gehad. Maar wil je echt zekerheid, kun je inderdaad beter een soort van all weather band hebben
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het een goede band moet zijn waarbij de lekbestendigheid goed is. Van mij hoeft het niet de top van de top te zijn, degelijk is prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
LuPo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:01:
Waarschijnlijk niet, de Lugano is een behoorlijk lekbestendige band. Zeker als je de draadband hebt die Sensa (daar rijdt je toch op BertP?) normaal gesproken levert. De grip is ook prima. Rolweerstand zal niet geweldig zijn want ze zijn super-stug en ze zijn vooral ontzéttend zwaar.

M'n fietsmaatje heeft ze vervangen voor Continental GP4000SII maar had liever voor 2x10 euro weer 2 lugano's gehad achteraf. Wat is hij een portie sagerijnig over die Continentals. Nooit lek gereden met Lugano's en we rijden in de winter door natte duinen en de stad. Sinds hij de GP4000SII heeft al paar keer lek.

[ Voor 27% gewijzigd door Makkelijk op 25-03-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
continental gp4000 is voor deze doelgroep toch erg populair? Of michelin service course oid.

Ga zelf deze binnenkort op mijn domane leggen: http://www.bike-palast.co...ex-Master-25-schwarz.html :)

[ Voor 43% gewijzigd door roda_djavulen op 25-03-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Makkelijk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:27:
[...]

Waarschijnlijk niet, de Lugano is een behoorlijk lekbestendige band. Zeker als je de draadband hebt die Sensa (daar rijdt je toch op BertP?) normaal gesproken levert. De grip is ook prima. Rolweerstand zal niet geweldig zijn want ze zijn super-stug en ze zijn vooral ontzéttend zwaar.
De band die er vorig jaar bij de koop op zat is inderdaad een draadband. Deze wordt standaard meegeleverd met de Sensa Romagna. Ik denk dat dit (http://www.futurumshop.nl...LaGn_nbw8QCFejJtAodSlMAGw) een prima oplossing/upgrade is voor wat ik nu heb en bijv. een Schwalbe Uno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vredestein Senso All Weather heb ik nog nooit op lek gereden, van Nov tot nu gebruik (4000 K op gereden) en ze zien er nog steeds goed uit. Voor het beter weer gaat er Continental GP4000S II op.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 25-03-2015 15:46 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Even voor de zekerheid, iemand die weet of deze (http://www.futurumshop.nl...-x-23c-vouwband-wit.phtml) zo op mijn Sensa passen? Dan gaan dit de banden worden voor dit jaar denk ik zo :) Thanx voor alle tips & adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
BertP schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:31:
[...]

De band die er vorig jaar bij de koop op zat is inderdaad een draadband. Deze wordt standaard meegeleverd met de Sensa Romagna. Ik denk dat dit (http://www.futurumshop.nl...LaGn_nbw8QCFejJtAodSlMAGw) een prima oplossing/upgrade is voor wat ik nu heb en bijv. een Schwalbe Uno.
Als je gewoon een beetje wilt trainen of commuten is er (mits je frame er ruimte voor bied) ook weinig reden om voor een 23c te gaan, kijk dan liever naar 25 (of nog breder). Dat recente lek rijden met de lugano en het vierkant zijn hangt met elkaar samen, het is slijtage waardoor je lek rijdt. Je hoeft voor en achterband niet tegelijk te wisselen, een veel gebruikte taktiek is de voorband naar achteren en de nieuwe band voor monteren.

e; Ik zou er een paar euro extra tegenaan klatsen en voor een durano gaan voor 23 euro bij 12gobiking. Die heeft volgens Schwalbe marketing (http://www.schwalbe.com/nl/katalogeflyer.html) een langere levensduur en betere lekbescherming dan de lugano.

e2: aanbieding is alleen vandaag zie i: http://www.12gobiking.nl/...buitenband-racefiets-2015
Ik zou zelf voor de 25mm gaan, maar je moet even kijken of je frame daar ruimte voor biedt (2 mm speling rond de huidige band aan alle zijden)

[ Voor 22% gewijzigd door MrAngry op 25-03-2015 15:59 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:09:
Lekbestendigheid en rolweerstand kun je testen. De uitkomst van deze test bepaalt welke band 'de beste band' is. Of dat voor iemand persoonlijk ook de beste aankoop is, is dan nog de vraag. Dat hangt af van bijv. het te verwachten gebruik en de prijs. De beste band blijft het echter wel. Uiteraard kun je discussiëren of een test goed is afgenomen en de resultaten betrouwbaar zijn. Dat laat ik even buiten beschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:55
LuPo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:06:
[...]

Lekbestendigheid en rolweerstand kun je testen. De uitkomst van deze test bepaalt welke band 'de beste band' is. Of dat voor iemand persoonlijk ook de beste aankoop is, is dan nog de vraag. Dat hangt af van bijv. het te verwachten gebruik en de prijs. De beste band blijft het echter wel. Uiteraard kun je discussiëren of een test goed is afgenomen en de resultaten betrouwbaar zijn. Dat laat ik even buiten beschouwing.
Volgens mij mis je het punt van nare man, namelijk dat een verbetering in bijv. rolweerstand ten koste gaat van lekbestendigheid en visa versa. Zolang er geen band is die op alle aspecten meetbaar het beste is dan kan je niet objectief vaststellen welke band het beste is. Je kan zeggen band X heeft de laagste rolweerstand, en band Y heeft de beste lekbestendigheid, maar je kan niet zeggen X>Y of Y>X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nare man heeft wel een punt. Net als dat je bij wielen de stelling hebt: "Aero, light, affordable; pick two." kan je bij banden ook niet alles hebben. Veel anti lek technologieën gaan ten koste van de flexibiliteit van de band en daarmee van de rolweerstand en de grip (en ook het gewicht trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Hielko schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:31:
[...]

Volgens mij mis je het punt van nare man, namelijk dat een verbetering in bijv. rolweerstand ten koste gaat van lekbestendigheid en visa versa. Zolang er geen band is die op alle aspecten meetbaar het beste is dan kan je niet objectief vaststellen welke band het beste is. Je kan zeggen band X heeft de laagste rolweerstand, en band Y heeft de beste lekbestendigheid, maar je kan niet zeggen X>Y of Y>X.
Ik kan het mis hebben maar in Fiets was laatst een test met banden en de Conti GP4000SII kwam er volgens mij in zowel rolweerstand als lekbestendigheid als één van de beste uit. Dan kun je toch gerust zeggen dat dit de beste vouwband op dit moment is? Gesteld dat de test klopt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die band is ook behoorlijk duur en slijt snel (althans zijn voorganger, bij mijn n=1), je levert het ergens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrAngry schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:51:
Die band is ook behoorlijk duur en slijt snel (althans zijn voorganger, bij mijn n=1), je levert het ergens in.
Dat is dan inderdaad jouw ervaring, maar niet mijn ervaring.

Prijs is een kwestie van goed zoeken en aanbiedingen afwachten. Ik heb online een set GP4000SII 25mm voor 55 euro gekocht. Dan is de band dus niet/nauwelijks duurder dan bijv. een Senso. Maar wel beter als ik de test van Fiets mag geloven.

Overigens kwam de Schwalbe One vouwband vlak achter de GP4000SII uit de test. En die is beter verkrijgbaar voor een betere prijs dan de GP4000SII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mja, toch is het zo dat je betere en minder goede banden hebt. Als je prijs mee gaat wegen dan wordt het wel een eerlijke vergelijking.

@BertP, de Lugano vouwband is zeker weten een minder lek-bestendig dan de draadband. Daar zit absoluut een verband tussen. Dus dat de Lugano een goede draadband is maakt het nog niet per se een goede vouwband. Ik zou in elk geval voor 25mm gaan, daar win je alleen maar mee. Het is eigenlijk gek dat er nog het meeste 23mm wordt verkocht. Pro's gebruiken het nauwelijks meer, waarom is het nog de standaard?

Ik heb zelf uit het 'internet zegt het' principe GP4000SII onder m'n fiets liggen maar eigenlijk vind ik ze gewoon te duur. Lees ook alleen maar goede verhalen over Vredestein Senso's dus dat wordt denk ik mijn volgende bandje, al zal dat minstens 2016 worden :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 25-03-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als we het trouwens over eigen ervaringen hebben:
Ik merk het verschil tussen vouw en draadbanden. (vouw is in alles beter imo)
Ik merk het verschil tussen een 23mm op 7.5 bar en een 25mm op 6 bar (comfort!).

Ik merk echt geen verschil tussen een GP4000S of een fortezza in 23 mm.
Ik merk echt geen verschil tussen een 25mm ultremo of een 25mm One.

Niet in lekbestendigheid, niet in rolweerstand of gewicht, misschien in levensduur, maar ik vervang mijn banden altijd ruim voor het eind van de levensduur dus ik weet niet echt hoe lang ze nou precies mee gaan. Nou zijn bovenstaande vergelijkingen wel banden van hetzelfde type. Ik denk dat als je een 25mm maxxis re-fuse omlegt dat ik het wel zal merken, maar dat is ook een echte commuter band.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAngry op 25-03-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Leuk item nu bij DWDD met Tim Krabbé over Wielrennen, Strava en KOMmetjes. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 22:10
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe/andere racefiets te kopen en daarbij wil ik jullie om hulp vragen. Mijn budget is tussen de 1000 en 1500 euro. Een vriend van mij is laatst een fietsenwinkel begonnen dus ik wil de fiets graag daar kopen. Daardoor ben ik voor een nieuwe fiets wel soort van gelimiteerd tot de merken die hij voert: Giant, Bulls, Cube en Focus. In de winkel staan een aantal Cube’s, onder andere de Peloton, en dat komt ongeveer op het volgende neer: Aluminium frame + Shimano 105 = 1000 euro, carbon frame + 105 = 1500 euro, aluminium frame + Ultegra = 1500 euro. De prijzen bij Bulls zijn ongeveer vergelijkbaar, Giant en Focus zullen iets duurder zijn. Mij werd iig al aangeraden om een carbon frame te verkiezen boven Ultegra ipv 105.

Afbeeldingslocatie: http://www.ultrasonic-bikes.de/images/product_images/info_images/p1050076.jpg

Nu stond er in die winkel ook nog een tweedehands Kuota Kharma (vol carbon) van 2 jaar oud in mijn maat, wat echt een prachtige fiets is (zie foto). Hij zag er nog als nieuw uit en bleek ook van een liefhebber geweest te zijn die hem erg goed bij hield. Volledig Ultegra afgemonteerd was de prijs 3200 euro en hij mag nu voor 1500 weg, waar misschien nog wel over te onderhandelen valt.

Ik ben benieuwd wat jullie voor dit geld zouden doen. Is een nieuwe te verkiezen boven een tweedehands en zo ja, welke combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Voor die Kharma: Krijg je die wielen erbij? Staat daar ook pas 2 jaar aan km op?

Lastig dan, want ik neem aan dat dat 10-speed vs 11-speed voor die nieuwe modellen is, klopt dat? Wat voor wielen zitten er onder die andere bakkies? Ik neig naar die Kharma persoonlijk, vooral als je er nog iets af kan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 22:10
MrAngry schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:47:
Voor die Kharma: Krijg je die wielen erbij? Staat daar ook pas 2 jaar aan km op?

Lastig dan, want ik neem aan dat dat 10-speed vs 11-speed voor die nieuwe modellen is, klopt dat? Wat voor wielen zitten er onder die andere bakkies? Ik neig naar die Kharma persoonlijk, vooral als je er nog iets af kan praten.
Heb dit plaatje zomaar ergens vandaan gehaald, ik weet niet precies wat voor wielen eronder zitten maar ze lijken wel veel op deze. Op die andere fietsen zitten denk ik gewoon standaard wielen, weinig bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

+1 Schitterende bandjes, ik heb ze met die lichte zijwand zoals op de foto. Ik heb het idee dat ze sneller rollen op hogere snelheid en veel controle bieden in bochten t.o.v. de gp4000s die ik daarvoor had.
Let wel op, ze hebben 0 anti-lek laag, daardoor ook zo licht en snel. Maar ik heb er nog geen last van gehad, één keer lek in een jaar, door een stukje glas, kan altijd gebeuren.
Ze vallen smal trouwens, de gp4000s in 25mm zien er veel lomper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

TorpedoX_88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:39:
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe/andere racefiets te kopen en daarbij wil ik jullie om hulp vragen. Mijn budget is tussen de 1000 en 1500 euro. Een vriend van mij is laatst een fietsenwinkel begonnen dus ik wil de fiets graag daar kopen. Daardoor ben ik voor een nieuwe fiets wel soort van gelimiteerd tot de merken die hij voert: Giant, Bulls, Cube en Focus. In de winkel staan een aantal Cube’s, onder andere de Peloton, en dat komt ongeveer op het volgende neer: Aluminium frame + Shimano 105 = 1000 euro, carbon frame + 105 = 1500 euro, aluminium frame + Ultegra = 1500 euro. De prijzen bij Bulls zijn ongeveer vergelijkbaar, Giant en Focus zullen iets duurder zijn. Mij werd iig al aangeraden om een carbon frame te verkiezen boven Ultegra ipv 105.

[afbeelding]

Nu stond er in die winkel ook nog een tweedehands Kuota Kharma (vol carbon) van 2 jaar oud in mijn maat, wat echt een prachtige fiets is (zie foto). Hij zag er nog als nieuw uit en bleek ook van een liefhebber geweest te zijn die hem erg goed bij hield. Volledig Ultegra afgemonteerd was de prijs 3200 euro en hij mag nu voor 1500 weg, waar misschien nog wel over te onderhandelen valt.

Ik ben benieuwd wat jullie voor dit geld zouden doen. Is een nieuwe te verkiezen boven een tweedehands en zo ja, welke combinatie?
Over je keuze qua merk kan ik opzich weinig zeggen. Wel dat ik laatst een artikel las waarin gezegd werd dat de gemiddelde recreatie wielrenner weinig gaat merken aan Ultegra tov 105 en dar geld bv beter in wat betere wielen kan steken. tov standaard wielen. Lijkt me dat dat opzich ook wel voor een frame geld, in hoeverre carbon beter is dan alu dan natuurlijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb een vraag; momenteel beschik ik over onderstaande crank en cassette, maar wil die gaan uitbreiden naar een 12-30 of 12-32 cassette, past dat met de derailleur?

Crankstel compact: Shimano Dura-Ace 50/34
Merk cassette: een Shimano Dura-Ace cassette, 12-25, 10 speed

Ik heb onderstaande combinatie op het oog, zou dat passen?

Shimano Cassette Ultegra CS-6700 10-speed + Shimano UltegraCN-6701.

Linkje: http://www.futurumshop.nl...speed.phtml#anchorBundles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Uit m'n hoofd: dat ligt aan je achter derailleur. De standaard is als ik het goed heb de korte kooi en die kan tot 30 tanden max aan. Er is ook een lange die bv die 32 tanden aan kan.

Maar als je een compact hebt en je haalt er een 12-30 bij heb je een aardig verzet hoor voor bergen enzo lijkt me :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 126 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.